Nokia N95 (8GB) - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 42 Laatste
Acties:
  • 424.660 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:41

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

thriller schreef op zondag 07 september 2008 @ 13:55:
Ik heb een probleem met mijn nokia 95 8GB, het geluid valt tijdens het bellen namelijk regelmatig weg. Als ik hem dan op speaker zet hoor ik wel alles. Is mijn speaker nu kapot en is dit de enige verklaring hiervoor?
Is een vaker voorkomend probleem. De speaker bij je oor maakt intern geen goed contact. Soms hoor je als je hard drukt weer wel geluid uit de oorspeaker.

Even langs een NSP gaan en het laten fixen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:01
Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 13:26:
[...]
Ik heb toch maar besloten om dit toestel terug te brengen. Heb hem nog maar 3 dagen.

Voor mij geen N95-2. Wat een klotetoestel. Ding voelt aan alsof ik hem op de kermis heb gewonnen, zit speling op het schuifmechanisme en het batterijvakje en kraakt aan alle kanten.
Menu's hebben soms vertraging als je ze opent en sommige opties zitten veel te diep in het menu begraven. En dan ook nog heel de tijd het gezeur dat de geldigheidsduur certificaat verstreken is, als ik iets wil installeren.

Zware tegenvaller
Wb speling en kraakjes...ik zou om een nieuw toestel vragen. Kan best wel eens zo zijn dat je toevallig een slecht gebouwd toestel hebt gekregen. Zou natuurlijk niet mogen kunnen, maar toch. Ikzelf heb geen last van speling of kraakjes. Op de slider zit altijd wel 1mm speling, maar is te verwaarlozen.

Wb menu vertraging...heb je wel een fw-versie vanaf v20? Dat zou dit probleem zeer zeker op moeten lossen. Tenzij het wordt veroorzaakt door zelf geinstalleerde software, die eea in de war gooit.

Ja het certificaten verhaal is klote, ben ik met je eens. Is natuurlijk wel typisch iets van Symbian S60 en niet van de N95 specifiek. Het is makkelijk te omzeilen hoor, maar dat mag hier niet verteld worden ;)

Enfin...ik ben zeer tevreden gebruiker sinds meer dan 1 jaar. Is uberhaupt de 1e keer dat ik een mobieltje langer dan 6 maanden heb, en dat wil bij mij veel zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:58
Oke bedankt voor de snelle reacties, ik ga maar is kijken of ik garantie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Is het nieuw bij deze firmware dat als de backlight uitgaat dat dan de camera en volume knoppen 2x oplichten?
Nooit eerder opgevallen, maar wat is het nut van deze feature?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben binnenkort weer aan de beurt om mn abo te verlengen bij T-mobile.
De N95 leek me wel een uitermate geschikt speledingetje om veel redenen maar 1 ding heb ik nergens kunnen vinden.

Kan ik dit toestel (de 8G versie) ook gebruiken als USB stick en zo Portable apps draaien op een windows XP bak om zo fijn mijn documenten, bookmarks, filezilla, Notepad++ etc ... bij de hand te hebben.

Lijkt me uitermate handig, dan heb ik alle gadgets die ik af en toe gebruik in 1 apparaat.

Heeft iemand dit al uitgeprobeerd?
Ik google me suf, maar ik kan hier nog niks over vinden (inclusief in dit topic ;) )

groetjes,

marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004

Snippertje

Light up your life

Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 16:59:
Ik ben binnenkort weer aan de beurt om mn abo te verlengen bij T-mobile.
De N95 leek me wel een uitermate geschikt speledingetje om veel redenen maar 1 ding heb ik nergens kunnen vinden.

Kan ik dit toestel (de 8G versie) ook gebruiken als USB stick en zo Portable apps draaien op een windows XP bak om zo fijn mijn documenten, bookmarks, filezilla, Notepad++ etc ... bij de hand te hebben.

Lijkt me uitermate handig, dan heb ik alle gadgets die ik af en toe gebruik in 1 apparaat.

Heeft iemand dit al uitgeprobeerd?
Ik google me suf, maar ik kan hier nog niks over vinden (inclusief in dit topic ;) )

groetjes,

marcel
Ja, ik gebruik hem ook als USB stick voor mijn PS3 :P

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Krypt schreef op zondag 07 september 2008 @ 16:03:
Is het nieuw bij deze firmware dat als de backlight uitgaat dat dan de camera en volume knoppen 2x oplichten?
Nooit eerder opgevallen, maar wat is het nut van deze feature?
Nee, was al langer zo. Het nut is mij ook onbekend.
Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 16:59:
Het is gewoon een USB mass storage apparaat. Maar de N95 staat nou niet bepaald bekend vanwege de flitsende snelheid van zijn mass storage. Bovendien heb je nog steeds een kabeltje nodig. Ik heb zelf gewoon een SD/USB combo-kaartje in m'n portemonnee. Er bestaat zelfs een variant die tevens een MicroSD-interface heeft, maar dat is voor je N95 8GB niet zo interessant denk ik.

[ Voor 18% gewijzigd door Fuzzillogic op 07-09-2008 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razor.Timo schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:06:
[...]
Ja, ik gebruik hem ook als USB stick voor mijn PS3 :P
Cool, lijkt me leuk om uit te proberen.
Fuzzillogic schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:15:
Het is gewoon een USB mass storage apparaat. Maar de N95 staat nou niet bepaald bekend vanwege de flitsende snelheid van zijn mass storage. Bovendien heb je nog steeds een kabeltje nodig. Ik heb zelf gewoon een SD/USB combo-kaartje in m'n portemonnee. Er bestaat zelfs een variant die tevens een MicroSD-interface heeft, maar dat is voor je N95 8GB niet zo interessant denk ik.
Ik zal het voornamelijk (af en toe) gebruiken voor Firefox, filezilla, notepad++ en wat bestanden. Ik ga er waarschijnlijk geen films mee kijken (hoewel het wel leuk is als dat ook kan natuurlijk :D), het zwaarste wat ik van hem vraag is waarschijnlijk PDF bestanden openen (kan tegen de 100 MB lopen) en wat MP3tjes. Als de snelheid erg word belemmerd ga ik voor jouw optie en koop ik een leuke sandisk voor aan mijn sleutelbos ;)

Dank voor de antwoorden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
dafmay schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 22:03:
Ik heb de volledige versie van Handy Shell geinstalleerd en ben er tot nu toe zeer tevreden over! geval een prachtige oplossing voor het onhandige standaard today scherm van de N95.
Een soortgelijk iets wat ik tegen kwam:

G Desk.
Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ziet er aardig uit!

