"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Verwijderd
De pc geeft na het installeren van de driver/hardware het volgende aan:
Nokia N95 8GB USB Phone Parent
Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het apparaat. Onherstelbare fout bij installatie.
Ik heb al paar keer dit opnieuw gedaan en het blijft maar komen..
Maar heb je het ook tussentijds verwijderd? PC Suite installeert een hele berg drek, spit de lijst dus goed door bij het uninstallen en trap alles van Nokia eens weg. Vergeet de PC connectivity zut en cable drivers vooral niet.Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 00:52:
Jaa ik heb PC suite van de CD al een paar keer geinstalleerd, ook die van internet heb ik er al 2 keer op gezet..
Ja door bij instellingen een zelf gedefineerde toegangspunt aan te geven... Wil je dat ie toch bijv thuis eerst wlan pakt, dan moet je 'psiloc connect' doen ofzo.hav0c schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 08:50:
Is het mogelijk om niet iedere keer als je de browser start de vraag te krijgen of je verbinding wil maken?
Verwijderd
Op mijn N95 zat de trial van 3 dagen voor (gesproken) navigatie. In de auto gebruik ik meestal een losse tomtom, maar de navigatie op de N95 zou van pas kunnen komen op de fiets en te voet. Nu kun je er voor kiezen om de navigatie te kopen en ik vond hier al ergens dat zoiets 70 euro kost voor 3 jaar. Valt wel mee dus, maar ik vraag me toch nog een paar dingen af:
- In het navigatiemenu kun je kiezen uit een aantal vervoersmogelijkheden (per auto, fiets en boot..), maar ik hoorde van andere gebruikers dat als je eenmaal gaat navigeren, je rustig met je fiets de A4 op wordt gestuurd. Niet echt relaxed dus. Ik heb dat niet geprobeerd met m'n trial, dus weet niet of dat echt zo is.
- sommige (fiets) routeplanners bieden de mogelijkheid om een route als gpx file (geloof ik) in je gps te zetten. Mijn vraag is: kan dat met de N95 ook?
Hebben jullie andere adviezen?
Ik heb een soortgelijk probleem. Zie paar pagina's terug. Ik heb me telefoon terug gestuurd. Bij mij zaten er nog wat andere dingen bij: volume knop op moederbord was afgebroken, 9 werkte niet en de ophang toets was een 9. Camera shutter was het *.. Verwacht heb een dezer dagen weer terug. Dan zien we wel wat er mee gebeurd is.koentjuh schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 09:46:
Ik heb sinds een paar weken last van het volgende. Mijn bijna 1 jaar oude nokia N95 begint kleine kuren te vertonen. De belknop (die groene) en de blauwe knop rechts onder het scherm weigeren 9 van de 10 keer dienst. Echter, ze 'voelen' wel werkend aan. Enige idee of het een bekend probleem is?
Het is nogal storend, aangezien je vooral de groene belknop best veel gebruikt bij een telefoonIrritante is dat het soms gewoon perfect werkt. Zul je zien dat wanneer ik langs de winkel ga, er niks aan de hand is en de verkoper weinig kan doen.
edit: Ik neem aan dat dit onder de standaard garantie van 24 maanden valt? Vind het overigens wel schandelijk, amper een jaar oud en sommige toetsen weigeren al. Maargoed, kan natuurlijk een rotte appel zijn. Klinkt niet echt als een structureel probleem als ik zo rond google.
Kreeg trouens net een mail op een spam adres van me, met mail van nokia om naar die site te gaan en kans te maken... Waarschijnlijk krijg je die als je op de niewusbrief bent aangemeld... Ben beneiwud of we niet te vroeg alles hebben unlocked en dat we niet meer meedoenBarfman schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:07:
[...]
Nee, ik heb hem nog niet binnen. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren.
Verwijderd
Het probleem ligt niet zo zeer bij de PC suite maar bij de drivers die niet geinstalleerd kunnen worden.. Kan dat opgelost worden door alle nokia zooi eraf te gooien?Fuzzillogic schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 09:57:
[...]
Maar heb je het ook tussentijds verwijderd? PC Suite installeert een hele berg drek, spit de lijst dus goed door bij het uninstallen en trap alles van Nokia eens weg. Vergeet de PC connectivity zut en cable drivers vooral niet.
Ik denk dat je GPS antenne stuk is. Ik had het nl ook. Kreeg echt bijna nooit een fix, de satellieten vond hij wel (5 blokjes onder mekaar). Afgelopen maandag naar PHC Telecom in Eindhoven geweest en het probleem voorgelegd. Antenne werd vervangen en voila, na 5-10 seconden direct een fix. Zo SNEL had ie nooit gewerkt dus ik was hartstikke blij.dkawa schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 23:29:
[...]
Ben sinds vorige week terug van vakantie en probeerde van de week weer eens een fix te krijgen maar dat lukt niet echt. Vandaar wel een aantal fixjes gehad maar niet constant...
Kan de GPS module stuk zijn? Hij vind wel satellieten (elke keer 5 stuks) maar het balkje wordt geen balkje....
De antenne zit onderaan het toestel bij de oplaad connector en microfoon... Is binnen 5 minuten gerepareerd...
succes!!
Ben het nu aan het configureren...Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 17:34:
Al iemand die http://mymobilesite.net/ gebruikt?
Dat is gewoon cóól! Nokia is goed bezig
[ Voor 107% gewijzigd door pven op 15-08-2008 16:45 ]
Hey Mau_Maus, ik ben nieuwsgierig naar wat je nu gaat aanschaffen en de reden van een eventuele overstap naar een ander type of merk?Mau_Maus schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 23:13:
Liefhebbers? Stiekem kwijlend meekijkende mensen, maar die nog geen N95 hebben?
Met een beetje pijn ga ik hem wegdoen... Reden? Ik moet me Belcompany-cadeaubonnen binnenkort opmaken... Dus maar weer een nieuw toestelletje... Ik zal je nooit vergeten N95haha
V&A aangeboden: Nokia N95 met Accessoires!
Let niet op spelling
Ik denk de htc touch pro. Niet zo zeer voor Windows media... Maar weer nieuwe uitdaging. Laatste keer Windows mobiel was, met 2003 versie... Met een AH PDA haha. Dus lijkt me wel weer leuk...Megalodon_67 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 23:44:
[...]
