Nokia N95 (8GB) - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 42 Laatste
Acties:
  • 424.658 views

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:01
Krypt schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:01:
In Sygic moest ik ook aangegen dat ie de Assisted GPS moest gebruiken ipv internal GPS.
Bij Internal GPS zag ik ook geen dataverkeer om A-GPS gegevens op te halen, bij het gebruik van Assisted GPS in Sygic deed ie dat wel.
Interne GPS zal je in principe altijd moeten gebruiken bij gebruik navigatie, dus ook in Sygic. Daarnaast kun je ook nog eens A-GPS gebruiken om eventueel een snellere fix te krijgen.

Zelf heb ik de ervaring dat een fix verkrijgen via de interne GPS alleen, dus zonder A-GPS, altijd binnen 20-30 seconden gebeurd.

• d-one
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-01-2024
Een tijd geleden heb ik de nokia n95 8 gb gekocht bij webwinkel x. Op deze telefoon kreeg ik de Nederlandse handleiding, doos, mobiele telefoon incl. de menu instelling in het Nederlands.

Van de week heb ik een (automatische) firmware upgrade gedaan mbv het Nokia update programma en ineens is de menuinstelling van de telefoon veranderd in het Engels, dwz ik kan het ook niet meer in het Nederlands omzetten. De Nokia servicepunt vertelde mij dat de telefoon in het buitenland is geimporteerd en daarom niet automatisch de Nederlands firmware geinstalleerd kan worden. Plus ik kan ook geen aanspraak doen op de Nederlandse garantie bij een Nokiapunt. Hij kan dus ook niet kosteloos voor mij de Nederlandse firmware installeren (maar wel tegen betaling ).

Gebeuren deze gevallen wel vaker? ik verwachtte zelf minimaal een Nederlands product. Heeft het nog zin om hier een klacht in te dienen bij de webwinkel?
Als de webwinkel de firmware zelf de Nederlandse firmware op kan zetten, dan kan ik dat toch ook 'makkelijk' erop zetten? Weet iemand hoe?? :?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Een nieuwe poging, deze keer bijna bovenaan de pagina. :)

Modbreak:Als iemand zich geroepen voelt om een nieuw deel te openen: neem aub even contact met ons op. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

d-one schreef op woensdag 17 september 2008 @ 14:56:
Een tijd geleden heb ik de nokia n95 8 gb gekocht bij webwinkel x. Op deze telefoon kreeg ik de Nederlandse handleiding, doos, mobiele telefoon incl. de menu instelling in het Nederlands.

Van de week heb ik een (automatische) firmware upgrade gedaan mbv het Nokia update programma en ineens is de menuinstelling van de telefoon veranderd in het Engels, dwz ik kan het ook niet meer in het Nederlands omzetten. De Nokia servicepunt vertelde mij dat de telefoon in het buitenland is geimporteerd en daarom niet automatisch de Nederlands firmware geinstalleerd kan worden. Plus ik kan ook geen aanspraak doen op de Nederlandse garantie bij een Nokiapunt. Hij kan dus ook niet kosteloos voor mij de Nederlandse firmware installeren (maar wel tegen betaling ).

Gebeuren deze gevallen wel vaker? ik verwachtte zelf minimaal een Nederlands product. Heeft het nog zin om hier een klacht in te dienen bij de webwinkel?
Als de webwinkel de firmware zelf de Nederlandse firmware op kan zetten, dan kan ik dat toch ook 'makkelijk' erop zetten? Weet iemand hoe?? :?
Gewoon even je product code veranderen in een Euro2 code (zie topicstart deel 8 ) met NSS.
Vervolgens kun je gewoon je firmware updaten en heb je NL.

Goodgoan!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:14
Er is weer een nieuw navigatie software voor de n95 Navi2Go 3D Picture Navigation. Moet zeggen dat het er wel leuk uit ziet, en het is tijdens navigeren veel herkenbaarder doordat je 3D Picture Navigation gebruikt. Je kan op de site een symbian demo versie downloaden om te proberen, het is nog lang niet goed, maar het is een begin. Het leuke is (vind ik) dat je ook gewoon over je route heen kan vliegen, om zo een duidelijker beeld te krijgen hoe je gaat rijden. Oja, het is ook nederlands, maar de stem die je hoort 8)7

http://www.3dvu.com/

http://www.3dvu.com/Flyder_video.htm

[ Voor 23% gewijzigd door Barfman op 17-09-2008 15:36 ]

System | Racing is in my Blood

Verwijderd

Volgens mij gaat mijn N95 8GB weer eens de pijp uit. 2 keer eerder al naar NSP gegaan en nu doet me beeld t plots weer niet, af en toe komt ie nog terug maar wannneer ik maar een beetje beweeg staat alles op zn kant. Daar gaan we weeeeeeeeeeeeeeer, beeldscherm probleem is niet de eerste keer. Leuke telefoon maar begin nu beetje schijtziek te worden van al die klachten :(

Eerst maar is kijken of back up nu wel werkt vorige keer was ik ook al me contacten etc kwijt door dat grafprogramma :(

:(

• Barfman
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 17:03:
Volgens mij gaat mijn N95 8GB weer eens de pijp uit. 2 keer eerder al naar NSP gegaan en nu doet me beeld t plots weer niet, af en toe komt ie nog terug maar wannneer ik maar een beetje beweeg staat alles op zn kant. Daar gaan we weeeeeeeeeeeeeeer, beeldscherm probleem is niet de eerste keer. Leuke telefoon maar begin nu beetje schijtziek te worden van al die klachten :(

Eerst maar is kijken of back up nu wel werkt vorige keer was ik ook al me contacten etc kwijt door dat grafprogramma :(

Welk grafprogramma bedoel je eigenlijk? Want als je het over PC suite hebt, dan weet ik niet wat je verkeerd doet, maar dat programma werkt prima hoor.

[ Voor 19% gewijzigd door Barfman op 17-09-2008 18:25 ]

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Barfman schreef op woensdag 17 september 2008 @ 18:22:
[...]

Welk grafprogramma bedoel je eigenlijk? Want als je het over PC suite hebt, dan weet ik niet wat je verkeerd doet, maar dat programma werkt prima hoor.
Jammer Tuinman dat jouw N95 zoveel kuren heeft. Gelukkig heb ik geen problemen.

Wat de Nokia-software betreft ben ik het volledig met je eens:
- heb meerdere malen de software moeten herinstalleren want dan wilde hij weer niet mijn N95 aan de USB-kabel herkennen
- je kunt alles niet in 1x deinstalleren dus je moet tegen de tien onderdelen deinstalleren
- een backup na een een FW-update terugzetten zorgde ervoor dat mij N95 niet meer op wilde starten
- content manager zegt bij backup elke keer dat niet alles kon worden gebackupd

Tsja, dus erg elementaire zaken die niet goed functioneren 8)7

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 16:42
Ik probeer via de Youtube site een filmpje te openen, dit gebeurt via realplayer. Maar ik zie geen beeld en er wordt geen verbinding gemaakt. Dus niets afspeelbaar ?!

Moet ik iets instellen in realplayer? Ik wil filmpjes kunnen afspelen

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
mobile625 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 10:46:
Ik probeer via de Youtube site een filmpje te openen, dit gebeurt via realplayer. Maar ik zie geen beeld en er wordt geen verbinding gemaakt. Dus niets afspeelbaar ?!