Link naar Website

Afbeeldingslocatie: http://image.wetpaint.com/image/1/RePMepd2DfMPUiwPfGsoAw129001/GW240H320

Er zijn ook een flink aantal verschillende designs voor te vinden:
Afbeeldingslocatie: http://image.wetpaint.com/image/1/mJCcf4hWnqLnkmc4Pi7QEw64999/GW486H650
Afbeeldingslocatie: http://image.wetpaint.com/image/3/NNKsaDs_jaoX0t5wlRk_lg49151/GW240H320

Enzovoort, enzovoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan een tweedehandse n95 8gb overnemen. Kost ongeveer 250euro... Hij ziet er nog keurig uit, half jaar oud ongeveer.

Duur, of doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
@Robbie T:
Volgens mij is dat enkel voor UIQ (oid) dus voor SE's, kon iig geen voor nokia's vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
spNk schreef op zondag 07 september 2008 @ 21:14:
@Robbie T:
Volgens mij is dat enkel voor UIQ (oid) dus voor SE's, kon iig geen voor nokia's vinden.
Heb het programma van deze website:
http://sjc-123.blogspot.com/2007/07/nokia-n95-freeware.html

En daar word door de blogger vermeld dat het werkt op zijn N95. Vandaar dat ik het hier post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Robbie T schreef op zondag 07 september 2008 @ 21:17:
[...]

En daar word door de blogger vermeld dat het werkt op zijn N95. Vandaar dat ik het hier post :)
Oh het werkt ook. Het heeft zeker potentie; je kunt je eigen desktop samenstellen. Alleen zijn veel downloadable desktops nu gericht op UIQ. Het wachten is op desktops die meer voor S60 bedoeld zijn.

Het nadeel is wel dat GDesk een compleet eigen theme heeft. HandyShell volgt gewoon de theme van het OS, maarja, HandyShell is dan bij lange na niet zo flexibel en niet gratis.

Maar mooi om te zien dat er alternatieven zijn :) Het customizen van je mobiel is steeds beter mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Hoi...
Ik probeer al op verschillende pc's cq laptops mijn N95-1 de firmware te updaten naar 30.x
krijg echter telekns foutmelding dat updaten mislukt is... wordt verder geen reden aangegeven.
Gebruik uiteraard de USB-kabel op een directe poort en verder alles volgens de regeltjes.

Ik heb de indruk dat t installatiepakket van NSU niet helemaal goed is want soms geeft ie ook aan dat er essentiele onderdelen ontbreken.
Dus ook al 2 maal geinstalleerd.

Iemand hier ervaring mee?
iemand nog tips?

Ik heb wél ROMpatcher gebruikt. Is dat nog van belang?

-----------
01:20.... na zoveelste poging eindelijk toch gelukt ;)
Nu de back-up nog terug gooien

[ Voor 16% gewijzigd door peerke63 op 08-09-2008 01:21 . Reden: aanvullende regel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
peerke63nl schreef op maandag 08 september 2008 @ 00:56:
Hoi...
Ik probeer al op verschillende pc's cq laptops mijn N95-1 de firmware te updaten naar 30.x
krijg echter telekns foutmelding dat updaten mislukt is... wordt verder geen reden aangegeven.
Gebruik uiteraard de USB-kabel op een directe poort en verder alles volgens de regeltjes.

Ik heb de indruk dat t installatiepakket van NSU niet helemaal goed is want soms geeft ie ook aan dat er essentiele onderdelen ontbreken.
Dus ook al 2 maal geinstalleerd.

Iemand hier ervaring mee?
iemand nog tips?

Ik heb wél ROMpatcher gebruikt. Is dat nog van belang?
Ik heb wel gehad dat ik tijdens het opstarten van NSU de melding kreeg dat er essentiële onderdelen ontbraken. Heb vervolgens NSU weer verwijderd, en opnieuw geinstalleerd. Nog steeds dezelfde melding.

Heb hierna PC Suite er afgegooid en de nokia cable driver o.i.d. Vervolgens PC Suite opnieuw geinstalleerd en daarna weer NSU. Toen werkte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Mmmm.. ja die melding had ik dus ook
Ná verschillende herinstallaties van NSU ging het uiteindelijk goed :_0

Toch bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Robbie T schreef op zondag 07 september 2008 @ 21:17:
[...]

Even een follow-up: nu ik er wat mee aan het prutsen ben word ik toch wel steeds enthousiaster :) Kortweg gezegd: je kunt je eigen standby-scherm ontwerpen. Klok, snelkoppelingen naar apps, overzicht van agenda, notities, it's all there. Dingen die anders onmogelijk zijn, zijn nu kinderspel. Bijvoorbeeld: je wilt een analoge EN digitale klok? Niets houdt je tegen om je hele scherm vol te bouwen met klokken, en elke klok kun je een zee van instellingen meegeven :) Wat ik tof vind is dat het mogelijk is om meerdere agendablokjes te definieren, met bijv. afzonderlijk de taken, de afspraken en de verjaardagen. Ook geinig dat je directe shortcuts kunt maken om bijv. een bepaalde contact direct te SMS'en.

Het programma vergt wel even wat gewenning moet ik zeggen. Als je het installeert en start, dan staar je naar een blank scherm. Met de rechter displayknop kun je naar de ontwerpweergave gaan, en middels "ontwerp laden" kun je dan een .gdd-file inlezen, bijvoorbeeld de bijgeleverde. Dat geeft al een ideetje. In de ontwerpmode kun je met de cursorknop een icoontje/veld kiezen, met de cijfers kun je het icoontje/veld verplaatsen. Sommige velden zijn resizable, middels de 5 knop.

Je kunt ook meerdere pagina's maken, waartussen je dan makkelijk kunt switchen. Op een vervolgpagina zou je dan bijv. een compleet overzicht van je agenda kunnen weergeven.

Het programma is pas sinds kort geschikt gemaakt voor S60, dus er zijn nog weinig .gdd-files speciek voor S60-toestellen. Maar ik gok dat dat wel gaat komen. Het heeft iig mijn aandacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Mmmm...

Ik wilde SW installeren maar krijg de melding "niet de benodigde toegang tot ...." dus d installatie mislukt helaas.

