Nokia N95 (8GB) - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 42 Laatste
Acties:
  • 424.663 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Met ShakeSMS kan je je telefoon unlocken en je SMS tonen door je Nokia N95 (8Gb) te shudden als je een SMS hebt ontvangen, ook handig ;)

Weet iemand of het mogelijk is om je PC te besturen met je Nokia N95 8GB, bv met VNC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Heeft er nog iemand goede alternatieven voor msn op de n95?

Gebruik de nimbuzz , www.nimbuzz.com. Werkt op zich wel aardig. Maar ben benieuwd wat jullie gebruiken , en wat de ervaringen zijn. Gebruik overigens altijd icm met wifi want heb geen data-abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
Ik gebruik Gizmo5. Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Twanjo schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:39:
Heeft er nog iemand goede alternatieven voor msn op de n95?

Gebruik de nimbuzz , www.nimbuzz.com. Werkt op zich wel aardig. Maar ben benieuwd wat jullie gebruiken , en wat de ervaringen zijn. Gebruik overigens altijd icm met wifi want heb geen data-abbo.
Nadeeltje van Nimbuzz vind ik dat je niet offline weergegeven online kunt gaan. Voordeel en ook opmerkelijk is dat Nimbuzz stukken sneller opstart / connect dan Live Messenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Laatst had ik per ongeluk mijn N95 laten vallen. Nu is hij wel eens eerder uit mijn handen gegleden, echter nooit met problemen. Helaas deze keer wel, het scherm was gebroken.

Oke, even balen, wat nu? Ik heb direct op ebay gekeken om te kijken wat zo'n schermpje zoal kost, om een idee te hebben wat het mij gaat kosten. Via ebay koste die dingen zo'n €30, wat mij eigenlijk wel mee viel.

Volgende dag dus naar het NSP gebeld hier in de buurt om te vragen wat het zou kosten om dit te repareren, dat zou dan €59 gaan kosten als hun het zelf deden en dan was ik de telefoon 5 dagen kwijt :( Het kon ook via nokia zelf, dan was het 39 of 49 euro (vergeten), maar dan duurde het nog veel langer. Dit vond ik zelf wel een beetje te prijzig voor een ingreep die misschien 5 minuten tijd kost.

Hierna ben ik langs de lokale mobi unlock en reparatie toko gegaan, die vroeg zelfs 69 euro waarbij hij zei dat hij simpel niet goedkoper aan die schermpjes kon komen. Ik denk dat ik hem maar eens die ebay link moet geven...

Uiteindelijk dat scherm maar zelf besteld inclusief de schroevendraaier. Het vervangen is echt een fluitje van een cent mits je geen gekke dingen uithaalt. Mijn scherm werkt in ieder geval weer helemaal top, en nu heb ik ook geen krassen meer!

Echter, terwijl mijn scherm kapot was lukte het me ook niet meer om naar mijn muziek te luisteren. Ik dacht ach, ik zal wel iets missen wat ik niet zie ofzo. Maar na het installeren van mijn nieuwe scherm kwam ik erachter dat hij simpelweg mijn muziek niet kon vinden en eigenlijk ook geen foto's...

Ik kijk dus meteen naar mijn microSD kaartje:

Afbeeldingslocatie: http://www.e-down.nl/uploadedimages/2jC74179.jpg

Dat was dus ook het resultaat van de valpartij. Ik begrijp er echt niks van, want dat kaartje zat er toch echt helemaal in en ik kan mij niet voor stellen dat er dan echt krachten op komen :S

Nu maar een nieuw 8GB kaartje besteld :Y)

Overigens begrijp ik dat deze eigen reparatie funest is voor je garantie, maar die verviel toch vorig weekend.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
aapenootjes schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:49:

Overigens begrijp ik dat deze eigen reparatie funest is voor je garantie, maar die verviel toch vorig weekend.
Nokias hebben, net als de meeste bekende merken, twee jaar fabrieksgarantie :).

• Twanjo
Megalodon_67 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:56:
[...]
Voordeel en ook opmerkelijk is dat Nimbuzz stukken sneller opstart / connect dan Live Messenger
Volgens mijn is die live messenger ook niet helemaal gratis ofwel?

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:29
Ebuddy works for me :)

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 16:42
Er is een nieuwe firmware onderweg voor de N95 8GB
Versie 30.0.018

NEW FEATURES

- Maps 2.0 (e.g. Pedestrian navigation, Traffic info, Multimedia city guides, satellite imagery)
- Full N-Gage
- Nokia Search 4.0 with Google plug-in
- Share on Ovi
- Enablers for “Comes With Music”
- Mosh & Ovi Bookmarks added to Browser

CHANGES/IMPROVEMENTS

- Download! application updated (v 3.1.50)
- New baseline for Startup settings
- New baseline/upgrade to Music Player
- Baseline update for Flashlite3 (improved viewing of sites like YouTube)
- Current consumption improvements (for e.g. WLAN scanning)
- New baseline for VoIP (with significant error corrections)
- General error corrections

Ziet er goed uit, heb nog steeds versie 15.
Hopen dat batterij langer meegaat en dat het iconenprobleem in versie 20 nu opgelost is (iconen waren een stuk kleiner net als bij de N70)

Enne hopen dat de hack (hellocarbide) nog steeds werkt en de n-gage spellen die via een omweg gratis te installeren zijn. ;)

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Iemand enig idee of er een firmware update op komst is voor de 'gewone' Nokia N95? :)

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Dj-sannieboy schreef op donderdag 04 september 2008 @ 14:57:
Iemand enig idee of er een firmware update op komst is voor de 'gewone' Nokia N95? :)
Ik gok en hoop van wel. Screenshot toont wel de RM-159 als typenummer, en da's de N95-1.

