Nokia N95 (8GB) - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 42 Laatste
Acties:
  • 424.651 views

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
mobile625 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:30:
[...]

Wat zijn de instellingen? Ik wil dit ook gebruiken. Moet ik lid worden bij voipbuster? Hoe zit dit precies?
Bel zo nu en dan naar vaste nummers
Van die voipbuster java proggy? Dat zijn geen instellingen. Daarmee kan je alleen phone-2-phone gesprekken initieren. Dat betekend dat er 2 uitgaande geprekken vanuit voipbuster worden geinitieerd en dat deze aan elkaar gekoppeld worden. De geprekskosten worden dan bij elkaar opgeteld en van je tegoed af gehaald. En bellen naar mobiel is duur, dus je wint er helemaal niets mee. Voor meer vragen; stel ze in het voipbuster topic.

Pvouput live

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Vandaag kreeg ik een SD->USB adapter binnen en een 8gb kaartje.. WAT EEN VERSCHIL!
die transfer rates zijn met 500% gestegen als het niet meer is... (dus ook met het oude kaartje wat erin zat en in de usb adapter geplugd).. Hoe kan nokia zon brakke sd card reader erin gepropt hebben?!

2 minuten over 1,2gb met adapter, ervoor deed ie er een half uur over ofzo >:)

[ Voor 12% gewijzigd door spNk op 25-09-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Wagij schreef op woensdag 24 september 2008 @ 22:33:
Kreeg net een melding voor firmware update.
Geen idee wat er nieuw is, zie eerlijk gezegd ook nergens een changelog.
-Hmm, oud nieuws zie ik nu pas-
V30 heeft nieuwe features and de nodige verbeteringen.
Je scherm roteert nu automatisch als je deze 90 graden draait.
Dus dat hij van portrait naar landscape switched en weer terug.
Omdat het geintegreerd is hoef je niet meer met een apart programmatje deze functie te gebruiken.
En het reageert ook nog eens directer en is accu vriendelijker.
Merk geen verschil met accu tijd als deze feature aan staat.

Ook een hele grote verbetering is het feit dat als je een filmpje opneemt en stopt het niet meer zolang duurt met het "Processing video..." gebeuren.
Dat was met de vorige firmware niet lekker gegaan en het duurde soms wel 30 seconden bij mij voordat hij klaar was als ik een (flinke) video opnam.
Zeer hinderlijk.
Nu is het 2 seconden en dan is de camera weer klaar voor gebruik (of kun je deze afsluiten.)

Echter is nu weer de "disco lights" bug weer terug.
Als de backlight uit gaat dan zie je de blauwe LED's van de knoppen aan de zijkant even aan en weer uit gaan.
Heel typisch (maar niet super storend.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:29

Damian

Insane Obtrusion

Iemand ervaring met die applicatie dat je de telefoon dicht kan sliden om op te hangen.

Heb hem er ooit wel op gehad, maar toen had ik gekke bijwerkingen, dat hij ineens niet meer wilde opnemen door de slider omhoog te doen...

Zijn er alternatiefen ??

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb door het uitkomen van de nieuwe firmware maar besloten om even een clean install te doen, althans dat dacht ik. Ik heb een N95 8GB en heb dus eerst het massageheugen geformatteerd, vervolgens met Nokia Backup manager een backup gemaakt van contacten/sms/notities/agenda/instellingen.
Daarna de nieuwe firmware erop gezet en de backup terug gezet. Als ik vervolgens in mijn toepassingen lijst kijk zie ik nog steeds gmail/thema's/mcguider erop staan. Ik dacht dat door de nieuwe firmware te installeren, de hele telefoon weer als nieuw zou zijn. Kan het zijn dat dergelijke programma's met de instellingen worden gebackupped? Zo niet kan iemand me dan vertellen hoe ik dan wel een clean install kan uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 08:46:
[...]

V30 heeft nieuwe features and de nodige verbeteringen.
Je scherm roteert nu automatisch als je deze 90 graden draait.
Dus dat hij van portrait naar landscape switched en weer terug.
Omdat het geintegreerd is hoef je niet meer met een apart programmatje deze functie te gebruiken.
En het reageert ook nog eens directer en is accu vriendelijker.
Merk geen verschil met accu tijd als deze feature aan staat.

Ook een hele grote verbetering is het feit dat als je een filmpje opneemt en stopt het niet meer zolang duurt met het "Processing video..." gebeuren.
Dat was met de vorige firmware niet lekker gegaan en het duurde soms wel 30 seconden bij mij voordat hij klaar was als ik een (flinke) video opnam.
Zeer hinderlijk.

Nu is het 2 seconden en dan is de camera weer klaar voor gebruik (of kun je deze afsluiten.)
Uhm, ik draai (bewust) nog FW 20 (N95-1) en ik heb nog nooit moeten wachten op het "Processing video" gebeuren, ook niet met flinke filmpjes. Vorig jaar uit verveling een hele treinreis gefilmd van dik een uur en toen ik stopte was het binnen 2 seconden verwerkt. Met FW20.

Ik roteer mijn scherm gewoon dmv de slider, gaat ook prima. Ik heb RotateMe eraf gegooid omdat het begon te irriteren, ik wil dat zelf kunnen beheren. Dat het nu automatisch kan gebeuren Is dus voor mij geen pluspunt.

Wat ik nog even kwijt wil: Ik heb mijn onlangs aangeschafte N96 inmiddels weggedaan en gebruik weer de N95(-1). Ik kan de N96 voorlopig niet aanraden. Het is een supermooi toestel maar dan heb je het wel ook gehad. Traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag, niet normaal meer. Dat toestel heeft wél dringend een FW-upgrade nodig.
Lang leve de N95-1! :)
Damian schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:27:
Iemand ervaring met die applicatie dat je de telefoon dicht kan sliden om op te hangen.

Heb hem er ooit wel op gehad, maar toen had ik gekke bijwerkingen, dat hij ineens niet meer wilde opnemen door de slider omhoog te doen...

