Nokia N95 (8GB) - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 42 Laatste
Acties:
  • 424.668 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ben nu een maand de trotse bezitter van een Nokia N95 8 GB. Mooi en handig toestel. Heb al op internet gezocht maar vindt geen oplossing voor het volgende probleem.
Op een website kan ik videostreams bekijken. Het video-formaat is waarschijnlijk .wmv. De op mijn telefoon geistalleerde RealPlayer start niet op als ik de stream wil bekijken en krijg dan een leeg scherm.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ondersteunt RealPlayer geen wmv-formaat? Zo nee, welke player adviseren jullie mij te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Er is op dit moment geen player voor WMV-files. CorePlayer heeft het wel op de rol staan.

Converteren is op dit moment de enige oplossing.

[ Voor 17% gewijzigd door Upquark op 03-08-2008 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 22:13
Heerlijk die n95 8gb

vooral als het werkt

een paar weken geleden begon hij met spontaan booten waarbij hij in die rebootcyclus bleef (eenmaal aan -> reboot)

het enige wat ik kon doen was een harde reset dmv de drie knoppen tegelijk in te houden, dan deed hij het weer een poosje

maar de camerasoftware was bugged (camera deed het wel in barcode reader, maar niet met de camera functie)

20.0.0.16 staat erop, dus nouja, massageheugen formatteren, reflashen, het probleem blijft

nu gebracht naar een nokia carepoint, waar ze ook niets anders doen dan een refurbish en zoals ik al heb aangegeven werkt dat niet

nu wordt mijn telefoon opgestuurd naar nokia en ben ik hem zo'n 3 weken kwijt, dat is allemaal het erge nog niet.

Het erge is dat ik bij dit volledig verzekerd toestel een nokia 1650 als vervangend toestel krijg, waar ik ook nog eens een borg van 50 euro voor het moeten betalen

1650... die telefoon kan je krijgen voor 35 euro en dan zit er 15 euro beltegoed bij!!!

oftewel: ik lever een telefoon in van ruim 600 euro nieuwwaarde en krijg een wegwerptelefoon mee die niet eens een internetfunctie heeft, daar gaat mijn 9,50 per maand (het is maar 9,50, maar toch, het gaat om het idee)

Hoezo denken die mensen dat als ze me een fatsoenlijke telefoon van om en de nabij 250/300 euro meegeven dat ik mijn toestel niet op zal komen halen?

als ik een audi a8 lease en die krijgt panne, dan is er echt geen enkel mannetje bij de garage die mij een audi a2 of een volkswagen lupo mee durft te geven hoor, een stap terug ok, maar dit..

sorry voor dit bericht vol frustraties maar dat moest er even uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
@Upquark: bedankt voor je antwoord

Jammer dat er nog geen player beschikbaar is.
Converteren lijkt mij een beetje lastig om even een stream van een uitzending op mijn mobieltje te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 00:14
ik heb nu joikuspot lite maar bij elke site waar je moet inloggen krijg ik nu page not found...
komt dit omdat het 'lite' is en dat niet toestaat of door de vodafone live streaming die ik voor joikuspot gebruik?

als het aan joikuspot ligt schaf ik wel de premium versie aan maar wil dat niet doen voordat ik zeker ben dat dat het probleem ook op lost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
leon12345 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 19:34:
ik heb nu joikuspot lite maar bij elke site waar je moet inloggen krijg ik nu page not found...
komt dit omdat het 'lite' is en dat niet toestaat of door de vodafone live streaming die ik voor joikuspot gebruik?

als het aan joikuspot ligt schaf ik wel de premium versie aan maar wil dat niet doen voordat ik zeker ben dat dat het probleem ook op lost
Ik denk dat het door vodafone komt. En ik geloof zelfs dat je die abbo helemaal niet zo mag gebruiken... tenminste ik denk dat het valt onder gebruik als modem.

Met-tmobile heb ik met zowel lite als premium geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, de gratis variant ondersteunt niet alle poorten/protocollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mijn telefoon doet raar als ik hem uit/aan zet. Als ik hem uit zet en daarna weer aan, dan is hij even bezig om vervolgens te melden dat de zelftest heeft gefaald. Daarna springt het toestel weer uit/aan en na een minuutje (ofzo) kan ik mijn pincode intoetsen.

Is dit normaal gedrag? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:47

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Nope, geen normaal gedrag.

Als hij iets meldt over de zelftest, dan is er iets mis met jouw toestel....

Retourtje NSP of even terug naar je leverancier.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:07
pven schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 21:20:
Mijn telefoon doet raar als ik hem uit/aan zet. Als ik hem uit zet en daarna weer aan, dan is hij even bezig om vervolgens te melden dat de zelftest heeft gefaald. Daarna springt het toestel weer uit/aan en na een minuutje (ofzo) kan ik mijn pincode intoetsen.

Is dit normaal gedrag? :?
Je zou even een reinstall kunnen doen, als die het dan nog heeft, dan is het een hardware probleem.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman

Ik heb hier de premium versie, en alles werkt gewoon prima. Ik kan inloggen en surfen met me PC en me laptop. En ik kan ook via mijn vriendins mobiel inloggen en surfen. Ik heb ook vodafone, dus daar ligt het niet aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Barfman op 03-08-2008 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Gebruik toegangspunt Vodafone Live! voor gewoon internetten, niet Vodafone Live Streaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Megalodon_67 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 22:26:
[...]

Gebruik toegangspunt Vodafone Live! voor gewoon internetten, niet Vodafone Live Streaming.
Ik moet juist vodafone live gebruiken, vodafone (normaal) is via een proxy adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Barfman schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 06:17:
[...]

Ik moet juist vodafone live gebruiken, vodafone (normaal) is via een proxy adres.
Hmm, ik kom er nu pas achter dat toegangspunt Vodafone Live! Streaming het zelfde is als toegangspunt Vodafone Live! maar dan zonder proxy en zonder standaard homepage :+ dan vraag ik me af waarom iedereen hier altijd heeft aangeraden om bij toegangspunt Vodafone Live! de proxy handmatig uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megalodon_67 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:34:
[...]

Hmm, ik kom er nu pas achter dat toegangspunt Vodafone Live! Streaming het zelfde is als toegangspunt Vodafone Live! maar dan zonder proxy en zonder standaard homepage :+ dan vraag ik me af waarom iedereen hier altijd heeft aangeraden om bij toegangspunt Vodafone Live! de proxy handmatig uit te zetten.
Omdat ik (en misschien dus anderen) niet over het streaming adres beschikte ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Ik hoop dat het oplucht. :) Je frustraties zijn begrijpelijk, hoor! Een kapotte N95 is inderdaad vervelend, maar zo te lezen is je toestelverzekering ook niet geweldig. Als je nou een goede vervangende toestel had gekregen, was je zeker minder overstuur geweest. Ik hoop dat je een goed werkende N95 terugkrijgt. Sterkte! :)

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
sl1200 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:09:
[...]

