Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Ik ben nergen aan geweest.Maar heb deze telefoon wel 2e hands aangeschaft.De telefoon was echtter pas een maand oud met bon etc erbij.Zou het wat uitmaken voor de garantie? Zou de vorige eigenaar misschien zelfs de phone simlockvrij hebben gemaakt? Ps zal strakks ff kijken naar de code als ik thuis benEn ik vermoed dat jij je product code naar de originele staat terug hebt gebracht na het flashen met een andere code, dat zou het probleem kunnen zijn dat hij nu geen nieuwe of gelijke firmware ziet. Probeer gewoon even de euro 2 code er weer op te zetten.
Hey Twan,Twanjo schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:20:
[...]
Ik ben nergen aan geweest.Maar heb deze telefoon wel 2e hands aangeschaft.De telefoon was echtter pas een maand oud met bon etc erbij.Zou het wat uitmaken voor de garantie? Zou de vorige eigenaar misschien zelfs de phone simlockvrij hebben gemaakt? Ps zal strakks ff kijken naar de code als ik thuis ben
Hoe sluit je de phone aan op de pc? Ik weet namelijk dat aansluiten op een zogenaamde usb-hub (voorkant pc) problemen kan veroorzaken en de telefoon niet herkend wordt. Als je de mogelijkheid hebt, sluit 'm dan aan op de achterkant van je pc, maw direkt op de usb-poort van het moederbord.
Hopelijk helpt dit, anders hoor ik je wel een dezer dagen
@ Barfman: Ik vindt het overigens vreemd dat na een harde reset, de setup wizard van nokia verdwijnt.Dit was bij de n82 nooit het geval. Maar dat doe jou 8gb dus ook? Ik heb overigens al wel een file gevonden op symbian freak waar je hem zo mee terug kan zetten.......
Ik vind het ook vreemd dat na een harde reset de install wizzard en welkom wizzard verdwenen zijn.Twanjo schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:00:
@ Dafmay: Dit is inderdaad wel het geval. Gebruik altijd de voorste poorten. Echter wordt de telefoon wel gewoon gevonden enzo. Maar misschien de gouden tip. Ga het straks meteen proberen.
@ Barfman: Ik vindt het overigens vreemd dat na een harde reset, de setup wizard van nokia verdwijnt.Dit was bij de n82 nooit het geval. Maar dat doe jou 8gb dus ook? Ik heb overigens al wel een file gevonden op symbian freak waar je hem zo mee terug kan zetten.......
Excuses, ik zie net pas het volgende bericht van jou :Twanjo schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:00:
@ Dafmay: Dit is inderdaad wel het geval. Gebruik altijd de voorste poorten. Echter wordt de telefoon wel gewoon gevonden enzo. Maar misschien de gouden tip. Ga het straks meteen proberen.
"Ja krijg alleen die firmware niet geflashed , hij zegt iedere keer dat hij de nieuwste al erop heeft staan. Bij de n82 gaf hij dit ook aan , maar kon je toch doorgaan"
Aangezien jouw telefoon wel wordt herkend, ben ik bang dat mijn tip waarschijnlijk geen oplossing zal bieden. Je kunt het natuurlijk proberen, je weet het maar nooit. Succes!
[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 03-07-2008 16:28 ]
Hoezo...mis je ze dan? Ik heb ze beiden nog nooit nodig gehad, en het waren dan ook de 1e twee apps die ik meteen handmatig verwijderde na installatie van een nieuwe FW. Overbodige rotzooi.Barfman schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:03:
[...]
Ik vind het ook vreemd dat na een harde reset de install wizzard en welkom wizzard verdwenen zijn.
Hoe kom ik trouwens achter mijn product-code , is dat het nummer onder mijn e-mei dat op de sticker bij de batterij zit. Kan ik het ook softwarematig opvragen?
edit:
Die code is trouwens : 0558190
Bij nokia firmware check zegt hij dat de laatste firmware versie 15.0.015 is , terwijl op mijn phone 20.0.016 staat.
Hoe zit dit nu in elkaar? Zoals ik al vermelde, is de telefoon 2e hands gekocht. Komt van belcompany met kassabon etc. Afgesloten met een kpn hi profile 40 abbo voor 2 jaar. Emei nummers etc klopt allemaal. Toestel prijs 639 euro.
Volgens mij zijn die toestellen van hi en kpn altijd simlockvrij? Waarom zou hij dan toch hebben liggen klote met die productcode? En wat betekent dit voor de garantie? Reden om terug te gaan met de phone naar die gast?
[ Voor 46% gewijzigd door Twanjo op 03-07-2008 17:00 ]
Ga eens naar deel 8 van dit topic en doe daar een search (Dit topic (AND)) op "0558190". Ik kreeg veel hits. Het schijnt een Benelux versie te zijn. Heb verder niet gelezen (zit op m'n werk), maar misschien heb je er iets aan....Twanjo schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:52:
Hoe kom ik trouwens achter mijn product-code , is dat het nummer onder mijn e-mei dat op de sticker bij de batterij zit. Kan ik het ook softwarematig opvragen?
Overige mogelijkheden :
- Als er een nieuwere FW-versie is, dan kunt je ook nog de FW update bij BC laten doen.
- product code veranderen naar EURO2 0550359 (schijnt makkelijk en zonder issues te kunnen, maar kijk ff goed na!)
[ Voor 21% gewijzigd door dafmay op 03-07-2008 17:33 ]
Het is voor mij duidelijk nu dat je geen reinstall kan doen. De productcode die jij hebt heeft op dit moment geen hogere firmware versie dan die 15.0.015, aangezien je niet kan downgraden (jij hebt namelijk 20.0.016 erop doordat de vorige eigenaar zijn code heeft veranderd zodat hij wel de nieuwste firmware erop kan zetten, hij heeft daarna zijn code weer naar het origineel terug gezet, en zodoende ziet nsu geen nieuwere of gelijke updates voor jou mobiel.) Je kan weer een reinstall doen wanneer je bijv de euro2 code op je telefoon zet, dit is met een poep en een scheet gebeurd.Twanjo schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:52:
Nou heb het niet echt nodig. Maar het gaat om het principe he. Dat ik de firmware niet kan flashen vind ik erger, tenminste dat ik nog niet weet "waarom"het niet kan. Tja "tweakers" he.......
edit:
Bij nokia firmware check zegt hij dat de laatste firmware versie 15.0.015 is , terwijl op mijn phone 20.0.016 staat.
