Nokia N95 (8GB) - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 42 Laatste
Acties:
  • 424.637 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:14
Ik heb hem al tig keer geprobeerd een tijdje open te laten liggen en verder dan 1 of 2 keer bij satellietinfo 2 keer een leeg balkje zien met daarachter een paar cijfers kom ik niet.
Probeer het buiten, in een open stuk, een plein of een weiland ofzo. Blokkerende factoren zijn dingen als bomen, hoge gebouwen, je begrijpt het wel. Als je binnen een paar minuten geen fix krijgt is er wat mis. Als ik hem op het dashboard in de auto leg onder de voorruit heb ik meestal snel een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Met goede hoop de tomtom fix geprobeerd. GPSd vindt netjes de coordinaten en binnen Tomtom kan ik de interne GPS kiezen.
Helaas blijft hij continu staan op: "bezig met verbinden met GPS." Hier komt hij helaas niet uit.
Gereboot, maar geen effect :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeijt
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-10-2023
Wellicht dat iemand mij kan helpen. In het verleden heb ik bij verschillende contacten bepaalde beltonen geconfigureerd. Dat ging erg eenvoudig: het betreffende contact zoeken en dan onder opties - beltonen kon je opgeven welke lokaal opgeslagen beltoon gebruikt moest worden. Dat lijkt na het upgraden naar v21 van de firmware ook nog te gaan alleen een lokale beltoon configureren gaat niet meer, wel is het mogelijk een beltoon van het internet te halen of de standaard beltoon te configureren maar een lokale beltoon is niet meer te kiezen.

Weet iemand hoe ik nu toch nog een bepaalde beltoon bij een bepaald contact geconfigureerd krijg.

Alvast bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:14
Blindfold schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 09:07:
Met goede hoop de tomtom fix geprobeerd. GPSd vindt netjes de coordinaten en binnen Tomtom kan ik de interne GPS kiezen.
Helaas blijft hij continu staan op: "bezig met verbinden met GPS." Hier komt hij helaas niet uit.
Gereboot, maar geen effect :-(
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar voor zover ik weet moet je "andere bluetooth ontvanger" selecteren. En misschien kan iemand dit bevestigen, maar ik had begrepen dat je bluetooth aan moet hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jainoxi schreef op maandag 19 mei 2008 @ 09:32:
[...]

Kan iemand (schumi2004?) dan ff uitleggen hoe 't werkt? Ik ben benieuwd!
Weet niet of je bekend bent met nieuwsgroepen, maar op FTD heeft iemand een goeie handleiding online gezet. Ik ga er vanavond ff mee klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:02
feelthepower schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 10:24:
[...]

Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar voor zover ik weet moet je "andere bluetooth ontvanger" selecteren. En misschien kan iemand dit bevestigen, maar ik had begrepen dat je bluetooth aan moet hebben staan.
Yep BT moet aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

feelthepower schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 10:24:
[...]

Klopt. Bij de installatie van de fix wordt een soort fake ontvanger toegevoegd aan het lijstje met laatst gebruikte Bluetooth apparaten (waar je normaal de telefoons/ apparaten ziet staan die je recentelijk hebt gebruikt).
Ik kan hem wel selecteren, maar dan blijft hij dus verbinden, zonder ooit echt verbinding te maken.
(en bluetooth staat dus inderdaad aan).
FW: V21.0.0.16

[ Voor 4% gewijzigd door Blindfold op 20-05-2008 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Blindfold schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:09:
[...]

Klopt. Bij de installatie van de fix wordt een soort fake ontvanger toegevoegd aan het lijstje met laatst gebruikte Bluetooth apparaten (waar je normaal de telefoons/ apparaten ziet staan die je recentelijk hebt gebruikt).
Ik kan hem wel selecteren, maar dan blijft hij dus verbinden, zonder ooit echt verbinding te maken.
(en bluetooth staat dus inderdaad aan).
FW: V21.0.0.16
Hoe lang heb je geprobeerd om de fix te verkrijgen en was dat in een open gebied? Bij mij duurde het namelijk ook zeker een minuut of 5 de 1e keer voordat de fix er was. Daarna altijd binnen 10-20 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 19:21
dafmay schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:07:
[...]

Yep BT moet aan staan.
ja, tot je een fix hebt. Daarna kun je de BT weer uitzetten

[ Voor 5% gewijzigd door Maite op 20-05-2008 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:19
Gister viel me iets op tijdens het kijken van een video op mijn N95-1. Het betrof een mp4 videobestand encoded in H.264 met een resolutie van 320x240 en een bitrate van 192kbps ( aflevering van South Park, omgezet met SUPER ).

Ik had RealPlayer gestart in portraitmode en koos vervolgens voor fullscreen. Vervolgens ging ik naar landscapemode (via de slide) en koos voor fullscreen. Toen was alles opeens veel scherper ! In portraitmode was het een beetje blurry maar omdat de bitrate niet al te hoog is dacht ik dat het zo hoorde maar ik zag een duidelijk verschil in landscapemode.

Het was niet blurry en het leek erop dat de pixelmapping van het videobestand wel goed zijn werk deed (resolutie van het scherm is 320x240 en de video ook van die resolutie dus alles 1 op 1).

In portraitmode (fullscreen) lijkt het alsof de N95 er anders mee omgaat en dat er een waas overheen hangt.

Misschien een raar verhaal maar ik vraag me af of meerdere mensen dit eerder is opgevallen ?! Ik heb trouwens de nieuwste fw (21.0.016)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

dafmay schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:24:
[...]

Hoe lang heb je geprobeerd om de fix te verkrijgen en was dat in een open gebied? Bij mij duurde het namelijk ook zeker een minuut of 5 de 1e keer voordat de fix er was. Daarna altijd binnen 10-20 seconden.
Fix heb ik nagenoeg meteen (Binnen GPSd krijg ik ook netjes een lattitude en Longitude te zien). HEt probleem is dat tomtom niet wil/kan verbinden naar de interne GPS (die ik met de eerste fix heb toegevoegd).
De stappen zijn dus geweest:
GPS toegevoegd aand Bluetooth devices via fix 1
GPSd gestart
Tomtom gestart
Binnen tomtom de toegevoegde GPS gekozen
wachten
wachten
wachten

Hij geeft dus niet aan dat hij geen fix heeft, maar hij blijft proberen te verbinden naar de fake BT GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Blindfold schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 12:03:
[...]

Fix heb ik nagenoeg meteen (Binnen GPSd krijg ik ook netjes een lattitude en Longitude te zien). HEt probleem is dat tomtom niet wil/kan verbinden naar de interne GPS (die ik met de eerste fix heb toegevoegd).
De stappen zijn dus geweest:
GPS toegevoegd aand Bluetooth devices via fix 1
GPSd gestart
Tomtom gestart
Binnen tomtom de toegevoegde GPS gekozen
wachten
wachten
wachten

Hij geeft dus niet aan dat hij geen fix heeft, maar hij blijft proberen te verbinden naar de fake BT GPS.
Dat schiet inderdaad niet echt op :( Moet wel zeggen dat ik na een compleet schone N95 (hard reset) TT heb geinstalleerd. Ik had een aantal issues met installeren en verwijderen van apps. Misschien een optie voor jou. Het kan best zijn dat er op de een of andere manier iets niet helemaal goed zit in de software van jouw N95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

dafmay schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 12:48:
[...]

