Nokia N95 (8GB) - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 42 Laatste
Acties:
  • 424.617 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 16:42
[quote[b]]Lijkt erop dat er iets niet goed gaat bij Nokia, bij mij loopt ie vast als hij de nieuwe software-updater wil gaan installeren....[/quote][b]

Hoe kan ik mijn N95 8GB instellen om zelf firmware updates via toestel te doen? Welke server enzo gebruiken? Bij mij geeft ie namelijk niets aan. Hoe instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thrilled schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:14:
Ik zag van het weekend ook nergens de nieuwe firmware.. zit ook nog op 15.0.015
Als je een branded toestel hebt (zeg van Vodafone) dan zal de 20.0.0.16 update niet staan bij de updates. Hij zoekt dan naar een update van in dit geval Vodafone.

Je kan bij een Nokia Service Point langs gaan en vragen of ze de firmware willen bijwerken voor je. Je hebt dan daarna wel een Nokia firmware en niet meer de extra Vodafone optie's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bthefirst
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 14:09
Plisson schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:57:
Hallo iedereen,

Zit sinds vandaag met een probleem. De NPS had een update, dus ik dacht laat ik dat maar installeren. Alles is goed gegaan totdat ik bij ''Telefoonsoftware bijwerken'' kom. Hij geeft aan dat er een update is (20.0.016). Als ik verder ga, begint ie met downloaden en als het klaar is met downloaden komt een venster met een tekst dat ie iets opnieuw moet starten(volgens mij NSU).

Na paar seconden krijg ik een foutmelding van dat ''Installer Application'' niet meer werkt. Heb het al paar keer gedaan maar ik kreeg steeds die foutmelding. Heb nu alle software van Nokia dat op mijn pc zat verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Maar als ik nu NSU wil installeren krijg ik weer zo'n foutmelding.

Weet iemand wat er aan de hand is?
Werk je toevallig met Windows Vista? Ik heb net hetzelfde probleem gehad, en door het volgende te doen is het probleem opgelost:"

- Download NSU van de Nokia site.
- Sla het bestand op een makkelijke plek op.
- Rechtermuisknop op het installatiebestand, en dan eigenschappen.
- Vervolgens naar het tabblad Compatibiliteit, bij compatibiliteitsmodus "Dit programma in deze compatibiliteitsmodus uitvoeren" aanvinken en Windows XP Service Pack 2 selecteren. Bij Bevoegheidsniveau "Dit programma als Administrator uitvoeren" aanvinken. En dan op toepassen klikken.
- Nu zou een dubbelklik op het installatiebestand voldoende moeten zijn om de nieuwe NSU te installeren.

Succes

[ Voor 11% gewijzigd door bthefirst op 07-04-2008 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Voor de mensen die de firmware-update willen doen, maar hem niet zien staan geef ik een hint: wijzig de productcode (Google is je vriend).

Omdat dit tegen het illegale aanzit, mag dit verder niet worden besproken op GoT; let daar dus op.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-03-2023
mobile625 schreef op maandag 07 april 2008 @ 17:23:
[...]

[quote[b]]Lijkt erop dat er iets niet goed gaat bij Nokia, bij mij loopt ie vast als hij de nieuwe software-updater wil gaan installeren....[/quote][b]

Hoe kan ik mijn N95 8GB instellen om zelf firmware updates via toestel te doen? Welke server enzo gebruiken? Bij mij geeft ie namelijk niets aan. Hoe instellen?
Je kunt alleen via de pc zelf je firmware updaten als je pcsuite van Nokia geinstalleerd hebt of alleen nokia software updater, en daar hoef je verder niets in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bthefirst
pven schreef op maandag 07 april 2008 @ 17:33:
Voor de mensen die de firmware-update willen doen, maar hem niet zien staan geef ik een hint: wijzig de productcode (Google is je vriend).

Omdat dit tegen het illegale aanzit, mag dit verder niet worden besproken op GoT; let daar dus op.
Apart dat met 'de bruikbare' productcodes geen nieuwe update word weergegeven op http://europe.nokia.com/A4305060...

Of het ligt aan mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
music.nokia.nl nu ook live in NL, kan best geinig zijn zo op je teloof en 1 gratis song per maand geloof ik :D. maar nu eerst even mijn n95-8gb updaten ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belstrekkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-02-2024

belstrekkie

Bas_Versluis

bthefirst schreef op maandag 07 april 2008 @ 17:45:
[...]

Apart dat met 'de bruikbare' productcodes geen nieuwe update word weergegeven op http://europe.nokia.com/A4305060...

Of het ligt aan mij :P
Voor mij geeft ie ook geen nieuwe update aan... 15.0.015 nog meest recente voor de euro2 productcode... voor welke taal is deze update dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 14:11
bthefirst schreef op maandag 07 april 2008 @ 17:32:
[...]

Werk je toevallig met Windows Vista? Ik heb net hetzelfde probleem gehad, en door het volgende te doen is het probleem opgelost:"

- Download NSU van de Nokia site.
- Sla het bestand op een makkelijke plek op.
- Rechtermuisknop op het installatiebestand, en dan eigenschappen.
- Vervolgens naar het tabblad Compatibiliteit, bij compatibiliteitsmodus "Dit programma in deze compatibiliteitsmodus uitvoeren" aanvinken en Windows XP Service Pack 2 selecteren. Bij Bevoegheidsniveau "Dit programma als Administrator uitvoeren" aanvinken. En dan op toepassen klikken.
- Nu zou een dubbelklik op het installatiebestand voldoende moeten zijn om de nieuwe NSU te installeren.

Succes
Dacht al dat het aan Vista lag maar het werkt niet bij mij :( Kan ik nog ergens de vorige versie downloaden? Kan het niet zo vinden op de Nokia site.

offtopic: Mn pc is sinds de update van vanochtend raar aan het doen :S Opstarten/afsluiten duur ineens 5+ minuten(normaal max. 2 min), alle tekst in IE7 is schuin geworden, hij vraagt telkens op IE7 standaardbrowser is, Windows Live Mail moest ik opnieuw installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bthefirst
Plisson schreef op maandag 07 april 2008 @ 17:55:
[...]

