Nokia N95 (8GB) - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 42 Laatste
Acties:
  • 424.634 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kywr
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Kanarie schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:31:
[...]

Veel voorkomend probleem met de N95. Kun je zelf oplossen als je dapper bent:

Hier de stappen:
* Display uitschuiven naar een kant
* 2 schroefjes losmaken (heb je torx schroevendraaier voor nodig T5 geloof ik).
* Display andere kant uitschijven
* 2 schroefjes losmaken

Display losmaken van de slider. De speaker komt mee met het gedeelte dat je losmaakt.
De speaker maakt met 2 pinnetjes contact met de electronica van de N95.
Deze 2 pinnetjes van de speaker steken uit op het stuk dat je losgemaakt hebt, buig de pinnetjes voorzichtig wat naar buiten, zodat deze 'langer worden/verder uitsteken'. Nu zullen de pinnetjes weer goed contact maken.
Plaats alles weer terug, en let op stof op het scherm en de 2 kanten van de doorzichtige laag plastic van het frontje.
Ik voeg hier aan toe: http://www.n95users.com/forum/its-broke/2019-earpiece-speaker-distorted-read-here-fix.html

Moet hier wel aan toevoegen dat ik hierdoor mijn ear piece helemaal kapot heb gemaakt. Gelukkig word hij nu gratis gerepareerd bij Hi.

[ Voor 5% gewijzigd door kywr op 17-10-2008 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:30:
[...]

En wat kost die verzekering je totaal? Een display kost <€50, afgaande op de berichten hier.

Maar als je dan toch verzekerd bent, waarom zeg je dan "onbekende reden"? Zolang je hem niet expres sloopt is er toch niks aan de hand, en is de schade toch gewoon gedekt?
Omdat ik het liefste zo min mogelijk op geef aan de verzekering. Als ik zeg dat ik het zelf gesloopt heb valt het nooit in de garantie.
Ten 2e vind ik dat de schermpjes veel te zwak zijn, mijn broer zijn scherm was binnen 2 maanden ook al kapot, dus vind ik dat hun er maar voor op moeten draaien en niet mijn verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 maanden geleden heb ik een nokia n95 8gb (via t-mobile relax 500) telefoon gekocht.
Maar ik heb een probleem

Ik kan mijn telefoon niet meer verbinden met mijn laptop/pc. Ik gebruik voor deze verbinding de meegeleverde nokia USB kabel. Ik heb de drivers en nokia suite 2x van mijn pc gehaald en opnieuw geinstaleerd. Maar zonder resultaat.

Nu kan ik geen muziek/fotos/filmpjes/etc van mijn telefoon naar mijn laptop overbrengen (en andersom).

Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem??

Mijn dank is groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Andere kabel proberen?
Leg ook even uit wát het niet doet. Herkent windows je telfoon niet, hoor je wel het usb insteek geluidje, krijg je op je telefoon wel een keuze schermpje te zien welke modus je wilt gebruiken etc?

Dus iets meer info aub.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmund_Freud
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-04 08:52

Sigmund_Freud

Ignorance is bliss

Hallo,

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om tv te kijken op de nokia n95 8gb samen met een Hi abonnement?(heb ook onbeperkt online)
of is er iets te krijgen waardoor ik wel tv kan kijken op de nokia n95gb?
Heb begrepen dat het niet dvb-h kan maar wellicht op een andere manier?

Ignorance is bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krypt schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:26:
Andere kabel proberen?
Leg ook even uit wát het niet doet. Herkent windows je telfoon niet, hoor je wel het usb insteek geluidje, krijg je op je telefoon wel een keuze schermpje te zien welke modus je wilt gebruiken etc?
Mijn laptop en desktop pc herkent mijn telefoon niet. Dit betekent dat ik geen filmpjes/fotos/muziek kan overzetten naar mijn pc (en andersom)

* Ik hoor geen usb insteek geluidje (biep-geluid)
* Ik zie ook geen keuze scherm om de modus in te stellen. (gegevens overdracht,etc)
*Ik heb de Nokia kabel geprobeerd en ik heb zelf een ander USB kabel gebruikt, voorheen kon ik beide kabels gebruiken.
* Nokia suite met de bijbehorende nokia drivers geinstaleerd.
* USB instellingen op de telefoon(menu -> instrumntn -> instell. -> verbinding -> USB) USB-modes staat op "gegevensoverdracht" Vragen bij verbind. staat op "JA"
*Apparaatbeheer screenie
Afbeeldingslocatie: http://img337.imageshack.us/img337/9837/apparaatbeheerfm0.jpg

Verder heb ik niets bijzonder gedaan aan instellingen. Alles is geheel standaard.
Ik gebruik mijn telefoon alleen voor fotos/filmpjes/Muziek.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2008 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kywr
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:45:
[...]

Mijn laptop en desktop pc herkent mijn telefoon niet. Dit betekent dat ik geen filmpjes/fotos/muziek kan overzetten naar mijn pc (en andersom)

* Ik hoor geen usb insteek geluidje (biep-geluid)
* Ik zie ook geen keuze scherm om de modus in te stellen. (gegevens overdracht,etc)
*Ik heb de Nokia kabel geprobeerd en ik heb zelf een ander USB kabel gebruikt, voorheen kon ik beide kabels gebruiken.
* Nokia suite met de bijbehorende nokia drivers geinstaleerd.
* USB instellingen op de telefoon(menu -> instrumntn -> instell. -> verbinding -> USB) USB-modes staat op "gegevensoverdracht" Vragen bij verbind. staat op "JA"
*

Verder heb ik niets bijzonder gedaan aan instellingen. Alles is geheel standaard.
Ik gebruik mijn telefoon alleen voor fotos/filmpjes/Muziek.
Sluit de laptop op de oplader aan, en probeer vervolgens om de N95 op alle verschillende USB poorten in je laptop aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meem schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:53:
[...]

Sluit de laptop op de oplader aan, en probeer vervolgens om de N95 op alle verschillende USB poorten in je laptop aan te sluiten.
op ALLE 3 de USB poorten aangesloten, geen resultaat (zie bovenstaande probleem)

ik hoor ook geen USB geluid.

Screenshot van mijn apparaatbeheer

Afbeeldingslocatie: http://img337.imageshack.us/img337/9837/apparaatbeheerfm0.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2008 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:00:
[...]

op ALLE 3 de USB poorten aangesloten, geen resultaat (zie bovenstaande probleem)

ik hoor ook geen USB geluid.

Screenshot van mijn apparaatbeheer

[afbeelding]
Wat je zou kunnen doen is in apparaat beheer even je usb poorten verwijderen.
Zodra je de computer opnieuw opstart zal hij deze dan opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Robbie T schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 18:39:
[...]