Dat schiet inderdaad niet echt op :( Moet wel zeggen dat ik na een compleet schone N95 (hard reset) TT heb geinstalleerd. Ik had een aantal issues met installeren en verwijderen van apps. Misschien een optie voor jou. Het kan best zijn dat er op de een of andere manier iets niet helemaal goed zit in de software van jouw N95.
Dat kan dan inderdaad het verschil uitmaken!

Ik lees op een forum het volgende:
before start if u have tomtom installed on your phone, uninstall it...!!!!
and delete TOMTOM folder from memory-card also (for who had errors like, "tomtom is not starting, only globe pic spinning / connecting to bluetooth device and keeps waiting...and then not connecting"

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

sl1200 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:12:
[...]

Dat kan dan inderdaad het verschil uitmaken!

Ik lees op een forum het volgende:

[..]
Ok. Dan gaan Tomtom nog eens opnieuw installeren.

Thanks voor het meedenken allemaal!

edit: Luie snelle manier werkt niet: configbestanden van Tomtom verwijderen. Tomtom opnieuw installeren.

Waarschijnlijk moet ik of een harde reset doen (waar ik waarschijnlijk mee zal wachten totdat de nieuwe firmware uitkomt), of m'n geheugenkaart leeggooien (ik zal het eerst eens proberen met een lege).

Het zou ook nog te maken kunnen hebben met het feit dat ik de twee fixbestandjes op m'n telefoon heb geinstalleerd en m'n tomtom op m'n geheugenkaart. Is dit bij jou ook zo Dafmay?

[ Voor 46% gewijzigd door Blindfold op 20-05-2008 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Blindfold schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:24:
[...]

Ok. Dan gaan Tomtom nog eens opnieuw installeren.

Thanks voor het meedenken allemaal!

edit: Luie snelle manier werkt niet: configbestanden van Tomtom verwijderen. Tomtom opnieuw installeren.

Waarschijnlijk moet ik of een harde reset doen (waar ik waarschijnlijk mee zal wachten totdat de nieuwe firmware uitkomt), of m'n geheugenkaart leeggooien (ik zal het eerst eens proberen met een lege).

Het zou ook nog te maken kunnen hebben met het feit dat ik de twee fixbestandjes op m'n telefoon heb geinstalleerd en m'n tomtom op m'n geheugenkaart. Is dit bij jou ook zo Dafmay?
Yep, ik heb alle TT .sis bestanden op telefoon geheugen geinstalleerd. TT folder op geheugenkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan Pathe Mobiel niet downloaden voor mijn Nokia N95 8GB. (Misschien herkent pathe instelingen de 8GB versie nog niet) Kan iemand een link van de applicatie sturen? Ik kan het verder nergens op internet vinden, behalve eentje die niet fullscreen is.

Ik had er vroeger nooit last van bij mijn gewone N95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Heb de GPSd patch ook werkend gekregen, ook alle flitspalen erop gezet en een paar andere stemmen. Minpunten:
-steeds GPSd eerst opstarten
-gps ontvanger keuze wordt niet onthouden door de software
-bluetooth moet handmatig weer worden uitgezet nadat je de ontvanger hebt gekozen

Maar op zich is hier nog wel mee te leven.

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-09 16:06
Tip voor mensen die TT willen gebruiken en het omslachtig vinden om op te starten:

Gebruik BestProfiles !! Maak een nieuwe profiel aan, bijvoorbeeld "GPS". Dan stel je in dat wanneer je dit profiel selecteerd hij bluetooth activeerd en automatisch zowel GSPd als TomTom opstart. Kies ook voor de optie "kill application when profile ends".

Lijkt mij de ideale oplossing, of het in de praktijk werkt weet ik niet :+ gebruik zelf Garmin

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
dcell schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:38:
Gister viel me iets op tijdens het kijken van een video op mijn N95-1. Het betrof een mp4 videobestand encoded in H.264 met een resolutie van 320x240 en een bitrate van 192kbps ( aflevering van South Park, omgezet met SUPER ).

Ik had RealPlayer gestart in portraitmode en koos vervolgens voor fullscreen. Vervolgens ging ik naar landscapemode (via de slide) en koos voor fullscreen. Toen was alles opeens veel scherper ! In portraitmode was het een beetje blurry maar omdat de bitrate niet al te hoog is dacht ik dat het zo hoorde maar ik zag een duidelijk verschil in landscapemode.

Het was niet blurry en het leek erop dat de pixelmapping van het videobestand wel goed zijn werk deed (resolutie van het scherm is 320x240 en de video ook van die resolutie dus alles 1 op 1).

In portraitmode (fullscreen) lijkt het alsof de N95 er anders mee omgaat en dat er een waas overheen hangt.

Misschien een raar verhaal maar ik vraag me af of meerdere mensen dit eerder is opgevallen ?! Ik heb trouwens de nieuwste fw (21.0.016)
Niet zozeer opgevallen, maar wel te verklaren. Downscalen gebeurt ws met een simpel bilinear filter. Dat geeft altijd een wat blurry resultaat. Je zou eens kunnen kijken of het effect met CorePlayer (als je dat hebt) anders is. In CorePlayer kun je ook smoothing aanzetten, maar dat gebeurt dan volledig in software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Harmani schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:06:
Tip voor mensen die TT willen gebruiken en het omslachtig vinden om op te starten:

Gebruik BestProfiles !! Maak een nieuwe profiel aan, bijvoorbeeld "GPS". Dan stel je in dat wanneer je dit profiel selecteerd hij bluetooth activeerd en automatisch zowel GSPd als TomTom opstart. Kies ook voor de optie "kill application when profile ends".

Lijkt mij de ideale oplossing, of het in de praktijk werkt weet ik niet :+ gebruik zelf Garmin
Inderdaad een pracht oplossing! Ik had al zitten denken aan zoiets. Ga het meteen proberen...

Edit : werkt gewoonweg super!!! Wat een pracht oplossing _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 20-05-2008 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Bwuh. Balen. De camera-app slaat foto's standaard op in jpeg. Dat kun je stom genoeg niet veranderen naar een lossless formaat. Er is een j2me-app dat foto's kan maken en ze als DNG opslaat, maar de maximale resolutie van foto's in j2me op de N95 is blijkbaar 640x480. Crap dus. Nou heb ik een Python-scropt gevonden (ViewFinder) dat ook foto's neemt. Deze slaat ze standaard ook als jpeg op, maar dat was eenvoudig naar PNG om te zetten. Dat werkt prima: lossless foto's! Helaas toch ook nutteloos: de maximale resolutie in Python is blijkbaar 1024x768 :(

Kent iemand anders een cameratool voor de N95 of Symbian S60 die wel lossless kan opslaan met de volle resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Wat voor een hoesje gebruiken jullie bij dit apparaat? Ik kan bijzonder weinig vinden waar ik mijn toestel aan wil wagen.

Qua navigatie zit ik nu nog op Nav4all, maar zou graag een gebruiksvriendelijker stukje software vinden. Workaround van TomTom lees ik hierboven, maar Route 66 kan ook naar ik begrepen heb... Suggesties/opmerkingen?

