Nokia N95 (8GB) - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 42 Laatste
Acties:
  • 423.985 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:20
In overleg met PSGG mods toch maar een deel 9 dit integenstelling met wat in deel 8 vermeld werd.
Het idee blijft nog hetzelfde. Alle informatie die je nodig hebt m.b.t. je N95 (8Gb) op 1 plaats terug te vinden.
Vragen staat altijd vrij maar probeer in iedergeval je best te doen je antwoord (als deze er is) in de vorige delen terug te vinden m.b.v de Search functie van het forum.

Vorige topics
Nokia N95 Deel 8
Nokia N95 Deel 7
Nokia N95 Deel 6
Nokia N95 Deel 5
Nokia N95 Deel 4
Nokia N95 Deel 3
Nokia N95 Deel 2
Nokia N95 Deel 1

Specificaties:
Netwerk HSDPA / GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
Formaat 99 x 53 x 21 mm, 90 cc
Gewicht 120 g
Display 2.6" QVGA TFT, 16.000.000 kleuren, Resolutie: 320 x 240 pixels
Beltonen Polyphonisch (64 kanaals), MP3
Lichtsensor Ja
Trilalarm Ja
Gespreklog 1 - 10 - 30 dagen
Extern geheugen microSD (tot 32GB), 1GB meegeleverd (enkele bedrijven leveren 128MB)
Hot Swap Geheugen Ja
Intern geheugen 160 MB Dynamisch
GPRS Class 10 (4+1/3+2 slots), 32 - 48 kbps
EGPRS Class 32, 296 kbps; DTM Class 11, 236.8 kbps
3G HSPDA, tot 10x sneller dan 3G
WLAN Ja, Wi-Fi 802.11 b/g, UPnP technology
Bluetooth Ja, v2.0, A2DP
Infrarood Ja
USB Ja, v2.0, Pop-Port
Berichten SMS, MMS, Email, Instant Messaging
Internet WAP 2.0/xHTML, HTML
Email POP3, SMTP, IMAP4
Spelletjes Ja, downloadbaar
Kleuren Zilver met Sand, Plum of Warm Graphite
Camera Ja, 5 Megapixel Carl Zeiss. Max. resolutie: 2592 x 1944 pixels
Autofocus
Digitale zoom (20x)
Effecten/instelmogelijkheden
Flitser
Kwaliteitsopties
Landscape modus
Macro modus
MultiShot
Nachtmodus
Portret modus
Telefoondisplay is zoeker van de camera
Video opneemfunctie
Zelfontspanner
Max. resolutie: (camera) 2592 x 1944 pixels
Max. resolutie: (video) 640 x 480 pixels
Resoluties: (camera) (1) (2592 x 1944), (2048 x 1536), (1600 x 1200)
Resoluties: (camera) (2) (1280 x 960), (640 x 480)
Software / Hardware - Built-in GPS navigation
Installed Maps application covering over 100 countries
Dual slide design
Java MIDP 2.0
MP3/AAC/AAC+/eAAC+/WMA player
3.5 mm audio output jack
Stereo FM Radio
Organiser
Office document viewer
T9
Push to talk
Voice dial/memo
Built-in handsfree
Accu BL-5F, Li-Ion 950 mAh
Standby-tijd Tot 220 uur
Spreektijd Tot 6,5 uur
Synchronisatie SyncML
PC-Modem connectie
Synchronisatie via USB op PC
Synchronisatie via RS232 op PC
Synchronisatie via Bluetooth
Synchronisatie via Infrarood
Synchronisatie via WLAN/Wifi
Operating System Symbian OS 9.2. Soort: Series 60 Third Edition Developer Platform 3.1

De verschillen tussen de N95 en de N95 8GB:
VerschilN95N95 8GB
Gewicht120g128g
Omvang90cc96cc
Geheugen160MB Dynamisch, MicroSD slot .100MB Dynamisch, 8GB Flash
Scherm2,6" QVGA TFT2,8" QVGA TFT
AccuBL-5F 950 mAhBL-6F1200 mAh
Gesprekstijd6 uur5 uur
Standbytijd220 uur276 uur

[ Voor 193% gewijzigd door een moderator op 27-03-2008 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Super, ik krijg morgen mijn 8Gb binnen, dus ik was al lichtelijk bang omdat er geen nieuw centraal topic meer zou komen, maar toch nog O+

Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:10

WoutF

Hoofdredacteur
Misschien een hele simpele vraag, maar weet iemand hoe ik vanuit WMP mp3's die al op mijn telefoon staan in een playlist kan krijgen? Ik wil dus via mijn PC een playlist op mijn telefoon aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136100

Hoop niet dat deze vraag al vaker gesteld is... Ik ben met PS3 Video9 aan de slag geweest om een DivX te converten. Ik heb 1 vd voorgedefiniëerde profielen gebruikt ( link uit startpost deel 8 ), namelijk Nokia 768kbps 4:3 Small. Alleen nu heeft deze fullscreen in de Realplayer vrij grote zwarte balken boven en onder. Welke moet ik hebben voor 'echt' fullscreen?

Of heb ik nou net toevallig een film waar de balken sowieso overheersend aanwezig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je codeert naar 4:3... vergelijk dat eens met de verhoudingen van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Laatst online: 16:10

WoutF

Hoofdredacteur
RoD schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 23:33:
Je codeert naar 4:3... vergelijk dat eens met de verhoudingen van het scherm.
Dat komt redelijk overeen hoor. Als je zwarte balken onder en boven houdt is je filmbestand dus waarschijnlijk 16:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik word helemaal gek van mn N95...
Sinds gisteren ontvang ik geen smsjes meer.
Als ik mijn telefoon uitzet, en weer inschakel, krijg ik ineens alle berichten binnen.
Heb een 'classic', met een HI abbonnement.
Ik heb wel ruimte genoeg over...

Waaran kan dit liggen? Ik kon het op de search niet vinden... Help please?
Oja, soms gaat die ook willekeurig uit.. Waarna ik hem dus weer aan moet zetten. (In sommige gevallen erg heet..)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Laatst online: 10-02 07:05
Wat dat laatste betreft, zou je kunnen proberen de nieuwste firmware erop te zetten. Welke dat voor Hi is (indien het een branded versie betreft) weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 04:34
Lachen. Als je bij links vorige topics klikt op deel 8 staat boven je browser dat je zit in deel 7 en bevind je je in deel 6.

