Nokia N95 (8GB) - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 42 Laatste
Acties:
  • 424.649 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

robertwebbe schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 21:26:
[...]

Het is niet slechts een trialversie. Je krijgt welliswaar een waarschuwing dat het de eerste 30 dagen slechts gratis is maar tot nu toe hebben we nog steeds niet hoeven te betalen voor Live Messenger. Na 30 dagen blijft hij het nog doen.
haha echt? ik heb m er meteen afgegooit.

Voor hierboven die een msn alternatief zoekt: Slick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kywr
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Sponz schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 23:45:
[...]

haha echt? ik heb m er meteen afgegooit.

Voor hierboven die een msn alternatief zoekt: Slick.
AgileMobile is nogsteeds de beste.. :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een programma dat gratis is en betrouwbaar waarmee ik een grote foto kan zien van een beller? Ik heb rondgezocht maar ik kan alleen maar programma's vinden waarvoor ik moet betalen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat moet je voor de meeste programma's...betalen. FF op het net struinen wil ook wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
robertwebbe schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 21:26:
[...]

Het is niet slechts een trialversie. Je krijgt welliswaar een waarschuwing dat het de eerste 30 dagen slechts gratis is maar tot nu toe hebben we nog steeds niet hoeven te betalen voor Live Messenger. Na 30 dagen blijft hij het nog doen.
Ik kreeg gisteren de melding dat de trailperiode voorbij is en dat ik een licentie voor 30 dagen à 1,50 kan nemen. Toen ik zojuist koos voor weigeren gebeurde er natuurlijks niks, toen ik koos voor abonneren kreeg ik een melding als: hartelijk dank, check de e-mail met bevestiging van betaling. Tot nu toe geen e-mail ontvangen en MSN werkt weer op de normale manier, ook na afsluiten...er zal wel een moment komen dat er echt betaald moet worden (maar niet door mij!).

Ben zojuist via het logboek erachter gekomen dat er een sms is verstuurd naar 6262, grote kans dus dat ik wel degelijk heb betaald...Als ik over een maand weer een melding krijg van Live Messenger om te dokken wordt ie er dus definitief vanaf gepleurd, bij deze dan de vraag aan eenieder: wat is de prettigste vervanger van Live Messenger op de N95?

[ Voor 17% gewijzigd door Megalodon_67 op 22-06-2008 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Vandaag is mijn N95 overleden. Toen ik in een gigantische regenbui terecht kwam is de N95 uit mijn rechter jaszak geglipt en op straat gevallen. Dit heb in eerste instantie niet gemerkt omdat ik zo hard heb gefietst, maar toen ik op mijn bestemming aankwam bleek dat zowel mijn portemonnee als mijn N95 verdwenen waren.

Dus ben ik terug gefietst en trof ik het trieste tafereel aan.. N95, scherm krom, slider afgebroken, toetsenbord eraf, batterij eruit. Compleet doorweekt in een plas. Portemonnee ook doorweekt in een plas, gelukkig alle pasjes nog erin en werkend.

Nu heb ik mijn N95 nooit verzekerd, waar ik nu wel spijt van heb uiteraard maar ik heb nooit gewild en gedacht dat dit ooit zou gebeuren! Reparatie is uitgesloten want de gsm is zodanig gehavend dat er geen beginnen aan is. Ook mijn vorige week aangeschafte 8 gig geheugenkaartje is afgebroken.

Zijn er mogelijkheden, of wat kan ik nu doen? Want ik ben vrij telefoon afhankelijk. Nu is een reserve gsm regelen geen probleem, maar zijn er mogelijkheden om een nieuwe N95 te claimen via iets, of iemand?

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zänker
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-03 17:07
Weet iemand hoe je via je n95 op je laptop kan internetten zonder pc suite te gebruiken? en dan ook nog het liefst via een kabel. Dan is mn eeepc icm met mn n95 pas echt ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:13
Las Vegas schreef op zondag 22 juni 2008 @ 16:25:
Nu heb ik mijn N95 nooit verzekerd...

... zijn er mogelijkheden om een nieuwe N95 te claimen via iets, of iemand?
Wat denk je zelf? Jij laat hem uit je jas pleuren en hebt hem niet verzekerd (wat dan meestal ook nog de vraag is of je iets vergoed krijgt). En waarom denk je dat je op iemand anders dit zou kunnen verhalen?

Is gewoon een kwestie van dikke pech jammer niks aan te doen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Zänker schreef op zondag 22 juni 2008 @ 16:25:
Weet iemand hoe je via je n95 op je laptop kan internetten zonder pc suite te gebruiken? en dan ook nog het liefst via een kabel. Dan is mn eeepc icm met mn n95 pas echt ideaal :)
Installeer het gratis programma Joikuspot, je N95 vervanderd dan in een wireless breedband modem. Gaat dus niet via kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Waarschuwing voor de mensen die mijn vorige post hebben gelezen zonder de edit: Live Messenger is echt niet meer gratis nadat je de melding hebt gekregen dat de trailperiode van 30 dagen voorbij is, als je klikt op abonneren wordt er een sms verstuurd die 1,50 kost voor een maand messengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:07
Vandaag is mijn N95 overleden.
....
Sjezus dat is goed klote :( Ik ben bang dat je nergens op terug kunt vallen. Misschien via een persoonlijke schade verzekering oid.

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 22-06-2008 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kywr
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Zijn er mogelijkheden, of wat kan ik nu doen? Want ik ben vrij telefoon afhankelijk. Nu is een reserve gsm regelen geen probleem, maar zijn er mogelijkheden om een nieuwe N95 te claimen via iets, of iemand?
Hmmm, vervelend dit.
Ik heb ook zoiets gehad (iPod in wasmachine...) Ik heb een hele brief ingevuld van mijn verzekering wat er allemaal aan de hand was. Eigenlijk wist ik al dat ik voor zo'n zaak niet verzekerd was. maar...
Ik kreeg een week later een brief met. "eigenlijk ben je er niet voor verzekerd, maar omdat je een goede klant bent geven we je toch het aankoopbedracht terug"
Heel fijn natuurlijk, en veel geluk gehad.

Toch zou ik zoiets toch proberen!
succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:12

robertwebbe

Robert Webbe

Megalodon_67 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 17:04:
Waarschuwing voor de mensen die mijn vorige post hebben gelezen zonder de edit: Live Messenger is echt niet meer gratis nadat je de melding hebt gekregen dat de trailperiode van 30 dagen voorbij is, als je klikt op abonneren wordt er een sms verstuurd die 1,50 kost voor een maand messengen!
Ik heb er wel 18 euro per jaar voor over hoor, ik vind het by far de best Messenger client die er is. En wat nu 18 euro? Een rondje in de kroeg kost me meestal meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
robertwebbe schreef op zondag 22 juni 2008 @ 22:58:
[...]

Ik heb er wel 18 euro per jaar voor over hoor, ik vind het by far de best Messenger client die er is. En wat nu 18 euro? Een rondje in de kroeg kost me meestal meer...
Ik heb er niets voor over omdat ik het nooit gebruik op m'n N95, maar nu dus ongewild toch al 1,50 betaald, daarom hier de waarschuwing zodat niemand anders per ongeluk deze betaalactie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

De grootste bull eigenlijk dat je moet betalen voor MSN. Wat je nu gaat krijgen is dat veel mensen agilemessenger of iets dergelijks illegaal gaan downloaden en daarmee gaan MSN'en.
Microsoft drijft mensen zo alleen maar weg naar het illegale circuit.