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandelion
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-03-2022

Dandelion

Edem Kleetun

skullsplitter schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 18:48:
Qua navigatie zit ik nu nog op Nav4all, maar zou graag een gebruiksvriendelijker stukje software vinden. Workaround van TomTom lees ik hierboven, maar Route 66 kan ook naar ik begrepen heb... Suggesties/opmerkingen?
En Garmin, en Sygic McGuider.
  • R66 heb ik gebruikt. De ouwe versie, niet Mobile8. Vond ik wel aardig.
  • Garmin heb ik gebruikt, gaf me te weinig info in het navigatie scherm. Ook kon je niet echt handig routes van te voren berekeken.
  • McGuider gebruik ik nu. Lijkt qua interface op Tomtom. Werk lekker, heeft alleen af en toe vreemde keuzes qua route. Van de snelweg af, en dan dezelfde afrit er weer op bijvoorbeeld. Maar dat gebeurt niet zo heel vaak. Heeft als voordeel dat je meerdere maps tegelijk in gebruik kan hebben, dus in een keer van je adres in nl naar een adres in spanje kan navigeren.
  • TomTom werkt sinds kort, nog niet in gebruik. Volgens mij werkt die workaround alleen met een oude versie van tomtom, en heb je dus verouderderde kaarten (kan iemand dit bevestigen?)
  • En je hebt natuurlijk de standaard navigatie van de N95. Nadeel is dat die gebruikt maakt van je internetverbinding
De vraag die ik dus heb is: is die workaround voor Tomtom alleen toepasbaar bij de oudere versie van TomTom?

[ Voor 8% gewijzigd door Dandelion op 20-05-2008 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Fuzzillogic schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:53:
Bwuh. Balen. De camera-app slaat foto's standaard op in jpeg. Dat kun je stom genoeg niet veranderen naar een lossless formaat.
Eh, camphotos in een RAW formaat opslaan? Is dat niet wat overdreven? Krijg nu niet opeens de illusie dat de foto's lossless opslaan opeens de slechte lens en sensor ten opzichte van echte camera's compenseerd.

Gebruik de camera waar hij voor bedoeld is, simpel click en point werk. Lossless voegt dan echt niets toe en maakt bovendien dat geheugenkaarten een stuk sneller vol zitten (en de camera een stuk trager is omdat meer data weggeschreven moet worden).

Als je graag lossless wilt fotograferen, koop dan een echte camera zou ik zeggen.

(BTW: PNG is iets heel anders dan DNG)

[ Voor 7% gewijzigd door xahmol op 20-05-2008 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Laatst online: 22-03-2024
Wat voor een hoesje gebruiken jullie bij dit apparaat? Ik kan bijzonder weinig vinden waar ik mijn toestel aan wil wagen.
Waarom heb je een hoesje nodig? In mijn ervaring is de N95 uitermate krasbestendig. Heb hem nu toch alweer ruim een jaar zonder hoesje in mijn broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:50
Ik heb een hoesje van Noreve
Kan je alles gewoon blijven gebruiken, zelfs foto's maken.
Echt leer, en erg soepel.

Je kan hem bestellen bij Smartphoneshop

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
  • Laatst online: 06-05-2022

Ik heb alleen een screenprotector van Veripart, was het niet van plan, tot na koninginnedag mijn scherm 'opeens' wel heel smerig was :@
Screenprotector zit alleen niet erg mooi/bubbelvrij, dus ik moet hem er nog opnieuw opplakken.

Qua navsoftware gebruik ik GarminXT, ben er bijzonder tevreden over, stuurt me niet vaak verkeerd en doet wat ik wil tot nu toe. De weg voor me vinden ;)

Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

xahmol schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:33:
[...]

Waarom heb je een hoesje nodig? In mijn ervaring is de N95 uitermate krasbestendig. Heb hem nu toch alweer ruim een jaar zonder hoesje in mijn broekzak.
A- het ding heeft geen lenskap en ik ben er nogal huiverig voor het ding te beschadigen
B- het ding gaat nooit solo in mijn broekzak, dus buren als Dhr. Munt en Mevr. Sleutel zijn dan al snel intimiderend
C- Ik heb hem nu al enkele malen in mijn zak gehad waarbij de slider ongewenst verplaatste, en dat brengt extra risico's met zich mee. Ik wil hem gewoon graag zo lang mogelijk in een goede staat houden.

Ben tevens op zoek naar een fijne car-holder, heb hem nu steeds in mijn rechterlies liggen bij navigatie, waarbij de batterij ook nog eens opgeslobberd wordt...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
xahmol schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:29:
[...]

Eh, camphotos in een RAW formaat opslaan? Is dat niet wat overdreven? Krijg nu niet opeens de illusie dat de foto's lossless opslaan opeens de slechte lens en sensor ten opzichte van echte camera's compenseerd.
Met stompie ^ .
Met RAW kan je de foto's van een reeds erg goeie camera nog verbeteren.
Maar waarom zou je in godsnaam RAW foto's maken op een GSM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

Ik ben zeer tevreden over dit hoesje

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGR
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-03 09:02

AGR

DieterVDW schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:09:
[...]

Met stompie ^ .
Met RAW kan je de foto's van een reeds erg goeie camera nog verbeteren.
Maar waarom zou je in godsnaam RAW foto's maken op een GSM?
Mee eens dat het nogal onnodig is om de foto's in RAW formaat weg te schrijven, het zou echter wel mooi zijn als de mate van JPEG compressie in te stellen zou zijn. Ik heb nu wel het idee dat de foto's (die natuurlijk al niet geweldig zijn ivm. lens en sensor) er extra slecht uit gaan zien door overmatige compressie.

Opzich is deze mate van compressie een logische keuze van Nokia omdat de afbeeldingen hierdoor 'vriendelijker' zijn voor de telefoon en de dataverbinding... maar een optie om zelf in te kunnen stellen zou toch wel prettig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
[...]

Gebruik de camera waar hij voor bedoeld is, simpel click en point werk. Lossless voegt dan echt niets toe en maakt bovendien dat geheugenkaarten een stuk sneller vol zitten (en de camera een stuk trager is omdat meer data weggeschreven moet worden).
Het gaat me vooral om het principe. Technisch is het wel zeer simpel om de camera-app zo te maken dat je het gewenste formaat en jpegcompressie kunt kiezen. Het zijn notabene gewoon features van het OS zelf. Ze pochen met de kwaliteit van de camera, maar dit soort simpele zaken laten ze dan links liggen. Terwijl dit juist nog zou kunnen toevoegen aan het reclamepraatje. Ik zie dat liever dan de opties om de foto's als 2 of 3Mpix op te slaan, wat dus nu de settings 'vervuilt'.
Als je graag lossless wilt fotograferen, koop dan een echte camera zou ik zeggen.
Sja, m'n G6 en 300D heb ik niet altijd bij me. De N95 wel.
Duhh..

Het gaat me vooral om het voorkomen van jpeg-artifacts. Met de groter wordende flash-capaciteiten is lossy opslag voor foto's steeds minder relevant; de capaciteit van die dingen groeit sneller dan het aantal megapixels.
[edit]Hmm, na wat dev-fora bekeken te hebben is het maar de vraag of het kan. Origineel had de N95 te weinig geheugen voor dit soort grappen. Een 5Mpix foto in true color is minimaal 15MiB. Hoewel dat tegenwoordig geen probleem meer zou hoeven te zijn, zit de beperking misschien wel nog in de core API. En dan wordt het wel heel lastig :'(

Even wat anders: de N96 heeft een kompas ingebouwd :) Misschien oud nieuws, maar het is een mooie aanvulling op GPS.

[ Voor 8% gewijzigd door Fuzzillogic op 20-05-2008 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:19
Fuzzillogic schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:17:
[...]

Niet zozeer opgevallen, maar wel te verklaren. Downscalen gebeurt ws met een simpel bilinear filter. Dat geeft altijd een wat blurry resultaat. Je zou eens kunnen kijken of het effect met CorePlayer (als je dat hebt) anders is. In CorePlayer kun je ook smoothing aanzetten, maar dat gebeurt dan volledig in software.
dat downscalen een blurry resultaat geeft dat snap ik maar nu gaat het niet om downscalen maar om fullscreen afspelen via 2 methodes.