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
*fixed*

De link naar deel 7 klopt, in de TS van deel 7 wordt tekstueel deel 6 genoemd. :)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hier stond onzin.

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 27-03-2008 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05 14:47
Hoe zijn de ervaringen met de nieuwe firmware? (v 21.xxx)

Kun je nu alle flash filmpjes op websites afspelen, of alleen van youtube?

Ik ga aankomend weekend maar eens updaten.

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@harmani mijn ervaring ermee is goed kan zo ongeveer alle flash filmpjes bekijken neemt soms wat extra tijd in beslag voor laden maar doen het wel. Een voorbeeld is dumpert welke ook zelfs werkt. Heb wel idee dat het gemaakt is op youtube, deze speelt sneller en gaat allemaal wat makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-05 19:57
Kecin schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 00:24:
Als ik mijn telefoon uitzet, en weer inschakel, krijg ik ineens alle berichten binnen.

Oja, soms gaat die ook willekeurig uit.. Waarna ik hem dus weer aan moet zetten. (In sommige gevallen erg heet..)
Welke firmware heb je inderdaad? Als nog versie 12 de nieuwste voor jou is, is het misschien intressant om te gaan de-branden en de nieuwste firmware erop te zetten.

Hoe je moet de-branden mogen we je niet mee helpen maar als je dat intikt in google kun je een heel eind komen!

Goed bezig Schumi! Ik ben benieuwd naar de "echte" topics! Eventueel nog hulp nodig?

[ Voor 5% gewijzigd door digital-IMEI op 27-03-2008 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:52
schumi2004 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:33:
@harmani mijn ervaring ermee is goed kan zo ongeveer alle flash filmpjes bekijken neemt soms wat extra tijd in beslag voor laden maar doen het wel. Een voorbeeld is dumpert welke ook zelfs werkt. Heb wel idee dat het gemaakt is op youtube, deze speelt sneller en gaat allemaal wat makkelijker
youtube werkt idd goed maar dailymotion bijvoorbeeld weer niet en filmpjes op insidegamer willen bij mij ook niet werken. Vooralsnog vind ik Flash Lite 3 nog wel een leuke toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Heeft iemand al gespeeld met die Widgets ondersteuning? Met de nieuwe firmware (v21)?

Wat ik steeds zie is het in combi met WidSets... Maar dat kon altijd al met de oude firmwares...

Schijnbaar kan je nu speciale *.wgz files installeren en gebruiken... Iemand al ervaring ermee?
http://www.youtube.com/watch?v=ephzWRkMu2g

Update:
*.wgz zijn eigenlijk hernoemde zips. Met de juiste widget bestanden.

Door erop te drukken installeerd ie het en zie je het als een applicatie op je phone.
En het enige wat ze doen is een widget openen op je telefoon, niet echt handig dus als je zo elke widget apart moet opstarten... Ik zie er het nut nog niet van in. Dan is zon Widget java app veel handiger, met allerlei wigets tegelijk... en ze op een mooie manier zelf renderd.

Redelijk wat info: http://wiki.forum.nokia.c...Flash_content_in_a_Widget

Bij mosh vind je een handje vol wgz's

[ Voor 46% gewijzigd door Mau_Maus op 27-03-2008 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241784

Ik heb ook maar v21 geinstalleerd, het enige duidelijke verschil wat ik heb gemerkt is de snelheid van mijn telefoon. En ik kon eerst met mijn v20 firmware de Ngage app niet gebruiken, die werkt met v21 bij mij wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 241784 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:21:
Ik heb ook maar v21 geinstalleerd, het enige duidelijke verschil wat ik heb gemerkt is de snelheid van mijn telefoon. En ik kon eerst met mijn v20 firmware de Ngage app niet gebruiken, die werkt met v21 bij mij wel!
Waarschijnlijk na een hard reset ook wel, ik merk opzich niet zo heel veel evrschil... alelen was ik toe aan een verse install, dus ben er best tevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:13
Kecin schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 00:24:

Ik heb dat ook een keer gehad met mijn Sony Ericsson P900. Het lag aan T-mobile en/of mijn oude sim kaart wat nog een Ben kaart was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mau_Maus schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:39:
[...]

Waarschijnlijk na een hard reset ook wel, ik merk opzich niet zo heel veel evrschil... alelen was ik toe aan een verse install, dus ben er best tevreden mee :)
Same here. Zat gewoon te wachten om een excuus te krijgen voor een schone install.
Maar toch even een lijstje met veranderingen.

Plus/min punten van de update :

+ GPS krijgt sneller een fix ( meestal binnen 5 seconden ).
+ GPS werkt in huizen/flats.
+ Vodafone Internet heeft bij mij weer 100~150KBps Download ( ik had met v20 maar 1~10).
+ Het programma zoekopdrachten start veel sneller op. ( duurde eerst soms wel een minuut)

- Ik krijg nu elke dag smsjes van MyNokia terwijl ik mij hier niet voor had aangemeld.

Ik test dit allemaal terwijl ik deze programa's op de achtergrond heb draaien :
Rotateme V2.2 , Advanced Phone Lock.

*edit* Mijn ervaringen even op een rijtje gezet, leest wat makkelijker :).

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 241784 op 27-03-2008 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik heb de telefoon net naar de Primafoon gebracht. Viel onder garantie....
Dus binnenkort eens zien of ik hem terug krijg, mis em nu al :(!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05 14:47
Anoniem: 241784 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:17:

+ Vodafone Internet heeft bij mij weer 100~150KBps Download ( ik had met v20 maar 1~10).
Kun je me zeggen hoe je dat meet? Met een proggie ofzo?

[ Voor 8% gewijzigd door Harmani op 27-03-2008 19:48 ]

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06-2024
Vandaag is m'n Jabra BT3030 bluetooth stereo headset binnengekomen. Weet iemand hoe je dat kettinkje kunt verwijderen zonder de boel te slopen? Heb nu het oogje maar opengebogen om het ding te verwijderen, maar da's niet echt een methode die je vaak moet doen.

Veel meer on-topic: v21 zou betere BT-headset-support hebben. De BT3030 heeft knoppen voor volume, play/pauze/stop, spoelen/vorig/volgend nummer. Alleen de play/pauze/stop-knop doet wat je ervan verwacht. Spoelen en vorig/volgend nummer doet niks en volume regelt alleen het volume van de BT3030 zelf, daar waar ik had verwacht dat het volume van de N95 aangepast zou worden. Raar hoor. Is dat 'normaal'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Harmani schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:48:
[...]