Moet ik iets instellen in realplayer? Ik wil filmpjes kunnen afspelen
Ja, je moet onder toepassingen ofzo bij Realplayer het toegangspunt van Realplayer instellen.

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:58

Snippertje

Light up your life

Ik probeer nu al een tijdje om een bluetooth verbinding te krijgen om PCsync te laten werken met mijn Asus EEEPC. Echter kan ik wel gewoon bestanden en dergelijke sturen, maar PCsync werkt niet. Hij geeft dan aan dat de verbinding niet geautoriseerd is. Ik denk dat dit komt doordat mijn laptop ook een code wil en zodra ik die code op mijn telefoon en laptop heb ingetoetst geeft PCsync aan dat de verbinding niet is gesynchroniseerd. Heeft iemand hier misschien een N95 + EEEPC? Want de kabel er contstant insteken is ook niet echt handig.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Is dat niet gewoon de auto rotate functie?

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Dj-sannieboy schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:46:
[...]

Is dat niet gewoon de auto rotate functie?
Haha, ja dat lijkt me ook. Wel grappig als je dat niet weet.

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Razor.Timo schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:47:
[...]

Haha, ja dat lijkt me ook. Wel grappig als je dat niet weet.
Maar je moet toch wel bijzonder a-technisch zijn als je dat als "defect" ziet. Bovendien, auto-rotate moet je expliciet aanzetten, althans met de v30-firmware van de N95-1 wel.

• dafmay
  • Laatst online: 22:01
Fuzzillogic schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:56:
[...]

Maar je moet toch wel bijzonder a-technisch zijn als je dat als "defect" ziet. Bovendien, auto-rotate moet je expliciet aanzetten, althans met de v30-firmware van de N95-1 wel.
Ik dacht dat auto-rotate standaard al op "aan"staat bij de v30 FW?

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Hij staat nog steeds standaard uit.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Ik hou van mijn Nokia N95.

Maar..

Na ongeveer een 10 maanden begon ie gisteren wat kuren te vertonen. Zoals het niet willen openen van Berichten Inbox of de internet browser.

Wat ik dus gedaan heb, is een backup maken naar m'n PC met PC Suite en een firmware upgrade doen via Nokia Update. Nu heb ik met de "herstellen" functie alles weer terug geplaatst naar m'n telefoon. Alles staat er weer op...

BEHALVE heel mijn contactenlijst en aangezien ik dat wel redelijk belangrijk vind, vraag ik me af of dit een bekend probleem is. En is er een oplossing? Zie ik misschien iets over het hoofd?

• Proximus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 10:21

Proximus

100% OC

Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 14:54:
Ik hou van mijn Nokia N95.

Maar..

Na ongeveer een 10 maanden begon ie gisteren wat kuren te vertonen. Zoals het niet willen openen van Berichten Inbox of de internet browser.

Wat ik dus gedaan heb, is een backup maken naar m'n PC met PC Suite en een firmware upgrade doen via Nokia Update. Nu heb ik met de "herstellen" functie alles weer terug geplaatst naar m'n telefoon. Alles staat er weer op...

BEHALVE heel mijn contactenlijst en aangezien ik dat wel redelijk belangrijk vind, vraag ik me af of dit een bekend probleem is. En is er een oplossing? Zie ik misschien iets over het hoofd?
Ik heb zojuist mijn N95 8GB naar firmware nummertje 30 geupgrade (unbranded gemaakt) en wou dus ook mijn contactpersonen terug plaatsen (150 stuks denk ik). Echter zijn de nummer allemaal verdwenen en heb ik alleen voor en achternamen erin staan.

Voor de rest was alles wel goed net als bij jou...

Xeon X5650 - Asus P6T Deluxe - 9GB DDR3 - R9 280X

• Niborit
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-03-2023
Heb al sinds dat ik m'n N958GB heb het probleem dat als ik door m'n favorieten blader (dus eerst de nul ingedrukt houden) hij weer terugschiet naar het menuscherm.
Dit gebeurt me ook wel eens tijdens het internetten, het gebeurt als ik op de vierpuntsdruktoets druk, alleen niet altijd.
Heb dit met alle firmwareversies al, dus daar ligt het niet aan.
Hebben meer mensen hier last van?

• Fuzzillogic
Proximus schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:51:
[...]

Ik heb zojuist mijn N95 8GB naar firmware nummertje 30 geupgrade (unbranded gemaakt) en wou dus ook mijn contactpersonen terug plaatsen (150 stuks denk ik). Echter zijn de nummer allemaal verdwenen en heb ik alleen voor en achternamen erin staan.
Ik snap dat gedoe met die contacten niet. Je wilt je contacten sowieso toch ook op je PC hebben? PC Suite ondersteunt ook het standaard Windows Address Book, daar heb je echt geen outlook (brrr) voor nodig. Dus heb je sowieso een backup.

Ik gebruik zelf een online dienst voor agenda, contacten en notities. Ideaal. Desktop lult direct tegen de server aan, dus altijd up-to-date, en mobiel kan gewoon OTA syncen met de ingebouwde tool. Na een frmwareupdate simpelweg even syncen met server, en voila. Geen gezeik met backups.

Neemt niet weg dat een backup wel gewoon zou moeten werken natuurlijk...

• superblaag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 21:51

superblaag

Mooi spul hoor!

Ook handig om belangrijke nummer op de sim te zetten en niet op mem.
Zelf kan ik er 300 op kwijt en zo veel vrienden heb ik niet :P

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.

Verwijderd

Hoho! Zo snel kom je er niet vanaf! Mijn gok is dat er niets aan de hand is met jouw N95, maar meer met jouw ongeduldige gedrag. De :( smilies spreken pure frustratie...

Het kan best zijn, maar dat is echt vrijwel niet voorkomende pure pech, dat het steeds misgaat met jouw N95-8GB. Maar wat is het antwoord dan geweest bij de NSP?

En over welk "grafprogramma" heb je het in godsnaam? :?

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Niborit schreef op donderdag 18 september 2008 @ 16:55:
Heb al sinds dat ik m'n N958GB heb het probleem dat als ik door m'n favorieten blader (dus eerst de nul ingedrukt houden) hij weer terugschiet naar het menuscherm.
Dit gebeurt me ook wel eens tijdens het internetten, het gebeurt als ik op de vierpuntsdruktoets druk, alleen niet altijd.
Heb dit met alle firmwareversies al, dus daar ligt het niet aan.
Hebben meer mensen hier last van?
In de favorieten is me nog niet opgevallen, dat de browser af en toe spontaan afsluit tijdens het browsen gebeurt mij ook regelmatig. Heb jij al de nieuwe v30 firmware? Die heb ik nl. nog niet uitgeprobeerd.

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op donderdag 18 september 2008 @ 17:09:
[...]

Ik snap dat gedoe met die contacten niet. Je wilt je contacten sowieso toch ook op je PC hebben? PC Suite ondersteunt ook het standaard Windows Address Book, daar heb je echt geen outlook (brrr) voor nodig. Dus heb je sowieso een backup.
Ik maak geregeld een back-up op m'n sim, maar heb net Windows adress book geprobeerd, gaat snel, maar hij slaat alleen de namen op, niet de telefoonnummers. Nou ben ik even de instellingen ingedoken, maar ken even niet vinden waar dat aan kan liggen, iemand een idee?