Dacht al dat het aan Vista lag maar het werkt niet bij mij :( Kan ik nog ergens de vorige versie downloaden? Kan het niet zo vinden op de Nokia site.

offtopic: Mn pc is sinds de update van vanochtend raar aan het doen :S Opstarten/afsluiten duur ineens 5+ minuten(normaal max. 2 min), alle tekst in IE7 is schuin geworden, hij vraagt telkens op IE7 standaardbrowser is, Windows Live Mail moest ik opnieuw installeren
De oude versie kun je niet meer gebruiken, die melding krijg je in NSU...
En als je probeert: rechtermuisknop op het installatiebestand en dan uitvoeren als Administrator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
bthefirst schreef op maandag 07 april 2008 @ 17:59:
[...]

De oude versie kun je niet meer gebruiken, die melding krijg je in NSU...
En als je probeert: rechtermuisknop op het installatiebestand en dan uitvoeren als Administrator?
Dat werkt ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
Niborit schreef op maandag 07 april 2008 @ 17:20:
[...]

Lijkt erop dat er iets niet goed gaat bij Nokia, bij mij loopt ie vast als hij de nieuwe software-updater wil gaan installeren....
Het nederlandstalige installatiebestand werkt niet bij mij, de europese (engelse) wel.
Hij vindt alleen geen nieuwere firmware voor euro2....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Ik ben nu vanaf 4 uur aant proberen, heb 2x N95-2 de een productcode euro2 de andere orgineel.
Geen van twee-en wil updaten.
Heb ook al via 2 laptops en 1 pc geprobeerd Vista32, Vista64, XPpro32, win98.
Ga vanavond wel weer verder........grrrrrrrrr :(

Tis omdat het hobby is anders had ik al ........ :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusher77 schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:27:
Heeft iemand die YouTube app al geprobeerd?
Als je op je telefoon naar YouTube.com gaat kun je die app installeren, dan is het heel makkelijk filmpjes kijken op je telefoon.

Enige probleem is dat als ik een paar filmpjes heb gekeken, mijn batterij enorm heet wordt en m'n telefoon restart :/
Streaming video kost bij KPN 0,25 cpm, buiten je internetabb. om. Kwam ik ook pas later achter. 8)7 .

Youtube is dus voor mij niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Bij mij geeft ie ook nog steeds firmware versie 15 aan als laatste nieuwe. Welke productcodes heeft jou telefoon als je hem wel kunt updaten :S...

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou het illegaal zijn om je productcode te veranderen? Het is toch MIJN ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
^^^ nee, zo eenvoudig is het niet. Als je je productcode wijzigt, kan je je toestel unlocken en dat is niet legaal. Er zit copyright op de firmware, dat mag je niet zo maar aanpassen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
wilde net dus vrolijk gaan updaten, maar idd v15 is nogsteeds de laatste. nu vind ik FTD wel ineens een V20... is even kijken wat dat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-08 10:50
Ik heb dit weekend Sygic geinstalleerd en gisteren de poi's van de flitspalen van Nederland en België.
Als ik in het menu van NP beheer kijk dan staat voor het selectievakje van de flitspalen geen icoontje terwijl dit bij de standaard 'nuttige plaatsen' wel het geval is. Hoort dit zo? Ik heb de bmp's van de icoontjes trouwens gewoon in de icons map van sygic gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-12-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 12:44:
[...]

Kan je me wat meer vertellen over hoe de Igo stowaway bluetooth keyboard samenwerkt met jouw N95? Ik wilde hem bij de PDAshop kopen maar ze waren er zeer onduidelijk over. Hoewel bij één van reviews op de pdashopsite een opmerking van de PDAshop zelf staat dat hij samenwerkt met de N95, wordt het in hun shop weer niet gegarandeerd. En omdat ie geseald is willen ze hem niet terug nemen als ik hem niet werkend krijg.
Hij is idd erg handig. Makkelijk te installeren (wel ff de N73 driver installeren) en zeer gemakkelijk en snel in gebruik. Plus door de nieuwe firmware gaat de batterij ook veel langer mee, dus laat die bluetooth maar ff aanstaan. Simpel concept, lekker klein, en erg handig dus ;)

Echt een aanrader, en niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
friendlyfiend schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:24:
[...]

Hij is idd erg handig. Makkelijk te installeren (wel ff de N73 driver installeren) en zeer gemakkelijk en snel in gebruik. Plus door de nieuwe firmware gaat de batterij ook veel langer mee, dus laat die bluetooth maar ff aanstaan. Simpel concept, lekker klein, en erg handig dus ;)

Echt een aanrader, en niet duur.
Het feit dat je voor een bluetooth keyboard een driver moet installeren vind ik toch op zijn minst dubieus. Misschien dat het nu prima werkt, maar als je over een jaar of wat een switch naar een nieuw platform dan zit je mogelijk met een nutteloos keyboardje, omdat het ding het standaard HID-profiel niet goed beheerst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je eigenlijk ook die rij met icoontjes aanpassen op het begin scherm?
De horizontale rij heb ik het dan over, met bijvoorbeeld het wereldbolletje erin. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
pven schreef op maandag 07 april 2008 @ 17:33:

Leuk als het werkt, hint is goed, bij google barst het ervan (Scan for product.... Error !!)
Snap best dat er niet over gepraat of getypt mag worden..... maar met google vind ik ook geen oplossing. wel van alles waar 4russen aan hangen 8)7 en mijn engels is uhhh zeg maar steenkool tijdperk :+

We vinden misschien nog wel een oplossing ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 21:22:
Kan je eigenlijk ook die rij met icoontjes aanpassen op het begin scherm?
De horizontale rij heb ik het dan over, met bijvoorbeeld het wereldbolletje erin. 8)7
Ja:
instellingen->algemeen->persoonlijk->standby modus

<+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:39
Fuzzillogic schreef op maandag 07 april 2008 @ 21:09:
[...]