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:09
Voor de N95 is versie 30.0.015 uitgekomen vandaag, hij is al beschikbaar op NSU.

http://i121.photobucket.c...iain_2007/nokiaupdate.jpg

System | Racing is in my Blood

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Barfman schreef op donderdag 04 september 2008 @ 16:11:
Voor de N95 is versie 30.0.015 uitgekomen vandaag, hij is al beschikbaar op NSU.

http://i121.photobucket.c...iain_2007/nokiaupdate.jpg
Gaaf!!!

changes:
- first thing i want to mention - startup time decreased to 15-16 sec.;
- on the desktop there is "share online" option, under WLAN scan;
- added 5th theme, dark one;
- BUILT-IN AUTOROTATE. works fine!;
- renewed standart icons (some are changed, some - just got smaller);
- some camera improvements. colors of the picture are closer to original;
- youtube video works fine, meaning update for flashlite3;
- maps 2.0.

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 21:42
Ben benieuwd wanneer de v30 Firmware op NSU komt! Via Phoenix is hij al beschikbaar!

Hier doelde ik dus op de N95 8GB :) Voor de N95 Classic staat hij al op NSU

[ Voor 31% gewijzigd door Jassy op 04-09-2008 18:20 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Barfman
Jassy schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:01:
Ben benieuwd wanneer de v30 Firmware op NSU komt! Via Phoenix is hij al beschikbaar!
Voor de gewone N95 is die al op NSU. Het is natuurlijk wel afhankelijk van de productcode die jij hebt.

Verwijderd

Barfman schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:09:
[...]

Voor de gewone N95 is die al op NSU. Het is natuurlijk wel afhankelijk van de productcode die jij hebt.
heb hem geupdate, dat werkte, contacten e.d. terug gezet.krijg hem niet meer opgestart
krijg nu de melding zelftest telefoon mislukt neem contact op met de wederverkoper
hij doet verder niets meer :? :? :?

• Twanjo
Heb er even een tijdje uitgelegen.....

Hoe zat dat ook weer met firmware flashen?

Heb zelf een 8gb versie. Daar moest ik toen de productcode van veranderen om de laatste firmware te kunnen binnen hengelen. Daarna heb ik hem weer terug gezet naar de orginele.
Moet ik nu eerst weer terug de code terug zetten en terug gaan naar de " laatse orginele firmware van de 8gb" en dan gaan updaten ? Misschien al iemand geprobeerd?

Zal straks eens gaan kijken als ik thuis ben en laat het nog weten.....

Edit.

Ik kan dus niet upgrade. Ook niet als ik mijn code in euro-2 verander. Alleen beschikbaar voor n95-1 dus?

[ Voor 10% gewijzigd door Twanjo op 04-09-2008 19:49 ]

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16
Twanjo schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:59:
Ik kan dus niet upgrade. Ook niet als ik mijn code in euro-2 verander. Alleen beschikbaar voor n95-1 dus?
Nog wel. Binnen een aantal dagen zou 'ie er voor de 8Gb moeten zijn. Met de EURO2 productcode zal je de meeste kans hebben om 'm binnen te hengelen.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Weet iemand of nieuws: Bezitter iPhone maakt belstatus-applicatie er ook is voor de n95? Niet dat ik me echt zorgen maak mijn minuten (bijna altijd 300+). Ik zoek ook nog een weer plugin voor op mijn desktop.

@Onderbuurman, tijd per gesprek zit er wel in, zelfs voor gebeld worden. Zal je instellingen maar eens nakijken.

[ Voor 16% gewijzigd door MeNTaL_TO op 05-09-2008 07:29 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:58

Snippertje

Light up your life

MeNTaL_TO schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:06:
Weet iemand of nieuws: Bezitter iPhone maakt belstatus-applicatie er ook is voor de n95? Niet dat ik me echt zorgen maak mijn minuten (bijna altijd 300+). Ik zoek ook nog een weer plugin voor op mijn desktop.
Lijkt mij ook wel handig.

Tevens zoek ik nog naar een applicatie die de minuten per gesprek opneemt. Dus dat je kan zien hoe lang je met iemand hebt gebeld. Bij elke telefoon zit dit, behalve Nokia's... Ook zou het handig zijn als je kon zien hoelang je hebt gebeld vanaf een bepaalde datum (ivm abbo).

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 19:08
Ik heb de nieuwe firmware op mijn telefoon gezet, en de firmware komt erg snel op mij over. De snelheid van de telefoon lijkt aanzienlijk verbeterd te zijn. Bovendien hebben ze er ook nog een nieuw thema bij gedaan dat me erg bevalt. Morgen zal ik even verder testen.

Het betreft hier de N95 classic.

• dafmay
  • Nu online
StanPC schreef op donderdag 04 september 2008 @ 21:47:
Ik heb de nieuwe firmware op mijn telefoon gezet, en de firmware komt erg snel op mij over. De snelheid van de telefoon lijkt aanzienlijk verbeterd te zijn. Bovendien hebben ze er ook nog een nieuw thema bij gedaan dat me erg bevalt. Morgen zal ik even verder testen.

Het betreft hier de N95 classic.
Ik heb 'm ook geinstalleerd. Werkt prima, geen grote veranderingen zover.

• Megalodon_67
  • Niet online
Nog meer mensen die na de firmware upgrade van hun N95-1 een probleem hebben met R66 Mobile7? Als ik het icoon aanklik wordt het scherm even leeg en herstelt zich weer, het programma start dus niet op. Ik heb alles hetzelfde gedaan als bij m'n vorige upgrade, toen ging het wel goed.

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

dafmay schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:30:
[...]

Ik heb 'm ook geinstalleerd. Werkt prima, geen grote veranderingen zover.
Voor mij wel want ik kom van de T-mobile v14.

Route66 heb ik niet, ik gebruik Sygic. Als die klaar is met restoren dan vertel ik wel of deze nog werkt.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iCy schreef op donderdag 04 september 2008 @ 23:24:
[...]

Voor mij wel want ik kom van de T-mobile v14.

Route66 heb ik niet, ik gebruik Sygic. Als die klaar is met restoren dan vertel ik wel of deze nog werkt.
Vraagje over Sygic heb jij enig idee hoe je een favoriet kan opslaan? Kan het nergens terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 17:17
Iemand ervaring met bijbetalen voor het gebruik van de internet radio van Nokia? Ik heb de Hi Eindeloos Online bundel, volgens de voorwaarde mag er geen gebruik worden gemaakt van streaming video/audio.

