Kijk bv eens op http://sjc-123.blogspot.com/2007/07/nokia-n95-freeware.html een site met veel erg handige Symbian Freeware. Daar staat oa dit programma: Screenshot Gratis en werkt erg goed.hetnet schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:25:
[...]
ff heel andere vraag hoe maak je die print screen plaatjes van je nokia ?
Thanksxahmol schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:52:
[...]
Kijk bv eens op http://sjc-123.blogspot.com/2007/07/nokia-n95-freeware.html een site met veel erg handige Symbian Freeware. Daar staat oa dit programma: Screenshot Gratis en werkt erg goed.
Is er toevallig iemand die weet (of zo vriendelijk is om een download beschikbaar te maken) waar ik de standaard ringtones etc die bij de n95 8gb zitten kan halen? Na het formatteren van SD kaart (via de telefoon zelf) en herstellen van de fabrieksinstellingen ben ik deze extra's kwijt 
Thnx alvast.
Thnx alvast.
er is een nieuwe versie van MobiTubia v1.80 build 4 Release for Public uit. Deze werkt weer gelukkig
hier te downloaden: http://www.mobitubia.com
hier te downloaden: http://www.mobitubia.com
[ Voor 12% gewijzigd door Maite op 24-04-2008 20:49 ]
Het is mij nog steeds niet gelukt.
Wat ik ook doe, ik moet handmatig kiezen voor menu/berichten en dan kiezen voor "Chello" (deze verbinding zo genoemd).
Hij geeft dan "geen berichten"en daarna komt automatisch de vraag "Verbinden met mailbox?" Dan moet ik 'ja" selecteren en verschijnt "legt verbinding met mailbox Chello".
Kan iemand de juiste instellingen aangeven zodat ik (net als bij sms) automatisch de mail ophaalt?
Wat ik ook doe, ik moet handmatig kiezen voor menu/berichten en dan kiezen voor "Chello" (deze verbinding zo genoemd).
Hij geeft dan "geen berichten"en daarna komt automatisch de vraag "Verbinden met mailbox?" Dan moet ik 'ja" selecteren en verschijnt "legt verbinding met mailbox Chello".
Kan iemand de juiste instellingen aangeven zodat ik (net als bij sms) automatisch de mail ophaalt?
Ik heb een probleempje, en ik weet niet of anderen dit probleem ook hebben ondervonden..
Ik stond laatst te filmen in de heinekenmusichall, en dit ging 10 minuten perfect,
daarna wou ik nog een filmpje opnemen, maar precies na 5 seconden loopt het filmpje om de seconde vast. Dit is natuurlijk zeer irritand.. Het geluid blijft wel doorlopen als ik het filmpje daarna afspeel.
Ik draai firmware v 15.0.0.015
Iemand die dit probleem ook heeft gehad en weet wat ik moet doen?
Ik stond laatst te filmen in de heinekenmusichall, en dit ging 10 minuten perfect,
daarna wou ik nog een filmpje opnemen, maar precies na 5 seconden loopt het filmpje om de seconde vast. Dit is natuurlijk zeer irritand.. Het geluid blijft wel doorlopen als ik het filmpje daarna afspeel.
Iemand die dit probleem ook heeft gehad en weet wat ik moet doen?
Wat doe je dan precies eigenlijk?wimbre schreef op donderdag 24 april 2008 @ 21:21:
Het is mij nog steeds niet gelukt.
Maar goed, ten eerste, heb je de nieuwste firmware? (niet dat het veel uitmaakt lijkt me, maar toch, is altijd handig om de laatste versie te hebben)
Ten tweede, heb je de handleiding gelezen, en de stappen gevolgd om het in te stellen? Wat staat er bijvoorbeeld bij 'Berichten > Instelingen > Email > Mailboxen > 'emailboxnaam' > Automatisch ophalen > E-mail ophalen'? Ik heb deze opties:
Ophaaldagen: Elke dag
Ophaaluren: Hele dag
Ophaalinterval: Elke 5 minuten (afhankelijk of je POP of IMAP hebt ingesteld, ik hem IMAP)
Met de handleiding moet je er toch echt uit kunnen komen

Draai je Windows XP of Windows Vista? Die Windows Media Connect op Windows XP ondersteunt namelijk niet alles. Zo kun je met bijvoorbeeld een XBOX wel muziek streamen naar de XBOX, maar bijvoorbeeld geen video's. In Vista werkt dat wel gewoon. Je zou dus ook een andere media server kunnen proberen: deze is gratis en deze kun je 30 dagen gratis proberen.leon12345 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:11:
upnp doet het gewoon en mijn computer met de muziek erop vind ie ook gewoon
muziek op mijn telefoon afspelen die op mijn computer staat doet ie ook
maar muziek die op mijn computer staat wil hij niet afspelen op mijn computer dan vind hij mijn computer ineens niet meer![]()
[afbeelding]
muziek die op mijn telefoon staat wil hij niet afspelen op mijn computer
[afbeelding]
ben dus al stapje verder maar nog niet helemaal
Verwijderd
iemand enig idee?Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 22:58:
Ik heb op een nokia n95 8gb van kennis van mij route 66 geinstalleerd. De eerste paar dagen werkt het goed, maar plotselings verdwijnt het uit het menu, en het staat dan ook niet meer tussen de toepassingen dat is geinstalleerd. Eerst dacht ik dat hij het per ongeluk verwijderd zou hebben, maar nadat ik het nogmaals heb geinstalleerd, gebeurde precies hetzelfde 2 dagen geleden weer. Ook nou is het niet zichtbaar in het lijstje met toepassingen. Als ik het opnieuw installeer, geeft ie wel aan dat er al een andere is en vraagt ie of het vervangen moet worden. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Heb geen zin namelijk om elke keer opnieuw te installeren
Zoals teddyrave al vroeg (teddyrave schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 23:07), is het geen trail?
Welke firmware is het?
En heb je al geprobeerd je telefoon te resetten of je geheugenkaartje te formatteren als er verder niet te veel programma's op staan?
Dit probleem is volgens mij al vaker aan bod gekomen in deel 8. De oplossing is om je geheugenkaartje een keer te formatteren. Zowiezo zou ik ook even de nieuwste firmware erop zetten. Voor beide N95's is er al een nieuwere firmware dan 15.lvrijn schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:48:
Even de firmware opnieuw installeren, dan heb je ze weer!Judge Duck schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:00:
Is er toevallig iemand die weet (of zo vriendelijk is om een download beschikbaar te maken) waar ik de standaard ringtones etc die bij de n95 8gb zitten kan halen? Na het formatteren van SD kaart (via de telefoon zelf) en herstellen van de fabrieksinstellingen ben ik deze extra's kwijt
Ben wel benieuw hoe dat RotateMe werkt. Zit er standaard een sensor in die door Nokia zelf niet wordt gebruikt?
Ja. Zoek maar eens in het vorige topic, daar is al aardig wat over geschreven.GekkeCoen schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 09:22:
Ben wel benieuw hoe dat RotateMe werkt. Zit er standaard een sensor in die door Nokia zelf niet wordt gebruikt?
Overigens gebruikt nokia em nu wel voor de 8GB variant.
Bedankt!
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik heb tebens het probleem op de pc dat als ik "media delen" inschakelen bij WMP11... er regelmatig zoiet continue 90% of meer van mijn CPU belast wordt.leon12345 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:11:
upnp doet het gewoon en mijn computer met de muziek erop vind ie ook gewoon
muziek op mijn telefoon afspelen die op mijn computer staat doet ie ook
maar muziek die op mijn computer staat wil hij niet afspelen op mijn computer dan vind hij mijn computer ineens niet meer![]()
[afbeelding]
muziek die op mijn telefoon staat wil hij niet afspelen op mijn computer
[afbeelding]
ben dus al stapje verder maar nog niet helemaal
PC wordt dus erg traag. Dus media delen maar ff uitgeschakeld weer.....
