Nokia N95 (8GB) - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 42 Laatste
Acties:
  • 424.641 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Fuzzillogic schreef op maandag 26 mei 2008 @ 18:21:
[...]

Je bedoelt dat het nog steeds hetzelfde k*triedeltje is waar je in het OV keer op keer mee verveelt wordt door mensen die niet weten hoe ze hun ringtone moeten veranderen. :/
Tja, altijd nog beter dan al die mensen met zogenaamd grappige ringtoon of meteen een erg doordringende housedreun. Bellen (met matig volume) moet kunnen in de trein, maar zet of de beltoon even op een headset of zet dat ding op tril zou ik zeggen.

Leuk hoor, dat je zelf MP3s als ringtone kan gebruiken, maar de eerste keer dat je je eigen telefoon op kantoor vanaf de WC al hoort geeft iig mij genoeg gene om toch maar even een hele traditionele ouderwetse telefoonrinkel te kiezen of (wat ik doe) met Psiloc MiniGPS op kantoor automatisch profiel alleen trillen te laten kiezen. In trein gaat alles via mijn Gear4 BluEye via mijn iPod op mijn koptelefoon, alleen thuis heb ik mijn beltoon echt aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earthquake
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-12-2023
Iemand misschien een leuke site tegengekomen voor watchtones?

Stop de kleiduivenmoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonXZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-03 15:29
PFF!!!!

Vandaag mijn N95 8GB ontvangen bij HI Abbo.
Doe ik hem aan, vond het al vreemd dat mijn beeld even spiegelbeeld werd.

In het menu vond ik de kleuren lelijk en afgeraveld.
Opeens werd die zwart, en heel af en toe zie je een beeld met strepen!

Nu ben ik waarschijnlijk mijn telefoon weer 5 weken kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
DragonXZ schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:49:
PFF!!!!

Vandaag mijn N95 8GB ontvangen bij HI Abbo.
Doe ik hem aan, vond het al vreemd dat mijn beeld even spiegelbeeld werd.

In het menu vond ik de kleuren lelijk en afgeraveld.
Opeens werd die zwart, en heel af en toe zie je een beeld met strepen!

Nu ben ik waarschijnlijk mijn telefoon weer 5 weken kwijt :(
DOA. IANAL, maar volgens mij heb je dan gewoon recht op een nieuwe. Geen gezeik met reparaties, het ding moet gewoon werken als je hem nieuw uit de verpakking haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij spoorde in het begin ook niet, hij hing een half uur aan de lader, ik zette hem aan en toen vertelde hij self-test failed (en nog wat), helemaal foutloos is mijne niet (zie eerdere posts).

Mja ben ik gewend Xbox 360 is nu eindelijk (na zelf maar een nieuwe te hebben gekocht) vrijwel stabiel, vorige heb ik een hoop gedonder mee gehad, het lijkt tegenwoordig met veel apparatuur kwantiteit te zijn, snel een hoop maken, zoalang het apparaat maar aangaat en wij eraan verdienen zit het goed.

*Denkt aan zijn orginele Xbox en zijn Nokia 3310, dat waren nog eens stabiele apparaten :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonXZ
Klantenservice van HI zei dat ik hem naar primafoon kon brengen, en daar gerepareerd werd.
Die jongen klonk ook niet alsof hij er veel van afwist. En ik wil geen reparaties, ik wil gewoon een nieuwe.

Ik ga hem dus opsturen. Wel verzekerd, lullig als die zoek raakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 11:10
*knip* dit soort vragen zien we hier liever niet

Ik heb nu Fifa 2008 erop staan maar daar raak ik een beetje op uitgekeken..

Verder nog een andere vraag mbt een proggie die ik laatst via dit forum vond, FSCaller. Dit zorgt ervoor dat ik een plaatje kan toekennen aan een contact en dat zou dan volledig in beeld komen.

Dit lukt ook als ik dat ding activeer maar na een paar minuten werkt dat al niet meer. Ik heb dus aan de contacten een plaatje gekoppeld en het proggie staat geactieveerd. Is geinstalleerd op mijn telefoongeheugen.

Bvd voor reply :)

[ Voor 8% gewijzigd door pven op 27-05-2008 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:44:
[...]

Ik heb een hoesje van Noreve
Kan je alles gewoon blijven gebruiken, zelfs foto's maken.
Echt leer, en erg soepel.
..knip..
@Barfman: kan je de Noreve hoes eromheen laten zitten terwijl je de N95 in een autohouder plaatst? (universel houder)
Is het makkelijk om de N95 in en uit de Noreve hoes te halen?

Dank voor je moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:50
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 12:02:
[...]

@Barfman: kan je de Noreve hoes eromheen laten zitten terwijl je de N95 in een autohouder plaatst? (universel houder)
Is het makkelijk om de N95 in en uit de Noreve hoes te halen?

Dank voor je moeite.
Je kan gewoon de hoes er omheen laten als je hem in de houder zet. En de n95 is heel makkelijk om in de hoes te krijgen, gewoon een simpele klik en hij zit er in vast.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:02
DragonXZ schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 11:32:
Klantenservice van HI zei dat ik hem naar primafoon kon brengen, en daar gerepareerd werd.
Die jongen klonk ook niet alsof hij er veel van afwist. En ik wil geen reparaties, ik wil gewoon een nieuwe.

Ik ga hem dus opsturen. Wel verzekerd, lullig als die zoek raakt!
Ik zou zelf niets opsturen, maar een nieuw toestel EISEN bij Primafoon/KPN. Jij hebt daar recht op als consument! Het kan namelijk niet zo zijn dat een nieuw toestel uit de doos niet naar behoren werkt.

Dus zet je boze-verongelijkte-klant-hoed op, maar blijf netjes naar het personeel toe, je moet hun zien te overtuigen dat je niet kan worden afgewimpeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
dafmay schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 12:45:
[...]

Dus zet je boze-verongelijkte-klant-hoed op, maar blijf netjes naar het personeel toe, je moet hun zien te overtuigen dat je niet kan worden afgewimpeld.
Precies, op je rechten gaan staan. We laten ons tegenwoordig veel te snel de boot insturen als consument. :)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
SanderTje! schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 13:39:
[...]

Precies, op je rechten gaan staan. We laten ons tegenwoordig veel te snel de boot insturen als consument. :)
Van de andere kant eisen we vaak ook weer te veel en gaan we stampij maken terwijl daar geen reden noch recht voor is... Informeer jezelf bij o.a. consuwijzer en gedraag je schappelijk voordat je jezelf belachelijk maakt als asociale idioot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonXZ
Ik heb mijn N95 opgestuurd in dezelfde doos, en hoop deze in 10 dagen weer te ontvangen.
Gelukkig is de N95 een toptelefoon, waar ik wel wat voor over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Dj-sannieboy schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:22:
Ik heb hier een N95 met 4GB Trandsend SDHC Class 6 SD kaartje. Op de een of andere manier werkt het niet helemaal lekker. Heb al meedere malen gehad dat het kaartje opeens leeg was. Niet helemaal, maar al m'n MP3's, foto's e.d. waren weg. Erg vervelend, Route 66 werkt dan ook niet meer dus kan ik die ook weer opnieuw installeren. Heb de laatste firmware en het kaartje al meerdere malen geformateerd in de N95 en in m'n pc. Kan dit aan het kaartje liggen of gewoon aan m'n N95?
niemand die dit probleem herkent? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 14:37:
[...]