Iemand ervaring of er ook daadwerkelijk extra voor moet worden betaald? Aangezien ik vermoed dat het wordt gezien als een html request.

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Heb zojuist ook de nieuwe firmware geinstalleerd.
Las hier dat er ook auto-rotate in zou zitten? Zit dit er echt in of niet? Kan het nog nergens vinden.

Heb ook mensen gehoord over een nieuw thema (Zwart?) ook die kan ik niet vinden, maar dat zou er mee te maken kunnen hebben dat ik mijn back-up heb terug gezet. Gebruik trouwens toch de Only Black thema. Mijn grote favoriet.

Verder zo op het eerste oog nog geen echte veranderingen tegen gekomen, afgezien van het online delen op het standby scherm.

p.s: Sygic draait nog gewoon!

[ Voor 3% gewijzigd door Robbie T op 05-09-2008 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Instrumenten --> Instellingen --> Algemeen --> Persoonlijk --> Weergave --> Automatisch Draaien

Echt een super verbetering is deze firmware in vergelijking met V14. Geen enkele hangup tijdens het typen van een sms. Ik had hier erg veel last van en het zat in de firmware, tenminste ik heb het toestel een paar keer overnieuw geinstalleerd met v14 en het probleem bleef telkens terugkomen. Probleem is nu weg :-)

[ Voor 62% gewijzigd door Meneer iCy op 05-09-2008 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Laatst online: 14-09-2023
Hoe hebben jullie je n95-1 geupdate? Via NSU? Want bij mij geeft 'ie aan dat de nieuwste fw er al op staat v21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Via NSS eerst een andere code ingevuld dan via nokia update. Voor meer details google naar de nederlandse forum voor de N95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het twijfelen om de firmware-update te installeren. Heb de laatste ook overgeslagen omdat ik echt nog nooit een probleem heb gehad. Als het echt de moeite waard is om te updaten zal ik het doen.

Maar omdat de laatste upgrade al een behoorlijk tijdje geleden is vraag ik me nu af of het noodzakelijk is om een backup te maken van mijn geinstalleerde apps en de rest (was ook een reden om niet te upgraden bij de vorige firmware-update). Of is het nu zo dat alles blijft staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
iCy schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:28:
Instrumenten --> Instellingen --> Algemeen --> Persoonlijk --> Weergave --> Automatisch Draaien

Echt een super verbetering is deze firmware in vergelijking met V14. Geen enkele hangup tijdens het typen van een sms. Ik had hier erg veel last van en het zat in de firmware, tenminste ik heb het toestel een paar keer overnieuw geinstalleerd met v14 en het probleem bleef telkens terugkomen. Probleem is nu weg :-)
Thanks :). Had al wel even snel zitten kijken, maar had het nog niet gevonden! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:53:
Ik ben aan het twijfelen om de firmware-update te installeren. Heb de laatste ook overgeslagen omdat ik echt nog nooit een probleem heb gehad. Als het echt de moeite waard is om te updaten zal ik het doen.

Maar omdat de laatste upgrade al een behoorlijk tijdje geleden is vraag ik me nu af of het noodzakelijk is om een backup te maken van mijn geinstalleerde apps en de rest (was ook een reden om niet te upgraden bij de vorige firmware-update). Of is het nu zo dat alles blijft staan?
If it ain't broken, don't fix it. Dat is mijn motto dus als je geen verbeteringen zie en alles werkt perfect upgrade dan gewoon niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
iCy schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:28:
Via NSS eerst een andere code ingevuld dan via nokia update. Voor meer details google naar de nederlandse forum voor de N95
Dank je, maar ik dacht dat het ook al mogelijk was om zonder NSS te upgraden. Ik heb namelijk altijd via alleen NSU geupdate.

[ Voor 21% gewijzigd door mrpink83 op 05-09-2008 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update is prima, hij is sneller ( oa. met rebooten) dan met vorige firmware. Ook na clean install van de vorige. Daarnaast is die auto-rotate functie wel grappig en heb je zo rotateme van samir *kuch* geldwolf niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 00:01:
[...]

Vraagje over Sygic heb jij enig idee hoe je een favoriet kan opslaan? Kan het nergens terugvinden.
Je moet naar de plaats gaan die je wilt opslaan en dan "Add POI" of zoiets. Dan kan je favoriet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
iCy schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:38:
[...]

If it ain't broken, don't fix it. Dat is mijn motto dus als je geen verbeteringen zie en alles werkt perfect upgrade dan gewoon niet :-)
Dingen worden niet alleen gefixt, maar ze worden ook verbeterd/versneld. Het apparaat start beduidend sneller op (niet dat dat boeit; v21 is stabiel genoeg dat je em nooit hoeft te rebooten :)), auto rotate is toch wel nice, en ze schijnen de VoIP applicatie een grondige make-over te hebben gegeven. Nou werkte voipbuster bij mij verder prima, maar wie weet werkt het nu ook met Telfort telefonie - dat heb ik nog niet getest. De muziekspeler hebben ze ook aangepast, maar dat is zo te zien alleen maar om hun muziekwinkel te promoten. (is die muziekwinkel eigenlijk verDRM'd?)

Toch kan ik niet echt zien wat nu de grote sprong in versienummer verantwoordt. De v2 maps, v3 share online, N-Gage en andere frutsels kon je ook gewoon al los downloaden. Wellicht dat Nokia de integratie van de muziekwinkel belangrijker vind dan ik, want dat kan mij echt m'n reet roesten :)

Maar, zeker als je een firmware van voor v20 hebt biedt updaten echt wel meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
Dus iedereen die hem nu heeft geupdate, heeft dat gedaan via NSS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
mrpink83 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:41:
Dus iedereen die hem nu heeft geupdate, heeft dat gedaan via NSS?
Nee, gewoon via NSU. Ik heb wel al tijden geleden de productcode aangepast naar EURO2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 17:17
..