*EDIT* Al gevonden

• Niborit
cowgirl schreef op donderdag 18 september 2008 @ 18:10:
[...]

In de favorieten is me nog niet opgevallen, dat de browser af en toe spontaan afsluit tijdens het browsen gebeurt mij ook regelmatig. Heb jij al de nieuwe v30 firmware? Die heb ik nl. nog niet uitgeprobeerd.
Ja, heb de nieuwste firmware er al op. Ik vraag me af of meer mensen dit hebben....

[ Voor 0% gewijzigd door Niborit op 18-09-2008 21:07 . Reden: typfout ]

• Fuzzillogic
Niborit schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:52:
[...]

Ja, heb de nieuwste firmware er al op. Ik vraag me af of meer mensen dit hebben....
Geen last van. Maar ik surf dan ook standaard met javascript disabled. Dat maakt het surfen sowieso een stuk plezieriger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:17:
[...]

Ik maak geregeld een back-up op m'n sim, maar heb net Windows adress book geprobeerd, gaat snel, maar hij slaat alleen de namen op, niet de telefoonnummers. Nou ben ik even de instellingen ingedoken, maar ken even niet vinden waar dat aan kan liggen, iemand een idee?

*EDIT* Al gevonden
:|

fijn dat je dan ook even vermeldt waar het aan lag, zodat anderen die het probleem tegenkomen het ook kunnen proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niborit schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:52:
[...]

ja heb ik inderdaad ook last van, maar had ik al met de vorige firmware ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mijn toestel aanzet en dan vallen na 3 a 4 seconden al mijn iconen , klok , naam provider etc weg. Ik zie dan alleen mijn achtergrond. Dit duurt 10 seconden en dan komt alles weer terug. Ook als ik dan mijn menu induik, dan flikkert alles even (behalve mijn achtergrond) en dan komt dat weer terug.

Is dit probleem bekend bij jullie? Ik heb de nieuwste firmware erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 19:34:
Als ik mijn toestel aanzet en dan vallen na 3 a 4 seconden al mijn iconen , klok , naam provider etc weg. Ik zie dan alleen mijn achtergrond. Dit duurt 10 seconden en dan komt alles weer terug. Ook als ik dan mijn menu induik, dan flikkert alles even (behalve mijn achtergrond) en dan komt dat weer terug.

Dat heet het laden van het besturingsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Barfman schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 20:08:
[...]

Dat heet het laden van het besturingsysteem.
Inderdaad, zelfs bij Windows Vista zie je dit verschijnsel ook wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megalodon_67 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 20:27:
[...]

Inderdaad, zelfs bij Windows Vista zie je dit verschijnsel ook wel eens.
Toch vreemd dat dit verschijnsel zich niet voordoet bij mijn collega die hetzelfde toestel heeft

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 20:34:
[...]Toch vreemd dat dit verschijnsel zich niet voordoet bij mijn collega die hetzelfde toestel heeft
Heeft-ie ook dezelfde firmware?

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 00:51:
[...]

Heeft-ie ook dezelfde firmware?
Nee volgens mij niet. Daarom ben ik ook zo benieuwd of het nu puur aan de firmware ligt.

Had het ook gevraagd aan een nokia service point en zij kwamen met een antwoord dat het puur softwarematig is en het absoluut geen defect is aan het toestel. Maar dat kan natuurlijk ook weer zo'n standaard antwoord zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2008 10:35 . Reden: taalfoutje ]

• Niborit
Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 19:34:

Dit is mij ook opgevallen direct na het installeren van de nieuwste firmware op de N958GB.
Volgens mij toont hij met opstarten het beginscherm iets eerder dan bij vorige firmwares, alleen is ie dan denk ik nog niet echt helemaal klaar met opstarten.
Maar hoe vaak zet je nu eigenlijk je telefoon uit? Ik in ieder geval hooguit eens in de paar weken.

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Dat doet mijn toestel ook en hij installeert ook iets wat vervolgens niet lukt. Maar ik zet mijn telefoon echt bijna nooit uit. :)

Verwijderd

Razor.Timo schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 11:56:
Dat doet mijn toestel ook en hij installeert ook iets wat vervolgens niet lukt. Maar ik zet mijn telefoon echt bijna nooit uit. :)
dit deed hij eerst ook, maar toen heb ik wat dingen weggegooit en daarna nooit meer die melding gehad.

Verwijderd

Niborit schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 11:23:
[...]

Dit is mij ook opgevallen direct na het installeren van de nieuwste firmware op de N958GB.
Volgens mij toont hij met opstarten het beginscherm iets eerder dan bij vorige firmwares, alleen is ie dan denk ik nog niet echt helemaal klaar met opstarten.
Maar hoe vaak zet je nu eigenlijk je telefoon uit? Ik in ieder geval hooguit eens in de paar weken.
dan ligt het dus inderdaad aan de firmware. Telefoon gaat ook nooit uit, maar eergisteren viel het me pas op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Nou ik heb een best groot probleem, 2uur geleden begaf het beeld van mijn N95 8GB het. Ik kan de telefoon nog wel opstarten, pin-code invoeren en ik hoor ook nog geluid, maar het beeld blijft maar zwart. Wat kan ik doen??

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 00:57:
Hallo allemaal,

Nou ik heb een best groot probleem, 2uur geleden begaf het beeld van mijn N95 8GB het. Ik kan de telefoon nog wel opstarten, pin-code invoeren en ik hoor ook nog geluid, maar het beeld blijft maar zwart. Wat kan ik doen??

Mvg,
Terug brengen naar de winkel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 13:43:
[...]

:|

fijn dat je dan ook even vermeldt waar het aan lag, zodat anderen die het probleem tegenkomen het ook kunnen proberen..
Had niet gedacht dat het de moeite zou zijn, maar bij deze:
Windows adresboek laat niet alle gegevens zien, alleen naam, email, telefoon thuis en telefoon werk. En omdat ik (blijkbaar) al mijn telefoonnummers in mijn telefoon had ingevoerd als mobiel nummer waren ze dus niet zichtbaar. Even rechts klikken op 1 van de categorieën en veranderd in mobiel nummer en toen waren ze wel zichtbaar...

Waar ik nu nog mee aan t stoeien ben is om andere categorieën ook te kunnen wijzigen en/of meerdere categorieën in beeld te krijgen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bizar probleem

Laptop: P4M 2,2 Ghz, 1024DDR, Vista Ultimate
Nokia N95 8GB V30.0.018, RM320
K-Lite Codec pack full 4.16, standard installation

Film opnemen werkt, film transferren naar laptop gaat prima. MAAR hier zit een flinke hiaat zo ik denk. Namelijk wanneer je transfert naar je computer/laptop via Nokia PC Suite mode, dan zijn de .mp4 filmpjes NIET meer afspeelbaar. Het schermpje geeft:

Haali Media Splitter: Error, niet nader omschreven fout. Met als log:

Media Type 0:
--------------------------
Unknown

AM_MEDIA_TYPE:
majortype: MEDIATYPE_Stream {E436EB83-524F-11CE-9F53-0020AF0BA770}
subtype: Unknown GUID Name {08E22ADA-B715-45ED-9D20-7B87750301D4}
formattype: TIME_FORMAT_NONE {00000000-0000-0000-0000-000000000000}
bFixedSizeSamples: 1
bTemporalCompression: 0
lSampleSize: 1
cbFormat: 0

Media Type 1:
Unknown

AM_MEDIA_TYPE:
subtype: TIME_FORMAT_NONE {00000000-0000-0000-0000-000000000000}

Kopieer ik echter filmpjes via de Gegevensoverdracht mode, wat je in principe natuurlijk prefereert, dan kunnen de filmpjes wel gewoon afgespeeld worden. Mijn probleem is dat ik 4 belangrijke .mp4 filmpjes op mijn harde schijf heb staan van een coachingsgesprek, die ik niet meer kan afspelen (oorspronkelijk geknipt, zucht..). Ze zijn nog de volledige grootte bestandsformaat. Ik heb al geprobeerd met meerdere video converters de bestanden te openen, maar ik krijg telkens dezelfde error. Ook diverse afspeelprogamma's hetzelfde liedje; niet onlogisch.

