Nokia N95 (8GB) - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 42 Laatste
Acties:
  • 424.629 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een N95 en zojuist mn firmware geupgrade naar V14.0.001 Nu geeft software updater aan dat dit de nieuwste versie is maar ik heb gehoord en gelezen dat er al een versie 20. uit is en op een nieuwsgroep zag ik zelfs een versie 21.

Hoe kan ik mijn toestel nu updaten? Ik heb een T-mobile versie, kan het zijn dat het te maken heeft met de software die T-mobile er vooraf op heeft geinstalleerd?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2008 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 11:44:
Ik heb sinds kort een N95 en zojuist mn firmware geupgrade naar V14.0.001 Nu geeft software updater aan dat dit de nieuwste versie is maar ik heb gehoord en gelezen dat er al een versie 20. uit is en op een nieuwsgroep zag ik zelfs een versie 21.

Hoe kan ik mijn toestel nu updaten? Ik heb een T-mobile versie, kan het zijn dat het te maken heeft met de software die T-mobile er vooraf op heeft geinstalleerd?
Die t-mobile-versie is zelfs van latere datum dan de v21-firmware. Het lijkt erop dat iig demand paging geimplementeerd is, dus mogelijk is de rest ook gewoon actueel. Maar inderdaad, de versienummering maakt het er niet duidelijker op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op zondag 11 mei 2008 @ 22:35:
Is er geen S60-programma waarmee je eens in de zoveel tijd (bv startup van je N95) je klok kan synchroniseren met een NNTP-server?

* pven heeft er niet naar gezocht
Niet via NNTP maar je kunt via:

TOOLS / SETTINGS / GENERAL / DATE AND TIME / NETWORK OPERATOR TIME :
AUTO-UPDATE wel de klok van je provider gebruiken en die 'staat ook redelijk goed' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 12:54:
[...]

Niet via NNTP maar je kunt via:

TOOLS / SETTINGS / GENERAL / DATE AND TIME / NETWORK OPERATOR TIME :
AUTO-UPDATE wel de klok van je provider gebruiken en die 'staat ook redelijk goed' :)
Misschien ff beter het topic volgen, daar werd al gezegd dat niet alle providers het ondersteunen. :)

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
Ik ondervind de laatste tijd wat problemen met het synchroniseren van mijn n95-2 met nokia photos, terwijl het juist altijd zo lekker liep. Heb het idee dat het aan mijn telefoon ligt want die blijft hangen bij synchoriseren 1 van xx..... heb al gegoogled maar vind eigenlijk alleen enkele mensen met hetzelfde probleem en geen oplossing. Zou iemand bij wie het wel werkt en die ook synct met nokia photos even zijn synchronisatie instellingen helemaal kunnen posten, denk namelijk dat het daar misschien aan ligt (er staat overal lifeblog in dat profiel, nergens nokia photos?) dan kan ik dat iig wellicht uitsluiten.
Opnieuw de pc client installeren heb ik al geprobeert en telefoon ook niet zo lang geleden (en wil juist die smsjes enzo synchroniseren voordat ik mijn telefoon wellicht reset...)
bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Heeft een AV op de n95 veel zin? Draai nu de trial van f secure, maar zag dat Kaspersky 25 euro kost (10 euro minder en heb meer vertrouwen in Kaspersky).
Nu alleen, heeft het zin? De firewall bijvoorbeeld? Zijn er uberhaupt virussen/malware via sms/mms verspreid?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op zondag 11 mei 2008 @ 20:29:
[...]

Als je dan ook nog Vodafone hebt, dan kun je de tijd uit het netwerk laten lezen en synchroniseren. KPN ondersteunt dat niet, van T-Mobile weet ik het niet.
Ik heb vodafone, maar dat doet niks. ik moet alsnog de tijd instellen en als ik gewoon doordruk dan blijft hij gewoon op 9 uur staat en gaat niet naar 14:46 wat hij nu zou moeten zijn. Het is niet een heel erg probleem, maar ik ga me niet laten naaien. Dus morgen maar ff nieuwe eisen.

edit:
op google meer mensen met problemen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2008 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 14:47:
[...]

Ik heb vodafone, maar dat doet niks. ik moet alsnog de tijd instellen en als ik gewoon doordruk dan blijft hij gewoon op 9 uur staat en gaat niet naar 14:46 wat hij nu zou moeten zijn. Het is niet een heel erg probleem, maar ik ga me niet laten naaien. Dus morgen maar ff nieuwe eisen.

edit:
op google meer mensen met problemen
T-mobile heeft het volgens mij wel, alleen springt ie bij mij dan steeds op de verkeerde tijd.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik heb een probleem met mijn n95, als ik probeer een bluetooth verbinding te maken met de pc suit werkt dit niet. Tijdens het opstarten van de computer krijg ik van windows 3 keer een driver probleem te zien.
Dit gaat dan over: "bluetooth peripheral device" ik heb de cd's van nokia erin gedaan, de cd van windows (vista), op internet dingen gedownload voor bluetooth drivers, maar ik krijg het niet aan de praat.
Ik kan dus alleen via usb verbinden met mijn computer.

Heeft iemand hier ook last van, of heeft iemand hier een oplossing voor?

Mvg,

Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 11:44:

En je moet goed kijken om welke n95 het gaat...

v14 heeft nooit bestaand voor alle n95's... v15 wel.. voor de 8gb versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Nu online
Inderdaad, een search op google geeft geen hit aan voor firmware versie V14.0.001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*#0000#
V 14.0.001
19-02-08
RM-159
Nokia N95 (94.01)

Kan er ook niets aan doen! Ik heb 't www een beetje afgestruind en heeft inderdaad te maken met de T-mobile zooi die op m'n N95 staat. Jammer dat ze zo langzaam zijn met het op de markt brengen van hun aangepaste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Die v14 klopt wel, kennis heeft ook die versie met een t-mobile branded N95. Vandaar ook dat ik heb kunnen constateren dat iig demand paging opgenomen is in die firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux4092
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-03 09:24
Cool Koen schreef : "...Heeft iemand hier ook last van, of heeft iemand hier een oplossing voor?... "

Ik ken het probleem.

Bij mij lag de oorzaak bij de slechte drivers van Microsoft. Heb de software van mijn BT stick geupgrade naar Bluesoleil 5.x. Daarna was alles opgelost.... :z

[ Voor 22% gewijzigd door Pollux4092 op 12-05-2008 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super jongens,geen problemen meer met me camera..
Idd ff boel kopieeren,dan de massa formateren,et voila...
klaar is cees..
nogmaals thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf een beetje aan t klooien nu en heb (via enkele links die ik her en der heb gevonden) het nu zo ver dat Nokia Software Updater mijn versie 14.x herkent en aangeeft dat ik kan upgraden naar versie 21.x. Helaas stopt de download steeds na enkele Mb's (heb er nu 80 van de ongeveer 100 binnen) en dan wil ie al gaan updaten. Dat kan natuurlijk niet... Geen idee hoe ik nu verder kom maar mijn telefoon staat werkt ondertussen nog gewoon (op versie 14).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Zijn er nog truuks om het beschikbare geheugen van de N95-1 nog wat verder vrij te maken? Tijdens vakantie liep ik enkele keren tegen een out-of-memory probleem aan met de video-editor, terwijl ik net een clean boot had gedaan...