Hey Mau_Maus, ik ben nieuwsgierig naar wat je nu gaat aanschaffen en de reden van een eventuele overstap naar een ander type of merk?
Alles bevalt me aan die pro. Ik hoop dat ik weer vergelijkbare apps kan vinden enzo, maar dat lukt vast wel. N96 is voor mij niet interessant. Bied te weinig tegen over N95. Ik heb al tv erop.. Wat ook op de htc kan (slingplayer). Maarja vooral omdat het weer gaat kriebelen, en moet van die bonnen van van 370 euro...
Gewoon allerlei kleine redenen.. maar ik had met gemak nog een jaar met de N95 verder gekund...
Aha, ok. Ik ben ook enigzins geinteresseerd in hoe Windows Mobile zou bevallen want de N95 met z'n Symbian OS is m'n eerste smartphone, ik heb hiervoor 7 jaar een Motorola V3690 gehad.Mau_Maus schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 23:50:
[...]
Ik denk de htc touch pro. Niet zo zeer voor Windows media... Maar weer nieuwe uitdaging. Laatste keer Windows mobiel was, met 2003 versie... Met een AH PDA haha. Dus lijkt me wel weer leuk...
Alles bevalt me aan die pro. Ik hoop dat ik weer vergelijkbare apps kan vinden enzo, maar dat lukt vast wel. N96 is voor mij niet interessant. Bied te weinig tegen over N95. Ik heb al tv erop.. Wat ook op de htc kan (slingplayer). Maarja vooral omdat het weer gaat kriebelen, en moet van die bonnen van van 370 euro...
Gewoon allerlei kleine redenen.. maar ik had met gemak nog een jaar met de N95 verder gekund...
En aangezien ik op de pc een 'Windowsman' ben (ik draai al meer dan 3 jaar Vista vanaf de eerste builds) zou ik de verschillen tussen Symbian en WM wel eens willen weten. Plaats over een tijdje eens een reviewtje hier m.b.t. de voor- en nadelen van je nieuwe HTC t.o.v. de N95 en Symbian vs WM als je zin hebt?
Naja moet je me eerst helpen verkopenMegalodon_67 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 00:34:
[...]
Aha, ok. Ik ben ook enigzins geinteresseerd in hoe Windows Mobile zou bevallen want de N95 met z'n Symbian OS is m'n eerste smartphone, ik heb hiervoor 7 jaar een Motorola V3690 gehad.![]()
En aangezien ik op de pc een 'Windowsman' ben (ik draai al meer dan 3 jaar Vista vanaf de eerste builds) zou ik de verschillen tussen Symbian en WM wel eens willen weten. Plaats over een tijdje eens een reviewtje hier m.b.t. de voor- en nadelen van je nieuwe HTC t.o.v. de N95 en Symbian vs WM als je zin hebt?
Maar het blijven toch meningen, en ik vind ze beide positieve dingen hebben en negatieve...
Mocht ik nou echt WOW vinden, dan hoor je het zeker.
Ik moet zeggen, ik heb nu 2 jaar Symbian gehad (1 jaar N80, 1 jaar N95), en heb het wel een beetje gezien. Wat ik al eerder postte, het tweakbaarheidsgehalte van Symbian is m.i. te laag. Wat me nog het meest tegenstaat is het standbyscherm: daar kun je gewoon helemaal niets mee, behalve met een hack wat zaken uitzetten. Toegegeven, Symbian 9.3 brengt daar verandering in, maar voor mij te laat.
Wat me verder is tegengevallen: de traagheid van de menu's en het openen van de contactenlijst, hoewel op de N80 meer dan op de N95. Wellicht dat dat in nieuwere toestellen nog beter gaat worden.
Extra extra read all about it.....Mau_Maus schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 23:13:
Liefhebbers? Stiekem kwijlend meekijkende mensen, maar die nog geen N95 hebben?
Met een beetje pijn ga ik hem wegdoen... Reden? Ik moet me Belcompany-cadeaubonnen binnenkort opmaken... Dus maar weer een nieuw toestelletje... Ik zal je nooit vergeten N95haha
V&A aangeboden: Nokia N95 met Accessoires!
Let niet op spelling
Ps Heb jij ook naar de nieuwste Samsung Ominia en i8510 gekeken? Ook op basis van Symbian...en zeer compleet.
En tweakbaarheid was toch goed genoeg naar mijn wensen. Ik heb hem ook nooit gehackt. Want de voordelen vond ik te weinig.
En nee, de htc touch pro is voor mij nu de enige optie
Maar ik moet hem wel verkopen... Ik heb geen geld... haha. En liever nu dan laten wegrotten als 2de toestel... Dan maak ik er liever iemand anders blij mee... Want dat verdient ie niet
Maarja ik heb nog weinig biedingen gehad
[ Voor 5% gewijzigd door Mau_Maus op 15-08-2008 11:07 ]
Verwijderd
Lullig voor je, maar dit topic gaat over de technische aspecten van de N95 en niet over abonnementen bij T-mobile.
[ Voor 101% gewijzigd door pven op 15-08-2008 11:42 ]
Daar hebben we TR's voor ...
[ Voor 98% gewijzigd door pven op 15-08-2008 16:42 ]
Ja maar toch een leuk 2e toestel voor er bij...Mau_Maus schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:03:
Naja als je die touch flo interface gebruikt is die ook niet super snel. Maar je kan die altijd weg halen.
En tweakbaarheid was toch goed genoeg naar mijn wensen. Ik heb hem ook nooit gehackt. Want de voordelen vond ik te weinig.
En nee, de htc touch pro is voor mij nu de enige optieOok avontuur op WM storten enzo, maar allerlei aspecten.
Maar ik moet hem wel verkopen... Ik heb geen geld... haha. En liever nu dan laten wegrotten als 2de toestel... Dan maak ik er liever iemand anders blij mee... Want dat verdient ie niet
Ik heb laatst de N95 van mijn zwager verkocht voor net onder de eur 200,--. Dit was wel zonder originele doos, aankoopbon, headset. Alleen de videokabel, standaard Nokia 1GB kaartje, en laadkabel zaten erbij.Maarja ik heb nog weinig biedingen gehadHij is ook wel vrij duur neergezet, maar he bied nou gewoon wat
! haha.
