Nokia N95 (8GB) - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 42 Laatste
Acties:
  • 424.619 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

Als ik jou was zou ik eerst gewoon even een factory reset geven *#7370#. Alleen de content op de geheugenkaart (foto's, filmpjes, muziek, etc) staat er dan nog wel maar die kun je meestal ook eenvoudig zelf verwijderen.

Uiteraard kun je via de Nokia Software Updater altijd nog even kijken of er nog een nieuwe versie aanwezig is, dat is altijd goed om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cuberob schreef op zondag 13 april 2008 @ 20:05:
ook ik heb zojuist het eerste echte probleem met mijn n95-2 ondervonden. En nog wel eentje die ik volgens mij nog niet voorbij heb zien komen..
het is nu namelijk zo, mijn volume+ knop werkt prima (daar aan de zijkant) maar de volume- knop werkt helemaal niet meer! vrij vervelend als ik nu muziek af wil spelen (want staat op 90% en hij kan op geen enkele manier zachter worden gezet) dus morgen maar even langs de NSP... hopelijk dat het meteen gemaakt kan worden :S ik WIL echt niet meer zonder mijn N95...
Ook ik heb dit meegemaakt, bij mijn eerste "gewone" N95, en ook dat was idd dat het contactje van de schakelaar niet meer op de printplaat zat. Bij mij was het de + knop trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditmar
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:34
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 19:04:
[...]

Nee, ten eerste is het de vraag of het klepje onder gebruiksbelemmerende schade valt, daarnaast is het geen garantiezaak dus wordt waarschijnlijk je eigen risico in rekening gebracht.
Die verzekering is tegen diefstal en (water)schade, alles wordt dan toch vergoed? Of betaal ik €22 per kwartaal verzekering voor niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:37
StepDit schreef op zondag 13 april 2008 @ 23:08:
[...]

Die verzekering is tegen diefstal en (water)schade, alles wordt dan toch vergoed? Of betaal ik €22 per kwartaal verzekering voor niks?
Hij is toch niet gestolen en hij heeft toch ook geen waterschade?

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikzelf heb met mijn verzekering altijd nog alles vergoed gekregen, wat de schade ook was. al laat ik mn telefoon van de trap vallen. wel een eigen risico, dus dat bedrag betaal ik sowiezo. en je moet wel zorgen dat je gegevens up to date zijn, en dan met name de telefoongegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
hetnet schreef op zondag 13 april 2008 @ 11:56:
[...]

N95-1 met v20 zit er al een in Maps v1.2, die kun je upgraden naar Maps v2 beta
Dat heb ik gisteren zelf nog gedaan, op N95-2 werkt prima en is echt heel anders.
Deze voor de Beta
http://www.nokia.com/betalabs/maps

Deze voor v1.3
http://europe.nokia.com/A4509291
Vreemd dat het er uit gehaald is. Weet iemand de reden hiervan?

De bovenstaande versies werken dus met een nokia N95 1? Hij heeft geen 8GB versie namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditmar
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 00:19:
ikzelf heb met mijn verzekering altijd nog alles vergoed gekregen, wat de schade ook was. al laat ik mn telefoon van de trap vallen. wel een eigen risico, dus dat bedrag betaal ik sowiezo. en je moet wel zorgen dat je gegevens up to date zijn, en dan met name de telefoongegevens.
Dus die verzekering betaald in feite niks? Ik betaal voor verzekering maar ze vergoeden niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
StepDit schreef op maandag 14 april 2008 @ 10:36:
[...]

Dus die verzekering betaald in feite niks? Ik betaal voor verzekering maar ze vergoeden niks?
mijn verzekering , betaald alles ... alleen betaal ik een eigen risico

ik betaal €23,- eigen risico ongeacht hoe hoog de reparatie kosten zijn ..

als je dat bedoeld ... de rest wordt gewoon vergoed door hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 11:10
BillMcNeal schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:16:
Hallo,

ik heb een branded phone (t-mobile) N95-1 maar het duurt me nu echt té lang voordat zij de firmware uitbrengen, dus ga nu mijn productcode wijzigen in euro 2 zodat ik kan updaten (en nee ik bespreek niet op welke manier mods). Ik heb gezocht en kwam dit tegen, is dit de goede werkwijze van een update (grotendeels van patrick35):

1)Stel alles veilig wat op je geheugenkaart staat.(Foto's, muziek ed)
2)Formateer nu je geheugenkaart in je telefoon. Ik heb sinds gister een nieuwe (4gb) hoef dus niet te formateren???
3)Markeer in je telefoon al je kontakten, en kopieer ze naar je geheugenkaart(of/en sim)
4)Sluit je telefoon aan op je pc in pc-suite modus
5)Vergeet niet je lader aan te sluiten.
6)controleer je je productcode met NSS, en zonodig verander je hem in EURO2 0536065(Plum)
7)Controleer of er een nieuwe firmware is (die is er, V20 sowieso.)
8)Nu lekker je pc en telefoon met rust laten en een bakkie koffie drinken.
9)Tijdens het flashen zal je zien dat je pc regelmatig met de melding komt omtrend nieuwe hardware. Niets doen dus.
10)Eenmaal klaar, stel je het land/tijd en datum in
11)Telefoonboek terugzetten vanuit je geheugenkaart.
12) Terugzetten originele productcode

Graag hoor ik jullie op- en/of aanmerkingen!!!!

Verder snap ik het nokia maps verhaal niet helemaal. Moet ik dit zelf downloaden met de pc en dan op mijn mob. zetten? Waarna ik internet verbinding leg met mijn WiFi netwerk en dan de mappen download? Of moet ik zelf ook een mappack installeren met de pc?
En ik las ook dat ik eerst nokia maps moest starten en dan pas mappen kon updaten ofzo? Anders had de mob. nog geen files voor maps aangemaakt..?

Bvd voor de hulp!
Bump!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
StepDit schreef op maandag 14 april 2008 @ 10:36:
[...]

Nog een keer: vraag dat nou eens aan je verzekering, dan weet je het zeker.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditmar
Oke bedankt allemaal voor de antwoorden :).
Ik ga straks naar de T-Mobile winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik mijn n95 heb geupdated naar v21 krijg ik steeds de fout dat mijn smsjes niet kunnen worden verstuurd. Ze blijven in outbox staan, en er wordt nog 3 x geprobeerd om ze te kunnen versturen. Als ik een andere sim-kaart er in doe, heb ik hetzelfde probleem, dus het ligt 100% aan de n95. Soms, als ik er ff een reset overheen gooi doet ie het weer, maar soms ook niet. Als ie het wel weer doet, krijg ik hetzelfde probleem over een dag weer, wat ik nu dus weer heb. Dit is al de 3e keer. Iemand een idee wat er mis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
BillMcNeal schreef op maandag 14 april 2008 @ 10:45:
[...]
Verder snap ik het nokia maps verhaal niet helemaal. Moet ik dit zelf downloaden met de pc en dan op mijn mob. zetten? Waarna ik internet verbinding leg met mijn WiFi netwerk en dan de mappen download? Of moet ik zelf ook een mappack installeren met de pc?
En ik las ook dat ik eerst nokia maps moest starten en dan pas mappen kon updaten ofzo? Anders had de mob. nog geen files voor maps aangemaakt..?

Bump!
Eerste stuk van je verhaal is niks op aan te merken :) helemaal goed.

Maps....... gewoon donwloaden via je mobiel met wifi of via abbo internet provider als je dat hebt.
Niks instaleren via je pc en maploader, mobiel gaat ze toch opnieuw donwloaden als je maps start.
Eerst een keer maps starten voor aanmaken boomstruktuur op je geheugenkaartje.
Daarna mapen donwlaoden. maar dat geeft ie zelf aan.