Hoe zit dit nu in elkaar? Zoals ik al vermelde, is de telefoon 2e hands gekocht. Komt van belcompany met kassabon etc. Afgesloten met een kpn hi profile 40 abbo voor 2 jaar. Emei nummers etc klopt allemaal. Toestel prijs 639 euro.
Volgens mij zijn die toestellen van hi en kpn altijd simlockvrij? Waarom zou hij dan toch hebben liggen klote met die productcode? En wat betekent dit voor de garantie? Reden om terug te gaan met de phone naar die gast?
Dat lijkt mij inderdaad ook wat er aan de hand is, en de oplossing is door de product code weer aan te passen naar EURO2.Barfman schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:39:
[...]
Het is voor mij duidelijk nu dat je geen reinstall kan doen. De productcode die jij hebt heeft op dit moment geen hogere firmware versie dan die 15.0.015, aangezien je niet kan downgraden (jij hebt namelijk 20.0.016 erop doordat de vorige eigenaar zijn code heeft veranderd zodat hij wel de nieuwste firmware erop kan zetten, hij heeft darna zijn code weer naar het origineel terug gezet, en zodoende ziet nsu geen nieuwere of gelijke updates voor jou mobiel.) Je kan weer een reinstall doen wanneer je bijv de euro2 code op je telefoon zet.
Hoe weet je dat hij de orginele code weer terug heeft gezet? Kan je die code niet in je telefoon opvragen? En nogmaals maakt het allemaal wat uit voor de garantie? Is het zichtbaar voor een service punt dat hij er mee heeft lopen klote, anders krijgt hij zijn telefoon gewoon terug.Barfman schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:39:
[...]
Het is voor mij duidelijk nu dat je geen reinstall kan doen. De productcode die jij hebt heeft op dit moment geen hogere firmware versie dan die 15.0.015, aangezien je niet kan downgraden (jij hebt namelijk 20.0.016 erop doordat de vorige eigenaar zijn code heeft veranderd zodat hij wel de nieuwste firmware erop kan zetten, hij heeft daarna zijn code weer naar het origineel terug gezet, en zodoende ziet nsu geen nieuwere of gelijke updates voor jou mobiel.) Je kan weer een reinstall doen wanneer je bijv de euro2 code op je telefoon zet.
ps Is inderdaad benelux versie , staat ook op de doos.
Het feit dat jij via de Nokia updater als hoogste FW-versie v15.0.015 te zien krijgt komt door de productcode behorende bij de Benelux-versie. Daaruit kun je dus concluderen dat op dit moment de Benelux productcode op jouw toestel staat. Wil je een nieuwere FW-versie kunnen installeren, dan zul je eerst de productcode moeten veranderen naar EURO2. Dan zal de Nokia updater wel een nieuwere FW-versie vinden (behorende dus bij de EURO2 code).Twanjo schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:44:
[...]
Hoe weet je dat hij de orginele code weer terug heeft gezet? Kan je die code niet in je telefoon opvragen? En nogmaals maakt het allemaal wat uit voor de garantie? Is het zichtbaar voor een service punt dat hij er mee heeft lopen klote, anders krijgt hij zijn telefoon gewoon terug.
Ik denk dat bijna iedereen zijn code heeft veranderd hierzoTwanjo schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:44:
[...]
Hoe weet je dat hij de orginele code weer terug heeft gezet? Kan je die code niet in je telefoon opvragen? En nogmaals maakt het allemaal wat uit voor de garantie? Is het zichtbaar voor een service punt dat hij er mee heeft lopen klote, anders krijgt hij zijn telefoon gewoon terug.
Kan geen kwaad en ook niet als je hem zou terug moeten sturen voor reparatie ofzo.
Klopt inderdaad, kan totaal geen kwaad.Barfman schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:51:
[...]
Ik denk dat bijna iedereen zijn code heeft veranderd hierzo![]()
Kan geen kwaad en ook niet als je hem zou terug moeten sturen voor reparatie ofzo.
Waar ik nog wel benieuwd naar ben barfman, ofdat bij jou die aplicatie na een harde reset ook verdwijnt?
Had ik al op geantwoordBarfman schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:03:
[...]
Ik vind het ook vreemd dat na een harde reset de install wizzard en welkom wizzard verdwenen zijn.
Zou ik lekker laten voor wat het is. Het slurpt namelijk je batterij in no time leeg.Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 18:59:
Wie heeft bewegende thema"s op zijn n95 8gb , en hoe gedaan ??
http://europe.nokia.com/link?cid=EDITORIAL_215671
Verwijderd

Ik heb sinds half februari een N95 8GB. Na een aantal weken werkte de speaker niet meer (de normale speaker, handsfree speaker werkt nog wel). Toestel weg voor reparatie, na 3 weken terug met een software update. Speaker werkte 2 dagen, daarna weer kapot.
Weer weg ter reparatie. Na 3,5 week weer terug. Speaker werkte weer. Na anderhalve week weer speaker kapot. Weer opgestuurd. Na 2 weken een volledig nieuwe N95 8GB (dus niet alleen board) van Nokia gehad (vorige week).
Guess what... gisteren begon de speaker enorm te kraken, nu doet 'ie helemaal niets meer.
Ik doe er verder geen gekke dingen mee. Garmin erop geïnstalleerd (amper gebruikt), MP3 erop welke ik naar mijn Bluetooth autoradio stream, en af en toe bellen, smssen, en mailen.
Ik vind het een enorm leuk toestel, maar in de praktijk bel ik nu meer met mijn HTC P3300. Het vertrouwen in dit toestel ben ik volledig kwijt.
Balen. Eerste keer dat ik dit probleem hoor.
Jij hebt wel erg veel pech met de N95-8GBVerwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:30:
Ik heb het echt helemaal gehad met de N95 (8GB)![]()
...
Helaas heb ik geen tips voor je, behalve dan misschien omruilen voor een N95-1.
[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 04-07-2008 15:20 ]
Verwijderd
Yup, nieuw IMEI nummer, nieuw displayfolietje, camerafolietje. Accu en batterijklep zijn volgens mij wel dezelfde.dafmay schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:17:
[...]
Jij hebt wel erg veel pech met de N95-8GBJammer, want mijn ervaring is geheel positief (N95-1). Sterker nog, het beste toestel dat ik ooit heb gehad (25+). Ps Weet je 100% zeker dat het laatste toestel een geheel nieuw toestel is?