Ik hoop dat het oplucht. :) Je frustraties zijn begrijpelijk, hoor! Een kapotte N95 is inderdaad vervelend, maar zo te lezen is je toestelverzekering ook niet geweldig. Als je nou een goede vervangende toestel had gekregen, was je zeker minder overstuur geweest. Ik hoop dat je een goed werkende N95 terugkrijgt. Sterkte! :)
Idd geen beste toestelverzekering dan. Kreeg bij Vodafone met Vervangende toestel service iig nog een N70 als vervanger. Is ook geen N95, maar iig werkbaar inclusief internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
bedankt allemaal!

heb nu joikuspot premium
duurt wel lang voordat mijn computer een netwerk adres krijgt maar dat kan ook aan mijn computer liggen
verder wel fijn dat je je hotspot nu kan beveiligen.
en gewoon met 200 KB/s downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mccAin
xahmol schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:56:
[...]

Idd geen beste toestelverzekering dan. Kreeg bij Vodafone met Vervangende toestel service iig nog een N70 als vervanger. Is ook geen N95, maar iig werkbaar inclusief internet.
ik had bij vodafone zelf een toestel gekregen met umts maar omdat de phonehouse hier in groninge het nokia carepoint is ging dat even niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
leon12345 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 20:10:
bedankt allemaal!

heb nu joikuspot premium
duurt wel lang voordat mijn computer een netwerk adres krijgt maar dat kan ook aan mijn computer liggen
verder wel fijn dat je je hotspot nu kan beveiligen.
en gewoon met 200 KB/s downloaden!
lite kon je toch ook gewoon beveiligen vanaf de 3de beta ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik heb geen geluid bij het afspelen van filmpjes via youtube. Geluid staat aan. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 18:38
mrpink83 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 22:41:
Ik heb geen geluid bij het afspelen van filmpjes via youtube. Geluid staat aan. Iemand enig idee?
Ik heb geen beeld bij het afspelen van filmpjes via youtube.
Ik had hier al eerder een vraag over gesteld en daarin werd geantwoord dat ik in de realplayer moest aangeven dat ik telfortspot gebruik maar ook dit helpt niet.
Selecteer ik Wlan dan doen ze het prima :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
mccAin schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 20:24:
[...]
ik had bij vodafone zelf een toestel gekregen met umts maar omdat de phonehouse hier in groninge het nokia carepoint is ging dat even niet op :)
Waarom laat je hem dan niet via Vodafone repareren? Gaat ook uitstekend.

Overigens is mijn ervaring dat veel Nokia Care Points (en zeker die bij Phonehouse) Vodafone branded phones niet eens willen repareren omdat ze zeggen dat ze dat niet mogen en verwijzen je door naar de Vodafone winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol ik wil ook deze nokia n95 8Gb aanschaffen... maar waar lees ik alleen maar onheil in deze topics ervan?? Is er uberhaupt ook iemand die geen problemen heb??
Volgens mij is symbian gewoon te uitgebreid.. just like windows mobile.. of niet?
Kweet het niej..
Alsjeblieft overtuig me... ps. Ik zag kapotte schermen bij N95 zilveren versie.. heb de zwarte versie niet zo snel deze gebreken? Is er een screen protector beschikbaar??
Mischien is een leuk hoesje wel beter.

En ik werd gewoon verneukt bij phone house.. die verzekeringen zijn verrekte duur~!!
Als je naar unive gaat is veel goedkoper.. en beter. Verzekering voor mobiele apparaten.. gaat op prijsklasse etc.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2008 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
Vergeet niet dat mensen op fora e.d. meestal alleen negatieve ervaringen en/of problemen posten.

Ikzelf ben nu al ruim een jaar een tevreden N95-gebruiker, en heb eigenlijk nooit problemen gehad. Een hoesje (b.v. de Noreve) is zeker aan te raden, het blijft natuurlijk een sliderphone -> kwetsbaar. Vooral als je 'm van plan bent in je broekzak te vervoeren, of dat soort grappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upquark schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 09:45:
Vergeet niet dat mensen op fora e.d. meestal alleen negatieve ervaringen en/of problemen posten.

Ikzelf ben nu al ruim een jaar een tevreden N95-gebruiker, en heb eigenlijk nooit problemen gehad. Een hoesje (b.v. de Noreve) is zeker aan te raden, het blijft natuurlijk een sliderphone -> kwetsbaar. Vooral als je 'm van plan bent in je broekzak te vervoeren, of dat soort grappen.
Jah dat is ook weer zo.. mensen zonder problemen komen minder gauw. En er zijn gewoon VEEL mensen met een nokia n95.. En ja.. draag um het liefst in me broekzak. Is zown hoesje wel aan te raden. Kheb nu sony ericsson met mineraal krasloos glas.. ( kan amper stuk! ). Majha Nokia is wel wat kwetsbaarder. En zand in zown slider is ook al helemaal een drama... heb ik al wel eens gezien.

Die noreve ziet er gelikt uit... .bedankt voor je info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Heb slechts één keer problemen met mijn N95 gehad, opeens was het display dood. Binnen garantie en met vervangend toestel binnen een week door Vodafone verholpen.

Verder nooit issues en draag de telefoon toch echt in mijn broekzak zonder hoesje. Hoesje is voor krassen iig niet nodig, scherm is erg stevig is mijn ervaring. Geen kras te zien. Display was ook bij mij niet daardoor dood. Ook slider is nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
@ Texamicz:

In alle eerlijkheid moet ik wel zeggen dat ik het wel een beetje gehad heb met Symbian, maar dat heeft meer te maken met de 'tweakbaarheid' ervan. Neem bijvoorbeeld het Active Standby scherm (zeg maar het hoofdscherm): daar valt weinig tot niets aan te veranderen, behalve dan als je een bepaalde hack toepast (en dan nog kun je alleen onderdelen uitschakelen). Dat is bij Windows Mobile wel anders (het platform dat ik ga proberen). Overigens is de nog uit te brengen N96 wel tweakbaarder, dankzij Symbian Feature Pack 2 (of zoiets).