Is het bijv. mogelijk om de video editor te starten zonder tevens de gallery browser te moeten openen? (scheelt een paar MB) Of zijn er processes die ik tijdelijk kan afschieten? (bijv. de phone applicatie zelf, maar dat lukte niet met ytasks, ws vanwege rechten.)

Overigens was familie wel impressed toen ik direct na thuiskomst de N95 aan de TV aansloot om een afgemonteerd vakantiefilmpje met de highlights en muziekje eronder te showen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
SYQ schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 23:39:
kwartiertje zitten zoeken op google maar niks kunnen vinden, ook unboxing filmpjes bekeken van n95 maar ook nada

mijn vraag, waar kan ik terecht voor een line out kabel voor de nokia95. dit om de n95 8gb aan te sluiten op de aux ingang van de bmw 1 serie
Als het goed is heb je er een kabel bij gekregen om hem op je tv aan te sluiten, als je bij deze kabel de rode en witte (audio) tulp pluggen gebruikt moet het werken. Nou zal die aux ingang van je waarschijnlijk geen tulp zijn, maar dan moet je daar voor even een verloopje voor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Phoolie schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 11:17:
[...]
Als het goed is heb je er een kabel bij gekregen om hem op je tv aan te sluiten, als je bij deze kabel de rode en witte (audio) tulp pluggen gebruikt moet het werken. Nou zal die aux ingang van je waarschijnlijk geen tulp zijn, maar dan moet je daar voor even een verloopje voor kopen.
Daarbij kan je eventueel zo'n kabel speciaal voor audio kopen bij de mediamarkt ofzo. zijn gewoon universeel volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik heb een lelijk probleem met mijn N95 (géén 8gb).

Hij valt regelmatig uit. Ik start bijv camera op, en hij gaat uit. (Herstart niet!!!)
Of hij zit in mn zak, en ik tref hem weer uit aan...

Weet iemand een oplossing? Of hebben meer mensen er last van?
Ik heb hem al opgestuurd en al. Het is 2 weekjes goed gegaan. Maar gaat niet meer goed.
Er is toen een software update op gekomen. Ik draai nu 21.0.016
Zijn er al nieuwere versies?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
pt0x schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 12:13:
[...]

Daarbij kan je eventueel zo'n kabel speciaal voor audio kopen bij de mediamarkt ofzo. zijn gewoon universeel volgens mij.
Je bedoelt een universele kabel voor audio en die direct aansluiten op de N95? Weet niet of dit gaat werken, aangezien de N95 gebruik maakt van een jackplug met 3 ringen. Maar misschien is er iemand die weet of een gewone audio jackplug (2 ringen dus) ook gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:25

netblade

Sunrise

Phoolie schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 12:18:
[...]
Je bedoelt een universele kabel voor audio en die direct aansluiten op de N95? Weet niet of dit gaat werken, aangezien de N95 gebruik maakt van een jackplug met 3 ringen. Maar misschien is er iemand die weet of een gewone audio jackplug (2 ringen dus) ook gewoon werkt.
Werkt prima, niet meer dan logisch, anders zou je ook je eigen headphones niet kunnen gebruiken :D

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
netblade schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 12:34:
[...]
Werkt prima, niet meer dan logisch, anders zou je ook je eigen headphones niet kunnen gebruiken :D
Die gebruik ik nooit :P

Maar moet je die dan niet op die afstandsbediening aansluiten of kan dat ook direct op het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:22
Weet iemand mischien of het mogelijk is om je screensaver te laten zien wanneer je je telefoon op toetsenblokkering zet ? Want als je nu je telefoon op toetsenblokkering zet krijg je na 5 sec een zwart scherm ipv screensaver waar ik me behoorlijk aan irriteer :9

[ Voor 7% gewijzigd door Nano2009 op 13-05-2008 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Nano2009 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 14:05:
Weet iemand mischien of het mogelijk is om je screensaver te laten zien wanneer je je telefoon op toetsenblokkering zet ? Want als je nu je telefoon op toetsenblokkering zet krijg je na 5 sec een zwart scherm ipv screensaver waar ik me behoorlijk aan irriteer :9
Het kan aan mij liggen, maar ik krijg ook zo'n zwart scherm met datum en tijd en dat is juist mijn screensaver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:22
Phoolie schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 14:14:
[...]
Het kan aan mij liggen, maar ik krijg ook zo'n zwart scherm met datum en tijd en dat is juist mijn screensaver.
Dat krijg ik alleen als ik er geen toetsenblokkering op heb staan... Krijg jij het ook als jij je toetseblokkering hebt geactiveerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Nano2009 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 16:04:
[...]

Dat krijg ik alleen als ik er geen toetsenblokkering op heb staan... Krijg jij het ook als jij je toetseblokkering hebt geactiveerd ?
Ja, sowieso springt ie na een bepaalde tijd op toetsenblokkering en ook als ik hem dicht schuif en altijd die screensaver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 22:53
Weet iemand of het mogelijk is om PSD bestanden (Photoshop bestanden) te openen op de N95. Ik hoef ze alleen maar te kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GekkeCoen schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 16:31:
Weet iemand of het mogelijk is om PSD bestanden (Photoshop bestanden) te openen op de N95. Ik hoef ze alleen maar te kunnen bekijken.
Nee. Maak er een pdf van, dan lukt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 17:14:
[...]

Nee. Maak er een pdf van, dan lukt het wel.
Maak er dan gewoon een PNG of JPEG van, zou ik zeggen. Die PDF-viewer is ook maar beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjefke32
  • Laatst online: 08-09 14:25
Mensen, ik heb een probleem met mijn nokia n95 8gb en ik hoop dat jullie mij ermee kunnen helpen. Oorspronkelijk was mijn n95 een vodafone branded toestel, deze heb ik dan ook debrand zodat ik de nieuwere firmware erop kon zetten en in 1klap van de vodafone rotzooi af was. Nu is mijn ervaring echter dat mijn internet nogal traag is, daar waar ik overal lees dat vodafone supersnel mobiel internet. Mijn internet trekt het niet eens om een filmpje op youtube te bekijken. Kan dit liggen aan de veranderde productcode? of weet iemand een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 22:53
Fuzzillogic schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 17:16:
[...]