Het schijnt :? als je maps al op je geheugenkaartje hebt staan, er alleen gecontroleerd wordt of je de goede hebt. dat stukje snap ik zelf ook niet helmaal. heb ze erop staan, mobiel maakt concact.
verbinding duurdt even lang of je ze der nou op hebt staan of niet vreemdddddd |:(

Maar maps op zich de versie 1,3 of de beta 2 werken hier prima !
Standaard staat er 1,2 op volgens nokia die heb ik niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Vraagje:

Ik had ergens gelezen op de Nokia Support Discussions dat je telefoon een behoorlijke boost kan krijgen als je het 8GB kaartje af en toe eens laat defragmenteren door windows. Nu heb ik dit gedaan, en alles gaat gelijk een stuk sneller open en draaid als een speer. Zijn er meensen die dit ook gedaan hebben, en waarom duurd het defragmenteren zo ontzettend lang. Het is maar 8 GB, maar het duurde bij mij bijna 1 uur voordat hij klaar was. Heeft dit met de snelheid van het geheugen te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:25
Nog een vraag:

Als ik in de TS kijk van het vorige deel staat er dat de N95 de mogelijkheid heeft om het extern geheugen uit te breiden naar 32 gig? Maar als ik kijk op de nokia site staat er max 2 gig? Wat is de waarheid? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Iemand Orb 2.0 al aan de gang met vodafone stream. Via wifi loopt het perfect, tv kijken en internet tv, maar met vodafone live krijg ik elke keer een time-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
dafmay schreef op zondag 13 april 2008 @ 19:12:
Ik gebruik al een jaartje Truphone VOIP op mijn N95 om gratis naar vaste tel nrs te kunnen bellen. Het lijkt er nu op dat deze aanbieding is komen te vervallen en er kosten in rekening worden gebracht. Ik kan het alleen niet 100% duidelijk vinden op hun website (was altijd al redelijk onduidelijk). Heeft iemand misschien uitsluitsel?
http://www.truphone.com/

Zeker geen duidelijke site, maar zie toch overal in the Tru Zone .... Truphone Free
Snap ook niet dat als je aanmeld, wat overgens gratis is, je een credit verdient van 2 Pond.
Der is geen uitleg te vinden, waar je dat voor nodig hebt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
hetnet schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:00:
[...]

http://www.truphone.com/

Zeker geen duidelijke site, maar zie toch overal in the Tru Zone .... Truphone Free
Snap ook niet dat als je aanmeld, wat overgens gratis is, je een credit verdient van 2 Pond.
Der is geen uitleg te vinden, waar je dat voor nodig hebt !
Veel beter ook voor sms: www.voipbuster.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Barfman schreef op maandag 14 april 2008 @ 18:04:
Iemand Orb 2.0 al aan de gang met vodafone stream. Via wifi loopt het perfect, tv kijken en internet tv, maar met vodafone live krijg ik elke keer een time-out.
heeft dit niks te maken met de Proxy? Heb je al eens probeert om de proxy te verwijderen bij de vodafone live instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:34
Is/was dat gratis dan? Ik heb namelijk met Truphone een jaar lang mezelf suf gebeld...en geen cent is in rekening gebracht.

Maar goed, nu Truphone niet meer gratis is zal ik een andere oplossing moeten zoeken. Al ben ik er niet van afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
dafmay schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:15:
[...]

Is/was dat gratis dan? Ik heb namelijk met Truphone een jaar lang mezelf suf gebeld...en geen cent is in rekening gebracht.

Maar goed, nu Truphone niet meer gratis is zal ik een andere oplossing moeten zoeken. Al ben ik er niet van afhankelijk.
Er staat een link in mijn post. Heb je daar uberhaupt op geclicked? Zoals je in de tarieven kunt zien zijn vaste nummer gratis en mobiele nummers 25cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Orcie schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:23:
[...]

Er staat een link in mijn post. Heb je daar uberhaupt op geclicked? Zoals je in de tarieven kunt zien zijn vaste nummer gratis en mobiele nummers 25cent.
Excuses, ik had daar inderdaad nog niet gekeken. In de gauwigheid een reply in elkaar geflanst net voordat ik van werk vertrok. Haastige spoed he...

Zojuist even gekeken op Voipbuster, maar gratis gesprekken zin wel gelimiteerd. Dat is natuurlijk mooi, maar wel een beperking. Ik klaag overigens niet hoor, het is alleen dat ik in 1e instantie de vergelijking met Truphone niet vond opgaan aangezien het bij hun ongelimiteerd gratis was.

[ Voor 25% gewijzigd door dafmay op 14-04-2008 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Maite schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:07:
[...]

heeft dit niks te maken met de Proxy? Heb je al eens probeert om de proxy te verwijderen bij de vodafone live instellingen?
Hmm, dan doet die helemaal niets meer. Zal wel ff verder zoeken op internet, heb echter nog weinig info gevonden betreft orb en vodafone nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Nog even kort over Voipbuster. Ik heb het geinstalleerd en zojuist 16 minuten achtereen kunnen bellen voorat verbinding werd verbroken. Goede heldere en constante verbinding. Orcie, nog bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dersan schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:29:
Nog een vraag:

Als ik in de TS kijk van het vorige deel staat er dat de N95 de mogelijkheid heeft om het extern geheugen uit te breiden naar 32 gig? Maar als ik kijk op de nokia site staat er max 2 gig? Wat is de waarheid? :)
Tot nu toe gaat 8gb nog prima, meer is nog niet echt uit. Binnenkort zal 12, of 16 wel uitkomen. Ik ga er van uit dat dit ook wel gaat werken. Die 2gb op de Nokia site is iig bullshit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Laatst online: 01-07 22:34
dafmay schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:18:
Nog even kort over Voipbuster. Ik heb het geinstalleerd en zojuist 16 minuten achtereen kunnen bellen voorat verbinding werd verbroken. Goede heldere en constante verbinding. Orcie, nog bedankt voor de tip.
Kun je ook via WLAN bellen, via je eigen (NAT) router? Dat is mij niet gelukt, maar m'n router heeft een ALG waarvan ik niet meer kan vinden hoe dat ding uit te zetten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Fuzzillogic schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:43:
[...]

Kun je ook via WLAN bellen, via je eigen (NAT) router? Dat is mij niet gelukt, maar m'n router heeft een ALG waarvan ik niet meer kan vinden hoe dat ding uit te zetten :/
Yep ik heb via wlan van Voipbuster gebruik gemaakt. Ik heb wel tcp poort 5060 op router open gezet.

ALG ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:24:
[...]

Tot nu toe gaat 8gb nog prima, meer is nog niet echt uit. Binnenkort zal 12, of 16 wel uitkomen. Ik ga er van uit dat dit ook wel gaat werken. Die 2gb op de Nokia site is iig bullshit.
Maar de nokia 8gig versie heeft geen slot voor een geheugenkaartje, dus binnenkort zal een n95 normale versie meer opslag kunnen hebben dan een n958gig versie? De 8gig versie heeft dus alleen dan nog het voordeel van een iets grotere scherm en een wat betere accu, als ik het goed begrijp? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Nog even voor de goede volgorde (volgens mij dan)

http://www.voipbuster.com/nl/index.html
dat is gratis bellen via je pc (of het helmaal gratis is ben ik nog niet achter, lijkt er wel op)

http://www.fring.com/
Gratis bellen voor je mobiel via internet met Wlan of via flatfree internet (waar kosten aanzitten)

Bellen naar buitenland lijkt gratis (we blijven hollanders he !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Dersan schreef op maandag 14 april 2008 @ 22:53:
[...]

