TWeaKLeGeND schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:17:
Lijkt het niet wat logischer dat AGPS niks met data maar alles met telefoonmasten te maken heeft? *googled*
Ah DAT is AGPS dus... wel balen dat het zonder AGPS zo sloom is, maargoed zelfs met 1-2 minuten fix valt te leven, maar als het 5-50 minuten moet duren... *gaat met AGPS uit testen*
En ja hoor een fix binnen 30 seconden, binnenshuis...
Als je eerst een fix hebt gehad en dan AGPS uitzet en nog een keer gaat kijken, dan heb je inderdaad snel een fix. Maar laat AGPS maar eens even een poosje uit staan, dan zul je zien dat het weldegelijk veel zal uitmaken. Met name als je hem na 24 uur pas weer gaat aanzetten of op een totaal andere plek dan dat je hem hebt uitgezet, dan duurt het langer. Maar het is een feit dat je hem ook kunt gebruiken zonder AGPS.
Eigenlijk vind ik dat als je een N95 hebt, dat je hier altijd een databundel bij zou moeten hebben. Je koopt immers toch ook geen laptop meer zonder een internetaansluiting thuis of op het werk? Ik hoor mensen wel eens zeggen "wat moet ik ermee?"... Nou, heb je even:
- Foto's, filmpjes, muziek delen. Uploaden naar fotosite, hyves, MSN space, etc.
- Messaging: MSN messenger (chatten, kijken wie er online is voordat je je PC helemaal opstart), hyven
- Uitgebreide navigatie mogelijkheden:
* City Guides
* POI's
* ophalen files en vertragingen
* flitsers (vaste en mobiele)
* afgesloten wegen / omleidingen
- Uitgebriede gaming mogelijkheden:
* multiplayer games
* delen van high scores
* nieuwe games of levels downloaden
* berichten sturen of chatten met andere binnen de game community
- Uitgebreide muziek mogelijkheden:
* Muziek vinden en snel downloaden
* Muziek herkenning
* Radio luisteren (internet streams)
* PODcasts
- Televsie kijken, uitzending gemist, YouTube
- Google Maps, Google zoeken
- Gmail, Hotmail, providermail, zakelijke mail (Exchange, BlackBerry)
- Agenda synchroniseren met server
- Contactpersonenlijst synchroniseren met server
- Nieuwe mogelijkheden toevoegen aan je telefoon (applicatie download)
- wifi hotspot maken van je telefoon (tbv notebook of draagbare gameconsole)
- Explorer / browser:
* buienradar
* kieskeurig (prijsvergelijking)
* nu.nl
* Funda (huizen)
* Online vertaler
en dat is wat ik zo even uit de losse pols schudt. Allemaal geweldige toepassing die we over een jaar of 10 allemaal veelvuldig zullen gebruiken. 10 jaar geleden zei ook iedereen dat ze geen mobiele telefoon nodig hadden. Als ze wouden bellen dan zouden ze dat thuis wel doen...