Daar hebben we http://tweakers.net/aanbod voor
[ Voor 132% gewijzigd door pven op 15-08-2008 16:44 ]
Het was inderdaad om aan te geven welke prijs wordt betaald voor een N95 in een redelijk kale uitvoering. Zelf zou ik altijd voor een toestel incl extra accessoires gaan. Het maakt het plezier van het toestel vaak des te groter.Mau_Maus schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:50:
[...]
Ja dat is ook een erg mooie prijs... Maar goed ik doe er veel bij... Kan alleen doos en boekje niet vinden, Maar die is digitaal te krijgen.
Maar extra erbij:
originele autolader, tripod, bluetoothset, 2de oplader, frontjes, backs, hoesjes, extra toetsen enzo...
Ik weet er alles van. Heb ondertussen 25+ mobieltjes gehad en allemaal ook weer verkocht om een nieuw toestel aan te schaffen. Het blijft een leuke hobbyIk heb de bon nog. Geen problemen met toestel. En natuurlijk 9 progjes waarvan 6 gekocht en 3 gratis. Maar toch licenties, die je niet meer nu snel nog gratis kan krijgen. Tis flink hoor, heb in vetrleden al dingen door verkoopt, maar wat daar staat was orgineel voor mij over de 1000, als het niet meer is. Maar goed... Ik zie wel wat ze bieden.
edit : onnodig geneuzel weg geknipt.
[ Voor 15% gewijzigd door dafmay op 15-08-2008 15:09 ]
Verwijderd
Morgen Decibel dus moet toch weer een korte impressie maken en dit keer gelieve wat anders dan het eeuwige gekraak
Verwijderd
Hoeveel onderzoek heb je zelf gedaan?Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:04:
Op dit moment heb ik de Nokia N95 8GB. Weet iemand of het verschil tussen deze telefoon en de nieuwe Nokia N96 groot is?
Beetje erg lui dit... 16 gb intern.. dvb-h...en dat vind ik de grootste veranderingen.
Geen 3D chip, digitaal kompas, FP2. Dat eerste vind ik opmerkelijk, ik vraag me af wat dat doet met de beeldkwaliteit in spellen. Digitaal kompas lijkt me wel fijn, zeker als voetganger.Mau_Maus schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:19:
[...]
Hoeveel onderzoek heb je zelf gedaan?
Beetje erg lui dit... 16 gb intern.. dvb-h...en dat vind ik de grootste veranderingen.
Kan het zo zijn dat FP2 nog voor de N95/N82 komt? Als een firmware update?Fuzzillogic schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:46:
[...]
Geen 3D chip, digitaal kompas, FP2. Dat eerste vind ik opmerkelijk, ik vraag me af wat dat doet met de beeldkwaliteit in spellen. Digitaal kompas lijkt me wel fijn, zeker als voetganger.
Ben Symbian na 4 jaar ook best zat. De N96 brengt niets nieuws
dus hier op wachten heeft ook geen zin. Ik ga dus ook htc een kans geven!
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Lijkt me stug, dan hadden ze ook de website niet online moeten doen.Mau_Maus schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:43:
[...]
Kreeg trouens net een mail op een spam adres van me, met mail van nokia om naar die site te gaan en kans te maken... Waarschijnlijk krijg je die als je op de niewusbrief bent aangemeld... Ben beneiwud of we niet te vroeg alles hebben unlocked en dat we niet meer meedoen
Wat is er eigenlijk mis met Symbian? Het enige bezwaar wat ik kan bedenken dat er niet erg veel (gratis) software voor is.robbinonline schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 00:41:
Ik ga ook over naar de htc pro.
Ben Symbian na 4 jaar ook best zat. De N96 brengt niets nieuws
dus hier op wachten heeft ook geen zin. Ik ga dus ook htc een kans geven!
Verwijderd
Ja ach, velen onder ons weten wij de "test" software makkelijk te vindennokiaan958GB schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 00:00:
[...]
Wat is er eigenlijk mis met Symbian? Het enige bezwaar wat ik kan bedenken dat er niet erg veel (gratis) software voor is.
De slider heeft speling alle kanten op, ook als hij open of dicht is, moet ik er dan gewoon mee naar een service point ofzo?
En er zitten nu al schaafplekken boven het beeldscherm op de bovenkant. Terwijl ik de telefoon uiterst voorzichtig behandel, en alleen maar in mijn broekzak steek (heb net ene hoesje gekocht)
Bagger dat nokia dit zo afleverd, ik verwachtte toch echt betere kwaliteit, denken jullie dat ik hem kan omruilen voor een nieuwe?
Ligt toch echt aan je gebruik.. Ik heb hem sinds de release.. al 1,5 jaar dus (wel de normale N95)... En 0 krassen en 0 slider probleem... En dat van die slider is bekend opzich, hoeveel heb je zelf al gezocht?JefSnare schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 20:49:
Ik heb nu de Nokia N95 8GB ruim 2 weken, en ik begin er steeds meer van te balen!
De slider heeft speling alle kanten op, ook als hij open of dicht is, moet ik er dan gewoon mee naar een service point ofzo?
En er zitten nu al schaafplekken boven het beeldscherm op de bovenkant. Terwijl ik de telefoon uiterst voorzichtig behandel, en alleen maar in mijn broekzak steek (heb net ene hoesje gekocht)
Bagger dat nokia dit zo afleverd, ik verwachtte toch echt betere kwaliteit, denken jullie dat ik hem kan omruilen voor een nieuwe?
Beetje makkelijk nokia de schuld te geven voor krassen...
Vind ik ook, heb de 8GB versie nu bijna 1 jaar, maar er zitten echt geen krassen op. Mensen die krassen op hun scherm hebben, is dat zelf te verwijten.Mau_Maus schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:03:
[...]
Ligt toch echt aan je gebruik.. Ik heb hem sinds de release.. al 1,5 jaar dus (wel de normale N95)... En 0 krassen en 0 slider probleem... En dat van die slider is bekend opzich, hoeveel heb je zelf al gezocht?
Beetje makkelijk nokia de schuld te geven voor krassen...

Science is stranger than fiction
Ik heb er ook redelijk wat krasjes op, maar moet meteen toegeven dat ik hem dan ook echt gebruik en er niet echt voorzichtig mee om ga.Barfman schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:07:
[...]