Het feit dat je voor een bluetooth keyboard een driver moet installeren vind ik toch op zijn minst dubieus. Misschien dat het nu prima werkt, maar als je over een jaar of wat een switch naar een nieuw platform dan zit je mogelijk met een nutteloos keyboardje, omdat het ding het standaard HID-profiel niet goed beheerst...
Zonder driver werkt het ook, maar dan zijn de linker en rechter selectietoets bijvoorbeeld niet te gebruiken, en op Vista werkt het toetsenbordje trouwens ook perfect, zonder driver, gewoon als een HID-toetsenbord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Spurlie schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:44:
Ik heb dit weekend Sygic geinstalleerd en gisteren de poi's van de flitspalen van Nederland en België.
Als ik in het menu van NP beheer kijk dan staat voor het selectievakje van de flitspalen geen icoontje terwijl dit bij de standaard 'nuttige plaatsen' wel het geval is. Hoort dit zo? Ik heb de bmp's van de icoontjes trouwens gewoon in de icons map van sygic gezet.
Ik heb 72dpi, 256(8 BitsPerPixel) kleuren, bmp, 20x20pixels.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Ik heb gewoon de tomtom icoontjes van flitspaal.nl gebruikt. Zijn die dan niet 1 op 1 te gebruiken voor sygic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

Nieuwe firmware is er nog niet voor Euro 2 :(

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Laatst online: 08:47
Spurlie schreef op maandag 07 april 2008 @ 23:17:
Ik heb gewoon de tomtom icoontjes van flitspaal.nl gebruikt. Zijn die dan niet 1 op 1 te gebruiken voor sygic?
Nieuwste flitspalen en nieuwe icons kant en klaar.
(met dank aan killerroy die de icons heeft gemaakt)

http://rapidshare.com/fil...tspalen_07-04-08.zip.html

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 14:31

Pogostokje

* twiet *

Ik heb ongeveer alle product codes hier geprobeerd, maar niks nieuwe versie. Ook NSU vindt niks, zelfs niet met de meest vreemde product codes. Heeft er iemand nou uiteindelijk succes gehad met een update naar v20?
Zo te lezen hier op het forum niet, behalve de mod die heel geheimzinnig net steeds niks zegt. ;)
Hoe kan het dan dat de firmware update zelfs de frontpage heeft gehaald? Het begint bijna op een uitgelopen 1 april grap te lijken. >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Pogostokje op 08-04-2008 00:01 ]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Die foto op de frontpage is van mij. Het is dus in ieder geval iemand gelukt :)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

ik heb wel 1 code die versie 20 aangeeft als ik hem controleer.

Zal deze morgen even opzoeken

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
MichaelK1985 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 01:05:
ik heb wel 1 code die versie 20 aangeeft als ik hem controleer.

Zal deze morgen even opzoeken
Waarom die haast, een enkel dagje kan ik nog wel wachten ;(
Heb ook liever gister dan vandaag hoor ;)

Werkt het wel met Euro1 :?
Ik ga het even uitproberen, post het zo wel, maakt mij niet uit of het engels is, gebruik de telefoon toch standaard in het engels (PS, productcode Euro1=0549487)

/edit
Grrrr, lukt niet, zelfs na een reboot, om mijn product code te wijzigen, het lukte wel een ½ uur geleden... vaag :'(
Ga morgen maar eens kijken als ik uitgeslapen en helderder ben, zal wel iets over het hoofd zien.

[ Voor 18% gewijzigd door xippie op 08-04-2008 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Same here.

Als ik hier kijk voel ik me verdrietig dat ik nu een Engelse versie heb en alle instellingen kwijt ben. Alle codes die ik geprobeerd heb geven aan dat V15 de nieuwste is. Hebben de mensen die de nieuwe firmware hebben dit via nokia update gedaan?

[ Voor 12% gewijzigd door m277755 op 08-04-2008 03:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
^^ Eerst een backup maken, met Nokia Content copieer. Die kan je terug zetten en heb je alle instellingen etc... terug.
Was mij ook de eerste keer overkomen :( Maar had gelukkig de telefoon nog niet zo lang, dat ik niet echt veel kwijt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harmani schreef op zondag 06 april 2008 @ 23:45:
[...]

Dat is inderdaad het geval. Je doet er dus ook verstandig aan om AGPS uit te schakelen wanneer je in het buitenland gaat navigeren. Het is maar een klein beetje data dat wordt verzonden en ontvangen, maar (bij vodafone tenminste) betaal je voor de eerste tik zeg maar, dus kost het je telkens 70 cent om een fix te krijgen. Dan maar iets langer wachten op die fix en AGPS uitschakelen..
Thnx, dat was h'm... Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 09:25:
Goedemorgen ,

Ik heb sinds vrijdag het volgende.

Als ik bel dan hoor ik niet degene met wie ik spreek of de telefoon overgaan. Zet ik hem op speaker of m'n nokia koptelefoon aan de telefoon , no problem.
Men hoort mij en andersom. Telefoon meerdere keren aan/uit gemaakt. Het is ineens sinds vrijdag gebeurt... nog niet naar de winkel kunnen gaan maar iemand dit eerder mee gemaakt ?
gelukkig had ik niet me N73 verkocht ofzo...

*ps . hoe heet het eigenlijk ? een mic is uiteraard spraak , maar what about aan de andere kant van hoorn ?(is et hoorn?)
Dit is een bewuste-onbewuste kick , maar zou graag willen weten of iemand dit eerder heeft meegemaakt.

Anders wordt et morgen naar de telecom winkel helaas... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Laatst online: 24-08-2024
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 17:25:
[...]

Als je een branded toestel hebt (zeg van Vodafone) dan zal de 20.0.0.16 update niet staan bij de updates. Hij zoekt dan naar een update van in dit geval Vodafone.

Je kan bij een Nokia Service Point langs gaan en vragen of ze de firmware willen bijwerken voor je. Je hebt dan daarna wel een Nokia firmware en niet meer de extra Vodafone optie's.
Lijkt me heeel erg sterk ;) Ik heb hem bij BelCompany gehaald en kon kiezen uit verschillende abo's, uiteindelijk voor Hi gekozen, maar die gaat pas in over een maand, nu heb ik mijn oude simkaart (van vodafone) erin zitten.. dus locked/branded lijkt hij mij absoluut niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Voor de mensen met een talen knobbel, de nieuwe update kan je via NSU ophalen als je goed noors kan :P

[ Voor 12% gewijzigd door Barfman op 08-04-2008 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
/edit mm dit kan misschien beter in een algemener topic over providers? :$

^^^ wat je zelf al zegt :)

[ Voor 80% gewijzigd door pven op 08-04-2008 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Thrilled schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 09:23:
/edit mm dit kan misschien beter in een algemener topic over providers? :$

[mbr]^^^ wat je zelf al zegt :)[/mbr]
Hey ik heb zelf al geoordeeld, khad wel een linkje van jullie kant verwacht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 08:49:
[...]

