Nokia N95 (8GB) - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 42 Laatste
Acties:
  • 424.625 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Ursamajor schreef op maandag 28 april 2008 @ 10:07:
[...]

Uhm, begin eens met alinea's maken, zodat het beter te lezen is.
Anders naar een NSP gaan...

Ja inderdaad je hebt gelijk wat die alinea's betreft, maar ik zat op dat moment niet echt met mijn gedachten bij het maken van alinea's. Ik zal er voortaan op letten!

Maar goed, ik zit dus nog steeds met een probleem, want ik kan nog steeds niet updaten via de Nokia updater tool. Ik krijg nu niet meer de foutmelding "cannot connect tot NOL server", ik kwam er namelijk achter dat de datum op de computer op 2007 stond i.p.v. 2008. De updater wil nu wel opstarten en alles gaat goed. Het programma geeft aan dat er een nieuwere versie van de updater beschikbaar is. Deze moet ik verplicht bijwerken voordat ik verder kan, dus het programma begint met het downloaden van de nieuwe bestanden. Na het downloaden verschijnt de melding dat het programma zal afsluiten waarna de installatie zal beginnen. Ik krijg na enkele seconden een melding van Windows Vista, dat het programma wegens een onverwachte fout moet worden afgesloten.

Ik kom steeds een stapje verder, maar na elke stap doet zich weer een nieuw probleem voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
Darkace schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 12:15:
[...]

Hoi, bedankt voor je antwoorden. Het scheelt me wat uitzoekwerk. Zit nu misschien toch te denken om gewoon te wachten tot de Nokia N96 op de markt komt. Die lijkt mij nu wel erg aantrekkelijk. Afwachten wat het wordt.
En vervolgens weer >1 jaar te moeten wachten totdat de firmware enigszins in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkace
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-03-2023

Darkace

Super Kommandant

/\/\|) schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:05:
[...]

En vervolgens weer >1 jaar te moeten wachten totdat de firmware enigszins in orde is.
Dat is dan helaas ook weer eens het "geval" idd. Heb het ook altijd nog zo meegemaakt met nokia. Ze brengen leuke toestellen uit maar de aansturing is dan nogal belabberd om maar zo te noemen. In de beginstadia. >:)

I wear Glasses with extreme modern "SHADES", to prevent any more harm to my precious eyes, because I already had them pretty damn badly damaged, it wasn't my fault back then, it was Yunalesca's ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/\/\|) schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:03:
[...]

Wat in de praktijk ook vaak is qua uitvoeren van "technische klusjes". ;)
Misschien kom jij de verkeerde vrouwen tegen :>

Ik kan mezelf iig erg goed redden hoor, en ik ken genoeg vrouwen die het ook kunnen.

Niet ALLE vrouwen zijn hersenloze schepsels zonder richtingsgevoel of met elektronicafobie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Darkace schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 12:15:
[...]

Hoi, bedankt voor je antwoorden. Het scheelt me wat uitzoekwerk. Zit nu misschien toch te denken om gewoon te wachten tot de Nokia N96 op de markt komt. Die lijkt mij nu wel erg aantrekkelijk. Afwachten wat het wordt.
En als je dan nòg langer wacht heb je een nòg geavanceerder toestel, misschien wel een Nokia N97!
Het voordeel van een model dat op korte termijn vervangen gaat worden is dat bijna alle kinderziektes zijn overwonnen en de prijs ook is gedaald. Maargoed dat voordeel moet je zelf afwegen tegen het nadeel dat je straks een 'oude' telefoon in je handen hebt. Voor mij is de vraag belangrijk, wat kan het nieuwere toestel wat het oudere niet kan en is dat een belangrijk verschil? Daarom heb ik nooit gemaald om de komst van de N95 8GB, het verschil was te klein :) (voor mij dan he).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:34
dafmay schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 21:37:
Nog even verder over SIP. Ik heb nu 3 verschillende voip providers ingesteld bij Internet tel en SIP settings. Voipbuster staat als default ingesteld, verder Voipcheap en Voipdiscount. Als ik nu internet tel start dan start Voipbuster meteen op, en krijg ik de vraag of ik met de andere 2 providers ook wil inloggen. Na bevestiging wordt inderdaad ook bij de andere 2 providers ingelogd. Ik kan dus blijkbaar met 3 providers tegelijk zijn ingelogd.

- hoe weet ik nu met welke provider contact wordt gelegd als ik ga bellen
- en hoe krijg ik het zo gedaan dat ik zelf de keus (per telefoontje) kan maken welke provider te gebruiken
*bump*

Iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Ik heb sinds een paar dagen mijn classic N95 "geupgraded" door een 8 GB kaartje te kopen. Wow, wat een verschil! Ik kan nu 1 GB aan navigatiemappen kwijt, 1 GB aan plaatjes, 1 GB muziek en dan heb ik nog genoeg ruimte over om voor in de vakantie alle TV series a 300 MB/stuk op me mobiel te gooien.
Als het je niks kan schelen dat je met de classic N95 wat minder schermruimte hebt dan met de N95 8GB, maar wel perse de ruimte wilt, dan zou ik kiezen voor de classic N95 met een grote geheugenkaart. Je kan hiermee wel 60 EUR besparen.

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren mijn N95 8gb gekregen. Verbinden met de PC via USB lukt echter niet. Heb "USB verbinding "op de telefoon op "PC suite "staan, vragen op "ja". Direct op de moederbord poorten van de compu aangesloten én al op twee computers geprobeerd. Er gebeurt niks op de PC's bij het aankoppelen. Geen ballonnetje met "nieuwe hardware gevonden". Ook op de telefoon is er dan geen reactie.
Heb ook al harde reset en factoryinstellingen gedaan.
Als laatste heb ik ook al een ander kabeltje geprobeerd.
Doe ik hier iets verkeerd, of lijkt dit een dode USB-poort op de N95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 11:37
ReFleXWolf schreef op woensdag 30 april 2008 @ 00:37:
Ik heb sinds een paar dagen mijn classic N95 "geupgraded" door een 8 GB kaartje te kopen. Wow, wat een verschil! Ik kan nu 1 GB aan navigatiemappen kwijt, 1 GB aan plaatjes, 1 GB muziek en dan heb ik nog genoeg ruimte over om voor in de vakantie alle TV series a 300 MB/stuk op me mobiel te gooien.
Als het je niks kan schelen dat je met de classic N95 wat minder schermruimte hebt dan met de N95 8GB, maar wel perse de ruimte wilt, dan zou ik kiezen voor de classic N95 met een grote geheugenkaart. Je kan hiermee wel 60 EUR besparen.
Je vergeet toch wel een paar voordelen die de 8GB versie heeft hoor.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Laatst online: 20:06
Barfman schreef op woensdag 30 april 2008 @ 09:58:
[...]

Je vergeet toch wel een paar voordelen die de 8GB versie heeft hoor.
Je bedoelt de grotere accucapaciteit? Dubbel werkgeheugen? Met de nieuwste firmwareversie (21) voor de N95 'classic' is dat (voor mij) niet meer relevant. Ik heb een standbytijd van meer dan 2 dagen (met de eerste firmware was dat 1 dag), 'geheugen vol'-meldingen ben ik sinds firmwareversie met 'On-Demand-Paging' niet meer tegengekomen (terwijl ik redelijk veel tegelijk open heb staan).

De 'classic' heeft ook een aantal voordelen boven de 8gb versie: een lenscover, en het is mogelijk om je geheugen in een kaartlezer te stoppen en hem met >15 MB/s vol te gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bthefirst
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 14:09
Na wat zoeken kan ik zo 1 2 3 niet de oplossing vinden voor mijn probleem. Ik heb mijn Nokia N95 8GB geupdate naar de laatste firmware. Maar nu krijg ik alle toegangspunten dubbel (op wlan na). Alles verwijderen, opnieuw opstarten en instellingen opnieuw verkrijgen mag niet baten... Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
chapie schreef op woensdag 30 april 2008 @ 11:03:
[...]

Je bedoelt de grotere accucapaciteit? Dubbel werkgeheugen? Met de nieuwste firmwareversie (21) voor de N95 'classic' is dat (voor mij) niet meer relevant. Ik heb een standbytijd van meer dan 2 dagen (met de eerste firmware was dat 1 dag), 'geheugen vol'-meldingen ben ik sinds firmwareversie met 'On-Demand-Paging' niet meer tegengekomen (terwijl ik redelijk veel tegelijk open heb staan).

De 'classic' heeft ook een aantal voordelen boven de 8gb versie: een lenscover, en het is mogelijk om je geheugen in een kaartlezer te stoppen en hem met >15 MB/s vol te gooien :)
Helemaal met je eens. En vergeet de resolutie van het scherm niet, die is bij de 8GB versie hetzelfde bij een groter schermoppervlak.

