Nokia N95 (8GB) - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 42 Laatste
Acties:
  • 424.642 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
TomTom werkt niet zonder dataverbinding? Lijkt me sterk, alle informatie staat toch al in de telefoon zelf? Bij mij heeft-ie nog nooit gevraagd om een connectie te leggen. Heb je wellicht file-informatie o.i.d. aanstaan?

Verder heb je nog Sygic (McGuider), Garmin, Route 66, die allemaal zonder dataverbinding werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 11:09:
Heb sinds een paar weken de N95.
Nu ben ik met een prepay kaartje van Vodafone met 0 euro tegoed wat aan het testen.
Ik wil gaan route planen in Belgie zonder GPRS of EDGE of GSM verbinding.
1.TomTom v6 werkt niet zonder data verbinding.
2.Google Maps werkt niet zonder data verbinding.
3.Nav4All werkt niet zonder data verbinding.
4.Amaze werkt niet zonder data verbinding.
Mijn vraag is, welke Navigatie systeem werkt met alleen de interne GPS.
*Mompelt iets over assisted GPS wat waarschijnlijk aan staat*
TomTom 6 werkt prima zonder dataverbinding hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ben ik met een prepay kaartje van Vodafone met 0 euro tegoed wat aan het testen.
Zou wel moeten werken.
Klopt.
Klopt.
Klopt.
Je moet ff naar Instrumntn > Instell. > Algemeen > Methoden pos.bepaling en zorg dat alleen Geintegreerde GPS staat aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Duh. De ingebouwde Nokia Maps al eens geprobeerd?

Besides.. Als je dan toch al betaalt voor navigatiesoftware, kan die euro ofzo per maand wat assisted GPS aan data kost er dan ook niet vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Antwoord: Bijna alle in dit topic besproken navs werken zonder data verbinding, zet even A-GPS uit zoals al door anderen aangegeven.

TT6, Sygic, Garmin, Route 66, Nokia Maps: allemaal kunnen ze werken zonder A-GPS en met geinstalleerde kaarten.

Alleen systemen als Nav4All, Google Maps die kaarten niet pre-installed hebben maar live binnen halen werken niet zonder dataverbinding.

@Fuzzilogic: Keyword in zijn vraag was denk ik België. Ook MET een data abo is dataverbruik in het buitenland niet echt aan te raden. Erg prijzig.

[ Voor 7% gewijzigd door xahmol op 29-05-2008 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
xahmol schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:13:
[...]
@Fuzzilogic: Keyword in zijn vraag was denk ik België. Ook MET een data abo is dataverbruik in het buitenland niet echt aan te raden. Erg prijzig.
Dat zag ik ja, maar daar had ik ook rekening mee gehouden. AGPS is iets van 3KiB ofzo per request. Zelfs met prijzen van €10/MiB moet je dan nog je best doen om je daar een buil aan te vallen. En als je professioneel onderweg bent dan is de tijdswinst van AGPS ws een stuk goedkoper dan die paar euro die je uitspaart door het niet te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Fuzzillogic schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:23:
[...]

Dat zag ik ja, maar daar had ik ook rekening mee gehouden. AGPS is iets van 3KiB ofzo per request. Zelfs met prijzen van €10/MiB moet je dan nog je best doen om je daar een buil aan te vallen. En als je professioneel onderweg bent dan is de tijdswinst van AGPS ws een stuk goedkoper dan die paar euro die je uitspaart door het niet te gebruiken...
Behalve dan dat vele operators sowieso minstens een volledig tijdsblok/volumeblok aanrekenen bij elke connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0m0r3
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 16:53
Ik heb hetzelfde probleem

- set mijn n95 aan
- start de gps deamon en klik op hide
- start TomTom en klik de andere bluetooth gps aan
- selecteer de binpda gsp device

Maar TomTom blijft melden "wacht op bruikbaar gps signaal"

en er gebeurd verder niets.

[ Voor 6% gewijzigd door een moderator op 29-05-2008 15:29 . Reden: kinderachtige 'vertikking' weg gehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
n0m0r3675 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 15:25:

- set mijn n95 aan
- start TomTom en klik de andere bluetooth gps aan

Maar TomTom blijft melden "wacht op bruikbaar gps signaal"

Zie je in dat GPS-ding wel dat je ontvangst hebt? (Dat zie je zo, spreekt voor zich.)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0m0r3
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 16:53
In de GPS deamon zie ik niets, alle tellers blijven op 0 staan, zelfs na een kwartier geduld ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dan heb je dus geen ontvangst, heeft niets met TomTom te maken. Heb je het al buiten geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
DieterVDW schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:59:
[...]

Behalve dan dat vele operators sowieso minstens een volledig tijdsblok/volumeblok aanrekenen bij elke connectie.
Toevallig begin deze maand op vakantie geweest in het buitenland. Daar heb ik soms gebrowset (over super lightweight pagina's, dat wel) en de nodige keren GPS gebruikt met AGPS. Mijn factuur:

Internet in het buitenland | 400 KB | €3,27 (ex)

En da's zonder speciaal buitenland-iets. Valt ook mij nog alles mee.

Enfin: zet AGPS lekker aan, zou ik zeggen. Het loopt wel los met dataverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Hebben meer mensen last met het roteren van het beeld in TT? Als ik mijn telefoon uitschuif in landscape mode, loopt het hele zootje vast. Ook binnen de menu's van TT heb ik geen schermrotatie functie kunnen ontdekken...

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:31

tomic

Smexylittlebabe!

Is er een newsreader beschikbaar die binaries kan downloaden én nzb support heeft?
Ik zoek daar al heel lang naar. iemand enig idee?

Een usenet newsreader pur sang zal natuurlijk ook al heel mooi zijn. :9

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonXZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-03 15:29
Grabit (www.shemes.com)
Newsleecher
Newzbin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik gok dat hij er eentje voor de N95 bedoeld. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earthquake
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-12-2023
n0m0r3675 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 15:59:
[...]

In de GPS deamon zie ik niets, alle tellers blijven op 0 staan, zelfs na een kwartier geduld ;-)
Heb je geen clone te pakken? Daar zit namelijk geen GPS in... :+

Stop de kleiduivenmoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:01:
En hoe denk jij dat Gmail je gaat bereiken als je geen verbinding hebt, een postduif langs sturen?

Ik heb ook altijd gewoon mijn Vodafone connectie open, ik zie 3G staan en dan zo'n verbinding tekentje, zodra ik push uit zet word het een soort doorzichtig tekentje en zodra hij echt actief is zie je 3,5G staan.

Op zich toch geen ramp, wat zou het gebruiken, 100 KB per dag (24 uur gebruik)?
Zonder bundel natuurlijk wel minder mja.