niemand die dit probleem herkent? :/
Vreemd probleem. Probeer eens een ander kaartje, dan kun je nagaan of het aan telefoon of kaartje ligt. Overigens doe je wel eens synchronisatie oid met de pc? Het zou kunnen zijn dat de sync instellingen zodanig staan dat specifieke zaken worden gesynced met bijv een lege map, en dus worden gewist. Maar goed dat zou het niet functioneren van Route66 dan weer niet verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Dit wil ik toch even kwijt. Jammer dat zon uber telefoon als de nokia n95 zo onrobuust is. Heb vandaag van 45 cm hoogte laten vallen en het scherm is helemaal naar de mallemoeren. Gelukkig kost reperatie maar 99 euro, maar toch.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Sayko schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:39:
Dit wil ik toch even kwijt. Jammer dat zon uber telefoon als de nokia n95 zo onrobuust is. Heb vandaag van 45 cm hoogte laten vallen en het scherm is helemaal naar de mallemoeren. Gelukkig kost reperatie maar 99 euro, maar toch.............
Tja, het is vast niet wat je wilt horen, maar dan is hij toch nogal ongelukkig terecht gekomen. Mijn N95 is toch echt ook wel eens op de grond gekukeld (zelfs nog wel van meer dan 45cm) en gelukkig nergens last van (en gebruik geen hoesje oid).

En dat terwijl ik al een jaar betaal voor uitgebreide reparatie en vervangende toestel service, nog nooit nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
xahmol schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:43:
[...]

Tja, het is vast niet wat je wilt horen, maar dan is hij toch nogal ongelukkig terecht gekomen. Mijn N95 is toch echt ook wel eens op de grond gekukeld (zelfs nog wel van meer dan 45cm) en gelukkig nergens last van (en gebruik geen hoesje oid).
Kan ik bevestigen. Ik heb mijn toestel al meerdere keren laten kletteren, maar nog geen krasje of deukje te bekennen. Ben bang dat jouw telefoon met het scherm ergens op is gevallen waardoor die is gesneuveld. Wel klote natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
't maakt natuurlijk nogal een verschil als je je telefoon op steen of op tapijt laat vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
DieterVDW schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:51:
't maakt natuurlijk nogal een verschil als je je telefoon op steen of op tapijt laat vallen...
Dat zou je zeggen, maar in mijn geval heb ik 'm op zowel steen als tapijt laten vallen. Zonder beschadigingen aan de belangrijke onderdelen. Ik had wel een kras op de achterkant, maar die kun je makkelijk en goedkoop vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 14:13:
[...]

Van de andere kant eisen we vaak ook weer te veel en gaan we stampij maken terwijl daar geen reden noch recht voor is... Informeer jezelf bij o.a. consuwijzer en gedraag je schappelijk voordat je jezelf belachelijk maakt als asociale idioot.
Van nog een andere kant (3D perspectief :P ) is het in sommige gevallen uiterst effectief, mits je het goed aanpakt. Milde stampij (schreeuwen is machteloosheid) icm goede argumenten en je komt een heel eind. Je moet je als consument niet altijd laten naaien en in dit geval heb je naar mijn mening het recht op een nieuw toestel. Met een o.a. consuwijzer veeg ik m'n reet af. Dat is voor hersenloze koeien/schapen (vul maar in) die zich maar van alles laten wijsmaken. }:O

Oja! Ik heb mijn N95 nu precies een jaar (lb)! Geen enkel hardwarematig of softwarematig defect gehad. Ben uiterst tevreden en alles werkt perfect. Nog nooit een completer en beter toestel gehad. Hulde aan Nokia. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:03:
[...]

Oja! Ik heb mijn N95 nu precies een jaar (lb)! Geen enkel hardwarematig of softwarematig defect gehad. Ben uiterst tevreden en alles werkt perfect. Nog nooit een completer en beter toestel gehad. Hulde aan Nokia. :)
Hey da's toevallig. Ik heb de mijne nu ook precies 1 jaar. En zoals jij zijn mijn ervaringen met dit toestel alleen maar positief, geen ekel software of hartdwarematig probleem. Van de 30+ toestellen die ik inmiddels heb versleten, is de N95 gewoonweg een subliem toestel met waanzinnige mogelijkheden. Zelfs na 1 jaar intensief gebruik blijft ie "vers" en kan ik er iedere dag weer van genieten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Fuzzillogic schreef op maandag 26 mei 2008 @ 23:05:
[...]

Pff. Misschien een gekke gedachte, maar je zou natuurlijk kunnen overwegen om gewoon netjes te betalen voor je software. :/
Waarom overwegen om te betalen voor zwaar verouderde software? Ik snap je punt en het is leuk dat het werkt, maar met ongeveer 2 jaar oude kaarten is het niet meer dan dat en geen ideale vervanger van andere navigatie, overigens laat ik hem er nog wel op staan om te experimenteren. Maar voorlopig nog niet als enige navigatie.

De enige kaarten die ik er tot nu voor gevonden heb zijn de west-europa kaarten, zoek eigenlijk oost europa. Iemand enig idee waar ik die kan krijgen? Kon ze op de site van TomTom ook niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

dafmay schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:03:
[...]

Vreemd probleem. Probeer eens een ander kaartje, dan kun je nagaan of het aan telefoon of kaartje ligt. Overigens doe je wel eens synchronisatie oid met de pc? Het zou kunnen zijn dat de sync instellingen zodanig staan dat specifieke zaken worden gesynced met bijv een lege map, en dus worden gewist. Maar goed dat zou het niet functioneren van Route66 dan weer niet verklaren.
Zal het standaart 1GB kaartje een proberen. Ga der wat muziek opzetten en kijken of het blijft werken. Gebruik synchronisatie icm de pc idd. Maar dat is enkel voor m'n outlook.

route 66 werkt niet meer omdat hij benodigde bestanden mist, krijg de melding dat ik hem opnieuw moet installeren. foto's e.d. zijn dan ook allemaal weg. heel vervelend.

geld overigens alleen voor de geheugenkaart, intern geheugen op de telefoon zelf werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Phoolie schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:27:
[...]
Waarom overwegen om te betalen voor zwaar verouderde software?
Zal wel weer een moraalridder zijn: omdat niet betalen <eufemisme>niet netjes</eufemisme> is? Als iedereen zo denkt komt er natuurlijk nooit een nieuwere versie.

PS: En als je dan toch al zo nodig <eufemisme>minder officiële</eufemisme> versies wilt gebruiken, ik snap nooit dat mensen zich dan geroepen voelen om dat hier te melden of laten blijken.

[ Voor 21% gewijzigd door xahmol op 27-05-2008 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
In Nokia Maps 2.0 staan er in mijn omgeving plotseling veel minder items op de kaart dan voorheen. In 1.x stonden aardig wat eetgelegenheden e.d. in de buurt vermeld, zelfs een frietkeet op de hoek (letterlijk). Nu niets meer van dat. Alleen het centrum van Enschede is nog 'voorzien' van eetgelegenheden zo lijkt het.

De kaarten van Maps 2.0 zijn een stuk kleiner dan die van Maps 1.x. Ik dacht dat dat voornamelijk kwam door efficientere manier van dataopslag, maar ik krijg nu de indruk dat er simpelweg minder data is. Is dat structureel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Vraagje aan de mensen die ervaring hebben met meerdere Navigators op hun N95, is TomTom nu echt zóveel beter dan de rest dat het gedoe met die Bluetooth-omleiding de moeite waard is?
Ik heb zelf geen ervaring met TomTom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Megalodon_67 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:55:
Vraagje aan de mensen die ervaring hebben met meerdere Navigators op hun N95, is TomTom nu echt zóveel beter dan de rest dat het gedoe met die Bluetooth-omleiding de moeite waard is?
Mijn top 3 en belangrijkste punten in het kort :

1. TomTom : meest compleet (TMC, flitspalen, weerbericht, en meer), en fijne duidelijke navigatie, jammer van de omslachtige methode opstarten (zelfs met BestProfiles oplossing)
2. Sygic : mooie GUI, rijbaan aanduiding erg goed. Stem iets minder dan die van TT. Handmatig flitspalen toevoegen mogelijk.
3. Route66 Mobile 7 : prima navigatie, incl TMC, maar GUI valt tegen

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 27-05-2008 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
xahmol schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:43:
[...]

