[Showcase] Zwitserse Alpen

Pagina: 1
Acties:
  • 338 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
In de afgelopen vakantie ben ik twee weken naar Zwitserland geweest. Veel gezien, veel verschillende weersomstandigheden meegemaakt. En heb daar onder anderen de volgende foto's gemaakt:

1.
Afbeeldingslocatie: http://laurenskuipers.nl/dpz&got/zwitserland07/1.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://laurenskuipers.nl/dpz&got/zwitserland07/2.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://laurenskuipers.nl/dpz&got/zwitserland07/3.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://laurenskuipers.nl/dpz&got/zwitserland07/4.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://laurenskuipers.nl/dpz&got/zwitserland07/5.jpg

6.
Afbeeldingslocatie: http://laurenskuipers.nl/dpz&got/zwitserland07/6.jpg

7.
Afbeeldingslocatie: http://laurenskuipers.nl/dpz&got/zwitserland07/7.jpg

8.
Afbeeldingslocatie: http://laurenskuipers.nl/dpz&got/zwitserland07/8.jpg

9.
Afbeeldingslocatie: http://laurenskuipers.nl/dpz&got/zwitserland07/9.jpg

10.
Afbeeldingslocatie: http://laurenskuipers.nl/dpz&got/zwitserland07/10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2021
Mooie serie! met name #1 is echt mooi om naar te kijken.

Wat me wel opvalt is dat de meeste foto's (m.u.v. 6) aan de bovenkant snel donker worden. Opzettelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-07 09:41

Koppensneller

winterrrrrr

Erg mooie foto's! Nummer 8 is toch echt favoriet, heb je daar een hi-res van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Niet online
Ik heb op de meeste foto's een ND-Grad filter gebruikt, dat zorgt voor de donkere bovenkanten. Dat vind ik wel wat hebben, maar daar zal vast niet iedereen het mee eens zijn.

Een evt highres versie komt misschien later hier te staan.

[ Voor 15% gewijzigd door Laurens op 20-08-2007 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
1 aardige foto, meer een kust foto, die berg is een beetje jammer bij een dergelijke compositie vind ik.
2 erg standaard, weinig bijzonder (niet dat ik die niet maak hoor ;) )
3 Leuke wolkenpartij, is deze bewerkt voor dit effect?
4 Mooi, maar niet echt speciaal denk ik, deze foto is goed vanwege de omgeving, maar niet speciaal wat betreft de compositie.
5. Beetje het zelfde commentaar als 4
6. Mooie foto, de lijnen van de weg/water zorgen voor diepte en trekken de aandacht naar het midden van de foto.
7. is erg nice, mooie foto :)
8. leuk, beter dan foto 1, mooie kleuren.
9. Beetje standaard foto.
10 is erg leuk, spontaan genomen of ken je de figuranten? mooie schaduw

Foto 7 en 10 zou ik van willen ze gemaakt te hebben :)

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-06 22:24

MrSleeves

You'll thank me later.

Mooie foto's. Ik had al het vermoeden dat 9 en 10 het Jungfrau-gebied was (je site gaf het antwoord). Ben je niet naar de Jungfraujoch gegaan?

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wybl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-07-2022
Ik vind nummer 8 echt fascinerend.

De rest van de serie zijn gewoon mooie vakantiefoto's. Bij nummer 9 vind ik de lucht wel heel erg donker geworden. Vooral als je naar de (bijna overbelichte) mensen/straat onderin kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:31
Ik vind ze prima geslaagd hoor, van mij mag je zelfs de tag veranderen naar Showcase :)
Er zitten echt hele mooie platen bij, vooral #8 vind ik lekker, die symetrie is goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Mooie kleuren, heerlijke composities, lekker scherp!
Het contrast is echt om te smullen op de meeste foto's!

Ik vind het een showcase waard hoor.. :)

2 vind ik het minste;
Die's een beetje saai, ook kwa kleur.
En nummer 10 de absolute winnaar;
Heerlijk contrast & geweldige kleuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik vind ze ook erg gaaf, alleen het gradfilter komt niet overal even goed tot zn recht, op #2 had ik hem misschien liever niet gezien.