Iemand weet wat ik met deze melding moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben met mn n95 8gb tegen een paaltje gelopen. (tel zat in mn broekzak) Liep helemaal niet hard, maar het scherm is nu kapot, er zit een dikke ster in het scherm, (niet aan de buitenkant te zien, de beschermlaag is dus nog heel van de cover)
Heb een interpolis buitendedeur verzekering, die dekken tot 250 euro aan schade.

Denken jullie dat ze het voor dit bedrag kunnen maken?

ps. hij is pas 2 maanden oud maar ga er van uit dat dit geen garantie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

scherm van de N95-1 is iets van 50E geloof ik (via ebay), misschien moet je er een nieuwe cover bijkopen die koste iets van een paar tientjes. Valt dus wel mee. Als je het laat doen is het waarschijnlijk een stuk duurder, maar denk dat het wel onder de 250E blijft

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:19
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:39:
Ben met mn n95 8gb tegen een paaltje gelopen. (tel zat in mn broekzak) Liep helemaal niet hard, maar het scherm is nu kapot, er zit een dikke ster in het scherm, (niet aan de buitenkant te zien, de beschermlaag is dus nog heel van de cover)
Heb een interpolis buitendedeur verzekering, die dekken tot 250 euro aan schade.

probeer het hier eens, er staan geen prijzen bij maar via marktplaats alleen maar positieve reacties.
http://www.pdatech.nl/service.asp

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 15:29

Damian

Insane Obtrusion

Mensen met een 8gb hier die hem er al op hebben gezet?

Is het backuppen met nokia backup gedoe voldoende, of moet ik ook ijn 8gb ruimte backuppen?

hier in NSU krijg ik hem nog niet te pakken. Hoe kan ik ook alweer mijn code zien van de telefoon, twijfel effe of het nu EURO2 was of iets anders...

[ Voor 16% gewijzigd door Damian op 08-09-2008 13:43 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Ik heb hem er net op gezet N95-8GB.

Het backuppen is succesvol verlopen. Alles is netjes terug gezet. Dat was in het verleden weleens anders. Je 8GB geheugen hoef je niet te backupen. Die blijven er gewoon instaan.

Ik heb hier een EURO2 en alles is succesvol verlopen.

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

MichaelK1985 schreef op maandag 08 september 2008 @ 13:45:
Ik heb hem er net op gezet N95-8GB.

Het backuppen is succesvol verlopen. Alles is netjes terug gezet. Dat was in het verleden weleens anders. Je 8GB geheugen hoef je niet te backupen. Die blijven er gewoon instaan.

Ik heb hier een EURO2 en alles is succesvol verlopen.
hoe check je ook alweer welke code je hebt??? mijn nsu geeft me de v30 nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Damian schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:17:
[...]

hoe check je ook alweer welke code je hebt??? mijn nsu geeft me de v30 nog niet...
Onder je batterij

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 16:42
Kan iemand screenshots posten?
Hoe zien de iconen eruit? Een stuk kleiner? Is het menu anders?

Kan deze firmware gekraakt worden door huidige kraak?
Sneller, inclusief opstarten?

Werkt N-Gage met de (gratis) spellen (middels kraak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

mobile625 schreef op maandag 08 september 2008 @ 15:53:
Kan iemand screenshots posten?
Hoe zien de iconen eruit? Een stuk kleiner? Is het menu anders?

Kan deze firmware gekraakt worden door huidige kraak?
Sneller, inclusief opstarten?

Werkt N-Gage met de (gratis) spellen (middels kraak)
wat valt er te "kraken" aan de firmware :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
Damian schreef op maandag 08 september 2008 @ 15:57:
[...]

wat valt er te "kraken" aan de firmware :/
Genoeg, N-Gage, de firmware zodat je bij de c-schijf kan en je hoeft niet meer te signen!
Weet niet of dit allemaal ook bij versie 30 kan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:42
Hier geen update gevonden. Productcode 0558557

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Jassy schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:08:
[...]

Hier geen update gevonden. Productcode 0558557
die code heb ik ook, schijnt KPN te zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Damian schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:15:
[...]

die code heb ik ook, schijnt KPN te zijn :/
Yep, dat is de KPN Code. Ik heb mijn code veranderd naar EURO 2 en nu kan ik de update wel binnen halen!

<magdusniet> > Hier staat hoe je dat doet (Wel eerst registreren!)

[ Voor 8% gewijzigd door Jassy op 08-09-2008 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
peerke63nl schreef op maandag 08 september 2008 @ 04:24:
Mmmm...

Ik wilde SW installeren maar krijg de melding "niet de benodigde toegang tot ...." dus d installatie mislukt helaas.

Iemand weet wat ik met deze melding moet?
Een oude certicaat met niet alle (nieuwe) toegangen. Denk ik
Jassy schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:18:
[...]

Yep, dat is de KPN Code. Ik heb mijn code veranderd naar EURO 2 en nu kan ik de update wel binnen halen!

**** > Hier staat hoe je dat doet (Wel eerst registreren!)
Die site mag hier niet he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
http://nokian95.hyves.nl

Daar staat ook veel op, en je hoeft niet te reggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 08:44
ik heb net mijn N95 gehardreset hoe lang duurt het voordat het weer opgestart is ? is nu al meer dan een uur bezig met NOKIA op het scherm

laat maar ;) ik haalde de batterij eruit en weer erin, werkte gelukkig ik ga nu lekker updaten

[ Voor 27% gewijzigd door tolunaygul12 op 08-09-2008 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

Ik heb sinds de nieuwe firmware het probleem dat ik weer allerlei meuk in mijn galerij heb staan van o.a. Garmin. Dit ondanks dat ik ze nog steeds op hidden heb staan. Iemand een oplossing?

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Ik heb sinds een tijdje een N95 en merk toch op dat ik steeds meer gebruik maak van mobiel internet. Nu zijn dit wel vaak dezelfde sites die ik bezoek, met enige regelmaat moet je dan een gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Sommige sites onthouden je wachtwoorden, maar bij een webmail wil dit niet lukken. Is er een programmaatje dat je op je mobiel kunt installeren wat ervoor zorgt dat deze je wachtwoorden op bepaalde sites automatisch invult. Ik heb al wat gezocht op internet, maar niets gevonden.

