Nog even over de Betamax SMS client icm Voipcheap. Na een 4-tal smsjes krijg ik de melding dat ik eerst credits moet kopen. Ik was in de veronderstelling dat het ongelimiteerd gratis sms-en was???
De laatste dagen wordt (eindelijk) eens lekker over SIP gebabbeld. Ik gebruik VoipBuster al sinds het begin en heb ook nog een inkomend nummer
Vinden jullie ook niet dat de batterij standby tijd enorm wordt verkort als je VoipBuster continu verbonden hebt? Als je ook nog eens via wifi gaat, is het helemaal snel gedaan met de energie. Blijkbaar is SIP nog niet geoptimaliseerd voor mobiel gebruik (dus zonder vaste voeding) en hetzelfde geldt ook voor wifi. Zover ik weet is wifi 802.11n al beter voor de energie bij mobiele apparatuur maar er is nog geen Nokia toestel die dat heeft. Weet iemand misschien of dat er ook een "more power efficient" mobiele versie / aanpassing in de maak is voor SIP?
Je kunt natuurlijk ook per gesprek iedere keer handmatig kiezen voor "internet" maar dan duurt het opbouwen van de verbinding echt (te) lang. Aangezien ik veel bel, irriteer ik me daar snel aan.
Vinden jullie ook niet dat de batterij standby tijd enorm wordt verkort als je VoipBuster continu verbonden hebt? Als je ook nog eens via wifi gaat, is het helemaal snel gedaan met de energie. Blijkbaar is SIP nog niet geoptimaliseerd voor mobiel gebruik (dus zonder vaste voeding) en hetzelfde geldt ook voor wifi. Zover ik weet is wifi 802.11n al beter voor de energie bij mobiele apparatuur maar er is nog geen Nokia toestel die dat heeft. Weet iemand misschien of dat er ook een "more power efficient" mobiele versie / aanpassing in de maak is voor SIP?
Je kunt natuurlijk ook per gesprek iedere keer handmatig kiezen voor "internet" maar dan duurt het opbouwen van de verbinding echt (te) lang. Aangezien ik veel bel, irriteer ik me daar snel aan.
Ik heb dezelfde ervaring met N95 voip via Truphone. Ik heb daar ongeveer een jaar lang gratis naar vast tel nrs mee kunnen bellen. De standbytijd icm wlan was echter vreselijk slecht, ik denk max 1,5 -2 uur. En wanneer ik echt belde dan denk ik max 1 uur beltijd. Thuis lekker de lader aan de telefoon, maar goed dat is niet echt een lekker oplossing voor een "mobiel" toestel.robertwebbe schreef op donderdag 17 april 2008 @ 21:23:
snip lange post
Ik heb ook nog getest met wlan advanced setting > tx power level= 10mW. Maar dat leverde helaas een instabiele internet verbinding en dus niet geschikt om voip continue aan te laten.
Ik had voor een snelle verbindingsopbouw "Internet tel" onder de linker softtoets geprogrammeerd. Een druk is voldoende op verbinding op te bouwen, en later ook weer te verbreken.
edit : ruimte-besparing
[ Voor 51% gewijzigd door dafmay op 17-04-2008 21:46 ]
Als aanvulling op mijn verhaal: Ik heb net met Nokia Care Nederland gebeld en mijn situatie voorgelegd.KarlMarX schreef op donderdag 17 april 2008 @ 14:53:
Nou ik vind het wel heel erg raar. Ik lees overal dat je garantie vervalt als je met de productcodes rommelt. Hier op GOT is het zelfs verboden om er over te praten hoe het precies moet. Dit riekt naar illigale import. Waarom heeft Nokia anders zoveel verschillende codes. Omdat blijkbaar dat gescheiden moet blijven.
Nu begrijp ik ook dat ik een verkeerde lader had. Er zat natuurlijk een lader bij met Engelse stekker en die hebben ze handmatig omgeruild met een Nederlands rest model, welke toevallig de 4E ipv de 5E was.
De Nokia medewerker kon op afstand zien dat mijn toestel voor garantie is aangemeld op 26 februari en op 11 maart is er een software upgrade uitgevoerd. Dit terwijl ik het toestel pas twee dagen in huis heb (dus ik heb sowieso al bijna 2 maanden garantie verloren).
Zij zeggen dat het veranderen van productcodes niet illegaal is, maar dat je dit niet zelf kan als consument.
Hij vond wel dat gsm.nl aan bedrog doet door UK versies te verkopen als Nederlandse versies door de code te veranderen. Dit is dan wel een vorm van illegale import aangezien hij duidelijk kon zien dat gsm.nl het toetsel als eindgebruiker had gekocht.
De Nokia medewerker wist met grote zekerheid te zeggen dat als ik de firmware zou update ik ook automatisch de Nederlandse taal kwijt zou zijn. Dit zou dan alleen bij een NSP hersteld kunnen worden. Dit ga ik dan zo maar uitproberen.
Voor de garantie maakt het wijzigen van productcodes niets uit zolang het maar binnen europa blijft (dus de oorspronkelijke productcode ook uit europa afkomstig is).
Edit:
Net de update gedaan. Ging perfect met Vista NL met engelse NSU. Binnen een paar minuten klaar.
De Nokia mederwerker had geen gelijk. Mij toestel is nu nog gewoon Nederlandstalig. De nokia medewerker beweerde dat het oordponkelijk productcode gekoppeld is aan het IMEI nummer en daardoor ik nu een UK firmware erop zou krijgen, ondaks de code softwarematig gewijzigd is door GSM.nl van UK naar euro2. Volgens de medewerker zorgt de update voor langere accuduur en een snellere werking van de processor...
Edit2:
De nieuwe firmware werkt perfect en autorotate werkt ook zalig (was het al gewend van de N82). Je moet het alleen wel zelf even aanzetten.
Ik raad iedereen met een branded toestel aan gewoon de productcode te veranderen naar euro2 aangezien dit dus niet illegaal is volgens Nokia en dus probleemloos werkt aangezien de mijne ook veranderd is (welliswaar niet door mijzelf, maar dat maakt in functionaliteit niet uit).
[ Voor 20% gewijzigd door KarlMarX op 17-04-2008 22:00 ]
Je draaidt toch VistaBarfman schreef op donderdag 17 april 2008 @ 17:39:
[...]
Re-install jij nooit je telefoon. Ik wel hoor, wanneer ik veel programma's heb getest, en het word een rotzooi, doe ik altijd een re-install. Maar omdat de euro 2 nu ook beschikbaar is, doe ik dat het liefst op de normale manier, en Phoenix werkt niet meer na de update software van nokia, eigenlijk werkt niets meer na die software update van nokiaHeb ook al alles verwijderd van nokia en phoenix, maar kreeg net weer die 15 minuten bug. Ben nu verplicht om een backup terug te zetten omdat de software van nokia een puinhoop van je pc maakt op dit moment.
Nog nooit van een restore point gehoord ofzo ? Maak dat voor je gaat klooijen
Daarna binnen 5 min weer prima syteempie
Ook geleerd door vallen en opstaan hoor
Ooit wel eens van True Image gehoordhetnet schreef op donderdag 17 april 2008 @ 21:44:
[...]
Je draaidt toch Vista![]()
Nog nooit van een restore point gehoord ofzo ? Maak dat voor je gaat klooijen![]()
Daarna binnen 5 min weer prima syteempie
Ook geleerd door vallen en opstaan hoor
Nou vooruit dan ff off-topic...
