Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 154 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 52.236 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
sabriel schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:21:
[...]

waarschijnlijk was de DPS zo laag dat de debuff al verlopen was voordat de volgende 15% van de boss was gehaald. Zoals al eerder gezegt is het geen dps-fight maar een control fight totdat hij op 25% in .... mode gaat.
enige wat je nodig hebt voor de 2e boss op hc is een healer die het lang genoeg uithoud om steeds die 30 seconden 1 (of 2) extra members met debuff up kan houden naast de tank

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kevinp schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:28:
[...]

Meestal als ik op mijn mage ben doe ik 2 debuffs stacken dan iceblock, ben firemage dus kan niet vaker IB doen.

de laatste keer in pug, was het hunterpet die er 3 nam(en dood ging, maar dat maakt niks uit) forst mage pakte ene kant, en ik als fire andere kant. We haalde het maar net, maar da's net voldoende :).
gister gedaan met een mage die 5 tiks pakte een warlock pet 3 en een elle shammy 2.. tank heeft laatste 5% weg moeten ticken rest hield ik niet overeind...... ik mis echt een redelijke area heal spell in dit gevecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-09 16:22
Kevinp schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:28:
[...]

Meestal als ik op mijn mage ben doe ik 2 debuffs stacken dan iceblock, ben firemage dus kan niet vaker IB doen.

de laatste keer in pug, was het hunterpet die er 3 nam(en dood ging, maar dat maakt niks uit) forst mage pakte ene kant, en ik als fire andere kant. We haalde het maar net, maar da's net voldoende :).
Warlock met zn tankpet
Frostmage met zn elemental
en 2 iceblocks, toch makkelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 10:49
Tranquility ftw.

WTB AoE/HoT voor pala's. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exitium schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:33:
Tranquility ftw.

hot is leuk voor xtratje op je tank verder zijn ze veel te traag in deze fight. tranquil moet ik bewaren voor 20% want dat kan ik anders echt niet outhealen.

WTB flash heal
Warlock met zn tankpet
Frostmage met zn elemental
en 2 iceblocks, toch makkelijk soms wel eens te doen :D
fixed :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Exitium schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:33:
Tranquility ftw.

Voor 5mans is het inderdaad een mooie spell. 8)

Ik vind het trouwens ook erg knap om als Druid met 1100 healing MgT Heroic te healen. Dan heb je toch wel een goede party nodig, want ik had met 1700 nog moeite op Normal. Nu hadden we ook wel iets minder CC, maar toch..

Of ik suck in healen, dat kan natuurlijk ook. ;)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:06

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
OkkE schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:40:
[...]

Voor 5mans is het inderdaad een mooie spell. 8)

Ik vind het trouwens ook erg knap om als Druid met 1100 healing MgT Heroic te healen. Dan heb je toch wel een goede party nodig, want ik had met 1700 nog moeite op Normal. Nu hadden we ook wel iets minder CC, maar toch..

Of ik suck in healen, dat kan natuurlijk ook. ;)
Normal een paar keer gedaan met 2 healers + 3 dps, geen cc op een sap na, ging redelijk vlot ;)

We zitten nu op Felmyst in de Sunwell, en ik moet zeggen dat sunwell me tot nu toe prima bevalt, Kalecgos was een lekkere opwarmer, Brutallus was ogen dicht en knoppen rammen en hopen dat de tanks niet dood gaan, Felmyst is juist weer ogen wijd open en goed in de gaten hebben wat er om je heen gebeurd.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 13:41
Kees schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:53:
[...]

Normal een paar keer gedaan met 2 healers + 3 dps, geen cc op een sap na, ging redelijk vlot ;)

We zitten nu op Felmyst in de Sunwell, en ik moet zeggen dat sunwell me tot nu toe prima bevalt, Kalecgos was een lekkere opwarmer, Brutallus was ogen dicht en knoppen rammen en hopen dat de tanks niet dood gaan, Felmyst is juist weer ogen wijd open en goed in de gaten hebben wat er om je heen gebeurd.
1% wipe gisteren op Felmyst :( Horde concurrent had een wipe op 3%, allemaal erg close en spannend, ben benieuwd hoe het vanavond gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gooide net Tree of Life even in google, kwam ik op een site van mythes en legendes:

Tree of Life
The myths of the Celts are contained within this image.
Divine and Sacred to all Ancient cultures, we Honor the
Tree as giver of Life – its branches calling down the rain,
its roots communicating through earthen network.

enne dit

leuke naam keuze blizz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
SouLmaN schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:55:
[...]

1% wipe gisteren op Felmyst :( Horde concurrent had een wipe op 3%, allemaal erg close en spannend, ben benieuwd hoe het vanavond gaat :)
Ik hoop dat wij het gaan worden, we hadden niet genoeg healers gisteren (7 slechts) en dat ging gewoon niet. Maar we kennen de fight nu, tactics nailed, en we gaan Apathy en Infamous nu gewoon voorbij :P

Stomme Apathy had Brutallus 16 minuten voor ons neer :(

[ Voor 5% gewijzigd door Kees op 08-04-2008 14:41 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:04
3% op kalecgos niet slecht aangezien we illidan nu 5 x gekilled hebben. en zeker onze priest healers nog wat onder gegeared zijn.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-08 21:37
Oh nee, ik ben gestopt :D 8)7

Ik heb net mijn wow account gecancelled ivm met drukte thuis en op het werk.
Wow is een pracht spel ik en zal het missen maar het is tijd om weer eens een ander spel uit te spelen. Quake wars en Portal staan bij mij op de plank om even snel door te nemen.

Succes met het gamen verder en ik zal het forum vast wel missen :*) dan maar weer gewoon aan het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:14:
Heel verhaal over slecht gegearde paladin tank.
Zonder een link naar je armory is het moeilijk om precies aan te geven wat je moet doen. Maar met de hp, defense en armor die jij hebt zul je waarschijnlijk erg veel groene items hebben of blauwe items die eigenlijk niet zijn om mee te tanken. Mogelijk heb je zelfs een fout in je talent spec zitten.

Een startende prot paladin kan goed gebruik maken van blauwe warrior tank items. Zowel crafted items als instance drops. Je hebt tot na Kara niet meer dan 200 spelldamage nodig. Ga voor een spelldamage wapen en blauwe tank gear.

Er zijn een paar goede items te koop via reputation. Het spelldamage wapen en de tanking leggings bijvoorbeeld in de CoT. Maar staar je niet blind op reputation. Je kunt nu al goede crafted gear laten maken en drops uit normale instances halen.

Op het oficiele paladin forum zijn enkele zeer goede links te vinden. Als ik jou was zou ik die eerst eens gaan lezen.

Een prot paladin is zeer afhankelijk van zijn uitrusting. Een slechte uitrusting betekent dat je eigenlijk niets kunt, zoals je zelf al hebt ontdekt. Maar een redelijk tot goede prot paladin kan met gemak 10-25 melee mobs tegelijk grinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barfieldmv schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:05:

Wow is een pracht spel ik en zal het missen maar het is tijd om weer eens een ander spel uit te spelen. Quake wars en Portal staan bij mij op de plank om even snel door te nemen.

Succes met het gamen verder en ik zal het forum vast wel missen :*) dan maar weer gewoon aan het werk.
:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:15:
[...]
Maar een redelijk tot goede prot paladin kan met gemak 10-25 melee mobs tegelijk grinden.
Jammer dat die groepen er vrijwel nooit makkeljk te vinden zijn :+

Mijn armory link: http://eu.wowarmory.com/c...xml?r=Stormrage&n=Atlasje

De leukste meleee group blijft nog die in SMV op dat terras daar. Hoppa 26 mobs aggroen and AOE-en. Reacties van de mensen die er toevallig zijn varieren van "OMG HAX!! Gonna report you" tot "Omg i'm gonna reroll a pally now :D".

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
Kees schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:38:
[...]

Ik hoop dat wij het gaan worden, we hadden niet genoeg healers gisteren (7 slechts) en dat ging gewoon niet. Maar we kennen de fight nu, tactics nailed, en we gaan Apathy en Infamous nu gewoon voorbij :P

Stomme Apathy had Brutallus 16 minuten voor ons neer :(
Zolang wij Kil'jaeden maar als 1e killen, dan vind ik alles prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:20
Hoop eerlijk gezegt niet de meeste guilds zo door die nieuwe instance heen fietsen, want er zijn nog wat maanden te gaan for de nieuwe uitbreiding komt met content,

Dus jongens wees zuinig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 21:00
Exalted is niet vaak nogid, revered met KoT is zeer handig en helaas ook alleen maar te halen met instance.

En er is niks mis met questen, een hoop quest item zijn bijhoorlijke goed tank items.

Zie mijn sig al ben pas sinds 6-4, 70 en moet nog een paar quest doen voor betere gear.
(en ook heb niet alle gear aan die ik normaal heb, ben namelijk aan Wapen Skill trainen)
zoals al keer eerder aangeven is deze website onmisbaar (vind ik) als beginnede prot paladin
http://maintankadin.failsafedesign.com/viewtopic.php?t=4844
meteen maar gelinkt naar de Failsafe lijst items.

En met de nieuwe Defense enchants moet we stuk makkelijker zijn om de 490 te halen, al heb ik zel ook gemerkt dat zelf 490 def halen nog niet zo simpel is. sccs

[ Voor 4% gewijzigd door Teunis op 08-04-2008 15:37 ]

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 18:14

junglebeast

hier staat iets

Wat voor realm zoek je. PvE, PvP, RP? Bij ons op Turalyon zijn wel wat guilds die in de SCC/TK/MH range zitten maar of die een lock zoeken weet ik niet. Wij in ieder geval niet, hebben altijd wel 2-3 of soms 4-5 locks bij ons..

