Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nokia N95 (8GB) - Deel 9 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 ... 40 41 42 Laatste
Acties:
  • 413.622 views

• FreakyNot
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 05-10-2009
quote:
Fuzzillogic schreef op zondag 02 november 2008 @ 17:45:

[edit]Then again, maybo not. De monkey heeft alleen maar een 5V output. Tegenwoordig is alles 5V ja, maar ik had toch ook nog graag andere voltages gezien.
Probeer dan die van A-solar, bevalt prima en heeft 5,5V , 7,5V en 9,5V output en is ook te laden via USB

• X-LimiTed
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 04-03-2013

X-LimiTed

Muay Thai..

Ik heb een vraagje..
Zou ik mijn Omnia i900 omruilen tegen een N95 8gb ( met route66 en carkit )

• xahmol
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16-09 06:19
quote:
Barfman schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:39:
[...]Er werd gevraagd of je ongevraagd online kon, en dat kan dus niet, want je moet altijd iets activeren.
Is volgens mij ook niet waar. Vodafone branded toestellen (iig de mijne) komen out of the box pre-installed met alle internet en MMS toegangspunten. Of je nu een internetabo hebt of niet.

• netblade
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19-09 17:35

netblade

Sunrise

quote:
X-LimiTed schreef op zondag 02 november 2008 @ 20:52:
Ik heb een vraagje..
Zou ik mijn Omnia i900 omruilen tegen een N95 8gb ( met route66 en carkit )
Dat ligt puur aan jezelf, heb je liever symbian of windows mobile, beiden met hun eigen voor en nadelen.

Ikzelf heb een N95 en een Touch Pro, gebruik ze gecombineerd.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• Megalodon_67
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
Heeft hier iemand veel verstand van hoe een GPS antenne er uit moet zien? Moet het bv. een rechte draad zijn of mag het een lange gekronkelde zijn (zoals de leidingen van vloerverwarming wordt aangebracht), of mag het ook een plaat zijn?
Ik vraag dit omdat ik aan het experimenteren ben met de GPS antenne. Gisteren heb ik volgens deze handleiding http://www.noeman.org/gsm...ve-n95-gps-reception.html de GPS antenne gemod d.m.v. een 20 cm lange draad en had na 2 minuten een 'schone fix' (batterij er uit geweest sinds vorige fix) zonder A-GPS. De GSM ontvangst bleek aanzienlijk minder, omdat de GPS draad over de GSM antenne liep en heb deze toen ingekort tot 11 cm (tot aan de speaker), daarna duurde een 'schone fix' 4 minuten. Dat is altijd heel wat beter dan 10 minuten maar ik zit te denken aan een gekronkelde draad aan de binnenzijde van het batterijklepje.
Met de draad van 20 cm hield ik binnenshuis (2 plafonds en een pannendak) op sommige plaatsen GPS-verbinding, met die van 11 cm lukte dat niet meer.

Megalodon_67 wijzigde deze reactie 03-11-2008 18:22 (7%)

• X-LimiTed

X-LimiTed

Muay Thai..

quote:
netblade schreef op maandag 03 november 2008 @ 17:14:
[...]

Dat ligt puur aan jezelf, heb je liever symbian of windows mobile, beiden met hun eigen voor en nadelen.

Ikzelf heb een N95 en een Touch Pro, gebruik ze gecombineerd.
Eerlijk gezegd, maar mij het niet veel uit. Ik heb Symbian UIQ3 gehad.. en ik vond dat persoonlijk zelf fijner werken en "sneller" dan windows mobile..

Prijs/kwaliteit, bedoel ik eerder, zou ik ruilen? Heb alle specification al bekeken maar het is zo 50/50 :D
Dus, iemand prijs de N95 aan.. dan ruil ik ;D

• K
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 28-10-2012

K

I (L) ATI

Weet iemand hoeveel stroom wordt verbruikt door de Nokia N95 als ik deze via een usbkabel verbind met internet die de hele dag aanstaat? De telefoon is ook constant aangesloten op de oplader. Bedankt!

• Fuzzillogic
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19-09 18:23
quote:
K schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:11:
Weet iemand hoeveel stroom wordt verbruikt door de Nokia N95 als ik deze via een usbkabel verbind met internet die de hele dag aanstaat? De telefoon is ook constant aangesloten op de oplader. Bedankt!
Energy Profiler en je weet het. Moet je em wel even lostrekken van de lader, anders kun je niet meten (en is de kans op een crash aanwezig, is me opvallen)

Maarehm, of het nou 1W of 5W is, als-ie toch aan de lader hangt, wat boeit het dan? Bovendien zijn er meldingen geweest dat als het apparaat aan USB hangt dat-ie dan fors meer energie verbruikt. Bluetooth lijkt me sowieso de fijnere oplossing ;)

Je verlichting draadloos bedienen met Arduino? Maak het zelf, met 433MHzForArduino!

• K
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 28-10-2012

K

I (L) ATI

quote:
Fuzzillogic schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:32:
[...]

Energy Profiler en je weet het. Moet je em wel even lostrekken van de lader, anders kun je niet meten (en is de kans op een crash aanwezig, is me opvallen)

Maarehm, of het nou 1W of 5W is, als-ie toch aan de lader hangt, wat boeit het dan? Bovendien zijn er meldingen geweest dat als het apparaat aan USB hangt dat-ie dan fors meer energie verbruikt. Bluetooth lijkt me sowieso de fijnere oplossing ;)
Het maakt uit, omdat ik niet een onverwacht hoge energierekening wil krijgen thuis. Daarom wil ik weten hoeveel stroom hij vreet gedurende de hele dag :).

• Kanarie
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 00:08

Kanarie

Dagen van gras, dagen van stro

quote:
K schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:51:
[...]

Het maakt uit, omdat ik niet een onverwacht hoge energierekening wil krijgen thuis. Daarom wil ik weten hoeveel stroom hij vreet gedurende de hele dag :).
Insignificant vergeleken met de PC waar hij aan hangt.

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

• Fuzzillogic
quote:
K schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:51:
[...]

:? :'(

Je zou natuurlijk even op de lader hebben kunnen kijken om te zien hoeveel W dat ding trekt. En zoals gezegd, een mobiele telefoon die een significante indruk achterlaat op de energienota zou ik niet in mijn broekzak willen hebben. Veel te warm.

Beetje nadenken hè, we zijn wel tweakers. B)

Je verlichting draadloos bedienen met Arduino? Maak het zelf, met 433MHzForArduino!

• X-LimiTed

X-LimiTed

Muay Thai..

Is de interface van een N95 8GB "snel"?
Of sneller dan een Omnia i900..

En hoe lang gaat de batterij mee? bij gewoon gebruik

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 07:51
quote:
X-LimiTed schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 18:55:
Is de interface van een N95 8GB "snel"?
Of sneller dan een Omnia i900..