Kun je me zeggen hoe je dat meet? Met een proggie ofzo?
Dit heb ik gemeten met www.speedtest.nl . Daarom zeg ik ook ongeveer omdat ik weet dat het maar een moment opname is, ik heb het wel op meerde moment van de dag gemeten en over verschillende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:22
Ik heb momenteel problemen met Nokia PC Suite.

Heb de nieuwste versie en telkens als ik mijn telefoon aansluit (via USB of BlueTooth) dan loopt de applicatie na +/- 10 seconden vast. (Nokia PC Suite werkt niet meer)
Heb ook de versie geprobeert die je van de site kunt downloaden, zonder de update te installeren, maar die heeft hetzelfde.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-12-2020
Heel apart. Zal ik even updaten naar de nieuwste firmware, vindt de nokia software updater mijn telefoon niet ?! Terwijl er bij de vorige updates niks aan de hand was... Ik heb hem gewoon verbonden via de kabel en dan pc suite. Net als altijd....

Iemand suggesties of hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
friendlyfiend schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 23:02:
Heel apart. Zal ik even updaten naar de nieuwste firmware, vindt de nokia software updater mijn telefoon niet ?! Terwijl er bij de vorige updates niks aan de hand was... Ik heb hem gewoon verbonden via de kabel en dan pc suite. Net als altijd....

Iemand suggesties of hetzelfde probleem?
Klinkt bekend. Ik had ook major troubles met NSU, terwijl het prima gewerkt heeft en de rest van de PC Suite ook prima zijn ding deed. Kijk eens in de system properties. Heb je toevallig een uitroeptekentje staan bij de Nokia USB COM-device? Wat bij mij uiteindelijk DE truuk was weet ik nog steeds niet, maar ik heb iig handmatig de COM-poort veranderd, en een ander kabeltje (een plain simple USB-kabeltje) gebruikt.

Je kunt anders nog proberen om de Connectivity drivers opnieuw te installeren. Let op: je moet dan zowel de drivers als de "PC connectivity suite" ofzo uninstalleren.

Bloated gas factory :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-05 22:43
Mjah had het zelf ook, kheb alles geprobeerd. Alleen driver en toen NSU, alleen NSU, alles door elkaar, met en zonder reboots etc. Niets werkt. Toen maar alles op de laptop geinstalleerd en daar werkte het meteen perfect. Om 1 of andere reden vind NSU m'n desktop PC niet leuk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-05 22:43
Anoniem: 241784 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:17:
[...]

Same here. Zat gewoon te wachten om een excuus te krijgen voor een schone install.
Maar toch even een lijstje met veranderingen.

Plus/min punten van de update :

+ GPS krijgt sneller een fix ( meestal binnen 5 seconden ).
+ GPS werkt in huizen/flats.
+ Het programma zoekopdrachten start veel sneller op. ( duurde eerst soms wel een minuut)

- Ik krijg nu elke dag smsjes van MyNokia terwijl ik mij hier niet voor had aangemeld.

Ik test dit allemaal terwijl ik deze programa's op de achtergrond heb draaien :
Rotateme V2.2 , Advanced Phone Lock.

*edit* Mijn ervaringen even op een rijtje gezet, leest wat makkelijker :).
Dat van MyNokia kun je je voor afmelden, d'r is een MyNokia prog onder Toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
  • Laatst online: 09-12-2020
Fuzzillogic schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 23:11:
[...]

Klinkt bekend. Ik had ook major troubles met NSU, terwijl het prima gewerkt heeft en de rest van de PC Suite ook prima zijn ding deed. Kijk eens in de system properties. Heb je toevallig een uitroeptekentje staan bij de Nokia USB COM-device? Wat bij mij uiteindelijk DE truuk was weet ik nog steeds niet, maar ik heb iig handmatig de COM-poort veranderd, en een ander kabeltje (een plain simple USB-kabeltje) gebruikt.

Je kunt anders nog proberen om de Connectivity drivers opnieuw te installeren. Let op: je moet dan zowel de drivers als de "PC connectivity suite" ofzo uninstalleren.

Bloated gas factory :(
Geprobeerd, maar werkt niet echt. Snap het gewoon niet. De logica mist hiervan helemaal, volgens mij....

Ach, anders schaf ik maar een nieuwe pc aan. 8)7

Iemand nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216515

Ik zie een aantal mensen ook al melding maken van het feit dat zij een veel snellere GPS fix hebben. Ik kan alleen niet vinden wat er gedaan is met de nieuwe firmware waardoor deze fix zoveel sneller is. Ik krijg nu zelfs in huis een fix, iets waar ik buiten vaak een halve minuut op moest wachten. Zit ik in de auto dan heb ik binnen 5 seconden inmiddels ook een fix.

Wat ik me dus afvraag is of ik kan verwachten dat ze de performance van de interne GPS nog zullen/kunnen verbeteren in de toekomst. Want ik was eerst niet echt te spreken over de algemene werking, maar kan me nu veel beter voorstellen dat je hier echt mee wil gaan spelen (bijvoorbeeld als serieuze vervangen van mijn externe bluetooth muis in de auto/voor gebruik in combinatie met SportsTracker tijdens het mountainbiken).

Misschien is er iemand die hier een zinvolle voorspelling over kan doen. Voor de rest; de GPS fix is echt veel sneller! :o ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@SJFVANDERHOOFT,
Ook ik merk een veel snellere fix met nieuwe FW, en dat met slider altijd gesloten.
Ik zal eens in de gaten houden hoeveel satelieten hij nu heeft in gesloten toestand daar ik met FW20 er zo rond de 6 a 7 had.
Wellicht hebben ze de werking van de A-GPS verbeterd?
Dat is het enige logische wat ik bedenken kan aangezien we allemaal weten dat de GPS chip in de N95 nou niet 1 van de beste is en op errug onhandige plek zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
De chip is misshcien niet zo geweldig.. en de fix tijd verbeterd met AGPS

Maar ik heb me altijd wel evrbaast over het vele commentaar... Met fw11 en Routee 66 v7... Kon ik gewoon lekker navigeren. En dat was het doel van dat ding...

En ja nu is die helemaal geweldig. Vaak velen malen sneller dan de tomtom van me broer met een coldfix.