[ Voor 99% gewijzigd door Sendar op 05-09-2008 12:50 . Reden: té snel ;) ]

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
Oke, dank je fuzzilogic. Er staat nu ook euro2 op en hij is nu bezig met updaten. Hij vond nu wel versie 30.0.015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:08
Vraag me af hoe veel die auto-rotate functie van de accu af snoept. Bij Rotateme was de accu zo leeg.
Heb 'm toch maar voor alle zekerheid uit staan.

Verder vind ik de extra thema wel mooi (beetje diamond look) en het liedje van Mobi heb ik weer terug.
Die had ik met de 21 versie niet meer (maar die was ook met Phoenix geupdate)

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:53:

Ik zou zelf NOOIT na een firmware update een backup terugzetten. Dat kan alleen maar problemen geven. Ik begrijp dat afhankelijk van geinstalleerde software, beschikbare certificaten enz, wel handig kan zijn...maar toch doe ik altijd een frisse herinstallatie van software e.d. Kost mij totaal een klein uurtje inclusief alle settings voor gprs, mms, email, wlan, sip, enz.

En ja het is zeker de moeite waard om te upgraden, zeker als een firmware versie van voor v20 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Krypt schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 13:17:
Vraag me af hoe veel die auto-rotate functie van de accu af snoept. Bij Rotateme was de accu zo leeg.
Heb 'm toch maar voor alle zekerheid uit staan.
Is zeker een interessant punt, de moeite waard om even uit te testen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:06:
[...]

Je moet naar de plaats gaan die je wilt opslaan en dan "Add POI" of zoiets. Dan kan je favoriet kiezen.
En kijk ook eens op het Sygic McGuider topic :

Het Sygic McGuider Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
iCy schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:38:
[...]

Ja, maar je ziet de verbeteringen pas nadat je 'm hebt geinstalleerd :9 Maar zonder ongein, er zit een groot verschil tussen de versies van voor v20 en de laatste paar firmwares. Dus indien je een FW-versie van voor v20 hebt...meteen de upgrade doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste update erop gezet maar heel irritant, het regeltje Zkopdr.: etc staat nu op 2 regels, is dat te veranderen?

Afbeeldingslocatie: http://i152.photobucket.com/albums/s174/philip23_2007/forums/Screenshot0001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Krypt schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 13:17:
Verder vind ik de extra thema wel mooi (beetje diamond look)....
Dat is een N82 thema en ik gebruik deze al een tijdje. Is zeker een van de mooiere thema's naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 13:20:
[...]

En kijk ook eens op het Sygic McGuider topic :

Het Sygic McGuider Topic
Goeie tip, bedankt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 13:24:
Laatste update erop gezet maar heel irritant, het regeltje Zkopdr.: etc staat nu op 2 regels, is dat te veranderen?

[afbeelding]
Helaas, is mij nog niet gelukt. Lettertype staat reeds op small :( Inderdaad erg jammer...en onzinnig.

Ps Welk thema gebruik jij?

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 05-09-2008 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Dat autorotate zit toch al standaard in de N95 8GB? Hij draait bij mij namelijk gewoon het scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:26:
[...]

Dingen worden niet alleen gefixt, maar ze worden ook verbeterd/versneld. Het apparaat start beduidend sneller op (niet dat dat boeit; v21 is stabiel genoeg dat je em nooit hoeft te rebooten :)), auto rotate is toch wel nice, en ze schijnen de VoIP applicatie een grondige make-over te hebben gegeven. Nou werkte voipbuster bij mij verder prima, maar wie weet werkt het nu ook met Telfort telefonie - dat heb ik nog niet getest. De muziekspeler hebben ze ook aangepast, maar dat is zo te zien alleen maar om hun muziekwinkel te promoten. (is die muziekwinkel eigenlijk verDRM'd?)

Toch kan ik niet echt zien wat nu de grote sprong in versienummer verantwoordt. De v2 maps, v3 share online, N-Gage en andere frutsels kon je ook gewoon al los downloaden. Wellicht dat Nokia de integratie van de muziekwinkel belangrijker vind dan ik, want dat kan mij echt m'n reet roesten :)

Maar, zeker als je een firmware van voor v20 hebt biedt updaten echt wel meerwaarde.
Dank voor de info, ik heb firmware v20 dus het is waarschijnlijk niet echt nodig. Mijn toestel (N95-1) loopt tot nu toe nooit vast, VoIP gebruik ik niet en de muziekspeler interesseert me ook niet echt veel.

Wat mij meer interesseert is of de update nu zodanig is dat alles gewoon blijft staan op het toestel, of dat een backup noodzakelijk is. Ik las al dat Sygic zonder backup en herinstall gewoon blijft draaien na de update, dus vandaar de vraag voor de rest van de software.

Maar again, thanks voor de info! :)

ps. En ook thanks aan de anderen die op de post gereageerd hebben uiteraard! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:08
Razor.Timo schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 13:35:
Dat autorotate zit toch al standaard in de N95 8GB? Hij draait bij mij namelijk gewoon het scherm...
In de 8GB is ie in de 2x firmware gekomen, en de classic bestond die optie nog steeds niet in de 21 firmware, maar nu in de 30 wel.

De vraag is echter hoeveel het scheelt als je 'm aan of uit hebt staan in accuduur.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Vandaag met softwareupdater de nieuwe versie binnengehaald. Maar updaten doet hij niet, hij zegt dan dat ik al met de nieuwste versie werk. Heb Nokia N95 8GB met productcode 0550359.

Op de site van Nokia ook even de check gedaan. Zegt dan:
Latest available software for Nokia N95 8GB, product code 0550359
Version: 20.0.016
Compare numbers
If this version is greater than your current software version, update now to get the latest features, applications and improvements. Go to Nokia Software Updater download

Kan het zijn dat ik nog even moet wachten op de Nederlandse vertaling?

[ Voor 39% gewijzigd door nokiaan958GB op 05-09-2008 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Beetje zitten zoeken en stoeien met de instellingen maar hoe stel ik in dat ik als ik al aan het bellen ben een 2e oproep op het scherm kan zien en dan eventueel aannemen en de 1e in de wacht zetten of aannemen en 1e gewoon afbreken etc want als ik nu gebeld word krijgen mensen gewoon een bezettoon te horen.