Ik gebruik Acronis True Image al jaren. Windows system restore vreet ruimte en reutelt altijd gezellig op de achtergrond mee...mij niet gezien!
Ps @ hetnet : Ik ben geen taal-(moraal-)ridder, maar draait met dt...oef dat is ernstig
Nu weer on-topic...
[ Voor 11% gewijzigd door dafmay op 17-04-2008 22:20 ]
Ik heb dit nog steeds met mijn N95 8GB.schumi2004 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:01:
[...]
Ongeveer soort gelijke problemen hier met NSU installatie (op 2 verschillende systemen).
Er blijft na verwijderen van andere Nokia software deze melding komen.
[afbeelding]
Dit gebeurt op beide systemen en het is een download van vandaag.
Op beide systemen uitgevoerd:
- Eerst geinstalled met bestaande nokia software
- Alle software verwijderd
- Eerst NSU (foutmelding)
- Nogmaals maar nu eerst nieuwe N Suite
Alleen ff met regcleaner de nokia items verwijderen is nog een optie, maar zo omslachtig zou het wat mij betreft niet MOETEN zijn, lekker stukje software Nokia
Ik lees dat sommige de Engelse versie er op zetten, maar word je o.s. dan ook helemaal engels?
Ik heb geloof ik 15.0.015 dacht ik?
De NL updater geeft die applicatie fouten aan.
Vreemd dat Nokia dit nog niet door heeft?
Verwijderd
ik heb al in een eerdere post de oplossing voor de 15min bug van nsu gegeven. Lezen jullie verder het forum niet voordat jullie een vraag stellen?
De gemiddelde (vaak nieuwe) gebruiker leest inderdaad niet eerst maar gaat meteen vragen lopen stellen...is een bekend fenomeen hierVerwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 23:29:
ik heb al in een eerdere post de oplossing voor de 15min bug van nsu gegeven. Lezen jullie verder het forum niet voordat jullie een vraag stellen?

Heh, ik had ook een inkomend nummer. Had ik geweten dat het toch wel handig zou zijn dan had ik het wel gehouden.robertwebbe schreef op donderdag 17 april 2008 @ 21:23:
De laatste dagen wordt (eindelijk) eens lekker over SIP gebabbeld. Ik gebruik VoipBuster al sinds het begin en heb ook nog een inkomend nummer
Vanmiddag geprobeerd via 3G (T-mobile PIT). 'downstream', dus van vast naar mobiel ging heel aardig, beperkte vertraging. 'upstream' daarentegen was letterlijk 2x zo traag, onbruikbaar dus. Mogelijk dat een 64Kbps-codec gebruikt wordt, en dat is idd 2x zoveel als de upstream van PIT.. Nou is er wel een optie "compressie" in SIP-settings. Maar dat werkt niet met voipbuster, zo lijkt het. Ik had gehoopt dat je daarmee bijv. de GSM-codec kunt gebruiken, die maar iets van 8Kbps is, waarmee voipen via PIT wel zou kunnen. Werkt dat met andere VoIP-providers wel?
Ik zie toevallig net bij Voipbuster dat ik een inkomend nr heb dat begint met +80. Is dat wat jullie "het" inkomend nr noemen? Ik heb dat echter nooit aangevraagd ofzo, of is het toeval dat ik een inkomend nr heb?Fuzzillogic schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 00:09:
[...]
Heh, ik had ook een inkomend nummer. Had ik geweten dat het toch wel handig zou zijn dan had ik het wel gehouden.
Ik ben op het moment op stage in Mexico en gebruik mijn N95 veelvuldig (camera, gps, muziek,etc) en natuurlijk ook om gratis naar Nederland te kunnen bellen. Ik gebruik al een tijdje voipbuster nadat ik voor 12,50 euro 120 freedays heb aangeschaft. Alleen vandaag begon hij zonder verdere waarschuwing krediet af te schrijven omdat ik de Fair Use Policy zou overschrijden en uiteindelijk werd de verbinding verbroken en kreeg ik de melding dat mijn trail calls op zouden zijn terwijl ik nog 55 freedays heb. Weet iemand wat die FUP precies inhoudt? Kan ik namelijk niet echt terugvinden op hun site.dafmay schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 00:37:
[...]
Ik zie toevallig net bij Voipbuster dat ik een inkomend nr heb dat begint met +80. Is dat wat jullie "het" inkomend nr noemen? Ik heb dat echter nooit aangevraagd ofzo, of is het toeval dat ik een inkomend nr heb?
Het energieverbruik in combinatie met Wifi is inderdaad gigantisch, mijn telefoon wordt ook behoorlijk warm als ik hem tegelijk aan de lader heb hangen.
Een inbound nummer kan ik (nog) niet aanvragen, hij zegt dan dat dat voor mijn land niet beschikbaar is. Ik heb in mijn profiel staan dat ik uit Nederland kom, dus dafmay, misschien staat er bij jouw iets anders? En hoe hebben de andere mensen hier dan een inbound nummer verkregen? Of was dat voorheen nog wel mogelijk?
Stage in Mexico...dat klinkt geweldig! En onwijs handig dat je dan tegen superlaag tarief kan bellen met Nederland. Die FUP is gewoonweg erg onduidelijk, hoeveel minuten, hoeveel dagen...niemand weet het precies. Is niet na te gaanpietervanzutven schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 00:59:
[...]
Ik ben op het moment op stage in Mexico en gebruik mijn N95 veelvuldig (camera, gps, muziek,etc) en natuurlijk ook om gratis naar Nederland te kunnen bellen. Ik gebruik al een tijdje voipbuster nadat ik voor 12,50 euro 120 freedays heb aangeschaft. Alleen vandaag begon hij zonder verdere waarschuwing krediet af te schrijven omdat ik de Fair Use Policy zou overschrijden en uiteindelijk werd de verbinding verbroken en kreeg ik de melding dat mijn trail calls op zouden zijn terwijl ik nog 55 freedays heb. Weet iemand wat die FUP precies inhoudt? Kan ik namelijk niet echt terugvinden op hun site.
Het energieverbruik in combinatie met Wifi is inderdaad gigantisch, mijn telefoon wordt ook behoorlijk warm als ik hem tegelijk aan de lader heb hangen.
Een inbound nummer kan ik (nog) niet aanvragen, hij zegt dan dat dat voor mijn land niet beschikbaar is. Ik heb in mijn profiel staan dat ik uit Nederland kom, dus dafmay, misschien staat er bij jouw iets anders? En hoe hebben de andere mensen hier dan een inbound nummer verkregen? Of was dat voorheen nog wel mogelijk?
Wat mijn inbound nr betreft, dit staat in miin account gegevens :
Uw VoIP-In telefoonnummer is:
+801000*******
In mijn profiel staat ook gewoon Nederland.
Moet wel zeggen dat ik waarschijnlijk een hele tijd geleden (kan best jaren zijn, ik weet het niet) het voipbuster account heb aangevraagd. Dus waarschijnlijk werd toen nog standaard een inbound tel nr meegegeven.
Edit : lees net dat dit +80 nr een tijdelijk nr is/was. Maar een inbound tel nr aanvragen is niet meer mogelijk. Ik ga het toch niet gebruiken voorlopig, dus no sweat.