Ach ieder zijn meug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
bthefirst schreef op woensdag 30 april 2008 @ 11:46:
Na wat zoeken kan ik zo 1 2 3 niet de oplossing vinden voor mijn probleem. Ik heb mijn Nokia N95 8GB geupdate naar de laatste firmware. Maar nu krijg ik alle toegangspunten dubbel (op wlan na). Alles verwijderen, opnieuw opstarten en instellingen opnieuw verkrijgen mag niet baten... Iemand een oplossing?
Welke provider ? kijk daar eens op de website, voor de instellingen, en die per sms te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
chapie schreef op woensdag 30 april 2008 @ 11:03:
[...]

Wil niet opscheppen over de USB snelheid van de N95-2 versie, maar op gegevens-overdracht USB pompt hij ruim 40MB/Sec ........... dan is 15MB/Sec langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:44
Maar wat is nou eigenlijk de beweegreden om die lenscover ding eraf te halen bij de 8gig? Vind het juist wel een goed systeem op de n95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
hetnet schreef op woensdag 30 april 2008 @ 13:19:
[...]

Wil niet opscheppen over de USB snelheid van de N95-2 versie, maar op gegevens-overdracht USB pompt hij ruim 40MB/Sec ........... dan is 15MB/Sec langzaam
Da's knap want dat is bijna de theoretische grens van USB. En gezien het gare USB protocol wordt dat zelden gehaald. Bedoel je niet 40Mbps misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Laatst online: 20:06
hetnet schreef op woensdag 30 april 2008 @ 13:19:
[...]

Overal op internet lees ik andere verhalen, dat de transfersnelheid (net als bij de massaopslagmode bij de 'classic') niet boven de 1 a 2 MB/s uitkomt ;)

Ik denk dat anderen dit hier kunnen bevestigen :)

Trouwens, je zegt ruim 40 MB/s: usb 2.0 is 480 Mbit/s, ik moet het eerste usb-apparaat nog tegenkomen die een hogere overdrachtssnelheid dan 30 a 40 MB/s haalt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bthefirst
hetnet schreef op woensdag 30 april 2008 @ 13:15:
[...]

Welke provider ? kijk daar eens op de website, voor de instellingen, en die per sms te verkrijgen.
Vodafone, handmatig of via de Settings Wizard van Nokia, maar die haalt dus alles dubbel binnen...
Handmatig slaat hij niet op...

[ Voor 4% gewijzigd door bthefirst op 30-04-2008 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
bthefirst schreef op woensdag 30 april 2008 @ 15:04:
[...]

Vodafone, handmatig of via de Settings Wizard van Nokia, maar die haalt dus alles dubbel binnen...
Handmatig slaat hij niet op...
Dan even naar vodafone site, en je daar vandaan een sms laten sturen, met je instellingen.
En die opslaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
chapie schreef op woensdag 30 april 2008 @ 14:18:
[...]

Overal op internet lees ik andere verhalen, dat de transfersnelheid (net als bij de massaopslagmode bij de 'classic') niet boven de 1 a 2 MB/s uitkomt ;)

Ik denk dat anderen dit hier kunnen bevestigen :)

Trouwens, je zegt ruim 40 MB/s: usb 2.0 is 480 Mbit/s, ik moet het eerste usb-apparaat nog tegenkomen die een hogere overdrachtssnelheid dan 30 a 40 MB/s haalt :P
Was grapje ;) Hij haalt 4 MB/sec, Mijn exterene USB HD haald 40MB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bthefirst
hetnet schreef op woensdag 30 april 2008 @ 15:18:
[...]

Dan even naar vodafone site, en je daar vandaan een sms laten sturen, met je instellingen.
En die opslaan :)
Dat zeg ik, Handmatig gaat dat bij vodafone, en die slaat hij dus niet op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-09 14:35
Hai allemaal..

Ik ben net 3 uur op zoek geweest naar het volgende:

Ik zoek een mogelijkheid om met mijn n95 via wifi commando's te versturen naar mijn computer.
Het enige wat ik vind zijn programma's voor je mediacenter ed..
Terwijl ik zelf commando's wil kunnen programeren..

Iemand ideeen? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
hetnet schreef op woensdag 30 april 2008 @ 15:22:
[...]

:/
wallie-s schreef op woensdag 30 april 2008 @ 16:25:
Hai allemaal..

Ik ben net 3 uur op zoek geweest naar het volgende:

Ik zoek een mogelijkheid om met mijn n95 via wifi commando's te versturen naar mijn computer.
Het enige wat ik vind zijn programma's voor je mediacenter ed..
Terwijl ik zelf commando's wil kunnen programeren..

Iemand ideeen? Alvast bedankt
Webservertje op je PC knallen en met PHP oid gaan klussen dan maar? Of geef eens aan wat je precies bereiken wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dersan schreef op woensdag 30 april 2008 @ 14:13:
Maar wat is nou eigenlijk de beweegreden om die lenscover ding eraf te halen bij de 8gig? Vind het juist wel een goed systeem op de n95
Geen idee eigenlijk maar ik heb wel een paar vermoedens.

Apple brengt de iPhone op de markt. Nokia komt vlak erna (naar ik meen) met de N95-8GB. Om dat ding zoveel mogelijk op de iPhone te laten lijken is de 8GB-versie ook zwart, heeft een groter scherm (met dezelfde resolutie als de N95-1 wat daardoor een minder scherp beeld geeft, beetje raar), en heeft ook geen lenscover. Net als de iPhone. En, ook de N95-8GB heeft ineens 8GB flash geheugen én geen uitbreidingsslot. Net als de ..... iPhone. En door de slider breder te maken is het toestel wat "ronder geworden", net als de..... juist. ;)

Zomaar een idee hoor, het kan ook kostenbesparing zijn geweest. Maar dan nog is het raar want de retailprijs ligt hoger dan de N95-1 destijds.

Ik heb inmiddels de N95-1 ruim een jaar en ben er dik tevreden mee. Slider is niet helemaal strak maar dat geeft geen enkel ongemak. Het feit dat ik geheugenkaartjes kan verwisselen en op highspeed kan volgooien en leegmaken via een cardreader, is voor mij het belangrijkste. :)
En uiteraard ook de lenscover zodat ik dat ding ook als een normale camera kan bedienen door gewoon de lenscover te gebruiken om direct een foto te nemen.

Hoe dan ook, de N95 is voor mij het beste allround toestel wat ik ooit heb gehad en nog steeds heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-09 14:35
Webservertje op je PC knallen en met PHP oid gaan klussen dan maar? Of geef eens aan wat je precies bereiken wilt?
Nouw, ik wil eigenlijk mijn telefoon gebruiken om mijn licht computer te besturen.
Deze kast draait op windows, en ik wil dus kringnummers kunnen intikken met mijn telefoon. (bijv. channel 10 tot 24 @ 75%)

Dat is handig op grote festivals waar bluethooth te weinig bereik heeft. Ik had namelijk vroeger een programma die via bluetooth macro's kon bedienen op mijn computer.. Maar ik heb nog geen vergelijkbaar iets gevonden voor windows..

Maar, het idee van een webserver klinkt inderdaad wel logisch, ook al heb ik geen flauw idee hoe die server dan mijn licht software zou moeten aansturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 18:18:
[...]

Geen idee eigenlijk maar ik heb wel een paar vermoedens.

Apple brengt de iPhone op de markt. Nokia komt vlak erna (naar ik meen) met de N95-8GB. Om dat ding zoveel mogelijk op de iPhone te laten lijken is de 8GB-versie ook zwart, heeft een groter scherm (met dezelfde resolutie als de N95-1 wat daardoor een minder scherp beeld geeft, beetje raar), en heeft ook geen lenscover. Net als de iPhone. En, ook de N95-8GB heeft ineens 8GB flash geheugen én geen uitbreidingsslot. Net als de ..... iPhone. En door de slider breder te maken is het toestel wat "ronder geworden", net als de..... juist. ;)

Zomaar een idee hoor, het kan ook kostenbesparing zijn geweest. Maar dan nog is het raar want de retailprijs ligt hoger dan de N95-1 destijds.
Klinkt op zich allemaal prima aannemelijk. Ik geloof echter dat de reden voor het weglaten van de lenscover is het plaatsen van een grotere accu. Er was hierdoor minder ruimte beschikbaar aan de achterkant en bij Nokia heeft men daarom besloten de lenscover weg te laten. Of dit ook de enige en echte reden is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 18:18:
[...]
Ik heb inmiddels de N95-1 ruim een jaar en ben er dik tevreden mee. Slider is niet helemaal strak maar dat geeft geen enkel ongemak. Het feit dat ik geheugenkaartjes kan verwisselen en op highspeed kan volgooien en leegmaken via een cardreader, is voor mij het belangrijkste. :)
En uiteraard ook de lenscover zodat ik dat ding ook als een normale camera kan bedienen door gewoon de lenscover te gebruiken om direct een foto te nemen.
Ik heb in de loop der jaren al meer dan 25 verschillende mobiele telefoons versleten, en heb het nooit langer dan een half jaar uitgehouden met 1 telefoon. Met de N95 doe ik nu al een jaar en nog steeds iedere dag met veel plezier. Dat zegt voldoende :) Ik heb dan ook geen enkel negatief punt aan de N95, behalve dat ik 'm graag wat dunner en lichter zou willen hebben. Maar goed dat is muggeziften.

