Nokia N95 (8GB) - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 42 Laatste
Acties:
  • 424.665 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 14:33:
[...]

Maar ik snap het niet, ik heb een unbranded toestel! Dit is toch alleen bij branden toestel zoals bijv. T-mobile?
Inderdaad, je hebt gelijk... Dan weet ik het ook niet, dacht dat we hier te maken hadden met een branded toestel. Hiervoor ken ik dan weer geen oplossing... Sorry. :)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
BastiaanN schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 14:40:
[...]

Hij stopt met afspelen zodra het scherm gekantelt wordt, wat hoogst waarschijnlijk ook gebeurt tijdens het schudden :) Wat een vraag trouwens :D
Tja het viel gewoon op. Dacht dat het een foutje was. Altijd leuk om foutje te ontdekken :) . Overigens denk ik het nog steeds want kan het scherm alle kanten opdraaien maar dan gaat hij gewoon door. Alleen als ik (hard) schud stopt hij. Waarom zouden ze overigens zo'n functie in het "profiel aanpassen menu" maken? Als het nu in de muziekspeler zat zou ik zeggen oke. Maar het is dus net omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Twanjo schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 14:52:
[...]

Tja het viel gewoon op. Dacht dat het een foutje was. Altijd leuk om foutje te ontdekken :) . Overigens denk ik het nog steeds want kan het scherm alle kanten opdraaien maar dan gaat hij gewoon door. Alleen als ik (hard) schud stopt hij. Waarom zouden ze overigens zo'n functie in het "profiel aanpassen menu" maken? Als het nu in de muziekspeler zat zou ik zeggen oke. Maar het is dus net omgekeerd.
Geen idee dan, iig stopt hij bij op mijn N82 zodra ik het scherm laat kantelen :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou heren, het is met gelukt ;)

Heb zelf een graphite en heb een productcode van een deep plum, maar moet volgens mij niet uitmaken...

In ieder geval bedankt voor jullie tips _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 15:41:
Nou heren, het is met gelukt ;)

Heb zelf een graphite en heb een productcode van een deep plum, maar moet volgens mij niet uitmaken...

In ieder geval bedankt voor jullie tips _/-\o_
Maar weet je nu ook wat er aan de hand was dan? Misschien wel handig voor het naslagwerk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het echt niet weten, het is een unbranded toestel met een niet veel voorkomende productcode. Heb dat laatste veranderd en kon de phone meteen updaten naar de nieuwste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Ediejo schreef op zondag 13 juli 2008 @ 11:01:
Ik heb geen zin om alle 9 de topics door te lezen, maar heb wel een vraagje. Ik heb de N95 8gb maar contact maken via me pc per usb kabel wil niet lukken.

Ik kom niet verder dan het tabblad van Nokia, daar wordt gevraagd om de usb kabel aan te sluiten. Na 1 uur vraagt de pc daar nog om. Ook na 3 keer opnieuw de software te hebben geïnstalleerd blijft het probleem bestaan. Wat doe ik fout?
Je hebt hopelijk al gemerkt dat je telefoon vraagt in welke modus je 'm wil aansluiten op het moment dat je de USB kabel erin stopt? Zolang je -op de telefoon- geen modus kiest, heb je ook geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Welke mode heb je gekozen? De PCsuite-mode is in dit geval de enige juiste. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een N95 8gb met de laatste firmware en het duurt nu wel heel lang om een GPS fix te krijgen. Heb de gsm nu al 5 minuten aan laten liggen, buiten, met de slider open en nog steeds geen fix. Vroeger had ik rond de 1 à 2 minuten een fix (zonder assisted gps). Ik heb ook nokia maps 2.0 geïnstalleerd. Op een ander forum lees ik dat het soms 8 à 10 minuten kan duren om een fix te krijgen.
Hebben jullie dit ook?

Edit
Heb de gsm daarnet 20 min. buiten laten liggen en nog steeds geen fix. Ik zie wel dat hij aan het zoeken is achter sattelieten. Zou mijn gps chip kapot zijn misschien?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2008 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is veel te lezen over de accelerometer die in de Nokia N95 8GB zit op het internet. Mensen vragen zich om waarom dit er in zit, en het is mij ook niet geheel duidelijk. Wat ik graag zou willen weten of deze ook in de niet-8GB versie zit.
Het is makkelijk te controleren: maak van een object twee foto's, waarbij je de telefoon rechtop resp op zijn zij houdt (dus 1 foto in de breedte, 1 in de lengte). Als je deze foto's in de galerij later weer bekijkt zie je bij de 8GB versie dat een van de foto's ook gekanteld wordt weergegeven, conform de houding van je telefoon toen je de foto maakte. Is dit ook bij de gewone N95 zo?
Of deze functionaliteit alleen reden genoeg is om een accelerometer in te bouwen is voor mij niet duidelijk. Daarom vraag ik me af of er ergens anders in de software nog functies zitten verborgen die de accelerometer gebruiken. (dan heb ik het over de software van de gewone OS, niet dingen die je er later nog op zet) Weet iemand hier iets van?
In dit topic (of een van de voorgaande delen) werd iets gezegd in de trant van "toets *#0000#, schud de telefoon en voila". Ookal heb ik duidelijk een accelerometer, ik snap niet wat er 'voila' aan is, want er gebeurt niks.
Wel een leuk iets though!

@TheCryptKeeper: ik herken je probleem! Nou gebruik ik altijd AGPS, dus ik heb er geen last van. Maar toen ik in het buitenland was en GPS wou gebruiken zonder dataverkeer kon het ontzettend lang duren. Ik weet er geen verklaring voor, ik weet alleen dat de GPS-unit in een oude PDA van mij driedagelijks vraagt een kleine hoeveelheid data te downloaden. Maar eigenlijk, TomTom-units in auto's ed hebben helemaal geen data nodig. Ik ga ff speuren naar info

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2008 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 16:19:
Er is veel te lezen over de accelerometer die in de Nokia N95 8GB zit op het internet. Mensen vragen zich om waarom dit er in zit, en het is mij ook niet geheel duidelijk. Wat ik graag zou willen weten of deze ook in de niet-8GB versie zit.
Het is makkelijk te controleren: maak van een object twee foto's, waarbij je de telefoon rechtop resp op zijn zij houdt (dus 1 foto in de breedte, 1 in de lengte). Als je deze foto's in de galerij later weer bekijkt zie je bij de 8GB versie dat een van de foto's ook gekanteld wordt weergegeven, conform de houding van je telefoon toen je de foto maakte. Is dit ook bij de gewone N95 zo?
Of deze functionaliteit alleen reden genoeg is om een accelerometer in te bouwen is voor mij niet duidelijk. Daarom vraag ik me af of er ergens anders in de software nog functies zitten verborgen die de accelerometer gebruiken. (dan heb ik het over de software van de gewone OS, niet dingen die je er later nog op zet) Weet iemand hier iets van?
In dit topic (of een van de voorgaande delen) werd iets gezegd in de trant van "toets *#0000#, schud de telefoon en voila". Ookal heb ik duidelijk een accelerometer, ik snap niet wat er 'voila' aan is, want er gebeurt niks.
Wel een leuk iets though!

