Fuzzillogic schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 21:46:
[...]
Toch slaat de N95 geen slecht figuur. Ik ben op vakantie met familie, en hier slingeren tevens een HTC Touch Cruise, Canon 300D, 30D en 5D rond. Voor de kiekjes op 10x15 of 13x18-formaat is N95 uitstekend geschikt.
Nu ook weer niet overdrijven. Als je de kwaliteit van de door jouw genoemde Canons vergelijkt met de N95 en jij vind de kwaliteit op 10x15 vergelijkbaar vraag ik me werkelijk af wat je/jouw familie met de Canons doet om zulke slechte foto's te krijgen
De N95 heeft prima foto's: voor een camphone. Maar een echte camera en zeker een spiegelreflex heeft toch echt wat betere lensen en beeldsensoren dan de N95. En lensen/beeldsensor zijn toch nog altijd veel belangrijker voor een camera dan megapixels.
Maar nog belangrijker is natuurlijk de persoon achter de camera: ken genoeg mensen die zelfs met de allerduurste spiegelreflex op volautomatische autofocus en image stabilisatie toch nog onscherpe foto's krijgen.
Gebruik zelf mijn N95 camera heel erg zelden omdat ik de foto's eigenlijk onbruikbaar vind voor elk ander gebruik dan even snel leuk een snapshot waar kwaliteit er niet toe doet.
Snap daarom ook niet goed waarom iedereen zo enthousiast is over de N95 camera. OK, de foto's zijn (stukken) beter dan foto's van andere camphones, maar het is geen enkele vergelijking met een goede normale camera (wellicht afgezien van de echte budgetklasse camera's).
[
Voor 9% gewijzigd door
xahmol op 08-05-2008 11:26
]