Zijn er alternatiefen ??
Naar ik weet zijn er nog geen alternatieven. Maar na bijna 2 jaar weet ik inmiddels wel hoe ik moet ophangen, dus zo'n probleem vind ik het niet. ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:28:
Heb door het uitkomen van de nieuwe firmware maar besloten om even een clean install te doen, althans dat dacht ik. Ik heb een N95 8GB en heb dus eerst het massageheugen geformatteerd, vervolgens met Nokia Backup manager een backup gemaakt van contacten/sms/notities/agenda/instellingen.
Daarna de nieuwe firmware erop gezet en de backup terug gezet. Als ik vervolgens in mijn toepassingen lijst kijk zie ik nog steeds gmail/thema's/mcguider erop staan. Ik dacht dat door de nieuwe firmware te installeren, de hele telefoon weer als nieuw zou zijn. Kan het zijn dat dergelijke programma's met de instellingen worden gebackupped? Zo niet kan iemand me dan vertellen hoe ik dan wel een clean install kan uitvoeren?
Backup terugzetten is helaas geen goed idee met de N95. Een echte clean install bereik je alleen door nieuwe firmware erop te zetten en dat is alles. Pas dan heb je compleet "schone" telefoon. Dat het dan moeite kost om je contactgegevens er weer handmatig op te zetten is de keuze die je moet maken. Dit is dan althans mijn bescheiden mening. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Ginz op 26-09-2008 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Laatst online: 12-08 14:36
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:29:
Uhm, ik draai (bewust) nog FW 20 (N95-1) en ik heb nog nooit moeten wachten op het "Processing video" gebeuren, ook niet met flinke filmpjes. Vorig jaar uit verveling een hele treinreis gefilmd van dik een uur en toen ik stopte was het binnen 2 seconden verwerkt. Met FW20.
Dat klopt.
Het was dan ook met FW21 dat dit erin geslopen was want met FW20 (en lager zelfs) heb ik daar ook nooit last van gehad.
Ik roteer mijn scherm gewoon dmv de slider, gaat ook prima. Ik heb RotateMe eraf gegooid omdat het begon te irriteren, ik wil dat zelf kunnen beheren. Dat het nu automatisch kan gebeuren Is dus voor mij geen pluspunt.
Dat is denk ik een persoonlijke keuze.
RotateMe begon mij ook te vervelen, zeker omdat er de hele tijd een app permanent open bleef staan en het lang niet zo soepel reageerde als de veel betere en directe implentatie van Nokia.
Tevens is het geen must en moet je het zelfs aan zetten als je de V30 firmware erop hebt gezet.

Verder kan ik je V30 gewoon over het algeheel aanraden, omdat het de algemene prestaties van je telefoon verbeterd.
V20 naar V21 was niet gek groot, maar V30 is weer een flinke stap in de goede richting.
De change log is al eens voorbij gekomen hier dacht ik, maar is zo te vinden op internet.
Lees en oordeel zelf!
Wat ik nog even kwijt wil: Ik heb mijn onlangs aangeschafte N96 inmiddels weggedaan en gebruik weer de N95(-1). Ik kan de N96 voorlopig niet aanraden. Het is een supermooi toestel maar dan heb je het wel ook gehad. Traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag, niet normaal meer. Dat toestel heeft wél dringend een FW-upgrade nodig.
Lang leve de N95-1! :)
Zo is het maar net.
Ik ga niet eens aan een nieuwe Nokia beginnen en de N96 al helemaal niet. Zeer weinig meerwaarde.
En inderdaad: de grootste reden is dat de Nokia Classic nu eindelijk lekker werkt en de N96 weer wat firmware(s) nodig heeft om goed tot zijn recht te komen.
Backup terugzetten is helaas geen goed idee met de N95. Een echte clean install bereik je alleen door nieuwe firmware erop te zetten en dat is alles. Pas dan heb je compleet "schone" telefoon. Dat het dan moeite kost om je contactgegevens er weer handmatig op te zetten is de keuze die je moet maken. Dit is dan althans mijn bescheiden mening. :)
Hier ben ik het niet mee eens.
Je hebt ook een hele clean install als je slechts een backup maakt (en weer terug zet) van je contact gegevens, calender, notities, bookmarks en SMS/MMS berichten.
Hoef je dus niet met Outlook synch te rotzooien (wat ik zelf niet eens gebruik of wil gebruiken) of nog erger: alles weer handmatig in te moeten voeren.
Dit doe ik al sinds beginne den tijden daar ik ook het slachtoffer was van problemen met het terug zetten van een FULL backup en dit werkt sinds de laatste 3 firmware upgrades perfect zonder rare dingen.
Scheelt geweldig veel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Laatst online: 22:14
Contacten kan je best back-uppen om naar een andere firmware versie weer terug te zetten hoor. dit mioet helemaal geen problemen geven. Instellingen word een ander verhaal, want je gaat aangepaste instellingen terug zetten naar een nieuwe firmware waar diverse instellingen zijn veranderd. Dus ik raad iedereen aan om iig geen instellingen terug te zetten, maar contacten en sms etc.. moet geen probleem opleveren

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSU1200C
  • Laatst online: 09-09 22:49
Ik heb het volgende probleem met m'n N95: als ik een beltoon aan een groep of een persoon wil toekennen lukt dit niet als de geheugenkaart in het toestel zit (met ruim 2 gig aan muziek erop). Is dit een bekend probleem en is er een oplossing voor? (behalve dan een kleinere kaart in het toestel stoppen met dezelfde mapstructuur voor de beltoon en het op die manier instellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-12-2020
Megalodon_67 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 22:19:
[...]

Maar als je je foon een vast IP nummer geeft kun je die poort 5060 in je router toch op dat betreffende IP nummer openzetten?
Ik zou graag weten hoe je dit precies doet. Ik zit namelijk met het volgende probleem

Kan ik mijn N95 dan een vast IP nummer geven zodat ik die in kan vullen in de router instellingen? Want als ik er over nadenk, kom ik op hetzelfde.. Het vaste IP nummer wat ik heb ingevuld (192.168.*.***) heeft eigenlijk weinig met de N95 uit te staan, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
NSU1200C schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 17:49:
Ik heb het volgende probleem met m'n N95: als ik een beltoon aan een groep of een persoon wil toekennen lukt dit niet als de geheugenkaart in het toestel zit (met ruim 2 gig aan muziek erop). Is dit een bekend probleem en is er een oplossing voor? (behalve dan een kleinere kaart in het toestel stoppen met dezelfde mapstructuur voor de beltoon en het op die manier instellen).
Hoe kun je contacten backuppen? Bij backuppen doet hij bij mij alles (dus inclusief instellingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16
friendlyfiend schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 21:56:
[...]

