Nokia N95 (8GB) - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 42 Laatste
Acties:
  • 424.638 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmoerick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 07:26
*knip*

Kicken binnen 24 uur is *not done*

[ Voor 95% gewijzigd door pven op 23-05-2008 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Daar hebben we TR's voor uitgevonden. :)

[ Voor 70% gewijzigd door pven op 23-05-2008 18:18 ]

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
KarlMarX schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:05:
Is Telfort zoveel sneller dan? Bovendien lukt het me dus niet eens om een gesprek tot stand te brengen. Vooral dat zit me dwars. Anders zou ik nog kunnen overwegen om PIT plus te nemen, dat zou wel snel genoeg moeten zijn, maar dan moet ik wel eerst zekerheid hebben dat voip over PIT uberhaubt werkt.

[mbr]Dit topic gaat over de N95. Discussie over providers hoort in Telecomproviders. Graag weer ontopic.[/mbr]
Dit ging wel specifiek over instellingen op de N95. Ik heb het ook inmiddels opgelost. In tegenstelling tot wat in de startpost (van deel 8 ) staat moet je bij "proxy server" niks invullen. Nu werkt het ook via 3G alleen wel met enorme vertraging (=niet bruikbaar). PIT plus heeft ook maar 32 kbps up dus dat is geen oplossing. Alleen de compressie of een andere codec aan de praat krijgen op de N95 zou een oplossing zijn...

Wellicht ten overvloede, maar een caller id opgeven werkt dus ook perfect.
In plaats van wat in de start post staat:
"Openbare gebruikersnaam: sip:<je voipbuster naam>@voipbuster.com"
moet je
"Openbare gebruikersnaam: sip:<je eigen geverifeerde 06 of vaste nummer "+316xxxxxxxxx">@voipbuster.com" (of voipdiscount of voipcheap etc) opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 14:30
SanderTje! schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 02:27:
[...]

Hey, geweldige post! :) Heb me ook aangemeld daar en het werkt heel leuk allemaal!

Heb het ook geintegreerd op m'n Hyve nu. :)
Inderdaad grappig programmaatje!

offtopic:
hoe heb je dat geintegreerd op je hyves?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou leuk, mijn ''Massageheugen'' is corrupt, al mijn muziek lijkt nog in tact, maar alle data is grotendeels corrupt, doe altijd keurig hardware stoppen klikken in XP, wacht op de melding en dan trek ik meteen de USB kabel eruit (krijg dan soms alsnog dat er mogelijk data verloren is gegaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:45:
Nou leuk, mijn ''Massageheugen'' is corrupt, al mijn muziek lijkt nog in tact, maar alle data is grotendeels corrupt, doe altijd keurig hardware stoppen klikken in XP, wacht op de melding en dan trek ik meteen de USB kabel eruit (krijg dan soms alsnog dat er mogelijk data verloren is gegaan).
Apart, dat doe ik dus nooit. Ik wacht tot de datatransfer klaar is en trek de kabel er dan gewoon meteen uit. Idem dito met de geheugenkaart. Die melding krijg ik uiteraard ook maar die negeer ik. Al honderden keren gedaan en nog nooit een probleem mee gehad dus ik weet niet of het daaraan ligt bij jou.

Misschien stop je de hardware in XP te snel, nog voordat alle data weggeschreven is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2008 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm... tja ik wacht totdat het ''transfer'' venster weg is en dan druk ik meteen veilig verwijderen.

Dat hardware veilig verwijderen moet als het goed is voorkomen dat jij tijdens het schrijven je kabel eruit trekt, en zo dus corruptie krijgt.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2008 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:03:
[...]

Apart, dat doe ik dus nooit. Ik wacht tot de datatransfer klaar is en trek de kabel er dan gewoon meteen uit. Idem dito met de geheugenkaart. Die melding krijg ik uiteraard ook maar die negeer ik. Al honderden keren gedaan en nog nooit een probleem mee gehad dus ik weet niet of het daaraan ligt bij jou.

Misschien stop je de hardware in XP te snel, nog voordat alle data weggeschreven is.
Als je het netjes afsluit dan zorgt Windows er wel voor dat de buffers geflusht zijn. Mass storage kan ook door je mobiel zelf corrupted raken. Bugs, crashes, accu eruittrekken etc.

Maareh, als het corrupt is, doe dan gewoon een chkdsk vanaf je PC. Of formateer het spul, nadat je zoveel mogelijk gekopieerd hebt, indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:09:
Mmm... tja ik wacht totdat het ''transfer'' venster weg is en dan druk ik meteen veilig verwijderen.

Dat hardware veilig verwijderen moet als het goed is voorkomen dat jij tijdens het schrijven je kabel eruit trekt, en zo dus corruptie krijgt.
Als ik de kabel eruit trek tijdens de datatransfer ben ik die data toch echt kwijt hoor, daar helpt geen Veilig verwijderen tegen. ;) Het massageheugen zou daardoor niet corrupt moeten worden, hooguit de map waarin de data geplaatst zou worden of het bestand zelf. Maar goed, vreemde dingen kunnen nu eenmaal zomaar gebeuren. Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:14:
[...]

Als je het netjes afsluit dan zorgt Windows er wel voor dat de buffers geflusht zijn. Mass storage kan ook door je mobiel zelf corrupted raken. Bugs, crashes, accu eruittrekken etc.
Klopt, ik kijk daarom ook altijd naar de N95 met datatransfers. Als die ermee klaar is vertrouw ik het pas en gaat de kabel eruit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat doe ik gewoon hoor jongens, kabel erin, data transfer mode, bestanden overslepen, zodra hij niks meer overzet meteen veilig verwijderen klikken, na 1 seconde verschijnt de melding dat het kan.

Maar hij heeft heel wat corrupt gemaakt, ik vertrouw het niet en dus heb ik mijn geheugen totaal geformatteerd, ik had wel nog daarvoor via rechtermuis en eigenschappen fouten gescand (met beide opties aangevinkt), dat maakte heel veel files ''verdwenen'' o.a. mijn muziek, het gekke is dat die data nog wel werd geteld dus als ''in gebruik'' werd bestempeld.

Gelukkig stond alles nog op mijn PC aangezien ik hem 2 dagen geleden totaal had opgeruimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey allemaal,

ik heb sinds gisteren de nokia n95 8 gb in mijn bezit (via internet)
alleen heb ik de volgende problemen:
ik krijg hem niet aangesloten op de pc
(ik doe dit via de usb kabel met de nieuwste versie van pc suite, ik heb reeds ook al op een andere pc geprobeert werkt ook niet, en de settings op mijn telefoon veranderen zodat ie usb accepteerd.., nou ja heeeel menu nagekeken die staan er gewoon niet op, als ik de gsm aansluit geeft de gsm aan dat ie verbonden is en de gsm laad op alleen vind de pc de gsm helemaal niet die vind enkel het geheugenkaartje)
ik heb reset geprobeert hard reset geprobeerd en dan krijg ik de melding not done en gebeurd er verder niks. tevens als ik hem opstart door het groene knopje+3+* ingedrukt te houden gebeurt er niks dan start ie doodleuk op. terug gaan naar fabrieksinstellingen met de code 12345 of de code 0000 doet ie ook niet dan zegt hij wrong code., wil ik dan de software opvragen met *#0000# dan zegt ie language default ik weet het echt niet meer en bij de vodafone winkel hebben ze me een cd van de nokia verkocht aangezien ik die er niet bij had, maar het probleem blijft weet iemand een oplossing?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandelion
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-03-2022