Maak er dan gewoon een PNG of JPEG van, zou ik zeggen. Die PDF-viewer is ook maar beperkt.
Het probleem is dat ik regelmatig emails krijg met een PSD bestand die ik dan even moet bekijken. Jammer dat het niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds niet gelukt om te updaten. De telefoon herstart zichzelf tijdens de firmware update en dan krijg ik de melding dat ik ofwel de batterij opnieuw erin moet doen en herstarten of om de usb kabel los te halen en opnieuw aan te sluiten. Helaas gaat de update niet verder nadat ik dat gedaan heb... Wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 21:05:
Nog steeds niet gelukt om te updaten. De telefoon herstart zichzelf tijdens de firmware update en dan krijg ik de melding dat ik ofwel de batterij opnieuw erin moet doen en herstarten of om de usb kabel los te halen en opnieuw aan te sluiten. Helaas gaat de update niet verder nadat ik dat gedaan heb... Wie helpt?
Wat wil je bereiken? De kans is aanwezig dat die t-mobile v14 firmware alles heeft wat de v21 firmware ook heeft. Probeer dat eerst eens te achterhalen alvorens veel tijd en moeite in een nutteloze update te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Nu online
Meer mensen die vodafone hebben en niet kunnen interneten, ik krijg namelijk sinds vanavond een foutmelding bij aanmelden internet, "Packet gegevens - Autorisatie mislukt".

N95-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 19:21
ja hier helaas ook problem met vodafone internet. Zal wel een storing zijn. Gelukkig hebben we nog WIFI :)

Nu maar hopen dat het snel opgelost is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dit topic gaat over de N95 en niet over data-abonnementen, die discussie mag in Telecomproviders.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Nu online
pven schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:35:
[mbr]Dit topic gaat over de N95 en niet over data-abonnementen, die discussie mag in Telecomproviders.[/mbr]
Het gaat om mijn internet applicatie op mijn N95, kon dus zijn dat er een fout op mijn n95 zat, vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Maite schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:24:
ja hier helaas ook problem met vodafone internet. Zal wel een storing zijn. Gelukkig hebben nog WIFI :)

Nu maar hopen dat het snel opgelost is
De Wifi krijg ik juist niet aan de praat, probeer met mijn speedtouch 516 te koppelen, naam word gepakt, wpa2 pre shared key echter niet, terwijl ik 100% zeker weet dat ik hem goed intyp en dat die code ook klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand een idee of weet iemand of het mogelijk is om de nokia n95 8gb te gebruiken als imagetank? (zoals met een ipod ook mogelijk is)
kun je met bepaalde software en kabels de telefoon als card reader gebruiken?
binnenkort ga ik op vakantie met mijn olympus camera maar daar zit maar 2 gb geheugen bij en ik wil eigenlijk geen imagetank twv 150 euro gaan kopen.
hopelijk kan iemand mij hiermee helpen, alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

SYQ schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 23:39:
kwartiertje zitten zoeken op google maar niks kunnen vinden, ook unboxing filmpjes bekeken van n95 maar ook nada

mijn vraag, waar kan ik terecht voor een line out kabel voor de nokia95. dit om de n95 8gb aan te sluiten op de aux ingang van de bmw 1 serie
Verkapt 'kijk mij eens een bmw hebben'...
Wat is er mis met de gebruiksaanwijzing lezen ipv een kwartier googelen?

Gewoon een stereo kabeltje 3,5mm naar 3,5mm (of weet ik het wat er in zo'n auto gaat) erop aansluiten dus.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Ursamajor schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:59:
[...]

Verkapt 'kijk mij eens een bmw hebben'...
Wat is er mis met de gebruiksaanwijzing lezen ipv een kwartier googelen?

Gewoon een stereo kabeltje 3,5mm naar 3,5mm (of weet ik het wat er in zo'n auto gaat) erop aansluiten dus.
Wat is er mis met eerst even kijken of dat antwoord niet al gegeven is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Nu online
Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn N95 heb gefirmware update.

Destijds had ik aantal applicaties opnieuw moeten installeren, echter ben ik vergeten welke.
Mijn probleem is als volgt. Ik heb Route 66 en Sygic op mijn geheugenkaart staan. Deze zijn nog gesigned via de oude methode en niet via opensigned.

Als ik mijn firmware update moet ik deze navigate applicaties opnieuw signen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Laatst online: 12-08 14:36
Barfman schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 09:29:
What will be new in next firmware for N95 series

• Full NGI
• Video content
• Maps 2.0
• Kastor UI
• Share online 3.0 with Ovi
• Nokia search with Google plug in
• Changes to music Shop and player
• Automatic screen Rotation (N95)
• Download 3.1

Kastor UI:
http://www.tat.se/products/kastor-platform
http://www.tat.se/images/demo/kastor_platform_01.mp4

Search
Ik ga echt gek worden als die Kastor UI werkelijkheid gaat worden.
Maar ik vraag mij af of dit ook echt wel kan en gaat gebeuren.
Hoe zit het dan met alle applicaties die nog onder de oude UI draaien?
Word er dan dynamisch terug geswitched naar de originele UI om zo de applicatie compatibiliteit te waarborgen?
Ben zeer benieuwd! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Darkwolf_1982 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 11:25:
[...]

Word er dan dynamisch terug geswitched naar de originele UI om zo de applicatie compatibiliteit te waarborgen?
Spiffy hoor, maar wat mij betreft laten ze het mooi weg. Het is gewoon dom dat je moet wachten tot een animatie klaar is voordat je weer iets kunt doen/zien. Daarnaast vrees ik ook dat het weer van het toch al beperkte vrije geheugen van de N95 afgaat.

Als laatste vreet ik een bezem als dit naar de N95 komt, zowel de -1 als -2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
goodfella schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 11:20:
Destijds had ik aantal applicaties opnieuw moeten installeren, echter ben ik vergeten welke.
Mijn probleem is als volgt. Ik heb Route 66 en Sygic op mijn geheugenkaart staan. Deze zijn nog gesigned via de oude methode en niet via opensigned.

Als ik mijn firmware update moet ik deze navigate applicaties opnieuw signen?
Denk dat ze zelf het antwoord al geeft. Maar voor anderen die dit topic lezen en nu denken dat je de gekochte versie van R66/Sygic moet signen, nee dus.

De officiële gekochte versie van iig R66 kun je gewoon zonder signen installen.
En idd, bij elke firmware upgrade moest ik R66 opnieuw installeren. Sygic heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Laatst online: 11:40
xahmol schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:10:
[...]

Denk dat ze zelf het antwoord al geeft. Maar voor anderen die dit topic lezen en nu denken dat je de gekochte versie van R66/Sygic moet signen, nee dus.

De officiële gekochte versie van iig R66 kun je gewoon zonder signen installen.
En idd, bij elke firmware upgrade moest ik R66 opnieuw installeren. Sygic heb ik geen ervaring mee.
Sygic, indien volledig op geheugenkaart geinstalleerd, zal gewoon weer werken na een FW upgrade. Dus zonder opnieuw te hoeven installeren en/of signen.