Vind ik ook, heb de 8GB versie nu bijna 1 jaar, maar er zitten echt geen krassen op. Mensen die krassen op hun scherm hebben, is dat zelf te verwijten.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Slider speling is een zeer bekend probleem, maar is goed op te lossen door een NSP.JefSnare schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 20:49:
Ik heb nu de Nokia N95 8GB ruim 2 weken, en ik begin er steeds meer van te balen!
....
Schaafplekken/krassen hebben toch echt met jouw gebruik te maken. Ik heb mijn N95 al sinds mei 2007 en er zit geen enkel krasje op!
ik heb ook de N95 8gb, en hij heeft een kleine speling van nog geen mm denk ik.
Hij heeft de speling alleen naar boven toe (dus om keypad open te doen) en niet naar beneden (muziek knopjes) is dat bij jullie ook het geval?
Of is deze speling ook te klein voor een NSP?
edit: in de muziek stand heeft het toestel helemaal geen speling en in keypad stand wel
[ Voor 12% gewijzigd door superblaag op 18-08-2008 21:38 ]
https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.
Zonder gezeik kosteloos een nieuw display er in!
Als de speling dusdanig is dat ie je irriteert zou ik naar een NSP gaan. Ik heb ook lange tijd speling gehad op m'n N95 dat ik oplostte met een klein stukje tape, maar toen er een tweede speling bij kwam (aan bovenzijde) en er echte klappergeluiden kwamen tijdens intensief gebruik zoals internetten ben ik naar Kreuze Telecom te Beek gegaan. Daar liep ik na ca. 15 minuten naar buiten met een nieuwe slider, uiteraard onder garantie.superblaag schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:35:
Wat is "normaal" voor de speling en de slider?
Hij heeft de speling alleen naar boven toe (dus om keypad open te doen) en niet naar beneden (muziek knopjes) is dat bij jullie ook het geval?
edit: in de muziek stand heeft het toestel helemaal geen speling en in keypad stand wel
Verwijderd
Verwijderd
Een klein beetje speling is altijd gezond. Als het allemaal strak slidet heb je niet meer nodig dan een zandkorreltje om het hele apparaat uit de rails te duwen.superblaag schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:35:
Wat is "normaal" voor de speling en de slider?
Als je hem uitschuift, dan heen en weer zwaait en hem dan hoort rammelen omdat er zo veel speling in zit, is dat volgens mij een goede indicator bij de bepaling of de speling 'te' is.
Speling in verschillende soorten en maten kan heel makkelijk. Door de vorm van het vuiltje wat er tussen zit bijvoorbeeld. Over het algemeen is er geen speling als hij helemaal ingeschoven zit of helemaal uitgeschoven, alleen daar tussenin.
(wat is het heerlijk om een dinsdagochtend vrij te zijn :-))
Op vakantie op een gegeven moment de simkaart omgewisseld, en toen ik de gsm weer wou aanzetten, duurde het al langer dan normaal.
De achtergrondverlichting ging wel branden, maar het scherm bleef zwarten en alleen de verlichting van de navigatietoetsen ging branden.
Heb em daar weggebracht, laten maken.
En vervolgens na een weekje kreeg ik de hele tijd de melding: Simkaart plaatsen.
Vervolgens in nederland maar de telefoon weer naar het repair punt gebracht..
Ik heb de telefoon inmiddels al open gemaakt en het slider-mechanisme uit elkaar om de vuiligheid/stof e.d. er tussen uit te halen, maar waarmee kan ik de slider het beste smeren?
Verwijderd
Ik heb 't idee dat mijn hele GPS niet werkt, ook bij mijn navigatie programa werkt het niet.
Wat kan dit zijn?
Alvast bedankt
- staat de interne gps module aan? (settings>general>positioning>methods)Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:13:
Ik heb een probleem met mijn interne gps. Als ik buiten sta met de slider open en ga naar positie > opties > satellietstatus krijg ik heel vaak 'geen sateliet gevonden'. Ook krijg ik vaak de melding wachten op GPS, en dit blijft daar gewoon staan.
Ik heb 't idee dat mijn hele GPS niet werkt, ook bij mijn navigatie programa werkt het niet.
Wat kan dit zijn?
Alvast bedankt
- de 1e keer een fix krijgen kan soms lang duren (1-10 minuten)...dus buiten gaan staan en geduld...
- je hebt niet heel toevallig een "nepper" uit Azie? Er zijn namelijk toestellen in omloop zonder gps module
Verwijderd
-Stond al aandafmay schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:51:
[...]
- staat de interne gps module aan? (settings>general>positioning>methods)
- de 1e keer een fix krijgen kan soms lang duren (1-10 minuten)...dus buiten gaan staan en geduld...
- je hebt niet heel toevallig een "nepper" uit Azie? Er zijn namelijk toestellen in omloop zonder gps module
-Heb het echt lang geprobeerd
-Khoop niet dat Hi me een nepper heeft opgestuurd
Dus het probleem is nog niet opgelost helaas..
Verwijderd
Ik niet. Ik kreeg die melding ook een tijdje geleden. SIM eruit gehaald, luchtspuitbus (of hoe dat ook heet) over de contactpunten, beetje extra blazen enzovoort. Kaartje er weer in gedaan en nooit meer die melding gehad. Zelf een beetje pielen heeft tot nu toe een aantal bezoekjes aan een NSP voorkomen.Robbie T schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:51:
En vervolgens na een weekje kreeg ik de hele tijd de melding: Simkaart plaatsen.
Vervolgens in nederland maar de telefoon weer naar het repair punt gebracht..
Mijn 1,5 jaar oude N95-1 heeft overigens al 3 aanvallen (omvallen) van een vol glas (rode) wijn volledig overleefd. De USB-aansluiting was het laatste onderdeel wat tijdelijk dood was en weer funtioneerde, dat duurde 3 dagen. Eigenlijk is het een supertoestel wat vrijwel alles overleeft. Bij mij althans wel dus ik vind het soms raar te lezen wat hier allemaal met het toestel gebeurt en waar al die klachten vandaan komen......
