Nokia N95 (8GB) - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 42 Laatste
Acties:
  • 424.659 views

Verwijderd

Heb mn n95 opgehaald :9
Tweedehands, voor 250eu, ongeveer 4 maanden oud :)

Ben nu de software aan t updaten van versie 15nogiets naar 30nogiets... ben zeer benieuwd, zin om ermee te spelen! :)

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:17
Roelos schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:22:
[...]

Ik heb een eindeloos Online abbo van Hi en internet al een paar maanden via de N95 m.b.v. het programma Joikuspot. Gewoon mail checken en een beetje surfen. De light variant is gratis en maakt van je N95 een wireless accespoint. Werkt top.
KPN kan volgens mij niet zien of ik mijn mail nu check op mijn N95 of via mijn N95. Als je de aantal gedownloade Mb's niet te hoog op laat lopen volgens mij geen probleem. :)
Weet jij hoe het zit met Eindeloos Online met mbt het bekijken van youtube video's en gebruik internetradio? Wel eens extra ervoor moeten betalen?

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Roelos schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:22:
[...]
KPN kan volgens mij niet zien of ik mijn mail nu check op mijn N95 of via mijn N95. Als je de aantal gedownloade Mb's niet te hoog op laat lopen volgens mij geen probleem. :)
Sterker nog, ik heb 3 dagen geen Internet thuis gehad (ADSL), tussen had ik 3 dagenlang mijn mobiel aangesloten op me PC. Naast het normale "surfen" heb ik ook toen 900 MB gedownload via nieuwsgroepen. In totaal in die maand 1.1 GB opgemaakt. Nooit iets over gehoord.

Rex

• friendlyfiend
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-12-2020
Sendar schreef op donderdag 11 september 2008 @ 09:58:
[...]

Weet jij hoe het zit met Eindeloos Online met mbt het bekijken van youtube video's en gebruik internetradio? Wel eens extra ervoor moeten betalen?
Ik gebruik heel vaak internetradio (nokia) en heb nog nooit iets extra's hoeven te betalen. Youtube weet ik niet, want ik heb geen 3G bereik hier in het hoge noorden... :(

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Sendar schreef op donderdag 11 september 2008 @ 09:58:
[...]

Nee hoor... bekijk ook wel eens youtube op de telefoon zelf. Volgens mij geen verschil of je dat nu bekijkt op de N95 of op je laptop via je N95.

Ik heb volgens mij wel eens extra moeten betalen toen ik via de het NOS mobiel programmatje het laatste journaal bekeek. Dat kan je dus beter via je browser bekijken, want dan betaal je weer niet extra. (Klopt toch?)

• friendlyfiend
Roelos schreef op donderdag 11 september 2008 @ 12:55:
[...]

Nee hoor... bekijk ook wel eens youtube op de telefoon zelf. Volgens mij geen verschil of je dat nu bekijkt op de N95 of op je laptop via je N95.

Ik heb volgens mij wel eens extra moeten betalen toen ik via de het NOS mobiel programmatje het laatste journaal bekeek. Dat kan je dus beter via je browser bekijken, want dan betaal je weer niet extra. (Klopt toch?)
Ik vind het iig niet erg duidelijk wat nou wel extra moet worden betaald en wat niet.

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
friendlyfiend schreef op donderdag 11 september 2008 @ 13:48:
[...]

Ik vind het iig niet erg duidelijk wat nou wel extra moet worden betaald en wat niet.
Volgens mij werkt het zo:

Ik heb alle internet-instellingen via een sms van mijn provider gekregen. Dit waren
1 Mobiel internet
2 KPN MMS
3 KPN Streaming

Alle data dat met de verbinding "mobiel internet" wordt ontvangen en verstuurd is gratis. Het programmatje van de NOS laat bewegende beelden zien via de RealPlayer van je N95. In de instellingen van RealPlayer staat dat die verbinding maakt met "KPN streaming". Alle data die via deze verbinding wordt verstuurd wordt gezien als streaming en daarvoor moet je dus betalen.

Dus zolang alleen de "Mobiel internet" gebruikt wordt is alles gratis.

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Roelos schreef op donderdag 11 september 2008 @ 14:17:
[...]

Volgens mij werkt het zo:

Ik heb alle internet-instellingen via een sms van mijn provider gekregen. Dit waren
1 Mobiel internet
2 KPN MMS
3 KPN Streaming

Alle data dat met de verbinding "mobiel internet" wordt ontvangen en verstuurd is gratis. Het programmatje van de NOS laat bewegende beelden zien via de RealPlayer van je N95. In de instellingen van RealPlayer staat dat die verbinding maakt met "KPN streaming". Alle data die via deze verbinding wordt verstuurd wordt gezien als streaming en daarvoor moet je dus betalen.

Dus zolang alleen de "Mobiel internet" gebruikt wordt is alles gratis.
Hoho, als je een bepaalde limiet overschrijdt die in de kleine lettertjes staat maak je kans op maatregelen van je provider. Dat varieert per provider, Vodafone waarschuwt je aantal keer alvorens je een duurder abonnement aan proberen te smeren, T-Mobile verlaagd je snelheid en ik dacht dat KPN je laat bijbetalen. Bij Vodafone is er volgens mij geen verschil tussen het toegangspunt Internet en Streaming, behalve dat bij Streaming geen proxy wordt gebruikt.

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:58

Snippertje

Light up your life

Leuk, na de firmware update doen mijn minder "legale" applicaties het niet meer.. Gelukkig gebruikte ik ze niet zo vaak en is de telefoon wel een tikkeltje sneller :)

Ook lijkt hij niet meer zo snel leeg te lopen aan de USB aansluiting zoals eerst.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Verwijderd

friendlyfiend schreef op donderdag 11 september 2008 @ 11:42:
[...]

Ik gebruik heel vaak internetradio (nokia) en heb nog nooit iets extra's hoeven te betalen. Youtube weet ik niet, want ik heb geen 3G bereik hier in het hoge noorden... :(
Wat vindt jij het hoge noorden? ik zit in drenthe en heb gewoon 3g hoor.. :*)

Verwijderd

www.qik.com

Kennen jullie die site? Live streamen vanaf je n95 :D

• DennisV1984
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:50
JA ik heb de zoekfunctie gebruikt, en ook google, maar geen results!

Dit kan aan mij liggen (onjuiste search inserts), maar het kan ook zijn dat "het" nog niet bestaat:

Wat?
DIT:

Ik wil graag foto's streamen maar dan niet naar flikker (flickr), maar rechtstreeks naar een mapje op mijn server!

B.V. jpg's plaatsen in het mapje foto's, deze worden vervolgens automatisch door een php script uitgelezen.

Bestaat er een progje om dat te realiseren, en NEE, ik bedoel niet wordpress!
Ook ben ik niet opzoek naar een ftp progje voor mijn N95 8GB (veel te veel handelingen!)