Het verbaasde me dat het afspelen in fullscreen via portraitmode een ander beeld geeft dan fullscreen via de landscapemode. In principe zou dat eigenlijk dus een identiek resultaat moeten geven lijkt me.

Het lijkt er een beetje op dat het er in portraitmode eerst een downscale wordt gedaan en daarna via die downscale er weer naar fullscreen wordt geupscaled (als ik voor de fullscreen-optie kies) waardoor de blurryness ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

de software die t mogelijk maakt om tomtom te gebruiken met de internet antenne van de N95, werkt ook op m'n 6610 Navigator. Yes :D

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dandelion schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:07:
[...]

De vraag die ik dus heb is: is die workaround voor Tomtom alleen toepasbaar bij de oudere versie van TomTom?
het is TomTom versie 6.020 8300 en deze werkt alleen met kaarten versie 6.75 1409, hogere versies werken niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 06:55:
[...]

het is TomTom versie 6.020 8300 en deze werkt alleen met kaarten versie 6.75 1409, hogere versies werken niet...
Nu maak ik me niet meer zo zorgen om TT. Nu ze eenmaal die hack hebben bedacht, kan die ook (snel) worden bedacht voor de andere versies, zolang het maar gaat om TT-versies die kunnen draaien op de OS van N95.

[ Voor 8% gewijzigd door sl1200 op 21-05-2008 09:18 ]

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Laatst online: 12-08 14:36
Dandelion schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:07:
  • En je hebt natuurlijk de standaard navigatie van de N95. Nadeel is dat die gebruikt maakt van je internetverbinding
Dat hoeft niet persee.
Je kan ook de Benelux lokaal op je geheugenkaart zetten en instellen in Maps zelf dat deze niet ongevraagd een verbinding gaat maken met internet via welk medium dan ook.
Ik vind meer het licensing systeem een nadeel, tenzij je echt daadwerkelijk gegarandeerd veel gebruik denkt te maken van GPS.
xahmol schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:33:
Idem. En nog geen enkel krasje op de telefoon of het scherm zelf. Best impressive.
Zolang je verders niks in je zak erbij doet gaat het prima.
In feite moet je dat ook niet willen, want je hebt al zoveel volume in je broekzak aan je been hangen met de N95 alleen al.
Zelf vind ik het niet echt prettig als ik er nog meer bij zou moeten proppen.
Sleutels in je broekzak is sowieso niet alleen funest voor je N95 maar ook voor de broekzak zelf.

[ Voor 38% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 21-05-2008 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Darkwolf_1982 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 10:00:
[...]

Dat hoeft niet persee.
Je kan ook de Benelux lokaal op je geheugenkaart zetten en instellen in Maps zelf dat deze niet ongevraagd een verbinding gaat maken met internet via welk medium dan ook.
Ik vind meer het licensing systeem een nadeel, tenzij je echt daadwerkelijk gegarandeerd veel gebruik denkt te maken van GPS.
Ik zie wel voordelen hoor. Toevallig afgelopen maand een abootje genomen. Normaal gesproken geen navigatie nodig, maar voor vakantie en batavierenrace was het wel handig. Dan toch liever €10 voor een maandje op jaarbasis, waarbij je dan actuele software en kaarten hebt, dan €100 ofzo uitgeven voor een systeem dat niet of nauwelijks wordt bijgehouden...

Wel vind ik weer jammer dat ze overal geld uit willen slaan. Extra informatie voor voetgangers? BETALEN. Verkeersinformatie? BETALEN. etc.
Idem. En nog geen enkel krasje op de telefoon of het scherm zelf. Best impressive.
Zolang je verders niks in je zak erbij doet gaat het prima.
In feite moet je dat ook niet willen, want je hebt al zoveel volume in je broekzak aan je been hangen met de N95 alleen al.
Zelf vind ik het niet echt prettig als ik er nog meer bij zou moeten proppen.
Sleutels in je broekzak is sowieso niet alleen funest voor je N95 maar ook voor de broekzak zelf.
En idem hier. De N95 zit altijd alleen in een zak, of hooguit samen met paspoort en wat andere papieren in een binnenzak. Het scherm is nu na een half jaar nog als nieuw. Maar het blijft kwetsbaar voor lokale druk, daar ben ik eigenlijk banger voor dan voor een kras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 21:05:
Nog steeds niet gelukt om te updaten. De telefoon herstart zichzelf tijdens de firmware update en dan krijg ik de melding dat ik ofwel de batterij opnieuw erin moet doen en herstarten of om de usb kabel los te halen en opnieuw aan te sluiten. Helaas gaat de update niet verder nadat ik dat gedaan heb... Wie helpt?
Heren,

Versie 14 vcan T-mobile is NIET te updaten, zie ons topic:

*knip* die site zien we hier liever niet

==Foutmeldingen NSU:==
Unsopported phione, phone not recognized

*En met een foutmelding van illegaal verkregen software, waarop auteursrechten rusten, gaan we je ook niet helpen.

Ik dacht eerst dat het aan mijn toestel lag, heb nieuwe gekregen van de T-mobile shop.
Daarna hier topic gevolgt.. zit in de versie :(

[ Voor 70% gewijzigd door Ginz op 21-05-2008 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Laatst online: 12-09 20:25
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 11:29:
[...]

Heren,

Versie 14 vcan T-mobile is NIET te updaten, zie ons topic:

*knip*

[...]

Ik dacht eerst dat het aan mijn toestel lag, heb nieuwe gekregen van de T-mobile shop.
Daarna hier topic gevolgt.. zit in de versie :(
Daar heb je weer zo'n spammer voor dat forum, daar wordt ik binnenkort verwijderd omdat ik er te weinig zeg :P

Maar ff over je probleem, is het geen mogelijkheid om je productcode te veranderen en dan te updaten? Als dat niet werkt dan vrees ik dat een NSU er ook niet direct iets mee kan, aangezien die ook de phoenix software gebruiken. Dan heeft T-mobile het dus mooi voor elkaar dat je niet meer hun software kan omzeilen. Maar goed dat is dan ook het risico wanneer je een branded toestel koopt.

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 21-05-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoolie schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 11:49:
[...]
Daar heb je weer zo'n spammer voor dat forum, daar wordt ik binnenkort verwijderd omdat ik er te weinig zeg :P

Maar ff over je probleem, is het geen mogelijkheid om je productcode te veranderen en dan te updaten? Als dat niet werkt dan vrees ik dat een NSU er ook niet direct iets mee kan, aangezien die ook de phoenix software gebruiken. Dan heeft T-mobile het dus mooi voor elkaar dat je niet meer hun software kan omzeilen. Maar goed dat is dan ook het risico wanneer je een branded toestel koopt.
LOL :)

ehm nee heb via NSS alles al aangepast, zelf me software versie, manufacture date aangepast etc.
werkt gewoon NIET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abcor2003
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-10-2021
Ik heb nu TomTom lopende op mijn telefoon. Daarom wil ik graag een houder met zuignap voor in de auto voor mn N95-1. Welke houder is dan aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iig niet die ze bij de T-MOBILE shop hebben voor 12,50
Deze heb ik ook gekocht, past super werkt goed, echter 1 probleem: De telefoon rust aan de onderkant precies bij het oplaadpunt.

m.a.w: opladen en in de houder tegelijk kan niet :(

heb je trouwens de NIEUWE kaarten van tom tom werkend of de oude?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:27:
Deze heb ik ook gekocht, past super werkt goed, echter 1 probleem: De telefoon rust aan de onderkant precies bij het oplaadpunt.