@TheCryptKeeper: ik herken je probleem! Nou gebruik ik altijd AGPS, dus ik heb er geen last van. Maar toen ik in het buitenland was en GPS wou gebruiken zonder dataverkeer kon het ontzettend lang duren. Ik weet er geen verklaring voor, ik weet alleen dat de GPS-unit in een oude PDA van mij driedagelijks vraagt een kleine hoeveelheid data te downloaden. Maar eigenlijk, TomTom-units in auto's ed hebben helemaal geen data nodig. Ik ga ff speuren naar info
De hoofd functionaliteit in de N82 hiervoor is gewoon een kanteling van het display zodra je het display draait. Op de normale N95 zit wel een accelerometer maar standaard geen automatische schermkanteling, je kunt dat wel bereiken met rotateme overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@BastiaanN:

Precies. En een a'meter inbouwen is niet iets wat een fabrikant standaard doet, tenzij het echt nut heeft. Dus daarom vraag ik me af, waarom op de N95? Alleen om foto's te kantelen? Of mis ik nou nog iets?
De mogelijkheden zijn talloos, heb ik wel gezien. RotateMe, stappentellers, etc. Maar mijn point is: waaroom (gegeven het standaard softwarepakket dat op de telefoon zit)? Heb ik een functie over het hoofd gezien?
Die kans acht ik groot! Op mijn Nokia N95 8GB kan ik (via conventionele wegen, menu's ed) alleen de GPS benaderen met "kaarten" in het hoofdmenu. Maar er zit ook nog een utility op dat je alleen je positie, snelheid en hoogte kunt zien (die sowieso niet begint te bitchen over dataverkeer, handig in het buitenland; ben altijd bang dat ik perongeluk toch op ja druk. En 11e/mb is nogal wat :9 ). Maar die vond ik pas toen ik de snelkoppelingen van het "hoofdscherm" ging aanpassen: toen zag ik die toepassing, die ik in de menu's niet was tegengekomen.
Kan aan mij liggen, maar als je Windows Mobile gewend bent is Symbian niet altijd even logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinuss
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-11-2020
pven schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:35:
Vanaf heden mag de Sygic-discussie in Het Sygic McGuider Topic

Met dank aan BastiaanN voor de nette TS! _O_
Misschien een hele domme achterlijke vraag, maar dit is toch een N95 topic ? Waarom mag je helemaal niet over producten praten die ermee te maken hebben?
Tweakers gaat behoorlijk achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
offtopic:
Dit kan waarschijnlijk beter in het feedback-topic.

Het doel is niet om er niet over te mogen praten, maar het product is natuurlijk niet N95 specifiek. Met een apart topic verzamel je alle kennis over het product, ook die mensen die niet dit topic volgen. Daar heb je zelf dus uiteindelijk ook voordeel bij. Ik stel m'n vragen over WinXP toch ook niet in PMG omdat het toevallig op een intelprocessor draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edwinuss schreef op zondag 13 juli 2008 @ 17:09:
[...]

Misschien een hele domme achterlijke vraag, maar dit is toch een N95 topic ? Waarom mag je helemaal niet over producten praten die ermee te maken hebben?
Ondanks dat ik het tegenovergestelde van een ervaringsdeskundige ben op dit forum, lijkt het me dat je dit zelf wel kan bedenken. Als er veel te zeggen is over dit onderwerp in verschillende topics is het handig om dit te centraliseren. En mocht er behoefte voor zijn dat ik dat ga uitleggen, dan is het niet Tweakers die achteruit gaat. Met alle liefde hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 16:51:
@BastiaanN:

Precies. En een a'meter inbouwen is niet iets wat een fabrikant standaard doet, tenzij het echt nut heeft. Dus daarom vraag ik me af, waarom op de N95? Alleen om foto's te kantelen? Of mis ik nou nog iets?
De mogelijkheden zijn talloos, heb ik wel gezien. RotateMe, stappentellers, etc. Maar mijn point is: waaroom (gegeven het standaard softwarepakket dat op de telefoon zit)? Heb ik een functie over het hoofd gezien?
Die kans acht ik groot! Op mijn Nokia N95 8GB kan ik (via conventionele wegen, menu's ed) alleen de GPS benaderen met "kaarten" in het hoofdmenu. Maar er zit ook nog een utility op dat je alleen je positie, snelheid en hoogte kunt zien (die sowieso niet begint te bitchen over dataverkeer, handig in het buitenland; ben altijd bang dat ik perongeluk toch op ja druk. En 11e/mb is nogal wat :9 ). Maar die vond ik pas toen ik de snelkoppelingen van het "hoofdscherm" ging aanpassen: toen zag ik die toepassing, die ik in de menu's niet was tegengekomen.
Kan aan mij liggen, maar als je Windows Mobile gewend bent is Symbian niet altijd even logisch.
Je mist niks. Het klopt echt dat de accelerometer vrijwel nergens voor wordt gebruikt. Bij de N82 zie je bijvoorbeeld dat de ingebouwde schermkantel functie er gebruik van maakt. Maar bij de N95 ontbreekt dit, waarom Nokia dit besloten heeft is mij ook een volkomen raadsel. Misschien met het achterliggende idee om het in een volgende firmware update beschikbaar te maken maar dat er hier ondertussen nooit sprake van is geweest ? :)

Die "applicatie" vind je overigens in Menu -> Instrumenten -> Connect. -> GPS-ggvns.
Het vraagt gewoon even gewenning, hetzelfde als wanneer je van Windows naar Linux zou overstappen :)

/me zat in het begin ook te vloeken op Symbian maar vind het nu geweldig 8)
Edwinuss schreef op zondag 13 juli 2008 @ 17:09:
[...]
Volgens mij mis je iets. Er is niets mis met af en toe een kleine discussie over een bepaald product. Gezien Sygic een heel nieuw product is en er zowel in het N82,N95 en N78 topic veel over gepraat wordt en dat het uiteindelijk meer over Sygic gaat dan over de telefoons, dan raakt het topic een beetje zijn originele doel kwijt, daarom dus.

Verder sluit ik me aan bij de 2 bovenstaande reacties.

[ Voor 57% gewijzigd door BastiaanN op 13-07-2008 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03:33

BPP

Heb zelf sinds gisteren problemen met PC Suite.