[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 30-04-2008 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op woensdag 30 april 2008 @ 20:37:
[...]

Klinkt op zich allemaal prima aannemelijk. Ik geloof echter dat de reden voor het weglaten van de lenscover is het plaatsen van een grotere accu. Er was hierdoor minder ruimte beschikbaar aan de achterkant en bij Nokia heeft men daarom besloten de lenscover weg te laten. Of dit ook de enige en echte reden is....
Kan zijn maar ik geloof het niet echt. Die lensslide had niet weggelaten hoeven te worden, maar ik kan het mis hebben.Het is tenslotte een opbouw, geen inbouw. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hetnet schreef op woensdag 30 april 2008 @ 15:22:
[...]

De pest is dat je met de N95-8GB flashgeheugen geen enkele mogelijkheid hebt dit uit te breiden of te vervangen. Ik kreeg met mijn N95-1 een 1GB MicroSD'tje erbij, merk "Nokia". Ik wisselde dit destijds in voor een 1GB SanDisk Highspeed exemplaar en m'n externe geheugentoegang was gelijk véél sneller. Gaat je wel aan het denken zetten mbt de 8GB-versie. Ook soms traag "Nokia" flashgeheugen? (Heb er nu een 8GB-kaartje in zitten van SanDisk en straks een 16GB exemplaar)

2 Collega's op mijn werk hebben inmiddels de 8GB laten omruilen voor een N95-1. Niet alleen vanwege het onscherpere beeld maar voornamelijk vanwege het trage en niet uitbreidbare flashgeheugen. En vanwege het feit dat als de telefoon kapot is, je complete 8GB aan data naar de klote is. En vanwege de ontbrekende lenscover (wordt erg snel vies) en vanwege de omvang van het toestel. Het scheelt niet veel maar toch. En ook vanwege de accu van de N95-1, die het toestel veel minder warm tot heet laat worden.

Ik kraak de 8GB zeker niet af maar ik weet wel zeker dat de N95-1 in deze serie nog steeds de nummer 1 is kwa alleskunner -met- uitwisselbaarheid naar keuze. En ook vanwege het feit dat de firmwares voor de N95-1 prima up to par zijn met de 8GB N95's.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2008 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien sommige reacties begrijp ik nog steeds niet waarom dit topic zo heet en blijft heten.
Er zijn al meerdere vragen over geweest, vandaar.

Ik zou er een plusje bij zetten in de topctitel. (+8GB) Zodoende is het duidelijk dat het over de gehele N95-lijn gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 18:21
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 22:27:
[...]

De pest is dat je met de N95-8GB flashgeheugen geen enkele mogelijkheid hebt dit uit te breiden of te vervangen. Ik kreeg met mijn N95-1 een 1GB MicroSD'tje erbij, merk "Nokia". Ik wisselde dit destijds in voor een 1GB SanDisk Highspeed exemplaar en m'n externe geheugentoegang was gelijk véél sneller. Gaat je wel aan het denken zetten mbt de 8GB-versie. Ook soms traag "Nokia" flashgeheugen? (Heb er nu een 8GB-kaartje in zitten van SanDisk en straks een 16GB exemplaar)

2 Collega's op mijn werk hebben inmiddels de 8GB laten omruilen voor een N95-1. Niet alleen vanwege het onscherpere beeld maar voornamelijk vanwege het trage en niet uitbreidbare flashgeheugen. En vanwege het feit dat als de telefoon kapot is, je complete 8GB aan data naar de klote is. En vanwege de ontbrekende lenscover (wordt erg snel vies) en vanwege de omvang van het toestel. Het scheelt niet veel maar toch. En ook vanwege de accu van de N95-1, die het toestel veel minder warm tot heet laat worden.

Ik kraak de 8GB zeker niet af maar ik weet wel zeker dat de N95-1 in deze serie nog steeds de nummer 1 is kwa alleskunner -met- uitwisselbaarheid naar keuze. En ook vanwege het feit dat de firmwares voor de N95-1 prima up to par zijn met de 8GB N95's.
Wat een onzin, de 8gb versie is op veel dingen gewoon veel beter dan de n95-1. Het beeld is scherper, het toestel is sneller (de processor), de slider is steviger. Je lens wordt NIET snel vies en een n95 gaat niet zo snel kapot. Zo traag is het geheugen ook niet, album van 90 mb in minder dan een minuut. Besides that hoor ik de n95-1 gebruikers die ik ken over verschillende dingen klagen, dingen waar ik geen last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
stijnislike schreef op woensdag 30 april 2008 @ 23:57:
[...]

Wat een onzin, de 8gb versie is op veel dingen gewoon veel beter dan de n95-1. Het beeld is scherper, het toestel is sneller (de processor), de slider is steviger. Je lens wordt NIET snel vies en een n95 gaat niet zo snel kapot. Zo traag is het geheugen ook niet, album van 90 mb in minder dan een minuut. Besides that hoor ik de n95-1 gebruikers die ik ken over verschillende dingen klagen, dingen waar ik geen last van heb.
Kan dat "scherper" nou eens achterwege blijven? Het ding heeft een iets lagere dotpitch vanwege groter scherm, maar dat maakt hem scherper noch onscherper.
De N95-8GB heeft dezelfde CPU als de classic, maar uit benchmarks blijkt dat-ie zelfs een tikkeltje trager is. Misschien dat dat met recente firmwares aangepast is, of misschien is het zelfs nu omgedraaid, maar hoe dan ook, je zult dat snelheidsverschil nooit zelf waarnemen.

De rest is m.n. subjectief, daar laat ik me niet over uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magier76
  • Laatst online: 04-10-2024
Goed ik zal me er eens aan gaan wagen.
Ik heb nu dus een Iphone 8Gb maar omdat ik veel windows gebaseerde aplicaties gebruik gaat de Iphone dus de duer uit.
Nu is mijn oog gevallen op de N95 maar na veel lees werk word het me niet echt makkelijk gemaakt.
Ik moet hem ook gebruiken voor mijn werk ( inkijken op afstand video bewaking ) daarom moet ie dus overweg kunnen met IE6. wat de Iphone niet doet.
Toestel moet relatief snel zijn ivm de reactie snelheid van alarmen die ik ontvang.
Het camera gedeelte maakt me niets uit of er nu een kapje voor zit of niet accu duur is wel weer belangrijk voor me.
En tja het geheugen dat is dus net voor mij het struikelblok vrees ik.
Moet van het apparaat op aan kunnen vandaar dat ik voor Nokia ga.
8Gb is lekker maar jammer genoeg vast geheugen begrijp ik overal.
De andere is uit te bereiden met micro sd als ik het goed heb wat is het maximale toelaatbare geheugen ik las 8Gb maar misschien is 16 ook haalbaar?

Ik hoop dat er iemand mij over de streep kan trekken.

Gadget Freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
magier76 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:03:
Goed ik zal me er eens aan gaan wagen.
Ik heb nu dus een Iphone 8Gb maar omdat ik veel windows gebaseerde aplicaties gebruik gaat de Iphone dus de duer uit. Nu is mijn oog gevallen op de N95 maar na veel lees werk word het me niet echt makkelijk gemaakt.
Hoe kom je naam in naam der goden (optioneel, en naar keuze) op een N95 uit? Deze draait immers op SymbianOS.
Ik moet hem ook gebruiken voor mijn werk ( inkijken op afstand video bewaking ) daarom moet ie dus overweg kunnen met IE6. wat de Iphone niet doet.
Gelukkig heeft de N95 geen IE. En IE6 draait alleen op PC. En als je echt een ActiveX-component nodighebt voor die tool, dan zul je ook met een Windows Mobile apparaat geen steek verder komen. Dan zul je echt een miniPC oid moeten gebruiken.
Toestel moet relatief snel zijn ivm de reactie snelheid van alarmen die ik ontvang.
#define snel? Elke mobiel draait tegenwoordig op CPU's van honderden megahertzen. "traag" betekent dan hooguit enkele seconden ergens op wachten. (bijv na het nemen van een foto)
Ik hoop dat er iemand mij over de streep kan trekken.
Ik denk dat je de technische eisen eens beter op een rijtje moet zetten, dan kijken welk type apparaat en OS daarbij past, en dan pas eens kijken naar een specifiek model..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magier76
mmm ok dat verandert inderdaad de zaken.