Ik heb de Brodit passive holder...te koop bij o.a. TelecomTelecom en PDAshop. Past ook in ventilatierooster van de auto...werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je opladen tegelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:27:

Misschien kan je op de plek van de lader een gaatje boren of een spijker heet maken en daar een gat mee maken. Weet alleen niet of je "rustpunt" dan nog groot genoeg is, maar dat zal je zelf vast kunnen oordelen.

De nieuwe kaarten werkens volgens mij niet. Maar ongetwijfeld dat dat ook nog wel zal komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Phoolie op 21-05-2008 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Uiteraard, daar is deze houder ook speciaal geschikt voor.

Ps bij de passive houder moet je steeds de lader inpluggen, bij de active houder zit de lader vast aan de houder. Is handiger, maar meteen stuk duurder.

[ Voor 27% gewijzigd door dafmay op 21-05-2008 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 19:15
Phoolie schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:48:
[...]
Misschien kan je op de plek van de lader een gaatje boren of een spijker heet maken en daar een gat mee maken. Weet alleen niet of je "rustpunt" dan nog groot genoeg is, maar dat zal je zelf vast kunnen oordelen.
Dat kan inderdaad, ik heb in het linkerpootje een gat 'gefreesd' met een boormachine, en daar een goedkope autolader in gelijmd. Als ik de telefoon dus op de houder zet laadt hij meteen op.

Die Brodit is wel mooi, maar deze doet hetzelfde voor nog geen 15 euro ...

[ Voor 0% gewijzigd door Tweakman op 21-05-2008 14:14 . Reden: typfaut ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar koop jij voor 2,50 die auto lader dan :P
die stuen was immers 12,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:18:
Ik neem aan dat hij het over alleen de houder heeft ;)

Een lader heb je volgens mij niet voor onder de 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

abcor2003 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:07:
Ik heb nu TomTom lopende op mijn telefoon. Daarom wil ik graag een houder met zuignap voor in de auto voor mn N95-1. Welke houder is dan aan te raden?
Deze werkt bij mij perfect! Heb alleen wel een klein stukje van het plastic afgevijld zodat de camera knop niet wordt ingedrukt. Helft goedkoper dan die brodit of originele houders...

Zie mijn post

[ Voor 8% gewijzigd door Eastside op 21-05-2008 15:34 ]

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi iedereen..
ik heb momenteel een tytn2, maar die valt enorm tegen en daarom ga ik mij een nokia n95 8gb kopen. Nu ik gebruik de telefoon alleen om te bellen, sms-en en voor de gps.
Het enigste wat mij zou tegenhouden om de n95 te kopen is de gps. Ik werk namelijk graag met tomtom, is het eigenlijk mogelijk om tomtom navigator erop te zetten? (ik zag vage dingen erover op verschillende forums maar nergens concreet antwoord) en hoe zou ik dat eventueel moeten doen? ik heb trouwens een cd met kaarten van europa van tomtom6.
Groeten
Dani

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:58:
hoi iedereen..
ik heb momenteel een tytn2, maar die valt enorm tegen en daarom ga ik mij een nokia n95 8gb kopen. Nu ik gebruik de telefoon alleen om te bellen, sms-en en voor de gps.
Het enigste wat mij zou tegenhouden om de n95 te kopen is de gps. Ik werk namelijk graag met tomtom, is het eigenlijk mogelijk om tomtom navigator erop te zetten? (ik zag vage dingen erover op verschillende forums maar nergens concreet antwoord) en hoe zou ik dat eventueel moeten doen? ik heb trouwens een cd met kaarten van europa van tomtom6.
Groeten
Dani
Welkom. Zou je niet eerst eens beginnen met dit forum door te lezen. De afgelopen dagen is TT bijv namelijk nogal in het nieuws geweest hier. Kort antwoord : TT v6 werkt sinds kort op de interne gps vd N95. Bij mij in ieder geval helemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:18:
Zwartemarkt beverwijk ! autolader 3 euro en standaard met zuignap 7 euro dus niet te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Laatst online: 08-09 16:06
Phoolie schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:30:
Ik neem aan dat hij het over alleen de houder heeft ;)

Een lader heb je volgens mij niet voor onder de 10 euro.
Bij Texaco waar ik werk voor 5,95 van het merk ALL Ride, met een snoertje dat zichzelf oprolt als je op een knopje drukt 8)
Tis geen kwaliteitsspul, maar altijd handig om extra bij je te hebben als je ergens naartoe gaat, gezien de korte accutijd bij intensief gebruik.

[ Voor 5% gewijzigd door Harmani op 21-05-2008 21:13 ]

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41

..........
Hier wat vergelijkingen van cases voor N95 ;)

http://mobile.allaboutsym.../Casing_the_Nokia_N95.php

Ik zelf gebruik de laatste en bevalt prima

[ Voor 26% gewijzigd door peerke63 op 21-05-2008 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Google eens op "Tea Vui Huang's DNG Phone Camera" (of op het n95forum)

Enkele voorbeelden vd cases die op de markt zijn

Brando Silicone Case Nokia
Afbeeldingslocatie: http://img81.imageshack.us/img81/3317/imagexi9.jpg

Krusell Dynamic Multidapt
Afbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/3594/14026328yy6.jpgAfbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/4231/88563080fk5.jpg

Krusell Universal Blaze
Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/7060/krusellblazen951jl2.jpgAfbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/2755/29746204xr8.jpg

Krusell Vertica S-Wide
Afbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/9623/76793563yz0.jpgAfbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/8106/14621876mc1.jpg

Noreve Tradition Leather Flip Case
Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/3142/imageoc1.jpg

Noreve Tradition case
Afbeeldingslocatie: http://img81.imageshack.us/img81/2897/noreven952xs2.jpgAfbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/3390/78291494en1.jpg

Nokia Carrying Case CP-235 for the N95 8GB
Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/6447/b158317if7.jpg

Nokia CP-191 Carrying Case
Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/7246/33512120of9.jpgAfbeeldingslocatie: http://img292.imageshack.us/img292/1931/51595877xz9.jpg

Nokia CP-155
Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/623/nokiacp155origineelbruiqx4.gif

Nokia CP-268
Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/4323/nokiacp268fc4.gif

Piel Frama Leather Case (Black)
Afbeeldingslocatie: http://img81.imageshack.us/img81/5531/45125218ff0.jpg

Piel Frama Leather Case (Tan)
Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/4033/67375392xs2.jpg

ORA Horizontal Leather Pouch
Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/6408/78460025sd8.jpg

Proporta Alu-Leather Book Case
Afbeeldingslocatie: http://img81.imageshack.us/img81/3636/27742960ss9.jpg

Proporta Alu-Leather Flip Case
Afbeeldingslocatie: http://img229.imageshack.us/img229/8957/67015296dm0.jpgAfbeeldingslocatie: http://img292.imageshack.us/img292/3382/59644916st5.jpg

Proporta Aquapac Waterproof Case
Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/7497/71679367iy5.png

BodyGlove Scuba Case
Afbeeldingslocatie: http://img292.imageshack.us/img292/3175/83620553yg3.jpgAfbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/7800/21220563mm3.jpg

CrystalCase
Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/6775/91586617un5.jpg

CaseandPouch Vertical Real Leather Phone Case Pouch
Afbeeldingslocatie: http://img87.imageshack.us/img87/1523/34950354pg2.jpgAfbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/5467/78695776kh9.jpg

Magnum exclusive case
Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/2670/magnumexclusivecaseya3.jpg

Nokia wrist band CP-218
Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/6475/nokiacp218dt4.gif

FlexiSkin™
Afbeeldingslocatie: http://img104.imageshack.us/img104/2175/nokian958gbflexiskinlgvn7.jpg

Carrying case pouch
Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/884/h3600smallgi0.gif

Aluminium hard case
Afbeeldingslocatie: http://img104.imageshack.us/img104/4763/f8541eo6.jpgAfbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/742/fa521ak8.jpg

Vaja Leather Case
Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/4582/vajo00xh6.jpgAfbeeldingslocatie: http://img174.imageshack.us/img174/6863/vaja04tx5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag ook trotse bezitter, en gelijk TomTom erop gezet, werkt echt perfect. Had GPS signaal binnen 10 sec. Dus ik ben zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:11:
[...]