Misschien kan iemand me helpen,

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zip McOccup
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 10:21
Eastside schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:39:
Ik heb sinds de nieuwe firmware het probleem dat ik weer allerlei meuk in mijn galerij heb staan van o.a. Garmin. Dit ondanks dat ik ze nog steeds op hidden heb staan. Iemand een oplossing?
Files hidden maken? Ik meen dat dat de oplossing was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

Zip McOccup schreef op maandag 08 september 2008 @ 20:12:
[...]

Files hidden maken? Ik meen dat dat de oplossing was.
Zoals genoemd: ze zijn hidden...

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:01
Eastside schreef op maandag 08 september 2008 @ 20:21:
[...]

Zoals genoemd: ze zijn hidden...
...dan zouden ze ook niet zichtbaar moeten zijn. Kijk dus even na of de bestanden inderdaad wel attr Hidden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drrrk
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 13:51
doggyinholland schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:39:
[...]

Dat is bij mij nu al twee keer gebeurd. Het laten repareren kost iets van 150 eur.

De eerste keer heb ik m laten maken. De tweede keer heb ik het zelf gedaan. Mocht Interpolis het niet vergoeden, dan is het heel makkelijk zelf te doen. Het scherm kost vier tientjes. Via Youtube krijg je instructies.

Very funny Scotty, now beam back my clothes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 20:00:
Ik heb sinds een tijdje een N95 en merk toch op dat ik steeds meer gebruik maak van mobiel internet. Nu zijn dit wel vaak dezelfde sites die ik bezoek, met enige regelmaat moet je dan een gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Sommige sites onthouden je wachtwoorden, maar bij een webmail wil dit niet lukken. Is er een programmaatje dat je op je mobiel kunt installeren wat ervoor zorgt dat deze je wachtwoorden op bepaalde sites automatisch invult. Ik heb al wat gezocht op internet, maar niets gevonden.
Je hebt de actuele firmware? Je kunt Opera eens proberen, maar dat is niet gratis. Then again, webmail op de desktop is al doffe ellende, en webmail op je mobiel is nog erger. Waarom gebruik je niet gewoon de mailclient van het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:15:
[...]

Je hebt de actuele firmware? Je kunt Opera eens proberen, maar dat is niet gratis. Then again, webmail op de desktop is al doffe ellende, en webmail op je mobiel is nog erger. Waarom gebruik je niet gewoon de mailclient van het toestel?
Ik heb zeker de actuele firmware. Ik heb opera eens geprobeerd, maar vind ik in verhouding tot de standaardbrowser niet echt gemakkelijk. Email heb ik inderdaad al ingesteld via de mailclient, dat is een goede. Nog andere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:18:
[...]

Ik heb zeker de actuele firmware. Ik heb opera eens geprobeerd, maar vind ik in verhouding tot de standaardbrowser niet echt gemakkelijk. Email heb ik inderdaad al ingesteld via de mailclient, dat is een goede. Nog andere alternatieven?
Opera Mini dan nog. Eerlijk gezegd heb ik dat nooit geprobeerd, ik heb daar geen noodzaak voor gezien.

Voor sites die gewoon de normale HTTP authentication gebruiken ipv dat eeuwige cookie-based sessiegedoe zou je bookmarks kunnen aanleggen waar gelijk username en password instaan, bijv. http://user:pass@example.com. Dat werkt uitstekend met de Symbian-browser.

Finally, er is op SourceForge een project om WebKit te porten naar Symbian. Helaas is daar geen binary van. En of het nuttig is betwijfel ik: de Symbian-browser zelf draait ook gewoon op webkit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triss
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 13:27
Ik heb sinds gisteren ook de update gedaan, en de gsm werkt een stuk sneller vind ik.
De autoration vind ik prachtig, werdt tijd dat men dit erop zette.

Maar euh, sinds de update werkt men trilsignaal niet meer :-(
Ervaart iemand nog dit probleem???

Support engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Nou ik heb mijn N95 8gb vandaag ook laten updaten. Ging prima.

Kreeg toen prompt een paar sms-jes van vodafone met de instellingen. Deze heb ik volgens de instructie opgeslagen.

Daarna mijn backup helemaal teruggezet. De kabel verwijderd toen de restoren helemaal was voltooid. Daarna reageerde het toetsenbord niet meer.

Toen de batterij eruit gehaald. En weer aangezet.
Krijg nu: "Zelftest telefoon mislukt. Neem contact op met de wederverkoper".

Iemand een goede tip wat te doen?

Alvast bedankt.

[ Voor 12% gewijzigd door nokiaan958GB op 08-09-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Weet iemand hoe ik .torrent bestanden kan downloaden vanuit de std browser? Ik krijg namelijk elke keer "niet ondersteund!"... Met opera mini werkt het wel maar dan moet ik iedere keer die browser weer opstarten.

[ Voor 3% gewijzigd door spNk op 08-09-2008 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
nokiaan958GB schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:39:
Nou ik heb mijn N95 8gb vandaag ook laten updaten. Ging prima.

Kreeg toen prompt een paar sms-jes van vodafone met de instellingen. Deze heb ik volgens de instructie opgeslagen.

Daarna mijn backup helemaal teruggezet. De kabel verwijderd toen de restoren helemaal was voltooid. Daarna reageerde het toetsenbord niet meer.

Toen de batterij eruit gehaald. En weer aangezet.
Krijg nu: "Zelftest telefoon mislukt. Neem contact op met de wederverkoper".

Iemand een goede tip wat te doen?

Alvast bedankt.
Opnieuw flashen en niet je backup terug zetten. Dat is over het algemeen een slecht idee. Contacten, agenda en berichten kunnen nog wel maar instellingen en gebruikersfiles kunnen de problemen veroorzaken die je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
regmaster schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:49:
[...]

Opnieuw flashen en niet je backup terug zetten. Dat is over het algemeen een slecht idee. Contacten, agenda en berichten kunnen nog wel maar instellingen en gebruikersfiles kunnen de problemen veroorzaken die je nu hebt.
Kan ik opnieuw flashen als hij niet opgestart is? Krijg namelijke de gebruikersinterface niet op het scherm. Meteen na het invoeren van de pincode krijg ik dit bericht al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
kan iemand screenshots posten van het menu en overig van de nieuwe firmware voor de n95 8GB.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
nokiaan958GB schreef op maandag 08 september 2008 @ 23:18:
[...]

