[showcase] Nachtfotografie in Noorwegen

Pagina: 1
Acties:
  • 561 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Weer eens wat anders dan wat je normaal van Noorwegen ziet: nachtshots :)

1
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-08-12-Nachtshots-Noorwegen/001-www.neofoto.nl-IMG_2204.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-08-12-Nachtshots-Noorwegen/002-www.neofoto.nl-IMG_2310.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-08-12-Nachtshots-Noorwegen/003-www.neofoto.nl-IMG_2682.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-08-12-Nachtshots-Noorwegen/004-www.neofoto.nl-IMG_2699.jpg

5
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-08-12-Nachtshots-Noorwegen/005-www.neofoto.nl-IMG_2705.jpg

6
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-08-12-Nachtshots-Noorwegen/006-www.neofoto.nl-IMG_2722.jpg

7
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-08-12-Nachtshots-Noorwegen/007-www.neofoto.nl-IMG_2726.jpg

Geschoten met een 30D, EF-S 10-22, 17-40/4L en 70-200/2.8LIS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Erg mooie serie.
Vooral de 1e foto vindt ik fantastisch!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Ik reageer normaal gesproken niet in foto-topics, maar ik vind dit echt wel even een compliment waard. d:)b

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:26

YellowCube

Wait...what?

lekker heldere platen. De kleuren van 1, 5 en 7 vind ik erg fraai. Mooi donkerblauw.
foto 1 had ik al eens commentaar op gegeven. Erg mooi.
Nummer 2 idem. Mooi om te zien zoals de wolken op de stad (welke stad eigenlijk) hangen.
3 is lekker rustiek.
Nummer 4 vind ik wat minder. Beetje gewoon.
Verder vind ik nummer 5 en 6 weer erg fraai. Mooi qua kleur en helderheid. Bij 6 zou ik misschien die leuning aan de linkerkant eraf croppen/editten.
De lucht is 7 is erg mooi. Bijna water.

Het fjordwater is door de langere sluitertijden erg glad, maar wellicht is het je opgevallen dat die fjorden soms opeens een spiegel kunnen worden (en dan moet je snel handelen want van het een op het andere moment is het weer weg).

krijg er heimwee van.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:40
_/-\o_ Mooi... Prachtige nachtelijke sfeer. _/-\o_

Ik denk dat best veel mensen een foto uit deze serie als bureaublad zouden willen hebben.
Wat mij betreft showcase waardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

_the_crow_ schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 16:02:
Ik reageer normaal gesproken niet in foto-topics, maar ik vind dit echt wel even een compliment waard. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:25

Zoefff

❤ 

Waar zijn de blonde vrouwen met grote tieten? :P

Ohnee, even serieus. Erg mooie platen Neo! Erg fraai hoe je de sfeer goed kan vastleggen. Vooral de weerspiegeling in het water is erg mooi. En in combinatie met een lange sluitertijd levert dat geweldige platen op, getuige nummertje 1 en 2. Mijn enige commentaar is eigenlijk alleen dat je #7 beter weg had kunnen laten. Snap niet helemaal wat die in de serie doet.

Maar nogmaals, erg nice! :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
Mooie foto's.
Het enige wat met opvalt is dat bij een aantal foto's de horizon precies in het midden ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

^^vind ik op zich niet zo probleem hier. Het gaat uiteindelijk om de fjorden en dus het water.
Maar smaken verschillen uiteraard. :)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:52
Gaaaaf. Erg mooie foto's.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Mja, nice gewoon eigenlijk :)...Weinig commentaar, idd 7 hoefde van mij ook niet en bij foto 3 was ik (mits dat kan) een paar stapjes naar rechts gegaan, zodat je achtergrond ongeveer hetzelfde blijft, maar dat de trap wat meer links in het beeld komt. Verder, erg netjes.
Denk dat dit wel een showcase mag worden.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
YellowCube schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 16:02:
Bij 6 zou ik misschien die leuning aan de linkerkant eraf croppen/editten.
Woops, is me eigenlijk niet eens opgevallen :$ Foutje bedankt :X
Het fjordwater is door de langere sluitertijden erg glad, maar wellicht is het je opgevallen dat die fjorden soms opeens een spiegel kunnen worden
Dat is me eigenlijk niet gebeurd. We hebben een pak regen gehad waar je u tegen zegt. Ik had graag veel meer avondwerk gedaan, maar door het brakke weer zat dat er niet in. Ik was dan ook erg blij met een ND8 filter om de boel door middel van een lange sluitertijd maar glad te kunnen trekken :) Hoewel ik die bij deze shots niet heb gebruikt, was het overdag een erg erg handig ding :)
Zoefff schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 17:00:
Waar zijn de blonde vrouwen met grote tieten? :P
Waren er amper :/ Die zullen zich wel in Zweden hebben verstopt :+
Ohnee, even serieus. Erg mooie platen Neo! Erg fraai hoe je de sfeer goed kan vastleggen. Vooral de weerspiegeling in het water is erg mooi. En in combinatie met een lange sluitertijd levert dat geweldige platen op, getuige nummertje 1 en 2. Mijn enige commentaar is eigenlijk alleen dat je #7 beter weg had kunnen laten. Snap niet helemaal wat die in de serie doet.
Er zit geen water in nummertje zeven, dat klopt ja. Maar ik vond hem mooi genoeg en binnen het thema passen om hem erbij te doen :) Sterker nog, die gaat hier op 20x30+ aan de muur :P
Maar nogmaals, erg nice! :)
Dank dank!
Jigs schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 17:14:
Mooie foto's.
Het enige wat met opvalt is dat bij een aantal foto's de horizon precies in het midden ligt.
Voor een groot gedeelte heel bewust gedaan vanwege de spiegeling die i.c.m. de 50/50 verdeling de symmetrie benadrukt :)
Nomad schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 18:19:
Mja, nice gewoon eigenlijk :)...Weinig commentaar, idd 7 hoefde van mij ook niet en bij foto 3 was ik (mits dat kan) een paar stapjes naar rechts gegaan, zodat je achtergrond ongeveer hetzelfde blijft, maar dat de trap wat meer links in het beeld komt. Verder, erg netjes.
Denk dat dit wel een showcase mag worden.
Dank :) Perspectief heb ik trouwens expres zo gekozen omdat het voor mij ietwat vervreemdend aandoet. De verhoudingen zijn net wat anders dan normaal, een rule-of-thirds hierop toepassen vond ik niet helemaal top (die foto heb ik trouwens wel gehad, maar die is :w gegaan :) ) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