Ik kan sinds ik mijn Nokia heb gereset niet meer in PC suite. Als ik mijn Nokia verbind dan kan ik in mn telefoon wel PC Suite kiezen maar dan gebeurt er op mijn computer niks.

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/5x1jzk.jpg

Volgens mij kon ik eerst wel een optie kiezen, maar nu blijft ie blanco. Heb overigens al 3 USB poorten geprobeerd dus daar zal het ook niet aan liggen denk ik.

[ Voor 11% gewijzigd door BPP op 13-07-2008 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Staat bij Pc Suite -> Instellingen -> Verbindingen Beheren "Seriële kabel", "USB-kabel" en "Bluetooth" nog wel aangevinkt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03:33

BPP

BastiaanN schreef op zondag 13 juli 2008 @ 19:50:
Staat bij Pc Suite -> Instellingen -> Verbindingen Beheren "Seriële kabel", "USB-kabel" en "Bluetooth" nog wel aangevinkt? :)
Dat is het rare, er staat helemaal niks. Het hele vak is leeg. Ik kan nergens uit kiezen.

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/zsobqu.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door BPP op 13-07-2008 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Lijkt mij een gevalletje pc-suite opnieuw installeren. Of heb je dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 12:55:
Ik heb een N95 8Gb, met de laatste firmware. Nou vind ik steeds dat het zo vreselijk lang duurt om de musicplayer te updaten. Het lijkt of hij vastloopt, duurt meer dan een uur etc. Pas na veel klungelen lijkt het dan te lukken. Ik heb nu de bestanden verwijderd, zoals op pagina 99 gesuggereerd werd, en laat hem de database opnieuw samenstellen. Hij is nu al weer 20 minuten bezig zonder iets te vinden!!!! (Edit...heb de mobiel na een half uur uitgezet, had toen nog niks gevonden. Opnieuw opgestart, waarna de musicplayer alle nummers weer had. Da's toch niet normaal lijkt me...)

Momenteel staat er iets van 1,5 Gb muziek op, ongeveer 400 nummers.
Hoe verloopt het updaten van de Musicplayer bij anderen?
Nou, zoals je op de vorige pagina's kan lezen is het bij mij misgegaan toen ik via de mass storage modus gewoon wat mp3 tgjes op de geheugenkaart zette. Daarna zag de muziekspeler helemaar geen muziek meer, terwijl ik via bestandsbeheer nog wel alle muziek kon zien, en afspelen...

Op diverse fora kwam ik hetzelfde probleem tegen, nergens een echte oplossing, behalve het formatteren van de geheugenkaart. Dat wwerkt trouwens erg goed. Waarschijnlijk heeft het er mee te maken dat dan al die bestandjes in je private map en nog enkele meer ook weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
BastiaanN schreef op zondag 13 juli 2008 @ 20:10:
Lijkt mij een gevalletje pc-suite opnieuw installeren. Of heb je dat al geprobeerd?
Uninstalleer alles dan eerst, en vergeet vooral niet de Connectivity Cable driver EN de PC Connectivity Solution niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megalodon_67 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 23:32:
[...]

Er is hier al eerder een methode voorbij gekomen om je film legaal te houden, zoek even zou ik zeggen.
Leuk, als de search functie ook effectief was maar in de 10.000'en replies is zoiets met 'de hand' niet ff te vinden en zoals ik net zei bood ook de zoekmachine geen oplossingen.
Is het wellicht een optie om een medestrijder in ieder geval op het juiste spoor te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Even een vraagje.

Heb zelf een N95. Probeer met iemand te smssen, zij krijgt mijn smsjes wel..Ik die van haar niet. (zij heeft vodafone)
Ook met een collega probeer ik te smssen..hij ontvangt mijn smsjes wel. Ik die van hem niet. (hij heeft vodafone).
Van andere mensen kan ik wel gewoon smsjes krijgen,

Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Heb mijn simkaart al in een ander toestel gestopt. En vervolgens een sms gestuurd. Ook dan krijg ik geen smsjes.
Als ik sms met een andere simkaart (KPN) krijg ik wel smsjes binnen van collega!
Heb zelf HI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 20:17:
[...]

Nou, zoals je op de vorige pagina's kan lezen is het bij mij misgegaan toen ik via de mass storage modus gewoon wat mp3 tgjes op de geheugenkaart zette. Daarna zag de muziekspeler helemaar geen muziek meer, terwijl ik via bestandsbeheer nog wel alle muziek kon zien, en afspelen...

Op diverse fora kwam ik hetzelfde probleem tegen, nergens een echte oplossing, behalve het formatteren van de geheugenkaart. Dat wwerkt trouwens erg goed. Waarschijnlijk heeft het er mee te maken dat dan al die bestandjes in je private map en nog enkele meer ook weg zijn.
Alleen heb ik niet op die manier mp3'tjes op de telefoon gezet, dus dat is het niet (helaas). Hoe snel "update" een N95 normaal zijn musicplayer bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-08 20:03
mijn n95 8gb doet ook altijd lang over het updaten van de music player.
ik doe het zo, na 5 minuten is ie klaar met vast lopen. sluit ik hem af als dat lukt of doe ik een restart van de phone.
daarna ga ik opnieuw updaten en dan loopt hij niet vast en doet hij het gewoon goed. dan is hij altijd binnen 15 minuten klaar.

ik irriteer me hier toch wel lichtelijk aan.
even snel muziek er op zetten voordat je naar je werk of school gaat is er niet bij.
want 1) de usb verbinding is traag, bestanden op de telefoon zetten gaat traag (n95 8gb)
en 2) het updaten in de musicplayer zodat je nieuwe muziek wordt weergeven gaat ook traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Fuzzillogic schreef op zondag 13 juli 2008 @ 20:37:
[...]

Uninstalleer alles dan eerst, en vergeet vooral niet de Connectivity Cable driver EN de PC Connectivity Solution niet..
Sowieso vind ik het slordig van Nokia dat men dit links laat liggen bij deïnstallatie. Je installeert het toch, dus dan zou op zijn minst ook de optie geboden moeten worden dat je het er daarmee ook weer kan afhalen. Met het gevolg dat een aantal mensen met problemen zitten waarbij dit dus over het hoofd wordt gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
SanderTje! schreef op zondag 13 juli 2008 @ 23:27:
[...]

Sowieso vind ik het slordig van Nokia dat men dit links laat liggen bij deïnstallatie. Je installeert het toch, dus dan zou op zijn minst ook de optie geboden moeten worden dat je het er daarmee ook weer kan afhalen. Met het gevolg dat een aantal mensen met problemen zitten waarbij dit dus over het hoofd wordt gezien ;)
Dat niet alleen. Stel je verkoopt je mobiel, en koopt een ander merk. Ik vraag me af bij hoeveel mensen die meuk nog nutteloos HD-ruimte, CPU-cycles en tijd staat op te vreten...