Maar de nokia 8gig versie heeft geen slot voor een geheugenkaartje, dus binnenkort zal een n95 normale versie meer opslag kunnen hebben dan een n958gig versie? De 8gig versie heeft dus alleen dan nog het voordeel van een iets grotere scherm en een wat betere accu, als ik het goed begrijp? :)
En betere ram... En of je een grotere scherm met een zelfde aantal pixel heeft een voordeel is, is persoonlijk... en door het grote scherm is de batterij duur ongeveer gelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Sja idd...

Ik zit nu alleen te twijfelen, werd gebeld door vodafone omdat ik mn abbo had opgezegd ( :) ) en na wat gezeur kreeg ik een aanbieding 27.50 per maand...eerste half jaar 50% korting en dan gratis, voor de normale N95 versie. Voor de 8gig versie moet ik dan nog wel >100 euro bijbetalen..twijfel twijfel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Mau_Maus schreef op maandag 14 april 2008 @ 23:04:
[...]

En betere ram... En of je een grotere scherm met een zelfde aantal pixel heeft een voordeel is, is persoonlijk... en door het grote scherm is de batterij duur ongeveer gelijk...
Het oog wil ook wat 8) een wil silver, de ander zwart, tis maar net wat je zelf mooi vind.

Het is mij opgevallen dat de N95-2 net ff wat sneller is als de N95-1

Zeker met v20.0.016 ook al is ie nu engels _O- en kan ik dat auto-rotate nergens vinden............
De accu duur is gewoon :( maar dat komt ook omdat er zoveel opzit wat je wil gebruiken he !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
hetnet schreef op maandag 14 april 2008 @ 22:58:
Nog even voor de goede volgorde (volgens mij dan)

http://www.voipbuster.com/nl/index.html
dat is gratis bellen via je pc (of het helmaal gratis is ben ik nog niet achter, lijkt er wel op)
Zoals je in eerdere berichten van vanavond kunt lezen is voipbuster wel degelijk te gebruiken op je N95 en ook via WLAN. Ik werd na 16 minuten disconnected, dat is dus zo ongeveer je limiet. Als je credits koopt, dan vervalt deze limiet.

Zie hier handleiding voor installeren/configureren Voipbuster op N95 :

http://www.marcathing.com...cation-howto-setup-guide/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:14
Ik heb sinds de laatste update (V21.0.016) een probleem. Namelijk het stukje software wat de fotocamera gebruikt start niet meer op. De camera zelf doet het nog wel want de barcode lezer doet het wel. Wie weet wat er mis is gegaan en hoe kan ik het repareren. Ben er al mee naar mijn vodafone winkel gegaan die zeiden dat ik de laatste firmware erin moest doen, maar die zit er dus al op. Of ze moeten hem opsturen maar dan ben ik mijn phone weer een tijd kwijt en krijg ik hem helemaal clean weer terug en heb er nu net van die mooie spullekes opzitten :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinjm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 16:50

edwinjm

Webdeveloper

Ik heb een (vrij lange) recensie geschreven over Route 66 Mobile 8 navigatiesoftware.

Dus iedereen die nog twijfelt over de aanschaf:

http://www.bitstorm.org/2008-4/Recensie_Route_66_Mobile_8_navigatiesoftware.html

Opmerkingen (en verbeteringen?) hoor ik graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
edwinjm schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 00:02:
Ik heb een (vrij lange) recensie geschreven over Route 66 Mobile 8 navigatiesoftware.

Dus iedereen die nog twijfelt over de aanschaf:

http://www.bitstorm.org/2008-4/Recensie_Route_66_Mobile_8_navigatiesoftware.html

Opmerkingen (en verbeteringen?) hoor ik graag.
Goede recentie, helemaal eens.

Vooral het feit dat navigeren naar contacten uit je contactlijst gewoon vaak niet werkt vind ik een enorme blunder, ben nu wel blij dat ik lees dat ik niet de enige ben met dit probleem. Had dit probleem hier al eerder gemeld, maar niemand gaf aan het probleem ook te hebben, dus begon aan mezelf te twijfelen.

Zeker omdat om de één of andere vage reden hij sommige contacten uit mijn contactlijst wel pakt en sommige niet, maar ik nog geen enkele reden heb kunnen ontdekken wat ik bij de contacten die wel werken anders heb gedaan dan bij diegene die niet werkten. Let wel: alle contacten werkten compleet onveranderd onder versie 7 wel.

Maar jij hebt het dus ook.

Heb een maand geleden Route 66 support al gemailt, geen enkele reactie, dus de supportdesk heb je ook niets aan.
En dat terwijl naar contacten navigeren in mijn versie 7 van R66 gewoon wel werkte! Je recensie klopt dus in zoverre niet dat je verbasing dat dit in versie 8 nog steeds niet werkt onterecht is, ze hebben het voor elkaar gekregen om een optie die tot versie 7 werkte om de zeep te helpen.

Mijn conclusie daarom:
- Route 66 is een erg prettige en erg bruikbare navigatie met alleen enkele erg storende fouten;
- Versie 8 werkt beter als versie 7, helaas heeft versie 8 wel meer fouten dan 7 met als uitschieter het (vaak) niet kunnen navigeren naar je contacten;
- De handleiding van Route 66 is erg slecht: als je de handleiding volgt krijg je de software niet geïnstalleerd. Kortom: een computer leek zal de software niet zonder hulp geinstalleerd krijgen;
- Route 66 support is nonexistent. En dat mag niet voorkomen gezien de toch niet lage prijs van de software.

[ Voor 8% gewijzigd door xahmol op 15-04-2008 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
dafmay schreef op maandag 14 april 2008 @ 23:31:
[...]

Zoals je in eerdere berichten van vanavond kunt lezen is voipbuster wel degelijk te gebruiken op je N95 en ook via WLAN. Ik werd na 16 minuten disconnected, dat is dus zo ongeveer je limiet. Als je credits koopt, dan vervalt deze limiet.

Zie hier handleiding voor installeren/configureren Voipbuster op N95 :

http://www.marcathing.com...cation-howto-setup-guide/
Okee solly :) ik werdt door verwezen naar fring vandaar dat ik dat melden (foutje mijn kant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Wat voor lader hoort er bij de Nokia 95 8Gb geleverd te worden?

Ik heb net mijn nieuwe N95 8Gb ontvangen en er zit een AC-4E bij en die lijtk neit helemaal goed te passen. Bij de N82 van mijn vrouw zit een AC-5E en die past wel goed en die lijtk volgens review foto's ook bij de N95 8Gb te horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
KarlMarX schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:43:
Wat voor lader hoort er bij de Nokia 95 8Gb geleverd te worden?

Ik heb net mijn nieuwe N95 8Gb ontvangen en er zit een AC-4E bij en die lijtk neit helemaal goed te passen. Bij de N82 van mijn vrouw zit een AC-5E en die past wel goed en die lijtk volgens review foto's ook bij de N95 8Gb te horen...
Hier twee N95-2 alletwee een AC-4E en die passen hier prima.

http://c5.img.digitalrive.../large_images/3522623.jpg
AC-4E

http://c5.img.digitalrive.../large_images/3755384.jpg
AC-5E

Volgens mij zijn de voeding stekkers het zelfde ! dus moeten alletwee passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een AC-5E bij mn N95-2 gekregen, maar hang hem overal aan, waar het stekkertje past hoor. Soms ben ik bij vrienden, en druk ik hem daar in, en het gaat altijd prima. Kan me niet voorstellen dat als de AC-5E wel past, de AC-4E niet past..

Het enige verschil zit hem volgens mij in de grootte van de "stekkerblok" en dat de AC-5E volgens mij sneller laadt, maar dat kan aan mijn inschattingsvermogen liggen, haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Hmm. Hij past inderdaad toch wel. Moest wel flink doorduwen met de 4E. Beetje vreemd. De 5E is een stuk compacter en makkelijker mee te nemen, maar nu dat de 4E toch blijkt te passen zal het wel goed zijn.