Ik ben erg benieuwd of dit probleem reeds naar voren is gekomen (search met keywoorden zeer lastig, daarom niets kunnen vinden), of dat iemand wellicht een oplossing weet? Ik kan het gesprek niet over doen helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 23:15:
Bizar probleem

Ik ben erg benieuwd of dit probleem reeds naar voren is gekomen (search met keywoorden zeer lastig, daarom niets kunnen vinden), of dat iemand wellicht een oplossing weet? Ik kan het gesprek niet over doen helaas..
Geen idee maar Google eens op repair MP4:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=repair+mp4&meta=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 23:15:
Bizar probleem

Laptop: P4M 2,2 Ghz, 1024DDR, Vista Ultimate
Nokia N95 8GB V30.0.018, RM320
K-Lite Codec pack full 4.16, standard installation

Film opnemen werkt, film transferren naar laptop gaat prima. MAAR hier zit een flinke hiaat zo ik denk. Namelijk wanneer je transfert naar je computer/laptop via Nokia PC Suite mode, dan zijn de .mp4 filmpjes NIET meer afspeelbaar. Het schermpje geeft:

Haali Media Splitter: Error, niet nader omschreven fout. Met als log:

Media Type 0:
Unknown

AM_MEDIA_TYPE:
subtype: Unknown GUID Name {08E22ADA-B715-45ED-9D20-7B87750301D4}

Media Type 1:
Unknown

AM_MEDIA_TYPE:
subtype: TIME_FORMAT_NONE {00000000-0000-0000-0000-000000000000}

Kopieer ik echter filmpjes via de Gegevensoverdracht mode, wat je in principe natuurlijk prefereert, dan kunnen de filmpjes wel gewoon afgespeeld worden. Mijn probleem is dat ik 4 belangrijke .mp4 filmpjes op mijn harde schijf heb staan van een coachingsgesprek, die ik niet meer kan afspelen (oorspronkelijk geknipt, zucht..). Ze zijn nog de volledige grootte bestandsformaat. Ik heb al geprobeerd met meerdere video converters de bestanden te openen, maar ik krijg telkens dezelfde error. Ook diverse afspeelprogamma's hetzelfde liedje; niet onlogisch.

Ik begrijp het probleem niet. Als je ze wel kan opslaan via Gegevensoverdracht en vervolgens kan afspelen, dan is er toch geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dán niet inderdaad. Alleen heb ik het coachingsgesprek geknipt en geplakt via Nokia PC Center mode en niet via Gegevensoverdracht, dus daarom zit ik met voorlopig onbruikbare .mp4s. Mp4 repair ben ik aan het proberen, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditmar
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:34
Als ik Nokia Maps toegang geef het gebruik te kunnen maken van mijn netwerk, kost mij dit dan geld?
Of gebruikt hij het netwerk om te coördineren? Ik heb namelijk geen internet abonnement en wil niet dat hij gegevens op gaat vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Ditmar schreef op maandag 22 september 2008 @ 09:45:
Als ik Nokia Maps toegang geef het gebruik te kunnen maken van mijn netwerk, kost mij dit dan geld?
Of gebruikt hij het netwerk om te coördineren? Ik heb namelijk geen internet abonnement en wil niet dat hij gegevens op gaat vragen.
Kost geld,
hij gaat de maps downloaden (ten minste, zo ver als je nodig hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké ik heb 1 bestand nu repaired, en het heeft geholpen met de Trial versie van Newlive All Media Fixer. Bedankt Megalodon_67, je bespaart me veeeeeel gedoe :)!

Blijf ik toch benieuwd of dit een standaard probleem is. Oftewel, heeft of wil iemand een filmpje maken met zijn N95 8GB en deze via de PC Center mode verplaatsen naar je vaste schijf. Is het filmpje nog afspeelbaar of corrupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditmar
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:34
spNk schreef op maandag 22 september 2008 @ 09:57:
[...]

Kost geld,
hij gaat de maps downloaden (ten minste, zo ver als je nodig hebt).
Doet hij dit ook bij TomTom, want die vraagt er ook om.

[ Voor 5% gewijzigd door Ditmar op 22-09-2008 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand van jullie al een simpelere manier gevonden om playlists aan te maken?

Ik heb ooit de manier van dafmay geprobeerd, maar dan moest je pc de n95 per se als E:\ schijf herkennen..

Ik ben beniewd!

Er is trouwens ook een andere music player voor symbian toestellen:
Strands social player
http://www.mystrands.com/mystrands/mob-symbian/symbian.vm

(die LGC Jukebox is te lelijk voor woorden) 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Ditmar schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:33:
[...]

Doet hij dit ook bij TomTom, want die vraagt er ook om.
hmmm nee dat denk ik niet, ik denk dat deze hem gebruikt voor route berekening etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 20:41
Hoera, mijn nokia N95 8Gb is binnen. Ik ben vast 1 van de weinigen die blij is met het kleine formaat :P. Mijn vorige telefoon (nokia 3650) is net zo groot als een opengeschoven N95 8GB en een paar mm dikker. De breedte is ongeveer gelijk.
De slider zit ook goed vast, en het ding werkt naar behoren. Meteen maar de software updated naar versie 30, dat ging ook van een leien dakje. Zelfs contacten e.d. overzetten ging probleemloos. Nokia for teh win :D

Ter bijdrage aan de discussie wat te nemen N95 of de 8GB versie. Ik ben gegaan voor de 8GB versie vanwege:

Groter scherm (zeuren dat het minder scherp is vind ik echt een loos argument, vergelijk het aantal pixels per cm eens met je computermonitor).
Grotere batterij, dit wordt in alle reviews over de N95-1 genoemd als het belangrijkste nadeel van een verder geweldig apparaat
Meer geheugen (RAM bedoel ik dan, maakt hem meer future-proof)
Bovendien heeft nokia mooi de tijd gehad om eventuele niet zichtbare fouten uit het ontwerp te halen, als het meezit is ie steviger dan de standaard versie. Alle reviews zijn het in elk geval eens dat de 8GB versie beter is dan versie 1, afgezien van de prijs en het lenskapje. Over het lenskapje maak ik mij echter geen zorgen, mijn ouwe telefoon heeft nauwelijks krassen op de lens na 5 1/2 jaar mishandeling

De meeste andere verschillen die ik vond in diverse reviews zijn een kwestie van software, en inmiddels grotendeels gelijkgetrokken door updates.

De twee dingen waarover ik nog enige twijfels heb:
Vrijheid van installatie, dat signen ziet er uit als erg irritant, gelukkig lijkt het erop dat er eenvoudig omheen te hacken is indien nodig. Ik hoop verder dat het apparaat niet moeilijk doet over kopieren van vanalles en nogwat over bluetooth e.d.

