Nokia N95 (8GB) - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 42 Laatste
Acties:
  • 424.648 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-08 20:03
gewoon langer wachten, soms duurt t bij mij wel een kwartier voordat gps werkt.
en soms krijg ik gewoon helemaal geen verbinding met de satellieten.
maar ik heb a-gps wel altijd uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je het Hi-abonnement daawerkelijk bij KPN afgesloten of via een webshop? Indien het laatste dan kan het in theorie zo zijn dat je een Chinese te pakken hebt. In dit topic is al meer gepost over hoe je die fake-N95's kunt herkennen.

Ik vermoed echter dat je wel een echte hebt, maar dat je iets niet goed in hebt gesteld. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-one
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-01-2024
Wanneer ik het internet (vodafone) op wil met de n95 als modem aan de laptop dan gebruik ik de one touch access knop in de pc suite. Echter ik krijg dan de melding failed to make a connection als ik ga connecten.

Wat ik heb geprobeerd is de settings naar manual configure gezet zonder een login/pw in te vullen. Daarnaast zie ik onder start werkbalk nu verbinding gemaakt kan worden met de nokia gsm phone usb.

Moet ik soms binnen de telefoon nog iets aanzetten?? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 21:29
De GPS werkt wel. Ik heb hem al op mijn N95 8gb draaiend gehad. Soms heb je binnen een minuut een fix en soms duurt het wel een kwartier. Ik heb geen idee waar dit aan ligt. Het beste werkt nog altijd een externe GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Ik had wel iets gelezen dat de GPS sneller een verbinding krijgt als je via internet GPS punten ophaalt ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn N95 8GB geeft nog altijd problemen met de GPS fix!

Ik heb deze firmware:
V20.0.016

Ook heb ik Garmin XT erop gezet, maar een GPS fix doet hij bij mij gewoon meer dan 10 minuten over! En alléén wanneer ik buiten in de auto rijd. Dus binnen heb ik helemaal geen fix. (na een uur nog niet).
Weten de mensen die beweren binnen 5 sec een fix te hebben een oplossing?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2008 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
IIRC kan het maximaal 12 minuten duren voordat een GPS-ontvanger een fix heeft, zonder truukjes als AGPS en de vorige locatie onthouden.

Het installeren van navigatiesoftware maakt geen bal uit, het gaat toch allemaal via dezelfde API. Dat je binnen geen fix krijgt kan heel goed kloppen, het hangt maar net van de positie van satellieten af en je woonomgeving, eventuele coatings op ramen etc. Het snelste een fix krijgen kan door de AGPS-features in te schakelen, de slide open, het apparaat rechthouden, onder zoveel mogelijk open lucht.

Ik stond net voor het raam (oud dubbel glas, geen coating dus, maar wel met houten jalouzien, licht bewolkt, open zicht voor, geen gebouwen) en eens getimed. Na 22 seconden had ik een fix, waarvan het opvragen van data via AGPS ongeveer de helft in beslag nam.

In Oostenrijk had ik AGPS uitgezet in eerste instantie, en dan duurde het inderdaad minuten voordat ik een fix had, ook onder open lucht. AGPS maakte ook hier een wereld van verschil.

Noot: ik heb een N95-1. De antennepositie van de GPS ontvanger kan dus afwijken tov de N95-2

[ Voor 4% gewijzigd door Fuzzillogic op 15-06-2008 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* (Dit topic gaat over de N95)

Dit soort informatie kan je het beste op de site van je provider opzoeken of in Telecomproviders.

[ Voor 91% gewijzigd door pven op 15-06-2008 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Vandaag wel een bijzonder onaangenaam voorval gehad met mijn N95.

Mijn vriendin kwam bij mij op bezoek, en ging iets laten weten van zodra ze aan het station was zodat ik haar kon komen ophalen. Uiteindelijk heeft zij 6 (!) SMS'jes gestuurd waarvan er geen enkele aangekomen is op mijn GSM. Ze is uiteindelijk maar naar me toe gewandeld (gelukkig niet overdreven ver), maar natuurlijk wel compleet overstuur/boos/... uiteindelijk.

De reden hiervoor bleek te zijn dat het geheugen van mijn toestel 'vol' stond.
Merk op dat 'vol' een erg relatief begrip blijkt te zijn: ik had mijn intern geheugen volgeschoten met foto's (dus allicht ergens tussen de 0 en 2MB vrij of zo denk ik), en op mijn telefoongeheugen was er nog 28 (!) MB vrij.

Op mijn oude Nokia 3210 kreeg ik tenminste nog een nette melding als een berichtje niet ontvangen kon worden wegens berichtgeheugen vol. De Nokia N95 laat gewoon niks zien ...
Ik ben nogal teleurgesteld in mijn toestel nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Erg raar. Hoe heb je dat opgelost? Harde reset / geheugen vrij gemaakt (foto's verwijderd ofzo) / iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
DieterVDW schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:52:
Vandaag wel een bijzonder onaangenaam voorval gehad met mijn N95.