Overigens is het niet alleen in Windows dat ze dat soort grappen uithalen. Die beta chat-applicatie van ze op Symbian komt ook met een hele sloot aan losse libraries en services. En daarvan is het nog onduidelijker welke wel en niet bij die applicatie (of een ander) horen, zodat je ze kunt verwijeren zonder andere dingen te slopen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Ego schreef op zondag 13 juli 2008 @ 21:47:
mijn n95 8gb doet ook altijd lang over het updaten van de music player.
ik doe het zo, na 5 minuten is ie klaar met vast lopen. sluit ik hem af als dat lukt of doe ik een restart van de phone.
daarna ga ik opnieuw updaten en dan loopt hij niet vast en doet hij het gewoon goed. dan is hij altijd binnen 15 minuten klaar.

ik irriteer me hier toch wel lichtelijk aan.
even snel muziek er op zetten voordat je naar je werk of school gaat is er niet bij.
want 1) de usb verbinding is traag, bestanden op de telefoon zetten gaat traag (n95 8gb)
en 2) het updaten in de musicplayer zodat je nieuwe muziek wordt weergeven gaat ook traag.
Dit lijkt een beetje op hoe het bij mij gaat, alleen is het hier erger ;( . Updaten is vastlopen, en dan blijkt het na een poging of 3, en veel geduld, ineens gelukt. Apart hoor, zo'n beroerde applicatie op een top-telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik denk dat het aan jullie 8GB kaartje ligt, want heb net nog even getest om 1GB aan mp3 naar me telefoon over te brengen (142 nummers) en dat duurde bij mij 5 min 37 sec. Daarna ff scannen met de music player en dat duurde maar 12 seconde. Misschien zitten er fouten op jullie geheugen, ik zou eens proberen om met windows op fouten te controleren en daarna te formateren fat32 clustergrootte 16kb.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 16:42
Weet iemand wanneer er een nieuwe firmware update komt voor de N95 8GB?
Zijn er een aantal zaken bekend die verbeterd gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:39
Robbie T schreef op zondag 13 juli 2008 @ 21:16:
Even een vraagje.

Heb zelf een N95. Probeer met iemand te smssen, zij krijgt mijn smsjes wel..Ik die van haar niet. (zij heeft vodafone)
Ook met een collega probeer ik te smssen..hij ontvangt mijn smsjes wel. Ik die van hem niet. (hij heeft vodafone).
Van andere mensen kan ik wel gewoon smsjes krijgen,

Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Heb mijn simkaart al in een ander toestel gestopt. En vervolgens een sms gestuurd. Ook dan krijg ik geen smsjes.
Als ik sms met een andere simkaart (KPN) krijg ik wel smsjes binnen van collega!
Heb zelf HI.
Heeft blijkbaar dus niets met de N95 te maken. Het staat niet in je post maar heb je toevallig zelf Orange? Mijn broer heeft dit probleem namelijk ook. SMSjes van Vodafone naar Orange komen niet aan. Hij heeft diverse keren naar Orange gebeld maar die ondernemen geen actie en Vodafone ook niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
BigSurf schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:16:
[...]

Heeft blijkbaar dus niets met de N95 te maken. Het staat niet in je post maar heb je toevallig zelf Orange? Mijn broer heeft dit probleem namelijk ook. SMSjes van Vodafone naar Orange komen niet aan. Hij heeft diverse keren naar Orange gebeld maar die ondernemen geen actie en Vodafone ook niet....
Heb Hi..Staat ook in de post ;).
Maar gisteravond op de een of andere manier deed die het in een keer weer..En kwamen de smsjes achter elkaar binnen :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 13:16
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 08:28:
[...]

Maak jij dan gebruik van groupwise connect om je nokia te syncen ??? Ik heb hier nog geen mogelijkheid kunnen vinden om daar iets in te stellen voor een niet-PDA apparaat.....m'n N95-1 dus....

Kan wel in pc suite de sync instellingen aanpassen, hierbij maak ik dan gebruik van de 'standaard groupwise instellingen' onder het tabje OUTLOOK.....hier kan ik dan de groupwise mappen selecteren waar hij naar moet kijken.....

ik snap gewoon niet waarom hij elke dag volprakt met repeterende afspraken, terwijl de afspraak bijv. elke dinsdag van 10:00 tot 11:00 in groupwise staat......in telefoon staat ie dan netjes op dinsdag 10:00 tot 11:00, maar verder ook bij elke dag van 10:00 tot 23:59.........en dan nog alle andere repeterende afspraken ernaast....
Heb je hier al een oplossing voor gevonden? Heb hetzelfde probleem en is inderdaad heel erg irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Robbie T., dit topic lijkt me niet de juiste plaats om je vraag te stellen, aangezien het probleem niet telefoonafhankelijk is en daarom (of is dit een te grote denkstap?) providerafhankelijk. Wel heb ik een tip: de klantenservice van Hi (1200) is een hele goede; korte wachttijden en goede service. Daar zou ik het eens proberen. Deze mensen kunnen je in ieder geval helpen vast te stellen of het probleem bij jou of bij hun provider ligt.
Het probleem is er eentje waar ik vaker van gehoord heb, dus je staat er niet alleen in. Maar dit topic gaat specifiek over een bepaald soort toestel. Wel succes verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

BastiaanN schreef op zondag 13 juli 2008 @ 17:30:
[...]

Je mist niks. Het klopt echt dat de accelerometer vrijwel nergens voor wordt gebruikt. Bij de N82 zie je bijvoorbeeld dat de ingebouwde schermkantel functie er gebruik van maakt. Maar bij de N95 ontbreekt dit, waarom Nokia dit besloten heeft is mij ook een volkomen raadsel. Misschien met het achterliggende idee om het in een volgende firmware update beschikbaar te maken maar dat er hier ondertussen nooit sprake van is geweest ? :)
[...]
Ik heb begrepen van eerder posts in deze topic dat accelerometer primair gebruikt wordt voor beeldstabilisatie bij het nemen van foto's (Sony bv. noemt deze functie SteadyShot) en dat ie te vinden zou zijn in alle apparaten die daar gebruik van maken, dus ook je N82, je digitale fototoestel, videocamera, etc.
Echter, ik denk dat men dat toen verward heeft met bewegingsdetectie terwijl
accelerometer toch iets anders is, maar tegenwoordig wel veel vaker naast elkaar gebruikt wordt.

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 15:22
Ik heb vaak problemen met het behouden van connecties op de N95. Ik kijk graag tour de france via de NOS tool, maar de connectie vliegt er elke paar minunten uit. dit heb ik ook met de WiFi connectie. Ik heb via geavanceerde opties al geprobeert om de voltage naar de wifi te verhogen, maar zonder resultaat. Iemand enig idee hoe dit nu verbeterd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
sl1200 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:26:
[...]