Zoek een progama voor N95-2 waarmee je via je laptop toch internet op kan.
Dacht aan deze ! uit oude N95 topic.....
Wat doe ik verkeerd ? of moet ik nog iets op laptop veranderen ? of in de foon
Edit: al gevonden denk ik ? verbindings-naam veranderd in de foon en hopaa werken
Dacht aan deze ! uit oude N95 topic.....
Heb progie geinstaleerd, kan met laptop draadloos contact maken met N95-2, maar vervolgens kan ik verder niks.Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 08:44:
JoikuSpot beta 1.2 nu met WEP encryptie support![]()
Werkt helaas niet met PSP en DSwel met iPod
![]()
Maakt van je N95 een WiFi hotspot via je 3G verbinding (ivm de kosten van internetten via mobiel is een internet abbo noodzakelijk)
- indien nodig verwijder de oude versie van je telefoon
- het bestand moet gesigned worden
- installeer het op je geheugenkaart of telefoongeheugen
- start het programma en activeer de 90 dagen trial periode (beta versie is nog steeds gratis)
Wat doe ik verkeerd ? of moet ik nog iets op laptop veranderen ? of in de foon
Edit: al gevonden denk ik ? verbindings-naam veranderd in de foon en hopaa werken
[ Voor 4% gewijzigd door hetnet op 25-04-2008 13:31 ]
Domme vraag wellicht... maar wat is het verschil nu tussen IMAP en POP..chapie schreef op donderdag 24 april 2008 @ 23:22:
[...]
.....
Ophaalinterval: Elke 5 minuten (afhankelijk of je POP of IMAP hebt ingesteld, ik hem IMAP)
.....
Kweet dat ik er alles over kan vinden op inet maar begrijp het nog steeds niet. Zeker niet in deze context...
Geen dome vraag hoor, je kon je het antwoord gewoon niet vinden :-)peerke63nl schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 13:22:
[...]
Domme vraag wellicht... maar wat is het verschil nu tussen IMAP en POP..
Kweet dat ik er alles over kan vinden op inet maar begrijp het nog steeds niet. Zeker niet in deze context...
Uw e-mailafhandeling kunt u op twee manieren regelen: POP, of IMAP. Als u voor POP kiest, wordt alle binnenkomende mail van de mailserver gehaald en overgezet naar uw computer. Kiest u voor IMAP, dan blijft al uw e-mail op de mailserver staan. Als u dus een bericht met IMAP wilt lezen, dan leest u deze rechtstreeks vanaf de mailserver.
[ Voor 5% gewijzigd door hetnet op 25-04-2008 13:33 ]
Heb dit ook al geprobeerd inderdaad, maar dit heeft dus niet geholpen. De standaard Nokia ringtones staan er wel in, maar er missen gewoon een heel stel extra's. Ik denk dat deze op de SD kaart stonden (welke ik dus met mn stomme kop geformat heb).pietervanzutven schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 00:48:
[...]
Even de firmware opnieuw installeren, dan heb je ze weer!
Niemand die voor mij een zipje kan maken van zijn SD kaart?
Er is een nieuwe versie van PC Suite uit, misschien is dit een fixed versie die het probleem met Nokia Software Updater oplost.
Nokia PC Suite 6.86.9.3
Nokia PC Suite 6.86.9.3
Okeeee... dank u voor de uitleg.hetnet schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 13:32:
[...]
Geen dome vraag hoor, je kon je het antwoord gewoon niet vinden :-)
Uw e-mailafhandeling kunt u op twee manieren regelen: POP, of IMAP. Als u voor POP kiest, wordt alle binnenkomende mail van de mailserver gehaald en overgezet naar uw computer. Kiest u voor IMAP, dan blijft al uw e-mail op de mailserver staan. Als u dus een bericht met IMAP wilt lezen, dan leest u deze rechtstreeks vanaf de mailserver.
Klinkt simpel maar had het nooit zó begrepen
IMAP kan ik dan zien als een soort webmail?
als je geen zin hebt om te formatteren (ik iig niet, alles terugzetten met een transferrate van 750KB is een hel) kan je hem ook als usb modus aansluiten op je pc en dan met windows controleren op fouten en deze herstellen. lost het bij mij iig op. duurt trouwens ook een eeuwigheid maargoed...pietervanzutven schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 00:47:
[...]
Dit probleem is volgens mij al vaker aan bod gekomen in deel 8. De oplossing is om je geheugenkaartje een keer te formatteren. Zowiezo zou ik ook even de nieuwste firmware erop zetten. Voor beide N95's is er al een nieuwere firmware dan 15.
ff wat heel anders: wat doet deze app eigenlijk?

of is deze app simpelweg niet beschikbaar in Nederland
Natuurlijk kan je met een telefoon niet bellenVerwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 19:05:
ik krijg waarschijnlijk deze telefoon van mijn baas, maar... kan ik er ook mee bellen?
Domme vragen bestaan in het algemeen niet, maar voor jou maak ik een uitzonderingVerwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 19:05:
ik krijg waarschijnlijk deze telefoon van mijn baas, maar... kan ik er ook mee bellen?
Verwijderd
eigenlijk vond ik het wel een grappige vraag..dafmay schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 19:27:
[...]
Domme vragen bestaan in het algemeen niet, maar voor jou maak ik een uitzondering
leuker dan 10 keer dezelfde vraag+antwoord+walkthrough+ik-snap-het-nog-niet+dan-maar-weer-dezelfde-vraag-stellen.. toch?
Yep ik ook, vandaar de smileyVerwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 19:35:
[...]
eigenlijk vond ik het wel een grappige vraag..
Bellen.....Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 19:05:
Of topic

danku danku heilig ditpietervanzutven schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 00:32:
[...]
Draai je Windows XP of Windows Vista? Die Windows Media Connect op Windows XP ondersteunt namelijk niet alles. Zo kun je met bijvoorbeeld een XBOX wel muziek streamen naar de XBOX, maar bijvoorbeeld geen video's. In Vista werkt dat wel gewoon. Je zou dus ook een andere media server kunnen proberen: deze is gratis en deze kun je 30 dagen gratis proberen.
Wie moest hier nu die originele 8Gb sounds hebben?
Hier heb je ze
http://rapidshare.com/fil...b_Digital_Sounds.rar.html
Hier heb je ze
Ik was het niet, maar ben je er wel dankbaar voorschumi2004 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 22:15:
Wie moest hier nu die originele 8Gb sounds hebben?
Hier heb je ze
Ps jammer dat het alleen songs zijn, ik had gehoopt op lekkere sounds voor bijv nieuw sms bericht...
[ Voor 16% gewijzigd door dafmay op 25-04-2008 22:27 ]
@dafmay
Had ik ook op gehoopt maar helaas.
Overigens kun je nog steeds een free license krijgen voor fifa dus wie hem nog niet heeft er zijn er denk nog zat
Heb hier wel nog 2 Spiderman tunes, vind ze zelf niet zo spannend maar goed
http://rapidshare.com/fil...95_8GB_Spiderman.rar.html
Overigens kun je nog steeds een free license krijgen voor fifa dus wie hem nog niet heeft er zijn er denk nog zat
[ Voor 31% gewijzigd door schumi2004 op 25-04-2008 22:55 ]
Dank voor de link, maar inderdaad ook niet echt mijn smaak.schumi2004 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 22:31:
@dafmay
Die sensor werd al vanaf het begin gebruikt voor het automatisch draaien van foto's, wat bij mij in de meeste gevallen goed gaat. Maar een enkele keer verschijnt een foto ineens op zijn kop...Dandelion schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 09:31:
[...]
Ja. Zoek maar eens in het vorige topic, daar is al aardig wat over geschreven.