Gewoon *snap* fotootje maken, en vervolgens op "online delen" klikken, en hij staat in mij mapje op de server!

Bestaat niet zeker..... Dacht ik al 8)7

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
DennisV1984 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 19:03:
Gewoon *snap* fotootje maken, en vervolgens op "online delen" klikken, en hij staat in mij mapje op de server!

Bestaat niet zeker..... Dacht ik al 8)7
Mwuh. Als je 3 letters PHP kent dan kom je hier wel mee verder: http://randysimons.com/pagina_140_NL.xhtml ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Fuzzillogic op 11-09-2008 19:19 ]

• Meneer iCy
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Godver baal nu echt dat me telefoon stuk is. Had vandaag een flinke baars gevangen, maar heb maar kutcamera op me telefoon nu.

Heb tijdelijk een nokia 2630

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Heeft iemand enig idee hoe de instellingen van realplayer moeten zijn voor streaming.
Had de app van youtube gedownload, maar ik krijg de melding dat ik de instellingen van realplayer moet nakijken.

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:58

Snippertje

Light up your life

Hebben meer mensen bij de nieuwe Firmware dat die knop dat je alles in 3D krijgt niet meer werkt? Als ik erop druk laad de telefoon even en gebeurt er verder niets...

Edit: Net als ik dit typ doet hij het opeens wel bij een ander thema :? En nu toch weer niet, snap er niets meer van. Oke na 3x opnieuw opstarten doet hij nu wél bij elk thema 8)7

Daarnaast lijkt autorotate ook wel slechter te werken dan bij de vorige firmware. Betreft een N95 8GB btw.

[ Voor 24% gewijzigd door Snippertje op 11-09-2008 22:06 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38

robertwebbe

Robert Webbe

Twanjo schreef op woensdag 10 september 2008 @ 12:29:
[...]
Is het bij ook zo dat het (waarschijnlijk) alleen zichtbaar is bij ee witte achtergrond? Bij de andere thema's (donkere) zie ik er namelijk niets van.
Jep, same here. Alleen is het probleem bij mij niet meer van toepassing, gistermiddag heeft hij een val van dik 6 meter gedaan en de display heeft nu een blauw oog. Batterij, batterijklepje en keypad waren ook losgevallen maar die kon ik zo weer terugzetten. Pas toen ik het weer aanzette om te testen zag ik de blauwe plek.

Helaas pindakaas, heel vervelend nou....
Nu maar hopen dat ik morgen geen grote baars ga vangen.

[ Voor 41% gewijzigd door robertwebbe op 11-09-2008 22:07 ]

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:56
Wat 'n gekloot met die update software zeg. Las dat ik niet de enige was. Op m'n pc waar ik altijd m'n N95 op heb zitten ivm muziek, film of install van six bestanden, wilde het gewoon niet werken.

Boel gedeinstalleerd, met jv16 PowerTools register schoon gemaakt, bleef geklooi houden. PC suite lukt nog wel, maar de software updater geeft continue errors. Uiteindelijk maar m'n laptop gepakt, waar nog een heel oude PC suite op stond. Daar kon ik de software van Nokia updaten, en eindelijk m'n telefoon naar de nieuwe firmware. Je zou toch onderhand zeggen dat er iets met de software is.

Na de update: prima werkende N95. Eerste indruk prima, lijkt inderdaad sneller. Altijd heerlijk weer een frisse telefoon.

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Gisteren gebeld met het Nokia Care Centre, Audiocom in Dokkum of ze mijn Nokia N95 8gb nieuw leven in konden blazen. Dat zou meestal niet een probleem zijn. Verteld dat ik morgenochtend langskom. Kon wel, ze zijn vanaf 9 uur open.
Sta ik daar vanochtend net over negenen op de stoep, kunnen ze niets voor mij betekenen want de monteur is er vandaag niet. 8)7 Ik mocht mijn N95 daar achterlaten. :+
Mijn vertrouwen is weg, rij liever 500km dan mijn telefoon daar te laten fixen. Enfin weer een illusie armer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 16:34:
[...]

Wat vindt jij het hoge noorden? ik zit in drenthe en heb gewoon 3g hoor.. :*)
Leeuwarden.. Nog geen 3G hier gehad in Friesland. Maar misschien ligt dat ook aan HI. Dat weet ik verder niet.
nokiaan958GB schreef op donderdag 11 september 2008 @ 23:26:
Gisteren gebeld met het Nokia Care Centre, Audiocom in Dokkum of ze mijn Nokia N95 8gb nieuw leven in konden blazen. Dat zou meestal niet een probleem zijn. Verteld dat ik morgenochtend langskom. Kon wel, ze zijn vanaf 9 uur open.
Sta ik daar vanochtend net over negenen op de stoep, kunnen ze niets voor mij betekenen want de monteur is er vandaag niet. 8)7 Ik mocht mijn N95 daar achterlaten. :+
Mijn vertrouwen is weg, rij liever 500km dan mijn telefoon daar te laten fixen. Enfin weer een illusie armer :(
Ga ff naar die in Heerenveen. Goede service. Volgende dag voor 14.00 uur is je tel. klaar. Bij mij tenminste wel. Was hun standaard procedure.

Plus het is vanaf dokkum maar 60 kilometer. Beter dan die 500 die jij bereidt bent te rijden ;)

[ Voor 4% gewijzigd door friendlyfiend op 12-09-2008 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
friendlyfiend schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 00:15:
[...]

Ga ff naar die in Heerenveen. Goede service. Volgende dag voor 14.00 uur is je tel. klaar. Bij mij tenminste wel. Was hun standaard procedure.

Plus het is vanaf dokkum maar 60 kilometer. Beter dan die 500 die jij bereidt bent te rijden ;)
Ben zaterdag in Heerenveen, ga idd daar maar eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
friendlyfiend schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 00:15:
[...]

Leeuwarden.. Nog geen 3G hier gehad in Friesland. Maar misschien ligt dat ook aan HI. Dat weet ik verder niet.

[...]
Heb gewoon 3G hier in Leeuwarden.
In elk geval op mijn werk, office centre, hemrik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Ik heb het probleem dat met de nieuwe firmware de WIFI connections niet worden opgeslagen als je deze via de browser hebt geconfigureerd. Als ik het via de WLAN wizard doe onthoudt ie ze wel. Lijkt me een bug van de nieuwe firmware.... meer mensen dit ondervonden?