Ik heb begrepen van eerder posts in deze topic dat accelerometer primair gebruikt wordt voor beeldstabilisatie bij het nemen van foto's (Sony bv. noemt deze functie SteadyShot) en dat ie te vinden zou zijn in alle apparaten die daar gebruik van maken, dus ook je N82, je digitale fototoestel, videocamera, etc.
Echter, ik denk dat men dat toen verward heeft met bewegingsdetectie terwijl
accelerometer toch iets anders is, maar tegenwoordig wel veel vaker naast elkaar gebruikt wordt.
Nou dat het erin zit vind ik alleen maar goed. Doordat het toegankelijk is gemaakt voor ontwikkelaars kunnen zich ook toepassingen ontwikkelen die er anders misschien niet waren geweest. Misschien dat daarom in de volgende versie wel een aantal nuttige features zitten (naast beeldstabilisatie).

Oftewel, Nokia laat z'n gebruikers het werk opknappen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet is voor beeldstabilisatie geen accelerometer nodig. En ja, het is tof dat het er op zit. Wie weet blijk de N95 later ook LTE-compatible te zijn :D

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2008 16:12 . Reden: smiley ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:57:
De afbeeldingen van mijn geheugenkaart zijn niet meer zichtbaar van de een op andere dag in de galerij.
Heb heel de nokia al doorgepluist maar kan het niet vinden.
nobody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w.admiraal
  • Laatst online: 17-07 16:15
Warfare schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:09:
Ik heb vaak problemen met het behouden van connecties op de N95. Ik kijk graag tour de france via de NOS tool, maar de connectie vliegt er elke paar minunten uit. dit heb ik ook met de WiFi connectie. Ik heb via geavanceerde opties al geprobeert om de voltage naar de wifi te verhogen, maar zonder resultaat. Iemand enig idee hoe dit nu verbeterd kan worden?
Heb hetzelfde probleem, maar ik zie dit alleen maar bij de tour. Had geen probleem met het journaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Morgen ( 15/7) Loopt mijn tmobile contract af, en wordt KPN via nummerportering geactiveert,

Weet iemand hoelang dit duurt en of dit vannacht al begint om 0.00 uur?

Er zijn meer topics dan alleen dit topic. Daarnaast: neem eens contact op met een van de partijen.

[ Voor 25% gewijzigd door pven op 14-07-2008 20:36 ]

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
shameblaster schreef op maandag 14 juli 2008 @ 20:23:
Morgen ( 15/7) Loopt mijn tmobile contract af, en wordt KPN via nummerportering geactiveert,

Weet iemand hoelang dit duurt en of dit vannacht al begint om 0.00 uur?
Beetje off-topic, maar dit gebeurt meestal in de loop van de dag (kantoortijd) en niet stipt om middernacht. Op gegeven moment houdt je oude SIM ermee op en dat is het moment dat je kunt gaan wisselen.

Niet lang daarna zal je nieuwe aansluiting leven worden ingeblazen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 kleine vraagjes, mocht je het denken "gebruik de zoekfunctie" dat heb ik gedaan maar kwam niet bij een goed antwoord.. dus aan zulke antwoorden heb ik niets en is zonde van jou tijd en moeite ;)
Hier de vraagjes:
- msn geeft opeens aan dat je bedrag moet dokke per 30 dagen.. hoe kom ik hier omheen?
- de webbrowser werkt niet meer, hoe fix ik dit (hij start dus niet meer op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Hebben sinds kort een Parrot Ck3100 LCD.
Kan wel verbinding maken met deze Handsfree set. Ook via de set bellen.
Alleen wil hij mijn telefoonboek niet synchroniseren. terwijl hij dit met een andere gsm wel doet.
Heb externe sim modus aan staan.
In het display verschijnt dan ook een koptelefoontje, op het moment dat ik hem verbind met de parrot.

Hoe krijg ik het voor elkaar om de contacten te synchroniseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 20:52:
2 kleine vraagjes, mocht je het denken "gebruik de zoekfunctie" dat heb ik gedaan maar kwam niet bij een goed antwoord.. dus aan zulke antwoorden heb ik niets en is zonde van jou tijd en moeite ;)
Hier de vraagjes:
- msn geeft opeens aan dat je bedrag moet dokke per 30 dagen.. hoe kom ik hier omheen?
- de webbrowser werkt niet meer, hoe fix ik dit (hij start dus niet meer op).
1) door te betalen
2) Of opnieuw installeren of misschien helpt een softreset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op maandag 14 juli 2008 @ 21:08:
[...]

1) door te betalen
2) Of opnieuw installeren of misschien helpt een softreset
1) was ik al bang voor :( komt dat ook nog eens op de abbo kosten
2) softreset nu proberen.. helaas.. misschien dan een hard reset...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2008 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 21:12:
[...]

1) was ik al bang voor :( komt dat ook nog eens op de abbo kosten
Allemachtig, er zijn heel erg veel gratis third-party diensten waarmee je ook kunt msn'en. En nee, ik ken er geen, ik heb geen MSN-meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op maandag 14 juli 2008 @ 21:17:
[...]

Allemachtig, er zijn heel erg veel gratis third-party diensten waarmee je ook kunt msn'en. En nee, ik ken er geen, ik heb geen MSN-meuk.
Tsja maar geen enkel die zo goed en duidelijk is als msn-messenger zelf.
(Heb ook nimbuzz en e-messenger). Anyway; vind dit geen discussiepunt maar iets persoonlijks :)
Vroeg me gewoon af of er geen andere weg was, die niet per definitie illegaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 21:19:
[...]

Tsja maar geen enkel die zo goed en duidelijk is als msn-messenger zelf.
(Heb ook nimbuzz en e-messenger). Anyway; vind dit geen discussiepunt maar iets persoonlijks :)
Vroeg me gewoon af of er geen andere weg was, die niet per definitie illegaal is.
daarom gaf ik ook dat antwoord.. je hebt het over omzeilen.. en dat is volgens mij altijd niet legaal als het om betalen gaat. Her-installeren heeft ook geen zin... en volgens mij helpt installeren na een ahrd reset ook niet.. voglens mij checkt ie online de imei ofzo.. en anders was dat ook niet echt een oplossing lijkt me... elke 30 dagen een hard reset...