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 14-05-2008 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over Sygic (versie 7.52) gesproken, ik vind het maar een pauperprogramma. Ik werd afgelopen vrijdag gewoon een paar keer van de snelweg afgestuurd (a12 en a4, om vervolgens een rotonde driekwart te nemen en weer terug op de snelweg te keren) tijdens mijn ritje naar Kijkduin. Niet dat ik daar intrapte.. maar toch jammer. Geef mij maar Garmin.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2008 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Phoolie schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:58:
[...]
Wat is er mis met eerst even kijken of dat antwoord niet al gegeven is?
Ben niet blind hoor. Maar dit topic wordt aardig kansloos als er niet goed gemodereerd wordt en mensen zonder enig onderzoek maar raak vragen voor iets simpels als een stekkertje.
Zoeken is ook een vak.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Laatst online: 12-08 14:36
Fuzzillogic schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 11:38:
Spiffy hoor, maar wat mij betreft laten ze het mooi weg. Het is gewoon dom dat je moet wachten tot een animatie klaar is voordat je weer iets kunt doen/zien. Daarnaast vrees ik ook dat het weer van het toch al beperkte vrije geheugen van de N95 afgaat.
Als deze UI op de 3D hardware gerenderd kan worden gaat dit juist accu kracht besparen en snellere response opleveren in de UI zelf.
Met dit idee is al veel vaker gespeeld en heb ik tijden geleden al wat over terug gelezen betreffende de 3D hardware acceleratie chips in mobiele telefoons.
(Zal eens kijken of ik daar nog iets over terug kan vinden.)
Smaken verschillen, maar ik vind alles er veel cleaner en overzichtelijker uit zien zoals in het demo filmpje.
Betreft geheugen gebruik: ik denk dat dit ook wel mee gaat vallen.
Alles zal voornamelijk met vector technologie op het scherm worden getoverd en dat kost echt geen drol.
Kijk, als het OVER de huidige UI word gejast, dan hoeft het van mij dus ook niet.
Maar als het de huidige ECHT vervangt... yes please! :D
Als laatste vreet ik een bezem als dit naar de N95 komt, zowel de -1 als -2.
Dat staat dus bij deze zwart op wit. En reken maar dat ik dit echt niet ga vergeten! :P

[ Voor 12% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 14-05-2008 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Darkwolf_1982 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:24:
[...]

Als deze UI op de 3D hardware gerenderd kan worden gaat dit juist accu kracht besparen en snellere response opleveren in de UI zelf.
Met dit idee is al veel vaker gespeeld en heb ik tijden geleden al wat over terug gelezen betreffende de 3D hardware acceleratie chips in mobiele telefoons.
(Zal eens kijken of ik daar nog iets over terug kan vinden.)
Smaken verschillen, maar ik vind alles er veel cleaner en overzichtelijker uit zien zoals in het demo filmpje.
Betreft geheugen gebruik: ik denk dat dit ook wel mee gaat vallen.
Alles zal voornamelijk met vector technologie op het scherm worden getoverd en dat kost echt geen drol.
Kijk, als het OVER de huidige UI word gejast, dan hoeft het van mij dus ook niet.
Maar als het de huidige ECHT vervangt... yes please! :D
Ik moet zeggen dat het erg zeker gelikt uit ziet! Het zou mooi zijn als we in ieder geval de mogelijkheid krijgen om het aan/uit te zetten, en op die manier dus zelf de keus hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:45:
[...]

Ik moet zeggen dat het erg zeker gelikt uit ziet! Het zou mooi zijn als we in ieder geval de mogelijkheid krijgen om het aan/uit te zetten, en op die manier dus zelf de keus hebben.
Kan dit dan op onze huidige n95-1 en 2's? Op http://nl.youtube.com/watch?v=_hhBedz2xqY wordt namelijk anders beweerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Darkwolf_1982 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 11:25:
[...]

Leuk hoor, Kastor UI. Maar gaat dat niet ten koste van je gebruikersgemak? Ik vrees ergens van wel namelijk.. :) Dus mocht het er komen, dan hoop ik dat het niet zo is of dat je het anders ook gewoon weer uit kan zetten... :)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Ursamajor schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:22:
[...]

Ben niet blind hoor. Maar dit topic wordt aardig kansloos als er niet goed gemodereerd wordt en mensen zonder enig onderzoek maar raak vragen voor iets simpels als een stekkertje.
Zoeken is ook een vak.
Als je al had gezien dat het antwoord er al stond dan had je dat dus aan moeten geven, nou ga je onnodig informatie geven die er al staat en ook daar van krijg je een kansloos topic (om maar even in jouw woorden te spreken), wat we dus niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Nu online
Kwam nog iets leuks tegen op Symbian Freak, echt de moeite waard om te installeren.

RealVista Desktop Freeware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Barfman schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 16:42:
Kwam nog iets leuks tegen op Symbian Freak, echt de moeite waard om te installeren.

Ziet er leuk uit, maar gebruikt net als Vista waarschijnlijk wel weer het nodige geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu mcguider 7.52 erop ..maar het is maar 3/4 beeld de onderstukje is gewoon wit (leeg) iemand hier ervaringen mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:17:
ik heb nu mcguider 7.52 erop ..maar het is maar 3/4 beeld de onderstukje is gewoon wit (leeg) iemand hier ervaringen mee ?
Lijkt erop alsof je nog geen gps signaal te pakken hebt, of dat je geen kaarten hebt geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:19:
Over Sygic (versie 7.52) gesproken, ik vind het maar een pauperprogramma. Ik werd afgelopen vrijdag gewoon een paar keer van de snelweg afgestuurd (a12 en a4, om vervolgens een rotonde driekwart te nemen en weer terug op de snelweg te keren) tijdens mijn ritje naar Kijkduin. Niet dat ik daar intrapte.. maar toch jammer. Geef mij maar Garmin.
Verrek dit gebeurde mij onderweg naar Den Haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay

Ha, ziet er zeker geinig uit! Ik wilde 'm meteen proberen maar bij installeren krijg ik steeds een "file corrupted" melding. Dat krijg ik sinds kort continue bij installeren van .sis bestanden. Ik ben bang dat een hard reset nodig is, maar heb er eigenlijk weinig trek in omdat het kortgeleden nog is gedaan. Heeft iemand misschien een andere tip hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Nu online
dafmay schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 20:51:
[...]

Ha, ziet er zeker geinig uit! Ik wilde 'm meteen proberen maar bij installeren krijg ik steeds een "file corrupted" melding. Dat krijg ik sinds kort continue bij installeren van .sis bestanden. Ik ben bang dat een hard reset nodig is, maar heb er eigenlijk weinig trek in omdat het kortgeleden nog is gedaan. Heeft iemand misschien een andere tip hoe dit op te lossen?
Je geheugen is gewoon corrupt, hard reset zal dat fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Barfman schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:13:
[...]