Kan ik opnieuw flashen als hij niet opgestart is? Krijg namelijke de gebruikersinterface niet op het scherm. Meteen na het invoeren van de pincode krijg ik dit bericht al.
Daar is een methode voor, ze noemen dat de Vulcan death grip:
De "Vulcan death grip" (zendtoets+*+3)
is een "reformat" reset voor het geval het scherm niks weergeeft of de telefoon niet reageert. Zet je nokia uit, dan de "3 key", de "groene call key", de "* key" alle tegelijkertijd
indrukken en dan de Nokia opstarten met de "power key", en dan al deze 4 keys ingedrukt houden tot dat de reset voltooid is.
Maar dit had je zelf ook uit kunnen vinden door even de voorgaande topics door te spitten.
En anders word het een retourtje service center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Fuzzillogic schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:15:
[...]

.......
Je kunt Opera eens proberen, maar dat is niet gratis
.........
Hoezo is dat niet gratis?
draai er al mee sinds ik mij N95 heb, gewoon vanaf opera.com opgehaald en nog nooit een rekening gezien hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
peerke63nl schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 10:09:
[...]

Hoezo is dat niet gratis?
draai er al mee sinds ik mij N95 heb, gewoon vanaf opera.com opgehaald en nog nooit een rekening gezien hoor ;)
Jij hebt het over Opera Mini. Ik niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Jassy schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:18:
[...]

<magdusniet> > Hier staat hoe je dat doet (Wel eerst registreren!)
welke code is hij nu dan bij jou ?? 0550359 deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Gister kreeg ik ineens de melding dat er een software update was. (versie 30 voor N95-1) Nou gelijk maar even gedaan! Wel eerst even m'n telefoon gebackupt. (inclusief bestanden van geheugenkaart) Allemaal gelukt en daarna weer de backup teruggezet. Prima enkele programma's waren verdwenen, slechts 2 dus dat viel mee en m'n menu volgorde was weer terug naar de orginele instellingen. Voor de rest was alles hetzelfde, zelfs al m'n instellingen van Opera mini e.d. Verder werkt hij als een trein. Autorotate is leuk, maar had ik al met rotateme, echter wel handig dat er geen aparte software meer nodig is. Verder merk ik weinig veranderingen, de telefoon lijkt wel sneller te reageren. Ik ben iig tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Jeej me telefoon is van helemaal dood, naar stuiptrekking status gegaan.

Me stroom was uitgevallen tijdens het flashen en toen ging die aan, maar enkel Nokia werd er getoond zonder backlight. Ben bij de Nokia Care Point geweest en nu gaat het toestel aan, trilt backlight brand en daarna weer uit. Dus deze mag retour naar T-Mobile. Moet ik daarvoor me pakbon meenemen of gaat het nog steeds zo gemakkelijk door middel van brengen. Toestel is telefonisch besteld via t-mobile middels contract verlenging.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
regmaster schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 08:56:
[...]

Daar is een methode voor, ze noemen dat de Vulcan death grip:

[...]

Maar dit had je zelf ook uit kunnen vinden door even de voorgaande topics door te spitten.
En anders word het een retourtje service center.
Bedankt voor je reactie.

Heb gisteravond al een paar maal de Vulcan death grip geprobeerd. Maar dan krijg ik desondanks na korte tijd dat hij net als bij gewoon opstarten om mijn pin-code vraagt. Heb ergens gelezen dat deze methode niet werkt voor de "nieuwere" nokia's. Als deze methode bij jullie wel werkt met de N95 8gb ga ik het nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
iCy schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 11:28:
Jeej me m'n telefoon is van helemaal dood, naar stuiptrekking status gegaan.

Me M'n stroom was uitgevallen tijdens het flashen
Hoe krijg je dat voor elkaar? Er staat bij het updaten expliciet vermeld dat je een volle accu moet hebben voordat je gaan flashen. En als de je hem tijdens het flashen aan de lader hebt hangen en de stroomvoorziening valt weg, dan valt-ie gewoon terug op de accu.

Klinkt als een gevalletje "eigen schuld", imo. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Fuzzillogic schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 12:19:
[...]

Hoe krijg je dat voor elkaar? Er staat bij het updaten expliciet vermeld dat je een volle accu moet hebben voordat je gaan flashen. En als de je hem tijdens het flashen aan de lader hebt hangen en de stroomvoorziening valt weg, dan valt-ie gewoon terug op de accu.

Klinkt als een gevalletje "eigen schuld", imo. :/
ja... Maar hoe gaat het flashen verder als die gestopt is tijdens het flashen? Pc valt uit tijdens het flashen de telefoon niet.

Hierna herkent de pc de telefoon nog wel in de BB5 Loader, maar het flashen weigerde de NSU. Verbinding val dan telkens weg voordat de telefoon flashed. Volgende Nokia Care Point val dit gewoon onder de garantie en ze hebben getracht te flashen maar Nokia lukte het ook niet. Kon via hun of via t-mobile onder garantie laten vallen, maar hun geven aan dat t-mobile waarschijnlijk sneller is.

[ Voor 25% gewijzigd door Meneer iCy op 09-09-2008 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Fuzzillogic schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 10:25:
[...]

Jij hebt het over Opera Mini. Ik niet ;)
Very much true so 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Net geflashed met 0550359, nu kan ie wel updaten ;)

heb nog niet veel verschillen gezien eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
iCy schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 12:25:
[...]

ja... Maar hoe gaat het flashen verder als die gestopt is tijdens het flashen? Pc valt uit tijdens het flashen de telefoon niet.
Daar heb je een punt :o
Hierna herkent de pc de telefoon nog wel in de BB5 Loader, maar het flashen weigerde de NSU. Verbinding val dan telkens weg voordat de telefoon flashed. Volgende Nokia Care Point val dit gewoon onder de garantie en ze hebben getracht te flashen maar Nokia lukte het ook niet. Kon via hun of via t-mobile onder garantie laten vallen, maar hun geven aan dat t-mobile waarschijnlijk sneller is.
Dat suckt ja. Dit lijkt me toch hetzelfde scenario als wanneer je de USB-kabel tijdens het flashen uit zou trekken. En wat ik zo lees is dat recoverable. Meestal dan.

Dat flashen blijft toch gedoe. Terwijl het toch helemaal niet zo gecompliceerd hoeft te zijn? Vroeger waren er BIOS'en voor moederborden met een stukje ROM (echt ROM, niet te overschrijven) dat een simpele interface had om de rest van het BIOS te kunnen flashen. Het maakte niet uit wat je deed tijdens het flashen, want met dat stukje ROM kon je het altijd opnieuw doen. Waarom kan dat tegenwoordig niet meer? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Fuzzillogic schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 13:00:
[...]