Robuustheid: mijn vorige telefoon dateert van januari 2003 en werkt nog steeds, ik heb het ding tientallen keren laten stuiteren op oppervlakken varierend in hardheid van tapijt tot beton. Bij deze moet ik zien of ie het zo lang uithoudt. Ik ben niet iemand die zijn telefoon elke keer vervangt als het abonnement afloopt.

Vraagje: is er een programma te krijgen waarmee ik een TV kan zappen, dat geen DRM bevat of in elk geval geen problemen oplevert?. IRRemote schijnt problemen op te leveren vanwege de DRM.

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Robbie T schreef op woensdag 10 september 2008 @ 12:37:
[...]

Nou..Ook met dit toestel hetzelfde: Plaat simkaart, terwijl de simkaart wel gewoon is geplaatst. Uit en aanzetten helpt wel..Maar goed.
Zal eens een nieuwe Simkaart aanvragen.
En de soap continues. Vrijdag weer naar het Business Center gegaan, want zoals vermeld nog steeds de melding over de simkaart e.d. En zeer waarschijnlijk een kapotte gps receiver. Heb het hele verhaal daar weer eens uitgelegd en verteld dat ik niet een toestel van 700,- heb (De prijs destijds, los) om er zoveel gedonder mee te hebben. Wat de meneer gelukkig ook begreep.

Ze hebben weer het toestel omgeruild en verteld dat het waarschijnlijk aan de geheugenkaart ligt. Heb het een paar dagen zonder kaart geprobeerd en inderdaad geen melding of rare dingen. Vervolgens de kaart er weer eens in, en toen begon het gedonder.

De telefoon dus maar weer een harde reset gegeven, en nu eerst maar eens even de geheugenkaart formatteren. Blijkbaar staat er iets op wat voor gedonder zorgt.

En inmiddels weet ik het niet meer
Zojuist kaartje geformatteerd, erin gedaan en gelijk problemen.
Nieuw kaartje gehaald, die erin gestopt, en meteen een melding van plaatsen van simkaart.

Ik snap het niet meer.
Nieuwe simkaart, nieuwe telefoon (tot 2 keer toe!!!) nieuwe geheugenkaart.
En weer dezelfde melding. Iemand nog enig idee?

[ Voor 15% gewijzigd door Robbie T op 22-09-2008 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schaapje_BlaaT schreef op maandag 22 september 2008 @ 17:29:
Ter bijdrage aan de discussie wat te nemen N95 of de 8GB versie. Ik ben gegaan voor de 8GB versie vanwege:

Groter scherm (zeuren dat het minder scherp is vind ik echt een loos argument, vergelijk het aantal pixels per cm eens met je computermonitor).
Grotere batterij, dit wordt in alle reviews over de N95-1 genoemd als het belangrijkste nadeel van een verder geweldig apparaat
Meer geheugen (RAM bedoel ik dan, maakt hem meer future-proof)
Bovendien heeft nokia mooi de tijd gehad om eventuele niet zichtbare fouten uit het ontwerp te halen, als het meezit is ie steviger dan de standaard versie. Alle reviews zijn het in elk geval eens dat de 8GB versie beter is dan versie 1, afgezien van de prijs en het lenskapje. Over het lenskapje maak ik mij echter geen zorgen, mijn ouwe telefoon heeft nauwelijks krassen op de lens na 5 1/2 jaar mishandeling
Dit wordt inmiddels een zinloze discussie. Iedereen zal zijn of haar N95-versie gaan verdedigen, het zijn allemaal persoonlijke meningen. Het RAM-probleem heb ik na de V20-update nooit meer last van gehad, het lenskapje vind ik wel handig om de camera direct te starten en te sluiten, de bouwkwaliteit van N95-1 vind ik dus beter dan de 8GB, ultratraag flashgeheugen en niet uitbreidbaar etc. etc.

Allemaal persoonlijk, maar gefeliciteerd met je mooie toestel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij helpen, ik heb internet radio gedownload bij nokia, maar ik krijg radio 538 niet aan de gang.
mijn instellingen zijn streams: 81.173.3.1:80
hij gaat bufferen en geeft dan Now playing 32kbs <unknown track> <unknown artist> en hij geeft geen geluid, de andere stations doen het wel gewoon.

ik heb een nokia 95 8g

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2008 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16
Ik wil graag mijn N95 8GB gebruiken als USB-modem voor m'n Asus Eee. Ik heb geen bluetooth, en ik wil geen Nokia PC-Suite installeren. Ik weet dat er simpele drivers zijn waarmee je via USB aangesloten Nokia een modem word. Heeft iemand een idee waar ik deze drivers kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Jainoxi schreef op maandag 22 september 2008 @ 22:50:
Ik wil graag mijn N95 8GB gebruiken als USB-modem voor m'n Asus Eee. Ik heb geen bluetooth, en ik wil geen Nokia PC-Suite installeren. Ik weet dat er simpele drivers zijn waarmee je via USB aangesloten Nokia een modem word. Heeft iemand een idee waar ik deze drivers kan downloaden?
Geen idee, maar heb je al van Joikuspot gehoord? Daarmee veranderd je N95 in een wireless modem en heb je dus helemaal geen kabels nodig. Is nog gratis ook. http://www.joikuspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Jainoxi schreef op maandag 22 september 2008 @ 22:50:
Soms is zoeken makkelijker dan je denk, eerste hit met Google was raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Megalodon_67 schreef op maandag 22 september 2008 @ 23:07:
[...]

Geen idee, maar heb je al van Joikuspot gehoord? Daarmee veranderd je N95 in een wireless modem en heb je dus helemaal geen kabels nodig. Is nog gratis ook. http://www.joikuspot.com
Ik heb lange tijd WHS (Walking HotSpot) gebruikt hiervoor, doet ongeveer hetzelfde. Helaas zuipen die applicaties stroom, en zijn ze daarom niet echt een optie.
Barfman schreef op maandag 22 september 2008 @ 23:15:
[...]

Soms is zoeken makkelijker dan je denk, eerste hit met Google was raak.
Hoe zorgen die drivers er dan voor dat mijn N95 als USB-modem word gepresenteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Jainoxi schreef op maandag 22 september 2008 @ 23:24:
[...]

Ik heb lange tijd WHS (Walking HotSpot) gebruikt hiervoor, doet ongeveer hetzelfde. Helaas zuipen die applicaties stroom, en zijn ze daarom niet echt een optie.

[...]

Hoe zorgen die drivers er dan voor dat mijn N95 als USB-modem word gepresenteerd?
Even wat anders (pure nieuwsgierigheid), wat is je probleem met Nokia PC Suite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Megalodon_67 schreef op maandag 22 september 2008 @ 23:34:
[...]

Even wat anders (pure nieuwsgierigheid), wat is je probleem met Nokia PC Suite?
Mijn probleem met de PC-Suite is, dat het een 'gigantisch' pakket is, vooral omdat ik niets anders mee wil doen dan de telefoon als USB-modem gebruiken. Op mijn normale PC heb ik PC-Suite geinstalleerd om (onder andere) te synchroniseren, maar op mijn Asus Eee wil ik zo min mogelijk installeren...

