leon12345 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 19:49:
ik zie dat er hier een aantal mensen fuppes gebruiken.
ik heb net muziek kunnen afspelen op mijn n95 8gb die op mijn pc staat. ging prima!
alleen heb ik ook aardig wat films/series in .mkv en .avi formaat als ik die probeer af te spelen dan zegt me telefoon: selected device does not support this operation neem aan dat dat aan instellingen in fuppes licht maar geen idee wat ik waar zou moeten veranderen om het wel voor elkaar te krijgen,
weet iemand een oplossing?
Transcoden. Een recente (windows) build van fuppes is dan wel handig, maar helaas heeft de ontwikkeling nogal stil gelegen
Ik ben toevallig de halve avond beziggeweest met met het zoeken naar UPnP-spul voor Windows. Het is echt dun gezaaid. Zeker als je niet alleen een Media Server, maar ook Media Renderer wilt met transcoding. Er zijn wel diverse servers, fuppes, TVersity, TwonkyMedia... Maar je wilt ook foto's en videootjes vanaf je mobiel direct op je PC (of ander UPnP/DLNA) apparaat weergeven, dus dan heb je een renderer nodig. MediaPortal (2), SimpleCenter en Nero kunnen dat. SimpleCenter heb ik vroeger eens getest. Het grootste probleem was dat transcoden naar MPEG4 niet gratis is, en dat het ook standaard filmpjes van de N95 niet kan weergeven. Bovendien lijkt het niet meer echt actief ontwikkeld te worden.
Mijn zoektocht is wat vruchteloos. Fuppes heeft potentie, is lekker klein. TVersity is alleen server. MediaPortal 2 is nog ontzettend alfa. XBMC lijkt ook alleen server te zijn. Voor VLC is ook een server in ontwikkeling, maar vziw nog geen resultaat.
Enfin, als je toch alleen een server wilt, kijk dan zeker eens naar TVserity, die ondersteunt ook matroska's en alle andere exotische spullen, en kan transcoden.
Als je wat meer weet, laat het hier weten. Zelfs commerciele oplossingen vind ik het overwegen waard. Ik vind het concept van UPnP/DLNA geweldig, wil het graag gebruiken icm N95, maar loop dus ook helaas tegen softwareproblemen aan.
[edit]
Ik heb nog wat beperkt succes gehad met de
UPnP SDK van Intel en
Cidero. Maar geweldig is anders. Vanaf de N95 dan een MP3tje via eigen netwerk naar de Intel AV renderer spelen lukt, maar met via controller software, zowel Cidero als de Intel software controller, wil het niet. Verder op
wikipedia nog een lijstje met software.
[
Voor 11% gewijzigd door
Fuzzillogic op 23-10-2008 00:06
]