Zal wel weer een moraalridder zijn: omdat niet betalen <eufemisme>niet netjes</eufemisme> is? Als iedereen zo denkt komt er natuurlijk nooit een nieuwere versie.

PS: En als je dan toch al zo nodig <eufemisme>minder officiële</eufemisme> versies wilt gebruiken, ik snap nooit dat mensen zich dan geroepen voelen om dat hier te melden of laten blijken.
Waarom quote je me niet helemaal, ik geef er namelijk ook in aan dat ik zijn punt wel begrijp. Maar dat ik in dit geval kan begrijpen dat mensen kiezen voor een minder legale oplossing om zeg maar te testen. TomTom maakt zelf geen oplossing voor de N95, dus die zullen ook niet vaak hun software verkopen aan N95 gebruikers. Dan nog even wat anders, waar haal je vandaan dat ik een illegale versie gebruik. Ik gebruik die patch, maar ik heb helemaal niet gezegd dat ik een illegale versie gebruik. Sterker nog ik had nog een versie van TomTom 6 liggen die ik op een eerder toestel heb gebruikt. Dus ja, je bent zeker een moraalridder :P
Megalodon_67 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:55:
Als je de voordelen van TomTom niet kent zou ik voor een andere versie kiezen, werkt makkelijker (niet steeds alles weer goed zetten) en heeft recentere kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
dafmay schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:10:
[...]

1. TomTom : meest compleet (TMC, flitspalen, weerbericht, en meer), en fijne duidelijke navigatie, jammer van de omslachtige methode opstarten (zelfs met BestProfiles oplossing)
2. Sygic : mooie GUI, rijbaan aanduiding erg goed. Stem iets minder dan die van TT. Handmatig flitspalen toevoegen mogelijk.
Wat betreft TomTom, allemaal leuk en aardig maar die plus diensten (TMC, weer) die in jouw versie wel werken hoor je normaal voor te betalen. Verder zijn de kaarten verouderd.

Sygic kan ik zelf niet over oordelen, wat betreft Route66 ben ik wel met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Phoolie schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:21:
[...]
Wat betreft TomTom, allemaal leuk en aardig maar die plus diensten (TMC, weer) die in jouw versie wel werken hoor je normaal voor te betalen. Verder zijn de kaarten verouderd.

Sygic kan ik zelf niet over oordelen, wat betreft Route66 ben ik wel met je eens.
Ik weet zelf niet of TMC enz betaaldiensten zij of niet.

Oh ja inderdaad ik was vergeten te vermelden dat de kaarten van TT relatief oud zijn (jan 2007). Sygic werkt tegenwoordig met kaarten uit Q1 2008. Dat zou een voordeel moeten zijn, maar moet eerlijk bekennen dat het voor mij nog niet zichtbaar is geweest. Routeplanning met beide apps bij mij uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
[...]

Heb zelf geen ervaring met Sygic en TT, kan dus niet volledig vergelijken.

Wat ik alleen wel weet is dat van Route 66 natuurlijk inmiddels versie 8 uit is met een fors betere GUI (naar mijn mening althans: heb zowel R66 v7 als v8 West Europe DVD).
Nadeel alleen is weer dat de gratis TMC van versie 7 is vervangen door een niet gratis abo op verkeerservice en dat v8 bij mij een bug heeft dat naar je contacten navigeren niet werkt (werkte met dezelfde contacten op v7 wel).

En R66 v8 is gloednieuw, de kaarten daarmee ook.

[ Voor 3% gewijzigd door xahmol op 27-05-2008 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
xahmol schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:27:
[...]

Heb zelf geen ervaring met Sygic en TT, kan dus niet volledig vergelijken.

Wat ik alleen wel weet is dat van Route 66 natuurlijk inmiddels versie 8 uit is met een fors betere GUI (naar mijn mening althans: heb zowel R66 v7 als v8 West Europe DVD).
Nadeel alleen is weer dat de gratis TMC van versie 7 is vervangen door een niet gratis abo op verkeerservice en dat v8 bij mij een bug heeft dat naar je contacten navigeren niet werkt (werkte met dezelfde contacten op v7 wel).
Ik had begrepen dat v8 van Route66 nog een aantal bugs heeft zitten in de navigatie? Vandaar dat ik nog steeds v7 gebruik. GUI van v8 is inderdaad wel veel beter dan die van v7.

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 27-05-2008 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:09:
[...]

Hey da's toevallig. Ik heb de mijne nu ook precies 1 jaar. En zoals jij zijn mijn ervaringen met dit toestel alleen maar positief, geen ekel software of hartdwarematig probleem. Van de 30+ toestellen die ik inmiddels heb versleten, is de N95 gewoonweg een subliem toestel met waanzinnige mogelijkheden. Zelfs na 1 jaar intensief gebruik blijft ie "vers" en kan ik er iedere dag weer van genieten _/-\o_
Nou kijk, er zijn best wel zeer tevreden consumenten die dit toestel hebben. Goed om te lezen!

De slider zit wellicht niet helemaal strak maar mij hoor je echt niet zeuren daarover. Alsof de functionaliteit achteruit gaat als er een, maar liefst, 0,2mm speling is. 8)7

Wat mij echter opgevallen is, en dat is frappant, dat tot nu toe 5 collega's hun 8GB N95 ingeruild hebben voor de vanilla N95. Groter scherm maar minder scherp vanwege dezelfde resolutie, geen camereashutter, 8GB vast flashgeheugen met relatief trage schrijfsnelheid en geen uitbreidbaarheid. Dat is wel mijn schuld want ik heb inmiddels vier 8GB MicroSDHC kaartjes vol met films, software en andere zaken welke in de kaartlezer zich op fullspeed laten volschrijven. Beetje kwestie van lekker maken dus met een ouder model. :+

Ik vind de 8GB N95 overigens een prima toestel ansich. Nokia heeft zich echter teveel laten leiden door de komst van de iPhone: Ook zwart, ook wat ronder, ook geen camerashutter, ook 8GB intern geheugen, ook geen geheugenuitbreidingsmogelijheid enzovoort. Beetje teveel kopieergedrag, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Hoe dan ook, hulde aan de N95. Supertoestel! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

1. Mee eens, maar inmiddels wel erafgeflikkerd. Te omslachtig kwa starten en relatief te oude kaarten, al valt dat best wel mee.

2. Mee eens, deze is en blijft voorlopig mijn routeplanner. Ik gebruik de "oude" 7.0-versie en die heeft me nog nooit in de steek gelaten. Ook niet kwa vage omleidingen etc.

3. Ook mee eens, de GUI is idd drie keer niks. Bij mij exit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
dafmay schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:25:
[...]

Ik weet zelf niet of TMC enz betaaldiensten zij of niet.

[...]
Kijk hier maar eens, daar kan je het volgende lezen:
Het is vanaf heden dan ook niet meer mogelijk je huidige PLUS Verkeersinfo-abonnement te verlengen of een nieuw abonnement af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:41:
[...]