Dit is een bewuste-onbewuste kick , maar zou graag willen weten of iemand dit eerder heeft meegemaakt.

Anders wordt et morgen naar de telecom winkel helaas... :(
Ik denk dat je midden speakertje naar de spreekwoordelijke kl*te is, als je hem op luidspreker zet gaat het langs de zij speakertjes dus een bezoekje zou geen kwaad kunnen, ik zou eerder naar een NSP gaan aangezien deze ze meteen vervangen kunnen wat een belcompany niet kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 10:21:
[...]

Ik denk dat je midden speakertje naar de spreekwoordelijke kl*te is, als je hem op luidspreker zet gaat het langs de zij speakertjes dus een bezoekje zou geen kwaad kunnen, ik zou eerder naar een NSP gaan aangezien deze ze meteen vervangen kunnen wat een belcompany niet kan ;)
Ik heb em van de T-mobile shop ( is ook helaas voor mij ) T-mobile branded...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help, ik heb gisteren wat zitten klooien met softwareinstallaties en nu werkt mijn gps module niet meer. Ik krijg telkens een wit scherm met NOKIA wanneer ik een gps-applicatie (maps, sygic, garmin en zelfs de gps-status zelf) probeer op te starten. De interne gps staat wel aangevinkt.
Weet iemand raad? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig, ik heb het al gevonden. Ik had nl ir-remote van psiloc geinstalleerd. Deze installatie bestaat uit 2 delen, nl de ir remote zelf en een DRM-controller. Deze laatste moest ook nog worden verwijderd met toepassings-beheer. Alles werkt nu weer normaal. Vreemd overigens dat de gps niet meer werkt als zoiets niet wordt gedeinstalleerd.

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-09 10:02
Ik heb een erg domme vraag over de N95 8Gb.
Als ik gebeld word, krijg ik geen nummer of naam te zien. Wel zie ik (indien gekoppeld) de foto van de contactpersoon.
- Is het ook mogelijk om deze foto groter op het scherm te krijgen als ik gebeld word?
- Hoe krijg ik de beller-informatie (naam/nummer) te zien als ik gebeld word?

Handleiding doorgebladerd, maar ook daar kon ik het eigenlijk niet in vinden :?

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:58
Bij mij ook nog geen Update hoor (n95 8gb), ik wacht mooi op de "orriginele" versie

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandelion
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-03-2022

Dandelion

Edem Kleetun

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 10:51:
[...]

Ik heb em van de T-mobile shop ( is ook helaas voor mij ) T-mobile branded...
Dat maakt geen bal uit. De NSP's zijn Nokia Service Points, en reparen dus gewoon alle nokia's, ongeacht of je t-mobile branded hebt. Als ze niet te beroerd zijn kunnen ze je daar ook nog wel vanaf helpen als je dat wil. JE kunt ze vinden op http://www.nokia.nl/A4785003. En daar zie ik dat het tegenwoordig nokia care point heet... maar het punt blijft hetzeflde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 18:21
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:54:
[...]

Streaming video kost bij KPN 0,25 cpm, buiten je internetabb. om. Kwam ik ook pas later achter. 8)7 .

Youtube is dus voor mij niet interessant.
Als je de stream portal gebruikt betaal je idd, dit is gemaakt voor internet tv en shit, youtube kan gewoon via je normale portal, ik heb die stream portal (data instellingen daarvan) weggeflikkerd en ik betaal nooit wat voor youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:10:
Gelukkig, ik heb het al gevonden. Ik had nl ir-remote van psiloc geinstalleerd. Deze installatie bestaat uit 2 delen, nl de ir remote zelf en een DRM-controller. Deze laatste moest ook nog worden verwijderd met toepassings-beheer. Alles werkt nu weer normaal. Vreemd overigens dat de gps niet meer werkt als zoiets niet wordt gedeinstalleerd.

>:)
zou ook geen verband moeten zijn. Klinkt eerder als toeval
MindWarp schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:19:
Ik heb een erg domme vraag over de N95 8Gb.
Als ik gebeld word, krijg ik geen nummer of naam te zien. Wel zie ik (indien gekoppeld) de foto van de contactpersoon.
- Is het ook mogelijk om deze foto groter op het scherm te krijgen als ik gebeld word?
- Hoe krijg ik de beller-informatie (naam/nummer) te zien als ik gebeld word?

Handleiding doorgebladerd, maar ook daar kon ik het eigenlijk niet in vinden :?
Zijn genoeg programma's voor. Kan je niet in je Nokia zelf instellen, omdat fullscreen te doen.

Beller informatie hoort volgens mij standaard dat te doen, als je hem of haar ehb toegevoegd in je telefoonboek.

[ Voor 41% gewijzigd door Mau_Maus op 08-04-2008 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

Voor deze productcode: 0558086 is firmware 20 al wel beschikbaar. Dit is blijkbaar een versie voor Noorwegen.

Voor Euro1 en Euro2 is hij nog niet beschikbaar.

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Kan het zijn dat sinds de laatste firmware update de rekenmachine verdwenen is? Ik kan deze namelijk niet meer terug vinden... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Spurlie schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:50:
Kan het zijn dat sinds de laatste firmware update de rekenmachine verdwenen is? Ik kan deze namelijk niet meer terug vinden... :o
gewoon onder toepassingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Zijn er al mensen die de nieuw NSU aan de praat hebben, de nederlandse versie bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien bij de hand, maar is de taal van productcode 0558086 niet Fins...

Daar lijkt het meer op en het zou logischer zijn, gezien Nokia een Fins bedrijf is.

Ontopic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

Barfman schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:06:
Zijn er al mensen die de nieuw NSU aan de praat hebben, de nederlandse versie bedoel ik.
Ik heb hem werkend. Oude even verwijderen en dan de nieuwe erop. Dat lukte bij mij.

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
MichaelK1985 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:37:
[...]