Mijn vriendin kwam bij mij op bezoek, en ging iets laten weten van zodra ze aan het station was zodat ik haar kon komen ophalen. Uiteindelijk heeft zij 6 (!) SMS'jes gestuurd waarvan er geen enkele aangekomen is op mijn GSM. Ze is uiteindelijk maar naar me toe gewandeld (gelukkig niet overdreven ver), maar natuurlijk wel compleet overstuur/boos/... uiteindelijk.
Niet om het een of ander.. Maar waarom belde ze dan niet even? Het is toch een telefoon? :D Dat is nog goedkoper ook, meestal. Hoewel, als je je SMS-geheugen vol weet te krijgen dan zul je ook wel een gigantische SMS-bundel hebben ;)

Om hoeveel SMSjes gaat het eigenlijk? Dan kan ik bepalen of ik in 2563 met dat probleem te maken krijg, of pas in 3721 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Fuzzillogic schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:04:
[...]

Niet om het een of ander.. Maar waarom belde ze dan niet even? Het is toch een telefoon? :D Dat is nog goedkoper ook, meestal. Hoewel, als je je SMS-geheugen vol weet te krijgen dan zul je ook wel een gigantische SMS-bundel hebben ;)
Iets met haar belkrediet wat bijna op was... Maar ik heb de opmerking ook gemaakt :) .

Ik heb nu zowel mijn telefoon geheugen als het 8GB intern geheugen wat vrijgemaakt (resp. 41 MB en 392 MB vrij), maar ik krijg nog stééds de melding dat er niet voldoende geheugen is om de boodschap te tonen. Er staan 650 SMS berichten in mijn inbox (1800kB).
Blijkbaar gaat het dus toch om WERKgeheugen... De SMS is gelukkig wel aangekomen deze keer...
Er draaien trouwens GEEN andere applicaties...

Blijkbaar is 'm gewoon alweer wat aan het flippen, het zal wel opgelost zijn met nu eens te rebooten.
Maar dit toestel flipt me toch wel iets te vaak de laatste tijd hoor ...

BTW ook EXTREEM irritant: je selecteert een icon en klikt, waarna de selectie weer verspringt naar de 'standaard' positie en dan deze app opstart. GRR!
Heb nu net expliciet enkele seconden gewacht na het juiste icon te selecteren. Daarna *klik* -> verspring -> verkeerde applicatie! GRRRR!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Het probleem omtrent de smsjes heb ik ook al ondervonden. Ik zat richting de 2000 aan (van oude telefoon etcetc), maar uiteindelijk heb ik alles moeten verwijderen. Alles start traag op, moest zelfs een kwartier wachten met opstarten van de telefoon....

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit momenteel rond de 1500 smsjes en hij begint bij mij ook wat buggy te worden. Blijkbaar vindt ie het niet helemaal leuk. Aan de andere kant realiseer ik me nu; waarom zou ik 1500 smsjes willen bewaren :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:14

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:47:
Ik zit momenteel rond de 1500 smsjes en hij begint bij mij ook wat buggy te worden. Blijkbaar vindt ie het niet helemaal leuk. Aan de andere kant realiseer ik me nu; waarom zou ik 1500 smsjes willen bewaren :')
Omdat het kan.

Een telefoon met de opslagcapaciteit en rekenkracht van de N95 zou daar geen moeite mee mogen hebben.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kanarie schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:57:
[...]

Omdat het kan.

Een telefoon met de opslagcapaciteit en rekenkracht van de N95 zou daar geen moeite mee mogen hebben.
Zou je idd verwachten ja, maar toch ik merk dat de telefoon retetraag wordt. Vanaf dat ik bij 'nieuw bericht' op de knop druk tot het moment dat ik mijn sms kan gaan tikken duurt 7 seconden bij mij. Vind ik belachelijk lang. Ook het bladeren door de menu's duurt een eeuwigheid. Draai op de nieuwste firmware, heb geen apps open staan en het telefoongeheugen staat bij lange na niet vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:47:
Hehe heh eindelijk een zinnige opmerking. Ik heb namelijk ook nooit begrepen waarom je uberhaupt 1500 (!!) smsjes wilt bewaren. Dat slaat werkelijk helemaal nergens meer op. En ja, het gezeur van "dat moet de N95 toch makkelijk aankunnen"...nee, dat is niet zo automatisch logisch. En helemaal als je telefoon langzaam wordt (opstarten duurt 15 minuten!), dan onderneem je actie (bijv een soft of hard reset)...problemen opgelost. Dat is een van de voordelen van een toestel dat draait op Symbian. Niet alles in de techniek kan helemaal 100% perfect zijn, vooral niet waar iedereen weer andere specifieke wensen heeft.

Maar ik ga hier verder ook niet over discussieren. Vond het alleen even nodig om te reageren op de mensen die het vreemd vinden dat een telefoon over z'n nek gaat bij het bewaren van 1500 smsjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:52

sanook

_/-\o_

Je kunt bij de N95 een thumbnail aan een contact hangen zodat je die thumbnail ziet als die persoon je belt of jij die persoon belt. Maar dat is nogal een kleine afbeelding (vandaar thumbnail....), is er een mogelijkheid om die afbeelding groter te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
dafmay schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:03:
[...]

Maar ik ga hier verder ook niet over discussieren. Vond het alleen even nodig om te reageren op de mensen die het vreemd vinden dat een telefoon over z'n nek gaat bij het bewaren van 1500 smsjes.
Ga ook verder niet in de verdediging, maar inderdaad omdat het 'kan' vind ik het handig om smsjes te bewaren. Net als emails, die bewaar ik ook tot in de eeuwigheid, waarom dan geen smsjes?