Ik zou graag weten hoe je dit precies doet. Ik zit namelijk met het volgende probleem

Kan ik mijn N95 dan een vast IP nummer geven zodat ik die in kan vullen in de router instellingen? Want als ik er over nadenk, kom ik op hetzelfde.. Het vaste IP nummer wat ik heb ingevuld (192.168.*.***) heeft eigenlijk weinig met de N95 uit te staan, toch?
Static DHCP assigments. Hiermee kun je een IP-adres uit je DHCP-scope koppelen aan een MAC-adres, zodat dit MAC-adres altijd hetzelfde IP-adres krijgt. Dan kun je ook port-forwarding instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
friendlyfiend schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 21:56:
[...]

Ga naar het Menu, Instrumenten, Instellingen, Verbinding, Toegangspunten, selecteer je Wifi accesspoint daar, selecteer Naam verbinding, kies Opties, Geavanc. instell., selecteer IPv4-instellingen, selecteer IP-adres-telefoon en geef een vast IP nr. op bv. 192.168.1.20.
Ga nu je router in en zet op dat IP nr. 192.168.1.20 de gewenste poort open.

• friendlyfiend
Megalodon_67 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 23:39:
[...]

Ga naar het Menu, Instrumenten, Instellingen, Verbinding, Toegangspunten, selecteer je Wifi accesspoint daar, selecteer Naam verbinding, kies Opties, Geavanc. instell., selecteer IPv4-instellingen, selecteer IP-adres-telefoon en geef een vast IP nr. op bv. 192.168.1.20.
Ga nu je router in en zet op dat IP nr. 192.168.1.20 de gewenste poort open.
Helder! dank je.. en het lijkt erop dat het gaat werken, morgen nog ff wat vaste nummers bellen, daar is het nu te laat voor ;)

• Triss
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 13:27
heb een tijdje geleden hier gezegd dat na de update mijn trilsignaal niet meer werkte... maar deze werkte na een tijdje vanzelf terug wel.... vrij raar.
dit euvel had ik ook al met men nokia 6600 ...
toch een bug????

Support engineer

• Triss
  • Laatst online: 10-09 13:27
NSU1200C schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 17:49:
geen problemen mee.. bij mij werkt dat...
heb er een kaartje van 2gb insteken van sandisk

Support engineer

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
nokiaan958GB schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 22:42:
[...]

Hoe kun je contacten backuppen? Bij backuppen doet hij bij mij alles (dus inclusief instellingen).
Misschien moet je de Nokia PC Suite eens van dichterbij gaan bekijken. Met de content copier kun je zelf aangeven wat je backupt, gewoon een vinkje plaatsen. Lijkt me niet al te ingewikkeld.

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:35
als je contactpersonen op simkaart hebt staat, en je doet een firmware update
gaan die dan ook verloren ?

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Triss schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 10:38:
heb een tijdje geleden hier gezegd dat na de update mijn trilsignaal niet meer werkte... maar deze werkte na een tijdje vanzelf terug wel.... vrij raar.
dit euvel had ik ook al met men nokia 6600 ...
toch een bug????
Lijkt me meer een hardwarematige fout, misschien een los contactje bij je trilmotor???

Goodgoan!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 20:41
Na enig prutsen met de N98 8GB enkele vraagjes:

Er staan 7 icoontjes onder de klok bij het beginscherm, kan ik daar andere neer zetten (andere linkjes dus, niet alleen een ander plaatje)

Kan ik er voor zorgen dat bepaalde muziekbestanden alleen als ringtones worden gezien, en niet in de music player verschijnen. Ik weet dat ze hidden kunnen worden gezet, maar dan zie je ze dus ook niet meer als ringtones

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• spNk
  • Laatst online: 05-09 08:50
@ die icoontjes, jazeker kan dat, instrumenten -> instellingen -> algemeen -> persoonlijk ->standby-modus -> toep. actief standby

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Cyberw00d schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 15:29:
als je contactpersonen op simkaart hebt staat, en je doet een firmware update
gaan die dan ook verloren ?
nee

• Schaapje_BlaaT
spNk schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 18:04:
@ die icoontjes, jazeker kan dat, instrumenten -> instellingen -> algemeen -> persoonlijk ->standby-modus -> toep. actief standby

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, ik krijg de andere 3 filmpjes niet repaired. De ene zoals ik zei is gelukt, die is 49,4 mb. De andere drie zijn 94,2 mb, en krijg ik via All Media Fixer niet gerepareerd. Het is trouwens ook raar dat ze alledrie dezelfde bestandsgrootte hebben, omdat de opnames zeker niet even lang waren.

Er zijn maar bar weinig mp4 fixers/repair programma's heb ik gemerkt, voor avi zijn er meer. Mocht iemand een goed programma weten dan houd ik me aanbevolen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Barfman schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 15:57:
Contacten kan je best back-uppen om naar een andere firmware versie weer terug te zetten hoor. dit mioet helemaal geen problemen geven. Instellingen word een ander verhaal, want je gaat aangepaste instellingen terug zetten naar een nieuwe firmware waar diverse instellingen zijn veranderd. Dus ik raad iedereen aan om iig geen instellingen terug te zetten, maar contacten en sms etc.. moet geen probleem opleveren
zelf heb ik een volledige backup gemaakt, incl memory card. firmware v30 erop en backup terug zetten. ging perfect, enkel een paar programma's moest ik alsnog opnieuw installeren, maar dat was een kwestie van de sis bestanden even dubbelklikken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

Ik zag laatst hier een app langs komen (of het was in het symbian topic).
Waarmee jezelf helemaal je eigen home screen kon maken.

Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Laatst online: 22:01
Brantje schreef op zondag 28 september 2008 @ 21:30:
Ik zag laatst hier een app langs komen (of het was in het symbian topic).
Waarmee jezelf helemaal je eigen home screen kon maken.

Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Handy Shell. Ik heb 'm al een paar weken draaien en bevalt mij prima. Een leuke afwisseling op het saaie en beperkte standaard standby scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
dafmay schreef op zondag 28 september 2008 @ 22:05:
[...]

Handy Shell. Ik heb 'm al een paar weken draaien en bevalt mij prima. Een leuke afwisseling op het saaie en beperkte standaard standby scherm.
Ik denk dat GDesk bedoeld wordt. Vervelend is dat de "homepage" daarvan dikke chaos is, en dat om de actueelste versie te downloaden heb je een account bij eoa forum nodig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Fuzzillogic schreef op maandag 29 september 2008 @ 00:34:
[...]

Ik denk dat GDesk bedoeld wordt. Vervelend is dat de "homepage" daarvan dikke chaos is, en dat om de actueelste versie te downloaden heb je een account bij eoa forum nodig :(
Op Symbian-Freak kan je elke keer de laatste versie downloaden (freeware), ook staan er mooie themes op het forum.