1. Mee eens, maar inmiddels wel erafgeflikkerd. Te omslachtig kwa starten en relatief te oude kaarten, al valt dat best wel mee.

2. Mee eens, deze is en blijft voorlopig mijn routeplanner. Ik gebruik de "oude" 7.0-versie en die heeft me nog nooit in de steek gelaten. Ook niet kwa vage omleidingen etc.

3. Ook mee eens, de GUI is idd drie keer niks. Bij mij exit.
Wb TomTom. Ik merk dat ook ik zolangzamerhand moe begin te raken van de omslachtige opstart-methode. En dan duid ik specifiek op het steeds weer moeten kiezen van de BT ontvanger in de TT app zelf. Omdat Sygic zo'n geweldige navigatie app is, is het voor mij nauwelijks meer de moeite om met TT te werken. En het enige dat ik dan eigenlijk mis is TMC en de nette Nederlandse stem van TT. Indien nodig kan ik onder het rijden TMC info opvragen door even snel ;) TT op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Phoolie schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:47:
[...]

Kijk hier maar eens, daar kan je het volgende lezen:

[...]
Ach so ;)

Maar zoals je kunt lezen was TT een test en ga ik nu weer terug naar Sygic 7.52. Overigens is v7.54 inmiddels uit. Heeft iemand daar toevallig al ervaring mee? Op hun website is te lezen dat over een aantal maanden ook TMC een optie is in deze versie. Dat zou geweldig zijn, ben ik eindelijk eruit wb navigatie. Het testen van de diverse pakketten heeft al met al een klein jaartje geduurd :)

[ Voor 46% gewijzigd door dafmay op 27-05-2008 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 07:45
Ik weet niet of het een netwerk probleem is of n probleem van m'n N95.

Maar de laatste tijd als ik gebeld word of wanneer iemand mij belt hoor ik die persoon aan de andere kant niet. Terwijl hij mij gewoon hoort. Is dit probleem bekend bij jullie? Of is het een probleen van m'n provider (HI)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:33:
[...]

Nou kijk, er zijn best wel zeer tevreden consumenten die dit toestel hebben. Goed om te lezen!
Er zijn er wel meer hoor ;)
De slider zit wellicht niet helemaal strak maar mij hoor je echt niet zeuren daarover. Alsof de functionaliteit achteruit gaat als er een, maar liefst, 0,2mm speling is. 8)7
Mijn idee. De speling is bij mij te verwaarlozen.
Wat mij echter opgevallen is, en dat is frappant, dat tot nu toe 5 collega's hun 8GB N95 ingeruild hebben voor de vanilla N95. Groter scherm maar minder scherp vanwege dezelfde resolutie, geen camereashutter, 8GB vast flashgeheugen met relatief trage schrijfsnelheid en geen uitbreidbaarheid. Dat is wel mijn schuld want ik heb inmiddels vier 8GB MicroSDHC kaartjes vol met films, software en andere zaken welke in de kaartlezer zich op fullspeed laten volschrijven. Beetje kwestie van lekker maken dus met een ouder model. :+
Sjezus...4 (!) 8GB kaartjes vol :S Ik krijg die ene 8GB kaart niet eens vol. Alhoewel ik kan 'm natuurlijk volgooien met mp3's, maar goed....

Maar inderdaad de originele N95 is prima en volwaardig. Ik heb wel eens gedacht op over te stapen naar de N95 8GB, vooral vanwege grotere scherm en intern geheugen. Maar bij nader inzien, en vooral lezen van reacties en reviews, ben ik bij mijn oude vertrouwde N95 gebleven....en ik heb er totaal geen spijt van.
Ik vind de 8GB N95 overigens een prima toestel ansich. Nokia heeft zich echter teveel laten leiden door de komst van de iPhone: Ook zwart, ook wat ronder, ook geen camerashutter, ook 8GB intern geheugen, ook geen geheugenuitbreidingsmogelijheid enzovoort. Beetje teveel kopieergedrag, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Grappig is dat ik de afgelopen 3 weken een iPhone hier thuis heb liggen (unlock gedaan voor een vriend terwijl hij op vakantie was). Ik heb er welgeteld 2-3 dagen mee gespeeld, daarna in de doos gestopt en vervolgens geen minuut meer iets mee gedaan. Dat geeft mij wel aan hoe interessant dat toestel wel niet is :')
Yeah baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
dafmay schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:28:
[...]

Ik had begrepen dat v8 van Route66 nog een aantal bugs heeft zitten in de navigatie? Vandaar dat ik nog steeds v7 gebruik. GUI van v8 is inderdaad wel veel beter dan die van v7.
ik gebruik nu meestal route 66 v8.. Ik heb niet echt bugs ondekt eigenlijk. Elk navigatie progs heeft zijn voor en nadelen. Maar ik vind versie 8 vele malen beter dan 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Mau_Maus schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:31:
[...]

ik gebruik nu meestal route 66 v8.. Ik heb niet echt bugs ondekt eigenlijk. Elk navigatie progs heeft zijn voor en nadelen. Maar ik vind versie 8 vele malen beter dan 7
Ah goed te horen dat het met de bugs wel meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Ik ben afgelopen weekend uit geweest en daar stond ik op de dansvloer.
Op gegeven moment pak ik m'n mobieltje om te kijken hoe laat het is (N95 8GB) en ineens slaat iemand hem uit m'n hand :P

Zo de dansvloer op onder de mensen die hevig aan het springen en dansen waren.
Ik dacht echt dat ie helemaal aan gort zou zijn.

Ik heb nog nooit zoveel mensen zo vastberaden aan de kant gegooid :P whaha en ik pakte hem snel weer. Bleek gewoon NIKS aan te mankeren :| terwijl ik er iemand VOL op zag springen. Alleen de slider zit nu iets vaster dan voorheen.. maar dat is niet echt een probleem want hij zat eerst te los.

Een HELE kleine beschadiging op het frame zeg maar.. maar bijna niet te zien.

HEEL stevig ding.. zo'n N95 ^^

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Ik ga hem morgen denk ik halen bij de primafoon ( 29euro/maand incl onbeperkt inet ) Toestel kost me dan wel 49euro.
Opzicht kan Vodafone ook dan is het toestel 0, maar is het internet niet onbeperkt.

Heb het een en ander al opgehaald van het web, dus als ik hem heb kani k hem gelijk gebruiksklaar maken.

Top ding _/-\o_

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
DutchManticore schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:30:
Ik ben afgelopen weekend uit geweest en daar stond ik op de dansvloer.
Op gegeven moment pak ik m'n mobieltje om te kijken hoe laat het is (N95 8GB) en ineens slaat iemand hem uit m'n hand :P

Zo de dansvloer op onder de mensen die hevig aan het springen en dansen waren.
Ik dacht echt dat ie helemaal aan gort zou zijn.

Ik heb nog nooit zoveel mensen zo vastberaden aan de kant gegooid :P whaha en ik pakte hem snel weer. Bleek gewoon NIKS aan te mankeren :| terwijl ik er iemand VOL op zag springen. Alleen de slider zit nu iets vaster dan voorheen.. maar dat is niet echt een probleem want hij zat eerst te los.

Een HELE kleine beschadiging op het frame zeg maar.. maar bijna niet te zien.

HEEL stevig ding.. zo'n N95 ^^
Hahaha...prachtig verhaal 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
shameblaster schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:33:
Ik ga hem morgen denk ik halen bij de primafoon ( 29euro/maand incl onbeperkt inet ) Toestel kost me dan wel 49euro.
Opzicht kan Vodafone ook dan is het toestel 0, maar is het internet niet onbeperkt.