Maar goed... Vroeger zat er gewoon een limiet aan het aantal smsjes dat je kon bewaren, misschien omdat het anders niet goed gaat. Om die reden verwacht ik dan ook dat bij de N95 ook een softwarematige stop zit.

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honestytwo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-12-2023
Hoi,

Ik zoek een mogelijkheid om met mijn telefoon te kunnen beeldbellen (als ontvanger) met mijn N95 8Gb waarbij de beller aan de andere kant belt via een PC. Ik zat te denken aan skype op de website en Fring op de N95. Maar die laatste ondersteunt volgens mij geen beeldbellen. Iemand een idee welke opties ik kan uitproberen? Ik kijk reikhalzend uit naar jullie reacties! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Sendar schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:07:
[...]

Ga ook verder niet in de verdediging, maar inderdaad omdat het 'kan' vind ik het handig om smsjes te bewaren. Net als emails, die bewaar ik ook tot in de eeuwigheid, waarom dan geen smsjes?

Maar goed... Vroeger zat er gewoon een limiet aan het aantal smsjes dat je kon bewaren, misschien omdat het anders niet goed gaat. Om die reden verwacht ik dan ook dat bij de N95 ook een softwarematige stop zit.
SIM-kaarten hadden maar een zeer beperkt geheugen voor het opslaan van SMS.

Telefoons met honderden megabytes, of gigabytes aan geheugen zouden makkelijk 1000-en SMS-jes op kunnen slaan. Dit mag je onzinnig vinden, maar er is geen enkele geldige technische reden dat dit niet fatsoenlijk kan.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
d-one schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:56:
Wanneer ik het internet (vodafone) op wil met de n95 als modem aan de laptop dan gebruik ik de one touch access knop in de pc suite. Echter ik krijg dan de melding failed to make a connection als ik ga connecten.

Wat ik heb geprobeerd is de settings naar manual configure gezet zonder een login/pw in te vullen. Daarnaast zie ik onder start werkbalk nu verbinding gemaakt kan worden met de nokia gsm phone usb.

Moet ik soms binnen de telefoon nog iets aanzetten?? :9
Je moet bij login en password vodafone invullen, ik heb het een hele tijd geleden ook ingesteld voor iemand. Ik meen me te herinneren dat je ook ergens het accespoint moest invullen, dat is live.vodafone.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Kanarie schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:38:
[...]

SIM-kaarten hadden maar een zeer beperkt geheugen voor het opslaan van SMS.

Telefoons met honderden megabytes, of gigabytes aan geheugen zouden makkelijk 1000-en SMS-jes op kunnen slaan. Dit mag je onzinnig vinden, maar er is geen enkele geldige technische reden dat dit niet fatsoenlijk kan.
Toch wel. Opslagcapaciteit is het probleem niet, maar de (efficiente) organisatie van de objecten in het geheugen. De simpele, straight forward manieren zijn schalen vaak slecht naar grote hoeveelheden. Maar ze zijn wel eenvoudig te implementeren en eigenlijk altijd afdoende, tenzij je figuren hebt die duizenden SMSjes willen opslaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer die windows live applicatie te downloaden op mijn n95-2, hij zou dus bij download! moeten staan, maar bij mij staat het daar niet tussen (ook niet na vernieuwen van de lijst).

Iemand enig idee hoe ik er op een andere manier aan zou kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:12

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 22:23:
Ik probeer die windows live applicatie te downloaden op mijn n95-2, hij zou dus bij download! moeten staan, maar bij mij staat het daar niet tussen (ook niet na vernieuwen van de lijst).

Iemand enig idee hoe ik er op een andere manier aan zou kunnen komen?
Op AAP kun je hem ook downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1500 smsjes in N95 bewaren? Interessant!
Maar je kan 1500 smsjes uitprinten en in een bepaalde map bewaren, dan heeft de N95 lekker minder smsjes, toch. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier 2718 SMSjes in mijn inbox 8)7 , gaat prima. Alleen heb ik soms wel het gevoel dat hij er wat traag door wordt. Maar niet heel erg noemenswaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap best dat je smsjes wilt bewaren van je vriendin ofzo.. Doe ik ook.. Het is een teringklus om alles te gaan verwijderen tussendoor.. Daarom gebruik ik 'conversations' van nokia bèta labs, waarmee je per persoon alle berichten kunt verwijderen.. Misschien een tip voor sommigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:53
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:25:
Ik snap best dat je smsjes wilt bewaren van je vriendin ofzo.. Doe ik ook.. Het is een teringklus om alles te gaan verwijderen tussendoor.. Daarom gebruik ik 'conversations' van nokia bèta labs, waarmee je per persoon alle berichten kunt verwijderen.. Misschien een tip voor sommigen!
_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die staan er dan ook wel in hoor ;) , maar vroeger bij mijn 6230i en 8310 enz begon hij zelf altijd al van ik kan niet meer ontvangen want ik zit vol! Maar zo lang je die melding niet meer krijgt is het meestal, opties > Antwoorden > Via tekstbericht en dan lekker je antwoord typen. Dus ben je het bericht in je inbox al weer vergeten! Wat ook niet echt helpt is die mooie overzet tool via bluetooth van nokia! Je neemt je zwik zo weer mee naar je nieuwe toestel! Vin trouwens FW 21 voor de N95-1 perfect, zijn er nog mensen die tegen problemen aan lopen? De schakeling tussen GSM en 3G duurt soms net te lang, maar voor de rest niks. Maar een algehele snelheid verbetering voor ?FW 22? zou natuurlijk nooit weg zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:25:
Nog een tip: met Psiloc GSync kun je al je SMSjes naar je Google Mail synchen. In Google Mail heb je ruimte zat om ze eeuwig te bewaren, op je telefoon kun je ze dan deleten. Heb je ook meteen een goede backup van je SMSen.
Psiloc Gsync kost alleen wel eenmalig EUR 10,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-11-2023
Op mijn oude Samsung E900 had ik uTrack staan. Weet iemand of er een soortgelijke applicatie voor de N95 is?