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:05
foutje

[ Voor 98% gewijzigd door Barfman op 23-06-2008 06:17 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earthquake
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-12-2023
ReFleXWolf schreef op maandag 23 juni 2008 @ 01:57:
Microsoft drijft mensen zo alleen maar weg naar het illegale circuit.
Ja natuurlijk, doelbewust zelfs...

Kom op man, Nederlanders zijn echt in- en in triest als het om een kleine vergoeding gaat. Microsoft heeft het een hele tijd gratis aangeboden en die tijd is voorbij. Aan jou de keus om het te blijven gebruiken tegen een belachelijk lage vergoeding of om een alternatief te kiezen.

Stop de kleiduivenmoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megalodon_67 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 17:04:
Ander probleem. Want ook ik heb betaald maar verbaas met over het feit dat het niet meer mogelijk is mijn hotmail te synchroniseren op mijn N95 binnen Windows Live. Dat deed ie altijd zonder problemen. Weet iemand daar iets over?

M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Zo heb een Nokia N95 (Volgens mij de zilveren) besteld ter vervanging van mij defecte T-Mobile Compact 3. Wil niet echt meer een HTC toestel aangezien deze allemaal stuk gaan na een jaar bij normaal gebruik en me Nokia's altijd al goed hebben gedaan en nog steeds. Zit nu met me reserve toestel van een paar jaar geleden, Nokia 6230.

Zal ik veel functies gaan missen t.o.v. van mijn HTC P3300? Want dit toestel heeft volgens mij alles wat een HTC ook heeft behalve een andere besturingssysteem en touchscreen.

[ Voor 173% gewijzigd door Meneer iCy op 23-06-2008 10:21 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
iCy schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:03:
Zo heb een Nokia N95 (Volgens mij de zilveren) besteld ter vervanging van mij defecte T-Mobile Compact 3. Wil niet echt meer een HTC toestel aangezien deze allemaal stuk gaan na een jaar bij normaal gebruik en me Nokia's altijd al goed hebben gedaan en nog steeds. Zit nu met me mijn reserve toestel van een paar jaar geleden, Nokia 6230.
Er zit minimaal 2 jaar garantie op elektronica. Waarom laat je je dan telkens weer geld uit je zak kloppen? Dit soort toestellen kosten honderden euro's. Ik ken jouw financiele situatie niet, maar ik vind het onzin om elk jaar weer opnieuw zoveel geld uit te moeten geven.
Zal ik veel functies gaan missen t.o.v. van mijn HTC P3300? Want dit toestel heeft volgens mij alles wat een HTC ook heeft behalve een andere besturingssysteem en touchscreen.
Dit zijn toch dingen die je van te voren uitzoekt?! 8)7 Of je dingen gaat missen hangt helemaal af van wat jij met je telefoon doet, en welke software je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Fuzzillogic schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:50:
[...]

Er zit minimaal 2 jaar garantie op elektronica. Waarom laat je je dan telkens weer geld uit je zak kloppen? Dit soort toestellen kosten honderden euro's. Ik ken jouw financiele situatie niet, maar ik vind het onzin om elk jaar weer opnieuw zoveel geld uit te moeten geven.

[...]

Dit zijn toch dingen die je van te voren uitzoekt?! 8)7 Of je dingen gaat missen hangt helemaal af van wat jij met je telefoon doet, en welke software je gebruikt.
Hetgeen wat ik met me telefoon deed was navigeren, bellen en smsen en dat kan dit toestel ook. Had al uitgezocht wat ik zou missen, maar kon zo op het oog niks vinden behalve touchscreen en windows mobile aangezien dit symbian is. Wel een voordeel is dat de camera velen malen beter is dan van de HTC.

Maar ik doelde meer op snelheid en functionaliteit. Zoals snelheid van het toestel of extra's met bellen zoals notities maken bij een gesprek. Dat soort kleine nutteloze functionaliteiten die je niet goed terug kan vinden met google. Volgens een kameraad van me, die helaas ver weg woont, is het toestel wel een stuk sneller dan de HTC toestel.

Waarom geen garantie? Heb het toestel zelf opengeschroefd om het LCD scherm te vervangen en nu is de usb connector defect, oftewel garantie verzegeling verbroken == geen garantie meer. Als ik het LCD scherm zou laten vervangen zou me dit 163 euro kosten en dit was mij veels te duur, aangezien ik het toen zelf gedaan had voor 15 euro inclusief verzendkosten :-).

[ Voor 29% gewijzigd door Meneer iCy op 23-06-2008 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonXZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-03 15:29
Voor Windows Live Messenger:
http://www.symbianv3.com/new-windows-live-messenger-perfect

Ik gebruik deze al 1+ maand. Werkt perfect, duidelijke interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzzls
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik wil graag mijn afbeeldingen naar mijn computer hebben. Ik heb pc suite van nokia geinstalleerd..de N-versie. Maar ik kan niet vinden hoe ik de afbeeldingen naar de pc krijg..

Zie ik iets over het hoofd..of zit die mogelijkheid er niet op op deze versie van pc-suite. Kan ik ook gewoon de andere versie van pc-suite installeren...of mis ik dan onderdelen want ik vind de standaard versie toch makkelijker..

[ Voor 39% gewijzigd door dzzls op 23-06-2008 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-09 20:18

Laidback Luc

Ondertitel.srt

eastwalk schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:22:
Ik wil graag mijn afbeeldingen naar mijn computer hebben. Ik heb pc suite van nokia geinstalleerd..de N-versie. Maar ik kan niet vinden hoe ik de afbeeldingen naar de pc krijg..

Zie ik iets over het hoofd..of zit die mogelijkheid er niet op op deze versie van pc-suite. Kan ik ook gewoon de andere versie van pc-suite installeren...of mis ik dan onderdelen want ik vind de standaard versie toch makkelijker..
Gewoon via USB aansluiten en dan voor gegevensoverdracht kiezen op je phone. Dan gewoon je phone openen via verkenner en dan naar de map images gaan.

En voor DragonXZ moet je voor die versie betalen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

DragonXZ schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:53:
Voor Windows Live Messenger:
http://www.symbianv3.com/new-windows-live-messenger-perfect

Ik gebruik deze al 1+ maand. Werkt perfect, duidelijke interface.
Op welk netwerk? Volgens mij wordt je nog niet op ieder netwerk gemaand te gaan betalen na 30 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:53:
[...]
Ander probleem. Want ook ik heb betaald maar verbaas met over het feit dat het niet meer mogelijk is mijn hotmail te synchroniseren op mijn N95 binnen Windows Live. Dat deed ie altijd zonder problemen. Weet iemand daar iets over?
Wat dan wel wil helpen is naar Messenger gaan en via Opties > Accountopties > Account wijzigen je huidige account te wissen en vervolgens weer opnieuw te synchroniseren.

Bij mij werkt het overigens nog prima, het ligt dus niet aan Hotmail.

[ Voor 6% gewijzigd door robertwebbe op 23-06-2008 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzzls
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
ReFresh F5 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:38:
[...]

Gewoon via USB aansluiten en dan voor gegevensoverdracht kiezen op je phone. Dan gewoon je phone openen via verkenner en dan naar de map images gaan.

En voor DragonXZ moet je voor die versie betalen? :P
Zo kan het idd ook. Maar ik zou het prettig vinden als dit automatisch zou gaan..net als bij de vorige pc-suite versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonXZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-03 15:29
robertwebbe schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:14:
[...]