Dandelion

Edem Kleetun

r4vi4n schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:46:
Ik heb mijn N95 een jaar nu ongeveer, maar sinds een behoorlijke tijd al kan ik geen gebruik meer maken van de microfoon op mijn headset.
De simpelste oplossing is natuurlijk: hij is kapot, maar daar ben ik niet van overtuigd. Hij deed het van het ene op het andere moment ineens niet meer zonder aanwijsbare aanleiding.
Het instellings gebeuren van de N95 is niet erg gebruiksvriendelijk en op dit terrein erg mager, dus daar word ik niet veel wijzer van.
Doen je volume knoppen het nog wel? Ik ga er maar effe vanuit van niet. Ga effe langs de NSP want waarschijnlijk is de batterij die er in zit leeg. Helaas is dit erg lastig zelf te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey man alvast hartstikke bedankt!!!! hier hadden we nog niet aan gedacht ik laat wat weten als het gelukt is!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 22:38
misshien is het al eens gepost, ik heb mijn n95 sind december top toestel perfect navigeren met tomtom. alleen van mijn oordopjes doet de rechterkant het niet meer. ook zonder ad-43 ertussen doet hij het niet, andere oordopjes doet Recht het ook niet, de luidsprekers doen het nog wel. heb al gespeeld met balans E.D. alleen geen succes. dus een tripje naar de lokale NSP ? (heb hem wel via via zonder bonnetje, heb ik dan nog garantie ? heb wel orginele doos enz (er zat ook een americaanse oplader bij 8)7 dus moest nog een nl naar america adaptertje kopen

MVG tolunay Gul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net nog even gekeken maar de volumeknoppen doen het ook dus nog steeds geen oplossing maar toch bedankt weet je misschien nog wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

dafmay schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:38:
[...]

Inderdaad een pracht oplossing! Ik had al zitten denken aan zoiets. Ga het meteen proberen...

Edit : werkt gewoonweg super!!! Wat een pracht oplossing _/-\o_
Harmani schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:06:
Tip voor mensen die TT willen gebruiken en het omslachtig vinden om op te starten:

Gebruik BestProfiles !! Maak een nieuwe profiel aan, bijvoorbeeld "GPS". Dan stel je in dat wanneer je dit profiel selecteerd hij bluetooth activeerd en automatisch zowel GSPd als TomTom opstart. Kies ook voor de optie "kill application when profile ends".

Lijkt mij de ideale oplossing, of het in de praktijk werkt weet ik niet :+ gebruik zelf Garmin
@dafmay
Hoe heb jij precies BestProfiles ingesteld voor TT6? Ik kan bv. geen manier vinden om een nieuwe profile aan te maken. Als ik echter een van de bestaande profiles aanpas (bv. Algemeen) waarbij die BT, GPSd en TT6 moet starten, gebeurt dat ook netjes bij het aanzetten van die profile (Turn On), maar wanneer ik op Turn Off druk, blijven alle programma's draaien ook al heb ik Kill Application aangevinkt. :?

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:02
sl1200 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 22:06:
[...]

[...]

@dafmay
Hoe heb jij precies BestProfiles ingesteld voor TT6? Ik kan bv. geen manier vinden om een nieuwe profile aan te maken. Als ik echter een van de bestaande profiles aanpas (bv. Algemeen) waarbij die BT, GPSd en TT6 moet starten, gebeurt dat ook netjes bij het aanzetten van die profile (Turn On), maar wanneer ik op Turn Off druk, blijven alle programma's draaien ook al heb ik Kill Application aangevinkt. :?
Hoe bedoel je precies "op turn off druk" ? Ik bedoel, als je terug switched van het profiel dat die apps had opgestart, dan zouden met "kill app" al die apps automatisch moeten worden gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

dafmay schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 22:09:
[...]

Hoe bedoel je precies "op turn off druk" ? Ik bedoel, als je terug switched van het profiel dat die apps had opgestart, dan zouden met "kill app" al die apps automatisch moeten worden gesloten.
Ik heb het al gevonden. Mijn 1e denkfout was dat ik dacht dat je een nieuw Profiel moest aanmaken binnen Bestprofiles, maar die moet je natuurlijk aanmaken binnen je telefooninstellingen. En dan kun je switchen tussen die nieuw aangemaakte Profiel en een ander profiel (meestal Algemeen).
2e denkfout was dat ik dacht dat als je zo'n nieuw profiel uitzet middels Turn Off commando, dat alle ingestelde applicaties worden afgesloten, maar je moet natuurlijk schakelen tussen Profielen om dat te krijgen en verder afblijven van die Turn On/Off commando's ;)

Stapsgewijs dus:
  1. maak in de telefooninstellingen (Menu>Instrumenten>Profielen>Opties>Nieuw maken) een nieuw profiel aan en geef die bijv. de naam "TomTom"
  2. start BestProfiles op; naast standaardprofielen Algemeen, Stil, etc. zie je nu ook onderaan profiel TomTom staan. Op dit moment is Profiel Algemeen geselecteerd, want er staat een rode vink naast
  3. druk op Opties>Advanced Settings
  4. verander bij Profiel Algemeen alleen Bluetooth (van "Don't Change" naar "Off")
  5. ga met je cursor naar rechts totdat je bovenaan profiel "TomTom" ziet
  6. verander daar de volgende zaken:
    • Bluetooth naar "On..."
    • Run application>Opties>New entry
    • Selecteer "GPSd" onder Application en "Close application" onder After profile end
    • doe hetzelfde voor applicatie TomTom
    • druk op OK en 2x Gereed
  7. druk op Opties>Turn On. Nu is BestProfiles actief waardoor het switchen tussen Profielen effect zal hebben.

1. Wanneer je dus TT wilt opstarten, hoef je alleen BestProfiles op te starten
  2. met je cursor naar Profiel TomTom te gaan en daarop te drukken
  3. nogmaals drukken om te activeren en zowel BT, GPSd als TT worden dan automatisch opgestart.
  4. GPSd vraagt tussendoor nog 2x om een bevestiging.
    Vervelende nu is wel dat TT je voorkeur voor de Bluetooth receiver niet onhoudt, waardoor je dat weer moet instellen (iemand inmiddels hier een truukje voor gevonden om dat te versnellen/omzeilen???)
  5. Wanneer je klaar bent met navigeren, houd je Menu-toets ingedrukt
  6. ga naar BestProfiles toepassing die op de achtergrond nog draait
  7. en daarbinnen activeer je vervolgens het profiel Algemeen. Daarbij worden dus automatisch zowel GPSd als TT afgesloten en BT uitgezet (dat laatste, omdat we in het begin BT in het profiel Algemeen op "Off" hebben gezet).
Alles bij elkaar scheelt dit toch wel een aantal onnodige clicks. ;) Dank aan Harmani voor de tip over BestProfiles _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
sl1200 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 23:05:
[...]

knip

Alles bij elkaar scheelt dit toch wel een aantal onnodige clicks. ;) Dank aan Harmani voor de tip over BestProfiles _/-\o_
Prima en duidelijke handleiding. Kleine aanpassing van mijn kant. Om van profielen te switchen kun je de reguliere manier gebruiken. Dus bijv dmv indrukken van aan/uit knop. Je hoeft niet specifiek de app BestProfiles op te starten om van profielen te wisselen.

Nog een erg handige tip :

- gebruik het standaard "Stil" profiel als TomTom profiel (dus het profiel dat je in BestProfiles gebruikt voor specifieke TT settings)
- volg verder de handleiding (vorige post) voor setup binnen BestProfiles
- Nu kun je door ingedrukt houden van de # toets direkt switchen naar je TT profiel (zoals normaal de switch naar het "stil" profiel gaat)

Maw...slechts het indrukken van 1 toets is nodig om achtereenvolgens automatisch BT, GPSd, en TT op te starten _/-\o_

Ps 1 mbt afsluiten. Houdt er rekening mee dat, indien je een route hebt geselecteerd binnen TT, en je voor de setting "kill app" hebt gekozen in BestProfiles, de volgende keer bij opstarten van TT de route nog steeds actief is. TT onthoudt dat dus.

Ps2 mbt afsluiten. Vanuit TT de menu-toets ingedrukt houden....naar standby....dan weer # toets ingedrukt houden. Dit zorgt voor switch terug naar profiel "Normaal" en sluit dus automatisch BT, GPSd, en TT af.