Ds zonder externe gps kon je altijd al er wel mee werken vond ik... SJFVANDERHOOFT hoezo wil je erover een voorspelling? Zeker zals die nu is kan je hem perfect gebruiken voor je doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Mau_Maus: Een voorspelling, omdat ik geinteresseerd ben in het feit of je deze GPS chip dus softwarematig kunt verbeteren in de toekomst. Dat zou (in mijn beleving) namelijk ook betekenen dat losse bluetooth GPS ontvangers met een "simpele" update veel beter zouden werken.

Ik vraag me dus gewoon af of Nokia in de toekomst de werking nog verder kan optimaliseren. Als dat kan, vraag ik me oprecht af waarom andere producenten van losse GPS ontvangers dat niet eerder hebben gedaan...

Tevens: nu de fix veel sneller is en ook op minder voor de hand liggende locaties snel voor de hand, kun je je telefoon dus ook veel beter gebruiken. Ik wilde graag icm SportsTracker bijhouden waar ik had gefietst, maar dat was dus vaak een lastige opgave. Dat is nu in ieder geval echt véél beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 216515 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:05:
@Mau_Maus: Een voorspelling, omdat ik geinteresseerd ben in het feit of je deze GPS chip dus softwarematig kunt verbeteren in de toekomst. Dat zou (in mijn beleving) namelijk ook betekenen dat losse bluetooth GPS ontvangers met een "simpele" update veel beter zouden werken.

Ik vraag me dus gewoon af of Nokia in de toekomst de werking nog verder kan optimaliseren. Als dat kan, vraag ik me oprecht af waarom andere producenten van losse GPS ontvangers dat niet eerder hebben gedaan...

Tevens: nu de fix veel sneller is en ook op minder voor de hand liggende locaties snel voor de hand, kun je je telefoon dus ook veel beter gebruiken. Ik wilde graag icm SportsTracker bijhouden waar ik had gefietst, maar dat was dus vaak een lastige opgave. Dat is nu in ieder geval echt véél beter!
Ok op die manier...

Ik denk dat losse gps-en, beter van de lopende band afkomen, dan toen met de nokia... Ten eerste omdat dit de eerste nokia was met gps... Dus veel ervaring was er niet mee... Ik denk ook dat softwarematig slechts een kleingedeelte geoptimaliseert kan worden. En dat nu vooral verbetering is gekomen in de manier hoe AGPS wordt afgehandeld in het toestel. En aangezien losse externe gps-en geen internet connectie hebben, zal dat minder nodig zijn. En misschien is het ook zo dat externe gps geen interne fw hebben? Dat alles ligt aan de hand van hoe een TomTom die informatie extract van het apparaat. Maar goed dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandelion
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-03-2022

Dandelion

Edem Kleetun

Nou ben ik misschien een uitzondering, maar met de vorige FW kreeg ik ook binnenshuis al een fix op de GPS.

Iets anders, ik gebruikte altijd het Theme Brushed Metal. Nu was ik de installatie daarvan kwijt, dus ik dacht effe opnieuw downloaden, maar het theme is gewijzigd, nu met allerlei blauwe highlights en geen streepjes meer als batterij indicator maar een blauwe balk. Vraag is, heeft iemand hier de install van de ouwe versie nog, waar de batterij indicator nog gewoon streepjes zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180282

met de nieuwste software kan ik nu ook filmpjes op youtube bekijken, maar ik wil ook filmpjes op andere sites bekijken zoals op petrolhead.nl en dat lukt niet.

Bestaan daar programma's voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 180282 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:27:
met de nieuwste software kan ik nu ook filmpjes op youtube bekijken, maar ik wil ook filmpjes op andere sites bekijken zoals op petrolhead.nl en dat lukt niet.

Bestaan daar programma's voor ?
Nee
Dandelion schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:19:
Nou ben ik misschien een uitzondering, maar met de vorige FW kreeg ik ook binnenshuis al een fix op de GPS.

Iets anders, ik gebruikte altijd het Theme Brushed Metal. Nu was ik de installatie daarvan kwijt, dus ik dacht effe opnieuw downloaden, maar het theme is gewijzigd, nu met allerlei blauwe highlights en geen streepjes meer als batterij indicator maar een blauwe balk. Vraag is, heeft iemand hier de install van de ouwe versie nog, waar de batterij indicator nog gewoon streepjes zijn?
hmmm zit ie hier bij?:

http://mosh.nokia.com/tag/brushed

[ Voor 17% gewijzigd door Mau_Maus op 28-03-2008 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandelion

Dandelion

Edem Kleetun

ik geloof het wel! Thanks

[ Voor 4% gewijzigd door Dandelion op 28-03-2008 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:13
Ik wil ook graag mijn firmware updaten.
Maar zodra ik de Software Updater installeer, en deze wil starten krijg ik de melding dat bepaalde onderdelen missen. Dit, terwijl ik de complete PC-Suite wel heb geïnstalleerd, en de drivers.
(Kan ook wel gewoon bestanden e.d overzetten en synchroniseren. naar mijn telefoon).

Komt dit door Windows Vista? (Op mijn 'oude' XP Laptop had ik hier namelijk geen probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Robbie T schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 22:02:
Ik wil ook graag mijn firmware updaten.
Maar zodra ik de Software Updater installeer, en deze wil starten krijg ik de melding dat bepaalde onderdelen missen. Dit, terwijl ik de complete PC-Suite wel heb geïnstalleerd, en de drivers.
(Kan ook wel gewoon bestanden e.d overzetten en synchroniseren. naar mijn telefoon).

Komt dit door Windows Vista? (Op mijn 'oude' XP Laptop had ik hier namelijk geen probleem mee.
Ik heb dat ook gehad, was bij mij geloof ik als ik de software update wilde uitvoeren vanuit PC suite. Je kunt de software updater ook uitvoeren vanuit "Start", toen deed hij het bij mij wel! Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Anoniem: 216515 schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 10:42:
[...]