EDIT:
Als ik eerst de genoemde cable drivers installeer, en daarna Windows Update draai, komt WU met een update voor de driver. Wanneer deze geinstalleerd is, krijg ik 't 'vertrouwde' lijstje hardware met onder andere de USB modem weer.

[ Voor 19% gewijzigd door jpiscaer op 22-09-2008 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Ik heb 't werkend gekregen: (Hiervoor heb je dus niet de PC-Suite nodig!)

Nokia N95 8GB als USB-Modem zonder de PC-Suite

Drivers
Installeer de USB Cable drivers (http://www.nokia.nl/A4393244)
Draai daarna Windows Update om vernieuwde drivers te installeren. Installeer de nieuwe hardware.

Modem-eigenschappen
Ga naar 'Phone and Modem Options', kies 'Modems', 'Nokia N95 8GB USB Modem', 'Proporties'.
Vul bij 'Advanced', 'Extra initialization commands' het volgende in:
code:
1
+cgdcont=,,"live.vodafone.com'

Nieuwe inbelverbinding
Maak via Netwerkverbindingen een nieuwe dialup aan.
Laat de hardware features standaard ('Enable hardware flow control' aan, 'Enable modem error control' uit, 'Enable modem compression' aan)
PPP Settings: 'Enable LCP extensions' aan, 'Enable software compression' aan, 'Negotiate multi-link for single link connections' uit.
Vergeet bij verbinden niet de gebruikersnaam 'vodafone', geen wachtwoord, in te typen.

Configuratie Nokia
Op de Nokia moet je nog via 'Menu' - 'Instrumenten' - 'Instellingen' - 'Verbinding' - 'Packet Gegevens' - 'Toegangspunt' 'live.vodafone.com' invullen.

T-Mobile in plaats van Vodafone?
Indien je T-Mobile hebt dien je een aantal zaken aan te passen. 'live.vodafone.com' dien je dan (tweemaal) te vervangen door 'internet'. Gebruikersnaam is dan 'tmobile'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJAAKSJAAK
  • Laatst online: 22-07-2024
Mijn muziekplayer crashed als ik wil vernieuwen. Alleen als er nog helemaal niks in staat werkt het goed. Als ik wist waar het database bestand van de player zou ik die kunnen wissen. Weet iemand een remedie? Google helpt me ook al niet.

doei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 12:47
OMG, ben mijn nummers kwijt.
Binnen PC Suite contactpersonen ge-exporteerd, en daarna terug ge importeerd en blijkt dat nummers niet meekwamen.

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
fatihbatur schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 13:35:
OMG, ben mijn nummers kwijt.
Binnen PC Suite contactpersonen ge-exporteerd, en daarna terug ge importeerd en blijkt dat nummers niet meekwamen.
Ik vraag me soms af hoe mensen het toch voor elkaar krijgen ;) Kijk eens in het geëxporteerde bestand. Dat is gewoon een CSV-bestandje, en hier staan iig alle nummers er gewoon netjes in. Overigens vreet OOo spreadsheet ook gewoon CSV-bestandjes, dan is het wat gestructureerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Er is nu eindelijk een erg goede video editor voor de Nokia N95. Ik heb hem al getest, en het werkt erg prettig en erg snel. De mogelijkheden zijn ook ruim aanwezig, en na het maken van je eigen clip kan je hem rechtstreeks mailen of mms'en.

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/10p5z0w_th.jpg
ps: de screens heb ik van internet geplukt.

Video Features
  • Video can be cutted to desired length.
  • Inesertion of sound clip (mp3, amr etc).
  • Audio dubbing.
  • Removing sound clip from video.
  • Live dubbing.
  • Video can be save in CIF,QVGA, and QCIF formats
  • After editing u can see video preview before saving.
Images Features
  • By selecting images, it can be drawn into video.
  • Audio can be interted on the slected images.
  • Images trasition into fade,pan,oval,circle,blind,checker board,dissolve,split,wheel,uncover,diamond bow and in random.
  • The duration of story can be set to 2sec ,4sec or what you want
  • Images can be moved to give them particuler order
  • Text clips can be inserted.
  • Background colour for text
  • Text colour for text
  • Font size and style can be slected
  • Effects can be added like Sepia.blue.green.lite etc
ArcSoft

Helaas heb ik geen download link :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 14-09 21:45
Heeft iemand ooit geprobeerd om met Phoenix je telefoon te downgraden?

Verwijderd

Ik vind het wel een prettig toestel opzich, maar ik stoor me wel verschrikkelijk aan de batterij die ontzettend snel leeggaat. Hij is vrij snel (1 - 2 uur) weer opgeladen, maar na een dag kan het ding weer aan het infuus. Ik SMS vrij veel, maar ik kan me niet voorstellen dat de batterij hierdoor zo snel leegloopt. De W-LAN scan heb ik al uitgezet, maar dat biedt, voor zover ik kan beoordelen, geen soelaas.

Iemand nog een tip met betrekking tot batterijbesparende instellingen?

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:54:
Standaardvraag: heb je wel een actuele firmware? De grootste stroombesparing komt daarvandaan. Als je echt nog meer wilt halen dan zet je de helderheid van je display lager.

Verwijderd

Ik heb de nieuwste firmware, ik heb het voor de zekerheid nogmaals gechecked met de updater software.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 11:21 ]

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:41

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:54:
Ik vind het wel een prettig toestel opzich, maar ik stoor me wel verschrikkelijk aan de batterij die ontzettend snel leeggaat. Hij is vrij snel (1 - 2 uur) weer opgeladen, maar na een dag kan het ding weer aan het infuus. Ik SMS vrij veel, maar ik kan me niet voorstellen dat de batterij hierdoor zo snel leegloopt. De W-LAN scan heb ik al uitgezet, maar dat biedt, voor zover ik kan beoordelen, geen soelaas.

Niet heel de dag 3G aan laten staan, want dan gaat het erg hard.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Kanarie schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:22:
[...]

Niet heel de dag 3G aan laten staan, want dan gaat het erg hard.
Ja lol, zeker de hele dag switchen tussen dual mode en gsm.. Ben niet levensmoe ;)
Tenzij je de hele dag verbinding houdt en er non stop dataverkeer plaats vindt, maar waarom zou je dat doen...

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:36:
[...]

Ja lol, zeker de hele dag switchen tussen dual mode en gsm.. Ben niet levensmoe ;)
Tenzij je de hele dag verbinding houdt en er non stop dataverkeer plaats vindt, maar waarom zou je dat doen...
Kijk maar eens naar het verschil in de officieel gespecificeerde stand-by-tijd tussen 2G en 3G, dan weet je waarom je dat zou doen ;)

Of het ook zoden aan de denk zet als je toch de hele dag met het ding in de weer bent, en dus bijv. display en CPU een veel grotere drain zijn op de accu, dat is dan de vraag. En of deze specificaties zijn bijgewerkt naar de huidige firmwares is ook de vraag.

Van de site:

Talk time: up to 160min (WCDMA), up to 240 min (GSM)*
Stand-by time: up to 200 hours (WCDMA), up to 225 hours (GSM)

Vooral het verschil in talk time is enorm, imo.

[ Voor 11% gewijzigd door Fuzzillogic op 24-09-2008 11:58 ]

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Fuzzillogic schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:55:
[...]