Edit: Hier even een uitleg wat uTrack is
uTrack
Je verloren of gestolen telefoon terugvinden
Is je mobiele telefoon gestolen of ben je hem verloren? Dat hoeft in het vervolg geen drama meer te zijn. Met de functie uTrack biedt Samsung als eerste fabrikant een functie waarmee je je mobiele telefoon weer terug kunt vinden. Zodra er een andere simkaart in de telefoon wordt geplaatst, wordt naar de van tevoren ingestelde mobiele nummers een melding gestuurd.

Als je de functie uTrack inschakelt, kun je een aantal mobiele telefoonnummers opgeven. Zodra de simkaart wordt vervangen, wordt naar deze nummers een sms-bericht gestuurd. Dit sms-bericht bevat als afzender het mobiele nummer van de simkaart die in de telefoon is geplaatst. Met behulp van dit nummer kan de politie achterhalen wie de telefoon in gebruik heeft, en terughalen. Het sms-bericht bevat ook het identificatienummer (IMEI-nummer) van de mobiele telefoon. Met dit IMEI-nummer kun je bewijzen dat jij de rechtmatige eigenaar bent, want dit nummer wordt altijd op de factuur van de mobiele telefoon vermeld.

Het nummer waarnaar de sms wordt gestuurd, kun je zelf kiezen. Dit kan bijvoorbeeld het mobiele nummer van een familielid of een vriend zijn. Je kunt ook meerdere nummers opgeven. De ontvanger wordt in het bericht verzocht het bericht niet te wissen. Bij het inschakelen van de uTrack-functie kun je je naam ingeven. Deze wordt in het sms-bericht vermeld. Ook de tekst van het sms-bericht kun je zelf bepalen.

uTrack heeft nog een positief effect. Verloren of gestolen mobiele telefoons die over de uTrack-functie beschikken, zijn moeilijker door te verkopen en daardoor minder aantrekkelijk om te stelen. Ook zal de vinder eerder geneigd zijn deze bij de rechtmatige eigenaar terug te bezorgen dan deze zelf in gebruik te nemen of te verkopen. Een bijzonder nuttige functie dus.

Let erop dat je bij verlies of diefstal van je mobiele telefoon altijd direct je simkaart door je provider laat blokkeren. Doe ook altijd aangifte bij de politie, zodat deze weet van wie de telefoon is als deze wordt teruggevonden. Bewaar altijd het aankoopbewijs, zodat je kunt bewijzen dat de telefoon van jou is.

[ Voor 91% gewijzigd door Stuntman op 17-06-2008 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stuntman schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:11:
Op mijn oude Samsung E900 had ik uTrack staan. Weet iemand of er een soortgelijke applicatie voor de N95 is?
Leg eerst ff uit wat het is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
robertwebbe schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:03:
[...]

Op AAP kun je hem ook downloaden.
Ja of hij had even beetje kunnen zoeken...

Sjengcity in "Nokia N95 (8GB) - Deel 8"

hoef je je niet te registreren bij AAP
sanook schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:04:
Je kunt bij de N95 een thumbnail aan een contact hangen zodat je die thumbnail ziet als die persoon je belt of jij die persoon belt. Maar dat is nogal een kleine afbeelding (vandaar thumbnail....), is er een mogelijkheid om die afbeelding groter te krijgen ?
zoekfunctie?

Nokia N95 (8GB) - Deel 9 (tijdelijk)

[ Voor 40% gewijzigd door Mau_Maus op 17-06-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonXZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-03 15:29
Mijn gps werkend gekregen! Ik heb bij Connectiviteit het GPS onderdeel gestart. En buiten gestaan. Totdat hij 5 streepjes had en zwart werd. Daarna kon ik Navigatie gebruiken! Duurde wel 10 minuutjes 1e keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntman
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:14:
[...]

Leg eerst ff uit wat het is ;).
uTrack
Je verloren of gestolen telefoon terugvinden
Is je mobiele telefoon gestolen of ben je hem verloren? Dat hoeft in het vervolg geen drama meer te zijn. Met de functie uTrack biedt Samsung als eerste fabrikant een functie waarmee je je mobiele telefoon weer terug kunt vinden. Zodra er een andere simkaart in de telefoon wordt geplaatst, wordt naar de van tevoren ingestelde mobiele nummers een melding gestuurd.