Wat je zou kunnen doen is in apparaat beheer even je usb poorten verwijderen.
Zodra je de computer opnieuw opstart zal hij deze dan opnieuw installeren.
Of zijn telefoon in fabrieks-instellingen terug zetten.
menu, instellingen, algemeen, fabrieksinstellingen en op ja klikken.

mischien ook nog een optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
hetnet schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 19:05:
[...]

Of zijn telefoon in fabrieks-instellingen terug zetten.
menu, instellingen, algemeen, fabrieksinstellingen en op ja klikken.

mischien ook nog een optie ?
Zou ik eerst even proberen de usb apparaten te verwijderen. Minder werk ;)...Anders zit je weer met het maken en terugzetten van een back-up e.d..
Maar inderdaad, ook nog een goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Robbie T schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 19:21:
[...]

Zou ik eerst even proberen de usb apparaten te verwijderen. Minder werk ;)...Anders zit je weer met het maken en terugzetten van een back-up e.d..
Maar inderdaad, ook nog een goede oplossing.
Backup maken (Dies leuk) gaat je niet lukken zonder dat je usb kabel-tje werkt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:34
Je kan proberen met Nokia PC Suite Cleaner alles te verwijderen wat maar met pc suite te maken heeft, ook verwijderd hij alle register instellingen die pc suite heeft gemaakt.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
hetnet schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 20:08:
[...]

Backup maken (Dies leuk) gaat je niet lukken zonder dat je usb kabel-tje werkt 8)
Haha, tuurlijk. Stom van me.

[ Voor 9% gewijzigd door Robbie T op 18-10-2008 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
hetnet schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 20:08:
[...]

Tuurlijk wel. Bluetooth. Dat gaan natuurlijk wel even duren, maar is beter dan niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02:37
Is er hier iemand die een ready-to-use Duke3d.cfg heeft klaar liggen?
Hoef ik tenminste niet te kloten met de instellingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 18:21
Sigmund_Freud schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:37:
Hallo,

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om tv te kijken op de nokia n95 8gb samen met een Hi abonnement?(heb ook onbeperkt online)
of is er iets te krijgen waardoor ik wel tv kan kijken op de nokia n95gb?
Heb begrepen dat het niet dvb-h kan maar wellicht op een andere manier?
Niet echt. De snelheid van Hi eindeloos online is enorm gecapped, wat betekend dat je niet echt dingen kan streamen, zelfs youtube gaat al met de grootste moeite, laat staan een helder tvbeeld. Een n95 8gb ondersteund dvb-h niet, daarvoor heb je een n96 van nokia nodig, of 1 van de andere toestellen die het het ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:00:
3 maanden geleden heb ik een nokia n95 8gb (via t-mobile relax 500) telefoon gekocht.
Maar ik heb een probleem

Ik kan mijn telefoon niet meer verbinden met mijn laptop/pc. Ik gebruik voor deze verbinding de meegeleverde nokia USB kabel. Ik heb de drivers en nokia suite 2x van mijn pc gehaald en opnieuw geinstaleerd. Maar zonder resultaat.

Nu kan ik geen muziek/fotos/filmpjes/etc van mijn telefoon naar mijn laptop overbrengen (en andersom).

Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem??

Mijn dank is groot :)
Heb ik ook gehad. Enige optie is hem te laten maken. Het spijt me.. (er stond onderdeel vervangen bij mij reparatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Ik heb al sinds 17:00 uur geen verbinding meer met vodafone live op mijn N95, kan wel met wlan op internet komen. Moet ik me zorgen maken (modem kapot), of is er een storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Denk dat het gewoon een storing is. Bel anders Vodafone en vraag ze of er een storing in de buurt is.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Nou bellen rond deze tijd heeft geen nut denk, maar sprak net iemand op een ander forum, en die zei dat er werkzaamheden aan de mast in Den Helder waren. Heb nu net een 15 minuten terug weer normaal verbinding, dus geen kapotte modem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Voor de mensen die nokia maps gebruiken en ook flitspalen willen hebben.
er is een tooltje "Speedcam" die op de achtergrond of voorgrond meedraait wat je zelf wilt en aangeeft wanneer er een flitspaal komt.

Afbeeldingslocatie: http://www.symbian-freak.com/downloads/freeware/cat_s60_3rd/images/navigation/speedcamera02.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.symbian-freak.com/downloads/freeware/cat_s60_3rd/images/navigation/speedcamera01.jpg

Ik heb via flitspaal.nl de flitslocaties van route66 gepakt en omgezet naar het formaat wat met Speedcam werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Instatic op 19-10-2008 14:10 ]

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stijnislike schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 19:38:
[...]

Niet echt. De snelheid van Hi eindeloos online is enorm gecapped, wat betekend dat je niet echt dingen kan streamen, zelfs youtube gaat al met de grootste moeite, laat staan een helder tvbeeld. Een n95 8gb ondersteund dvb-h niet, daarvoor heb je een n96 van nokia nodig, of 1 van de andere toestellen die het het ondersteund.
Als je een Slinbox hebt (www.slingmedia.com) gaat tv kijken via Hi Eindeloos Online prima!

De software checkt de bandbreedte van je verbinding en past automatisch de bitrate van
je slingbox aan. Ik kijk regelmatig tv via Hi Eindeloos Online en aangezien ik de upc-versie heb
heb ik dus ook 90 kanalen bij me op mijn gsm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:44
rataplan2 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 14:05:
er is een tooltje "Speedcam" die op de achtergrond of voorgrond meedraait wat je zelf wilt en aangeeft wanneer er een flitspaal komt.

[afbeelding] [afbeelding]

Ik heb via flitspaal.nl de flitslocaties van route66 gepakt en omgezet naar het formaat wat met Speedcam werkt.
Het is zeker een handige tool. Je kunt het ook gewoon zonder Nokia maps gebruiken. SpeedCam geeft dan ook gewoon melding bij flitspalen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

Ik heb een vraag. Is het mogelijk om het ledje van de telefoon continu te laten branden?
Ik heb gegoogled maar niets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Laatst online: 19:44
NSU1200C schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 01:12:
Net versie 30 op m'n 95-1 gezet en als het licht van de telefoon uitgaat lichten er nu kort achter elkaar twee knoppen aan de rechterzijkant op. Nog meer dan een paar firmware versies geleden! ;)
Ja ik wordt hier inderdaad ook niet blij van. Ik heb mijn N95 vaak in stille/offline modus naast m'n bed liggen 's nachts en ook dan lichten die blauwe ledjes iedere minuut op...lekker handig hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styl3X
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2022
Heb gezocht op internet hoe je telefoon te beveiligen.
Daarmee bedoel ik dan niet je telefoon beveiligen door je gehele telefoon te locken!

Maar alleen je Smsjes/contactpersonen/Foto's etc.. Maar is dit wel mogelijk?
Ik heb gelezen over Phone Guardian, maar snap eerlijk gezegd niet hoe dit werkt. (heb tevens de trial versie ergens kunnen downloaden)

Kan iemand me hiermee verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
dafmay schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 20:46:
[...]