Maar zoals bijvoorbeeld bij #4, #5 en #9, vind ik het echt een gaaf effect geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:20

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Waar was het in de alpen. Gezien het feit dat ik Japanners zie lijkt het me Zermatt. In ieder geval daar waren er erg veel. Verder erg mooie foto's die een keer wat anders laten zien dan die eeuwige bergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:29

Rudedadude

Maybe we were born to run

7 vind ik errug fijn :) 10 is ook een mooi moment, leuke vorm van perron-fotografie (weer een nieuwe niche)

8 heeft ook veel potentie, maar ik vind de kleuren van de bergen op de achtergrond net wat te vaag/flets. Daar valt volgens mij nog wat meer van te maken.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182177

Wow, foto 7 en 8 vindt ik enorm mooi ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:07

YellowCube

Wait...what?

erg fraaie serie!
ik kan beter zeggen welke ik wat minder vind en dat is nr. 2
De rest is geweldig.
1, 4, 7, 8 en 10 zijn helemaal top.
1 en 8 zijn mooie rustige platen.
Nummer 10 vind ik helemaal top. Erg fraai zoals ze daar op een rij lopen. De schaduwen op de grond zijn een erg fraai detail en de plaat wordt afgemaakt door de kleuren op de grond.

en wederom een bewijs dat mensen aan de grad filters moeten.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-07 09:39

quelake

PSN Quelake

WOW, nummer 7 en 8 zijn min persoonlijke favorieten. Postermateriaal als je het mij vraagt.

Top notch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:50
Ik vind het ook een schitterende serie! Mijn favorieten zijn 6 en 8. Foto 2 vind ik ook iets minder, omdat die imo te weinig spreekt t.o.v. de rest van de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Niet online
Allemaal bedankt voor jullie complimenten en commentaar.

Even wat antwoord op vragen:

@itsme: In foto 10 is gewoon spontaan. Ik zag ze al staan. en toen ze begonnen te lopen heb ik een paar foto's gemaakt (vanuit een stilstaande trein). Deze plaat vond ik daarvan de beste :) Verder bedankt voor je uitgebreide commentaar.

@MrSleeves: 9 en 10 zijn gemaakt op de Kleine Scheidegg (zoals je waarschijnlijk al gevonden hebt). Ik ben niet naar de jungfraujoch geweest, we waren al wat laat en zijn hier heen gelopen van uit Manlichen. De jungfraujoch is nogal prijzig en dan blijf je er liever wat langer. Staat uiteraard nog wel op mijn verlanglijstje, dus ooit zullen er foto's van komen :P

@Trailblazer: Het was in het gebied "Berner Oberland". Maar in heel die regio zijn heel veel japanners te vinden. Heb er nog over gedacht om een aparte serie met alleen japanners te maken :P
In Zermatt zijn inderdaad ook veel japanners. (Daar ben ik vorig jaar geweest)

@Rudedadude: Hehe perron-fotografie, leuk bedacht :)

@Yellowcube: 2 is achteraf gezien waarschijnlijk inderdaad de minste van de serie, maar ik vond hem op het moment van maken zo leuk en dan raak je dat niet gauw meer kwijt. Daarnaast houd ik wel van wat abstractere fotografie. Thx voor de titelchange :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:03
Foto 7 doet voor mij het meest, heb echt het gevoel alsof ik rechts naar onderen getrokken word.
Prima serie verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:59
Lekkere shots, behalve 2 en 3.... leuk om sneeuw te zien (was zeker donderdag, 2 weken terug?) maar de shots doen me niets...

en 9 en 10 vind ik gewoon leuk om te zien ook al omdat ik skiles geef aldaar (vanuit Wengen)

Heb je geen shots met de 3 toppen? Eiger - Mönch - Jungfrau? moet ontzettend mooi te maken zijn in de zomer!

Heeel mischien ga ik nog een weekje doen voor het prutweer wordt ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

1 en 8 zekers mijn favo. Ben zeer geinteresseerd in high res om ze op A3 of A2 formaat te printen, maar ik begrijp ook dat je er niet mee te koop gaat lopen :D.

Ik vind juist 2 zo mooi omdat het bijna onrealistisch is. De gemoedelijkheid en de symmetrie (op het zwemtrapje na) geeft rust aan de ogen. Het water lijkt wel computer geanimeerd waardoor het bijna op "kunst" lijkt. In feite is elke foto natuurlijk kunst, maar u get my point.