Op welk netwerk? Volgens mij wordt je nog niet op ieder netwerk gemaand te gaan betalen na 30 dagen.
Op mijn draadloos thuis, bij vrienden. Overal kan ik op msn zonder iets te betalen, of gezeur dat ik 30 dagen kan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Gewoon de ServiceConfig.xml van windows messenger veranderen van 30 dagen naar 900 dagen :P
Werkt hier uit de kunst.

[ Voor 27% gewijzigd door Barfman op 23-06-2008 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Barfman schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:40:
Gewoon de ServiceConfig.xml van windows messenger veranderen van 30 dagen naar 900 dagen :P
Werkt hier uit de kunst.
tering zo simpel inderdaad... Hij checkt dat toch ook online? Dnek dat ze daar wel wat op verzinnen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Mau_Maus schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:32:
[...]

tering zo simpel inderdaad... Hij checkt dat toch ook online? Dnek dat ze daar wel wat op verzinnen dan
Hij checkt het wanneer je msn start, niet online. Ik heb getest met me tijd 1 maand naar voren zetten, en alles gaat goed zonder een melding te krijgen van betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:45
Barfman schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:40:
Werkt hier uit de kunst.
Waar vind ik dit op mijn N95? kan het namelijk niet vinden. Na het installeren aanpassen op de telefoon zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc

Laidback Luc

Ondertitel.srt

koentjuh schreef op maandag 23 juni 2008 @ 18:12:
[...]

Waar vind ik dit op mijn N95? kan het namelijk niet vinden. Na het installeren aanpassen op de telefoon zelf?
Gewoon in de WindowsLive map die aangemaakt is en kan gewoon via de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
ReFresh F5 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 18:34:
[...]

Gewoon in de WindowsLive map die aangemaakt is en kan gewoon via de pc.
Die kan ik dus niet vinden. Heb live wel op het telefoongeheugen gezet, misschien dat ik het daarom niet kan terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
koentjuh schreef op maandag 23 juni 2008 @ 18:36:
[...]

Die kan ik dus niet vinden. Heb live wel op het telefoongeheugen gezet, misschien dat ik het daarom niet kan terugvinden?
Dan moet je in je telefoongeheugen kijken hé :) . Je moet daarvoor wel in PC Suite mode connecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
DieterVDW schreef op maandag 23 juni 2008 @ 18:41:
[...]

Dan moet je in je telefoongeheugen kijken hé :) . Je moet daarvoor wel in PC Suite mode connecteren.
Dat snap ik, maar ik kan gewoon nergens wat terug vinden van de geinstalleerde programma's. Iemand enig idee waar nokia standaard installeerd als je telefoongeheugen opgeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc

Laidback Luc

Ondertitel.srt

koentjuh schreef op maandag 23 juni 2008 @ 18:45:
[...]

Dat snap ik, maar ik kan gewoon nergens wat terug vinden van de geinstalleerde programma's. Iemand enig idee waar nokia standaard installeerd als je telefoongeheugen opgeeft?
Heb je aan staan dat je verborgen mappen kan zien, want bij mij is ie verborgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
ReFresh F5 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:01:
[...]

Heb je aan staan dat je verborgen mappen kan zien, want bij mij is ie verborgen
Ook ja, ik denk dat ik gewoon wat fout doe. Best frustrerend ;) Vooral omdat Live toch wel de beste in zijn soort is. Niet dat 1,50 veel is ofzo. Ik zal er later nog eens naar zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Bij mijn Vista Ultimate staat bij mapweergave alles tonen ingesteld en toch zie ik maar 2 mappen in het telefoongeheugen, in Y-browser zie ik er een heleboel. Ik kan op de PC dus niet die map windowslive vinden met dat xml bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Sorry jongens, ik was vergeten te vertellen dat je wel de hack voor symbian moet installeren, want de file staat op je c schijf/sys die je niet kan benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
Klopt, via Y browers (goede tip ;)) heb ik inmiddels het bestand gevonden en aangepast. Hij geeft nu niet meer de melding van de 30 dagen, maar dat Windows Live niet beschikbaar is. Later nog eens proberen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
koentjuh schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:33:
Klopt, via Y browers (goede tip ;)) heb ik inmiddels het bestand gevonden en aangepast. Hij geeft nu niet meer de melding van de 30 dagen, maar dat Windows Live niet beschikbaar is. Later nog eens proberen dus.
Dat had ik ook en toen ik met Y-browser het originele bestand terugzette deed ie het weer. Dus nu is de vraag hoe anderen dit xml bestand hebben aangepast (was misschien handig geweest om dat meteen erbij te vermelden, nu zijn we al weer een hele tijd bezig om elk onderdeel van de procedure pas bekend te maken nadat iemand er over gevraagd heeft), met een html editor of gewoon met kladblok zoals ik dat probeerde (ben er in het verleden al eens achtergekomen dat dat niet zomaar kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
VOlgens mij ligt het aan de versie die je hebt van Live messenger.

Versie 1.1.9000 werkt indergeval niet via deze methode. Dan blijft hij over de 30 dagen zeuren.
De versie die eerder in dit topic staat werkt ook niet, want dan krijg je de melding dat Live niet beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Ik zelf heb een oudere versie van messenger erop (WindowsLive_S60_3_1_v_1_1_8161) ,en heb gebruik gemaakt van X-Plorer = gratis. Hidden files aan zetten, en dan c schijf - windows live, daar zit dat bestand in.

[ Voor 7% gewijzigd door Barfman op 23-06-2008 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Barfman schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:46:
Ik zelf heb een oudere versie van messenger erop (WindowsLive_S60_3_1_v_1_1_8161) ,en heb gebruik gemaakt van X-Plorer = gratis. Hidden files aan zetten, en dan c schijf - windows live, daar zit dat bestand in.
En dan is dus nogmaals de vraag, gebruik jij notepad of een ander prog. om die file aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op zondag 22 juni 2008 @ 16:51:
[...]

Wat denk je zelf? Jij laat hem uit je jas pleuren en hebt hem niet verzekerd (wat dan meestal ook nog de vraag is of je iets vergoed krijgt). En waarom denk je dat je op iemand anders dit zou kunnen verhalen?

Is gewoon een kwestie van dikke pech jammer niks aan te doen.
Wat jij zegt denk ik. Niks aan te doen.

Nou ja..... het kan wel. Flink zeuren en brieven schrijven en dan lukt het wel degelijk. Direct aan Nokia richten. Kan 99 op 100 dat je een nieuwe krijgt. Schrijf het in goed Engels en doe vooral triest (I like your phones sooooo much....). Ik heb het een neef aangeraden en hij was stomverbaasd dat hij via een mooie brief een nieuwe N95 kreeg. Zelfs ik stond perplex, vijf dagen na versturen van ALLEEN de brief.

Gewoon doen. Volgens sommige nieuwssites zijn de palingen zowat uitgestorven. Dat is jammer. en hou zeer zeker van een broodje paling, maar het leven gaat door. Trek alles eruit, je leeft maar één keer en geloof me, Nokia doe je echt geen kwaad ermee! Wees brutaal! Succes!

edit: dit dus aan de orginele poster. SCSI! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
DieterVDW schreef op maandag 23 juni 2008 @ 18:41:
[...]

Heb jij in het xml bestand beide waarden 30 of één van de twee veranderd?