[ Voor 39% gewijzigd door Barfman op 29-09-2008 06:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:31

Japser

Jeej!

Haiii! Ik zit te zoeken op google om te kijken hoe het evt kan om een video'tje in te stellen als videoringtone...maar als je ook maar een zoekopdracht invoert met "ringtone"...tsja dat kan je wel raden.

Anyhoe, de vraag is dus, op mn nokia N95 4 GB heb ik een ubercool filmpje welke ik als ringtone wil instellen. Hoe moet dat? :) Het betreft een .mp4 file.

[ Voor 3% gewijzigd door Japser op 29-09-2008 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Japser schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:53:
Haiii! Ik zit te zoeken op google om te kijken hoe het evt kan om een video'tje in te stellen als videoringtone...maar als je ook maar een zoekopdracht invoert met "ringtone"...tsja dat kan je wel raden.

Anyhoe, de vraag is dus, op mn nokia N95 4 GB heb ik een ubercool filmpje welke ik als ringtone wil instellen. Hoe moet dat? :) Het betreft een .mp4 file.
Gewoon net als een mp3 kun je een mp4 kiezen... lijkt me vrij simpel...

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centenbakkie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-05 23:41
ik zit al een tijdje de azen op deze mobiel en heb nog steeds een lg viewty :')
nu heb ik op marktplaats iemand gevonden die zijn n95 8gb wilt ruilen voor de viewty omdat zijn n95 8gb in het engels is en hijzelf niet goed is in de engelse taal
allemaal beetje raar maar toch heb even gevraagd of diegene foto's wilt opsturen van zijn n95 om te kijken of het geen fake is
toch twijfel ik dus voeg even foto's toe zodat jullie kunnen oordelen

Afbeeldingslocatie: http://xs431.xs.to/xs431/08401/n95_1724.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs431.xs.to/xs431/08401/n95_2541.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs431.xs.to/xs431/08401/n95_3473.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs431.xs.to/xs431/08401/n95_4404.jpg

zelf vind ik de camera een beetje raar zitten en de oordopjes die erbij zitten zien er wel erg cheap china uit
nou hoop het snel te weten dan kan ik waarschijnlijk morgen een deal maken 8)

newbie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:31

Japser

Jeej!

Eastside schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:29:
[...]

Gewoon net als een mp3 kun je een mp4 kiezen... lijkt me vrij simpel...
Ja dat dachty ik dus ook, echter, heb de video naar zowel phone als memorycard gecopied in de gallery directory, en voor de gein zowel de mp3 als de mp4 versie. alleen de mp3 versie kan ik kiezen en da's dus alleen geluid, geen video :)

Maargoed, ik accepteer wel alleen geluid. Anders is de toch al brakke batterij nog sneller leeg met die videoringtone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@centenbakkie,

Of hij nep is durf ik niet te vertellen, wat ik wel kan zeggen is dat hij op verschillende punten anders is dan mijn n95 8gb.
  • Die oordopjes zijn inderdaad anders, ik heb er zo een besturingsdingetje bij zitten.
  • De camera heeft bij mij het flitsertje aan de onderzijde van de lens zitten.
  • ook het nokia logo op de batterij klepje is anders. Ik heb in het zilver "NOKIA Nseries' staan.
  • Op de voorkant heb ik 'Nokia' staan tussen de toetsen en het scherm
  • vind het scherm er ook raar uit zien, maar dat kan liggen aan de foto
Het kan ook een Amerikaanse versie zijn, enkele maanden geleden is die daar pas uit gekomen volgens mij. Daar is het de N95-4 ipv de N95-2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocMac
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07 15:35
Ik weet niet hoe lang je wilt wachten, centenbakkie; ik heb namelijk deze telefoon cadeau gekregen van T-mobile, bij mijn abonnementsverlenging, maar ik moet hem vermoedelijk van het postkantoor ophalen. Dat wordt denk ik niet eerder dan a.s. zaterdag. Ik neem aan dat ik dan het nieuwste Nederlandse model krijg.
Het kan zijn dat hij hem gekocht heeft bij die ene webwinkel met scherpe prijzen die zijn camera's in het buitenland aanschaft (ben ff de naam kwijt, 2Call of zoiets).
De oordopjes zien er overigens inderdaad uit alsof ze bij een draagbaar radiootje van € 3 uit de koopjesbak van de Dirk v/d Broek horen. Misschien is het de kwaliteit van de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centenbakkie
ok dankjewel
heb nog even gevraagd of de persoon foto's van de n95 in aan stand :P kon sturen dus moet daar nog even op wachten
zou kunnen dat hij hem bij 2call heeft gekregen (heb sowieso gevraagd hoe hij er aan kwam wacht nog op antwoord)
ach we wachten het af ;)

-edit-

het is een fake heb even nagevraagd op n95users forum en het is een fake :)

[ Voor 14% gewijzigd door centenbakkie op 29-09-2008 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kywr
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Hallo!
Ik heb mijn N95 8GB display gemold en ben nu opzoek naar een nieuw display.
Weet iemand een goede online shop die vertrouwd is?
Ik heb hier de Torx Schroevendraaiers al liggen, en weet hoe het te vervangen is...

Alvast bedankt!
Erik

[ Voor 24% gewijzigd door kywr op 29-09-2008 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

telecomtelecom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Ebay is wel een stuk goedkoper, maar je hebt wel een langere levertijd vermoed ik.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

centenbakkie schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:40:
ok dankjewel
heb nog even gevraagd of de persoon foto's van de n95 in aan stand :P kon sturen dus moet daar nog even op wachten
zou kunnen dat hij hem bij 2call heeft gekregen (heb sowieso gevraagd hoe hij er aan kwam wacht nog op antwoord)
ach we wachten het af ;)

-edit-

Als het al een N95 was, dan is het een gewone... lens heeft een sluiter, slidergedeelte is smaller dan de body etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

centenbakkie schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:40:

Anders kan je de aanbieder vragen om *#0000# te doen en dan een foto te maken :-)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centenbakkie
iCy schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:46:
[...]