Overigens gebruikt nokia em nu wel voor de 8GB variant.
Verwijderd
Hoe zit dat nou met flash filmpjes vanaf websites? Sinds Flashlite 3 is dit mogelijk, maar bij bijvoorbeeld een filmpjes site als dumpert.nl pakt hij de filmpjes wel maar dit is natuurlijk veels te groot voor het scherm vd N95. Met andere woorden hij past het formaat niet aan voor de telefoon. Is hier iets voor te regelen zodat het wel goed functioneert?
Diegene die mij gemaild hebben zouden die mss nog eens willen mailen als ze toch hun spullentjes geinstalleerd willen hebben.
Ik heb de oplossing, althans ik kan met 101% zekerheid zeggen dat het werkt
Cert request is weer open
Ik heb de oplossing, althans ik kan met 101% zekerheid zeggen dat het werkt
Cert request is weer open
[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 26-04-2008 00:44 ]
hoi hoi
Is het wel of niet mogelijk om je gemiste oproepen en inkomende smsjes (nieuwe) te tonen op je bureablad van je n95? Net zoals je agenda items?
Zag op een foto van een andere nokia dat dat wel moet lukken. Hetzelfde software etc.
Ben benieuwd
Is het wel of niet mogelijk om je gemiste oproepen en inkomende smsjes (nieuwe) te tonen op je bureablad van je n95? Net zoals je agenda items?
Zag op een foto van een andere nokia dat dat wel moet lukken. Hetzelfde software etc.
Ben benieuwd
Everything Can Help!
Verwijderd
Ik heb een probleem met mn n95
ineens loopt de accu binnen een dag leeg.
nu wil ik hem aan de lading leggen, maar zodra ik de adapter in de telefoon plug Zie ik het nokia logo verschijnen en stopt de telefoon ermee.
een tijdje later gaat ie dan weer aan en moet ik opnieuw de datum/tijd invoeren.
dit lijkt me allemaal niet helemaal goed, heeft iemand anders ervaringen met dit probleem en wat is er aan gedaan. het is geen softwareprobleem, want ik heb de software al vervangen.
mijns inziens maakt ie ergens kortsluiting ofzo,.
nu wil ik hem aan de lading leggen, maar zodra ik de adapter in de telefoon plug Zie ik het nokia logo verschijnen en stopt de telefoon ermee.
een tijdje later gaat ie dan weer aan en moet ik opnieuw de datum/tijd invoeren.
dit lijkt me allemaal niet helemaal goed, heeft iemand anders ervaringen met dit probleem en wat is er aan gedaan. het is geen softwareprobleem, want ik heb de software al vervangen.
Ik heb 1 vraagje...
Ik heb 2 weken geleden een Nokai N95 van iemand overgekocht. Die avond kwam ik erachter dat de toetsenbordverlichting het niet deed. Merkte dat overdag niet op. Nu is die kneus niet meer te achterhalen. Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Want het toetsenbordverlichting en die van de knoppen ernaast doen het wel gewoon.
Ik hoop dat iemand een idee heeft.
BvD
Ik heb 2 weken geleden een Nokai N95 van iemand overgekocht. Die avond kwam ik erachter dat de toetsenbordverlichting het niet deed. Merkte dat overdag niet op. Nu is die kneus niet meer te achterhalen. Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Want het toetsenbordverlichting en die van de knoppen ernaast doen het wel gewoon.
BvD
Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 10:00:
Ik heb een probleem met mn n95
http://www.nokia.nl/A4785003BPP schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 10:04:
Ik heb 1 vraagje...
BvD
Zoek daar even naar een NSP bij jou in de buurt, en laat um na kijken, kost meestal niets
Verwijderd
*knip* unlocken staan we niet toe ; zie ook Non-Windows Based Mobiles & PDA's Beleid
[ Voor 85% gewijzigd door pven op 26-04-2008 12:43 ]
Verwijderd
Na een aantal maanden actief mee te hebben gelezen en een hoop info te hebben verzameld, word het nu (helaas) tijd voor mijn eerste post in dit topic. Dit omdat ik tegen een probleem aanloop die ik nog niet tegen gekomen ben.
Ik ben in het bezit van een Nokia N95-1.
Het was een t-mobile branded toestel, met een 8gb geheugenkaartje. Ik draai sinds januari zonder problemen op firmware 20.? en heb ongeveer 2 weken geleden mijn telefoon geüpdate naar firmware 21.0.0.016. And that's where the trouble started... Ik heb t-mobile pit van €9,50 per maand. En het viel me gelijk op dat het 3g icoontje niet meer in 3.5g veranderd. (geen hsdpa?) Ik surfte (wapte) gelijk naar speedtest.nl en na 3min laadtijd kwam ik erachter dat mijn snelheid echt traag als **** is. 17.7kb/s down en 2.8kb up.
Aanvankelijk hoopte ik dat ik slechts mijn settings (internet acces point etc) opnieuw in moest stellen, maar na dit meerdere malen (zowel handmatig, als automatische via sms) ingesteld te hebben, hield het probleem aan. Ik heb mijn fabrieksinstellingen teruggezet. Via umts / dual mode / gsm, zo'n beetje alle settings uitgeprobeerd. Niets helpt. Toen, afgelopen woensdag, maar t-mobile gaan bellen (zonder het over unbranden & upgraden te hebben natuurlijk..). Ook zij konden niks 'zien' en maken zo een heerlijk 'technisch rapport op' waarover ik teruggebeld zou worden. Tot mijn verbazing werd ik dat ook, dezelfde middag nog, maar slechts met de mededeling dat er een storing was in regio amsterdam. Ze konden me niet precies vertellen hoe lang dit ging duren. Ik vond het nogal een vreemd verhaal, oa doordat mijn klachten precies begonnen na de update.
Ik ben in de tussentijd het halve land afgereisd, maar nergens popte mijn verbinding naar 3.5g en van alle keren dat ik een speedtest heb gedaan kwam hij geen 1 keer boven de hierboven vermeldde snelheid. In de log van de nieuwe firmware zie ik dat er updates zijn aangebracht in de 3.5g infrastructuur maar wat t verder inhoudt is mij ook volstrekt onduidelijk. Zijn er meer mensen met dit probleem of weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Een n95 zonder internet (behalve via wifi dan) is als een auto zonder benzine..
Ik hoop dat ik over iets heel kleins en doms heenkijk en dat ik daar nu heel hard op gewezen ga worden. Downgraden heb ik aan zitten denken, maar daar word ik uiteraard niet veel vrolijker van.. :-) alvast bedankt!
Het was een t-mobile branded toestel, met een 8gb geheugenkaartje. Ik draai sinds januari zonder problemen op firmware 20.? en heb ongeveer 2 weken geleden mijn telefoon geüpdate naar firmware 21.0.0.016. And that's where the trouble started... Ik heb t-mobile pit van €9,50 per maand. En het viel me gelijk op dat het 3g icoontje niet meer in 3.5g veranderd. (geen hsdpa?) Ik surfte (wapte) gelijk naar speedtest.nl en na 3min laadtijd kwam ik erachter dat mijn snelheid echt traag als **** is. 17.7kb/s down en 2.8kb up.
Aanvankelijk hoopte ik dat ik slechts mijn settings (internet acces point etc) opnieuw in moest stellen, maar na dit meerdere malen (zowel handmatig, als automatische via sms) ingesteld te hebben, hield het probleem aan. Ik heb mijn fabrieksinstellingen teruggezet. Via umts / dual mode / gsm, zo'n beetje alle settings uitgeprobeerd. Niets helpt. Toen, afgelopen woensdag, maar t-mobile gaan bellen (zonder het over unbranden & upgraden te hebben natuurlijk..). Ook zij konden niks 'zien' en maken zo een heerlijk 'technisch rapport op' waarover ik teruggebeld zou worden. Tot mijn verbazing werd ik dat ook, dezelfde middag nog, maar slechts met de mededeling dat er een storing was in regio amsterdam. Ze konden me niet precies vertellen hoe lang dit ging duren. Ik vond het nogal een vreemd verhaal, oa doordat mijn klachten precies begonnen na de update.