Ik heb hem werkend. Oude even verwijderen en dan de nieuwe erop. Dat lukte bij mij.
Ik heb de oude er af gehaald, maar kan nog steeds niet installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Hmm, mijn software updater is volgens mij vastgelopen op het eerste gedeelte van de update voor m'n N95. :/ Mijn telefoon staat nog steeds op het Nokia logo en de updater komt niet meer verder en geeft nog altijd 15 minuten resterend aan. Dat terwijl ik al minstens 15 minuten wacht. :P

Iemand ervaring hiermee? Gewoon kabel eruit trekken of software geforceerd sluiten?

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
MichaelK1985 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:37:
[...]

En als dat niet werkt kun je eerst de engelse erop zetten, dan verwijderen en dan de nederlandse versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Barfman schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:58:
Trouwens, heb nu ook de nieuwste firmware 20.0.016 voor de 8GB, morgen maar ff flashen.
Barfman schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:40:
[...]

Ik heb de oude er af gehaald, maar kan nog steeds niet installeren
Heb je nu wel of niet de nieuwe firmware ??

Ik kan de euro code niet veranderen, op een of andere manier kan nss niks met telefoon ? wazig |:(
Krijg steeds een error als ik op telefoontje klik........ er zijn er meer met dat probleem zie ik.
Weet iemand de oplossing ? graag in het nederlands :| mijn en dat van meerderen is ons engels niet zo goed.

Was trouwens hier bij nokia service punt in alkmaar...... daar lagen er al 30 N95-2 te wachten op 20.0.16 Pppfffttttt

[ Voor 7% gewijzigd door hetnet op 08-04-2008 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
hetnet schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 18:58:
[...]

[...]

Ik kan de euro code niet veranderen, op een of andere manier kan nss niks met telefoon ? wazig |:(
Krijg steeds een error als ik op telefoontje klik........ er zijn er meer met dat probleem zie ik.
Weet iemand de oplossing ? graag in het nederlands :| mijn en dat van meerderen is ons engels niet zo goed.

Was trouwens hier bij nokia service punt in alkmaar...... daar lagen er al 30 N95-2 te wachten op 20.0.16 Pppfffttttt
Volgens mij moet je de nieuwe software updater verwijderen en dan werkt NSS weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kort vraagje, ik heb net een N95 gekocht (1e model), en door
het bovenste randje van de 2 blauwe toetsen op de voorkant van het
toestel schijnt een streepje licht.
Dus eigenlijk tussen het toetsenblok en het frontje.

Hebben meer mensen dit ???

cor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
hetnet schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 18:58:
[...]

[...]

Heb je nu wel of niet de nieuwe firmware ??

Ik heb de nieuwe firmware er op gezet met Phoenix, na een schone install van vista wilde ik nsu er weer op zetten, en dat ging oke. Na het installeren start automatisch nsu op, en dan zegt die dat er een nieuwere versie is, hij download die en bij de installatie krijg ik een fout crash. Ik kan nsu dus niet meer gebruiken omdat ik eerst moet updaten. Heb toen maar weer een image terug gezet en daarna wilde ik gelijk de nieuwe nsu installeren, maar hij crasht weer elke keer als de installatie start. Heb alles al geprobeerd, compatibiliteitsmode, admin rechten, UAC uit gezet etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
Barfman schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:45:
[...]

Ik heb de nieuwe firmware er op gezet met Phoenix, na een schone install van vista wilde ik nsu er weer op zetten, en dat ging oke. Na het installeren start automatisch nsu op, en dan zegt die dat er een nieuwere versie is, hij download die en bij de installatie krijg ik een fout crash. Ik kan nsu dus niet meer gebruiken omdat ik eerst moet updaten. Heb toen maar weer een image terug gezet en daarna wilde ik gelijk de nieuwe nsu installeren, maar hij crasht weer elke keer als de installatie start. Heb alles al geprobeerd, compatibiliteitsmode, admin rechten, UAC uit gezet etc....
Bij mij was dit ook onder XP, bij mij lag het aan het nederlandse installatiebestand van NSU, heb de europese (engelse) toen gedownload en die werkte in 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Niborit schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:58:
[...]

Bij mij was dit ook onder XP, bij mij lag het aan het nederlandse installatiebestand van NSU, heb de europese (engelse) toen gedownload en die werkte in 1 keer.
Ja dat weet ik dat het aan het nederlandse bestand ligt, ik heb het liefst ook de nederlandse versie omdat ik alles nederlands heb van nokia. De engelse versie werkte bij mij ook, maar windows deed wel heele rg raar opeens. Elke keer vragen of internet explorer mijn standaard browser is, en dan druk je op ja niet meer weer geven, dan doet ie het weer als je ie opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

Ik liep vandaag ook tegen het NSU probleem op; maar ik had op Update gedrukt en ben gaan lunchen. Toen ik terug kwam stond er een stukje XML in kladblok geopend en was de update dus mislukt. Nu ben ik niet zo thuis in die code maar het leek erop dat de communicatie met de NSU server via een andere poort moet verlopen dan voorheen. Blijkbaar is dat stukje bij de NL versie dus de mist in gegaan. Van alles geprobeerd maar het enige waar ik het zaakje weer mee aan de slag kon krijgen was de Engelse versie installeren. Ik probeer volgende week nog wel een keer de Nederlandse, dan zullen de vrienden van Nokia hoop ik het probleem verholpen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-12-2010
heb er bij mij juist alles afgegooid wat met nokia te maken had en vervolgens de pc suite versie voor de N reeks er terug op gezet NL uiteraard. en ook de nieuwe versie van NSU ook nederlands
en NSS werkt terug zoals het moet. windows XP platform

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit met een klein probleem. Ik heb mijn N95-2 naar v20 geupdate, maar daar zat geen Nederlands bij. Verder geen probleem dacht ik, want ik kan hem opnieuw wel update met de juiste code, maar nu geeft hij dat mijn telefoon up to date is een geen update nodig heeft...

Druk op exit staat er dan....

Voorheen kon je zovaak als je wilde een update uitvoeren, maar dat is blijkbaar niet meer mogelijk. Iemand enig idee hoe ik alsnog een update kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Barfman schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:45:
[...]

