Nokia N95 (8GB) - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 42 Laatste
Acties:
  • 424.632 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:22:
myFone:

Nokia N95 (94.01) | RM-159 | V.14.0.001

Route
MCGuider
Muziek
CorePlayer
Gamez
PES 2008
Tools
Rotateme
pyRestart
HandyProfiles

Iemand nog handige proggies die ik zou moeten/kunnen installeren?!

En is het echt zo verstandig om te upgraden? Ik zie wisselde reacties?!
Handy Taskman of Device status (Nokia Beta Labs), dan kun je je geheugen checken en kijken of je na een reboot ook tegen de 30 MiB ;) vrij hebt. Hoelang gaat je batterij mee? Je hoeft niet te upgraden.. Moet je zelf weten.
Btw, ik vind PES 2008 echt niet te spelen op een telefoon :) en ik zou McGuider vervangen door Garmin, voordat je ergens van de snelweg wordt afgebonjourd (a4 Reeuwijk, check maar eens :)) door een debiele aanwijzing.. 8)7

Voor de rest als je een data-abo of WiFi hebt:
TuninFM
Shozu (ownt hard)
MSN
Joikuspot
etc

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Fuzzillogic schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 15:11:
[...]

AGPS is niet bijster nuttig zonder internet. En zonder AGPS duurt het krijgen van een fix lang.

€10/maand heb ik graag over voor overal internet. Geen gezeik.
Ik heb in de auto of buiten met opengeschoven slider gewoon een fix binnen de minuut! Bovendien in het buitenland (waar de GPS pas echt van pas komt) kun je AGPS toch niet gebruiken omdat je je dan scheel betaald.

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een nokia n95 van t-mobile met firmware versie 14.0
Graag zou ik um willen updaten. Nou heb ik al wat rondgesnuffeld op het forum, maar ik kom toch in de problemen. Als ik um aansluit op usb is ie gewoon zichtbaar en komt er zelfs een ballonetje in beeld dat mijn software van mijn nokia een update heeft, maar als ik de nokia software updater open en ik moet even later mijn nokia aansluiten dan geeft ieh aan :
Phone not supported
Connected phone was not recognized
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, onder ander ook door product code te wijzigen (omdat het een t-mobile toestel is), maar niks heeft tot nu toe nog gewerkt. Iemand nog ideeen?
Bvd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:29
kan iemand mij helpen met het installeren van Sygic voor me Nokia n95 8GB.. Ik heb alles op de externe geheugen gezet. Toen geinstalleert en dat loopt allemaal goed,, alleen bij opstarten zegt hij unexpected error.. Wat is dit? Hij installeert maar een kleine 1,5 MB, klopt dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebo
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 18:01:
Ik heb sinds kort een nokia n95 van t-mobile met firmware versie 14.0
Graag zou ik um willen updaten. Nou heb ik al wat rondgesnuffeld op het forum, maar ik kom toch in de problemen. Als ik um aansluit op usb is ie gewoon zichtbaar en komt er zelfs een ballonetje in beeld dat mijn software van mijn nokia een update heeft, maar als ik de nokia software updater open en ik moet even later mijn nokia aansluiten dan geeft ieh aan :
Phone not supported
Connected phone was not recognized
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, onder ander ook door product code te wijzigen (omdat het een t-mobile toestel is), maar niks heeft tot nu toe nog gewerkt. Iemand nog ideeen?
Bvd ;)
Je kunt naar een NSP gaan en zeggen dat je de normale software van nokia erop wilt. Heb ik ook gedaan bij een NSP in deventer. Had een branded vodafone telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Sorry dat ik zo weinig aanwezig ben maar wilde dit jullie ff niet onthouden.
TomTom werkt op internal GPS van N95 :P

Afbeeldingslocatie: http://img391.imageshack.us/img391/5582/proofxb1.jpg
Doe er je voordeel mee.

pssst: Je hoeft niet eens te signen ;)

Wat betreft nieuwe topic(s) ik kan wel wat hulp gebruiken, iemand goed met photoshop?

[ Voor 55% gewijzigd door schumi2004 op 17-05-2008 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
schumi2004 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 20:15:

[afbeelding]
Bigger image :P [afbeelding]
Doe er je voordeel mee.

Wat betreft nieuwe topic(s) ik kan wel wat hulp gebruiken, iemand goed met photoshop?
tomtom werkt niet met de interne gps,
Kijk is goed naar dat plaatje...
staat : "Andere Bluetooth GPS Ontvanger"

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
mregeling2005 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 20:33:
[...]

tomtom werkt niet met de interne gps,
Kijk is goed naar dat plaatje...
staat : "Andere Bluetooth GPS Ontvanger"

:/
Wat jij wil, ik navigeer lekker nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:34

WoutF

Hoofdredacteur

[afbeelding]
Doe er je voordeel mee.

En hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Gaat het hier om een aangepaste versie van TomTom, of een stukje software dat het GPS signaal masked als extern Bluetooth signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 22:38
graag meer info :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

[afbeelding]
Doe er je voordeel mee.

He Schumi, geef ons iets meer hints waar we de heilige graal kunnen bereiken / vinden...
Is het wellicht de truuk dat de GPS informatie eerst wordt uitgezonden via SPP master en dan weer wordt terug ontvangen via SPP slave? Hier was enkele maanden geleden sprake van alleen heb ik nooit dat tooltje gezien...
Of moet ik gewoon zelf even googlen naar "Tomtom internal Gps Patch N95"?

[ Voor 18% gewijzigd door robertwebbe op 16-05-2008 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Laatst online: 25-08 06:19
schumi2004 ,,, ik neem me woorden terug ;)
klopt echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

mregeling2005 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 21:29:
schumi2004 ,,, ik neem me woorden terug ;)
klopt echt
Kun jij ons dan verlossen?