Je kan ook nog een oproepje hier doen, als je een NL guild zoekt.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Mektheb schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:32:
Hoop eerlijk gezegt niet de meeste guilds zo door die nieuwe instance heen fietsen, want er zijn nog wat maanden te gaan for de nieuwe uitbreiding komt met content,

Dus jongens wees zuinig :P
Tja, outland is dan wel niet een server met top-10 guilds, maar het is op Magthederion na de server met de meeste top-100 (5 voor Mag, 4 voor Outland) guilds in europa, geen wonder dat wij snel door content heen fietsen. Er zijn nu zo'n 270 guilds die iets in Sunwell gekilled hebben en zo'n 80 guilds die de eerste 3 bosses neer hebben. Die mogen nu wachten tot blizzard wat gates open doet voor ze weer verder mogen. Zelf denk ik dat ze gewoon elke maand een gate openen, zodat je 4 resets per neiuwe boss hebt om hem neer te krijgen. De progressie is daarom veel gelijkmatiger, en het duurt 3 maand voordat de instance schoon is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilantir
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-02 01:41
Voor onze tankadin vriend:

Eanin's Failsafe Uncrushability Guide
http://maintankadin.failsafedesign.com/viewtopic.php?t=4844

Een guide die je uncrushable en uncrittable maakt, pre-kara, zonder rep items die exalted rep nodig hebben. Have fun! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 20:34
Wil je een goed paly tankwapen?

ga dan shadowlabs doen ( dropt een mooi blue swordje) en als je exalted ben bij lower city heb je voor 50G een uber epic mace met 24 stam en 12 int^^ daar ben ik voor aan het farmen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilantir
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-02 01:41
Teunis schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:34:
[...]

Exalted is niet vaak nogid, revered met KoT is zeer handig en helaas ook alleen maar te halen met instance.
Ik ben ietsje te laat met mijn post zie ik. IIG is het makkelijk om revered KoT te halen. 1x durnholde + quest en 3x black portal + quest. 21000 rep i/t pocket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atlas schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:29:
[...]
Jammer dat die groepen er vrijwel nooit makkeljk te vinden zijn :+
Yup. Maar er zijn we een aantal leuke plekken.

- terras op de black temple (geweldig om scryer rep te farmen)
- netherwing mines (epic flying skill nodig)
- ten zuiden van area 52 (mobs droppen rep tokens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 00:36
Gister teron op 8% toen ik en een andere healer werden ge-dc'd, volgens mij had 1 van ons ook nog de debuff op m = contructs in de raid :P

Tot mn verbazing een extreem makkelijke baas, de meeste mensen konden hun constructs makkelijk aan (op 1 of 2 na waarvan ik t al verwacht had)

Het scheelt echt dat we voor 2.4 nog de moeite hebben genomen vashj en kael neer te leggen, goede training voor mensen.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Kees schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:37:
[...]

Tja, outland is dan wel niet een server met top-10 guilds, maar het is op Magthederion na de server met de meeste top-100 (5 voor Mag, 4 voor Outland) guilds in europa, geen wonder dat wij snel door content heen fietsen. Er zijn nu zo'n 270 guilds die iets in Sunwell gekilled hebben en zo'n 80 guilds die de eerste 3 bosses neer hebben. Die mogen nu wachten tot blizzard wat gates open doet voor ze weer verder mogen. Zelf denk ik dat ze gewoon elke maand een gate openen, zodat je 4 resets per neiuwe boss hebt om hem neer te krijgen. De progressie is daarom veel gelijkmatiger, en het duurt 3 maand voordat de instance schoon is ;)
ik kan wel huilen Blade-fist = 1 guild BT cleared
5 guilds MH bezig of gecleared
Alles eronder in SSC/TK

Low populated server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
Mektheb schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:42:
[...]

Alles eronder in SSC/TK

Low populated server...
Bladefist, me oude thuis :) Ben toen samen met veeeel guilds van Bladefist naar Outland gemigreerd, nooit spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 13:15
barfieldmv schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:05:

Tot binnen een paar maanden ;)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
Mektheb schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:42:
[...]

Alles eronder in SSC/TK

Low populated server...
Op Tura één guild met 2/6 SP, twee met 1/6 SP en naast die drie nog drie andere guilds (waaronder wij) met BT clear en tries op Kalecgos. Geloof dat MM ook al dicht bij een kill is. Serenity zit rond 50%, wij op 62%. Eerstvolgende achtervolger heeft eergisteren voor het eerst RoS neergehaald.

Kan me trouwens voorstellen dat de topguilds niet echt blij zijn met de time based gates. Het is qua first kills eerlijker dan het questgedoe (denk aan AQ war of efforts), maar zelf zou ik door willen als Felmyst neer zou gaan. Nu ben je overgeleverd aan Blizz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 21:00
Ilantir schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:40:
[...]
Ik ben ietsje te laat met mijn post zie ik. IIG is het makkelijk om revered KoT te halen. 1x durnholde + quest en 3x black portal + quest. 21000 rep i/t pocket.
Misschien voor 2.4 toen black portal nog onder deel was van de kara key.
(ps. nog geen praktijk ervaring alleen een vermoede)
(is nog maar is maar niet verplicht meer, dus 9/10 doet hem niet meer)

Black Portal, Shadowlabs waren altijd de instance waar makkelijker een groep voor kon krijgen dan een andere zeker normaal, want iedereen wil meteen Heroic in (met PvP gear zijn heroics prima te doen tenzij je tank aangezien alle pvp gear dps focus heeft)

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
SouLmaN schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:45:
[...]

Bladefist, me oude thuis :) Ben toen samen met veeeel guilds van Bladefist naar Outland gemigreerd, nooit spijt van gehad.
Toen wou ik ook gaan, maar Grace of Elune (mijn oude guild bleef dus ik ook)

En nu ben ik Raid Leader etc en vanwege sociale dingen wil ik niet weg, maar wil wel illidan killen voor Wotlk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 18:27

Valkyre

Kitesurf FTW!

guild waar ik in terecht ben gekomen na een breakup van de vorige heeft vorige week eerste pogin op curator gedaan. bijna 40 accounts in guild, rp realm. al met al niet erg druk.

heb een paladin tank, met pre kara gear, heb twee keer mee mogen hobbelen en drietal epix uit kara waarvan volgens mij 2 healing plate is en 1 tank plate. rest van me gear is matig. merendeel quest rewards. zit nu net op 439 def, 10k armor 9.5k hp unbuffed.

het is mijn eerste lvl 70. en heb dus de fout gemaakt tijdens 60-70 te questen en niet rep te grinden en daardoor ook toevallig te levelen, met als gevolg . nergens exalted. dus geen mooie gear om te kopen. guild leader verzoekt mij om gear te upgraden wat op zich logisch is, maar elke keer weer heb ik het gevoel dat men niet enthousiast aanbied om instances te runnen, en op andere manieren te helpen met mijn gear. nou begrijp ik ook wel dat ik dat niet moet verwachten dat men dat dagelijks aanbied, maar aan de andere kant is het gewoon een feit dat met een aantal mensen tegelijk dingen veel makkelijker en sneller gaan - los van het feit dat ik rondloop als tank en dus 10 keer zo lang bezig ben met iets vergeleken met een dps class.

ik voel me gewoon een beetje lost, zegmaar. ik wil best tanken, maar met deze gear gaat het bagger en ik kan alle hulp gebruiken met het upgraden maar dat krijg ik niet genoeg.

ik wil best respeccen maar .. voor dps/healing heb ik helemaaaaal geen gear.
en dan komen ze weer met allerlei vage regels aan (die ik op zich wel begrijp) dat als ik mee ga in kara als healer dat ik dan niet moet gaan rollen op tank gear - terwijl op zo'n moment haeling voor mij de offspec is.

nou heb ik ook zo ongeveer het advies gekregen van de guild leader om dan maar pvp gear te gaan halen. nou vind ik alles prima (ondanks dat ik tot nu toe geen fan was van pvp, in dagen geteld nog niet zo lang geleden begonnen met battlegrounds en loop nu bijna de 24k honor in.. alleen als ik nu ga zoeken naar gear kom ik er achter dat alle pvp gear geen def heeft, nou weet ik ondertussen dat zowel def,sta maar ook spelldmg belangrijk is voor een paladin tank maar, het krijgen is dus een probleem.

nou is het ook niet zo dat ik alles even snel verwacht te krijgen maar ik voel me behoorlijk in een impasse.
rep items grinden is like watching paint dry.
instances grinden doe ik liever niet met pugs (en dat lukt ook al nauwelijks omdat het qua populatie een bagger realm is) , en guild lijkt er geen tijd/zin in te hebben.. of het moet hun toevallig uitkomen.
pvp honor grinden, prima .. maar daar is dus weer geen def mee te krijgen wat volgens de guild leader nu het belangrijkste is wat aan upgrade toe is..

nou is het nogmaals , dus niet zo dat ik perse de gemakkelijkste weg wil hebben naar de beste gear. maar met dit alles in rekening gehouden (crap realm, crap gear, crap guild, crap reputation) .

wat is een fractie waarmee paladin tank gear te krijgen is waar ik wel in me eentje tot exalted kan komen ?

armory
hmm ik kan je armory niet checken ivm werk en proxy, maar no offense hoor je zult er wel watvoor moeten doen. mijn pala (prot) is nu 69 en ik zit rond de 450 defense. de enige manier om gear te krijgen is toch echt drops uit instances, vanaf lvl 41 ofzo ben ik bijna altijd Prot geweest, veel instances gepugged. tijdens dat instance farmen heb ik toch een aantal mensen leren kennen, die dan zich dan weer aanmelden bij mij om mee te gaan een instance in omdat het zo lekker snel en goed ging :)

Ga bijvoorbeeld Durnholde of BM doen voor een imba pala tank zwaard op lvl 70 (ik heb hem al maar lvl 69 dus kan he nog niet equippen :P) ook kan je hier een hele lekker defense head enchant halen.
kwam er laatste achter dat SL eerste baas een toch wel lekker schild dropt.

wat ik wil zeggen je moet het toch echt, zelf doen, en dat betekent soms pugs, (in mijn geval heb ik toch onlangs weer meer goeden ervaringen met pugs dan slechten gehad)

mijn pala heet "valkyre" op "the venture co" al mijn gear komt uit instances of quest rewards.

moet wel zeggen dat ik een paar hele goeie epics op mij heb liggen wachten omdat ik laatst kara in geweest ben :P (maar like i said, can't equip it yet :( )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Laatst online: 31-08 19:17
guild waar ik in terecht ben gekomen na een breakup van de vorige heeft vorige week eerste pogin op curator gedaan. bijna 40 accounts in guild, rp realm. al met al niet erg druk.

heb een paladin tank, met pre kara gear, heb twee keer mee mogen hobbelen en drietal epix uit kara waarvan volgens mij 2 healing plate is en 1 tank plate. rest van me gear is matig. merendeel quest rewards. zit nu net op 439 def, 10k armor 9.5k hp unbuffed.

ik voel me gewoon een beetje lost, zegmaar. ik wil best tanken, maar met deze gear gaat het bagger en ik kan alle hulp gebruiken met het upgraden maar dat krijg ik niet genoeg.
[EDIT: Nuttige info niet in post as requested]

Komt dus van Pre raid gear guide van Maintankadin maar check aub die site (en dan vooral de "gear" sectie), er is zéker veel beter te halen. Uncrit (begin kara) en uncrush (tegen midden-Kara) moet je toch wel halen met quest/rep/blue gear.