En hoe lang gaat de batterij mee? bij gewoon gebruik
Over de batterijduur is al veel gezegd in de N95 topics.
Gebruik de search eens d:)b

• Barfman
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 09:15
Vodafone heeft naast het tv kijken via Vodafone Live nu ook een aparte client uitgebracht voor de Nokia N95-8GB. De client biedt een verbeterde tv ervaring, zoals makkelijk switchen tussen live tv en video on demand, een elektronische programmagids en automatische programmaherinneringen. Ik heb de applicatie gedownload via vodafone live en geinstalleerd, en moet zeggen dat het er netjes en snel uitziet. Nederland 1 is gratis, dus je kan lekker testen of het een beetje werkt op je telefoon. Weet niet of het op de gewone N95 kan, dat moet je gewoon even proberen.

http://i36.tinypic.com/2unxelz.jpg http://i37.tinypic.com/8vx89t.jpg

Mijn ervaring is dat het wel lekker werkt, vooral de EPG is erg handig :)
Normaal zie dus tv, maar een screenshot maken met tv lukt niet zo, beeld word dan zwart :P

Barfman wijzigde deze reactie 04-11-2008 20:50 (5%)

System | Racing is in my Blood

• EurEx
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 03-05-2010
godzakke dit is toch ook echt de meest waardeloze telefoon die ik gehad heb..

na al 5 keer gerepareerd te zijn weer een probleem. Als ik op de 9 druk dan sluit hij. Hij doet dus als de rode knop. Als ik bij een smsje de w wil typen sluit hij hem af. Als ik op 9 druk om een nr in te vullen sluit hij het. Iemand bekend in de oren?

Dali: In Admiration of Music

• spNk
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 10:51
quote:
EurEx schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 23:07:

na al 5 keer gerepareerd te zijn weer een probleem. Als ik op de 9 druk dan sluit hij. Hij doet dus als de rode knop. Als ik bij een smsje de w wil typen sluit hij hem af. Als ik op 9 druk om een nr in te vullen sluit hij het. Iemand bekend in de oren?
Misschien moet je er iets voorzichtiger mee om gaan... 5x laten repareren heb ik nog nooit gehoord...

• Megalodon_67
  • Niet online
quote:

Als je 'm al 5x hebt gerepareerd heb je of heel veel pech of je bent te ruw met dit apparaat.
Wat je eens kunt doen is onder het toestenbord kijken of je iets onregelmatigs ziet voordat je weer terug gaat naar de reparateur. Verwijder eerst de cover, zet je nagel tussen de onderste dunne rand en het toetsenbord en beweeg deze naar beide buitenkanten om de spatie zo groot te maken dat je het het toetsenbord er uit kunt wippen.

• Fuzzillogic
quote:
Barfman schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 20:49:
Vodafone heeft naast het tv kijken via Vodafone Live nu ook een aparte client uitgebracht voor de Nokia N95-8GB. De client biedt een verbeterde tv ervaring, zoals makkelijk switchen tussen live tv en video on demand, een elektronische programmagids en automatische programmaherinneringen. Ik heb de applicatie gedownload via vodafone live en geinstalleerd, en moet zeggen dat het er netjes en snel uitziet. Nederland 1 is gratis, dus je kan lekker testen of het een beetje werkt op je telefoon. Weet niet of het op de gewone N95 kan, dat moet je gewoon even proberen.

[afbeelding] [afbeelding]

Mijn ervaring is dat het wel lekker werkt, vooral de EPG is erg handig :)
Normaal zie dus tv, maar een screenshot maken met tv lukt niet zo, beeld word dan zwart :P
Niet verkeerd. Ik hoop dat T-Mobile zich nu gedwongen ziet om ook eens zoiets te maken. En volgens mij kan het zelfs ook wel met J2ME. Ik zou het bijna zelf proberen, maar dat gaat me nou weer net even te ver ;)

Hoe is de resolutie van de VF-streams? QCIF ~130Kibit/s, net als T-Mobile? Dat blijft toch aan de magere kant :(

• Barfman
quote:
Fuzzillogic schreef op woensdag 05 november 2008 @ 00:01:
[...]

Niet verkeerd. Ik hoop dat T-Mobile zich nu gedwongen ziet om ook eens zoiets te maken. En volgens mij kan het zelfs ook wel met J2ME. Ik zou het bijna zelf proberen, maar dat gaat me nou weer net even te ver ;)

Hoe is de resolutie van de VF-streams? QCIF ~130Kibit/s, net als T-Mobile? Dat blijft toch aan de magere kant :(
Hoe kan je dat zien de resolutie van de VF-streams.

• Fuzzillogic
quote:
Barfman schreef op woensdag 05 november 2008 @ 01:12:
[...]

Hoe kan je dat zien de resolutie van de VF-streams.
Met VLC o.a. En wellicht ook CorePlayer.

• Pt0x
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20-09 23:57

Pt0x

Why are we here..

Waar heb je die client vandaan? ik kan hem nergens vinden :S

• Barfman
quote:
Fuzzillogic schreef op woensdag 05 november 2008 @ 09:40:
[...]

Met VLC o.a. En wellicht ook CorePlayer.
Uhmm, de client moet je openen om tv te kijken, hoe kan ik dan met een andere media player de tv stream bekijken. Als ik via internet kijk opend real player automatisch en daar valt niets in te zien. Er is wel een verschil in kwaliteit als ik kijk via de client, die is mooier.

• Barfman
quote:
Pt0x schreef op woensdag 05 november 2008 @ 09:51:
Waar heb je die client vandaan? ik kan hem nergens vinden :S
Naar vodafone live gaan en bovenin de balk kiezen voor het tweede linkje van links (video/muziek icon), dan naar onder scrollen en kiezen voor mobile software, en dan zie je Vodafone TV downloaden staan.

• Fuzzillogic
quote:
Barfman schreef op woensdag 05 november 2008 @ 10:48:
[...]

Uhmm, de client moet je openen om tv te kijken, hoe kan ik dan met een andere media player de tv stream bekijken. Als ik via internet kijk opent real player automatisch en daar valt niets in te zien. Er is wel een verschil in kwaliteit als ik kijk via de client, die is mooier.
Hm, waarschijnlijk wordt er dan dus wel een andere stream gebruikt voor de client. Lekker suf weer! Waarschijnlijk kun je via een HTTP-proxy wel achterhalen welk adres het is, en dan alsnog in VLC op PC bekijken, en gewoon in RealPlayer op de mobiel bekijken.

Dit soort dedicated clients zijn leuk, maar het is NIET leuk als ze je weer de mogelijkheid ontnemen om gewoon de standaardsoftware van je mobiel te gebruiken.

Ik heb geen VF, dus kan er verder niets over zeggen.

• Barfman
quote:
Fuzzillogic schreef op woensdag 05 november 2008 @ 11:21:
[...]

Hm, waarschijnlijk wordt er dan dus wel een andere stream gebruikt voor de client. Lekker suf weer! Waarschijnlijk kun je via een HTTP-proxy wel achterhalen welk adres het is, en dan alsnog in VLC op PC bekijken, en gewoon in RealPlayer op de mobiel bekijken.

Dit soort dedicated clients zijn leuk, maar het is NIET leuk als ze je weer de mogelijkheid ontnemen om gewoon de standaardsoftware van je mobiel te gebruiken.

Ik heb geen VF, dus kan er verder niets over zeggen.
Inderdaad is het soms irritant dat je geen andere software kan gebruiken, maar deze cliënt heeft wel meerwaarde dan alleen tv te kunnen kijken via het portal van Vodafone. Dus is het wel een interessante applicatie.

Btw, hoe kan ik dan het proxy adres achterhalen, ben wel benieuwd eigenlijk.

• Fuzzillogic
quote:
Barfman schreef op woensdag 05 november 2008 @ 12:00:
[...]
Btw, hoe kan ik dan het proxy adres achterhalen, ben wel benieuwd eigenlijk.
Tja da's eigenlijk misschien nog best lastig bedenk ik me. Je kunt een HTTP-proxy draaien, in de hoop dat de applicatie gebruikmaakt van HTTP om zijn data op te vragen. Maar het probleem is dat je dan zelf ook weer op het VF-netwerk moet zitten.