Ik merk trouwens dat IMAP niet helemaal foutloos werkt als ik hem herstart krijg ik keurig mijn mail maar na het 1e mailtje komen er geen meldingen meer.

Ik gebruik hem zelf BTW niet 24/7 ik heb hem van 5:45-22:30 staan, zodat ik altijd wanneer ik op ben voorzien ben van PUSH maar niet 's nachts als het toch geen nut heeft.
Ik begrijp dat hij af en toe een verbinding met internet moet maken. Maar als ik het automatisch ophalen van email met een interval van 30 minuten instel blijft hij een verbinding open houden naar vodafone. In principe maakt de data niet uit, maar het heeft wel een effect op de accuduur. Daarnaast die interval is er toch niet voor niet, en ik zou het logischer vinden als de telefoon elke 30 minuten even verbinding met internet maakt en dan de verbinding stopt.

Even iets anders, vandaag viel mijn scherm opeens uit. Ik kon hem nog wel aanzetten en er kwamen nog geluiden uit, maar op het scherm was behalve enkele flikkeringen niks te zien. Zelfs een harde reset hielp niet. Meteen even naar de NSP in R'dam geweest waar uiteindelijk bleek dat het scherm kapot was, wat onder garantie vervangen kon worden. Het was niet gebroken, maar meer de connector ervan. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is al veel geschreven over navigatie op de N95.
Zelf werk ik met TT6 en Sygic.
Wat mij echter opvalt, is dat het berekenen van een route van NL naar Italie binnen TT6 met kaart West Europa b.v. veel sneller gaat dan bij Sygic.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na ongeveer 1 maand in bezit te zijn van de n95-8GB heeft de display het begeven.
De display valt de hele tijd uit en dan moet ik hem opnieuw aanzetten wat meestal geen effect heeft.
Hoelang duurt het ongeveer als ik hem naar een nokia care point breng en dan weer een gerepareerde terug krijg?

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 29-05-2008 23:03 . Reden: groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Bij het NSP in Enschede was mijn display binnen een uur gefixt, kon hem na een wandeling door de stad alweer ophalen...

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-11-2023
n0m0r3675 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 15:25:

- set mijn n95 aan
- start [mbr]TomTom[/mbr] en klik de andere bluetooth gps aan

Maar [mbr]TomTom[/mbr] blijft melden "wacht op bruikbaar gps signaal"

Heb ik ook last van gehad. N95 ff een harde reset geven, Nokia kaarten 2.0 installeren, GPSd en TT opnieuw installeren en hij werkt als een trein. Wat ik nog wel eens doe als GPSd er moeite mee heeft een GPS signaal op te vangen, is eerst de GPS via Kaarten proberen te zoeken, en daarna met GPSd. Werkt toppie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:02
Stuntman schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 23:51:
[...]

Heb ik ook last van gehad. N95 ff een harde reset geven, Nokia kaarten 2.0 installeren, GPSd en TT opnieuw installeren en hij werkt als een trein. Wat ik nog wel eens doe als GPSd er moeite mee heeft een GPS signaal op te vangen, is eerst de GPS via Kaarten proberen te zoeken, en daarna met GPSd. Werkt toppie!
Het installeren van Nokia kaarten zal echt geen positieve invloed hebben op de gps fix binnen TT. Maar een hard reset, weet ik uit ervaring, kan zeker goed uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-11-2023
Begrijp je opmerking, maar bij mij werkte het echt. Heb enkele keren alleen de harde reset gedaan, maar hierdoor werkte de TT ook niet. Pas na installatie van Kaarten 2 deed hij het. Ben nu super tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Eh... Ja. bedankt! 8)7

Is er een newsreader die nzb's ondersteund voor de N95?
Iemand :) Hoe halen jullie anders een mp3tje binnen (symella?)

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:34:
Er is al veel geschreven over navigatie op de N95.
Zelf werk ik met TT6 en Sygic.
Wat mij echter opvalt, is dat het berekenen van een route van NL naar Italie binnen TT6 met kaart West Europa b.v. veel sneller gaat dan bij Sygic.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Dezelfde eigenlijk, Sygic doet vaak erg lang over z'n berekeningen, zelfs als het om een relatief eenvoudige route gaat (bij mij bv. Apeldoorn-Barneveld). Vorige versies liepen zelfs wel eens vast tijdens het berekenen, maar dat is gelukkig verholpen in versie 7.52.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
tomic schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 10:19:
[...]
Eh... Ja. bedankt! 8)7

PC/laptop/zelf maken van cd-tje..............kabeltje tussen PC of Laptop en klaar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 00:14
1e is voor de gewone n95 en 2e is voor de n95 8gb neem ik aan?

[ Voor 5% gewijzigd door leon12345 op 30-05-2008 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
[...]

Eh... Ja. bedankt! 8)7

Ik idd met symella, dat werkt prima. Of eventueel via de PC en dan via het kabeltje naar de N95 overzetten, werkt veel neller. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:41:
Na ongeveer 1 maand in bezit te zijn van de n95-8GB heeft de display het begeven.
De display valt de hele tijd uit en dan moet ik hem opnieuw aanzetten wat meestal geen effect heeft.
Hoelang duurt het ongeveer als ik hem naar een nokia care point breng en dan weer een gerepareerde terug krijg?
Maak zelf eventjes je nokia open waarschijnlijk zit het display kabel niet goed vast. Of zelfs los.
Dat was namelijk bij mij het geval. heb nu nooit meer last van een uitvallend beeldscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Laatst online: 12-09 20:25
Fuzzillogic schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:10:
[...]

Toevallig begin deze maand op vakantie geweest in het buitenland. Daar heb ik soms gebrowset (over super lightweight pagina's, dat wel) en de nodige keren GPS gebruikt met AGPS. Mijn factuur:

Internet in het buitenland | 400 KB | €3,27 (ex)

En da's zonder speciaal buitenland-iets. Valt ook mij nog alles mee.

Enfin: zet AGPS lekker aan, zou ik zeggen. Het loopt wel los met dataverbruik.
Het kan aan mij liggen, maar 400 KB voor €3,27 (ex) vind ik dus niet mee vallen hoor. Dat is meer dan €8,00 (ex) per Mb 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:53
Tom Tom werkt bij mij ook prima!:)
Vind het wel jammer dat deze geen snelheid aangeeft tijdens het navigeren gewoon in het navigatie scherm.

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Phoolie schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:04:
[...]
Het kan aan mij liggen, maar 400 KB voor €3,27 (ex) vind ik dus niet mee vallen hoor. Dat is meer dan €8,00 (ex) per Mb 8)7
Het is €10/MiB incl ja. En ik ben het helemaal met je eens dat dit absurde bedragen zijn vergeleken met de kostprijs. Maar daar ging het hier helemaal niet om. Mijn punt was dat AGPS zelfs in het buitenland an absolute bedragen geen gigantische kostenpost is. Als je navigatiesoftware koopt, dan moet de paar euro voor AGPS er toch ook geen probleem zijn lijkt me zo.