BTW, kort: engineering. Spelldamage wapen met +40 spelldam. Def stacken tot 490 dan avoidance en stam.
EDIT2: je kan (beperkt) Def voor uncrittability ook 'compenseren" met een zekere amount resilience (aangezien die ook een %age crit chance wegneemt).

[ Voor 99% gewijzigd door DexterBelgium op 08-04-2008 16:43 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:19
Ehm, anders gooi je die zooi even niet in een post ^^

Een linkje zou voldoende moeten zijn, en als mensen er dan niet heen gaan hebben ze dus geen interesse. Nu heb je een grote hoop slecht leesbare zut waardoor niemand nog interesse zal hebben.

EDIT:
Ja, veel beter :)

[ Voor 5% gewijzigd door FireAge op 08-04-2008 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen klaagpost. Enkel een vraag. Is er nog iemand anders hier die niet kan connecten? Of moet ik mijn bagger ISP weer eens met een telefoontje vereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticSnake
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06-2023
The realms van battlegroup Nightfall zijn down.
Alliances waren zeker even iets te vaak aan het winnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
BTW, je talents even bekeken. Als je MT viable wilt zijn: respeccen.

Volgende talents zijn voor een kara MT minder nuttig:
Reckoning 5/5 (kan je nog 1 of twee in houden, als je der over hebt)
Imp. Conc. Aura: useless voor tank.
Guardian's favour: niet helemaal useless, maar je hebt de punten elders nodig, wegdoen die hap!
Precision kan je minderen, hoeft niet. Je hebt echt niet zoveel nut aan hit of spell hit, aangezien je threat daar maar in beperkte mate van af hangt.

Deze heb je wél nodig (in de standaard build)
Toughness: 5/5 (armour= effective health = leven)
One hand weap spec: naar 5/5 gooien, is te goed om te laten liggen
Combat expertise 5/5: Expertise rating EN 2% stamina.
Ret tree:
Benediction 5/5 (je doet niet anders dan sealen en judgen, plus dit geeft toegang tot volgende talents)
Deflection 5/5 5% pure parry = PURE avoidance, plus parry haste voor jou.
Pursuit of Justice (kan je doen, hoeft niet).

Ik probeer maar wat pointers te geven hé :)

EDIT: en uiteraard ook die Holy talents WEG (ik dacht al, waar zitten die andere tien punten nu).

[ Voor 4% gewijzigd door DexterBelgium op 08-04-2008 18:06 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DexterBelgium schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:57:[...]
Precision kan je minderen, hoeft niet. Je hebt echt niet zoveel nut aan hit of spell hit, aangezien je threat daar maar in beperkte mate van af hangt.
Precission is de goedkoopste manier op en hit en spellhit te krijgen. Volgens mij is deze talent gewoon een must. Bijna al je threat hangt juist wel af van je hit en spellhit. Alleen je consecration niet omdat daar alleen de eerste tick van spellhit afhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kzit WoW forum beetje te lezen, maar zie zoveel verschillende meningen.
Ik vraag het hier maar eens. :)

Ik ben een BM hunter lvl 69, op 70 wil ik de volledige S2 BG set halen. Dat word dus veel AV etc. Wat is nou de beste pet voor mij? Voor PvE heb ik een andere pet, dus het moet de ultieme BG pet worden.
Wat ik zo lees zeggen ze Scorpid voor Arena, en voor BGs beter Ravagers of Wind Serpent. Maar ik lees heel veel tegen over gestelde "feiten".. tja WoW forum he. ;)

Wat zouden julie aan raden in mijn geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 18:15:
[...]

Precission is de goedkoopste manier op en hit en spellhit te krijgen. Volgens mij is deze talent gewoon een must. Bijna al je threat hangt juist wel af van je hit en spellhit. Alleen je consecration niet omdat daar alleen de eerste tick van spellhit afhangt.
Het is zéker geen slechte talent, en je threat hangt idd er voor een groot deel mee samen, maar er zijn er belangrijkere imho. Eérst moet je denk ik je avoidance en je effective health in orde hebben, en dan pas moet je aan je threat werken. Als ik hem zo bekijk, denk ik dat hij éérder problemen heeft om in leven te blijven, dan om °1 op threat te blijven.

Toch even kort wat theorycraft van Maintankadin:
Spell hit: For a very rough look at spell hit I will make the following simplifications:

-- 37% of our threat comes from miss-resistable spells (thus far parses indicate this number is about 35-39%)
-- These spells have a miss-resist rate of 17%
-- We have taken the 2.3 Precision talent

Given this set up, 1% spell hit will give us a .35*(.01/(1-.14)) ~= .41% increase in threat
Since 12.62 spell hit rating = 1% spell hit, a single point of spell hit rating would provide a ~.032% increase in threat. Thus, under these assumptions 1 spell hit rating = 1 spell damage at a threat output of about 1560 tps

Hit rating: The main assumption here is that white damage + SoR account for 35% of overall threat generation. We also assume 6% miss, 6% dodge, and 15% parry by the mob,, which includes precision.

Thus, 1% hit provides a .35*(.01/(1-.27)) ~= .48% increase in threat generation. 15.76 hit rating = 1% hit, so each point of hit rating provides a ~.030% threat increase. In other words, 1 hit rating = 1 spell damage at about 1660 tps

Wat natuurlijk niet wilt zeggen dat precision geen te overwegen talent is. Ik weet alleen niet of het niet eerder een talent is voor wanneer je gear je al voldoende survivability geeft zodat je bepaalde talents in die richting kan laten vallen.

EDIT: Hij staat wél in de cookie cutter build, dus het is blijkbaar een beetje mijn eigen idee ervan (m.a.w. wsl fout). Precision kan je dus houden, maar dan verlies je wsl ergens anders (wsl reckoning en BoK/Spell Warding/PoJ punten).

[ Voor 5% gewijzigd door DexterBelgium op 08-04-2008 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DexterBelgium schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 18:22:[...]
Het is zéker geen slechte talent, en je threat hangt idd er voor een groot deel mee samen, maar er zijn er belangrijkere imho. Eérst moet je denk ik je avoidance en je effective health in orde hebben, en dan pas moet je aan je threat werken. Als ik hem zo bekijk, denk ik dat hij éérder problemen heeft om in leven te blijven, dan om °1 op threat te blijven.
Het is zeer goed mogelijk om een verdeling van je talen punten te maken met 3 punten in precission zonder dat je daar avoidance of health voor moet opgeven. Talents zoals reckoning zijn zeker met betere gear steeds slechter en een slechte investering.
Toch even kort wat theorycraft van Maintankadin:
Spell hit: For a very rough look at spell hit I will make the following simplifications:
<verhaal over spellhit>
Dus 70% van onze threat komt van aanvallen die resistable zijn. Dat is nogal wat. En als je dan beide met 3% kunt verbeteren is een goede investering van talent punten.
Wat natuurlijk niet wilt zeggen dat precision geen te overwegen talent is. Ik weet alleen niet of het niet eerder een talent is voor wanneer je gear je al voldoende survivability geeft zodat je bepaalde talents in die richting kan laten vallen.

EDIT: Hij staat wél in de cookie cutter build, dus het is blijkbaar een beetje mijn eigen idee ervan. Precision kan je dus houden, maar dan verlies je wsl ergens anders (wsl reckoning en BoK/Spell Warding/PoJ punten).
Persoonlijk heb ik liever 3% minder kans om te missen als ik bazen aan het tanken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 18:45:
[...]

Het is zeer goed mogelijk om een verdeling van je talen punten te maken met 3 punten in precission zonder dat je daar avoidance of health voor moet opgeven. Talents zoals reckoning zijn zeker met betere gear steeds slechter en een slechte investering.
[...]
Je hebt gelijk, ik zei dan ook "kan je wegdoen", maar idd, mss was zélfs dat een te boude statement. (zie ook mijn tweede edit ;) ). Boodschap dus: Precision niét weg. Heb je mss nog andere tips?

Reckoning= idd hoe beter de (avoidance) gear, hoe minder goed (daarom naar 1 of 2, is toch fijn voor trash/aoe farm, maar kan héél goed 0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 11:10

Maduth

Probeersel

Hoi hoi

Klein vraagje:

Ik zoek een mod die een soort grid in me scherm plaats zodat ik mijn bars netjes kan uitlijnen. Iemand een idee?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

check wowace.com/files, staat echt alels bij wat je maar wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:43:
check wowace.com/files, staat echt alels bij wat je maar wil hebben.
Ik gebruik alleen wowace maar ken het niet vinden 8)7 dus vandaar de vraag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEPPI
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:38

PEPPI

Informatiemanager

Maduth schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 18:57:
Hoi hoi

Klein vraagje:

Ik zoek een mod die een soort grid in me scherm plaats zodat ik mijn bars netjes kan uitlijnen. Iemand een idee?

Thanks
U roept, wij draaien. :)
Align
Very simple and light addon that creates a grid on your screen to aid you in aligning and centering your UI.

