Nokia N95 (8GB) - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 42 Laatste
Acties:
  • 424.623 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 17:43:
Ik heb nu een nieuwere versie van Sygic navigatie draaien en die heet ineens McGuider 8)7
Werkt op zich hartstikke goed alleen krijg ik het nu niet meer voor elkaar zelf poi's toe te voegen, zoals hier beschreven staat. Met Sygic werkte het op die manier wel 8)7
Iemand enig idee of dit veranderd is?
Je hebt Ov2Upi Translator 2.3 nodig. Upi's omgezet in vorige versies worden niet herkend door McGuider.

*knip* communicatie verloopt via het forum

[ Voor 8% gewijzigd door pven op 20-04-2008 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:37
wimbre schreef op zondag 20 april 2008 @ 17:45:
[...]
Ik ben naar mijn emailinstellingen gegaan en diverse instellingen ingevuld maar het lukt mij niet en dus vandaar mijn vraag in dit forum.

Met het antwoord kan ik helaas niets.
Voor de N95 (8GB):
In je emailbox naar opties, dan instellingen en dan kan je naar automatisch ophalen gaan om wat in te stellen. Gebruikersinstellingen kan je melden bij nieuwe mail aanzetten.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen wil graag mijn N95 updaten met de nieuwste firmware. Nu heb ik een nieuwe laptop die nog helemaal 'schoon' is qua Nokia software (wil ik graag zo houden), dus kan ik volstaan door enkel de Software Updater te downloaden en de cable driver? Of heb ik meer nodig om te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 18:52:
Mensen wil graag mijn N95 updaten met de nieuwste firmware. Nu heb ik een nieuwe laptop die nog helemaal 'schoon' is qua Nokia software (wil ik graag zo houden), dus kan ik volstaan door enkel de Software Updater te downloaden en de cable driver? Of heb ik meer nodig om te updaten?
Tja, een backup is ook wel handig voor je de FW upgrade. Hoewel je met een synch naar Outlook en een kopie van de geheugenkaart al een heel eind komt, vind ik daar de Nokia software nog wel nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op zondag 20 april 2008 @ 17:53:
[...]

Je hebt Ov2Upi Translator 2.3 nodig. Upi's omgezet in vorige versies worden niet herkend door McGuider.

[mbr]*knip* communicatie verloopt via het forum[/mbr]
Bedankt, inmiddels had ik dit al ontdekt, echter als ik de upi bestanden in de kaartmap geplaatst hebt, crasht de software zodra je in het menu de poi instellingen opent?
Edit: ik denk dat het aan de ov2 bestanden ligt die ik wilde gebruiken...
Edit2: het werkt nu inderdaad, zat een bestandje tussen wat het probleem gaf |:(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2008 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
xahmol schreef op zondag 20 april 2008 @ 19:15:
[...]

Tja, een backup is ook wel handig voor je de FW upgrade. Hoewel je met een synch naar Outlook en een kopie van de geheugenkaart al een heel eind komt, vind ik daar de Nokia software nog wel nuttig.
Ach het is in principe altijd beter om schoon te beginnen... Het enige wat ik doe is me telefoonnummers op me sim zetten en na de update weer op de telefoon.

Het ligt er dus beetje aan wat je wilt bewaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje, heeft iedereen dat als de Nokia N95 8gb in de spaarstand springt,dat hij in de lengte van het scherm de datum en tijd laat zien? Ik moet dus iedere keer mijn gsm een kwartslag draaien voor de tijd. Iemand een oplossing?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:21
heb zelfs de classic N95 en kan het dus zelfs niet testen maar probeer deze eens:

http://www.symbian-freak.com/forum/viewtopic.php?t=18241

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wackmaniac schreef op zondag 20 april 2008 @ 11:48:
[...]

vBag, kom op $30, dat is een koopje met de huidige dollarkoers en het werkt echt supercool. Heb ook een tijd gezocht en kon geen (legale) gratis emulator vinden. Gebruik nu zelf ook vBag.
google+ de zoektermen "mobiel+gba+emulator" leverde mij sowiezo al 10 verschillende gratis emulators op.

Mijn zoekresultaten

Ikzelf gebruik een snesemulator, Vsun, die is gratis, en Vampent heeft verschillende emulators, ook voor de GBA. Over Vsun ben ik erg tevreden.

Alle vampent emulators

Dit kostte mij tien minuutjes, aan zoek en typwerk. In minder dan de helft van die tijd had je zelf ff kunnen googlen en vinden :O

EDIT: ik zie dat je dezelfde emulator gebruikt als op die site word aangeboden. Je hebt het over 30 dollar, ik citeer rechtstreeks van de site:

We are proud to announce vBag, the GBA emulator for mobiles.
vBagX 1.25 S60v3(Symbian Signed) is released and free for download now.
New features: (details)
vBagX 1.20 S60v1v2 is released and free for download now.
vBagX 1.12 is released and free for download now.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2008 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Fuzzillogic schreef op zondag 20 april 2008 @ 15:06:
Ik wil 24 locaties (wisselpunten van de batavierenrace :)) toevoegen aan de plaatsen/orientatiepunten van N95. Nou heb ik wel een overzicht van alle lengte/breedtegraden van de locaties, maar hoe krijg ik die nu zo efficient mogelijk naar de N95? Alles handmatig overtikken zie ik niet zo zitten eigenlijk :( Copy/paste vanuit een notitie is al makkelijker, maar zijn er betere methodes?
Ohh ik heb toch ook weer helemaal niks aan jullie hè? :P Copy/paste werkt niet eens, kan blijkbaar niet plakken in het lengte/breedtegraad-veld :(

Maar ik ben er inmiddels achter gekomen dat Nokia een eigen Landmarks XML formaat heeft. XML schema. Nu is het een koud kunstje om alle locaties even in een xmlletje te zetten en die via BT naar mobiel te pushen. Werkt perfect. Een download voor de geinteresseerden.

[ Voor 8% gewijzigd door Fuzzillogic op 21-04-2008 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Verdorie, had ik geweten dat ik zowat alles zou kwijtgeraken bij de update naar v20 (N95 8Gb), dan had ik mijn toestel gewoon gelaten zoals het was ... Wat 'n geklooi toch telkens ...
Wat is het nut van die Content Copier als het enige wat dat ding backupt je contacten en je agenda is.
Wég applicaties, wég landmarks, wég themes ... Pff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanzutven
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-01 00:01
BPP schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 08:34:
[...]

Ok, dank je wel zal dat gelijk ff proberen, maar kan je me vertellen hoe ik AGPS uit kan zetten want ik las dat dat per keer ofzo 8kb binnenhaald ofiets dergelijks?