Helaas heb ik geen tips voor je, behalve dan misschien omruilen voor een N95-1.
Kwaliteit van geluid en beeld is goed. Fingers crossed
http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl
nieuwe frontje e.d. kopen. Zijn op ebay wel te vinden..Siender schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:17:
Ik heb mn N95 8gb al eens een paar keer op de straat laten kletteren. Nu zitten er een paar fraaie krasjes op. Is er een middel om deze te verwijderen?
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Bedankt! Ik zal zoeken op Ebay. Echter kamp ik nog met een probleem. Ik heb zorgeloos internet van vodafone en ik heb het extra tv-abonnement gepakt. Als ik nu tv wil kijken klik ik bijvoorbeeld op nederland 1 dan gaat hij realplayer openen en gaat hij verbinden. Dan geeft hij deze melding: "Kan niet verbinden met server. Te weinig bandbreedte. Controlleer in netwerkinst."Damian schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:21:
[...]
nieuwe frontje e.d. kopen. Zijn op ebay wel te vinden..
Wat kan ik hieraan doen?
Frontjes e.d. kun je ook makkelijk bij bijv www.telecomtelecom.nl aanschaffen.Siender schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:17:
Ik heb mn N95 8gb al eens een paar keer op de straat laten kletteren. Nu zitten er een paar fraaie krasjes op. Is er een middel om deze te verwijderen?
Maar zonder gekheid, ik zou er geen genoegen mee nemen. Jij denk ik ook niet? Meteen retour NSP of de belzaak waar je 'm hebt aangeschaft om 'm wederom om te ruilen. Je hebt inmiddels een duidelijk langlopend "conflict", met het daarbij behorende papierwerk (paper-trail). Er MOET toch iets aan te doen zijn zodat jij een goed-werkend toestel krijgt....succes!Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:21:
[...]
Yup, nieuw IMEI nummer, nieuw displayfolietje, camerafolietje. Accu en batterijklep zijn volgens mij wel dezelfde.
Inderdaad gewoon domme pech denk ik . Zo kocht ik mijn huidige printer bij dixons (canon mp610). Ding maakte ontiegelijk veel lawaai. Omgeruild, kreeg ik gewoon een gebruikte terug. Alles terug gebracht en bij een andere (web)winkek een nieuwe besteld. Bij aankomst bleek dat, dat exmplaar geen zwart printte. Nee lag niet aan cartridge maar echt aan de printer. Die weer terug gestuurd en weer een nieuwe gekregen, en die doet het gelukkig nog steedsdafmay schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:44:
[...]
Maar zonder gekheid, ik zou er geen genoegen mee nemen. Jij denk ik ook niet? Meteen retour NSP of de belzaak waar je 'm hebt aangeschaft om 'm wederom om te ruilen. Je hebt inmiddels een duidelijk langlopend "conflict", met het daarbij behorende papierwerk (paper-trail). Er MOET toch iets aan te doen zijn zodat jij een goed-werkend toestel krijgt....succes!
[ Voor 34% gewijzigd door Twanjo op 04-07-2008 18:15 ]
Verwijderd
Je legt je telefoon dan echt boven een magnetische box ofzo hoor denk ik. Want je kan niet zomaar steeds hetzelfde probleem krijgen. Misschien dat die speaker bij de N95-2 als enige net niet goed is afgeschermd tegen bepaalde dingen.Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:30:
Ik heb het echt helemaal gehad met de N95 (8GB)![]()
Ik heb sinds half februari een N95 8GB. Na een aantal weken werkte de speaker niet meer (de normale speaker, handsfree speaker werkt nog wel). Toestel weg voor reparatie, na 3 weken terug met een software update. Speaker werkte 2 dagen, daarna weer kapot.
Weer weg ter reparatie. Na 3,5 week weer terug. Speaker werkte weer. Na anderhalve week weer speaker kapot. Weer opgestuurd. Na 2 weken een volledig nieuwe N95 8GB (dus niet alleen board) van Nokia gehad (vorige week).
Guess what... gisteren begon de speaker enorm te kraken, nu doet 'ie helemaal niets meer.
Ik doe er verder geen gekke dingen mee. Garmin erop geïnstalleerd (amper gebruikt), MP3 erop welke ik naar mijn Bluetooth autoradio stream, en af en toe bellen, smssen, en mailen.
Ik vind het een enorm leuk toestel, maar in de praktijk bel ik nu meer met mijn HTC P3300. Het vertrouwen in dit toestel ben ik volledig kwijt.
Er zitten toch alleen die 2 speakers aan zijkant?
(kan me voorstellen dat er nog 1 bij hoort, mijn n95 klinkt nl erg blikkerig en schel met muziek)
En er zit er ook nog één op de schuif om mee te bellen, de 'normale' speaker, en die is ook alleen om te bellen neem ik aan. Dat het geluid dus blikkerig klinkt heeft een andere oorzaak of je hebt gewoon te goede orenSponz schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 21:53:
Wat is het verschil tussen normale speaker en handsfree speaker?
Er zitten toch alleen die 2 speakers aan zijkant?
(kan me voorstellen dat er nog 1 bij hoort, mijn n95 klinkt nl erg blikkerig en schel met muziek)
Verwijderd
Ik laat het er inderdaad niet bij zitten.dafmay schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:44:
[...]
Maar zonder gekheid, ik zou er geen genoegen mee nemen. Jij denk ik ook niet? Meteen retour NSP of de belzaak waar je 'm hebt aangeschaft om 'm wederom om te ruilen. Je hebt inmiddels een duidelijk langlopend "conflict", met het daarbij behorende papierwerk (paper-trail). Er MOET toch iets aan te doen zijn zodat jij een goed-werkend toestel krijgt....succes!
In broekzak en op mijn bureau. Nooit eerder problemen gehad met gsm's.Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:26:
[...]
Je legt je telefoon dan echt boven een magnetische box ofzo hoor denk ik. Want je kan niet zomaar steeds hetzelfde probleem krijgen. Misschien dat die speaker bij de N95-2 als enige net niet goed is afgeschermd tegen bepaalde dingen.
Toetstonen gaan ook via de 'microspeaker', MP3 etc gaat inderdaad via de handsfree (stereo) speaker.pietervanzutven schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 22:37:
[...]
En er zit er ook nog één op de schuif om mee te bellen, de 'normale' speaker, en die is ook alleen om te bellen neem ik aan.
Verwijderd
ik ga nu met een bang hart overschakelen naar de htc touch diamond vanwege de looks, hopelijk krijg ik er geen spijt van.