[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 23-05-2008 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

dafmay schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 23:32:
[...]

Prima en duidelijke handleiding. Kleine aanpassing van mijn kant. Om van profielen te switchen kun je de reguliere manier gebruiken. Dus bijv dmv indrukken van aan/uit knop. Je hoeft niet specifiek de app BestProfiles op te starten om van profielen te wisselen.
...
_/-\o_ Dat is helemaal prachtig!!! _/-\o_
Voorwaarde is wel dat BestProfiles op Turn On staat, anders heeft het switchen geen effect. ;)

De snelste manier is dus via profiel Stil en bijbehorende sneltoets #, maar dat houdt 2 consequenties in:
  1. wanneer je je mobiel snel op Stil wilt zetten (omdat je bv. verlaat een vergadering binnenloopt) start nu ook TT en de rest van die appz op. Niet handig! (Of je moet BestProfiles standaard op Turn Off hebben staan, maar dan werkt sneltoets # niet in 1 keer)
  2. onder het navigeren hoor je niet dat je gebeld wordt (maar je ziet het inkomend gesprek wel op je scherm??? ik gebruik TT nog maar kort op mijn N95 en ben nog nooit gebeld onder het navigeren)
Persoonlijk neem ik daarom genoegen met het versneld selecteren van de "TomTom" profiel via aan/uit knop bovenaan je N95. :)

En nou nog iets vinden voor die Bluetooth Receiver voorkeur binnen TT...

[ Voor 3% gewijzigd door sl1200 op 23-05-2008 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
sl1200 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 23:51:
[...]

_/-\o_ Dat is helemaal prachtig!!! _/-\o_
Voorwaarde is wel dat BestProfiles op Turn On staat, anders heeft het switchen geen effect. ;)

De snelste manier is dus via profiel Stil en bijbehorende sneltoets #, maar dat houdt 2 consequenties in:
  1. wanneer je je mobiel snel op Stil wilt zetten (omdat je bv. verlaat een vergadering binnenloopt) start nu ook TT en de rest van die appz op. Niet handig! (Of je moet BestProfiles standaard op Turn Off hebben staan, maar dan werkt sneltoets # niet in 1 keer)
  2. onder het navigeren hoor je niet dat je gebeld wordt (maar je ziet het inkomend gesprek wel op je scherm??? ik gebruik TT nog maar kort op mijn N95 en ben nog nooit gebeld onder het navigeren)
1) inderdaad...is een keuze die iedereen voor zichzelf zal moeten maken.
2) de settings van profiel "Stil" kun je geheel naar eigen smaak wijzigen, net als ieder ander profiel. Je kunt de telefoon dus gewoon over laten gaan.
En nou nog iets vinden voor die Bluetooth Receiver voorkeur binnen TT...
Yep.... 8)

[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 24-05-2008 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox-hound
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Mensen met een vodafone simlock kunnen hun N95 legaal unlocken, je krijgt dan een code van vodafone.
Je toestel SIM-lockvrij maken
Sommige toestellen zijn voorzien van een SIM-lock. Het toestel is dan alleen in combinatie met een SIM-kaart van één bepaalde provider te gebruiken, en is geblokkeerd voor gebruik met SIM-kaarten van andere providers. Om de blokkade op te heffen, heb je een unlockcode nodig.

Hoe krijg je de SIM-unlockcode?
Vul onderstaand formulier in en wij sturen je de unlockcode per e-mail. In de e-mail staat ook een link naar onze website, waar je informatie vindt over het invoeren van de unlockcode op jouw toestel.

De kosten
De unlockcode is gratis als je het toestel langer dan een jaar in je bezit hebt. Heb je het toestel korter dan een jaar, dan betaal je:

* € 100 voor Vodafone live!- of UMTS-toestellen
* € 50 voor een (niet-UMTS en niet-Vodafone live!) prepaidtoestel
* € 50 voor een BlackBerry
* € 100 voor een Mobile Connect datacard

De kosten worden in mindering gebracht op je prepaidtegoed of in rekening gebracht op je eerstvolgende rekening. Als je geen klant meer bent van Vodafone, dan ontvang je een e-mail over de betaalwijze.
http://www.vodafone.nl/pr...estel/Simlock_vrij_maken/

Vorige week een N95 gehaald :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Laatst online: 11-09 21:43
KarlMarX schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:14:
[...]
Dit ging wel specifiek over instellingen op de N95. Ik heb het ook inmiddels opgelost. In tegenstelling tot wat in de startpost (van deel 8 ) staat moet je bij "proxy server" niks invullen. Nu werkt het ook via 3G alleen wel met enorme vertraging (=niet bruikbaar). PIT plus heeft ook maar 32 kbps up dus dat is geen oplossing. Alleen de compressie of een andere codec aan de praat krijgen op de N95 zou een oplossing zijn...
Als aanvulling hierop. Als ik bel via Fring met SIP (voipbuster etc) in plaats van de N95 ingebouwde SIP client, dan is PIT wel voldoende en kan ik prima gratis bellen naar vaste nummers nu. _/-\o_
Blijkbaar gebruikt Fring een betere codec dan de ingebouwde SIP client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Vervelende nu is wel dat TT je voorkeur voor de Bluetooth receiver niet onhoudt, waardoor je dat weer moet instellen[i] (iemand inmiddels hier een truukje voor gevonden om dat te versnellen/omzeilen???)
Niet echt snel, maar wel iets handiger is het snel via de cijfertoetsen te doen. Als je in TT zit, druk je op 5,6,6,6,1 en dan even de goede kiezen...

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

Kicken binnen 24 uur is not done

[ Voor 94% gewijzigd door pven op 24-05-2008 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 14:50:
hey allemaal,

ik heb sinds gisteren de nokia n95 8 gb in mijn bezit (via internet)
alleen heb ik de volgende problemen:
ik krijg hem niet aangesloten op de pc
(ik doe dit via de usb kabel met de nieuwste versie van pc suite, ik heb reeds ook al op een andere pc geprobeert werkt ook niet, en de settings op mijn telefoon veranderen zodat ie usb accepteerd.., nou ja heeeel menu nagekeken die staan er gewoon niet op, als ik de gsm aansluit geeft de gsm aan dat ie verbonden is en de gsm laad op alleen vind de pc de gsm helemaal niet die vind enkel het geheugenkaartje)
ik heb reset geprobeert hard reset geprobeerd en dan krijg ik de melding not done en gebeurd er verder niks. tevens als ik hem opstart door het groene knopje+3+* ingedrukt te houden gebeurt er niks dan start ie doodleuk op. terug gaan naar fabrieksinstellingen met de code 12345 of de code 0000 doet ie ook niet dan zegt hij wrong code., wil ik dan de software opvragen met *#0000# dan zegt ie language default ik weet het echt niet meer en bij de vodafone winkel hebben ze me een cd van de nokia verkocht aangezien ik die er niet bij had, maar het probleem blijft weet iemand een oplossing?????
was deze post net niet ook al eens voorbij gekomen? :?

maar goed, waar heb je hem via internet gekocht? marktplaats?

in dat geval heeft iemand anders de codes misschien veranderd?

waarom *#0000# niet werkt weet ik niet, misschien moet je er eens mee langs een nsp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Eastside schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 14:44:
[...]