Google eens op "Tea Vui Huang's DNG Phone Camera" (of op het n95forum)
Dat programma triggerde juist mijn zoektocht. Het is een j2me-app, en heeft dus de beperking van 640x480. Vandaar dat ik verder zocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tantrum
  • Laatst online: 20-04-2023
Wow, een werkende workaround voor de interne GPS.
Zojuist geïnstalleerd en ik ben een zeer gelukkig mens.
Eindelijk die bedieningsonvriendelijke R66 eraf.
Lof voor de maker(s)

T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

vind het prima dat tomtom op deze wijze zichzelf in de vingers snijd.
arrogant om dit soort toestellen niet te supporten

eindelijk heerlijk navigeren met tomtom op me n95

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

Tha schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:04:
vind het prima dat tomtom op deze wijze zichzelf in de vingers snijd.
arrogant om dit soort toestellen niet te supporten

eindelijk heerlijk navigeren met tomtom op me n95
De reden dat TT geen nieuwe releases meer uitbrengt heeft te maken dat er meer kopieën in omloop zijn dan verkochte. Ze besteden hun aandacht dan liever aan de PND's.

Het verbaast me dat er nu toch een nieuwe versie TomTom Mobile 7 aankomt maar dan in de ROM gebakken van de nieuwe HTC Diamond (= Windows Mobile 6.1 professional toestel). Het zal de crackers wat meer moeite kosten om hem eruit te destileren maar het is een kwestie van tijd. Gezien Nokia helemaal in de Nokia Maps zit, denk ik niet dat we op korte termijn een versie 7 voor Symbian kunnen verwachten. Uiteraard kunnen we de versie 6 nog blijven gebruiken maar de kaartupdates staan stil. Dat is op termijn volgens mij toch wel weer een reden voor mensen om over te schakelen op andere pakketten, er is nu immers een brede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Dit is echt heel stoer! :*)

http://qik.com/ Direct vanaf je N95 (of ander type) live camera beelden streamen naar het internet. Daar wordt het gelijk opgeslagen. Je kan kiezen of je het public of private maakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Tranzy op 22-05-2008 11:41 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Tranzy schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:40:

http://qik.com/ Direct vanaf je N95 (of ander type) live camera beelden streamen naar het internet. Daar wordt het gelijk opgeslagen. Je kan kiezen of je het public of private maakt.
Geinig idee. Maar kent iemand een soortgelijk systeem dat je op je eigen server kunt draaien? We zijn tenslotte tweakers ;)

De vraag is ook hoe mooi het gaat met de magere 32Kib/s upstream van PIT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

robertwebbe schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:19:
[...]

De reden dat TT geen nieuwe releases meer uitbrengt heeft te maken dat er meer kopieën in omloop zijn dan verkochte. Ze besteden hun aandacht dan liever aan de PND's.

Het verbaast me dat er nu toch een nieuwe versie TomTom Mobile 7 aankomt maar dan in de ROM gebakken van de nieuwe HTC Diamond (= Windows Mobile 6.1 professional toestel). Het zal de crackers wat meer moeite kosten om hem eruit te destileren maar het is een kwestie van tijd. Gezien Nokia helemaal in de Nokia Maps zit, denk ik niet dat we op korte termijn een versie 7 voor Symbian kunnen verwachten. Uiteraard kunnen we de versie 6 nog blijven gebruiken maar de kaartupdates staan stil. Dat is op termijn volgens mij toch wel weer een reden voor mensen om over te schakelen op andere pakketten, er is nu immers een brede keuze.
heb jij een bron hiervan? of is het jou kijk op de zaak.

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren de firmware van mijn N95 geupdate naar V20, maar nu zie ik dat er ook een V21 is, maar volgens de Nokia Updater heb ik al de nieuwste versie? Hoe kan dit?

Of is V21 voor de N95-1? :?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2008 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 19:15
Of is V21 voor de N95-1? :?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Tha schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 12:20:
[...]

Of Robert een bron heeft, weet ik niet, maar het is in geval het meest logische antwoord.

Nokia wilt hun eigen Maps promoten, wat iets moeilijker gaat als TomTom op het toestel kan. TomTom is namelijk een stukkie beter dan Maps van Nokia zelf.

Daarnaast is het financieel waarschijnlijk gewoon niet interessant voor TomTom om daar verder mee te gaan, omdat er teveel illegale kopieën in de omloop zijn. En aangezien TomTom geen filantropische instelling is, lijkt me die beslissing niet vreemd.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
Fuzzillogic schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:50:
[...]

Geinig idee. Maar kent iemand een soortgelijk systeem dat je op je eigen server kunt draaien? We zijn tenslotte tweakers ;)

De vraag is ook hoe mooi het gaat met de magere 32Kib/s upstream van PIT...
dat vroeg ik me ook af (heb het al een tijdje op mijn telefoon staat). Maar wat er gebeurd is dat het dan gewoon niet live meer is, kwaliteit is gewoon net zo hoog als dat jij hem wilt hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
cuberob schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:26:
[...]

dat vroeg ik me ook af (heb het al een tijdje op mijn telefoon staat). Maar wat er gebeurd is dat het dan gewoon niet live meer is, kwaliteit is gewoon net zo hoog als dat jij hem wilt hebben
Jammer, want juist het live-idee is wel geinig. 32Kibit/s is dan niet veel, maar voor MMS-kwaliteit video toch wel voldoende meen ik.

Nou staat me wel iets bij dat er een site was waar je heen kon videobellen, en die het signaal dat beschikbaar maakt via de website. Zelfde idee een beetje, alleen kost je dat dan klauwen met geld, want videobellen is belachelijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit moet toch even vertelt zijn. Na 1 jaar mijn nokia n95 te hebben is mijn slider probleem opgelost.Even naar Kreuze Telecom, Australiëlaan 90 6192 AK Beek geweest en direct hersteld.Daarom schenk ik kreuze telekom een warme douche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
Tha schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 12:20:
[...]

Je zou dit artikel als bron kunnen aandragen. Daar weet een TomTom manneke het letterlijk te vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 00:14
een paar maanden terug heb in winlive geïnstalleerd en toen kreeg ik een bericht dat je in de toekomst mischien moest gaan betalen
Ik krijg nu net weer zo een bericht dat het nog 30 dagen gratis is en daarna moet je er voor gaan betalen weet iemand hier meer over?

Ik had het al eerder gevraagd maar heb nog geen antwoord gezien is een backup van je tel genoeg om je licenties voor ngage te bewaren? Wil me tel helemaal schoon maken geheugen leeg en nieuwste firmware erop

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kun je het algemene geluid zachter zetten, dus van applicaties en games? Dus niet het geluid vd ringtone. Want als ik een spel start staat het geluid echt enorm hard. En de knoppen aan de zijkant om het geluid mee te regelen werken dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Nokia Maps 2.0 is final
http://europe.nokia.com/A4984199

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
Mijn vriend heeft TomTom op zijn N95 werkend mét de ingebouwde GPS.

