Frank76NL schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 17:06:
Voor mij heeft de Xbox360 één groot voordeel: de prijs. Het scheelt zo'n 130 euro met de Playstation 3.
Als nadelen:
1. Kan geen blue-rays afspelen zonder aanschaf externe speler (toekomst).
2. Er moet betaald worden om online te kunnen spelen
3. Harde schijf is slechts 20 Gb
4. Games lopen tegen limiet aan van dual-layer-dvd's
5. Alleen accessoires van Microsoft zelf werken
6. Er gaan er blijkbaar veel kapot (zelfs een apart topic voor hier op Got)
7. Het apparaat maakt lawaai
Ik word graag overtuigd tot de aanschaf van deze console gezien de 140 euro verschil.
hmm met zon vraagstelling kan je volgens mij beter direct naar de winkel rennen voor een ps3, maargoed hier je lijst
1. who cares, blu-ray (want zo schrijf je het) zijn hele dure schijfjes en films kopen is iets van 1999
2. Live ervaring is niet gelijk aan PSN, live is beter, sneller meer up to date en je kan er meer (aka clans/met elkaar praten (en dan ook een grote kans hebben dat je iemand tegenkomt met een mic), achievements etc etc
3. Op de xbox360 hoef je geen games te installeren, dit klinkt je misschien vreemd in de oren, maar het is de console eigen.
4. Welke games?, GTA4 is 6,4 GB groot. En zelfs al wil je een jrpg spelen met 4 discs, moet je eens in de 10 uur een disc erin stoppen.
5. third party controllers zuigen toch, de rest van de accesoires is lame, maarja het zijn maar accesoires
6. Tegenwoordig gelukkig een stuk minder dan voorheen (bij falcon onder de 10%), overigens is de service van MS in de meeste gevallen erg goed, je hebt binnen een week (maximaal 2) tegenwoordig je box terug, hij wordt ook voor je opgehaald.
7. Verschillend, latere versies een stuk minder naar het schijnt, ik heb er niet veel last van, mn oude xbox maakt meer lawaai. Het blijft verder vrij subjectief, tijdens gamen moet je je geluid gewoon wat harder zetten denk ik.
Maar dat waren allemaal hele domme redenen om een xbox360 aan te schaffen, weet je waarom je dat wel moet doen: GTA4 + downloadable content, Gears of War (2), Fable 2, Halo 3, Too Human, Ninja Gaiden 2, Saints Row, Crackdown, Mass Effect, Bioshock en natuurlijk de multiplatform spelen die in veel gevallen een tikje beter lopen op de xbox360