Het was alleen een beetje vreemd. De telefoon zelf ziet er wel als nieuw uit maar de doos en de kabels iets minder en ook nog een groene ronde sticker op de doos? :? En ik dacht dus ook een verkeerde lader... Maar goed. Als ie 't doet doet ie 't ;)
Wel nog de 15.x firmware, dus zo wel gelijk maar even updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op zondag 13 april 2008 @ 20:25:
[...]

Als ik jou was zou ik eerst gewoon even een factory reset geven *#7370#. Alleen de content op de geheugenkaart (foto's, filmpjes, muziek, etc) staat er dan nog wel maar die kun je meestal ook eenvoudig zelf verwijderen.

Uiteraard kun je via de Nokia Software Updater altijd nog even kijken of er nog een nieuwe versie aanwezig is, dat is altijd goed om te doen.
heb ik geprobeerd maar als ik dat intoets vraag ie blokeringscode iemand een clue ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 14:11
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:31:
[...]

heb ik geprobeerd maar als ik dat intoets vraag ie blokeringscode iemand een clue ?
Probeer 12345

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
KarlMarX schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:08:
Hmm. Hij past inderdaad toch wel. Moest wel flink doorduwen met de 4E. Beetje vreemd. De 5E is een stuk compacter en makkelijker mee te nemen, maar nu dat de 4E toch blijkt te passen zal het wel goed zijn.

Het was alleen een beetje vreemd. De telefoon zelf ziet er wel als nieuw uit maar de doos en de kabels iets minder en ook nog een groene ronde sticker op de doos? :? En ik dacht dus ook een verkeerde lader... Maar goed. Als ie 't doet doet ie 't ;)
Wel nog de 15.x firmware, dus zo wel gelijk maar even updaten.
als hij het doet doet hij het ja, maar blijft wel beetje raar, volgens mij hebben alle n95-2 eigenaren er een 5e (dus die compacte) bijgekregen. ik iig wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Nokia Software updater (1.4.36en) zegt dat er geen update is (v15.0.015). Ik heb een unbranded orginele N95-2. Niet met de codes zitten rommelen.
Als ik op de Nokia website mijn productcode opgeef (van de sticker onder de batterij) 0558787, dan geeft hij daar wel aan dat de 20.0.0.16 beschikbaar zou moeten zijn.

Is het anderen met een orginele unbranded telefoon wel al gelukt te updaten? Zoja hoe?
Of kan het alleen door te klooien met productcodes (waar ik geen zin in heb)?

Edit: Ik vind nu net op internet dat de 0558787 een UK productcode is. Ik heb er inderdaad een Engelstalige handleiding bij gekregen. Wel gewoon bij een grote en bekende Nederlandse webshop gekocht.
Is dat normaal? En ga ik hier nog last van hebben met updaten enzo?
Welke productcode hoort bij normale NLtalige N95-2's?

[ Voor 25% gewijzigd door KarlMarX op 15-04-2008 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
KarlMarX schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:59:
Nokia Software updater (1.4.36en) zegt dat er geen update is (v15.0.015). Ik heb een unbranded orginele N95-2. Niet met de codes zitten rommelen.
Als ik op de Nokia website mijn productcode opgeef (van de sticker onder de batterij) 0558787, dan geeft hij daar wel aan dat de 20.0.0.16 beschikbaar zou moeten zijn.

Is het anderen met een orginele unbranded telefoon wel al gelukt te updaten? Zoja hoe?

Edit: Ik vind nu net op internet dat de 0558787 een UK productcode is. Ik heb er inderdaad een Engelstalige handleiding bij gekregen. Wel gewoon bij een grote en bekende Nederlandse webshop gekocht.
Kan ik je een hand geven, en zovelen met je, de nokia updater spreek ff geen nederlands.
Als je dit topic had door gelezen :o had je al geweten hoe laat het is.......
Je kan um wel update naar een engelse v20. (heb ikook gedaan)
Nederlands werkt op ogenblik dus niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
De N82 van mijn vrouw kon ik wel met dezelfde Engstalige update updaten naar de nieuwste Nederlandstalige firmware. Dus de taal van de updater lijkt er niks mee te maken te hebben.

Ik ben alleen een beetje onzeker over mijn productcode en vraag mij af welke het hoort te zijn. Mijn UK code heeft dus wel gewoon een Nederlands menu enzo.

Edit: Ik volg dit topic (en deel 8 ) al een tijdje aangezien ik 3 maanden geleden al een N95-2 wilde, maar toen uiteindelijk voor de HTC TytnII was gegaan. Maar die heb ik dus nu ingeruild voor de N95-2 ;)

[ Voor 23% gewijzigd door KarlMarX op 15-04-2008 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

Bij welke webshop heb je hem gekocht dan?????,
ik wil de mijne nl via gsmweb bestellen maar wil wel een orginele nl versie hebben.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-12-2010
daar hoort de code 0550359 bij dat is de EURO2 code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
karel22 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:35:
daar hoort de code 0550359 bij dat is de EURO2 code
Dat is niet de orginele :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 21:26
mijn accu gaat naar mijn idee nog steeds niet lang genoeg mee nou heb ik daar wat op gevonden:

nokia DC-1 power pack

kon 't nergens goedkoper vinden als hier:

expansys

lijkt me wel wat of heeft iemand anders nog betere oplossingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Is het inmiddels iemand gelukt om VoIP van Tiscali/Telfort aan de praat te krijgen op de N95? VoIPBuster werkt prima via WLAN (nadat ik m'n router zover had gekregen dat-ie met zijn gore tengels van de SIP-pakketjes afblijft), maar blijkbaar zijn ze bij Tiscali/Telfort minder flexibel.

Ik zou best het telefonieabonnement van Telfort willen dumpen en overgaan op voipbuster, ware het niet dat voipbuster geen inbound nummers (meer) heeft voor Nederland :( Zijn er mensen hier die andere providers gebruiken, met inbound nummer, en welke goed werkt op de N95 met WLAN achter NAT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leon12345 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 00:15:
mijn accu gaat naar mijn idee nog steeds niet lang genoeg mee nou heb ik daar wat op gevonden:

nokia DC-1 power pack

kon 't nergens goedkoper vinden als hier:

expansys

lijkt me wel wat of heeft iemand anders nog betere oplossingen
Ik zie wel eens van die apparaatjes liggen, maar dan op batterijen of zonne energie. die kosten bijna niks, maar hoe duurzaam ze zijn weet ik ook niet. ik vind die power pack toch wel prijzig, dus als iemand redelijke ervaringen heeft met zon ander apparaatje..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ik had ooit zo'n goedkope accu pack waar gewoon 4 AAtjes ingingen voor mijn HP hx4700 pda. Dat werkte best goed. Alleen is het weer een los ding wat je mee moet slepen, maar dat is die dure Nokia accupack ook.

Ik heb zelf nog een vraag:
Spiderman3 staat op mijn nieuwe N95-2, maar als ik het probeer af te spelen zegt ie "geen activeringssleutel" en als ik bij bestanddetails kijk staat er dat de activeringsleutel verlopen is.
Is dit normaal? Of doet de film het bij anderen het wel? Kan ik iets doen om het te activeren? Er zit ook een voucher bij, maar daar staat niks in over activeren of iets dergelijks. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
KarlMarX schreef op woensdag 16 april 2008 @ 09:27:
Ik had ooit zo'n goedkope accu pack waar gewoon 4 AAtjes ingingen voor mijn HP hx4700 pda. Dat werkte best goed. Alleen is het weer een los ding wat je mee moet slepen, maar dat is die dure Nokia accupack ook.