Kijk maar eens naar het verschil in de officieel gespecificeerde stand-by-tijd tussen 2G en 3G, dan weet je waarom je dat zou doen ;)

Of het ook zoden aan de denk zet als je toch de hele dag met het ding in de weer bent, en dus bijv. display en CPU een veel grotere drain zijn op de accu, dat is dan de vraag. En of deze specificaties zijn bijgewerkt naar de huidige firmwares is ook de vraag.

Van de site:

Zelf gebruik ik redelijk vaak mobiel internet, dus lijkt het me niet handig om steeds te switchen tussen gsm en dual mode of wel? Hij staat nu gewoon op dual mode en mag automatisch 3G verbinding maken. gemiddeld gaat de batterij 2 dagen mee.

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:36:
[...]

Ja lol, heb het niet over standby tijd, maar over de tijd dat er werkelijk data over de lijn gaat.

Packet data connection: "When needed", in plaats van "When available". Sinds ik dat aan heb staan en gestopt ben met het gebruiken van IMAP IDLE heb ik fatsoenlijke batterijduur.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Kanarie schreef op woensdag 24 september 2008 @ 12:47:
[...]

Ja lol, heb het niet over standby tijd, maar over de tijd dat er werkelijk data over de lijn gaat.

Packet data connection: "When needed", in plaats van "When available". Sinds ik dat aan heb staan en gestopt ben met het gebruiken van IMAP IDLE heb ik fatsoenlijke batterijduur.
Ja lol, wie zet dat dan ook aan? Dat staat standaard op "wanneer nodig".

• Barfman
Jullie weten nog wel http://www.openatownrisk.com/ waar je een code moest kraken om een speciaal t-shirt te krijgen als je bij de eerste 500 zat.

Vandaag kreeg ik dan eindelijk het Limited Edition T-shirt van Nokia, het leuke is, ik heb er niet om gevraagd, maar kreeg er gelijk twee opgestuurd :P

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/6stkk7.jpg Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/34r8whg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2z7lso4.jpg Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2mqm1du.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2kow1d.jpg

Klik op de image voor originele grootte:

Misschien een beetje off-topic, maar het was een actie voor de n-series, en dat kwam hier te spraken, wilde even laten weten dat het dus geen grap was.

[ Voor 11% gewijzigd door Barfman op 24-09-2008 14:07 ]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18
Fuzzillogic schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:55:
[...]

Van de site:

pfff. misschien als ik weet dat ik geen lader heb 's avonds, maar anders vind ik het toch een stukje makkelijker om 1 keer per dag de stekker er aan te hangen ipv een paar keer per dag te switchen tussen GMS en UMTS (of dual)

Strava

• Fuzzillogic
Prulleman schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:06:
pfff. misschien als ik weet dat ik geen lader heb 's avonds, maar anders vind ik het toch een stukje makkelijker om 1 keer per dag de stekker er aan te hangen ipv een paar keer per dag te switchen tussen GMS en UMTS (of dual)
Waarom zou je switchen? Als je relatief weinig internet gebruikt dan kun je toch ook volstaan met GPRS lijkt me. Het blijven afwegingen. Zolang mogelijk met een acculading doen heeft zo zijn keerzijde. Als dat niet zo was dan stond hier ook de hele dag 3G op "when available" met WLAN-scan aan en display voluit :) Het is net waar je zelf de grens legt.

Zelf heb ik wel eens de neiging om voor het slapen gaan nog even journaal/TV te kijken op het apparaat (:')), dus veel stroombesparende maatregelen zijn voor mij niet relevant.

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Barfman schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:04:
Jullie weten nog wel http://www.openatownrisk.com/ waar je een code moest kraken om een speciaal t-shirt te krijgen als je bij de eerste 500 zat.

Vandaag kreeg ik dan eindelijk het Limited Edition T-shirt van Nokia, het leuke is, ik heb er niet om gevraagd, maar kreeg er gelijk twee opgestuurd :P

[afbeelding] [afbeelding]

[afbeelding]

Misschien een beetje off-topic, maar het was een actie voor de n-series, en dat kwam hier te spraken, wilde even laten weten dat het dus geen grap was.
Ik bied 10 euro voor de 2e T-shirt! :)

Specs: GamePC HTPC Server

Verwijderd

Ik snap t probleem niet. Gewoon snachts opladen, en dat elke nacht doen...

Ik heb er totaal geen problemen mee hoor.

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 13:54:
[...]

Ja lol, wie zet dat dan ook aan? Dat staat standaard op "wanneer nodig".
Ja lol, met 'wanneer beschikbaar' hoef je niet 4 seconden te wachten tot je een UMTS verbinding hebt. Handig als je vaak en kort de browser of email gebruikt, maar wel dramatisch voor je batterijduur.

• gsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 19:43

gsm

Ik wil graag een dual sim adapter in mijn N95-8GB plaatsen en nu zag ik de Magicsim 20th maar ik zie ook de 16th versie maar ik weet niet of één van deze goed werkt en past.
Mij is verteld dat de 20th niet stabiel is.
Heeft iemand zo´n adapter er in en welke werkt goed ?

Verwijderd

Kanarie schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:46:
[...]

Ja lol, met 'wanneer beschikbaar' hoef je niet 4 seconden te wachten tot je een UMTS verbinding hebt. Handig als je vaak en kort de browser of email gebruikt, maar wel dramatisch voor je batterijduur.
Donders, 4 seconden? Phoe, je zal ze maar moeten missen...

|:(

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Barfman schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:04:

[afbeelding]

[small]Misschien een beetje off-topic, maar het was een actie voor de n-series, en dat kwam hier te spraken, wilde even laten weten dat het dus geen grap was.[/small]
Edit, Barfman je had hem al zie het nu pas.

Haha 2 stuks? Toevallig op 2 computers geprobeerd en ingevuld? Want daar kijkt ie volgens mij naar

Maareuh ik heb hem ook dus :P Ondanks dat ik geen Nokia meer heb...

[ Voor 199% gewijzigd door Mau_Maus op 24-09-2008 18:10 ]

Verwijderd

Ik heb geen Web 'n Walk abbo van T-mobile, maar thuis wel WiFi... Ik wil dan ook af en toe via youtube filmpjes kijken in en rondom het huis, maar dat wilt mijn N95 8GB niet!
Ik krijg een error bij het openen van de filmpjes. Hij start dan Realplayer op, laadt heel lang en zegt dan dat het niet gaat...

Hoe kan ik dit aanpakken? (heb overigens wel naar de netwerk instelllingen van realplayer gekeken, maar werd er niet wijzer van).

Ik heb het hele topic doorgespit, ook deel 8... Maar mijn vraag blijft onbeantwoord.

• spNk
Volgens mij hoort hij youtube ook niet te bekijken via realplayer hoor

• Wagij
  • Laatst online: 11-08 23:46
Kreeg net een melding voor firmware update:
Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/348/95001520pe7.jpg

Geen idee wat er nieuw is, zie eerlijk gezegd ook nergens een changelog.

-Hmm, oud nieuws zie ik nu pas-

[ Voor 73% gewijzigd door Wagij op 24-09-2008 22:36 ]

Beter dan nix... Wagij...

• spNk
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:21:
Ik heb de nieuwste firmware, ik heb het voor de zekerheid nogmaals gechecked met de updater software.
Tja welke versie heb je dan? want met een toestel van de provider moet je vaak wachten op updates van de provider zelf... nieuwste firmware is 30 of 31 punt nog wat,

• Barfman
Mau_Maus schreef op woensdag 24 september 2008 @ 18:09:
[...]