Bij telefoon > oproepen > wachtrij heb ik t al geactiveerd, zit nu een telfort simmetje in en ik weet dat telfort de dienst iig wel ondersteund.

(vriendin heeft telfort een een samsung d800 en lg kf600 en bij beiden gaat het automatisch zonder enige instelling)

ps. Update naar 3.0 is weer alles kwijt? :( Die backup functie is waardeloos dus..

[ Voor 17% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 05-09-2008 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
TWeaKLeGeND schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 15:24:
Beetje zitten zoeken en stoeien met de instellingen maar hoe stel ik in dat ik als ik al aan het bellen ben een 2e oproep op het scherm kan zien en dan eventueel aannemen en de 1e in de wacht zetten of aannemen en 1e gewoon afbreken etc want als ik nu gebeld word krijgen mensen gewoon een bezettoon te horen.

Bij telefoon > oproepen > wachtrij heb ik t al geactiveerd, zit nu een telfort simmetje in en ik weet dat telfort de dienst iig wel ondersteund.
Dan zou het gewoon moeten werken. Ik zou zeggen bel even met Telfort om eea na te vragen...
(vriendin heeft telfort een een samsung d800 en lg kf600 en bij beiden gaat het automatisch zonder enige instelling)

ps. Update naar 3.0 is weer alles kwijt? :( Die backup functie is waardeloos dus..
Yep, dat is bekend...wel k*t natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Voor de mensen met een n95 8gb , n95-2 dus! Check even het volgende:

http://www.symbian-freak....rmware_on_the_horizon.htm

en lees het volgende topic http://www.symbian-freak.com/forum/viewtopic.php?t=23089

Heb het zelf nog niet helemaal doorgespit maar na een snelle blik denk ik dat we dus kunnen concluderen dat er nog geen officiele firmware update uit is voor de 8gb. Hij is er wl maar dan moet je hem dus met een ander prggie flashen dan nsu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Twanjo schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 18:02:
Voor de mensen met een n95 8gb , n95-2 dus! Check even het volgende:

http://www.symbian-freak....rmware_on_the_horizon.htm

en lees het volgende topic http://www.symbian-freak.com/forum/viewtopic.php?t=23089

Heb het zelf nog niet helemaal doorgespit maar na een snelle blik denk ik dat we dus kunnen concluderen dat er nog geen officiele firmware update uit is voor de 8gb. Hij is er wl maar dan moet je hem dus met een ander prggie flashen dan nsu.
Waarschijnlijk over 2 weken, en er gaan geruchten rond op het discussion forum dat de n95-2 (8GB versie) een FP2 update krijgt, de n95-1 zal die dan een half jaar later krijgen. Let op, dit zijn geruchten op het nokia forum die een beta tester gepost had, helaas zijn die berichten verwijderd (vreemd :X ), maar zullen ongetwijfeld op andere forums ronddwalen.

[ Voor 11% gewijzigd door Barfman op 05-09-2008 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Wat houd een FP2 update precies in? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 13:25:
[...]

Helaas, is mij nog niet gelukt. Lettertype staat reeds op small :( Inderdaad erg jammer...en onzinnig.

Ps Welk thema gebruik jij?
Lettertype had ik ook al geprobeerd 8)7
Thema wat ik gebruik is: Silver def. by PiZero.

Nog iets heel vervelends bij die nieuwe update is dat ik veel meer applicaties kwijt ben dan bij vorige updates, waaronder Internet Radio van Nokia zelf etc. Nog meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 23:21:
[...]

Lettertype had ik ook al geprobeerd 8)7
Thema wat ik gebruik is: Silver def. by PiZero.
Thanks. Ik gebruik Zen Aqua van Pizero...aangekocht voor een paar euro's...die theme is ook erg de moeite waard.
Nog iets heel vervelends bij die nieuwe update is dat ik veel meer applicaties kwijt ben dan bij vorige updates, waaronder Internet Radio van Nokia zelf etc. Nog meer mensen hier last van?
Internet Radio kun je via de N95 web browser vanaf Nokia website (apps) dl-en...heb ik ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
:( NSU geeft dat ik de nieuwste versie heb (21.0.016)

iemand een oplossing? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
spNk schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 00:02:
:( NSU geeft dat ik de nieuwste versie heb (21.0.016)

iemand een oplossing? :>
Ja, even zoeken, is gisteren nog langs gekomen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Ah gevonden.. thx. nu loopt ie alleen te zeuren dat batterij te zwak is terwijl ik hem aan de lader heb liggen :?

edit: lader unpluggen did the trick 8)

[ Voor 15% gewijzigd door spNk op 06-09-2008 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Shoot. Ik had een mooie online TV gids in m'n bookmarks staan, maar na de update is die natuurlijk weg. Het was een heerlijk simpele pagina, met de huidige en komende programma's per zender. De zenders in het overzicht kun je eenvoudig instellen. De pagina is, op de zenderlogootjes na, behoorlijk kaal en bevat geen javascript-drek of reclame of anderszinds overbodige zaken. Iemand die snapt welke ik bedoel? :) Of andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Fuzzillogic schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 02:38:
Shoot. Ik had een mooie online TV gids in m'n bookmarks staan, maar na de update is die natuurlijk weg. Het was een heerlijk simpele pagina, met de huidige en komende programma's per zender. De zenders in het overzicht kun je eenvoudig instellen. De pagina is, op de zenderlogootjes na, behoorlijk kaal en bevat geen javascript-drek of reclame of anderszinds overbodige zaken. Iemand die snapt welke ik bedoel? :) Of andere suggesties?
Ik heb er zelf twee in mijn favorieten staan, misschien bedoel je één van deze tv gidsen.
http://martijn.brothersinart.net/tv/
http://www.tvgids.mobi/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi, weet niet of het eerder gevraagd is, maar ik kan het echt niet vinden.
Ik heb gegoogled en daar stond dat je voor het onderstaande Nokia Theme Creator kan gebruiken, maar alle links om deze te downloaden zijn dood,

Dus mijn vraag is:

Is het mogelijke om je achtergrond zo in te stellen, dat hij hele scherm vult ?
Nu staat er onder en boven een grote balk, en dat vind ik niet echt mooi.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2008 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Fuzzillogic schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 02:38:
Misschien gids.omroep.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Barfman schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 08:34:
[...]