Mkay, ik ben zelf nog even bezig geweest en de slider loopt nu weer soepel. Er zat gewoon veel vuiligheid in. Voor de mensen die het ook zelf aan durven:Zip McOccup schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:05:
Na 1,5 jaar telefoneren met mijn N95 merk ik dat de slider toch steeds stroever open en dicht gaat. Zijn er mensen met dezelfde ervaring? en wat doen jullie eraan?
Ik heb de telefoon inmiddels al open gemaakt en het slider-mechanisme uit elkaar om de vuiligheid/stof e.d. er tussen uit te halen, maar waarmee kan ik de slider het beste smeren?
Allereerst schakel je telefoon uit en verwijder het batterijkapje en de batterij zelf.
Verwijder de kap. Dit gaat vrij eenvoudig. Begin aan 1 kant en druk met je nagel/schroevendraaier de kap over de rand heen. Doe het zelfde aan de andere kant en je kan de kap voorzichtig verwijderen.
Aan de binnenkant van de kap zitten 6 plakkers. Zorg ervoor dat deze niet vies worden.
Nu kan je duidelijk het slider mechanisme zien zitten. Dit zijn twee metalen stukjes rails. 1 aan elke kant. Deze rails zitten vast met 3 kleine Torx schroefjes. Schroef de rails los en verwijder ze.
Als de rails weg zijn, zie je dat het scherm nog vast zit aan de behuizing; de groef langs de zijkant van het schermpje valt in glijlagers van wit kunststof (POM) aan de behuizing. Door nu het scherm voorzichtig naar links te drukken, kan je de rechter kant van het scherm uit het kunststof lager halen.
Nu kan je het scherm van de onderunit scheiden. Wees voorzichtig. Het scherm en de onderste unit zitten nog aan elkaar dmv een flat cable.
De reden dat je de telefoon zover uit elkaar haalt, is dat je nu heel goed de hele groef van het scherm kan schoonmaken. Bij mij zat hier behoorlijk wat stof e.d. in. Ik gebruikte een kleine schroevendraaier en tissue om dit vuil te verwijderen.
Uiteindelijk heb ik een paar druppeltjes fijne machine olie in de groef laten lopen als smeermiddel.
Het monteren is vrij makkelijk; loop alle stappen in omgekeerde volgorde na. Let wel op dat je de correcte rails voor de desbetreffende kant gebruikt. Test de slider even voordat je alles in elkaar zet.
Ik hoop dat mensen hier wat aan hebben. Maar na 1,5 jaar gebruik begon ik me hier wel aan te storen.
Het kan de eerste keer nog wel veel langer duren, dan de zonet genoemde 10 minuten.Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:13:
Ik heb een probleem met mijn interne gps. Als ik buiten sta met de slider open en ga naar positie > opties > satellietstatus krijg ik heel vaak 'geen sateliet gevonden'. Ook krijg ik vaak de melding wachten op GPS, en dit blijft daar gewoon staan.
Wat kan dit zijn?
Alvast bedankt
Wanneer je de telefoon veilig kunt neerleggen (eigen tuin of balkon) en het is droog, laat hem dan gewoon eens een half uurtje opengeschoven liggen, op een plek, waar hij zicht op de open hemel heeft.
Had de contact punten e.d al schoongemaakt..Maar dat mocht niet helpen.Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:43:
[...]
Ik niet. Ik kreeg die melding ook een tijdje geleden. SIM eruit gehaald, luchtspuitbus (of hoe dat ook heet) over de contactpunten, beetje extra blazen enzovoort. Kaartje er weer in gedaan en nooit meer die melding gehad. Zelf een beetje pielen heeft tot nu toe een aantal bezoekjes aan een NSP voorkomen.
Mijn 1,5 jaar oude N95-1 heeft overigens al 3 aanvallen (omvallen) van een vol glas (rode) wijn volledig overleefd. De USB-aansluiting was het laatste onderdeel wat tijdelijk dood was en weer funtioneerde, dat duurde 3 dagen. Eigenlijk is het een supertoestel wat vrijwel alles overleeft. Bij mij althans wel dus ik vind het soms raar te lezen wat hier allemaal met het toestel gebeurt en waar al die klachten vandaan komen......
Ook bij het Business Center van KPN hebben ze er naar gekeken (Repair afdeling) en die konden het ook niet oplossen. Vandaar het opsturen.
Verwijderd
ik heb een n95N 8GB.
in de handleiding staat geschreven:
firmware v20.0.015
ik wil insteleren op mijn nokia =
Sygic McGuider 7.52 buil 409 retail
maar ik krijg unexepted error.
[ Voor 6% gewijzigd door een moderator op 19-08-2008 21:56 . Reden: aanhef en groeten is niet nodig ]
Overigens is aanhef en groeten niet nodig op dit forum
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Waarschijjnlijk is je GPS antenne stuk. Had ik ook.. is inmiddels gerepareerd door NSP in Eindhoven (PHC Telecom)Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:15:
[...]
-Stond al aan
-Heb het echt lang geprobeerd
-Khoop niet dat Hi me een nepper heeft opgestuurd
Dus het probleem is nog niet opgelost helaas..
Verwijderd
Als ik vier keer drukte, werd het scherm zwart. Als ik op het pijltjes toets naar beneden drukte, werd het beeld weer gewoon.
Verder leek hij het normaal te doen en ik had gehoopt dat het even een storing was en het wel zo stoppen...
Zaterdags deed hij het nog steeds, Een sms'je gekregen en dat kon ik beantwoorden. Toen weer een berichtje gekregen en bij het willen kijken naar dat berichtje was het beeldscherm helemaal zwart. Wat ik ook probeer, hij doet niks meer. Het scherm blijft zwart.
Nou heb ik geprobeerd of het bellen nog gaat, maar dat werkt dus ook niet meer. Ik kan em aanzetten en hoor dan (na het invoeren van de pin) gewoon het nokia geluidje. En dan stopt het, als ik 2 keer op het groene horentje druk piept ie een keertje en doet verder niks.
Ik heb op google gezocht naar dit, maar niks erover kunnen vinden. en om eerlijk te zijn, hier niet alle topics na gekeken aan gezien 400 pagina's van het vorige topic toch best veel zijn....
Verwijderd
niets te vinden in users manual.
Verwijderd
Haha.. Toen ik je bericht las had ik hem net op mn balkon gelegtMarlyS schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:03:
[...]