Als je de functie uTrack inschakelt, kun je een aantal mobiele telefoonnummers opgeven. Zodra de simkaart wordt vervangen, wordt naar deze nummers een sms-bericht gestuurd. Dit sms-bericht bevat als afzender het mobiele nummer van de simkaart die in de telefoon is geplaatst. Met behulp van dit nummer kan de politie achterhalen wie de telefoon in gebruik heeft, en terughalen. Het sms-bericht bevat ook het identificatienummer (IMEI-nummer) van de mobiele telefoon. Met dit IMEI-nummer kun je bewijzen dat jij de rechtmatige eigenaar bent, want dit nummer wordt altijd op de factuur van de mobiele telefoon vermeld.

Het nummer waarnaar de sms wordt gestuurd, kun je zelf kiezen. Dit kan bijvoorbeeld het mobiele nummer van een familielid of een vriend zijn. Je kunt ook meerdere nummers opgeven. De ontvanger wordt in het bericht verzocht het bericht niet te wissen. Bij het inschakelen van de uTrack-functie kun je je naam ingeven. Deze wordt in het sms-bericht vermeld. Ook de tekst van het sms-bericht kun je zelf bepalen.

uTrack heeft nog een positief effect. Verloren of gestolen mobiele telefoons die over de uTrack-functie beschikken, zijn moeilijker door te verkopen en daardoor minder aantrekkelijk om te stelen. Ook zal de vinder eerder geneigd zijn deze bij de rechtmatige eigenaar terug te bezorgen dan deze zelf in gebruik te nemen of te verkopen. Een bijzonder nuttige functie dus.

Let erop dat je bij verlies of diefstal van je mobiele telefoon altijd direct je simkaart door je provider laat blokkeren. Doe ook altijd aangifte bij de politie, zodat deze weet van wie de telefoon is als deze wordt teruggevonden. Bewaar altijd het aankoopbewijs, zodat je kunt bewijzen dat de telefoon van jou is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een 'gewone n95'.
Echter; volop problemen. Ik draai versie 21, maar systeem blijft maar rebooten na een tijdje.
geheugenkaart=4gb.(kigston)

bv. route66: na een aantal dagen is de applicatie beschadigd en moet opnieuw worden geinstalleerd.
bv. neem een aantal foto's en video's en plotseling zwart scherm en automatische reboot.

Ik heb geheugenkaart vervangen: geen resultaat.

Iemand nog tip?? (behalve naar nokia-servicepunt gaan dan)

wat kan ik doen voor weer een paar uur verder te zijn met het servicepunt (be)zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:35:
ik heb een 'gewone n95'.
Echter; volop problemen. Ik draai versie 21, maar systeem blijft maar rebooten na een tijdje.
geheugenkaart=4gb.(kigston)

bv. route66: na een aantal dagen is de applicatie beschadigd en moet opnieuw worden geinstalleerd.
bv. neem een aantal foto's en video's en plotseling zwart scherm en automatische reboot.

Ik heb geheugenkaart vervangen: geen resultaat.

Iemand nog tip?? (behalve naar nokia-servicepunt gaan dan)

wat kan ik doen voor weer een paar uur verder te zijn met het servicepunt (be)zoeken
Gezien jouw problemen en het feit dat je de geheugenkaart al vervangen hebt: Naar een NSP, aangezien dit niet normaal is en mijn inziens niet zelf te fixen is. Misschien, maar dan ook misschien via een harde reset van het toestel of een herflash van de firmware, maar ik bewijfel het. Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stuntman schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:11:
Op mijn oude Samsung E900 had ik uTrack staan. Weet iemand of er een soortgelijke applicatie voor de N95 bestaat.

[...]
Ja, phone Guard ( even Googlen )en Guardian van Symbiantoys .

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2008 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:00:
[...]

Ja, phone Guard ( even Googlen )en Guardian van Symbiantoys .
Kan zelf absoluut Guardian aanbevelen.

Die werkt perfect en doet nog veel meer dan dat Samsung programma kennelijk doet. Niet alleen SMS notificatie van SIM card change, maar je kunt meteen via hidden SMS commando's terug sturen die verborgen de GPS activeerd en je een Google Earth link terugstuurd waar de telefoon zich dan bevind.

Handig als je naar de politie gaat: je kunt ze niet alleen de SIM kaart gegevens en telefoonnummer van de dief geven, maar ook de exacte locatie waar de telefoon zich nu bevind. Je kan de gegevens zelfs over een bepaalde tijd per interval laten sturen: kun je volgen waar de dief heen reist.

Telefoon gelukkig niet gestolen, maar heb het even vanaf mijn zakelijke telefoon getest en het werkt uitstekend.

Ook handig als je je telefoon kwijt bent en geen idee hebt waar dat ding ligt ;-) Je kunt ook een alarmtoon activeren via SMS die ongeacht je profiel een toon laat horen.

Tot slot: je kunt ook individuele applicaties password protecten.

[ Voor 11% gewijzigd door xahmol op 17-06-2008 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn geheugenkaartje van 4gb kan ik niet vanaf een cardreader benaderen. Ziet de pc het kaartje niet. (meerdere PC's gebruikt, allemaal hetzelfde)
Een kleiner kaartje is geen probleem.

Echter: als ik hem in de N95 stop en dán benader kan ik hem wél zien.