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-09 15:58

Sharky

Skamn Dippy!

hmm ik heb de v30 firmware erop gezet en dat werkte allemaal perfect. Alleen toen ik de backup had teruggezet en de telefoon opnieuw had opgestart reageerde de telefoon haast niet meer en stond bijvoorbeeld op de desktop de provider niet meer in beeld.
Na nog een keer opnieuw opstarten zegt hij al vrij snel dat 'de zelftest mislukt is'. Na een harde reset doet m'n telefoon het dan weer maar dan heb ik er nog niks aan want dan staat er niets in.
Iemand een idee hoe ik de backup er weer op krijg?

heb overigens een Vodafone toestel die naar EURO2 omgezet is

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizardman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-07-2023
Ik heb overal in Leeuwarden 3g, behalve als ik in de woonkamer zit... maar dan doet WiFi het gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok...update erop...prima alles.
wél back-up terugzetten en dat was verrassing...want gewoon een update van 14 naar 20 was geen probleem....

maar goed, alles doet het, wel Route66 opnieuw aanmelden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Eastside schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 07:52:
Ik heb het probleem dat met de nieuwe firmware de WIFI connections niet worden opgeslagen als je deze via de browser hebt geconfigureerd. Als ik het via de WLAN wizard doe onthoudt ie ze wel. Lijkt me een bug van de nieuwe firmware.... meer mensen dit ondervonden?
Dat is vanaf de 1e software zo en ook bij andere modellen Nokia's het geval. Het lijkt me iets te zijn dat zo ontworpen is. Vanuit de browser is het meer een functie van een tijdelijke hotspot toevoegen.
nokiaan958GB schreef op donderdag 11 september 2008 @ 23:26:
Misschien had je een iets te hoge verwachting? Als je hebt gezegd dat je langs wilde komen dan voldoen ze toch aan het gevraagde? Bij de meeste NSP's is het tegenwoordig de bedoeling dat je de telefoon brengt en pas de volgende dag weer ophaalt. Alleen als je een afspraak maakt kun je er op wachten.
Sharky schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 09:40:
hmm ik heb de v30 firmware erop gezet en dat werkte allemaal perfect. Alleen toen ik de backup had teruggezet en de telefoon opnieuw had opgestart reageerde de telefoon haast niet meer en stond bijvoorbeeld op de desktop de provider niet meer in beeld.
Na nog een keer opnieuw opstarten zegt hij al vrij snel dat 'de zelftest mislukt is'. Na een harde reset doet m'n telefoon het dan weer maar dan heb ik er nog niks aan want dan staat er niets in.

Heb je al geprobeerd om de backup onderdelen stuk voor stuk terug te zetten? Dus eerst de contactpersonen, dan de berichten, etc. Ik denk dat het mis zal gaan bij de instellingen, blijkbaar wil hij de Vodafone desktop gebruiken die niet meer aanwezig is in de open markt versie.

[ Voor 68% gewijzigd door robertwebbe op 12-09-2008 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Als ik kies bij de instellingen verander ik altijd 3G naar GSM. Maar ik snap eigenlijk niet wat het verschil is? Heb ik met 3G betere kwaliteit of is dat alleen belangrijk als je internet gebruikt. IS 3G nou ook duurder ofzo.

Kortom: maakt t verschil welke ik kies?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:55

Sjaak_Afhaak

Bleh!

3g is inderdaad beter (sneller) voor het internetten. Qua gesprekken zul je er niets van merken.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisV1984
  • Laatst online: 22:50
Fuzzillogic schreef op donderdag 11 september 2008 @ 19:19:
[...]

Mwuh. Als je 3 letters PHP kent dan kom je hier wel mee verder: http://randysimons.com/pagina_140_NL.xhtml ;)
Dit is echt een geweldig script....alleen ALLEEN alleen, HEB IK VERDOMME GEEN fwrite() ONDERSTEUNING!!!!!!!

Iemand nog een ander scriptje? lol

Groet,

DennisV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

robertwebbe schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:51:

Heb je al geprobeerd om de backup onderdelen stuk voor stuk terug te zetten? Dus eerst de contactpersonen, dan de berichten, etc. Ik denk dat het mis zal gaan bij de instellingen, blijkbaar wil hij de Vodafone desktop gebruiken die niet meer aanwezig is in de open markt versie.
Stuk voor stuk, kan dat? Ik heb gewoon op de telefoon zelf een backup naar de geheugenkaart gemaakt. Niet via pcsuite naar mijn computer. Wat ik dus geprobeerd heb is gewoon op de telefoon voor 'herstellen vanaf kaart' selecteren. Dat ging altijd goed, behalve nu dus.

Overigens heb ik sinds ik de productcode van mij telefoon heb veranderd al een stuk of 3-4 updates uitgevoerd en dat ging ik altijd van een leien dakje.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Sharky schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 09:40:

heb hetzelfde probleem, ook een vodafone toestel. Heb jij een 8gb-versie van de N95? Ik vraag het omdat bij mij de harde reset (vulcan grip) niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Het woordje tijdelijk is uit de titel gehaald.

Modbreak:Als iemand zich geroepen voelt om een nieuw deel te openen: neem aub even contact met ons op. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 16:42
Ik heb versie 30 op mijn n95 8GB, maar als ik op toepassingen klik zie ik aan mijn rechterkant van het scherm een soort van lijn verschijnen (lijn/balk om naar beneden te scrollen. net als in IE)

dit alleen in de map toepassingen, hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online

[...]

Misschien had je een iets te hoge verwachting? Als je hebt gezegd dat je langs wilde komen dan voldoen ze toch aan het gevraagde? Bij de meeste NSP's is het tegenwoordig de bedoeling dat je de telefoon brengt en pas de volgende dag weer ophaalt. Alleen als je een afspraak maakt kun je er op wachten.
Waar slaat dat nou weer op? Je mag toch verwachten dat iemand die de moeite neemt van te voren te bellen wordt geinformeerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb net me telefoon geupdate naar versie 30.
Maar nu heb ik het probleem dat ik tijdens het bladeren bij Download! Een foutmelding krijg: Er is een fout opgetreden bij het bladeren.. Weet iemand een oplossing?

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 07:03
Ik heb inmiddels ook firmware versie 30 erop staan en ik loop tegen iets eigenaardigs aan bij het automatisch ophalen van de mail.

In de oude situatie controleerde de telefoon om het half uur mijn mailbox en daarna werd de verbinding weer netjes afgesloten. Met versie 30 van de firmware is dit nog steeds mogelijk echter wordt de verbinding niet afgesloten. D.w.z. de verbinding met KPN dan wel mijn WLAN blijft actief. Het icoontje blijft zichtbaar en de telefoon zegt ook bij de status dat de verbinding nog actief is.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

Stimpy001 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 16:41:
Ik heb inmiddels ook firmware versie 30 erop staan en ik loop tegen iets eigenaardigs aan bij het automatisch ophalen van de mail.

