Ik denk dat sommigen van jullie hetzelfde hebben als ik. Ik heb een digitale spiegel reflex camera voor de Kodak momenten en mijn Nokia voor de gewone dagelijkse dingen die ik tegen het lijf loop. Al meer dan een jaar upload ik alle foto's die ik met mijn Nokia maak direct naar mijn
Flickr account via de
ShoZu applicatie. Echter, uploaden kan mijn Nikon niet. Toch zou ik heel graag snel de foto's kunnen uploaden, eigenlijk zo snel mogelijk na het gebeuren.
De oplossing die ik bedacht heb;
ik gebruik geen standaard SD geheugenkaartje meer maar een micro SD met een SD adapter. Zodra ik klaar ben met de foto's, haal ik de micro SD eruit en steek deze in mijn Nokia.
Vervolgens ga ik naar Menu > Instrumenten > Bestandbeheer.
In bestandbeheer ga ik naar geheugenkaart (rechter nav.toets) en dan naar de DCIM map. In de DCIM map wordt altijd door Nikon weer een submap aangemaakt per 100 foto's. Ik selecteer vervolgens een of meerdere mappen en via Opties > Verplaatsen naar map > Memory card > Afbeeldingen verplaats ik ze naar de standaard afbeeldingenmap die Nokia gebruikt.
Het toestel herkent deze verplaatsing en update het bestandssysteem. ShoZu herkent deze update weer en vraagt vervolgens of deze foto's naar Flickr (mijn 1 click destination) geupload dienen te worden. Ik hoef nu alleen maar ja te klikken en hij upload ze.
Op deze manier gebruik ik mijn Nokia dan als foto uploader