On a side note: ik heb de indruk dat je met Nokia Maps 2.0 nu een maand gratis krijgt. Althans, ik had nog 3 dagen navigatie over volgens de applicatie zelf (dat klopte), maar er is nu een feature om online te controleren waar je nog recht op hebt, en daarna had ik opeens weer 31 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem af en toe met TomTom. Hij blijft dan zeuren dat hij geen werkend GPS signaal heeft. Wat bij mij ook goed werkt:

Eerst naar Hoofdmenu > Wijzig voorkeuren > (Voorkeuren 4 van 5) Toon GPS status > Stel in > Dan verbinden met BiNPDA GPS.

Works like a charm 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
kernie schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:13:
Tom Tom werkt bij mij ook prima!:)
Vind het wel jammer dat deze geen snelheid aangeeft tijdens het navigeren gewoon in het navigatie scherm.
Jawel hoor, maar dit kun je in de instellingen aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Ik ben nu van plan om naar een nokia care point te gaan.
maar wil even van de onduidelijkheid af.
Ik heb dus mijn Nokia N95-8gb via een webshop gekocht.
Mijn vraag is nu dus. Kan ik gewoon met mijn N95 en de aankoopbon naar een willekeurige winkel die een nokia care point is of behandelen die alleen telefoons die bij die winkel zijn gekocht?

Mvg

Zomg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 13:05:
Hoi

Mijn vraag is nu dus. Kan ik gewoon met mijn N95 en de aankoopbon naar een willekeurige winkel die een nokia care point is of behandelen die alleen telefoons die bij die winkel zijn gekocht?

Mvg

Zomg
Maakt niet uit,

Een Nokia care point kijkt niet naar de winkel waar je je N95 hebt aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 13:05:
Hoi

Mvg

Zomg
Natuurlijk kan dit, daar zijn tenslotte NSP's voor..het zijn service centers van Nokia....dus voor alle Nokia toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

Eh... Ja. bedankt! 8)7

Als je toch de beschikking hebt over een data-abonnement, dan kun je ook net zo goed overwegen om te streamen? LCG Jukebox werkt perfect.

Als ik zelf MP3'tjes wil, dan haal ik die van m'n PC i.c.m. met PHP en een lokale webserver enzo. En dan ben ik vaak genoeg thuis om weer ergens nieuwe MP3's vandaan te halen. Maar goed, iedereen heeft weer andere wensen/behoeften natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door SanderTje! op 30-05-2008 13:37 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

leon12345 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 11:21:
[...]

1e is voor de gewone n95 en 2e is voor de n95 8gb neem ik aan?
let wel op dat deze lens alleen 6X inzoomt. dus niet stapsgewijs. Lijkt heel goed, maar als jij een object ver weg wil schieten, heb je meestal dat je en 2x fo 3x zoom wilt.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

SanderTje! schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 13:31:
[...]

Als je toch de beschikking hebt over een data-abonnement, dan kun je ook net zo goed overwegen om te streamen? LCG Jukebox werkt perfect.

...
Ach is ook zo. Maar toch zou ik het wel prettig vinden. Ik zal eens kijken naar dat jukebox.

[ Voor 24% gewijzigd door tomic op 30-05-2008 13:46 ]

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 22:12:
[...]

Even een update... toestel is 3 weken geleden weggegaan ter reparatie en kwam na een kleine 3 weken terug met een software update :X na 2 dagen werkte de speaker al niet meer, dus hij is nu weer 3 weken weg :X
Echt veel plezier heb ik er nog niet van gehad.
En weer een update.
Toestel is weer terug van reparatie. Weer een reset+software update :X :X
Dit keer bijna 4 weken weggeweest.
Ben benieuwd hoe lang 'ie het dit keer blijft doen.
Ik heb het toestel sinds half februari en onderhand heeft de reparateur er meer plezier van gehad dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 00:14
er is op de een of andere manier stof onder me scherm gekomen lijkt het wel iemand enig idee hoe je dit weg kan krijgen?
Moet ik daarvoor de 4 torx schoefjes achter het scherm los halen?
Het is echt heel vervelend met film kijken enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
leon12345 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:22:
er is op de een of andere manier stof onder me scherm gekomen lijkt het wel iemand enig idee hoe je dit weg kan krijgen?
Moet ik daarvoor de 4 torx schoefjes achter het scherm los halen?
Het is echt heel vervelend met film kijken enzo
Kijk hier eens (bij "To Replace The LCD Screen") :

http://www.n95users.com/f.../4058-nokia-n95-tips.html

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 30-05-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik ben hier nieuw maar snuffel al geruime tijd rond op dit forum. Ik heb sinds vandaag een N95 8GB incl de nieuwste firmwire, maar toen ik zo'n 3.5GB aan muziek op de N95 via de PC wilde zetten (dmv usb kabel) deed hij er ruim anderhalf uur over, is dit normaal? Zonee, hoe kan je dit verhelpen?

Alvast bedankt!

owja ik heb gewoon USB 2.0

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2008 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:52:
Hallo, ik ben hier nieuw maar snuffel al geruime tijd rond op dit forum. Ik heb sinds vandaag een N95 8GB incl de nieuwste firmwire, maar toen ik zo'n 3.5GB aan muziek op de N95 via de PC wilde zetten (dmv usb kabel) deed hij er ruim anderhalf uur over, is dit normaal?
Ja. Het is geen high-speed USB. 12Mibit/s dus, en meer niet. Hmm volgens specs is het wel USB 2.0, hoewel dat geen garantie biedt op high-speed. Maar het is bekend dat de flash-interface van de N95, zowel de normale als de 8GB, geen snelheidsrecord breekt. Prik het ding eens in een USB 2.0-gat van je PC (geen antieke hubs gebruiken dus).
Zonee, hoe kan je dit verhelpen?
Nee
Alvast bedankt!
You're welcome :P

[ Voor 21% gewijzigd door Fuzzillogic op 30-05-2008 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:56:
[...]

Ja. Het is geen high-speed USB. 12Mibit/s dus, en meer niet.

[...]

Nee

[...]

You're welcome :P
haha dankje, stom van Nokia :S kleine moeite om dat te fixen lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Mag ik hier een link plaatsen naar software waarmee je zelf apps kunt signen op je N95? Ik heb het zojuist geinstalleerd en het werkt perfect _/-\o_

Hoor graag van de mods of dit is toegestaan, pas daarna zal ik de link plaatsen.