Met /align ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.themook.net/mookui/images/align.jpg

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

tOP..Die moest ik hebben ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is mijn eerste lvl 70. en heb dus de fout gemaakt tijdens 60-70 te questen en niet rep te grinden en daardoor ook toevallig te levelen, met als gevolg . nergens exalted. dus geen mooie gear om te kopen. guild leader verzoekt mij om gear te upgraden wat op zich logisch is, maar elke keer weer heb ik het gevoel dat men niet enthousiast aanbied om instances te runnen, en op andere manieren te helpen met mijn gear. nou begrijp ik ook wel dat ik dat niet moet verwachten dat men dat dagelijks aanbied, maar aan de andere kant is het gewoon een feit dat met een aantal mensen tegelijk dingen veel makkelijker en sneller gaan - los van het feit dat ik rondloop als tank en dus 10 keer zo lang bezig ben met iets vergeleken met een dps class.

ik wil best respeccen maar .. voor dps/healing heb ik helemaaaaal geen gear.
en dan komen ze weer met allerlei vage regels aan (die ik op zich wel begrijp) dat als ik mee ga in kara als healer dat ik dan niet moet gaan rollen op tank gear - terwijl op zo'n moment haeling voor mij de offspec is.

nou heb ik ook zo ongeveer het advies gekregen van de guild leader om dan maar pvp gear te gaan halen. nou vind ik alles prima (ondanks dat ik tot nu toe geen fan was van pvp, in dagen geteld nog niet zo lang geleden begonnen met battlegrounds en loop nu bijna de 24k honor in.. alleen als ik nu ga zoeken naar gear kom ik er achter dat alle pvp gear geen def heeft, nou weet ik ondertussen dat zowel def,sta maar ook spelldmg belangrijk is voor een paladin tank maar, het krijgen is dus een probleem.

nou is het ook niet zo dat ik alles even snel verwacht te krijgen maar ik voel me behoorlijk in een impasse.
rep items grinden is like watching paint dry.
instances grinden doe ik liever niet met pugs (en dat lukt ook al nauwelijks omdat het qua populatie een bagger realm is) , en guild lijkt er geen tijd/zin in te hebben.. of het moet hun toevallig uitkomen.
pvp honor grinden, prima .. maar daar is dus weer geen def mee te krijgen wat volgens de guild leader nu het belangrijkste is wat aan upgrade toe is..

nou is het nogmaals , dus niet zo dat ik perse de gemakkelijkste weg wil hebben naar de beste gear. maar met dit alles in rekening gehouden (crap realm, crap gear, crap guild, crap reputation) .

wat is een fractie waarmee paladin tank gear te krijgen is waar ik wel in me eentje tot exalted kan komen ?

armory
Hehe je zit op dezelfde realm als ik ;) en ja Darkmoon Faire is echt low-populated aan de horde kant, rond 11k alliance players en 1,5k !! horde spelers..

De guild waar ik in zit raid elke week kara, maar wil dit nu uitbreiden naar mag, gruul en ZA.

De beste horde guilds op mijn realm zitten ook een beetje te pielen nog in SSC en TK..

De alliance zit met 2 guilds in BT.. DMF is dus echt een low-populated realm..

Maar als je hulp nodig hebt kan je me altijd ff pmen :D

zie link in mn sig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:25

Rmg

Zohh,

Vanavond maulgar, gruul, maggy ge-oneshot. weer een paar mensen blij met t4 tokens. daarna hebben we nog even 2 tries gedaan op al'ar

Al'ar hebben we nog niet helemaal onder de knie, phase 1 gaat vlekkeloos. in het begin van phase 2 gaan er mensen dood.

We gebruiken een 3tank setup, 2 voor de platforms 1 voor de adds, wat eigenlijk zonder problemen gaat.

in phase 2 gaan de adds van phase1 dood, en daarna gaat het mis, adds die midden in caster groepen ontploffen en dps niet goed verdeeld over al'ar en de adds of al'ar word niet opgepikt na een dive bomb :(

We zijn nu al ruim een week bezig, hoop wel dat we hem morgen neer krijgen. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht Nightfall realms nog down:( Geen dailies dus kunnen doen helaas..:( Ach morgen weer een dag zeggen we dan maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote: Mektheb
Alles eronder in SSC/TK
Yeap, het is ook mijn thuisbasis. Op dit moment zit ik in Vedi Vidi Vici, 1 van die MH guilds. Helaas hebben we healer problemen, en recruiten is ook zo lastig. Omdat we MH doen en met BT willen beginnen (net voor 2.4 hadden we onze 1ste ploeg BT-attuned mensen, en toen begon het gerommel) moeten we eigenlijk SSC en TK geared mensen aannemen, probleem is dat die gewoon niet beschikbaar zijn.
Toen wou ik ook gaan, maar Grace of Elune (mijn oude guild bleef dus ik ook)

En nu ben ik Raid Leader etc en vanwege sociale dingen wil ik niet weg, maar wil wel illidan killen voor Wotlk
No wai :D Jij ook in Grace of Elune?? Bij die guild kwam ik pas echt in de raiding-scene! Ik heb helaas het zinkend schip moeten verlaten, ik kwam namelijk in de guild toen ze net problemen kregen om 25 mans bij elkaar te schrapen en verliet toen ze zelfs geen Kara raid meer bij elkaar konden krijgen. Een hele jammerlijke teloorgang, het is de allereerste guild van Bladefist en ooit erg goed. Maar wat is je char, en welke guild zit je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 16:07
cannibal schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 09:27:
[...]

Heb er wel eningzins verstand van, speel nu 1.5 jaar op de amerikaanse servers (Andorhal US), dit omdat ik gestart ben samen met een kameraad van mij in Canada.

Heb gewoon mijn nederlandse adres opgegeven (zat ook gewoon in nederland, adres is later ook gewoon te wijzigen neem ik aan.) en gebruik gewoon mijn Rabocard (eurocard/mastercard) voor de betalingen. Wel moet je al je expansies enzo uit Amerika/Canada laten komen, omdat je toch met een net wat andere versie speelt.

Mijn latency varieert zo'n beetje tussen de 175-350ms, is dus flink wat meer als je hier in nederland kan halen met europese servers, maar nog steeds redelijk goed speelbaar, de Australiers hebben het slechter. Ik speel wel op een datacenter in Boston (dus ongeveer het datacenter wat het dichtste bij is), dus let op welk realm je kiest.

Raiden is lastig vanuit europa op us-servers. Gedurende weekdagen kun je het wel vergeten, in het weekend zijn er vaak toch wel middag(voor mij avond) raids en ook kun je als je 4 uur 's nachts een keer niet erg vindt dan ook 's avonds wel eens mee.

Wel mis je de prime-time meestal op de servers, wat dus soms wel eens lastig kan zijn om een instance te bezoeken, maar meestal merk je daar niet veel van. Voor farmen van materiaal enzo is het dan wel weer handig ;)

Veel succes iig verder.
Hmm de lag (zit in Los Angeles right now..), missen van de prime-time en het feit dat ik time cards moet uit de vs moet kopen, maken het net allemaal ff teveel..

Kan ik, als ik in nederland naar een nederlandse realm gaan, is mijn us account ook valid in europe?? (miss dmv de realmlist.wtf aan te passen.?) En nederlandse time cards kopen?

Want ik zit er niet echt op te wachten om in nederland weer wow+bc te kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticSnake
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06-2023
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 00:09:
Zucht Nightfall realms nog down:( Geen dailies dus kunnen doen helaas..:( Ach morgen weer een dag zeggen we dan maar :D
Beetje vervelend, want ik mis nu ook Arena points en heel veel mensen met mij, want ik geloof dat een groot deel van de mensen hun arena matches dinsdagavond doen. :/
Nog erger vind ik dat we na afgelopen week hard raiden EINDELIJK voor het eerst Illidan Stormrage hadden bereikt, gisteren in phase 2 gekomen en daar wilden we vandaag verder aan werken, maar goed, dat ging dus niet door.
Nu maar hopen dat we Black Temple komende week weer kunnen clearen tot Illidan in 3 avonden, dat is geen zekerheid omdat we niet altijd onze beste raidmembers ter beschikking hebben :|

Ik weet dat Blizzard zowat heilig is op dit forum, maar ik kan het toch niet laten:
BLIZZARD FOR THE LOSE! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
mehh vanavond felmyst op 5% gehad, morgen opnieuw proberen !
Iedereen moet wel opletten voor dat gevecht, is eens wat andere koek dan Black Temple ^^

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teunis schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:53:
[...]

Misschien voor 2.4 toen black portal nog onder deel was van de kara key.
(ps. nog geen praktijk ervaring alleen een vermoede)
(is nog maar is maar niet verplicht meer, dus 9/10 doet hem niet meer)

Black Portal, Shadowlabs waren altijd de instance waar makkelijker een groep voor kon krijgen dan een andere zeker normaal, want iedereen wil meteen Heroic in (met PvP gear zijn heroics prima te doen tenzij je tank aangezien alle pvp gear dps focus heeft)
black portal |:(

Dark Portal / BM bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Laatst online: 08:57

Croga

The Unreasonable Man

Wheeee daaaar zijn we weer.....

Gister avond de eerste keer Archimonde down gekregen. Tweede avond dat we serieus tries op hem gedaan hebben (waren al een keer eerder bij hem geweest, maar dat was even alle kleertjes uit en hem treiteren :D) en na 14 tries die avond ging hij neer.

Ik heb genoten! Eindelijk een gevecht waar het onmogelijk is voor mensen om anderen de schuld te geven (als ze op anderen aan het letten zijn zijn ze hun eigen werk niet aan het doen) en een gevecht waarbij DPS zo'n beetje het minst belangrijk is. Als Affliction lock is hij wel erg grappig; tijdens het rennen en vliegen tikken de DoTs gewoon door.