Ik heb dat ook gehad, was bij mij geloof ik als ik de software update wilde uitvoeren vanuit PC suite. Je kunt de software updater ook uitvoeren vanuit "Start", toen deed hij het bij mij wel! Succes
Helaas, dit werkt ook niet bij mij. Ook niet als ik de installatie in compatibiliteitsmodus uitvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
  • Laatst online: 20-02-2022
is het mogelijk om de firmware up te daten zodat die Nederlandse menu's heeft.
toestel heeft geen Nederlandse menu's, wel de andere talen zoals Engels, Duits,Frans,....
Of bestaat er nog iets anders dat je wel Ned. krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
M3 SMGII schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:25:
is het mogelijk om de firmware up te daten zodat die Nederlandse menu's heeft.
toestel heeft geen Nederlandse menu's, wel de andere talen zoals Engels, Duits,Frans,....
Of bestaat er nog iets anders dat je wel Ned. krijgt
Ja productcode veranderen... Ben je dat nog nergens tegen gekomen dan? Maar hoe dat gedaan wordt, mag toch niet besproken worden hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215701

bestaat er ook een programma om cams open te krijgen ?op de pc gaan ze open met java maar op de n95 niet.iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Wat bedoel je met 'cams open te krijgen'? :?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141439

Hallo!

Ik zit met een probleem dat is namelijk, ik heb vandaag de nieuwe FW update voor de N95 uitgevoert, maar nu probeer ik mijn ''willekeurige zowel R66 als Nokia Maps" navigatie aan de praat te krijgen, maar ik heb de indruk dat die GPS geen ene kick geeft? Af en toe zie ik bij sattellietstatus een lege balk met een een cijfer ervoor en na een paar seconder verdwijnt ie weer en dan staat er (geen satellietgegev. beschikbaar) :?

Ik ben er al bijna de heledag mee bezig en ik hoop dat jullie mij hieruit kan helpen..

Dankjewel!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cams open met java zoals op msn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandelion

Dandelion

Edem Kleetun

Anoniem: 141439 schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 18:08:
maar ik heb de indruk dat die GPS geen ene kick geeft? Af en toe zie ik bij sattellietstatus een lege balk met een een cijfer ervoor en na een paar seconder verdwijnt ie weer en dan staat er (geen satellietgegev. beschikbaar) :?
je hebt de standaard aanpak gebruikt? Open geschoven, buiten, openlucht, stil staan en 5 minuten gewacht?

[ Voor 26% gewijzigd door Dandelion op 29-03-2008 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd, Ik was in de middag wel even naar buiten, zeker 2 uurtjes lang heb hem ook zolang mogelijk geprobeerd verbinding te laten maken, maar ik stond niet stil?? Maar zoals ik las hebben sommige mensen een fix binnen 20 sec? Waarom duurt het bij mij zo lang dan? Of is dat eenmalig :?

Wat een shitzooi is dit joh 8)7
Dandelion schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 21:16:
[...]

je hebt de standaard aanpak gebruikt? Open geschoven, buiten, openlucht, stil staan en 5 minuten gewacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127014

A-gps staat aan??
Anoniem: 141439 schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 21:24:
Idd, Ik was in de middag wel even naar buiten, zeker 2 uurtjes lang heb hem ook zolang mogelijk geprobeerd verbinding te laten maken, maar ik stond niet stil?? Maar zoals ik las hebben sommige mensen een fix binnen 20 sec? Waarom duurt het bij mij zo lang dan? Of is dat eenmalig :?

Wat een shitzooi is dit joh 8)7

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
En nu in een Nederlandse volzin met interpunctie graag, want ik kan er nog steeds niets van maken. De link tussen MSN en Java ontgaat me, maar dat is dan wellicht omdat ik geen MSN gebruik. Als je graag wilt chatten met beeld en geluid via het MSN-protocol op je N95, dat kun je wel vergeten. Het zou theoretisch kunnen, maar het gesloten protocol en andere obstakels maken dat zo goed als onhaalbaar.

Microsoft zou zich eraan kunnen wagen, maar dat lijkt me ook zeer sterk, aangezien dat zou concurreren met het (duur betaalde) beeldbellen van de providers. Dat zou dus betekenen dat ze minder centjes uit jouw zakken kunnen kloppen, en dat lijkt tegenwoordig een doodzonde te zijn voor bedrijven :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, alles staat aan behalve Bluetooth
Ik laat hem nu nog steeds naar satellieten zoeken, maarja.. t lijkt wel alsof dat ding gek aan het worden is en zo maakt hij mij ook gek
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127014

Ik bedoelde eigenlijk of je je Assisted-GPS aan hebt staan, dus even instellen via:
Instrumenten-->instellingen-->algemeen-->positiebepaling
via deze methode wordt er via je netwerk een snellere verbinding gemaakt..
Anoniem: 141439 schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 23:02:
Ik laat hem nu nog steeds naar satellieten zoeken, maarja.. t lijkt wel alsof dat ding gek aan het worden is en zo maakt hij mij ook gek
8)7

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Anoniem: 141439 schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 23:02:
8)7

[...]
Heb je het ding eens gereboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Robbie T schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 13:13:
[...]

Helaas, dit werkt ook niet bij mij. Ook niet als ik de installatie in compatibiliteitsmodus uitvoer.
Heb het bij mijn vader op de laptop geinstalleerd. (Ook Vista). En toen kon ik wel updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, dat bedoel ik bij positiebepaling staat alles aan behalve bluetooth gps :)
Anoniem: 127014 schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 23:09:
Ik bedoelde eigenlijk of je je Assisted-GPS aan hebt staan, dus even instellen via:
Instrumenten-->instellingen-->algemeen-->positiebepaling
via deze methode wordt er via je netwerk een snellere verbinding gemaakt..

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3x Harde reboot.. 2x Route 66 geinstaleerd en met Nokia maps geprobeerd, alleen het probleem is hij krijgt geen fix!:S
Fuzzillogic schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 23:11:
[...]

Heb je het ding eens gereboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok bedankt.spijtig dat het niet lukt op n95 op mijn vroegere htc tyntt ging dit wel.Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Anoniem: 141439 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 00:08:
3x Harde reboot.. 2x Route 66 geinstaleerd en met Nokia maps geprobeerd, alleen het probleem is hij krijgt geen fix!:S

[...]
NSP dan maar? Als het ding na een harde reset nog niet doet wat-ie doen moet, dan lijkt het mij een geval garantie.

offtopic:
btw, top-posten is vervelend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 215701 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 00:22:
ok bedankt.spijtig dat het niet lukt op n95 op mijn vroegere htc tyntt ging dit wel.Groetjes
Geen msn met beeld hoor. Je doeld op heel wat anders denk ik. Maar wat dat is snap ik ook niet met 'open cams'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mau_Maus schreef op zondag 30 maart 2008 @ 01:40:
[...]