Ja ik wordt hier inderdaad ook niet blij van. Ik heb mijn N95 vaak in stille/offline modus naast m'n bed liggen 's nachts en ook dan lichten die blauwe ledjes iedere minuut op...lekker handig hoor 8)7
Hoezo? Je hebt je ogen toch dicht? Of je draait je telefoon de andere kant op! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Laatst online: 13-09 20:06
dafmay schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 20:46:
[...]

Apart, bij mij lichten ze alleen op net na het uitgaan van de schermverlichting, en niet iedere minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 20:03
*weg*

Ondanks de offtopic-tags is dit toch niet de bedoeling.

[ Voor 77% gewijzigd door pven op 21-10-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, weet iemand van jullie ook of het mogelijk is om afbeeldingen of video's op de telefoon te verbergen/beveiligen. Zodat niet iedereen die de telefoon in handen heeft alle bestanden kan bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg al meer dan een jaar dit forum en heb tot nu toe alle problemen makkelijk kunnen vinden maar deze echter niet:

ik kijk heel veel series op mijn n95 maar sinds eergisteren doet mijn ps3video9 programma het niet meer goed... hij zet maar ongeveer 30 minuten om naar een perfecte file maar de rest niet..... weet iemand hoe dat kan komen?

Gebruikt iemand Divx player? bij mij begint een serie al na 5 seconden enorm te haperen en te stotteren terwijl ik niets op de achtergrond heb draaien....

weet iemand een ander programma die wel avi files perfect af kan spelen zonder happeringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:05:
Hallo, weet iemand van jullie ook of het mogelijk is om afbeeldingen of video's op de telefoon te verbergen/beveiligen. Zodat niet iedereen die de telefoon in handen heeft alle bestanden kan bekijken?
attrib +h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:52

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:11:
Ik volg al meer dan een jaar dit forum en heb tot nu toe alle problemen makkelijk kunnen vinden maar deze echter niet:

ik kijk heel veel series op mijn n95 maar sinds eergisteren doet mijn ps3video9 programma het niet meer goed... hij zet maar ongeveer 30 minuten om naar een perfecte file maar de rest niet..... weet iemand hoe dat kan komen?

Gebruikt iemand Divx player? bij mij begint een serie al na 5 seconden enorm te haperen en te stotteren terwijl ik niets op de achtergrond heb draaien....

weet iemand een ander programma die wel avi files perfect af kan spelen zonder happeringen?
CorePlayer Mobile, best prijzig, maar erg snel en efficient.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Voor diegene die Nokia Email wilt gebruiken maar het niet aan de gang krijgt met een Google Apps domain; met een simpele javascript regeltje is het mogelijk, om tijdens het invoeren van je gegevens op de email.nokia.com site, je email adres te wijzigen.

Vul eerste naam@imap.gmail.com als email adres in, en je wachtwoord.
Dan vraagt de site of het een internetmail of businessmail is, vul hier internetmail in en voer de volgende javascript uit:
code:
1
javascript:var myForm = document.forms['addEmailMoreInfo'];myForm.addEmailMoreInfo_addEmailBean_emailAddress.value="email@address.com";alert(myForm.addEmailMoreInfo_addEmailBean_emailAddress.value);

En klik vervolgens op Next. Vul dan bij het volgende scherm imap.gmail.com als mailserver in en gebruik poort 993. Je zult zien dat het mailadres is aangepast in de waarde die je in het javascriptje had staan.
Nog 1x next en je hebt Nokia Email met je Google Apps account.

Hier kun je wat screenshots zien: http://jeroen.dejong-fren...ail-for-domains-possible/

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 16:42
Ik heb de nieuwste nokia email client (email.nokia.com) en een gmail account. Alles geinstalleerd, maar ik zie de het icoon 'Folder' niet in mijn email menu.

Is dit juist, of hebben jullie wel een foilder icoon in de nokia email applicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
chapie schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 11:38:
[...]

Apart, bij mij lichten ze alleen op net na het uitgaan van de schermverlichting, en niet iedere minuut.
nee... dat oplichten gebeurde bij ook 1 malig na ongeveer een minuutje (Profiel Stil) maar daarna ook niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
mobile625 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:51:
Ik heb de nieuwste nokia email client (email.nokia.com) en een gmail account. Alles geinstalleerd, maar ik zie de het icoon 'Folder' niet in mijn email menu.

Is dit juist, of hebben jullie wel een foilder icoon in de nokia email applicatie?
Ik zie dan toch wel een mapje met dat account van gmail...
Vervelende van de applicatie vind ik dat het altijd online wil zijn...
vraag me dan af wat dit met de accu-duur zal doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:44
mobile625 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:51:

Misschien mis ik wat, het ziet er uit als een leuke applicatie, maar wat is het voordeel tov de standaard berichten applicatie in je N95 8GB? Ook daar kan ik meerdere emailcoounts koppelen en synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:14
ik zie dat er hier een aantal mensen fuppes gebruiken.

ik heb net muziek kunnen afspelen op mijn n95 8gb die op mijn pc staat. ging prima!

alleen heb ik ook aardig wat films/series in .mkv en .avi formaat als ik die probeer af te spelen dan zegt me telefoon: selected device does not support this operation neem aan dat dat aan instellingen in fuppes licht maar geen idee wat ik waar zou moeten veranderen om het wel voor elkaar te krijgen,

weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
leon12345 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 19:49:

ik heb net muziek kunnen afspelen op mijn n95 8gb die op mijn pc staat. ging prima!

alleen heb ik ook aardig wat films/series in .mkv en .avi formaat als ik die probeer af te spelen dan zegt me telefoon: selected device does not support this operation neem aan dat dat aan instellingen in fuppes licht maar geen idee wat ik waar zou moeten veranderen om het wel voor elkaar te krijgen,

Transcoden. Een recente (windows) build van fuppes is dan wel handig, maar helaas heeft de ontwikkeling nogal stil gelegen :(

Ik ben toevallig de halve avond beziggeweest met met het zoeken naar UPnP-spul voor Windows. Het is echt dun gezaaid. Zeker als je niet alleen een Media Server, maar ook Media Renderer wilt met transcoding. Er zijn wel diverse servers, fuppes, TVersity, TwonkyMedia... Maar je wilt ook foto's en videootjes vanaf je mobiel direct op je PC (of ander UPnP/DLNA) apparaat weergeven, dus dan heb je een renderer nodig. MediaPortal (2), SimpleCenter en Nero kunnen dat. SimpleCenter heb ik vroeger eens getest. Het grootste probleem was dat transcoden naar MPEG4 niet gratis is, en dat het ook standaard filmpjes van de N95 niet kan weergeven. Bovendien lijkt het niet meer echt actief ontwikkeld te worden.