Daar heb je een punt :o

[...]

Dat suckt ja. Dit lijkt me toch hetzelfde scenario als wanneer je de USB-kabel tijdens het flashen uit zou trekken. En wat ik zo lees is dat recoverable. Meestal dan.

Dat flashen blijft toch gedoe. Terwijl het toch helemaal niet zo gecompliceerd hoeft te zijn? Vroeger waren er BIOS'en voor moederborden met een stukje ROM (echt ROM, niet te overschrijven) dat een simpele interface had om de rest van het BIOS te kunnen flashen. Het maakte niet uit wat je deed tijdens het flashen, want met dat stukje ROM kon je het altijd opnieuw doen. Waarom kan dat tegenwoordig niet meer? :(
Uhm, dat zijn de moderne moederborden met failback. De moederborden daarvoor hadden dat ook niet hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
iCy schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 13:08:
[...]
Uhm, dat zijn de moderne moederborden met failback. De moederborden daarvoor hadden dat ook niet hoor :P
Nee hoor, mijn pentium 60 moedebord had dat al. Dat was 1995.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Fuzzillogic schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 13:26:
[...]

Nee hoor, mijn pentium 60 moedebord had dat al. Dat was 1995.
Mijn pentium 1 133 toen niet :'( I wish it has, want ik dacht dat die was vastgelopen en trok zelf de stekker eruit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
Gaat de batterij lang mee bij v30?
Hoe werk WLAN, stuk stabieler?
En de MASS USB aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
nokiaan958GB schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 11:55:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Heb gisteravond al een paar maal de Vulcan death grip geprobeerd. Maar dan krijg ik desondanks na korte tijd dat hij net als bij gewoon opstarten om mijn pin-code vraagt. Heb ergens gelezen dat deze methode niet werkt voor de "nieuwere" nokia's. Als deze methode bij jullie wel werkt met de N95 8gb ga ik het nog eens proberen.
Ik heb de 8GB versie, een Vodafoon branded en locked. Na de lock verwijderd te hebben (jajaja officiële unlock code via Vodafoon!) flashte ik naar firmware versie 2. Na een restore van de backup exact dezelfe melding als jij die hebt. De vulcan death grip bleek de enige methode om het ding weer in het gareel te krijgen. Ik had eerst de batterij er even uitgehaald en na terug plaatsen de juiste knoppen ingedrukt gehouden. Duurt wel even maar je mag er geen loslaten, na enige tijd was de reset een feit en kon ik opnieuw flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Wanneer komt de update voor de 8GB versie nou eens officieel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Razor.Timo schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 15:07:
Gisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:14
Razor.Timo schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 15:07:
Goedemorgen :z

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ik probeer mijn N95 ook te updaten. Hij vindt de update en alles begint netjes.
Dan krijg ik het scherm dat ik de tel of de kabel niet mag uitzetten... enz. en dat de update nog 15 min gaat duren.

Echter na een tijdje krijg ik de melding dat ik de batterij eruit moet halen en de tel opnieuw moet opstarten en op RETRY moet klikken. Heb het al 5x geprobeerd, elke keer hetzelfde. Gaat gewoon niet door.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Je telefoon doet het hierna nog of is die ook dood? Probeer zowiezo de vulcan death om echte "hard reset" uit te voeren en probeer hem dan nogmaals up to date te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

iCy schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 16:34:
Je telefoon doet het hierna nog of is die ook dood? Probeer zowiezo de vulcan death om echte "hard reset" uit te voeren en probeer hem dan nogmaals up to date te maken.
Telefoon doet het daarna nog gewoon.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij ligt het dan aan NSU. Deinstalleren, register opschonen en wederom installeren kan werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 16:56:
Volgens mij ligt het dan aan NSU. Deinstalleren, register opschonen en wederom installeren kan werken..
Hoe register opschonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ik heb t op een andere PC geprobeerd, daar werkte die wel. Hij is nu geupdate, backup terug gezet en alles werkt goed.

Ik stoor me alleen aan die 2 extra regels in standby! Hopelijk komt daar een oplossing voor.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Bv Ccleaner installeren, de eerste knop van het programma linksboven 'Cleaner' is om bestanden te verwijderen, de tweede knop 'Registry' om je register op te schonen.
http://www.ccleaner.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Oke, ik ben echt heel dom :$ Pagina terug niet gelezen... 8)7

Al mensen die hun N95 8GB geflasht hebben en een verbetering hebben gezien? Ik ben namelijk eigenlijk wel tevreden over hoe hij nu functioneert en om hem opnieuw te flashen en alles opnieuw te installeren, daar heb ik eigenlijk geen zin in.

[ Voor 37% gewijzigd door Snippertje op 09-09-2008 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Ik vind hem nog wat sneller reageren, verder is mij zo niets opgevallen. Het stroomverbruik zou in ieder geval ook lager moeten zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Interne GPS lijkt wat sneller te fixen zonder AGPS, en het lijkt iets zuiniger met de accu om te gaan. Maar echt spectaculaire verbeteringen? Niets opvallend in ieder geval. Die van mij werkte al prima met V2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Een tijdje geleden was er de vraag of het gebruik van telefoon als modem via bluetooth beperkt werd door de snelheid waarmee computer en modem verbinden, namelijk 115kbit/s. Dat blijkt niet het geval, ik kan nu met WnW+ via BT downloaden met ~68KiB/s, wat simpelweg de limiet is van non-EDR bluetooth. Met kabel zou je dus een stuk meer kunnen halen, maar ik geloof het wel verder :) Met deze snelheid valt al heel aardig te surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 11:46
BMW_M3 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 17:56:
Ik stoor me alleen aan die 2 extra regels in standby! Hopelijk komt daar een oplossing voor.
Mag zeker niet wat ik nu ga zeggen, maar check symbian-freak.com.
Kostte me even wat moeite maar heb nu wel een standby scherm met alleen m'n Agenda erin _/-\o_

En kan alles installeren wat ik wil hihi

[ Voor 6% gewijzigd door Crusher77 op 09-09-2008 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
werkt op v30 de n-gage hack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Ben al een tijdje in het bezit van een n95 gb . Echter nu ik mijn thema op n series 3 heb gezet , het originele witte thema zeg maar, zie ik in het midden van het scherm steeds een lichte vlek.