[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 18-04-2008 01:35 ]
Verwijderd
tsja.. ook geprobeerd te smsen via voipcheap maar na 5smsjes credit op...
moet je nu dan elke 90 of 120 dagen 10,- storten bij hen? voor die freedays?
graag meer info hier over aub...
moet je nu dan elke 90 of 120 dagen 10,- storten bij hen? voor die freedays?
graag meer info hier over aub...
Ik heb nu telfort, die heeft wel 64kbit upload. Ik heb het gisteren geprobeerd, er is wel een vertraging van een halve seconden, maar er is goed mee te bellen. zowel uit via voipbuster als in via bugetphone (welke overigens wel compressie ondersteund)Fuzzillogic schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 00:09:
[...]
Heh, ik had ook een inkomend nummer. Had ik geweten dat het toch wel handig zou zijn dan had ik het wel gehouden.
Vanmiddag geprobeerd via 3G (T-mobile PIT). 'downstream', dus van vast naar mobiel ging heel aardig, beperkte vertraging. 'upstream' daarentegen was letterlijk 2x zo traag, onbruikbaar dus. Mogelijk dat een 64Kbps-codec gebruikt wordt, en dat is idd 2x zoveel als de upstream van PIT.. Nou is er wel een optie "compressie" in SIP-settings. Maar dat werkt niet met voipbuster, zo lijkt het. Ik had gehoopt dat je daarmee bijv. de GSM-codec kunt gebruiken, die maar iets van 8Kbps is, waarmee voipen via PIT wel zou kunnen. Werkt dat met andere VoIP-providers wel?
Ff snel een vraagje jongens, heb gisteren een N95 van iemand ovegekocht, alleen toetsenbord geeft geen verlichting. Iemand een idee hoe ik die aankrijg?
De taal van de NSU staat 100% los van de taal op je telefoon (en ook van de taal van het OS op je pc). Het enige wat invloed op je taal heeft is je productcode van je toestel. Je kan zelfs een chineseFonk schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:46:
[...]
Ik heb dit nog steeds met mijn N95 8GB.
Ik lees dat sommige de Engelse versie er op zetten, maar word je o.s. dan ook helemaal engels?
Ik heb geloof ik 15.0.015 dacht ik?
De NL updater geeft die applicatie fouten aan.
Vreemd dat Nokia dit nog niet door heeft?
NSU gebruiken waarschijnlijk.
De Nederlandstalige NSU is inderdaad niet goed. Maar dit maakt dus helemaal niets uit...
Wat je zegt is niet helemaal waar. De software die NSU upload op de phone verschilt niet. Als je de Engelse NSU gebruikt stelt hij engels als standaard taal in op je phone. Dit bezorgde mij een hartverzakking na het updaten van mijn N82!KarlMarX schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 08:51:
[...]
De taal van de NSU staat 100% los van de taal op je telefoon (en ook van de taal van het OS op je pc). Het enige wat invloed op je taal heeft is je productcode van je toestel. Je kan zelfs een chinese
NSU gebruiken waarschijnlijk.![]()
De Nederlandstalige NSU is inderdaad niet goed. Maar dit maakt dus helemaal niets uit...
Telfort voorwaarden:Krypt schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 07:52:
[...]
Ik heb nu telfort, die heeft wel 64kbit upload. Ik heb het gisteren geprobeerd, er is wel een vertraging van een halve seconden, maar er is goed mee te bellen. zowel uit via voipbuster als in via bugetphone (welke overigens wel compressie ondersteund)
Tenzij je dat €45/maand abo hebt. Maar da's schurftig duur, als je het mij vraagt....Het is niet toegestaan om met surf & mail unlimited bundel gebruik te maken van streaming, voice-over-IP, pushmail, VPN en andere handelingen waarbij een grote hoeveelheid data wordt verbruikt...
Overigens is het me nog niet duidelijk wat "compressie" precies doet. De handleiding zegt daar uiteraard weer niets over.
Onjuist. Ik heb een engels OS, engelse PC-suite, engelse NSU, en toch Nederlandse taal na een update (euro2 productcode).Orcie schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:58:
[...]
Wat je zegt is niet helemaal waar. De software die NSU upload op de phone verschilt niet. Als je de Engelse NSU gebruikt stelt hij engels als standaard taal in op je phone. Dit bezorgde mij een hartverzakking na het updaten van mijn N82!
Ssstt. slapende honden niet wakker maken. Trouwens ik gebruik er nog voxalot tussen, en die werkt op poort 80. Dus als poort 5060 geblocked wordt, werkt het nog steeds.Fuzzillogic schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 10:02:
[...]
Telfort voorwaarden:
[...]
Tenzij je dat €45/maand abo hebt. Maar da's schurftig duur, als je het mij vraagt.
Overigens is het me nog niet duidelijk wat "compressie" precies doet. De handleiding zegt daar uiteraard weer niets over.
Misschien stom idee: Maar heb je al eens in het donker gekeken/geprobeerd? Tobo verlichting gaat namelijk alleen aan als het donker is.BPP schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 08:08:
Ff snel een vraagje jongens, heb gisteren een N95 van iemand ovegekocht, alleen toetsenbord geeft geen verlichting. Iemand een idee hoe ik die aankrijg?
Je kan ook even je vinger op de lichtsensor doen (dat kleine 'oogje' naast de front cam)
Orcie schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:58:
[...]
Wat je zegt is niet helemaal waar. De software die NSU upload op de phone verschilt niet. Als je de Engelse NSU gebruikt stelt hij engels als standaard taal in op je phone. Dit bezorgde mij een hartverzakking na het updaten van mijn N82!
Dat is inderdaad onjuist. Ik heb zowel mijn N82 en mijn N95-2 met een Engelse NSU geupdate en beide zijn gewoon Nederlandstalig gebleven. Zonder dat ik ook maar iets moest veranderen in de instellingen.Jainoxi schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 10:04:
[...]
Onjuist. Ik heb een engels OS, engelse PC-suite, engelse NSU, en toch Nederlandse taal na een update (euro2 productcode).
Ik blijft bij mijn stelling dat de taal van de NSU 100% losstaat van de taal op je telefoon.
Door dit soort spookverhalen durven minder dappere Tweakers hier niet hun telefoon te updaten, aangezien de Nederlandse NSU niet werkt en ze onterecht bang worden gemaakt om de Engelse NSU te gebruiken.

Er worden meerdere talen geinstalleerd, de taal waar je telefoon op staat is de taal waar je telefoon op staat voor het updaten.
Onjuist. Ik had eerst de engelse taal (firmware 20.0.0.16 met de scandinavische talen en engels), en na het updaten naar diezelfde versie maar dan in euro2, kreeg ik Nederlands.Barfman schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 11:20:
Er worden meerdere talen geinstalleerd, de taal waar je telefoon op staat is de taal waar je telefoon op staat voor het updaten.
Ik denk dat je telefoon de taal alvast selecteert voor je aan de hand van je provider (dus gekoppeld aan je SIM-kaart).
[ Voor 12% gewijzigd door jpiscaer op 18-04-2008 12:00 ]
Nope dat staat gekoppeld aan je product-code, daar staan de verschillende talen paketten aan gekoppeld.Jainoxi schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 11:58:
[...]
Onjuist. Ik had eerst de engelse taal (firmware 20.0.0.16 met de scandinavische talen en engels), en na het updaten naar diezelfde versie maar dan in euro2, kreeg ik Nederlands.
Ik denk dat je telefoon de taal alvast selecteert voor je aan de hand van je provider (dus gekoppeld aan je SIM-kaart).