Dus: ga online via je mobiel. Je zit dan op het VF-netwerk. Draai een HTTP-proxy op je PC, bijv. Fiddler. Stel in je mobiel voor de VF-verbinding een proxy-server in, en geef daarbij dus hudige IP-adres op. Start dan de TV-app, om te zien of je iets binnenkrijgt op je PC.

Nog meer far-out: probeer de app in de S60-emulator op je PC te draaien. Dan kun je wel makkelijker data-sniffen.

• Barfman
quote:
Fuzzillogic schreef op woensdag 05 november 2008 @ 12:13:
[...]

Tja da's eigenlijk misschien nog best lastig bedenk ik me. Je kunt een HTTP-proxy draaien, in de hoop dat de applicatie gebruikmaakt van HTTP om zijn data op te vragen. Maar het probleem is dat je dan zelf ook weer op het VF-netwerk moet zitten.

Dus: ga online via je mobiel. Je zit dan op het VF-netwerk. Draai een HTTP-proxy op je PC, bijv. Fiddler. Stel in je mobiel voor de VF-verbinding een proxy-server in, en geef daarbij dus hudige IP-adres op. Start dan de TV-app, om te zien of je iets binnenkrijgt op je PC.

Nog meer far-out: probeer de app in de S60-emulator op je PC te draaien. Dan kun je wel makkelijker data-sniffen.
Nou heb het geprobeerd, maar zonder succes. Ik kom via mijn PC geen eens op het vodafone netwerk, ook niet via de proxy die in mijn toegangspunt staat van mijn mobiel. De emulater wil al helemaal niet online, dus houd het op vrees ik.

• leslinho
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 08:14
Herken het probleem :) Bij mij was het gelukkig na 1 x gerepareerd..
quote:

• xahmol
quote:
Barfman schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 20:49:
Vodafone heeft naast het tv kijken via Vodafone Live nu ook een aparte client uitgebracht voor de Nokia N95-8GB.
Misschien een hele erge dummy vraag, maar waar download ik die app? Zie hem zo snel niet op de Vodafone Live portal (of ben ik blind?). Of komt het omdat ik geen 8GB maar een N95-1 heb?

• friendlyfiend
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 09-08-2018
quote:
leslinho schreef op woensdag 05 november 2008 @ 13:56:
Herken het probleem :) Bij mij was het gelukkig na 1 x gerepareerd..

[...]
Heb ik ook gehad, ff weg gebracht. Toen deed ie een week goed zijn best, maar na die week begon de ellende. Toevallig kwam toen de nieuwste update. Die heb ik geïnstalleerd en sindsdien nooit meer last van gehad.

Maar was zekers irritant. Ik had een 9 in mijn pincode.... balen.

Misschien eens een andere servicepoint proberen?

• friendlyfiend
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 09-08-2018
Ohja, gister heb ik voor het eerst 3G verbinding gehad in Leeuwarden. Het is nu standaard!

Eindelijk eens gebruik maken van de vele opties (ik heb ook wifi, maar toch!)

Werd ook wel eens tijd!

Iemand anders dit opgevallen?

• mregeling
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 07:56
ik kom niet op de vodafone portal?
live.vodafone.com doet het wel maar lijkt wel of die de pagina niet goed laad ofzo?
meer mensen last van??

• Barfman
quote:
xahmol schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:20:
[...]

Misschien een hele erge dummy vraag, maar waar download ik die app? Zie hem zo snel niet op de Vodafone Live portal (of ben ik blind?). Of komt het omdat ik geen 8GB maar een N95-1 heb?
quote:
Barfman schreef op woensdag 05 november 2008 @ 10:52:
[...]

Naar vodafone live gaan en bovenin de balk kiezen voor het tweede linkje van links (video/muziek icon), dan naar onder scrollen en kiezen voor mobile software, en dan zie je Vodafone TV downloaden staan.

Barfman wijzigde deze reactie 05-11-2008 16:44 (32%)

• xahmol
quote:
Barfman schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:43:
[...]Naar vodafone live gaan en bovenin de balk kiezen voor het tweede linkje van links (video/muziek icon), dan naar onder scrollen en kiezen voor mobile software, en dan zie je Vodafone TV downloaden staan.[...]
Nee dus bij mij. Zal dan idd wel 8GB only zijn en kennelijk ziet hij ergens aan dat ik geen 8GB heb.

Er heeft zeker niet iemand een directe link naar de app?

• VodafoneWR
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 26-02-2010

VodafoneWR

Bedrijfsaccount Vodafone

Vodafone Web Relations

quote:
xahmol schreef op woensdag 05 november 2008 @ 17:22:
[...]

Nee dus bij mij. Zal dan idd wel 8GB only zijn en kennelijk ziet hij ergens aan dat ik geen 8GB heb.
Inderdaad, de client is momenteel beschikbaar voor de Nokia N95 8GB, Nokia 6214/Weldon, SonyEricsson C902 Alona en SonyEricsson W910.

• Barfman
quote:
xahmol schreef op woensdag 05 november 2008 @ 17:22:
[...]

Er heeft zeker niet iemand een directe link naar de app?
Ik heb de app onderschept tijdens downloaden gisteren. Ik weet niet of het mag, anders zet ik hem hier wel even neer, je kan het altijd proberen denk ik :P

• Fuzzillogic
quote:
VodafoneWR schreef op woensdag 05 november 2008 @ 18:52:
[...]

Inderdaad, de client is momenteel beschikbaar voor de Nokia N95 8GB, Nokia 6214/Weldon, SonyEricsson C902 Alona en SonyEricsson W910.
Wat een onzin toch weer van VF... Ik zie geen enkele reden waarom de client van de 8GB-versie niet op andere S60v3-toestellen kan draaien. Sterker: iig de W910 kan alleen J2ME, dat zou impliceren dat er (ook) een Java-versie is.

Dus wat je moet doen is even je UA spoofen naar die van de N95 8GB. Opera en Firefox kunnen dat wel, eventueel met een extensie. Kan iemand even de UA-string van de N95 8GB (of andere) hier posten?

• Barfman
quote:
Fuzzillogic schreef op woensdag 05 november 2008 @ 19:04:
[...]

Wat een onzin toch weer van VF... Ik zie geen enkele reden waarom de client van de 8GB-versie niet op andere S60v3-toestellen kan draaien. Sterker: iig de W910 kan alleen J2ME, dat zou impliceren dat er (ook) een Java-versie is.

Dus wat je moet doen is even je UA spoofen naar die van de N95 8GB. Opera en Firefox kunnen dat wel, eventueel met een extensie. Kan iemand even de UA-string van de N95 8GB (of andere) hier posten?
Dit is hem van de N95-8GB versie, hij installeerd automatisch op je telefoon geheugen, misschien dat het daarom eerst voor de 8GB versie is, die heeft dubbel geheugen.

http://i33.tinypic.com/ixbde9.jpg

Barfman wijzigde deze reactie 05-11-2008 19:32 (9%)

• Fuzzillogic
quote:
Barfman schreef op woensdag 05 november 2008 @ 19:30:
[...]

Dit is hem van de N95-8GB versie, hij installeerd automatisch op je telefoon geheugen, misschien dat het daarom eerst voor de 8GB versie is, die heeft dubbel geheugen.
Hoeveelheid flash is gelijk, de 8GB heeft alleen meer RAM. Maar als dat het probleem is dan hebben ze bij VF toch echt andere developers nodig :D

• xahmol
quote:
Fuzzillogic schreef op woensdag 05 november 2008 @ 19:04:
[...]Dus wat je moet doen is even je UA spoofen naar die van de N95 8GB. Opera en Firefox kunnen dat wel, eventueel met een extensie. Kan iemand even de UA-string van de N95 8GB (of andere) hier posten?
Je kan wel de UA string van de 8GB spoofen op je PC, maar de Vodafone Live portal laad niet op de PC (iig niet bij mij). Kennelijk werkt hij alleen via het VF toegangspunt?