Heb het een en ander al opgehaald van het web, dus als ik hem heb kani k hem gelijk gebruiksklaar maken.

Top ding _/-\o_
49 euro is toch niets mis mee man :P
Serieus ik kreeg een brief bij m'n mobieltje dat ik één van de eerste 20 mensen was die bij Hi een N95 bestelde en die brief was helemaal opgesteld alsof was hij bedoeld voor een zakenmeneertje zeg maar :P. Allerlei deals en kortingen voor executives en bedrijven die ze met 100 tegelijk konden bestellen enzo.

Ik moest voor toestel €190 betalen en heb nu 2 jarig 40/mnd (dat wordt omdat 2 jaar met €5 korting €35) en €10 voor eindeloos online. Dat komt neer op €45 in de maand en aanschafprijs van 190 euro.

Ik vind echt dat je cheap uitbent :P

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisV1984
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 14:21
Hoezo is het internet bij vodafone niet onbeperkt???
Ik heb een live abbo voor 9,95 p/m, en ik internet al sinds vorig jaar december UREN per dag! Nog nooit geen cent bijbetaald... en ik verstuur meerdere foto's a 3MiB per dag via mijn mobiele email client?
Ik weet dat het vroeger niet onbeperkt was, maar nu is het dat volgens mij wel.
Iemand een andere ervaring/mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Modbreak:Dit topic gaat over de N95, dus niet over de bijkomende abonnementen. Die discussie past in Telecomproviders :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Mijn enige en best wel grote frustratie over de N95 8Gb is toch wel de MP3-player. Dat ding werkt echt voor geen meter ... Ik heb er nu wel enkele gig muziek op staan, maar daar moet die applicatie toch mee overweg kunnen. Het gebeurt héél vaak dat ik de muziekplayer start en deze gewoon vastloopt. Ik kan deze dan ook niet killen in het procesoverzichtje. De slaagkans van een database refresh is miniem, gegarandeerde vastloper... Ook héél vaak slaag ik er niet meer in om muziek af te spelen, enkel de melding: "General system error: -1" of iets dergelijks. Enkel een reboot helpt dan. Grrr!

+ de algemene extreem trage respons van de muziekplayer applicatie
+ geen mogelijkheid om op directories af te spelen

= extreem mottige applicatie!

Ik weet dat er alternatieve applicaties zijn, maar dan verlies ik het gebruik van de mediaknoppen en de 'now playing' regel in het standby scherm. En de alternatieven die ik al gezien heb zagen er over het algemeen zo crappy uit dat alle zin om ze uit te proberen meteen verdwenen was ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
DutchManticore schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:37:
[...]

Ik vind echt dat je cheap uitbent :P

Off-topic. Phew goedkoop, zeg dat wel. Ik heb 1 jaar geleden eur 220,-- betaald icm een 2 jarig eur 30,-- p/mnd abo. Totaal dus eur 940,-- kwijt (wel incl 280 belminuten p/mnd). Dure hobby :)

[ Voor 29% gewijzigd door dafmay op 27-05-2008 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb zelf geen probleem met de mp3 speler. Heb zelf ong. 6gig aan muziek er opstaan, en hij is net zo snel als met 60mb muziek erop :S er is ergens een beschrijving om zeer goed alles schoon te maken om een echte refresh te doen. Kan er zo niet 1 2 3 komen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
DieterVDW schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:50:
Mijn enige en best wel grote frustratie over de N95 8Gb is toch wel de MP3-player. Dat ding werkt echt voor geen meter ... Ik heb er nu wel enkele gig muziek op staan, maar daar moet die applicatie toch mee overweg kunnen. Het gebeurt héél vaak dat ik de muziekplayer start en deze gewoon vastloopt. Ik kan deze dan ook niet killen in het procesoverzichtje. De slaagkans van een database refresh is miniem, gegarandeerde vastloper... Ook héél vaak slaag ik er niet meer in om muziek af te spelen, enkel de melding: "General system error: -1" of iets dergelijks. Enkel een reboot helpt dan. Grrr!

+ de algemene extreem trage respons van de muziekplayer applicatie
+ geen mogelijkheid om op directories af te spelen

= extreem mottige applicatie!

Ik weet dat er alternatieve applicaties zijn, maar dan verlies ik het gebruik van de mediaknoppen en de 'now playing' regel in het standby scherm. En de alternatieven die ik al gezien heb zagen er over het algemeen zo crappy uit dat alle zin om ze uit te proberen meteen verdwenen was ...
Ik neem even aan dat de muziek app van de N95 8GB exact hetzelfde is als die van de originele N95-1. Op mijn N95-1 loopt de muziek app perfect, nooit een vastloper gehad. Opstarten gaat rete-snel, en ik heb iets van 3 a 4 GB aan muziek op de geheugenkaart staan.

Zou het te maken kunnen hebben met het 8GB interne geheugen van de N95 8GB. Ik neem aan dat je daar jouw muziek op hebt staan? Als ik jou was zou ik proberen het interne geheugen te formatteren en daarna opnieuw de muziek erop te zetten. Kijken of dat de oplossing biedt. Zo niet, dan is een hard reset nog een mogelijkheid. Ik weet het, is vervelend vooral als je veel apps hebt geinstalleerd. Maar het zou een oplossing kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Dat de muziekplayer (het ding kan meer aan dan alleen mp3, maar granted, het is wel schandalig beperkt in zijn formaten) niet normaal directories kan 'spelen' en alles perse op alfabet wil sorteren is idd niet handig. Er is meen ik een Java-tool om playlists aan te maken van directories op de mobiel zelf. Helaas ben ik de naam daarvan kwijt. Of er was iets mee, misschien dat het nog onhandiger was vanwege het ^@%$ beveiligingssysteem van S60... Iemand die het wel weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Fuzzillogic schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 21:20:
Dat de muziekplayer (het ding kan meer aan dan alleen mp3, maar granted, het is wel schandalig beperkt in zijn formaten) niet normaal directories kan 'spelen' en alles perse op alfabet wil sorteren is idd niet handig. Er is meen ik een Java-tool om playlists aan te maken van directories op de mobiel zelf. Helaas ben ik de naam daarvan kwijt. Of er was iets mee, misschien dat het nog onhandiger was vanwege het ^@%$ beveiligingssysteem van S60... Iemand die het wel weet?
Zie : dafmay in "Nokia N95 (8GB) - Deel 8"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik heb zojuist in de auto met Sygic en TomTom tegelijkertijd een route navigatie gedaan. Ten eerste had ik niet gedacht dat het interne geheugen dat zou trekken _/-\o_ Ten tweede...weinig verschil tussen beide apps. Qua GUI lijkt het zo enorm op elkaar, al vind ik de GUI van Sygic mooier dan TT met de route navigatie uit. Ook hoor je van beide de navigatie stem, of je nu in de ene app bent of in de andere :) Die van Sygic waarschuwt alleen iets eerder.

Niet zo enorm spannend, maar was wel leuk om even te testen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Hmm not what I meant. Ik meen ooit eens een tool gezien te hebben die gewoon op je mobiel draait, en daar dus playlists kan maken van directories. Niet dat je eerst het ding weer aan PC moet hangen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Fuzzillogic schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:08:
[...]

Hmm not what I meant. Ik meen ooit eens een tool gezien te hebben die gewoon op je mobiel draait, en daar dus playlists kan maken van directories. Niet dat je eerst het ding weer aan PC moet hangen ofzo.
Ach eenmalig deze actie uitvoeren, met goede playlists als resultaat, is mijns inziens nog altijd veel beter dan het alternatief dat Nokia ons biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulThai
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-12-2024
Fuzzillogic schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:08:
[...]