In de oude situatie controleerde de telefoon om het half uur mijn mailbox en daarna werd de verbinding weer netjes afgesloten. Met versie 30 van de firmware is dit nog steeds mogelijk echter wordt de verbinding niet afgesloten. D.w.z. de verbinding met KPN dan wel mijn WLAN blijft actief. Het icoontje blijft zichtbaar en de telefoon zegt ook bij de status dat de verbinding nog actief is.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
Had ik ook al bij de vorige firmware, bij het ophalen eens per 2 uur is dit probleem niet... Ik snap ook niet hoe dat kan, maar heb hem nu maar om de 2u gezet... beter iets later je mail, dan de verbinding de hele tijd actief.

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Sharky schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 14:53:
[...]
Stuk voor stuk, kan dat? Ik heb gewoon op de telefoon zelf een backup naar de geheugenkaart gemaakt. Niet via pcsuite naar mijn computer. Wat ik dus geprobeerd heb is gewoon op de telefoon voor 'herstellen vanaf kaart' selecteren. Dat ging altijd goed, behalve nu dus.

Overigens heb ik sinds ik de productcode van mij telefoon heb veranderd al een stuk of 3-4 updates uitgevoerd en dat ging ik altijd van een leien dakje.
Ik dacht dat je hem via PC Suite had gebackuped. In dat geval zou dat mogelijk geweest zijn.
Tip dus voor de mensen die een Vodafone toestellen hebben / hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmund_Freud
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-04 08:52

Sigmund_Freud

Ignorance is bliss

Jo Mensen,

Heb ook even die nieuwe update geïnstalleerd en ging allemaal goed gelukkig.
Zie dit topic nu pas voor het eerst en heb een beetje lopen zoeken maar heb nog geen antwoorden gevonden op de volgende vragen?

ik heb een laptop die geen bluetooth heeft kan ik dan nog steeds op internet via mijn n95 8gb en onbeperkt internet. hoe gaat dit in zijn werk?

waar zijn de andere (vette) thema's te downloaden en hoe zet je ze erop (liefst gratis)

zijn er nog mooie spelletjes die je op je n95 kunt zetten?

Verder nog must have progjes?

Ook heb ik ergens gelezen dat nokia bewust ervoor heeft gekozen dat je niet kunt tv kijken op de n95. toch lees ik hier dat sommigen dat wel kunnen. Hoe gaat dat in zijn werk? en hoe is die kwaliteit daarvan?

Wil mijn gsm beetje opvoeren namelijk >:)

[ Voor 15% gewijzigd door Sigmund_Freud op 12-09-2008 17:29 ]

Ignorance is bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
BMW_M3 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 13:38:
Als ik kies bij de instellingen verander ik altijd 3G naar GSM. Maar ik snap eigenlijk niet wat het verschil is? Heb ik met 3G betere kwaliteit of is dat alleen belangrijk als je internet gebruikt. IS 3G nou ook duurder ofzo.

Kortom: maakt t verschil welke ik kies?
Als je foon op dual mode staat is ie in staat om het snelle UMTS en nog snellere HSDPA internet te gebruiken, hij gebruikt in die stand wel iets meer stroom. Als je foon in GSM mode staat is alleen het langzamere GPRS internet te gebruiken. Als je dus zoals ik bijna nooit gebruik maakt van het internet van je telco kun je 'm het beste in GSM mode zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
Robbie T schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 00:27:
[...]

Heb gewoon 3G hier in Leeuwarden.
In elk geval op mijn werk, office centre, hemrik!
Wat?? Serieus?
wizardman schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 10:01:
[...]

Ik heb overal in Leeuwarden 3g, behalve als ik in de woonkamer zit... maar dan doet WiFi het gelukkig :)
?? Dan zitten jullie niet bij Hi.. of KPN. Dat kan niet. Dan ligt het aan mijn telefoon......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

nokiaan958GB schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:56:
[...]

heb hetzelfde probleem, ook een vodafone toestel. Heb jij een 8gb-versie van de N95? Ik vraag het omdat bij mij de harde reset (vulcan grip) niet lukt.
Nee, heb een gewone N95. Reset werkt bij mij gelukkig dus wel.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizardman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-07-2023
?? Dan zitten jullie niet bij Hi.. of KPN. Dat kan niet. Dan ligt het aan mijn telefoon......
Nope, ik zit bij Vodafone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
friendlyfiend schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 19:54:
[...]

Wat?? Serieus?

[...]

Hi..
Moet eerlijk zeggen dat ik er niet altijd even op let. Maar als ik op mijn werk in de kantine zit, heb ik gewoon heel leuk 't 3.5G icoontje in mijn beeld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Zullen we het weer over de N95 gaan hebben?

Discussie over de ontvangst van bepaalde providers hoort in Telecomproviders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:27
Hiermee ben ik het oneens.
Stel je belt je garage omdat je auto een probleem heeft. Je maakt een afspraak voor de volgende dag om langs te komen. Eenmaal daar aangekomen krijg je te horen dat er geen monteur is.
Hoe zou je er dan over denken?

• NSU1200C
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 22:49
Net versie 30 op m'n 95-1 gezet en als het licht van de telefoon uitgaat lichten er nu kort achter elkaar twee knoppen aan de rechterzijkant op. Nog meer dan een paar firmware versies geleden! ;)

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 22:53
Is het mogelijk om de sms en email toon wat zachter te zetten? Deze zijn namelijk wel heel erg luid.

• Fuzzillogic
Ik zocht al tijden een goedkope oplossing om de videootjes en foto's van de N95 te kunnen editen makkelijk op DVD te kunnen zetten, met een menuutje enzo. Het grote probleem is dat veel tools de MPEG4 video's van de N95 niet snappen, ondanks dat ik demuxers en decoders installeer. Sja het blijft Windows hè.

Maar vandaag is van http://www.giveawayoftheday.com/avs-video-editor/ (en alleen vandaag!) een gratis video editor te downloaden en te installeren. En sja, het werkt :) Doet precies wat ik zocht: beetje editen, en klik op DVD branden.

Kent iemand andere gratis alternatieven? (het is me nou eenmaal geen geld waard, daarvoor gebruik ik het te weinig)

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:14
Fuzzillogic schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 12:36:
Ik zocht al tijden een goedkope oplossing om de videootjes en foto's van de N95 te kunnen editen makkelijk op DVD te kunnen zetten, met een menuutje enzo. Het grote probleem is dat veel tools de MPEG4 video's van de N95 niet snappen, ondanks dat ik demuxers en decoders installeer. Sja het blijft Windows hè.

Maar vandaag is van http://www.giveawayoftheday.com/avs-video-editor/ (en alleen vandaag!) een gratis video editor te downloaden en te installeren. En sja, het werkt :) Doet precies wat ik zocht: beetje editen, en klik op DVD branden.