En volgens mij kan Opera Mobile of de interne Nokia browser geen UA spoofen. Of mis ik een setting?

• Fuzzillogic
quote:
xahmol schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:11:
[...]

Je kan wel de UA string van de 8GB spoofen op je PC, maar de Vodafone Live portal laad niet op de PC (iig niet bij mij). Kennelijk werkt hij alleen via het VF toegangspunt?
Je gaat wel via je mobiel/simkaart het internet op? Dat toegangspunt moet ook te gebruiken zijn op PC lijkt me. Misschien kun je nog de APN (meen ik) aanpassen in de modemsettings.

Maar ik heb zelf geen VF, ik kan het dus niet testen.

• Barfman
quote:
Fuzzillogic schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:45:
[...]

Je gaat wel via je mobiel/simkaart het internet op? Dat toegangspunt moet ook te gebruiken zijn op PC lijkt me. Misschien kun je nog de APN (meen ik) aanpassen in de modemsettings.

Maar ik heb zelf geen VF, ik kan het dus niet testen.
Ik denk zowiezo dat je er niets aan hebt, want eenmaal geinstalleerd checkt hij toch je telefoon denk ik zodra je connect naar de stream. Ik zal hem wel even posten, als het niet goed is verwijderen ze hem maar. Denk trouwens dat het geen probleem is, want het is freeware ;)
http://www.megaupload.com/?d=M4W7TADQ

• Fuzzillogic
quote:
Barfman schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:56:
[...]

Ik denk zowiezo dat je er niets aan hebt, want eenmaal geinstalleerd checkt hij toch je telefoon denk ik zodra je connect naar de stream. Ik zal hem wel even posten, als het niet goed is verwijderen ze hem maar. Denk trouwens dat het geen probleem is, want het is freeware ;)
Heh nou, hij sputtert wel dat m'n mobiel (N95-1) niet compatible is, maar "toch doorgaan?" kun je mooi met 'ja' beantwoorden. Vervolgens kan ik het programma gewoon starten. Verder kom ik niet uiteraard, want geen vodafone.

• Barfman
Nou ben er achter wat de kwaliteit is van de streams die ik ontvang via de client, 320x240 QVGA 240Kibit/s is wat er bij eigenschappen staat van de stream.

• xahmol
Barfman, dank _/-\o_ d:)b De software werkt. Idd sputtert hij bij installeren dat ik geen compatibel telefoon heb, maar gewoon negeren en hij werkt. Krijg ook goed beeld.

Geen idee waarom ze zeggen dat hij alleen voor de 8GB is want hij werkt vooralsnog uitstekend.

xahmol wijzigde deze reactie 06-11-2008 09:36 (3%)

• xahmol
quote:
Fuzzillogic schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:45:
[...]Je gaat wel via je mobiel/simkaart het internet op? Dat toegangspunt moet ook te gebruiken zijn op PC lijkt me. Misschien kun je nog de APN (meen ik) aanpassen in de modemsettings.
Ow ja, stom, dat kan natuurlijk wel. Gewoon via de phone met mijn PC het internet op. Dom, niet aan gedacht.

Anyway, dankzij Barfman heb ik hem nu en hij werkt.

• Fuzzillogic
quote:
Barfman schreef op donderdag 06 november 2008 @ 07:55:
Nou ben er achter wat de kwaliteit is van de streams die ik ontvang via de client, 320x240 QVGA 240Kibit/s is wat er bij eigenschappen staat van de stream.
Beter! T-Mobile, doe es volgen? Maar dan wel graag (ook) gewoon via een RTSP-llinkje op de TV-webpagina.

• Snippertje
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 14-09 23:24
Mijn scherm van mijn N95 8GB doet het opeens niet meer :? Heel vreemd, echt van het ene op het andere moment. Meer mensen dit gehad? Soms zie ik nog wel wat maar dan is hij helemaal vervormd met allemaal vage kleuren. Hoop niet dat hij defect is ofzo, maar het lijkt er wel sterk op... Bekend probleem?

Edit: Hmm, hij kan een beetje vochtig zijn geworden, nu ik hem heb geföhnt doet die het weer. Kijken of het daaraan lag, want net deed hij het ook al heel even zonder te föhnen echter doet die het nu al langere tijd.

Snippertje wijzigde deze reactie 06-11-2008 23:28 (26%)

PSN: Snippertje1989 | Steam: Sniper004

• patrickt35
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19-09 17:05
Mijn N95 is inmiddels 1,5 jaar oud. Nu is een gedeelte van het toetsenbord minder fel verlicht.
Na het eventjes oplichten van het toetsenbord zag ik dat er 1 blauw ledje defect is. Valt dit onder de garantie?

• earthknake
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 09:20
Kan ik eigenlijk de mass memory van mijn Nokia N95 8GB veilig formatten met bv Killdisk? Dus dat echt alle data er af is... Kon dat in andere topics niet vinden.

• Fuzzillogic
Jeuj gelukt \o/

Om Swim te installeren moest ik weer langs Symbian Signed. Ik was het spuugzat, dus ik heb de boel maar gehackt adhv dit artikel op Decoder. Works like a charm. En nu ik de boel toch gehackt heb, meteen maar even kijken of ik het ActiveStandby-scherm eens kan ontdoen van de drek. De tool daarvoor op Decoder werkt niet goed, hij verwijdert ook de calendar. Da's niet de bedoeling. Zeer waarschijnlijk omdat deze eigenlijk bedoeld is voor de N82.

Maar ziedaar! Active standby cleanded! Werkt perfect! De Zoek, WLAN, en Delen-regel zijn nu verdwenen uit de active standby, waardoor er meer ruimte is voor andere plug-ins.

Dus:
  • Hack het OS met linkje van Decoder
  • Zet ActiveStandby tijdelijk UIT
  • CapsOff
  • Kopieer en wijzig AIPluginDefinition.rsc, volgens Ordinary Teacher
  • CapsOn
  • Zet ActiveStandby weer aan
Voor de N95-1 v30.0.015 heb ik een reeds aangepaste AIPluginDefinition.rsc. Zet deze dus in c:\resource. Zoek, WLAN scan en delen zijn hier dus uit verwijderd. Geen garanties tho, ik kan het alleen testen op mijn eigen mobiel...

Nog wat tips:
  • Om de boel te resetten: Zet ActiveStandby uit, verwijder c:\resource\AIPluginDefinition.rsc, zet ActiveStandby weer aan.
  • Je hebt altijd een backup in z:\resource\AIPluginDefinition.rsc
  • De agenda en taken gaan niet opeens alle ruimte innemen heb ik gemerkt. Een of twee standaard-plug-ins laten staan zal geen probleem zijn qua ruimte.

• Megalodon_67
  • Niet online
quote:
Fuzzillogic schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 16:22:
Jeuj gelukt \o/

Om Swim te installeren moest ik weer langs Symbian Signed. Ik was het spuugzat, dus ik heb de boel maar gehackt adhv dit artikel op Decoder. Works like a charm. En nu ik de boel toch gehackt heb, meteen maar even kijken of ik het ActiveStandby-scherm eens kan ontdoen van de drek. De tool daarvoor op Decoder werkt niet goed, hij verwijdert ook de calendar. Da's niet de bedoeling. Zeer waarschijnlijk omdat deze eigenlijk bedoeld is voor de N82.