Geen msn met beeld hoor. Je doele op heel wat anders denk ik. Maar wat dat is snap ik ook niet met 'open cams'.
Kan me er wel een voorstelling bij maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Wat staat er bij jullie in je N95 nu de zomertijd is ingegaan. Tijdstip klopt wel bij mij, alleen hij geeft aan GMT+2, volgens mij moet dat GMT+1 zijn toch?

Laat maar, al gevonden Greenwich Mean Time :P

[ Voor 32% gewijzigd door Barfman op 30-03-2008 10:43 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
[...]
Probeer eens instrumenten\instellingen\algemeen\fabrieksinstellingen.
Met code 12345 dat deedt bij mij de truuk om het aan de gang te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Laatst online: 05-05 19:57
Probeer nogmaals je firmware opnieuw te installeren, dan wordt je toestel van top tot teen gereset, misschien is er toch ergens iets mis gegaan met het updaten....

Daarna zou ik als ik jou was eerst eens proberen met GPS Gegevens een fix te krijgen voordat je ook maar een programma installeerd. Als het dan nog niet werkt kun je het beste even bij een NSP langs wippen. (spreekwoordelijk he)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

webcams.sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditmar
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:49
Laatst werd mijn keyboard rechtsonder slechter belicht (blauwe ledjes).
Ik heb toen het keyboardje eraf geklikt en kwam tot de conclusie dat 1 van de 4 ledjes niet werkte en er niet eens op zat! Tevens loopt mijn accu nu spontaan als een gek leeg zonder dat ik iets doe met mijn telefoon. Heb hem vandaag, gister en aantal dagen geleden al opgeladen en gister firmare V21 erop gezet. Heb ik een lekstroom uit het ledje zoja, kan ik mijn nokia dan opsturen? Tevens is die slider niet helemaal goed, trilt een beetje (hoort niet in dit topic thuis, weet ik), dus dan laat ik hem voor dat probleem ook meteen laten maken.
Ik heb nog nooit accu problemen gehad, dat is pas sinds kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ja dat hadden wij ook al bedacht. Waar blijft die volzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_Tech
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-03-2023
Lukt het jullie al om apps te signen met Open Symbian Signed? Mij lukt het zelfs niet met programma's die het wel horen te doen zoals Flipsilent. Wat vullen jullie in bij Capability information? Want daar wijst hij hem elke keer op af bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Fuzzillogic schreef op zondag 30 maart 2008 @ 12:24:
[...]

Ja dat hadden wij ook al bedacht. Waar blijft die volzin?
Doe eens normaal wijsneus, niet iedereen kan zo perfect Nederlands als jij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Sander-B schreef op zondag 30 maart 2008 @ 12:46:
[...]

Doe eens normaal wijsneus, niet iedereen kan zo perfect Nederlands als jij!
Hij is absoluut niet wijsneuzerig bezig. Gi005 verwacht dat wij hem in 3 woorden kunnen helpen.
Gebruikt geen enkele hoofdletters, en de interpunctie is zeker al ver te zoeken.
En als je niet meer dan 3 woorden Nederlands kan, en geen fatsoenlijke volzinnen kan maken. Dan zegt dat meer over GI005 dan over Sander-B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok .Hier mijn vraagje.
Is het mogelijk met de n95 webcams te bekijken op www.jmeeting.com.Ik krijg de site wel open,maar op de n95 kan ik geen webcams bekijken omdat deze werken met een java plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Anoniem: 215701 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:44:
Ok .Hier mijn vraagje.
Is het mogelijk met de n95 webcams te bekijken op www.jmeeting.com.Ik krijg de site wel open,maar op de n95 kan ik geen webcams bekijken omdat deze werken met een java plugin.
Kijk nou komen we ergens. De link met MSN en jMeeting is me nog steeds niet duidelijk, maar wat ik uit die (uitserst slechte) website kan opmaken is dat er geen link is. Of bedoel je met "MSN" soms "chatten"? Het is de goden (optioneel, en naar eigen keuze) zij dank nog geen synoniem!

jMeeting werkt met J2SE, de Standard Edition. De N95 ondersteunt alleen J2ME, de Mobile Edition. De mobile versie is voor apparaten met weinig resources, en derhalve dan ook veel minder krachtig de de Standard Edition. De features die jMeeting nodig heeft om te werken worden niet ondersteund door de N95. Dus het werkt niet. En dat kans dat het ooit met video en al gaat werken op de N95 lijkt me ook uitgesloten, tenzij ze er een native Symbian-applicatie van zouden maken. (Het is niet de N95 die niet krachtig genoeg zou zijn, maar J2ME)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Robbie T schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:18:
[...]

Hij is absoluut niet wijsneuzerig bezig. Gi005 verwacht dat wij hem in 3 woorden kunnen helpen.
Gebruikt geen enkele hoofdletters, en de interpunctie is zeker al ver te zoeken.
En als je niet meer dan 3 woorden Nederlands kan, en geen fatsoenlijke volzinnen kan maken. Dan zegt dat meer over GI005 dan over Sander-B.
Dat kan dan wel op een iets minder neerbuigende manier duidelijk gemaakt worden, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandelion

Dandelion

Edem Kleetun

Sander-B schreef op zondag 30 maart 2008 @ 14:29:
[...]