<?xml version="1.0" ?>
- <ServiceConfig>
<ActiveTokenDuration>30</ActiveTokenDuration>
- <D2C>
<SubTimeOutValue>30</SubTimeOutValue>
<UITimeOutValue>300</UITimeOutValue>
</D2C>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
Barfman schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:46:
Ok, heb met deze versie geprobeerd en dan van het bestand het volgende gemaakt:
- <ServiceConfig>
<ActiveTokenDuration>900</ActiveTokenDuration>
- <!-- <LCID>1034</LCID>

-->
- <D2C>
<SubTimeOutValue>30</SubTimeOutValue>
<UITimeOutValue>300</UITimeOutValue>
</D2C>
[/quote]

Maar dan werkt het dus nog steeds niet. Krijg de melding dat ik de 30 dagen erop heb zitten. Het lijkt er dus op dat wanneer je de meldig gekregen hebt, de 1,50 in de maand wacht, of een ander programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Wanneer ik de eerste waarde 30 verander in 99 i.p.v. 900 lijkt ie weer wel te werken maar dan blijft ie ook steeds de melding geven dat de verbinding met het wireless netwerk is verbroken en probeert te herstellen...vreemd allemaal. Hoe dan ook, ik ga over een maandje nog eens wat experimenteren als ie weer om geld begint te vragen. Overigens gebruik ik de versie 1.0.6141.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

koentjuh schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:08:
[...]
Ook ja, ik denk dat ik gewoon wat fout doe. Best frustrerend ;) Vooral omdat Live toch wel de beste in zijn soort is. Niet dat 1,50 veel is ofzo. Ik zal er later nog eens naar zoeken.
Koentjuh is niet de enige die het niet kan vinden. Kun je iets specifiekere aanwijzingen geven?
Ik heb ook gezocht in de telefoon en op de geheugenkaart, met Verborgen mappen en bestanden aan en kan het ook niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
robertwebbe schreef op maandag 23 juni 2008 @ 20:50:
[...]

Koentjuh is niet de enige die het niet kan vinden. Kun je iets specifiekere aanwijzingen geven?
Ik heb ook gezocht in de telefoon en op de geheugenkaart, met Verborgen mappen en bestanden aan en kan het ook niet vinden...
Ik ben als volgt te werk gegaan: open de Y-browser en navigeer naar telefoongeheugen\windowslive.
Copieer bestand ServiceConfig.xml naar een locatie op de flashcard, daar is ie wèl te zien in Windows. In de Windowsverkenner: maak een backup van dit bestand en verander met notepad de waarden, sla op en ga weer naar de Y-browser en copieer dit aangepaste bestand naar telefoongeheugen\windowslive en overschrijf het oorspronkelijke bestand. Ik moest het via deze omweg doen omdat in Windows verkenner de betreffende mappen op het telefoongeheugen niet werden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Megalodon_67 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:49:
[...]

En dan is dus nogmaals de vraag, gebruik jij notepad of een ander prog. om die file aan te passen?
Je kan de file gewoon openen met de inbuilt editor van X-Plorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het echt bij 1.50 per maand blijft stelt het natuurlijk geen ruk voor. Maar zou er geen addertje onder het gras zitten want er staat tussen haakjes excl btw en overige extra kosten, terwijl ze het later pas over de evt databundel hebben. Wat moet men nou verstaan onder overige kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 23:40:
Als het echt bij 1.50 per maand blijft stelt het natuurlijk geen ruk voor. Maar zou er geen addertje onder het gras zitten want er staat tussen haakjes excl btw en overige extra kosten, terwijl ze het later pas over de evt databundel hebben. Wat moet men nou verstaan onder overige kosten?
De gedachte zal zijn: we beginnen met 1,50 en als iedereen daar aan gewend is dan...
Ik heb het er niet voor over omdat ik Live Messenger tot nu toe alleen heb gebruikt uit nieuwsgierigheid om te weten wie online is. Chatten met dat lullige toetsenbordje is me teveel gepriegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:14
Een hele mooi app van de nos voor op je mobiel.
m.nos.nl

Bekijken van laatste journaals, laatste nieuws, live beelden sport.
Echt een heel mooi stukje software! Een must have voor op je N95!!

Btw:
Ook het RTL Nieuws heeft zoiets alleen wel een stuk minder mooi en minder mogelijk heden.
www.rtlnieuws.nl (Op je mobiel naar toe surfen)

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Megalodon_67 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 00:08:
[...]

De gedachte zal zijn: we beginnen met 1,50 en als iedereen daar aan gewend is dan...
Ik heb het er niet voor over omdat ik Live Messenger tot nu toe alleen heb gebruikt uit nieuwsgierigheid om te weten wie online is. Chatten met dat lullige toetsenbordje is me teveel gepriegel.
Dat er ergens geld in het laatje moet komen had je natuurlijk al bij de eerste incarntie van MSN kunnen voorspellen... Daarnaast.. €1,50 per maand is €18/jaar. Slick is vooralsnog gratis, en daarna zal het een one-time-fee zijn. Daarmee worden andere protocollen gelijk ook ondersteun, inclusief Jabber. Kun je meteen van MSN afstappen.
robbinonline schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 00:22:
m.nos.nl

Was de steen lekker warm ofzo? ;) Dit heeft bij de introductie zelfs op de frontpage gestaan. Overigens is dit product ook maar gewoon ingekocht door de NOS. Natuurlijk is het nutteloos om het wiel opnieuw uit te vinden, maar de NOS lijkt wel heel erg fan van proprietaire software :/

[ Voor 28% gewijzigd door Fuzzillogic op 24-06-2008 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
robbinonline schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 00:22:
m.nos.nl

Btw:
Ook het RTL Nieuws heeft zoiets alleen wel een stuk minder mooi en minder mogelijk heden.
www.rtlnieuws.nl (Op je mobiel naar toe surfen)
Persoonlijk vind ik Zoomin TV handiger, dat is alleen maar tv en goede kwaliteit. NOS moet je straks voor betalen, en Zoom TV niet. Je kan de applicatie via sms ontvangen (gratis), of je moet even naar help gaan en je kan hem handmatig downloaden naar je pc.

[ Voor 8% gewijzigd door Barfman op 24-06-2008 06:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
Barfman schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 06:23:
[...]

Persoonlijk vind ik Zoomin TV handiger, dat is alleen maar tv en goede kwaliteit. NOS moet je straks voor betalen, en Zoom TV niet. Je kan de applicatie via sms ontvangen (gratis), of je moet even naar help gaan en je kan hem handmatig downloaden naar je pc.
Ik betwijfel of je straks daadwerkelijk voor de NOS moet gaan betalen. Dat denken ze nu misschien nog wel, maar als ze erachter komen dat ze, door het steeds ruimer wordende aanbod van "de concurrentie", welgeteld drie betalende klanten krijgen, dan blijft de dienst gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Barfman schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 06:23:
[...]

Heb net dat Zoomin TV even geinstalled, maar dat nieuws daar is niet echt recent. Bovendien wel een erg hoog RTL Boulevard gehalte. Allemaal nieuws in de categorie van goh, is dat nu belangrijk? Waar is het wereldnieuws? Kortom: leuk, maar niets voor mij.

En moet je straks betalen voor NOS mobiel? Heb ik nergens gezien. Lijkt me op zich typisch voor een publieke omroep. Bovendien ook volstrekt kansloos, niemand gaat daarvoor betalen.
Vind iig die applicatie stukken strakker en snel mobiel teletekst is ook erg handig.

[ Voor 3% gewijzigd door xahmol op 24-06-2008 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
/\/\|) schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 09:15:
[...]