Mijn zoektocht is wat vruchteloos. Fuppes heeft potentie, is lekker klein. TVersity is alleen server. MediaPortal 2 is nog ontzettend alfa. XBMC lijkt ook alleen server te zijn. Voor VLC is ook een server in ontwikkeling, maar vziw nog geen resultaat.

Enfin, als je toch alleen een server wilt, kijk dan zeker eens naar TVserity, die ondersteunt ook matroska's en alle andere exotische spullen, en kan transcoden.

Als je wat meer weet, laat het hier weten. Zelfs commerciele oplossingen vind ik het overwegen waard. Ik vind het concept van UPnP/DLNA geweldig, wil het graag gebruiken icm N95, maar loop dus ook helaas tegen softwareproblemen aan.

[edit]
Ik heb nog wat beperkt succes gehad met de UPnP SDK van Intel en Cidero. Maar geweldig is anders. Vanaf de N95 dan een MP3tje via eigen netwerk naar de Intel AV renderer spelen lukt, maar met via controller software, zowel Cidero als de Intel software controller, wil het niet. Verder op wikipedia nog een lijstje met software.

[ Voor 11% gewijzigd door Fuzzillogic op 23-10-2008 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

rataplan2 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 14:05:

[afbeelding] [afbeelding]

Hoe kan ik mijn code hier met jullie delen?

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superblaag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 20:14

superblaag

Mooi spul hoor!

Een vraag uit interesse:

Ik heb de N95 al een tijdje en zelden gebruik ik de play/stop/pauze/rew./ffw toetsen aan de bovenkand van het toestel.
Zij er hier mensen die er het nut wel van in zien?
Of mensen die het wel veel gebruiken?

Ik bedoel,
tijdens de musicplayer kan je ook met de gewone knoppen alles bedienen.

Persoonlijk vind ik het een nutteloze "feature", en als ze dit niet hadden gemaakt was er misschien ook minder speling.
Maar misschien zie ik wat gebruiksgemak over het hoofd :)

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
superblaag schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:16:
Een vraag uit interesse:

Ik heb de N95 al een tijdje en zelden gebruik ik de play/stop/pauze/rew./ffw toetsen aan de bovenkand van het toestel.
Zij er hier mensen die er het nut wel van in zien?
Of mensen die het wel veel gebruiken?
Deze knoppen werken altijd, ook als je met een ander programma bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:33

Snippertje

Light up your life

Ik gebruik ze altijd als mijn telefoon in mijn zak zit, even open sliden en op volgende drukken of stop. Ideaal. Daarbij is het ook handig met filmpjes kijken in de trein :)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

Is het mogelijk de n95 te verbinden met een carkit maar dan toch nog de microfoon van de telefoon te gebruiken?

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

rataplan2 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 16:18:
Is het mogelijk de n95 te verbinden met een carkit maar dan toch nog de microfoon van de telefoon te gebruiken?
Nee, zowel bij bedrade carkits als bluetooth worden altijd de luidspreker en de microfoon uitgeschakeld. Er is ook geen menu optie om dat anders in te stellen en mij is ook geen tooltje bekend dat dat kan.

Ik heb wel een van die bouwmarkt handsfreekits gezien waarbij er een klein microfoontje op de interne luidspreker werd gezet en dat geluid werd dan versterkt weergegeven. Je bleef dan de ingebouwde microfoon gebruiken maar dat is echt prut kwaliteit.

[ Voor 22% gewijzigd door robertwebbe op 23-10-2008 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 09-09 05:37
Ik heb problemen met de sip functionaliteit. Ik heb een Voipbuster account en heb 2 profielen aangemaak, 1 voor mijn werk en 1 voor thuis. Als ik op mijn werk via het internet bel heb ik geen enkel probleem, alles werkt goed. We hebben daar een Tele2 lijn 20Mb liggen met een Davolink DV-2020 modem/AP.

Als ik thuis wil bellen krijg ik gewoon verbinding met Voipbuster en kan ook bellen maar er vallen grote gedeeltes van het gesprek weg zowel aan mijn kant als aan de kant van de persoon die ik bel. Thuis heb ik een Tweakdsl (20Mb) verbinding met een Zyxel P 2602 H PSTN modem (deze staat als bridge ingesteld waardoor mijn server die daarachter zit via DHCP het internet ip-adres krijgt). Op de server staat Kerio Winroute firewall. Alle verkeer van het interne netwerk naar het internet staat in de Kerio software open. Aan de 2e netwerkkaart van deze server hangt een 3com 100Mb switch en daarachter een Speedtouch 716 V5 modem/AP, hiervan gebruik ik alleen de switch/AP functionaliteit. Op deze router heb ik de firewall uitgezet.

Ik heb geen enkel probleem om thuis op de N95-8GB het internet op te gaan of het nou FTP, HTTP, POP, SMTP verkeer is, alles werkt goed.

Wie weet wat er aan de hand kan zijn?

Ps ik heb al bijna een halve dag op dit forum gezocht of ik een antwoord kan vinden maar is me niet gelukt, mocht het toch al vaker besproken zijn dan hoor ik graag waar ik het antwoord kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_bass
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:10
leon12345 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 19:49:

Probeer anders winamp orb eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Heb sinds kort weer Nimbuzz op mijn N95 8gb nu messenger verlopen is.

Normaal doe ik minimaal drie dagen met de batterij van mijn N95. Sinds ik Nimbuzz continue aan heb staat slechts 1 dag. Dat kan bijna geen toeval zijn.

Meer mensen met dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Laatst online: 12-08 14:36
nokiaan958GB schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 22:25:
Heb sinds kort weer Nimbuzz op mijn N95 8gb nu messenger verlopen is.

Normaal doe ik minimaal drie dagen met de batterij van mijn N95. Sinds ik Nimbuzz continue aan heb staat slechts 1 dag. Dat kan bijna geen toeval zijn.

Meer mensen met dezelfde ervaring?
Ik denk persoonlijk iedereen wel.
Als jij continu je GPRS/3G/WiFi aan hebt staan, snoept dat hoe dan ook stroom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

renem schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 16:49:
Ik heb problemen met de sip functionaliteit. Ik heb een Voipbuster account en heb 2 profielen aangemaak, 1 voor mijn werk en 1 voor thuis. Als ik op mijn werk via het internet bel heb ik geen enkel probleem, alles werkt goed. We hebben daar een Tele2 lijn 20Mb liggen met een Davolink DV-2020 modem/AP.