Je geheugen is gewoon corrupt, hard reset zal dat fixen.
Yep was ik al bang voor. Moest maar weer eens gebeuren dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Hoi :)

Ik heb sinds vandaag McGuider op mijn n95 'classic' draaien, maar zodra ik een map wil laden gaat hij zeuren dat ik te weinig geheugen heb? Dit terwijl ik niets anders laat draaien op de achtergrond e.d.

Iemand hier ook problemen mee gehad die een oplossing weet?

mvg,

Ramon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandelion
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-03-2022

Dandelion

Edem Kleetun

Van mij mag dat kastor er wel op, hipper de pip man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alberthagen
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Hee mensen

Ik heb een probleem waar ik echt niet uitkom met windows vista in combinatie met one touch access. Op het moment dat ik via mijn laptop online wil komen zegt hij steeds: geen modem

Als ik mijn n95 connect zie ik dat hij drivers begint te laden en dat daar ook n95 usb modem geinstalleerd word ( ik connect via usb, heb geen bleutooth).

Ik heb de nieuwste versie van pc suite ( update gechecked ) en heb alles op administator gezet in vista ( dit waren die tips die ik tot zo ver op het forum heb kunnen vinden ).

Connect ik het spul op me desktop met XP werkt alles zonder enige aanpassingen.

Wie o wie kan mij hiermee helpen?

Alvast bedankt!

Albert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Inmiddels alweer geruime tijd N95 eigenaar..

In het begin was de GPS fix niet al te best, kon nog aardig wat duren (tot 2 minuten aan toe) maar na firmware update met agps ging dat zo omlaag naar 2-15 seconden voor een fix, maar op een gegeven moment begon het weer langer te worden... halve minuut... hele minuut.. half uur... vandaag de dag kost het me gewoon bijna een uur eer ik een fix heb. Mijn neef heeft hetzelfde probleem.

Idëen?

(het ligt niet aan applicaties want neef had er nooit iets op staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alberthagen schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 23:47:
Hee mensen

Ik heb een probleem waar ik echt niet uitkom met windows vista in combinatie met one touch access. Op het moment dat ik via mijn laptop online wil komen zegt hij steeds: geen modem

Als ik mijn n95 connect zie ik dat hij drivers begint te laden en dat daar ook n95 usb modem geinstalleerd word ( ik connect via usb, heb geen bleutooth).

Ik heb de nieuwste versie van pc suite ( update gechecked ) en heb alles op administator gezet in vista ( dit waren die tips die ik tot zo ver op het forum heb kunnen vinden ).

Connect ik het spul op me desktop met XP werkt alles zonder enige aanpassingen.

Wie o wie kan mij hiermee helpen?

Alvast bedankt!

Albert
Ik ben zelf ook vista gebruiker, en veel dingen zijn idd niet compatible, erg vervelend. Nou heb ik dit nog nooit geprobeerd, dus ben het probleem ook niet specifiek tegengekomen, maar misschien moet je eerst de verbinding opzetten en instellen, voordat je probeert te connecten. Is maar een gedachte, en weet ook niet of je er iets aan hebt.

Een verbinding opzetten kan via internetopties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week mijn abo moeten verlengen en me jongste zei dat ik de Nokis N95 8 gig moest nemen.

Heb ik dus gedaan....alleen...ik snap er de ballen van :S

Ik ben maar begonnen bij deel 1 en zo tezien duurt het wel een poosje voor ik door al die delen heen ben.

Voor mij was/is de tel. voor bellen en opgebeld worden, maar dit ding is een minipc merk ik.

Voor mij als leek is het allemaal hiero erg moeilijk te begrijpen....al die abracadabra uitleg...shame.
Maar ik doe me best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
TWeaKLeGeND schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 00:32:
Inmiddels alweer geruime tijd N95 eigenaar..

In het begin was de GPS fix niet al te best, kon nog aardig wat duren (tot 2 minuten aan toe) maar na firmware update met agps ging dat zo omlaag naar 2-15 seconden voor een fix, maar op een gegeven moment begon het weer langer te worden... halve minuut... hele minuut.. half uur... vandaag de dag kost het me gewoon bijna een uur eer ik een fix heb. Mijn neef heeft hetzelfde probleem.

Idëen?

(het ligt niet aan applicaties want neef had er nooit iets op staan)
Ik had dinsdag ook moeite met het krijgen van een fix, maar dat kwam denk ik omdat het datanetwerk van VF eruit lag zodat hij de AGPS niet kon gebruiken. Nu dat het weer doet en ik dus weer gebruik kan maken van de verbinding van VF voor AGPS, gaat ie weer als een tierelier.

Maar dinsdag was het wel echt beroerd: op Google Maps werd ik 2 km zuid-west van mijn werkelijke locatie geplaatst. Overigens verschilt het wel per dag hoe nauwkeurig de N95 de GPS pakt: de ene keer staat mijn plaats links van het huis aangegeven, de volgende dag weer voor etc.

Dat het een uur duurt, is wel erg lang overigens en ook toevallig dat het bij je neef zo is. Lijkt haast of hier een externe factor in het spel is ;)

Leuk bedacht! Maar de review geeft al direct aan dat het een eenvoudige Flash Lite-applicatie is die een heel beperkte UI heeft en erg traag gaat werken. Het is dus geen waardige vervanging van een skin, maar wel leuk om je vrienden mee om de tuin te lijden. Wel ziet het er erg gelikt uit :)

Kastor biedt wat dat betreft meer potentie, maar ik vrees dat dat ook meer voor de show zal zijn dan dat het lekker snel zal werken - a nice design degrades usability most of the time.

[ Voor 23% gewijzigd door SanderTje! op 15-05-2008 03:29 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Geen externe factor, like I said onze twee telefoons zijn in zijn geheel verschillend en 100km van elkaar (ik maak gebruik van mijn telefoon en meer dan nav4all had hij er niet op) Ook weet ik niet of hij wel binnen een uur een fix krijgt, zo lang heeftie het nooit getest. Mijne werkt inmiddels weer, never knew AGPS = assisted by dataverbinding... heb in het buitenland vaker dataverbinding uitgelaten en dan was de fix gewoon binnen minuutje alsnog, nu eens dataverbinding uitzetten... inderdaad ook vodafone hier though...

Lijkt het niet wat logischer dat AGPS niks met data maar alles met telefoonmasten te maken heeft? *googled*

Ah DAT is AGPS dus... wel balen dat het zonder AGPS zo sloom is, maargoed zelfs met 1-2 minuten fix valt te leven, maar als het 5-50 minuten moet duren... *gaat met AGPS uit testen*

En ja hoor een fix binnen 30 seconden, binnenshuis... Weet niet wat die firmware update heeft gedaan maar ik ben er blij mee. Mijn neef zijn ook maar eens laten updaten.
SanderTje! schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 03:25:
[...]