Dus heb de functie WLAN-netwerken filteren om draadloze LAN's uit de lijst met gevonden netwerken te filteren. De volgende x worden de geselecteerde netwerken uit de lijst gefilterd.
Niet echt gunstig voor mijn eigen netwerk dus
http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl
"Hundreds of years ago, scientists, artists and members of Royal families gathered to produce a clip of grand weirdness. A clip stranger and more amazing than anything that had ever been made before. But the clip turned out too weird! People went mad from seeing it and it was too much for the common man to handle. Thus the clip was locked away, in a mysterious box with four seals. The knowledge of how to break the seals has been passed down from one generation to another, hidden within the technological masterpieces of history. Edison’s light bulb, the Wright Brothers’ airplane and Apollo 11 all held the secret of unlocking the box. A secret that can now be found within Nokia Download service, allowing the public – you, to find the key to break the seals. And see...the weirdest clip. Ever made..."Barfman schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:33:
BTW, er gaat maandag 7 juli schijnt het, iets groots gebeuren met Nokia, ben benieuwd wat dat is. Je moet deze site van nokia in de gaten houden, is een nieuwe site.
http://www.openatownrisk.com/
Iemand al het geheim gevonden in het download menu![]()
Er word verteld dat er nu al een secret zit in je nokia download menu.
Registreren? klik hier
Stop de kleiduivenmoord!
Verwijderd
Nog 46 uur en 55 minuten volgens het flash-flimpjeEarthquake schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 11:32:
[...]
"Hundreds of years ago, scientists, artists and members of Royal families gathered to produce a clip of grand weirdness. A clip stranger and more amazing than anything that had ever been made before. But the clip turned out too weird! People went mad from seeing it and it was too much for the common man to handle. Thus the clip was locked away, in a mysterious box with four seals. The knowledge of how to break the seals has been passed down from one generation to another, hidden within the technological masterpieces of history. Edison’s light bulb, the Wright Brothers’ airplane and Apollo 11 all held the secret of unlocking the box. A secret that can now be found within Nokia Download service, allowing the public – you, to find the key to break the seals. And see...the weirdest clip. Ever made..."
Registreren? klik hier
Communicatie verloopt via het forum
[ Voor 87% gewijzigd door pven op 05-07-2008 16:05 ]
als je toegang hebt tot het wifi netwerk wel jageldermalsen schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:43:
Ik heb een vraag ik wil graag deze telefoon aangaan schaffen. Ik heb het topic door gelezen maar wie kan me even uitleggen wat ik met de draadloose functie kan? Kan ik bijv internetten zonder kosten over draadloos?
Cons:::BB4E
Als je iets met het web wilt doen (bv browsen, nokia mosh voor downloads, nos mobiel, email, fring voor skype/msn/voip) dan wordt gevraagd welke verbinding je daarvoor wilt gebruiken. Daar staat je wifi-netwerkje ook tussen als het goed is. Als je die dan kiest, dan gebruik je inderdaad voor je internettoegang je wifi.geldermalsen schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:43:
Ik heb een vraag ik wil graag deze telefoon aangaan schaffen. Ik heb het topic door gelezen maar wie kan me even uitleggen wat ik met de draadloose functie kan? Kan ik bijv internetten zonder kosten over draadloos?
Ik hoor bij de dino's die nog steeds geen flatfee internetabo hebben en ik kan je zeggen dat als je niet heel regelmatig internet nodig hebt op je foon buitenshuis (thuis ben ik bijna vastgegroeid aan m'n pc) heb je meer dan genoeg aan de vele open netwerken, met name in steden natuurlijk. Dat scheelt toch maar mooi 120,- per jaar en je hebt ook een zekere rem op internet gebruik, iets wat ik nodig heb.Fuzzillogic schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 16:54:
Maar frankly, als je een telefoon als deze neemt, dan hoort daar simpelweg een data-abo bij. Wifi is leuk en aardig, maar je hebt er buitenshuis verdomd weinig aan. En juist dan is internet weer handig, al was het maar om even op buienradar te kijken.
Als er sprake is van noodgevallen (nog niet meegemaakt) kun je altijd nog het niet-flatfee internet gebruiken, in mijn geval 75ct/kwartier (Vodafone), dan kun je 13 keer per maand connecten voordat je duurder uit bent dan met flatfee.
Uiteraard, ik gebruik thuis wel meestal mijn wifi vanwege de snelheid en dan kan ik ook met skype en voip aan de gang, wat officieel via mijn hi-dataabbo niet magFuzzillogic schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 16:54:
Maar frankly, als je een telefoon als deze neemt, dan hoort daar simpelweg een data-abo bij. Wifi is leuk en aardig, maar je hebt er buitenshuis verdomd weinig aan. En juist dan is internet weer handig, al was het maar om even op buienradar te kijken.
Een groot deel van de functionaliteit van de N95 is internet-gerelateerd. Het is juist dat wat veel andere apparaten missen. Er zijn betere muziek- en filmspelers, er zijn betere camera's, er zijn betere PDA's, er zijn kleinere mobieltjes, er zijn apparaten met betere internetfunctionaliteiten.. Maar er zijn weinig waar alle features op redelijk niveau bijeen gebracht zijn. Daarom heb ik de N95 gekozen. Zou internet niet voor mij van belang zijn geweest dan had ik waarschijnlijk een ander toestel gekozen.Megalodon_67 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 17:29:
[...]
Ik hoor bij de dino's die nog steeds geen flatfee internetabo hebben en ik kan je zeggen dat als je niet heel regelmatig internet nodig hebt op je foon buitenshuis (thuis ben ik bijna vastgegroeid aan m'n pc) heb je meer dan genoeg aan de vele open netwerken, met name in steden natuurlijk. Dat scheelt toch maar mooi 120,- per jaar en je hebt ook een zekere rem op internet gebruik, iets wat ik nodig heb.
Open netwerken worden ook steeds zeldzamer. En om er nou speciaal een op te gaan zoeken is toch ook niet ideaal. Je zegt dat het €120/jaar is, maar je geeft dan wel €500 eens per jaar of 2 uit aan een nieuwe smartphone? Achja, prioriteiten hè, ik heb de mijne soms ook verkeerd staan hoor
Check de website nu eens: www.openatownrisk.com. Het wordt steeds geheimzinniger...Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 12:07:
[...]