Ook helemaal kut dus..... hier ook hoor ff nieuwe Vista erop geknald (ging heel vlot halfuurtje toen kon ik code veranderen) er was zo in Vista geklooid :X
Ik heb nu de engelse V20.0.016 erop staan, denk daarna code veranderen en nederlandse-euro en proberen... ja mispoes :o hijs nu engels en blijft dat !! hahahahahaha (als boer met kiespijn)
Vrijdag maar eens langs alkmaar nsp kijken wat die ervan vind O-) Doe net alsof ik gek ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Volgens mij kan je als de firmware voor euro 2 er is wel gewoon je firmware weer updaten. Gewoon weer ff je telefoon terug zetten met de euro 2 code erop, en wachten totdat die uitkomt. Dan pas komt het vinkje weer tevoorschijn in nokia software updater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Barfman schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:22:
Volgens mij kan je als de firmware voor euro 2 er is wel gewoon je firmware weer updaten. Gewoon weer ff je telefoon terug zetten met de euro 2 code erop, en wachten totdat die uitkomt. Dan pas komt het vinkje weer tevoorschijn in nokia software updater.
Zal ook gerust wel :)
Ik ben ook Euro3 tegen gekomen, wat is dat voor code ?
Weet jij dat of iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 14:31

Pogostokje

* twiet *

EURO1 - English, French, German, Italian, Spanish, Portuguese
EURO2 - English, French, German, Turkish, Dutch, Italian
EURO3 - English, Czech, Slovakian, German, Polish, Hungarian

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Laatst online: 12-09 13:41
pven schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:42:
Ik probeer om SIP via Telfort op mijn N95 aan de praat te krijgen, maar dat lukt me maar niet (zie [Speedlinq] Ervaringen - Deel 8 voor details). Kan ik ergens in de N95 logging terugvinden van wat er fout gaat? (De melding 'Kan niet registreren bij de service' zegt niet zo veel. :S)
Grote kans is dat dat komt door het ontbreken/niet goed ingevuld zijn van het 'beveiligingsdomein', ik heb hier VOIP wel werkend en bel tegenwoordig zelden via de GSM netwerk, de geluidskwaliteit is een stuk hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
Mau_Maus schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:40:
Beller informatie hoort volgens mij standaard dat te doen, als je hem of haar ehb toegevoegd in je telefoonboek.
Dat is het hem nou juist; ik krijg geen naam, nummer, of "onbekend" te zien.
Alleen als ik gebeld word onderin en witte balk waar ik dan verwacht dat het in zou moeten komen te staan. Het fotootje komt namelijk rechts in deze balk te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beetje offtopic maar NOKIA komt binnenkort met een touchscreen mobiel en in die nieuwe serie zit mogelijke een waardige N95 opvolger :9

[YouTube: http://www.youtube.com/v/nM_q8oAPAKE&hl=pl]
Specificaties:
mms
HSDPA or HSUPA
5 mp camera or better with autofocus, flash and video recording
3g camera for video calling
16 or 32 gb memory
GPS
handwriting recognition
flash player lite for real internet experience
DVB-H
radio
bluetooth (enabled for file transfer)
maybe 3d hand gestures recognition (as they've said)
3.5 milimeter headphone jack
msn
ms office
better battery life

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2008 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 13:27
MindWarp schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:16:
[...]
Dat is het hem nou juist; ik krijg geen naam, nummer, of "onbekend" te zien.
Alleen als ik gebeld word onderin en witte balk waar ik dan verwacht dat het in zou moeten komen te staan. Het fotootje komt namelijk rechts in deze balk te staan.
Probeer het maar eens met een andere Theme. Heb je dan het probleem nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
hmmm, shit ja.. je hebt gelijk; Even gewisseld met een standaard Nokia theme.
Dat ik daar zelf nou niet op kwam.

Jammer, want ik vond dat Haze-theme juist zo mooi :)
Op zoek naar een nieuwe dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
MindWarp schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:15:
hmmm, shit ja.. je hebt gelijk; Even gewisseld met een standaard Nokia theme.
Dat ik daar zelf nou niet op kwam.

Jammer, want ik vond dat Haze-theme juist zo mooi :)
Op zoek naar een nieuwe dus.
Ik wou het net zeggen... Maar iemand was me voor.. je hebt een haze look-a-like theme

s60 touch (e90) by taieb

Dit 'probleem' was in het vorige topic ook ruim besproken
Mau_Maus in "Nokia N95 (8GB) - Deel 8"
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:32:
beetje offtopic maar NOKIA komt binnenkort met een touchscreen mobiel en in die nieuwe serie zit mogelijke een waardige N95 opvolger :9
Toevallig is dit de 'phone' waar de haze theme op gebasseerd was... De telefoon was volgens mij een concept en ging het meer om de software die eraan kwam en niet zozeer een nieuwe telefoon... (nov 2007 aangekondigd.)

[ Voor 35% gewijzigd door Mau_Maus op 09-04-2008 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Goeiesmiddags,
Iemand de nieuwe PC Suite al geprobeerd? (6.86.8 beta 4)
Werkt iig lekker ;)

@Mau_Maus, zou je ff contact op kunnen nemen met me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic

[video]
Specificaties:
mms
HSDPA or HSUPA
5 mp camera or better with autofocus, flash and video recording
3g camera for video calling
16 or 32 gb memory
GPS
handwriting recognition
flash player lite for real internet experience
DVB-H
radio
bluetooth (enabled for file transfer)
maybe 3d hand gestures recognition (as they've said)
3.5 milimeter headphone jack
msn
ms office
better battery life
Ja leuk. Wat me toch keer op keer weer opvalt is dat Nokia wel de mond vol heeft van "Open platform", maar dat ze aan de andere kant de echte open standaard structureel negeren. Ik zie MSN, ik zie geen XMPP. Ik zie MS Office, ik zie geen OpenOffice.org. Ik zie MP3, ik zie geen Vorbis/FLAC. Etc.

Ik snap dat de gemiddelde gebruiker dat allemaal worst zal wezen, maar ik krijg steeds meer de indruk dat ze met "open" vooral op de mond van de marketingboys slaat. "blahblahblahOpenblahOpen!". Jammer Nokia, maar ik ben niet gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
schumi2004 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:31:
Goeiesmiddags,
Iemand de nieuwe PC Suite al geprobeerd? (6.86.8 beta 4)
Werkt iig lekker ;)

@Mau_Maus, zou je ff contact op kunnen nemen met me?
Ik heb hem geprobeerd, maar dan wel de final (nederlands) als je het niet erg vind :9 Is gisteren laat uitgekomen, werkt super moet ik zeggen, en ook handig dat je nu je kalender items kunt zien in pc suite.