Ik ben in de tussentijd het halve land afgereisd, maar nergens popte mijn verbinding naar 3.5g en van alle keren dat ik een speedtest heb gedaan kwam hij geen 1 keer boven de hierboven vermeldde snelheid. In de log van de nieuwe firmware zie ik dat er updates zijn aangebracht in de 3.5g infrastructuur maar wat t verder inhoudt is mij ook volstrekt onduidelijk. Zijn er meer mensen met dit probleem of weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Een n95 zonder internet (behalve via wifi dan) is als een auto zonder benzine..
Ik hoop dat ik over iets heel kleins en doms heenkijk en dat ik daar nu heel hard op gewezen ga worden. Downgraden heb ik aan zitten denken, maar daar word ik uiteraard niet veel vrolijker van.. :-) alvast bedankt!
van de t-mobile website:
web'n'walk
internet-abonnementen
Snelheid down Snelheid up Vaste kosten per maand
Pocket Internet Totaal Tot 128 Kbps (16KB/s) Tot 32 Kbps (4KB/s) € 9,50
ik heb ook pit en dat zijn de snelheiden waar je voor betaald... (helaas) 3.5g zou je inderdaad wel gewoon op moeten kunnen komen maar dit zal niks uitmaken voor je uiteindelijke snelheiden. Ik kom met mijn n95-8gb en pit ook niet op het 3.5g netwerk en ook nog nooit geweest.
helaas maar dat zijn nu eenmaal de voorwaarden, vroeger was de downspeed zelfs 64kbps = 8 KB/s
web'n'walk
internet-abonnementen
Snelheid down Snelheid up Vaste kosten per maand
Pocket Internet Totaal Tot 128 Kbps (16KB/s) Tot 32 Kbps (4KB/s) € 9,50
ik heb ook pit en dat zijn de snelheiden waar je voor betaald... (helaas) 3.5g zou je inderdaad wel gewoon op moeten kunnen komen maar dit zal niks uitmaken voor je uiteindelijke snelheiden. Ik kom met mijn n95-8gb en pit ook niet op het 3.5g netwerk en ook nog nooit geweest.
helaas maar dat zijn nu eenmaal de voorwaarden, vroeger was de downspeed zelfs 64kbps = 8 KB/s
Heeft niks met je update te maken, ik heb hier twee Nokia's N95-2Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 16:11:
Na een aantal maanden actief mee te hebben gelezen en een hoop info te hebben verzameld, word het nu (helaas) tijd voor mijn eerste post in dit topic. Dit omdat ik tegen een probleem aanloop die ik nog niet tegen gekomen ben.
Kanip:
Een is geupdate v20 en de andere nog v15.
Heb hier sim ff gewisseld ook T-mobiel en inderdaad geen 3G
De andere heeft nog oude abbo Vodafone kaartje die geeft wel 3G
In alle twee de toestellen....... ligt dus aan T-mobile
Vreemd nu na terug wisselen geeft ie wel 3G aan
[ Voor 5% gewijzigd door hetnet op 26-04-2008 16:47 ]
En hoe kom ik daaraan. Snap er niets van zie alleen maar free trial of purchase. Niet free licentie ofzoietsschumi2004 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 22:31:
@dafmay
Verwijderd
Ik snap er werkelijk niks van. Eerst trok ik snelheden tot 180kb/s down en 30kb/s up. Als ik t goed begrijp had ik dus verbinding met t-mobile via een protocol wat zij niet eens ondersteunen? Gebruikte mn telefoon als modem voor mijn laptop (torrents / poker, etc.) en had geen enkel probleem youtube filmpjes te checken. Daar moet ik nu allemaal niet eens aan beginnen denken. Daar bovenop werkt mn internet radio programma niet meer vanwege buffersnelheid.
Zou downgraden zin hebben voor hogere snelheid? Of heeft t-mobile me gewoon maanden lang zitten matsen met een 3.5g verbinding?
En dat houdt ineens op nadat ik update
Zou downgraden zin hebben voor hogere snelheid? Of heeft t-mobile me gewoon maanden lang zitten matsen met een 3.5g verbinding?
Wel ff verschil zeg !! Grrrr grrrrr
Speedtest met T-mobile 7 KB sec
Speedtest Vodafone 99,5 KB sec
Ik snapte er al niks van surfen via pit langzaam was en Lan snel........
Ga zo ff bellen wat dit is
Update abbo 9,50 euro is standaard internet dus de 7KB sec is normaal.
mdkiller heeft niks met je update te maken.
Speedtest Vodafone 99,5 KB sec
Ik snapte er al niks van surfen via pit langzaam was en Lan snel........
Ga zo ff bellen wat dit is
Update abbo 9,50 euro is standaard internet dus de 7KB sec is normaal.
mdkiller heeft niks met je update te maken.
[ Voor 21% gewijzigd door hetnet op 26-04-2008 17:43 ]
Kies Free, wacht 2 minuten en daarna kun je downloaden...Pascall_1 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 17:14:
[...]
En hoe kom ik daaraan. Snap er niets van zie alleen maar free trial of purchase. Niet free licentie ofzoiets
ja dan heb k free trial. Maar die verloopt na tijdjedafmay schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 18:07:
[...]
Kies Free, wacht 2 minuten en daarna kun je downloaden...
En kan niet kiezen voor free hoor
Pff ik weet niet wat jij doet, maar het werkt toch echt zoals ik je eerder heb doorgegevenPascall_1 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 18:25:
[...]
ja dan heb k free trial. Maar die verloopt na tijdje
En kan niet kiezen voor free hoor

EDIT : ik weet nu waar het mis gaat. Jij reageerde direkt onder de quote van Schumi over de spiderman tunes, vandaar dat ik steeds dacht dat het je daarom te doen was. Maar ik vermoed nu dat het je om de fifa te doen is

Anyway....je ziet maar.
[ Voor 35% gewijzigd door dafmay op 26-04-2008 18:39 ]
Verwijderd
ik heb een probleem als ik een programma installeer
dan geeft ie een fout melding certificaat fout neem contact op met de leverancier
is dit op te lossen met een tooltje of met iets anders
ik heb meerderen dingen geprobeert
dan geeft ie een fout melding certificaat fout neem contact op met de leverancier
Wellicht is je certificaat verlopen? (of hij is helemaal niet gesigned).Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 18:31:
ik heb een probleem als ik een programma installeer
In het eerste geval moet je de datum van je telefoon terugzetten naar de datum van het bestand en dan werkt het.
In het tweede geval moet je hem (laten) signen.
Succes
Verwijderd
Vaag... Hele procedure gevolgd zoals vermeld op de site maar er wordt mooi geen WAP verificatie link verzonden zoals beloofd.cuberob schreef op maandag 21 april 2008 @ 18:58:
http://play.n-gage.com/ ze geven nog 120000 licenses voor fifa 2008 voor ngage weg!! ik heb er nu wel 1 ontvangen dus wees er snel bij!! (dit keer ben ik hoop ik wel optijd)
werkt leuk, er blijft alleen in het paars DEMO achter mijn fifa08 staan maar werkt wel volledig.
Wat zijn overigens sommige van jullie usernames voor een leuke N-gage friend list en dat we onderling wat scores kunnen vergelijken (lijkt mij dat het zo werkt). mijne is iig gewoon cuberob dus voeg me maar toe als je wilt
Ik denk dat je verselijk gemats ben ! voor de tijd dat het wel werkte....Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 17:16:
Ik snap er werkelijk niks van. Eerst trok ik snelheden tot 180kb/s down en 30kb/s up. Als ik t goed begrijp had ik dus verbinding met t-mobile via een protocol wat zij niet eens ondersteunen? Gebruikte mn telefoon als modem voor mijn laptop (torrents / poker, etc.) en had geen enkel probleem youtube filmpjes te checken. Daar moet ik nu allemaal niet eens aan beginnen denken. Daar bovenop werkt mn internet radio programma niet meer vanwege buffersnelheid.