Ik heb nu overigens wel mn thuisnetwerk aanstaan en zie links onderin iets knipperen en iets binnenhaald 810 kb etc,
A-GPS werkt als volgt: menu > Instrumntn > Instell. > Algemeen > Positiebepaling > Methoden pos.bepaling en daar kun je Assisted GPS aan of uit vinken.

Die 810 kb zijn waarschijnlijk de kaartgegevens, je kunt die ook via je PC downloaden met behulp van de maploader zodat hij helemaal geen verbinding meer met internet nodig heeft tijdens navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanzutven
Barfman schreef op zondag 20 april 2008 @ 15:50:
Ik kan sinds vandaag niet meer met de Nokia Mosh Client inloggen, ik krijg een foutmelding: "some collections failed to load. Unauthorized Client"

Maakt niet uit met welk accespoint, iemand dezelfde problemen, of herkend iemand dat probleem. Ik gebruik de laatste versie Mosh_3.1.50_S60v31_v3.2.741
Yep, hier hetzelfde probleem. Ik gebruik Mosh alleen niet echt vaak, dus zou niet weten wat het probleem kan zijn, maar je bent dus niet alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DieterVDW schreef op maandag 21 april 2008 @ 03:08:
Verdorie, had ik geweten dat ik zowat alles zou kwijtgeraken bij de update naar v20 (N95 8Gb), dan had ik mijn toestel gewoon gelaten zoals het was ... Wat 'n geklooi toch telkens ...
Wat is het nut van die Content Copier als het enige wat dat ding backupt je contacten en je agenda is.
Wég applicaties, wég landmarks, wég themes ... Pff.
bij mij ging het anders perfect..

heb je wel alles aangevinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 22:53
Ik ga van de week naar het buitenland maar ik wil voorkomen dat mijn N95 8GB via UMTS verbinding maakt. Is dit ergens uit te schakelen? Op internet ga ik sowieso niet, maar ik heb geen zin dat mijn email nog ongemerkt opgehaald wordt of dat hij i.c.m. navigatie software kaart gegevens etc. ophaalt.

Is er een mogelijkheid om dit tijdelijk helemaal uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 00:28:
Ikzelf gebruik een snesemulator, Vsun, die is gratis, en Vampent heeft verschillende emulators, ook voor de GBA. Over Vsun ben ik erg tevreden.

EDIT: ik zie dat je dezelfde emulator gebruikt als op die site word aangeboden. Je hebt het over 30 dollar, ik citeer rechtstreeks van de site:

We are proud to announce vBag, the GBA emulator for mobiles.
vBagX 1.25 S60v3(Symbian Signed) is released and free for download now.
vBagX 1.20 S60v1v2 is released and free for download now.
vBagX 1.12 is released and free for download now.
Rechstreeks van de site:
Limitation of Unregistered Version

Unregistered version has the full functions except of following limitations:
1. Limited time for playing
2. Cannot save/load
After you purchase, we provide you lifetime free upgrade service of vBagX.
How to activate vBagX?

Purchase vBagX on the page, then select Activate in vBagX.
Je moet even doorlezen, de gratis downloads zijn trials. Voor een actrivatiesleutel moet je $30 betalen. Als dat niet zo is, dan is dat mooi meegenomen, maar volgens de website moet je nog steeds betalen voor een volledige versie.

[ Voor 16% gewijzigd door wackmaniac op 21-04-2008 09:37 . Reden: quote beetje ingekort ]

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
GekkeCoen schreef op maandag 21 april 2008 @ 09:01:
Toegangspunt deleten? Dan weet je absoluut zeker dat je niet online gaat.

Maar hoor graag andere opties, want ook ik ga volgende week op reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Mau_Maus schreef op zondag 20 april 2008 @ 20:46:
[...]

Ach het is in principe altijd beter om schoon te beginnen... Het enige wat ik doe is me telefoonnummers op me sim zetten en na de update weer op de telefoon.
Eens als dit eens per half jaar of zo is, maar de updates volgen elkaar de laatste tijd nogal vlot op. Dus van 15 naar 20 idd schoon begonnen, maar had geen zin om van 20 naar 21 weer alles opnieuw te doen, blijf bezig. Zelfs met backup ben je toch al weer lang genoeg bezig alles weer te krijgen zoals het was omdat backup helaas enkele apps niet hersteld. Niet moeilijk, en erg weinig werk per app, maar al met al ben je toch weer een ochtendje zoet. Tel daar zonder backup gerust nog een middagje bij, en vrije tijd is (iig bij mij) een schaars goed.

[ Voor 25% gewijzigd door xahmol op 21-04-2008 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mau_Maus schreef op zondag 20 april 2008 @ 20:46:
[...]

Enigzins offtopic, maar ik wil het weten: is het tegenwoordig al mogelijk om meerdere nummers die aan één naam hangen op je SIM te plaatsen? ('Vroeger' kon dat niet.)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan redelijk goedkoop een n95 8G op de kop tikken.
Enigste nadeel is dat het een aziatisch toestel is, verkoper zegt dat deze hier perfect werkt BEHALVE de gps functie.

Nu wil dit gewoon zeggen dat er gewoon geen europese kaarten op staan ofzo? En kan ik dus dit probleem verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bedoelt hij dat GPS sowieso niet werkt of dat erg geen Europese kaart beschikbaar is? :?

* pven zou dit al te vaag vinden om er verder op in te gaan, tenzij het toestel erg goed koop is (max 150 euro)

@ hieronder: ik heb exact hetzelfde probleem en kom er ook niet aan uit.

[ Voor 15% gewijzigd door pven op 21-04-2008 10:21 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRJ008
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-07-2023
Ik had hier de vraag gesteld hoe ik kan VOIP'en met mijn N95 via mijn Telfort telefonie abonnement..

Maar misschien dat ik iets verkeerd instel in mn N95; vandaar dat ik het hier ook vraag:
Ik krijg bij het ingestelde profiel in 'SIP-instellingen' alleen maar de melding "Registratie mislukt"
Wie herkent deze foutmelding en weet de oplossing? Of is hier iemand die VOIP't via de ingebouwde SIP client en die mij kan helpen?

(Overigens kan ik op mijn laptop wel met x-lite via SIP bellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
pven schreef op maandag 21 april 2008 @ 09:52:
[...]