Nokia_PC_Suite_rel_6_86_9_0_dut_web

FF model telefoon kiezen zodat je de talen keuze krijgt.

[ Voor 5% gewijzigd door Barfman op 09-04-2008 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Laatst online: 05-02 09:19
Iemand deze applicatie al tegengekomen? Lijkt mij handig. Wie heeft het al geprobeerd en wat zijn de ervaringen?

http://www.symbianfreewar...p-v1-0-for-nokia-n95.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die gebruik ik al een tijd hoor werkt prima :D
Barock schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:26:
Iemand deze applicatie al tegengekomen? Lijkt mij handig. Wie heeft het al geprobeerd en wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Barock schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:26:

ja :P
Mau_Maus in "Nokia N95 (8GB) - Deel 8"
schumi2004 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:31:@Mau_Maus, zou je ff contact op kunnen nemen met me?
Ik heb alleen je gmail weer geprobeerd... heb geen andere (meer)

[ Voor 25% gewijzigd door Mau_Maus op 09-04-2008 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Je kan nu ook met de nieuwe nokia pc suite via een wireless verbinding een backup maken en terug zetten, iemand dit al geprobeerd, mij lukt het nog niet.

Edit: Laat maar, ze bedoelen waarschijnlijk via bluetooth :X

[ Voor 17% gewijzigd door Barfman op 09-04-2008 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Laatst online: 05-02 09:19
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:56:
die gebruik ik al een tijd hoor werkt prima :D
[...]
Dat is dan mooi, op welke manier kan ik dit programma signen? Kan iemand dat voor mij doen? En wat zijn de gegevens die ik moet aanleveren? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met de combinatie PC Suite en Novell Groupwise ??
agenda syncen met bijv. een HP Ipaq PDA gaat prima wat betreft afspraken en taken, maar als ik mijn N95 ga syncen krijg ik allemaal overlappende afspraken e.d....

heb het idee dat PC suite de terugkerende afspraken van Groupwise niet goed snapt of zo.....plakt nu op elke dag dezelfde afspraken gedurende de hele dag.....

irritant......

nu neem ik maar mijn ipaq mee naar huis, sync daar met mijn laptop (outlook) en hang daarna mijn N95 er aan om de afspraken goed op de telefoon te krijgen (outlook gaat dus wel goed)...
maar das wel een hele omweg...

iemand een idee ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
Fuzzillogic schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:49:
[...]

Ja leuk. Wat me toch keer op keer weer opvalt is dat Nokia wel de mond vol heeft van "Open platform", maar dat ze aan de andere kant de echte open standaard structureel negeren. Ik zie MSN, ik zie geen XMPP. Ik zie MS Office, ik zie geen OpenOffice.org. Ik zie MP3, ik zie geen Vorbis/FLAC. Etc.

Ik snap dat de gemiddelde gebruiker dat allemaal worst zal wezen, maar ik krijg steeds meer de indruk dat ze met "open" vooral op de mond van de marketingboys slaat. "blahblahblahOpenblahOpen!". Jammer Nokia, maar ik ben niet gemiddeld.
ik begrijp je punt wel een beetje maar ik denk dat ze vooral met open bedoelen dat iedereen die dat zou willen er software voor kan schrijven, en dat is dan ook weldegelijk het geval.
Je punt van MS office is ook nogal slecht omdat er standaard quickoffice opstaat (heeft niks met Microsoft te maken) en Openoffice had er wss zo op gemogen (of je had het zelf kunnen installeren) als ze een s60 versie van hun software beschikbaar hadden. maarja, dan moeten ze die eerst wel maken.

dus nokia vind ik toch wel behoorlijk open, vergelijk het nou is met een Iphone (sinds kort pas gedeeltelijk open) of wat voor LG phone of samsung oid dan ook, die supporten echt all java apps....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:14
Ik heb op mijn N95 de Garmin XT navigatie software geinstalleerd. Maar het programma kan geen GPS signaal vinden. Hij activeert ook bluetooth. Maar de gps ontvanger zit toch ingebouwd in de N95? Zoja waarom krijg ik dan geen verbinding?.

Ik las dat iemadn hier in dit topic ook deze software gebruikte. Misschien dat ie mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beetje offtopic maar NOKIA komt binnenkort met een touchscreen mobiel en.........
Haha en daar ben ik gestopt met lezen. Nokia en touchscreen. Kunnen de kopers weer voor beta-tester spelen en alle bugs er uit halen die Nokia verzuimt zelf op te lossen. Hetzelfde verhaal als met de N95. Ik sla hem over, ik sla Nokia trouwens helemaal over bij de keuze voor mijn nieuwe mobiel... Ben het zat om iedere keer met buggy telefoons rond te lopen. De N95 was ook niet bepaald jofel toen hij net uit was. En nu gaan ze zich ook nog richten op de touchscreen markt, Zorg nou eerst maar eens dat je je gewone mobieltjes fatsoenlijk voor elkaar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij hoef je deze niet te sigen :D
Barock schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:21:
[...]

Dat is dan mooi, op welke manier kan ik dit programma signen? Kan iemand dat voor mij doen? En wat zijn de gegevens die ik moet aanleveren? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

CreativeMind schreef op woensdag 09 april 2008 @ 18:57:
Ik heb op mijn N95 de Garmin XT navigatie software geinstalleerd. Maar het programma kan geen GPS signaal vinden. Hij activeert ook bluetooth. Maar de gps ontvanger zit toch ingebouwd in de N95? Zoja waarom krijg ik dan geen verbinding?.

Ik las dat iemadn hier in dit topic ook deze software gebruikte. Misschien dat ie mij kan helpen?
gewoon even veranderen bij settings...system, en dan de gps aanpassen

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Barfman schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:04:
[...]

Ik heb hem geprobeerd, maar dan wel de final (nederlands) als je het niet erg vind :9 Is gisteren laat uitgekomen, werkt super moet ik zeggen, en ook handig dat je nu je kalender items kunt zien in pc suite.