Als ik thuis wil bellen krijg ik gewoon verbinding met Voipbuster en kan ook bellen maar er vallen grote gedeeltes van het gesprek weg zowel aan mijn kant als aan de kant van de persoon die ik bel. Thuis heb ik een Tweakdsl (20Mb) verbinding met een Zyxel P 2602 H PSTN modem (deze staat als bridge ingesteld waardoor mijn server die daarachter zit via DHCP het internet ip-adres krijgt). Op de server staat Kerio Winroute firewall. Alle verkeer van het interne netwerk naar het internet staat in de Kerio software open. Aan de 2e netwerkkaart van deze server hangt een 3com 100Mb switch en daarachter een Speedtouch 716 V5 modem/AP, hiervan gebruik ik alleen de switch/AP functionaliteit. Op deze router heb ik de firewall uitgezet.

Ik heb geen enkel probleem om thuis op de N95-8GB het internet op te gaan of het nou FTP, HTTP, POP, SMTP verkeer is, alles werkt goed.

Wie weet wat er aan de hand kan zijn?

Ps ik heb al bijna een halve dag op dit forum gezocht of ik een antwoord kan vinden maar is me niet gelukt, mocht het toch al vaker besproken zijn dan hoor ik graag waar ik het antwoord kan vinden.
Het lijkt er toch op dat al het spul bij je thuis zorgt voor verstoring, ergens worden er pakketjes niet of onvoldoende snel doorgelaten. Ik vermoed dat als je de Speedtouch direct aan je ADSL lijntje hangt, dat het foutloos zal werken.
Heb je misschien de mogelijkheid om priority in te stellen voor bepaalde poorten? Indien dat het geval is, zet poort 5080 dan is op de hoogste prioriteit.

[ Voor 11% gewijzigd door robertwebbe op 24-10-2008 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 10:31
Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:03:
[...]

Ik denk persoonlijk iedereen wel.
Als jij continu je GPRS/3G/WiFi aan hebt staan, snoept dat hoe dan ook stroom. :)
Precies, wel jammer natuurlijk. Heb het trouwens op mijn N70 veel minder ( n95 8GB is tijdelijk naar Nokia terug :( voor de 3de keer, ze lossen het maar niet :P)

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

Brantje schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 20:44:
Ik heb een vraag. Is het mogelijk om het ledje van de telefoon continu te laten branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanzutven
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-01 00:01
Brantje schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 20:44:
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
king_bass schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 19:12:
[...]

Probeer anders winamp orb eens.
heb ik nu ook draaien en hier precies hetzelfde probleem muziek kan ik prima op mijn n95 afspelen maar films/series niet. zowel xvid, divx, h.264 en mkv bestanden lukken niet.
met fuppes moet ik iets doen met ffdshow maar als je googled voor een oplossing kom je op linux forums uit.
heeft iemand enig idee waarom ik dit bericht krijg: selected divice does not support this operation. en iemand er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
leon12345 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:46:
[...]

heb ik nu ook draaien en hier precies hetzelfde probleem muziek kan ik prima op mijn n95 afspelen maar films/series niet. zowel xvid, divx, h.264 en mkv bestanden lukken niet.
met fuppes moet ik iets doen met ffdshow maar als je googled voor een oplossing kom je op linux forums uit.
heeft iemand enig idee waarom ik dit bericht krijg: selected divice does not support this operation. en iemand er een oplossing voor?
Je zult je matroska's en HD-bestanden moeten transcoden naar een formaat dat de N95 ondersteunt, anders krijg je idd de "does not support"-error. Dat gebeurt met ffdshow. Is er ook gewoon voor Windows. Maar zoals ik al zei loopt de laatste (publieke) fuppes-build voor Windows behoorlijk achter. Zelf compileren kan wel, maar is ook mij teveel hassle.

UPnP-support valt me al met al vies tegen. Er zijn wel veel up-and-coming programma's (fuppes, elise, MythTV) maar het is er allemaal nog niet. SimpleCenter had veel potentie, en werkte ook goed als MediaRender (zelfs de enige die ik gevonden heb) maar het project lijkt helaas behoorlijk dood.

Ik ga denk ik maar op zoek naar een hardware UPnP client. Iemand daar toevallig ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn 8GB micro SDHC Class 6 binnen gekregen met als doel deze in mijn n95 te doen en Route66 compleet te installeren.

Echter als ik het installatieprogramma doorloop komt route66 met de melding dat ik minimaal 4GB vrij moet hebben op de geheugenkaart, terwijl ik in de telefoon zie dat er 7800Mb vrij is. Ook als ik de kaart met de houder in de USB poort van de computer doe bied dit geen soelaas.

Nu zag ik op het helpforum van Route66 dat er kennelijk vereist wordt om de geheugenkaart in FAT te formatteren ipv FAT32 nu. En je raadt het al, dat krijg ik niet voor elkaar in Xp.
Heb het met HP USB disk storage format tool geprobeerd maar die komt alleen met FAT32 en NTFS op de proppen.

Iemand enig idee hoe ik dit aan de gang kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:03:
Ik heb vandaag mijn 8GB micro SDHC Class 6 binnen gekregen met als doel deze in mijn n95 te doen en Route66 compleet te installeren.

Echter als ik het installatieprogramma doorloop komt route66 met de melding dat ik minimaal 4GB vrij moet hebben op de geheugenkaart, terwijl ik in de telefoon zie dat er 7800Mb vrij is. Ook als ik de kaart met de houder in de USB poort van de computer doe bied dit geen soelaas.

Nu zag ik op het helpforum van Route66 dat er kennelijk vereist wordt om de geheugenkaart in FAT te formatteren ipv FAT32 nu. En je raadt het al, dat krijg ik niet voor elkaar in Xp.
Heb het met HP USB disk storage format tool geprobeerd maar die komt alleen met FAT32 en NTFS op de proppen.

Iemand enig idee hoe ik dit aan de gang kan krijgen?
En als je de kaart in je toestel formateerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
ik heb ffdshow op mijn computer maar fuppes doet nog steeds niks. ook orb doet het niet over upnp. over internet dan weer wel. snap er niks meer van als iemand een goeie tuttorial weet van hoe ik een upnp server moet opzetten die ook kan transcoden voor windows xp en die ook werkt met n95 zou dat erg fijn zijn.
er is vast een manier maar ik kom er gewoon niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
leon12345 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 18:18:
ik heb ffdshow op mijn computer maar fuppes doet nog steeds niks. ook orb doet het niet over upnp. over internet dan weer wel. snap er niks meer van als iemand een goeie tuttorial weet van hoe ik een upnp server moet opzetten die ook kan transcoden voor windows xp en die ook werkt met n95 zou dat erg fijn zijn.
er is vast een manier maar ik kom er gewoon niet uit
Dan zul je je toch in de materie moeten verdiepen. Ik meen dat je niet ffdshow, maar ffmpeg nodig hebt. Dat is een command line based tool. Bovendien zul je de configuratie van Fuppes moeten aanpassen. Een kant-en-klaar config voor de N95 heb ik nog nergens gezien. Heb je eens gekeken naar TVersity? Dat heeft hetzelfde doel als Fuppes, maar omdat het puur een Windows-app is gaat het wat gestroomlijnder. Sterker nog, ik ga zelf ook maar eens even naar TVersity kijken.