Enigzins offtopic, maar ik wil het weten: is het tegenwoordig al mogelijk om meerdere nummers die aan één naam hangen op je SIM te plaatsen? ('Vroeger' kon dat niet.)
Ik heb geen idee. Me oude ericsson sloeg ze dan wel apart op met een toevoeging. Tegenwoordig doe ik alle nummers toch als een losse entry, dus heb ik verder geen last van. Maar Ik heb net evengetest. Wanneer ik een contact kopieer naar de sim met 2 nummers. dan komt ie 2x in de sim met de zelfde naam. Helaas kan je dus niet direct zien welke wat is. Tijdens het overzetten kan je wel kiezen of je alle nummers van het contact wil overzetten of alleen bijv het vaste nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik mezelf quote, maar ik heb helaas nog geen antwoord gekregen op mijn vraag. Ik hoop echt dat iemand me hiermee kan helpen.
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 16:50:
Misschien dat deze vraag al eens langsgekomen is in de vorige delen, maar ik heb een vraag.

Als ik mijn telefoon in mijn houder heb in de auto en bijvoorbeeld Route 66 aan heb staan en ik word gebeld... wil ik dat als ik opneem dat direct de luidspreker actief is.

In Route66 kan ik dit nergens instellen en als ik opneem, is gelijk Route66 weer actief dus kan ik niet op de luidsprekerknop drukken.

Als ik gebeld wordt heb ik wel de optie 'stil'. Het zou perfect zijn als daar dan de optie 'luidspreker' zou staan en je direct kan opnemen met luidspreker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
NRJ008 schreef op maandag 21 april 2008 @ 10:19:
Ik had hier de vraag gesteld hoe ik kan VOIP'en met mijn N95 via mijn Telfort telefonie abonnement..

Maar misschien dat ik iets verkeerd instel in mn N95; vandaar dat ik het hier ook vraag:
Ik krijg bij het ingestelde profiel in 'SIP-instellingen' alleen maar de melding "Registratie mislukt"
Wie herkent deze foutmelding en weet de oplossing? Of is hier iemand die VOIP't via de ingebouwde SIP client en die mij kan helpen?

(Overigens kan ik op mijn laptop wel met x-lite via SIP bellen)
Mij is het tot op heden ook niet gelukt. :( Ik heb ergens gelezen dat dat komt doordat de SIP-client van de N95 niet de hele SIP-stack implementeert, of ergens iets fout doet. Da's wel jammer, want met voipbuster e.d. werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRJ008
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-07-2023
Fuzzillogic schreef op maandag 21 april 2008 @ 12:51:
[...]

Mij is het tot op heden ook niet gelukt. :( Ik heb ergens gelezen dat dat komt doordat de SIP-client van de N95 niet de hele SIP-stack implementeert, of ergens iets fout doet. Da's wel jammer, want met voipbuster e.d. werkt het prima.
Idd erg jammer.. ik zou ERG blij zijn als dit gaat werken...
Zeker omdat iemand in dat Telfort forum stelt dat hij het heeft werken

Maar heb jij dan voipbuster i.c.m. bijv. een Telfort voip abonnement? Of gewoon via voipbuster zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Ik heb mijn telefoon vanaf afgelopen woensdag (n95 8gb) en heb al een aantal dingen gedaan om hem naar mijn wil te krijgen.

Vrijdag heb ik hem opengemaakt en de slider wat aangepast zodat hij niet zo soepel en geodkoop aanvoelt. http://www.n95users.com/f.../4058-nokia-n95-tips.html is allemaal gelukt, heeft een minuut of 20 geduurd. Let wel, de 8gb versie (of iig die van mij) heeft geen 0,5mm torx schroefjes in de rail zitten maar gewoon ster! gelukkig had ik deze wel bij de hand :)

Daarna heb ik mijn product code veranderd en een firmware update gedaan naar v20.
het enige waar ik nog niet blij mee ben nu is het "soms" traag weergeven van contacten (staan op massmem) en het niet goed werken met mijn autoradio. link
mijn telefoon doet namelijk niet meer automatisch stoppen als ik van source wissel of mijn radio uit mijn auto haal. blijft gewoon doorspelen en dit had mijn n73 niet :(

verder nog wat tools geïnstalleerd zoals slide hangup, een cert aangevraagd en uitgevogeld hoe ik unsigned applicaties kan installeren, allemaal gelukt!

Daarnaast heb ik nergens problemen mee, wereld telefoon! alleen jammer van tomtom maarja, we blijven hopen en daar gebruik ik nu verlopig gewoon mijn e61 voor :)

kadotje van de baas trouwens :D !! O+

[ Voor 5% gewijzigd door pt0x op 21-04-2008 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanzutven
GekkeCoen schreef op maandag 21 april 2008 @ 09:01:
xahmol schreef op maandag 21 april 2008 @ 09:46:
[...]

Toegangspunt deleten? Dan weet je absoluut zeker dat je niet online gaat.

Maar hoor graag andere opties, want ook ik ga volgende week op reis.
Ik ben op het moment in het buitenland en heb hier ook naar gezocht, maar geen instelling kunnen vinden die in één keer al het data verkeer blokkeert. Je zou ook nog je telefoon op Offline kunnen zetten als je bijvoorbeeld gaat navigeren of zo, dan weet je ook zeker dat hij niet op internet kan, maar dan kun je niet meer gebeld worden of smsjes ontvangen. Het beste is het om het per applicatie in te stellen dat hij altijd moet vragen voordat hij verbinding gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanzutven
NRJ008 schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:36:
[...]

Idd erg jammer.. ik zou ERG blij zijn als dit gaat werken...
Zeker omdat iemand in dat Telfort forum stelt dat hij het heeft werken

Maar heb jij dan voipbuster i.c.m. bijv. een Telfort voip abonnement? Of gewoon via voipbuster zelf?
Ik voip al vrij lang via de ingebouwde SIP client, eerst met Truphone en nu met Voipbuster. Weliswaar meestal via wlan, maar dat werkt altijd perfect. Heb geen Telfort, dus kan daar niets over zeggen, maar is dit niet weer een probleem met de welbekende proxy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wackmaniac schreef op maandag 21 april 2008 @ 09:36:
[...]

Rechstreeks van de site:

[...]

Je moet even doorlezen, de gratis downloads zijn trials. Voor een actrivatiesleutel moet je $30 betalen. Als dat niet zo is, dan is dat mooi meegenomen, maar volgens de website moet je nog steeds betalen voor een volledige versie.
Je hebt helemaal gelijk, maar dat van die beperkingen heb ik niets gemerkt. Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pietervanzutven schreef op maandag 21 april 2008 @ 15:48:
[...]

[...]