Edit:

gevonden

[ Voor 5% gewijzigd door Sayko op 16-05-2008 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
robertwebbe schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 21:28:
[...]

He Schumi, geef ons iets meer hints waar we de heilige graal kunnen bereiken / vinden...
Is het wellicht de truuk dat de GPS informatie eerst wordt uitgezonden via SPP master en dan weer wordt terug ontvangen via SPP slave? Hier was enkele maanden geleden sprake van alleen heb ik nooit dat tooltje gezien...
Of moet ik gewoon zelf even googlen naar "Tomtom internal Gps Patch N95"?
Wat is dat SPP precies? Er is al wel een tooltje op je interne GPS signaal via BT uit te zenden. Zo kan je bijvoorbeeld je N95 gebruiken als GPS ontvanger met Google Earth Pro op je laptop.

TomTom werkte daar niet mee, omdat het BT zend/ontvang adres niet gelijk mag zijn. Maar het zou me niets verbazen als deze fix hierop gebaseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

WoutF schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 21:36:
[...]

Wat is dat SPP precies? Er is al wel een tooltje op je interne GPS signaal via BT uit te zenden. Zo kan je bijvoorbeeld je N95 gebruiken als GPS ontvanger met Google Earth Pro op je laptop.

TomTom werkte daar niet mee, omdat het BT zend/ontvang adres niet gelijk mag zijn. Maar het zou me niets verbazen als deze fix hierop gebaseerd is.
SPP = Serial Port Profile

N95 kan hier inderdaad of Master in zijn of Slave maar standaard niet allebei tegelijk.
Bij het googelen kwam ik trouwens al wel wat resultaten tegen die na download een virus bevatte. Experimenteer veilig, gebruik een virusscanner!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Als het geen illegale tomtom is maar en patch (al dan niet zelf gemaakt) dan lijkt me het logisch dat schumi hem hier post, we zijn tweakers toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 16:42
Grrag uitleg over tomtom werkend op n95

Wil graag hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Dit reikt naar een ban maar ok
Check op Overleg eerst even goed?

[ Voor 31% gewijzigd door DaannO op 16-05-2008 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@robertwebbe
Je heb gelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

Is die TT nu gewoon geschikt gemaakt voor de N95 of is er een workaround gefixt?? Kan er weinig op vinden op google, misschien iemand een hint voor een search woord...

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Eastside schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 23:22:
Is die TT nu gewoon geschikt gemaakt voor de N95 of is er een workaround gefixt?? Kan er weinig op vinden op google, misschien iemand een hint voor een search woord...
Het gaat hier om een hack van TomTom die we niet zullen toe staan. We weten ook niet zeker of het werkt maar het ziet er niet al te pluis uit dus voorlopig staan we discussie hierover niet toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

DaannO schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 23:30:
[...]

Het gaat hier om een hack van TomTom die we niet zullen toe staan. We weten ook niet zeker of het werkt maar het ziet er niet al te pluis uit dus voorlopig staan we discussie hierover niet toe. :)
Nou dat is dan duidelijk, helaas pindakaas... hoopte dat het een of andere update van TT zelf betrof

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:34
Hij werkt inderdaad, meer zal en mag ik er niet over zeggen ;)

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Daarom graag nu weer ontopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch een prachtig mobieltje die n95.Draai mobile 6.1 op de touch maar n95 heeft toch alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
DaannO schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 23:44:
Daarom graag nu weer ontopic :)
Mag ik nog één ding er over zeggen ;)
Ik heb het even getest en voor zover ik kan zien was mijn vermoeden juist. Je moet namelijk ook een soort Bluetooth emulator installeren, en een progje wat je GPS signaal doorstuurt. Ik heb niet het idee dat TomTom zelf aangepast is (de versie die online rondzwerft is natuurlijk gekraakt)

Zou iemand met een legale TomTom niet dat BT appje kunnen testen? Want je BT signaal re-routen is gewoon legaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeebo schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 18:27:
[...]

Je kunt naar een NSP gaan en zeggen dat je de normale software van nokia erop wilt. Heb ik ook gedaan bij een NSP in deventer. Had een branded vodafone telefoon.
Ik heb eigenlijk geen zin om mijn mobiel naar NSP te gaan brengen, dan ben ik mobiel een paar dagen kwijt, heeft niemand anders last gehad dat zijn update niet wil doordat bij de software updater de telefoon niet herkent word, terwijl de telefoon wel gewoon herkent word bij nokia pc suite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviruchi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:03
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 08:37:
[...]

Ik heb eigenlijk geen zin om mijn mobiel naar NSP te gaan brengen, dan ben ik mobiel een paar dagen kwijt, heeft niemand anders last gehad dat zijn update niet wil doordat bij de software updater de telefoon niet herkent word, terwijl de telefoon wel gewoon herkent word bij nokia pc suite?
Ja, dit heb ik precies hetzelfde met mijn E61i, kan niet updaten omdat hij niet herkend wordt, maar bij nokia pc suite werkt alles perfect.

Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gelukkig dus niet de enigste die er last van heeft. :P
Maar wat ik dus zo vreemd vind is dat nokia pc suite ook gewoon werkt op mijn nokia n95 maar software updater herkent um niet.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Laatst online: 17:34
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 10:24:
Ik ben gelukkig dus niet de enigste die er last van heeft. :P
Maar wat ik dus zo vreemd vind is dat nokia pc suite ook gewoon werkt op mijn nokia n95 maar software updater herkent um niet.. 8)7
Als jullie nou eens verder zoeken in de topic, weet je dat het al een paar keer verteld is.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NSU is vandaag down wegens werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Nog even een vraagje over TT icm N95..

Aangezien de Bluetooth aan moet staan, is de accu dan niet binnen no-time leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Robbie T schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:42:
Nog even een vraagje over TT icm N95..