Ik had dinsdag ook moeite met het krijgen van een fix, maar dat kwam denk ik omdat het datanetwerk van VF eruit lag zodat hij de AGPS niet kon gebruiken. Nu dat het weer doet en ik dus weer gebruik kan maken van de verbinding van VF voor AGPS, gaat ie weer als een tierelier.

Maar dinsdag was het wel echt beroerd: op Google Maps werd ik 2 km zuid-west van mijn werkelijke locatie geplaatst. Overigens verschilt het wel per dag hoe nauwkeurig de N95 de GPS pakt: de ene keer staat mijn plaats links van het huis aangegeven, de volgende dag weer voor etc.

Dat het een uur duurt, is wel erg lang overigens en ook toevallig dat het bij je neef zo is. Lijkt haast of hier een externe factor in het spel is ;)

[...]

Leuk bedacht! Maar de review geeft al direct aan dat het een eenvoudige Flash Lite-applicatie is die een heel beperkte UI heeft en erg traag gaat werken. Het is dus geen waardige vervanging van een skin, maar wel leuk om je vrienden mee om de tuin te lijden. Wel ziet het er erg gelikt uit :)

Kastor biedt wat dat betreft meer potentie, maar ik vrees dat dat ook meer voor de show zal zijn dan dat het lekker snel zal werken - a nice design degrades usability most of the time.

[ Voor 10% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 15-05-2008 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:19:
Same here, althans niet dezelfde route, maar inmiddels wel 5x een soortgelijke totaal onzinnige aanwijzing |:(
Voor mij om die reden geen Sygic meer, ook al vind ik die nog steeds de beste interface hebben (TT look-a-like) en dat je niet hoeft te switchen tussen de kaarten van verschillende landen als je over de grens gaat.
Helaas dus, maar ik ben sinds een tijdje weer terug naar R66, de 1e versie voor interne N95 GPS.

Ik begreep dat de nieuwere versie van R66 een aantal minpunten tov. de oude versie had, maar wat zijn eigenlijk de verbeteringen? Die zijn volgens mij nog niet besproken.

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Laatst online: 12-02-2017
sl1200 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:21:
[...]

Same here, althans niet dezelfde route, maar inmiddels wel 5x een soortgelijke totaal onzinnige aanwijzing |:(
Voor mij om die reden geen Sygic meer, ook al vind ik die nog steeds de beste interface hebben (TT look-a-like) en dat je niet hoeft te switchen tussen de kaarten van verschillende landen als je over de grens gaat.
Helaas dus, maar ik ben sinds een tijdje weer terug naar R66, de 1e versie voor interne N95 GPS.

Ik begreep dat de nieuwere versie van R66 een aantal minpunten tov. de oude versie had, maar wat zijn eigenlijk de verbeteringen? Die zijn volgens mij nog niet besproken.
Ja ik heb dit ook al gemerkt in de nieuwe versie van McGuider...
Ik heb nochtans heel lang 1 van de eerste geleakte versies van Sygic gebruikt, en die werkte perfect ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11-2022

Str1ngS

Boe!

Kheb nu zelf sinds afgelopen dinsdag de N95-1. Echt geniaal toestel, batterijduur is alleen nog ff wennen :P.

Ik probeer alleen al sinds dat ik hem heb, de firmware up te daten. Dit lukt alleen niet. Hij geeft wel aan dat de nieuweste firmware beschikbaar is en download hem ook. Maar zodra hij wil beginnen met flashen herstart me telefoon, en geeft NSU aan dat ik de telefoon moet herstellen door de batterij eruit te halen.

Nu heb ik al de virusscanner uit gezet, het programma op verscheidene PC's geinstalleerd en geprobeerd (zonder enig resultaat). En het programma opnieuw geinstalleerd.

Zijn er mensen met dezelfde problemen, en die het wel hebben kunnen oplossen?

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
sl1200 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:21:
[...]

Ik heb van zowel R66 v7 als R66 v8 een legaal gekochte versie, had eerst v7 op mijn N95 draaien, nu v8.

Pluspunten R66 v8 versus v7:
- VEEL betere user interface;
- Meer opties.

Nadelen R66 v8 versus v7:
- Navigeren naar contacten uit contactlijst werkt meestal niet (heel vaag bij sommige contacten weer wel, nog geen enkel verschil tussen de niet en wel werkende contacten ontdekt, maar 80% werkt dus niet). Onder v7 werkten al deze exact dezelfde contacten uitstekend;
- TMC is opeens niet meer gratis zoals in v7, maar een betaald abo voor verkeersinfo. Voor mij als erg onregelmatige rijder een nogo. Bovendien begrijp ik van iemand die wel voor verkeersinfo betaald heeft dat de info onbruikbaar niet actueel is;
- Klein puntje, maar wel irritant: tijdens het opstarten hoor je Welkom bij Route 66. De ellende is dat je dat dus ook hoort als je je telefoon op mute hebt staan, even stil R66 checken is er dus niet bij. Ook volume settings worden genegeerd, dat welkom klinkt dus echt op vol volume.

Conclusie:
Heb v8 draaien, maar ben er nog niet over uit of ik het per saldo beter vind dan v7. De interface is stukken prettiger, maar het niet kunnen navigeren direct uit je contactenlijst is weer erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 01:35:
Ik heb vorige week mijn abo moeten verlengen en me jongste zei dat ik de Nokis N95 8 gig moest nemen.

Ik ben maar begonnen bij deel 1 en zo tezien duurt het wel een poosje voor ik door al die delen heen ben.

Voor mij was/is de tel. voor bellen en opgebeld worden, maar dit ding is een minipc merk ik.

Voor mij als leek is het allemaal hiero erg moeilijk te begrijpen....al die abracadabra uitleg...shame.
Maar ik doe me best.
Belangrijkste tip die ik je mee kan geven: houd de menutoets ingedrukt, en je ziet alle openstaande applicaties. 't Schijnt dat veel mensen niet doorhebben dat deze telefoon multitasking kent.

Succes! En vragen mag altijd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 01:35:

Welkom en domme vragen bestaan nier (hooguit vragen die hier al beantwoord zijn).