Ik ben op het moment in het buitenland en heb hier ook naar gezocht, maar geen instelling kunnen vinden die in één keer al het data verkeer blokkeert. Je zou ook nog je telefoon op Offline kunnen zetten als je bijvoorbeeld gaat navigeren of zo, dan weet je ook zeker dat hij niet op internet kan, maar dan kun je niet meer gebeld worden of smsjes ontvangen. Het beste is het om het per applicatie in te stellen dat hij altijd moet vragen voordat hij verbinding gaat maken.
Ik heb het zo gedaan: bij de provider een SMS laten sturen met de internet settings. Deze SMS ergens opslaan.
Voordat je het buitenland in gaat inderdaad de toegang(s) punt(en) verwijderen zodat echt geen enkele G3 verbinding mogelijk is.
In Nederland de SMS openen en uitvoeren. Alles weer terug.......
Bijna net zo makkelijk als een programma wat de G3 verbinding blokkeert maar waar iedereen opzoek naar is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 10:13:
Kan redelijk goedkoop een n95 8G op de kop tikken.
Enigste nadeel is dat het een aziatisch toestel is, verkoper zegt dat deze hier perfect werkt BEHALVE de gps functie.

Nu wil dit gewoon zeggen dat er gewoon geen europese kaarten op staan ofzo? En kan ik dus dit probleem verhelpen?
ik zou hier heel erg mee oppassen. er zijn namelijk (perfect uitziende) n95 8gb clonen in omloop in azie. het enige wat ze vaak missen is (je raad het al) ingebouwde gps functie...
zie ook deze link http://justamp.blogspot.c...-nokia-n95-8gb-clone.html
heb ergens nog betere gezien (hier klopt het n95 8gb logo niet) dus wees gewaarschuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
http://play.n-gage.com/ ze geven nog 120000 licenses voor fifa 2008 voor ngage weg!! ik heb er nu wel 1 ontvangen dus wees er snel bij!! (dit keer ben ik hoop ik wel optijd :) )

werkt leuk, er blijft alleen in het paars DEMO achter mijn fifa08 staan maar werkt wel volledig.
Wat zijn overigens sommige van jullie usernames voor een leuke N-gage friend list en dat we onderling wat scores kunnen vergelijken (lijkt mij dat het zo werkt). mijne is iig gewoon cuberob dus voeg me maar toe als je wilt

[ Voor 47% gewijzigd door cuberob op 21-04-2008 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierbroeder
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-09 19:59
cuberob schreef op maandag 21 april 2008 @ 18:58:
http://play.n-gage.com/ ze geven nog 120000 licenses voor fifa 2008 voor ngage weg!! ik heb er nu wel 1 ontvangen dus wees er snel bij!! (dit keer ben ik hoop ik wel optijd :) )

werkt leuk, er blijft alleen in het paars DEMO achter mijn fifa08 staan maar werkt wel volledig.
Wat zijn overigens sommige van jullie usernames voor een leuke N-gage friend list en dat we onderling wat scores kunnen vergelijken (lijkt mij dat het zo werkt). mijne is iig gewoon cuberob dus voeg me maar toe als je wilt
Ja dat heb ik ook. Heb je gelijk even toegevoegd.
Andere kunnen mij ook toevoegen: bierbroeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
cuberob schreef op maandag 21 april 2008 @ 18:58:

Ik heb ook een license, maar bij mij is het paarse met trail wel weg, dus ik denk dat je hem niet goed geactiveerd hebt of verkeerde volgorde gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanzutven
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 17:42:
[...]

Ik heb het zo gedaan: bij de provider een SMS laten sturen met de internet settings. Deze SMS ergens opslaan...
Dat is inderdaad een mooie oplossing! Maar bij werkt het nu ook goed, heb behalve via wifi nog geen verdere internetverbinding gehad hier omdat hij het altijd netjes vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Is het mogelijk om na een flash naar v20 en het terugzetten van de originele productcode ergens een taal pakket vandaan te halen zodat je het Nederlandse T9 woordenboek kan gebruiken? menu is nu engels en dat wil ik ook, maar gebruikte altijd T9 en dat kan nu niet meer (althans, niet nederlands).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
pt0x schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 09:07:
Is het mogelijk om na een flash naar v20 en het terugzetten van de originele productcode ergens een taal pakket vandaan te halen zodat je het Nederlandse T9 woordenboek kan gebruiken? menu is nu engels en dat wil ik ook, maar gebruikte altijd T9 en dat kan nu niet meer (althans, niet nederlands).
En je was zo teverden in je eerste post ! dat zien we hier niet vaak.

Nee dat gaat niet lukken, een talenpakket zit in je taal instelling. die moet je dan nederlands zetten.
Vandaar dat ik van een engelse v20 naar een nederlandse v20 ben gegaan.
SMS met engels woordenboek is niet erg handig.......zeg maar onhandig.
En alles zelf weer toevoegen, dat duurd erg lang als je niet zo veel sms-t

Dit is mij verteld door NSP in alkmaar (kan wezen dat hij het mis heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

hetnet schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 09:40:
[...]

En je was zo teverden in je eerste post ! dat zien we hier niet vaak.

Nee dat gaat niet lukken, een talenpakket zit in je taal instelling. die moet je dan nederlands zetten.
Vandaar dat ik van een engelse v20 naar een nederlandse v20 ben gegaan.
SMS met engels woordenboek is niet erg handig.......zeg maar onhandig.
En alles zelf weer toevoegen, dat duurd erg lang als je niet zo veel sms-t

Dit is mij verteld door NSP in alkmaar (kan wezen dat hij het mis heeft)
Ben nogsteeds erg tevreden hoor :) enkel kwam ik hier gister achter maarja, ik wacht wel tot de volgende firmware update welke ik dan in het nederlands doe. sms toch meestal via pc suite :) bedankt voor de bevestiging van wat ik al dacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:06

WoutF

Hoofdredacteur
pt0x schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 09:07:
Moet gewoon werken hoor. Ik draai ook engelstalige firmware. Bij het SMS menu kan ik de writing language gewoon op Nederlands zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
WoutF schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 10:46:
[...]

Moet gewoon werken hoor. Ik draai ook engelstalige firmware. Bij het SMS menu kan ik de writing language gewoon op Nederlands zetten
Ja ! ik zie nu dat als je Euro2 hebt, wel nederlands kan gebruiken als woordenboek. ook al staat hij engels (zo zie je maar NSP heeft niet altijd gelijk) :9
En bij Euro1 kon je dat niet veranderen........ weer wat geleerd ! :+
Dan zijn dan toch de verschillen in de talenpaketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal al eerder voorbij gekomen zijn maar ik het niet vinden...
Bestaat er een accu voor de N95-1 die langer meegaat dan de origineel bijgeleverde? En heeft iemand ervaringen met een goede externe accu (merk/type)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

heb ik vast de verkeerde euro code gebruikt hehe.

Ik heb spaans en portugees erbij staan maarja, eigen schuld dikke bult :)
Weet ik volgende keer welke code ik moet gebruiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkace
  • Laatst online: 01-03-2023

Darkace

Super Kommandant

Hoi allemaal.