Orb en UPnP zijn compleet verschillende methode van distributie. UPnP is een standaard, en m.n. bedoeld om een medianetwerk voor om te stellen en te beheren. Orb is proprietair spul dat bedoeld is om direct te streamen naar je mobiel via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:29:
[...]

En als je de kaart in je toestel formateerd?
Heb ik geprobeerd, zowel in de computer (via adapter) als via data-kabel-telefoon. De telefoon ziet 8 Gb, XP ziet 8 Gb maar Route 66 ziet er kennelijk minder als 4. Als ik niet heel europa aanvink maar bijv. alleen Benelux begint hij niet te zeuren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisV1984
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:21
Robbert bedoeld niet via kabeltjes, maar gewoon in je menu van je telefoon. Zonder je N95 aan je computer aan te sluiten.

Even in de menuutjes neuzen, en voor formateren kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennisV1984 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:23:
Robbert bedoeld niet via kabeltjes, maar gewoon in je menu van je telefoon. Zonder je N95 aan je computer aan te sluiten.

Even in de menuutjes neuzen, en voor formateren kiezen.
Sorry, dat had ik ook al geprobeerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Hmm als ik probeer een andere ringtone te selecteren, dan werkt dit niet met mijn 8gb kaartje erin, de lijst is gewoon leeg. Als ik hem er dan uit haal staan er wel ringtones in, meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 09-09 05:37
robertwebbe schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:16:
[...]

Het lijkt er toch op dat al het spul bij je thuis zorgt voor verstoring, ergens worden er pakketjes niet of onvoldoende snel doorgelaten. Ik vermoed dat als je de Speedtouch direct aan je ADSL lijntje hangt, dat het foutloos zal werken.
Heb je misschien de mogelijkheid om priority in te stellen voor bepaalde poorten? Indien dat het geval is, zet poort 5080 dan is op de hoogste prioriteit.
Ik heb volgens mij niet de mogelijkheid om priority in te stellen, wel heb ik poort 5080 als eerste rule in Kerio Winroute Firewall ingesteld maar dat was geen oplossing.

Verder kan ik helaas niet testen of de Speedtouch rechtstreeks aan de ADSL wel werkt aangezien ik voor een bedrijf de website en email host op de server en die moeten constant bereikbaar blijven. Toch bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al gezocht door het forum, maar kan het niet vinden.

Ik heb sinds een paar dagen een N95 8GB en ik heb al jaren naar tevredenheid een CK-1W.
Nu wilde ik paren met mijn carkit en dat werkt. Alleen, zelfs als ik de verbinding heb geautoriseerd, wil het toestel niet automatisch een verbinding leggen met mijn carkit.

Ik moet dus steeds mijn toestel aanmelden én de pincode invoeren, bijzonder ergerlijk. Ik wil dat dit gewoon weer automatisch werkt.

Is dit bekend? en zoja, wat kan ik er aan doen? Met een firmware of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi allen,

bestaat er een mogelijk om mijn scherm zowel links als rechtsom te draaien?

gr.

paperman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 16:42
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:47:
hoi allen,

bestaat er een mogelijk om mijn scherm zowel links als rechtsom te draaien?

gr.

paperman
Yes met Landscape pro (applicatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mobile625 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:10:
[...]

Yes met Landscape pro (applicatie)
Thanks voor je snelle antwoord.
heb hem gevonden op de site van landscape maar helaas, zelfs de demo werkt niet.
blijft certificaatfout aangeven, ook na veranderen van de datum.

ik zoek nog eens verder.

groet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:04:
[...]

Thanks voor je snelle antwoord.
heb hem gevonden op de site van landscape maar helaas, zelfs de demo werkt niet.
blijft certificaatfout aangeven, ook na veranderen van de datum.
Is die demo wel al gesigned? Je kunt eens proberen om het nog te signen via symbiansigned.com. En vergeet niet een klacht naar Nokia te sturen dat je niet eens zelf mag bepalen welke software je op je eigen mobiel mag zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

A-GPS kost data-verbruik toch? Nu heb ik een tijdje A-GPS gebruikt, maar geen kosten op mijn rekening daarvoor? Kan het zijn dat dit toch geen geld kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

A-GPS maakt gebruik van 3G en 2G cellulaire netwerkverbindingen en GPRS- EN EGPRS-pakketgegevensverbindingen. Er moet ook een internettoegangspunt gedefinieerd zijn op je compatibel mobiel toestel.
Het gebruik van A-GPS kost netzoveel als het normale Internetvebruik.
Gratis is het gewoonweg niet omdat het gebruik maakt van het Internet. Het kan wel zo zijn dat je een Internet-abonnement hebt afgesloten voor je mobiel of dat de kosten zo laag zijn dat je ze niet opmerkt.

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

ReFleXWolf schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:38:
A-GPS maakt gebruik van 3G en 2G cellulaire netwerkverbindingen en GPRS- EN EGPRS-pakketgegevensverbindingen. Er moet ook een internettoegangspunt gedefinieerd zijn op je compatibel mobiel toestel.
Het gebruik van A-GPS kost netzoveel als het normale Internetvebruik.
Gratis is het gewoonweg niet omdat het gebruik maakt van het Internet. Het kan wel zo zijn dat je een Internet-abonnement hebt afgesloten voor je mobiel of dat de kosten zo laag zijn dat je ze niet opmerkt.
Nee er staat niets bij mijn factuur over date gebruik en gewoon de gebruikelijke prijs. Daarbij heb ik geen internabbo... Vind het nogal apart, zal het deze maand nog een keer testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Snippertje schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:39:
[...]

Nee er staat niets bij mijn factuur over date gebruik en gewoon de gebruikelijke prijs. Daarbij heb ik geen internabbo... Vind het nogal apart, zal het deze maand nog een keer testen :)
Heb je niet zo'n abonnement (met één b mensen) waar je 1MiB ofzo aan data "gratis" krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanzutven
Snippertje schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:39:
[...]

Het kan natuurlijk zijn dat A-GPS het gewoon niet doet ook al staat het aan omdat je geen data abbonement hebt en de telefoon dus niet op internet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
pietervanzutven schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:57:
[...]

Het kan natuurlijk zijn dat A-GPS het gewoon niet doet ook al staat het aan omdat je geen data abbonement hebt en de telefoon dus niet op internet kan.
Klopt, als je geen internet abbo hebt, kan je ook niet online. Dit is bij vodafone zo, weet niet hoe dat bij andere providers is.

[ Voor 8% gewijzigd door Barfman op 28-10-2008 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Barfman schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:08:
[...]