Maar ziedaar! Active standby cleanded! Werkt perfect! De Zoek, WLAN, en Delen-regel zijn nu verdwenen uit de active standby, waardoor er meer ruimte is voor andere plug-ins.

Dus:
  • CapsOff
  • CapsOn
Voor de N95-1 v30.0.015 heb ik een reeds aangepaste AIPluginDefinition.rsc. Zet deze dus in c:\resource. Zoek, WLAN scan en delen zijn hier dus uit verwijderd. Geen garanties tho, ik kan het alleen testen op mijn eigen mobiel...

Nog wat tips:
  • Om de boel te resetten: Zet ActiveStandby uit, verwijder c:\resource\AIPluginDefinition.rsc, zet ActiveStandby weer aan.
  • De agenda en taken gaan niet opeens alle ruimte innemen heb ik gemerkt. Een of twee standaard-plug-ins laten staan zal geen probleem zijn qua ruimte.
Is er ook een mogelijkheid om meer snelkoppelingen op het bureaublad (standbyscherm) te plaatsen met deze of andere hacks? Ik heb niet genoeg aan de standaard van 6 en moet te vaak naar Menu en Toepassingen doorklikken.

• dafmay
  • Registratie: juli 2004
  • Nu online
quote:
Fuzzillogic schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 16:22:
Jeuj gelukt \o/

Dus:
  • CapsOff
  • CapsOn

Nog wat tips:
Hier ook gelukt, dank voor het aangepaste .rsc bestand.

• Fuzzillogic
quote:
Megalodon_67 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 16:47:
[...]

Is er ook een mogelijkheid om meer snelkoppelingen op het bureaublad (standbyscherm) te plaatsen met deze of andere hacks? Ik heb niet genoeg aan de standaard van 6 en moet te vaak naar Menu en Toepassingen doorklikken.
Niet met deze hack iig. Maar je kunt dan toch je menu beter inrichten?

• Barfman
quote:
Ik heb me n95 al een half jaartje gehackt op deze manier, de makers van de hack zitten op http://www.symbian-freak.com/ ,op het forum onder modding kan je allemaal plugins downloaden die je kan gebruiken oa in active standby. Je moet maar eens kijken op dat forum, je kan ongeloofelijk veel met een gehackt telefoon :P

• Fuzzillogic
quote:
Barfman schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 17:38:
[...]

Je moet maar eens kijken op dat forum, je kan ongeloofelijk veel met een gehackt telefoon :P
Hmm, zoals? Je moet je registreren daar, maar ik vond de signaal/ruis-verhouding nogal laag, toen ik daar eens via bug-me-not keek.

Leuke plug-ins voor AS zijn wel welkom tho.

• dafmay
  • Nu online
quote:
Barfman schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 17:38:
[...]

Ik heb me n95 al een half jaartje gehackt op deze manier, de makers van de hack zitten op http://www.symbian-freak.com/ ,op het forum onder modding kan je allemaal plugins downloaden die je kan gebruiken oa in active standby. Je moet maar eens kijken op dat forum, je kan ongeloofelijk veel met een gehackt telefoon :P
Ik heb me geregistreerd. Op het forum, waar kan ik nu plugins dl-en voor AS? Thanks.

• Barfman
Beetje zelf moeite doen he jongens :)

http://www.symbian-freak.com/forum/viewtopic.php?t=21439

Ik gebruikte het woordje plugins, maar ik bedoel eigenlijk patches die je via plugins met rompatcher kan gebruiken. Je kan je start-up screen veranderen, je start-up geluidje, verborgen menu's tevoorschijn halen, geluid van je camera uitzetten en het lampje, alle icon's kan je veranderen door zelf mooie icons te maken.

Barfman wijzigde deze reactie 08-11-2008 20:14 (104%)

• dafmay
  • Nu online
quote:
Barfman schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 20:08:
Beetje zelf moeite doen he jongens :)

http://www.symbian-freak.com/forum/viewtopic.php?t=21439

Ik gebruikte het woordje plugins, maar ik bedoel eigenlijk patches die je via plugins met rompatcher kan gebruiken. Je kan je start-up screen veranderen, je start-up geluidje, verborgen menu's tevoorschijn halen, geluid van je camera uitzetten en het lampje, alle icon's kan je veranderen door zelf mooie icons te maken.
Moeite had ik zeker gedaan, maar omdat jij "plugins" had genoemd kon ik het dus niet vinden. Dank in ieder geval, ik ga eens rustig de patches bekijken....

...valt mij allemaal tegen, weinig tot geen interessante hacks. Zodra er een hack wordt gevonden voor het uitbreiden van shortcuts op standby screen, dan heb ik er pas iets aan.

dafmay wijzigde deze reactie 08-11-2008 20:42 (11%)

• Barfman
quote:
dafmay schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 20:31:
[...]

Moeite had ik zeker gedaan, maar omdat jij "plugins" had genoemd kon ik het dus niet vinden. Dank in ieder geval, ik ga eens rustig de patches bekijken....

...valt mij allemaal tegen, weinig tot geen interessante hacks. Zodra er een hack wordt gevonden voor het uitbreiden van shortcuts op standby screen, dan heb ik er pas iets aan.
Bedoel je shortscuts waar bijv zoeken en wlan staan, dat je daar andere shortcuts kan plaatsen.

• dafmay
  • Nu online
quote:
Barfman schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 22:14:
[...]

Bedoel je shortscuts waar bijv zoeken en wlan staan, dat je daar andere shortcuts kan plaatsen.
Exact. Zoals bijv bij Handy Shell waarbij je 2 regels met shortcuts hebt..erg handig.

• patrickt35
Sorry jongens, maar binnenkort ga ik dit topic niet meer volgen wegens de aanschaf van een N85.

• patrickt35
Een goede keus overigens?

• ALepH
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 04-05-2015
quote:
Natuurlijk, maar of dat jouw melding waard is hier betwijfel ik.

Het OLED-scherm op de N85 is natuurlijk leuk maar bij fel daglicht is het een ramp. Je kan het nauwelijks aflezen (downside van een nog niet 100% uitontwikkelde techniek). De GPS-module schijnt nogal wat problemen te geven (check het N85 topic maar), alhoewel er nu wel een SiRF III Chip inzit. De TI-chip die in de N95 zit heeft mij nog nooit, maar dan ook nooit een probleem gegeven, altijd vaste waarde tot nu toe. Het schijnt dat de slider (weer zoiets waar ik nooit een probleem mee gehad heb met de N95-1) ook niet al te vast zit.

Zo blijf je pro's en cons afwegen. Mijn N96 is al exit en na een tijdje de N85 geprobeerd te hebben, ben ik wederom terug bij mijn N95-1. Tot nu toe ben ik hier het meest happy mee kwa functionaliteit en vooral betrouwbaarheid.

Veel geluk met jouw nieuwe N85, ik blijf voorlopig tevreden met mijn N95-1. :)

• --Christiaan--
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 19-08 20:08
quote:
Judge Duck schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 00:00:
Weet iemand of er een (gratis) applicatie bestaat welke mijn sms inbox en verzonden items van een wachtwoord voorziet? Heb al verschillende symbian fora afgezocht maar kan niet echt iets vinden hier over.
Advanced Device Lock

• Megalodon_67
  • Niet online
quote:
ALepH schreef op zondag 09 november 2008 @ 02:55:
[...]