Het kan de eerste keer nog wel veel langer duren, dan de zonet genoemde 10 minuten.
Wanneer je de telefoon veilig kunt neerleggen (eigen tuin of balkon) en het is droog, laat hem dan gewoon eens een half uurtje opengeschoven liggen, op een plek, waar hij zicht op de open hemel heeft.
Ik ga over 20 min nog is even kijke hoe het is met hem.
Thnx
Wanneer je potlood ingedrukt houd in gallerij (wanneer je rondom je foto's ziet) Als je dan niet naar recht of links gaat, maar omhoog en omlaag dan selecteerd ie gelijk 10 foto's geloof ik.Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:51:
Weet iemand wat de sneltoets is om een afbeelding te markeren in galerij, ik wil een 200+ tal foto's toevoegen aan een album maar als ik dat op de 'normale' manier moet doen wordt ik niet vrolijk van.
niets te vinden in users manual.
Al een hardreset geprobeerd? *#7370# ?Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:13:
Ik zie dat het die laatste posts over problemen met de n95 gaat. Misschien kan iemand mij ook helpen? Afgelopen vrijdag begon me foon raar te doen. Als op de pijltjes toets naar boven drukte ging mijn beeldscherm lopen in de zin van hij verspron naar rechts. Na 1 keer drukken stond dus me batterij tekentje aan de linkerkant van het scherm in plaats van rechts in het hoekje.
Als ik vier keer drukte, werd het scherm zwart. Als ik op het pijltjes toets naar beneden drukte, werd het beeld weer gewoon.
Verder leek hij het normaal te doen en ik had gehoopt dat het even een storing was en het wel zo stoppen...
Zaterdags deed hij het nog steeds, Een sms'je gekregen en dat kon ik beantwoorden. Toen weer een berichtje gekregen en bij het willen kijken naar dat berichtje was het beeldscherm helemaal zwart. Wat ik ook probeer, hij doet niks meer. Het scherm blijft zwart.
Nou heb ik geprobeerd of het bellen nog gaat, maar dat werkt dus ook niet meer. Ik kan em aanzetten en hoor dan (na het invoeren van de pin) gewoon het nokia geluidje. En dan stopt het, als ik 2 keer op het groene horentje druk piept ie een keertje en doet verder niks.
Ik heb op google gezocht naar dit, maar niks erover kunnen vinden. en om eerlijk te zijn, hier niet alle topics na gekeken aan gezien 400 pagina's van het vorige topic toch best veel zijn....
Er is ook een manier dit te activeren door tijdens het opstarten 3 toesten int e drukken.. al kan ik die even niet snel vinden... Je kan ook aanzetten -> pin-> aan computer hangen en software herinstalleren.
Ik heb 2 maanden terug exact hetzelfde gehad. Naar NSP gereden en daar heeft men geconstateerd dat het beeldscherm kapot was. Ze hebben toen het beeldscherm kostenloos vervangen, probleem opgelost...telefoon is weer als nieuw.Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:13:
Ik zie dat het die laatste posts over problemen met de n95 gaat. Misschien kan iemand mij ook helpen? Afgelopen vrijdag begon me foon raar te doen. Als op de pijltjes toets naar boven drukte ging mijn beeldscherm lopen in de zin van hij verspron naar rechts. Na 1 keer drukken stond dus me batterij tekentje aan de linkerkant van het scherm in plaats van rechts in het hoekje.
edit : zoals Mau_Maus aangeeft, sowieso eerst even een hard reset proberen. Je weet maar noot, echter ik geef je weinig kans.
[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 20-08-2008 14:32 ]
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar themes voor de Nokia N95:
- Flahorn's DeviantArt Gallery
Ikzelf maak op dit moment gebruik van het Nokia Nseries Theme en ben daar zeer over te spreken.
Altijd weer leuk om een enthousiaste mede N95-gebruiker in het forum te verwelkomenYonix schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:26:
Sinds eergisteren ben ik de gelukkige eigenaar van een Nokia N95. Wat een geweldig apparaat zeg, en gezien mijn eerdere Samsung SGH-D900 een zekere vooruitgang!![]()
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar themes voor de Nokia N95:
- Flahorn's DeviantArt Gallery
Ikzelf maak op dit moment gebruik van het Nokia Nseries Theme en ben daar zeer over te spreken.
Verwijderd
"verbinding verbroken" wordt weergegeven bij sommige installaties van programma's. En dan specifiek van programma's die ik via de N95 download; downloaden via de pc en deze dan overzetten naar de N95 en dan installeren werkt vaak wel maar dat kan niet de bedoeling zijn. Voorbeeld is de software van www.rtlnieuws.nl; je kan het stappenproces doorlopen met het aangeven van je type telefoon, etc. en dan beginnen met downloaden, certificaat goedkeuren, maar vervolgens wordt hoe dan ook die mededeling weergegeven en kom je niet verder.
Ik heb dan ook een hard reset verricht op het apparaat maar dit heeft geen succes gehad. Heeft iemand ideeën of weet iemand wel waar ik het antwoord op de vraag vinden kan?
Kan vanalles zijn. Weinig ruimte op je kaartje als je daarop download? Ook via wifi geprobeerd? Kan ook je provider zijn.Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 16:10:
Ik heb o.a. deel 8 bezocht en daar gezocht naar "verbinding verbroken"; echter niet gevonden wat ik zocht; ik ben als ik google bezoek niet de enige maar erg veel komt het niet voor:
"verbinding verbroken" wordt weergegeven bij sommige installaties van programma's. En dan specifiek van programma's die ik via de N95 download; downloaden via de pc en deze dan overzetten naar de N95 en dan installeren werkt vaak wel maar dat kan niet de bedoeling zijn. Voorbeeld is de software van www.rtlnieuws.nl; je kan het stappenproces doorlopen met het aangeven van je type telefoon, etc. en dan beginnen met downloaden, certificaat goedkeuren, maar vervolgens wordt hoe dan ook die mededeling weergegeven en kom je niet verder.
Ik heb dan ook een hard reset verricht op het apparaat maar dit heeft geen succes gehad. Heeft iemand ideeën of weet iemand wel waar ik het antwoord op de vraag vinden kan?
Verwijderd
vond het TE groot, TE dik, zoek gewoon een wat handzamer toestel.