Aangezien de Bluetooth aan moet staan, is de accu dan niet binnen no-time leeg?
Ik heb BT sowieso altijd aan. Eerlijk gezegd heb ik nooit gemeten of het veel verschil maakt, maar ik haal 3-4 dagen met mijn gebruik.

Het zal wellicht anders worden als via die hack de BT-chip continu aan het zenden&ontvangen is, maar wat ik hier zo hoor is het een soort van loop-back-hack.

Enfin: waarom probeer je het niet uit en vertel je ons dan de resultaten? :)

Sowieso, als het een hack is waarbij de tomtom-software zelf niet wordt aangepast dan zie ik geen enkele (wettelijke) reden waarom die hack dan hier niet zou mogen worden gepost. Het is ook geen hack waardoor je opeens features krijg waar je geen licentie voor zou hebben, dus in dat opzicht zou het ook niet illegaal zijn. Voor het verbeteren van interoperabiliteit, waar hier toch duidelijk sprake van is, gelden vziw ook nog extra uitzonderingen. IANAL though.

[ Voor 27% gewijzigd door Fuzzillogic op 17-05-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Ik heb TomTom nu ook werkend en inderdaad er is niks illigaals aan. Het is gewoon een brug die ervoor zorgt dat je Interne GPS als extrerne BT GPS zichtbaar is. BT kan ook uit zodra het opgestart is en je een fix hebt.
Helemaal geweldig zo, je moet alleen dat bruggetje wel iedere keer opstarten voor dat je TomTom opstart (of altijd aan laten :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Modbreak:Zoals ik al eerder vroeg wil ik graag dat het hier ontopic loopt hier. Voorlopig staan we de discussie over de TomTom hack niet toe, tot dat we intern hebben besloten om het wel of niet toe te staan. Als je nu een post van je zelf mist dan was hij offtopic over dat onderwerp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 14:03:
[modbreak]Zoals ik al eerder vroeg wil ik graag dat het hier ontopic loopt hier. Voorlopig staan we de discussie over de TomTom hack niet toe, tot dat we intern hebben besloten om het wel of niet toe te staan. Als je nu een post van je zelf mist dan was hij offtopic over dat onderwerp :)[/]
Ik mis inderdaad m'n net geplaatste post. Was niets illegaals aan maar goed, bespreek het maar fijn intern. Fuzzilogic heeft volkomen gelijk overigens, het is geen echte TomTom hack. :)

OnT: Fijn toestel. Nog nooit (lees: echt nooit) problemen mee gehad (N95-1, 1 jaar in bezit nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de telefoon (N95-1) in bezit en ben er super tevreden over. Geen enkel probleem wat ik op fora tegenkom, zoals speling op de slider, geen goed geluid, slechte navigatie, problemen bij update etc. ken ik. Ik heb een fantastisch toestel waar ik goed mee uit de voeten kan.

MAARRRRRRR.... ik weet één ding nog niet... hoe je ondertitels bij een film kunt krijgen. Ik heb bij mijn versie een 4 GB kaartje gekocht waar ik inmiddels enkele films op heb staan. Ik heb echter geen flauw idee hoe je de ondertitels (in verhouding natuurlijk) erbij krijgt.

Kan iemand helpen? Alvast hartelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xahmol schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 13:17:
[...]

Welkom en domme vragen bestaan nier (hooguit vragen die hier al beantwoord zijn).

.....................
Ik kreeg deze tel. als ik tevens bij me abo internet onbeperkt nam voor €2,50 p.m.

Maar zelfs daar snap ik niks van :-(

Bijv....

Als ik hotmail op ga zie ik me mail, maar de snelkoppelingen die je verwijzen naar.. die zijn gewoon, dus niet aanklikbaar.
Msn zie ik alleen de online mensen en kan via daar niet hotmail in.
Moet men dan elke keer opnieuw via de startpag. al de sites intikken en die dan in bookmark zetten?

Waar ben ik aan begonnen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 17:29:
[...]

Ik kreeg deze tel. als ik tevens bij me m'n abo internet onbeperkt nam voor €2,50 p.m.

Maar zelfs daar snap ik niks van :-(

Bijv....

Als ik hotmail op ga zie ik me m'n mail, maar de snelkoppelingen die je verwijzen naar.. die zijn gewoon, dus niet aanklikbaar.
Msn zie ik alleen de online mensen en kan via daar niet hotmail in.
Moet men dan elke keer opnieuw via de startpag. al de sites intikken en die dan in bookmark zetten?

Waar ben ik aan begonnen 8)7
Het is geen PC. Hotmail/livemail zijn ontwikkeld voor desktopbrowsers. En hoewel de browser van de N95 aanzienlijk capabeler is dan IE op de PC zullen ze daar bij Microsoft geen rekening mee houden. Gebruik gewoon de ingebouwde client met IMAP met een fatsoenlijke e-mailprovider. Hetzelfde geldt voor MSN, gebruik gewoon een native client op de N95 of in van de vele alternatieven ipv webbased meuk te gebruiken.

Een webbrowser is leuk voor webpagina's, niet voor applicaties. De trend om tegenwoordig complete office-pakketten in browsers te moeten draaien snap ik niet. En dat zeg ik als webdeveloper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:36
Youtube filmpjes via de browser draaien geeft geen goede kwaliteit IMO. Weet iemand programma's waarmee je het beter kunt bekijken of kan je niet verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dersan schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 18:34:
Youtube filmpjes via de browser draaien geeft geen goede kwaliteit IMO. Weet iemand programma's waarmee je het beter kunt bekijken of kan je niet verbeteren?
MobiTubia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of emTube, al doet ie de laatste tijd af en toe vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 18:48:
[...]

Of emTube, al doet ie de laatste tijd af en toe vreemd.
True. Ik prefereer MobiTubia maar emTube kan ook uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 13:45:
[...]

Ik heb BT sowieso altijd aan. Eerlijk gezegd heb ik nooit gemeten of het veel verschil maakt, maar ik haal 3-4 dagen met mijn gebruik.