Natuurlijk, maar of dat jouw melding waard is hier betwijfel ik.

Het OLED-scherm op de N85 is natuurlijk leuk maar bij fel daglicht is het een ramp. Je kan het nauwelijks aflezen (downside van een nog niet 100% uitontwikkelde techniek). De GPS-module schijnt nogal wat problemen te geven (check het N85 topic maar), alhoewel er nu wel een SiRF III Chip inzit. De TI-chip die in de N95 zit heeft mij nog nooit, maar dan ook nooit een probleem gegeven, altijd vaste waarde tot nu toe. Het schijnt dat de slider (weer zoiets waar ik nooit een probleem mee gehad heb met de N95-1) ook niet al te vast zit.

Zo blijf je pro's en cons afwegen. Mijn N96 is al exit en na een tijdje de N85 geprobeerd te hebben, ben ik wederom terug bij mijn N95-1. Tot nu toe ben ik hier het meest happy mee kwa functionaliteit en vooral betrouwbaarheid.

Veel geluk met jouw nieuwe N85, ik blijf voorlopig tevreden met mijn N95-1. :)
Je hebt vrij dure toestellen 'even' uitgeprobeerd, hoe doe je dat? Gewoon los kopen en daarna op Marktplaats zetten o.i.d.?

Megalodon_67 wijzigde deze reactie 09-11-2008 12:25 (17%)

• dafmay
  • Nu online
Ik gebruik Voipbuster en SIP profiel voor goedkoper bellen. Nu wil ik ook sms-en via het goedkope Voipbuster tarief. Hiervoor heb ik de BetamaxSMS java app geinstalleerd. Settings staan goed, mijn mobiele tel nr is geverifieerd bij Voipbuster. SSL/HTTPS staat uit, Country code : 31. Maar bij het versturen van een sms krijg ik steeds de volgende melding :
"Session lost. Click here to go back to the login page in part 1/1"
Ik heb connectie via SIP Voipbuster. Iemand enig idee wat er loos is?

Eh schiet mij maar lek, SSL/HTTPS was de boosdoener, die moet voor Voipbuster aanstaan....

dafmay wijzigde deze reactie 09-11-2008 18:00 (10%)

• Fonk
  • Laatst online: 02-01-2018
Hallo allemaal,

Ik ben nog steeds erg gelukkig met de N95 8GB en zie ook geen reden na het bestuderen van reviews om hem te vervangen voor een N96.

Even over het geluid.. ik heb wel uh zeg maar ´verwende oren´ dus ook erg goed hifi spul thuis staan, ik dacht laat ik hem daar eens op aan sluiten.. maar..

het geluid via de koptelefoon is perfect zonder ´hiss´ de tv/audio output heeft dat bij mij wel.

Hebben meer mensen dit ook ?

Ik heb dus een zachte digitale hiss .. of lage zoom is het meer als ik muziek afspeel via de audio uitgang op me NAD amp. (kan je goed horen tussen de pauze van 2 nummers)

Het is niet zoals de N95 in het begin had (die had dat geloof ik juist via de koptelefoon)

• Kanarie

Kanarie

quote:
De hiss komt van de hogere output bij A/V mode. Dan werkt het audiokanaal als een line-out, gooi er wat impedantie tussen.
Overigens vond ik de output van de koptelefoon ook niet bepaald clean. Zit gewoon noise doorheen die je met een gevoelige koptelefoon makkelijk oppikt.

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

• Fonk
quote:
Kanarie schreef op zondag 09 november 2008 @ 20:01:
[...]

De hiss komt van de hogere output bij A/V mode. Dan werkt het audiokanaal als een line-out, gooi er wat impedantie tussen.
Overigens vond ik de output van de koptelefoon ook niet bepaald clean. Zit gewoon noise doorheen die je met een gevoelige koptelefoon makkelijk oppikt.
Ja, er viel me trouwens wel iets op. Ik gebruik normaal de bijgeleverde Tv out kabel, nu probeer ik het net met een simpele L/R kabel en wat blijkt? geen storing.

De storing zit in mijn nokia tv kabel, zelf het geluid is van een lager volume door die kabel dan een 'normale' audio kabel.

Wat betreft de kaliteit ben ik toch wel erg te spreken, maar ik denk ook dat het wel aan de oordopjes ligt en natuurlijk de media.

Ik heb al me mp3's op minimaal 192 en allemaal ge-gain'd met (mp3gain).
mp3gain is echt een handige tool en gratis om al je mp3's qua volume gelijk te houden, zo heb je geen grote verschillen in dynamiek en volume als je shuffle gebruikt.

Ik ga denk ik een nieuwe tv out kabel kopen, want deze nokia kabel is stuk :P
Hopelijk heeft monster kabels er een die op de N95 8 Gb past. Effe zoeken.

• Fuzzillogic
quote:
Fonk schreef op zondag 09 november 2008 @ 20:17:
[...]

Ja, er viel me trouwens wel iets op. Ik gebruik normaal de bijgeleverde Tv out kabel, nu probeer ik het net met een simpele L/R kabel en wat blijkt? geen storing.
Zou het dan niet kunnen zijn dat je mobiel met je simpele kabel automatisch geen video-out doet, maar alleen audio? Video kan wel aardig wat ruis opleveren door overspraak lijkt me. Oftwewel: probeer de Nokia-kabel eens, maar disable de video-out.

• Fonk
quote:
Fuzzillogic schreef op zondag 09 november 2008 @ 20:47:
[...]

Zou het dan niet kunnen zijn dat je mobiel met je simpele kabel automatisch geen video-out doet, maar alleen audio? Video kan wel aardig wat ruis opleveren door overspraak lijkt me. Oftwewel: probeer de Nokia-kabel eens, maar disable de video-out.
Ik zou de video wel uit willen zetten maar weet niet hoe haha
Als ik die kabel er in doe zegt ie: Gebruik mic van de telefoon. Toen ik een normale audio kabel er in deed kreeg ik 4 opties.

• Spurlie
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 09-09 11:53
Ik heb nu al een tijdje Tomtom 6.020 (8300) met de 'Benelux-map' v280.0 op mijn N95 en interne gps draaien, samen met GPSd.

De laatste tijd heb ik echter gemerkt dat de kaarten niet op alle plaatsen kloppen en dus verouderd zijn.
Weet iemand welke Tomtom versie de laatste is die met de interne gps werkt? Of als een nieuwere versie niet mogelijk is, weet iemand welke kaarten nog werken met deze versie van Tomtom?

• pietervanzutven
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 12-06 16:07
quote:
Fonk schreef op zondag 09 november 2008 @ 21:58:
[...]
Ik zou de video wel uit willen zetten maar weet niet hoe haha
Als ik die kabel er in doe zegt ie: Gebruik mic van de telefoon. Toen ik een normale audio kabel er in deed kreeg ik 4 opties.
Dat kun je bij Toebehoren instellen (menu -> instrumntn -> instell. -> algemeen -> toebehoren).

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
quote:
Spurlie schreef op maandag 10 november 2008 @ 00:36:
Ik heb nu al een tijdje Tomtom 6.020 (8300) met de 'Benelux-map' v280.0 op mijn N95 en interne gps draaien, samen met GPSd.

De laatste tijd heb ik echter gemerkt dat de kaarten niet op alle plaatsen kloppen en dus verouderd zijn.
Weet iemand welke Tomtom versie de laatste is die met de interne gps werkt? Of als een nieuwere versie niet mogelijk is, weet iemand welke kaarten nog werken met deze versie van Tomtom?
Zou ik ook wel willen weten. Is er geen TT 7 of 8 voor de N95?