Ik heb zelf nog een vraag:
Spiderman3 staat op mijn nieuwe N95-2, maar als ik het probeer af te spelen zegt ie "geen activeringssleutel" en als ik bij bestanddetails kijk staat er dat de activeringsleutel verlopen is.
Is dit normaal? Of doet de film het bij anderen het wel? Kan ik iets doen om het te activeren? Er zit ook een voucher bij, maar daar staat niks in over activeren of iets dergelijks. 8)7
Nokia N95 (8GB) - Deel 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Fuzzillogic schreef op woensdag 16 april 2008 @ 00:52:
Is het inmiddels iemand gelukt om VoIP van Tiscali/Telfort aan de praat te krijgen op de N95? VoIPBuster werkt prima via WLAN (nadat ik m'n router zover had gekregen dat-ie met zijn gore tengels van de SIP-pakketjes afblijft), maar blijkbaar zijn ze bij Tiscali/Telfort minder flexibel.

Ik zou best het telefonieabonnement van Telfort willen dumpen en overgaan op voipbuster, ware het niet dat voipbuster geen inbound nummers (meer) heeft voor Nederland :( Zijn er mensen hier die andere providers gebruiken, met inbound nummer, en welke goed werkt op de N95 met WLAN achter NAT?
Weet even zo snel niet via welke provider (wel betaald), maar geloof dat er wel een mogelijkheid was voor een inbound nummer, die je dan weer aan je VoIPBuster kan koppelen. Staat dacht ik ergens in deel 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Budgetphone is dat; die heb ik ook. Ik heb zowel Voipbuster als budgetphone ingesteld op mijn telefoon, en beide zijn geregistreerd.

Ik kan nu bellen via voipbuster, en gebeld worden met een lokaal nummer.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Megapaul schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:37:
[...]
Bij welke webshop heb je hem gekocht dan?????,
ik wil de mijne nl via gsmweb bestellen maar wil wel een orginele nl versie hebben.
gsm.nl

Excuses van die vraag over Spiderman 3, ik had beter moeten zoeken. Neemt niet weg dat het allemaal een beetje raar is. Een afwijkende lader, een niet werkende Spiderman, een UK productcode...
Dit terwijl gsm.nl van te voren bevestigde alleen offciele Nederlandse versies te leveren. Eerder had ik bij hen ook al een Duitse N82 gekregen. Na veel tijd en gedoe is die wel omgeruild voor een Nederlandse, maar nu dit weer.... Ik ben nu al bijna 3 maanden met die gasten bezig om twee telefoons correct geleverd te krijgen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Krypt schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:41:
Budgetphone is dat; die heb ik ook. Ik heb zowel Voipbuster als budgetphone ingesteld op mijn telefoon, en beide zijn geregistreerd.

Ik kan nu bellen via voipbuster, en gebeld worden met een lokaal nummer.
Heh, da's idd wel cheap. Voor €10 heb je een inbound-nummer bij budget phone, en bellen via voipbuster naar vast is gratis. Wel een groot nadeel: als je belt, dan bel je dus zonder nummer. De andere kant weet dus niet wie er belt. Is daar een oplossing voor?

Of zijn er mensen die hun eigen SIP-server draaien, icm een N95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
Fuzzillogic schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:11:
[...]

Heh, da's idd wel cheap. Voor €10 heb je een inbound-nummer bij budget phone, en bellen via voipbuster naar vast is gratis. Wel een groot nadeel: als je belt, dan bel je dus zonder nummer. De andere kant weet dus niet wie er belt. Is daar een oplossing voor?

Of zijn er mensen die hun eigen SIP-server draaien, icm een N95?
Ja gewoon je nummer laten verifieren in de voipbustersoftware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Orcie schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:16:
[...]

Ja gewoon je nummer laten verifieren in de voipbustersoftware.
Nice :) Het werkte wel, maar alleen vanuit de VB-desktopapplicatie. Vanaf mobiel werkte het (nog?) niet, met nummermeldig. Bij jou wel? Ook beetje jammer dat het nummer in het internationale formaat op display komt te staan, maar goed, daar kan ik wel mee leven. Ik ben nu door m'n 3 trial-calls heen, en vind het een beetje zonde om ze nu gelijk te sponsoren met €10 als ik niet weet of het werkt zoals ik hoop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens wel gewoon als ik mensen bel of sms via Voip dat diegene gewoon mijn naam zoals ze hem in hun mobiel hebben staan in beeld krijgen. Dus niet mijn nummer. Is wel ideaal. Iemand ziet dus niet het verschil of ik ze nu sms via Voip of gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
dat smssen met voipbuster, kan dat ook direct met SIP ofzo zonder via opera oid te moeteninloggen via mobiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Je kan ook met je N95 browsen naar:
gsm.voipbuster.com

Je krijgt dan een telefoon applicatie...

Direct: http://gsm.voipbuster.com/download/voipclient.jar

[ Voor 64% gewijzigd door Mau_Maus op 16-04-2008 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Fuzzillogic schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:45:
[...]

Nice :) Het werkte wel, maar alleen vanuit de VB-desktopapplicatie. Vanaf mobiel werkte het (nog?) niet, met nummermeldig. Bij jou wel? Ook beetje jammer dat het nummer in het internationale formaat op display komt te staan, maar goed, daar kan ik wel mee leven. Ik ben nu door m'n 3 trial-calls heen, en vind het een beetje zonde om ze nu gelijk te sponsoren met €10 als ik niet weet of het werkt zoals ik hoop..
Nou, uit nieuwsgierigheid heb ik ze toch maar gesponsord. Er komt overigens nog BTW en €0,50 kosten bij, totaal €12,50.

Het goede nieuws is dat het idd werkt: je kunt je caller ID dus zelf bepalen (er wordt geverifieerd of het idd ook jouw nummer is). In je dan de 'openbare gebruikersnaam' instellen op hetzelfde nummer, in het internationaal formaat, dus +31xxxxxxxxx@voipbuster.nl.

Mooi. Eventueel nog een inbound-nummer regelen zolang voipbuster dat niet heeft. Jammer dat je dan wel van twee diensten gebruik moet maken om normaal te kunnen bellen en gebeld te worden, maar als je het toch alleen voor vast gebruikt dan is het wel extreem cheap op jaarbasis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

....
Ik heb hetzelfde, update v15 zou de laatste update zijn voor mijn toestel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Mau_Maus schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:55:
gsm.voipbuster.com

Kan je beter deze applicatie gebruiken of gewoon de software die al op de N95 aanwezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb al een tijdje een probleem met m'n mailaccounts.
de verbinding is probleemloos, ik krijg keurig mijn email binnen, maar na een tijdje -soms wat korter, dan weer wat langer- verbreekt vanzelf de verbinding. waarna ik, als ik het merk, de verbinding weer maak en zo voorts en zo voorts.
ooit deed ie 't gewoon goed, ik heb geen instellingen gewijzigd, ben voorzien van de laatste FW en sta nu voor een raadsel.
iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Laatst online: 10-09 22:29
Phoolie schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:05:
[...]
Kan je beter deze applicatie gebruiken of gewoon de software die al op de N95 aanwezig is?
Ik heb goede ervaring met de VOIP functionaliteit van de N95 zelf.
maar volgens mij kan de applicatie ook sms-en. Bij sommige Betamax services mag je nog gratis smsen, daar is het heel handig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

KarlMarX schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:43:
[...]

gsm.nl

Excuses van die vraag over Spiderman 3, ik had beter moeten zoeken. Neemt niet weg dat het allemaal een beetje raar is. Een afwijkende lader, een niet werkende Spiderman, een UK productcode...
Dit terwijl gsm.nl van te voren bevestigde alleen offciele Nederlandse versies te leveren. Eerder had ik bij hen ook al een Duitse N82 gekregen. Na veel tijd en gedoe is die wel omgeruild voor een Nederlandse, maar nu dit weer.... Ik ben nu al bijna 3 maanden met die gasten bezig om twee telefoons correct geleverd te krijgen. |:(
Dan snap ik niet dat je na je ervaring met die N82 weer naar dezelfde leverancier gaat. Ik heb zelf met een andere grote 'gsm web'shop uitstekende ervaringen. Beetje het verhaal van de bekende ezel...