En ja er is een manier, maar ook genoeg andere msnen. Slick is nu ook nog gratis en best leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 21:19
Één tip: www.fring.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op maandag 14 juli 2008 @ 09:51:
Ik denk dat het aan jullie 8GB kaartje ligt, want heb net nog even getest om 1GB aan mp3 naar me telefoon over te brengen (142 nummers) en dat duurde bij mij 5 min 37 sec. Daarna ff scannen met de music player en dat duurde maar 12 seconde. Misschien zitten er fouten op jullie geheugen, ik zou eens proberen om met windows op fouten te controleren en daarna te formateren fat32 clustergrootte 16kb.
Zal dit morgenavond eens proberen, maar moet dan wel eerst m'n massageheugen back-uppen. Heeft vast wel wat tijd nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
Robbie T schreef op maandag 14 juli 2008 @ 21:00:
Alleen wil hij mijn telefoonboek niet synchroniseren. terwijl hij dit met een andere gsm wel doet.
In het display verschijnt dan ook een koptelefoontje, op het moment dat ik hem verbind met de parrot.

Bluetooth aan (logisch) en dan contacten aanklikken --> opties markeren aan/uit en dan alle markeren kiezen, nu klik je weer op opties en dan --> visitekaartje verzenden via bluetooth.
Je nokia gaat op zoek naar je Parrot en als het goed is komt deze ook te staan bij bluetooth apparaten die er gevonden zijn. Nu worden je contacten verstuurd naar je Parrot, werkt goed :D

Gr,
Dualband

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mobile625 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 10:54:
Weet iemand wanneer er een nieuwe firmware update komt voor de N95 8GB?
Zijn er een aantal zaken bekend die verbeterd gaan worden?
Nee, niet weer........ik heb net een week de nieuwste (v20.....) erop weten te prakken.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:28:
[...]

Nee, niet weer........ik heb net een week de nieuwste (v20.....) erop weten te prakken.!
En hoe werkt ie? Nog verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:22
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:28:
[...]

Nee zit ook niet weer te wachten op een nieuwe firmware, behalve als het echt veel toegevoegde waarde heeft. Anders wacht ik er voorlopig nog even mee.

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
mobile625 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:34:
[...]

En hoe werkt ie? Nog verschil?
Waarom vraag je om een nieuwe? als je de nieuwste dan schijnbaar nog niet hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbie T schreef op maandag 14 juli 2008 @ 21:00:

Zoek op de Nokia site de file Nokia_616_Contact_download eens en zet dit op je 95.
Er is ook een file met de zelfde naam maar dan 810 ipv 616, doet het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:15:
[...]

Zoek op de Nokia site de file Nokia_616_Contact_download eens en zet dit op je 95.
Er is ook een file met de zelfde naam maar dan 810 ipv 616, doet het zelfde.
Dankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Vandaag na (te) lang gewacht te hebben toch maar eindelijk de slider laten vervangen. De eerste speling had ik een 1/2 jaar geleden al opgevangen met een klein stukje tape, maar nu een tweede soort speling zich openbaarde merkte ik dat ik een neiging begon te voelen om het apparaat tegen de muur te smijten. Bij Kreuze Telecom te Beek werd ik direct geholpen en stond 15 minuten later weer buiten met een als nieuw aanvoelende foon, top gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Nu online
Handig en makkelijk programma uitgekomen AutoSisInstaller. Na een firmware update of een hard reset moet je altijd al je favoriete programma's weer installeren, wat redelijk wat tijd kan kosten. Met AutoSisInstaller kan je al je favorieten programma's op jet geheugenkaart zetten, start AutoSisInstaller en hij installeerd heel de meuk in 1 keer achter elkaar op je telefoon. Je hoef niet meer op Next, Agree of Finish te drukken, alles word automatisch gedaan voor je.

AutoSisInstaller v1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:00:
Handig en makkelijk programma uitgekomen AutoSisInstaller. Na een firmware update of een hard reset moet je altijd al je favoriete programma's weer installeren, wat redelijk wat tijd kan kosten. Met AutoSisInstaller kan je al je favorieten programma's op jet geheugenkaart zetten, start AutoSisInstaller en hij installeerd heel de meuk in 1 keer achter elkaar op je telefoon. Je hoef niet meer op Next, Agree of Finish te drukken, alles word automatisch gedaan voor je.

AutoSisInstaller v1.0
Kan je ook instellen wat op je interne geheugen moet komen en wat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:30:
[...]

Kan je ook instellen wat op je interne geheugen moet komen en wat niet?
Weet ik niet, ik heb het nog niet getest, ga ik zo ff doen met wat programma's.

Edit: Je kan het in deze versie nog niet instellen, dat komt wel. Hij installeerd nu alles op je telefoon geheugen. Net ff 6 programma's op mijn kaart gezet, en alles werd netjes geinstalleerd zonder dat ik er tussen moest komen.

[ Voor 29% gewijzigd door Barfman op 15-07-2008 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:31
Kreeg net een email van nokia:

Afbeeldingslocatie: http://www.upload-image.nl/images/tbam6p1eo7sebgxvcddx_thumb.jpg

Met daarin het bericht dat er een nieuwe firmware zou zijn voor de N95
Laat ik hem scannen via Softwareupdater vind hij vervolgens geen update.

Iemand die hier wat meer over weet of gehoord heeft ?

[ Voor 6% gewijzigd door robbinonline op 16-07-2008 00:15 ]

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005

robertwebbe

Robert Webbe

robbinonline schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 00:14:
Kreeg net een email van nokia:

[afbeelding]

Met daarin het bericht dat er een nieuwe firmware zou zijn voor de N95
Laat ik hem scannen via Softwareupdater vind hij vervolgens geen update.

Iemand die hier wat meer over weet of gehoord heeft ?
Ik heb dezelfde ervaring. 21.0.016 is volgens mij de laatste versie. Ik heb zo het vermoeden dat er geen koppeling zit tussen de Nokia Software Update platfrom en het MyNokia platform, ze houden denk ik dus niet bij of je al geupdate hebt. Ik denk dat 80% van de N95 gebruikers ook nog nooit een update heeft gedaan en dat de e-mail op hen gericht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 09:36:
[...]