Haal jij 3-4 dagen standby met de bleutooth constant aan ? Ik haal de 3 dagen alleen wanneer ik de telefoon niet gebruik. Of heb je 'm al die tijd aan de lader ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 23:43:
Hij werkt inderdaad, meer zal en mag ik er niet over zeggen ;)
Offtopic: zit jij toevallig ook niet op FT* :P

Ontopic: bij mij lijkt YouTube via Vodafone niet te werken, maar wel via mijn WRT54GL?
Iemand anders die dit ook heeft?

Nog een andere vraag: is het op een legale manier mogelijk om een offciele Nokia firmware erin te proppen, want het is erg hinderlijk overal die Vodafone logo's, zoals bijvoorbeeld na 30 sec. een Vodafone logo wat toch weer ff moet verschijnen. Heb deze telefoon tegen een scherp tarief kunnen krijgen, maar liever zie ik hem Nokia officieel.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2008 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 20:38:
[...]

Haal jij 3-4 dagen standby met de bleutooth constant aan ? Ik haal de 3 dagen alleen wanneer ik de telefoon niet gebruik. Of heb je 'm al die tijd aan de lader ?
3 dagen zeker, met V21 firmware. Uiteraard is het wel van invloed wat je er zoal mee doet. Filmpjes schieten en kijken zuigt de accu leeg. Veel bellen en het gaat ook hard. Maar toch verbaast het me soms. Een uurtje GoT/digg/slashdot lezen in bed (:P) heeft geen dramatisch effect zo lijkt het. Nou is dat nauwelijks WLAN en CPU intensief, hooguit displayverlichting.

Met de energy profiler kun je e.e.a. wel in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 21:23:
[...]

Offtopic: zit jij toevallig ook niet op FT* :P

Ontopic: bij mij lijkt YouTube via Vodafone niet te werken, maar wel via mijn WRT54GL?
Iemand anders die dit ook heeft?

Nog een andere vraag: is het op een legale manier mogelijk om een offciele Nokia firmware erin te proppen, want het is erg hinderlijk overal die Vodafone logo's, zoals bijvoorbeeld na 30 sec. een Vodafone logo wat toch weer ff moet verschijnen. Heb deze telefoon tegen een scherp tarief kunnen krijgen, maar liever zie ik hem Nokia officieel.
Ik heb dat met dumpert.nl Op vodafone kan ik ze niet zien, maar als ik op de Wlan zit dan doen ze het wel. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Fuzzillogic schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 22:02:
[...]

3 dagen zeker, met V21 firmware. Uiteraard is het wel van invloed wat je er zoal mee doet. Filmpjes schieten en kijken zuigt de accu leeg. Veel bellen en het gaat ook hard. Maar toch verbaast het me soms. Een uurtje GoT/digg/slashdot lezen in bed (:P) heeft geen dramatisch effect zo lijkt het. Nou is dat nauwelijks WLAN en CPU intensief, hooguit displayverlichting.

Met de energy profiler kun je e.e.a. wel in de gaten houden.
Zet je het toestel 's nachts af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earthquake
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-12-2023
Hallo allemaal. Ik heb de N95-8Gb nu een weekje in bezit en lees ook al een kleine drie weken mee hier. Onvoorstelbaar waar een goed forum toe bijdraagt eigenlijk!
Een bedankje naar de velen die hier veel energie in stoppen lijkt me om te beginnen op zijn plaats!

Mijn telefoon is een Vodafone branded toestel, dus bij binnenkomst het toestel eerst onder handen genomen. Ik werk nu met de firmware V20.0.016
Ik had al een middag besteed aan een poging tot het signen van RotateMe totdat ik ergens (hier dus) las dat de nieuwe firmware ASR (Automatic Screen Rotation) heeft.
Signen blijkt lastig, mede doordat het verkrijgen van een certificaat niet meer zo 1,2,3 gaat. Ook lijkt het me niet voor niets dat software nog niet gesigned is.

De accutijd viel in het begin tegen, ik schrok me rot toen het toestel na 4,5 uur al begon te piepen, ondanks een voorafgaande lading van 12 uur. Na een week echter is dit echter al opgelopen en twee dagen niet laden is geen uitzondering meer.
Wel valt met op dat communicatie via de usb energie zuigt. Jammer, want ze hadden bij Nokia een oplaadmogelijkheid moeten bieden via usb.

Nu wacht ik nog op een gesignde versie van slide hangup en heb direct een vraag aan jullie over dit programma:
Hangt dit programma alleen op bij gesprekken of sluit het sowieso waar je mee bezig bent als je de slide dicht doet? Of is het zelfs misschien in te stellen?

Stop de kleiduivenmoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Signen is juist geen probleem meer tegenwoordig, je kunt dit via Open Signed Online doen (IMEI gebonden).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2008 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earthquake
Ik krijg daar alsmaar:
FAILURE: Network communication failure. Please try again.

Stop de kleiduivenmoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow, vaag, dat heb ik nog nooit eerder gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earthquake
Kan jij hem misschien voor me signen dan? Blijf de melding krijgen...

Stop de kleiduivenmoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Earthquake schreef op zondag 18 mei 2008 @ 11:17:
Ik krijg daar alsmaar:
Had ik gister ook last van. Maar 2 uren later deed ie het in een keer wel.
Lag aan de site zeker ofzo.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je in Sygic navigatie bij het zoeken naar een Stad: 's intikt zoals bij 's-Gravenzande. Lukt me niet 8)7
Gebruik het op een N95-1.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2008 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 19:21
Bij Sygic moet je normaal "'s-" weglaten bij het zoeken. Dus 's-Hertogenbosch zoek je onder "HE".