Vooral in het main screen is goed te zien . De vlek zit met recht onder de n van de zin online delen , van de nieuwe firmware.

Hebben meer mensen hier last van ? Zodat ik uit kan sluiten dat het aan het thema ligt ? En wat zou het anders kunnen ? Het is geen dode of defecte pixel , maar een lichte wazige witte vlek .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Fuzzillogic schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:49:
Een tijdje geleden was er de vraag of het gebruik van telefoon als modem via bluetooth beperkt werd door de snelheid waarmee computer en modem verbinden, namelijk 115kbit/s. Dat blijkt niet het geval, ik kan nu met WnW+ via BT downloaden met ~68KiB/s, wat simpelweg de limiet is van non-EDR bluetooth. Met kabel zou je dus een stuk meer kunnen halen, maar ik geloof het wel verder :) Met deze snelheid valt al heel aardig te surfen.
Hoe zit dat eigenlijk, het gebruik van je notebook icm de Nokia als modem? Officieel is dat niet toegestaan, maar kan de KPN dit van buitenaf zien?

Ik ben niet van plan het intensief te gaan gebruiken, maar het gaat mij aan het eind van September zeer goed uitkomen als ik dmv Hi Eindeloos via UMTS internetten kan zonder extra kosten!

Is dit dus mogelijk, en wordt ik hiermee mogelijk gepakt, of zullen ze dat voor die twee dagen dat ik het ga doen niet in de gaten hebben?

Moet ik alleen even kijken hoe ik dat voor elkaar ga krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Jassy schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 22:22:
[...]

Hoe zit dat eigenlijk, het gebruik van je notebook icm de Nokia als modem? Officieel is dat niet toegestaan, maar kan de KPN dit van buitenaf zien?
Wie zegt dat ik KPN heb? Je vragen kun je beter kwijt in een KPN-gerelateerd topic; het heeft weinig met de N95 te maken.

• Rex
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Ik vind het eigenlijk een hele legitieme vraag. (Of KPN kan zien dat je me N95 gebruikt als modem.)

Ditzelfde geldt namelijk voor alle NL providers en ik ben ook wel benieuwd.

Rex

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38

robertwebbe

Robert Webbe

Twanjo schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 22:19:
Ben al een tijdje in het bezit van een n95 gb . Echter nu ik mijn thema op n series 3 heb gezet , het originele witte thema zeg maar, zie ik in het midden van het scherm steeds een lichte vlek.

Vooral in het main screen is goed te zien . De vlek zit met recht onder de n van de zin online delen , van de nieuwe firmware.

Hebben meer mensen hier last van ? Zodat ik uit kan sluiten dat het aan het thema ligt ? En wat zou het anders kunnen ? Het is geen dode of defecte pixel , maar een lichte wazige witte vlek .
Heb ik ook, is ontstaan bij condensering. Ik hoopte eerst nog dat het langzaam weg zou gaan maar helaas, het zit er nu al maanden...

• Fuzzillogic
ReFleXWolf schreef op woensdag 10 september 2008 @ 01:44:
Ik vind het eigenlijk een hele legitieme vraag. (Of KPN kan zien dat je me m'n N95 gebruikt als modem.)

Ditzelfde geldt namelijk voor alle NL providers en ik ben ook wel benieuwd.
Die vraag is helemaal niet specifiek voor de N95, maar voor zo ongeveer elke mobiel. En de vraag geldt zeker niet voor alle providers, en bovendien ligt het ook aan je abonnement. En ja, ze kunnen het zien aan bijv de user agent string van je browser en ja, je kunt dat allemaal maskeren, maar ja, er zijn ook andere manieren om met enige zekerheid te kunnen zeggen of jij je PC gebruikt. Als jij opeens een paar GiB aan bittorrent-traffic gaat genereren via je mobiel dan valt dat ook wel op.

Enfin, je hoort gewoon je abonnement uit te zoeken dat bij je past. En daarbij beslist de kleine lettertjes niet vergeten...

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:32
Ik heb inmiddels mijn gelieve N95 weer terug gekregen van Vodafone (bepaalde toetsen werkten niet meer)

Had dus de productcode verandert en was benieuwd hoe ze daar mee omgingen. Wat bleek, ze hebben heel lief de productcode weer verandert en de vodafone firmware erweer opgezet. Kortom, de hele discussie wat betreft de garantie en vodafone is dus niet aan de order. Je garantie vervalt niet.

Inmiddels weer teruggezet naar de euro 2 code en de laatste firmware er weer opgezet.
Tof trouwens, dat auto rotate. Alleen hoe het werkt is mij een raadsel :+

[ Voor 8% gewijzigd door koentjuh op 10-09-2008 12:18 ]

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
robertwebbe schreef op woensdag 10 september 2008 @ 07:42:
[...]

Heb ik ook, is ontstaan bij condensering. Ik hoopte eerst nog dat het langzaam weg zou gaan maar helaas, het zit er nu al maanden...
Is het bij ook zo dat het (wwarschijnlijk) alleen zichtbaar is bij ee witte achtergrond? Bij de andere thema's (donkere) zie ik er namelijk niets van.

• Robbie T
Robbie T schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:18:
[...]

Goed, kon vandaag mijn telefoon weer ophalen.
Aangezet en had eigenlijk meteen het idee dat er iets niet goed was. (Aanzetten duurde wat langer, gaf simcode fout)..Na er nog even mee te hebben gestoeid, bleek dat er gewoon niks was veranderd.

Ze hebben er bij het business center nog even naar gekeken en vervolgens het toestel omgeruild voor een nieuw toestel! De back-up thuis terug gezet.
En ik heb weer een nieuw goed werkend toestel met mijn eigen instellingen :).
Nou..Ook met dit toestel hetzelfde: Plaat simkaart, terwijl de simkaart wel gewoon is geplaatst. Uit en aanzetten helpt wel..Maar goed.
Zal eens een nieuwe Simkaart aanvragen.

• Fuzzillogic
koentjuh schreef op woensdag 10 september 2008 @ 12:17:
Ik heb inmiddels mijn gelieve N95 weer terug gekregen van Vodafone (bepaalde toetsen werkten niet meer)

Had dus de productcode verandert en was benieuwd hoe ze daar mee omgingen. Wat bleek, ze hebben heel lief de productcode weer verandert en de vodafone firmware erweer opgezet. Kortom, de hele discussie wat betreft de garantie en vodafone is dus niet aan de order. Je garantie vervalt niet.
Hebben ze niet gewoon je toestel vervangen door een refurbished apparaat? Of bijv moederbordje vervangen? Je zou dit kunnen controleren adhv het IMEI-nummer. Het originele nummer staat ook op een sticker op de doos.