Ik betwijfel of je straks daadwerkelijk voor de NOS moet gaan betalen. Dat denken ze nu misschien nog wel, maar als ze erachter komen dat ze, door het steeds ruimer wordende aanbod van "de concurrentie", welgeteld drie betalende klanten krijgen, dan blijft de dienst gratis.
De NOS heeft al aangegeven dat de basisdienst zoals het nu is gratis blijft (haha ja op onze belastingcenten na, maar ok, ik maak ook met plezier gebruik van de tool). Voor extra content moet misschien wel betaald worden. Misschien een mobiele variant van uitzending gemist ofzo?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het trouwens met die live beelden van de NOS applicatie? Hoorde eerst dat er plannen waren om het EK live uit te zenden, dat is dus niet gelukt. Misschien Tour de France?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:40:
Hoe zit het trouwens met die live beelden van de NOS applicatie? Hoorde eerst dat er plannen waren om het EK live uit te zenden, dat is dus niet gelukt. Misschien Tour de France?
Alleen de olympische spelen worden uitgezonden. Voor de andere evenementen hebben ze geen rechten. De OS worden wel in 320x240 uitgezonden! Ik ben benieuwd.

Wat een gezeik toch ook :( Het meest sneue vond ik nog dat ze de fragmenten van het EK uit de journaals knoppen. Ok, dat is niet zozeer de schuld van de NOS, maar van de geldwolverij van de UEFA e.d. Doorgeslagen kapitalisme, als je het mij vraagt, maar dat is een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscusm
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-11-2023
Ik ben aan het overwegen om een carkit in mijn auto te laten bouwen en mijn keuze is gevallen op de Nokia CK7W. Ik heb echter op diverse fora gelezen dat bij elk geluid dat de telefoon maakt veroorzaakt door het intoetsen van een nummer of iets dergelijks de radio meteen op mute gaat. Dit is echter op te lossen door het volume wat het toetsenbord maakt op uit te zetten. De radio gaat in dat geval pas op mute op het moment dat je echt gaat bellen of gebeld wordt.

Voor mij tot nu toe geen probleem ik heb mijn toetsenbord volume al standaard uit staan.
Echter ik gebruik ook route 66 met mijn N95 en het zou wel erg storend zijn dat bij elke gesproken aawijziging de radio op mute gaat.

Zijn er toevallig mensen die ook Route 66 (of een ander navigatie programma) gebruiken i.c.m. de nokia CK7W. Wat zijn jullie ervaringen?

Verder denk ik er ook over om het geluid van de carkit via de speakers van de auto te laten gaan, heeft dit wellicht ook nog invloed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 11:10
BillMcNeal schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:11:
[...]

is het mogelijk om een bepaald profiel aan een bepaalde naam te koppelen??

Bijvoorbeeld als Piet belt dat hij dan ipv van profiel "normaal" waar je de ringtone hoort naar profiel "werk" waarbij die trilt, overgaat.
BUMP*
-----------------------------------------------------------------------------
Vandaag is mijn N95 overleden. Toen ik in een gigantische regenbui terecht kwam is de N95 uit mijn rechter jaszak geglipt en op straat gevallen. Dit heb in eerste instantie niet gemerkt omdat ik zo hard heb gefietst, maar toen ik op mijn bestemming aankwam bleek dat zowel mijn portemonnee als mijn N95 verdwenen waren.

....

Wat je kan doen is hetzelfde als mij toen mijn N95 na 1 maand gejat werd en ik een 2 jarig abbonnement had. Dit hebben ze niet bij alle providers maar bij T-Mobile wel, je kan in uitzonderlijke situaties makkelijk een nieuwe mobiel krijgen maar dan moet je wel meteen een vervolgabb. afsluiten, dus bv. nog 1 of 2 jaar erbij na de oorspronkelijke periode.
Is kut, duurt lang (bij mij tot 2011) maar dan heb je wel een nieuwe N95 en dit is toch een foon die lang mee kan. Zo heb ik tenminste beredeneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Franciscusm schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:14:
Ik ben aan het overwegen om een carkit in mijn auto te laten bouwen en mijn keuze is gevallen op de Nokia CK7W met mijn N95.
Niet echt antwoord op je vraag maar wellicht handige informatie.
De CK-7W is al een tijdje end-of-life en wordt nu gedumpt. Kijk ook eens naar de CK-15W, dat is de opvolger.
Als je graag geluid over de speakers wilt om ook muziek te gaan luisteren, kijk dan ook zeker eens naar de Parrot MK6100, deze is gemaakt voor geluid over de speakers. De junctionbox heeft een ingebouwde switchbox om tussen je radio en speakers te zetten (standaard connectoren) en een ingebouwde 25 Watt versterker. In combinatie met je N95 weet je niet wat je hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
BillMcNeal schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:09:
[...]

BUMP*

[...]
Waarom niet geoon op je werk een ander profiel instellen? Waarom alelen bij bepaalde personen stil?

Ik gebruik daat psiloc minigps voor.. zodra ik in het gebied van me werk kom, gaat ie op ander profiel.. en als ik eruit stap...
Gebruik weinig geheugen, weinig stroom. Werkt namelijk met de telefoonmasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 11:10
Mau_Maus schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:39:
[...]

Waarom niet geoon op je werk een ander profiel instellen? Waarom alelen bij bepaalde personen stil?

Ik gebruik daat psiloc minigps voor.. zodra ik in het gebied van me werk kom, gaat ie op ander profiel.. en als ik eruit stap...
Gebruik weinig geheugen, weinig stroom. Werkt namelijk met de telefoonmasten
Hoi Maumaus, leuke oplossing! Alleen gaat dat voor mij niet werken en heb ik het echt per persoon nodig... ik zat zelf te denken om een mp3 aan een contact te plakken, die ik zelf heb opgenomen, maar zonder geluid. Alleen trilt ie dan niet dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:04:
[...]

Beste @Pven en @Phoolie,

Fijn dat Phoolie mijn tekst snapt. Ja, dat bedoelde ik.
(ik neem Pven niet kwalijk...Ik wist niet beter hoe ik m'n vraag duidelijker maakte)

Hoelaat de sms verstuurd was, kon bij mijn vorige mobiel (6680) wel werken. Bij m'n N95 niet.
Dus ik vroeg me af of dat bij jullie N95 wel werkt. Zo ja, hoe moet ik (via berichtgegevens) instellen, om te kunnen zien hoelaat de sms verstuurd was.
Bij mij werkt het niet, misschien bij anderen wel. Ik gebruik trouwens nog wel een oude firmware versie.
robertwebbe schreef op zondag 22 juni 2008 @ 22:58:
[...]

Lijkt me een prima bedrag. Alleen vraag ik me af of het aan je toestel gekoppeld wordt of aan je sim-kaart, kan iemand dit eens testen? Alvast bedankt.
Franciscusm schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:14:
[...]

Voor mij tot nu toe geen probleem ik heb mijn toetsenbord volume al standaard uit staan.
Echter ik gebruik ook route 66 met mijn N95 en het zou wel erg storend zijn dat bij elke gesproken aawijziging de radio op mute gaat.

[...]
Het kan aan mij liggen, maar je wilt toch juist dat het geluid van je radio uit gaat zodra er een gesproken aanwijzing komt, anders hoor je niet waar je heen moet. Helemaal wanneer je je geluid via de speakers laat gaan is dit zeer noodzakelijk. Lijkt me ook absoluut niet storend.
BillMcNeal schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:09:
----------
BillMcNeal schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:11:
[...]

is het mogelijk om een bepaald profiel aan een bepaalde naam te koppelen??

Bijvoorbeeld als Piet belt dat hij dan ipv van profiel "normaal" waar je de ringtone hoort naar profiel "werk" waarbij die trilt, overgaat.
----------

BUMP*
Nee, maar je kan toch een "stille" ringtone koppelen aan bepaalde personen. Ook zijn er programma's waar je blacklists kan maken zodat als sommige personen bellen dat die dan direct je voicemail krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megalodon_67 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 00:08:
[...]