Alweer een hele tijd geleden dat ik hier ben geweest ben. Ik zit te twijfelen om nu een N95-1 of N95-2 te kopen. is het niet zo dat er straks geheugen SD kaarten uitkomen van 16GB? Nu is geloof ik 8B de max nietwaar? Maar de vraag is kan de N95-1 die 16GB uitlezen? Of is het toch beter om voor de nieuwe 8GB intern flash te kiezen ? Ik blijf gewoon twijfelen, misschien kan iemand me helpen die verstand heeft van beide en er ook mee heeft gewerkt. En wat zou je me aanraden ?

Dan een paar andere vraagjes. Over het installeren van software op telefoons. Ik heb dit zelf nog nooit eerder gedaan, en wil het dan nu wel eens proberen als ik de nieuwe heb. Ik heb al wel zitten browsen op tweakers, maar ik kan niet zo snel meer de desbetreffende topics vinden die me een handje kunnen helpen. Misschien wil iemand de moeite nemen mij op weg te helpen met mij vragen. Alvast heel erg bedankt :)

I wear Glasses with extreme modern "SHADES", to prevent any more harm to my precious eyes, because I already had them pretty damn badly damaged, it wasn't my fault back then, it was Yunalesca's ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Laatst online: 13-09-2015
pven schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 09:32:
[...]

Bluetooth=Bluetooth

In theorie moet dat gewoon werken, maar er is maar één manier om erachter te komen of het echt werkt.
Inmiddels na veel gezoek een ander toetsenbordje gevonden, die werkt en maar liefst 80 euro goedkoper :D http://www.pdashop.nl/pro...ooth-keyboard-qwerty.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:07
Wat is er met die software van nokia aan de hand... Heb het nu op 4 pc's geprobeert en telkens krijg ik geen verbinding met me phone na de software updater die een cable driver vernieuwt. Ik heb het op vista, winxp sp2 en winxp sp3 geprobeert. Niks lijkt te werken. En ik zit nu met versie 12 terwijl 20 al uit is.

Iemand een idee hoe ik deze n95 kan updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMij
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-02 13:18
Een PC uit "sleep mode" halen, middels Wake On Lan (WOL) en een N95: http://www.jambel.net/projects.asp
Alleen jammer dat het broadcast en MAC adres niet worden onthouden, na het afsluiten van dit Java-progje.
<off-topic>Over WOL: Indien je magic packets via internet (WAN) verstuurt, dien je UDP poort 0, 7 of 9 te forwarden naar het broadcast adres van de private LAN waarin de remote host zit (wat een extra beveiligingsrisico is). Het maakt niets uit of de remote host een vast or dynamisch IP-adres heeft (OSI-layer 3). Magic packets worden namelijk over OSI-layer 2 verzonden. Iedereen kan je PC dan ook aanzetten.</off-topic>

[ Voor 1% gewijzigd door TweakMij op 22-04-2008 16:16 . Reden: Achteraf kan altijd van alles beter. ]

Jezelf zijn kan jij het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanzutven
Darkace schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:00:
Maar de vraag is kan de N95-1 die 16GB uitlezen?

Dan een paar andere vraagjes. Over het installeren van software op telefoons...
Of de N95 16GB uit kan lezen weet nog niemand omdat ze er nog niet zijn, maar waarschijnlijk zal het geen problemen opleveren omdat 8GB ook nog werkt. FAT32 kan tot 8TB, maar het lijkt me sterk dat dat nog zou werken en nog sterker dat er ooit zulke kaartjes zullen komen...

Programma's installeren is vrij eenvoudig met PCSuite en Nokia Application Installer. Download een .sis of Java bestand, open het met Nokia Application Installer en zend het naar je telefoon. Die vraagt dan of je het wil installeren en wanneer je bevestigt wordt het geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanzutven
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:55:
Het zal al eerder voorbij gekomen zijn maar ik kan het niet vinden...
Bestaat er een accu voor de N95-1 die langer meegaat dan de origineel bijgeleverde? En heeft iemand ervaringen met een goede externe accu (merk/type)?
Ik volg alles al vanaf deel 1 en heb nog niks bruikbaars voorbij zien komen, dus vandaar dat je het waarschijnlijk niet kan vinden :P. Alleen Aziatische rommel die door iedereen afgeraden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Nu heb ik het aan de praat zegt die dat die al up-to-date is :/. Blijkbaar is het dus branded en heeft t-mobile dus geen nieuwe updates beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 14:30
rhodium schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:39:
Nu heb ik het aan de praat zegt die dat die al up-to-date is :/. Blijkbaar is het dus branded en heeft t-mobile dus geen nieuwe updates beschikbaar.
Heb je de NL versie aan de praat gekregen? Zo ja wat heb je ervoor gedaan?
Zelf krijg ik de NL versie ook met geen mogelijkheid aan de praat, niet op mijn desktop, maar ook niet op mijn 2 laptops...

Voorzien van Windows XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
patrieckske schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:54:
[...]

Heb je de NL versie aan de praat gekregen? Zo ja wat heb je ervoor gedaan?
Zelf krijg ik de NL versie ook met geen mogelijkheid aan de praat, niet op mijn desktop, maar ook niet op mijn 2 laptops...

Voorzien van Windows XP.
Ik heb alleen die update software geinstalleerd de laatste keer. Niet de pc suite.
Maar nu heb ik zoveel speling... is gewoon niet meer leuk.

[ Voor 6% gewijzigd door rhodium op 22-04-2008 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 22:53
TweakMij schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:13:
Een PC uit "sleep mode" halen, middels Wake On Lan (WOL) en een N95: http://www.jambel.net/projects.asp
Alleen jammer dat het broadcast en MAC adres niet worden onthouden, na het afsluiten van dit Java-progje.
<off-topic>Over WOL: Indien je magic packets via internet (WAN) verstuurt, dien je UDP poort 0, 7 of 9 te forwarden naar het broadcast adres van de private LAN waarin de remote host zit (wat een extra beveiligingsrisico is). Het maakt niets uit of de remote host een vast or dynamisch IP-adres heeft (OSI-layer 3). Magic packets worden namelijk over OSI-layer 2 verzonden. Iedereen kan je PC dan ook aanzetten.</off-topic>
Werkt dat ook met WLAN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik weer, wil de software updater installeren, krijg ik telkens dit:

Afbeeldingslocatie: http://img166.imageshack.us/img166/7831/nokiaqj6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:21
Je moet de Engelse versie van de Software Updater installeren. De Nederlandse versie geeft al weken foutmeldingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maite schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 18:52:
Je moet de Engelse versie van de Software Updater installeren. De Nederlandse versie geeft al weken foutmeldingen
Thnx, ga ik dat proberen!