Vele camera systemen waar ik op inkijk gebruiken inderdaad activeX.
Zoals eerder aan gegeven moet hij relatief snel zijn en over voldoende opslag beschikken.
Ik ga er van uit dat dit dus in een ander topic thuis zal horen.
Zelf kom er nu helaas helemaal niet meer uit.
Maar omdat ik dus nokia een zeer degelijk apparaat vind wat ook nog eens makkelijk in gebuik is.

maar ik begrijp dat N95 dus geen ie6 mobilie gebruikt of zoiets.
Volgens mij heb ik dat namelijk nodig.

Belangrijkste punten:
* navigeren
* agenda beheren office 2008
* contactpersonen beheren
* internet via diverse kanalen wifi enz
* mogelijk om via gsm camera's op internet te kunnen inkijken veel al maken die gebruik van activeX en vaak word gevragen om ie6 ( weet niet of het mogelijk zou kunnen zijn )
* relatief snel apparaat ivm opzoeken routes, personen (klanten), agenda, word/excel documenten.

Dit zijn toch wel de belangrijkste dingen voor mij.
Eventueel een oplossing voor het inkijken op gsm is welkom.

[ Voor 33% gewijzigd door magier76 op 01-05-2008 14:10 ]

Gadget Freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
magier76 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:56:
mmm ok dat verandert inderdaad de zaken.

Vele camera systemen waar ik op inkijk gebruiken inderdaad activeX.

maar ik begrijp dat N95 dus geen ie6 mobilie gebruikt of zoiets.
Volgens mij heb ik dat namelijk nodig.
Er is geen "IE6 mobile". En nee, de Nokia heeft dat niet. Nokia gebruikt een op Safari gebaseerde webbrowser in het S60 platform, dat gelukkig significant beter is.

Als je puur afhankelijk bent van een ActiveX-component, dan is er simpelweg geen enkele mobiel geschikt, omdat ActiveX-dingen alleen maar op een Windows PC draaien. Je zult dan kunnen kijken naar een umpc, of eventueel een remote desktop achtig iets.

Oh, IE Mobile kan wel ActiveX. Maar dan zullen het waarschijnlijk nog steeds componenten moeten zijn die voor WinMob gecompileerd moeten zijn. De vraag is dus of de fabrikant die aanbiedt.

Hoe de N95 presteert met Office-zaken weet ik niet, ik gebruik geen MS Office en Outlook. N95 heeft wel support voor beide. Support voor ODF is nog steeds afwezig tho, ondanks het "open"-geblaat van Nokia.

De standaard agenda van de N95 is karig, maar voor mij voldoende. Contacten zijn uitgebreid, en je kunt eenvoudig in Nokia Maps een contactpersoon selecteren voor navigatie. Syncen van agenda en contacten gaat prima over OTA via SSL-encrypted SyncML met een online dienst. Er zijn third-party tools voor betere agendafeatures.

[ Voor 33% gewijzigd door Fuzzillogic op 01-05-2008 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magier76
Mmmm ok dus als ik het inkijken laat afvallen zou de N95 een topper zijn.
Ik zou het zo kunnen doen door hem te laten conecten met een PDA windows mobile.
Dit zou lijkt mij dan een optie zijn ook al heb je dan 2 apparaten bij maar ok dat neem ik dan voor lief.
Ben ook eens weesten lezen bij het Nokia E65 topic komen aardig overeen qua gebruiks vriendelijkheid alleen dat de N95 me toch wel een stuk beter lijkt.

Wat zou het advies zijn tussen de verschillende N95 ik zag dat er 3 verschilende zijn.

Gadget Freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:14

BPP

Ff een vraagje heb mn normale N95 al een paar weken en heb al een paar keer geprobeert hem te laten verbinden met een satteliet. Heb tot nu toe alleen binnenshuis geprobeert. FF een uurtje bij het raam laten staan voor een paar keer. Wat mij opvalt is nooit een fic heeft. Ik zie nu wel staan bij sattelietinfo (Ik heb hem een uurtje opstaan) bij sattelietstatus 21 staat. Maar mn sattelietsymbooltjes knipperen nog steeds. Wat betekent dit? En hoe kan ik sneller een fix krijgen?\ Ik hoor graag :)

[ Voor 5% gewijzigd door BPP op 01-05-2008 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob1324
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09-2022
Ik heb Voipbuster met nummer op mijn N95 8GB.
Met Voipbuster bellen is geen probleem.
Ik wil gebeld worden naar mijn Voipbuster nummer op mijn N95 8GB.
Dit lukt niet.
Is het mogelijk? en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stijnislike schreef op woensdag 30 april 2008 @ 23:57:
[...]

Het beeld is onscherper, maar dat had je toch ook wel kunnen bedenken? (pixelgrootte). De processor is exact dezelfde, het toestel is zeker niet sneller! De slider is anders, niet per definitie steviger. De lens wordt uiteraard sneller vies want er zit geen leskapje op. 90MB in één minuut niet traag? :X

En klagen doet iedereen over alles, dus ook over deze (overigens geweldige) toestellen.
De ene vindt de 8GB zijn/haar ideale toestel, de ander de N95-1. Ik de N95-1, hoofdzakelijk vanwege het uitwisselbare geheugen. Simpel toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BPP schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:48:
Ff een vraagje heb mn normale N95 al een paar weken en heb al een paar keer geprobeert hem te laten verbinden met een satteliet. Heb tot nu toe alleen binnenshuis geprobeert. FF een uurtje bij het raam laten staan voor een paar keer. Wat mij opvalt is nooit een fic heeft. Ik zie nu wel staan bij sattelietinfo (Ik heb hem een uurtje opstaan) bij sattelietstatus 21 staat. Maar mn sattelietsymbooltjes knipperen nog steeds. Wat betekent dit? En hoe kan ik sneller een fix krijgen?\ Ik hoor graag :)
Zorg dat je de fix buitenshuis krijgt, dan lukt het wel. En snel, maar heb voor de eerste fix wel even geduld aub. Zorg ook dat A-GPS aanstaat, dan gaat het nog sneller. Zorg ook dat je firmware up-to-date is, dat scheelt aanzienlijk.

Enne, dit had je best kunnen vinden hier via de search. Succes met het vinden van de gespecificeerde info. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Ik heb op mijn maat zijn phone N95-1 hetzelfde filmpje als op mijn phone N95-2 gezet, maar er is geen drol van te zien het verschil hoor. Misschien bij wat minder kwaliteit filmpjes dat er een verschil is, maar dan nog is het te verwaarlozen. Bovendien reageert de N95-2 veel sneller, en kan veel beter met multi-tasking omgaan omdat hij meer ram geheugen heeft. Je kunt wel zeggen dat het na de nieuwe update niet meer het geval is met de N95-1, het zal iets beter zijn, maar de N95-2 versie task jij er niet uit met de N95-1 versie. Dus over het algemeen gezien is de N95-2 beter door zijn snelheid en performance wat voor mij het belangrijkste is. Dat je meer kan opslaan met een losse geheugenkaart zal mij niet boeien, ik krijg mijn 8GB toch niet vol. Dan het lens kapje nog, oké er had voor mij wel een kapje op gemogen, maar om daar een telefoon op te beoordelen gaat mij te ver. Ik heb een mooi hoesje van Noreve die dat oplost :-) Bovendien zit er bij de N95-2 geen achtergrond ruis wanneer je belt, wat bij de N95-1 wel zit wanneer je het volume wat harder zet (speaker bug). Ook W-lan is een stukje sneller ook vanwege de betere batterij inhoud.

Kortom, overall gezien is de N95-2 wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Barfman schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 20:05:
blah blah blah over welke N95 is de beste....
Ach iedereen zal altijd zijn eigen type telefoon als beste beoordelen en de mindere puntjes makkelijker afdoen als "is voor mij niet belangrijk" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP

BPP

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 19:31:
[...]

Zorg dat je de fix buitenshuis krijgt, dan lukt het wel. En snel, maar heb voor de eerste fix wel even geduld aub. Zorg ook dat A-GPS aanstaat, dan gaat het nog sneller. Zorg ook dat je firmware up-to-date is, dat scheelt aanzienlijk.