Anders kan je de aanbieder vragen om *#0000# te doen en dan een foto te maken :-)
okay zal het aan hem vragen
en wat doet *#0000# dan :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop nou gewoon een normale, ding ziet er uit als speelgoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Ik raad het af, die mobiel ziet er anders uit dan mijn N95 8GB, het lenskapje is anders, de oordopjes, de oplader en de doos ook!

een 'gewone' nemen raad ik ook af trouwens, tenzij je krap bij kas zit. Meer RAM -> future proof.
Ik kwam de eerste applicatie al tegen waarvan men meldt dat de N95-1 het niet optimaal kan draaien bij gebrek aan RAM:
http://www.symbian-freak....II_for_s60_fpu_phones.htm
centenbakkie schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:05:
ik zit al een tijdje de azen op deze mobiel en heb nog steeds een lg viewty :')
nu heb ik op marktplaats iemand gevonden die zijn n95 8gb wilt ruilen voor de viewty omdat zijn n95 8gb in het engels is en hijzelf niet goed is in de engelse taal
allemaal beetje raar maar toch heb even gevraagd of diegene foto's wilt opsturen van zijn n95 om te kijken of het geen fake is
toch twijfel ik dus voeg even foto's toe zodat jullie kunnen oordelen

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

zelf vind ik de camera een beetje raar zitten en de oordopjes die erbij zitten zien er wel erg cheap china uit
nou hoop het snel te weten dan kan ik waarschijnlijk morgen een deal maken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centenbakkie
Afbeeldingslocatie: http://xs131.xs.to/xs131/08401/dsc01507_1_622.jpg

even *#000# gevraagd en dit kwam er uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Fake dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:58

Snippertje

Light up your life

Dat nokia linksboven klopt ook niet. Bij mij staat er alleen N95 8GB

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 18:03
Hij is inderdaad fake, ik heb dit een tijdje terug gezien op youtube waar iemand 2 N95 8GB's vergelijkt (1 fake, 1 originele). En deze lijkt exact op die fake one. niet kopen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIG charlie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-03-2022
Het is zeer zeker een fake one.... :S
Afblijven dus....

Greetz
BC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schaapje_BlaaT schreef op maandag 29 september 2008 @ 18:10:
Ik raad het af, die mobiel ziet er anders uit dan mijn N95 8GB, het lenskapje is anders, de oordopjes, de oplader en de doos ook!

een 'gewone' nemen raad ik ook af trouwens, tenzij je krap bij kas zit. Meer RAM -> future proof.
Ik kwam de eerste applicatie al tegen waarvan men meldt dat de N95-1 het niet optimaal kan draaien bij gebrek aan RAM:
http://www.symbian-freak....II_for_s60_fpu_phones.htm

[...]
Is dan ook niet zomaar een app, maarreh volgens dit
1.1 if you have n95-1, update the firmware to atleast 2.x.x otherwise it does not have enough memory.
moet het geen probleem zijn, als je een beetje recente FW hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha wat een lul die vent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat de prijs nu al voor een N95 320 € is

[ Voor 57% gewijzigd door een moderator op 30-09-2008 18:09 . Reden: ontschreeuwd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
meem schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:55:
Hallo!
Ik heb mijn N95 8GB display gemold en ben nu opzoek naar een nieuw display.
Weet iemand een goede online shop die vertrouwd is?
Ik heb hier de Torx Schroevendraaiers al liggen, en weet hoe het te vervangen is...

Alvast bedankt!
Erik
Volgens mij zijn die displays al voor een 40,- à 45,- te vinden op Marktplaats.
Een bekende van me heeft laatst zijn display gemold en ging naar een NSP zonder de aankoopbon aangezien het toch geen garantie geval was. En wat denk je? Er werd zonder vragen of kosten een nieuw scherm in gezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:04:
[...]

Is dan ook niet zomaar een app, maarreh volgens dit

[...]

moet het geen probleem zijn, als je een beetje recente FW hebt
Er staat ook nog dit:
Also N95-1 users can only use the software renderer as the OpenGL renderer will need more memory than it has. Needles to say, that you still need to update to firmware 2.x.x.x in order to play even with the software renderer
Je kan dus niet de OpenGL renderer gebruiken met de N95-1, ook niet met FW20 en hoger. Dus dat is wel degelijk een beperking helaas. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 09:56:
[...]
Je kan dus niet de OpenGL renderer gebruiken met de N95-1, ook niet met FW20 en hoger. Dus dat is wel degelijk een beperking helaas. ;)
Right. Leg dan eens uit waarom de N95 iets sneller is dan de N95 8GB met OpenGL benchmarks? Het ding kan wel degelijk gewoon 3D doen. Het geheugen is dan misschien beperkt, het is niet zó beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zänker
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-03 17:07
Fuzzillogic schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 10:26:
[...]

Right. Leg dan eens uit waarom de N95 iets sneller is dan de N95 8GB met OpenGL benchmarks? Het ding kan wel degelijk gewoon 3D doen. Het geheugen is dan misschien beperkt, het is niet zó beperkt.
ehm... Dit is toch gewoon een feit? Blijkbaar is het geheugen wél zo beperkt. Probeer quake2 maar eens in opengl op je n95-1 te draaien. Ik heb het ook geprobeerd :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 10:26:
[...]

Excuse me :? Heb je het wel goed gelezen eigenlijk?

Er is gewoon niet genoeg geheugen om Quake 2 te draaien met de OpenGL renderer op een N95-1, dat is alles. Rare reactie....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 11:12:
[...]

Excuse me :? Heb je het wel goed gelezen eigenlijk?

Er is gewoon niet genoeg geheugen om Quake 2 te draaien met de OpenGL renderer op een N95-1, dat is alles. Rare reactie....
Het was mij totaal onbekend dat het om quake ging. In je quote leek het alsof je het over OpenGL op de N95-1 in het algemeen had. Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Weet iemand een goeie book reader voor de N95? Ik probeerde mobipocket maar ik kan maar niet achterhalen hoe ik dat ding zover krijg om mijn bestanden te herkennen.

Wat ik zoek is iets waar ik op zijn minst txt bestanden in kan stoppen, en als het meezit ook pdf, lit en doc.
Het liefst zonder geouwehoer met converteren of speciale software, gewoon copy naar de folder op de telefoon en lezen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kywr
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Megalodon_67 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 00:17:
[...]