Qua specs vond (vind ik nog steeds) een op en top toestel, alles wat je nodig hebt (en niet nodig hebt) op een mobiel toestel zit er op.
alleen zo jammer dat het er dan meteen als een video recorder uit moet zien.
Verwijderd
En dat had je niet vantevoren bedacht?Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 17:18:
Ik kreeg hem eergisteren binnen, vandaag al weer omgeruild.
Qua specs vond (vind ik nog steeds) een op en top toestel, alles wat je nodig hebt (en niet nodig hebt) op een mobiel toestel zit er op.
Verwijderd
dacht bij mijzelf: "dat zal allemaal wel meevallen".
Maar nee hoor, dus loop nu weer met mijn oude telefoon.
btw,die nieuwe samsung, zelfde specs als de N95, alleen veel kleiner, die moet ik hebben. kijken of ze die bij mijn abo (KPN) kunnen leveren.
Neem aan dat je de Innov8 bedoeld? Die is 7.5mm langer, 4mm platter, maar ook een stuk zwaarder...minimaal 20gr en dat is een groot verschil in de broekzak!Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 17:44:
ja, maar had niet verwacht dat die zo lomp zou zijn.
dacht bij mijzelf: "dat zal allemaal wel meevallen".
Maar nee hoor, dus loop nu weer met mijn oude telefoon.
btw,die nieuwe samsung, zelfde specs als de N95, alleen veel kleiner, die moet ik hebben. kijken of ze die bij mijn abo (KPN) kunnen leveren.
Zie http://www.gsmarena.com/c...Phone2=2471&idPhone1=1716
Btw Ik snap sowieso niet helemaal waarom je dit hier komt melden...totaal zinloos

[ Voor 28% gewijzigd door dafmay op 20-08-2008 20:34 ]
Verwijderd
Overdrijven is ook een vak. Het is zowat een complete computer in een zeer handzaam formaat. Eruit zien als een videorecorder. Als jij denkt dat het kleiner kan (kwa volume), succes ermee.Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 17:18:
Jij bent de eerste die ik hoor met dit oordeel, iedereen zijn eigen smaak maar ook ik vind dat je zwaar overdrijft. Ik heb 7 jaar een Motorola V3690 gehad omdat het ding zo klein was maar toen ik overstapte op de grotere N95 heb ik nooit echt nadelen ondervonden van het grotere formaat. De eerste GSM's die meer leken op satelliettelefoons, ja dat waren inderdaad grote en lompe apparaten maar het formaat van de N95 met een videorecorder vergelijkenVerwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 17:18:

Sowieso dat je zo'n toestel gaat bestellen en hem nog nooit in het echt gezien hebt, hij is nu toch al behoorlijk lang uit en je kunt hem in elke winkel even bekijken en/of testen.dafmay schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 19:34:
[...]
Btw Ik snap sowieso niet helemaal waarom je dit hier komt melden...totaal zinloos
In het algemeen ben ik het daar mee eens. Echter dat moet hij helemaal zelf weten. Ik heb ook menig toestel aangeschaft zonder het live gezien te hebben (wel altijd met zeer intensief onderzoek vooraf!).StrayDog schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 21:03:
[...]
Sowieso dat je zo'n toestel gaat bestellen en hem nog nooit in het echt gezien hebt, hij is nu toch al behoorlijk lang uit en je kunt hem in elke winkel even bekijken en/of testen.
Maar hier je allereerste post wijden aan dat het toestel te groot is, en dan meteen weer te verdwijnen uit het forum....dat slaat echt als een tang op een varken

Anyway...ik ben klaar met het geneuzel over die gozer en zijn keuze...back on-topic maar weer...
Verwijderd
Bedankt,dafmay schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 13:44:
[...]
Ik heb 2 maanden terug exact hetzelfde gehad. Naar NSP gereden en daar heeft men geconstateerd dat het beeldscherm kapot was. Ze hebben toen het beeldscherm kostenloos vervangen, probleem opgelost...telefoon is weer als nieuw.
edit : zoals Mau_Maus aangeeft, sowieso eerst even een hard reset proberen. Je weet maar noot, echter ik geef je weinig kans.
Ik heb wel al een reset geprobeerd, maar weet natuurlijk niet of die gelukt is aangezien ik geen beeld heb. Ik weet dus ook niet wat ik precies gedaan heb en of het goed uitgevoerd is.
Over dat lang een service point gaan, had je nog garantie? De mijne is van de eerste batch dus dat is al zo'n ander half bijna 2 jaar geleden...
*#7370#->linker toets onder scherm -> beveiligingscode(standaard 12345-> zelfde linker toets)Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 21:58:
[...]
Bedankt,
Ik heb wel al een reset geprobeerd, maar weet natuurlijk niet of die gelukt is aangezien ik geen beeld heb. Ik weet dus ook niet wat ik precies gedaan heb en of het goed uitgevoerd is.
Over dat lang een service point gaan, had je nog garantie? De mijne is van de eerste batch dus dat is al zo'n ander half bijna 2 jaar geleden...
En je hebt 2 jaar Nokia garantie. Ding kwam uit op 21 april.. dus je hebt nog even.
[ Voor 7% gewijzigd door Mau_Maus op 20-08-2008 22:29 ]
Mijn N95 is van mei 2007 en was dus meer dan 1 jaar oud toen scherm werd vervangen. Ik ben bij Ricon Repairs in Schiedam geweest...uitstekende service daar! Ze doen nooit moeilijk, ik had niet eens de aankoopbon nodig. Klaar terwijl je wacht.Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 21:58:
[...]
Bedankt,
Suc6!
[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 21-08-2008 11:16 ]
Verwijderd

Binnen 1 uur is de batterij leeg
Ik heb de nieuwste firmware (v 20.0...) en de batterij gaat bij normaal gebruik 2 a 3 dagen mee.
Is dit normaal
Is niet fijn, maar wel normaal. Kortom is een bekend verschijnsel bij de N95.Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:06:
Wanneer ik mijn Nokia N95 met originele Nokia USB kabel aan de comp. hang om PC-suite te gebruiken dan loopt de batterij enorm snel leeg
Binnen 1 uur is de batterij leeg
Ik heb de nieuwste firmware (v 20.0...) en de batterij gaat bij normaal gebruik 2 a 3 dagen mee.