Edit: Gelukt, thnx!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2008 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:05
nokia zelf heeft een externe accu moet je ff op de nokia site kijken bij accesoures staat ie bij lijkt me wel handig dingetje tot 5x je tel opladen
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:55:
Het zal al eerder voorbij gekomen zijn maar ik het niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
pt0x schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 13:58:
heb ik vast de verkeerde euro code gebruikt hehe.

Ik heb spaans en portugees erbij staan maarja, eigen schuld dikke bult :)
Weet ik volgende keer welke code ik moet gebruiken :D
Gewoon woordenboek uit zetten en sms-en maar :)
Vond die site wel erg interesant (over die speling in de slider te verminderen_ ga ook eens kijken of ik er wat mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist (beetje laat, maar goed) over gegaan op firmware V21 maar heb een klein vraagje over Flashlite 3. Erg leuk dat je nu ook flash filmpjes rechtstreeks vanaf websites kunt streamen, maar filmpjes uit bijvoorbeeld de Dumpert van Geenstijl komen gewoon op ware grote (en dus niet te volgen op je scherm vd N95) door op je telefoon. Is hier een handigheidje voor, of kan het gewoon niet anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digibilly schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 15:27:
[...]

Inmiddels na veel gezoek een ander toetsenbordje gevonden, die werkt en maar liefst 80 euro goedkoper :D http://www.pdashop.nl/pro...ooth-keyboard-qwerty.html
Goeie tip ik heb hem direct besteld, nog speciale dingen installeren voordat ie werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

1. Dit toetsenbord ziet er veelbelovend uit. Ook gelijk besteld! Bedankt voor de tip.
2. Ik heb ook twee weken zitten kloten met nieuwe firmware onder Vista.
Het is me uiteindelijk gelukt maar vraag niet hoe.

3. Nog een vraagje. Ik heb Orb 2.0 nogmaals geinstalleerd maar ik krijg via de TV tuner (M779 PCIe PAL/SECAM/DVB-T Desktop op Dell - via kabel) geen beelden. Heeft iemand een idee of dit kan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op een nokia n95 8gb van kennis van mij route 66 geinstalleerd. De eerste paar dagen werkt het goed, maar plotselings verdwijnt het uit het menu, en het staat dan ook niet meer tussen de toepassingen dat is geinstalleerd. Eerst dacht ik dat hij het per ongeluk verwijderd zou hebben, maar nadat ik het nogmaals heb geinstalleerd, gebeurde precies hetzelfde 2 dagen geleden weer. Ook nou is het niet zichtbaar in het lijstje met toepassingen. Als ik het opnieuw installeer, geeft ie wel aan dat er al een andere is en vraagt ie of het vervangen moet worden. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Heb geen zin namelijk om elke keer opnieuw te installeren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 22:58:
Ik heb op een nokia n95 8gb van kennis van mij route 66 geinstalleerd. De eerste paar dagen werkt het goed, maar plotselings verdwijnt het uit het menu, en het staat dan ook niet meer tussen de toepassingen dat is geinstalleerd. Eerst dacht ik dat hij het per ongeluk verwijderd zou hebben, maar nadat ik het nogmaals heb geinstalleerd, gebeurde precies hetzelfde 2 dagen geleden weer. Ook nou is het niet zichtbaar in het lijstje met toepassingen. Als ik het opnieuw installeer, geeft ie wel aan dat er al een andere is en vraagt ie of het vervangen moet worden. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Heb geen zin namelijk om elke keer opnieuw te installeren :p
is het geen trial versie ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 21:20:
Zojuist (beetje laat, maar goed) over gegaan op firmware V21 maar heb een klein vraagje over Flashlite 3. Erg leuk dat je nu ook flash filmpjes rechtstreeks vanaf websites kunt streamen, maar filmpjes uit bijvoorbeeld de Dumpert van Geenstijl komen gewoon op ware grote (en dus niet te volgen op je scherm vd N95) door op je telefoon. Is hier een handigheidje voor, of kan het gewoon niet anders?
Iemand?

2e vraagje, dat auto rotate dat nu ingebakken zou zitten kan ik nergen weer vinden. Via de zoekfunctie heb ik gevonden dat het in menu>instrumenten>instellingen>algemeen>persoonlijk>weergave zou moeten zitten, maar hier staat bij mij niks over scherm kantelen :S

V21.0.016
14-02-08
RM-159
Nokia N95 (02.01)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 02:01:
[...]

Iemand?

2e vraagje, dat auto rotate dat nu ingebakken zou zitten kan ik nergen weer vinden. Via de zoekfunctie heb ik gevonden dat het in menu>instrumenten>instellingen>algemeen>persoonlijk>weergave zou moeten zitten, maar hier staat bij mij niks over scherm kantelen :S

V21.0.016
14-02-08
RM-159
Nokia N95 (02.01)
Zit alleen in de 8GB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Barfman schreef op woensdag 23 april 2008 @ 06:09:
[...]

Zit alleen in de 8GB versie.
En werking is gewoon waardeloos :( wil je een muziekje luisteren doe slider open kanteld scherm niet meer (moet je um schudden) .......... gauw uit gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hetnet schreef op woensdag 23 april 2008 @ 09:08:
[...]

En werking is gewoon waardeloos :( wil je een muziekje luisteren doe slider open kanteld scherm niet meer (moet je um schudden) .......... gauw uit gezet.
Mooi, dan mis ik daar dus niks aan ;) Heeft iemand nog een antwoord op mijn FlashLite 3 vraagje? Zie boven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 22:16:
[...]

Goeie tip ik heb hem direct besteld, nog speciale dingen installeren voordat ie werkt?
je moet ff naar: mobility electronics, inc daar progje downloaden voor n73. n95 hebben ze nog niet maar werkt hier perfect

of directe link: Think Outside Series60 OS9 En.zip Version: 1.3

1e x opstarten met dat programma unsecured connection maken daarna pakt je n95 hem elke keer gelijk als je je toetsenbordje aan hebt gezet. zonder dit progje kan je ook je shortcuts niet gebruiken wel zo handig!

blauwe FN + linker spatie = linker selectie toets
blauwe FN + rechter spatie = rechter rechter selectie toets
blauwe FN + enter = middelste softkey
blauwe FN + z = menu
blauwe FN + x = menu
blauwe FN + v = instellingen
je kan dan zelf nog
blauwe FN + a,s,d,f,g,h,j,k,l,;
alt + blauwe FN + q,w,e,r,t,y,u,i,o,p
voor andere progjes gebruiken

en dat allemaal getypt op dat toetsenbordje in de trein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Heb ook zo'n toetsenbord en moet zeggen dat ik nog nooit zo lekker 3 uur heb genotuleerd!