Ook het softwareaanbod is een stuk beperkter t.o.v. WM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Upquark schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 12:12:

Ook het softwareaanbod is een stuk beperkter t.o.v. WM.
Dacht ik ook altijd, maar voor zowat elk programmaatje is een alternatief op symbian... Misschien wel 3 staat tot 1 voor een zelfde toepassing, maar ik vind het wel meevallen. (moest zeggen dat het voor 3rd edition indedaad wel lang duurde voor het overgeport was, en ja dat signen is beetje klote)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ben dus net naar the "phonehouse" gegaan hier. Me abbo is vrij dus kon kiezen wat ik wou. :)
Maaruh toen zei ik tegen die man.. nou dan wil ik wel ff graag weten hoe het met de abbo's zit met een Nokia n95 zwarte versie zei ik. Keek die man me weer aan van: zucht :| .

Zegt hij dat hij die niet meer verkoopt omdat hij er ongeveer 30 heb verkocht.. en er ongeveer 25 terug kwamen met veel problemen.. Software en andere problemen.

Toen dacht ik wel van.. tsja nokia doet zijn naam niet zo eer meer aan als vroeger.
Of is dit puur symbian.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 18:21
Beetje raar, dat de phonehouse bagger is kan ik ook niet helpen, maar mijn n95 8gb is van prima kwaliteit en doet het al een geruime tijd, geen enkel probleem en aan symbian is ook vrij weinig (in vergelijking met Windows Mobile) aan te merken. Misschien wou de lieve phonehouse meneer toch liever dat je een ander toestel neemt, 25 van de 30 is echt ongeloofwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
stijnislike schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 15:00:
Misschien wou de lieve phonehouse meneer toch liever dat je een ander toestel neemt, 25 van de 30 is echt ongeloofwaardig.
Kan ook zijn dat de gemiddelde Phonehouse klant zo'n klant is die een N95 koopt omdat hij cool is zonderde functionaliteit nodig te hebben of te snappen en vervolgens de telefoon de schuld ervan geeft dat hij er niets van snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
offtopic:
@ Texamicz: Je mag de mijne wel overkopen, weet je zeker dat je een werkende hebt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:36

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik zit al een hele tijd te worstelen met het opslaan van liedjes op de N95.
Ik sleep wel leuk een MP3 naar het Mediavakje links in Nokia PC Suite, maar dan wordt hij alleen bij de beltonen gezien, maar ik wil hem in de mediaplayer krijgen?

ik heb eindelijk wel de juiste map gevonden waar hij in hoort te staan, maar dan pakt hij hem niet?
Dat sychronisatiewerk met WMP vind ik niet nodig, het moet toch ook per liedje kunnen?

Ik kom er niet uit, en die handleiding klopt naar mijn idee ook niet, die zegt dat ik USB-kabel moet aansluiten en dat ding in gegevens-overdracht moet zetten..?
Of zit er een DRM op ofzo?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Ariën Clay schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 17:30:
Ik zit al een hele tijd te worstelen met het opslaan van liedjes op de N95.
Ik sleep wel leuk een MP3 naar het Mediavakje links in Nokia PC Suite, maar dan wordt hij alleen bij de beltonen gezien, maar ik wel hem in de mediaplayer krijgen?

ik heb eindelijk wel de juiste map gevonden waar hij in hoort te staan, maar dan pakt hij hem niet?
Dat sychronisatiewerk met WMP vind ik niet nodig, het moet toch ook per liedje kunnen?

Ik kom er niet uit, en die handleiding klopt naar mijn idee ook niet, die zegt dat ik USB-kabel moet aansluiten en dat ding in gegevens-overdracht moet zetten..?
Of zit er een DRM op ofzo?
In de Mediaplayer op de telefoon even kiezen voor Options > Refresh...dan worden de nieuwe muziekbestanden meegenomen in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r4vi4n
  • Laatst online: 16-02-2016
Dandelion schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 20:14:
[...]

Doen je volume knoppen het nog wel? Ik ga er maar effe vanuit van niet. Ga effe langs de NSP want waarschijnlijk is de batterij die er in zit leeg. Helaas is dit erg lastig zelf te vervangen.
_BladE2k_ schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:31:
[...]

Ik *denk* dat ik de oplossing weet. Ik heb hetzelfde probleem, maar ik ben nog niet naar de shop geweest om het te bevestigen. Dit ga ik een dezer dagen doen.

Er blijkt -volgens wat google acties- een batterijtje in de headset te zitten die mede verantwoordelijk is voor de functies van het dingetje, zoals aannemen van gesprekken etc. Dit batterijtje kan dus ook op :+

Ik heb zelf nog geen mogelijkheid gezien om de headset (zonder te breken) los te halen, vandaar dat ik het door de shop laat doen. Zodra ik meer weet / zeker weet dat het hier aan ligt laat ik het nog even weten.
Sorry voor deze extreem late reactie, maar ik denk dat dat wel eens het probleem zou kunnen zijn!
Ik wist uberhaupt niet dat er een batterij in zat, zal wel ergens vermeld staan, ik heb het in ieder geval niet gevonden.
In ieder geval bedankt voor de tips!

*edit*
Na googlen op N95 en battery kwam ik dit tegen:
http://www.noeman.org/gsm...7-n95-headset-secret.html
wellicht interessant voor mensen die hetzelfde probleem hebben, maar (terecht) geen zin hebben om voor een headset naar de winkel terug te gaan!

Nu nog de interne microfoon van mn telefoon fixen, die doet het niet meer zo goed na de talloze skydives van mijn N95 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door r4vi4n op 05-08-2008 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Hebben mensen hier ook geprobeerd Quakeworld aan de praat te krijgen op hun N95?
Lekker op t internet spelen met je mobieltje :9

GLquake en normale Quake doen het prima, maar zodra ik probeer te connecten naar bijv. quake.xs4all.nl:27500 of 27501 (of zonder poort) krijg ik uiteindelijk een time-out.

Niet zo raar, want ik zie nergens de popup van de accesspoint-keuze ; die krijg ik dus niet, maar hoor ik wel te krijgen. Bij andere apps doet hij het prima.

Iemand een idee? Kan ik ergens instellen dat hij standaard voor applicatie X die accesspoint moet nemen ?

zelf geprobeerd tot nu toe :
- Maken van meer dan 1 accesspoint (heb er standaard 1, Tmobile 3G/HDSPA , werkt wel prima voor anderen op t' internet zo te zien)
- De verbinding op "When available" gezet ipv "When needed", zonder resultaat
- In de achtergrond Opera gedraait en daar de verbinding geactiveerd, maakte niet uit voor Quake

Het is me welgeteld 1x (de eerste keer) gelukt om na lang wachten (en wat op knopjes duwen omdat ik dacht dat ie hing) op zn minst het IP te zien (194.x.x.x.x). Bij het alt-tabben tussen applicaties heb ik ergens 'terminate connection' oid gezien, en toen verbrak de verbinding die ik blijkbaar toch op de een of andere manier kreeg.