neographikal schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 18:59:

Dat is me eigenlijk niet gebeurd. We hebben een pak regen gehad waar je u tegen zegt. Ik had graag veel meer avondwerk gedaan, maar door het brakke weer zat dat er niet in. Ik was dan ook erg blij met een ND8 filter om de boel door middel van een lange sluitertijd maar glad te kunnen trekken :) Hoewel ik die bij deze shots niet heb gebruikt, was het overdag een erg erg handig ding :)
gradfilters ftw \0/
ik heb sinds een maandje of 2 een Cokin systeem met o.a. een gradfilter en ik ben er helemaal verslingerd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
De grads zijn sowieso verplichte kost, maar ik heb nu - door een klein foutje van Ronald die de verkeerde meenam - ook een ND8 normaal, dus gewoon helemaal grijs. En ik ben blij met dat foutje, want het geeft je marge om dingen te blurren op een klaarlichte dag. Je hebt F/22 / ISO100 nodig, maar hey, het gaat! :9 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kennis van mij woont ook in Noorwegen, prachtige landschappen daar.

Zeer mooie foto's Neo! Hoort dit niet showcase te zijn?
#1 is de beste uit de serie naar mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 en 5 zijn echt super

knappe foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
_the_crow_ schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 16:02:
:) Is het een idee om de foto's in hoge resolutie te publiceren? Deze zijn nl. erg leuk voor een wallpaper o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
2 en 5 erg bijzonder, de rest ook hoor. Maar 2 en 5 :D
Yep.

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik zal morgen een paar 1280 exports draaien voor de liefhebbers hier :) Nu doen de plaatjes het even niet omdat de webserver wat kuren vertoont :)

@YC: Dit is rond Sogndal in de Sognefjorden :)

[ Voor 14% gewijzigd door neographikal op 13-08-2007 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
Heel gave foto's, neo!
Ik zit zelf over anderhalve week in Noorwegen. Zal zelf ook eens wat in (de randen van) de nacht proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi spul met #1 als favoriet.

#4 minst favoriet.Te heiïg (?) en vind het jammer dat het middelste stukje land van de foto afloopt, maar dat zijn hoogstwaarschijnlijk zaken waar je niet zo heel veel invloed op hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Op verzoek: de wallpapers op 1280-formaat. Ik heb ze inmiddels ook bestelbaar op mijn site gezet in 800px formaat, maar ik denk niet dat er veel mensen nog op die resolutie draaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:25

Zoefff

❤ 

Oh en wie heeft die titelchange naar showcase gedaan? Dat wou ik doen namelijk :P

klagen over het beleid doe je maar ergens anders :+

Zoefff: pff, een beetje anoniem editten he :+

[ Voor 44% gewijzigd door Zoefff op 13-08-2007 10:10 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:16

Sjaak_Afhaak

Bleh!

neographikal schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 09:52:
Op verzoek: de wallpapers op 1280-formaat. Ik heb ze inmiddels ook bestelbaar op mijn site gezet in 800px formaat, maar ik denk niet dat er veel mensen nog op die resolutie draaien :P
Prachtige foto's neographikal!

Jammer van het logo in je foto's (in de link), maar dat is jouw goed recht :)
Ik heb de eerste al een kleine week op m'n bureaublad staan, die heb je afgelopen week een keertje (zonder logo dacht ik toch) op verzoek hier op het forum neergezet d:)b

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Mooie showcase! Vind de foto's er zeer strak uitzien!