Volgens mij bedoel je lcgjukebox van Handango.

Je moet deze wel betalen. Volgens de site iets van $ 27,99.

Je kan een trial downloaden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Mau_Maus schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:31:
[...]

Werkt bij jou navigeren naar contacten wel? Ben nog steeds aan het kijken of het nu aan R66 of mijn contacten ligt nml of aan mijn install. Vreemde is dat navigeren naar exact dezelfde contacten onder v7 wel werkte.

Helaas reageert R66 support niet op mijn mails en voel er weinig voor om tijd te steken in het hun bellen.

Overigens verder geen noemenswaardige bugs gemerkt, enige andere irritante is dat R66 v8 ook in mute stand van de telefoon kijhard 'Welkom bij Route 66' blijft zeggen. Niet handig om op te starten tijdens het spelen met je phone in een vergadering dus ;-) (je hebt soms van die vergaderingen waar je echt denkt wat doe ik hier).
Gebruik zelf nu v8 standaard iig.

[ Voor 23% gewijzigd door xahmol op 28-05-2008 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:33:
[...]

Nou ik heb een N95 8GB en ik zou even niet weten waarom ik hem voor een oude zou inruilen, het grotere scherm (minder scherp, maar dat maakt niet uit want 240x320 = 240x320, dus buiten scherpte is het echt niet minder detail) wat lekkerder films kijkt doordat je hem niet zo dicht op je te hoeft te houden, zijn letters op webpagina's ook leesbaarder.

Ook heb je 90 MB vrij geheugen I.P.V. ~25 MB, 8 GB is lekker en krijk ik niet snel vol (letterlijk als figuurlijk, want erg snel gaat het I.D.D. niet).

Tja dat ronder vormgegeven en zwart dat is een extraatje en boeit me niet heel erg.

Ik heb hem voor € 27,50,- zeg maar 11 maanden effectief + € 9,50 12 maanden + € 115,- los, is dit duur?
Gaat wel om een Vodafone versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
dafmay schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:50:
[...]

Off-topic. Phew goedkoop, zeg dat wel. Ik heb 1 jaar geleden eur 220,-- betaald icm een 2 jarig eur 30,-- p/mnd abo. Totaal dus eur 940,-- kwijt (wel incl 280 belminuten p/mnd). Dure hobby :)
offtopic:
Exactly my point :P
Ah shit ik dacht ff dat jij duurder uitwas maar ik heb duurder abbo :(

En weetje... ik gebruik niet eens driekwart van wat ik op mag maken. Heb elke maand flink over.
Voordeel is wel dat ik zoveel kan smsen en zo lang kan bellen als ik wil zonder dat ik bij moet lappen.

By the way zie dat er discussie is over inruilen van een 8GB naar een 'vanilla'.
Ik ben begonnen met een normale N95, daarna zelfs buiten abbo om een 8GB gekocht.. beviel eigenlijk niet zo.. de 'feel' was er gewoon niet en hij was mij net iets te lomp.. en ik miste de camera shutter.. en toen weer terug gegaan, ook weer buiten abbonnoment om, naar een normale N95 :P

Edit2://

Kijk wat ik besteld heb... komt waarschijnlijk over weekje ofzo binnen (moet uit China komen):
Afbeeldingslocatie: http://dailymobile.files.wordpress.com/2007/10/brando_n95_telescope_6.jpg

Ik verwacht geen wonderen maar t lijkt me toch wel leuk om met zo'n ding aan te kloten. En hij kostte maar 20 euro dus daar kon ik ook de mist niet mee ingaan. En nee ding is niet tweedehands.. hij kost nieuw gewoon maar 20 euro :P

[ Voor 39% gewijzigd door DutchManticore op 28-05-2008 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waar besteld een linkje ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 10:31
Ziet er leuk uit, ben benieuwd wat je ervaringen zijn. Zou je echt goed dichterbij kunnen halen of zou het meer gadget zijn :P

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wheheh lol, nog even over de 8 GB, wat ik persoonlijk wel vind is dat de N95 zeer populair was (was toen natuurlijk DE telefoon) en de N95 8 GB gewoon een beetje stiller is, tuurlijk is hij beter, maar dnek door de hoge prijs etc. niet zo populair als de gewone.

Mja ik vind 64 MB tegenwoordig wat magertjes, 96 MB had ook goed geweest, maar dat word veelal overgeslagen (logisch) dus dan kom je bij 128 MB uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://n95blog.com/add-6x-optical-zoom-to-your-nokia-n95/

Vond dit ook al moet je zelf plakken zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditmar
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:34
dafmay schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:50:
[...]

Same here, tevens betaal ik nog verzekering á +- €22 per kwartaal 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Prijzen vallen mij mee, ik heb 'm net besteld voor 14,95 p/m, 150 belminuten en de N95 gratis.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ouch! Man het zal je maar gebeuren, een toestel van eur 500-600 naar de klote. Al kun je het gehele bovenwerk als onderdelen kopen en zelf vervangen, blijft de vraag of de telefoon nog 100% functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
DutchManticore schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:21:
[...]

offtopic:
Exactly my point :P
Ah shit ik dacht ff dat jij duurder uitwas maar ik heb duurder abbo :(

En weetje... ik gebruik niet eens driekwart van wat ik op mag maken. Heb elke maand flink over.
Voordeel is wel dat ik zoveel kan smsen en zo lang kan bellen als ik wil zonder dat ik bij moet lappen.
Ik houd ook regelmatig belminuten over aan het eind van de maand. Ja het was het nieuwste supertoestel en ik moest 'm zsm hebben, maar goed zo is dat altijd gegaan bij mij en mobiele telefoons :)
Ik verwacht geen wonderen maar t lijkt me toch wel leuk om met zo'n ding aan te kloten. En hij kostte maar 20 euro dus daar kon ik ook de mist niet mee ingaan. En nee ding is niet tweedehands.. hij kost nieuw gewoon maar 20 euro :P
Daar zou ik inderdaad zeker geen wonderen van verwachten, maar wel een geinige appendix :P

[ Voor 22% gewijzigd door dafmay op 28-05-2008 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik sinds een tijdje het automatische ophalen van mijn emails van mijn Gmail account via IMAP op mijn N95 8gb. In principe werkt het goed en krijg ik meldingen van nieuwe emails, echter op de een of andere manier blijft mijn data verbinding altijd open staan. Ook als ik de intervals op bijvoorbeeld een uur zet. Heeft iemand hier een oplossing voor of ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe denk jij dat Gmail je gaat bereiken als je geen verbinding hebt, een postduif langs sturen?

Ik heb ook altijd gewoon mijn Vodafone connectie open, ik zie 3G staan en dan zo'n verbinding tekentje, zodra ik push uit zet word het een soort doorzichtig tekentje en zodra hij echt actief is zie je 3,5G staan.

Op zich toch geen ramp, wat zou het gebruiken, 100 KB per dag (24 uur gebruik)?
Zonder bundel natuurlijk wel minder mja.

Ik merk trouwens dat IMAP niet helemaal foutloos werkt als ik hem herstart krijg ik keurig mijn mail maar na het 1e mailtje komen er geen meldingen meer.