Die driver van de N73 werkt prima op de N95. Die heb je toch ook nodig om het toetsenbord te herkennen? Schijnt geen standaard protocol als Hid te zijn.

Heb alleen bij de mijne dat de Q blijft plakken, behalve als ik rechts onderin op die toets druk.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
hetnet schreef op woensdag 23 april 2008 @ 09:08:
[...]

Werkt hier probleemloos en goed, dus misschien heb je een conflict met een ander programma, komt wel vaker voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

MichaelK1985 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 18:20:
[...]

Bij mij lukt het ook niet, zelfde foutmelding. Wat helpt hierbij is hetvolgende.

Start je pc op.
Laat NSU scannen, downloaden en installeren.
Je krijgt vervolgens de foutmelding.
Dan sluit je NSU af via Taakbeheer ( GEEN BATTERIJ ERUIT HALEN OF OPNIEUW OPSTARTEN )
Weer NSU opstarten, scannen.
Dan gewoon alsmaar volgende en dan installeer hij wel.

Bij mij is het zo gelukt, heb dit van een engels forum afgehaald omdat ik er ook mee zat. _/-\o_
Bedankt, ga het vanmiddag eens proberen! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Barfman schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:33:
[...]

Werkt hier probleemloos en goed, dus misschien heb je een conflict met een ander programma, komt wel vaker voor.
Keb nog bijna niks ge-instaleerd na update v20 ned. alleen maps v2 van nokia zelf.
vind het echt niet werken hoor dat flip gedoe. (laat um lekker uitstaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Even een vraag:

Ik zag gisteren in een reclame folder een Nokia ook met Active Desktop ( waar je agenda items komen te staan ) en daar stonden ook gemiste oproepen en hoeveel smsjes je hebt gehad.
Is dat ook mogelijk voor de N95? Zou eigenlijk wel een leuke gadget zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 23-04-2008 14:18 . Reden: groeten is niet nodig ]

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Agenda items en taken komen sowieso al op je "desktop" / todayscreen te staan. Als je ongelezen smsjes en/of gemiste oproepen hebt ook.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ursamajor schreef op woensdag 23 april 2008 @ 15:37:
Agenda items en taken komen sowieso al op je "desktop" / todayscreen te staan. Als je ongelezen smsjes en/of gemiste oproepen hebt ook.
Waarschijnlijk bedoeld hij dat het in net zo'n dun balkje komt als de agenda items. En dan een apart balkje voor sms en een aparte voor gemiste oproepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 15:54:
[...]

Waarschijnlijk bedoeld hij dat het in net zo'n dun balkje komt als de agenda items. En dan een apart balkje voor sms en een aparte voor gemiste oproepen.
Ja dat bedoel ik inderdaad. Zag het op een foto staan van een andere Nokia met volgens mij ook gewoon Sybian 3 ofzo erop dus snap niet goed waar dat dat niet bij N95 kan.

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info, krijg hem morgen binnen 8)
leon12345 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:53:
[...]
je moet ff naar: mobility electronics, inc daar progje downloaden voor n73. n95 hebben ze nog niet maar werkt hier perfect
of directe link: Think Outside Series60 OS9 En.zip Version: 1.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Nu online
Ik heb de N95 nu net binnen gekregen, maar kan hem niet aan de pc aansluiten..ik heb nokia pc suite geinstalleerd laatste versie, ik stop de telefoon in de usb ( die het gewoon doet ), maar pc suite kan hem niet vinden en de telefoon vraagt ook niet om toestemming om te connecten...ieman idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn n95 de muziek naar mijn computer stuurt?

als ik bij afspelen ben en daar op opties druk krijg ik player -> eigen netwerk te zien dan gaat ie zoeken maar vind niks en er zijn wel 3 computers aangesloten op mijn thuis netwerk

ook bij connectiviteit -> eigen media zk in eigen media geeft ie niks weer
en als ik bij mijn netwerk locaties op n95 klik krijg ik in mijn webbrowser: 404 Not Found

in mijn n95 staat wel alles op alles zichtbaar bij eigen media

is mijn netwerk gewoon ruk of ligt het ergens anders aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
Dersan schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:25:
Ik heb de N95 nu net binnen gekregen, maar kan hem niet aan de pc aansluiten..ik heb nokia pc suite geinstalleerd laatste versie, ik stop de telefoon in de usb ( die het gewoon doet ), maar pc suite kan hem niet vinden en de telefoon vraagt ook niet om toestemming om te connecten...ieman idee?
sluit je hem wel op een poort ACHTER op je pc aan? en niet via een hub?
anders ziet mijn computer mijn n95 ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Nu online
Ja had hem eerst ook voor maar achter waar normaal mijn draagbare harde schijf inzit ook geen effect..

Edit: Als je hem instelt als gegevensoverdracht doet hij het nog steeds niet...vreemd..iemand nog ideeen?

[ Voor 34% gewijzigd door Dersan op 23-04-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:27

Vern

technoob

Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 22:16:
[...]

Daar gaan jullie geen spijt van krijgen, gebruik de N73 driver op de site van igo. Ik heb 'm gekocht voor 17,95 engelse pond via eBay.

- of je stopt de stekker er in -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nice, op Ebay kost deze maar 33,50 incl. verzendkosten.
Ebay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Nu online
Ook als ik mijn nokia in een "schone" pc stop, verschijnt er geen bliebje van nieuw apparaat gevonden en ook niks bij apparaatbeheer....zou het kunnen dat usb kapot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanzutven
Dersan schreef op woensdag 23 april 2008 @ 19:52:
Ook als ik mijn nokia in een "schone" pc stop, verschijnt er geen bliebje van nieuw apparaat gevonden en ook niks bij apparaatbeheer....zou het kunnen dat usb kapot is?
Zou kunnen, maar heb je al gekeken bij de instellingen (menu > instrumntn > instell. > verbinding > USB), staat daar bij vragen bij verbind. 'ja' of 'nee'. Moet namelijk op 'ja' staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Nu online
Staat op ja idd, en ook verschillende modus zoals gegevensoverdracht enzo maakt ook geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanzutven
leon12345 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:29:
hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn n95 de muziek naar mijn computer stuurt?