Is dit normaal
Dan kan je hem beter aan een gewone lader hangen, dan is ie sneller weer vol en die hoef je niet te kopen, want die heb je alVerwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:57:
http://www.one2remember.n...5eed58cd3c9f2c03a87fd40c6
Probeer dat eens is ti ook weer zo geladen.
Gebruik gewoon bluetooth. Nog makkelijker ook. Voor het verplaatsen van grote hoeveelheden data is een losse cardreader aanzienlijk sneller.dafmay schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:17:
[...]
Is niet fijn, maar wel normaal. Kortom is een bekend verschijnsel bij de N95.

Goodgoan!
Snap nog steeds de zin van een hoesje voor de N95 niet. Maakt eea er naar mijn bescheiden mening niet mooier op en nodig is het ook niet. Heb mijn N95 nu een jaar, heb hem altijd in broekzak, geen kras te zien en slider nog steeds prima. Heb überhaupt nog nooit een hoesje gebruikt voor al mijn Nokia's, nooit problemen.Eastside schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:41:Vandaag de Krusell dynamic binnen gekregen
Maar goed, er bestaat een markt voor, dus anderen zullen er wel anders over denken.
[ Voor 7% gewijzigd door xahmol op 21-08-2008 13:22 ]
Ik heb het progje verwijderd en daarna opnieuw erop gezet, zonder resultaat. Ook in google en in deze (uitgebreide) topic gezocht, helaas zonder resultaat.
Ja, maar een gewone lader is veel sneller met ladenVerwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:14:
Juist.Maar je hebt wel weer een stopcontact vrij en een usb poort weiniger.
De NOS tool is helaas in elkaar gebeund door een stel figuren die niet in de gaten heeft dat je vooral ZUINIG moet zijn met de CPU op mobiele apparaten. Het gevolg is dat de NOS-tool continue minimaal 40% CPU staat te zuigen, ook al gebeurt er helemaal niks op schermsonsan schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 13:24:
Tijdens het gebruik van NOS Mobiel wordt de phone behoorlijk warm (zowel de accu als de slider). Na enkele minuten loopt dit pogje ook vast. Na opnieuw resetten werkt het weer, maar na enkele minuten herhaald zich dit alles weer.
Ik heb het progje verwijderd en daarna opnieuw erop gezet, zonder resultaat. Ook in google en in deze (uitgebreide) topic gezocht, helaas zonder resultaat.

Maar wat noem je "behoorlijk warm"? Ik merk wel dat de mobiel duidelijk warmer wordt met die tool, maar ook na langere tijd is het echt niet zo dat ik me zorgen ga maken, of dat het pijn gaat doen o.i.d. Vastlopen heeft het nog nooit gedaan iig.
Wordt je telefoon ook (te) warm bij andere CPU-intensieve taken, zoals film opnemen, (3D) spelletjes e.d.? Zo ja, dan lijkt me dat een garantiegeval...
Ik gebruik zelf altijd de kaartreader voor overpompen van data. Soms BT voor snel installeren van een theme oid. Maar ik gebruik zelf nooit de usb kabel.Fuzzillogic schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:21:
[...]
Gebruik gewoon bluetooth. Nog makkelijker ook. Voor het verplaatsen van grote hoeveelheden data is een losse cardreader aanzienlijk sneller.
Hij is misschien niet zuinig en beeldformaat is niet altijd correct. Maar in elkaar gebeund... Ik vind hem vrij volledig voor wat die bied. Dus met in elkaar gebeund, doe je het wel een beetje te kortFuzzillogic schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 14:10:
[...]
De NOS tool is helaas in elkaar gebeund door een stel figuren die niet in de gaten heeft dat je vooral ZUINIG moet zijn met de CPU op mobiele apparaten.
Same here. Superlelijk en indien je voorzichtig met het toestel omgaat, heb je geen problemen. Daarentegen kan een hoesje wel weer bescherming bieden wanneer je de telefoon een keer laat donderen...xahmol schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 13:21:
[...]
Snap nog steeds de zin van een hoesje voor de N95 niet. Maakt eea er naar mijn bescheiden mening niet mooier op en nodig is het ook niet. Heb mijn N95 nu een jaar, heb hem altijd in broekzak, geen kras te zien en slider nog steeds prima. Heb überhaupt nog nooit een hoesje gebruikt voor al mijn Nokia's, nooit problemen.
Maar goed, er bestaat een markt voor, dus anderen zullen er wel anders over denken.
Ja ach, het werkt leuk hoor, daar niet van. Maar om de tool zo'n CPU-zuiger te laten zijn vind ik werkelijk onbegrijpelijk.Mau_Maus schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 14:20:
[...]
Hij is misschien niet zuinig en beeldformaat is niet altijd correct. Maar in elkaar gebeund... Ik vind hem vrij volledig voor wat die bied. Dus met in elkaar gebeund, doe je het wel een beetje te kort
Overigens vraag ik me af of ze niet eenzelfde soort tool m.b.v. de nieuwe(re) Widsets hadden kunnen maken. Maarja dan zouden ze zelf moeten gaan devven, terwijl deze tool ook maar gewoon ingekocht is bij een bedrijf uit de UK.
Ik was ook altijd anti hoesje. Omdat die dingen te lelijk waren. Maarja nu met internet kan je best goede functionele vinden. En ja met de release was die 730... en ja heb er sleutels bij en me broeken zijn vrij strak.. en geen zin teveel kracht op de slider of scherm te krijgen... Dus ik 'HAD' een hoesje van Noreve... en dat was echt een pracht ding... Vele andere hoesjes gezien die niet mooi waren of functioneel. Dus vond dit hoesje wel mooi en functioneel, dus dat kan wel..dafmay schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 14:21:
[...]
Same here. Superlelijk en indien je voorzichtig met het toestel omgaat, heb je geen problemen. Daarentegen kan een hoesje wel weer bescherming bieden wanneer je de telefoon een keer laat donderen...
Dit topic is gesloten.
De laatste tijd worden er veel vragen in dit topic gedumpt zonder enige vorm van eigen inzet. Gelieve eerst te zoeken, ook in deel 8, en daarna pas je vraag te stellen. Vermeld bij je vraag meteen wat je hebt onderzocht en geprobeerd en waarom het niet lijkt te werken.