Kortom, ik heb het idee dat in de achtergrond de accesspoint popup wel komt, maar dat ik die niet zie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ariën Clay schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 12:11:
[...]

Lekker goed verstopt, maar dat ga ik eens proberen :)
En bevestigd, wat een lange weg zeg :).
dafmay schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 17:33:
[...]

In de Mediaplayer op de telefoon even kiezen voor Options > Refresh...dan worden de nieuwe muziekbestanden meegenomen in de lijst.
En dat werkt ook :)

Thnx _O_

[ Voor 39% gewijzigd door AW_Bos op 05-08-2008 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
r4vi4n schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 17:36:
[...]

Sorry voor deze extreem late reactie, maar ik denk dat dat wel eens het probleem zou kunnen zijn!
Ik wist uberhaupt niet dat er een batterij in zat, zal wel ergens vermeld staan, ik heb het in ieder geval niet gevonden.
In ieder geval bedankt voor de tips!
In deel 8 is dit fenomeen grondig besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Ik ben ook vrijwel probleemloos hoor ;-). Prima toestel.

Heb nu het volgende. Recent heb de overstap van KPN naar Vodafone ingezet en de N95 8GB van Vodafone "gekregen". Omdat ik voor nummerbehoud heb gekozen kan ik pas per 1/9 mijn nieuwe abonnement in mijn N95 gebruiken. Mijn KPN kaart kan er niet in ivm de simlock :-(.

Daarom tijdelijk om te spelen een prepaid kaartje erin. Na twee weken en het het versturen van 1 mms, 0x gebeld 10 euro beltegoed verbruikt. Vodafone beweert dat ik bij 1333 betaald sms-diensten ben aangemeld en dat ik mij per sms moet afmelden. Belachelijk want ik heb mij nooit ergens voor aangemeld.

Voor internet e.d. gebruik ik mijn Wifi thuis. In Route66 heb ik A-gps uitstaan.

Meer mensen hier met onverklaarbaar belminutenverbruik op de N95?

[ Voor 5% gewijzigd door nokiaan958GB op 05-08-2008 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
nokiaan958GB schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:55:

Heb nu het volgende. Recent heb de overstap van KPN naar Vodafone ingezet en de N95 8GB van Vodafone "gekregen". Omdat ik voor nummerbehoud heb gekozen kan ik pas per 1/9 mijn nieuwe abonnement in mijn N95 gebruiken. Mijn KPN kaart kan er niet in ivm de simlock :-(.

Daarom tijdelijk om te spelen een prepaid kaartje erin. Na twee weken en het het versturen van 1 mms, 0x gebeld 10 euro beltegoed verbruikt. Vodafone beweert dat ik bij 1333 betaald sms-diensten ben aangemeld en dat ik mij per sms moet afmelden. Belachelijk want ik heb mij nooit ergens voor aangemeld.

Voor internet e.d. gebruik ik mijn Wifi thuis. In Route66 heb ik A-gps uitstaan.

Best kans dat de a-gps van nokia zelf wordt gebruikt dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 23:44
Mau_Maus schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:03:
[...]
Best kans dat de a-gps van nokia zelf wordt gebruikt dan
Je kan A gps in route 66 uitzetten.
Maar je kan ook A gps in je telefoon zelf uitzetten.
Heb zelf een N82 als ik agps uit wil zetten ga ik naar intrumenten, connect, gps gegevens, opties, instellingen positiebepaling, en in dit menu kan je de gps instelling wijzigen.

Bij vodafone betaal je € 0.75 voor data per kwartier als je geen databundel heb.
Je kan ook bij je logboek kijken hoeveel data je heb verbruikt. suc6

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
He mensen,

Tussen 3 en 10 augustus kan je op www.symbiangear.com gratis software voor je S60 3rd Edition toestel downloaden. Er zit goede software bij waaronder:

Advanced Device Locks for Nokia S60 3rd edition 1.07
X-plore 1.22
Aces Texas Holdem
Handy Alarm for S60 1.05

http://www.symbiangear.co...sdetail.html?newsid=25791

EDIT: zojuist Aces Texas Holdem® - Limit 1.2.3 (Nokia N95 8GB) gratis gekregen :P

[ Voor 11% gewijzigd door Barfman op 05-08-2008 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 21:28:
[...]

Hmm ik dacht juist dat vodafone problemen gaf... maar ik hoop dat het werkt.
Vanavond kreeg ik mijn slingbox classic uit Engeland binnen. Ik heb hem nu alleen nog even aangesloten op de analoge kabel en met mijn vodafone internet abbo werkt het uitstekend. Kwaliteit is ver boven mijn verwachtingen. Morgen eens kijken hoe mooi het wordt als ik mijn digitale tv erop aansluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:40:
[...]

Vanavond kreeg ik mijn slingbox classic uit Engeland binnen. Ik heb hem nu alleen nog even aangesloten op de analoge kabel en met mijn vodafone internet abbo werkt het uitstekend. Kwaliteit is ver boven mijn verwachtingen. Morgen eens kijken hoe mooi het wordt als ik mijn digitale tv erop aansluit
Nou mooi! ben ik blij om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Erg handig voor op de camping :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mccAin
xahmol schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 08:21:
[...]

Waarom laat je hem dan niet via Vodafone repareren? Gaat ook uitstekend.

Overigens is mijn ervaring dat veel Nokia Care Points (en zeker die bij Phonehouse) Vodafone branded phones niet eens willen repareren omdat ze zeggen dat ze dat niet mogen en verwijzen je door naar de Vodafone winkel.
Mijn toestel is dan ook niet branded, gehaald bij de belcompany :) en ik keek gewoon op internet waar een nokia carepoint zat en ben daar dus naartoe gegaan, wist vantevoren niet dat hij opgestuurd moest worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leslinho
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-07-2024
Dag mensen :)

Ik zit sinds kort met een probleem. Afgelopen week heb ik op de camping heb ik via joikuspot m'n vodafone live verbinding gedeeld naar me ipod touch. Op zich geen probleem. Toestel lag in de caravan en ik zat in de voortent. Toen ik na 2 uur internetten het wel weer gehad had wou ik joikuspot uitzetten. Alleen m'n toestel was vrij warm geworden. (Heeft niet in de zon gelegen en in de caravan stond een airco die fijn stond te blazen.) Echter sinds die avond heb ik meerdere problemen met mijn toestel.

Wanneer ik bv. een sms aan het sturen ben en ik druk op de 9 om bijvoorbeeld "weg" te typen sluit het smsje af. Wanneer ik de ophang toets gebruik staat er ineens in mijn beeldscherm een 9. Blijkbaar zit er iets fout in het systeem waardoor die 2 toetsen omgewisseld zijn. Ook is de camera knop het sterretjes toets geworden. Start het toestel op een willekeurig moment een applicatie op zonder dat ik hier de opdracht toe geef.