Kent iemand andere gratis alternatieven? (het is me nou eenmaal geen geld waard, daarvoor gebruik ik het te weinig)
Veel tools hebben inderdaad moeite met de MPEG4 video's van N95, snap dan ook niet waarom je windows daarbij betrekt, want het gaat om de juiste configuratie en programma's die je gebruikt, en is windows onafhankelijk. AVS is een leuke en handige tool, maar niet voor mij. Ik zelf gebruik TMPGEnc 4.0 XPress en die doet het allemaal een stuk beter, en je hebt veel meer instel mogelijkheden, helaas is deze niet freeware, maar dat lijkt me niet zo'n probleem voor de meeste :+

[ Voor 6% gewijzigd door Barfman op 13-09-2008 13:14 ]

System | Racing is in my Blood

• Fuzzillogic
Barfman schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 13:12:
[...]

Veel tools hebben inderdaad moeite met de MPEG4 video's van N95, snap dan ook niet waarom je windows daarbij betrekt, want het gaat om de juiste configuratie en programma's die je gebruikt, en is windows onafhankelijk.
Ok, dan waarom werkt het wel in zo ongeveer elke Linux-tool die met video kan omgaan? "Instellingen" en "configuratie" heeft er niks mee te maken. Het is gewoon de vraag of de software gebruikmaakt van de features van het OS, om videostreams te demuxen en te decoderen. En voor de MPEG4 containers en streams zijn gewoon gratis, OSS "drivers" voor te vinden voor Windows.

Daar waar ze het bij Linux wel eens overdrijven met dependancies en standaard libraries, doen ze dat in de Windows-wereld vaak te weinig. Mijn opmerking was dan ook niet direct tegen Windows an sich gericht, maar de developers die Windows software maken. Iets te vaak het "not invented here", te weinig gebruikmaken van de mogelijkheden die het OS biedt. Zelf Windows Movie Maker laat de bal vallen.

(Ja ik kan naar Linux booten, daar videootjes op DVD gooien. Maar Linux overdrijft ook weer; met programma 1 kun je de videootjes monteren, met programma 2 kun je dan een menuutje maken, met programma 3 kun je die dan samenvoegen tot een ISO en met programma 4 brand je de ISO eindelijk. Het werkt wel, maar integratie op dat niveau is ver te zoeken)
helaas is deze niet freeware, maar dat lijkt me niet zo'n probleem voor de meeste :+
Wat bedoel je hier nou weer mee? Dat het doodnormaal is om illegale software te gebruiken? Spreek voor jezelf...

• Rex
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Fuzzillogic schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 13:31:
[...]
Wat bedoel je hier nou weer mee? Dat het doodnormaal is om illegale software te gebruiken? Spreek voor jezelf...
Misschien bedoelt hij wel dat de meeste mensen wel voldoende geld hebben om het aan te schaffen.
Waarom gelijk uitgaan van het ergste? :rolleyes:

Rex

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 13:31:
[...]

Om zulke typische GoT reply's pink ik toch altijd een traantje weg.

• Barfman
Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 15:16:
[...]

Om zulke typische GoT reply's pink ik toch altijd een traantje weg.
Achja, sommige vinden het leuk om op deze manier te reageren, maar ondertussen :X

Oke, we gaan maar on-topic lijkt me ;)

• Fuzzillogic
Barfman schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 16:05:
[...]

Achja, sommige vinden het leuk om op deze manier te reageren, maar ondertussen :X
Ondertussen wat? Mijn software is legaal. Inderdaad, als je honderden euro's overhebt voor een mobieltje, dan moeten die paar tientjes voor extra software toch ook kunnen. De manier waarop mensen hier hinten naar het gebruik van illegale software vind ik gewoon storend. Smilies maken het er echt niet beter op. Het is heel simpel: je verwijst hier gewoon niet naar illegale software. Je hint er niet naar. Je brengt het niet ter sprake. Want je zelf op jouw toestel installeert moet je verder zelf weten.

Over video-editing, het zou mooi zijn als Nokia software aan zou bieden (betaald of bij PC suite) dat mooi aansluit op de video-editor van de mobiel zelf. De functieomvang mag vergelijkbaar zijn, het hoeft echt geen full-featured non-linear editor te zijn ofzo. En als je klaar bent, dan zet je het op DVD, liefst nog met de mogelijkheid om de originele filmpjes en foto er als databestanden bij te zetten, als backup.

• pven
  • Niet online
Fuzzillogic schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 18:21:
[...]

Het is heel simpel: je verwijst hier gewoon niet naar illegale software. Je hint er niet naar. Je brengt het niet ter sprake. Want je zelf op jouw toestel installeert moet je verder zelf weten.
En als je er last van hebt, dan maak je een topic-report. :Y)

Maar goed, een verzoekje voor een-ieder: graag weer on-topic, want dit heeft niets met de N95 te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Mijn N95-8GB doet het weer _/-\o_

Omdat de Nokia N-series PC Suite na herhaaldelijk herinstalleren via de USB-kabel geen contact met de N95 wil maken, probeer ik een list te verzinnen om mijn N95 met mijn afspraken en contacten in Outlook2003 te synchroniseren. Ik beschik helaas niet over een Outlook-server.

Bij voorkeur met Wifi want deze verbinding is hier continue operationeel.

Iemand een goede tip?

[ Voor 6% gewijzigd door nokiaan958GB op 14-09-2008 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Laatst online: 00:41

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

nokiaan958GB schreef op zondag 14 september 2008 @ 00:46:
Mijn N95-8GB doet het weer _/-\o_

Omdat de Nokia N-series PC Suite na herhaaldelijk herinstalleren via de USB-kabel geen contact met de N95 wil maken, probeer ik een list te verzinnen om mijn N95 met mijn afspraken en contacten in Outlook2003 te synchroniseren. Ik beschik helaas niet over een Outlook-server.

Bij voorkeur met Wifi want deze verbinding is hier continue operationeel.

Iemand een goede tip?
Google Outlook Calender Sync om je Outlook te syncen naar Google Calender, dan met CalsyncS60 naar N95.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
nokiaan958GB schreef op zondag 14 september 2008 @ 00:46:
Omdat de Nokia N-series PC Suite na herhaaldelijk herinstalleren via de USB-kabel geen contact met de N95 wil maken, probeer ik een list te verzinnen om mijn N95 met mijn afspraken en contacten in Outlook2003 te synchroniseren

Iemand een goede tip?
Bluetooth uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
Hallo,

Ik heb op mijn Nokia N95 8Gb via nokia.com/internetradio de applicatie "internetradio" geinstalleerd.

Start ik het vervolgens op dan kan ik o.a. zoeken naar zenders maar doe ik dat dan gebeurt er helemaal niets.

Dus heb ik via herinstallatie geprobeert of dit zou helpen maar nee.

Als ik de applicatie probeer te verwijderen komt er een melding dat het bestand niet te verwijderen is.