Niet echt snel, maar wel iets handiger is het snel via de cijfertoetsen te doen. Als je in TT zit, druk je op 5,6,6,6,1 en dan even de goede kiezen...
Ah dat is net iets handiger dan steeds menu opzoeken voor de juiste setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hoe heet dat programma ook al weer waarmee je de titel van een klein stukje opgenomen muziek online op kan zoeken? Ik zoek me een ongeluk (ook in deel 8 ), maar blijkbaar gebruik ik de verkeerde termen. :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Laatst online: 08-09 16:06
staat dat niet ergens in de download-app? Of was dat niet van Nokia zelf?

op de Sony Ericsson heet het iig PlayNow! :+

[ Voor 15% gewijzigd door Harmani op 24-05-2008 16:05 ]

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 15:59:
Hoe heet dat programma ook al weer waarmee je de titel van een klein stukje opgenomen muziek online op kan zoeken? Ik zoek me een ongeluk (ook in deel 8 ), maar blijkbaar gebruik ik de verkeerde termen. :?
Shazam ID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dat was het. Dank! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisV1984
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:21
fox-hound schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 00:55:
Mensen met een vodafone simlock kunnen hun N95 legaal unlocken, je krijgt dan een code van vodafone.

[...]
http://www.vodafone.nl/pr...estel/Simlock_vrij_maken/

Vorige week een N95 gehaald :(
Dat was al zo toen vodafone nog libertel was hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Was gisteren TT aant uit proberen, van Alkmaar naar Veldhoven even Papagaaienkooi ophalen.
Er viel me wat op tijdens navigatie, bij rotonde Alkmaar viel de GPS uit. Hij had herstart nodig om GPS signaal weer op te pakken. Op de A9 bij afslag Oog in all moest ik omkeren op de snelweg :? ....de nieuwe snelweg staat er niet op. Bij Veldhoven zijn ze ook aan de weg bezig, kon ze ook de weg niet. vinden dus... maar toen ik eenmaal van de snelweg was weer wel.

Dit zijn kaarten die bij versie 6.2 horen, welke gebruiken jullie ?
Of zijn de versie's 6, 7, 8, onderling uit te wisselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Versie 6.75 is (uit mijn hoofd) de meest recente die je kan gebruiiken. Je navigeert met TT6 en de kaarten vanaf versie 7 werken daar helaas niet mee. Het zal dus regelmatig voorkomen dat je omrijdt bij de nieuwere wegen. Ik persoonlijk gebruik TT6 alleen voor nood en pak een echte TomTom als ik ergens op tijd moet zijn. :Y)

Sinds wanneer ligt afslag Oog in Al naast de A9? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik ben erachter wat mijn probleem was ik heb me dus laten oplichten en ik heb een chinese kloon gekocht in plaats van de nokia n95 je merkt het verschil nauwelijks behalve als je b.v. *#0000# in toets dat pakt ie niet dus dan weet iedereen dat die het zelfde probleem heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik heb even een aantal posts samengevat voor de handleiding hoe mbv BestProfiles met 1 klik BT, GPSd, TT op te starten...mede dank aan sl1200 en Harmani.

1. maak in de telefooninstellingen (Menu>Instrumenten>Profielen>Opties>Nieuw maken) een nieuw profiel aan en geef die bijv. de naam "TomTom". Je kunt natuurlijk ook een bestaand profiel gebruiken en deze hernoemen naar "TomTom".
2. start BestProfiles op; naast standaardprofielen Algemeen, Stil, etc. zie je nu ook onderaan profiel TomTom staan. Op dit moment is Profiel Algemeen geselecteerd, want er staat een rode vink naast
3. druk op Opties>Advanced Settings
4. verander bij Profiel Algemeen alleen Bluetooth (van "Don't Change" naar "Off")
5. ga met je cursor naar rechts totdat je bovenaan profiel "TomTom" ziet
6. verander daar de volgende zaken:
* Bluetooth naar "On..."
* Run application>Opties>New entry
* Selecteer "GPSd" onder Application en "Close application" onder After profile end
* doe hetzelfde voor applicatie TomTom
* druk op OK en 2x Gereed
7. druk op Opties>Turn On. Nu is BestProfiles actief waardoor het switchen tussen Profielen effect zal hebben.

Om van profielen te switchen kun je de reguliere manier gebruiken. Dus bijv dmv indrukken van aan/uit knop.

Handige tip nr 1 :

- gebruik het standaard "Stil" profiel als TomTom profiel (dus het profiel dat je in BestProfiles gebruikt voor specifieke TT settings)
- volg verder de handleiding voor setup binnen BestProfiles
- Nu kun je door ingedrukt houden van de # toets direkt switchen naar je TT profiel (zoals normaal de switch naar het "stil" profiel gaat)

Maw...slechts het indrukken van 1 toets is nodig om achtereenvolgens automatisch BT, GPSd, en TT op te starten _/-\o_

Handige tip nr 2 :

Je kunt TT (incl BT en GPSd) zelfs geheel automatisch laten opstarten door in BestProfiles bij Profile rules > Charger...bij "Charger on" het profiel voor TT te kiezen. En bij "Charger off" bijv het standaard profiel. Op deze manier zal wanneer de telefoon aan de autolader wordt gehangen alles automatisch opstarten. Uiteraard alleen handig als je alleen in de auto oplaadt en niet op andere plekken...maar dat spreekt voor zich dacht ik zo.

Overige tips

Ps 1 mbt afsluiten. Houdt er rekening mee dat, indien je een route hebt geselecteerd binnen TT, en je voor de setting "kill app" hebt gekozen in BestProfiles, de volgende keer bij opstarten van TT de route nog steeds actief is. TT onthoudt dat dus.

Ps2 mbt afsluiten. Vanuit TT de menu-toets ingedrukt houden....naar standby....dan weer # toets ingedrukt houden. Dit zorgt voor switch terug naar profiel "Normaal" en sluit dus automatisch BT, GPSd, en TT af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
hetnet schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 19:01:
Was gisteren TT aant uit proberen, van Alkmaar naar Veldhoven even Papagaaienkooi ophalen.
Er viel me wat op tijdens navigatie, bij rotonde Alkmaar viel de GPS uit. Hij had herstart nodig om GPS signaal weer op te pakken. Op de A9 bij afslag Oog in all moest ik omkeren op de snelweg :? ....de nieuwe snelweg staat er niet op. Bij Veldhoven zijn ze ook aan de weg bezig, kon ze ook de weg niet. vinden dus... maar toen ik eenmaal van de snelweg was weer wel.

Hmm dat klinkt toch wel jammer. Kaarten zijn dus toch aan de oude kant (begin 2007). Ik heb McGuider naast TT geinstalleerd, die werkt tenminste met kaarten van begin 2008. Voor zover ik heb begrepen ondersteund TT v7 en verder geen smartphones meer. Maar misschien dat het door de slimme koppen toch werkend wordt gemaakt, zoals de huidige oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
dafmay schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 19:37:
[...]

Hmm dat klinkt toch wel jammer. Kaarten zijn dus toch aan de oude kant (begin 2007). Ik heb McGuider naast TT geinstalleerd, die werkt tenminste met kaarten van begin 2008. Voor zover ik heb begrepen ondersteund TT v7 en verder geen smartphones meer. Maar misschien dat het door de slimme koppen toch werkend wordt gemaakt, zoals de huidige oplossing :)
Ja vind het ook jammer :( maar misschien komt er nog een GPSd, een die ook met de nieuwere versie's van TT werkt. Ik heb ook Garmin XT erbij staan (met 2008 kaarten) maar vind TT wat vriendelijker met navigatie en instellen, en wou TT gewoon eens uitproberen.
pven schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 19:11:
Ik persoonlijk gebruik TT6 alleen voor nood en pak een echte TomTom als ik ergens op tijd moet zijn. :Y)

Sinds wanneer ligt afslag Oog in Al naast de A9? :P
He He........ een echte TT :*)
Oja Oog en all is niet de A9 O-) Hahahaha voudje

[ Voor 15% gewijzigd door hetnet op 24-05-2008 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de opsomming van de BestProfiles handleiding, werkt prima, het leuke is, in de tijd dat jij de Bluetooth receiver hebt aangeklikt, tovert hij een fix voor je :P

Enneh... ik vind het persoonlijk nét wat prettiger als je bluetooth op NOT VISIBLE zet, dat heb ik dus ook gedaan, BiNPDA GPS staat al in het lijstje en heeft geen ''visibility'' nodig.