Het is niet altijd dat die 2 toetsen omgewisseld zijn. Op het ene moment kan ik gewoon "weg" typen en is er neits aan de hand. Wil ik een sms later nog een keer "weg" typen bijvoorbeeld dan sluit hij het smsje weer af.

Is dit een hard- of software probleem? Valt dit onder de garantie? Heb al geprobeerd om een factory reset uit te voeren, echter nog steeds de zelfde problemen. Collega van m'n werk zei dat het wellicht fout zit in het register en dat het opnieuw installeren van de firmware wellicht kan helpen.

Heeft iemand nog andere tips die ik kan proberen voordat ik mijn toestel opstuur naar nokia voor reperatie?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 13:16
nokiaan958GB schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:55:

Heel herkenbaar. Heb al ruim 2 maanden m'n Vodafone N95 8GB, heel mooi apparaat, maar kan hem nog steeds niet met m'n Vodafone sim gebruiken omdat de overstap meer dan 3 maanden duurt!!!! Moet toch wel zeggen dat ik dit een slechte service vind, sluit een contract af van 2 jaar, dus waarom zo bang zijn en hem niet voor me willen unlocken. Maar goed...

Had dus ook een prepaidje aangeschaft van €10, 1 belletje gepleegd (toegegeven, wel een half uur) en leeg! verder nioet gekeken waar dat door is gekomen, maar was wel teleurgesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:09:
He mensen,

Tussen 3 en 10 augustus kan je op www.symbiangear.com gratis software voor je S60 3rd Edition toestel downloaden. Er zit goede software bij waaronder:

Advanced Device Locks for Nokia S60 3rd edition 1.07
X-plore 1.22
Aces Texas Holdem
Handy Alarm for S60 1.05

EDIT: zojuist Aces Texas Holdem® - Limit 1.2.3 (Nokia N95 8GB) gratis gekregen :P
Ze vragen hier steeds om de device ID. Waar kan ik die vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 21:58

Snippertje

Light up your life

Je telefoon is toch gewoon sim unlocked bij een 2 jarig abbo? Was bij mijn 2 jarig Hi abbo iig wel zo :)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:52:
[...]
Ze vragen hier steeds om de device ID. Waar kan ik die vinden?
Barfman, bedankt voor de tip! Net Advance Device Locks gescored! Alleen jammer dat je per dag slechts één app kan scoren en ik de helft al gemist heb.

BTW: Device ID is IMEI, tik *#06# in je telefoon voor dat nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Hoi.
Ik vroeg me af of het normaal is dat indien ik al een internetverbindng heb opgezet binnen de browser op mijn n95-1 en ik klik op een link binnen de pagina...dan wordt er weer gevraagd naar welk toegangspunt er gebruikt moet worden. alsof er dus opnieuw een verbining moet worden opgezet.

Gebruikelijk of niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
xahmol schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:59:
[...]

Barfman, bedankt voor de tip! Net Advance Device Locks gescored! Alleen jammer dat je per dag slechts één app kan scoren en ik de helft al gemist heb.

Ja ik zag het ook pas gisteren, maar er komen nog een paar leuke programma's hoor. Morgen X-Plorer, leuk progje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 13:16
Razor.Timo schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:05:
Je telefoon is toch gewoon sim unlocked bij een 2 jarig abbo? Was bij mijn 2 jarig Hi abbo iig wel zo :)
Niet bij Vodafone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Hier wel hoor bij vodafone, ik kon gewoon een andere sim gebruiken op het moment dat ik hem kreeg bij mijn abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xahmol schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:59:
[...]

Zo simpel.... Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Barfman schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 16:01:
[...]

Hier wel hoor bij vodafone, ik kon gewoon een andere sim gebruiken op het moment dat ik hem kreeg bij mijn abbo.
Shit bij mij dus niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Megapaul schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:52:
[...]

Je kan A gps in route 66 uitzetten.
Maar je kan ook A gps in je telefoon zelf uitzetten.
Heb zelf een N82 als ik agps uit wil zetten ga ik naar intrumenten, connect, gps gegevens, opties, instellingen positiebepaling, en in dit menu kan je de gps instelling wijzigen.

Bij vodafone betaal je € 0.75 voor data per kwartier als je geen databundel heb.
Je kan ook bij je logboek kijken hoeveel data je heb verbruikt. suc6
Bedankt voor je antwoord.
Kreeg tijdens het "spelen" verschillende sms-en van vodafone dat mijn beltegoed op was. :)
Heb je tips meteen toegepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leslinho schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 10:09:
Dag mensen :)

Ik zit sinds kort met een probleem. Afgelopen week heb ik op de camping heb ik via joikuspot m'n vodafone live verbinding gedeeld naar me ipod touch. Op zich geen probleem. Toestel lag in de caravan en ik zat in de voortent. Toen ik na 2 uur internetten het wel weer gehad had wou ik joikuspot uitzetten. Alleen m'n toestel was vrij warm geworden. (Heeft niet in de zon gelegen en in de caravan stond een airco die fijn stond te blazen.)

Heeft iemand nog andere tips die ik kan proberen voordat ik mijn toestel opstuur naar nokia voor reperatie?

Alvast bedankt!
Dat met het warm worden heb ik ook, de achterkant van het toestel wordt erg warm. Ik denk dat Joikuspot /Wifi ontzettende stroomvreters zijn en dat dat de reden is waarom het toestel zo warm wordt. Op je 2de probleem weet ik geen antwoord. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
He mensen, even een kleine herinnering omdat ik dit programma echt wel de moeite vind om zomaar gratis te krijgen _/-\o_

Vandaag kan je X-plore 1.22 met licenses krijgen, alleen vandaag dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Barfman schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 06:23:
Binnengekopt. Had geen reminder nodig zelf, was al bezig voor ik de reminder las, maar anyway zeg het voort en bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
nevermind...al gevonden

[ Voor 83% gewijzigd door dafmay op 07-08-2008 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Da's vaag. Waar slaat de Nokia N95 eigenlijk al de foto's op die ik met PC Suite naar het kopieervlak sleep?

Ik zie in de Windows Verkenner op het Flashgeheugen wel een leuke fotomap met alle met de N95 gemaakte foto's maar niet de geuploade foto;s die niet met N95 zijn gemaakt?

Worden die ergens anders opgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Ariën Clay schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 19:14:
Da's vaag. Waar slaat de Nokia N95 eigenlijk al de foto's op die ik met PC Suite naar het kopieervlak sleep?

Ik zie in de Windows Verkenner op het Flashgeheugen wel een leuke fotomap met alle met de N95 gemaakte foto's maar niet de geuploade foto;s die niet met N95 zijn gemaakt?