Idem dito en amen. Niks aan toe te voegen.

Dat er geld voor gevraagd wordt is niet meer dan logisch; Het ligt in de aard van ons volk om alles gratis te willen hebben of om te zeiken over allerlei tekortkomingen aan het mobieltje of het Symbianplatform, in plaats van gelukkig te zijn met wat er allemaal mogelijk is. In het geval met de N95: Zowat alles! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
robertwebbe schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:17:
[...]

Niet echt antwoord op je vraag maar wellicht handige informatie.
De CK-7W is al een tijdje end-of-life en wordt nu gedumpt. Kijk ook eens naar de CK-15W, dat is de opvolger.
Als je graag geluid over de speakers wilt om ook muziek te gaan luisteren, kijk dan ook zeker eens naar de Parrot MK6100, deze is gemaakt voor geluid over de speakers. De junctionbox heeft een ingebouwde switchbox om tussen je radio en speakers te zetten (standaard connectoren) en een ingebouwde 25 Watt versterker. In combinatie met je N95 weet je niet wat je hoort.
Robert,

heb jij heel toevallig de Parrot RK8200 al live mogen aanschouwen?

Zo ja, is deze het waard om op te wachten?

Anders dan ga ik denk ik toch voor de MK6100, alhoewel ik de display van de CK3200 weer mooier vind. Daarom hoop ik ook dat de RK8200 een goeie radio in zich heeft, het enige nadeel is dat die weer geen cd's aan kan, maar daar kan ik dan mijn portable dvd speler weer op aansluiten via de line-in of eventueel via mijn BT transmitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Ik vond het inderdaad ook grappig om te proberen...
en nog even msn-en naar vriendin vanuit bed voor het slapen gaan... mar ja... vaak lukte het niet omdat ik mijn contactpersonen wél zag maar anderen mij niet....
Helaas pindakaas :-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artikel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-05-2023
Hallo

Ik heb een vraagje, ik kan het antwoord nergens vinden :( Is er een manier om alle toepassingen met 1 knop oid af te sluiten? Vaak als ik de telefoon op de PC aansluit krijg ik de melding dat de geheugenkaart nog in gebruik is terwijl ik dan volgens mij alles al heb afgesloten. En 't zou ook handig zijn omdat je dan weer een beetje batterij-duur wint.. :)

Acer Aspire 5930G-734G32MN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artikel schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:13:
Hallo

Ik heb een vraagje, ik kan het antwoord nergens vinden :( Is er een manier om alle toepassingen met 1 knop oid af te sluiten? Vaak als ik de telefoon op de PC aansluit krijg ik de melding dat de geheugenkaart nog in gebruik is terwijl ik dan volgens mij alles al heb afgesloten. En 't zou ook handig zijn omdat je dan weer een beetje batterij-duur wint.. :)
Ja, het toestel uit- en aanzetten. Dan ben je zeker van een "schoon" toestel.

De melding die jij krijgt heb ik nog nooit gehad en geloof me, mijn toestel zit tjokvol met apps en weet ik veel wat.

Als je wat centjes overhebt, raad ik direct Handy Taskman aan. Deze app beheert de N95 subliem en is zeker de moeite waard! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Artikel schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:13:
Hallo

Als je die zwarte knop 2 sec. ingedrukt houdt zijn alle programma's afgesloten en gaat de batterij zeer lang mee. :+
Bewaar je de berichten op de kaart? Dan krijg je nl. die melding als alle programma's afgesloten lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Phoolie schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:59:
[...]
heb jij heel toevallig de Parrot RK8200 al live mogen aanschouwen? Zo ja, is deze het waard om op te wachten?

Anders dan ga ik denk ik toch voor de MK6100, alhoewel ik de display van de CK3200 weer mooier vind. Daarom hoop ik ook dat de RK8200 een goeie radio in zich heeft, het enige nadeel is dat die weer geen cd's aan kan, maar daar kan ik dan mijn portable dvd speler weer op aansluiten via de line-in of eventueel via mijn BT transmitter.
Ja. Ik vind het er niet uit zien; lomp en lelijk. Parrot kan prima handsfreekits maken maar autoradio's is niet hun ding. Het materiaal voelde al op voorhand erg goedkoop, je telefoon of MP3 speler opbergen in je autoradio vind ik raar en onlogisch en daarnaast ook nog full SD aan de zijkant vind ik een onbegrijpelijke zet. Ik zou er dus niet voor kiezen.

Ik heb ook een CK3200 gehad en eigenlijk doe je niet heel erg veel met die display. Alleen als je gaat bellen kijk je er na en dan moet je de functionele informatie er goed op kunnen zien. Een fotootje in ruststand tonen is aardig maar zo hoog is de resolutie van die display nu ook weer niet dus daar was ik ook snel op uitgekeken. De MK6100 is tot nu toe het toppertje van Parrot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje over Bliin.
er staat heel wat op maar dit kan ik niet vinden.
er word konstand gezegt dat Bliin gratis is, maar hoe kan het gratis zijn als je toch steeds met je mobile telefoon verbinding moet maken met het internet? of doe ik dan iets verkeerd??

thuis op de pc is het natuurlijk gratis omdat ik een vaste internet verbinding heb, maar zodra ik onderweg ga en ik mijn gezin wil laten weten waar ik ben met Bliin dan moet ik toch verbinding maken met internet via mijn mobile telefoon?

[ Voor 6% gewijzigd door een moderator op 25-06-2008 12:22 . Reden: groeten/danken niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
robertwebbe schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:36:
[...]

Ja. Ik vind het er niet uit zien; lomp en lelijk. Parrot kan prima handsfreekits maken maar autoradio's is niet hun ding. Het materiaal voelde al op voorhand erg goedkoop, je telefoon of MP3 speler opbergen in je autoradio vind ik raar en onlogisch en daarnaast ook nog full SD aan de zijkant vind ik een onbegrijpelijke zet. Ik zou er dus niet voor kiezen.

Ik heb ook een CK3200 gehad en eigenlijk doe je niet heel erg veel met die display. Alleen als je gaat bellen kijk je er na en dan moet je de functionele informatie er goed op kunnen zien. Een fotootje in ruststand tonen is aardig maar zo hoog is de resolutie van die display nu ook weer niet dus daar was ik ook snel op uitgekeken. De MK6100 is tot nu toe het toppertje van Parrot.
Het uiterlijk is inderdaad niet super, maar ik bedoelde eigenlijk of de radio/geluids kwalliteit van het ding goed zijn?

offtopic:
Wat kost de MK6100 bij jullie? Ik heb nog een kortingsbon van 25% maar daar staat bij dat het geldig is bij een accesoire uit jullie (weet niet of ik de naam mag noemen) assortiment. Valt de MK6100 hier ook onder? Zo ja, dan ga ik deze maar eens aanschaffen als ik na mijn vakantie nog wat geld over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Phoolie schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:54:
[...]
Het uiterlijk is inderdaad niet super, maar ik bedoelde eigenlijk of de radio/geluids kwalliteit van het ding goed zijn?

offtopic:
Wat kost de MK6100 bij jullie? Ik heb nog een kortingsbon van 25% maar daar staat bij dat het geldig is bij een accesoire uit jullie (weet niet of ik de naam mag noemen) assortiment. Valt de MK6100 hier ook onder? Zo ja, dan ga ik deze maar eens aanschaffen als ik na mijn vakantie nog wat geld over heb.
Ik was eigenlijk al zo afgeknapt op het uiterlijk dat ik me niet meer kan herinneren of het nu afwijkend goed of slecht was.

offtopic:
Ja, de kortingsbon kun je hier voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:38:
even een vraagje over Bliin. er staat heel wat op maar dit kan ik niet vinden.
er word konstand gezegt dat Bliin gratis is, maar hoe kan het gratis zijn als je toch steeds met je mobile telefoon verbinding moet maken met het internet? of doe ik dan iets verkeerd??

thuis op de pc is het natuurlijk gratis omdat ik een vaste internet verbinding heb, maar zodra ik onderweg ga en ik mijn gezin wil laten weten waar ik ben met Bliin dan moet ik toch verbinding maken met internet via mijn mobile telefoon?
We onderscheiden twee aparte kosten; de kosten voor de applicatie en de kosten voor eventueel dataverbruik. De kosten voor dataverbruik is voor de meeste N95 niet van toepassing aangezien men een flatfee databundel heeft van ongeveer een tientje per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:18:
[...]

