En weer bedankt voor de reacties
@Ronald: Ik heb dit jaar geen goede foto's kunnen maken van die 3 bergtoppen. De zon hing recht boven de jungfrau. Om een goede foto te kunnen maken had ik nog een paar uur moeten wachten, maar daar hadden mijn reisgenoten geen zin aan
Daarnaast moet je een stukkie omhoog lopen (20 minuten ofzo), maar ook daar had niemand zin aan en ik geen zin om alleen te doen
Maar inderdaad als je er op het goede moment van de dag bent, in de ochtend denk ik, of eind van de middag, Dan moet dat super zijn en moet je er een heel goede foto van kunnen maken.
Hehe, je weet hoe prachtig het daar is, dus als ik jou was zou ik gaan

Maar het weer van te voren even checken is natuurlijk geen slecht idee.
Die sneeuwfoto's zijn gemaakt op vrijdag 10 augustus, je zat er dus volgens mij niet ver naast. Boven op de Sustenpas, bij die tafeltjes, stond je tot aan je knieen in de sneeuw, terwijl het er de voorgaande jaren (dat ik er was) heet was

Daarom vond ik dit een leuke ervaring en die 2 foto's al gauw mooier dan ze misschien werkelijk zijn.
@raymoendo: Dat effect met die luchten komt inderdaad door het filter zoals YellowCube al zegt. Ik (en vele anderen) vinden het een gaaf effect, het wordt wel wat onnatuurlijker, maar het is soms leuk om dingen nog mooier vast te leggen dan ze werkelijk zijn

Verder is er niet heel veel aan bewerkt.
@YellowCube: Het filter is inderdaad te verschuiven, echter ben ik er achter gekomen dat (als je je diafragma heel ver dichtdraait, wat wel handig is voor landschapjes) je het filter er niet half-voor kan doen (omdat je dan het lijntje van waar het filter begint ziet) en dus niet zo heel veel kan verschuiven, waardoor het effect vrijwel overal vrij sterk wordt. Maar op zich niet echt een hinderlijke beperking, vind ik.