Ik heb dezelfde ervaring. 21.0.016 is volgens mij de laatste versie. Ik heb zo het vermoeden dat er geen koppeling zit tussen de Nokia Software Update platfrom en het MyNokia platform, ze houden denk ik dus niet bij of je al geupdate hebt. Ik denk dat 80% van de N95 gebruikers ook nog nooit een update heeft gedaan en dat de e-mail op hen gericht is.
? Ik heb v20.etc, en bij zegt hij dat dat de nieuwste is. Of lopen de firmwareupgrades van de N95 niet synchroon met die van de N95 8GB? (dan zou ik geen mailtje gekregen moeten hebben) Ik liep namelijk tegen dezelfde muur aan gisteravond :-) Hele hoop gedoe om niks, wnat ik had NSU verwijderd ivm kleine HDD |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:22
Nee, N95 8GB heeft een andere firmware dan de N95. Momenteel zit N95 8GB op: 20.0.016 & N95 op: 21.0.016

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005

robertwebbe

Robert Webbe

Op zich zou er wel reden genoeg zijn om een update uit te brengen:
- update naar Nokia Maps 2.0
- update naar N-Gage (naar online versie)
- toevoeging LocationTagger (automatisch geotaggen van de foto's)
- update van ShareOnLine (zodat de GPS locatie van foto's meegestuurd wordt met MMS)
- Update Radio applicatie (samenvoeging van FM Visual Radio en Internet Radio in 1 app)

Dat is allemaal nu al wel handmatig te doen maar het kon weer meer tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
robertwebbe schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:15:
Op zich zou er wel reden genoeg zijn om een update uit te brengen:
- update naar Nokia Maps 2.0
- update naar N-Gage (naar online versie)
- toevoeging LocationTagger (automatisch geotaggen van de foto's)
- update van ShareOnLine (zodat de GPS locatie van foto's meegestuurd wordt met MMS)
- Update Radio applicatie (samenvoeging van FM Visual Radio en Internet Radio in 1 app)

Dat is allemaal nu al wel handmatig te doen maar het kon weer meer tijd.
Kost weer meer tijd? ;)

Naja ik vind een update ook altijd wel fijn om de zoveel tijd.. zorgt er (bij mij) weer voor een schone installatie en snelheid.

Voor 95-1 zouden ze ook die screen rotation er wel in kunnen proppen, en hopelijk nou ook eens die standby screen plug-in, maar dat zal wel nooit gebeuren...

En een grote reden voor nokia om een update uit te brengen, lijkt mij, is de beveiliging die gekraakt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het jullie ook opgevallen dat de batterij hard achteruit gaat wanneer de telefoon aan de USB kabel hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:23:
Is het jullie ook opgevallen dat de batterij hard achteruit gaat wanneer de telefoon aan de USB kabel hangt?
http://www.google.com/sea...akers.net&btnG=Zoeken&lr= :z

De zoekfunctie is niet voor niets uitgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 00:14
wat is de snelste manier om een video van divix naar mp4 te converteren?
ik gebruik ps3 video 9 met de nokia profielen en wat ik me afvroeg was:
is het sneller om te converteren naar het laagste profiel (128kbps) ziet er dan natuurlijk niet meer uit maar goed.
of is het sneller om het profiel te kiezen wat het dichtst bij het origineel zit?

vroeg k me gewoon af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op maandag 14 juli 2008 @ 09:51:
Heb dit geprobeerd. Foutcontrole, alles van het massa geheugen af én dit geformateerd. Daarna alles teruggezet. Musicplayer blijft echter vastlopen bij het vernieuwen, als ik er weer wat muziek bij heb gezet. Balen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:05:
[...]

Heb dit geprobeerd. Foutcontrole, alles van het massa geheugen af én dit geformateerd. Daarna alles teruggezet. Musicplayer blijft echter vastlopen bij het vernieuwen, als ik er weer wat muziek bij heb gezet. Balen!!
Heb je ook al een reinstall van je firmware gedaan. Misschien dat dat helpt, anders is je geheugen misschien wel braak, en kan je naar de winkel gaan om het probleem voor te leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:05:
[...]

Misschien bestanden op staan met vage bestandsnamen? Ik denk aan µ, é, ö, ", ® etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leon12345 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:32:
wat is de snelste manier om een video van divix naar mp4 te converteren?
ik gebruik ps3 video 9 met de nokia profielen en wat ik me afvroeg was:
is het sneller om te converteren naar het laagste profiel (128kbps) ziet er dan natuurlijk niet meer uit maar goed.
of is het sneller om het profiel te kiezen wat het dichtst bij het origineel zit?

vroeg k me gewoon af :)
Probeer het, en vertel het me! (time gewoon hoelang de eerste 5% bv duurt, en dan keer 20)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2008 22:29 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:29:
[...]

Heb je ook al een reinstall van je firmware gedaan. Misschien dat dat helpt, anders is je geheugen misschien wel braak, en kan je naar de winkel gaan om het probleem voor te leggen
Fuzzillogic schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:31:
[...]

Misschien bestanden op staan met vage bestandsnamen? Ik denk aan µ, é, ö, ", ® etc.
Beide nu gedaan. reinstall van firmware en alle leestekens e.d. verwijderd. Geen enkele verbetering. Musicplayer start nu zelfs niet eens meer op. Loopt vast bij het laden. Straks alle muziek er maar afgooien en opnieuw vullen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens heb ik mijn vraag nog niet gevonden.
Heb al gezocht (alhoewel ik niet weet of ik dat al goed gedaan heb!!)

Ik wil als ik bij iemand ben waar geen internetverbinding is dat de laptop via de telefoon op internet gaat.
Nu heb ik dat via BT geprobeerd maar dat lukt niet vanwege de onetouch modem die in wil bellen.
Kan dit wel via de usb kabel of moet ik hiervoor andere dingen installeren.
Ik heb een N95 8Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:54:

Ik wil als ik bij iemand ben waar geen internetverbinding is dat de laptop via de telefoon op internet gaat.
Nu heb ik dat via usb geprobeert maar dat lukt niet vanwege de onetouch modem die in wil bellen.
Ik heb een N95 8Gb
Ik kan je vraag niet echt beantwoorden. Maar ik kan wel zeggen dat ik het een keer heb geprobeerd met bluetooth, een PAN (personal area network) opzetten, en toen kon ik het internet op. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:40:
[...]

[...]

Beide nu gedaan. reinstall van firmware en alle leestekens e.d. verwijderd. Geen enkele verbetering. Musicplayer start nu zelfs niet eens meer op. Loopt vast bij het laden. Straks alle muziek er maar afgooien en opnieuw vullen......
Je kunt naast een hard reset ook nog een format van je toestel laten doen, hierbij wordt de originele rom teruggezet ipv alle bestanden te verwijderen, handig als er iets corrupt is.

Doe je als volgt;
  1. Schakel telefoon uit
  2. Druk [green] + [3] + [*] tegelijk in en houdt deze ingedrukt.
  3. Druk op de powerknop (andere knoppen vastblijven houden)
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:54:

Nu heb ik dat via usb geprobeert maar dat lukt niet vanwege de onetouch modem die in wil bellen.
Ik heb een N95 8Gb
Misschien heb je hier wat aan; (je telefoon gebruiken als een WLAN hotspot :))
http://www.adonismobile.c...spot-your-s60-device.html

Denk ik tevens een betere optie want je telefoon is binnen 3 uur leeg als je hem aan de usb kabel hangt.