Volgens mij zijn die displays al voor een 40,- à 45,- te vinden op Marktplaats.
Een bekende van me heeft laatst zijn display gemold en ging naar een NSP zonder de aankoopbon aangezien het toch geen garantie geval was. En wat denk je? Er werd zonder vragen of kosten een nieuw scherm in gezet!
Whoo, chille. Ga ik proberen!
Maar moet je me toch even vertellen wat een NSP is... ^^'

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Nokia Service Point

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

upgrade naar 30.0.015 of niet??nokia n95 zijn er verbeteringen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:43:
upgrade naar 30.0.015 of niet??nokia n95 zijn er verbeteringen??
Nee, nokia heeft besloten firmware uit te brengen zonder verbeteringen :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen week de scherm van mijn Nokia N95 8Gb gesloopt, Nou ik ben net langs een Chinese gsm shop geweest, en hij zei dat het 90 euro ging kosten... Is dat een normaal bedrag ofniet? Zelf maken als natuurlijk wel goedkoper, maar dat kan ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, dit komt hier minimaal 1 x per week voor.. Zelfs deze week nog! :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:05
Is er een tooltje waarmee ik sneller een GPS fix kan krijgen? Aangezien ik er nu navigatie software op heb staan maar het kreng wil geen fix krijgen. Ik heb hem nu zeker al 4 uur opengeklapt en wel buiten gehad maar nog steeds niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drrrk
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:51
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 16:58:
Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen week de scherm van mijn Nokia N95 8Gb gesloopt, Nou ik ben net langs een Chinese gsm shop geweest, en hij zei dat het 90 euro ging kosten... Is dat een normaal bedrag ofniet? Zelf maken als natuurlijk wel goedkoper, maar dat kan ik niet.
Ik heb mijn scherm ook al een paar keer gemold. De eerste keer heb ik hem laten repareren voor 100 eur, de tweede keer heb ik het zelf gedaan. Het scherm kost nog geen 40 euro en het is binnen twee minuten gepiept. Check even op youtube hoe simpel het is.

Very funny Scotty, now beam back my clothes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
CreativeMind schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 18:45:
Is er een tooltje waarmee ik sneller een GPS fix kan krijgen? Aangezien ik er nu navigatie software op heb staan maar het kreng wil geen fix krijgen. Ik heb hem nu zeker al 4 uur opengeklapt en wel buiten gehad maar nog steeds niets.
A-GPS aanzetten in je foon en bij sommige navi-progs moet je die in het programma zelf ook nog eens een keer aanzetten. A-GPS maakt kortstondig verbinding met het internet dus let op de kosten.

Er is een hardwarematige mod, te lezen op www.symbian-freak.com (je moet een account hebben om die te kunnen lezen) waar een draad de antenne vervangt van de GPS chip. Deze draad wordt vervolgens deels om de body gewikkeld onder de plastic cover. Met deze mod zou je binnen enkele seconden een fix hebben zonder A-GPS, zelfs binnen (!). Het is niet zonder risico want er zijn er ook die hun GPS chip hebben gemold met de soldeerbout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Laatst online: 19-03-2020
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:13:
[...]

Nee, nokia heeft besloten firmware uit te brengen zonder verbeteringen :Z
Nou ik kom van firmware 15.0.0.15 en heb 30.0.018 geflashed, maar ik vind het een hele verbetering, zeker kwa snelheid boeken ze grote vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 16:58:
Hallo allemaal,

In een ijzerwaren-zaak even een torx-bit 6 kopen (kosten 1,- à 1,5 euro), zelfs een huisvrouw met 2 linkerhanden kan zo'n schermpje vervangen. Dan ben je na aanschaf van dat scherpmje op Markplaats ofzo minder dan de helft kwijt aan kosten. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
Weet iemand trouwens hoe je snel albums kan ordenen?
De n95 kijkt naar de mp3 tag om te bepalen uit welk album ze komen.
Ik heb een mapje 'diversen' overgezet met allemaal losse nummers, nu ziet hij deze allemaal als albums!!
Dus nu heb ik 250 albums met 1 nummer in elk album 8)7

Heb wat zitten stoeien met windows media player, maar dat is een partij traag en omslachtig

[ Voor 14% gewijzigd door -Magnat- op 01-10-2008 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:56
Tag en Rename... super tool voor Mp3

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Magnat- schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 20:55:
[...]

Nou ik kom van firmware 15.0.0.15 en heb 30.0.018 geflashed, maar ik vind het een hele verbetering, zeker kwa snelheid boeken ze grote vooruitgang.
Ik was ook cynisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
ok, ik snap het :D ik las over je smilie heen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
Megalodon_67 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 20:53:
[...]

A-GPS aanzetten in je foon en bij sommige navi-progs moet je die in het programma zelf ook nog eens een keer aanzetten. A-GPS maakt kortstondig verbinding met het internet dus let op de kosten.

Er is een hardwarematige mod, te lezen op www.symbian-freak.com (je moet een account hebben om die te kunnen lezen) waar een draad de antenne vervangt van de GPS chip. Deze draad wordt vervolgens deels om de body gewikkeld onder de plastic cover. Met deze mod zou je binnen enkele seconden een fix hebben zonder A-GPS, zelfs binnen (!). Het is niet zonder risico want er zijn er ook die hun GPS chip hebben gemold met de soldeerbout...
Die hardware mod gaat hem sowieso niet worden en dat A-GPS staat gewoon aan. Het schijnt wel zo te zijn dat als je het nooit gebruikt hebt zoals mij het erg lang duurt maar komop na 4 uur nog geen fix is toch wel heel schraal. Daarom vroeg ik me af of er een symbian progje is waar de tijden instaan van de satelieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
CreativeMind schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 23:59:
[...]

Die hardware mod gaat hem sowieso niet worden en dat A-GPS staat gewoon aan. Het schijnt wel zo te zijn dat als je het nooit gebruikt hebt zoals mij het erg lang duurt maar komop na 4 uur nog geen fix is toch wel heel schraal. Daarom vroeg ik me af of er een symbian progje is waar de tijden instaan van de satelieten.
Ik heb ook een keer gehad dat ik maar geen fix kreeg, ben ik es even naar de instellingen gegaan, bleek er geen vinkje voor Geintegreerde GPS te staan...Als jij de GPS ontvanger wel aan hebt staan dan is er grote kans dat je GPS chip defect is.
Welke navi-software gebruik je? In Route66 bv moet je in het programma zelf ook de A-GPS aanzetten.
Anderzijds had je ook zonder A-GPS een fix moeten krijgen na zo lang wachten.
Draai je de recentste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 16:42
*weg*

Lees de topic-waarschuwing nog eens door. Daarnaast: misschien dat er in Telecomproviders al een topic over loopt.