Nog 46 uur en 55 minuten volgens het flash-flimpje
Verwijderd
Vandaag wilde ik weer een theme installeren en kreeg ik de volgende melding:
"geldigheid certificaat verstreken"
Wat houdt dit precies in? Heeft dit (zoals ik vermoed) met het signen te maken? Ik kan niet begrijpen waarom een theme gesigned moet worden (ik weet niet eens wat het inhoud trouwens). Hopelijk kan iemand mij meer uitleg geven hierover!
Tweede vraag is: als ik films download, welk bestand speelt de N95 af. Is dat MP4? En waar moet ik dat bestand dan plaatsen?
Bedankt voor jullie medewerking!
Voor dat certificaat kun je de datum van je telefoon gewoon een tijd terug zetten (bijvoorbeeld een jaar of zo), het bestand installeren en dan de datum weer terug zetten naar vandaag.Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 18:42:
Vandaag wilde ik weer een theme installeren en kreeg ik de volgende melding:
"geldigheid certificaat verstreken"
Tweede vraag is: als ik films download, welk bestand speelt de N95 af. Is dat MP4? En waar moet ik dat bestand dan plaatsen?
De N95 kan MP4 en 3GP en het maakt niet uit waar je ze neer zet, op je intern geheugen of geheugenkaart. Je kunt er in Realplayer gewoon naar zoeken.
Over je 2e vraag, gewoon ergens op je telefoon en er dan met de filebrowser naar toe gaan en afspelen
Cons:::BB4E
Heeft allemaal wel een erg hoog "Blair Witch" gehalte...ik hoor het wel als er echt iets spannends te zien/horen valt.pietervanzutven schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 18:40:
[...]
Check de website nu eens: www.openatownrisk.com. Het wordt steeds geheimzinniger...
Verwijderd
Ik snap alleen nog niet wat signen is en vooral waarom dat persé nodig is...
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2008 20:10 ]
Neehoor, mijn N95 was m'n tweede foon die ik ooit kocht (gebruikt ook nog es). De vorige, een Motorola V3690 heb ik 7 jaar gehad. Als ik vaak internet nodig had onderweg zou ik echt wel flatfee nemen. Internet via m'n WiFi gebruik ik wel dagelijks.Fuzzillogic schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 18:35:
[...]
Een groot deel van de functionaliteit van de N95 is internet-gerelateerd. Het is juist dat wat veel andere apparaten missen. Er zijn betere muziek- en filmspelers, er zijn betere camera's, er zijn betere PDA's, er zijn kleinere mobieltjes, er zijn apparaten met betere internetfunctionaliteiten.. Maar er zijn weinig waar alle features op redelijk niveau bijeen gebracht zijn. Daarom heb ik de N95 gekozen. Zou internet niet voor mij van belang zijn geweest dan had ik waarschijnlijk een ander toestel gekozen.
Open netwerken worden ook steeds zeldzamer. En om er nou speciaal een op te gaan zoeken is toch ook niet ideaal. Je zegt dat het €120/jaar is, maar je geeft dan wel €500 eens per jaar of 2 uit aan een nieuwe smartphone? Achja, prioriteiten hè, ik heb de mijne soms ook verkeerd staan hoor
Hmm ik heb wat problemen gehad om mobiele tv werkende te krijgen, en de oplossing voor mij was om de proxy server van mijn provider in te stellen in realplayer. Ik kreeg echter wel geen melding over "te weinig bandbreedte", dus misschien heeft dat er wel helemaal niks mee te maken ...Siender schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:31:
[...]
Bedankt! Ik zal zoeken op Ebay. Echter kamp ik nog met een probleem. Ik heb zorgeloos internet van vodafone en ik heb het extra tv-abonnement gepakt. Als ik nu tv wil kijken klik ik bijvoorbeeld op nederland 1 dan gaat hij realplayer openen en gaat hij verbinden. Dan geeft hij deze melding: "Kan niet verbinden met server. Te weinig bandbreedte. Controlleer in netwerkinst."
Wat kan ik hieraan doen?
Gebruik je wel UMTS of HSDPA? Er moet dan 3G of 3,5G op je display staan. Zorg ervoor dat je toestel onder Netwerkmodus ingesteld staat op Dual mode en niet op GSM, anders zal ie alleen maar met GPRS connecten en dat is een te lage snelheid.Siender schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:31:
[...]
Bedankt! Ik zal zoeken op Ebay. Echter kamp ik nog met een probleem. Ik heb zorgeloos internet van vodafone en ik heb het extra tv-abonnement gepakt. Als ik nu tv wil kijken klik ik bijvoorbeeld op nederland 1 dan gaat hij realplayer openen en gaat hij verbinden. Dan geeft hij deze melding: "Kan niet verbinden met server. Te weinig bandbreedte. Controlleer in netwerkinst."
Wat kan ik hieraan doen?
alle instellingen ingevuld zoals hier staat bescheven.
alle e-mails komen goed binnen maar als ik een e-mail wil sturen dan komt hij in mijn outbox te staan en staat er bij 'in wachtrij' en daarna 'uitgesteld' hij word dus nooit verzonden. ook niet als ik contact maak met mijn mailbox en dan weer op verzenden druk. hoe los ik dit op?
Heel simpel: door de poort voor de smtp server te veranderen: dus niet 587 maar 465.leon12345 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 13:49:
ik heb net gmail op mijn telefoon geconfigureerd niet via de aplicatie van google maar gewoon bij berichten nieuwe mailbox.
alle instellingen ingevuld zoals hier staat bescheven.
alle e-mails komen goed binnen maar als ik een e-mail wil sturen dan komt hij in mijn outbox te staan en staat er bij 'in wachtrij' en daarna 'uitgesteld' hij word dus nooit verzonden. ook niet als ik contact maak met mijn mailbox en dan weer op verzenden druk. hoe los ik dit op?
Hoor wel als het nog niet werkt
Toch maar een weblog?
Verwijderd
Die achterlijke Backup util komt steeds met een error message.
Moet zeggen dat het een leuke phone is maar softwarematig ik hem erg brak vind, met name dat alles weg is na een firmware upgrade en ook het feit dat mijn LEGALE Spiderman2 movie na de eerste update het meteen niet meer deed.
Voor zover ik heb kunnen lezen is daar geen oplossing voor, toch ?
Verwijderd
Nergens een antwoord kunnen vinden op mijn vraag.
Ik heb een n95 met een licentie van 3 jaar op de navigatie software.