Nokia_PC_Suite_rel_6_86_9_0_dut_web

FF model telefoon kiezen zodat je de talen keuze krijgt.
Mmmm heb ik daar hele dag voor zitten zoeken is de final gewoon uit en in .NL ook nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:14
Eastside schreef op woensdag 09 april 2008 @ 20:04:
[...]

gewoon even veranderen bij settings...system, en dan de gps aanpassen
Hij doet kein scheiss :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:05
*knip* we doen hier niet aan warez

[ Voor 87% gewijzigd door pven op 10-04-2008 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
Hoi,

Na al de software codes voor reset te hebben bekeken,kan ik niet vinden wat ik zoek.

Ik wil namelijk gewoon rebooten zonder de aan/uit afsluiten en dan weer zelfde ritueel voor aan.
Dit zijn veel handelingen.
Is hier een *#?????# voor?

Reden: om een of andere reden heeft mijn N95 een soms reboot nodig voor mijn pioneer Navigatiesysteem met bleuthoot,anders wordt de koppeling niet tot stand gebracht.
Na opnieuw opstarten werkt het perfect.

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soft reset *#7780#
W.Bakker schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:02:
Hoi,

Na al de software codes voor reset te hebben bekeken,kan ik niet vinden wat ik zoek.

Ik wil namelijk gewoon rebooten zonder de aan/uit afsluiten en dan weer zelfde ritueel voor aan.
Dit zijn veel handelingen.
Is hier een *#?????# voor?

Reden: om een of andere reden heeft mijn N95 een soms reboot nodig voor mijn pioneer Navigatiesysteem met bleuthoot,anders wordt de koppeling niet tot stand gebracht.
Na opnieuw opstarten werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogie
  • Laatst online: 06-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 15:38:
Iemand ervaring met de combinatie PC Suite en Novell Groupwise ??
Mijn N80 en nu mijn N95-2 doen het beide prima;
beter dan alle andere PDA's die bij ons geprobeerd zijn.
Bovendien werken de meeste middels een extra groupwise-pda connect waar de Nokia software via de outlook-instelling gewoon mijn microsoft-mail default profile pakt en daarmee Groupwise direct.

Wel blijven afspraken die ik weggooi uit mijn groupwise agenda staan, maar daar kan ik mee leven.
Dat komt niet vaak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
cuberob schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:26:
[...]

ik begrijp je punt wel een beetje maar ik denk dat ze vooral met open bedoelen dat iedereen die dat zou willen er software voor kan schrijven, en dat is dan ook weldegelijk het geval.
Totdat je weer tegen de muur van certificaten aanloopt.

WinMob en PalmOS dan net zo "open", zo niet meer open.
Je punt van MS office is ook nogal slecht omdat er standaard quickoffice opstaat (heeft niks met Microsoft te maken) en Openoffice had er wss zo op gemogen (of je had het zelf kunnen installeren) als ze een s60 versie van hun software beschikbaar hadden. maarja, dan moeten ze die eerst wel maken.
Dat was niet mijn punt. Natuurlijk is het een feature om MS-office docs te kunnen viewen/editen, maar m.i. is het, onder de vlag van openheid, toch logischer om ook ODF te ondersteunen. Ik zie Nokia daar nog geen enkele moeite voor doen.
dus nokia vind ik toch wel behoorlijk open, vergelijk het nou is met een Iphone (sinds kort pas gedeeltelijk open) of wat voor LG phone of samsung oid dan ook, die supporten echt all java apps....
Het woordje "open" heeft tegenwoordig toch een ruimere betekenis gekregen, met de komst van OSS. Ze liften nu mee op die betekenis, terwijl ze het niet waarmaken. En zich hardmaken voor de "open zaak" doen ze ook niet bepaald: ze hebben er samen met Apple voor gezorgd dat het open en royalty free OGG Theora video NIET opgenomen wordt in de HTML5-specs, omdat er voor Theora geen DRM mogelijk is. En Nokia is onlangs begonnen met de online verkoop van muziek: IE, Windows-only, met WMA-DRM-drek.

Ander voorbeeld: Share Online gebruikt welliswaar Atom voor de communicatie, maar het formaat van de benodigde config-files is nergens gedocumenteerd. (Althans, ik heb het nog niet kunnen vinden). Nou is het wel gewoon XML, dus er valt wel wat van te maken, maar toch.

Nokia is een bedrijf, en bedrijven hebben de plicht om geld te verdienen. Prima. Jammer alleen dat Nokia A claimt, en !A doet. De specs van het nieuwe toestel lijken erop te wijzen dat ze voorlopig geen andere weg inslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb nu sinds vandaag ook een n95 8gb :D. Er bleek nog firmware versie 11.0.0.26 op te zitten dus dacht ik dat eerst up te daten, maar dat viel toch ff tegen.

Vanaf de nokia site heb ik de Nokia_PC_Suite_rel_6_86_9_0_dut_web.exe geïnstalleerd, dat ging helemaal perfect. Vervolgens klikte ik op Telefoonsoftware bijwerken, daarmee werd ik weer naar de nokia-site verwezen waar ik NokiaSoftwareUpdaterSetup_en.exe kon downloaden.

De installatie bevat zo te zien 4 onderdelen, naast de updater ook een Connectivity Cable driver, MSXML6 en Flashing Cable driver. Het eerste onderdeel lijkt hij goed te installeren omdat hij 100% aangeeft, maar ik krijg wel de volgende melding: "Installation operation failed. This installation is forbidden by system policy. Contact your system administrator" En dat terwijl ik als administrator alle rechten heb in windows xp.

Ik dacht dat dit door een conflict kwam met de al eerder (met pc suite) meegeïnstalleerde connectivity cable driver. Nadat ik die had verwijderd en de pc suite opnieuw installeerde kreeg ik weer een andere foutmelding na het eerste onderdeel goed geïnstalleerd was.

Het was niet verstandig maar ik heb toch geprobeerd de firmware update uit te voeren. Het leek eerst goed te gaan, maar nadat de telefoon weer verbinding maakte met mn pc vroeg de pc drivers voor 'BB5 ADL Loader'.

Ik hoop dat de vraag hier hoort en mijn uitleg ervan duidelijk is. Alvast bedankt voor de hulp.
Pagina: 1 ... 4 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De laatste tijd worden er veel vragen in dit topic gedumpt zonder enige vorm van eigen inzet. Gelieve eerst te zoeken, ook in deel 8, en daarna pas je vraag te stellen. Vermeld bij je vraag meteen wat je hebt onderzocht en geprobeerd en waarom het niet lijkt te werken.