Ik ben net bij NSP geweest, voor terug zetten naar nederlands.
Alles is gekoppeld aan je Imei en nokia servicenummer.
Euro2 heeft een talenpakket waar ook nederlands bij zit.
Euro1 heeft bijna zelfde alleen nederlands ontbreekt.
Hij zei dat de N95-2 eigenlijk alle talen zou moeten kunnen, maar nokia wil dat niet.
Rede: dan wordt er nog meer ilegaal verkocht.
webschops staan erom bekent grijze inport te plegen. Grijs is eigenlijk ilegaal
Maar mijn N95-2 is nu wel weer nederlands
Juist, via Vodafone mag het ook niet (net als het gebruiken van je N95 als modem voor je laptop), dit wil echter niet zeggen dat het niet kanKrypt schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 10:09:
[...]
Ssstt. slapende honden niet wakker maken. Trouwens ik gebruik er nog voxalot tussen, en die werkt op poort 80. Dus als poort 5060 geblocked wordt, werkt het nog steeds.
Iemand al opgemerkt trouwens dat de icons in het menu kleiner zijn? Mij viel het niet op totdat ik dat ergens zag staan. Heb daarna ff vergeleken met oude screens en de nieuwe, en inderdaad de icons zijn een stuk kleiner.
Geinig, was mij ook nog niet opgevallen. Waar las je dit ?Barfman schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:05:
Iemand al opgemerkt trouwens dat de icons in het menu kleiner zijn? Mij viel het niet op totdat ik dat ergens zag staan. Heb daarna ff vergeleken met oude screens en de nieuwe, en inderdaad de icons zijn een stuk kleiner.
http://www.symbian-freak.com/dafmay schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:47:
[...]
Geinig, was mij ook nog niet opgevallen. Waar las je dit ?
Zo dat is lekker duidelijk zeg. Is op deze manier echt niet te vinden. Misschien een direkte link ofzo?

Edit : het lijkt mij zowieso een broodje-aap verhaal...maar goed.
[ Voor 19% gewijzigd door dafmay op 18-04-2008 14:53 ]
Heb je ander thema gekozen ofzo ? Keb twee N95-2 naast elkaar liggen hier.Barfman schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:05:
Geen verschil in icons grote v20 en v15 met zelfde Thema.
Auto-rotate waar staat dat ?
http://www.symbian-freak....0&postorder=asc&start=345dafmay schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 14:52:
[...]
Zo dat is lekker duidelijk zeg. Is op deze manier echt niet te vinden. Misschien een direkte link ofzo?
Edit : het lijkt mij zowieso een broodje-aap verhaal...maar goed.
Heb zelf ook 2 screens vergeleken, met voor en na, maar volgens mij is er nu een menu icon bijgekomen (Links van de tekst menu), dit was voorheen niet. Ook zijn de icons zichtbaar kleiner zoals je ziet bij mij en op de link boven.
Voor en na de update:

[ Voor 6% gewijzigd door Barfman op 18-04-2008 15:56 ]
Als ik de screenshots bekijk dan valt mij op dat het rechterplaatje een dikke balk bovenaan heeft. Vandaar denk ik dat de icoontjes kleiner worden gescaled dan op het linkerplaatje.Barfman schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:54:
[...]
http://www.symbian-freak....0&postorder=asc&start=345
Heb zelf ook 2 screens vergeleken, met voor en na, maar volgens mij is er nu een menu icon bijgekomen (Links van de tekst menu), dit was voorheen niet. Ook zijn de icons zichtbaar kleiner zoals je ziet bij mij en op de link boven.
[afbeelding]
Da's het mooie van SVG-icoontjes, hoe groot of klein ze ook zijn, het ziet altijd goed uit.dafmay schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:57:
[...]
Als ik de screenshots bekijk dan valt mij op dat het rechterplaatje een dikke balk bovenaan heeft. Vandaar denk ik dat de icoontjes kleiner worden gescaled dan op het linkerplaatje.
Weet iemand welk them dit betreft?Barfman schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:54:
[...]
http://www.symbian-freak....0&postorder=asc&start=345
Voor en na de update:
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 18-04-2008 16:10 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Verwijderd
Niet alleen de iconen zijn iets kleiner er is in ieder geval een bel cq sms toon verdwenen bij V20.0.0.16. De naam weet ik maar hij klonk als een windvlaag....
Jullie lezen niet. Ik zeg heel duidelijk dat het voor de software niet uitmaakt. Maar engelse versie zet als standaard taal de taal van de NSU in.KarlMarX schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 10:45:
[...]
[...]
Dat is inderdaad onjuist. Ik heb zowel mijn N82 en mijn N95-2 met een Engelse NSU geupdate en beide zijn gewoon Nederlandstalig gebleven. Zonder dat ik ook maar iets moest veranderen in de instellingen.
Ik blijft bij mijn stelling dat de taal van de NSU 100% losstaat van de taal op je telefoon.
Door dit soort spookverhalen durven minder dappere Tweakers hier niet hun telefoon te updaten, aangezien de Nederlandse NSU niet werkt en ze onterecht bang worden gemaakt om de Engelse NSU te gebruiken.
Dat is dus niet waar. Met de Engelstalige NSU heb ik op en de N82 en de N95-2 Nederlands als standaard taal gekregen (uiteraard met Euro-2 als productcodeOrcie schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 16:51:
[...]
Jullie lezen niet. Ik zeg heel duidelijk dat het voor de software niet uitmaakt. Maar engelse versie zet als standaard taal de taal van de NSU in.
Yup, kan ik onderschrjven. Ik gebruik ook de engelstalige NSU om te updaten met de EURO2 productcode, heb nu netjes de nederlandse taal. Wel lekker snel geworden de foon overigens, alleen dat kantelen van het scherm werkt niet altijd goed. Soms werkt een beetje schudden, klinkt gek maar werkt wel.KarlMarX schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:00:
[...]
Dat is dus niet waar. Met de Engelstalige NSU heb ik op en de N82 en de N95-2 Nederlands als standaard taal gekregen (uiteraard met Euro-2 als productcode).
Verwijderd
Hallo, ik heb een n95 8gb en heb de vorige delen al afgezocht en kan hier dus niets over vinden.
Maar is het mogelijk om een bestand of foto onder een pincode vast te leggen? wat ik ook probeer een foto blijft altijd terug komen in mijn gallerij!
grtzz Souly
Maar is het mogelijk om een bestand of foto onder een pincode vast te leggen? wat ik ook probeer een foto blijft altijd terug komen in mijn gallerij!
grtzz Souly
Iedereen zegt wel dat de nederlandse nsu niet werkt, maar ik heb gisteren probleemloos 2 keer de firmware update gedaan met de nederlandse versie op mijn n958gb.
Misschien handig om te vermelden welk os, welke taal etc... welk versie nsu...Niborit schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:59:
Iedereen zegt wel dat de nederlandse nsu niet werkt, maar ik heb gisteren probleemloos 2 keer de firmware update gedaan met de nederlandse versie op mijn n958gb.
---
nevermind, al opgelost
nevermind, al opgelost
[ Voor 90% gewijzigd door WoutF op 18-04-2008 18:41 ]
Mij is het updaten ook gelukt. Maar waar zit die autorotate ergens? Want er gebeurd iig niks als ik hem kantel.
Auto rotate moet je zelf nog aanzetten.