Worden die ergens anders opgeslagen?
IIRC worden die in /other geplaatst, of /overige in de Nederlandse vertaling daarvan. En in Windows kun je ook zoeken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Fuzzillogic op 07-08-2008 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik zal nog eens kijken. Ja, je hebt gelijk met dat zoeken:
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 23:09:
Ik bedoelde eigenlijk of je je Assisted-GPS aan hebt staan, dus even instellen via:
Instrumenten-->instellingen-->algemeen-->positiebepaling
via deze methode wordt er via je netwerk een snellere verbinding gemaakt..

[...]
En dit kost zeker geld, omdat het via GPRS ofzo gaat?
Of is dit positiebepaling a.h.v. de gevonden zendmasten in driekhoeksbepaling?

[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 07-08-2008 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Ariën Clay schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 19:27:
Ik zal nog eens kijken. Ja, je hebt gelijk met dat zoeken:

[...]

En dit kost zeker geld, omdat het via GPRS ofzo gaat?
Of is dit positiebepaling a.h.v. de gevonden zendmasten in driekhoeksbepaling?
GPRS ;)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Damn :P.
Dan maar de normale GPS. Eerst maar even updaten naar V21 voor een betere fix :).

Verder nog wat anders:
Ik las: Nokia N95 (8GB) - Deel 9 (tijdelijk), en kan me niet inhouden om Wolfenstein dus te installeren. Maar waarom als ik hem via PC Suite naar de N95 kopieer krijg ik een

"Deze installatie wordt niet ondersteund"-error? :?

[ Voor 66% gewijzigd door AW_Bos op 07-08-2008 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Ik wil mijn contacten syncen, maar de PC suite zegt "0 contacten gesynchroniseerd" of zo. Weet iemand een ander programma? Google geeft me niets dan de PC suite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Niet online
Barfman schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 06:23:
He mensen, even een kleine herinnering omdat ik dit programma echt wel de moeite vind om zomaar gratis te krijgen _/-\o_

Ik heb net vanavond mijn n95 gekocht.
Thx voor de tip (en zo zie je maar altijd goed om het tweakers topic van je nieuwe gadget te checken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-12-2024

Tuumke

Shingaling?

Zijn er ook mensen die gebruik maken van bluetooth <-> pc verbinding?
Ik heb net een Bluetooth adapter gekocht voor in de pc/laptop, en nu kun je wel smsen bijvoorbeeld via PCSuite, alleen dit vind ik erg omslachtig en ook nog wel traag met laden van alle berichten.

Is hier alternatieve software voor die wat sneller / beter / minder omslachtig is?

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Tuumke schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:03:
Zijn er ook mensen die gebruik maken van bluetooth <-> pc verbinding?
Ik heb net een Bluetooth adapter gekocht voor in de pc/laptop, en nu kun je wel smsen bijvoorbeeld via PCSuite, alleen dit vind ik erg omslachtig en ook nog wel traag met laden van alle berichten.

Is hier alternatieve software voor die wat sneller / beter / minder omslachtig is?
Ik maak ook gebruik van de BT-verbinding, maar een USB-verbinding is eigenlijk weinig sneller bij het laden van de berichten. Vind het inderdaad ook omslachtig en traag, maar het enige voordeel is wel dat het erg netjes werkt. Verzonden berichten worden gewoon opgeslagen op je telefoon en nieuwe berichten kun je na een refresh weer lezen.

Een tijd geleden heb ik Nokia Communication Center geprobeerd, maar weet helaas niet meer of dat nu sneller was of niet. Het was in ieder geval wel een groter scherm waardoor het wat overzichtelijker werd.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
  • Laatst online: 14-09 19:08
Ik heb momenteel een raar probleem met mijn N95: Als ik naar iemand bel gaat mijn telefoon niet over: terwijl die persoon wel een oproep van mij ontvangt. Als ik hem echter op luidspreker zet maakt hij het geluid van overgaan dus wel: tuuut, tuuut, tuuut om de twee tellen. Heel raar! Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

StanPC schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 18:46:
Ik heb momenteel een raar probleem met mijn N95: Als ik naar iemand bel gaat mijn telefoon niet over: terwijl die persoon wel een oproep van mij ontvangt. Als ik hem echter op luidspreker zet maakt hij het geluid van overgaan dus wel: tuuut, tuuut, tuuut om de twee tellen. Heel raar! Heeft iemand hier een oplossing voor?
Staat het geluid niet heel zacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
Razor.Timo schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 19:55:
[...]

Staat het geluid niet heel zacht?
Nee dit heb ik gecontroleerd d.m.v. de volume knopjes. Deze heb ik ingedrukt tijdens een oproep maar dit veranderde niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuumke

Tuumke

Shingaling?

StanPC schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 22:00:
[...]

Nee dit heb ik gecontroleerd d.m.v. de volume knopjes. Deze heb ik ingedrukt tijdens een oproep maar dit veranderde niks.
welke firmware gebruik je?
heb je het al eens geupdated?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuumke

Tuumke

Shingaling?

SanderTje! schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:22:
[...]

Ik maak ook gebruik van de BT-verbinding, maar een USB-verbinding is eigenlijk weinig sneller bij het laden van de berichten. Vind het inderdaad ook omslachtig en traag, maar het enige voordeel is wel dat het erg netjes werkt. Verzonden berichten worden gewoon opgeslagen op je telefoon en nieuwe berichten kun je na een refresh weer lezen.

Een tijd geleden heb ik Nokia Communication Center geprobeerd, maar weet helaas niet meer of dat nu sneller was of niet. Het was in ieder geval wel een groter scherm waardoor het wat overzichtelijker werd.
ik heb NCC ook geprobeerd, en vond dit toch duidelijk sneller!
moet alleen wel melden dat het nog een beta versie is,
en dat hij niet lekker werkt onder vista x64 :(
kreeg een layer service module fout, kan ook aan met BT liggen :(

-edit-
ik heb het probleem al opgelost
versie 7.0 van NPC geinstalleerd en het werkt nu super!
die NCC werkt echt sneller als de NPC zelf! en vind het ook overzichtelijker!

thnx voor de tip! :)

[ Voor 10% gewijzigd door Tuumke op 09-08-2008 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
Ik heb de nieuwste firmware en heb de firmware altijd geupdate. De update is echter al een maand of 3 à 4 geleden. Maar de laatste tijd doet hij dus vreemd met het bellen.

Gisteren heb ik eerst een soft-reset gedaan en later een hard reset: even werkte het weer maar vanochtend werkte het al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Klopt het dat de telefoon maar een beperkt aantal nieuwe woorden kan onthouden? Sommige moet ik steeds opnieuw spellen...