's-Gravezande vind hij bij mij ook niet onder "GR" maar je kunt wel onder Postcode zoeken "2691-4")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMij
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-02 13:18
Ik krijg daar alsmaar:
Heb ik ook. Volgens een packet sniffer probeert Nokia Software Updater (v1.4.39en) een verbinding te maken met:
https://147.243.3.195:443/
Die connectie levert bij mij een time-out foutmelding op. Later nog maar eens proberen dus.

Jezelf zijn kan jij het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
DieterVDW schreef op zondag 18 mei 2008 @ 00:59:
[...]
Zet je het toestel 's nachts af?
Nee, maar ik zet em wel regelmatig offline 's nachts. Zo op het eerste gezicht met Energy Profiler lijkt dat geen schokkend verschil te maken, al zal het natuurlijk wel schelen. Offline zetten is misschien nog wel energiezuiniger dan uitzetten: booten vergt aardig wat power, me dunkt.

Ik heb hem vrijdag om 18u van de lader getrokken, toen was de accu vol. Nou is er 1 streepje weg. Ondertussen wel e.e.a. mee geklooid (Niime geprobeerd, wat surfen via WLAN, kwartier ofzo gebeld, enkele testfoto's in donker gemaakt (zet het ding op nachtmode en zet de flits aan.. valt me niets tegen eigenlijk)). Afgezien van BigClock heb ik geen software in de startup staan.

Nu gaat het wel snel naar beneden met de acculading, want die indicatie is niet bepaald lineair. Maar al met al hoor je mij sinds de v20-firmware niet meer klagen over de korte accuduur. Ik vraag me wel af wat ze in hun kop gehaald hebben om de N95 destijds te releasen met firmware die NIET de stroombesparende features van de v20-firmware had. Zuinigheid is toch prioriteit nummer 1 bij zo'n apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maite schreef op zondag 18 mei 2008 @ 13:56:
Bij Sygic moet je normaal "'s-" weglaten bij het zoeken. Dus 's-Hertogenbosch zoek je onder "HE".

's-Gravezande vind hij bij mij ook niet onder "GR" maar je kunt wel onder Postcode zoeken "2691-4")
tt gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bedankt voor je 'nuttige' toevoeging. Volgende keer aub iets meer inhoud geven aan je bericht.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ik krijg daar alsmaar:
Nokia Software Updater planned maintenance break - 17 May 19:00GMT - 18 May 19:00GMT

There will be a planned maintenance break this weekend, during which time the Nokia Software Updater service will not be available. During the maintenance break, customers attempting to use the Nokia Software Updater will see the message "Connected phone not supported". We apologize for any inconvenience this may cause.
Duidelijk, lijkt mij

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 21:23:
Had je `m maar bij een onafhankelijke dealer moeten kopen die jou gewoon een Nokia N95 en een abonnement verkoop. Dan krijg je tenminste een SIMlock-vrije GSM zonder branding.

Of, eventjes lief vragen bij een NSP

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 11:07:
Signen is juist geen probleem meer tegenwoordig, je kunt dit via Open Signed Online doen (IMEI gebonden).
Ik krijg daar alsmaar:
Earthquake had het over applications signen en niet over NSU. ;)
Dat ligt waarschijnlijk dus aan de site, want na 2 uur had ik ut weer geprobeerd, toen wou het signen wel :?
Nokia Software Updater planned maintenance break - 17 May 19:00GMT - 18 May 19:00GMT

There will be a planned maintenance break this weekend, during which time the Nokia Software Updater service will not be available. During the maintenance break, customers attempting to use the Nokia Software Updater will see the message "Connected phone not supported". We apologize for any inconvenience this may cause.
Maar nu snap ik eindelijk waarom NSU mijn telefoon niet wil herkennen. :+

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2008 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Modbreak:We staan toe dat er gediscussieerd wordt over de TomTom-hack. Hierbij wel de opmerking dat we GEEN links naar de TomTom-software willen zien.

[ Voor 6% gewijzigd door pven op 20-05-2008 11:17 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mensen, ik heb nu 2 dagen de fantastische Nokia BH-503 headset! Superding, prachtig geluid, verre verbinding etc. Enige nadeel is dat mijn n95 er maar ongeveer 2.5 uur muziek mee wil afspelen, want dan is hij alweer leeg. Ik ga proberen of het 3g uitzetten helpt (heb zon PIT bundel), maar ik vind dit toch een beetje karig. Iemand nog tips voor langere batterijduur? Anders wordt het maar een 2e accu kopen:)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heb je een slechte 3G-ontvangst? Zoeken naar 3G-netwerken kost veel energie, niet zozeer het aan hebben van 3G. Maar je kunt uiteraard even het een en ander proberen. Bluetooth constant aan hebben scheelt natuurlijk ook in de batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Stream je de muziek ook via het 3G netwerk, of gewoon vanaf flash van je mobiel zelf? Een BT-headset kost iig fors meer energie dan via een kabeltje helaas (kijk maar eens met de energy profiler). Als je de muziek dan ook nog gaat streamen van WLAN/3G dan wordt het iid rap minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
gewoon via de mp3speler... als ik erbij ga internetten gaat het idd leuk worden:P

hij wordt ook gewoon warm van het afspelen

[ Voor 22% gewijzigd door Cobiwan op 18-05-2008 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Sj44k13 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:55:
gewoon via de mp3speler... als ik erbij ga internetten gaat het idd leuk worden:P

Dat zal dan wel aan je BT liggen, hier minimaal 7 uur MP3 muziek N95-2 met sony oordopjes.
En 5 uur zonderdopjes (speakers vreten ook stroom) en met MP3 afspelen word hij inderdaad warm.
Vreemde is dat de Radio het veel langer uithoud wel uurtje of 10 en dan word hij niet warm :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zänker
  • Laatst online: 24-03 17:07
Sj44k13 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:55:

Ik gebruik ook altijd een bluetooth koptelefoon (nokia BH-604). Heb het nooit gemeten, maar heb wel het idee dat ie langer dan 2.5 uur meegaat. dat ie warm wordt heb ik ook nooit gemerkt.
Ik heb mn telefoon tegenwoordig wel altijd in de oplader als ik thuis ben (zoals aangeraden wordt in de startpost van deel 8 ). Ik heb het idee dat je batterij daardoor inderdaad langer mee gaat (als je dus een keer voor langere tijd niet bij een oplader in de buurt bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjnarruf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 22:58
Ik ben al een poosje de security code van mijn N95 kwijt. Ik heb vernomen dat het 'updaten' (in mijn geval, firmware overschrijven met dezelfde versie) zou helpen, maar de Nokia Updater is op dit moment niet compatible met Windows Vista (en het in compatibiliteitsmodus zetten helpt niet; gaat zelfs fout...).