[ Voor 34% gewijzigd door BastiaanN op 16-07-2008 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ga ik dat de volgende keer proberen, bedankt voor de tip.
Laat het weten hoe het ging zodra ik het heb getest,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 23:27
Al opgevallen dat je met de nieuwste versie van NSU niet meer de mogelijkheid hebt om je telefoon te re-installeren wanneer je al de nieuwste firmware hebt?

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2mq2hrc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 00:06:
Al opgevallen dat je met de nieuwste versie van NSU niet meer de mogelijkheid hebt om je telefoon te re-installeren wanneer je al de nieuwste firmware hebt?

[afbeelding]
Nee, maar een hard-reset lijkt mij hetzelfde te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
BastiaanN schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:04:
[...]
Misschien heb je hier wat aan; (je telefoon gebruiken als een WLAN hotspot :))
http://www.adonismobile.c...spot-your-s60-device.html

Denk ik tevens een betere optie want je telefoon is binnen 3 uur leeg als je hem aan de usb kabel hangt.
De betere optie is m.i. bluetooth. De gratis variant van Joiku biedt geen encryptie en werkt alleen met HTTP. De betaalde variant doet meer, maar WEP is ook niet bepaald veilig.

En wifi suckt sowieso, is mijn ongezouten mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 00:21:
[...]

Nee, maar een hard-reset lijkt mij hetzelfde te doen.
Het gaat me alleen om het feit dat de functie uit NSU is gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Fuzzillogic schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 00:22:
[...]

De betere optie is m.i. bluetooth. De gratis variant van Joiku biedt geen encryptie en werkt alleen met HTTP. De betaalde variant doet meer, maar WEP is ook niet bepaald veilig.

En wifi suckt sowieso, is mijn ongezouten mening.
ohw de laatst 2 betas had de gratis versie encryptie hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Nu online
patrickt35 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 00:06:

[afbeelding]
De optie zit er gewoon in hoor bij mij, heb ook de nieuwste versie v1.4.49np erop. Ik denk dat jij een productcode op je telefoon hebt die nog geen firmware versie 20.0.0.16 heeft, en daarom geen reinstall kan doen. Als je de euro2 code erop zou zetten, dan kan je wel gewoon een reinstall doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Ik kon zo snel even niet vinden of het al eens voorgekomen is, google gaf me iig geen resultaat.
Het probleem is dat als ik veel bestanden na elkaar kopieer (dus zeg maar ctrl+a, ctrl+c, ctrl+v doe) op de geheugenkaart, hij blijft hangen met kopiëren. Maar vervolgens lijkt het wel altijd op de telefoon te staan ook als ik op annuleren druk. Meer mensen met dit probleem / een oplossing?

Ramon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Gmail gebruikt speciale poortnummers, echter als ik deze instel worden ze niet onthouden. Dus als ik terug ga van de instellingen naar de mail en dan weer naar de instellingen staan ze doodleuk weer op Standaard. Iemand bekend met dit behoorlijk irritante fenomeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:09

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Megalodon_67 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:04:
Gmail gebruikt speciale poortnummers, echter als ik deze instel worden ze niet onthouden. Dus als ik terug ga van de instellingen naar de mail en dan weer naar de instellingen staan ze doodleuk weer op Standaard. Iemand bekend met dit behoorlijk irritante fenomeen?
Gmail gebruikt standaard poorten voor POP3S en IMAPS. Dus Port moet op Default staan en Security (ports) op SSL/TLS

[ Voor 6% gewijzigd door Kanarie op 17-07-2008 20:08 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Kanarie schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:07:
[...]

Gmail gebruikt standaard poorten voor POP3S en IMAPS. Dus Port moet op Default staan en Security (ports) op SSL/TLS
Kanarie, bedankt voor je snelle antwoord. Toen ik vanmorgen wilde mailen bleef ie maar hangen in de verzendstatus (mail bleek toch aan te komen) en toen ik die poort aanpastte werd de mail wel zichtbaar verstuurd. Zojuist even getest maar nu werkt het wel goed terwijl ze op default staan, default is dus gewoon hetzelfde als door mij handmatig ingevoerde poortnummer vandaar dat ie het niet onthoudt onder handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
Ik heb vooraf gezocht in deel 8 en in dit deel.
Ik weet dat je voipbuster kan toevoegen mbv SIP op je telefoon.
Nu werkt dit bij mij ook overal behalve thuis, want hier thuis is poort 5060 geblokkeerd voor een andere applicatie in de router/modem.
Omdat deze gebruikt wordt voor onze vaste lijn.

Nu staat er op de website van voipbuster:
http://www.voipbuster.com/nl/sipp.html
Dat je ook een stunt server kan gebruiken en die zit op poort 3478
Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand of de N95 dit ondersteund?
En eventueel ook wat ik moet vervangen ten aanzien van de standaard voipbuster instellingen

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Barfman schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:24:
[...]

De optie zit er gewoon in hoor bij mij, heb ook de nieuwste versie v1.4.49np erop. Ik denk dat jij een productcode op je telefoon hebt die nog geen firmware versie 20.0.0.16 heeft, en daarom geen reinstall kan doen. Als je de euro2 code erop zou zetten, dan kan je wel gewoon een reinstall doen.
Wanneer je dan eventjes de moeite neemt om iets beter te kijken, zie je dat ik de laatste firmware heb.
En dus ook de juiste productcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
robbinonline schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:33:
Ik heb vooraf gezocht in deel 8 en in dit deel.
Ik weet dat je voipbuster kan toevoegen mbv SIP op je telefoon.
Nu werkt dit bij mij ook overal behalve thuis, want hier thuis is poort 5060 geblokkeerd voor een andere applicatie in de router/modem.
Omdat deze gebruikt wordt voor onze vaste lijn.

Nu staat er op de website van voipbuster:
http://www.voipbuster.com/nl/sipp.html
Dat je ook een stunt server kan gebruiken en die zit op poort 3478
Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand of de N95 dit ondersteund?
En eventueel ook wat ik moet vervangen ten aanzien van de standaard voipbuster instellingen
Maar als je je foon een vast IP nummer geeft kun je die poort 5060 in je router toch op dat betreffende IP nummer openzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~slott004/nokupd.JPG
( niet zeuren dat ik 14 heb voor mijn tel is dat de nieuwe versie :'( , ik zie dat jij versie np heb en ik en misschien is dat het probleem)

grappig dat ik het wel kan

Als ik nu nog bestanden via usb kan kopiëren zonder dat de n95 opnieuw start in 90 sec ben ik weer blij maar dat zal nog wel even duren pfffft |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2008 22:59 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De laatste tijd worden er veel vragen in dit topic gedumpt zonder enige vorm van eigen inzet. Gelieve eerst te zoeken, ook in deel 8, en daarna pas je vraag te stellen. Vermeld bij je vraag meteen wat je hebt onderzocht en geprobeerd en waarom het niet lijkt te werken.