Daarbij werkt de blue tooth verbinding ook niet altijd goed icm PC sync, meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
StanPC schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 12:43:
Ik heb de nieuwste firmware en heb de firmware altijd geupdate. De update is echter al een maand of 3 à 4 geleden. Maar de laatste tijd doet hij dus vreemd met het bellen.

Gisteren heb ik eerst een soft-reset gedaan en later een hard reset: even werkte het weer maar vanochtend werkte het al niet meer.
Ligt het niet aan je provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
Mau_Maus schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 13:46:
[...]

Ligt het niet aan je provider?
Waarom denk je dat het aan de provider ligt? Ik heb btw Orange(Orange - T-mobile inmiddels?)
Ik sluit het niet uit: maar ik zou graag willen weten waarom je het denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:41
BPP schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:50:
Jongens ik heb mijn N95 al een paar weken maar een fix krijgen? ho maar nog nooit gelukt....Ik heb hem al tig keer geprobeerd een tijdje open te laten liggen en verder dan 1 of 2 keer bij satellietinfo 2 keer een leeg balkje zien met daarachter een paar cijfers kom ik niet. Iemand een idee hoe ik sneller een eerste fix kan krijgen zodat het waarschijnlijk in de toekomst een stappie sneller gaat. Ik lees over dat AGPS dat het geld kost om data binnen te halen. Ik lees dat het per keer dat je opstart 10 kb binnen haalt. Hoeveel is dat ong als je geen data bundel hebt. Lijkt mij een beetje zonder om dat aan te vragen als je het waarschijnlijk toch niet vaak gebruikt, maar voor een keertje
Ben sinds vorige week terug van vakantie en probeerde van de week weer eens een fix te krijgen maar dat lukt niet echt. Vandaar wel een aantal fixjes gehad maar niet constant...

Kan de GPS module stuk zijn? Hij vind wel satellieten (elke keer 5 stuks) maar het balkje wordt geen balkje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
StanPC schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 19:29:
[...]

Waarom denk je dat het aan de provider ligt? Ik heb btw Orange(Orange - T-mobile inmiddels?)
Ik sluit het niet uit: maar ik zou graag willen weten waarom je het denkt.
"..Maar de laatste tijd doet hij dus vreemd met het bellen. ..."

Nogal ruim begrip.. misschien stotterde de lijn ofzo... In zon geval kan het ook dan de provider liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
Mau_Maus schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 00:19:
[...]

"..Maar de laatste tijd doet hij dus vreemd met het bellen. ..."

Nogal ruim begrip.. misschien stotterde de lijn ofzo... In zon geval kan het ook dan de provider liggen
Ik zal het nog een keer uitleggen:

Wanneer ik bel dan hoor ik niet dat de telefoon verbinding maakt (over gaat). De telefoon gaat dan echter wel over. Als die persoon dan opneemt hoort die mij wel maar ik hoor hem of haar niet. Als ik de telefoon op luidspreker zet dan werkt het opeens wel weer. En soms werkt het ook weer op de gewone manier.

Gisteren heb ik overigens orange gebeld, ze hebben mijn toestel van het netwerk gereset. Ik moest mijn telefoon na een half uur een keer aan- en uitzetten en na 24 uur moest ik dat nog eens doen. Dan zou het weer moeten werken. Als het niet werkte moest ik een simkaarten gaan verwisselen: de simkaart zou kapot kunnen zijn.

Toch past dit advies niet helemaal in mijn verhaal, want: op de luidspreker doet hij het wel gewoon. Ik denk dat het helaas toch aan mijn telefoon ligt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
StanPC schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 12:08:
[...]

Wanneer ik bel dan hoor ik niet dat de telefoon verbinding maakt (over gaat). De telefoon gaat dan echter wel over. Als die persoon dan opneemt hoort die mij wel maar ik hoor hem of haar niet. Als ik de telefoon op luidspreker zet dan werkt het opeens wel weer. En soms werkt het ook weer op de gewone manier.
misschien zitten de draadjes van je speakertje los moet je ff naar een nsp gaan daar fixen ze dat zo voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
leon12345 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 15:59:
[...]

misschien zitten de draadjes van je speakertje los moet je ff naar een nsp gaan daar fixen ze dat zo voor je
Speakertje zit niet vast met draden. Wanneer je frontje afschroeft, zie je een blok, die met drukpennen(? weet niet hoe ik het moet noemen) De juiste verbindingen op de printplaat drukt.

Misschien zijn die teveel ingedeukt ofzo. Met de eerste keer cover vervangen wist ik dit ook niet. En hoorde ik helemaal niks en wel over speaker. Schok me dood :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
Mau_Maus schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 16:36:
[...]

Speakertje zit niet vast met draden. Wanneer je frontje afschroeft, zie je een blok, die met drukpennen(? weet niet hoe ik het moet noemen) De juiste verbindingen op de printplaat drukt.

Misschien zijn die teveel ingedeukt ofzo. Met de eerste keer cover vervangen wist ik dit ook niet. En hoorde ik helemaal niks en wel over speaker. Schok me dood :P
Heb je het wel kunnen repareren dan?:P Toch laat ik dit sowieso liever door een NSP doen:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Sterkte, mijn toestel is er 3x voor ter reparatie weggeweest. Bij de 3e keer geswapt. Swap was ook weer na een week kapot. Is het bij jou ook de N95 8GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
StanPC schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 16:59:
[...]

Heb je het wel kunnen repareren dan?:P Toch laat ik dit sowieso liever door een NSP doen:p
ik heb gewoon dat blokje over gezet in het nieuwe frontje.. is niks aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 17:04:
[...]

Sterkte, mijn toestel is er 3x voor ter reparatie weggeweest. Bij de 3e keer geswapt. Swap was ook weer na een week kapot. Is het bij jou ook de N95 8GB?
Nee ik heb de N95 versie 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuumke

Tuumke

Shingaling?

[...]

Gisteren heb ik overigens orange gebeld, ze hebben mijn toestel van het netwerk gereset. Ik moest mijn telefoon na een half uur een keer aan- en uitzetten en na 24 uur moest ik dat nog eens doen. Dan zou het weer moeten werken. Als het niet werkte moest ik een simkaarten gaan verwisselen: de simkaart zou kapot kunnen zijn.

Toch past dit advies niet helemaal in mijn verhaal, want: op de luidspreker doet hij het wel gewoon. Ik denk dat het helaas toch aan mijn telefoon ligt :(
ik zou sowieso even naar de NSP gaan.
Misschien is je speaker stuk? Die van mij was voor een poos terug 'opgeblazen'.
Kon hem niet meer voluit zetten met bellen omdat hij dan kraakte.