[ Voor 77% gewijzigd door pven op 02-10-2008 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Ik heb vandaag Skyfire webbrowser geïnstalleerd, en kreeg netjes via mail mijn inlog gegevens. Skyfire is gratis, maar zit nog in betafase, vandaar dat je eerst moet aanmelden om skyfire te gebruiken. Maar na wat surfen en testen is dit toch wel de ultieme browser van het moment. Je kunt gewoon wmv en asx files bekijken (streaming tv), wat inhoud dat je alle online tv zenders van bijv. kanalenkiezer kan bekijken op je mobile. Ik raad het iedereen aan die graag gratis tv wil kijken op zijn mobiel. Aangezien de bèta nu nog alleen voor Amerika is, moet je bij registratie een Amerikaans telefoonnr opgeven, en je eigen email adres waar je je inlog gegevens op binnen krijgt. Ik zelf werk bij de marine, en heb een collega van me gevraagd om zijn nummer te gebruiken voor registratie (heeft ook een Amerikaans mobiel nummer), en dat werkt dus perfect :P

[ Voor 9% gewijzigd door Barfman op 02-10-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:58

Snippertje

Light up your life

Barfman schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 15:22:
Ik heb vandaag Skyfire webbrowser geïnstalleerd, en kreeg netjes via mail mijn inlog gegevens. Skyfire is gratis, maar zit nog in betafase, vandaar dat je eerst moet aanmelden om skyfire te gebruiken. Maar na wat surfen en testen is dit toch wel de ultieme browser van het moment. Je kunt gewoon wmv en asx files bekijken (streaming tv), wat inhoud dat je alle online tv zenders van bijv. kanalenkiezer kan bekijken op je mobile. Ik raad het iedereen aan die graag gratis tv wil kijken op zijn mobiel. Aangezien de bèta nu nog alleen voor Amerika is, moet je bij registratie een Amerikaans telefoonnr opgeven, en je eigen email adres waar je je inlog gegevens op binnen krijgt. Ik zelf werk bij de marine, en heb een collega van me gevraagd om zijn nummer te gebruiken voor registratie (heeft ook een Amerikaans mobiel nummer), en dat werkt dus perfect :P
Kan je dan ook gewoon uitzendingen kijken van bijv. RTL4?

En is het mogelijk, om behalve met lifeblog, je smsjes te backuppen dat je ze nog wel kan nalezen?

[ Voor 4% gewijzigd door Snippertje op 02-10-2008 15:43 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe vind je de snelheid, ik had van iemand begrepen dat het nogal langzaam was omdat je via amerikaanse proxy servers bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ik heb vandaag Skyfire webbrowser geïnstalleerd
Het lijkt erop dat dit een soort van "remote browser" is. Een website wordt gerenderd op hun server, en de afbeelding wordt dan naar je mobiel gestuurd. Ik zie het voordeel niet tov de S60-browser, welke zelf gewoon een uitstekende renderengine heeft, significant beter dan internet explorer op PC iig. Het kijken van "filmpjes" op websites kunnen mij echt bijzonder weinig boeien eigenlijk. Het grote nadeel is dat je ook weer dagdag kunt zwaaien naar je privacy met een tool als skyfire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
ook even skyfire getest, beetje opera mini idee maar dan wel wat uitgebreider. zat zojuist even naar gordon te kijken via rtlgemist en dat werkte aardig. paginas laden ook lekker snel maar dat komt dus omdat ze via opera mini blijkbaar via een proxy lopen.
maargoed wel de moeite waard, laat het voorlopig geinstalleerd staan (heb trouwens bij de registratie als telefoonnummer zomaar wat getallen ingevuld en dat was prima...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 16:15:
[...]

En hoe vind je de snelheid, ik had van iemand begrepen dat het nogal langzaam was omdat je via amerikaanse proxy servers bezig bent.
Je logt alleen in op hun servers om je account (username en paswoord) te checken, daarna gebruik je gewoon je eigen verbinding en is de snelheid hetzelfde als normaal. Ik kan tot nu toe alle zenders die op kanalenkiezer staan (zijn er ongeveer 300) bekijken, natuurlijk heb ik ze niet allemaal getest, maar die ik getest hebt kan ik allemaal vloeiend met mijn vodafone onbeperkt bekijken. Op dit moment ben ik naar 3voor12 Central aan het kijken wat er strak uitziet.

[ Voor 5% gewijzigd door Barfman op 02-10-2008 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Fuzzillogic schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 16:29:
[...]

Het lijkt erop dat dit een soort van "remote browser" is. Een website wordt gerenderd op hun server, en de afbeelding wordt dan naar je mobiel gestuurd. Ik zie het voordeel niet tov de S60-browser, welke zelf gewoon een uitstekende renderengine heeft, significant beter dan internet explorer op PC iig. Het kijken van "filmpjes" op websites kunnen mij echt bijzonder weinig boeien eigenlijk. Het grote nadeel is dat je ook weer dagdag kunt zwaaien naar je privacy met een tool als skyfire.
Tja privacy, wat doe je dan nog op internet, het is nou eenmaal zo, en als je voorzichtig bent met gegevens (je denkt toch niet dat ik me echte gegevens opgeef) valt het wel mee. Of je nou op google gebruikt, of je maakt gebruik van een remote server die kunnen zien welke sites je bezoekt, zal mij een worst zijn. Ik heb niets te verbergen, en meer dan dat zullen ze nooit over mij weten >:)

[ Voor 11% gewijzigd door Barfman op 02-10-2008 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJAAKSJAAK
  • Laatst online: 22-07-2024
Weet iemand waar het database bestandje van de mp3 speler staat, hij loopt namelijk vast als ik de library update als er al wat nummers instaan. alleen als als er nog niks instaat en ik indexeer dan de nieuwe mp3's doet ie t.

doei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JankY schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 18:38:
Weet iemand waar het database bestandje van de mp3 speler staat, hij loopt namelijk vast als ik de library update als er al wat nummers instaan. alleen als als er nog niks instaat en ik indexeer dan de nieuwe mp3's doet ie t.
Ik heb hetzelfde probleem. Als ik de volgende bestanden verwijder, maakt hij de database opnieuw aan...

\private\101FFC31\mpxv1.mpd (mp3)
\private\101FFC31\pcv5.mpd (podcasts)
\private\101f8857\Cache\Alle bestanden
\private\101ffca9\Alle bestanden

Als je deze bestanden verwijderd hebt ga je opnieuw naar opties > vernieuwen, waarna je database opnieuw zal worden aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2008 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJAAKSJAAK
  • Laatst online: 22-07-2024
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 19:41:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Als ik de volgende bestanden verwijder, maakt hij de database opnieuw aan...