Normaal navigeer ik altijd met de internet verbinding aan (kaarten worden dan gedownload naar mobiel)
Voor de komende vakantie heb ik route kaarten via nokia maps op mijn harde schijf gezet.
Als ik nu navigeer zonder het internet en gps verbinding op volle sterkte.
Duurt het heel lang voordat de juiste route berekend is? Hoe kan dat? Iemand hier ervaring mee?
Als ik de internet verbinding aan zet, is de route zo gevonden.
Hoe precies gaat het helpen als je de kaarten op je harde schijf zijn? Of bedoel je flashkaart voor in je mobiel?Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 19:34:
Voor de komende vakantie heb ik route kaarten via nokia maps op mijn harde schijf gezet.
Geen ervaring mee, maar het zou kunnen zijn dat met een internetverbinding de route extern berekend wordt, op een veel snellere computer. Zonder verbinding zal je mobiel zelf aan de slag moeten, en dus veel trager. Zelfde geldt voor zoeken.Als ik nu navigeer zonder het internet en gps verbinding op volle sterkte.
Duurt het heel lang voordat de juiste route berekend is? Hoe kan dat? Iemand hier ervaring mee?
Verwijderd
- Ik bedoelde idd de flashkaart van mijn mobiel :-)Fuzzillogic schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:32:
[...]
Hoe precies gaat het helpen als je de kaarten op je harde schijf zijn? Of bedoel je flashkaart voor in je mobiel?
@ Fullogic
[...]
Geen ervaring mee, maar het zou kunnen zijn dat met een internetverbinding de route extern berekend wordt, op een veel snellere computer. Zonder verbinding zal je mobiel zelf aan de slag moeten, en dus veel trager. Zelfde geldt voor zoeken.
-Wel jammer als dit idd zo zou zijn. Net 20 minuten in de auto gezeten van a naar b. En de navigatie blijft maar rekenen en rekenen en komt er dus niet uit. Als ik internet aan zet is de route binnen 2 minuten berekend. Ik begrijp dat de navigatie zonder internet minder snel zal werken. Maar zo langzaam als het nu is...daar moet iets anders op te verzinnen zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2008 22:48 ]
Ligt het aan mij of is de maximum snelheids weergave (snelheidsbord-icoontje rechts bovenin scherm McGuider) verdwenen in de Q2 maps? Ik kan mij herinneren dat ik voorheen deze melding altijd in beeld had, maar dat was met gebruik van Q1 maps. Ik heb alle settings doorlopen, maar kom alleen de setting tegen voor de waarschuwingen bij overschrijden maximum-snelheid.
Ik maak gebruik van flitspalen POI's en die werken gewoon prima, geen veranderingen sinds de switch van maps Q1 naar Q2.
Settings -> Advanced Settings -> Next -> Next -> Next -> Next -> Next -> Bovenste aanvinken (afgekapt in het nederlands, maar in het engels staat daar "Enable Max Speed Warning") zet die aan en je hebt ehm weerdafmay schreef op maandag 07 juli 2008 @ 12:08:
Vraagje aan de McGuider gebruikers onder ons :
Ligt het aan mij of is de maximum snelheids weergave (snelheidsbord-icoontje rechts bovenin scherm McGuider) verdwenen in de Q2 maps? Ik kan mij herinneren dat ik voorheen deze melding altijd in beeld had, maar dat was met gebruik van Q1 maps. Ik heb alle settings doorlopen, maar kom alleen de setting tegen voor de waarschuwingen bij overschrijden maximum-snelheid.
Ik maak gebruik van flitspalen POI's en die werken gewoon prima, geen veranderingen sinds de switch van maps Q1 naar Q2.
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Dus toch die instellingBastiaanN schreef op maandag 07 juli 2008 @ 12:15:
[...]
Settings -> Advanced Settings -> Next -> Next -> Next -> Next -> Next -> Bovenste aanvinken (afgekapt in het nederlands, maar in het engels staat daar "Enable Max Speed Warning") zet die aan en je hebt ehm weer

Misschien dat het samenhangt, dat weet ik niet. Maar zodra ik die optie uitschakel is het snelheidsbord rechtsbovenin verdwenen. Het zal overigens iig geen audio waarschuwing zijn, omdat dat de optie daaronder is. ik vermoed dat het dan gewoon zo is dat wanneer je meer dan 50km te hard rijdt het bord verschijnt. je kan hem namelijk ook op -25km zettendafmay schreef op maandag 07 juli 2008 @ 12:18:
[...]
Dus toch die instellingIk kreeg namelijk bij aanvinken de vraag wanneer ik de overschrijdings-melding moet krijgen (aantal km/u), vandaar dat ik 'm niet wilde gebruiken (wil namelijk geen melding bij overschrijding max snelheid). Ik heb de slider op 50km/u gezet en ga het zometeen proberen. Bedankt voor het meedenken!
[ Voor 9% gewijzigd door BastiaanN op 07-07-2008 12:25 . Reden: typo ]
Ah, dat kan inderdaad ook nog zo zijn. Vanmiddag dus even testen....BastiaanN schreef op maandag 07 juli 2008 @ 12:21:
[...]
Misschien dat het samenhangt, dat weet ik niet. Maar zodra ik die optie uitschakel is het snelheidsbord rechts boven in verdwenen. Het zal overigens iig geen audio waarschuwing zijn, omdat dat de optie daaronder is. ik vermoed dat het dan gewoon zo is dat wanneer je meer dan 50km te hard rijdt het bord verschijnt. je kan hem namelijk ook op -25km zetten
als je internet aanzet gebruikt je telefoon astisted gps (ook wel bekend als a-gps)Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 19:34:
Ik heb gezocht op navigatie n95 en nokia maps.
Nergens een antwoord kunnen vinden op mijn vraag.
Ik heb een n95 met een licentie van 3 jaar op de navigatie software.
Normaal navigeer ik altijd met de internet verbinding aan (kaarten worden dan gedownload naar mobiel)
Als ik nu navigeer zonder het internet en gps verbinding op volle sterkte.
dan heeft je telefoon veel sneller verbinding met de gps sattelieten.
maar ik heb dat altijd uit staan, en het werkt bij mij meestal goed.
Nu kan ik in de agenda van de N95 wel een verjaardag toevoegen, maar de agenda vermeldt dan het jaartal niet bij de notitie. Dit stoort me al enige tijd en ik kan niet vinden of en hoe dit aangepast kan worden. Iemand enig idee?