Klopt, als je geen internet abbo hebt, kan je ook niet online. Dit is bij vodafone zo, weet niet hoe dat bij andere providers is.
Weet je dat wel heel erg zeker?
Heb tijdelijk toen ik mijn N95 net had een prepaid kaartje erin gebruikt. Die was zomaar op bij nauwelijks bellen. Uit telefoongesprekken met Vodafone heb ik begrepen dat ondanks dat ik geen internet had aangevraagd, er wel datakosten in rekenen werden gebracht. Datatransport was ook niet te blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:27
nokiaan958GB schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:23:
[...]

Weet je dat wel heel erg zeker?
Heb tijdelijk toen ik mijn N95 net had een prepaid kaartje erin gebruikt. Die was zomaar op bij nauwelijks bellen. Uit telefoongesprekken met Vodafone heb ik begrepen dat ondanks dat ik geen internet had aangevraagd, er wel datakosten in rekenen werden gebracht. Datatransport was ook niet te blokkeren.
Hoezo niet te blokkeren? Als je je toegangspunten verwijdert, kan er toch geen verbinding gemaakt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judge Duck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Weet iemand of er een (gratis) applicatie bestaat welke mijn sms inbox en verzonden items van een wachtwoord voorziet? Heb al verschillende symbian fora afgezocht maar kan niet echt iets vinden hier over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

pietervanzutven schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:57:
[...]

A-GPS deed het wel degelijk. Ik had binnen 10 seconden een fix, waar het zonder gauw een 10 minuten duurt. Heb trouwens een telfort simonly abbo en volgens mij krijg ik geen 1Mb gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kickje, gezien ik nergens op het WWW iets kan vinden behalve dat het wel zou moeten werken :|
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:31:
Ik heb al gezocht door het forum, maar kan het niet vinden.

Ik heb sinds een paar dagen een N95 8GB en ik heb al jaren naar tevredenheid een CK-1W.
Nu wilde ik paren met mijn carkit en dat werkt. Alleen, zelfs als ik de verbinding heb geautoriseerd, wil het toestel niet automatisch een verbinding leggen met mijn carkit.

Ik moet dus steeds mijn toestel aanmelden én de pincode invoeren, bijzonder ergerlijk. Ik wil dat dit gewoon weer automatisch werkt.

Is dit bekend? en zoja, wat kan ik er aan doen? Met een firmware of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanzutven
DoubleD1980 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:34:
[...]

Hoezo niet te blokkeren? Als je je toegangspunten verwijdert, kan er toch geen verbinding gemaakt worden?
Zonder toegangspunten is het onmogelijk voor je telefoon op internet te gaan.
Ik weet echter dat het bij Orange zo is dat je het internet op kan zonder dat je een data abbonement hebt afgesloten, maar wel toegangspunten in je telefoon hebt staan. Ze noemen dat Orange World Voor Eén Dag en zodra je verbinding hebt gemaakt (kan ook per ongeluk gaan is mijn ervaring) krijg je een sms met de melding dat er 1,50 euro in rekening is gebracht en je Orange World dus voor één dag mag gebruiken. Ik heb echter geen idee hoe en of dit bij Telfort geregeld is.

[ Voor 3% gewijzigd door pietervanzutven op 29-10-2008 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanzutven
Judge Duck schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 00:00:
Weet iemand of er een (gratis) applicatie bestaat welke mijn sms inbox en verzonden items van een wachtwoord voorziet? Heb al verschillende symbian fora afgezocht maar kan niet echt iets vinden hier over.
Ja, die bestaan en zijn ooit in één van de N95 topics genoemd. Ik weet alleen de naam niet, maar met een beetje zoeken hier moet het te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
pietervanzutven schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:42:
[...]

Zonder toegangspunten is het onmogelijk voor je telefoon op internet te gaan.
Ik weet echter dat het bij Orange zo is dat je het internet op kan zonder dat je een data abbonement hebt afgesloten, maar wel toegangspunten in je telefoon hebt staan. Ze noemen dat Orange World Voor Eén Dag en zodra je verbinding hebt gemaakt (kan ook per ongeluk gaan is mijn ervaring) krijg je een sms met de melding dat er 1,50 euro in rekening is gebracht en je Orange World dus voor één dag mag gebruiken. Ik heb echter geen idee hoe en of dit bij Telfort geregeld is.
Ik bedoelde dat de Vodafone-helpdesk dat niet voor me kon blokkeren.

Wist ik als N95 newbee veel van toegangspunten. Had ik dat geweten of als de Vodafone helpdesk dat had geadviseerd had ik zeker de meegeleverde toegangspunten verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Sinds vandaag kan ik met mijn mobiel met Opera Mini niet meer de hotmail op omdat het vernieuwd is naar windows live?

De pagina laad zich niet meer volledig waardoor ik de inbox ook niet kan lezen, hebben mensen hier ook ervaring mee?
Werk met opera mini omdat ik de standaard browser niet prettig vind.

Over het toestel: ik heb hem nu sinds juni en er zit nog geen enkele kras op het scherm _/-\o_ toestel werkt ook nog perfect.

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
shameblaster schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:17:
Sinds vandaag kan ik met mijn mobiel met Opera Mini niet meer de hotmail op omdat het vernieuwd is naar windows live?

De pagina laad zich niet meer volledig waardoor ik de inbox ook niet kan lezen, hebben mensen hier ook ervaring mee?
Mijn tip: gebruik een dienst die gewoon IMAP praat. Webclients sucken sowieso, en webclients op mobiel al helemaal; HTML is daar nooit voor bedoeld en het werkt dan dus ook gewoon slecht. Daarbij komt dat Microsoft en HTML gewoon geen goede combinatie zijn, dat ze bakken met JScript gebruiken hetgeen gewoon een ramp is voor mobiel gebruik. En als je honderden euro's uitgeeft aan een mobieltje, is een tientje dan teveel voor een normale, fatsoenlijke e-mailprovider ZONDER reclame en MET privacy en encryptie?
Werk met opera mini omdat ik de standaard browser niet prettig vind
Zoals? Ik vind hem namelijk opvallend goed eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanzutven
shameblaster schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:17:

Werk met opera mini omdat ik de standaard browser niet prettig vind.
Je kunt proberen te gaan naar de site: mobile.live.com (met je mobiele telefoon), die werkt bij mij gewoon goed op de standaardbrowser. Daar kun je kiezen uit Hotmail, Search, Messenger en Spaces en MSN.nl. Ik heb geen Opera mini, dus daar kan ik niet over oordelen.

[ Voor 5% gewijzigd door pietervanzutven op 31-10-2008 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Deze week heb ik een ATB aangeschaft (ben 7 jaar 'fietsloos' geweest als vastgeroeste automobilist) en wil weten wat de mening is van de deskundologen of er een beter alternatief is voor Nokia Sports Tracker. Is dit programma heel goed te gebruiken of zijn de alternatieven beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Barfman schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:08:
[...]