Ik gebruik hem zelf BTW niet 24/7 ik heb hem van 5:45-22:30 staan, zodat ik altijd wanneer ik op ben voorzien ben van PUSH maar niet 's nachts als het toch geen nut heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2008 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.youtube.com/wa...PGHPSnyMg&feature=related

Toch niet plakken en een case de prijs valt dan zeker mee .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:53:
Ik gebruik sinds een tijdje het automatische ophalen van mijn emails van mijn Gmail account via IMAP op mijn N95 8gb. In principe werkt het goed en krijg ik meldingen van nieuwe emails, echter op de een of andere manier blijft mijn data verbinding altijd open staan. Ook als ik de intervals op bijvoorbeeld een uur zet. Heeft iemand hier een oplossing voor of ervaring hiermee?
Je moet bij de instellingen even het ophalen van e-mail op een interval zetten. Ikzelf heb het om de 2uur staan en dan van 10u tot 22u. Wordt je 'snachts ook niet wakker van nieuwe mail...

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:43
Ik heb zojuist mijn N95 eens geupgrade (Firmware).
En het lijkt erop alsof de trilfunctie veel zachter is dan eerst.

Hij draait nu momenteel op 20.0.016.

Iemand misschien met het zelfde probleem en mij een oplossing kan geven?
Of is er ergens een optie om de trilfunctie 'harder' intestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Laatst online: 12-08 14:36
Xymox schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:23:
Prijzen vallen mij mee, ik heb 'm net besteld voor 14,95 p/m, 150 belminuten en de N95 gratis.
En bij welke provider heb je die deal kunnen scoren?
Mijn vriendin wil toch weer op een abo over gegaan en vind de N95 ook erg leuk! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Zo net terug van de primafoon, toestel was niet op vooraad helaas maar morgen is die er en kan ik hem langshalen.
Ik betaal 49euro voor het toestel, en ze hebben nog leuke aanbiedingen mijn maandbedrag komt op 24euro per maand het 1e jaar, na het eerste jaar komt het op 29euro.
Dit is inclusief onbeperkt internet.

Morgen gelijk de telefoon volzetten met stukjejs software :o

Mensen nog tips voor must have software?

Heb al verschillende navigatie programmas, een Nintendo emulator :>

[ Voor 13% gewijzigd door shameblaster op 28-05-2008 15:52 ]

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
TomTom
Sygic
Handy Taskman
handy Calender
Best Profiles
Gmail app
Remind Me
Nokia Internet Radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:01
dafmay schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 22:42:
Ik heb zojuist in de auto met Sygic en TomTom tegelijkertijd een route navigatie gedaan. Ten eerste had ik niet gedacht dat het interne geheugen dat zou trekken _/-\o_ Ten tweede...weinig verschil tussen beide apps. Qua GUI lijkt het zo enorm op elkaar, al vind ik de GUI van Sygic mooier dan TT met de route navigatie uit. Ook hoor je van beide de navigatie stem, of je nu in de ene app bent of in de andere :) Die van Sygic waarschuwt alleen iets eerder.

Niet zo enorm spannend, maar was wel leuk om even te testen....
Uit ervaring heb ik het gevoel, weet het niet zeker, dat Sygic een algoritme gebruikt dat niet altijd juist de route (her)berekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donders, ik krijg nu ook de melding 'over 30 dagen mag je gaan betalen voor Windows Live Messenger' '

Over 30 dagen dus een andere client uitkiezen? Welke van deze alternatieven bevat de mogelijkheid om direct je mail te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goodfella schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 16:20:
[...]

Uit ervaring heb ik het gevoel, weet het niet zeker, dat Sygic een algoritme gebruikt dat niet altijd juist de route (her)berekent.
Zeg maar gerust vaak niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 16:21:
[...]

Zeg maar gerust vaak niet :)
Zeg maar gerust vrijwel altijd wel. Heb er nog nooit een probleem mee gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 16:33:
[...]

Same here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 16:33:
[...]

Nou, en ik wel! Lang niet altijd, maar wel een paar keer inmiddels. Ik weet niet of dat toevallig is of dat het aan mij Sygic ligt, maar weet wel dat het irritant is.
Daarnaast heb ik nog een aantal ergernissen met Sygic (haperende stem (antw.app.-achtig, waardoor bluetooth oortje steeds aan/uit springt tijdens het uitspreken van de instructie). Of een zeer flauwe kromming in de weg die verder eigenlijk gewoon rechtdoor gaat, maar Sygic zegt "ga hier links en dan meteen weer rechts".

Ik vind het een verademing met TT6. En ik heb TT nog nooit eerder gebruikt om nu als fanboy hier te praten. Ik vind die "ergernis" omtrent opstarten (ondanks Best Profiles) lang niet zo erg als al die andere van Sygic.

TT komt bij mij nou eenmaal veel betrouwbaarder over als het gaat om route-planning, en daar zijn nou al die navi's in de eerste plaats voor bedoeld. Immers, wat heb je aan een mooie GUI als je regelmatig naar een verkeerd adres of via een rare omweg naar je bestemming komt :?

(Ik hou Sygic echter wel stiekem als reserve op mijn foon :P )

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat had ik ook wel eens met Sygic (al heb ik dat ook wel eens met TomTom geloof ik), kleine verandering in de weg en dan is het links en meteen weer rechts, dat maakt het er niet echt makkelijker op.

Wat het er helemaal niet makkelijker op maakt is dat Kwalitatief Uitermate Teleurstellende Symbian Signed, de hele dag valt er al niets te ondertekenen, het kost tijd en moeite om 1 simpel thema te installeren.

Word er nu echt doodziek van, echt het grootste nadeel aan Symbian!

Ik weet wel dat het (lijkt mij) voor beveiliging is, maar als iedereen toch alles zelf blind gaat signen dan heeft dat toch al geen effect meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
En toch vind ik na vele testen Garmin XT Mobile het lekkerste en betrouwbaarste werken. Ik krijg met Garmin binnen 3 seconde altijd een fix, of ik nu binnen of buiten sta, altijd binnen die 3 seconde. Als ik tomtom of sygic erop heb staan, duurd het altijd veel langer bij mij. Bovendien heb je bij Garmin een geweldige pc applicatie, waarmee je routes points en al die dingen meer eerst vuia je pc kan aanmaken, en dan zio naar je mobile doorsturen. Gebruiksvriendelijk is het ook wel, het ziet er alleen iets minder gelikt uit dan sygic, maarja tomtom 6 ziet er natuurlijk ook niet uit :9 Bovendien heb je bij Garmin al kaarten van begin 2008, wat toch recent is.

Edit: als je bij garmin je detail op high zet, dan zien de kaarten er nog veel mooier uit dan die van sygic :P

[ Voor 12% gewijzigd door Barfman op 28-05-2008 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Word wel een beetje een zooitje zo :P

Iedereen vind een andere goed, ik heb Garmin nog niet geprobeerd, kan iemand (die ze vrijwel allemaal al eens heeft geprobeerd) niet vertellen wat hij goed/slecht vind aan alle versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Laatst online: 13-09 20:06
Barfman schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 17:00:
En toch vind ik na vele testen Garmin XT Mobile het lekkerste en betrouwbaarste werken. Ik krijg met Garmin binnen 3 seconde altijd een fix, of ik nu binnen of buiten sta, altijd binnen die 3 seconde. Als ik tomtom of sygic erop heb staan, duurd het altijd veel langer bij mij. Bovendien heb je bij Garmin een geweldige pc applicatie, waarmee je routes points en al die dingen meer eerst vuia je pc kan aanmaken, en dan zio naar je mobile doorsturen. Gebruiksvriendelijk is het ook wel, het ziet er alleen iets minder gelikt uit dan sygic, maarja tomtom 6 ziet er natuurlijk ook niet uit :9 Bovendien heb je bij Garmin al kaarten van begin 2008, wat toch recent is.