Nee klopt. Ik gebruik BestBirthday van smartphoneware hiervoor. Kun je in die applicatie zien hoe oud iemand wordt en in de agenda komt dan gewoon een reminder..Zip McOccup schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:52:
Op mijn oude Nokia kon je verjaardagen invoeren en dan stond in de agenda, bij de notitie van die verjaardag, de leeftijd van de persoon erbij vermeld.
Nu kan ik in de agenda van de N95 wel een verjaardag toevoegen, maar de agenda vermeldt dan het jaartal niet bij de notitie. Dit stoort me al enige tijd en ik kan niet vinden of en hoe dit aangepast kan worden. Iemand enig idee?
Raar dat zo'n simpele en nuttige functie uit de agenda is gesloopt. Het heeft er jaren ingezeten... Maar bedankt voor de tip. Ik zal er eens naar kijken.BastiaanN schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:55:
[...]
Nee klopt. Ik gebruik BestBirthday van smartphoneware hiervoor. Kun je in die applicatie zien hoe oud iemand wordt en in de agenda komt dan gewoon een reminder..
Indien je synched met Outlook dan kun je ook vanuit daar de verjaardagen invoeren. Die worden dan meegenomen in de synchronisatie en zijn gewoon zichtbaar in de agenda van de N95.BastiaanN schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:55:
[...]
Nee klopt. Ik gebruik BestBirthday van smartphoneware hiervoor. Kun je in die applicatie zien hoe oud iemand wordt en in de agenda komt dan gewoon een reminder..
Inclusief vermelding van de leeftijd? Want daar loopt het spaak. Je kan op de telefoon ook wel een verjaardag invoeren die jaarlijks terug komt, maar dan staat de leeftijd er niet bij vermeld.dafmay schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:06:
[...]
Indien je synched met Outlook dan kun je ook vanuit daar de verjaardagen invoeren. Die worden dan meegenomen in de synchronisatie en zijn gewoon zichtbaar in de agenda van de N95.
Neen, leeftijd zul je middels bijv een note aan de afspraak moet koppelen.Zip McOccup schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:15:
[...]
Inclusief vermelding van de leeftijd? Want daar loopt het spaak. Je kan op de telefoon ook wel een verjaardag invoeren die jaarlijks terug komt, maar dan staat de leeftijd er niet bij vermeld.
Achja, netzoiets als snooze tijd en countdown timer, de snooze tijd staat er nu vast in terwijl ik bij mijn oude nokia dat allemaal in kon stellenZip McOccup schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:58:
[...]
Raar dat zo'n simpele en nuttige functie uit de agenda is gesloopt. Het heeft er jaren ingezeten... Maar bedankt voor de tip. Ik zal er eens naar kijken.
nu zijn daar wel weer programma's voor, maar toch...
Verwijderd
bedankt
Ik heb zelf mijn smilies in de sjablonen gezet, via daar kan ik ze dan selecteren. T9 werkt ook prima alleen wat onhandiger (woordenboek gebruiken om een smilie in te voegen..)Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:37:
Is er een mogelijkheid om smilies in een smsje te zetten? Ik kan 't iig niet vinden bij de opties en dergelijken..
bedankt
Maar nee, standaard kan dat niet nee.
Verwijderd
Ik vind de bijgeleverde headset/oordopjes niet echt bevordelijk voor mijn oren en vind het geluid ook niet echt super. Weet iemand welke oordopjes ik het beste kan aanschaffen? Wat zijn echt goede oordoppen?
Alvast bedankt
Ik heb zelf goede ervaringen met in-ear oordopjes welke ik gebruik voor mijn N82.Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:48:
Hoi iedereen,
Ik vind de bijgeleverde headset/oordopjes niet echt bevordelijk voor mijn oren en vind het geluid ook niet echt super. Weet iemand welke oordopjes ik het beste kan aanschaffen? Wat zijn echt goede oordoppen?
Alvast bedankt
Heb ze zelf van creative, en er zit een heerlijk warm geluid in op deze wijze.
Om wat specifieker te zijn; http://www.kieskeurig.nl/...473D8C1257164004D7F67.htm
Het stomme was dat dit wel kon op m'n Nokia 6510. En sinds ik overgestapt ben op S60 is het eruit, slecht eigenlijk...Zip McOccup schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:15:
[...]
Inclusief vermelding van de leeftijd? Want daar loopt het spaak. Je kan op de telefoon ook wel een verjaardag invoeren die jaarlijks terug komt, maar dan staat de leeftijd er niet bij vermeld.
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Verwijderd
Oke, thanksBastiaanN schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:57:
[...]
Ik heb zelf goede ervaringen met in-ear oordopjes welke ik gebruik voor mijn N82.
Heb ze zelf van creative, en er zit een heerlijk warm geluid in op deze wijze.
Om wat specifieker te zijn; http://www.kieskeurig.nl/...473D8C1257164004D7F67.htm
Alleen zoek ik dit soort in-ear oorrdopjes met daarbij een volumeregelaar etc. Dus waarmee je het volume kan regelen en kan switchen tussen de nummers.
Verwijderd
Die oordopjes kun je gewoon op je N95 'remote' aansluitenVerwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 16:35:
[...]
Oke, thanks![]()
Alleen zoek ik dit soort in-ear oorrdopjes met daarbij een volumeregelaar etc. Dus waarmee je het volume kan regelen en kan switchen tussen de nummers.
Ik heb de inkomende mail op automatisch staan en dat werkt perfect, zowel via wlan thuis als via telfortspot.
Alleen mail versturen via telfort lukt me niet
Alle instellingen staan goed want als ik wlan selecteer verstuurd ie ze wel maar zodra ik via telfort probeer wordt het bericht in de wacht gezet en gebeurd er niks!
Ik zit zelf in een whitespot dus ik kom niet verder dan gprs maar ik was vandaag een aantal kilometer verderop en daar pakt ie 3G en ook 3,5G maar nog krijg ik de mail niet verstuurd.....
Ken dit?
TIA
AH, nevermind, ik had de smtp op telfort.nl ipv telfortmail.nl staan

[ Voor 6% gewijzigd door ScooBY_DoO op 07-07-2008 18:12 ]
Ik wil hem namelijk op youtube kunnen zetten.
Weet iemand een (bij voorkeur gratis) programmatje om die N95 video om te zetten in een meer gangbaar formaat?