Ik heb er zelf twee in mijn favorieten staan, misschien bedoel je één van deze tv gidsen.
http://martijn.brothersinart.net/tv/
Ahh dat is hem! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:32
Sinds de update staat online delen ook op het scherm. Iemand enig idee hoe dat simpel weg te halen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Het uitvinken van Autom. opnieuw laden onder de instellingen van de browser werkt niet meer om te voorkomen dat bmw.prikpagina.nl een pagerefresh uitvoert. Als ik daar nu een tweede pagina open en er komt een refresh 'voorbij' (iets van elke 20 seconden) wordt deze tweede pagina geminimaliseerd en sta ik doodleuk weer op de startpagina. Behoorlijk irritant, helemaal als je dan ook nog een webbeheerder aanschrijft die lomp genoeg is om helemaal niet te reageren op e-mails. In de vorige FW 21 van m'n N95-1 werkte pagerefresh uitzetten wel. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Ik snap het even niet meer. Is de update voor de N95 8GB nou al uit of niet? Of alleen onofficieel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Ik heb net m'n abonnement verlengt. Heb nu de N95 8GB en krijg de Nokia N96.

Nu staat er dit in mijn bevestigings email:
Je hebt aangegeven dat je je huidige mobiele nummer wilt houden. Dat kan natuurlijk! Bij je bestelling ontvang je een sim-kaart met een nieuw en geactiveerd nummer. Hiermee kun je meteen bellen. Dit nieuwe nummer vervangt tijdelijk je bestaande nummer. Het nummer blijft actief tot je bestaande nummer verhuisd kan worden. Wij laten je per brief weten op welke datum we je tijdelijke vervangende nummer omzetten naar je bestaande nummer.

Kan ik dan even niet bellen met m'n oude nummer? Wat houd dit in?

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
MichaelK1985 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 13:37:
Ik heb net m'n abonnement verlengt. Heb nu de N95 8GB en krijg de Nokia N96.

Nu staat er dit in mijn bevestigings email:
Je hebt aangegeven dat je je huidige mobiele nummer wilt houden. Dat kan natuurlijk! Bij je bestelling ontvang je een sim-kaart met een nieuw en geactiveerd nummer. Hiermee kun je meteen bellen. Dit nieuwe nummer vervangt tijdelijk je bestaande nummer. Het nummer blijft actief tot je bestaande nummer verhuisd kan worden. Wij laten je per brief weten op welke datum we je tijdelijke vervangende nummer omzetten naar je bestaande nummer.

Kan ik dan even niet bellen met m'n oude nummer? Wat houd dit in?
Nee je kan niet bellen met je oude nummer totdat die actief is. Eigenlijk hoort deze vraag niet in dit topic thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 09:18:
Is het mogelijke om je achtergrond zo in te stellen, dat hij hele scherm vult ?
Nu staat er onder en boven een grote balk, en dat vind ik niet echt mooi.
Is deze theme misschien iets?

http://mobilepakistan.wor...i-theme-silver-by-pizero/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Sinds de nieuwe firmware, heb ik heel leuk een icoontje op het scherm staan van Online delen. (Onder de WLAN-Scan).
Sinds ik een foto heb geupload via mijn gsm naar mijn flickr account, is het online delen icoontje vervangen door een icoontje van Flickr, met daarbij een sterretje en een tekstballonnetje.

Iemand enig idee hoe ik dat weg krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Robbie T schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 16:20:
Sinds de nieuwe firmware, heb ik heel leuk een icoontje op het scherm staan van Online delen. (Onder de WLAN-Scan).
Sinds ik een foto heb geupload via mijn gsm naar mijn flickr account, is het online delen icoontje vervangen door een icoontje van Flickr, met daarbij een sterretje en een tekstballonnetje.

Iemand enig idee hoe ik dat weg krijg?
Het aantal beschikbare regels voor (imo) belangrijkere zaken zoals agenda en taken is in de loop der maanden fors afgenomen ja. Het stoort mij ook. Sinds de v12-software zijn er 3 regels verloren gegaan. De enige mogelijkheid om ze terug te krijgen is om te klagen op het Nokia forum vrees ik. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Flickr account verwijderen, dan zou het weg moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Barfman schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 17:20:
Ja dan krijg je ongetwijfeld het share online icoontje weer terug, dus of het daar beter van wordt?

Ik zag net wel een alternatieve shell voor S60, HandyShell. Momenteel in beta, het heeft her en der nog het "niet af"-gevoel, en het is shareware, maar het heeft ook wel een paar andere geinige features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Fuzzillogic schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 17:31:
[...]
Ik zag net wel een alternatieve shell voor S60, HandyShell. Momenteel in beta, het heeft her en der nog het "niet af"-gevoel, en het is shareware, maar het heeft ook wel een paar andere geinige features.
Hmm dat zou best wel eens iets erg interessants kunnen worden....ik houd 'm nauwlettend in de gaten vanaf nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Moet zeggen dat de update voor de n95-1 de telefoon een behoorlijk stukje sneller maakt!
Wel wil tomtom niet meer zo super draaien, maar dat zal ook een kwestie van wachten op een nieuwe versie zijn gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Eindelijk kunnen updaten, dit was niet mogelijk met een t-mobile branded N95, nu dus wel.

Het enige probleem dat ik nog heb is dat mijn GPS module, ook in de vrije natuur, vrijwel geen fix kan krijgen, ik heb (nog) geen web 'n walk abonnement, a-gps wel aangezet. Is de module niet helemaal goed of zijn er misschien truuks deze beter te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
spNk schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 18:43:
Moet zeggen dat de update voor de n95-1 de telefoon een behoorlijk stukje sneller maakt!
Wel wil tomtom niet meer zo super draaien, maar dat zal ook een kwestie van wachten op een nieuwe versie zijn gok ik.
TT draait bij mij op de nieuwste FW prima, zoals voorheen...geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 17:02:
[...]