MH clear, BT 4/9. Volgens mij wordt het tijd om Gurtogg en RoS te gaan klieren komende week. Laten we hopen dat we niet zoveel afmelders hebben als de afgelopen week :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

PEPPI schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 21:01:
[...]
Met /align ziet het er zo uit:
[afbeelding]
Nog ff dit: Hoe krijg je die boxen precies? Bedoel die dubbele lijnen?

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
bartosiej schreef op woensdag 09 april 2008 @ 01:50:
[...]

Hmm de lag (zit in Los Angeles right now..), missen van de prime-time en het feit dat ik time cards moet uit de vs moet kopen, maken het net allemaal ff teveel..

Kan ik, als ik in nederland naar een nederlandse realm gaan, is mijn us account ook valid in europe?? (miss dmv de realmlist.wtf aan te passen.?) En nederlandse time cards kopen?

Want ik zit er niet echt op te wachten om in nederland weer wow+bc te kopen..
Volgens mij kan dat niet. Er zijn wel eens acties geweest dat je je account over kon zetten van US naar EU. Maar volgens mij is dat omdat Eu mensen US wow kochten. En kan dat nu niet meer.
Croga schreef op woensdag 09 april 2008 @ 08:13:

Gister avond de eerste keer Archimonde down gekregen. Tweede avond dat we serieus tries op hem gedaan hebben (waren al een keer eerder bij hem geweest, maar dat was even alle kleertjes uit en hem treiteren :D) en na 14 tries die avond ging hij neer.

Ik heb genoten! Eindelijk een gevecht waar het onmogelijk is voor mensen om anderen de schuld te geven (als ze op anderen aan het letten zijn zijn ze hun eigen werk niet aan het doen) en een gevecht waarbij DPS zo'n beetje het minst belangrijk is. Als Affliction lock is hij wel erg grappig; tijdens het rennen en vliegen tikken de DoTs gewoon door.

MH clear, BT 4/9. Volgens mij wordt het tijd om Gurtogg en RoS te gaan klieren komende week. Laten we hopen dat we niet zoveel afmelders hebben als de afgelopen week :(
Bloodboil vind ik echt niet een van de moeilijkste gevechten. Ok je moet zeker de eerste keer wat geluk hebben. En als je mages fire zijn zouden ze natuurlijik frost kunnen speccen met frost barrier(alles helpt daar). Ik kan me zelfs voorstellen dat 100% armor increase in arcane helpt, maar ik ken niemand die dat gebruikt.

Het healen van alle cloties is lastig, maar met wat geluk de eerste keer(dus rogues/dps wars/shamans/locks) moet hij zeker neer te krijgen zijn.

RoS was voor ons zowaar nog makkelijker. Die ging de eerste serieuse avond van tries neer. Genoeg shamans en priests meenemen voor raidhealing. 2 of 3 pala's voor tank healing en klaar ben je.

Voor RoS gebruiken we de volgende tactics
P1:
Druid standby voor het geval een tank laag gaat.
MT begint met tanken gebruikt alle evasion trinkets en shields van priest
enrage:
rogue + evasion
Tank 2: hetzelfde als bij de MT
rogue + evasion

meestal is hij dan down, maar soms moet er nog even een andere tank komen. Dat is of de bear die standby was voor wanneer mensen toch laag waren(gebeurd bijna altijd). Of een random persoon.

P2:
2 rogues op kicks, en niemand meer. En ik geloof felhoud uit van w'lock voor dat shield.
deaden reflecten. En dan nuken en goed healen.(dmg done is dmg taken). Dus niet jezelf dood nuken.

P3:
MD MT, en die moet rage burnen, dus spellreflect en eventueel stance switchen. 100 rage is dodelijk.

Voor de eerste kills kan je couldrons gebruiken, maar wij gebruiken die niet meer.

[ Voor 62% gewijzigd door Kevinp op 09-04-2008 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Yah, ik kan weer raiden
Ik kon mijn 7900GT omruilen voor een 8800GT + 50 euro bijbetaling :)

Overigens de 2e baas in HY ge-2-shot.. :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
deadsy33 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 08:39:
Yah, ik kan weer raiden
Ik kon mijn 7900GT omruilen voor een 8800GT + 50 euro bijbetaling :)

Overigens de 2e baas in HY ge-2-shot.. :)
Mijn 7900GT doet anders gewoon 100FPS op 1680*1050 als ik aan het questen ben, 60FPS in capitals en zon 40FPS in raids.

Dus waarom zou je met een 7900GT niet kunnen raiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Kaap schreef op woensdag 09 april 2008 @ 08:47:
[...]

Mijn 7900GT doet anders gewoon 100FPS op 1680*1050 als ik aan het questen ben, 60FPS in capitals en zon 40FPS in raids.

die gaf artifacts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Wss was ie kapot :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slamdance
  • Laatst online: 13:19
Zondag maar eens begonnen met de netherwing grind, maar wat gaat die nu achterlijk snel zeg :S

Zondag van 0/3000 neutral naar 3000/6000 friendly.
Maandag van 3000/6000 friendly tot 6000/12000 honored.
en gisteren van 6000/12000 honored naar net revered.

Nu zal van revered naar exalted wel wat meer tijd in beslag nemen (ook omdat de quests die je maar 1 keer kan doen nu op zijn), maar met de huidige snelheid heb ik mijn draakje in een week tijd.

Nu zal het er ook mee te maken hebben dat bijna iedereen zich focussed op shattered sun en dat je bij de 3e keer de plekken waar de eggs spawnen wel aardig weet en er automatisch al langs vliegt tijdens het doen van de quests.

Maar zo extreem snel is ook niet echt normaal volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium

'I didn't get decursed on time, HS/pot on CD! :('

Grats tho, kan een knap irritante boss zijn omdat iedereen wakker moet blijven. :P Wat heb ik eigenlijk gemist tussen Jess, Tbone en wat NiD mensen op jullie forum? :?
BB kan irritant zijn als je 'm met acht healers probeert. Het is te doen, maar wij switchen altijd een extra healer in. Hebben daar ook max twee mages mee over het algemeen. Let vooral op dat je bloodboil groepen goed lopen en laat een pala een yard of twee achter je range groep staan om een eventuele dubbele BB op te pakken. Pala kan dat outhealen en eventueel bubblen, beter dan een dooie raidmember. Ik wacht zelf altijd met bubble tot ik drie stacks pak. Kan gebeuren als er bijvoorbeeld iemand doodgaat tijdens fel rage en het overnemen niet goed loopt.

RoS is een irritant gevecht, maar ook doable. Raidhealing is daar, zeker in P3, erg belangrijk. We hebben daar over het algemeen drie pala's, een druid, één/twee shamans en twee/drie priests qua healing.

Wij laten eerst de hunters tanken in P1, dan druids in bear (ook resto), dan pala's, dan shamans. Rogues en warriors pakken de enrages op. P2 is bij ons drie interrupts, en mages die spellstealen voor het schild. Locks zijn allemaal destro en een pet uit betekent simpelweg een DPS loss, en DPS loss in P2 kan als je tank een paar deadens mist een behoorlijk probleem opleveren. Cooldowns bewaren voor P3, we geven de MT dan een MD, wachten een seconde of tien waarin de tank aggro bouwt en gaan dan full out, met heroisms etc.

Tegenwoordig gaan ze zonder veel moeite neer, maar vergeleken met Shahraz en Council zijn ze een stuk irritanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Kaap schreef op woensdag 09 april 2008 @ 08:47:
[...]

Een eerdere post van mij gaf aan dat mijn 7900GT verrot was :) (een paar paginas terug, iets met artifacten enzo. Welke 7900GT heeft dat niet zou je bijna zeggen)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdmeijer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-04-2021
Slamdance schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:04:
Zondag maar eens begonnen met de netherwing grind, maar wat gaat die nu achterlijk snel zeg :S

Zondag van 0/3000 neutral naar 3000/6000 friendly.
Maandag van 3000/6000 friendly tot 6000/12000 honored.
en gisteren van 6000/12000 honored naar net revered.

Nu zal van revered naar exalted wel wat meer tijd in beslag nemen (ook omdat de quests die je maar 1 keer kan doen nu op zijn), maar met de huidige snelheid heb ik mijn draakje in een week tijd.

Nu zal het er ook mee te maken hebben dat bijna iedereen zich focussed op shattered sun en dat je bij de 3e keer de plekken waar de eggs spawnen wel aardig weet en er automatisch al langs vliegt tijdens het doen van de quests.

Maar zo extreem snel is ook niet echt normaal volgens mij.
Jawel hoor, zo snel gaat het gewoon. Alleen moet je nog 21k tot exalted. En als je je dan kijkt wat je gedaan hebt ben je net op de helft. Grote voordeel op dit moment zijn echt de drake eieren. Dat is unlimited rep. Een half jaar geleden was het echt mazzel als je die zag (en dan erom vechten met iemand), terwijl ze nu veel meer beschikbaar zijn door de lage populatie daar. Maar als je alle dailies en questen doet, kon je je draak al in een week of 3 (20 dagen of zo) halen zonder drake eitjes.

Paling Terran & Shaman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:45
Gisteren voor het eerst Felmyst neer!
Dat gaf een grote explosie in vent.

Op naar de Twins die vandaag geunlocked zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
TroX schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:36:
Gisteren voor het eerst Felmyst neer!
Dat gaf een grote explosie in vent.

Op naar de Twins die vandaag geunlocked zijn.
bij ons nog niet, volgens mij hebben ze een timer ingebouwd, maar elke downtime van de realms hebben die timers niet geteld. Iig dat is het gevoel wat ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 00:09:
Ik zag het ook gisterenavond. Ikke blij dat ik tegenwoordig chars heb in 2 verschillende battlegroups ;) Maar die panne is dus blijven aanhouden tot aan de maintenance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

Gz hoor, ene als je voor volgende week gewoon een paar goeie nieuwe mensen invite dan komt het vast goed ;) Had gisteren nog ff naar benoite gewhispert maar geen reactie denk dat ie afk was ofzo vanavond nog maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Ik ben op zoek naar de site waar jij gewoon je gear kon uploaden en dan gewoon kon veranderen met wat jij wilde, weet iemand doe nog voor mij, ben hem even kwijt.