Alleen, als ik heel eerlijk ben:
- als je echt een alleen bellen/gebeld worden telefoon wilt zijn er naar mijn mening telefoons die voor die functie beter, goedkoper en beter vormgegeven zijn. Begrijp me niet verkeerd, de N95 vind ik een toptoestel en zou zelf niet anders willen (hooguit een 3G iPhone met GPS zou ik overwegen als alternatief), maar gebruikersvriendelijkheid is (tov andere telefoons) niet zijn sterkste kant;
- je stelt deze vraag natuurlijk wel in een forum met een redelijk hoog technotalk gehalte. Niet zo gek dus als daar veel technische abacadabra staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

TWeaKLeGeND schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:17:
Lijkt het niet wat logischer dat AGPS niks met data maar alles met telefoonmasten te maken heeft? *googled*

Ah DAT is AGPS dus... wel balen dat het zonder AGPS zo sloom is, maargoed zelfs met 1-2 minuten fix valt te leven, maar als het 5-50 minuten moet duren... *gaat met AGPS uit testen*

En ja hoor een fix binnen 30 seconden, binnenshuis...
Als je eerst een fix hebt gehad en dan AGPS uitzet en nog een keer gaat kijken, dan heb je inderdaad snel een fix. Maar laat AGPS maar eens even een poosje uit staan, dan zul je zien dat het weldegelijk veel zal uitmaken. Met name als je hem na 24 uur pas weer gaat aanzetten of op een totaal andere plek dan dat je hem hebt uitgezet, dan duurt het langer. Maar het is een feit dat je hem ook kunt gebruiken zonder AGPS.

Eigenlijk vind ik dat als je een N95 hebt, dat je hier altijd een databundel bij zou moeten hebben. Je koopt immers toch ook geen laptop meer zonder een internetaansluiting thuis of op het werk? Ik hoor mensen wel eens zeggen "wat moet ik ermee?"... Nou, heb je even:

- Foto's, filmpjes, muziek delen. Uploaden naar fotosite, hyves, MSN space, etc.

- Messaging: MSN messenger (chatten, kijken wie er online is voordat je je PC helemaal opstart), hyven

- Uitgebreide navigatie mogelijkheden:
* City Guides
* POI's
* ophalen files en vertragingen
* flitsers (vaste en mobiele)
* afgesloten wegen / omleidingen

- Uitgebriede gaming mogelijkheden:
* multiplayer games
* delen van high scores
* nieuwe games of levels downloaden
* berichten sturen of chatten met andere binnen de game community

- Uitgebreide muziek mogelijkheden:
* Muziek vinden en snel downloaden
* Muziek herkenning
* Radio luisteren (internet streams)
* PODcasts

- Televsie kijken, uitzending gemist, YouTube

- Google Maps, Google zoeken

- Gmail, Hotmail, providermail, zakelijke mail (Exchange, BlackBerry)

- Agenda synchroniseren met server

- Contactpersonenlijst synchroniseren met server

- Nieuwe mogelijkheden toevoegen aan je telefoon (applicatie download)

- wifi hotspot maken van je telefoon (tbv notebook of draagbare gameconsole)

- Explorer / browser:
* buienradar
* kieskeurig (prijsvergelijking)
* nu.nl
* Funda (huizen)
* Online vertaler

en dat is wat ik zo even uit de losse pols schudt. Allemaal geweldige toepassing die we over een jaar of 10 allemaal veelvuldig zullen gebruiken. 10 jaar geleden zei ook iedereen dat ze geen mobiele telefoon nodig hadden. Als ze wouden bellen dan zouden ze dat thuis wel doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

@ robertwebbe: waarom databundel van 10€ pm (24 mnd contract is 240€) als er WIFI bestaat!
Thuis gratis, op school / werk gratis, onderweg bij cafe's restaurants vaak gratis, op vankantie in Thailand laatst gratis bij ons hotel, bij vrienden / familie gratis... Ik hou die 240€ mooi in de zak!

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Eastside schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:58:
@ robertwebbe: waarom databundel van 10€ pm (24 mnd contract is 240€) als er WIFI bestaat!
Thuis gratis, op school / werk gratis, onderweg bij cafe's restaurants vaak gratis, op vankantie in Thailand laatst gratis bij ons hotel, bij vrienden / familie gratis... Ik hou die 240€ mooi in de zak!
AGPS is niet bijster nuttig zonder internet. En zonder AGPS duurt het krijgen van een fix lang.

€10/maand heb ik graag over voor overal internet. Geen gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Kecin schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 12:17:
Ik heb een lelijk probleem met mijn N95 (géén 8gb).

Hij valt regelmatig uit. Ik start bijv camera op, en hij gaat uit. (Herstart niet!!!)
Of hij zit in mn zak, en ik tref hem weer uit aan...

Weet iemand een oplossing? Of hebben meer mensen er last van?
Ik heb hem al opgestuurd en al. Het is 2 weekjes goed gegaan. Maar gaat niet meer goed.
Er is toen een software update op gekomen. Ik draai nu 21.0.016
Zijn er al nieuwere versies?
Iemand een oplossing op mijn bovenstaande probleem :(?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-09 16:06
robertwebbe schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:42:
[...]

- Televsie kijken, uitzending gemist, YouTube
Hoe krijg jij uitzending gemist op je de N95 aan de praat? Ik krijg een script-error...
nieuwste firmware, vodafone live!

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Hoe is deze telefoon gewoon in je broekzak, of dragen jullie hem met een hoesje om je riem oid?
Vanmiddag even bij de primafoon geweest voor deze telefoonn, waar ze hem mij probeerden aantesmeren, opzich lijkt het mij wel een goede telefoon.

Maar is het niet zo dat als je hem los in je zak hebt, dat die steeds op en neer schuift zeg maar?

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Tja, heb toch echt andere ervaringen. Enige waar ik WiFi kan gebruiken is thuis. Op kantoor: geen WiFi (zelfs verboden wegens security). Station: alleen KPN niet gratis hot spot. In trein: geen WiFi. In restaurants: sorry, hier heb ik wel wat anders te doen dan internet. Op vakantie in hotel: alleen gratis WiFi in hotellobby, niet op kamer.

Hoor iedereen zeggen dat er zoveel gratis hotspots zijn, maar kennelijk nergens waar ik kom.

Nee, dan liever 10 euro per maand.

Maar goed, als overal waar jij bent voor jou gratis toegankelijk WiFi is, is idd een databundel wat minder nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ik gebruik ook wifi maar dan alleen als de wifi verbinding sneller is. In veel gevallen heb ik via Vodafone HSDPA een aanzienlijk snellere download verbinding dan via wifi. Ook kost wifi meer energie dan HSDPA. Juist bij die applicaties die langdurig op de achtergrond open blijven staan is GPRS/HSDPA dan veel zuiniger met energie. Ik heb er ook zeker wel wat geld voor over om (bijna) overal en altijd een internetverbinding tot mijn beschikking te hebben.
Harmani schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 15:26:
[...]
Hoe krijg jij uitzending gemist op je de N95 aan de praat? Ik krijg een script-error...
nieuwste firmware, vodafone live!
Misschien is die nog niet helemaal eerlijk om hem er nu al bij te zetten maar ik kijk dat via mijn Slingbox (via UPC settopbox) ;). Maar het is een kwestie van tijd voordat die voor iedereen beschikbaar is. Ik denk zelfs van de zomer al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
robertwebbe schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 17:42:
[...]