Net wat veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

K heb een vraagje over de wlan van de n95 8gb. Heb hem net een week en ik vroeg me af hoe je een verbinding kan maken met een openbare wlan ergens buiten je huis.

Heb thuis zelf geen router dus ik kan het niet thuis gebruiken, dus dat hele gedoe met de ip4 kan ik gelijk overslaan. Maar als ik bijv. in de openbare bieb van de wlan gebruik wil maken komt er steeds 'gateway offline' of iets dergelijks.
Het is een openbare verbinding dus er is geen wachtwoord aan gebonden, en ik weet verder niet hoe ik het zou moeten oplossen.

Ik heb nog gezocht of er al antwoord was gegeven op mijn vraag ergens in deze topic, maar kon het nergens vinden.

Ik hoop dat iemand van jullie weet hoe ik dit moet oplossen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

hetnet schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 19:01:

A9 afslag Oog in al? Die ligt toch echt aan de A2 en volgens mij heeft nog geen andere kaartenmaker die nieuwe snelwegen verwerkt.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:28
[KNIP].. laat maar..

[ Voor 86% gewijzigd door PGB83 op 25-05-2008 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earthquake
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-12-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 22:57:
Hey,

K heb een vraagje over de wlan van de n95 8gb. Heb hem net een week en ik vroeg me af hoe je een verbinding kan maken met een openbare wlan ergens buiten je huis.

Heb thuis zelf geen router dus ik kan het niet thuis gebruiken, dus dat hele gedoe met de ip4 kan ik gelijk overslaan. Maar als ik bijv. in de openbare bieb van de wlan gebruik wil maken komt er steeds 'gateway offline' of iets dergelijks.
Het is een openbare verbinding dus er is geen wachtwoord aan gebonden, en ik weet verder niet hoe ik het zou moeten oplossen.

Ik heb nog gezocht of er al antwoord was gegeven op mijn vraag ergens in deze topic, maar kon het nergens vinden.

Ik hoop dat iemand van jullie weet hoe ik dit moet oplossen.

Alvast bedankt.
Eerst even dit:
Ik heb gisteren een rondje door de buurt gemaakt. In de praktijk blijkt dat de mensen die een WLAN router hebben en deze niet van naam hebben gewijzigd (denk daarbij aan Linksys, ASUS en dat soort namen), ook zelden de moeite nemen om de boel te beveiligen. Je kunt dan met je toestel gewoon inloggen op hun router.
Dit is echter door de wetgever verboden.
Je spreekt over een openbare verbinding, is dit een hotspot? Of iets anders?

Stop de kleiduivenmoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja mensen nemen I.D.D. weinig de moeite hun verbinding te beveiligen, zodra ik mijn Nokia E65 had, liep ik eens een rondje in de buurt van mijn school, sinds dien sta ik elke pauze een paar honderd meter van mijn school voor een flat, daar vind je een verbinding ''Sitecom'' meestal 3/3 signaal. :P

Hier in de buurt thuis ook, ook toevallig ''Sitecom'', logde daar een keer op in: ''Geachte heer ******, uw internet verbding bij Telfort is afgesloten wegens openstaande rekeningen. Blablabla...''.

Mooi dat alle klantegevens en nummers eronder stonden :P

Bij mijn oom vind je ook een prima snelle verbinding en ja zoals je al zei ''Linksys'', komt er zo op neer, ''weet niet hoe je beveiligd, het werkt, zo laten'', dat ik nou een WRT54GL met WPA II (30 cijfers) + MAC-adres filtering aan heb, dat is mijn eigen keus. :P

Overigends heb ik vernomen dat zodra het niet duidelijk is dat het om een privé verbinding gaat, het niet strafbaar is deze te betreden, als iemand zijn netwerk dus ''Familie Appel Private'' noemt, mag het dus niet, maar als het ''Linksys'' staat weet je toch niet dat het privé is? :P

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2008 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earthquake
Ik probeer slide-hangup V1.0 te signen, maar ik krijg steeds de melding:
FAILURE: Submitted .sis file uses a UID that is not allocated to the account holder matching this email address (0xa000180a )

Iemand een idee?

Stop de kleiduivenmoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi iedereen,

Sorry als mijn vraagje irritant geeft...ik gebruikte de search al en kon de juiste antwoord op mijn vraag niet vinden.
Dus op dit manier zet ik mijn vraag maar..
Als ik m'n mobiel niet merkte/hoorde, bleek m'n mobiel paar smsjes te ontvangen.
Kan ik niet lezen hoelaat de zenders hebben verstuurd.

Weet een van jullie, hoe ik het kan instellen?
Uw reactie, alstublieft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earthquake
Open het bericht waarvan je de gevens wilt weten, kies dan voor optie en vervolgens 'berichtgegevens'
Daar kan je alle details lezen van het bericht waaronder de tijd.

Stop de kleiduivenmoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Wat zijn de ervaringen met standby/gesprekstijd van dit toestel ?

Ik ben met name geinteresseerd in de standby tijd in het geval dat alle extra verbindingen uitgeschakeld zijn, zoals bluetooth, WLAN, G3 etc etc.

Ik heb nu een N70 en houdt het erg lang uit (een aantal dagen) waarbij ik wel alles heb uitgeschakeld.
Zodra bluetooth en G3 aan staan is de standby tijd stukken minder.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earthquake
Als alle extra verbindingen zijn uitgeschakeld, blijft de telefoon dagenlang aan staan zonder laden.
Energievreters zijn Wlan en GPS. Heb nu al 2 dagen niet geladen en nog steeds alle strepen.

Stop de kleiduivenmoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Earthquake schreef op zondag 25 mei 2008 @ 11:54:
Als alle extra verbindingen zijn uitgeschakeld, blijft de telefoon dagenlang aan staan zonder laden.
Energievreters zijn Wlan en GPS. Heb nu al 2 dagen niet geladen en nog steeds alle strepen.
Same here....batterij standby is minimaal 3-4 dagen, bij weinig gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het kabeltje in een stekkerbak geplugt waar me PC ook in zit, en laat hem daar in zitten, 's avonds prik ik hem er dan in, over het algemeen kom ik bij vrij intensief gebruik de dag wel door...

Hebben jullie interesse in een gratis exemplaar van Fifa 08, ik kwam hier net achter en heb het gedaan, ik neem aan dat dat SMS-je geen kosten met zich meebrengt, aangezien anders iedereen jouw nummer kan invullen toch?

Spel klinkt redelijk, ziet er redelijk uit en speelt ook erg redelijk, dus zeker de moeite waard!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2008 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weer fotos van tomtom in mijn galerij.Hoe was de truk weer om deze te verwijderen??Ik moest ergens iets veranderen en dan weer terug in de zelfde naam zetten, maar weet niet meer wat.En vinden kan ik het niet. Iemand een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Earthquake schreef op zondag 25 mei 2008 @ 10:27:
[...]

Eerst even dit:
Ik heb gisteren een rondje door de buurt gemaakt. In de praktijk blijkt dat de mensen die een WLAN router hebben en deze niet van naam hebben gewijzigd (denk daarbij aan Linksys, ASUS en dat soort namen), ook zelden de moeite nemen om de boel te beveiligen. Je kunt dan met je toestel gewoon inloggen op hun router.
Dit is echter door de wetgever verboden.
Je spreekt over een openbare verbinding, is dit een hotspot? Of iets anders?
Nee het is geen prive verbinding ofzo. Het is gewoon een openbare verbinding van de openbare bieb. Iedereen met een laptop met wifi kan er gratis gebruik van maken, dus ik neem aan dat dat ook geldt voor mijn telefoon.

Maar niemand weet dus hoe je van een openbare wlan netwerk gebruik kunt maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pak de WLAN wizard en volg de stappen...
Kan toch niet missen?

