Laatst had ik per ongeluk mijn N95 laten vallen. Nu is hij wel eens eerder uit mijn handen gegleden, echter nooit met problemen. Helaas deze keer wel, het scherm was gebroken.
Oke, even balen, wat nu? Ik heb direct op ebay gekeken om te kijken wat zo'n schermpje zoal kost, om een idee te hebben wat het mij gaat kosten. Via ebay koste die dingen zo'n €30, wat mij eigenlijk wel mee viel.
Volgende dag dus naar het NSP gebeld hier in de buurt om te vragen wat het zou kosten om dit te repareren, dat zou dan €59 gaan kosten als hun het zelf deden en dan was ik de telefoon 5 dagen kwijt

Het kon ook via nokia zelf, dan was het 39 of 49 euro (vergeten), maar dan duurde het nog veel langer. Dit vond ik zelf wel een beetje te prijzig voor een ingreep die misschien 5 minuten tijd kost.
Hierna ben ik langs de lokale mobi unlock en reparatie toko gegaan, die vroeg zelfs 69 euro waarbij hij zei dat hij simpel niet goedkoper aan die schermpjes kon komen. Ik denk dat ik hem maar eens die ebay link moet geven...
Uiteindelijk dat scherm maar zelf besteld inclusief de schroevendraaier. Het vervangen is echt een fluitje van een cent mits je geen gekke dingen uithaalt. Mijn scherm werkt in ieder geval weer helemaal top, en nu heb ik ook geen krassen meer!
Echter, terwijl mijn scherm kapot was lukte het me ook niet meer om naar mijn muziek te luisteren. Ik dacht ach, ik zal wel iets missen wat ik niet zie ofzo. Maar na het installeren van mijn nieuwe scherm kwam ik erachter dat hij simpelweg mijn muziek niet kon vinden en eigenlijk ook geen foto's...
Ik kijk dus meteen naar mijn microSD kaartje:
Dat was dus ook het resultaat van de valpartij. Ik begrijp er echt niks van, want dat kaartje zat er toch echt helemaal in en ik kan mij niet voor stellen dat er dan echt krachten op komen
Nu maar een nieuw 8GB kaartje besteld
Overigens begrijp ik dat deze eigen reparatie funest is voor je garantie, maar die verviel toch vorig weekend.