Via application manager zie ik dat het niet in gebruik is dus dat is niet het probleem.

Via bestandsbeheer zie ik echter ook geen bestanden die wijzen richting internetradio.

Weet iemand hoe dit is op te lossen?

BVD

Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
  • Laatst online: 03-09 19:43

gsm

Hallo

Ik heb gisteren een gebruikte N95 8GB gekocht maar wat me zo opvalt is dat die zo traag is.
Mijn schoondochter heeft er ook één en die loopt als een tierelier.
Bij het vergelijken bleek dat bij haar firmware V20.0.016 op staat en bij mij V30.0.18
Waar ik ook zoek ik kan daar bijna niets over vinden alleen dat het een beta versie is.
Hier ben ik achteraf niet gelukkig mee en mijn vraag is kan ik hem downgraden naar 20.0.16 ?
Kan ik die firmware downloaden van de Nokia site en dan gewoon er overheen zetten ?
Of weet iemand een beter oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

gsm schreef op zondag 14 september 2008 @ 14:14:
Hallo

Ik heb gisteren een gebruikte N95 8GB gekocht maar wat me zo opvalt is dat die zo traag is.
Mijn schoondochter heeft er ook één en die loopt als een tierelier.
Bij het vergelijken bleek dat bij haar firmware V20.0.016 op staat en bij mij V30.0.18
Waar ik ook zoek ik kan daar bijna niets over vinden alleen dat het een beta versie is.
Hier ben ik achteraf niet gelukkig mee en mijn vraag is kan ik hem downgraden naar 20.0.16 ?
Kan ik die firmware downloaden van de Nokia site en dan gewoon er overheen zetten ?
Of weet iemand een beter oplossing ?
30.0.018 is geen beta. Het is gewoon een update van 20.0.016.

Dat jouw toestel trager is, zal waarschijnlijk ergens anders door komen. Formateer bijvoorbeeld een is je interne geheugen. Het ligt in ieder geval niet aan de vernieuwde software.

Downgraden is niet mogelijk zonder speciale aparatuur.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
  • Laatst online: 03-09 19:43

gsm

Dank je wel voor het advies, ik heb dat gedaan en hij lopt weer als een zonnetje en net zo snel als die van mijn schoondochter.
Ik heb ondertussen ook even gekeken op de nokia site en daar mijn product code ingegeven en inderdaad staat daar dat 018 geen beta is maar de gewone updat versie voor de 8gb
Hartelijk dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

Is het safe om te flashen als de telefoon aan de lader hangt?

Batterij is nu voor zo'n 50% vol.

Ik ben een tweaker, gewoon proberen, we zien wel hoe het verloopt.

[ Voor 51% gewijzigd door Brantje op 14-09-2008 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Brantje schreef op zondag 14 september 2008 @ 21:29:
Is het safe om te flashen als de telefoon aan de lader hangt?

Batterij is nu voor zo'n 50% vol.
Ik kon niet flashen met mijn 8GB op 50% met lader eraan, pas bij 90% kon ik mijn telefoon flashen. Al denk ik dat 50% meer dan genoeg moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

Hm, dan zou hij toch nu wat moeten zeggen.
Hij is bijna klaar met downloaden van de 110Mb grote installer.
Niet dus, hij begint gewoon met instaleren, hopen dat het goed gaat.

Gelukt, met een 48% volle batterij :).

[ Voor 37% gewijzigd door Brantje op 14-09-2008 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Iemand al gelukt om de browser te gebruiken via WLAN ?
zowel langs de browser als wlan wizard maakt de N95-8GB (30.0.018) wel contact met het toegangspunt,
maar bij het openen van pagina's krijg ik de foutmelding :
"Web: geen reactie van gateway"

als ik dan dezelfde pagina open langs GPRS/3G dan krijg ik alles wel te zien zonder foutmelding

diverse instellingen nagelopen, en proberen aan te passen, maar zonder effect

edit:
Vaag -
Na format van de 8GB ( opslag)
en re-install lukt het dus wel
waarschijnlijk ergens een 'oud' stukje SW wat er toch een conflict gaf

[ Voor 15% gewijzigd door FreshMaker op 15-09-2008 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Kanarie schreef op zondag 14 september 2008 @ 00:57:
[...]

Google Outlook Calender Sync om je Outlook te syncen naar Google Calender, dan met CalsyncS60 naar N95.
Bedankt voor je tip.
Ik heb GOCS op mijn PC gezet. Calsyncs60 op mijn N95. Installatie verliep vlekkeloos. Als dit goed werkt ben ik een gelukkig man :)

Gebruik je dit zelf ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

nokiaan958GB schreef op zondag 14 september 2008 @ 23:37:
[...]

Bedankt voor je tip.
Ik heb GOCS op mijn PC gezet. Calsyncs60 op mijn N95. Installatie verliep vlekkeloos. Als dit goed werkt ben ik een gelukkig man :)

Gebruik je dit zelf ook?
Heb ik gebruikt. Omdat de Exchange server van het bedrijf waar ik werkte niet van buitenaf bereikbaar was.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
FreshMaker schreef op zondag 14 september 2008 @ 23:11:
zowel langs de browser als wlan wizard maakt de N95-8GB (30.0.018) wel contact met het toegangspunt,

als ik dan dezelfde pagina open langs GPRS/3G dan krijg ik alles wel te zien zonder foutmelding

Dat probleem had ik voor de update ook. Toen ik DHCP op mijn Linksys-router had aangezet kon ik met mijn N95 weer contact maken met mijn WLAN.
Na de update weer hetzelfde probleem ondanks het feit dat DHCP nog steeds aanstaat.
Mocht je een oplossing vinden: hou me op de hoogte, ik ben erg benieuwd naar de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman

Dit is gewoon een router probleem. Het kunnen verschillende dingen zijn zoals mac adres beveiliging, encryptie, als je een n-model hebt zorg dan dat je n95 op deze manier ingesteld is:

WLAN netwerknaam - Jouw naam hoe je te zien bent via wifi
Netwerkstatus - Openbaar
WLAN netwerkmodus - Infrastructuur
WLAN beveiligingsmodus - wpa/wpa2
WLAN beveiliging instellen - wpa/wpa2 vooraf ged. sleutel, alleen wpa2 (modus) aan zetten
Dan via WLAN scan je eigen netwerknaam zoeken en browser starten.

Ik raad ik je aan voordat je opnieuw je wlan gaat instellen om je modem/router even 10 seconde uit te zetten (stroom eraf), daarna alles weer aanzetten. Verwijder ook je oude wlan toegangspunten.