\private\101FFC31\mpxv1.mpd (mp3)
\private\101FFC31\pcv5.mpd (podcasts)
\private\101f8857\Cache\Alle bestanden
\private\101ffca9\Alle bestanden

Als je deze bestanden verwijderd hebt ga je opnieuw naar opties > vernieuwen, waarna je database opnieuw zal worden aangemaakt.
thnx dat werkte wel vervelend dat dit euvel zo moet worden opgelost

doei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:48
Hey mensen!

Ik heb net de V30 firmware op mijn N95-1 gezet. Nu wil ik mijn contacten en berichten van mijn eerdere backup van pc-suite bijwerken. De contacten heb ik al terug gezet, maar als ik de berichten wil bijwerken krijg ik de melding "Kan de bewerking niet starten" |:(

Iemand enig idee hoe ik mijn berichten wel terug geplaatst krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JankY schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 22:19:
[...]

thnx dat werkte wel vervelend dat dit euvel zo moet worden opgelost
Toch heb ik wel het gevoel dat het sinds de nieuwe firmware beter werkt. Updaten duurt nog wel lang, maar hij crasht niet zo vaak meer bij mij tijdens het updaten van de musicplayer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
Ik heb het ook even op mn N95 gezet. Vind het toch wel een groot verschil met de standaard browser. Wat ik juist wel handig vindt van de standaard browser is dat de pagina's passend worden gemaakt voor het beeldscherm en dat ik als ik iets intyp in google, op mobielweb kan zoeken. Dat is bij Skyfire volgens mij niet mogelijk. Hij laadt de pagina's zoals ie het op de pc zou doen.

De een vindt dat handig en de ander weer niet denk ik. De video ondersteuning is idd handig maar heeft opera niet hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
Megalodon_67 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 00:25:
[...]

Ik heb ook een keer gehad dat ik maar geen fix kreeg, ben ik es even naar de instellingen gegaan, bleek er geen vinkje voor Geintegreerde GPS te staan...Als jij de GPS ontvanger wel aan hebt staan dan is er grote kans dat je GPS chip defect is.
Welke navi-software gebruik je? In Route66 bv moet je in het programma zelf ook de A-GPS aanzetten.
Anderzijds had je ook zonder A-GPS een fix moeten krijgen na zo lang wachten.
Draai je de recentste firmware?
Ik draai firmware 30.0.015 dus de meest recente. Als software gebruik ik Garmin mobile XT 5. En ik vrees inderdaad dat mijn chip dus stuk is. Bij instellingen staan zowel geintegreerde als A-gps aangevinkt.

hmm maar is een keer naar een NSP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die via Telfort geen youtube filmpjes kunnen bekijken? Via lokaal WLAN is het geen probleem maar via Telfort Spot blijf ik timeouts krijgen op het laden van de filmpjes. Een tijd geleden wees iemand er al op dat je specifiek het Realplayer toegangspunt in moet stellen - dat staat goed. De persoon die destijds de vraag stelde zit als het goed is ook nog met hetzelfde pobleem...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2008 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Volgens mij blocked telfort het streaming protocol. Ik heb het nog nooit aan de praat gekregen.
Wat wel werkt is mobitubia, die download de flv's en speelt ze dan af.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:17
Ik heb helaas problemen het telefoneren. Ik kan soms de persoon aan de andere kant van de lijn niet horen. Ze horen mij dan wel.

Als ik zelf iemand bel hoor ik afentoe ook geen kiestoon, maar heb ik die gene gewoon opeens aan de lijn... ( Wat je dan vaak niet hoort). Ik vermoed loscontactje. Iemand deze problemen ook? Zit zeker niks op dan hem weg te brengen voor 3 weken. Snik.

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga naar een nokia service point die reperaren dat direct.zeker niet gaan naar een winkel want dan ben je hem zeker 5 weken kwijt en de kans bestaat dat de foon het dan nog steeds doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:17
Ik was net bij een nokia service punt.. Die zeiden dat ze dat soort dingen niet zelf doen... Ik vroeg nog doet geen 1 service punt dat.. Was het antwoord Nee.

Heb ik mij te makkelijk laten ompraten? (heb hem nog niet ingeleverd) Iemand een service punt die het wel doet omgeving Denhaag/Leiden?

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Laatst online: 22:01
Sendar schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 14:32:
Ik was net bij een nokia service punt.. Die zeiden dat ze dat soort dingen niet zelf doen... Ik vroeg nog doet geen 1 service punt dat.. Was het antwoord Nee.

Heb ik mij te makkelijk laten ompraten? (heb hem nog niet ingeleverd) Iemand een service punt die het wel doet omgeving Denhaag/Leiden?
Ik heb zelf enorm goede ervaringen bij Ricom Repairs in Schiedam. Ze doen nooit moeilijk, en klaar terwijl je wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zo zijn zelf nsp die een bedrag durven te vragen terwijl het toch gratis moet gemaak worden hoor .Maar dit heb ik wel door gegeven aan nokia zelf.Ik ben van belgie maar ben naar een nsp in nederland gegaan die hebben mijn slider vervangen geheel gratis.In belgie was ik in 2 nsp geweest en deze moesten zelfs de gsm opsturen.Terwijl het in nederland geen probleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 17:12:
Zijn er meer mensen die via Telfort geen youtube filmpjes kunnen bekijken? Via lokaal WLAN is het geen probleem maar via Telfort Spot blijf ik timeouts krijgen op het laden van de filmpjes. Een tijd geleden wees iemand er al op dat je specifiek het Realplayer toegangspunt in moet stellen - dat staat goed. De persoon die destijds de vraag stelde zit als het goed is ook nog met hetzelfde pobleem...
Het hoort wel niet echt in dit topic thuis, maar ook hier geen streaming video mogelijk.
Omdat ik pas sinds 1 oktober bij Telfort zit, dacht ik dat het te maken had met blokkades omdat 1e factuur nog niet is betaald. Hoop dat er iets tegen deze blokkade te ondernemen is.
Pagina: 1 ... 37 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De laatste tijd worden er veel vragen in dit topic gedumpt zonder enige vorm van eigen inzet. Gelieve eerst te zoeken, ook in deel 8, en daarna pas je vraag te stellen. Vermeld bij je vraag meteen wat je hebt onderzocht en geprobeerd en waarom het niet lijkt te werken.