• ALepH
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 04-05-2015
quote:
Dj-sannieboy schreef op maandag 10 november 2008 @ 10:53:
[...]

Zou ik ook wel willen weten. Is er geen TT 7 of 8 voor de N95?
Nee, zelfs officieel geen TT 6. Hier is zoveel al over gesproken op GoT, dat je via de search genoeg antwoorden kan krijgen.

• Spurlie
quote:
ALepH schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:44:
[...]

Nee, zelfs officieel geen TT 6. Hier is zoveel al over gesproken op GoT, dat je via de search genoeg antwoorden kan krijgen.
Zo kan je natuurlijk iedere vraag hier heel makkelijk weg wimpelen...... Kan je net zo goed dit topic op slot gooien en als laatste post plaatsen: Heb geduld en zoek gerust in de duizenden posts over dit onderwerp, vroeg of laat zul jeje antwoord vinden :?
Het antwoord op mijn vraag kan ik overigens niet zo 123 vinden door de search hier te gebruiken.

• patrickt35
quote:
Spurlie schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:54:
[...]

Zo kan je natuurlijk iedere vraag hier heel makkelijk weg wimpelen...... Kan je net zo goed dit topic op slot gooien en als laatste post plaatsen: Heb geduld en zoek gerust in de duizenden posts over dit onderwerp, vroeg of laat zul jeje antwoord vinden :?
Het antwoord op mijn vraag kan ik overigens niet zo 123 vinden door de search hier te gebruiken.
Zoekresultaat TomTom in dit topic:
TomTom

patrickt35 wijzigde deze reactie 10-11-2008 16:20 (8%)

• Spurlie
Nogmaals. Ik wist niet dat dit topic alleen als database gebruikt mag worden waar je in mag zoeken 8)7 :?

Zoals in mijn vorige post aangegeven kan ik niet het antwoord vinden op mijn vraag....
Mijn vraag:
quote:
Spurlie schreef op maandag 10 november 2008 @ 00:36:

Antwoorden die in de buurt komen:
quote:
pven schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 19:11:
Versie 6.75 is (uit mijn hoofd) de meest recente die je kan gebruiiken. Je navigeert met TT6 en de kaarten vanaf versie 7 werken daar helaas niet mee. Het zal dus regelmatig voorkomen dat je omrijdt bij de nieuwere wegen. Ik persoonlijk gebruik TT6 alleen voor nood en pak een echte TomTom als ik ergens op tijd moet zijn. :Y)
quote:
bigdaddie schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 06:55:
het is TomTom versie 6.020 8300 en deze werkt alleen met kaarten versie 6.75 1409, hogere versies werken niet...
Het tweede deel van mijn vraag is hiermee wellicht beantwoord, dat waarschijnlijk de 6.75 kaarten de meest recente zijn die werken. Waarschijnlijk, want deze posts stammen uit mei 2008 en inmiddels kan alweer van alles veranderd zijn.
Maar het eerste deel van mijn vraag is hiermee niet beantwoord, namelijk: Weet iemand welke Tomtom versie de laatste is die met de interne gps werkt?

Kan best dat er tussen mei 2008 en november 2008 een nieuwere versie is die werkt met de interne gps van de n95. Misschien een opgepoetste 6.02 versie door een hobbyist waar de nieuwere kaarten wel mee werken, een nieuwere versie van Tomtom zelf? etc. etc.

• Barfman
quote:
Spurlie schreef op maandag 10 november 2008 @ 16:53:
Nogmaals. Ik wist niet dat dit topic alleen als database gebruikt mag worden waar je in mag zoeken 8)7 :?

Zoals in mijn vorige post aangegeven kan ik niet het antwoord vinden op mijn vraag....
Mijn vraag:
[...]

Antwoorden die in de buurt komen:

[...]

[...]

Het tweede deel van mijn vraag is hiermee wellicht beantwoord, dat waarschijnlijk de 6.75 kaarten de meest recente zijn die werken. Waarschijnlijk, want deze posts stammen uit mei 2008 en inmiddels kan alweer van alles veranderd zijn.
Maar het eerste deel van mijn vraag is hiermee niet beantwoord, namelijk: Weet iemand welke Tomtom versie de laatste is die met de interne gps werkt?

Kan best dat er tussen mei 2008 en november 2008 een nieuwere versie is die werkt met de interne gps van de n95. Misschien een opgepoetste 6.02 versie door een hobbyist waar de nieuwere kaarten wel mee werken, een nieuwere versie van Tomtom zelf? etc. etc.
Er is maar 1 versie en je hebt die al, dat is ook de laatste en de enige die er is. Verder hoef je niet te zoeken hoor, maar verwacht dan ook niet dat mensen je vragen snel zullen beantwoorden, en al helemaal niet over iets wat eigenlijk niet legaal is.

• hetnet
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 29-03 17:03
quote:
Barfman schreef op maandag 10 november 2008 @ 18:42:
[...]

Er is maar 1 versie en je hebt die al, dat is ook de laatste en de enige die er is. Verder hoef je niet te zoeken hoor, maar verwacht dan ook niet dat mensen je vragen snel zullen beantwoorden, en al helemaal niet over iets wat eigenlijk niet legaal is.
Weet je wat ik me afvraag : der is ook een TT versie (Welke weet ik niet) die met S60 werkt en apparte GPS muis.
Zou die versie ook met GPSd werken ? is er al iemand die dat geprobeerdt heeft ?

Denk dat ik vannavond ook maar eens een avondje aan de TT ga besteden, kijken of ik zelf ook een en ander over dat onderwerp kan vinden :)

• FreakyNot
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 05-10-2009
Dat zou dan TT Mobile 5 moeten zijn.... draait op S60v2, nadeel: geen recente kaarten

• pim89
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 12-08 21:39
Mijn moeder heeft sinds 2 maanden een Nokia N95-2 van T-Mobile, dit toestel is branded. Nu heeft zij er een probleem mee. Wanneer ze haar agenda wil synchroniseren met dit toestel krijgt ze de melding dat haar geheugen vol is. Ik heb in het systeem gekeken en zag dat dit niet het geval is.
We zijn naar een Nokia Care Point gegaan met deze klacht, en deze winkel heeft het toestel naar Nokia gestuurd. Vandaag kregen we het toestel terug, maar nog steeds krijgen we dezelfde fout. Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen?

Pim

• Fuzzillogic
quote:
pim89 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 18:24:
Wanneer ze haar agenda wil synchroniseren met dit toestel krijgt ze de melding dat haar geheugen vol is. Ik heb in het systeem gekeken en zag dat dit niet het geval is.
Contacten en agendaitems worden op het interne flash opgeslagen, niet de 8GB-drive, dus controleer of daar wel voldoende ruimte is. Misschien ook dat het RAM gewoon volloopt. Kijk dus of je nog andere geheugenvretende applicaties hebt draaien, en sluit ze zonodig af. En ik denk dat het ook niet handig is om jaren aan data te gaan synchroniseren, dus beperk de hoeveelheid oude data een beetje ☺

• pim89
Ik snap deze punten en heb deze ook allemaal gecontroleerd. De agenda wordt tot een maand oud opgeslagen, alle applicaties zijn afgesloten en het interne geheugen heeft ook nog genoeg ruimte vrij.

• X-LimiTed

X-LimiTed

Muay Thai..

Is het normaal dat er een klein beetje speling op de N95-8GB zit?