Zou wel naar zijn als ze dat doen. Veel software gebruikt het IMEI-nummer voor de DRM, dus m.a.w. als je een ander nummer krijgt, werkt je software niet meer.

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
koentjuh schreef op woensdag 10 september 2008 @ 12:17:
Had dus de productcode verandert en was benieuwd hoe ze daar mee omgingen. Wat bleek, ze hebben heel lief de productcode weer verandert en de vodafone firmware erweer opgezet. Kortom, de hele discussie wat betreft de garantie en vodafone is dus niet aan de order. Je garantie vervalt niet
Typisch. Heb 2 maanden terug ook via Vodafone een toestel laten repareren (defect display) en Vodafone heeft bij mij de productcode gewoon op Euro 2 laten staan. Sterker nog, ze hadden meteen even de nieuwste unbranded firmware er op gezet.

Dus het is iig niet standaard dat ze de VF firmware terugzetten. Idd geen refurbished toestel?

Maar idd ook in mijn geval met geen letter over vervallen van garantie bij unbranden gerept.

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:32
Fuzzillogic schreef op woensdag 10 september 2008 @ 13:13:
[...]

Hebben ze niet gewoon je toestel vervangen door een refurbished apparaat? Of bijv moederbordje vervangen? Je zou dit kunnen controleren adhv het IMEI-nummer.
Hmm, nouja, de uiterlijke toestand geeft het vermoeden dat het mijn eigen toestel is, daar ik het een paar maanden terug in dronken toestand heb laten vallen en er wat 'mooie' deukjes inzitten :) Kortom, een refurbished apparaat is het zeker niet, of ze moeten alle frontjes hebben omgewisseld :+

IMEI nummer zou ik even moeten checken als ik straks thuis ben. Dat weet ik zo niet uit mijn hoofd namelijk. Zou natuurlijk kunnen dat het moederbordje vervangen is, dan krijg je automatisch een nieuw IMEI nummer dus? Of heb ik te maken met een overijverige vodafone werknemer die mij wou verrassen met vodafone logootjes all over the place!

[ Voor 7% gewijzigd door koentjuh op 10-09-2008 15:41 ]

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Hoe lang duurt het bij t-mobile voordat deze van reparatie terugkomt. Hoeft alleen maar een domme flash gedaan te worden omdat de Nokia Care Point een failed firmware update ook niet kunnen fixxen ter plekke :/ Tenminste bij hun klapte die er op de laatste moment uit door middels van de pinnetjes op de printplaat, geen usb update.

Toestel word morgen verstuur dat is mij verteld. Neem aan dat ik geen vervangende krijg want anders moet ik weer een screenprotector bestellen ;x

[ Voor 20% gewijzigd door Meneer iCy op 10-09-2008 21:10 ]

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Jassy schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 22:22:
[...]

Ik ben niet van plan het intensief te gaan gebruiken, maar het gaat mij aan het eind van September zeer goed uitkomen als ik dmv Hi Eindeloos via UMTS internetten kan zonder extra kosten!

Is dit dus mogelijk, en wordt ik hiermee mogelijk gepakt, of zullen ze dat voor die twee dagen dat ik het ga doen niet in de gaten hebben?

Moet ik alleen even kijken hoe ik dat voor elkaar ga krijgen!
Ik heb een eindeloos Online abbo van Hi en internet al een paar maanden via de N95 m.b.v. het programma Joikuspot. Gewoon mail checken en een beetje surfen. De light variant is gratis en maakt van je N95 een wireless accespoint. Werkt top.
KPN kan volgens mij niet zien of ik mijn mail nu check op mijn N95 of via mijn N95. Als je de aantal gedownloade Mb's niet te hoog op laat lopen volgens mij geen probleem. :)

• Jassy
Roelos schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:22:
[...]

Ik heb een eindeloos Online abbo van Hi en internet al een paar maanden via de N95 m.b.v. het programma Joikuspot. Gewoon mail checken en een beetje surfen. De light variant is gratis en maakt van je N95 een wireless accespoint. Werkt top.
KPN kan volgens mij niet zien of ik mijn mail nu check op mijn N95 of via mijn N95. Als je de aantal gedownloade Mb's niet te hoog op laat lopen volgens mij geen probleem. :)
Bedankt voor je antwoord! Ik zoek echter liever naar een Bluetooth oplossing, dit zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten (Vooral niet ivm het stroomverbruik wat denk ik dan nogal hoog ligt!)

Ik zal dit weekend eens een beetje gaan spelen.

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 19:08
Ik heb even twee vragen over mijn N95.

1: Als ik oortjes aansluit op mijn N95 schakelt de telefoon automatisch van het profiel Stil over naar Algemeen. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen?

2: Ik heb nieuwe In-Ear oortjes gekocht, omdat ik te veel last had van de wind op de fiets (Sony EX32). Nu vraag ik me af op hoeveel procent van het volume je oren nog niet beschadigd worden. Want ik wil natuurlijk goed mijn muziek kunnen horen maar niet mijn oren voor de rest van mijn leven vernielen.

• Fuzzillogic
Jassy schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:26:
[...]

Bedankt voor je antwoord! Ik zoek echter liever naar een Bluetooth oplossing, dit zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten (Vooral niet ivm het stroomverbruik wat denk ik dan nogal hoog ligt!)

Ik zal dit weekend eens een beetje gaan spelen.
Waarom "zoek" je een bluetooth-oplossing? Je hebt hem al! Het werkt gewoon out-of-the-box, en ik heb het met de MS, Widcomm en BlueSoleil-stack aan het werk gekregen. Met PC Suite wordt het nog wat makkelijker, met de recente versies werkt de "connect to the internet" prima, is mijn ervaring.
Pagina: 1 ... 34 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De laatste tijd worden er veel vragen in dit topic gedumpt zonder enige vorm van eigen inzet. Gelieve eerst te zoeken, ook in deel 8, en daarna pas je vraag te stellen. Vermeld bij je vraag meteen wat je hebt onderzocht en geprobeerd en waarom het niet lijkt te werken.