Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 13:50:
- In alle opzichten is het optimale OS voor mijn desktop Windows 2000 Prof. Nokia PC Suite support alleen XP-SP2 en hoger. Agenda syncen is voor mijn toch een must, en het is van de zotte dat ik mijn OS moet upgraden of 3rd party apps moet gaan zoeken en installeren om dat te doen.
Ik ben het met je eens dat bij Windows-software vaak de lat hoog wordt gelegd voor onduidelijke redenen - zoveel verschil tussen Win2k en XP is er nou ook weer niet. Otoh vind ik het - afgezien van kostenplaatje - ook weer gejammer als je zegt dat XP suckt en win2k heerst. Zet de theming service uit in XP en het lijkt net win2k.
Win2k is 8 jaar oud. Ik vind het niet zo vreemd dat ze daar geen support meer voor geven. Maar voor Linux doet Nokia zich ook geen moeite, terwijl ze notabene zelf Linux gebruiken voor de internet tablets. Dat zal voor WinMob/Microsoft niet anders zijn

De menu-indeling is waardeloos. Bijvoorbeeld: sinds wanneer is 'Web' geen toepassing, maar staat het gewoon in de main menu? Waarom staat Bluetooth niet onder connectiviteit, is dat soms iets anders? Wat is 'instrumenten' uberhaupt voor een ongepast woord? Waarom staat 'Media' onder Toepassingen, en staat 'Muziek' nog een keer in het main menu (muziek is toch ook media?)?
Het probleem met dit soort hierarchische menuutjes is dat veel zaken in meerdere categorieën geplaatst kunnen worden. Granted, de standaardindeling is ook niet logisch. Boejuh, even ergens je eigen indeling maken is toch ook zo gepiept.
- Gisteren kon ik geen berichten meer verzenden en ontvangen: "geheugen vol". Alle SMS'jes gewist - en dat is niet tof - en nog steeds dezelfde melding! Ik had genoeg RAM over, ook genoeg op mijn telefoon- en massageheugen. Moest hard-resetten.
Dat suckt idd. Een bug dus.
Somehow duurt het editen van een playlist uren (mn bij deleten van items uit de list), en 'eventjes' browsen van de afbeeldingen is ook niet echt mogelijk. Als ik iets op mass memory zet, moeten meteen alle gegevens zo veel mogelijk worden opgenomen in alle applicaties op te telefoon, tenzij ik een attrib -h doe.
De music player vind ik ook niet fijn. Behoorlijk stom dat er zelfs geen support is voor OGG Vorbis, zelfs niet als je MMF-codec installeert.
Dat afbeeldingen automatisch opgenomen worden in de index vind ik niet heel vreemd tho. Gaan zoeken naar je plaatjes is ook geen pretje.
- Dat geouwehoer met het signen van apps die je wil installeren.
Helemaal mee eens. Het zit me ook dwars, en bij de aanschaf van m'n volgende mobiel zal een soortgelijk systeem een keiharde dealbreaker zijn.
Tevens erg jammer dat er niet standaard de mogelijkheid is xls/doc/ppt te editen.
Het is een multimedia-mobiel. Niet direct voor zakelijk gebruik bedoeld. Wat ik irritanter vind is dat er geen ODF-support is.
Kortom, ik ga (zodra de financien het toelaten) weer terug naar een WM-based PDA, prolly de HTC TP. Uit de HTC P3300 (je weet wel, dat ding met 0.01x de specificaties van de N95 8GB) kon ik veel meer halen!
Ach, WinMob heeft ook weer andere onhebbelijkheden. En er zijn toch ook WinMob-toestellen met het restrictive sign-software-gezeik? Van de regen in de drup.