Zou downgraden zin hebben voor hogere snelheid? Of heeft t-mobile me gewoon maanden lang zitten matsen met een 3.5g verbinding?En dat houdt ineens op nadat ik update
lees deze eens onbeperkt internet ............ op 7KB sec voel me genaaid door T-mobile
http://www.vergelijkmobielinternet.nl/
Dat zou ik wel willen, maar er zit geen factuur bij. Volgens zijn mailtje heb je die niet nodig want de garantie loopt via Nokia en dan konden ze checken. Dom dat ik er ben ingetrapt natuurlijk.hetnet schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 12:22:
[...]
[...]
http://www.nokia.nl/A4785003
Zoek daar even naar een NSP bij jou in de buurt, en laat um na kijken, kost meestal niets
Ik dacht hij is compleet met doos en hij is wel bij Nokia na te checken....
Nog 1 vraagje, soms zie ik linksbovenin 3g staan vooral op mijn werk waar die nauwelijks ontvangst heeft. wat betekent dat precies. Toch niet dat ie op dat moment iets aan het binnenhalen is of iets dergelijk?
[ Voor 16% gewijzigd door BPP op 27-04-2008 08:40 ]
Garantie ! daarvoor hoef je geen factuur te overleggen hoor, Je Imei en nokia nummer van je foon is genoeg. Of ben je bang dat hij niet eerlijk is ? Ik zou gewoon even naar dichtsbij zijnde NSP gaan, en na laten kijken.BPP schreef op zondag 27 april 2008 @ 08:26:
[...]
Dat zou ik wel willen, maar er zit geen factuur bij. Volgens zijn mailtje heb je die niet nodig want de garantie loopt via Nokia en dan konden ze checken. Dom dat ik er ben ingetrapt natuurlijk.
Ik dacht hij is compleet met doos en hij is wel bij Nokia na te checken....
Nog 1 vraagje, soms zie ik linksbovenin 3g staan vooral op mijn werk waar die nauwelijks ontvangst heeft. wat betekent dat precies. Toch niet dat ie op dat moment iets aan het binnenhalen is of iets dergelijk?
Betekend dat je, je binnen de radius van snel internet netwerk bevind, meer niet.
Iets binnen halen, dat doet hij pas, als je daar opdracht voor geeft.
Ik snap niet dat je je nu genaaid voelt omdat je voorheen vreselijk gematst bent. Wil je niet gematst worden dan? Als je niet tevreden bent over het aanbod van T-Mobile staat het je natuurlijk altijd vrij om een abonnement bij Vodafone te nemen.hetnet schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 23:52:
[...]
Ik denk dat je verselijk gemats ben ! voor de tijd dat het wel werkte....
lees deze eens onbeperkt internet ............ op 7KB sec voel me genaaid door T-mobile
http://www.vergelijkmobielinternet.nl/
Ik heb geen idee hoe die eraan komt. hij was compleet met doos maar heb hem tig keer gemaild maar krijg niks meer terug. Heeft zijn Gmail account ook stopgezet die vieze vuile ^%@#^%hetnet schreef op zondag 27 april 2008 @ 09:55:
[...]
Garantie ! daarvoor hoef je geen factuur te overleggen hoor, Je Imei en nokia nummer van je foon is genoeg. Of ben je bang dat hij niet eerlijk is ? Ik zou gewoon even naar dichtsbij zijnde NSP gaan, en na laten kijken.
Betekend dat je, je binnen de radius van snel internet netwerk bevind, meer niet.
Iets binnen halen, dat doet hij pas, als je daar opdracht voor geeft.

Yep ! Anders zeg ik dat niet.BPP schreef op zondag 27 april 2008 @ 13:25:
[...]
Ik heb geen idee hoe die eraan komt. hij was compleet met doos maar heb hem tig keer gemaild maar krijg niks meer terug. Heeft zijn Gmail account ook stopgezet die vieze vuile ^%@#^%Geeft je wel te denken. Maar is het echt zo dat je bij een NSP langs kan gaan zonder een factuur?
Ik heb nooit de snelheid van 3g gehad, en heb dit niet ook geweten. vond internet via mobiel langzaam maar zo langzaam als dit wist ik niet. vandaar.robertwebbe schreef op zondag 27 april 2008 @ 12:22:
[...]
Ik snap niet dat je je nu genaaid voelt omdat je voorheen vreselijk gematst bent. Wil je niet gematst worden dan? Als je niet tevreden bent over het aanbod van T-Mobile staat het je natuurlijk altijd vrij om een abonnement bij Vodafone te nemen.
3g staat wel eens in het scherm, maar als je dan op internet gaat schakeld hij gelijk terug naar
Heren, dit topic gaat over de N95 en niet over de PIT-snelheid. Als je dat wilt bespreken, dan kan je in T-Mobile PIT: voor € 9,50 per maand onbeperkt internetten terecht.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Verwijderd
Ik heb mijn Nokia n95 8gb afgelopen vrijdag van de koerier in handen gekregen. Eindelijk was het dan zover, en kon ik lekker prutsen met de nieuwe Phone! Maar de vreugde was helaas van korte duur. Het begon al bij de eerste ingebruikname van het toestel, waarbij ik gelijk constateerde dat er een irritant soort speling op het slide mechanisme zat. Bij elke bediening van de toetsen kraakte het toestel er lustig op los. Maar ik had al nodige dingen over dit kwaaltje gelezen, en probeerde me er maar bij neer te leggen. Verder wist ik dat deze telefoon met “Spiderman 3” geleverd werd, en had dus wel even zin om deze film te gaan kijken. Ook hier werd ik beloond met een teleurstelling. De film blijkt niet geopend te kunnen worden omdat er geen geldig certificaat op de telefoon aanwezig was. Nou goed hier kon ik ook nog wel mee leven, en ging vrolijk verder met de installatie van wat leuke software zoals: TomTom navigator, Streaming Radio en nog wat muziek bestanden. Tijdens de installatie van de verschillende pakketen begon het mij echt tegen te zitten. De telefoon was ontzetten traag, maar dan ook echt achterlijk traag bij het overzetten van de bestanden naar het telefoongeheugen. Afin, dit heb ik ook wel overleefd en ben toen gebruik gaan maken van de camera. En ook even een filmpje maken ging in eerste instantie prima… Alleen op gegeven moment wilde ik nog een filmpje maken en echt om de seconde loopt het beeld vast. Ook bij het afspelen van het gemaakte filmpje blijft hij hikken. Als ik bij de opties instel dat de film opgeslagen moet worden op het interne geheugen van de telefoon en niet op de 8gb, dan gaat het prima. Ik had dus al het vermoeden dat het 8gb geheugen brak was. Na wat speuren op het internet kwam een stukje tegen waarin als mogelijke oplossingen het formatteren van het geheugen de oplossing zou zijn. Dit ging dus totaal niet goed en het resultaat is een melding op de telefoon dat het massageheugen beschadigd is geraakt. En hier eindigt mijn verhaal van het kortstondige avontuur met de Nokia n95 8gb. Ik kan ook nergens op internet een mogelijke oplossing vinden voor het probleem vinden, dus als jullie nog een suggestie hebben dan hoor ik die graag.