Hij wil nu weten waar je gratis landkaarten kan downloaden. Legaal welteverstaan he.

Wie weet dit?

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Sterretje6 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:14:
Mijn vriend heeft TomTom op zijn N95 werkend mét de ingebouwde GPS.

Hij wil nu weten waar je gratis landkaarten kan downloaden. Legaal welteverstaan he.

Wie weet dit?
Simpel: dat kan niet. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 00:14
zo ver ik weet is het downloaden niet illegaal je moet ze alleen wel weer weg doen na 24 uur ff zoeken dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Die kaarten zijn alleen verkrijgbaar door ze te kopen, voor zover ik weet. Al die onzin dat je warez 24 uur mag gebruiken is goed-praterij van de warez-groepen. :Y)

Overigens betreft het het downloaden van software, dat is wel illegaal.

[ Voor 18% gewijzigd door pven op 22-05-2008 19:55 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:05

WoutF

Hoofdredacteur
Weet iemand of het al mogelijk is om de N95 met WMP te syncen d.m.v Bluetooth? Met de USB kabel is het een eitje, maar met BT is het me nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
WoutF schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 21:31:
Weet iemand of het al mogelijk is om de N95 met WMP te syncen d.m.v Bluetooth? Met de USB kabel is het een eitje, maar met BT is het me nog niet gelukt.
Ehm, kan dat ueberhaupt? Via USB zijn er protocollen voor dat soort dingen (MTP ofzo?) Ik ken geen BT-profiel die datzelfde doet. Besides.. Vele MiB's kopieren via bluetooth.. verveel je je ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ginz schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:05:
[...]

Nokia wilt hun eigen Maps promoten, wat iets moeilijker gaat als TomTom op het toestel kan. TomTom is namelijk een stukkie beter dan Maps van Nokia zelf.
Dit zou alleen kloppen als Nokia betaald zou hebben aan Tomtom om geen software voor symbian meer te maken voor de interne gps, want de interne gps gegevens zijn vrij voor iedere ontwikkelaar om te verzamelen.
Daarnaast is het financieel waarschijnlijk gewoon niet interessant voor TomTom om daar verder mee te gaan, omdat er teveel illegale kopieën in de omloop zijn. En aangezien TomTom geen filantropische instelling is, lijkt me die beslissing niet vreemd.
Dit is denk ik wel wat er aan de hand is. Toch is het een rare gedachten, maarja weinig aan te doen. Ze zeggen toch elke keer wat anders als reden. Ik denk dat het later wel komt ooit. Goodwill en branding is nogal belangrijk voor grote bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmoerick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 07:26
Hallo allemaal,

Ik zit met een vervelend probleem....

Ik heb de toepassing Fexplorer 1.18Beta op mijn N95 8Gig geinstalleerd, wel eerst van te voren gesignd.. Alles ging prima, na installatie programma opgestart en de interface kwam tevoorschijn. Nu wou ik in een bepaald mapje kijken en klik die dus aan. Vervolgens gebeurde er niks! Progje maar weer opgestart en opnieuw geprobeerd, zelfde verhaal... Na een aantal herhalingen startte Fexplorer niet meer op, althans hij ging niet verder dan de beginfoto! Als je de menuknop langer vasthield gaf hij ook aan dat het programma al draaide! Phone opnieuw opstarten en programma weer laden, gaf tie weer aan dat Fexplorer al draaide en bleef vervolgens weer hangen in het opstartmenu(foto). Progje verwijdert en alles leek weer goed. Opnieuw geinstalleerd en hetzelfde verhaal! Toen was ik het zat en programma verwijdert voor de 2 keer met de intentie dat dan alles weer goed was.

Nu kan ik nota bene bestandsbeheer van Nokia niet eens meer openenen! Zegt tie dat hij al is geopend! Dit is tevens zo met mijn camera! en mijn dictafoon!
8)7
Wat is hier aan de hand? Kan iemand mij hier verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leon12345 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 15:14:
een paar maanden terug heb in winlive geïnstalleerd en toen kreeg ik een bericht dat je in de toekomst mischien moest gaan betalen
Ik krijg nu net weer zo een bericht dat het nog 30 dagen gratis is en daarna moet je er voor gaan betalen weet iemand hier meer over?

Ik had het al eerder gevraagd maar heb nog geen antwoord gezien is een backup van je tel genoeg om je licenties voor ngage te bewaren? Wil me tel helemaal schoon maken geheugen leeg en nieuwste firmware erop

Alvast bedankt!
Deze melding kreeg ik vandaag ook ineens weer! Stond eigenlijk verbaasd... Geen idee of het een bug of iets dergelijks was of dat er nu inderdaad een nog 30-kosteloze dagen in gaan :? Vind het een vreemde zaak dat overal zowel de telefoons als onbeperkte data-abbo's gepromoot worden met MSN en windows Live en dat je er nu voor zou moeten gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tranzy schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:40:

Hey, geweldige post! :) Heb me ook aangemeld daar en het werkt heel leuk allemaal!

Heb het ook geintegreerd op m'n Hyve nu. :)

[ Voor 5% gewijzigd door SanderTje! op 23-05-2008 02:27 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Fuzzillogic schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 00:09:
[...]

Heh, ik had ook een inkomend nummer. Had ik geweten dat het toch wel handig zou zijn dan had ik het wel gehouden. :'(

Vanmiddag geprobeerd via 3G (T-mobile PIT). 'downstream', dus van vast naar mobiel ging heel aardig, beperkte vertraging. 'upstream' daarentegen was letterlijk 2x zo traag, onbruikbaar dus. Mogelijk dat een 64Kbps-codec gebruikt wordt, en dat is idd 2x zoveel als de upstream van PIT.. Nou is er wel een optie "compressie" in SIP-settings. Maar dat werkt niet met voipbuster, zo lijkt het. Ik had gehoopt dat je daarmee bijv. de GSM-codec kunt gebruiken, die maar iets van 8Kbps is, waarmee voipen via PIT wel zou kunnen. Werkt dat met andere VoIP-providers wel?
Even een oude reactie quoten... maar er is inmiddels haast niks meer over gezegd.
Bellen via de ingebouwde SIP client naar vaste nummers via mijn thuis wlan werkt perfect via voipdiscount (etc). Maar als ik hetzelfde probeer via Tmobile PIT dan lukt het registeren wel alleen blijft ie bij een uitgaande oproep hangen in het proberen een oproep tot stand te brengen. Maar ik krijg geen verbinding. Hij geeft ook geen foutmelding. Vertragingen zijn ook niet fijn, maar ik wil tenminste wel een verbinding krijgen.

Als het eraan zou liggen dat de PIT upload te traag is dan zou ik toch zoals Fuzzillogic al schreef toch wel verbinding moeten krijgen maar dan met veel vertraging?

Heeft iemand bellen met voip via PIT wel goed werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
PIT is inderdaad te traag. download op zich niet zo, maar wel upload.
Ik bel af en toe wel eens met voip over UMTS van Telfort. En daar werkt het goed.
Moet je maar eens kijken naar je verbinding (Instrumenten->Connect->Verb.Beh.->Act.geg Verb,) als je aan het bellen bent. Dan zie je dat je ongeveer 9,5KB/s up en down aan het produceren bent. En PIT is daar te traag voor.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* kicken binnen 24 uur is not done

[ Voor 94% gewijzigd door pven op 23-05-2008 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Is Telfort zoveel sneller dan? Bovendien lukt het me dus niet eens om een gesprek tot stand te brengen. Vooral dat zit me dwars. Anders zou ik nog kunnen overwegen om PIT plus te nemen, dat zou wel snel genoeg moeten zijn, maar dan moet ik wel eerst zekerheid hebben dat voip over PIT uberhaubt werkt.