Als ik met mijn aankoopbon naar een Nokia Service Point ga, zijn zij dan in staat om de securitycode voor me te resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Zänker schreef op zondag 18 mei 2008 @ 21:52:
[...]

Ik gebruik ook altijd een bluetooth koptelefoon (nokia BH-604). Heb het nooit gemeten, maar heb wel het idee dat ie langer dan 2.5 uur meegaat. dat ie warm wordt heb ik ook nooit gemerkt.
Ik heb mn telefoon tegenwoordig wel altijd in de oplader als ik thuis ben (zoals aangeraden wordt in de startpost van deel 8 ). Ik heb het idee dat je batterij daardoor inderdaad langer mee gaat (als je dus een keer voor langere tijd niet bij een oplader in de buurt bent).
heb ik gezien ja, hier ligt hij ook altijd op te laden als ik thuis ben :). Die BH 604 klinkt zeker ook prachtig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebo
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 08:37:
[...]

Onzin heb een uurtje gewacht en als je gelukt hebt is er niemand voor je en ben je binnen een half uur weer weg;) Tis het egt waard hoor geloof me.

[ Voor 3% gewijzigd door Jeebo op 18-05-2008 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:14
prachtig geluid uit de bh-604 alleen jammer dat je niet naar de radio kan luisteren, ook niet als je de AD-43 aan je tel hangt. |:( wel kan het via internet radio maar dan houd je accu het niet meer zo lang vol. verder prima ding!

telefoon is trouwens helemaal compleet nu met tomtom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Sjnarruf schreef op zondag 18 mei 2008 @ 22:37:
Ik ben al een poosje de security code van mijn N95 kwijt. Ik heb vernomen dat het 'updaten' (in mijn geval, firmware overschrijven met dezelfde versie) zou helpen, maar de Nokia Updater is op dit moment niet compatible met Windows Vista (en het in compatibiliteitsmodus zetten helpt niet; gaat zelfs fout...).

Als ik met mijn aankoopbon naar een Nokia Service Point ga, zijn zij dan in staat om de securitycode voor me te resetten?
Het updaten van je firmware reset helaas je beveiligingscode niet en NSP's kunnen het ook niet, dat weet ik uit ervaring.

Maar, misschien kan ik je helpen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:39
Hallo,

Weet iemand misschien of je bij je n95 8gb een bluetooth headset gratis kreeg bij vodafone ergens in februari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:11
pven schreef op zondag 18 mei 2008 @ 17:31:
[modbreak]We staan toe dat er gediscussieerd wordt over de TomTom-hack. Hierbij wel de opmerking dat we GEEN links naar de TomTom-software willen zien. [/modbreak]
Kan iemand (schumi2004?) dan ff uitleggen hoe 't werkt? Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Sjnarruf schreef op zondag 18 mei 2008 @ 22:37:

Er zijn er hier zat die gewoon update uitvoeren met Vista.
Meestal cabel-drivers (het zijn er 2) un-installen en NSU instaleren en update werkt weer.
Ja een NSP weet ik niet Nokia zelf wel :9
Of Ginz >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Hey lui
Ik heb mijn vodafone branded N95-2 geupdate naar v20.0.0.16, nu is de GPS-fix in Garmin 10 keer zo traag en 5 keer zo slecht, ik heb Garmin nog eens opnieuw geinstalleerd, maar dat helpt niet.

Weet iemand hier een manier om de oude firmware terug te zetten? Heb dan liever geen auto-rotate maar gewoon goed werkende gps ;(

Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

heb tomtom inderdaad werkend op mijn interne GPS (n95 8gb)

werkt uitstekend alleen is er een workaround nodig om tomtom ook echt naar je interne gps te laten kijken. je moet alvorens je tomtom opstart eerst een andere tool opstarten (volgens mij legaal)

ik denk dat ik toch bij Sygic blijf maargoed. een grote stap in de goede richting!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik op de Vodafone site kijk naar de aanbieding met de N95 8GB (http://www.vodafone.nl/sh...600045&_requestid=1740059)

Moet ik nou die 94,99 telefoonkosten betalen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Laatst online: 16:35
pt0x schreef op maandag 19 mei 2008 @ 12:45:
heb tomtom inderdaad werkend op mijn interne GPS (n95 8gb)

werkt uitstekend alleen is er een workaround nodig om tomtom ook echt naar je interne gps te laten kijken. je moet alvorens je tomtom opstart eerst een andere tool opstarten (volgens mij legaal)

ik denk dat ik toch bij Sygic blijf maargoed. een grote stap in de goede richting!!
Ook ik heb sinds gisteren TT werkend via de work-around. Jammer dat je iedere keer bij starten van TT eerst weer de juiste ontvanger moet kiezen, maar dat is uiteindelijk een kleine moeite. Ik heb een tijd Sygic gebruikt, en zonder problemen kunnen navigeren. Ook al las/hoorde ik wel eens mensen klagen over een niet juiste routeberekening. Ik heb daar zelf nog geen last van ondervonden bij Sygic.