[ Voor 81% gewijzigd door dafmay op 30-05-2008 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik ben hier nieuw maar snuffel al geruime tijd rond op dit forum. Ik heb sinds vandaag een N95 8GB incl de nieuwste firmwire, maar toen ik zo'n 3.5GB aan muziek op de N95 via de PC wilde zetten (dmv usb kabel) deed hij er ruim anderhalf uur over, is dit normaal? Zonee, hoe kan je dit verhelpen?

Alvast bedankt!

Ja is normaal, duurt hier ook ontzettend lang, zit (wel met verlengsnoer, maar daar zit natuurlijk geen electronica in) achterin mijn P35-DS3R moederbord, maar echt snel kan ik het niet noemen nee, ALS je de 8GB al vol krijgt duurt het zowieso een paar uur...

Gelukkig zet je er over het elgemeen elke keer een beetje op en niet 8 GB in 1x.

@ hierboven: denk eht niet, want er is nog altijd Open Signed Online van Symbian signed zelf.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2008 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhmm okee, haha kom er zojuist achter na uur wachten dat telefoon geen .avi bestanden leest voor films. Iemand een programma waarmee je deze om kunt zetten in bestanden die de N95 wel leest?
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 19:43:
Uhmm okee, haha kom er zojuist achter na uur wachten dat telefoon geen .avi bestanden leest voor films. Iemand een programma waarmee je deze om kunt zetten in bestanden die de N95 wel leest?
Bedankt!
PS3 Video 9

[ Voor 15% gewijzigd door dafmay op 30-05-2008 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvast bedankt!

Dat is wederom een reden waarom de N95-1 mijn inziens een behoorlijk voordeel heeft. Het kaartje eruit, in kaartlezer aan je PC, en in no time die 3,5GB op het kaartje. Er weer in douwen (hotswappable, dus toestel hoeft niet uit) en voila. Voegt geen reet toe aan het topic en deze post, i know. Oja, vandaag een 16GB-kaartje gekocht en ben voorlopig weer onder de pannen. Kan niet wachten op de 32GB-kaartjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 19:43:
Bedankt!
Er zijn players die dat direct voor je afspelen op je N95. Zoals bijvoorbeeld CorePlayer. Scheelt je een hoop omzetwerk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:56:
[...]

Ja. Het is geen high-speed USB. 12Mibit/s dus, en meer niet. Hmm volgens specs is het wel USB 2.0, hoewel dat geen garantie biedt op high-speed. Maar het is bekend dat de flash-interface van de N95, zowel de normale als de 8GB, geen snelheidsrecord breekt. Prik het ding eens in een USB 2.0-gat van je PC (geen antieke hubs gebruiken dus).
Flash-interface als in snelheidsoverdracht mbt de N95? .Schiet je niet wat tever door in je programmeerkunstgepraat?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 11:29:
Hoi iedereen,

Sorry als mijn vraagje irritant geeft...ik gebruikte de search al en kon de juiste antwoord op mijn vraag niet vinden.
Dus op dit manier zet ik mijn vraag maar..
Als ik m'n mobiel niet merkte/hoorde, bleek m'n mobiel paar smsjes te ontvangen.
Kan ik niet lezen hoelaat de zenders hebben verstuurd.

Weet een van jullie, hoe ik het kan instellen?
Uw reactie, alstublieft
@Earthquake, Ja, ik heb via berichtgegevens bekeken... Ik krijg bij elke bericht de tijdstip alleen bij het openen zien. Niet die tijdstip, hoelaat de zenders hun berichten hebben verstuurd.
Handig om te weten hoelaat de zenders hebben verstuurd. Dat had ik bij mijn vorige mobiel (6680) wel.

Iemand weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 21:06:
[...]

Dat is wederom een reden waarom de N95-1 mijn inziens een behoorlijk voordeel heeft. Het kaartje eruit, in kaartlezer aan je PC, en in no time die 3,5GB op het kaartje. Er weer in douwen (hotswappable, dus toestel hoeft niet uit) en voila. Voegt geen reet toe aan het topic en deze post, i know. Oja, vandaag een 16GB-kaartje gekocht en ben voorlopig weer onder de pannen. Kan niet wachten op de 32GB-kaartjes. :)
Ja als we nouw weer gaan beginnen:

1. Groter scherm (dus kun je die 8 GB lekker vol proppen met films die je lekker groot kan kijken).
2. Groter RAM-geheugen.
3. Batterij met hogere capaciteit.
4. Betere front camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
[...]

Het voegt wel degelijk zeker wat toe aan dit topic.
Het maakt duidelijk dat hoe groter de flashkaartjes worden, hoe belangrijker de snelheid wordt waarmee data geladen wordt.
En daarmee wordt ook pijnlijk duidelijk wat een behoorlijk nadeel dat vaste geheugen van de
N95-8GB is, als de SD kaartjes in omvang zo snel blijven groeien zal de N95 8GB relatief sneller verouderen dan de N95-1, ongelooflijk maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 21:52:
[...]

Ja als we nouw weer gaan beginnen:

1. Groter scherm (dus kun je die 8 GB lekker vol proppen met films die je lekker groot kan kijken).
2. Groter RAM-geheugen.
3. Batterij met hogere capaciteit.
4. Betere front camera.
Ow shit daar gaan we weer ;) :$

1) minder scherp beeld vanwege dezelfde resolutie toegepast op groter scherm
2) nog nooit een out-of-memory error gehad op mijn originele N95-1
3) hmm dat zal echt geen wereld van verschil uitmaken, maar wel een verbetering
4) lekker belangrijk

en...

5) punt van ALepH is toch echt een hele belangrijke
6) geen camera-lens, dus camera is onbeschermd
7) iets zwaarder, kan net een verschil maken hoe de telefoon aanvoelt

<einde onzin vergelijking>

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 30-05-2008 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
And now for something completely different....

De originele N82 themes, ja ook de mooie zwarte theme :) :

http://www.mediafire.com/?ceizz9b2ykl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm...oud nieuws ;)

*knip* dat forum zien we hier liever niet

[ Voor 55% gewijzigd door pven op 31-05-2008 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Juist ja 8)7

1) waar reageer je op, oftewel *wat* is oud nieuws?
2) link werkt niet voor niet-leden van dat forum

[ Voor 13% gewijzigd door pven op 31-05-2008 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:50
*knip*

Daar hebben we TR's voor uitgevonden. :)

[ Voor 86% gewijzigd door pven op 31-05-2008 11:48 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

[...]

Oja, vandaag een 16GB-kaartje gekocht en ben voorlopig weer onder de pannen. Kan niet wachten op de 32GB-kaartjes. :)
Waar koop je dat 16gb sd-kaartje? nog niet kunnen vinden namelijk in de pricewatch! :*)

[ Voor 32% gewijzigd door tomic op 31-05-2008 11:22 ]

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
[...]