<Edit:>
Gevonden!
www.warcrafter.net

[ Voor 11% gewijzigd door Darkasantion op 09-04-2008 09:50 ]

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwienO
  • Laatst online: 27-08 21:39
Raz- schreef op woensdag 09 april 2008 @ 00:07:
Zohh,

Al'ar hebben we nog niet helemaal onder de knie, phase 1 gaat vlekkeloos. in het begin van phase 2 gaan er mensen dood.

We gebruiken een 3tank setup, 2 voor de platforms 1 voor de adds, wat eigenlijk zonder problemen gaat.

in phase 2 gaan de adds van phase1 dood, en daarna gaat het mis, adds die midden in caster groepen ontploffen en dps niet goed verdeeld over al'ar en de adds of al'ar word niet opgepikt na een dive bomb :(

We zijn nu al ruim een week bezig, hoop wel dat we hem morgen neer krijgen. ^^
Phase 1 laat je de adds killen door de melee in phase 2 laat je de adds killen door de ranged dps, zorg dat de adds tank bij de ingang van de kamer in zon spleet gaat staan hij vliegt dan niet omhoog van de ontploffing.

In Phase 2:
Asign 3 ranged dps die de adds killen op max range, geef alle ranged een positie in de kamer zodat ze nooit te veel bij elkaar staan. met 3 tanks is alar super easy op te pakken als de tank maar rond het ronde ding staan in het midden van de kamer zo heb je overal een goede deking om alar asap weer op te pakken.

Stamp bij iedereen in die hersenpan dat ze Geen dmg mogen doen vlak na een dive bomb (is namelijk een agro reset) geef de tank 3 sec om alar goed op te pakken en ga dan weer nuken.

Liever dat het gevect iets langer duurt dan dat de helf van de DPS dood gaat omdat ze dmg deden en dus agro pakte (wat ook heel irritant is voor de tanks omdat de kamer zo groot is ze zijn veels te lang onderweg om weer bij alar in de buurt te komen)

ErwienO <Gathering of Dudes> - 80 Dwarf Warrior - Ragnaros (EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Exitium schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:17:
'I didn't get decursed on time, HS/pot on CD! :('
tsja, het gebeurde wel eens maar niet echt als beschuldiging, meer als statement of fact. "Why did you die?" "grip ticked full duration", geen namen, geen beschuldigingen. Gewoon goede focus op vooruitgang :)
Grats tho, kan een knap irritante boss zijn omdat iedereen wakker moet blijven. :P Wat heb ik eigenlijk gemist tussen Jess, Tbone en wat NiD mensen op jullie forum? :?
och, TBone voelde zich op z'n pik getrapt toen er een random opmerking gemaakt werd dat NiD progress sneller ging dan van een paar andere guilds. En daar werd door 1 van onze leden weer niet zo netjes op gereageerd. TBone heeft wel vaker dat soort episodes. Gewoon posts verwijderen en verder niet op in gaan.....
BB kan irritant zijn als je 'm met acht healers probeert. Het is te doen, maar wij switchen altijd een extra healer in. Hebben daar ook max twee mages mee over het algemeen. Let vooral op dat je bloodboil groepen goed lopen en laat een pala een yard of twee achter je range groep staan om een eventuele dubbele BB op te pakken. Pala kan dat outhealen en eventueel bubblen, beter dan een dooie raidmember. Ik wacht zelf altijd met bubble tot ik drie stacks pak. Kan gebeuren als er bijvoorbeeld iemand doodgaat tijdens fel rage en het overnemen niet goed loopt.
We hebben 1 keer een avond 3 of 4 tries gedaan omdat we wat tijd over hadden. De bloodboil was niet zo'n probleem, zelfs niet een dubbele bloodboil. Meestal (95%) werd er gewoon netjes gelopen door iedereen. De fel rage is de grootste uitdaging. Daar hebben we wat meer oefening nodig. Fel rage dood = raid dood dus daar moeten we nog even op oefenen. Ik denk niet dat dat meer dan een avond oefenen gaat kosten.
RoS is een irritant gevecht
Ook hier hebben we een try of 3 gedaan. Niet verder dan P1 gekomen omdat iedereen nog moet leren op de juiste plaats te blijven, dat kost nogal eens moeite.
Tegenwoordig gaan ze zonder veel moeite neer, maar vergeleken met Shahraz en Council zijn ze een stuk irritanter.
damn, ik had niet gedacht dat BB/RoS lastiger zouden zijn dan Shaz/Council. Dus in feite zeg je: BB, RoS, Shadow res gear, Illidan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kapoen schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:38:
[...]

Ik zag het ook gisterenavond. Ikke blij dat ik tegenwoordig chars heb in 2 verschillende battlegroups ;) Maar die panne is dus blijven aanhouden tot aan de maintenance?
Ja heb ook wel 2 chars maar was van plan weer flinke dailies te doen ( moet toch sparen he )..
Toen ik rond half3? Zoiets was het keek.. Was het nog offline.. Inmiddels is de Nightfall battlegroup weer up op Lightbringer na.. Die is al bijna een dag offline :P Damn zou een dag eisen he >:)

Overigens is mijn hordechar(shammie) nu wel lvl17 op een PVPServer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Yes, gister Netherspite down in 5 try's! Kara cleared. :)

Eerste paar try's was vooral wennen aan de beam's, beam-hoppen, posities, rotaties, die black-hole's op de grond, etc. Maar uiteindelijk bij de 5e try neer, en super easy eigenlijk; als iedereen weet wat-ie doen moet.

Daarna nog even Prince geprobeerd, helaas 2x unlucky met infernals, dus toen zijn we maar gestopt (werd al laat). Volgende week gaan we waarschijnlijk ook avond 2 (alles na Cura) proberen met 2 healers, lijkt me makkelijk te kunnen. Ik hoefde nu niet veel te doen als Lifebloom. En met een extra DPS moet het nog sneller gaan.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:45
Kevinp schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:38:
[...]

bij ons nog niet, volgens mij hebben ze een timer ingebouwd, maar elke downtime van de realms hebben die timers niet geteld. Iig dat is het gevoel wat ik heb.
Ik lees op mmo-champion en worldofraids dat de gates in amerika tijdens de patch zijn geunlocked, dus laten we hopen dat het voor ons nu ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lief dagboek :*

Gisteren de dailies gedaan om honored te raken op mijn priest, die ik voor de gelegenheid even shadow had gespecced, met Spirit Tap. Wat is dat toch lekker! In combinatie met DC: Blue Dragon (2% kans op 100% mana regen voor 15sec) kan ik mobs blijven killen. Ik moest er ongeveer 40 killen voor de Sunfury Attack Plans, geen 1 keer gedronken :)
Daarna met m'n vriendin onze druids gespeeld, die zijn nu beide level 27. Leuk om te spelen, omdat er zoveel mogelijkheden zijn. Beide snel 1 target neerhalen, of ik pull een groep in bear, tank alles met Swipe en zij healt mij (ze healt erg graag). Dan gaat het lekker hard met de xp :)

Al met al veel lol in het spel zonder high end te raiden. Vanavond Kara in om genoeg badges te hebben (135 nodig, nog 13 te gaan) voor de caster boots en ring. En dan ergens Heroic MgT inplannen en hopen dat ik geluk heb met een Robe drop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OkkE schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:59:
Yes, gister Netherspite down in 5 try's! Kara cleared. :)

Eerste paar try's was vooral wennen aan de beam's, beam-hoppen, posities, rotaties, die black-hole's op de grond, etc. Maar uiteindelijk bij de 5e try neer, en super easy eigenlijk; als iedereen weet wat-ie doen moet.

Daarna nog even Prince geprobeerd, helaas 2x unlucky met infernals, dus toen zijn we maar gestopt (werd al laat). Volgende week gaan we waarschijnlijk ook avond 2 (alles na Cura) proberen met 2 healers, lijkt me makkelijk te kunnen. Ik hoefde nu niet veel te doen als Lifebloom. En met een extra DPS moet het nog sneller gaan.
Grats met NS :)
2 Healers moet zeker kunnen, als ik zie hoe je gegeared bent (ligt ook aan je tank natuurlijk). Prince is eigenlijk ook een speed-fight. Hoe sneller het voorbij is, hoe minder infernals je hebt om je zorgen om te maken. Ik weet niet hoe jullie in je tanks zitten, maar na Curator kan je alles met 1 tank doen (heel Kara eigenlijk, maar dat is pas als je een beetje overgeared raakt voor de instance). Daarvoor kun je overwegen om een Druid als OT mee te nemen, die kan DPS-en als er maar 1 tank nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:10:
[...]
Daarvoor kun je overwegen om een Druid als OT mee te nemen, die kan DPS-en als er maar 1 tank nodig is.
Een eerlijke vraag, niet bedoeld als flame: waarom is het normaal dat een druid zowel kan dps-en als tanken met slechts 1 talent tree en warriors/paladins effectief een keuze moeten maken tussen talent trees? Ik heb dat 2 specs in 1 tree idee nooit begrepen in feite...

Vroeger (pre-BC) kon een warrior gemakkelijk tanken en dps-en in een raid, tegenwoordig is zoiets alleen weggelegd voor de druid. Ik snap niet waarom men functionaliteit wegneemt van één klasse en deze geeft aan een andere, dat is toch niet 'balanceren'?

En nog eens, 't is geen flame of zo, gewoon een constatering en vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige vrijdag kara gedaan met 1 healer en 1 tank :p
Tot curator down, en toen was het 3u 's nachts en kon onze tank, die in een internetcafe zat, niet meer doorspelen omdat z'n tijd waar hij voor betaald had op was :p

Full T5 tank en healer, dat wel, maar was wel leuk, en alles ging ook lekker snel. Maiden of Virtue neer in ongeveer anderehalve minuut :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:10:
Grats met NS :)
2 Healers moet zeker kunnen, als ik zie hoe je gegeared bent (ligt ook aan je tank natuurlijk). Prince is eigenlijk ook een speed-fight. Hoe sneller het voorbij is, hoe minder infernals je hebt om je zorgen om te maken. Ik weet niet hoe jullie in je tanks zitten, maar na Curator kan je alles met 1 tank doen (heel Kara eigenlijk, maar dat is pas als je een beetje overgeared raakt voor de instance). Daarvoor kun je overwegen om een Druid als OT mee te nemen, die kan DPS-en als er maar 1 tank nodig is.
Thanks.