Ik pak meestal verbindingen beheren en dan WLAN overzicht O.I.D. en dan opties en toegangspunt defineren ofzow.

Dan gewoon de browser starten en die aanklikken in het begin...

Owjah, Fifa 08 is zeer verslavend, time flies (en batterij ook :|), AZ staat nu al behoorlijk wat ronden 3 punten boven mij, verder blijft iedereen achter me :P.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earthquake
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 13:42:
[...]
Maar niemand weet dus hoe je van een openbare wlan netwerk gebruik kunt maken?
Iedereen weet dat, zie de post hierboven. Werkt hier ook prima!

Stop de kleiduivenmoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, deze week heb ik na een reparatie mijn N95 weer terug gekregen.
Alleen heb ik een firmware upgrade gratis bij gekregen, op zicht geen probleem, zijn een paar leuke verbetering bij,
Echter, vroeger als ik mijn N95 open schoof in de media stand dan werd gelijk de mediapeler geactiveerd.
Nu word alleen de scherminhoud gekanteld.

Ik ben alle instelingen al afgegaan, maar ik kan nergens ontdekken hoe ik dit kan veranderen, heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 18:14:
Hallo, deze week heb ik na een reparatie mijn N95 weer terug gekregen.
Alleen heb ik een firmware upgrade gratis bij gekregen, op zicht geen probleem, zijn een paar leuke verbetering bij,
Echter, vroeger als ik mijn N95 open schoof in de media stand dan werd gelijk de mediapeler geactiveerd.
Nu word alleen de scherminhoud gekanteld.

Ik ben alle instelingen al afgegaan, maar ik kan nergens ontdekken hoe ik dit kan veranderen, heeft iemand een idee?
Druk eens op Play van je toestenbordje 8) doe dat tweemaal en je hebt er ook nog geluid bij :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben iets meer dan twee weken gelden ingestapt in het N95 verhaal (de 8GB welliswaar), bij mij is het zo dat openschuiven de boel kantelt, play klikken en muziek begint te spelen.

Het ziet er dus naar uit dat dat door een firmwarverandering komt, ik vind het niet echt een probleem, mja dat is een eigen mening.

Edit: 2nd.

Edit2: Weet iemand nog wat leuke programmatuur of functies, welke videocodec gebruiken jullie voor video's?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2008 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor het antwoord, ik vind het zo als het nu is niet storend, maar ik vond het altijd wel makelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Iemand enig idee hoe het voor elkaar te krijgen dat muziek files (mp3) niet worden getoond in het ringtone-selectie menu. Ik heb nu een ongelofelijke lange waslijst waartussen zo af en toe een ringtone staat. Maakt selecteren ringtone nogal omslachtig.

Nevermind...gewoon de mp3's hidden maken is de oplossing :)

[ Voor 14% gewijzigd door dafmay op 25-05-2008 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 13:56:
Pak de WLAN wizard en volg de stappen...
Kan toch niet missen?

Ik pak meestal verbindingen beheren en dan WLAN overzicht O.I.D. en dan opties en toegangspunt defineren ofzow.

Dan gewoon de browser starten en die aanklikken in het begin...
Ik weet al waarom het niet werkt, het is weliswaar een gratis verbinding, maar je moet je wel eerst registreren bij de receptie voordat je een wachtwoord krijgt. Maar het blijkt dus alleen op laptops te werken. Helaas, maar ik overleef het wel.

Bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis het klepje achter de batterij van de N95 8GB. Iemand enig idee hoe ik daar op een eenvoudige manier een nieuwe voor kan regelen?

Ik heb nu overigens net een 6110 Navigator en sinds vandaag die N95. Ze boeien me vooral om de navigatie die erin zit. Welk systeem werkt beter of is handiger? Ga de N95 morgen eens uitproberen, hangt nu nog in de oplader.

thanks Dafmay :)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:22:
Ik mis het klepje achter de batterij van de N95 8GB. Iemand enig idee hoe ik daar op een eenvoudige manier een nieuwe voor kan regelen?

Ik heb nu overigens net een 6110 Navigator en sinds vandaag die N95. Ze boeien me vooral om de navigatie die erin zit. Welk systeem werkt beter of is handiger? Ga de N95 morgen eens uitproberen, hangt nu nog in de oplader.
www.telecomtelecom.nl heeft diverse onderdelen voor de N95. Prima afhandeling en levering.

Navigatie voor mij persoonlijk geen andere dan TomTom en McGuider (Sygic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

Ik heb een aantal weken geleden bij de Google Maps applicatie de kaarten van de Benelux gedownload en op mijn geheugenkaart geinstalleerd. Echter toen ik later op mijn kaartje keek was er niet plusminus 300MB gebruikt, maar 1,6 GB. Dat is de ruimte die de kaart van heel Europa inneemt. Ik had echter alleen de Benelux bruikbaar op mijn telefoon. De hele zaak er weer afgehaald met de mapdownloader van Nokia, maar dan win ik alleen de ruimte van de Beneluxkaarten terug!
Ik ben dus nu meer dan een GB kwijt op mijn geheugenkaartje.

Weet iemand een manier om die ruimte terug te winnen zonder formatteren? Ik heb Ybrowser op mijn telefoon geinstalleerd, maar daarmee kom ik er nog niet helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonXZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-03 15:29
*knip*

Dit soort berichten voegt inhoudelijk niets toe ...

[ Voor 78% gewijzigd door pven op 26-05-2008 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een cover orgineel.....http://www.tellion.be/accessoires/nokian95.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

*knip*

Daar hebben we TR voor uitgevonden.

[ Voor 91% gewijzigd door pven op 26-05-2008 12:45 ]

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 14:23
r4vi4n schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:46:
Ik heb mijn N95 een jaar nu ongeveer, maar sinds een behoorlijke tijd al kan ik geen gebruik meer maken van de microfoon op mijn headset.
De simpelste oplossing is natuurlijk: hij is kapot, maar daar ben ik niet van overtuigd. Hij deed het van het ene op het andere moment ineens niet meer zonder aanwijsbare aanleiding.
Het instellings gebeuren van de N95 is niet erg gebruiksvriendelijk en op dit terrein erg mager, dus daar word ik niet veel wijzer van.

Wellicht is dit gewoon een 'bekende' bug (al kon ik er niets over vinden) of hebben meer mensen last van dit probleem... want bellen met headset maar dan via de microfoon van de telefoon (kan ook) werkt wel, maar is niet altijd even handig.

Alvast bedankt.
Ik *denk* dat ik de oplossing weet. Ik heb hetzelfde probleem, maar ik ben nog niet naar de shop geweest om het te bevestigen. Dit ga ik een dezer dagen doen.

Er blijkt -volgens wat google acties- een batterijtje in de headset te zitten die mede verantwoordelijk is voor de functies van het dingetje, zoals aannemen van gesprekken etc. Dit batterijtje kan dus ook op :+

Ik heb zelf nog geen mogelijkheid gezien om de headset (zonder te breken) los te halen, vandaar dat ik het door de shop laat doen. Zodra ik meer weet / zeker weet dat het hier aan ligt laat ik het nog even weten.

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort doet de harder/zacher knop aan de zijkant van mijn toestel niks meer als ik b.v. met de muziekspeler een bestand afspeel. Kan niet harder of zachter drukken, lijkt wel alsof de knop voor zachter helemaal los zit... hij staat op z'n hardste stand...

Meer mensen dit meegemaakt?
En een idee voor een oplossing?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Heb je er al eens aan gedacht om te zoeken in dit topic naar soortgelijke problemen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:01:
Heb je er al eens aan gedacht om te zoeken in dit topic naar soortgelijke problemen? ;)
Yep, alleen niet echts iets gevonden of ik zoek echt verkeerd... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:13:
[...]