Kan niet wachten op de 32GB-kaartjes. :)
Why stop there? :P Die 32GiB-limiet is een 'specification limit', maar zeker geen 'technical limit'. Er zouden kaartjes op de markt kunnen komen die niet meer voldoen aan de specificatie, maar die tot 2 terabyte aan storage kunnen herbergen. De vraag is gewoon of onze N95 zich strak aan de specificatie houdt, of dat ze de boel wat ruimer interpreteren dan strikt noodzakelijk ;)

Time will tell.
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 21:08:
[...]

Er zijn players die dat direct voor je afspelen op je N95. Zoals bijvoorbeeld CorePlayer. Scheelt je een hoop omzetwerk. :)
CorePlayer vreet dan wel veel meer formaten dan de standaar player, maar hardware acceleration zit er nog niet in. Bijvoorbeeld: de videootjes die je met de N95 zelf opneemt kun je niet meer weergeven via CorePlayer; hij trekt het gewoon niet. De standaar player verbruikt maar iets van 25% CPU bij het weergeven van hetzelfde filmpje.

Enfin, ook met coreplayer moet je converteren. En dan nog zou ik de native player vooralsnog gebruiken, omdat die hardware acceleration heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

is het mogelijk om de telefoon als internet toegangs punt te laten werken dmv bluetooth;
Via wifi maakt de telefoon contact, vervolgens ga je met dat wifi toegangspunt op een PC of laptop het internet op?

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
tomic schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 11:22:
[...]

Waar koop je dat 16gb sd-kaartje? nog niet kunnen vinden namelijk in de pricewatch! :*)
Ja en wat betaal je ervoor?! €100+ zeker.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Oja, vandaag een 16GB-kaartje gekocht en ben voorlopig weer onder de pannen. Kan niet wachten op de 32GB-kaartjes. :)
Volgens mij praat je poep, want kan deze kaartjes zijn nog nergens te vinden. Ebay, Google en zelfs de fabrikanten Sandisk en Kingston hebben deze kaartjes nog niet tussen hun assortiment staan. Ze zijn ook pas voor deze zomer aangekondigd. Ben dus heel benieuwd waar je hem vandaan hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het programma Fring op mijn nokia n95 geinstalleerd. ( www.fring.com )
Moet er nog wat aan uitzoeken maar tot nu toe al met skype kunnen bellen en msnen.

Heb er nu wel 2 vragen over:

Kan je ook via msn bellen ? De optie staat er wle maar de telefoon gaat over en er lijkt bij de ander niks te gebeuren? Doe ik iets verkeerd

En

Kan je de notificatie geluiden wat zachter zetten? Ze noemen het "fringtones" maar zelfs als ik ze verander in een geluidje dat standaard op mijn n95 zit zijn ze keihard (ongeacht volume van het profiel enzo)

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Nou ik heb 'm binnen...

Eerste indruk, geweldig toestel.

Overgestapt van N70 naar deze en ik kan meteen aan de slag zonder teveel zoeken. Het overzetten van berichten en contacten ging perfect. Alleen ik ben de groepen kwijt (bijv. de groep WERK, waar ik alle zakelijk contacten had gekoppeld).
Iemand een methode om ook groepen mee te krijgen in de synchronisatie ?

Verder heb ik wel een vraag over de interne GPS.
Waar kan je zien dat deze aan staat ? En hoe zet je 'm uit (om de accu te sparen).

Ik wil dat de N95 zo min mogelijk verbindingen open heeft staan om de langste standbytijd te krijgen.
Wat ik nu gedaan heb :

- Bluetooth uitgeschakeld
- GSM optie in netwerk modus gekozen (dus geen Dual of UMTS)
- Operator selectie : Handmatig
- Beschikbaarheid WLAN tonen : nooit
- WLAN scan : uit

Zijn er nog meer opties die uitgeschakeld de accu kunnen sparen ?

Ik was een beetje bang dat de N95 wat lomper zou zijn. Maar vergeleken met de N70 valt het juist erg mee. De N95 is minder lang, lichter en even dik. Dus wat dat betreft ook een prima overstap !

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Goed, mijn N95 is gisteravond plots volledig overleden. Als je de batterij er in en uit deed gaf hij soms nog even een kik, maar beeldscherm doofde weer snel.

Geen idee wat er aan de hand is, maar heb Vodafone Vervangende Toestel service, en er is net een koerier langsgeweest om mijn telefoon af te halen en een vervangende N70 achter te laten. Enerzijds goede service (betaal je ook voor uiteraard): binnen vier uur telefoon afgehaald aan huis met vervangend toestel. Anderzijds dus tijdens de reparatie afzien met een N70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
@Upquark: Zelf net ook gezien, linkje verwijderd :).

[ Voor 87% gewijzigd door Marly op 31-05-2008 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
Dat is een 'gewone' SDHC-kaart, dus geen MicroSDHC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Xymox schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 14:04:
Waar kan je zien dat deze aan staat ? En hoe zet je 'm uit (om de accu te sparen).
Er is geen GPS-indicatie. Maar GPS is alleen actief als je software draait die gebruikmaakt van GPS.
Ik wil dat de N95 zo min mogelijk verbindingen open heeft staan om de langste standbytijd te krijgen.
Wat ik nu gedaan heb :

Ja, je telefoon. :+

Serieus, naar mijn mening moet je niet zo krampachtig alle features uitschaken. Ik heb BT continu aan, omdat ik dat vaak gebruik. 3G staat ook aan, hoewel ik meestal toch WLAN gebruik. Operatorselectie mag-ie ook helemaal zelf uitzoeken. Ok, WLAN-scan staat uit, toch vrij nutteloos imo omdat netwerken toch beveiligd zijn.

Het is een toestel om te gebruiken. En als je hem dan wilt gebruiken, dan moet je niet eerst 30 dingen weer gaan inschakelen die je hebt uitgeschakeld onder het mom van stroomverbruik. Boeit het nou echt of je hem om de 3 dagen of 4 dagen moet opladen? I don't think so.

Prik gewoon de acculader in de muur op een praktische plaats, bijv je werkplek, en laadt het apparaat op als daar aanleiding toe is. De verhalen over onnodig stroomverbruik van de lader zijn kul, want het ding wordt niet (merkbaar) warm als je em ingeprikt laat, hence, het ding verbruikt in idle-mode erg weinig (<<1W)

Ook de verhalen van mensen die claimen dat het beter is als je het toestel maar zo vaak mogelijk aan de lader hangt... ik geloof er weinig van eerlijk gezegd, en bovenal is het me het gedoe niet waard voor een halve dag langer stand-by.