Menu --> Instrumenten --> Instellingen --> Algemeen --> Persoonlijk --> Weergave --> Scherm draaien --> Automatisch
Menu --> Instrumenten --> Instellingen --> Algemeen --> Persoonlijk --> Weergave --> Scherm draaien --> Automatisch
Hebben jullie sinds vandaag ook probelem met EMtube gister avond werkte alles nog,
Nu krijg je bij het open een fout die verteld dat je proxy instellingen niet goed zijn
Ligt iig niet aan mn wifi !?
Nog meer met dit probleem dat EMtube geen filmpjes meer laat zien ?
Nu krijg je bij het open een fout die verteld dat je proxy instellingen niet goed zijn
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Hartelijk bedankt KarlMarX, het werkt
helaas, hier het zelfde probleem. Trouwens ook met Mobitubiarobbinonline schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 18:54:
Hebben jullie sinds vandaag ook probelem met EMtube gister avond werkte alles nog,
Lijkt wel of youtube de boel dit geeft gegooid ..Maite schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 19:02:
[...]
helaas, hier het zelfde probleem. Trouwens ook met Mobitubia
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Ja sorry...Barfman schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 18:33:
[...]
Misschien handig om te vermelden welk os, welke taal etc... welk versie nsu...
Heb xp corporate en heb de N-series pc-suite geinstalleerd. Nederlandse nsu.
Moet wel zeggen dat de update van nsu in eerste instantie niet werkte, maar 1 of 2 dagen later alles opnieuw geinstalleerd omdat ik alles eraf had gehaald om met Phoenix te rommelen, daarna werkte het allemaal prima...
Eerst werkte ook alleen de engelstalige nsu bij mij.
Heb je al geprobeerd het bestand verborgen te maken? Volgens mij wordt hij dan ook niet meer weergegeven in de galerij.Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:35:
Hallo, ik heb een n95 8gb en heb de vorige delen al afgezocht en kan hier dus niets over vinden.
grtzz Souly
Voor de game liefhebbers. Hier kun je tijdelijk FIFA08 (full version) voor de N-Gage gratis downloaden
http://play.n-gage.com/Home.aspx
http://play.n-gage.com/Home.aspx
[ Voor 5% gewijzigd door Maite op 18-04-2008 21:37 ]
Nog even verder over SIP. Ik heb nu 3 verschillende voip providers ingesteld bij Internet tel en SIP settings. Voipbuster staat als default ingesteld. Als ik nu internet tel start dan start Voipbuster meteen op, en krijg ik de vraag of ik met de andere 2 providers ook wil inloggen. Ik kan dus blijkbaar met 3 providers tegelijk zijn ingelogd.
- hoe weet ik nu met welke provider contact wordt gelegd als ik ga bellen
- en hoe krijg ik het zo gedaan dat ik zelf de keus kan maken welke provider te gebruiken
- hoe weet ik nu met welke provider contact wordt gelegd als ik ga bellen
- en hoe krijg ik het zo gedaan dat ik zelf de keus kan maken welke provider te gebruiken
[ Voor 36% gewijzigd door dafmay op 18-04-2008 22:47 ]
Iemand die me kan helpen met de gps funxtie? Krijg hem met geen mogelijkheid verbonden. Alles lijkt via netwerk te gaan (WLAN verbinfing) Heb geprobeerd te zoeken maar zie door het bos de bomen niet meer...
Als ik naar kaarten ga en hij zit op dat wereldbolletje zie ik wel 3 rondjes staan die omstebeurten oranje flikkeren...
[ Voor 22% gewijzigd door BPP op 18-04-2008 23:34 ]
Heb heel wat topics doorgelezen maar kan er nergens wat over vinden. Kan ik een "merkloos" bluetooth keyboard gebruiken in combi met de N95 8GB? Dat nokia toetsenbordje van 125 euro is me namelijk wat te gortig.
Die bolletjes betekenen dat de telefoon je positie aan het berekenen is. Wanneer ze groen worden weet hij waar je bent. Als je gaat naar opties > kaartopties > satallietinfo dan zie je de status van de satellieten waarvan hij een signaal ontvangt. Doorzichtige balkjes geven aan hoe sterk het signaal is als hij nog aan het rekenen is, ze worden zwart als hij je positie weet. Als er staat 'geen satellietgeg. beschikbaar' betekent dat dat hij geen signalen van satellieten ontvangt. Je moet je dan verplaatsen naar een meer open plek (ergens buiten zonder bomen of gebouwen in de buurt werkt het snelst).BPP schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 23:23:
Iemand die me kan helpen met de gps funxtie? Krijg hem met geen mogelijkheid verbonden. Alles lijkt via netwerk te gaan (WLAN verbinfing) Heb geprobeerd te zoeken maar zie door het bos de bomen niet meer...Als ik naar kaarten ga en hij zit op dat wereldbolletje zie ik wel 3 rondjes staan die omstebeurten oranje flikkeren...
Wat bedoel je verder precies met 'alles lijkt via netwerk te gaan (WLAN verbinding)'? Hij maakt verbinding met internet om sneller je positie te kunnen bepalen (als je A-GPS ingeschakeld hebt) en de kaartgegevens te downloaden.
Als je het voor de eerste keer probeert moet je gewoon even geduld hebben, leg je telefoon ergens neer met zicht op de hemel en ga een bakje koffie drinken en als je terug komt zie je dat hij je positie gevonden heeft. De daarop volgende keren gaat het als het goed is sneller.
Ok, dank je wel zal dat gelijk ff proberen, maar kan je me vertellen hoe ik AGPS uit kan zetten want ik las dat dat per keer ofzo 8kb binnenhaald ofiets dergelijks?pietervanzutven schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 02:13:
[...]
Die bolletjes betekenen dat de telefoon je positie aan het berekenen is. Wanneer ze groen worden weet hij waar je bent. Als je gaat naar opties > kaartopties > satallietinfo dan zie je de status van de satellieten waarvan hij een signaal ontvangt. Doorzichtige balkjes geven aan hoe sterk het signaal is als hij nog aan het rekenen is, ze worden zwart als hij je positie weet. Als er staat 'geen satellietgeg. beschikbaar' betekent dat dat hij geen signalen van satellieten ontvangt. Je moet je dan verplaatsen naar een meer open plek (ergens buiten zonder bomen of gebouwen in de buurt werkt het snelst).
Wat bedoel je verder precies met 'alles lijkt via netwerk te gaan (WLAN verbinding)'? Hij maakt verbinding met internet om sneller je positie te kunnen bepalen (als je A-GPS ingeschakeld hebt) en de kaartgegevens te downloaden.
Als je het voor de eerste keer probeert moet je gewoon even geduld hebben, leg je telefoon ergens neer met zicht op de hemel en ga een bakje koffie drinken en als je terug komt zie je dat hij je positie gevonden heeft. De daarop volgende keren gaat het als het goed is sneller.
Ok, dank je wel zal dat gelijk ff proberen, maar kan je me vertellen hoe ik AGPS uit kan zetten want ik las dat dat per keer ofzo 8kb binnenhaald ofiets dergelijks?pietervanzutven schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 02:13:
[...]