Enne, dit had je best kunnen vinden hier via de search. Succes met het vinden van de gespecificeerde info. ;)
Ok, dank je wel. Dan nog 1 vraagje waar ik tijdens het zoeken nog niet helemaal uit ben. Ik wil weten of dat AGPS via wlan gaat? Want in het meny kan ik bij netwerk gewoon mijn draadloze netwerk thuis kiezen. Maar als ik op google zoek, dan word ik doorverwezen naar een bericht van iemand van tweakershttp://gathering.tweakers.net/forum/view_message/28532197. Is het nou zo als ik nu AGPS aan heb hij die gegevens van mijn wlan verbinding haal, of haalt die dat van mijn bundel of iets dergelijks af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 20:05:
Ik heb op mijn maat zijn phone N95-1 hetzelfde filmpje als op mijn phone N95-2 gezet, maar er is geen drol van te zien het verschil hoor. Misschien bij wat minder kwaliteit filmpjes dat er een verschil is, maar dan nog is het te verwaarlozen. Bovendien reageert de N95-2 veel sneller, en kan veel beter met multi-tasking omgaan omdat hij meer ram geheugen heeft. Je kunt wel zeggen dat het na de nieuwe update niet meer het geval is met de N95-1, het zal iets beter zijn, maar de N95-2 versie task jij er niet uit met de N95-1 versie. Dus over het algemeen gezien is de N95-2 beter door zijn snelheid en performance wat voor mij het belangrijkste is. Dan het lens kapje nog, oké er had voor mij wel een kapje op gemogen, maar om daar een telefoon op te beoordelen gaat mij te ver. Ik heb een mooi hoesje van Noreve die dat oplost :-) Bovendien zit er bij de N95-2 geen achtergrond ruis wanneer je belt, wat bij de N95-1 wel zit wanneer je het volume wat harder zet (speaker bug). Ook W-lan is een stukje sneller ook vanwege de betere batterij inhoud.

Kortom, overall gezien is de N95-2 wat beter.
Wow! Wat een agressiviteit zeg! :/

Ik had beide toestellen en kan daarom een eerlijk vergelijk maken. (De 8GB is inmiddels pleite omdat dat ding gewoon niet voldoet)

- Het beeld is minder scherp, en dat is logisch gezien de toename in de cubical inches icm dezelfde resolutie.Als je dat gaat betwisten raad ik echt een Pearl-winkel oid aan.
- De 8GB reageert NIET sneller en dat is logisch. De processor is hetzelfde, evenals de rest van de hardware op de hoeveelheid geheugen na. Het toegevoegde RAM kan wel zorgen voor een snellere toegang tot de apps na langere tijd. Ik heb daar echter geen last van.
Dat je meer kan opslaan met een losse geheugenkaart zal mij niet boeien, ik krijg mijn 8GB toch niet vol.
Daar heb ik het toch niet over? Ik heb het over de mogelijkheid om het verwisselen van het externe geheugen. Dat is wat voor MIJ belangrijk is. En het feit dat; Toestel kapot, alles kapot. Dus ook je 8GB interne geheugen. Dat kan je er niet even snel uithalen.
Ook W-lan is een stukje sneller ook vanwege de betere batterij inhoud.
Sneller vanwege een betere batterij-inhoud :? 8)7
Bovendien zit er bij de N95-2 geen achtergrond ruis wanneer je belt, wat bij de N95-1 wel zit wanneer je het volume wat harder zet (speaker bug)..
Ik heb daar nog nooit last van gehad en heb goede oren dus daar laat ik me verder niet over uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2008 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 20:36:
[...]

Ach iedereen zal altijd zijn eigen type telefoon als beste beoordelen en de mindere puntjes makkelijker afdoen als "is voor mij niet belangrijk" ;)
Je hebt gelijk. Ik maak me druk om eigenlijk niks. Always stick to the original! Dank je! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BPP schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 20:50:
[...]

Ok, dank je wel. Dan nog 1 vraagje waar ik tijdens het zoeken nog niet helemaal uit ben. Ik wil weten of dat AGPS via wlan gaat? Want in het meny kan ik bij netwerk gewoon mijn draadloze netwerk thuis kiezen. Maar als ik op google zoek, dan word ik doorverwezen naar een bericht van iemand van tweakershttp://gathering.tweakers.net/forum/view_message/28532197. Is het nou zo als ik nu AGPS aan heb hij die gegevens van mijn wlan verbinding haal, of haalt die dat van mijn bundel of iets dergelijks af?
Nee. Assisted GPS gaat via Internet. Het is een kleine data-overdracht maar desalnietemin via Internet. A-GPS hoeft niet persé, het zorgt alleen voor een snellere fix. That´s all! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 20:52:
[...]

Wow! Wat een agressiviteit zeg! :/
Over agressiviteit gesproken :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP

BPP

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 21:01:
[...]

Nee. Assisted GPS gaat via Internet. Het is een kleine data-overdracht maar desalnietemin via Internet. A-GPS hoeft niet persé, het zorgt alleen voor een snellere fix. That´s all! :)
internet in de zin van wel gewoon wlan? Of internet via je provider? :+ Sorry for being dumb. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
BPP schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 21:21:
[...]

internet in de zin van wel gewoon wlan? Of internet via je provider? :+ Sorry for being dumb. :X
Via je telefoonprovider. Het heeft de zendmasten nodig om te bepalen waar je zit. Positie bepalen kan niet met je draadloos inet van je router :)

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 21:11:
[...]

Zo, deze reactie is goed onderbouwd zeg! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 21:11:
[...]

Ik ga er voor het gemak overigens vanuit dat je het met me eens bent. Het niet kunnen weerleggen van de feiten bedoel ik dus. Bedankt voor het bevestigen ervan. :)

Gebruik in het vervolg de edit-knop en kap met die offline discussie.

[ Voor 11% gewijzigd door pven op 01-05-2008 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 21:35:
[...]

Ik ga er voor het gemak overigens vanuit dat je het met me eens bent. Het niet kunnen weerleggen van de feiten bedoel ik dus. Bedankt voor het bevestigen ervan. :)
haha en toch dacht ik een beetje hetzelfde als barfman toen ik jouw reactie las ;). Maargoed ik kies geen kant. Allebei de telefoons hebben hun + en - punten, en daar blijf ik bij. Welk toestel jij of wie dan ook kiest moet diegene zelf weten. Het zijn allebei gewoon toptoestellen.
nog 1 puntje wat trouwens ook mee kan spelen en jullie het beide niet over hebben gehad: het design/de kleur. ook een best belangrijk punt voor een heleboel (vooral de gene die dit forum niet volgen) mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cuberob schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 21:50:
[...]

haha en toch dacht ik een beetje hetzelfde als barfman toen ik jouw reactie las ;). Maargoed ik kies geen kant. Allebei de telefoons hebben hun + en - punten, en daar blijf ik bij. Welk toestel jij of wie dan ook kiest moet diegene zelf weten. Het zijn allebei gewoon toptoestellen.
nog 1 puntje wat trouwens ook mee kan spelen en jullie het beide niet over hebben gehad: het design/de kleur. ook een best belangrijk punt voor een heleboel (vooral de gene die dit forum niet volgen) mensen!
Wat je denkt moet je helemaal zelf weten idd. En het zijn beiden toptoestellen inderdaad.

De kleur interesseert me persoonlijk helemaal niks.Het schijnt dat zilver de 2008 trend is maar al is het groen, het boeit me echt niks. Design is hetzelfde. De 8GB variant loopt de iPhone achterna en heeft imo mindere hardware dan de orginele N95. Dat is overigens niet zo vreemd want dat gebeurt bij andere merken en opvolgende modellen ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 21:35:
[...]

Ik ben het niet met je eens, maar ga verder geen tijd meer besteden aan jou :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Ik probeer Sygic te verwijderen van de N95.
Deinstalleren lukt aardig maar er blijven wel directories op de geheugenkaart staan. O.a. "Res" waar een directory SKIN en een dir. met voices.
Beiden kan ik niet verwijderen omdat aangegeven wordt dat ze in gebruik zijn.
Ook na herstarten N95 niet.

Zijn er andere applicaties die deze dir. gebruiken?
iemand enig idee?.

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 02-05-2008 15:38 . Reden: groeten/danken niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
peerke63nl schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 03:51:
Ik probeer Sygic te verwijderen van de N95.
Deinstalleren lukt aardig maar er blijven wel directories op de geheugenkaart staan. O.a. "Res" waar een directory SKIN en een dir. met voices.
Beiden kan ik niet verwijderen omdat aangegeven wordt dat ze in gebruik zijn.
Ook na herstarten N95 niet.

Zijn er andere applicaties die deze dir. gebruiken?
iemand enig idee?
Zou niet weten waar ze voor gebruikt worden ? weet wel hoe je ze wel weg kunt halen.
Sluit um aan op je pc, in gegevens overdracht, en in je verkenner, geen probleem meer met weghalen van je bestanden.

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 02-05-2008 15:38 . Reden: groeten/danken niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al de hele week bezig met het installeren van Garmin XT 4.10.80 op mijn N95 8gb.

Nadat ik deze vanaf de cd-rom heb geinstalleerd krijg ik echter een menu te zien waarin alles door elkaar staat. Ik kom daardoor ook niet bij de instellingen waardoor het vervolgens installeren van de kaarten etc. ook niet mogelijk is.

Heeft iemand hier ervaring mee (en hopelijk een oplossing)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Geef eens aan wat je zelf reeds hebt onderzocht en geprobeed en waarom dat niet voor je werkte. (Zie ook Non-Windows Based Mobiles & PDA's Beleid)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 09:02:
Ben al de hele week bezig met het installeren van Garmin XT 4.10.80 op mijn N95 8gb.