Wat dan wel wil helpen is naar Messenger gaan en via Opties > Accountopties > Account wijzigen je huidige account te wissen en vervolgens weer opnieuw te synchroniseren.

Bij mij werkt het overigens nog prima, het ligt dus niet aan Hotmail.
Werkt ook niet...

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 25-06-2008 12:22 . Reden: groeten niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoolie schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:33:

[...]
Lijkt me een prima bedrag. Alleen vraag ik me af of het aan je toestel gekoppeld wordt of aan je sim-kaart, kan iemand dit eens testen? Alvast bedankt.
Is het ook zolang het maar bij 1.50 per maand blijft, dan maakt het geen ruk uit. Toch blijf ik dat tussen haakjes (excl btw en overige extra kosten) vaag vinden. Ik heb geen zin in extra verborgen kosten.

Is dat abonnement trouwens steeds voor 30 dagen te verlengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:10:
[...]

Is het ook zolang het maar bij 1.50 per maand blijft, dan maakt het geen ruk uit. Toch blijf ik dat tussen haakjes (excl btw en overige extra kosten) vaag vinden. Ik heb geen zin in extra verborgen kosten.

Is dat abonnement trouwens steeds voor 30 dagen te verlengen?
Het lijkt me wel aannemelijk dat ze na die maand heel graag weer geld van je zien, dus het kan niet anders of je zult weer het aanbod krijgen om te abonneren, helaas voor hun is het voor mij een sport om dit soort dingen gratis te willen hebben.
Dus dat ik nu één keer per ongeluk heb betaald...1-0 voor hun, maar het wordt echt geen 2-0. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscusm
Phoolie schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:33:

[...]
Het kan aan mij liggen, maar je wilt toch juist dat het geluid van je radio uit gaat zodra er een gesproken aanwijzing komt, anders hoor je niet waar je heen moet. Helemaal wanneer je je geluid via de speakers laat gaan is dit zeer noodzakelijk. Lijkt me ook absoluut niet storend.
Tot nu toe heb ik gebruik gemaakt van een Nokia CK1W carkit, deze carkit schakeld de radio pas naar mute op het moment dat er ook echt gebeld wordt. Alle andere geluiden zoals dus die van de navigatie zetten de radio niet op mute. Helemaal niet storend, je kunt de navigatie goed verstaan ook wanneer de radio aan staat. Dit heb ik dan wel atijd via de apparte speaker van de carkit zelf gehad. Deze carkit heb ik uit mijn oude auto gehaald en in die van mijn vriendin gezet omdat ik toch een nieuwe auto kreeg, en dan zou ik meteen een nieuwe carkit aanschaffen.

Echter nu heb ik dus gelezen dat de carkit die ik op het oog heb, de CK7W, dus waarschijnlijk bij elk geluid van de telefoon de radio op mute zet, terwijl ik dat eigenlijk alleen wil op het moment dat er gebeld wordt (zoals bij de CK1W dus). Kan er hier iemand bevestigen of dit ook daadwerkelijk zo is. Of dat het wel mogelijk is de navigatie gelijktijdig met de radio te horen is. Er zal hier op GoT toch wel iemand zijn die een N95 i.c.m. een CK7W en navigatie (route 66) gebruikt.

De carkit waar Robbertwebbe het over heeft, de CK15W, vindt ik niet nodig. Dat extra schermpje wat er bij komt zal ik toch niet gebruiken omdat ik een houder heb voor mijn telefoon dus dan zou ik 2 schermpjes hebben en das overdreven.

Samenvatting:
Schakelt de CK7W bij elk geluid de radio op mute, of is de navigatie welk gelijktijdig hoorbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Ik heb het toestel nog niet, maar wil wel graag het volgende weten:

Is het mogelijk om via WiFi/3g/GPRS/etc je telefoon te syncen met je hoofdcomputer/server?

Iemand ook ervaring met verlengen van je abbo via T-mobile? Hoe lang zou het duren voordat ik me toestel krijg? Heb afgelopen maandag verlengd met een Jaar en ben voor de zilvereren N95 gegaan met 4GB.

[ Voor 38% gewijzigd door Meneer iCy op 25-06-2008 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Franciscusm schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 08:59:
[...]

Samenvatting:
Schakelt de CK7W bij elk geluid de radio op mute, of is de navigatie welk gelijktijdig hoorbaar?
navigatie stem is hoorbaar tijdens mute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Laatst online: 17-12-2020
Dat is de vraag niet. De vraag is of de radio op mute gaat door de navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cowgirl schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:59:
Dat is de vraag niet. De vraag is of de radio op mute gaat door de navigatie.
Dacht dat dat al eerder gemeld was.
Ja de radio gaat op mute door de navigatiestem
en ja je hoort de stem dan ook over de speaker van de carkit (of boxen van radio als ie daarop is aangesloten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscusm
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:17:
[...]

en ja je hoort de stem dan ook over de speaker van de carkit (of boxen van radio als ie daarop is aangesloten)
Oke, das minder. :( Dan moet ik maar weer de carkit uit de auto van mijn vriendin halen en in mijn eigen bouwen, en de nieuwe in die van mijn vriendin inbouwen. dan zou het wel moeten lukken.

Weet iemand op het afstandsbedieningsknopje van de CK1W (CU-2) en de CK7W (CU-7) met elkaar uitwisselbaar zijn. Dat komt namelijk mooier uit qua kleur met de auto's waar ze in moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Franciscusm schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:36:
[...]

Oke, das minder. :( Dan moet ik maar weer de carkit uit de auto van mijn vriendin halen en in mijn eigen bouwen, en de nieuwe in die van mijn vriendin inbouwen. dan zou het wel moeten lukken.

Weet iemand op het afstandsbedieningsknopje van de CK1W (CU-2) en de CK7W (CU-7) met elkaar uitwisselbaar zijn. Dat komt namelijk mooier uit qua kleur met de auto's waar ze in moeten.
Het lijkt me sterk dat het oudere model iets kan wat een nieuwer model ineens niet meer kan. Het lijkt me juist dat wanneer je de "mute" draad gebruikt om te muten dat dan je radio alleen bij bellen op mute gaat.

Ik zou zeggen, zoek even aansluitschema's van de CK7W en je komt er snel genoeg achter.

Overigens snap ik niet dat je niet een paar euro meer betaald voor een veel completere carkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:03
Persoonlijk zou ik niet eens overwegen om de Nokia CK7W aan te schaffen.
Parrot is vele malen beter.
Geluidskwaliteit is beter dan de CK7W, en groot voordeel is dat je je carkit kan behouden wanneer je een phone van een ander merk aanschaft. Met de CK7W is dit vaak niet het geval.