Ja, denk dat 2 healers zeker moet lukken, andere healer is ongeveer net zo gegeared als mij, en de MT zit (denk ik) ook wel goed: 16k hp, 492def, 17.5k armor - buffed.

Opzich zouden we inderdaad binnenkort ook eens met één tank kunnen proberen, of toch de Druid tank mee. Maar dat is een alt, en de main van die persoon is één van onze top DPS.. Normale OT is een Prot Paladin. We hebben eigenlijk ook nog steeds te weinig mensen om lekker te kunnen raiden.

Anyway, over 2 weken eens Zul'Aman in, ben benieuwd hoe we het er daar vanaf brengen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
Croga schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:46:
Ook hier hebben we een try of 3 gedaan. Niet verder dan P1 gekomen omdat iedereen nog moet leren op de juiste plaats te blijven, dat kost nogal eens moeite.

[...]

damn, ik had niet gedacht dat BB/RoS lastiger zouden zijn dan Shaz/Council. Dus in feite zeg je: BB, RoS, Shadow res gear, Illidan? ;)
RoS P1 is niet zo heel lastig, mensen moeten gewoon leren kleine stapjes te nemen. Die fase overleven zonder doden is het belangrijkste om op te focussen in eerste instantie, voor een goeie P2 executie wil je 25 man levend. Eén DPS'er maakt daar een verschil van 6-8% en P2 is, net als P3, puur time based.

Ter vergelijking. We hebben een avond of drie op BB gezeten voor de kill, same voor RoS. Toen RoS neer ging (was er zelf helaas niet bij toen :<), werd Shahraz getwoshot. Dag later lag council na een uur of drie. Shahraz is basically een retard check, uit elkaar rennen na teleport en genoeg resistance gear hebben, en Council is gewoon zorgen dat je uit de AoE effects blijft. Illidan heeft ons in totaal 2.5 avond gekost, halve na Council kill de week erop, hele de week erna op zondag, halve de dag daarna op maandag (door PC problemen bij een healer pas een uur later begonnen, anderhalf uur daarna knalde de server er compleet uit) en de week erop een kill na een uur of anderhalf, twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kapoen schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:26:
[...]

Een eerlijke vraag, niet bedoeld als flame: waarom is het normaal dat een druid zowel kan dps-en als tanken met slechts 1 talent tree en warriors/paladins effectief een keuze moeten maken tussen talent trees? Ik heb dat 2 specs in 1 tree idee nooit begrepen in feite...

Vroeger (pre-BC) kon een warrior gemakkelijk tanken en dps-en in een raid, tegenwoordig is zoiets alleen weggelegd voor de druid. Ik snap niet waarom men functionaliteit wegneemt van één klasse en deze geeft aan een andere, dat is toch niet 'balanceren'?

En nog eens, 't is geen flame of zo, gewoon een constatering en vraag.
Ja, ik deel die vraag. Als je het praktisch bekijkt is het heel oneerlijk. Daarnaast is, wat ik gehoord heb, tanken met een druid gewoonweg saai. Een paladin kan ik weinig over zeggen.
Toch kan een warrior tank redelijke DPS doen met pure DPS-gear, net zoals een Druid tank moet doen wil hij een beetje mee DPS-en. Alleen ligt DPS en tankgear voor een Druid dichter bij elkaar dan bij een warrior.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Kapoen schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:26:
Omdat:
- de druid wel degelijk binnen de Feral tree nog steeds losse cat en losse beer talents heeft dus in feite de hele tree moet nemen om beiden te kunnen
- De druid niet dezelfde tank opties heeft als de warrior (geen crit/crush immunity bijvoorbeeld) en niet dezelfde DPS opties als de rogue
Ze hebben dat ook niet gedaan. De druid heeft dat altijd al gekunt dus er is geen "geven". En de warrior tank kan nog steeds DPS doen alleen niet zo effectief als een feral druid (net zo goed als dat een feral druid niet zo effectief kan tanken als een warrior)

Het komt er op neer dat een Druid tank niet alles kan tanken wat een warrior tank kan. De inzet van een druid tank is beperkter dan van een warrior tank. Een druid cat kan ook minder dan een Rogue of DPS warrior en dus is ook daar zijn inzet beperkt. het grote voordeel van een feral druid is dat hij bij sommige encounters als tank ingezet kan worden en bij anderen als DPS. Geen OOber tank zoals de warrior en geen OOber DPS zoals een rogue maar wel een betere tank dan een rogue (waardoor een rogue meenemen geen optie is) en betere DPS dan een prot warrior (waardoor een extra prot warrior geen optie is). De Ultieme Hybrid, zeg maar.....

Overigens is dit vergelijkbaar met een prot paladin. Die is ook nogsteeds viable als healer en alleen in bepaalde situaties de perfecte tank. Bij beide classes is het verschil pas in 25-man goed merkbaar (5-man instances zijn meestal wel met alle 3 te tanken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 22:53

NoTimeRemains

I know

we willen binnekort eens wat tries op LV en KT gaan doen.
zit ik dan met + 1060 shadow dmg en hit capped goed of moet ik meer hebben?

me

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdmeijer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-04-2021
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:34:
[...]

Ja, ik deel die vraag. Als je het praktisch bekijkt is het heel oneerlijk. Daarnaast is, wat ik gehoord heb, tanken met een druid gewoonweg saai. Een paladin kan ik weinig over zeggen.
Toch kan een warrior tank redelijke DPS doen met pure DPS-gear, net zoals een Druid tank moet doen wil hij een beetje mee DPS-en. Alleen ligt DPS en tankgear voor een Druid dichter bij elkaar dan bij een warrior.
Ik ben het niet zo eens met het laatste. Druid tankgear en druid dps gear ligt eigenlijk net zover uit elkaar als warrior tank gear en warrior dps gear. Punt van discussie is dat een druid met 1 talent build zowel kan tanken als dpsen en andere tanks (paladin, warrior) niet.

Punt is wel dat een druid zeker in de endgame een iets mindere tank is dan een warrior. Tuurlijk zijn armor en hps fijn om te hebben, maar fear control en spell reflect zijn op een gegeven moment ook prettig om beschikbaar te hebben. (Ik ben me bewust dat dit niet volledig is, maar mijn ervaring is dat een warrior tank nog steeds vaak de eerste keuze is bij bossfights)

Je zou het ook om kunnen draaien: gelukkig is de feral druid spec zo geschikt voor dps en tanking, dat geeft raidtechnisch de mogelijkheid om een extra offtank mee te nemen die ook in de melee groep kan meedoen.

En tanken met een druid saai/? Valt wel mee hoor, je moet het leuk vinden en uiteindelijk komt het toch neer op 3-4 buttons bashen :P

EDIT: Post van Croga is eigenlijk een nog beter antwoord, maar komt op hetzelfde neer. Druid tanks kunnen wel crit immume zijn trouwens. Kwestie van def stacken en in Survival of the Fittest talents stoppen.

[ Voor 5% gewijzigd door mdmeijer op 09-04-2008 10:47 ]

Paling Terran & Shaman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

mdmeijer schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:42:
EDIT: Post van Croga is eigenlijk een nog beter antwoord, maar komt op hetzelfde neer. Druid tanks kunnen wel crit immume zijn trouwens. Kwestie van def stacken en in Survival of the Fittest talents stoppen.
I stand corrected. Mijn kennis van een druid tank is helaas slechts theoretisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

Toch vergissen veel mensen zich ook in de dmg die een prot tank kan doen zeker als ie altijd offspec is kan ie ook nog een paar punten leuk indelen.
Bv de 5% crit en de 10% meer dmg voor alles met een one handed wapen zijn voor een tank leuk maar ook voor dps, net als 3 rage minder per offensive ability en evt improved HS voor meer dmg. Ook al doet hs aardig agro zal je als nepdmgdealer weinig last daarvan hebben.
Als je dan ook nog eens kijkt naar fight waarbij je flink wat rage krijgt zoals maiden, of illhoof waar je met whirlwind / cleave je victory rush bijna non stop kan spammen. Op dat soort fights laat ik graag de druid illhoof tanken en pak ik zelf die imp wel in dmg gear.
Oke je moet wel goeie gear ervoor hebben dat is het nadeel tov een druid aan de andere kant moet een druid ook zijn enchants / sockets aanpassen voor puur tank of dps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online
NoTimeRemains schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:42:

me
Beide zijn T5 content, met fsw gear en kara epics heb je daar genoeg aan, flasken en consumables gebruiken bengt je buffed op rond de 1200 shadow dmg op zijn minst, moet genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

MantaMania schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:56:
<interessant verhaal over prot warrior DPS>
damn! Die weet waar hij het over heeft! Die moeten we recruteren! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het druid tanken ook alleen van horen zeggen :)

Over een tijdje zal ik het zelf ervaren. Mijn druid is 27, mijn warrior 30. En inderdaad, de Feral tree heeft specifieke talents voor tanken of dps. Wil je het beide, zal je toch meer dan 41 punten in de tree moeten doen.

Beide tanken en DPS (ik heb de talent om meer threat in bear te doen, om de mobs van m'n vriendin af te houden :9) zijn tijdens het levelen samen toch erg gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lief dagboek,

Gister hadden weer geen raid (sinds ik geen raid kan solo healen ^^). ik had jullie verteld dat de badge vendor er zal zijn dat ik een aply zou doen bij storm. gister hellaas tot de conclusie gekomen dat ze een s1/kara geared resto hebben aangenomen voor MH/BT... dus waarschijnlijk zijn mijn kansen verspeelt. de class l;eader is op vakantie atm dus ik maak nog een kleine kans maar ik ga er niet van uit.