als ik bij afspelen ben en daar op opties druk krijg ik player -> eigen netwerk te zien dan gaat ie zoeken maar vind niks en er zijn wel 3 computers aangesloten op mijn thuis netwerk

ook bij connectiviteit -> eigen media zk in eigen media geeft ie niks weer
en als ik bij mijn netwerk locaties op n95 klik krijg ik in mijn webbrowser: 404 Not Found

in mijn n95 staat wel alles op alles zichtbaar bij eigen media

is mijn netwerk gewoon ruk of ligt het ergens anders aan?
Welk programma gebruik je op de computer, want dat gaat niet zomaar natuurlijk. Bij mij werkt het uitstekend met windows mediaplayer 11. Je moet eerst op je telefoon die wizard doorlopen bij connectiviteit > eigen media. Daarna ga je in mediaplayer naar de bibliotheek kies je bij opties voor media delen en vink je aan dat media gedeeld mag worden. Daarna gaat hij zoeken en zal je Nokia vinden en je Nokia zal de computer vinden. Moet je nog even toestemming geven en dan kun je muziek van de ene naar de andere streamen. Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanzutven
Dersan schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:17:
Staat op ja idd, en ook verschillende modus zoals gegevensoverdracht enzo maakt ook geen verschil.
Mmm... en je hebt het geprobeerd op verschillende computers. Normaal zou je meteen zo'n ballonnetje krijgen van nieuwe hardware gevonden en je telefoon geeft een keuzemenu. Maar als je dat niet krijgt vrees ik het ergste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Nu online
Ja echt heel erg frustrerend...pfff..iemand nog ideeën? Anders moet ik hem terugsturen naar vodafone? Was ik net zo blij dat ik hem heb duurt het nog weer een hele poos :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Dersan schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:25:
Ja echt heel erg frustrerend...pfff..iemand nog ideeën? Anders moet ik hem terugsturen naar vodafone? Was ik net zo blij dat ik hem heb duurt het nog weer een hele poos :(.
Xp of Vista ?
Stome vraag misschien, staan er USB apparaten in je aparaatbeheer ?
(Heb zoiets ooit al eens zelf bij de hand gehad) zal wel niet wat je zegt dat USB werkt.

Laat hem eens naar hardware zoeken. Met telefoon in USB.

Heb je bluetooth op je pc ? zoja probeer daar eens mee te connecten.

En anders Instrumenten/instellingen/algemeen/fabriekinstellingen met code 12345

Of kabel stuk ? Meer smaken zijn er eigelijk niet.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Nu online
Fabrieksinstellingen werken! Lol? Zo voor de hand liggend, waarom probeerde ik datniet even

[ Voor 133% gewijzigd door Dersan op 23-04-2008 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Dersan schreef op woensdag 23 april 2008 @ 21:32:
Fabrieksinstellingen werken! Lol? Zo voor de hand liggend, waarom probeerde ik datniet even
Als het allemaal maar weer werkt ! daar gaat het om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Nu online
Weet iemand waarom ik in nokia maps elke keer mn wep key moet kloppen terwijl dat niet in de gewone browser moet?

[ Voor 74% gewijzigd door Dersan op 23-04-2008 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
pietervanzutven schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:20:
[...]

Welke programma gebruik je op de computer, want dat gaat niet zomaar natuurlijk. Bij mij werkt het uitstekend met windows mediaplayer 11. Je moet eerst op je telefoon die wizard doorlopen bij connectiviteit > eigen media. Daarna ga je in mediaplayer naar de bibliotheek kies je bij opties voor media delen en vink je aan dat media gedeeld mag worden. Daarna gaat hij zoeken en zal je Nokia vinden en je Nokia zal de computer vinden. Moet je nog even toestemming geven en dan kun je muziek van de ene naar de andere streamen. Succes ermee!
dankje alles van me comp kan ik nu in mijn tel vinden!
maar andersom iets afspelen van me telefoon op m'n computer krijg ik niet voor elkaar

ik ga naar de muziek speler selecteer een nummer dan opties -> afspelen -> via eigen netwerk maar hij vind niks :? zijn er nog andere instellingen die ik in mediaplayer moet veranderen? volgens mij heeft me tel gewoon toesteming

Afbeeldingslocatie: http://img236.imageshack.us/img236/3576/wmp11zq5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanzutven
leon12345 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 01:06:
[...]

dankje alles van me comp kan ik nu in mijn tel vinden!
maar andersom iets afspelen van me telefoon op m'n computer krijg ik niet voor elkaar

ik ga naar de muziek speler selecteer een nummer dan opties -> afspelen -> via eigen netwerk maar hij vind niks :? zijn er nog andere instellingen die ik in mediaplayer moet veranderen? volgens mij heeft me tel gewoon toesteming

[afbeelding]
Misschien dat je router geen UPnP ondersteunt, of dat je dat nog moet aanzetten.
Als je een laptop of computer hebt met draadloze verbinding kun je ook een ad-hoc (direct verbinding zonder router) opzetten, zo doe ik het in ieder geval. Op deze site staat nog wat meer informatie en ook kun je daar verder klikken naar hoe je een ad hoc op zet. Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
mmm...
Bij mij wil dit ook echt niet lukken... ondanks dat router UPnP heeft ingeschakeld etc....
Ik zie in WMP de N95 gewoon niet (wel als zichtbaar ingesteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Het UPnP van je router zal weinig te maken hebben met het wel of niet vinden van je PC vanaf mobiel. Sterker nog: mijn router crasht als ik UPnP aan heb staan op de router, en dan vanaf mobiel UPnP gebruik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
upnp doet het gewoon en mijn computer met de muziek erop vind ie ook gewoon
muziek op mijn telefoon afspelen die op mijn computer staat doet ie ook
maar muziek die op mijn computer staat wil hij niet afspelen op mijn computer dan vind hij mijn computer ineens niet meer |:(
Afbeeldingslocatie: http://img301.imageshack.us/img301/3747/screenshot0015mf5.th.jpg

muziek die op mijn telefoon staat wil hij niet afspelen op mijn computer
Afbeeldingslocatie: http://img165.imageshack.us/img165/5826/screenshot0020dw9.th.jpg

ben dus al stapje verder maar nog niet helemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
leon12345 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:11:
upnp doet het gewoon en mijn computer met de muziek erop vind ie ook gewoon
muziek op mijn telefoon afspelen die op mijn computer staat doet ie ook
maar muziek die op mijn computer staat wil hij niet afspelen op mijn computer dan vind hij mijn computer ineens niet meer |:(
[afbeelding]

muziek die op mijn telefoon staat wil hij niet afspelen op mijn computer
[afbeelding]

ben dus al stapje verder maar nog niet helemaal :P
ff heel andere vraag hoe maak je die print screen plaatjes van je nokia ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
hetnet schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:25:
[...]

ff heel andere vraag hoe maak je die print screen plaatjes van je nokia ?
Zoek eens op "screenshot symbian". Dat was toch niet zo moeilijk? :/
Pagina: 1 ... 8 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De laatste tijd worden er veel vragen in dit topic gedumpt zonder enige vorm van eigen inzet. Gelieve eerst te zoeken, ook in deel 8, en daarna pas je vraag te stellen. Vermeld bij je vraag meteen wat je hebt onderzocht en geprobeerd en waarom het niet lijkt te werken.