Nadat ik deze vanaf de cd-rom heb geinstalleerd krijg ik echter een menu te zien waarin alles door elkaar staat. Ik kom daardoor ook niet bij de instellingen waardoor het vervolgens installeren van de kaarten etc. ook niet mogelijk is.

Heeft iemand hier ervaring mee (en hopelijk een oplossing)?
Even het sis bestand wat in je res map staat opnieuw installeren zou het menu probleem moeten verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt te werken. Was idd. een kwestie van het sis bestand aanklikken ipv. automatische installatie. Dank hiervoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,ff een andere vraag,probeer het hier al ergens te zoeken,alleen kan het dus echt niet vinden.
Mijn n95 8gig,doet vreemd met video opnames,hij blijft niet steeds opnemen,maar zet er pauzes tussen??? en al ik opnamen stopzet,duurt het eeuwen voordat die het stukje film heeft verwerkt.
Maar soms is die wel continue,en de verwerking van bestand is dan WEL snel klaar!!!
Dus lampje op de voorkant,brand dan ook niet continue,aan,uit,aan etc etc.
de mijne is van t-mobile
V15.0.015
11-12-07
RM-320
nokia n95(02-01)
oh ja ,en mijn nokia doftware updater loopt steeds vast:(
Ben heel erg blij met suggesties,want hoop dat het snel weer beter gaat met mijn opnamen..
Ben pas een weekje papa,tja,en dat wil je graag zonder schokken,en happeringen vastleggen toch??;)
Alvast bedankt..
gr Danman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 15:06:
Hi,ff een andere vraag,probeer het hier al ergens te zoeken,alleen kan het dus echt niet vinden.
Mijn n95 8gig,doet vreemd met video opnames,hij blijft niet steeds opnemen,maar zet er pauzes tussen??? en al ik opnamen stopzet,duurt het eeuwen voordat die het stukje film heeft verwerkt.
Maar soms is die wel continue,en de verwerking van bestand is dan WEL snel klaar!!!
Dus lampje op de voorkant,brand dan ook niet continue,aan,uit,aan etc etc.
de mijne is van t-mobile
V15.0.015
11-12-07
RM-320
nokia n95(02-01)
oh ja ,en mijn nokia doftware updater loopt steeds vast:(
Ben heel erg blij met suggesties,want hoop dat het snel weer beter gaat met mijn opnamen..
Ben pas een weekje papa,tja,en dat wil je graag zonder schokken,en happeringen vastleggen toch??;)
Alvast bedankt..
gr Danman
dat van de video met pauzes is (helaas) een veelvoorkomend probleem lijkt wel.
oplossing is even je massa geheugen formatteren en als je dat niet wilt (zoals ik) is het ook een optie om hem als gegevensoverdracht aan je computer te koppelen en dan de windows schijfcontrole eroverheen te halen, werkte voor mij iig.
succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke,ben em nu aan t controleren,dus ik hoop echt dat het helpt...
maar neej,het hielp mij voor geen meter helaas:(
Bijna iedereen heeft zo'n ding,maar IK,ik heb weer zoiets..
Tis gewoon niet eerlijk:(
oh en als het niet lukt kan ik dus alleen die 8 gig ff formateren,dus moet ik wel eerst muziek,en foto's en dergelijke eraf halen.
Dus gebeurd dan niks met de firmware als ik het goed begrijp??
en de mappen die er al instaan standaard,gaan die dan niet weg bij het formaterren??
thx man

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2008 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 22:53
Is het (al) mogelijk om op webpagina's video's te bekijken die geopend worden met Windows Media Player?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om SMS'jes automatisch op de SIM-kaart te laten toekomen i.p.v. in het telefoongeheugen ? Mijn car-kit is namelijk niet compatibel met het N95 geheugen. Ik weet dat je op de telefoon kan scrollen naar "SIM messages" maar is het dus mogelijk om ze hier onmiddelijk op te laten aankomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou het niet weten,maar ik baal me ontzettend dood van mijn 8 gig..
Die kl*** camera die blijft maar aan en uit gaan..
Kan niet eens normaal filmen zo..
Is er dan niemand die een oplossing weet??
Ja massa formatteren,maar wat gebeurd er dan met de mappen die er in staan zoals images,video etc etc????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ga eens langs een servicepunt. Zo te lezen heb je zo'n beetje alles gedaan wat je zelf kan doen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Waarom backup je de boel niet even? Zoveel moeite is dat toch niet?

Het is overigens niet nodig na elke zin op de enterknop te rammen, dat leest alleen maar irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackZ
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05-2020
Hoi,

Ik vroeg me af of er een fullscreen caller proggie bestaat. Of een optie zodat wanneer mensen mij opbellen ik de foto in het groot op mijn scherm krijg en niet zo miniem als het nu is.
Ik weet dat fullscreen caller bestaat maar dan moet je opnieuw bij elke contact in dat apparte proggie een apparte foto aan een contact koppelen. Ik wil de fotos van in mijn adresboek in het groot zien.

Bestaat dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noop zo'n app bestaat niet volgens mij. Aangezien de telefoon je foto's in thumbnail formaat opslaat zal een fullscreen caller applicatie de foto's niet goed weergeven. Je zult de foto's (weer) opnieuw in het juiste formaat op je telefoon moeten zetten en koppelen icm een FullSc app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 19:24:
ik zou het niet weten,maar ik baal me ontzettend dood van mijn 8 gig..
Die kl*** camera die blijft maar aan en uit gaan..
Kan niet eens normaal filmen zo..
Is er dan niemand die een oplossing weet??
Ja massa formatteren,maar wat gebeurd er dan met de mappen die er in staan zoals images,video etc etc????
Hang je Foon aan je pc/laptop, plug je usb erin, zet foon op gegevens overdracht.
Ga naar verkenner op je pc/laptop selecteer alle mappen op je foon, en copieer die naar je pc.
als hij klaar is, kopel je foon los en formateer je foon.
en probeer daarna te video-en........ lukt het dan nog niet (lijkt me stug) dan de bovenstaande adviesen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
BlackZ schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 20:03:
Hoi,

Ik vroeg me af of er een fullscreen caller proggie bestaat. Of een optie zodat wanneer mensen mij opbellen ik de foto in het groot op mijn scherm krijg en niet zo miniem als het nu is.
Ik weet dat fullscreen caller bestaat maar dan moet je opnieuw bij elke contact in dat apparte proggie een apparte foto aan een contact koppelen. Ik wil de fotos van in mijn adresboek in het groot zien.

Bestaat dit ?
Als je even had gezocht, dan had je dit tegen gekomen, er zijn meerdere van deze progs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
hetnet schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 21:02:
[...]

Hang je Foon aan je pc/laptop, plug je usb erin, zet foon op gegevens overdracht.
Ga naar verkenner op je pc/laptop selecteer alle mappen op je foon, en copieer die naar je pc.
als hij klaar is, kopel je foon los en formateer je foon.
en probeer daarna te video-en........ lukt het dan nog niet (lijkt me stug) dan de bovenstaande adviesen volgen.
Vergeet niet eerst in je windows verkenner ervoor te zorgen dat ook alle verborgen bestanden en mappen worden getoond, zodat je ook deze meekopieerd!

"oh en als het niet lukt kan ik dus alleen die 8 gig ff formateren,dus moet ik wel eerst muziek,en foto's en dergelijke eraf halen.Dus gebeurd dan niks met de firmware als ik het goed begrijp?? en de mappen die er al instaan standaard,gaan die dan niet weg bij het formaterren??"

Gebruik de "formatteer geheugenkaart" functie van de N95. De standaard mappen worden na het formatteren dan automatisch teruggeplaatst. Met de firmware gebeurd dan uiteraard ook niets, slechts het interne geheugen (opslag) wordt gewist.

[ Voor 34% gewijzigd door dafmay op 03-05-2008 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik geloof dat deze al in deel 8 was langs gekomen, maar wilde er toch nogmaals op attenderen :

http://www.pocketinfo.nl/...nceert-internetradio.html

Het werkt namelijk fantastisch goed, in ieder geval via wlan-verbinding. Honderden radio stations van over de hele wereld beluisteren in prima kwaliteit. Mogelijkheid tot opslaan als favoriet zodat je niet steeds door deze waslijst hoeft te bladeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackZ
Barfman schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 22:32:
[...]

Als je even had gezocht, dan had je dit tegen gekomen, er zijn meerdere van deze progs.
Ja die heb ik getest maar werkt niet met de fotos die al in de contactlijst staan bij mij.
Ik moet in het programma zelf telkens elke contact openen en nieuwe image toewijzen, daar heb ik echt geen zin in.