Dat kan dan wel op een iets minder neerbuigende manier duidelijk gemaakt worden, of niet?
De eerste paar keer wel ja. Maar op een gegeven moment houdt het volgens mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Modbreak:Graag weer ontopic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo komen we sneller aan de 10000 .Jammer dat dit niet werkt .Ik ga eens opzoek naar een mobieltje die dat kan, met windows mobiel 6 zou het wel lukken.Bedankt en nog een fijne zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_Tech
Heeft iemand enige ervaring met het signen van apps via Open Signed Online van Symbian Signed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Anoniem: 215701 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 16:56:
Jammer dat dit niet werkt .Ik ga eens opzoek naar een mobieltje die dat kan, met windows mobiel 6 zou het wel lukken.Bedankt en nog een fijne zondag.
Nou ben ik wel benieuwd hoe het dan op WinMob wel kan werken. Ik zie niets op die site over gebruik op mobieltjes. Het zou wel kunnen werken, als er een J2SE-variant is voor WinMob, maar bij mijn weten is die er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
King_Tech schreef op zondag 30 maart 2008 @ 17:08:
Heeft iemand enige ervaring met het signen van apps via Open Signed Online van Symbian Signed?
Kijk eens in Het Symbian S60 3rd Edition Discussie Topic :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46617

Momenteel loopt mijn abonnement af en ik ben geneigd een N95 8gb aan te schaffen. Ik vroeg mij af hoe jullie het doen met internet en gerelateerde zaken, want zelf vind ik dan een touchscreen wel erg fijn. Valt er een beetje mee te internetten en mail mee te versturen, ondanks dat het apparaat geen touchscreen heeft? Want een mail opmaken met behulp van het gewone keyboard lijkt me wat tijdrovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Laatst online: 24-08-2024
Hallo allemaal :)

Sinds vrijdagavond ben ik ook een bezitter van de Nokia N95 8GB. Spiderman heb ik inmiddels afgekeken dus nu kan ik mij richten op de telefoon zelf ;) :P

Wat mij irriteert is het 'bureaublad'. Hoe kan ik dit aanpassen? Ik heb nu 7 kleine icoontjes bovenaan met daaronder 3 tekstregels met : "Zkopdr.: Internet en Mijn inhoud" + "Geen items vandaag" + "WLAN-scan uit". Ik heb me rot lopen zoeken naar iets van snelkoppelingen of iets met weergave, maar kan nergens vinden hoe ik dit nou kan aanpassen.

Waarschijnlijk een domme vraag, maar als ik met mijn telefoon via ons draadloos netwerk thuis verbinding maak en het internet op ga, kost mij dit dan geld? (dan bedoel ik niet het internet abonnement thuis, maar het abo van mn telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thrilled schreef op zondag 30 maart 2008 @ 21:24:

Sinds vrijdagavond ben ik ook een bezitter van de Nokia N95 8GB. Spiderman heb ik inmiddels afgekeken dus nu kan ik mij richten op de telefoon zelf ;) :P

Wat mij irriteert is het 'bureaublad'. Hoe kan ik dit aanpassen? Ik heb nu 7 kleine icoontjes bovenaan met daaronder 3 tekstregels met : "Zkopdr.: Internet en Mijn inhoud" + "Geen items vandaag" + "WLAN-scan uit". Ik heb me rot lopen zoeken naar iets van snelkoppelingen of iets met weergave, maar kan nergens vinden hoe ik dit nou kan aanpassen.

Waarschijnlijk een domme vraag, maar als ik met mijn telefoon via ons draadloos netwerk thuis verbinding maak en het internet op ga, kost mij dit dan geld? (dan bedoel ik niet het internet abonnement thuis, maar het abo van mn telefoon)
Over je internet, nee dat kost geen geld! Over je snelkoppelingen, volgens mij kun je ze niet weghalen, maar wel veranderen via (in ieder geval op de N95 met een 4GB kaartje ;-) ) : menu - tools - settings - general - personalisation - standby mode (of natuurlijk gewoon de nederlandse vertalingen hiervoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T

Als jij via de draadloze verbinding thuis het internet op ga, kost het je geen geld.

De snelkoppelingen kun je uitzetten:
Menu-->instrumenten-->instellingen-->algemeen-->persoonlijk-->standbye modus-->Act. standby aan of uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online

Je kan alleen die 7 snelkoppelingen veranderen + de onderste 2 functie toetsen.

Die zoekopdrachten , wlan, kalender, die blijven er altijd staan helaas.

en via wifi betaal je niks extra's.
(dan bedoel ik niet het internet abonnement thuis, maar het abo van mn telefoon)
Dat vind ik nogal een vage zin. Maar ik denk dat ik weet wat je bedoelt. Je krijgt geen extra bedrag op je internetabbo thuis, of op je tel. abbo... voor gebruik van je thuis wifi.

Op andere plaatsen heb je hotspots waar je soms wel voor moet betalen, maar dat is wat anders.

Sjezus nummer 3 al die je antwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Anoniem: 46617 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 20:28:
Momenteel loopt mijn abonnement af en ik ben geneigd een N95 8gb aan te schaffen. Ik vroeg mij af hoe jullie het doen met internet en gerelateerde zaken, want zelf vind ik dan een touchscreen wel erg fijn. Valt er een beetje mee te internetten en mail mee te versturen, ondanks dat het apparaat geen touchscreen heeft? Want een mail opmaken met behulp van het gewone keyboard lijkt me wat tijdrovend.
Als je heel regelmatig mobiel mailt gaat het keypad van de N95 je irriteren, een bluetooth toetsenbordje of een telefoon met een volwaardig toetsenbord is dan een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Anoniem: 216515 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 21:35:
[...]
Over je internet, nee dat kost geen geld!
Robbie T schreef op zondag 30 maart 2008 @ 21:36:
[...]
Als jij via de draadloze verbinding thuis het internet op ga, kost het je geen geld.
Mau_Maus schreef op zondag 30 maart 2008 @ 21:43:
[...]
en via wifi betaal je niks extra's.
Thnx allen :P
[...]

Dat vind ik nogal een vage zin. Maar ik denk dat ik weet wat je bedoelt. Je krijgt geen extra bedrag op je internetabbo thuis, of op je tel. abbo... voor gebruik van je thuis wifi.

Op andere plaatsen heb je hotspots waar je soms wel voor moet betalen, maar dat is wat anders.
Ja ik bedoel, er wordt hier thuis een maandelijks bedrag neergelegd voor het internet hier thuis, dat snap ik. Maar kost het voor mij op mijn telefoon dan nog extra geld via mijn provider? of komt het op de rekening van het internet hier thuis? Ik neem dat er ooit iemand moet betalen voor het internetten op mijn telefoon..
Anoniem: 216515 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 21:35:
[...]
Over je snelkoppelingen, volgens mij kun je ze niet weghalen, maar wel veranderen via (in ieder geval op de N95 met een 4GB kaartje ;-) ) : menu - tools - settings - general - personalisation - standby mode (of natuurlijk gewoon de nederlandse vertalingen hiervoor).
Dit werkt alleen voor de 2 sneltoetsen (links en rechts onderin), en niet voor diegene die bovenin staan, thnx though, heb er eentje veranderd naar 'nieuw sms bericht', vond ik handiger ;)
Robbie T schreef op zondag 30 maart 2008 @ 21:36:
[...]
De snelkoppelingen kun je uitzetten:
Menu-->instrumenten-->instellingen-->algemeen-->persoonlijk-->standbye modus-->Act. standby aan of uit zetten.
Ok dat werkt, haalt alles weg. Maar die internet switch vond ik dan wel weer handig.. kan ik niet 1 optie laten staan bijvoorbeeld? Altijd alles aan of alles uit dus?
[...]