Overigens een N95 gerelateerd nieuwtje:

Nokia heeft het mobiele besturingssysteem Symbian overgenomen. Nokia was deels al eigenaar van Symbian voor 48%, maar nu de andere fabrikanten van mobiele telefoons hun aandelen verkocht hebben, is Nokia volledig eigenaar van Symbian OS. Maar dat is niet het enige, want Nokia heeft bekend gemaakt dat het ervoor kiest om Symbian open source te maken.

Nokia maakt Symbian open source, omdat het bedrijf het smartphonebesturingsysteem graag populairder wil maken. Dit betekent ook concurrentie voor Google's nieuwe Android-platform. Nokia maakt Symbian open source door de Symbian Foundation. De Symbian Foundation bestaan uit een aantal producenten, onder andere Nokia, Sony Ericsson, Motorola en LG Electronics.

Via de Symbian Foundation kunnen de bedrijven meewerken aan het ontwikkelen van het besturingssysteem. Het Symbian besturingssysteem wordt nu door acht verschillende fabrikanten van mobiele telefoons verkocht. Door nu het besturingssysteem open source te maken, wordt hiermee de marktpositie veilig gesteld. De overname zal in het vierde kwartaal van 2008 volledig afgerond zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
patrickt35 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 23:30:
Persoonlijk zou ik niet eens overwegen om de Nokia CK7W aan te schaffen.
Parrot is vele malen beter.
Geluidskwaliteit is beter dan de CK7W, en groot voordeel is dat je je carkit kan behouden wanneer je een phone van een ander merk aanschaft. Met de CK7W is dit vaak niet het geval.

Overigens een N95 gerelateerd nieuwtje:

Nokia heeft het mobiele besturingssysteem Symbian overgenomen. Nokia was deels al eigenaar van Symbian voor 48%, maar nu de andere fabrikanten van mobiele telefoons hun aandelen verkocht hebben, is Nokia volledig eigenaar van Symbian OS. Maar dat is niet het enige, want Nokia heeft bekend gemaakt dat het ervoor kiest om Symbian open source te maken.

Nokia maakt Symbian open source, omdat het bedrijf het smartphonebesturingsysteem graag populairder wil maken. Dit betekent ook concurrentie voor Google's nieuwe Android-platform. Nokia maakt Symbian open source door de Symbian Foundation. De Symbian Foundation bestaan uit een aantal producenten, onder andere Nokia, Sony Ericsson, Motorola en LG Electronics.

Via de Symbian Foundation kunnen de bedrijven meewerken aan het ontwikkelen van het besturingssysteem. Het Symbian besturingssysteem wordt nu door acht verschillende fabrikanten van mobiele telefoons verkocht. Door nu het besturingssysteem open source te maken, wordt hiermee de marktpositie veilig gesteld. De overname zal in het vierde kwartaal van 2008 volledig afgerond zijn.
Dat is goed om te horen. Dan zullen we dus waarschijnlijk ook van het gezeur van het signen af zijn of is die gedachte niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:06

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:17:
[...]

Bij mij (N958GB) gaat de radio bij alles wat je doet aan de foon op Mute, dus ook als je navigatie gebruikt, wil zelf ook liever alleen bellen via speaker, en de rest gewoon via foon.
Of het moet zo zijn dat het radio geluid zachter gaat (dus niet helemaal uit) en daar overheen het navigatie geluid, maar of dat kan ????
Heb dus ook de Nokia CK-7W.

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, waar kan ik zien welke firmware er op zijn N95 8gb staat? Heb gezoch in het topic maar kon het niet echt vinden.

Mijn 2e vraag is of het nodig is om pc suite te instaleren om games en apps op je mobiel te instaleren.. of kun je die .sis bestanden en dergelijke openen zodat je tel ze installeerd? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Volgens mij is dit *#0000# wat ik her en der heb gelezen en uit mijn ervaringen met andere nokia toestellen.

Er is vandaag een pakketje binnengekomen dus vanavond (laat :'( ) even kijken wat het is maar weet voor 95% zeker dat het me nokia n95 is met 4GB sd geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iCy schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:32:
Volgens mij is dit *#0000# wat ik her en der heb gelezen en uit mijn ervaringen met andere nokia toestellen.
Helaas werkt dit niet.. bij mijn SE had je gewoon een optie waar je je telefoon status kon zien, ook met status van de batterij en dergelijk, is dit op de N95 niet te vinden?

Het instaleren van de eerste games is al gelukt, maakt het uit waar je ze installeerd? Massa geheugen of telefoongeheugen? En wat is eigenlijk het verschil bij de N95 8GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:07
*#0000# moet werken. Je kunt ook kijken bij Device Mgr.

[ Voor 15% gewijzigd door dafmay op 26-06-2008 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 13:18
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:28:
Hallo, waar kan ik zien welke firmware er op zijn N95 8gb staat? Heb gezoch in het topic maar kon het niet echt vinden.

Mijn 2e vraag is of het nodig is om pc suite te instaleren om games en apps op je mobiel te instaleren.. of kun je die .sis bestanden en dergelijke openen zodat je tel ze installeerd? Alvast bedankt
Uh via apparaatbeheer in menu->instrumenten->hulpprogramma's->apparaatbeheer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:29:
[...]

Helaas werkt dit niet.. bij mijn SE had je gewoon een optie waar je je telefoon status kon zien, ook met status van de batterij en dergelijk, is dit op de N95 niet te vinden?

Het instaleren van de eerste games is al gelukt, maakt het uit waar je ze installeerd? Massa geheugen of telefoongeheugen? En wat is eigenlijk het verschil bij de N95 8GB?
In principe moet je alle programma's op je telefoongeheugen installeren, dit geheugen is sneller dan het SD kaartje. Het stroomverbruik van het toestel is dan lager en de gevoeligheid voor crashes of andere softwarematige fouten is dan eveneens lager. Het kaartje is voornamelijk geschikt voor data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Toad schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 23:02:
[...]

Hier word ik zo moe van. :(
Oh, ik ben juist blij dat hij dat dikgedrukt heeft geschreven. Ik zit nog analoog voor zo'n 15 EUR/mnd te bellen met KPN en overweeg al een tijdje om over te stappen op telefonie van Telfort.
Deze 'waarschuwing' en de berichten die daarop volgden hebben mij doen besluiten om toch nog ff te wachten met de overstap.

[ Voor 26% gewijzigd door Rex op 26-06-2008 23:59 ]

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
ReFleXWolf schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 23:58:
[...]

Oh, ik ben juist blij dat hij dat dikgedrukt heeft geschreven. Ik zit nog analoog voor zo'n 15 EUR/mnd te bellen met KPN en overweeg al een tijdje om over te stappen op telefonie van Telfort.
Deze 'waarschuwing' en de berichten die daarop volgden hebben mij doen besluiten om toch nog ff te wachten met de overstap.
Hehe, je post een reactie op het Telfort Internet ervaringen topic - Deel 9 hier op het Nokia N95 (8GB) - Deel 9 (tijdelijk) topic, ook goeiemorgen! :D
Pagina: 1 ... 22 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De laatste tijd worden er veel vragen in dit topic gedumpt zonder enige vorm van eigen inzet. Gelieve eerst te zoeken, ook in deel 8, en daarna pas je vraag te stellen. Vermeld bij je vraag meteen wat je hebt onderzocht en geprobeerd en waarom het niet lijkt te werken.