Klopt niet, als je een Vodafone abonnement hebt krijg je automatisch een sms met instellingen voor toegangspunten GPRS, Vodafone Live!, Vodafone Live! Streaming, Vodafone MMS.
Als je daar accoord op geeft heb je nog geen internet-abonnement maar wél internet, alleen betaal je dan per kwartier 0,75 ct.
Dus als je maar heel af en toe navigeert / internet gebruikt is dit altijd nog goedkoper dan Blox Internet.
Bij andere proividers is het soms anders geregeld, dan betaal je bv. voor de data i.p.v. de online-tijdsduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Megalodon_67 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:35:
[...]

Klopt niet, als je een Vodafone abonnement hebt krijg je automatisch een sms met instellingen voor toegangspunten GPRS, Vodafone Live!, Vodafone Live! Streaming, Vodafone MMS.
Als je daar accoord op geeft heb je nog geen internet-abonnement maar wél internet, alleen betaal je dan per kwartier 0,75 ct.
Dus als je maar heel af en toe navigeert / internet gebruikt is dit altijd nog goedkoper dan Blox Internet.
Bij andere proividers is het soms anders geregeld, dan betaal je bv. voor de data i.p.v. de online-tijdsduur.
Er werd gevraagd of je ongevraagd online kon, en dat kan dus niet, want je moet altijd iets activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Er werd gezegd 'omdat je geen data abbonement hebt en de telefoon dus niet op internet kan' en dat kan dus wel. Je hoeft geen internetabonnement te hebben om online te kunnen en daar zijn velen pas achtergekomen nadat ze hun telefoonrekening zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Megalodon_67 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:20:
Deze week heb ik een ATB aangeschaft (ben 7 jaar 'fietsloos' geweest als vastgeroeste automobilist) en wil weten wat de mening is van de deskundologen of er een beter alternatief is voor Nokia Sports Tracker. Is dit programma heel goed te gebruiken of zijn de alternatieven beter?
Gebruik het alleen zo nu en dan voor de fun, maar werkt prima. Zelfs met de telefoon in m'n rugzak word nog de hele route geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minpunt bij sport tracker is de batterij.Een rit duurt toch zo een 4 a 5 uurtjes maar bij 2 uurtjes gebruik is de batterij leeg en crachen de gegevens .Zoek ook voor een alternative maar niks te vinden.Ook eventjes gebruikt in het vliegtuig daar werkte het ook perfect snelheid 840 per uur leuk om te zien.alternative is de garmin fiets computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Meer mensen probleem dat je af en toe niet berijken bent als je telefoon in je broekzak hebt ?

Broekzakmode/ on
Je word gebeld, de telefoon neemt zelf op, (omdat er druk op de toetsen staat) ... waarschijnlijk omdat toetsenbord geactieveerd wordt

En omdat er druk op de toetsen staat, die dan de verbinding verbreken .....

Het gebeurd vaak als ik in de auto zit, en telefoon vergeten ben uit mijn broekzak te halen.
Dan krijg ik naderhand SMS dat ik gesprek gemist heb.
Broekzakmode/ off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hetnet schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 12:02:
Meer mensen probleem dat je af en toe niet berijken bent als je telefoon in je broekzak hebt ?

Broekzakmode/ on
Je word gebeld, de telefoon neemt zelf op, (omdat er druk op de toetsen staat) ... waarschijnlijk omdat toetsenbord geactieveerd wordt

En omdat er druk op de toetsen staat, die dan de verbinding verbreken .....

Het gebeurd vaak als ik in de auto zit, en telefoon vergeten ben uit mijn broekzak te halen.
Dan krijg ik naderhand SMS dat ik gesprek gemist heb.
Broekzakmode/ off
Ik ken t probleem niet, maar heb je "opnemen met willekeurige toets" aanstaan misschien? Als je die uitzet moet er namelijk specifiek druk staan op de groene knop, anders neemt hij niet op, dan is de kans kleiner dat hij zelf opneemt denk ik..

Wat anders: Als je een sms krijgt dat je een gesprek hebt gemist dan heb je niet opgenomen, dan is er wat anders aan de hand. Ik zit bij T-mobile en ik krijg heel soms ook een sms van een gemiste oproep terwijl mn foon naast me op tafel ligt. Dan komt het hele gesprek gewoon niet aan, geen idee of dat aan de N95 ligt of aan de provider, maar het gebeurt wel soms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 12:28:
[...]

Ik ken t probleem niet, maar heb je "opnemen met willekeurige toets" aanstaan misschien? Als je die uitzet moet er namelijk specifiek druk staan op de groene knop, anders neemt hij niet op, dan is de kans kleiner dat hij zelf opneemt denk ik..

Wat anders: Als je een sms krijgt dat je een gesprek hebt gemist dan heb je niet opgenomen, dan is er wat anders aan de hand. Ik zit bij T-mobile en ik krijg heel soms ook een sms van een gemiste oproep terwijl mn foon naast me op tafel ligt. Dan komt het hele gesprek gewoon niet aan, geen idee of dat aan de N95 ligt of aan de provider, maar het gebeurt wel soms...
Inderdaad dat laatste zou ook nog kunnen ... hier ook T-mobile en ben de laatste tijd vaak in gesprek, zonder dat ik toestel aan heb geraakt. En krijg dan later een sms.... vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Powermonkey-batterij en zonnecel.Ik ga deze kopen iemand er al ervaring mee??

Hier al wat meer uitleg erover.

http://www.telecomwereld.nl/powermonkey-explorer.htm

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2008 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 16:49:
Powermonkey-batterij en zonnecel.Ik ga deze kopen iemand er al ervaring mee??

Hier al wat meer uitleg erover.

http://www.telecomwereld.nl/powermonkey-explorer.htm
Geinig, maar prijzig. Tip: bestel direct bij de fabrikant, dat scheelt je een zo'n €40 ik keek naar de SolorNut |:(. Of de zonnecel hier in NL nuttig gaat zijn betwijfel ik, en voor dat geld koop je ook een paar extra standaardaccu's voor de N95, dit ook nog een stuk compacter zijn om mee te nemen. Maar uiteraard kan dit apparaatje ook prik voor andere mobiele apparaten geven.

Geen review tho, ik heb em niet. Maar thanks for the tip, ik ben nu wel aan het twijfelen geslagen :)

[edit]Then again, maybo not. De monkey heeft alleen maar een 5V output. Tegenwoordig is alles 5V ja, maar ik had toch ook nog graag andere voltages gezien.

[ Voor 11% gewijzigd door Fuzzillogic op 02-11-2008 18:13 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De laatste tijd worden er veel vragen in dit topic gedumpt zonder enige vorm van eigen inzet. Gelieve eerst te zoeken, ook in deel 8, en daarna pas je vraag te stellen. Vermeld bij je vraag meteen wat je hebt onderzocht en geprobeerd en waarom het niet lijkt te werken.