Die bolletjes betekenen dat de telefoon je positie aan het berekenen is. Wanneer ze groen worden weet hij waar je bent. Als je gaat naar opties > kaartopties > satallietinfo dan zie je de status van de satellieten waarvan hij een signaal ontvangt. Doorzichtige balkjes geven aan hoe sterk het signaal is als hij nog aan het rekenen is, ze worden zwart als hij je positie weet. Als er staat 'geen satellietgeg. beschikbaar' betekent dat dat hij geen signalen van satellieten ontvangt. Je moet je dan verplaatsen naar een meer open plek (ergens buiten zonder bomen of gebouwen in de buurt werkt het snelst).
Ik heb nu overigens wel mn thuisnetwerk aanstaan en zie links onderin iets knipperen en iets binnenhaald 810 kb etc,
[ Voor 4% gewijzigd door BPP op 19-04-2008 09:16 ]
Is er eigenlijk nog een reden emTube en Mobitubia te gebruiken nu YouTube zelf een app heeft voor Symbian phones (en ja, ook de N95):Maite schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 19:02:
[...]
helaas, hier het zelfde probleem. Trouwens ook met Mobitubia
http://www.youtube.com/yt_mobile_app
Die app (wel nog beta) werkt uitstekend en zal niet zo snel geblokt worden door YouTube want officieel van YouTube zelf.
Bluetooth=BluetoothDigibilly schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 01:42:
Heb heel wat topics doorgelezen maar kan er nergens wat over vinden. Kan ik een "merkloos" bluetooth keyboard gebruiken in combi met de N95 8GB? Dat nokia toetsenbordje van 125 euro is me namelijk wat te gortig.
In theorie moet dat gewoon werken, maar er is maar één manier om erachter te komen of het echt werkt.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
De beeldkwaliteit van EMtube en Mobitubia is gewoon veel beter en je hebt de mogelijkheid om de films op te slaan op je geheugenkaartxahmol schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 09:30:
[...]
Is er eigenlijk nog een reden emTube en Mobitubia te gebruiken nu YouTube zelf een app heeft voor Symbian phones (en ja, ook de N95):
http://www.youtube.com/yt_mobile_app
Die app (wel nog beta) werkt uitstekend en zal niet zo snel geblokt worden door YouTube want officieel van YouTube zelf.
[ Voor 7% gewijzigd door Maite op 19-04-2008 11:15 ]
De eerste badge van de N95 serie had veel last van speling in het slide mechanisme.
hoe zijn de ervaringen bij de N95 8gb versie ?
Sommige collega's van me hebben ook een 8Gb versie maar merk daar ook lichte speling, net als bij mijn N95-1 waar slider van vervangen is begint naar paar maanden ook weer speling op te treden.wd200 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 10:16:
De eerste badge van de N95 serie had veel last van speling in het slide mechanisme.
Nu kan ik het niet terug vinden maar er zouden nieuw design sliders (geen speling meer) in omloop zijn (ooit plaatje van gezien) en deze heb ik ook erop zitten maar toch geeft deze nog speling.
Verwijderd
Eén mm. Wordt wel erger.wd200 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 10:16:
zonde van nokia.
ik heb zelf nu een e65 en daar is de speling echt te verwaarlozen
ik heb zelf nu een e65 en daar is de speling echt te verwaarlozen
Verwijderd
schumi2004 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 11:05:
Nu kan ik het niet terug vinden maar er zouden nieuw design sliders (geen speling meer) in omloop zijn (ooit plaatje van gezien) en deze heb ik ook erop zitten maar toch geeft deze nog speling.

@Kokkie76, Ik heb dus idd de nieuwe maar heeft dus dezelfde problemen, niks geholpen dus.
Waren er hier nog mensen opzoek naar VC viewer?
Iemand op symbian forum heeft er 1 gecompiled voor de N95 met nieuwe P.I.P.S.
Download hier http://developer.symbian....a?threadID=23634&tstart=0
Er is een unsigned versie en een selfsigned versie
Waren er hier nog mensen opzoek naar VC viewer?
Iemand op symbian forum heeft er 1 gecompiled voor de N95 met nieuwe P.I.P.S.
Download hier http://developer.symbian....a?threadID=23634&tstart=0
Er is een unsigned versie en een selfsigned versie
Hmm, bij firmware updaten (N95 8GB) krijg ik een foutmelding:

Bij deze upgrade en software:

Iemand suggesties, hoop niet Windows XP, want dan zou ik moeten downgraden...

1: Naar Nokia Service Punt gaan en Hem/Haar daar laten upgraden.wdool schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 14:49:
Hmm, bij firmware updaten (N95 8GB) krijg ik een foutmelding:
[afbeelding]
[afbeelding]
2: En anders je scherm volgen en afsluiten, (persoonlijk denk ik dat je timeout hebt op internet)
3: Opnieuw proberen is ook mogelijkheid, had iets gelezen over batterij eruit en erin weer proberen.
Lees dit topic ff terug, was gisteren of eergisteren iets over geschreven
Zit een fout in de software, nokia is al bezig met de nieuwe NSU.hetnet schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 15:18:
[...]
1: Naar Nokia Service Punt gaan en Hem/Haar daar laten upgraden.
2: En anders je scherm volgen en afsluiten, (persoonlijk denk ik dat je timeout hebt op internet)
3: Opnieuw proberen is ook mogelijkheid, had iets gelezen over batterij eruit en erin weer proberen.
Lees dit topic ff terug, was gisteren of eergisteren iets over geschreven
Je moet nu gewoon via taakbeheer NSU afsluiten, usb kabel eruit halen, batterij eruit van je telefoon, en je kan opnieuw opstarten zonder gevolgen.
Zijn er mensen met de nieuwe firmware die in het menu met download! ook geen gegevens meer kunnen verversen. Hij haalt bij mij niets binnen, maar wel met mijn WLAN verbinding. Ligt dit aan mijn instellingen of zit er iets niet goed bij vodafone?
Cataloguslijst vernieuwen geeft mij dus een foutmelding dat er een fout is opgetreden tijdens bladeren (vodafone live) verbinding.
Overigens lijkt het erop dat ook dit menu is veranderd, icons staan nu onder elkaar in de submappen. Vind het niet echt lekker lopen daar in het download menu.
Cataloguslijst vernieuwen geeft mij dus een foutmelding dat er een fout is opgetreden tijdens bladeren (vodafone live) verbinding.
Overigens lijkt het erop dat ook dit menu is veranderd, icons staan nu onder elkaar in de submappen. Vind het niet echt lekker lopen daar in het download menu.
[ Voor 17% gewijzigd door Barfman op 19-04-2008 16:17 ]
Klinkt als een proxy probleem. Zoek maar eens in deel 8 naar proxy en daar staan meerdere malen oplossingen voor dit probleem.Barfman schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 16:14:
Zijn er mensen met de nieuwe firmware die in het menu met download! ook geen gegevens meer kunnen verversen. Hij haalt bij mij niets binnen, maar wel met mijn WLAN verbinding. Ligt dit aan mijn instellingen of zit er iets niet goed bij vodafone?
[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 19-04-2008 16:44 ]
Verwijderd
Misschien dat deze vraag al eens langsgekomen is in de vorige delen, maar ik heb een vraag.
Als ik mijn telefoon in mijn houder heb in de auto en bijvoorbeeld Route 66 aan heb staan en ik word gebeld... wil ik dat als ik opneem dat direct de luidspreker actief is.
In Route66 kan ik dit nergens instellen en als ik opneem, is gelijk Route66 weer actief dus kan ik niet op de luidsprekerknop drukken.