Het aantal beschikbare regels voor (imo) belangrijkere zaken zoals agenda en taken is in de loop der maanden fors afgenomen ja. Het stoort mij ook. Sinds de v12-software zijn er 3 regels verloren gegaan. De enige mogelijkheid om ze terug te krijgen is om te klagen op het Nokia forum vrees ik. :(
Ik denk dat ik nog even stick met de v20 firmware, deze doet eigenlijk alles wat ik wil en heb nergens last van. Jouw comment en die van anderen hebben mij overgehaald. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Ik heb de volledige versie van Handy Shell geinstalleerd en ben er tot nu toe zeer tevreden over! Een kleine review :

- Handy Shell gebruikt weinig geheugen, en is lekker uitgebreid te configureren.

De werking...dus het switchen tussen hoofd-onderdelen Today, Apps en Contacts werkt zeer goed en snel. Ook kun je instellen na hoeveel tijd het beeld automatisch terugspringt op Handy Shell. Hierbij kun je uitzonderingen opnemen, zodat die app wel gewoon altijd in beeld blijft...bijvoorbeeld TomTom.

De functionaliteit van het Today scherm met Plugins (clock, app shortcuts, phone indicators/settings, calender) is vind ik veel beter dan het standaard scherm van de N95, zeker met de overbodige Zoek-functie, Wlan-scan en het nieuwe Share Online...welke ik geen van 3-en normaal gesproken gebruik. Nu heb ik hiervoor in de plaats 2 rijen met ieder 6 zelf te configureren shortcuts.

Bovenaan staat in het groot de tijd, met links eronder de datum in het klein. Jammer dat niet voor een analoge klok kan worden gekozen.

Onderaan worden de aanstaande afspraken e.d. weergegeven. Het lijkt erop dat er slechts 1 afspraak/reminder enz tegelijk wordt getoond, dat zou jammer zijn...een gemiste kans. Hopelijk in de toekomst....

Je kunt de verticale volgorde van de plugins zelf kiezen.

Op het Apps scherm kun je 12 apps kiezen waarvan mooi groot de iconen worden getoond.

Op het Contacts scherm kun je 12 contacten kwijt (4 meer dus dan bij de standaard Speed Dial). Per contact kun je het voorkeurnummer kiezen (mobiel, thuis, enz), en ook wat de standaard-actie is wanneer voor een contact wordt gekozen...meteen bellen, sms-en, of de keus weergeven.

Al met al een fijne applicatie. Er zullen ongetwijfeld met het verloop van tijd verbeteringen en aanvullingen op komen....dit is in ieder geval een prachtige oplossing voor het onhandige standaard today scherm van de N95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Barfman schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 17:20:
Dat is zeg maar net zoiets als je telefoon weggooien als je een keer geen verbinding omda thet netwerk bezet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 22:03:
Ik heb de volledige versie van Handy Shell geinstalleerd en ben er tot nu toe zeer tevreden over! Een kleine review :

- Handy Shell gebruikt weinig geheugen, en is lekker uitgebreid te configureren.

De werking...dus het switchen tussen hoofd-onderdelen Today, Apps en Contacts werkt zeer goed en snel. Ook kun je instellen na hoeveel tijd het beeld automatisch terugspringt op Handy Shell. Hierbij kun je uitzonderingen opnemen, zodat die app wel gewoon altijd in beeld blijft...bijvoorbeeld TomTom.

De functionaliteit van het Today scherm met Plugins (clock, app shortcuts, phone indicators/settings, calender) is vind ik veel beter dan het standaard scherm van de N95, zeker met de overbodige Zoek-functie, Wlan-scan en het nieuwe Share Online...welke ik geen van 3-en normaal gesproken gebruik. Nu heb ik hiervoor in de plaats 2 rijen met ieder 6 zelf te configureren shortcuts.

Bovenaan staat in het groot de tijd, met links eronder de datum in het klein. Jammer dat niet voor een analoge klok kan worden gekozen.

Onderaan worden de aanstaande afspraken e.d. weergegeven. Het lijkt erop dat er slechts 1 afspraak/reminder enz tegelijk wordt getoond, dat zou jammer zijn...een gemiste kans. Hopelijk in de toekomst....

Je kunt de verticale volgorde van de plugins zelf kiezen.

Op het Apps scherm kun je 12 apps kiezen waarvan mooi groot de iconen worden getoond.

Op het Contacts scherm kun je 12 contacten kwijt (4 meer dus dan bij de standaard Speed Dial). Per contact kun je het voorkeurnummer kiezen (mobiel, thuis, enz), en ook wat de standaard-actie is wanneer voor een contact wordt gekozen...meteen bellen, sms-en, of de keus weergeven.

Al met al een fijne applicatie. Er zullen ongetwijfeld met het verloop van tijd verbeteringen en aanvullingen op komen....dit is in ieder geval een prachtige oplossing voor het onhandige standaard today scherm van de N95.
Thanks voor de tip! Net deze tool ook geinstalleerd en de eerste indruk: Helemaal top! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SandaX schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 19:56:

Het enige probleem dat ik nog heb is dat mijn GPS module, ook in de vrije natuur, vrijwel geen fix kan krijgen, ik heb (nog) geen web 'n walk abonnement, a-gps wel aangezet. Is de module niet helemaal goed of zijn er misschien truuks deze beter te laten werken?
Het duurt inderdaad een aardig tijdje (al valt dat imho best wel mee) zonder AGPS om een fix te krijgen. AGPS aanzetten zonder internetabonnement is quite useless. Zet maar weer uit, de fix zal dan wel komen al kost het sowieso wel wat tijd. Keywords: Beetje geduld hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las net op het Nokia forum dat het met de nieuwste firmware het niet meer mogelijk is (Nokia duidt dat aan als een fix) om gekraakte apps te installeren. Ik ben geen superheilig boontje maar koop (bijna) al mijn N95-apps zoals het hoort, toch een aandachtspuntje dacht ik zo voor diegenen die het interesseert. ;)

Quote van de thread in kwestie:
dats da whole idea. to stop u from installing cracked applications so therefore it aint a bug lol. it classed as a FIX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Robbie T schreef op zondag 07 september 2008 @ 02:46:
[...]