oja en het updaten van de fimware wilde ook niet lukken. Elke keer als ik de updater opstart krijg ik de melding "cannot connect to NOL server"
oja en het updaten van de fimware wilde ook niet lukken. Elke keer als ik de updater opstart krijg ik de melding "cannot connect to NOL server"
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2008 16:07 ]
@ ruurdpotma : ga terug naar de leverancier, want dit klinkt niet goed.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
zoals hierboven ook al iemand zei. Echt even terug gaan naar de leverancier. al die gebreken dat klinkt niet goed, en het feit dan spiderman het niet doet (certificaat fout) betekend dat dat certificaat weg is en dat gebeurd als de telefoon een keer is gereset oid. klinkt dus alsof hij al eerder (en niet op een hele nette manier) bij iemand in gebruik is geweest.Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 15:43:
lang verhaal...
jammer want ik ken dat gevoel van heel lang wachten en dan eindelijk ermee aan de slag kunnen, het moet ronduit *** zijn om er dan achter te komen dat het niet goed functioneerd
[ Voor 15% gewijzigd door cuberob op 27-04-2008 20:18 ]
*knip*
Zie karel22 in "Nokia N95 (8GB) - Deel 9 (tijdelijk)"
Zie karel22 in "Nokia N95 (8GB) - Deel 9 (tijdelijk)"
[ Voor 84% gewijzigd door pven op 27-04-2008 21:14 ]
Verwijderd
Ik ben weer redelijk blij moet ik zeggen, want ik heb het massageheugen weer aan de praat gekregen. echt na een paar uur zoeken en zoeken, kom ik op de telefoon in een menu wat ik nog niet eerder had gezien. Het had in ieder geval met de geheugenkaart te maken. Hier kwam eerst de melding geheugenkaart niet herkend gevolgd met de vraag of ik de geheugenkaart wilde formatteren! Dat heb ik toen maar gedaan, en wala....hij is weer back in business. ik hoop dat het nu goed gaat en dat er verder geen extreem rare dingen gaan gebeuren, anders moet ik idd maar terug naar de leverancier. Ik zit dus nog wel met het probleem dat ik niet kan updaten via de update tool van nokia. Ik blijf de volgende melding krijgen: cannot connect to NOL server. Heeft iemand anders hier ook ervaring mee? Ik heb al van alles geprobeerd, waaronder de nieuwste Nokia suite installeren, maar dit helpt allemaal niets. Ik kan zo dus niet updaten naar de nieuwste firmware.pven schreef op zondag 27 april 2008 @ 18:04:
@ ruurdpotma : ga terug naar de leverancier, want dit klinkt niet goed.
ik geloof dat ik nu versie 15 heb draaien en wil graag versie 20 er op zetten.
Ik heb even voor je gegoogled op de melding en kom op de volgende website terecht :Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 20:23:
[...]
...Ik zit dus nog wel met het probleem dat ik niet kan updaten via de update tool van nokia. Ik blijf de volgende melding krijgen: cannot connect to NOL server. Heeft iemand anders hier ook ervaring mee? Ik heb al van alles geprobeerd, waaronder de nieuwste Nokia suite installeren, maar dit helpt allemaal niets.
http://discussions.europe...swupdate&message.id=19792
"To all having the "cannot connect to NOL server" issue try this:
1. Open Internet explorer and make sure you can browse the internet normally.
2. Go to Tools -> Internet options -> Advanced -> Reset -> Reset (This should reset the internet explorer settings to their defaults)
3. Close Internet explorer and open the NSU. Now it should work
I've tested this with IE 7 it shoul also work with IE 6 in a similar way...
Hope it works for you as it worked for me!"
Misschien de oplossing voor jouw problemen bij het updaten...
Verder kun je ook nog oudere versies van NSU proberen....
[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 27-04-2008 21:00 ]
*knip*
Ga langs een servicepunt, dan weet je meteen waar je aan toe bent.
Ga langs een servicepunt, dan weet je meteen waar je aan toe bent.
[ Voor 83% gewijzigd door pven op 27-04-2008 21:14 ]
*knip*
We willen voorkomen dat mensen hun IMEI-nummer weg gaan geven. Stel dat er fraude mee wordt gepleegd (zie Google voor voorbeelden), dan willen we natuurlijk niet dat er naar Tweakers wordt gewezen.
Overigens willen we hier ook geen berichten zien a-la 'ik heb je gemaild', dat voegt inhoudelijk niets toe aan het topic.
We willen voorkomen dat mensen hun IMEI-nummer weg gaan geven. Stel dat er fraude mee wordt gepleegd (zie Google voor voorbeelden), dan willen we natuurlijk niet dat er naar Tweakers wordt gewezen.
Overigens willen we hier ook geen berichten zien a-la 'ik heb je gemaild', dat voegt inhoudelijk niets toe aan het topic.
[ Voor 106% gewijzigd door pven op 27-04-2008 21:33 ]
sorry
maar het was zeker niet mijn bedoeling om er misbruik van te maken
daar ik zelf voor een NSP werk kan ik ten alle tijden de garanties nazien
en hoopte op deze weg de persoon onmiddelijk gerust te stellen
maar het was zeker niet mijn bedoeling om er misbruik van te maken
daar ik zelf voor een NSP werk kan ik ten alle tijden de garanties nazien
en hoopte op deze weg de persoon onmiddelijk gerust te stellen
karel22 schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:00:
[mbr]*knip*
Overigens willen we hier ook geen berichten zien a-la 'ik heb je gemaild', dat voegt inhoudelijk niets toe aan het topic.[/mbr]
Dat is verder aardig van jou, maar jou intenties kunnen we niet na gaan. En daarom nemen we het zekere voor het onzekeren en proberen we toch diegene een beetje te "beschermen".
Hij kan gewoon lekker zelf langs een NSP en dan weet hij het zeker
Hij kan gewoon lekker zelf langs een NSP en dan weet hij het zeker
Uhm, begin eens met alinea's maken, zodat het beter te lezen is.Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 15:43:
lang verhaal...
Anders naar een NSP gaan...
@Karel22, graag replies onder de quote zetten... Beter leesbaar.
Gadgets FTW!
Weet iemand hoe ik mijn telefoonboek met een Pioneer AVIC X1(autoradio) kan syncroniseren?
Of in ieder geval mijn nummers naar mijn autoradio kan versturen?
Graag hulp hierbij, het lukt mij niet, n95 8Gb geeft aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden, terwijl ik wel via bluetooth kan bellen.
Of in ieder geval mijn nummers naar mijn autoradio kan versturen?
Graag hulp hierbij, het lukt mij niet, n95 8Gb geeft aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden, terwijl ik wel via bluetooth kan bellen.
Verwijderd
vanochtend mijn N95 naar NSP gebracht in Deventer. Daar vertelden ze me dat de kortsluiting komt door een defect in de telelfoon zelf, probably de bodemplaat. Ze sturen hem nu op en dan hoor ik het wel. iemand ervaring met dit specifieke probleem?
Kan iemand mij uitleggen hoe het programma'tje activity monitor van nokia werkt..zoals ik op de site van nokia las werkt het dmv de accelerometer in de N95, ok ik snap dat je dan de passen kan meten...maar hoe weet dat ding dan de afstand aangezien het geen gps gebruikt?!
Er zitten bewegingssensoren in die kunnen registreren of de n95 kantelt of beweegt, op deze manier telt hij de stappen (zoals de simpele stappentellers die dit ook zo registreren). De accelerometer is ook een programma die nodig voordat andere software werkt die hiervan gebruik maakt.
Maar de n95 normale versie heeft toch geen bewegingssensor? En what about de afstand dan? Of rekent hij gewoon 1 stap = zoveel meter...