Als ik gebeld wordt heb ik wel de optie 'stil'. Het zou perfect zijn als daar dan de optie 'luidspreker' zou staan en je direct kan opnemen met luidspreker aan.
Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?
Als ik mijn telefoon in mijn houder heb in de auto en bijvoorbeeld Route 66 aan heb staan en ik word gebeld... wil ik dat als ik opneem dat direct de luidspreker actief is.
In Route66 kan ik dit nergens instellen en als ik opneem, is gelijk Route66 weer actief dus kan ik niet op de luidsprekerknop drukken.
Als ik gebeld wordt heb ik wel de optie 'stil'. Het zou perfect zijn als daar dan de optie 'luidspreker' zou staan en je direct kan opnemen met luidspreker aan.
Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2008 16:53 ]
Met de Classic N95 en V21 geen problemen hier met Download!, ook met de Vodafone Live! toegangspunt niet. Denk dus niet dat het een proxy probleem is
[ Voor 17% gewijzigd door Maite op 19-04-2008 17:00 ]
Ik heb een Nokia N95 8GB telefoon.
Als ik b.v. naar teletekst ga op internet (tussenstanden voetbal) wil ik wel dat deze pagina steeds wordt vernieuwd.
Weet iemand of dat kan en zo ja waar in te stellen?
Als ik b.v. naar teletekst ga op internet (tussenstanden voetbal) wil ik wel dat deze pagina steeds wordt vernieuwd.
Weet iemand of dat kan en zo ja waar in te stellen?
[ Voor 5% gewijzigd door een moderator op 19-04-2008 18:37 . Reden: Aanhef en/of danken is niet nodig ]
Heb net een reinstall gedaan en de standaard toegangspunten van vodafone stonden erin, heb daar nooit problemen mee gehad, wat kan er dan fout aan de proxy instellingen zijn.robertwebbe schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 16:43:
[...]
Klinkt als een proxy probleem. Zoek maar eens in deel 8 naar proxy en daar staan meerdere malen oplossingen voor dit probleem.
ps, met vodafone live stream lukt het wel
[ Voor 4% gewijzigd door Barfman op 19-04-2008 17:27 ]
Gelukkig. ik dacht dat ik de enige was.Barfman schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 16:02:
[...]
Zit een fout in de software, nokia is al bezig met de nieuwe NSU.
Je moet nu gewoon via taakbeheer NSU afsluiten, usb kabel eruit halen, batterij eruit van je telefoon, en je kan opnieuw opstarten zonder gevolgen.
Op 3 pc geprobeert (allemaal Vista) maar krijg bij alle de foutmelding.
De 1e x dacht ik dat ik kon fluiten naar mn nieuwe n95. gelukkig werkte alles gewoon prima na een restart. (batterij er wel uithalen!) nu maar wachten op een nieuwe NSU. beetje slordig van Nokia.
Bij mij lukt het ook niet, zelfde foutmelding. Wat helpt hierbij is hetvolgende.Dj-sannieboy schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 17:20:
[...]
Gelukkig. ik dacht dat ik de enige was.
Op 3 pc geprobeert (allemaal Vista) maar krijg bij alle de foutmelding.
De 1e x dacht ik dat ik kon fluiten naar mn nieuwe n95. gelukkig werkte alles gewoon prima na een restart. (batterij er wel uithalen!) nu maar wachten op een nieuwe NSU. beetje slordig van Nokia.
Start je pc op.
Laat NSU scannen, downloaden en installeren.
Je krijgt vervolgens de foutmelding.
Dan sluit je NSU af via Taakbeheer ( GEEN BATTERIJ ERUIT HALEN OF OPNIEUW OPSTARTEN )
Weer NSU opstarten, scannen.
Dan gewoon alsmaar volgende en dan installeer hij wel.
Bij mij is het zo gelukt, heb dit van een engels forum afgehaald omdat ik er ook mee zat.
Everything Can Help!
Bovenstaande oplossing is al 20x besproken in dit topic en de voorgaande delen. 
Ik heb de N95-2 nu sinds afgelopen dinsdag en de speling is al iets toegenomen. Op dit moment nog acceptabel, maar als het zelf eenvoudig strakker te zetten zou zijn, dan zou dat geweldig zijn.

Is het niet mogelijk om zelf ergens iets aan te schroeven eens in de zoveel tijd?schumi2004 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 11:05:
[...]
Sommige collega's van me hebben ook een 8Gb versie maar merk daar ook lichte speling, net als bij mijn N95-1 waar slider van vervangen is begint naar paar maanden ook weer speling op te treden.
Ik heb de N95-2 nu sinds afgelopen dinsdag en de speling is al iets toegenomen. Op dit moment nog acceptabel, maar als het zelf eenvoudig strakker te zetten zou zijn, dan zou dat geweldig zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door KarlMarX op 19-04-2008 19:14 ]
Hallo,
Ik gebruik op dit moment Sygic en bij het gebruik hiervan heb ik een zwartebalk in me scherm zitten Weet iemand ook hoe dat komt dat er een zwartebalk in me scherm zit bij bij me N96 8gb?
Ik heb als alle topic afgespeurd naar deze vraag want het zal vast vaker voorgekomen zijn.
Iemand die mij een link kan geven of weet hoe ik dit kan oplossen?
Mijn dank is groot
Ik gebruik op dit moment Sygic en bij het gebruik hiervan heb ik een zwartebalk in me scherm zitten Weet iemand ook hoe dat komt dat er een zwartebalk in me scherm zit bij bij me N96 8gb?
Ik heb als alle topic afgespeurd naar deze vraag want het zal vast vaker voorgekomen zijn.
Iemand die mij een link kan geven of weet hoe ik dit kan oplossen?
Mijn dank is groot
Andere versie installeren, dit is een bug die al verholpen is.Lennart26 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 19:15:
Hallo,
Ik gebruik op dit moment Sygic en bij het gebruik hiervan heb ik een zwartebalk in me scherm zitten Weet iemand ook hoe dat komt........
[ Voor 29% gewijzigd door Barfman op 19-04-2008 19:34 ]
Kopieer anders een bestaand toeganspunt en verwijder de proxy instellingen (dus de 192.168.251.150 verwijderen en poort 8799 op 0 zetten). Dit is te vinden bij de Geavanceerde instellingen. In de praktijk lost dat dit probleem op bij alle netwerken.Barfman schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 17:19:
[...]
Heb net een reinstall gedaan en de standaard toegangspunten van vodafone stonden erin, heb daar nooit problemen mee gehad, wat kan er dan fout aan de proxy instellingen zijn.
ps, met vodafone live stream lukt het wel
Waarom het bij de een wel werkt via de proxy en de ander niet is mij ook nog een raadsel.
Ik heb 2 vodafone internet toegangspunten.robertwebbe schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 19:43:
[...]
Kopieer anders een bestaand toeganspunt en verwijder de proxy instellingen (dus de 192.168.251.150 verwijderen en poort 8799 op 0 zetten). Dit is te vinden bij de Geavanceerde instellingen. In de praktijk lost dat dit probleem op bij alle netwerken.
Waarom het bij de een wel werkt via de proxy en de ander niet is mij ook nog een raadsel.
vodafone live : met proxy
vodafone live stream : geen proxy
Lijkt me dat ik de gewone live alleen hoef te gebruiken voor de website van vodafone. De rest kan ik dus zonder proxy gebruiken. Waarom gebruiken ze nog proxy's eigenlijk?