Dat is zeg maar net zoiets als je telefoon weggooien als je een keer geen verbinding omda thet netwerk bezet is.
Volgens mij kan jij beter is nuttigs vertellen als je uitgestapt bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 11:06:
Ik las net op het Nokia forum dat het met de nieuwste firmware het niet meer mogelijk is (Nokia duidt dat aan als een fix) om gekraakte apps te installeren. Ik ben geen superheilig boontje maar koop (bijna) al mijn N95-apps zoals het hoort, toch een aandachtspuntje dacht ik zo voor diegenen die het interesseert. ;)

Quote van de thread in kwestie:

[...]
Werkt gewoon hoor de hack op de nieuwe firmware _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 11:06:

[...]
Geen problemen hier :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 15:13
Ok, ik heb dus sinds een paar dagen de N95 8GB :) Leuk dingetje en wereld van verschil vergeleken met me oude D500. Omdat ik Route 66 wilde installeren heb ik dus de PC Suite geïnstalleerd van de DVD. Het e.e.a. dus geïnstalleerd en kreeg wat BSOD's als ik tijdens het kopiëren/installeren aan het browsen was op de PC op internet....

Enfin, 's avonds ga ik gamen op de PC en wat blijkt, na een paar minuten krijg ik rare kleuren in beeld en loopt iedere game vast :o Omdat de installatie van PC Suite de enige verandering was sinds dagen op de PC heb ik het weer verwijderd, maar helaas het werkte nog steeds niet, ook nieuwe videokaart drivers geprobeerd, ook niks, zelfs overclock teruggezet naar default, maar als ik in Vista bootte geen problemen dus het was geen hardware probleem. Maar goed uiteindelijk XP met System Restore teruggezet naar een dag voordat ik die Nokia software installeerde en probleem opgelost...

Erg vreemd dus en ik kon er helemaal niks over vinden op het net. Heeft iemand van jullie toevallig hier iets over gelezen of zelf mee te maken gehad? Ik ben dus nu een beetje huiverig over PC Suite, want die software heb ik toch echt nodig mocht ik weer wat willen installeren.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zänker
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-03 17:07
Voor degenen die online delen of andere regels van het standby scherm willen verwijderen: je moet je firmware hacken en dan volgens de volgende thread kun je elke regel weghalen die je wilt:
http://www.symbian-freak....&highlight=change+standby
online share is deze regel: 7fa70020-0200-01-00-00000000
Heb zelf ook search weggegooid. zo is er weer redelijk veel ruimte voor je calender enzo. Ik kan zelf de nieuwe firmware wel aanraden. Hij lijkt toch wel wat sneller en stabieler te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch maar besloten om dit toestel terug te brengen. Heb hem nog maar 3 dagen.

Voor mij geen N95-2. Wat een klotetoestel. Ding voelt aan alsof ik hem op de kermis heb gewonnen, zit speling op het schuifmechanisme en het batterijvakje en kraakt aan alle kanten.
Menu's hebben soms vertraging als je ze opent en sommige opties zitten veel te diep in het menu begraven. En dan ook nog heel de tijd het gezeur dat de geldigheidsduur certificaat verstreken is, als ik iets wil installeren.

Zware tegenvaller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Barfman schreef op zondag 07 september 2008 @ 11:20:
[...]

Volgens mij kan jij beter iets nuttigs vertellen als je uitgeslapen bent :P
Ik neem aan dat je dit bedoeld ^?

Maar jij hebt het over weggooien van iets wat ik gebruik. Euh, ik gebruik het. Waarom zou ik het dan weggooien.

Ik trok deze vergelijking omdat iets wat je wel gebruikt, maar waar je een klein minpuntje aan hebt gevonden, of omdat het even niet doet wat je wil, je het maar weg zou moeten gooien.
Dat is dus niet waar het om gaat ;), anders zou ik nog veel meer weg kunnen gooien. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
Ik heb een probleem met mijn nokia 95 8GB, het geluid valt tijdens het bellen namelijk regelmatig weg. Als ik hem dan op speaker zet hoor ik wel alles. Is mijn speaker nu kapot en is dit de enige verklaring hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 13:26:
[...]

Voor mij geen N95-2. Wat een klotetoestel. Ding voelt aan alsof ik hem op de kermis heb gewonnen, zit speling op het schuifmechanisme en het batterijvakje en kraakt aan alle kanten.
Menu's hebben soms vertraging als je ze opent en sommige opties zitten veel te diep in het menu begraven. En dan ook nog heel de tijd het gezeur dat de geldigheidsduur certificaat verstreken is, als ik iets wil installeren.

Zware tegenvaller
Wat een klotetoestel= Jou mening. Heb er zelf al een paar maanden een en kan me totaal niet vinden in die dingen die jij aangeeft. Vind het een supertoestel! Dus lijkt me eerder een slechte batch of maandagmorgen productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

thriller schreef op zondag 07 september 2008 @ 13:55:
Ik heb een probleem met mijn nokia 95 8GB, het geluid valt tijdens het bellen namelijk regelmatig weg. Als ik hem dan op speaker zet hoor ik wel alles. Is mijn speaker nu kapot en is dit de enige verklaring hiervoor?
vermoedelijk een los contactje ja, ik zou even langs kijken of je nog winkel garantie hebt. en anders gewoon naar het nokia service center bij je in de buurt gaan.
Pagina: 1 ... 33 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De laatste tijd worden er veel vragen in dit topic gedumpt zonder enige vorm van eigen inzet. Gelieve eerst te zoeken, ook in deel 8, en daarna pas je vraag te stellen. Vermeld bij je vraag meteen wat je hebt onderzocht en geprobeerd en waarom het niet lijkt te werken.