Ben verder geen kenner hoor, maar deze geven mij de meeste rust. Leuk voor op de slaapkamer of toilet (niet deligrerend bedoeld, maar juist een ruimte om even rustig naar te kijken ipv er voorbij te lopen)

[ Voor 11% gewijzigd door Seesar op 21-08-2007 00:35 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209165

Erg mooie foto's, vooral 8! Maar zoals dottie ook al zegt, ik vind op veel fotos de luchten wat verneukt door die donkere waas... komt dat echt alleen door die filter of heb je er nog aan geshopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:07

YellowCube

Wait...what?

imo komt het door dat filter. Ik vind het zelf wel erg fraai. Uiteindelijk is het niet veel meer dan een soort van HDR truukje maar dan terwijl je de foto maakt.
Je kunt overigens door het filter te verplaatsen of te draaien het effect naar eigen smaak meer of minder maken.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Niet online
En weer bedankt voor de reacties :)

@Ronald: Ik heb dit jaar geen goede foto's kunnen maken van die 3 bergtoppen. De zon hing recht boven de jungfrau. Om een goede foto te kunnen maken had ik nog een paar uur moeten wachten, maar daar hadden mijn reisgenoten geen zin aan :(

Daarnaast moet je een stukkie omhoog lopen (20 minuten ofzo), maar ook daar had niemand zin aan en ik geen zin om alleen te doen :P

Maar inderdaad als je er op het goede moment van de dag bent, in de ochtend denk ik, of eind van de middag, Dan moet dat super zijn en moet je er een heel goede foto van kunnen maken.

Hehe, je weet hoe prachtig het daar is, dus als ik jou was zou ik gaan ;) Maar het weer van te voren even checken is natuurlijk geen slecht idee.

Die sneeuwfoto's zijn gemaakt op vrijdag 10 augustus, je zat er dus volgens mij niet ver naast. Boven op de Sustenpas, bij die tafeltjes, stond je tot aan je knieen in de sneeuw, terwijl het er de voorgaande jaren (dat ik er was) heet was :) Daarom vond ik dit een leuke ervaring en die 2 foto's al gauw mooier dan ze misschien werkelijk zijn.

@raymoendo: Dat effect met die luchten komt inderdaad door het filter zoals YellowCube al zegt. Ik (en vele anderen) vinden het een gaaf effect, het wordt wel wat onnatuurlijker, maar het is soms leuk om dingen nog mooier vast te leggen dan ze werkelijk zijn :) Verder is er niet heel veel aan bewerkt.

@YellowCube: Het filter is inderdaad te verschuiven, echter ben ik er achter gekomen dat (als je je diafragma heel ver dichtdraait, wat wel handig is voor landschapjes) je het filter er niet half-voor kan doen (omdat je dan het lijntje van waar het filter begint ziet) en dus niet zo heel veel kan verschuiven, waardoor het effect vrijwel overal vrij sterk wordt. Maar op zich niet echt een hinderlijke beperking, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:59
Erg gave foto's!
#1 heeft een mysterieus karakter

6 en 8 zijn m'n favorieten; de eerste vooral voor het prima gevoel van diepte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:59
Laurens schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:28:
En weer bedankt voor de reacties :)

@Ronald: Ik heb dit jaar geen goede foto's kunnen maken van die 3 bergtoppen. De zon hing recht boven de jungfrau. Om een goede foto te kunnen maken had ik nog een paar uur moeten wachten, maar daar hadden mijn reisgenoten geen zin aan :(
Jammer, had het graag gezien... 'swinters komt de zon heel langzaam van achter de Eiger, wat echt waanzinnige effecten kan geven als er met de wind wat bewolking rond de toppen vormt... hoe het er zomers uit ziet weet ik niet, toen ik er was hing de bewolking op 2200 meter...
Daarom vond ik dit een leuke ervaring en die 2 foto's al gauw mooier dan ze misschien werkelijk zijn.
Haha, bekend! Het is gewoon veel gaver om er dan te zijn :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ronald op 21-08-2007 13:54 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Pagina: 1