[ Voor 4% gewijzigd door Barfman op 15-09-2008 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zoals ik al in mijn eigen post had gedaan :

edit:
Vaag -
Na format van de 8GB ( opslag)
en re-install lukt het dus wel
waarschijnlijk ergens een 'oud' stukje SW wat er toch een conflict gaf
Overige instellingen ( router e.d. ) daar ligt het probleem niet - niets aangepast

.. EDIT :

ik vermoed dat het ligt aan de sync-settings van OVI.com
alles gaat prima, tot ik het configuratiebericht van ovi 'installeer'
daarna - geen netwerkverkeer over wlan meer

[ Voor 30% gewijzigd door FreshMaker op 15-09-2008 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Ik vind echt met geen middel hoe ik een hidden wireless netwerk moet definiëren op de N95...
Is dit überhaupt mogelijk? Er staat in de manual dat ik 'Add WLAN' moet selecteren of zoiets, maar dat vind ik nergens terug ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DieterVDW schreef op maandag 15 september 2008 @ 08:36:
Ik vind echt met geen middel hoe ik een hidden wireless netwerk moet definiëren op de N95...
Is dit überhaupt mogelijk? Er staat in de manual dat ik 'Add WLAN' moet selecteren of zoiets, maar dat vind ik nergens terug ....
Dat zit in het menu instellingen, onder verbindingen. Daar zie je toegangspunten, daarbinnen kan je via opties een nieuw toegangspunt toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Mmmmm

Van de week weer het probleem gehad dat mijn GSM het volledig "leek te doen... volle accu-indicatie, volledig-bereik-indicatie.... en toch kreeg een beller de mededeling dat mijn gsm niet bereikbaar was.

Dit viel pas te verhelpen nadat ik de accu uit het toestel had gehaald en weer er in gestopt etc.

Nu alleen nog het fenomeen dat indien ik de gsm opnieuw aanzet.... hij lang blijft staan op ...."Installeren" oid.
gebruik wel caps on/caps off

Iemand enig idee wat dat kan zijn.... dat "instaleren"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 07:53
Hey mensen,

tijdje geleden dat ik heb gereageerd maar ik volg het nog altijd!

Hoe is jullie ervaring met de batterij sinds de 30.0.015 Firmware (N95-1)? Het valt me op dat de indicatie eigenlijk totaal onbetrouwbaar is geworden...
Gisteren wilde ik gaan internetten, controlleerde de batterij: helemaal vol. Start de browser op, begint hij te piepen dat de batterij leeg is :?

Vandaag weer hetzelfde, vanmorgen om 7.15 van de oplader gehaalt, 13.30 was hij leeg, dood!

Kan natuurlijk toevallig zijn dat mijn batterij aan het af sterven is maar het valt me wel pas op sinds de update...

Meer mensen dit opgevallen of sta ik alleen hierin?

Ik heb overigens wel 10u per dag Mail for Exchange draaien (active verbinding) maar dat het ik voor de update ook en toen haalde ik wel makkelijk 1 dag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet niet dat je 'm weer moet conditioneren (oftewel, helemaal leeg maken en volledig opladen en dit 1-2 keer doen). Moet zeggen dat hij bij mij prima werkt. Heb 'm al een dag of 3 zonder rare dingen ingebruik (camera gebruikt om kat te filmen/fotograferen, beetje sms_en, beetje gamen, beetje internetten). En hij zit nu op 2 streepjes. Verwacht 'm elk moment op 1 streepje. In het begin deed hij overigens inderdaad een beetje raar met de batterij indicator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vriend van me zijn N95 laadt niet meer op.
Zijn er nog anderen met dit probleem?
Hij heeft ook de factuur niet meer om garantie te claimen bij de winkel waar hij het toetstel heeft aangekocht..
Heeft hij nog garantie via de IMEI code om het toestel dan binnen te kunnen geven in een Nokia service center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Hey,

Ik heb laatst een N95 (niet de 8gb) gekocht bij het verlengen van mn abbonement en nu blijkt dat de microsdkaartlezer het niet doet, ik had al 3 verschillende kaartjes geprobeert, firmware update naar 30.0.nogwat en ik ben ook al langs een Nokia service point geweest, maar is er nog iets wat ik er zelf aan kan doen voordat ik m opstuur, ik gebruik mn n95 nu elke dag in de trein en hij is eigenlijk een beetje onmisbaar geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Sjengcity schreef op maandag 15 september 2008 @ 17:53:
Hey mensen,

tijdje geleden dat ik heb gereageerd maar ik volg het nog altijd!

Hoe is jullie ervaring met de batterij sinds de 30.0.015 Firmware (N95-1)? Het valt me op dat de indicatie eigenlijk totaal onbetrouwbaar is geworden...
Gisteren wilde ik gaan internetten, controlleerde de batterij: helemaal vol. Start de browser op, begint hij te piepen dat de batterij leeg is :?

Vandaag weer hetzelfde, vanmorgen om 7.15 van de oplader gehaalt, 13.30 was hij leeg, dood!

Kan natuurlijk toevallig zijn dat mijn batterij aan het af sterven is maar het valt me wel pas op sinds de update...

Meer mensen dit opgevallen of sta ik alleen hierin?

Ik heb overigens wel 10u per dag Mail for Exchange draaien (active verbinding) maar dat het ik voor de update ook en toen haalde ik wel makkelijk 1 dag....
De indicator van een Li-Ion batterij wordt onbetrouwbaar wanneer je hem lange tijd niet volledig ontladen heb.
Aangeraden wordt om eens in de 30 cycles de batterij te laten leeglopen.

Let op: Normaal gesproken wil je een Li-Ion batterij bij elke gelegenheid opladen omdat dit de levensduur ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 12:47
Heeft de N82 dezelfde data+video kabel? als de N95... :X

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangeraden wordt om eens in de 30 cycles de batterij te laten leeglopen.
Is toevallig ergens te zien hoeveel cycles ik al gehad heb? Heb geen idee hoever ik zit, en ben ook niet echt van plan om het elke keer bij te houden als ik m'n telefoon laad (misschien een beetje lui O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 10:07:
[...]

Is toevallig ergens te zien hoeveel cycles ik al gehad heb? Heb geen idee hoever ik zit, en ben ook niet echt van plan om het elke keer bij te houden als ik m'n telefoon laad (misschien een beetje lui O-) )
Is toch niet zo moeilijk, als je 'm gemiddeld elke 2 dagen oplaadt hou je gewoon 2 maanden aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 15:29

Damian

Insane Obtrusion

Ik weet dat met de v30 versie van de software FLV bestanden nu af te spelen zijn, echter is dit nog steeds bagger. Spoelen is neit mogelijk, en het duurt een min of 2 voor ie start of stopt, echt slecht...

Iemand een alternatief. Ik heb Mobitubia er ook op staan, maar die leest geen 1 flv bestand uit :/ Allemaal not supported volgens hem...