Edit, Barfman je had hem al zie het nu pas.

Haha 2 stuks? Toevallig op 2 computers geprobeerd en ingevuld? Want daar kijkt ie volgens mij naar

Maareuh ik heb hem ook dus :P Ondanks dat ik geen Nokia meer heb...
Ik had het eerst via mijn nokia gedaan via usb modum naar pc omdat ik op dat moment storing had, maar met al dat flash en video geweld ging het allemaal zo traag, en dacht ik dat het met de link voor je gegevens doorsturen fout ging. Ik wilde natuurlijk niet dat t-shirt missen, en heb het later via mijn kabel nog een keer gedaan. Blijkbaar was alles toch goed gegaan, en nu heb ik er dus twee van de 500 :9

• mobile625
Ik heb onbeperkt web 'n walk

Wat is nu het verstandigst om in te stellen om mijn batterij langer mee te laten gaan?
Ik ben constant online, push mail van nokia op mijn n95 8GB ingesteld.

Moet ik verbinding op 'wanneer nodig' laten staan of juist niet???

Batterij gaat 3 kwart dag mee... Wil langer dan een dag meegaan!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

mobile625 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 12:34:
Wat is nu het verstandigst om in te stellen om mijn batterij langer mee te laten gaan?
Ik ben constant online, push mail van nokia op mijn n95 8GB ingesteld.
Ik zou je mail gewoon 1x per tijdsinterval laten checken, bv 15 of 30 min. Dat scheelt al een hoop tijd die je dan niet meer online bent. 3G=batterijvreter. Snap het nut niet van continu online zijn...

Goodgoan!

• mobile625
Eastside schreef op donderdag 25 september 2008 @ 12:42:
[...]

Ik zou je mail gewoon 1x per tijdsinterval laten checken, bv 15 of 30 min. Dat scheelt al een hoop tijd die je dan niet meer online bent. 3G=batterijvreter. Snap het nut niet van continu online zijn...
Ik gebruik nokia email client (Push email van nOkia Beta labs)
Heb em op only push email staan...
3G staat aan jah en constant online, jah staat standaard zo...

Andere opties dan?

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Krijgt de telefoon eigenlijk problemen als je er heel veel smsjes op bewaard? Dacht dat ik dat ergens gelezen had. Maar ik heb er nu meer dan 1000 op staan, dus voordat ik ze kwijtraak maar even vragen.

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:17
Razor.Timo schreef op donderdag 25 september 2008 @ 15:02:
Krijgt de telefoon eigenlijk problemen als je er heel veel smsjes op bewaard? Dacht dat ik dat ergens gelezen had. Maar ik heb er nu meer dan 1000 op staan, dus voordat ik ze kwijtraak maar even vragen.
Niet altijd. Maar ik kreeg bij 1700 sms'jes proberen; lees heel langzaam opstarten, berichten openen etc. Voor de rest zou het geen kwaad moeten kunnen, maar ik doe het niet meer. Ik haal ze met 1000 eraf of als ik merk dat die weer erg traag wordt.

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 07:53
Razor.Timo schreef op donderdag 25 september 2008 @ 15:02:
Klopt inderdaad, domien-online is dat geweest in deel 8
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 13:42:
[...]
Toch mooi dat ik m'n eigen problemen even oplos, haha!
Waarschuwing voor iedereen: de N95 kan meer dan 2150 berichten in je inbox niet meer aan... Heb er nu 150 verwijderd en ik krijg gewoon weer sms-notificatie *O*
Hij viel dan wel in de catagorie heavyusers. Maar het is geen slecht idee om ze gewoon van tijd tot tijd over te zetten naar je computer.

• friendlyfiend
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-12-2020
Een tijdje geleden was er een leuke discussie hier gaande over SIP-clients, VOIP en Voipbuster. De laatste tijd is het een beetje stil op dit gebied.

Ik zelf gebruik nog steeds Viopbuster in de standaard SIP-client van de N95. Nu lees ik daar veel verschillende dingen over. Ik zelf gebruik het eigenlijk alleen voor bellen naar vaste nummers, want dat is gratis.

Ik vind het allemaal nogal verwarrend. Je hebt 120 freedays, daarmee kun je alle landen uit de lijst bellen, gratis.
Maar daarboven staat dat je nog steeds gratis naar vaste nummers kunt bellen. In nederland. Maar gelimiteerd.
En ik meende te lezen hier dat dat ongeveer 16 minuten is.
Staat het ergens zwart op wit dat je niet hoeft te betalen als je onder de 16 minuten blijft?

En is sms-en via Voipbuster nog gratis? Kan ik naast de voipbuster die ik ingesteld heb in de N95 zijn standaard SIP client ook het programma Voipbuster installeren? Dat kan wel naast elkaar draaien? Of kun je via de standaard SIP-client ook smsjes versturen via Voipbuster?

En heeft er iemand misschien al een beter alternatief voor Voipbuster?

[ Voor 3% gewijzigd door friendlyfiend op 25-09-2008 15:48 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Lees het voipbuster topic hier eens over. Je hebt bij Betamax (oa voipbuster) een FUP, dat wil zeggen dat je niet meer dan 300 minuten per week ofzo gratis mag bellen, en wordt er, als je daar boven komt, het normale tarief gerekend.

Of sms-en via Voipbuster nog gratis is weet ik niet, maar de voipbuster client voor op je telefoon is geen sip client. Alleen een simpel java proggy wat je status weergeeft en waarmee je phone-to-phone gesprekken kan initieren en kan sms-en. Met de standaard sip client kun je geen smsjes versturen via voipbuster.

Pvouput live

• mobile625
Krypt schreef op donderdag 25 september 2008 @ 15:55:
Lees het voipbuster topic hier eens over. Je hebt bij Betamax (oa voipbuster) een FUP, dat wil zeggen dat je niet meer dan 300 minuten per week ofzo gratis mag bellen, en wordt er, als je daar boven komt, het normale tarief gerekend.

Of sms-en via Voipbuster nog gratis is weet ik niet, maar de voipbuster client voor op je telefoon is geen sip client. Alleen een simpel java proggy wat je status weergeeft en waarmee je phone-to-phone gesprekken kan initieren en kan sms-en. Met de standaard sip client kun je geen smsjes versturen via voipbuster.
Wat zijn de instellingen? Ik wil dit ook gebruiken. Moet ik lid worden bij voipbuster? Hoe zit dit precies?
Bel zo nu en dan naar vaste nummers

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Sjengcity schreef op donderdag 25 september 2008 @ 15:38:
[...]

Klopt inderdaad, domien-online is dat geweest in deel 8

[...]

Hij viel dan wel in de catagorie heavyusers. Maar het is geen slecht idee om ze gewoon van tijd tot tijd over te zetten naar je computer.
Oke, ik zet ze sowieso over via lifeblog. Ik vroeg mij alleen af of ze ook op een andere manier over te zetten zijn? Het kan wel bij de backup, maar dan kan ik ze niet apart lezen.

Pagina: 1 ... 36 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De laatste tijd worden er veel vragen in dit topic gedumpt zonder enige vorm van eigen inzet. Gelieve eerst te zoeken, ook in deel 8, en daarna pas je vraag te stellen. Vermeld bij je vraag meteen wat je hebt onderzocht en geprobeerd en waarom het niet lijkt te werken.