Tenzij er een optie bestaat in die FScaller, maar die heb ik toch nog niet gezien. Heb ondertssn al 3 Fullscreen caller proggies getest en allen moet je appart de image nog aan je contact kleven en pakt hij niet de image die in je adresboek er al aan gekoppeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke jongens,bedankt voor de tip,en ik hoop dat het daarna iif wel goed werkt...
dafmay schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 22:42:
[...]

Vergeet niet eerst in je windows verkenner ervoor te zorgen dat ook alle verborgen bestanden en mappen worden getoond, zodat je ook deze meekopieerd!

"oh en als het niet lukt kan ik dus alleen die 8 gig ff formateren,dus moet ik wel eerst muziek,en foto's en dergelijke eraf halen.Dus gebeurd dan niks met de firmware als ik het goed begrijp?? en de mappen die er al instaan standaard,gaan die dan niet weg bij het formaterren??"

Gebruik de "formatteer geheugenkaart" functie van de N95. De standaard mappen worden na het formatteren dan automatisch teruggeplaatst. Met de firmware gebeurd dan uiteraard ook niets, slechts het interne geheugen (opslag) wordt gewist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er bestaat wel een full screen caller voor de n95 ik heb hem er momenteel opstaan en hij werkt gewoon......... ff zoeken via google en je komt een versie tegen :) ik heb alleen tijdens het instaleren de datum een jaar terug moeten zetten omdat ik hem anders niet instaleren kon.... daarna zet je de datum op de juiste datum en dan werkt alles naar behoren...

su6 gr Boris©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackZ
Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 10:48:
er bestaat wel een full screen caller voor de n95 ik heb hem er momenteel opstaan en hij werkt gewoon......... ff zoeken via google en je komt een versie tegen :) ik heb alleen tijdens het instaleren de datum een jaar terug moeten zetten omdat ik hem anders niet instaleren kon.... daarna zet je de datum op de juiste datum en dan werkt alles naar behoren...

su6 gr Boris©
Ik zeg net, ik heb FScaller en heb SkyeCaller maar beide programma's doen niet wat ik wil.
OK je kan er fullscreen mee bellen MAAR je moet de foto's appart in het proggie koppelen aan de contacts. Hij gebruikt niet de door NOKIA gekoppelde adresboek foto's bij mij.
Ik wil weten of er een prog daarvoor bestaat. Ik ga niet aan elke contact 2 foto's gaan koppelen zodat ik overal een fullscreen image + een kleine image kan hebben.

Op mij macbook kan je easy je adresboek beheren en met isync overzetten. Ik wil de fotos in het groot zien die ik met mijn macbook beheer niet met een appart programma waar je hiervoor nog eens moeite moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:36
Is het een idee om veel voorkomende bugs/fouten/minpunten van dit toestel in de startpost te zetten?

Ik ben zelf op zoek naar een nieuwe telefoon (heb nu een E-ten X500) en vind het wel fijn om niet alleen de features maar ook de minpunten van een toestel te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:44
Enige minpunt vind ik dat de slider niet echt 100% stabiel is...voorderest heb ik nog geen minpunten ondervonden eigenlijk. Ook qua software van de phone is er heel veel aan te passen wat je niet zint dusja daar hoor je ook weinig over :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Vimana schreef op zondag 04 mei 2008 @ 21:01:
Is het een idee om veel voorkomende bugs/fouten/minpunten van dit toestel in de startpost te zetten?

Ik ben zelf op zoek naar een nieuwe telefoon (heb nu een E-ten X500) en vind het wel fijn om niet alleen de features maar ook de minpunten van een toestel te weten.
Eigenlijk geen minpunten van betekenis naar mijn mening. Maar misschien is het de moeite waard om ook naar de N96 te kijken. Deze komt binnenkort uit en is weer een stap verder dan de N95 versies. De slider schijnt een stuk beter en soepeler te zijn. Al heb ik zelf na een jaar gebruik geen last van speling op de slider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er achtergekomen dat de filmpjes die ik maak met de telefoon niet lip-sync zijn.
het geluid gaat volgens mij sneller dan het beeld. Ik heb nu de nieuwste firmware op de telefoon gezet en de geheugenkaart geformatteerd, dit heeft nog niet veel geholpen. zou het kunnen dat de processor of het geheugen de verwerking van het beeld niet kan bijhouden ofzo?

Ik merk wel dat het interne geheugen behoorlijk traag is bij het overzetten van muziek of andere bestanden van de computer naar de telefoon, Ik haal dan een snelheid van ongeveer 700kbps, als ik me niet vergis? En wanneer ik een bestand van 1gb wil kopieren, duurt dit bijna 17 minuten.
Dit zijn nou niet echt snelheden waar ik van begin te juichen.

Hebben er dus meer mensen last van een traag intern geheugen, en lip-sync problemen bij het maken van een filmpje?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGR
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-03 09:02

AGR

Kent iemand een alternatief voor Nokia Sports Tracker? Opzich doet dit programma redelijk goed wat ik wil dat het doet (gps data loggen), maar ik zou een aantal dingen graag zelf willen kunnen instellen (bijv. met welke interval een coördinaat gelogd wordt).
Ik heb een hoop gps gerelateerde programmaatjes op internet gevonden, maar deze bieden vaak een boel poespas zonder dat voor mij duidelijk wordt of het aan mijn verwachting voldoet. Ik zoek dus een klein programmaatje dat puur de gps data logt, maar zich wel iets uitgebreider laat configureren dan de Nokia app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:46
dafmay schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 22:55:
Ik geloof dat deze al in deel 8 was langs gekomen, maar wilde er toch nogmaals op attenderen :

http://www.pocketinfo.nl/...nceert-internetradio.html

Het werkt namelijk fantastisch goed, in ieder geval via wlan-verbinding. Honderden radio stations van over de hele wereld beluisteren in prima kwaliteit. Mogelijkheid tot opslaan als favoriet zodat je niet steeds door deze waslijst hoeft te bladeren :)
Werkt goed idd!
Alleen een grote radio zender als: Radio 538 zie ik er nou weer niet tussen staan.. :?

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Ik heb op pagina's 34 tot ongeveer 39 de discussie gevolgd over welke N95 nou beter is, de N95-1 of de N95 8GB. Een discussie die begon door mijn bericht waarin ik alleen aangaf dat je voor 60 EUR al een 8 GB kaartje hebt voor een N95-1.

Er is veel gezegd aan beide kanten, maar niet alles kloptte.

Ik wil daarom even een paar fabeltjes uit de wereld helpen, zonder dat ik 1 van de twee versies afkraak. Ik denk dat veel mensen, die een N95 willen kopen, hier wel prijs op stellen.
  • Je kunt de N95 versie voor 60 EUR "upgraden" met een 8GB kaartje. Binnenkort zullen 16 GB kaartjes beschikbaar zijn en dan is het zelfs mogelijk om met een N95-1 meer opslagruimte te hebben dan met de N95 8GB. Tuurlijk zijn er veel mensen die 8GB niet volkrijgen, maar er zullen ook wel mensen zijn die deze zomer op vakantie zullen gaan en misschien hun tijd in de vliegtuig willen doden met het kijken van films.
  • De N95 8GB heeft een grotere scherm dan de N95-1, waardoor je bijv. minder hoeft te scrollen bij het bekijken van webpaginas. Aan de andere kant zie je filmpjes niet met een betere kwaliteit.
  • De N95-1 heeft in het verleden veel problemen gehad met de batterij. (Deze ging super snel op) Sinds de laatste firmware is dit probleem inmiddels verleden tijd.
  • Ook de slider van de N95-1 kon vroeger soms brak zijn. Wanneer je zo'n brakke slider had, kon je deze kosteloos laten vervangen. (Ik heb zelf al maanden een N95-1 zonder slider-problemen!)
  • De N95 8GB heeft meer RAM geheugen. Dit houdt in dat je meerdere programma's tegelijk open kunt hebben. Ook houdt dit (waarschijnlijk) in dat je pagina 37 van deze draadje kunt bekijken met een N95 8GB zonder dat je de melding krijgt dat er geen geheugen meer beschikbaar is. :+ (Bij de N95-1 krijg ik namelijk wel een melding, maar kan toch de pagina probleemloos bekijken...)
    Je kunt door de hogere hoeveelheid aan RAM bij de N95 8GB beter multitasken dan met de N95-1. Niet dat je echt makkelijk kunt multitasken op een mobiele telefoon; je kunt hooguit muziek luisteren terwijl je een webpagina opent of terwijl je belt een telefoonnummer opzoeken, maar veel meer zit er niet in.
  • De snelheid van de toestel is afhankelijk van veel factoren. Hier en daar wijzen tests uit dat de ene N95 sneller is dan de andere. Er zijn ook weer tests die precies het tegenovergestelde zeggen. Beide toestellen hebben dezelfde CPU en beide toestellen zijn -snel- als je weinig "troep" erop hebt staan en als je bij beide met de nieuwste firmware werkt. Laat je je dus niet leiden door benchmarks: Dat de N95-1 twee seconden sneller opstart dan de N95 8GB kan toch geen hond schelen? Alsof je elke dag je mobiel opnieuw moet opstarten ofzo. :+
  • Volgens iemand is de WLAN een stuk sneller op N95 8GB. Uit zijn post kan ik niet opmaken waarom. :| Ik weet wel dat ik mbv van Orb gewoon muziek en films kan streamen naar me mobiel via WLAN en dat gaat super snel. (Buffen duurt wel een paar seconden.)
Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft! :)