Als je de telefoon op luidspreker zet, maakt hij namelijk gebruik van de speakers aan de zijkant van de telefoon, en niet degene die boven in het midden zit (althans, volgens mij).

Wat je nog zou kunnen proberen: zet je telefoon op het 'algemeen' profiel, en druk is op je toetsen. Je zou dan geluid moeten krijgen (als je toetstonen aanstaan). Is dit niet het geval, dan kun je ervan uitgaan dat je speaker kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
Tuumke schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 17:55:
[...]

ik zou sowieso even naar de NSP gaan.
Misschien is je speaker stuk? Die van mij was voor een poos terug 'opgeblazen'.
Kon hem niet meer voluit zetten met bellen omdat hij dan kraakte.

Als je de telefoon op luidspreker zet, maakt hij namelijk gebruik van de speakers aan de zijkant van de telefoon, en niet degene die boven in het midden zit (althans, volgens mij).

Wat je nog zou kunnen proberen: zet je telefoon op het 'algemeen' profiel, en druk is op je toetsen. Je zou dan geluid moeten krijgen (als je toetstonen aanstaan). Is dit niet het geval, dan kun je ervan uitgaan dat je speaker kapot is.
Ik heb hem vandaag naar het NSP gebracht. Ze zeiden dat het speakertje waarschijnlijk kapot was.

Waar ik echter minder blij mee was: de man van het NSP was net terug van vakantie en ze zeiden dat het wel een week of 2 à 3 kon duren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:27
Ik heb sinds een paar weken last van het volgende. Mijn bijna 1 jaar oude nokia N95 begint kleine kuren te vertonen. De belknop (die groene) en de blauwe knop rechts onder het scherm weigeren 9 van de 10 keer dienst. Echter, ze 'voelen' wel werkend aan. Enige idee of het een bekend probleem is?

Het is nogal storend, aangezien je vooral de groene belknop best veel gebruikt bij een telefoon ;) Irritante is dat het soms gewoon perfect werkt. Zul je zien dat wanneer ik langs de winkel ga, er niks aan de hand is en de verkoper weinig kan doen.

edit: Ik neem aan dat dit onder de standaard garantie van 24 maanden valt? Vind het overigens wel schandelijk, amper een jaar oud en sommige toetsen weigeren al. Maargoed, kan natuurlijk een rotte appel zijn. Klinkt niet echt als een structureel probleem als ik zo rond google.

[ Voor 20% gewijzigd door koentjuh op 12-08-2008 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuumke

Tuumke

Shingaling?

StanPC schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 19:39:
[...]

Ik heb hem vandaag naar het NSP gebracht. Ze zeiden dat het speakertje waarschijnlijk kapot was.

Waar ik echter minder blij mee was: de man van het NSP was net terug van vakantie en ze zeiden dat het wel een week of 2 à 3 kon duren!
ik heb mijn speakertje dus ook laten maken, was met 1.5 uur klaar :-)
dus dat het zo lang zou duren.. dat klopt niet.
dan heb je hem denk ik bij een nokia winkel langsgebracht?
dan duurt het wel zo lang :) want dan gaan ze hem opsturen inderdaad.
dit zijn de nokia service points in overijsel.

heb ik hier vandaan
Kruitbosch En De Weerd Deventer
Dortmundstraat 10
7418, BH Deventer
Tel.: 0900/598.35.32
Fax: 0570/66.17.79
klaasvandekraats@kenw.nl
Afdrukpagina weergeven

2Teunis Automotive
Galvanistraat 3
7461, JC Rijssen
Tel.: 0900/235.83.86
Fax: 0548/53.77.47
telecom@teunis.nl
Afdrukpagina weergeven

3The Phonehouse
Hendrik Jan van Heekplein 96
7511, HN Enschede
Tel.: +31 53.432.87.78
Fax: 053/8800073
telecom@teunis.nl
Afdrukpagina weergeven

4Dekatel Nederland B.V.
Veldoven 7
8271, RT IJsselmuiden
Tel.: +31383370480
Fax: +31383557688
ncp@dekatel.nl
Afdrukpagina weergeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

dkawa schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 23:29:
[...]

Ben sinds vorige week terug van vakantie en probeerde van de week weer eens een fix te krijgen maar dat lukt niet echt. Vandaar wel een aantal fixjes gehad maar niet constant...

Kan de GPS module stuk zijn? Hij vind wel satellieten (elke keer 5 stuks) maar het balkje wordt geen balkje....
Ik had laatst hetzelfde probleem in Portugal. Het lijkt mij dat het gewoon moeilijk een fix kon krijgen, omdat het een cold-fix was. Ik heb mijn mobiel een half uur, opengeklapt(!) en buitenshuis naar de hemel laten staren en kreeg pas na die half uur een fix. Een tweede en derde fix kreeg ik later wel na enkele seconden.

(Met opengeklapt bedoel ik dus dat de cijfers van het toetsenbord zichtbaar zijn...)

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Iemand enig idee of er misschien al een nieuwe firmware in de maak is voor de N95 8GB?
Niet dat ik ontevreden ben, maar heb het gevoel dat er nog wel meer uit te halen is en dat sommige zaken wel kunnen worden geoptimaliseerd.

En wat is de versie code precies die na het intoetsen van *#0000# na Nokia n95 tussen haakjes staat? Bij mij staat er 01.01 zijn dit hardware versies ?

[ Voor 25% gewijzigd door een moderator op 13-08-2008 00:38 . Reden: *#000# (3x0) gewijzigd naar *#0000# (4x0) ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Meer mensen dat de telefoon na een tijdje toegevoegde woorden niet meer onthoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
@Barfman...

Jij al t-shirtje gezien? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Mau_Maus schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:42:
@Barfman...

Jij al t-shirtje gezien? :P
Nee, ik heb hem nog niet binnen. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gister Nokia N95 8 gb. Prima telefoon alleen heb 1 probleem. Ik kan de hardware niet instaleren? Hierdoor kan ik me telefoon niet verbinden met PC suite.. Hij geeft bijv aan dat ik de Nokia N95 8GB USB Phone Parent.. Als ik gegevensoverdracht doe kan ik er wel muziek op zetten maar ik zou ook graag m'n pc/telefoon willen synchroniseren.. Ik heb windows xp pro SP2..
Kan iemand mij helpen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2008 23:53 ]

Pagina: 1 ... 30 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De laatste tijd worden er veel vragen in dit topic gedumpt zonder enige vorm van eigen inzet. Gelieve eerst te zoeken, ook in deel 8, en daarna pas je vraag te stellen. Vermeld bij je vraag meteen wat je hebt onderzocht en geprobeerd en waarom het niet lijkt te werken.