[ Voor 15% gewijzigd door Damian op 16-09-2008 10:49 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
Damian schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 10:49:
Ik weet dat met de v30 versie van de software FLV bestanden nu af te spelen zijn, echter is dit nog steeds bagger. Spoelen is neit mogelijk, en het duurt een min of 2 voor ie start of stopt, echt slecht...

Iemand een alternatief. Ik heb Mobitubia er ook op staan, maar die leest geen 1 flv bestand uit :/ Allemaal not supported volgens hem...
emtube, makkelijk te vinden via de nokia mosh site.
werkt echt helemaal perfect, dus ook door en terugspoelen, echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn N95 8GB wil niet upgraden. Heb de Software Updater al enkele keren opnieuw ingestalleerd en hij blijft zeggen dat de nieuwste versie de 20.x versie is.
De telefoon is net een week oud en voelt erg langzaam aan; er staan nu 400 liedjes op en hij loopt al vast als ik ze wil deleten; bovendien duurt het per liedje een minuut ofzo om te deleten, dus echt vaag.

*Heb de liedjes net via massa-opslag verwijderd op de PC, binnen enkele minuten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 15:29

Damian

Insane Obtrusion

Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 14:04:
Mijn N95 8GB wil niet upgraden. Heb de Software Updater al enkele keren opnieuw ingestalleerd en hij blijft zeggen dat de nieuwste versie de 20.x versie is.
De telefoon is net een week oud en voelt erg langzaam aan; er staan nu 400 liedjes op en hij loopt al vast als ik ze wil deleten; bovendien duurt het per liedje een minuut ofzo om te deleten, dus echt vaag.

*Heb de liedjes net via massa-opslag verwijderd op de PC, binnen enkele minuten.
Kan zijn dat het voor jou product code nog niet beschikbaar is. Ik had een KPN product code, en daarvoor is het nog steeds niet beschikbaar :/

wat is je product code?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damian schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:19:
[...]

Kan zijn dat het voor jou product code nog niet beschikbaar is. Ik had een KPN product code, en daarvoor is het nog steeds niet beschikbaar :/

wat is je product code?
Tis inderdaad een T-Mobile, hebben die andere firmware dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Ik heb inmiddels mijn gsm een half uur in de open lucht gehad. Uitgeschoven wel te verstaan.
Ik krijg geen fix. (A-GPS aan staan).
Als ik sygic open zet, zie ik dat er 1 streepje omhoog komt, verder gebeurt er niks.

Iemand enig idee wat er nog mis kan zijn?
Heb nog niet eerder een fix gehad met deze n95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJAAKSJAAK
  • Laatst online: 22-07-2024
Weet iemand of er iets is waardoor de lokatie van mij n95 kan worden doorgegeven? Ik heb onbeperkt internet erop. Bijvoorbeeld iets waarmee de coördinaten worden verstuurd en waardoor ik dan via google maps de locatie kan zien.

Ben me phone 1 keer kwijt geraakt en weer terug gevonden gelukkig maar ik laat het geen 2e keer gebeuren.

doei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JankY schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 23:56:
Weet iemand of er iets is waardoor de lokatie van mij n95 kan worden doorgegeven? Ik heb onbeperkt internet erop. Bijvoorbeeld iets waarmee de coördinaten worden verstuurd en waardoor ik dan via google maps de locatie kan zien.

Ben me phone 1 keer kwijt geraakt en weer terug gevonden gelukkig maar ik laat het geen 2e keer gebeuren.
http://www.guardian-mobile.com/

• SJAAKSJAAK
  • Laatst online: 22-07-2024
Thnx maar die kost geld, volgens mij heb ik nu een mooiere te pakken. Moet me er nog ff in verdiepen. http://www.gmap-track.com/

doei

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Robbie T schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 17:34:
Ik heb inmiddels mijn gsm een half uur in de open lucht gehad. Uitgeschoven wel te verstaan.
Als ik sygic open zet, zie ik dat er 1 streepje omhoog komt, verder gebeurt er niks.

Kapotte gps receiver...

Ik ben op zoek naar een nsp oid in de buurt van zwolle,
heb mn mobiel via student mobiel.nl oid maar op het netwerk van t-mobile,
kan ik dan gewoon naar de t-mobile shop?

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
JankY schreef op woensdag 17 september 2008 @ 00:12:
Thnx maar die kost geld, volgens mij heb ik nu een mooiere te pakken. Moet me er nog ff in verdiepen. http://www.gmap-track.com/
GMap Track heb je voor zover ik begrijp alleen wat aan als je dat ding continu aan laat staan. Lijkt me niet bevorderlijk voor je batterylife.

Guardian Mobile kun je via SMS van af een andere telefoon activeren, dus dat kost aanzienlijk minder energie.

Daarnaast heeft Guardian Mobile erg handige antidiefstal opties.

Absoluut het geld waard wat mij betreft.

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 12:47
Wat is de voordeel om de firmware te updaten?
Komen er nieuwe programma's bij etc....?

tikfouten? tjah..m..

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

kom op zeg, wat heb je zelf al gezocht of ondernomen om daar achter te komen... dit is niet echt een vraag voor een tweaker

Goodgoan!

• Robbie T
spNk schreef op woensdag 17 september 2008 @ 00:44:
[...]

Kapotte gps receiver...

Ik ben op zoek naar een nsp oid in de buurt van zwolle,
heb mn mobiel via student mobiel.nl oid maar op het netwerk van t-mobile,
kan ik dan gewoon naar de t-mobile shop?
Daar was ik ook bang voor :(.
Als ik echter met de gsm naar het business center van KPN ga. (Hi Toestel).
Melden ze dat ze het toestel moeten opsturen.
Geld dit voor een NSP net zo, of kunnen ze hem daar ter plekke maken?

• Maite
  • Laatst online: 21:57
Robbie T schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 17:34:

heb je al eens geprobeerd om met Nokia Maps een fix te krijgen. Kan mij herinneren dat ik in begin met Sygic soms ook problemen had met een fix. Maar als ik Nokia maps gestart had had ik binnen een 1 min. een fix.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
In Sygic moest ik ook aangegen dat ie de Assisted GPS moest gebruiken ipv internal GPS.
Bij Internal GPS zag ik ook geen dataverkeer om A-GPS gegevens op te halen, bij het gebruik van Assisted GPS in Sygic deed ie dat wel.

Maar toch, 1 simpel streepje geeft volgens mij toch wel aan dat er iets anders mis is (bijv. defecte antenne)

Pvouput live

Pagina: 1 ... 35 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De laatste tijd worden er veel vragen in dit topic gedumpt zonder enige vorm van eigen inzet. Gelieve eerst te zoeken, ook in deel 8, en daarna pas je vraag te stellen. Vermeld bij je vraag meteen wat je hebt onderzocht en geprobeerd en waarom het niet lijkt te werken.