Ik heb voor TT de flitspalen ook al ingelezen, dat werkt ook prima.Verkeersinfo en ook weerbericht functioneren prima en snel. Nu nog testen wb route navigatie. Beetje huis-werk is gangbaar in Den Haag dus daar zal ik niet echte waardevolle info uithalen. Binnenkort maar weer eens richting veluwe ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 13:21:
Als ik op de Vodafone site kijk naar de aanbieding met de N95 8GB (http://www.vodafone.nl/sh...600045&_requestid=1740059)

Moet ik nou die 94,99 telefoonkosten betalen of niet?
Nee dit hoeft niet, aangezien je een 2jarig abbo neemt + zorgeloos internet, hierbij krijg je tot 96euro toestel korting, en is de telefoon dus gratis.

Dat tom tom nu werkend is op deze telefoon is een goede stap, binnenkort ga ik deze telefoon ook aanschaffen.
Mijn pa heeft een n82 en hiervan is de fotokwaliteit echt geweldig, is de kwaliteit van de n95 8gb vergelijkbaar hiermee ( overdag ). De flitser kan die iig niet overtreffen

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shameblaster schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:10:
[...]

Nee dit hoeft niet, aangezien je een 2jarig abbo neemt + zorgeloos internet, hierbij krijg je tot 96euro toestel korting, en is de telefoon dus gratis.

Dat tom tom nu werkend is op deze telefoon is een goede stap, binnenkort ga ik deze telefoon ook aanschaffen.
Mijn pa heeft een n82 en hiervan is de fotokwaliteit echt geweldig, is de kwaliteit van de n95 8gb vergelijkbaar hiermee ( overdag ). De flitser kan die iig niet overtreffen
Ik ben normaal totaal niet van de 2 jarige abonnementen, maar deze telefoon is zo compleet dat deze het wel 2 jaar kan uithouden, of valt dat tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
Fenderman schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:54:
Hey lui
Ik heb mijn vodafone branded N95-2 geupdate naar v20.0.0.16, nu is de GPS-fix in Garmin 10 keer zo traag en 5 keer zo slecht, ik heb Garmin nog eens opnieuw geinstalleerd, maar dat helpt niet.

Weet iemand hier een manier om de oude firmware terug te zetten? Heb dan liever geen auto-rotate maar gewoon goed werkende gps ;(
een andere oplossing is om gewoon de agps weer te activeren... moet je ff opnieuw doen na een firmware update, de standaard server moet je weer ff instellen bedoel ik:
menu instrumenten, instellingen, algemeen, positiebepaling, pos.server. toeganspunt, maak hier vodafone of wat dan ook van en dan heb je weer een snelle fix.
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:14
ik wil mijn n95-2 compleet schoon maken en naar fw 20.... gaan dus ook 8gb geheugen schoon makken en alles maar hoe zorg ik ervoor dat ik niet al mijn ngage spellen opnieuw moet kopen is een backup met pc suite hiervoor genoeg? ngage en spellen staan op mijn 8gb geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
cuberob schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:02:
[...]

een andere oplossing is om gewoon de agps weer te activeren... moet je ff opnieuw doen na een firmware update, de standaard server moet je weer ff instellen bedoel ik:
menu instrumenten, instellingen, algemeen, positiebepaling, pos.server. toeganspunt, maak hier vodafone of wat dan ook van en dan heb je weer een snelle fix.
succes
Serieus? Held die je bent O+

Staat ie default aan eigenlijk? als ik dat in het buitenland gebruik, zitten daar dan extra kosten in?[
-edit-

Kan de juiste info voor het instellen van agps niet vinden, weet iemand die toevallig te melden?

Wederom thanks _O_

[ Voor 9% gewijzigd door Fenderman op 19-05-2008 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
Fenderman schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:53:
[...]

Serieus? Held die je bent O+

Staat ie default aan eigenlijk? als ik dat in het buitenland gebruik, zitten daar dan extra kosten in?[
-edit-

Kan de juiste info voor het instellen van agps niet vinden, weet iemand die toevallig te melden?

Wederom thanks _O_
If you want to change the A-GPS access point, go to the main menu > Tools > Settings > General > Positioning

> Positioning methods - enable/disable positioning methods. If you do not want to use A-GPS (e.g. while roaming) you can disable it from here.
> Positioning server - change the access point and the positioning server address ( supl.nokia.com ) used for A-GPS (and network based positioning when available).

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
Wagij schreef op maandag 19 mei 2008 @ 16:22:
[...]

If you want to change the A-GPS access point, go to the main menu > Tools > Settings > General > Positioning

> Positioning methods - enable/disable positioning methods. If you do not want to use A-GPS (e.g. while roaming) you can disable it from here.
> Positioning server - change the access point and the positioning server address ( supl.nokia.com ) used for A-GPS (and network based positioning when available).
Thanks, die staat er inderdad in bij me...ik vroeg me af wat de Vodafone specifieke was (als die er is) ;)

Toch bedankt

-edit-
Gevonden, ik moest gewoon effe een toegangspunt aanvinken, nu is ie schijnbaar weer razend rap.