Is dit een error in het kaartje of hebben jullie hetzelfde probleem? (4gb Kingston mini--sd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:17:
mijn geheugenkaartje van 4gb kan ik niet vanaf een cardreader benaderen. Ziet de pc het kaartje niet. (meerdere PC's gebruikt, allemaal hetzelfde)

Is dit een error in het kaartje of hebben jullie hetzelfde probleem? (4gb Kingston mini--sd)
Heb ik ook. Wellicht moet je een nieuwere driver voor je kaartlezer installeren. Dat heb ik in iedergeval wel ergens gelezen. Zelf nog niet gedaan...

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Dat kan mijn kaspersky anti virus ook (voor mijn n95).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntman
faire4u, xahmol, bedankt voor de info! Ik ga me er eens verder in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet volgens mij een sdhc micromate gebruiken. zie link
http://www.sandisk.com/Products/Default.aspx?CatID=1193

Ik dacht dat het vanaf 4GB sdhc kaartjes zijn , toen ik die van mij kocht zat de adapter erbij.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp er echt geen reet van. Een kleiner kaartje? Alleen een MicroSDHC van 4GB of groter past in de N95. Kleiner kan ook maar dan is het een MicroSD-kaartje. Probeer jij soms een MiniSD-kaart in je N95 te frotten :?

Kan je het iets duidelijker maken aub? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Even een shameless plug: ik heb m'n PHP Share Online server eindelijk bijgewerkt voor Share Online v3.0, welke niet meer handmatig te configureren is. De bijgewerkte serversoftware/demo werkt nu ook met configuratiebestanden, dat scheelt wel fors in de benodigde instellingen, en je kan gelijk wat ondersteunde formaten en resoluties afbakenen.

Ik vermoed dat het ook in Share Online v2.0 moet werken met het configuratiebestand, maar aangezien v3.0 niet te uninstallen is (GRR, ik haat het als je software niet kunt uninstallen!) kan ik dat niet testen zonder een firmware reflash te doen.. Zou iemand dat nog willen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een rampenplan:
vandaag mijn N95 weggebrahct naar Nokia-servicepunt: het toestel blijft crashen, geheugenkaart raakt beschadigd (ook na vervanging), het toestel herstart steeds, kortom er is geen werken mee.

Ik 60km rijden, en het servicepunt zegt: u heeft meest moderne versie 21, dus we kunnen niets doen.
Lekker dan. Ik dus meteen Nokia bellen: wat een arro's daar zeg. Totaal service-loos. Zeiden gewoon: uw probleem, ze moeten u helpen. U moet bij de wederverkoper zijn. Ik zeg dat Nokia verantwoordelijk is voor de producten. Dus Nokia belt uiteindelijk toch het servicepunt.

Ik sta bij het servicepunt dat aangeeft aan Nokia dat een swap het beste is, omdat de problemen anders blijven terugkomen. Nokia weigert 'we moeten de procedure volgen'.

Dus nu minimaal 1 week wachten voor toestel terug is, dan constateren dat toestel waarschijnlijk nog steeds stuk is, weer 60km rijden, weer 4 weken wachten, en dan hopelijk eindelijk een goed toestel.

Kortom Nokia-service: Nul-komma-nul. Wat een arro's (belgisch call-center lijkt het)
Iemand nog tips/gelijksoortige ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:41:
Wat een rampenplan:

...heel verhaal...
Waarom ben je niet naar de winkel gegaan waar je de telefoon gekocht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

webwinkel...we zijn op vakantie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:27
Kortom Nokia-service: Nul-komma-nul. Wat een arro's (belgisch call-center lijkt het)
Iemand nog tips/gelijksoortige ervaringen
Het zijn belgen

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:49:
Ook bij een webwinkel kan je hem terugsturen, vooral met dit soort defecten. Ben jij op vakantie of is de webwinkel op vakantie? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om nog even door te gaan op de smsjes..

Ik heb namelijk het uiterst vervelende probleem dat een deel van mijn smsjes niet aankomen. Totaal willekeurig, maar altijd de standaard de 'gemiste oproepen berichten' en de voicemailberichten.

Zodra ik echter bij instellingen het geheugen omzet van telefoongeheugen naar memory card stromen de smsjes binnen van zelfs dagen geleden die ik nooit heb ontvangen. Heel vervelend! Vooral aangezien windows live bv op het telefoongeheugen staat en je telefoongeheugen veel sneller werkt dan je memory card. Nu ben ik continu aan het wisselen van geheugen om zeker te weten dat ik geen smsjes heb gemist.

Iemand enig id?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Het klinkt alsof je telefoongeheugen vol is. Hoeveel SMSjes heb je erin staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er 500 in staan, het lijkt me echter niet dat het geheugen vol is aangezien ongeveer 80% van de smsjes wel gewoon in het telefoongeheugen aankomt. Zodra ik echter wissel van geheugen komen er nog een aantal bij van soms wel dagen geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 15:41
Fuzzillogic schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 00:25:
Ik vermoed dat het ook in Share Online v2.0 moet werken met het configuratiebestand, maar aangezien v3.0 niet te uninstallen is (GRR, ik haat het als je software niet kunt uninstallen!) kan ik dat niet testen zonder een firmware reflash te doen.. Zou iemand dat nog willen proberen?
Ik zal 'm vandaag nog wel ff proberen te testen met v2.0. Leuke tool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ook dat er in de N95 niet op staat, hoelaat de zenders hun smsjes voor de laatste keer hebben verzonden!
Bij jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:49:
En dat is dus de reden dat ik dure artikelen nooit meer bij webwinkels koop. Heb al vaker meegemaakt dat die webwinkels doodleuk zeggen ga voor service maar naar de fabrikant, waar je bij een brick and mortar store gewoon een echt iemand kan spreken in persoon die het meestal goed oplost.