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
goodfella schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:34:
[...]

maar volgens mij kan de applicatie ook sms-en. Bij sommige Betamax services mag je nog gratis smsen, daar is het heel handig voor.
Het gaat me vooral om het bellen, dus dan hou ik het gewoon bij de standaard software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
iemand enig idee waarom ik geen verbinding krijg met one touch internet via pc suite? Niet via bt of usb. Heb nieuwste fw, maar ook met de vorige werkte het niet.

Kan het nu wel gebruiken, nu mijn casema eruit ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 07:45
Heb 'n dik uurtje geleden gebeld alles werkte gewoon normaal.

Vervolgens werd ik net gebeld... neem op. Totaal niets te horen. Ik terug gebeld. Hoor ook totaal niets meer terwijl de telefoon aan geeft dat er toch gebeld word...

Is nu m'n speakertje kapot of kan dit ook aan t netwerk liggen?
Lijkt me allemaal wel heel toevallig :( Heb GSM ook al eens uit aan aan gezet maar dat hielp niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
mrpink83 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:52:
iemand enig idee waarom ik geen verbinding krijg met one touch internet via pc suite? Niet via bt of usb. Heb nieuwste fw, maar ook met de vorige werkte het niet.

Wat bedoel je met one touch internet?

Maar even er vanuit gaande dat je je internet van je mobiel bedoeld, heb je je provider wel ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
mrpink83 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:52:

Je hebt die hele PC suite niet nodig als je via BT online wilt gaan. Je kunt daarvoor gewoon de standaard features van je BT-software voor gebruiken. Het enige speciale dat je dan moet doen, is het instellen van een initialization command +CGDCONT=,,"internet" voor de BT-modem:

Afbeeldingslocatie: http://screenshots.randysimons.com/ScreenshotE9506D53.png

Nokia PC suite is behoorlijk bloated, en heeft een aardige lijst aan prullaria die blijft draaien, ook al sluit je de PC suite zogenaamd af. Door gewoon de native BT-tools te gebruiken heb je nog minder reden om de PC suite te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Fuzzillogic schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:02:
[...]

Je hebt die hele PC suite niet nodig als je via BT online wilt gaan. Je kunt daarvoor gewoon de standaard features van je BT-software voor gebruiken. Het enige speciale dat je dan moet doen, is het instellen van een initialization command +CGDCONT=,,"internet" voor de BT-modem:

[afbeelding]

Nokia PC suite is behoorlijk bloated, en heeft een aardige lijst aan prullaria die blijft draaien, ook al sluit je de PC suite zogenaamd af. Door gewoon de native BT-tools te gebruiken heb je nog minder reden om de PC suite te gebruiken :)
Dus als ik dit invul zou het allemaal moeten werken? Ik kan me herinneren dat je ook het nummer *99# nog moet bellen voor de verbinding, is dit niet meer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ja, wel, want het blijft een gesimuleerde inbelverbinding. Maar het was juist het ontbreken van die initialization commands die mij vroeger tot wanhoop dreven, vandaar dat ik het maar vermeld :)

Overigens heb ik die command gewoon gecopypaste vanuit de Nokia BT modemsettings.
Dus, kortgezegd:
  • Maak vanuit je BT-software een verbinding met het DUN-profiel van je N95. De software zal mogelijk nu een BT-modem-driver installeren. De connectie zal vervolgens mislukken, vanwege het ontbreken van die initialization commands, dus:
  • In de properties van de zojuist geinstalleerde BT-modem (NIET de "Nokia N95 BT modem", die is van PC-suite!) stel de initialization command in: +CGDCONT=,,"internet"
  • Maak vanuit de BT-software opnieuw verbinding met het DUN-profiel van de N95. "Bel" het nummer *99#
Overigens staat de nieuwe verbinding ook in de Network Connections erbij. Simpelweg erop klikken en je kunt meteen inbellen:

Afbeeldingslocatie: http://screenshots.randysimons.com/Screenshot7FB609C2.png

Het e.e.a. is overigens wel afhankelijk van de bluetooth-stack die je gebruikt. Ik heb nu Blue Soleil, maar met de Widcomm-software ging het nagenoeg identiek. De Microsfot BT-stack is redelijk gecastreerd, ik heb daar weinig ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Eerder in deze thread is er al iets aangehaald over het blijven hangen van de N95 8GB tijdens het updaten van firmware. Ik heb dit nu ook. De firmware update start wel, het balkje staat op 15 minuten, maar er gebeurd helemaal niets. Ik heb een simlocked N95 8GB van Vodafone, zou dat er wat mee te maken kunnen hebben? Of is er al iemand die het probleem heeft opgelost? Ik heb, op goed geluk, de updateservice uitgezet en de telefoon opnieuw opgestart. geen probleem dus er is niets gebeurd.
Lijkt wel alsof de update service geen toegang tot de telefoon heeft o.i.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Eastside schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:36:
[...]
Dan snap ik niet dat je na je ervaring met die N82 weer naar dezelfde leverancier gaat. Ik heb zelf met een andere grote 'gsm web'shop uitstekende ervaringen. Beetje het verhaal van de bekende ezel...
Je trekt je conclusies over mij iets te snel. De N82 en de de N95-2 waren onderdeel van één en dezelfde bestelling. Nu zal ik er uiteraard niet snel nog iets kopen.

Het wordt alleen nog erger. Ik schreef dus al dat ik een UK versie heb gehad met een Engelstalige handleiding, een verkeerde lader en een niet werkende Spiderman3 en als productcode staat 0558787 op de sticker onder de batterij. Dat is dus een UK CV code.
Ik vond het al vreemd dat het menu Nederlands was. Nu heb ik met NSS de productcode uitgelezen en die staat op 0550359 (EURO-2). Wat raar is is dat de NSU dan geen nieuwere firmware vindt dan 15.x. Ik dacht dat de 20.x voor Euro2 wel al beschikbaar was?

Maar goed. Dit betekend dat GSM.NL dus zelf al de productcode heeft gewijzigd. Is dit niet illegaal? Ik dacht dat je garantie verviel als je met de productcodes rommelt, maar nu heeft de webshop het zelf al gedaan?

Wat moet ik hier nu mee? 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Kurvers schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:57:
Heb 'n dik uurtje geleden gebeld alles werkte gewoon normaal.

Vervolgens werd ik net gebeld... neem op. Totaal niets te horen. Ik terug gebeld. Hoor ook totaal niets meer terwijl de telefoon aan geeft dat er toch gebeld word...

Is nu m'n speakertje kapot of kan dit ook aan t netwerk liggen?
Lijkt me allemaal wel heel toevallig :( Heb GSM ook al eens uit aan aan gezet maar dat hielp niet
Heel toevallig de cover los gehad? of vervangen? Er zit een klein los speakertje in. Ik zelf was die een aantal keer vergeten op de cover over te zetten.