Misschien is die nog niet helemaal eerlijk om hem er nu al bij te zetten maar ik kijk dat via mijn Slingbox (via UPC settopbox) ;). Maar het is een kwestie van tijd voordat die voor iedereen beschikbaar is. Ik denk zelfs van de zomer al.
De slingbox? Kan je gewoon bestellen hoor. Kost alleen wat. Ik had het via expansys.nl gedaan. Werkt prima met me digitale tv van casema dan bijv... heb het nu een klein jaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
xahmol schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:12:
[...]

Tja, heb toch echt andere ervaringen. Enige waar ik WiFi kan gebruiken is thuis. Op kantoor: geen WiFi (zelfs verboden wegens security). Station: alleen KPN niet gratis hot spot. In trein: geen WiFi. In restaurants: sorry, hier heb ik wel wat anders te doen dan internet. Op vakantie in hotel: alleen gratis WiFi in hotellobby, niet op kamer.

Hoor iedereen zeggen dat er zoveel gratis hotspots zijn, maar kennelijk nergens waar ik kom.

Nee, dan liever 10 euro per maand.

Maar goed, als overal waar jij bent voor jou gratis toegankelijk WiFi is, is idd een databundel wat minder nuttig.
Inderdaad. Bovendien ga ik bijvoorbeeld mijn e-mail niet checken via unencrypted WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
/\/\|) schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 23:11:
[...]

Inderdaad. Bovendien ga ik bijvoorbeeld mijn e-mail niet checken via unencrypted WiFi.
Het telefonienetwerk is wel encrypted, maar niet bijster sterk. Maar dan nog, wat is het probleem? Alles dat toch interessant is gooi je fijn over SSL. En als de service provider dat niet kan, dan geef je ze de vinger en ga je naar eentje waar het wel kan. E-mail (IMAP) en SyncML gaan hier iig enkel over SSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
shameblaster schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:07:
Hoe is deze telefoon gewoon in je broekzak, of dragen jullie hem met een hoesje om je riem oid?
Vanmiddag even bij de primafoon geweest voor deze telefoonn, waar ze hem mij probeerden aantesmeren, opzich lijkt het mij wel een goede telefoon.

Maar is het niet zo dat als je hem los in je zak hebt, dat die steeds op en neer schuift zeg maar?
Ik heb 'm altijd gewoon in de broekzak, zonder hoesje. Maar NOOIT met iets anders in dezelfde broekzak. Overigens zit het met de slider wel goed. Die is bij mij nog nooit opengeschoven in de broekzak....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Mau_Maus schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 22:40:
[...]
De slingbox? Kan je gewoon bestellen hoor. Kost alleen wat. Ik had het via expansys.nl gedaan. Werkt prima met me digitale tv van casema dan bijv... heb het nu een klein jaartje.
Nee, sorry, ik bedoelde uitzendinggemist. UPC klanten kunnen de Slingbox Solo overigens ook direct bij UPC kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
robertwebbe schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:38:
[...]

Nee, sorry, ik bedoelde uitzendinggemist. UPC klanten kunnen de Slingbox Solo overigens ook direct bij UPC kopen.
Je bedoel dus het uitzendinggemist "kanaal", niet te verwarren met de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,
Al een tijdje doet mijn browser het niet... ik kan wel gewoon op msn/google earth.. maar de browser wil hij niet meer pakken... Iemand een oplossing hiervoor?
(PS: Ik snap dat veel van jullie nu denken: gebruik die zoekfunctie nou, maar dan krijg ik zo ontiegelijk veel resultaten, vandaar dat ik het hier vraag... mocht je het toch denken.. dan reageer je toch niet ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlamBam806
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 21:52
Hi,

in de vorige startposts viel me op dat de N95 meer dynamisch intern geheugen zou moeten hebben dan de N95 8GB. Als ik kijk op http://www.mobile-review.com/review/nokia-n95-8gb-en.shtml zie ik juist dat de N95 8GB meer beschikbaar heeft.

Weet iemand hoe dat zit?

Nokia N95 8GbNokia N95
Size, weight (mm, grams)99x53x21, 12899x53x21, 120
Lens shutter NoYes
Battery BL-6F, 1200 mAh (Li-Ion)BL-5F, 950 mAh (Li-Pol)
Battery life 1.5 days 1 day
Display TFT, 2.8 inches, QVGA, 16 mln. colorsTFT, 2.6 inches, QVGA, 16 mln. colors
Display protection YesNo
Keypad backlighting WhiteBlue
USB speed Up to 650 Kb/sUp to 950 Kb/s
Memory 8 Gb, no memory expansion slotmicroSD memory cards
RAM 128 Mb, 93-95 Mb available after the first launch 64 Mb, 18 Mb available  after the first launch
Speakers volume Higher than that of the Nokia N95, distortions at the highest volume settings.Standard

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
De 8GB heeft gewoon dubbel zoveel RAM, 128MiB vs 64MiB. Vanwege Demand Paging van de latere firmwares voor de N95 vanilla heeft deze wel aanzienlijk meer dan 18MiB vrij na het booten, namelijk rond de 28MiB. Je zult ook met de N95 vanilla daardoor niet snel meer last hebben van 'out of memory', maar het blijft wat krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Men in Black?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Nee, standaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Als het zo standaard is waarom gebruiken dan zo weinig mensen het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Phoolie schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:35:
[...]
Als het zo standaard is waarom gebruiken dan zo weinig mensen het?
Sja, waarom gebruiken zoveel mensen nog IE? Onwetendheid? Onverschilligheid? Enfin, ik hanteer gewoon de wetenschappelijke standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Fuzzillogic schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:37:
[...]

Sja, waarom gebruiken zoveel mensen nog IE? Onwetendheid? Onverschilligheid? Enfin, ik hanteer gewoon de wetenschappelijke standaard.
Dus als de wetenschappelijke taal in nederland russisch wordt, dan kunnen we jou niet meer verstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

myFone:

Nokia N95 (94.01) | RM-159 | V.14.0.001

Route
MCGuider
Muziek
CorePlayer
Gamez
PES 2008
Tools
Rotateme
pyRestart
HandyProfiles

Iemand nog handige proggies die ik zou moeten/kunnen installeren?!

En is het echt zo verstandig om te upgraden? Ik zie wisselde reacties?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Phoolie schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:49:
[...]
Dus als de wetenschappelijke taal in nederland russisch wordt, dan kunnen we jou niet meer verstaan?
Іиdзяdддd ;) Als developer/engineer ga je standaarden meer waarderen.
Pagina: 1 ... 12 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De laatste tijd worden er veel vragen in dit topic gedumpt zonder enige vorm van eigen inzet. Gelieve eerst te zoeken, ook in deel 8, en daarna pas je vraag te stellen. Vermeld bij je vraag meteen wat je hebt onderzocht en geprobeerd en waarom het niet lijkt te werken.