Dit topic gaat over de N95. Discussie over providers hoort in Telecomproviders. Graag weer ontopic.

[ Voor 14% gewijzigd door pven op 23-05-2008 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
Ik heb ook maar eens de TomTom workaround geprobeert. Werkt allemaal top tot zover. Ik kan alleen de flitspalenservice niet gebruiken. Als ik op vernieuwen druk, dan sluit hij TomTom af. Iemand hier ook last van? En heeft er iemand een oplossing? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer mijn nokia N95 te updaten maar ik krijg steeds de melding :

Connected phone is not recognized.

Nou heb ik van alles geprobeerd, alles uninstalleren, opnieuw installeren enz. enz. Op een andere computer ook geprobeerd, maar ik kreeg weer dezelfde melding. Pc suite doet het wel gewoon.
Iemand nog een oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:28:
Ik probeer mijn nokia N95 te updaten maar ik krijg steeds de melding :

Connected phone is not recognized.

Nou heb ik van alles geprobeerd, alles uninstalleren, opnieuw installeren enz. enz. Op een andere computer ook geprobeerd, maar ik kreeg weer dezelfde melding. Pc suite doet het wel gewoon.
Iemand nog een oplossing??
Als je alles had geprobeerd had je ook in dit topic gezocht, het is namelijk al meerdere keren voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Gurneyhck schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:25:
Ik heb ook maar eens de TomTom workaround geprobeert. Werkt allemaal top tot zover. Ik kan alleen de flitspalenservice niet gebruiken. Als ik op vernieuwen druk, dan sluit hij TomTom af. Iemand hier ook last van? En heeft er iemand een oplossing? :)
Ik lees de flitspalen bestanden handmatig in. Downloaden mbv progje Poiedit. Daarna alle gedownloade bestanden (ov2 en inf) naar dir op geheugenkaart kopieren waar de TT kaarten zich bevinden. Bitmaps moeten dacht ik in de Tomtom folder op de geheugenkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 16:42
Ik probeer via browser van mijn n95 8GB mijn webmail (website van werk) te openen, maar deze heeft een certificaat die ik moet accepteren.

Dit heb ik gedaan, maar dan gat mijn browser niet verder na een bepaalde tijd. Hijw il de site niet tonen, terwijl op mijn htc na het accepteren van de certificaat de site gewoon geopenedn werd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Krypt schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:58:
PIT is inderdaad te traag. download op zich niet zo, maar wel upload.
Ik bel af en toe wel eens met voip over UMTS van Telfort. En daar werkt het goed.
Moet je maar eens kijken naar je verbinding (Instrumenten->Connect->Verb.Beh.->Act.geg Verb,) als je aan het bellen bent. Dan zie je dat je ongeveer 9,5KB/s up en down aan het produceren bent. En PIT is daar te traag voor.
Dat lijkt veel op de 64Kibit/s van de g711-codec ja. De 32Kibit/s upstream van PIT is ruimschoots voldoende voor spraak, MITS gecomprimeerd met een GSM of g729 codec. De N95 heeft de optie om 'compressie' te gebruiken voor VoIP, maar het is me tot op heden niet duidelijk wat dat nu is. Het werkt iig niet met Voipbuster helaas. Andere providers wellicht wel.

De vraag is dus vooral: wat doet "compressie" op de N95, mbt voip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
mobile625 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:08:
Ik probeer via browser van mijn n95 8GB mijn webmail (website van werk) te openen, maar deze heeft een certificaat die ik moet accepteren.

Dit heb ik gedaan, maar dan gat mijn browser niet verder na een bepaalde tijd. Hijw il de site niet tonen, terwijl op mijn htc na het accepteren van de certificaat de site gewoon geopenedn werd
Je kunt het betreffende certificaat, of beter nog, het root-certificaat van de CA-authority in de certificaatketting, importeren. Je kunt het certificaat met je desktopbrowser exporteren. Ik meen dat de N95 het x509-protocol (.usr) of .pem-files accepteert. Hierna zal iig de vraag voor het certificaat niet meer komen.

Maar waarom gebruik je niet gewoon de ingebouwde e-mailclient? Da's vaak handiger dan slome webmaildrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 16:42
Fuzzillogic schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:17:
[...]

Je kunt het betreffende certificaat, of beter nog, het root-certificaat van de CA-authority in de certificaatketting, importeren. Je kunt het certificaat met je desktopbrowser exporteren. Ik meen dat de N95 het x509-protocol (.usr) of .pem-files accepteert. Hierna zal iig de vraag voor het certificaat niet meer komen.

Maar waarom gebruik je niet gewoon de ingebouwde e-mailclient? Da's vaak handiger dan slome webmaildrek.
Hoe doe ik exporteren? Graag uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r4vi4n
  • Laatst online: 16-02-2016
Ik heb mijn N95 een jaar nu ongeveer, maar sinds een behoorlijke tijd al kan ik geen gebruik meer maken van de microfoon op mijn headset.
De simpelste oplossing is natuurlijk: hij is kapot, maar daar ben ik niet van overtuigd. Hij deed het van het ene op het andere moment ineens niet meer zonder aanwijsbare aanleiding.
Het instellings gebeuren van de N95 is niet erg gebruiksvriendelijk en op dit terrein erg mager, dus daar word ik niet veel wijzer van.

Wellicht is dit gewoon een 'bekende' bug (al kon ik er niets over vinden) of hebben meer mensen last van dit probleem... want bellen met headset maar dan via de microfoon van de telefoon (kan ook) werkt wel, maar is niet altijd even handig.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonXZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-03 15:29
Vandaag de N95 8GB via Hi.nl besteld!
Er staat binnen 24 uur bezorgt, maar helaas bij bestelling status:

Status:

Laatste update: 23/05/2008

Geen voorraad (een van de bestelde artikelen is tijdelijk niet leverbaar)

Voor AMP pakket informatie klik hier
------------------------------------------------------------

Ben dus benieuwd hoelang het gaat duren voordat hij binnen is :/

Waarschijnlijk 1 week, staat bij de info van de n95 op hi.nl :|

[ Voor 7% gewijzigd door DragonXZ op 23-05-2008 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
Vriendlief heeft nu een 4 GB (Dane-Elec, gekocht bij pdashop.nl. Er stond duidelijk bij dat ie ook geschikt is voor de N95) kaartje gekocht (hij wilt niet luisteren naar mij, leest ook totaal niet in of het wel kan, nee doet het gewoon) en gevolg is dat ie het niet meer doet. Zijn mobiel word langzaam, soms kan ie op alle toetsen drukken en dan gebeurd er niks. Haalt ie het kaartje weer eruit, is er niks aan de hand.

Is ie dom of niet?

Hij heeft een map die hij system1 had genoemd (was system) gewoon weer system genoemd en nu doet ie het weer.

[ Voor 11% gewijzigd door Sterretje6 op 23-05-2008 13:46 ]

Samsung Galaxy Note 3

Pagina: 1 ... 14 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De laatste tijd worden er veel vragen in dit topic gedumpt zonder enige vorm van eigen inzet. Gelieve eerst te zoeken, ook in deel 8, en daarna pas je vraag te stellen. Vermeld bij je vraag meteen wat je hebt onderzocht en geprobeerd en waarom het niet lijkt te werken.