Yep, alleen niet echts iets gevonden of ik zoek echt verkeerd... :?
zoek op Volume ;) ipv harder/zacher knop

Nokia N95 (8GB) - Deel 9 (tijdelijk)

[ Voor 7% gewijzigd door hetnet op 26-05-2008 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks _/-\o_ .... had ik zelf op kunnen komen.... 8)7 Sorry, zal de volgende keer beter nadenken... dan hoeven jullie me niet meer te wijzen op de zoek-functie.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
De nieuwe Nokia tune (van de nieuwe N78) :

http://www.filedropper.com/nokiatune

Ik vind 'm wel aardig en gebruik 'm nu als ringtone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
dafmay schreef op maandag 26 mei 2008 @ 17:47:
De nieuwe Nokia tune (van de nieuwe N78) :

http://www.filedropper.com/nokiatune

Ik vind 'm wel aardig en gebruik 'm nu als ringtone.
Je bedoelt dat het nog steeds hetzelfde k*triedeltje is waar je in het OV keer op keer mee verveelt wordt door mensen die niet weten hoe ze hun ringtone moeten veranderen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Fuzzillogic schreef op maandag 26 mei 2008 @ 18:21:
[...]

Je bedoelt dat het nog steeds hetzelfde k*triedeltje is waar je in het OV keer op keer mee verveelt wordt door mensen die niet weten hoe ze hun ringtone moeten veranderen. :/
Hahaha :) Dat is 'm inderdaad, maar nu minder "heavy". Ik heb de oude Nokia ringtone ook nog nooit gebruikt, maar deze is de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat net een filmpje van RooftopComedy te kijken, ik leg mijn telefoon neer en enkele secondem later CRASH doet helemaal niks meer, beeld stopt, geluid stopt, schermverlichting blijft hangen, reageert op geen ene knop.

Na een minuut lijkt hij zichzelf opnieuw op te starten, maareh... is zoiets tegenwoordig normaal (geheugen was 2 dagen geleden vrijwel compleet corrupt, had hem geformatteerd en firmware ook even opnieuw geflashed)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 18:35:
Ik zat net een filmpje van RooftopComedy te kijken, ik leg mijn telefoon neer en enkele secondem later CRASH doet helemaal niks meer, beeld stopt, geluid stopt, schermverlichting blijft hangen, reageert op geen ene knop.

Na een minuut lijkt hij zichzelf opnieuw op te starten, maareh... is zoiets tegenwoordig normaal (geheugen was 2 dagen geleden vrijwel compleet corrupt, had hem geformatteerd en firmware ook even opnieuw geflashed)?
Ik neem aan via wifi connectie? Heb ik zo af en toe wel eens gehad. Ik weet niet precies wat het probleem is, maar gelukkig komt het niet vaak voor en als het toch gebeurd is een herstart voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt, maar het filmpje was al gedownload, dusja wel een beetje vaag...

Edit:
Als jullie films op je telefoon zetten, welke codec gebruiken jullie daarvoor?
Op mijn E65 gebruikte ik altijd DivX, maar is er toevallig iets mooier, wat de N95 prima aankan?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
dafmay schreef op maandag 26 mei 2008 @ 18:32:
[...]

Hahaha :) Dat is 'm inderdaad, maar nu minder "heavy". Ik heb de oude Nokia ringtone ook nog nooit gebruikt, maar deze is de moeite waard.
Ja ik had het ook beluisterd. Oude wijn in nieuwe zakken, nog steeds k*t als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koeniecom
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-01-2022
CreativeMind schreef op maandag 14 april 2008 @ 23:59:
Ik heb sinds de laatste update (V21.0.016) een probleem. Namelijk het stukje software wat de fotocamera gebruikt start niet meer op. De camera zelf doet het nog wel want de barcode lezer doet het wel. Wie weet wat er mis is gegaan en hoe kan ik het repareren. Ben er al mee naar mijn vodafone winkel gegaan die zeiden dat ik de laatste firmware erin moest doen, maar die zit er dus al op. Of ze moeten hem opsturen maar dan ben ik mijn phone weer een tijd kwijt en krijg ik hem helemaal clean weer terug en heb er nu net van die mooie spullekes opzitten :(.
@CreativeMind, ik heb hetzelfde probleem. Helaas zie ik nergens een antwoord op jouw vraag. Is bij jou het probleem inmiddels opgelost?
Ik hoor graag van je wat de oplossing is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
koeniecom schreef op maandag 26 mei 2008 @ 19:54:
[...]

@CreativeMind, ik heb hetzelfde probleem. Helaas zie ik nergens een antwoord op jouw vraag. Is bij jou het probleem inmiddels opgelost?
Ik hoor graag van je wat de oplossing is!
Als ik dit probleem had dan zou ik de laatste firmware er nogmaals overheen installeren. Het lijkt er namelijk op alsof er bij de vorige installatie iets niet helemaal goed is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb hier een N95 met 4GB Trandsend SDHC Class 6 SD kaartje. Op de een of andere manier werkt het niet helemaal lekker. Heb al meedere malen gehad dat het kaartje opeens leeg was. Niet helemaal, maar al m'n MP3's, foto's e.d. waren weg. Erg vervelend, Route 66 werkt dan ook niet meer dus kan ik die ook weer opnieuw installeren. Heb de laatste firmware en het kaartje al meerdere malen geformateerd in de N95 en in m'n pc. Kan dit aan het kaartje liggen of gewoon aan m'n N95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
Ik heb hier gezocht naar het antwoord op de vraag welke versie van de TomTom software er kan draaien op de Nokia N95 8Gb maar kan hem niet vinden.

Ik heb zelf een TT Europe voor in de auto.

Kan ik die gebruiken voor de Nokia of moet je dan de TT mobiel hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 26-05-2008 20:37 . Reden: aanhef en groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Heb je uberhaupt de moeite genomen om te zoeken in dit topic? :?

Het antwoord is meerdere keren genoemd, succes met zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe doe je dat dan hidden maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koeniecom
dafmay schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:15:
[...]

Als ik dit probleem had dan zou ik de laatste firmware er nogmaals overheen installeren. Het lijkt er namelijk op alsof er bij de vorige installatie iets niet helemaal goed is gegaan.
Dank voor je hulp Dafmay, maar helaas werkt dit niet. Ik heb nu drie keer de nieuwe firmware (versie 21.0.0.16) opnieuwe geïnstalleerd. Eén keer met geheugenkaart erin en twee keer zonder. Maar telkens met hetzelfde resultaat: geen werkende camera. Als ik direct na de installatie de camera aan doe, dan gaat het al mis. De enige applicatie die werkt met de camera is de barcodelezer.....
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
koeniecom schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:52:
[...]

Dank voor je hulp Dafmay, maar helaas werkt dit niet. Ik heb nu drie keer de nieuwe firmware (versie 21.0.0.16) opnieuwe geïnstalleerd. Eén keer met geheugenkaart erin en twee keer zonder. Maar telkens met hetzelfde resultaat: geen werkende camera. Als ik direct na de installatie de camera aan doe, dan gaat het al mis. De enige applicatie die werkt met de camera is de barcodelezer.....
Iemand enig idee?
Dan moet het probleem hardwarematig zijn, of een combi software/hardware. Ik zie eigenlijk geen andere optie dan even langs een NSP. Zou goed kunnen zijn dat men het toestel opstuurt voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koeniecom
dafmay schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:57:
[...]