Eén ding wel: zorg voor actuele firmware. Vanwege redenen die bijna niemand weet maken de oudere firmwares weinig gebruik van de stroombesparende features van o.a. de CPU. Hoe ze het ooit voor elkaar gekregen hebben om die firmwares dan toch te releasen is mij een raadsel, gezien het grote verschil met de nieuwere.

Enfin, gebruik het ding waar het voor bedoeld is. Accu bijna leeg? Dan aan de lader. Works just fine for me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

Kicken binnen 24 uur is not done

[ Voor 90% gewijzigd door pven op 31-05-2008 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Xymox schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 14:04:
Nou ik heb 'm binnen...

Eerste indruk, geweldig toestel.

Overgestapt van N70 naar deze en ik kan meteen aan de slag zonder teveel zoeken. Het overzetten van berichten en contacten ging perfect. Alleen ik ben de groepen kwijt (bijv. de groep WERK, waar ik alle zakelijk contacten had gekoppeld).
Iemand een methode om ook groepen mee te krijgen in de synchronisatie ?

Wat ik nu gedaan heb :

Ik was een beetje bang dat de N95 wat lomper zou zijn. Maar vergeleken met de N70 valt het juist erg mee. De N95 is minder lang, lichter en even dik. Dus wat dat betreft ook een prima overstap !
Als je bijna alle functies uit wil hebben van dit toestel moet je jezelf echt de vraag gaan stellen of de N95 geen overkill voor je is, er zijn eenvoudiger toestellen op de markt waarbij al die functies standaard uit staan...omdat ze er niet op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

I give up!

Ik probeer al weken VoipCheap (SIP) werkend te krijgen op mijn N95, maar het lukt me niet meer. Ik denk zelfs dat het komt door de nieuwste firmware ofzo, want vroeger had ik het wel gewoon werkend.
Ik heb de normale instellingen gebruikt:
- Proxy/Registrar Server: sip:sip.voipcheap.com
- Realm: voipcheap.com
- Username: <voipcheap username>
- Password: <voipcheap password>
- Public Username: sip:<voipcheap username>@voipcheap.com
Ik heb ook "always on" aanstaan en connect via WIFI.

En trouwens, via me Telfort router kom ik er wel in en ja, ik heb SIP via Telfort gedisabled staan zodat die verbinding niet de verbinding van mijn mobiel in de weg zit. *zucht*

Ik zie dan ook dat er verbinding wordt gemaakt met me WIFI en dan een paar seconden later verschijnt het albekende: "Registration Failed!".

Iemand een idee hoe ik dit kan debuggen? ;(

[ Voor 11% gewijzigd door Rex op 31-05-2008 17:27 ]

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
ReFleXWolf schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 17:24:
I give up!

Ik probeer al weken VoipCheap (SIP) werkend te krijgen op mijn N95, maar het lukt me niet meer. Ik denk zelfs dat het komt door de nieuwste firmware ofzo, want vroeger had ik het wel gewoon werkend.
Ik heb de normale instellingen gebruikt:
- Proxy/Registrar Server: sip:sip.voipcheap.com
- Realm: voipcheap.com
- Username: <voipcheap username>
- Password: <voipcheap password>
- Public Username: sip:<voipcheap username>@voipcheap.com
Ik heb ook "always on" aanstaan en connect via WIFI.

En trouwens, via me Telfort router kom ik er wel in en ja, ik heb SIP via Telfort gedisabled staan zodat die verbinding niet de verbinding van mijn mobiel in de weg zit. *zucht*

Ik zie dan ook dat er verbinding wordt gemaakt met me WIFI en dan een paar seconden later verschijnt het albekende: "Registration Failed!".

Iemand een idee hoe ik dit kan debuggen? ;(
Ik heb zelf van de volgende link de settings gebruikt en dat ging meteen goed :

http://www.marcathing.com...cation-howto-setup-guide/

Ik zie bijv dit ertussen staan : "Public username: your_voipbuster_username@voipbuster.com"

Zowieso handig om poort 5060 te openen op je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Ik dacht bij mezelf: "Duh, pooort 5060 heb ik al jaren open."
Maar toen dacht ik opeens: Hoe weet de router nou de IP van mijn mobiel, want mijn mobiele heeft geen static-ip. Dus ik ff snel proberen te connecten via UMTS (KPN) ipv WIFI..... BANG! "Connected!"

WTF!? :P Nu nog kijken waar het precies aan ligt, want mijn firewall staat uit op me router dus alle poorten zouden dus open moeten staan.

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 14:47:
[...]

Er is geen GPS-indicatie. Maar GPS is alleen actief als je software draait die gebruikmaakt van GPS.

[...]

Ja, je telefoon. :+

Serieus, naar mijn mening moet je niet zo krampachtig alle features uitschaken. Ik heb BT continu aan, omdat ik dat vaak gebruik. 3G staat ook aan, hoewel ik meestal toch WLAN gebruik. Operatorselectie mag-ie ook helemaal zelf uitzoeken. Ok, WLAN-scan staat uit, toch vrij nutteloos imo omdat netwerken toch beveiligd zijn.

Het is een toestel om te gebruiken. En als je hem dan wilt gebruiken, dan moet je niet eerst 30 dingen weer gaan inschakelen die je hebt uitgeschakeld onder het mom van stroomverbruik. Boeit het nou echt of je hem om de 3 dagen of 4 dagen moet opladen? I don't think so.

Prik gewoon de acculader in de muur op een praktische plaats, bijv je werkplek, en laadt het apparaat op als daar aanleiding toe is. De verhalen over onnodig stroomverbruik van de lader zijn kul, want het ding wordt niet (merkbaar) warm als je em ingeprikt laat, hence, het ding verbruikt in idle-mode erg weinig (<<1W)

Ook de verhalen van mensen die claimen dat het beter is als je het toestel maar zo vaak mogelijk aan de lader hangt... ik geloof er weinig van eerlijk gezegd, en bovenal is het me het gedoe niet waard voor een halve dag langer stand-by.

Eén ding wel: zorg voor actuele firmware. Vanwege redenen die bijna niemand weet maken de oudere firmwares weinig gebruik van de stroombesparende features van o.a. de CPU. Hoe ze het ooit voor elkaar gekregen hebben om die firmwares dan toch te releasen is mij een raadsel, gezien het grote verschil met de nieuwere.

Enfin, gebruik het ding waar het voor bedoeld is. Accu bijna leeg? Dan aan de lader. Works just fine for me.
Hier kan ik niks aan toevoegen, helemaal gelijk.

alhoewel.... zo vaak mogelijk opladen in den beginne heeft wel degelijk zin, om de accu te "trainen". Daarna maakt het niet zoveel meer uit. Dus bijna helemaal gelijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 22:07:
And now for something completely different....