Ik ga eens gps nu ook aanzetten met garminxt, kijken of de afstand overeen komt terwijl ik honden uitlaa
Ik ga eens gps nu ook aanzetten met garminxt, kijken of de afstand overeen komt terwijl ik honden uitlaa
Ik denk dat hij inderdaad gewoon rekent met 1 stap = zoveel meter. Zo werken de meeste stappentellers ook als ze de afstand laten zien en dat is dus niet echt heel nauwkeurig. Je kunt ook het programma Nokia Sportstracker gebruiken, die gebruikt wel GPS en meet ook je afstand, snelheid, etc.Dersan schreef op maandag 28 april 2008 @ 13:59:
Maar de n95 normale versie heeft toch geen bewegingssensor? En what about de afstand dan? Of rekent hij gewoon 1 stap = zoveel meter...
hoi hoi
Ben benieuwd!!
Zoiets als dit: http://nseries-mobile.blo...tive-standby-plugins.html
Ben benieuwd!!
[ Voor 14% gewijzigd door MichaelK1985 op 28-04-2008 14:52 ]
Everything Can Help!
Verwijderd
zie deze vraag nu al 4 keer voorbij komen, en, als je zelf even op de site had gelezen, is het een feature die alleen bepaalde bussinessphones hebben meegekregen. zou idd makkelijk zijn als er een tooltje voor was, en dat is ook vast te maken, maar ik heb er nog niets over gezien/gehoord.MichaelK1985 schreef op maandag 28 april 2008 @ 14:43:
hoi hoi
Ben benieuwd!!
Ik heb tegenwoordig al de standby icons maar uitgezet, en alle sneltoetsen vol benut. ik zou zo'n programma'tje ook wel lekker vinden, alle icons nog wel, maar niet die gekke kalender ed.
Ik heb een vreemd probleempje met mijn N95-8GB: het viel mij vandaag op dat de flitser blijft branden zo lang de accu in het toestel zit.
Alles werkt normaal, de laatste firmware zit in het toestel, de flitser van de cam werkt ook normaal (niet verstandig om er recht in te kijken
), maar hij blijft zwak licht geven, zelfs als staat het toestel uit. Pas als ik de batterij er uit haal dooft het, en bij het weer terugschuiven van de batterij hoor ik een tikje alsof er een relaisje in zit.
Is dit een feature die uit te zetten is, of moet ik terug langs de winkel?
Alles werkt normaal, de laatste firmware zit in het toestel, de flitser van de cam werkt ook normaal (niet verstandig om er recht in te kijken

Is dit een feature die uit te zetten is, of moet ik terug langs de winkel?
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Verwijderd
Sinds vandaag in het trotse bezit van een Nokia N95 8gb. Hiervoor had ik een N95 en die beviel me zo goed dat ik bij verlenging van mn abbo voor de 8gb versie heb gekozen.
Nu heb ik echter een vraagje: De originele headset die je bij de Nokia krijgt functioneert prima als koptelefoon. Echter de bedieningsknopjes op het blokje, waar je ook je 3,5mm jack in zit, functioneren niet. Nu heb ik wel SE oortjes erin geplugd (dit dus in het headset blokje --> originele headset snoertje in de telefoon geplugd, bij opties 'headset' aangeklikt, en vervolgens in het headset bedieningsblokje mijn SE in ear dopjes geplugd) alleen het headset bedieningsblokje werkt niet ...? Deze is net 5 minuten oud en dit probleem had ik ook al bij mijn vorige N95.
Het 'lock' knopje heb ik ook al beiden kanten opgeschoven, dit helpt echter niet.
Heeft iemand hier ervaringen mee en/op een oplossing voor? Zou leuk zijn als ik de headset zou kunnen gebruiken waarvoor die bedoeld is ;-)
Nu heb ik echter een vraagje: De originele headset die je bij de Nokia krijgt functioneert prima als koptelefoon. Echter de bedieningsknopjes op het blokje, waar je ook je 3,5mm jack in zit, functioneren niet. Nu heb ik wel SE oortjes erin geplugd (dit dus in het headset blokje --> originele headset snoertje in de telefoon geplugd, bij opties 'headset' aangeklikt, en vervolgens in het headset bedieningsblokje mijn SE in ear dopjes geplugd) alleen het headset bedieningsblokje werkt niet ...? Deze is net 5 minuten oud en dit probleem had ik ook al bij mijn vorige N95.
Het 'lock' knopje heb ik ook al beiden kanten opgeschoven, dit helpt echter niet.
Heeft iemand hier ervaringen mee en/op een oplossing voor? Zou leuk zijn als ik de headset zou kunnen gebruiken waarvoor die bedoeld is ;-)
Die moet nu dus in de nieuwe FW dan is ie voor mijn zo goed als compleetMichaelK1985 schreef op maandag 28 april 2008 @ 14:43:
hoi hoi
Ben benieuwd!!
Verwijderd
En nog een andere vraag erachteraan:
Hoe kan je ervoor zorgen dat het screensaver scherm (welke bij mij simpelweg als tijd en datum weergave is ingesteld) gewoon netjes verticaal wordt weergegeven (dus weergegeven als wanneer je het toestel openschuift waardoor de toetsen zichtbaar worden)? Ik schuif overigens het toestel gewoon dicht vanuit de 'toetsen zichtbaar' stand, zonder deze dus in landscape te schuiven.
Hoe kan je ervoor zorgen dat het screensaver scherm (welke bij mij simpelweg als tijd en datum weergave is ingesteld) gewoon netjes verticaal wordt weergegeven (dus weergegeven als wanneer je het toestel openschuift waardoor de toetsen zichtbaar worden)? Ik schuif overigens het toestel gewoon dicht vanuit de 'toetsen zichtbaar' stand, zonder deze dus in landscape te schuiven.
Verwijderd
daar werd iets eerder in dit deel de oplossing voor gegeven, een progje om je screensaver in portrait mode weer te geven, moet je even zoeken, ga ik niet voor je doenVerwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 19:57:
En nog een andere vraag erachteraan:
voor je andere probleem: toen ik het begin van je verhaaltje las, dacht ik: hey, dat had ik ook! maar bij mij was het dus wel het lock knopje. als je hem aansluit, vraagt de tel dan wat je hebt aangesloten? de mijne doet dit soms wel, dan klik ik ff muziekhoofdtelefoon ofzo, en dan doet ie het. succes!
kan zijn dat t batterijtje wat er in zit niet meer goed is.... zit in dat blokje met die knopjes.
Is te vervangen... maar is niet echt makkelijk....
Is te vervangen... maar is niet echt makkelijk....
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 19:52:
Sinds vandaag in het trotse bezit van een Nokia N95 8gb. Hiervoor had ik een N95 en die beviel me zo goed dat ik bij verlenging van mn abbo voor de 8gb versie heb gekozen.
Verwijderd
@Hans Pulp :
Google eens op : "Portrait Screen Saver (Unsigned) n95 8gb"
Je kunt hem zelf vervangen of je kan de headset ook naar NSP brengen en dan krijg je gewoon een nieuwe als het goed is.

FDK
LITHIUM BATTERY
CR2032
3V
MADE IN INDONESIA
http://www.noeman.org/gsm...7-n95-headset-secret.html
Google eens op : "Portrait Screen Saver (Unsigned) n95 8gb"
Je kunt hem zelf vervangen of je kan de headset ook naar NSP brengen en dan krijg je gewoon een nieuwe als het goed is.

FDK
LITHIUM BATTERY
CR2032
3V
MADE IN INDONESIA
http://www.noeman.org/gsm...7-n95-headset-secret.html
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2008 21:03 ]
Verwijderd
daar werd iets eerder in dit deel de oplossing voor gegeven, een progje om je screensaver in portrait mode weer te geven, moet je even zoeken, ga ik niet voor je doen
voor je andere probleem: toen ik het begin van je verhaaltje las, dacht ik: hey, dat had ik ook! maar bij mij was het dus wel het lock knopje. als je hem aansluit, vraagt de tel dan wat je hebt aangesloten? de mijne doet dit soms wel, dan klik ik ff muziekhoofdtelefoon ofzo, en dan doet ie het. succes!