Edit: als je bij garmin je detail op high zet, dan zien de kaarten er nog veel mooier uit dan die van sygic :P
En het voordeel van Garmin is dat hij gratis verkeersinformatie ophaalt, pas geleden bij een afgesloten afslag leidde Garmin mij netjes langs de alternatieve 'A'-route :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Darkwolf_1982 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 15:35:
[...]

En bij welke provider heb je die deal kunnen scoren?
Mijn vriendin wil toch weer op een abo over gegaan en vind de N95 ook erg leuk! ;)
Zoekt en gij zult vinden

Hier

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sl1200 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 16:46:
[...]

Nou, en ik wel! Lang niet altijd, maar wel een paar keer inmiddels. Ik weet niet of dat toevallig is of dat het aan mij Sygic ligt, maar weet wel dat het irritant is.
Een paar keer maar betekent toch dat het vrijwel altijd goed gaat :?
Anyway, ik heb er nog geen last van gehad en kar toch behoorlijk wat kilometers. Gebruik nog wel steeds versie 7.0. Deze bevalt mij het best. :)
Daarnaast heb ik nog een aantal ergernissen met Sygic (haperende stem (antw.app.-achtig, waardoor bluetooth oortje steeds aan/uit springt tijdens het uitspreken van de instructie). Of een zeer flauwe kromming in de weg die verder eigenlijk gewoon rechtdoor gaat, maar Sygic zegt "ga hier links en dan meteen weer rechts".
Ik gebruik geen bluetooth-oortje en heb wederom geen last hiervan. Geen haperende stem en rare meldingen met flauwe krommingen.
Ik vind het een verademing met TT6. En ik heb TT nog nooit eerder gebruikt om nu als fanboy hier te praten. Ik vind die "ergernis" omtrent opstarten (ondanks Best Profiles) lang niet zo erg als al die andere van Sygic.
Opstartproblemen met Sygic :? Gewoon starten en klaar. Welke problemen dan?
TT komt bij mij nou eenmaal veel betrouwbaarder over als het gaat om route-planning, en daar zijn nou al die navi's in de eerste plaats voor bedoeld. Immers, wat heb je aan een mooie GUI als je regelmatig naar een verkeerd adres of via een rare omweg naar je bestemming komt :?
Ik vind de GUI van TT mooi, maar die van Sygic voldoet ook prima. Nogmaals, ik kies voor de routeplanner die mij het beste bedient en dat is in mijn geval Sygic. Voor jou TT, voor een ander Garmin.
(Ik hou Sygic echter wel stiekem als reserve op mijn foon :P )
En ik TomTom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Barfman schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 17:00:

Zojuist Garmin Mobile XT maar eens geinstalleerd, ben toch wel benieuwd na alle goede kritieken. Een eerste indruk, het menu is naar mijn mening niet zo handig als die van bijv TT of Sygic. Nogal onoverzichtelijk en onhandig ingedeeld. Morgen eens een route rijden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Lol en jij dacht dat er een markt is voor een cheapass telelens die je permanent op een mobieltje van 5 á 600 euro moet lijmen? Kommop denk eens na.

Mijne komt gewoon met een crystal case (die overigens erg hoog scoort in reviews) en op die case kun je hem opschroeven. Ideaal dus.
dafmay schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:35:

Daar zou ik inderdaad zeker geen wonderen van verwachten, maar wel een geinige appendix :P
Wha doe interessant :P
Tis gewoon een opschroeftelelens.

We zouden stront in het dagelijks leven ook wel allemaal faeces kunnen gaan noemen maar daar wordt het niet interessanter van, toch :P?

Nee maar inderdaad het is wel geinig :)
Ik heb trouwens besteld direct van de leverancier, ding kost daar $22 inclusief verzenden .. en dat komt neer op €14.85 ofzo.. dus zelfs nog cheaper dan €20.

Zodra ik hem heb hoor je of het bevalt :)

[ Voor 42% gewijzigd door DutchManticore op 28-05-2008 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Verwijderen aub.

[ Voor 96% gewijzigd door DutchManticore op 28-05-2008 21:26 . Reden: Dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
DutchManticore schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:19:
[...]

Wha doe interessant :P
Tis gewoon een opschroeftelelens.

We zouden stront in het dagelijks leven ook wel allemaal faeces kunnen gaan noemen maar daar wordt het niet interessanter van, toch :P?
Was niet mijn bedoeling om "interessant" te doen hoor, "appendix" was gewoon een geintje vanwege de grootte van het apparaat. Maar over interessant doen gesproken, moet jij nodig zeggen met je super-opschroef-telelens...hahahaha _O-

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 28-05-2008 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
dafmay schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:31:
[...]

Was niet mijn bedoeling om "interessant" te doen hoor, "appendix" was gewoon een geintje vanwege de grootte van het apparaat. Maar over interessant doen gesproken, moet jij nodig zeggen met je super-opschroef-telelens...hahahaha _O-
Ha I see :).

Anyways.. je ziet het hier wel verschijnen als ik hem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
dafmay schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 20:30:
[...]

Zojuist Garmin Mobile XT maar eens geinstalleerd, ben toch wel benieuwd na alle goede kritieken. Een eerste indruk, het menu is naar mijn mening niet zo handig als die van bijv TT of Sygic. Nogal onoverzichtelijk en onhandig ingedeeld. Morgen eens een route rijden....
Edit : kans gezien om een route te rijden. Wat mij is opgevallen :

Vreemde aanduidingen op de snelweg. Hoor je bijv "Rechts aanhouden" direkt gevolgd door "Links aanhouden", en dat op een weg waar je alleen rechtdoor kan, geen afslag :? Dan bekruipt mij een vervelend gevoel, dat ik niet van de routeplanning op aan kan. Verder slechte GUI, zeer onoverzichtelijk en met erg weinig info onderin scherm. Nee, ik houd het lekker bij TT en Sygic. Die zijn wat mij betreft voortreffelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
dafmay schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 01:03:
[...]

Edit : kans gezien om een route te rijden. Wat mij is opgevallen :

Vreemde aanduidingen op de snelweg. Hoor je bijv "Rechts aanhouden" direkt gevolgd door "Links aanhouden", en dat op een weg waar je alleen rechtdoor kan, geen afslag :? Dan bekruipt mij een vervelend gevoel, dat ik niet van de routeplanning op aan kan. Verder slechte GUI, zeer onoverzichtelijk en met erg weinig info onderin scherm. Nee, ik houd het lekker bij TT en Sygic. Die zijn wat mij betreft voortreffelijk.
Ieder zijn eigen meug zou ik zeggen, ik persoonlijk vind Garmin het lekkerste, en heb nooit problemen met navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kleur van de n95 graphite de achterkant is die zwart en de voorkant zilver ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds een paar weken de N95.
Nu ben ik met een prepay kaartje van Vodafone met 0 euro tegoed wat aan het testen.
Ik wil gaan route planen in Belgie zonder GPRS of EDGE of GSM verbinding.
1.TomTom v6 werkt niet zonder data verbinding.
2.Google Maps werkt niet zonder data verbinding.
3.Nav4All werkt niet zonder data verbinding.
4.Amaze werkt niet zonder data verbinding.
Mijn vraag is, welke Navigatie systeem werkt met alleen de interne GPS.
Pagina: 1 ... 16 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De laatste tijd worden er veel vragen in dit topic gedumpt zonder enige vorm van eigen inzet. Gelieve eerst te zoeken, ook in deel 8, en daarna pas je vraag te stellen. Vermeld bij je vraag meteen wat je hebt onderzocht en geprobeerd en waarom het niet lijkt te werken.