[ Voor 7% gewijzigd door Fenderman op 19-05-2008 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Beste mensen,

Bij gebruik TT. Let op dat je GPSd weer uit zet na afsluiten van TT. Deze app lijkt namelijk erg veel sap te gebruiken, waarschijnlijk houdt ie een constante connectie met gps satellieten. Mijn telefoon is nu na 7 uur al op 2 streepjes. Waar ik normaal gesproken dagen met een volle accu doe. Ik heb vandaag de telefoon niet meer gebruikt na woon-werk gebruik TT (op autolader). En er staat niets anders open dan Bluetooth en GPSd. En ik vermoed dat het niet BT is dat alle sap uit de accu trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
dafmay schreef op maandag 19 mei 2008 @ 16:33:
Beste mensen,

Bij gebruik TT. Let op dat je GPSd weer uit zet na afsluiten van TT. Deze app lijkt namelijk erg veel sap te gebruiken, waarschijnlijk houdt ie een constante connectie met gps satellieten. Mijn telefoon is nu na 7 uur al op 2 streepjes. Waar ik normaal gesproken dagen met een volle accu doe. Ik heb vandaag de telefoon niet meer gebruikt na woon-werk gebruik TT (op autolader). En er staat niets anders open dan Bluetooth en GPSd. En ik vermoed dat het niet BT is dat alle sap uit de accu trekt.
Thanks voor de tip. Ik was inderdaad van plan om TT er ook op te zetten voor mijn vakantie, Garmin lijkt geen kaarten te hebben van Kreta, dus ik dacht TT wellicht wel. In ieder geval geen zin om dagelijks mijn telefoon aan een lader te gaan hangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

hetnet schreef op maandag 19 mei 2008 @ 09:34:
[...]

Er zijn er hier zat die gewoon update uitvoeren met Vista.
Meestal cabel-drivers (het zijn er 2) un-installen en NSU instaleren en update werkt weer.
Ja een NSP weet ik niet Nokia zelf wel :9
Of Ginz >:)
Nu niet meer:
Microsoft Vista support temporarily removed - 8 May 2008

Support for Microsoft Vista has temporarily been removed from the Nokia Software Updater. This is due to recent changes in certain Microsoft Vista configurations that cause the Nokia Software Updater to become unstable. Other Microsoft Operating Systems are not affected. Support will be reintroduced as soon as possible. We apologise for any inconvenience this may cause.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dafmay = heb je. Steeds alles afsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooo kreta ergens boven op een berg ligt een klein cafeetje daar moet ik nog 2 colaatjes betalen .ik had alleen nog 100 € en die kon de baas niet wisselen.De dag erna ik terug op zoek naar het cafeetje maar ik vond het niet meer terug.Dus zeer goed om daar tt bij je te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
*Ik begrijp ook geen bal van hem, maar plaatst dan gewoon een TR inplaats van er op in te gaan*

[ Voor 83% gewijzigd door Ginz op 19-05-2008 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:55

BPP

Jongens ik heb mijn N95 al een paar weken maar een fix krijgen? ho maar nog nooit gelukt....Ik heb hem al tig keer geprobeerd een tijdje open te laten liggen en verder dan 1 of 2 keer bij satellietinfo 2 keer een leeg balkje zien met daarachter een paar cijfers kom ik niet. Iemand een idee hoe ik sneller een eerste fix kan krijgen zodat het waarschijnlijk in de toekomst een stappie sneller gaat. Ik lees over dat AGPS dat het geld kost om data binnen te halen. Ik lees dat het per keer dat je opstart 10 kb binnen haalt. Hoeveel is dat ong als je geen data bundel hebt. Lijkt mij een beetje zonder om dat aan te vragen als je het waarschijnlijk toch niet vaak gebruikt, maar voor een keertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-09 16:06
Probeer dan in ieder geval je eerste fix te krijgen met AGPS ingeschakeld, kost je misschien 20 cent ofzo? Daarna kun je kijken of je zonder kunt..

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisV1984
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:21
Het updaten van de nokia n95 GAAT WEL in windows vista.
MAAR, daar moet je dan weer een klein beetje moeite voor doen.

Als eerste heb ik geprobeerd om NSU in de windows xp compatibility mode te starten.

Tijdens de update....CRASH....

Omdat ik geen zin heb om alleen voor een update-tje mijn HD te formateren, heb ik xp "virtueel" gestart, dus binnen vista, en dan NSU geinstalleerd....UPDATE SUCCEEDED.

Dus of wachten tot nokia met een gefixte versie komt, of bovenstaande proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Laatst online: 12-08 14:36
Hoe krijg je trouwens die Map Loader aan de praat?
Of ik nu het geheugen kaartje in de Nokia laat of deze eruit haal en via de USB gebruik... no go!
Volgens de software is er geen storage medium beschikbaar.
Heb al een beetje op internet lopen zoeken maar echt een duidelijke oplossing voor dit probleem heb ik niet kunnen vinden.
Vind dit probleem nogal triest want ik heb het ondertussen op twee totaal verschillende machines meegemaakt.
Het zou erg fijn zijn als ik Benelux er nu eens op zou kunnen zetten. :/
Fenderman schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:54:
Hey lui
Wat typisch.
Ik heb sinds vorige week een nieuwe Vodafone branded N95 en daar zat al de V21 firmware op.
Wat raar dat jij niet verder komt met V20 dan!

[ Voor 31% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 20-05-2008 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:25

netblade

Sunrise

Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 07:56:
Hoe krijg je trouwens die Map Loader aan de praat?
Of ik nu het geheugen kaartje in de Nokia laat of deze eruit haal en via de USB gebruik... no go!
Volgens de software is er geen storage medium beschikbaar.
Heb al een beetje op internet lopen zoeken maar echt een duidelijke oplossing voor dit probleem heb ik niet kunnen vinden.
Vind dit probleem nogal triest want ik heb het ondertussen op twee totaal verschillende machines meegemaakt.
Het zou erg fijn zijn als ik Benelux er nu eens op zou kunnen zetten. :/

[...]

Wat typisch.
Ik heb sinds vorige week een nieuwe Vodafone branded N95 en daar zat al de V21 firmware op.
Wat raar dat jij niet verder komt met V20 dan!
V21 is voor de N95 zonder geheugen intern, hij heeft blijkbaar de 8GB versie van vodaphone.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Pagina: 1 ... 13 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De laatste tijd worden er veel vragen in dit topic gedumpt zonder enige vorm van eigen inzet. Gelieve eerst te zoeken, ook in deel 8, en daarna pas je vraag te stellen. Vermeld bij je vraag meteen wat je hebt onderzocht en geprobeerd en waarom het niet lijkt te werken.