Phoolie schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:33:
[...]
Het kan aan mij liggen, maar je wilt toch juist dat het geluid van je radio uit gaat zodra er een gesproken aanwijzing komt, anders hoor je niet waar je heen moet. Helemaal wanneer je je geluid via de speakers laat gaan is dit zeer noodzakelijk. Lijkt me ook absoluut niet storend.
Tot nu toe heb ik gebruik gemaakt van een Nokia CK1W carkit, deze carkit schakeld de radio pas naar mute op het moment dat er ook echt gebeld wordt. Alle andere geluiden zoals dus die van de navigatie zetten de radio niet op mute. Helemaal niet storend, je kunt de navigatie goed verstaan ook wanneer de radio aan staat. Dit heb ik dan wel atijd via de apparte speaker van de carkit zelf gehad. Deze carkit heb ik uit mijn oude auto gehaald en in die van mijn vriendin gezet omdat ik toch een nieuwe auto kreeg, en dan zou ik meteen een nieuwe carkit aanschaffen.
Echter nu heb ik dus gelezen dat de carkit die ik op het oog heb, de CK7W, dus waarschijnlijk bij elk geluid van de telefoon de radio op mute zet, terwijl ik dat eigenlijk alleen wil op het moment dat er gebeld wordt (zoals bij de CK1W dus). Kan er hier iemand bevestigen of dit ook daadwerkelijk zo is. Of dat het wel mogelijk is de navigatie gelijktijdig met de radio te horen is. Er zal hier op GoT toch wel iemand zijn die een N95 i.c.m. een CK7W en navigatie (route 66) gebruikt.
De carkit waar Robbertwebbe het over heeft, de CK15W, vindt ik niet nodig. Dat extra schermpje wat er bij komt zal ik toch niet gebruiken omdat ik een houder heb voor mijn telefoon dus dan zou ik 2 schermpjes hebben en das overdreven.
Samenvatting:
Schakelt de CK7W bij elk geluid de radio op mute, of is de navigatie welk gelijktijdig hoorbaar?