[/quote]
Bij de eerste keer inpluggen vroeg hij wat ik had aangesloten. Nu ik heb aangeklikt 'headset' vraagt hij hier niet meer om wanneer ik hem inplug. Misschien dat het batterijtje al leeg is, zeer intensief gebruikt natuurlijk in die 10 eerste minuten
, denk dat ik morgen gewoon naar een service center ga en een nieuwe ga halen. Misschien kan ik daar ook gelijk mn oude omruilen
In ieder geval bedankt voor de hulp Teddyrave, Peerke63nl en kokkie76
[/quote]
Bij de eerste keer inpluggen vroeg hij wat ik had aangesloten. Nu ik heb aangeklikt 'headset' vraagt hij hier niet meer om wanneer ik hem inplug. Misschien dat het batterijtje al leeg is, zeer intensief gebruikt natuurlijk in die 10 eerste minuten

In ieder geval bedankt voor de hulp Teddyrave, Peerke63nl en kokkie76
Verwijderd
Even ter verduidelijking : Je krijgt dan een nieuwe batterij, dus geen nieuwe AB als blijkt dat de Batt leeg/defect is.
Verwijderd
Verdorie...moet ik hem er zelf in gaan zitten schroeven, ach misschien kan ik met een vlot babbeltje er wel een nieuwe vanaf praten, is toch van de zotteVerwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 21:56:
Even ter verduidelijking : Je krijgt dan een nieuwe batterij, dus geen nieuwe AB als blijkt dat de Batt leeg/defect is.

Morgen eerst eens proberen of die het misschien wel goed wil doen met de originele oordoppies erop, en anders toch echt naar een NSP. Mocht het goed verlopen, dan zal ik het ook wel even op dit forum zetten
Verwijderd
Je kunt uiteraard bij de NSP vragen of ze de batt. erin willen plaatsen. Je moet je uiteraard ff a-technisch voor doen. Daar houden die mannetjes wel van
Verwijderd
of een vrouwelijke vriendin oid laten gaan.. de mannetjes bij dat soort zaken denken altijd dat vrouwen van een andere planeet of uit de middeleeuwen komen ofzo..Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 22:50:
Je kunt uiteraard bij de NSP vragen of ze de batt. erin willen plaatsen. Je moet je uiteraard ff a-technisch voor doen. Daar houden die mannetjes wel van

Ik heb een truuk gevonden hoe je contacten kan syncen met je autoradio (die bluetooth ondersteund)
Handleiding caontactpersonen-overdracht:
it is normally quite tedious to synchronize the phone book of the 6230 with the
Pioneer, because contacts have to be transferred one by one. However, I have
found an alternative solution:
1. With the Phone Browser (installed as part of Nokia's PC suite), copy all
desired contacts from the phone into an empty folder on your PC. You should get
a .vcf file for each contact selected.
2. Merge all individual .vcf files into a single file using the following
command: copy /b *.vcf all.txt
You should now have a text file named "all.txt" which contains all your
contacts.
3. Transfer the file "all.txt" to the phone and rename it to "all.vcf" before
saving.
4. Start the Phone Book transfer on the Pioneer as instructed in the manual.
5. Locate the file in the phone and choose "Options" - "Send" - "Via Bluetooth"
You will now notice the contacts counter increasing on the Pioneer.
One problem still remains for me: first name and surname are swapped during the
transfer, so the phone book looks a bit different on the pioneer
Hoe voer ik stap 2 uit? Ik heb geen idee hoe mergen... Help
Handleiding caontactpersonen-overdracht:
it is normally quite tedious to synchronize the phone book of the 6230 with the
Pioneer, because contacts have to be transferred one by one. However, I have
found an alternative solution:
1. With the Phone Browser (installed as part of Nokia's PC suite), copy all
desired contacts from the phone into an empty folder on your PC. You should get
a .vcf file for each contact selected.
2. Merge all individual .vcf files into a single file using the following
command: copy /b *.vcf all.txt
You should now have a text file named "all.txt" which contains all your
contacts.
3. Transfer the file "all.txt" to the phone and rename it to "all.vcf" before
saving.
4. Start the Phone Book transfer on the Pioneer as instructed in the manual.
5. Locate the file in the phone and choose "Options" - "Send" - "Via Bluetooth"
You will now notice the contacts counter increasing on the Pioneer.
One problem still remains for me: first name and surname are swapped during the
transfer, so the phone book looks a bit different on the pioneer
Hoe voer ik stap 2 uit? Ik heb geen idee hoe mergen... Help
Staat er toch bij? 'Copy /b *.vcf all.txt'; dat plakt alle vcf bestanden achter elkaar in de all.txt
Ja maar hoe moet ik mergen? Wat moet ik precies doen. Alles selecteren en dan? Hoe voer ik die commando uit?Krypt schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 09:18:
Staat er toch bij? 'Copy /b *.vcf all.txt'; dat plakt alle vcf bestanden achter elkaar in de all.txt
Voor XP druk je op "Start" en dan "Uitvoeren", voor Vista alleen "Start".
Daarna typ je het volgende: "cmd".
Je komt dan automatisch in de directory van je gebruikersnaam, bijv. c:\Users\ikke\. Je moet dan via het CMD-scherm naar de directory toegaan waar je alle cvf bestanden hebt opgeslagen. (Dit doe je dmv DOS commandos.) En als je dan eenmaal in die directory zit, moet je 'Copy /b *.vcf all.txt' uitvoeren.
Daarna typ je het volgende: "cmd".
Je komt dan automatisch in de directory van je gebruikersnaam, bijv. c:\Users\ikke\. Je moet dan via het CMD-scherm naar de directory toegaan waar je alle cvf bestanden hebt opgeslagen. (Dit doe je dmv DOS commandos.) En als je dan eenmaal in die directory zit, moet je 'Copy /b *.vcf all.txt' uitvoeren.
Rex
Wat in de praktijk ook vaak is qua uitvoeren van "technische klusjes".Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 03:26:
[...]
of een vrouwelijke vriendin oid laten gaan.. de mannetjes bij dat soort zaken denken altijd dat vrouwen van een andere planeet of uit de middeleeuwen komen ofzo..
Hoi, bedankt voor je antwoorden. Het scheelt me wat uitzoekwerk. Zit nu misschien toch te denken om gewoon te wachten tot de Nokia N96 op de markt komt. Die lijkt mij nu wel erg aantrekkelijk. Afwachten wat het wordt.pietervanzutven schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:16:
[...]
Of de N95 16GB uit kan lezen weet nog niemand omdat ze er nog niet zijn, maar waarschijnlijk zal het geen problemen opleveren omdat 8GB ook nog werkt. FAT32 kan tot 8TB, maar het lijkt me sterk dat dat nog zou werken en nog sterker dat er ooit zulke kaartjes zullen komen...
Programma's installeren is vrij eenvoudig met PCSuite en Nokia Application Installer. Download een .sis of Java bestand, open het met Nokia Application Installer en zend het naar je telefoon. Die vraagt dan of je het wil installeren en wanneer je bevestigt wordt het geïnstalleerd.
I wear Glasses with extreme modern "SHADES", to prevent any more harm to my precious eyes, because I already had them pretty damn badly damaged, it wasn't my fault back then, it was Yunalesca's ...
Dit topic is gesloten.
Let op:
De laatste tijd worden er veel vragen in dit topic gedumpt zonder enige vorm van eigen inzet. Gelieve eerst te zoeken, ook in deel 8, en daarna pas je vraag te stellen. Vermeld bij je vraag meteen wat je hebt onderzocht en geprobeerd en waarom het niet lijkt te werken.
De laatste tijd worden er veel vragen in dit topic gedumpt zonder enige vorm van eigen inzet. Gelieve eerst te zoeken, ook in deel 8, en daarna pas je vraag te stellen. Vermeld bij je vraag meteen wat je hebt onderzocht en geprobeerd en waarom het niet lijkt te werken.