3GP is ook een mpeg4-variantnvanthoff schreef op maandag 07 juli 2008 @ 18:39:
ZIjn de video's die je met je N95 maakt nou 3GP of MP4? Want ik heb een filmpje op m'n computer gezet en die extensie is MP4, maar met de tools die in de begin topic staan kan ik hem niet converteren naar bijv AVI. Ik gebruik vooral dan Videora en PS3 video 9.
Weet iemand een (bij voorkeur gratis) programmatje om die N95 video om te zetten in een meer gangbaar formaat?
Je kunt instellen wat je wilt. Op hoge kwaliteit maakt het apparaat MP4-filmpjes. Op MMS-kwaliteit worden het 3GP-filmpjes.
En wat is er mis met .MP4? Dat is hardstikke gangbaar. Je moet alleen een normale player gebruiken die een dergelijk wijdverspreid formaat gewoon weergeeft. Of eigenlijk: als een player het NIET kan, dan is het een achterlijk ding en moet je het uninstallen.
Verwijderd
MP4 filmpjes kun je gewoon in mp4 formaat uploaden naar Youtube. Duurt wel ff voordat het dan beschikbaar is, maar eerst omzetten hoeft dus niet.nvanthoff schreef op maandag 07 juli 2008 @ 18:39:
ZIjn de video's die je met je N95 maakt nou 3GP of MP4? Want ik heb een filmpje op m'n computer gezet en die extensie is MP4, maar met de tools die in de begin topic staan kan ik hem niet converteren naar bijv AVI. Ik gebruik vooral dan Videora en PS3 video 9.
Ja ok, maar is er geen conversie mogelijk ter voorkoming van het kwaliteitsverlies? Vooral de frame rate halveert minimaal... Wat het geen al te best filmpje maakt...nvanthoff schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:31:
Ja, dat klopt ook wel, alhoewel Win. MediaPlayer er wel moeite mee heeft, maar als je zo'n MP4 film upload naar YouTube dan verziekt die de kwaliteit nogal, dus ik vroeg me af of er niet een conversie mogelijk was naar bijv. AVI om de kwaliteit te waarborgen? Of doet YouTube altijd dingen verkloten?
Snelheids-aanduiding werkt nu weer prima. Is toch wel handig om in beeld te hebben...BastiaanN schreef op maandag 07 juli 2008 @ 12:21:
[...]
Misschien dat het samenhangt, dat weet ik niet. Maar zodra ik die optie uitschakel is het snelheidsbord rechtsbovenin verdwenen. Het zal overigens iig geen audio waarschuwing zijn, omdat dat de optie daaronder is. ik vermoed dat het dan gewoon zo is dat wanneer je meer dan 50km te hard rijdt het bord verschijnt. je kan hem namelijk ook op -25km zetten
Daarna drukte ik per ongeluk op write. Ook al waren alle boxen erachter met enable niet aangevinkt, stond er toch een andere productcode toen ik NSS herstartte. Toen heb ik de orginele code dus maar weer eringezet. Nu vraag ik me alleen af of er nisk is veranderd aan de andere waardes, HW version, masnufactere month , prod serial nummer. Hoe kan ik dat checken ? En zou nokia daar moeilijk mee doen i.v.m garantie?
Verwijderd
Hhhm ok. Zou het te maken kunnen hebben met het volgende.Dr. Ego schreef op maandag 07 juli 2008 @ 12:58:
[...]
als je internet aanzet gebruikt je telefoon astisted gps (ook wel bekend als a-gps)
dan heeft je telefoon veel sneller verbinding met de gps sattelieten.
maar ik heb dat altijd uit staan, en het werkt bij mij meestal goed.
Ik heb wel de nieuwste navigatie software gedownload. Maar niet de laatste nokia update voor de de complete n95.
Zou toch verwachten dat de conversiesoftware bij youtube toch wel adequaat genoeg was.. Ik weet niet wat er gebeurt als je het zelf al converteert, met bijv. ffmpeg, naar een flash-video met de specs zoals ze ook bij youtube gebruikt worden. Het valt me wel op dat er zo nu en dan filmpjes tussen staan die aanzienlijk beter van kwaliteit zijn dan de meeste andere. Geen idee hoe ze dat bereiken. Ik zet filmpjes dan ook nooit op youtube, maar gebruik MediaFrame of een Java Theora-playertje als ik het op m'n website wil hebben. Dan heb je alles zelf in de hand, inclusief privacy.nvanthoff schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:49:
[...]
Ja ok, maar is er geen conversie mogelijk ter voorkoming van het kwaliteitsverlies? Vooral de frame rate halveert minimaal... Wat het geen al te best filmpje maakt...
Verwijderd
Moet zeggen dat het een leuke phone is maar softwarematig ik hem erg brak vind, met name dat alles weg is na een firmware upgrade en ook het feit dat mijn LEGALE Spiderman2 movie na de eerste update het meteen niet meer deed.
Als je een PC formatteert en opnieuw installeert ben je ook alles kwijt, tenzij je data op een andere partitie of extern bewaard. Je SD card kun je als een extra partitie zien. Je contacten ed. kun je via Oulook, of ander mailprogramma syncen dus daar heb je die backup functie niet voor nodig.Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:50:
Zijn er andere manieren om een backup te maken ?
Er is hier al eerder een methode voorbij gekomen om je film legaal te houden, zoek even zou ik zeggen.
Verwijderd
Sorry, dit begrijp ik even niet. Wat ik bedoel is zodra de N95 in je zak zit, je deze met een bedieningspaneel kan bedienen.Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:11:
[...]
Die oordopjes kun je gewoon op je N95 'remote' aansluiten
De bijgeleverde oordopjes zitten aan de remote (of bedieningspaneel) met een jackplug. Op deze remote kun je dus ook elke andere koptelefoon met een 3,5 mm jack aansluiten.Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 08:16:
Sorry, dit begrijp ik even niet. Wat ik bedoel is zodra de N95 in je zak zit, je deze met een bedieningspaneel kan bedienen.
Zie het onderdeel linksonder wat bijgeleverd zit bij je nokiaVerwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 08:16:
[...]
Sorry, dit begrijp ik even niet. Wat ik bedoel is zodra de N95 in je zak zit, je deze met een bedieningspaneel kan bedienen.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Dit topic is gesloten.
De laatste tijd worden er veel vragen in dit topic gedumpt zonder enige vorm van eigen inzet. Gelieve eerst te zoeken, ook in deel 8, en daarna pas je vraag te stellen. Vermeld bij je vraag meteen wat je hebt onderzocht en geprobeerd en waarom het niet lijkt te werken.