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReFleXWolf schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 00:36:

• De N95 8GB heeft een grotere scherm dan de N95-1, waardoor je bijv. minder hoeft te scrollen bij het bekijken van webpaginas. Aan de andere kant zie je filmpjes niet met een betere kwaliteit.
Fout, de resolutie is hetzelfde, dus het aantal pixels waaruit letters worden gevormd blijft ook gelijk, en daarom past er niet meer tekst op het scherm. Je zult dus even veel moeten scrollen. Wel neemt de grote van de letters iets toe doordat de DPI verlaagt wat ook weer als effect heeft dat de relatieve scherpte afneemt.
• De N95-1 heeft in het verleden veel problemen gehad met de batterij. (Deze ging super snel op) Sinds de laatste firmware is dit probleem inmiddels verleden tijd.
De batterij van de N95-1 is gewoon kleiner dan die van de N95-8GB. Daarnaast is de 8GB energiezuiniger door gebruik van nieuwe chips. De N95-8GB gaat dus langer mee.
• ...Niet dat je echt makkelijk kunt multitasken op een mobiele telefoon; je kunt hooguit muziek luisteren terwijl je een webpagina opent of terwijl je belt een telefoonnummer opzoeken, maar veel meer zit er niet in.
Hoezo niet makkelijk multitasken? Op mijn N95-1 heb ik regelmatig berichten, browser, muziekspeler en MSN gelijktijdig geopend zonder problemen. Op een 8GB zal dat aantal alleen maar kunnen groeien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
De N95 vanilla heeft een video editor, iets wat ze bij de N95 8GB weg hebben gelaten. Nou kun je daar rouwig om zijn of niet, ik ben blij dat ik het ding heb want ik kan nu op vakantie al een vakantievideootje monteren :) (ja zou ook op laptop kunnen waar ik nu achter zit, maar dat je kunt monteren op je telefoon heeft toch ook al zo zijn charme, nietwaar? ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Fuzzillogic schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 10:36:
De N95 vanilla heeft een video editor, iets wat ze bij de N95 8GB weg hebben gelaten. Nou kun je daar rouwig om zijn of niet, ik ben blij dat ik het ding heb want ik kan nu op vakantie al een vakantievideootje monteren :) (ja zou ook op laptop kunnen waar ik nu achter zit, maar dat je kunt monteren op je telefoon heeft toch ook al zo zijn charme, nietwaar? ;))
De video editor is sinds versie 15.0.015 alweer terug hoor, hij was eerst verborgen maar je kan nu gewoon weer je video files editten. Wil je zwaar gaan editten, dan is het beter om dat gewoon op je pc te doen.

Klik voor vergroten:
Afbeeldingslocatie: http://img34.picoodle.com/img/img34/4/5/6/barfman/t_Screenshot0m_15cf18d.jpg Afbeeldingslocatie: http://img37.picoodle.com/img/img37/4/5/6/barfman/t_Screenshot0m_466de9d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 10:01:

[...]

De batterij van de N95-1 is gewoon kleiner dan die van de N95-8GB. Daarnaast is de 8GB energiezuiniger door gebruik van nieuwe chips. De N95-8GB gaat dus langer mee.
Hoe kom je daar bij eigenlijk? Zoveel nieuwere chips zijn er volgens mij niet gebruikt, maar ik kan het mis hebben. En hij heeft een betere capaciteit batterij, maarhet grotere scherm verbruikt ook aardig wat meer stroom dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Sinds kort krijg ik deze melding wanneer ik 'gegevensoverdracht' selecteer bij het inpluggen van de usb kabel:
Kan gegevensoverdrachtmodus niet activeren. Massageheugen wordt gebruikt door andere toepassing.
Alleen nu heb ik geen idee welke toepassing dus het geheugen in beslag neemt.. er staan ook geen applicaties meer open of actief, dus hoe kan ik dit fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Thrilled schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:56:
Sinds kort krijg ik deze melding wanneer ik 'gegevensoverdracht' selecteer bij het inpluggen van de usb kabel:

[...]

Alleen nu heb ik geen idee welke toepassing dus het geheugen in beslag neemt.. er staan ook geen applicaties meer open of actief, dus hoe kan ik dit fixen?
Ik kreeg dit probleem toen ik m'n sms'jes liet wegschrijven naar m'n geheugenkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 12:18:
[...]

Hoe kom je daar bij eigenlijk? Zoveel nieuwere chips zijn er volgens mij niet gebruikt, maar ik kan het mis hebben. En hij heeft een betere capaciteit batterij, maarhet grotere scherm verbruikt ook aardig wat meer stroom dacht ik zo.
Nee, ik kan de bron even niet vinden, maar bij de aankondiging werd ook bekend gemaakt dat het grotere scherm minder verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Blindfold schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:14:
[...]

Ik kreeg dit probleem toen ik m'n sms'jes liet wegschrijven naar m'n geheugenkaart.
In de instellingen van mijn 'berichten' kan ik inderdaad kiezen voor het type geheugen. Alleen dit staat standaard op 'telefoongeheugen'. Om te testen heb ik het op 'massageheugen' gezet en toen kreeg ik de melding dat het mssagegeheugen gebruikt werd door de toepassing 'berichten' en zodoende niet gebruikt kon worden. Het zit dus ergens anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online

[...]

Ik heb dit altijd, vanwege eigen lettertype die opstart via het kaartje. Beste is aan/uit knop 1x in te drukken -> geheugenkaart verwijderen -> dan echt verwijderen.-> Uit doen -> Tel aan doen-> Wachten tot ie klaar is met opstarten -> Geheugenkaart erin, en dan gelijk usb erin... dan werkt het 99% van de tijd:P

Ik moet dan zelfs heel soms nog 1 keer via aan/uit-knop geheugen kaart verwijderen en dan weer erin (zonder opnieuw op te starten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Mau_Maus schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 21:49:
[...]

Ik heb dit altijd, vanwege eigen lettertype die opstart via het kaartje. Beste is aan/uit knop 1x in te drukken -> geheugenkaart verwijderen -> dan echt verwijderen.-> Uit doen -> Tel aan doen-> Wachten tot ie klaar is met opstarten -> Geheugenkaart erin, en dan gelijk usb erin... dan werkt het 99% van de tijd:P

Ik moet dan zelfs heel soms nog 1 keer via aan/uit-knop geheugen kaart verwijderen en dan weer erin (zonder opnieuw op te starten)
Sorry, ik heb de 8gb versie, geheugenkaart eruit kan dus niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Thrilled schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:43:
[...]

Sorry, ik heb de 8gb versie, geheugenkaart eruit kan dus niet ;)
Oops foutje. Ja das dan kut. Succes met uitzoeken welk process draait vanaf je 8gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman

[...]

Even je mobiel opstarten in veilge modus.
34) Can I start my device without loading the automatic programs - i.e. Safe Mode?
When switching on the phone, press and hold the pencil key until the display is in standby mode or at the PIN request screen.

[ Voor 21% gewijzigd door Barfman op 07-05-2008 06:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:46
Maite schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 10:05:
[...]

De beeldkwaliteit van EMtube en Mobitubia is gewoon veel beter en je hebt de mogelijkheid om de films op te slaan op je geheugenkaart :9
Mee eens!
Ik heb helaas nu ook het probleem met Emtube :(

Wanneer ik via youtube prog. kijk is mn beeld heel vaag! :'(

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvanthoff
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2022
Ik wil graag dat programma installeren waardoor je beeldscherm kantelt wanneer je de N95 kantelt, net als de iPhone kan. Maar dat progje zou hier onder software moeten staan, maar daar staat die niet. Kan iemand me vertellen hoe het progje heet of waar ik het kan downloaden?

Andere vraag, de N95-1 support alleen tot 2GB kaarten toch? Of kan je er ook een grotere kaart in steken? Ik zie namelijk dat ze te koop zijn tot 8GB...
Pagina: 1 ... 10 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De laatste tijd worden er veel vragen in dit topic gedumpt zonder enige vorm van eigen inzet. Gelieve eerst te zoeken, ook in deel 8, en daarna pas je vraag te stellen. Vermeld bij je vraag meteen wat je hebt onderzocht en geprobeerd en waarom het niet lijkt te werken.