Maar als die stuk is kan je hem opsturen of voor echt heel goedkoop zelf een nieuwe kopen en proberen... Of anders naar een NSP die direct kan vervangen. Scheelt je namelijk zeker een week of 3 als ze hem speciaal daarvoor gaan opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Phoolie schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:05:
[...]
Das een keuze die je zelf moet maken... Voor bellen zou ik het via de N95 doen.. en smsen via dat progje... Ieder geval hoef je geen profielen apart te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
KarlMarX schreef op donderdag 17 april 2008 @ 14:04:
[...]

Je trekt je conclusies over mij iets te snel. De N82 en de de N95-2 waren onderdeel van één en dezelfde bestelling. Nu zal ik er uiteraard niet snel nog iets kopen.

Het wordt alleen nog erger. Ik schreef dus al dat ik een UK versie heb gehad met een Engelstalige handleiding, een verkeerde lader en een niet werkende Spiderman3 en als productcode staat 0558787 op de sticker onder de batterij. Dat is dus een UK CV code.
Ik vond het al vreemd dat het menu Nederlands was. Nu heb ik met NSS de productcode uitgelezen en die staat op 0550359 (EURO-2). Wat raar is is dat de NSU dan geen nieuwere firmware vindt dan 15.x. Ik dacht dat de 20.x voor Euro2 wel al beschikbaar was?

Maar goed. Dit betekend dat GSM.NL dus zelf al de productcode heeft gewijzigd. Is dit niet illegaal? Ik dacht dat je garantie verviel als je met de productcodes rommelt, maar nu heeft de webshop het zelf al gedaan?

Wat moet ik hier nu mee? 7(8)7
Hier moet je helemaal niks mee.
Ik heb zelfde 0558787 Nu niet meer, maar staat wel op de stikker (via webshop 2Call)
Met nss staat hij ook op 0550359.
Ben zonet naar NSP geweest, die gaat um naar v20 nederlands zetten.
Hij had het over verkeerde productcode, ik zei: klopt euro2, geeft niet zij :)
Hij wist me ook te vertellen wanneer en hoe laat geprobeerdt had te updaten.
Januarie v15 en 4 april v20 engels
Nokia houd dit wel degelijk bij !! in combo met je Imei nummer vertelde hij.
Weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Nou ik vind het wel heel erg raar. Ik lees overal dat je garantie vervalt als je met de productcodes rommelt. Hier op GOT is het zelfs verboden om er over te praten hoe het precies moet. Dit riekt naar illigale import. Waarom heeft Nokia anders zoveel verschillende codes. Omdat blijkbaar dat gescheiden moet blijven.
Nu begrijp ik ook dat ik een verkeerde lader had. Er zat natuurlijk een lader bij met Engelse stekker en die hebben ze handmatig omgeruild met een Nederlands rest model, welke toevallig de 4E ipv de 5E was.

Iets anders. Klopt het dat NSS niet met Vista werkt? Ik krijg het niet aan de praat, terwijl hij het op de pc van mn schoonpa met XP wel gelijk deed. Het programma start wel op onder Vista, maar met scannen kan hij niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

regmaster schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:29:
Eerder in deze thread is er al iets aangehaald over het blijven hangen van de N95 8GB tijdens het updaten van firmware. Ik heb dit nu ook. De firmware update start wel, het balkje staat op 15 minuten, maar er gebeurd helemaal niets. Ik heb een simlocked N95 8GB van Vodafone, zou dat er wat mee te maken kunnen hebben? Of is er al iemand die het probleem heeft opgelost? Ik heb, op goed geluk, de updateservice uitgezet en de telefoon opnieuw opgestart. geen probleem dus er is niets gebeurd.
Had ik laatst ook, heb alle nokia shit van mijn pc afgehaald en vervolgens een engelse versie van NSU erop gezet. Deze heeft wel goed geupgrade. Het lijkt wel alsof er iets mis is met de laatste versies van NSU Nederlands en PC Suite NL.

Ook NSS kon na de update van PC suite mijn telefoon niet meer vinden. Nadien wel weer... waar het probleem precies ligt weet ik niet, maar alles deinstalleren werkte in mijn geval. (ik heb dan ook echt alles van Nokia eraf gegooid wat ik maar in de software panel kon vinden.

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

KarlMarX schreef op donderdag 17 april 2008 @ 14:53:
Nou ik vind het wel heel erg raar. Ik lees overal dat je garantie vervalt als je met de productcodes rommelt. Hier op GOT is het zelfs verboden om er over te praten hoe het precies moet. Dit riekt naar illigale import. Waarom heeft Nokia anders zoveel verschillende codes. Omdat blijkbaar dat gescheiden moet blijven.
Nu begrijp ik ook dat ik een verkeerde lader had. Er zat natuurlijk een lader bij met Engelse stekker en die hebben ze handmatig omgeruild met een Nederlands rest model, welke toevallig de 4E ipv de 5E was.

Iets anders. Klopt het dat NSS niet met Vista werkt? Ik krijg het niet aan de praat, terwijl hij het op de pc van mn schoonpa met XP wel gelijk deed. Het programma start wel op onder Vista, maar met scannen kan hij niks vinden.
Het is niet zozeer het veranderen van de productcode wat niet mag, je mag (hier) alleen niet aangeven op welke manier je dat doet, omdat NSS meerdere functies heeft die wel illegaal zijn. (denk aan simlock en zo)

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb sinds 2 dagen een nokia n95 8 gb maar heb sinds vandaag een probleem met mijn oordopjes.

Het probleem zit hem eigenlijk in de muziekcontroller de AD-54. Het probleem is dat als ik de AD-54 gebruik het linkeroordopje geen geluid meer geeft maar de rechter wel. Als ik de jackplug van de oordopjes iets uit de AD-54 trek hoor ik links wel maar rechts niets meer.

is er misschien een manier om dit makkelijk op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

regmaster schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:29:
Is mij ook gebeurd, en van het n82 forum heb ik info gehaald en geprobeerd:

zodra hij blijft hangen, sluit je nsu af, ZONDER je telefoon los te koppelen. daarna start je hem weer op, en begin je het hele proces overnieuw. nsu gaat je nu vertellen wat je moet doen, batterij uit je telefoon ed. zodra je dat gedaan hebt en verdergaat, is ie binnen een paar minuten ge update.

Ik heb het geprobeerd, en het werkt.

Ik las hier net ook iets over nsu die niet werkte met vista, ik heb ook vista en hetzelfde probleem gehad. Ik heb uiteindelijk alles van nokia eraf gegooid, de engelstalige versie genomen, en als beheerder uitgevoerd, dat werkt wel.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Nu online
Ik heb het ergens gelezen maar ik kijk er steeds overheen (denk) en ook al Google gebruikt:

Er is een app voor je N95 waarmee je je HSDPA verbinding kan routen naar WLAN (dus in de trein nu.nl op je PSP lezen via de verbinding van je N95).

Wie helpt me op weg :P

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Ballebek schreef op donderdag 17 april 2008 @ 16:27:
Ik heb het ergens gelezen maar ik kijk er steeds overheen (denk) en ook al Google gebruikt:

Er is een app voor je N95 waarmee je je HSDPA verbinding kan routen naar WLAN (dus in de trein nu.nl op je PSP lezen via de verbinding van je N95).

Wie helpt me op weg :P
Ja bestaat maar schijnbaar werkt het NOG niet met psp

Verwijderd in "Nokia N95 (8GB) - Deel 9 (tijdelijk)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goodfella schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:34:
[...]

Exact...Installeer als eerste de Betamax SMS-client (vind je wel via google, is gewoon een open-source java app). Deze client werkt heel simpel; username, password en mobiele nummer invoeren + de client waarvan je gebruik maakt. Nu is Betamax de moedermaatschappij van Voipbuster en vele clonen.

Op deze website kun je bekijken welke Betamax cloon op dat moment gratis SMS-en aanbied.

Maak vervolgens een accountje aan bij de desbetreffende client. Vergeet niet je nummer te verifiëren!!!