• Marly
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 02:35
quote:
X-LimiTed schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 22:37:
Is het normaal dat er een klein beetje speling op de N95-8GB zit?
Je bedoelt de slider ? Wanneer het echt maar een klein beetje is, is het normaal, ja.

• Dropsen
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 05-06-2015
Heeft iemand een idee waarom mijn N95-8GB veel moeite heeft met het koppelen van de namen aan een nummer? Eerst dacht ik dat ik een bepaald nummer dubbel in mijn telefoonboek had staan, waardoor de telefoon niet weet welke naam hij neer moet zetten en dus het nummer weergeeft, maar hij doet het bij alle nummers. Mijn sms-inbox is rampzalig onoverzichtelijk zonder de namen bij de smsjes...

• X-LimiTed

X-LimiTed

Muay Thai..

quote:
MarlyS schreef op woensdag 12 november 2008 @ 02:04:
[...]

Je bedoelt de slider ? Wanneer het echt maar een klein beetje is, is het normaal, ja.
Speling van 0,5mm.. maar geeft irritant getikt als ik op de rode knop duw voor het neerleggen van de telefoon

• Kanarie

Kanarie

quote:
X-LimiTed schreef op woensdag 12 november 2008 @ 12:55:
[...]

Speling van 0,5mm.. maar geeft irritant getikt als ik op de rode knop duw voor het neerleggen van de telefoon
Kun je zelf repareren als je wilt of laten doen bij een NSP.

• Megalodon_67
  • Niet online
quote:
X-LimiTed schreef op woensdag 12 november 2008 @ 12:55:
[...]

Een halve mm speling is veel en als je er last van hebt niet twijfelen maar naar een NSP gaan. Bij toestellen uit deze prijsklasse is dit echt onaanvaardbaar.

• patrickt35
quote:
Megalodon_67 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 17:54:
[...]

Een halve mm speling is veel en als je er last van hebt niet twijfelen maar naar een NSP gaan. Bij toestellen uit deze prijsklasse is dit echt onaanvaardbaar.
Volgens de NSP hier in de buurt, worden de sliders pas vervangen wanneer het toestel zowat uit elkaar valt.
Orders Nokia.

• Megalodon_67
  • Niet online
quote:
patrickt35 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 22:58:
[...]

Volgens de NSP hier in de buurt, worden de sliders pas vervangen wanneer het toestel zowat uit elkaar valt.
Orders Nokia.
Ik ben ook met een speling op de slider naar een NSP (Kreuze Telecom te Beek) geweest en die zeiden inderdaad dat het volgens bepaalde normen een garantiezaak is. Maar mijn N95-1 maakte klapperende geluiden tijdens het toetsenbord gebruik en dat was behoorlijk irritant. Van bijna uit elkaar vallen was geen sprake maar ik kan je verzekeren dat als ik was weggestuurd met dat manco ik andere stappen had ondernomen. Een toestel van dit kaliber en dito aanschafprijs mag dit soort gebreken niet hebben, period.

• Robbie T
Wat betreft de speling.
Anders gebruik je even de zoekfunctie.
Zeker in de eerste 3 delen is daar erg veel over gezegd.

• Jarnoootje
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 12:34
Beste mensen,

Ik heb sinds een paar maand een probleem met het synchroniseren van mijn N95 met Microsoft outlook.

Tijdens het synchroniseren krijg ik de volgende foutmelding;

PC Sync-informatie.

Er is een probleem opgetreden en PC Sync heeft de synchronisatie beëindigd.

--------------------------------------------------------------------------------
Mogelijke oplossing

Controleer de synchronisatie-instellingen en zorg ervoor dat uw telefoon op niet-actief staat. Start de synchronisatie vervolgens opnieuw.

Na de instellingen van pc-suite en die van mijn telefoon gechekt te hebben, waar overgens nooit wat aan veranderd is, ben ik nu ideeloos wat ik er aan kan doen.

De zoekfunctie hier heeft weinig opgeleverd helaas.

Kan iemand mij misschien helpen?

• Robbie T
quote:
Jarnoootje schreef op donderdag 13 november 2008 @ 11:46:
Beste mensen,

Ik heb sinds een paar maand een probleem met het synchroniseren van mijn N95 met Microsoft outlook.

Tijdens het synchroniseren krijg ik de volgende foutmelding;

PC Sync-informatie.

Er is een probleem opgetreden en PC Sync heeft de synchronisatie beëindigd.

--------------------------------------------------------------------------------
Mogelijke oplossing

Controleer de synchronisatie-instellingen en zorg ervoor dat uw telefoon op niet-actief staat. Start de synchronisatie vervolgens opnieuw.

Na de instellingen van pc-suite en die van mijn telefoon gechekt te hebben, waar overgens nooit wat aan veranderd is, ben ik nu ideeloos wat ik er aan kan doen.

De zoekfunctie hier heeft weinig opgeleverd helaas.

Kan iemand mij misschien helpen?
Je zou eens kunnen proberen de sync gegevens zoals ze er nu in staan helemaal uit te halen.
Dus dat je een pc suite hebt zonder gekoppelde telefoon.

Probeer het dan eens opnieuw, en anders eens pc suite opnieuw installeren?

• Jarnoootje
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 12:34
quote:
Robbie T schreef op donderdag 13 november 2008 @ 12:33:
[...]

Je zou eens kunnen proberen de sync gegevens zoals ze er nu in staan helemaal uit te halen.
Dus dat je een pc suite hebt zonder gekoppelde telefoon.

Probeer het dan eens opnieuw, en anders eens pc suite opnieuw installeren?
Nope helpt niet. Opnieuw geinstalleerd daarna 1 keer werkend en nu weer dezelfde fout helaas.

• pim89
quote:
pim89 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 20:22:
Ik snap deze punten en heb deze ook allemaal gecontroleerd. De agenda wordt tot een maand oud opgeslagen, alle applicaties zijn afgesloten en het interne geheugen heeft ook nog genoeg ruimte vrij.
Gisteren weer naar hetzelfde Nokia Care Point geweest, MD Products in Hilversum. Ze zeiden dat het bekend is dat Nokia de eerste keer niet goed doet wat ze moet doen. De telefoon is opnieuw opgestuurd met een klachtmelding. Dit in de hoop dat het nu wel goed gaat.

Wel lelijk dat Nokia niet altijd doet wat ze moet doen.

• superblaag
  • Registratie: januari 2005
  • Nu online
Zomaar een vraagje tussendoor,

wat voor een bescherming gebruiken jullie?
Ben zelf aan het kijken maar ik lees op pda-shop meer negatieve dan pos. dingen.
De 1 vind het perfect, de andere but.
Wat is nu een goed tasje voor deze nokia :)

• Barfman
quote:
superblaag schreef op donderdag 13 november 2008 @ 20:20:
Zomaar een vraagje tussendoor,

wat voor een bescherming gebruiken jullie?
Ben zelf aan het kijken maar ik lees op pda-shop meer negatieve dan pos. dingen.
De 1 vind het perfect, de andere but.
Wat is nu een goed tasje voor deze nokia :)
Zomaar een ideetje tussendoor ;) , probeer de zoek functie eens.

Pagina: 1 ... 40 41 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De laatste tijd worden er veel vragen in dit topic gedumpt zonder enige vorm van eigen inzet. Gelieve eerst te zoeken, ook in deel 8, en daarna pas je vraag te stellen. Vermeld bij je vraag meteen wat je hebt onderzocht en geprobeerd en waarom het niet lijkt te werken.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 iPhone

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True