IIRC kan het maximaal 12 minuten duren voordat een GPS-ontvanger een fix heeft, zonder truukjes als AGPS en de vorige locatie onthouden.
Het installeren van navigatiesoftware maakt geen bal uit, het gaat toch allemaal via dezelfde API. Dat je binnen geen fix krijgt kan heel goed kloppen, het hangt maar net van de positie van satellieten af en je woonomgeving, eventuele coatings op ramen etc. Het snelste een fix krijgen kan door de AGPS-features in te schakelen, de slide open, het apparaat rechthouden, onder zoveel mogelijk open lucht.
Ik stond net voor het raam (oud dubbel glas, geen coating dus, maar wel met houten jalouzien, licht bewolkt, open zicht voor, geen gebouwen) en eens getimed. Na 22 seconden had ik een fix, waarvan het opvragen van data via AGPS ongeveer de helft in beslag nam.
In Oostenrijk had ik AGPS uitgezet in eerste instantie, en dan duurde het inderdaad minuten voordat ik een fix had, ook onder open lucht. AGPS maakte ook hier een wereld van verschil.
Noot: ik heb een N95-1. De antennepositie van de GPS ontvanger kan dus afwijken tov de N95-2
[
Voor 4% gewijzigd door
Fuzzillogic op 15-06-2008 21:08
]