Dan moet het probleem hardwarematig zijn, of een combi software/hardware. Ik zie eigenlijk geen andere optie dan even langs een NSP. Zou goed kunnen zijn dat men het toestel opstuurt voor reparatie.
Tsja.... ik vrees zelf ook zoiets. Eigenlijk wil ik gewoon terug naar de vorige versie (20.0.0.15) maar dat kan niet. Ik denk zelf dat het een combinatie tussen software en hardware is; vlak voordat ik de upgrade uitvoerde deed de camera het nog als een zonnetje.
Ik heb de vraag inmiddels aan Nokia gesteld (mail gestuurd). Handige tips of verhalen van ervaringsdeskundigen blijven natuurlijk welkom op dit forum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-11-2023
Heb de topics (deel 1t/m9) gevolgd maar zit toch met een vraag m.b.t. de TomTom van BiNPDA. Zelf ben ik sinds kort in het bezit van de N95. Fantastisch toestel voor zover ik tot nu toe nog mee heb gemaakt op één enkel probleem na.
Gisteren de TomTom geïnstalleerd. De 3 files geïnstalleerd vanaf m’n PC naar m’n telefoon met Nokia PC Suite. BeNeLux kaarten toegevoegd op de SD kaart, ook allemaal goed! GPSd gestart, TomTom gestart, GPS-device gekozen en TomTom deed het perfect! Echter na de 2e keer gebruik maken van TomTom pakt hij geen GPS signaal meer op. Dit terwijl ik dezelfde handelingen verricht als de eerste keer. Nu heb ik m’n N95 al een harde reset gegeven, en TomTom plus bijbehorende applicatie van BiNPDA geïnstalleerd. Hierna gebeurde echter hetzelfde verhaal als eerder beschreven. De 1e keer werkte het perfect, vanaf de 2x niet meer. Weer geen GPS signaal.

Iemand anders hetzelfde probleem? Iemand met een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Stuntman schreef op maandag 26 mei 2008 @ 22:36:
Heb de topics (deel 1t/m9) gevolgd maar zit toch met een vraag m.b.t. de TomTom van BiNPDA. Zelf ben ik sinds kort in het bezit van de N95. Fantastisch toestel voor zover ik tot nu toe nog mee heb gemaakt op één enkel probleem na.
Gisteren de TomTom geïnstalleerd. De 3 files geïnstalleerd vanaf m’n PC naar m’n telefoon met Nokia PC Suite. BeNeLux kaarten toegevoegd op de SD kaart, ook allemaal goed! GPSd gestart, TomTom gestart, GPS-device gekozen en TomTom deed het perfect! Echter na de 2e keer gebruik maken van TomTom pakt hij geen GPS signaal meer op. Dit terwijl ik dezelfde handelingen verricht als de eerste keer. Nu heb ik m’n N95 al een harde reset gegeven, en TomTom plus bijbehorende applicatie van BiNPDA geïnstalleerd. Hierna gebeurde echter hetzelfde verhaal als eerder beschreven. De 1e keer werkte het perfect, vanaf de 2x niet meer. Weer geen GPS signaal.

Binpda tomtom-applicatie is een illegale verwijzing. alleen de patch mag je noemen, maar goed... Schakel je elke keer naar tomtom bluetooth en dan weer terug naar 'andere bluetooth apparaat'? Je moet het elke keer opnieuw doen. en daar de binpda bluetooth kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
wimbre schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:33:
Ik heb hier gezocht naar het antwoord op de vraag welke versie van de TomTom software er kan draaien op de Nokia N95 8Gb maar kan hem niet vinden.

Ik heb zelf een TT Europe voor in de auto.

Kan ik die gebruiken voor de Nokia of moet je dan de TT mobiel hebben?
http://www.tomtom.com/products/category.php?ID=2&Lid=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Stuntman schreef op maandag 26 mei 2008 @ 22:36:
GPSd gestart, TomTom gestart, GPS-device gekozen en TomTom deed het perfect! Echter na de 2e keer gebruik maken van TomTom pakt hij geen GPS signaal meer op. Dit terwijl ik dezelfde handelingen verricht als de eerste keer. Nu heb ik m’n N95 al een harde reset gegeven, en TomTom plus bijbehorende applicatie van BiNPDA geïnstalleerd. Hierna gebeurde echter hetzelfde verhaal als eerder beschreven. De 1e keer werkte het perfect, vanaf de 2x niet meer. Weer geen GPS signaal.

Helaas zal je iedere keer bij het opstarten van TT opnieuw de BinPDA BT ontvanger moeten selecteren (in de instellingen van TT). Het is niet anders totdat men (hopelijk) met een betere oplossing komt.

Edit : of had je dat bij de 2e keer opstarten van TT al gedaan ?

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 26-05-2008 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-11-2023
Mau_Maus schreef op maandag 26 mei 2008 @ 22:41:
[...]

Binpda tomtom-applicatie is een illegale verwijzing. alleen de patch mag je noemen, maar goed... Schakel je elke keer naar tomtom bluetooth en dan weer terug naar 'andere bluetooth apparaat'? Je moet het elke keer opnieuw doen. en daar de binpda bluetooth kiezen.
Pardon, dat wist ik niet. Ik zal het in het vervolg alleen de patch noemen. Het overschakelen van van TT-Bluetooth naar Andere Bluetooth heb ik al meerdere malen geprobeerd. Heb hem hier nu opengeschoven op de vensterbank van m'n kamer liggen,.. (met 5 KM polder uitzicht achter het raam, dus mooie open ruimte) maar ik blijf de melding krijgen "Wachten op een bruikbaar GPS signaal". Dit duurt nu al ongeveer een kwartier. Vind het frapant aangezien het de 1e keer wel werkte, maar daarna niet meer. Dit terwijl ik niets anders doen dan de 1e keer.
dafmay schreef op maandag 26 mei 2008 @ 22:45:
[...]

Helaas zal je iedere keer bij het opstarten van TT opnieuw de BinPDA BT ontvanger moeten selecteren (in de instellingen van TT). Het is niet anders totdat men (hopelijk) met een betere oplossing komt.

Edit : of had je dat bij de 2e keer opstarten van TT al gedaan ?
Dat had ik de 2e keer ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Stuntman schreef op maandag 26 mei 2008 @ 22:57:
[...]

Pardon, dat wist ik niet.
Pff. Misschien een gekke gedachte, maar je zou natuurlijk kunnen overwegen om gewoon netjes te betalen voor je software. :/

Over je GPS-probleem: krijg je met andere GPS-apps wel snel een fix? Start de GPS-positie-tool eens van Nokia zelf, wacht tot je een fix hebt, laat de tool draaien en start dan GPSd+TT eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Fuzzillogic schreef op maandag 26 mei 2008 @ 23:05:
[...]

Over je GPS-probleem: krijg je met andere GPS-apps wel snel een fix? Start de GPS-positie-tool eens van Nokia zelf, wacht tot je een fix hebt, laat de tool draaien en start dan GPSd+TT eens.
...en probeer het eens buiten in een open ruimte en niet achter glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Fuzzillogic schreef op maandag 26 mei 2008 @ 23:05:
[...]

Pff. Misschien een gekke gedachte, maar je zou natuurlijk kunnen overwegen om gewoon netjes te betalen voor je software. :/
Ik denk dat Stuntman met 'TomTom van B*****' alleen de patch bedoelt, die je natuurlijk gewoon kunt gebruiken met je gekochte TomTom. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Upquark op 26-05-2008 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruizzie
  • Laatst online: 29-07 10:21
Ik heb het gevoel dat GPSd voor de nodige vertraging zorgt bij het doorgeven van de GPS data. Bij Nokia Maps is mijn positie veel accurater, bij TomTom loopt hij een beetje achter heb ik het gevoel. Niet zo'n probleem, alleen als je een paar bochten na elkaar hebt is het wel verwarrend. Herkent iemand dit?

Overigens verder wel heel tevreden. Draait stabiel en ik heb die BestProfiles Charger/Semafoon constructie opgezet en dat werkt best goed voor mij. Alleen moet ik binnen GPSd ook nog twee keer toestemming geven wat me eigenlijk niet echt nodig lijkt. Kan je dat nou ergens vast instellen?
Pagina: 1 ... 15 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De laatste tijd worden er veel vragen in dit topic gedumpt zonder enige vorm van eigen inzet. Gelieve eerst te zoeken, ook in deel 8, en daarna pas je vraag te stellen. Vermeld bij je vraag meteen wat je hebt onderzocht en geprobeerd en waarom het niet lijkt te werken.