De originele N82 themes, ja ook de mooie zwarte theme :) :

http://www.mediafire.com/?ceizz9b2ykl
Thank you very very much! _/-\o_

ps. Toch nog steeds superblij dat ik de apps zelf kan signen. Barak's signMe doet nog steeds z'n job erg goed! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 18:16:
[...]

YW :)

ps. Toch nog steeds superblij dat ik de apps zelf kan signen. Barak's signMe doet nog steeds z'n job erg goed! _/-\o_
Ik gebruik sinds kort Drakkarious Signer. Geen certificaat meer nodig, en apps zijn voor de komende 20 (!) jaar ge-signed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 10:31
Mijn N95 8GB start niet meer op. Hij gaat nog wel aan, maar komt niet verder dan het opstartscherm, Nokia met witte achtergrond.

Ik vermoet dat het fout is gegaan toen ik de telefoon opnieuw wilde opstarten toen die aan de USB zat.. Iemand hier ervaring mee?

Zelf al geprobeerd de batterij eruit te halen en opnieuw te proberen, maar werkte niet.

Is alweer gelukt, weet het niet wat het was... wordt nu toch wel een beetje bang :P Naja.. hier alles weer goed :)

@DafMay Thanks, misschien dat ik binnenkort even een backup maak en dat doe.. Of nieuwe firmware er opzetten.

[ Voor 25% gewijzigd door Sendar op 31-05-2008 19:26 ]

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Sendar schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 19:22:
Mijn N95 8GB start niet meer op. Hij gaat nog wel aan, maar komt niet verder dan het opstartscherm, Nokia met witte achtergrond.

Ik vermoet dat het fout is gegaan toen ik de telefoon opnieuw wilde opstarten toen die aan de USB zat.. Iemand hier ervaring mee?

Zelf al geprobeerd de batterij eruit te halen en opnieuw te proberen, maar werkte niet.
Ik zie zo snel geen oplossing. In het ergste geval kun je met de volgende toets-combinatie een hard reset uitvoeren :

Call key (Green key) + * key + 3 key + power button
(format van je toestel, deze combinatie uitvoeren bij uitgeschakeld toestel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:28
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 18:16:
[...]

Euhm, er zijn een heleboel mensen (waaronder ik) die nieuwsgierig zijn hoe jij aan een 16 GB MicroSD komt. Zou je dat willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Sendar schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 19:22:

Is alweer gelukt, weet het niet wat het was... wordt nu toch wel een beetje bang :P Naja.. hier alles weer goed :)
Ah goed om te horen.
@DafMay Thanks, misschien dat ik binnenkort even een backup maak en dat doe.. Of nieuwe firmware er opzetten.
NP. En nieuwe FW kan zeker geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 10:31
dafmay schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 20:06:

NP. En nieuwe FW kan zeker geen kwaad.
Nee klopt, maar mijn updater liep de hele tijd vast onder vista.. Vandaar vind het altijd zo'n gedoe alles backuppen en weer instellen, maar ja. Volgende week maar eens naar kijken!

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisV1984
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 14:21
Ik vrees dat de 16gb een klein leugentje is. Of een typefoutje 12gb lijkt me dan toch waarschijnlijker, maar of de n95 die vreet, dat durf ik niet te zeggen. ik heb een n95 8gb dus ik prop er geen kaartjes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megalodon_67 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 15:52:
[...]

Als je bijna alle functies uit wil hebben van dit toestel moet je jezelf echt de vraag gaan stellen of de N95 geen overkill voor je is, er zijn eenvoudiger toestellen op de markt waarbij al die functies standaard uit staan...omdat ze er niet op zitten.
Nou, ik ben persoonlijk ook iemand die alles uitzet om stroom te besparen, ik heb al heel wat dingen omgezet om net dat beetje extra te besparen, mijn telefoon MOET namelijk al elke dag aan de lader (gebruik het toestel vrij veel de hele dag).

Vanochtend viel hij tijdens mijn krantenwijk uit, hij zat zonder prik.

Tja zo heb ik een heel lijstje ook:

1. Bluetooth uit (waarom zou je hem aan hebben, voor het zenden even aanzetten is 1 klik werk)
2. WiFi scan uit (waarom zou je willen weten of er netwerken zijn, thuis heb ik mijn eigen, onderweg Vodafone)
3. Schermverlichting op zijn laagst (nog steeds duidelijk leesbaar voor mij)
4. Auto-rotate uit (vind ik persoonlijk niet altijd even fijn want hij draait niet altijd naar mijn zin en bovendien wil ik soms geen rotate als ik bijv. op mijn bed lig)
5. Schermverlichting tijd laag houden (die gebruik ik dan even niet, staat op 60 sec. voor de verandering, want als je je toestel gebruikt is het wel zo makkelijk om verlicht te zijn en zodra je hem dichtschuift is ie zo donker)
6. Netwerk zelf selecteren (ik geloof dat hij dan niet hoeft te zoeken naar netwerken, maar kan ook niet zo zijn)
7. Netwerk op GSM (gebruik ik ook niet, want ik betaal niet voor niets € 9,50 per maand)
8. WiFi power op 4mW (signaal nog steeds prima)
9. WiFi beschikbaarheid uit (ook niet echt nodig, weet heus wel wanneer ik thuis ben)
10. Nieuwste firmware (bespaart ook weer door verbeteringen)
11. Stand-by tijd verlagen (gaat ook vrij snel bij dichtschuiven, dus ook niet in gebruik)

Dat waren ze geloof ik zeg nou niet dat je niet voor niets een N95 heb, want ik vind het best prettig om er even mee te doen.

Enneh owjah ik denk niet dat die adapter zoveel stroom vraag idle dus die heb ik in de stekkerbak van me pc zitten, pc aan = adpater onder stroom = ikkeh thuis = telefoon ff inpluggen (al dzit hij er niet de hele tijd in als ik thuis ben).

Ik zet er dan maar niet bij dat ik de hele dag push-mail gebruik. :X

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2008 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 22:33:
[...]

Nou, ik ben persoonlijk ook iemand die alles uitzet om stroom te besparen, ik heb al heel wat dingen omgezet om net dat beetje extra te besparen, mijn telefoon MOET namelijk al elke dag aan de lader (gebruik het toestel vrij veel de hele dag).
WTH doe je er dan mee, vraag ik me af? De hele dag IM'en op het ding ofzo? De hele dag een internetverbinding open, zeker via wlan, doet de zaak idd geen goed.
7. Netwerk op GSM (gebruik ik ook niet, want ik betaal niet voor niets € 9,50 per maand)
Die snap ik niet. Als je je netwerk op GSM zet, dan heb je ook geen high-speed internetverbinding. Waar betaal je die €9,50 dan voor?
8. WiFi power op 4mW (signaal nog steeds prima)
wifi output power is een maximum (denk ik). Het enige dat je nu bewerkstelligt is dat je minder bereik hebt, omdat die 4mW tekortschieten.

