Er is veel te lezen over de accelerometer die in de Nokia N95 8GB zit op het internet. Mensen vragen zich om waarom dit er in zit, en het is mij ook niet geheel duidelijk. Wat ik graag zou willen weten of deze ook in de niet-8GB versie zit.
Het is makkelijk te controleren: maak van een object twee foto's, waarbij je de telefoon rechtop resp op zijn zij houdt (dus 1 foto in de breedte, 1 in de lengte). Als je deze foto's in de galerij later weer bekijkt zie je bij de 8GB versie dat een van de foto's ook gekanteld wordt weergegeven, conform de houding van je telefoon toen je de foto maakte. Is dit ook bij de gewone N95 zo?
Of deze functionaliteit alleen reden genoeg is om een accelerometer in te bouwen is voor mij niet duidelijk. Daarom vraag ik me af of er ergens anders in de software nog functies zitten verborgen die de accelerometer gebruiken. (dan heb ik het over de software van de gewone OS, niet dingen die je er later nog op zet) Weet iemand hier iets van?
In dit topic (of een van de voorgaande delen) werd iets gezegd in de trant van "toets *#0000#, schud de telefoon en voila". Ookal heb ik duidelijk een accelerometer, ik snap niet wat er 'voila' aan is, want er gebeurt niks.
Wel een leuk iets though!
@TheCryptKeeper: ik herken je probleem! Nou gebruik ik altijd AGPS, dus ik heb er geen last van. Maar toen ik in het buitenland was en GPS wou gebruiken zonder dataverkeer kon het ontzettend lang duren. Ik weet er geen verklaring voor, ik weet alleen dat de GPS-unit in een oude PDA van mij driedagelijks vraagt een kleine hoeveelheid data te downloaden. Maar eigenlijk, TomTom-units in auto's ed hebben helemaal geen data nodig. Ik ga ff speuren naar info
[
Voor 15% gewijzigd door
Verwijderd op 13-07-2008 16:22
]