Might heeft aangekondigd zolang lootreavers combat log nog bugged is en dbm/wings niet werkt we ons op lurker en solarian gaan richten (maggy is nu op farm) waar we allebij al serieuze tries op hebben gehad. maar aangezien we geen pala tank of 10 locks hebben denk ik dat we eerder lurker neer zullen halen. last try was in jan op 18% en er zijn een paar erg goed met gear omhoog gegaan dus ik denk dat dit wel gaat lukken. hellaas lopen de 25 mans nog niet zoals ze zouden moeten. ik geef ze nog 2 weken dan ga ik waarschijnlijk een andee guild zoeken.

met weer 4 extra dailys van de armory erbij is het echt heel easy cash en nog 20% voor exalted :*)

Waarom dropt keal altijd die ring behalve waarneer ik er ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Neelon

FOR PONY!!!

NoTimeRemains schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:42:

me
Niks mis mee, al zou ik wel aanraden (voor heel de raid) voor buff food, pots, flasks etc (beetje standaard raid verhaal).

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lilacrazor
  • Laatst online: 09-09 13:19
ErwienO schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:44:
[...]

Phase 1 laat je de adds killen door de melee in phase 2 laat je de adds killen door de ranged dps, zorg dat de adds tank bij de ingang van de kamer in zon spleet gaat staan hij vliegt dan niet omhoog van de ontploffing.

In Phase 2:
Asign 3 ranged dps die de adds killen op max range, geef alle ranged een positie in de kamer zodat ze nooit te veel bij elkaar staan. met 3 tanks is alar super easy op te pakken als de tank maar rond het ronde ding staan in het midden van de kamer zo heb je overal een goede deking om alar asap weer op te pakken.

Stamp bij iedereen in die hersenpan dat ze Geen dmg mogen doen vlak na een dive bomb (is namelijk een agro reset) geef de tank 3 sec om alar goed op te pakken en ga dan weer nuken.

Liever dat het gevect iets langer duurt dan dat de helf van de DPS dood gaat omdat ze dmg deden en dus agro pakte (wat ook heel irritant is voor de tanks omdat de kamer zo groot is ze zijn veels te lang onderweg om weer bij alar in de buurt te komen)
Ten eerste zou ik kijken of je niet 4 tanks kunt meenemen, dat maakt het in het begin zoveel makkelijker. 1 op de adds en 3 op al'ar.

Phase 1

Als je de melee de adds laten killen in phase 1 vliegen ze alle kanten op en nemen ze ontzettend veel damage. Wat wij meestal doen is, 1 tot 2 Hunters brengen de adds naar de addtank toe dmv Misdirect en anders gewoon aggro pakken en naar addtank brengen. Laat alle Melee + deze 1 of 2 Hunters de adds naar 20% dpsen, waarna Melee uit range gaat en de Hunters deze afmaken. Zorg er wel voor dat de addtank met de rug tegen de muur staat zodat ook hij niet alle kanten op vliegt.

Als Al'ar op 40-50% is in phase 1, maak je de adds niet af, maar "save" je ze en dps je de adds tot +/- 20%.

Phase 2

Melee gaat op Al'ar en meeste ranged op adds (Als alle ranged mensen op adds gaan zijn ze in mum van tjid neer). Let wel op, dat mensen niet gaan overaggro-en op de adds, want als dit gebeurt en add komt in midden van de raid waarna deze ontploft = wipe.

Laat de addtank één voor één de adds marken die nog over zijn en dps deze neer. Spreek verder af dat er geen add genuked wordt als er niet gemarked is, in andere woorden als de addtank niet genoeg hp heeft. Als je 3 adds tegelijk nuked, heb je kans dat je addtank het niet overleeft.

Als je 4 tanks mee hebt, heb je in phase 2, 2 tanks op de adds, liefst verspreid over de ruimte. Laat de hunters de adds Misdirecten als ze spawnen. Tank de add ergens willekeurig met rug tegen de muur aan, mark de add welke je eerst neer dpsed enz.

Zo doen wij het elke week, en als je Hunters en addtanks een beetje opletten in phase 2, krijg je hem redelijk snel down.

Good luck :)

[ Voor 4% gewijzigd door Lilacrazor op 09-04-2008 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Ik heb wat advies nodig mbt de guild.
Even een korte samenvatting:

Onze guild is een PvE guild en bestaat op dit moment uit zo'n kleine 50 man.
Van die 50 man loggen er maximaal 10 per dag in en dan ook nog op wisselende tijden.
Progessie is op dit moment Nihil en in Kara gaan we keihard neer...
Nu dacht ik van dit zal wel wat mensen wakkerschudden, helaas is de werkelijkheid anders.
Ik heb al een aantal mensen uit de guild geschopt maar nog steeds wil het me niet echt lukken.
Tevens zijn we stilletjes aan aan het overschakelen naar DKP maar wat zijn nou daadwerkelijk goede DKP mods ? We hebben nu een online DKP systeem gevonden, maar iemand moet dit ook weer gaan beheren. Kortom nogal wat probleempjes, undergeared people, weinig knowledge...
Persoonlijk baal ik er als een stekker van en daarom hoop ik dat jullie mij een beetje op weg helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
Druid kan inderdaad crit immune worden. 415 defense + survival of the fittest is hetzelfde als 490 defense voor warriors en pala's. Nadeel van druids is dat ze crushings kunnen krijgen, dat is de reden van de hoge hp-pool en armor voor ferals.
MantaMania schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:42:
[...]

Gz hoor, ene als je voor volgende week gewoon een paar goeie nieuwe mensen invite dan komt het vast goed ;) Had gisteren nog ff naar benoite gewhispert maar geen reactie denk dat ie afk was ofzo vanavond nog maar eens proberen.
Ehm, mag ik je binnenkort als guildhopper aan gaan spreken? :D
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:05:
Might heeft aangekondigd zolang lootreavers combat log nog bugged is en dbm/wings niet werkt we ons op lurker en solarian gaan richten
Ehm, dacht dat die changes intentional waren vanuit Blizz. Sowieso, hebben je guildies geen ogen dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online
Exitium schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:09:
[...]

Ehm, dacht dat die changes intentional waren vanuit Blizz. Sowieso, hebben je guildies geen ogen dan? :?
Klopt, VR target niet meer voor hij zijn orbs schiet, dus gewoon je ogen gebruiken ipv blind op de dmb/bw warning op je scherm kijken :P

Vanavond hopelijk Kale en brut 1-shotten en hopelijk niet te veel tries op Felmyst. >_<

[ Voor 11% gewijzigd door Bokkie op 09-04-2008 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Security schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:08:
Onze guild is een PvE guild en bestaat op dit moment uit zo'n kleine 50 man.
Van die 50 man loggen er maximaal 10 per dag in en dan ook nog op wisselende tijden.
Progessie is op dit moment Nihil en in Kara gaan we keihard neer...
Nu dacht ik van dit zal wel wat mensen wakkerschudden, helaas is de werkelijkheid anders.
Ik heb al een aantal mensen uit de guild geschopt maar nog steeds wil het me niet echt lukken.
Mensen uit de guild schoppen zodat de rest vaker online komt? gaat niet lukken.... Je zit met members die geen raiders zijn. Die krijg je niet vaker online, daar ga je nooit een raid guild van maken. Hooguit door mass-recruitment een social guild wat ook af en toe raids doet. Verwacht daar niet meer dan SSC/TK van de eerste tijd...
Tevens zijn we stilletjes aan aan het overschakelen naar DKP
DKP in Kara? Zou ik niet doen. Kost vele malen meer moeite dan dat het oplevert. Een goede kara run heeft zelden meer dan 2 van dezelfde class en zelfs die 2 maar voor 1 of 2 classes. Dat betekend dat er meestal maar 1 of 2 man zijn die het item kunnen gebruiken, dan kun je beter gewoon rollen.
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:05:
Might heeft aangekondigd zolang lootreavers combat log nog bugged is en dbm/wings niet werkt
Voidreaver combat log works as designed. Voidreaver target een speler niet meer voordat hij z'n bolt afvuurt, dus zijn er geen addons meer die je kunnen waarschuwen. Blizzard heeft aangegeven dat dit bedoelt is dus heb je de keuze om te leren kijken op het scherm of voidreaver niet meer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bokkie schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:11:
[...]
Klopt, VR target niet meer voor hij zijn orbs schiet, dus gewoon je ogen gebruiken ipv blind op de dmb/bw warning op je scherm kijken :P
Hellaas zit ik nu op mijn stage en kan ik de link van het wow forum dus niet opzoeken. Een blizz poster heeft aangeven dat het daadwerkelijk om een bug gaat in de combat log en zal in een komende patch opgelost worden. Dat hij mensen niet meer target van te voren is waar, dit is te voorkoming van diverse buggs waar blizzard aan gewerkt heeft. Dit is niet voor de moeilijkheids graad te verhogen. Dit staat duidelijk op het forum en is een hot topic, not hard too find.

En nee ik heb een paar blinde guildies. ik had ook op het forum aangegeven dat het volgens mij makkelijk te doen is als je er maar op wilt letten. dit werd afgewezen door een officer op te lompe redenen en heeft dat topic gesloten.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2008 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lilacrazor
  • Laatst online: 09-09 13:19
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:16:
[...]

Hellaas zit ik nu op mijn stage en kan ik de link van het wow forum dus niet opzoeken. Een blizz poster heeft aangeven dat het daadwerkelijk om een bug gaat in de combat log en zal in een komende patch opgelost worden. Dat hij mensen niet meer target van te voren is waar, dit is te voorkoming van diverse buggs waar blizzard aan gewerkt heeft. Dit is niet voor de moeilijkheids graad te verhogen. Dit staat duidelijk op het forum en is een hot topic, not hard too find.

En nee ik heb een paar blinde guildies. ik had ook op het forum aangegeven dat het volgens mij makkelijk te doen is als je er maar op wilt letten. dit werd afgewezen door een officer op te lompe redenen en heeft dat topic gesloten.
http://www.wowwiki.com/Patch_2.4.2
Dungeons
Void Reaver encounter will be fixed and there will now be info in the combat log about incoming arcane orbs to players (to make Boss Mods work again).
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.