Ik denk dat ie zich ook vergist..dafmay schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 20:14:
[...]
Uh pardonDenk dat je mij verward met een andere user. Ik plaats zelden een link, en al helemaal niet een illegale. Inderdaad deze keer toevallig wel....
Al klopt het wel dat die link niet mag...
Laat ze maar kijken naar deze:
Mau_Maus in "Nokia N95 (8GB) - Deel 9 (tijdelijk)"
Al weet ik niet of de trial al is aangepast met een langere datum...
DIT KAN IK JULLIE NIET ONTHOUDEN!!! GRATIS FIFA 08 VOOR N-GAGE!!
WEES ER SNEL BIJ! :D:D:D
http://www.allaboutsymbia...ing_away_1500_free_co.php
denk dat ik zelf zelfs te laat ben
[ Voor 14% gewijzigd door cuberob op 19-04-2008 22:15 ]
Gelukkig heb je het ook niet onthouden voor onscuberob schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 22:12:
DIT KAN IK JULLIE NIET ONTHOUDEN!!! GRATIS FIFA 08 VOOR N-GAGE!!
Iemand was je al voor.. jammer dat je het niet gelezen hebt, dan was je op tijd..
Maite in "Nokia N95 (8GB) - Deel 9 (tijdelijk)"
Ben je nog op zoek naar een enorm leuke toepassing voor je N95? Van alle toepassingen die ik ken voor de N95, is de volgende verreweg de leukste:
http://news.timtechs.com/...ion-with-a-nokia-n95.html
Helaas wordt niet precies uitgelegd hoe het werkt......
Is al gebleken dat dit een Hoax is.min6nap schreef op zondag 20 april 2008 @ 00:47:
Ben je nog op zoek naar een enorm leuke toepassing voor je N95? Van alle toepassingen die ik ken voor de N95, is de volgende verreweg de leukste:
Wel leuk gedaan overigens.
Zijn meerdere filmpjes van te vinden op internet.
O.a dat de verkeersborden worden aangepast e.d
Als iemand mij een sms stuurt ontvang ik deze automatisch en word ik gewaarschuwd met een signaal.
Dit wil ik ook voor mijn e-mail maar als ik een e-mail verstuur zie/hoor ik niets op mijn telefoon.
Ga ik naar berichten/email dan krijg ik de vraag of ik wil verbinden en haalt hij mijn e-mail netjes op.
Is het in te stellen dat de telefoon regelmatig automatisch verbinding maakt met de externe server, de e-mails binnenhaalt en daarna de verbinding weer automatisch verbreekt?
Zoals het nu werkt moet ik dus handmatig controleren of er e-mails zijn.
Dit wil ik ook voor mijn e-mail maar als ik een e-mail verstuur zie/hoor ik niets op mijn telefoon.
Ga ik naar berichten/email dan krijg ik de vraag of ik wil verbinden en haalt hij mijn e-mail netjes op.
Is het in te stellen dat de telefoon regelmatig automatisch verbinding maakt met de externe server, de e-mails binnenhaalt en daarna de verbinding weer automatisch verbreekt?
[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 20-04-2008 12:04 . Reden: aanhef en groeten is niet nodig ]
Even naar je emailbox gaan en naar opties en instellingen, staat er allemaal.wimbre schreef op zondag 20 april 2008 @ 08:09:
....Is het in te stellen dat de telefoon regelmatig automatisch verbinding maakt met de externe server, de e-mails binnenhaalt en daarna de verbinding weer automatisch verbreekt?
[ Voor 27% gewijzigd door Barfman op 20-04-2008 11:33 ]
vBag, kom op $30, dat is een koopje met de huidige dollarkoers en het werkt echt supercool. Heb ook een tijd gezocht en kon geen (legale) gratis emulator vinden. Gebruik nu zelf ook vBag.BPP schreef op zondag 20 april 2008 @ 10:45:
Iemand die een goede en GRATISgba emulator ervoor heeft?
[ Voor 13% gewijzigd door wackmaniac op 20-04-2008 11:48 ]
Read the code, write the code, be the code!
Ik wil 24 locaties (wisselpunten van de batavierenrace
) toevoegen aan de plaatsen/orientatiepunten van N95. Nou heb ik wel een overzicht van alle lengte/breedtegraden van de locaties, maar hoe krijg ik die nu zo efficient mogelijk naar de N95? Alles handmatig overtikken zie ik niet zo zitten eigenlijk
Copy/paste vanuit een notitie is al makkelijker, maar zijn er betere methodes?
Ik kan sinds vandaag niet meer met de Nokia Mosh Client inloggen, ik krijg een foutmelding: "some collections failed to load. Unauthorized Client"
Maakt niet uit met welk accespoint, iemand dezelfde problemen, of herkend iemand dat probleem. Ik gebruik de laatste versie Mosh_3.1.50_S60v31_v3.2.741
Maakt niet uit met welk accespoint, iemand dezelfde problemen, of herkend iemand dat probleem. Ik gebruik de laatste versie Mosh_3.1.50_S60v31_v3.2.741
De proxy heb je inderdaad nodig om de Vodafone live sites te kunnen openen en om te kunnen betalen via Vodafone. Ze zeggen zelf dat de weergave van sites sneller en beter gaat via de proxy omdat alle data dan wordt "geoptimaliseerd". Ik vind het allemaal wat marketingpraat want meestal worden alleen de plaatjes meer gecomprimeerd. Het grote nadeel is dat veel sites gewoon niet meer willen openen of bepaalde applicaties geblokeerd worden.Barfman schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 20:10:
[...]
Lijkt me dat ik de gewone live alleen hoef te gebruiken voor de website van vodafone. De rest kan ik dus zonder proxy gebruiken. Waarom gebruiken ze nog proxy's eigenlijk?
Verwijderd
Ik heb nu een nieuwere versie van Sygic navigatie draaien en die heet ineens McGuider 
Werkt op zich hartstikke goed alleen krijg ik het nu niet meer voor elkaar zelf poi's toe te voegen, zoals hier beschreven staat. Met Sygic werkte het op die manier wel
Iemand enig idee of dit veranderd is?

Werkt op zich hartstikke goed alleen krijg ik het nu niet meer voor elkaar zelf poi's toe te voegen, zoals hier beschreven staat. Met Sygic werkte het op die manier wel

Iemand enig idee of dit veranderd is?
Ik ben naar mijn emailinstellingen gegaan en diverse instellingen ingevuld maar het lukt mij niet en dus vandaar mijn vraag in dit forum.Barfman schreef op zondag 20 april 2008 @ 11:33:
[...]
Even naar je emailbox gaan en naar opties en instellingen, staat er allemaal.
Met het antwoord kan ik helaas niets.
[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 20-04-2008 18:05 . Reden: groeten is niet nodig ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
De laatste tijd worden er veel vragen in dit topic gedumpt zonder enige vorm van eigen inzet. Gelieve eerst te zoeken, ook in deel 8, en daarna pas je vraag te stellen. Vermeld bij je vraag meteen wat je hebt onderzocht en geprobeerd en waarom het niet lijkt te werken.
De laatste tijd worden er veel vragen in dit topic gedumpt zonder enige vorm van eigen inzet. Gelieve eerst te zoeken, ook in deel 8, en daarna pas je vraag te stellen. Vermeld bij je vraag meteen wat je hebt onderzocht en geprobeerd en waarom het niet lijkt te werken.