Deze accountgegevens plemp je in de Betamax SMS client en je kunt gratis SMS-en.

Op deze manier SMS ik al zeker een half jaar voor 0,0 niks nakkes. Onbeperkt uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
KarlMarX schreef op donderdag 17 april 2008 @ 14:53:

Dit wat de MOD ervan vind.
pven schreef op maandag 07 april 2008 @ 17:33:
Voor de mensen die de firmware-update willen doen, maar hem niet zien staan geef ik een hint: wijzig de productcode (Google is je vriend).

Omdat dit tegen het illegale aanzit, mag dit verder niet worden besproken op GoT; let daar dus op.
En zo werkt nss weer :)
Niborit schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:13:
[...]

Volgens mij moet je de nieuwe software updater verwijderen en dan werkt NSS weer.
Verwijder alles wat met nokia te maken heeft Cabel drivers er zijn er 2 !!
Oja en usb drivers van N95 verwijderen, en laat Vista zelf drivers zoeken.

En verder zeg ik :X meer over nss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Nokia N95 8GB Firmware 20.0.016 voor EURO 2 (Nederlandse taal) is uit, helaas blijft die fuc....... software hangen op 15 minuten. Het is toch van de zotte dat dit zo lang duurd voordat er een fix is.

[ Voor 4% gewijzigd door Barfman op 17-04-2008 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op donderdag 17 april 2008 @ 17:09:
Nokia N95 8GB Firmware 20.0.016 voor EURO 2 (Nederlandse taal) is uit, helaas blijft die fuc....... software hangen op 15 minuten. Het is toch van de zotte dat dit zo lang duurd voordat er een fix is.
Ik heb hem kunnen updaten en dacht ook even dat mis ging. Ik heb de engelse versie van NSU gebruikt en even werd de verbinding met de telefoon verbroken en werden er drivers geinstalleerd dit was even flink slikken!!! Maar affijn het werkt _/-\o_

@Barfman volgens FTD heb jij de phone met phoenix geupdate dus waar maak jij je druk om, je bent toch al klaar.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Laatst online: 10-09 22:29
Fuzzillogic schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:53:
Ja, wel, want het blijft een gesimuleerde inbelverbinding. Maar het was juist het ontbreken van die initialization commands die mij vroeger tot wanhoop dreven, vandaar dat ik het maar vermeld :)

Overigens heb ik die command gewoon gecopypaste vanuit de Nokia BT modemsettings.
Dus, kortgezegd:
  • Maak vanuit je BT-software een verbinding met het DUN-profiel van je N95. De software zal mogelijk nu een BT-modem-driver installeren. De connectie zal vervolgens mislukken, vanwege het ontbreken van die initialization commands, dus:
  • In de properties van de zojuist geinstalleerde BT-modem (NIET de "Nokia N95 BT modem", die is van PC-suite!) stel de initialization command in: +CGDCONT=,,"internet"
  • Maak vanuit de BT-software opnieuw verbinding met het DUN-profiel van de N95. "Bel" het nummer *99#
Overigens staat de nieuwe verbinding ook in de Network Connections erbij. Simpelweg erop klikken en je kunt meteen inbellen:

[afbeelding]

Het e.e.a. is overigens wel afhankelijk van de bluetooth-stack die je gebruikt. Ik heb nu Blue Soleil, maar met de Widcomm-software ging het nagenoeg identiek. De Microsfot BT-stack is redelijk gecastreerd, ik heb daar weinig ervaring mee.
Ik heb deze vraag al een keer eerder gesteld maar niemand kon daar echt een antwoord opgeven.

Als ik met de laptop middels usb en N95 op internet ga, maakt hij dan gebruik van mijn GPRS T-mobile of maakt hij een GSM/UMTS verbinding. Tijdens het internetten heb ik naar de connecties gekeken en geen GPRS verbinding te vinden. Dus ik vermoede een 0800 internet verbinding maar kon het niet terug vinden in mijn rekeningen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 17:16:
[...]

Ik heb hem kunnen updaten en dacht ook even dat mis ging. Ik heb de engelse versie van NSU gebruikt en even werd de verbinding met de telefoon verbroken en werden er drivers geinstalleerd dit was even flink slikken!!! Maar affijn het werkt _/-\o_

@Barfman volgens FTD heb jij de phone met phoenix geupdate dus waar maak jij je druk om, je bent toch al klaar.......
Re-install jij nooit je telefoon. Ik wel hoor, wanneer ik veel programma's heb getest, en het word een rotzooi, doe ik altijd een re-install. Maar omdat de euro 2 nu ook beschikbaar is, doe ik dat het liefst op de normale manier, en Phoenix werkt niet meer na de update software van nokia, eigenlijk werkt niets meer na die software update van nokia :( Heb ook al alles verwijderd van nokia en phoenix, maar kreeg net weer die 15 minuten bug. Ben nu verplicht om een backup terug te zetten omdat de software van nokia een puinhoop van je pc maakt op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 16:46:
[...]

Exact...Installeer als eerste de Betamax SMS-client (vind je wel via google, is gewoon een open-source java app). Deze client werkt heel simpel; username, password en mobiele nummer invoeren + de client waarvan je gebruik maakt. Nu is Betamax de moedermaatschappij van Voipbuster en vele clonen.

Op deze website kun je bekijken welke Betamax cloon op dat moment gratis SMS-en aanbied.

Maak vervolgens een accountje aan bij de desbetreffende client. Vergeet niet je nummer te verifiëren!!!

Deze accountgegevens plemp je in de Betamax SMS client en je kunt gratis SMS-en.

Op deze manier SMS ik al zeker een half jaar voor 0,0 niks nakkes. Onbeperkt uiteraard.
Werkt inderdaad geweldig! Dank voor deze tip _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op donderdag 17 april 2008 @ 17:09:
je moet gewoon wachten, hij blijft wel lang op 15 min staan , maar daarna doet hij het wel gewoon.
bij mij is het wel gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Ik krijg een foutmelding van Nokia Service Layer ofzo dat dat gesloten word. Vervolgens blijft hij heel erg lang op 15 minuten staan. Nu nog na 15 minuten.

Heb met twee pc's getest. Beide met Vista. Ene de Nederlandse versie van NSU en een de Engelse.

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Mau_Maus schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:55:
gsm.voipbuster.com

Ik vond het al vreemd, j2me heeft enkel de mogelijkheid tot het weergeven van MIDI-bestanden op een mobiel, en sja het kan gebruikmaken van de MP3-features op je mobiel, indien aanwezig. Maar de hiervoor benodigde directe toegang tot 'digitaal' geluid ontbreekt. Dus ik vroeg me af hoe deze applicatie dan werkt...

Nou, bottom line: het is niet meer dan een interfaceje die de voipbuster-server opdracht geeft om jou te bellen. Zodra je opneemt wordt de andere kant gebeld, en heb je dus contact. Met voip heeft dit dan ook verdomd weinig te maken, want je belt gewoon over GSM. En dat kost geld. Omdat je in feite gebeld wordt betaal je niet aan je eigen telco, maar aan voipbuster; het gaat dus van je credits af.

Enfin: deze tool is voor N95-users niet echt nuttig. Gewoon de built-in SIP-client gebruiken, dat is tenminste echt VoIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is die headset controller AD-54 erg brak
rechts maakt nog soms contact links helemaal niets meer
Pagina: 1 ... 6 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De laatste tijd worden er veel vragen in dit topic gedumpt zonder enige vorm van eigen inzet. Gelieve eerst te zoeken, ook in deel 8, en daarna pas je vraag te stellen. Vermeld bij je vraag meteen wat je hebt onderzocht en geprobeerd en waarom het niet lijkt te werken.