Ben zelf overigens erg te spreken over de service van Vodafone icm Vervangende Toestel Service. Top: je kunt ze 24 uur per dag 7 dagen per week bellen en ze komen gegarandeerd binnen 4 uur aan huis je toestel ophalen en een vervangend toestel (helaas in mijn geval een Nokia N70, dus dat was wel even afzien, maar beter dan niets) brengen. Voortgang reparatie kun je bijna realtime online via de Vodafone website volgen. Toestel binnen een week gerepareerd en keurig op mijn werkadres teruggeruild voor de ruil telefoon.
Service is alleen wel prijzig (6 euro per maand) maar je hebt iig geen gezeur over reparatie en vervangend toestel en je hoeft zelf nergens heen of vrij te vragen.
Grappige is dat ze meteen je toestel flashen naar de meest recente unbranded firmware (was even bang dat ik het debranden weer opnieuw kon doen, maar dat had Vodafone dus al voor mij gedaan)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:22:
En ook dat er in de N95 niet op staat, hoelaat de zenders hun smsjes voor de laatste keer hebben verzonden!
Bij jullie wel?
Earthquake in "Nokia N95 (8GB) - Deel 9 (tijdelijk)" is volgens mij antwoord op je vraag? :?

[ Voor 50% gewijzigd door pven op 19-06-2008 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Ik denk dat je hem niet helemaal goed begrijpt, want waar jij naar verwijst daar staat inderdaad waar je de tijd kan zien, maar dat is de tijd dat de sms is binnen gekomen op je toestel en Rainai zei dat hij het jammer (slecht) vindt dat je niet kan zien hoe laat de sms verstuurd is.

Het was dus geen vraag maar meer een klacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Er staat een vraagteken, dus hij stelt een vraag. :Y)

Maar idd: ik kan niet vinden hoe laat een SMS is verzonden. Overigens vraag ik me af of dat uberhaupt wel op een toestel zit, want voor zover ik weet wordt dat soort informatie door het mobiele netwerk niet doorgegeven? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
pven schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:08:
Er staat een vraagteken, dus hij stelt een vraag. :Y)

Maar idd: ik kan niet vinden hoe laat een SMS is verzonden. Overigens vraag ik me af of dat uberhaupt wel op een toestel zit, want voor zover ik weet wordt dat soort informatie door het mobiele netwerk niet doorgegeven? :?
Je hebt gelijk, hij vraagt inderdaad of het bij ons wel werkt.

Maar er staat mij iets van bij dat bij mijn vorige Nokia (6230) je wel kon zien hoe laat de sms verstuurd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:45
Ik gebruik hiervoor "Conversation" van Nokia. Is volgens mij al genoemd. Als je via Conversation het SMS opent en dan via Opties naar "Message details" gaat kun je zien wanneer het verstuurd is.

Edit: Tenminste bij mij verschilt de tijd met de tijd die je in de overzicht te zien krijgt.

[ Voor 19% gewijzigd door Maite op 19-06-2008 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
d-one schreef op zondag 15 juni 2008 @ 09:59:
Wanneer ik het internet (vodafone) op wil met de n95 als modem aan de laptop dan gebruik ik de one touch access knop in de pc suite. Echter ik krijg dan de melding failed to make a connection als ik ga connecten. Ik heb de settings op manual gezet.

Weten jullie of iets verkeerds doe??
Ik zit ook nog steeds met dit probleem. In het verleden werkte dit prima. Fuzzillogic heeft een oplossing voorgesteld (buiten nokia pc suite om), maar dat gaat mij boven mijn pet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
mrpink83 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:22:
[...]
Ik zit ook nog steeds met dit probleem. In het verleden werkte dit prima. Fuzzillogic heeft een oplossing voorgesteld (buiten nokia pc suite om), maar dat gaat mij boven mijn pet.
Vreemd. IK heb het dit weekend nog gedaan (omdat Ziggo die algehele storing in de provincie Utrecht had).

Had het nooit eerder gedaan, maar gewoon Nokia PC Suite>One Touch Access kiezen en in de instellingen Vodafone Nederland kiezen en zonder verdere settings werkt het gewoon.

Gebruikte dus niet de manual settings, maar automatic settings met Vodafone Nederland als gekozen provider.

Werkte prima om acute verschijnselen van internetverslaving cold turkey verschijnselen tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
xahmol schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:25:
[...]

Vreemd. IK heb het dit weekend nog gedaan (omdat Ziggo die algehele storing in de provincie Utrecht had).

Had het nooit eerder gedaan, maar gewoon Nokia PC Suite>One Touch Access kiezen en in de instellingen Vodafone Nederland kiezen en zonder verdere settings werkt het gewoon.

Gebruikte dus niet de manual settings, maar automatic settings met Vodafone Nederland als gekozen provider.

Werkte prima om acute verschijnselen van internetverslaving cold turkey verschijnselen tegen te gaan.
Hier exact hetzelfde, zelfde instellingen en zelfs de zelfde reden van het weekend :P

Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garoth
  • Laatst online: 04-10-2024
Ik heb net een nieuwe N95 ontvangen (zakelijk). Dit is zo ver ik kan zien een N95-1, dus niet de 8GB versie.