Kijk eens met de energy profiler naar je grootste 'kostenpost'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 23:37:
[...]

WTH doe je er dan mee, vraag ik me af? De hele dag IM'en op het ding ofzo? De hele dag een internetverbinding open, zeker via wlan, doet de zaak idd geen goed.

Nou 's ochtends Radio 538 een uurtje, de hele dag Gmail (push-mail), beetje spelen met GPS, WLAN, zoom.in player etc.

[...]

Die snap ik niet. Als je je netwerk op GSM zet, dan heb je ook geen high-speed internetverbinding. Waar betaal je die €9,50 dan voor?

Deze begrijp je verkeerd, ik had een lijstje gemaakt met (vrijwel) alle besparingen maar achter deze had ik gezet ''(gebruik ik niet, betaal niet voor niets € 9,50)'' dus ik gebruik (uiteraard) gewoon HSDPA.

[...]

wifi output power is een maximum (denk ik). Het enige dat je nu bewerkstelligt is dat je minder bereik hebt, omdat die 4mW tekortschieten.

Bereik zat hier thuis en onderweg Vodafone.

Kijk eens met de energy profiler naar je grootste 'kostenpost'.

Heb daar al eens iets over gehoord, verder nooit geprobeerd, ga hem proberen dank voor de tip :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:20
Ik zit met een probleem, als ik me nokia wil updaten gaat hij op een gegeven moment
mijn nokia herstarten en dan is ook de connectie met de pc verbroken. Hij is dan niet gecrashed
want de batterij hoeft er niet uitgehaald te worden maar ik moet gewoon opnieuw me pincode ingeven

Hij geeft in nokia update service gewoon aan dat er een nieuwe update is en dat hij bezig is de software te bewerken.

Hoop dat iemand tips heeft hiervoor

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 01-06-2008 10:53 . Reden: groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-09 20:18

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Ik heb gisteren mijn N95 8GB binnen gekregen. Tot nu toe een prachtig toestel!!

Zou iemand me even eens een opsomming kunnen geven van de must-have progsels? (of welke jij gebruikt)

bvd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 18:48:
[...]

YW :)
[...]

Ik gebruik sinds kort Drakkarious Signer. Geen certificaat meer nodig, en apps zijn voor de komende 20 (!) jaar ge-signed.
Lekker progsel, net ff aan Google gevraagt, ff lopen prutsen en hoppa werkend :P

Paar dingetjes t.o.v. Open Signed Online:

1. Lastig om elk bestandje nog steeds te signen, dit vermakkelijkt het wel aangezien je nu niet meer afhankelkijk bent van Symbian Signed (kon laatst de hele dag niet signen :( ), maar blijft nog steeds vervelend om alles zelf te signen.

2. Installatie vergt een paar minuutjes en ik was iets te snel gegaan en had dus een stap (3) vrijwel kompleet overgeslagen :P

3. Nog steeds toestel gebonden (open signed online helaas ook), dus iets naar een vriend versturen zit er niet in.

Ik ben overigends even kwijt waarom alles gesigned moet worden, 1. thema makers worden er niet echt mee gestimuleerd. 2. mensen moeten nou alles zelf gaan signen, i.p.v. ff iets snel oversturen meot je nu eerst alles ondertekenen. 3. iedereen signed toch alles wel, dus als er iets loos is (virus o.i.d.) dan wordt het toch gesigned.

Ik zie het liever verdwijnen denk ik.

Edit: ik zit rouwens met een irritante issue, elke keer als ik mijn telefoon start of hem loskoppel van me pc probeert hij iets te installeren en dat lukt dan niet iemand een idee?

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2008 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 11:56:
[...]

Lekker progsel, net ff aan Google gevraagt, ff lopen prutsen en hoppa werkend :P
:) Yep handleiding letterlijk volgen, dan is het een koud kunstje.

Ik had trouwens issue dat de tekst vd handleiding niet te lezen was, waarschijnlijk vanwege donkere achtergrond oid. De tekst volledig selecteren met ctrl-a is dan de oplossing.
Edit: ik zit rouwens met een irritante issue, elke keer als ik mijn telefoon start of hem loskoppel van me pc probeert hij iets te installeren en dat lukt dan niet iemand een idee?
Ik vermoed een installatie bestand op de geheugenkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
ReFresh F5 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 10:39:
Ik heb gisteren mijn N95 8GB binnen gekregen. Tot nu toe een prachtig toestel!!

Zou iemand me even eens een opsomming kunnen geven van de must-have progsels? (of welke jij gebruikt)

bvd ;)
Gebruik de zoekfunctie eerst eens. Deze vraag is deze week nog voorbij gekomen en ik heb een aantal apps genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
richards81 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 10:32:
Ik zit met een probleem, als ik me nokia wil updaten gaat hij op een gegeven moment
mijn nokia herstarten en dan is ook de connectie met de pc verbroken. Hij is dan niet gecrashed
want de batterij hoeft er niet uitgehaald te worden maar ik moet gewoon opnieuw me pincode ingeven

Hij geeft in nokia update service gewoon aan dat er een nieuwe update is en dat hij bezig is de software te bewerken.

Hoop dat iemand tips heeft hiervoor
Vista? Zo ja, er schijnt een probleem te zijn met de updater onder Vista OS. Ikzelf heb er tot nu toe geen last van ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:20
dafmay schreef op zondag 01 juni 2008 @ 13:05:
[...]

Vista? Zo ja, er schijnt een probleem te zijn met de updater onder Vista OS. Ikzelf heb er tot nu toe geen last van ondervonden.
Nee het is onder windows XP :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
richards81 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 13:07:
[...]

Nee het is onder windows XP :'(
Welke usb poort gebruik je, direkt op moederbord is aan te raden ipv een hub. Maw usb poort achter op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op zondag 01 juni 2008 @ 13:03:
[...]

:) Yep handleiding letterlijk volgen, dan is het een koud kunstje.

Ik had trouwens issue dat de tekst vd handleiding niet te lezen was, waarschijnlijk vanwege donkere achtergrond oid. De tekst volledig selecteren met ctrl-a is dan de oplossing.

[...]

Ik vermoed een installatie bestand op de geheugenkaart.
Nah, ik bedoelde dat ik hem had gevonden met Google, je werd er gewoon doorheen gesluisd tijdens de installatie, GOED lezen was de key bij mij (doe ik wel eens niet :P).
Pagina: 1 ... 17 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De laatste tijd worden er veel vragen in dit topic gedumpt zonder enige vorm van eigen inzet. Gelieve eerst te zoeken, ook in deel 8, en daarna pas je vraag te stellen. Vermeld bij je vraag meteen wat je hebt onderzocht en geprobeerd en waarom het niet lijkt te werken.