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Fraai werk Neo, erg fraai werk.

Twee kanttekeningen: #3 is voor mij toch echt tè storend niet-recht. Kleiner minpuntje is de niet al te spannende compositie, met de horizon gewoon in het midden. Met name #2, 3, 5 en 6 hadden wel wat meer lucht kunnen gebruiken. Zeker bij wide shots zijn wolkenformaties en kleur gradaties vaak interessant.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ook erg mooie foto's! Vooral de eerste is erg apart... leuke spulletjes waarmee je werkt ook zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Sjaak_Afhaak schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 09:58:
Jammer van het logo in je foto's (in de link), maar dat is jouw goed recht :)
Ik heb de eerste al een kleine week op m'n bureaublad staan, die heb je afgelopen week een keertje (zonder logo dacht ik toch) op verzoek hier op het forum neergezet d:)b
Het is al een vrij grote uitzondering dat ik de wat hogere resoluties online zet :) Ik verkoop ook foto's en ik snij mezelf anders in de vingers, dat schiet ook niet echt op :)
JumpStart schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 10:15:
Fraai werk Neo, erg fraai werk.

Twee kanttekeningen: #3 is voor mij toch echt tè storend niet-recht. Kleiner minpuntje is de niet al te spannende compositie, met de horizon gewoon in het midden. Met name #2, 3, 5 en 6 hadden wel wat meer lucht kunnen gebruiken. Zeker bij wide shots zijn wolkenformaties en kleur gradaties vaak interessant.
Volgende keer weer eens mee spelen, ik heb het hier in ieder geval bewust gedaan om de symmetrie op te pakken :) Voor de rest: iedereen bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voornamelijk nr. 1 vind ik een zeer geslaagde foto. Je raakt meteen in Noorweegse sferen bij het zine van deze foto. Ik zag 'm ook al in je fotoblog staan en wilde daar m'n complimenten geven, maar je moet jezelf daarvoor eerst aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Tjeh... wat ik al gezegd heb, erg strak spul. Een herhaling van wat gezegd is, true, maar ook dat mag wel eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dank dank :) ik wil nog een overdag-case plaatsen zeg maar, maar dan moet niet de harddisk met je OS van je desktop crashen zeg maar. Even geduld dus :P Ik ben er nog niet uit of ik gewoon hem gewoon herinstalleer op een gecombineerde OS/Programs/LR-DB schijf of dat ik nog een Raptor scoor.

[ Voor 22% gewijzigd door neographikal op 14-08-2007 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super pics Neo! Noorwegen en Zweden lijken me echt leuk qua fotografie.
Is een keer wat anders dan partypics :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 16:18

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Geweldig wat voor foto's je kunt maken met zulke groothoek lenzen. Foto 4 vind ik bijvoorbeeld gelijk al een stuk minder aansprekend. Heb je nog nabewerkt, omdat sommige foto's een wel erg gesatureerde blauwe kleur hebben.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dat ligt niet aan de lens, maar hoe je hem gebruikt ;) Juist telelenzen kunnen voor landschappen enorm goed werken. Sterker nog: ik vond m'n 70-200 aan de korte kant ervoor :X

Op foto 1 na heb ik trouwens verder niks gesatureerd. Beetje contrast en klaar was neo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:48
Ongelofelijke mooie foto's :9~

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:05
#1 Mooie plaat. De horizon in het midden geeft de plaat extra kracht.
#2 Hier mis ik wel spanning. De wolkenpartij is mooi, maar het is het net niet.
#3 Compositioneel niet een hoogvlieger. Met die pier op de voorgrond was veel meer te doen. Jammer.
#4 Valt wat uit de toon en is wat braafjes vergeleken de rest
#5 Compositie is fijn, maar doordat de pier ook een rol speelt is hij naar mijn smaak een tikje te donker.
#6 Fijne rustige plaat. Alleen het huisje aan de linkerkant stoort een beetje in de serene rust.
#7 Die lucht is echt heel erg lekker. De voorgrond voegt zeker wat toe, maar ik vind jammer dat de huizen scheef staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08-09 14:56
netjes neo :D

doet me denken aan Canada dit, ook veel van dit soort mooie uitzichten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
gaaf man! de 'blauwere' foto's geven het beste het nacht-gevoel, maar de rest mag er ook wezen.
ik vind die laatste echt heel cool!
heb dit toevallig een paar weken geleden ook in noorwegen gedaan ;)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel mooi gedaan ,hier mag ik graag naar kijken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
abrakadaver schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 07:29:
gaaf man! de 'blauwere' foto's geven het beste het nacht-gevoel, maar de rest mag er ook wezen.
ik vind die laatste echt heel cool!
heb dit toevallig een paar weken geleden ook in noorwegen gedaan ;)
Oeh! Die is lekker zeg :9 En iedereen bedankt :)
Pagina: 1