Je kan alleen die 7 snelkoppelingen veranderen + de onderste 2 functie toetsen.

Die zoekopdrachten , wlan, kalender, die blijven er altijd staan helaas.
Nja ze blijven dus niet altijd staan, met de oplossing boven je gaan ze allemaal weg ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Thrilled op 30-03-2008 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511

Ik heb een probleem met mijn N95 8GB. Ik heb de nieuwste firmware (15.0.015). Een aantal dagen geleden werkte het speakertje opeens niet meer (handsfreespeaker wel, 'bel'speaker niet). Ik hoor dus de andere persoon niet als ik bel, en de toetstoon werkt ook niet. Ik heb toen de batterij eruit gehaald en opnieuw aangezet, en daarna werkte hij nog steeds niet. Een half uur later opeens weer wel. Ik heb nu weer hetzelfde probleem. Speakertje werkt niet meer, ook 2 uur later niet.
Iemand dit eerder gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
los contactje ofzo? heb je een verzekering o.i.d? Kan je gewoon opsturen denk ik.. hoe oud is je phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het toestel is nu dik een maand oud en is verzekerd, dus dat is verder geen probleem, maar heb natuurlijk liever dat het iets is dat ik zelf op kan lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Als je het volume helemaal verlaagt tijdens het bellen zet je de speaker helemaal uit. Misschien iets harder zetten?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:55
Vanaf dinsdag hoor ik ook bij de club. Volg al een tijdje dit topic, dus ben benieuwd hoe die mij bevalt!

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Laatst online: 16:41
ik lees over dat mensen het potloodje op de telefoon zo handig vinden . . maar wat kan je hier nu precies mee ? heb m'n n95 nu toch al een jaar maar mischien wil k t potloodje ook een keertje gaan gebruiken ;]

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
een tekst kopiëren en plakken. Door hem ingedrukt te houden en de navi toetsen tegelijkertijd te gebruiken. Hij word ook vaak voor 'snelkoppelingen' gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255003

Even een synchroniseer vraag.....ik hang op mijn werk m'n N95 aan de pc om af en toe te synchen met Novell Groupwise via PC Suite....collega van mij heeft de e51 of zo, synct ook met Groupwise, en bij hem gaat 't helemaal vlekkeloos....bij mij snapt m'n telefoon echter helemaal niks van 'afspraken met herhaling'....als ik bijv. een afspraak in groupwise heb gemaakt die elke week terug komt staat er in mijn telefoon opeens bij elke dag een afspraak die de hele dag duurt.......terwijl de originele afspraak (bijv. elke dinsdag van 9 tot 10) ook terug komt in mijn telefoon-agenda....

heeft iemand hier ervaring mee ?? en enig idee hoe ik dit kan aanpassen ??? in PC suite staan geen conversie-opties o.i.d.......

Als ik met mijn PDA sync met groupwise gaat het weer wel goed.....snap er niks van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BMW_M3 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 23:54:
Als je het volume helemaal verlaagt tijdens het bellen zet je de speaker helemaal uit. Misschien iets harder zetten?
Volume staat (bijna) voluit, heb ik ook al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 15:45
Net mijn N95 geupdate via pc-suite (6.85.1.4.1)

Firmware van de phone is nu 21.0.0.16 (datum 14-02-2008) , dus vergeet Phoenix of een ritje naar een nsp, het kan nu gewoon met Nokia PC Suite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Als ik mijn telefoon backup met pcsuite en daarna het geheugenkaartje eruit haal. Kan ik dan veilig de firmware upgraden en vervolgens gewoon het kaartje er weer in doen+backup terug zetten waardoor ik geen gegevens of instellingen verlies?

Of moet je dan alles opnieuw installeren?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
The-Force schreef op maandag 31 maart 2008 @ 10:32:
Firmware van de phone is nu 21.0.0.16 (datum 14-02-2008) , dus vergeet Phoenix of een ritje naar een nsp, het kan nu gewoon met Nokia PC Suite :)
Mits je productcode goed staat natuurlijk ;-) Anders wordt het toch nog NSP of even Googlelen.

Maar heb idd zelf ook dit weekend via NSU de upgrade gedaan, merk alleen nog erg weinig verschil. GPS fix was al erg snel (incl binnenshuis bij mij). Op kantoor binnen nog steeds geen fix, maar had dat ook niet verwacht (en is bovendien ook niet bepaald nodig).
BMW_M3 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 11:17:
Als ik mijn telefoon backup met pcsuite en daarna het geheugenkaartje eruit haal. Kan ik dan veilig de firmware upgraden en vervolgens gewoon het kaartje er weer in doen+backup terug zetten waardoor ik geen gegevens of instellingen verlies?
Backup van PC Suite is stukken beter dan het ooit geweest is (hij werkt, en alleen dat is al beter dan het geweest is), alle standaard telefoonsettings had ik terug, maar moest wel enkele apps opnieuw installen (alle Psiloc apps die ik had en Route 66 v8). Was bovendien helaas dus weer alle settings van Psiloc MiniGPS kwijt, iemand een tip hoe die te backuppen? App staat in mijn telefoongeheugen, dus alles zou met de backup teruggezet moeten zijn, maar app werkt niet meer naar FW upgrade, alleen opnieuw installen werkt, maar dan zijn alle settings dus weg. Niet veel werk om te herstellen, maar wel hinderlijk want je moet op diverse locaties fysiek weer even de goede cell recorden. Dus als dat voor de volgende FW upgrade beter kan hoor ik het erg graag.

[ Voor 47% gewijzigd door xahmol op 31-03-2008 11:30 ]

Pagina: 1 2 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De laatste tijd worden er veel vragen in dit topic gedumpt zonder enige vorm van eigen inzet. Gelieve eerst te zoeken, ook in deel 8, en daarna pas je vraag te stellen. Vermeld bij je vraag meteen wat je hebt onderzocht en geprobeerd en waarom het niet lijkt te werken.