Nou werkt het toestel op zich bijna helemaal, maar ik heb iets heel raars met de berichten. Als ik een bericht ontvang zie ik dat ook mooi in het scherm staan, maar zodra ik op tonen druk, flitst het scherm even naar een leeg scherm met kopje "Berichten" om daarna weer terug te springen naar het "bureaublad".

Ook als ik in het menu naar berichten gaat, doet hij hetzelfde (maar springt dan terug naar menu).

Heeft iemand deze error al eens gezien? Hij heeft de laatste firmware volgens mij:

V21.0.016
14-02-08
RM-159
Nokia N95 (02.01)

Enige hulp is zeer welkom!

Als blikken konden doden, waarom doen ze er dan erwten in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Staat er linksboven op het toestel 'N95 8GB'? Zo ja, dan is het dus een N95-2. :)

Heb je een harde reset oid geprobeerd? Wel raar, want dit zou gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoolie schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:35:
[...]
Je hebt gelijk, hij vraagt inderdaad of het bij ons wel werkt.

Maar er staat mij iets van bij dat bij mijn vorige Nokia (6230) je wel kon zien hoe laat de sms verstuurd was.
Beste @Pven en @Phoolie,

Fijn dat Phoolie mijn tekst snapt. Ja, dat bedoelde ik.
(ik neem Pven niet kwalijk...Ik wist niet beter hoe ik m'n vraag duidelijker maakte)

Hoelaat de sms verstuurd was, kon bij mijn vorige mobiel (6680) wel werken. Bij m'n N95 niet.
Dus ik vroeg me af of dat bij jullie N95 wel werkt. Zo ja, hoe moet ik (via berichtgegevens) instellen, om te kunnen zien hoelaat de sms verstuurd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garoth
  • Laatst online: 04-10-2024
pven schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:54:
Staat er linksboven op het toestel 'N95 8GB'? Zo ja, dan is het dus een N95-2. :)

Heb je een harde reset oid geprobeerd? Wel raar, want dit zou gewoon moeten werken.
Nope, op het toestel staat gewoon N95.

Ik heb een harde reset geprobeerd, fabrieksinstellingen hersteld, met een andere SIM geprobeerd, alles dat ik kon bedenken... Maar ik dacht dat het misschien een bekend probleem was?

Ach ja, anders is het het probleem van de baas natuurlijk. ;)

Als blikken konden doden, waarom doen ze er dan erwten in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Phoolie schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:31:
[...]
Hier exact hetzelfde, zelfde instellingen en zelfs de zelfde reden van het weekend :P

Werkt perfect.
Nope, bij mij niet. Selecteer gewoon t-mobile netherlands zoals daarvoor maar weer die foutmelding.

EDIT En hij doet het al. Heb bij telefoon- en modemopties, bij modems, alle nokia modems verwijderd en een nieuwe toegevoegd. Ben nu, as we speak, via multiple touch acces verbonden.

[ Voor 22% gewijzigd door mrpink83 op 19-06-2008 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe versie Maploader is te downloaden, maar doet het niet:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Zo en nu na een jaar van onbezorgd gebruik, heb ik vermoedelijk mijn eerste hardwarematige probleem :'(

Het begon opeens met het scherm dat zo nu en dan uitviel. Het leek erop alsof het kwam na indrukken van "up" toets. Dat ging een paar keer zo, en daarna doet het scherm helemaal niets meer. De backlight schijnt nog wel door, maar verder zwart scherm. Telefoon start goed op, en toetsen lichten ook normaal op. Telefoon lijkt ook nog normaal te functioneren. Bijv nadat telefoon op de automatische keylock is gesprongen, en daarna indrukken van linker- en rechter softkey, lichten alle toetsen weer op zoals bij een normale unlock. Echter scherm blijft (wel met backlight) zwart.

Ik vermoed of scherm kapot, of een contactje los. Heeft iemand zoiets wel eens gehad? Ik denk erover om het scherm even los te schroeven met een torx5 en te kijken. Weet niet hoeveel zin dat gaat hebben....anders waarschijnlijk langs NSP.

Enig idee of zoiets onder standaard garantie valt? Ik heb verder geen verzekering oid. Iemand enig idee wat zoiets anders gaat kosten?

Dank voor de hulp. Goed klote dit zeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ga sowieso langs een NSP voordat je er zelf aan begint te schroeven. Daarbij kunnen alleen zij beoordelen of het wel/niet onder garantie valt. Let er wel op dat je naar een NSP gaat die goed bekend staat, anders wordt je toestel opgestuurd en ben je hem een tijdje kwijt. :)

Als je beweegt met het scherm (beetje heen-en-weer ofzo) gebeurt er dan iets in het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
pven schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:07:
Ga sowieso langs een NSP voordat je er zelf aan begint te schroeven. Daarbij kunnen alleen zij beoordelen of het wel/niet onder garantie valt. Let er wel op dat je naar een NSP gaat die goed bekend staat, anders wordt je toestel opgestuurd en ben je hem een tijdje kwijt. :)

Als je beweegt met het scherm (beetje heen-en-weer ofzo) gebeurt er dan iets in het scherm?
Dank voor de tip! Ik ga zeker naar Ricon Repairs in Schiedam, daar ben ik een keer erg goed en snel geholpen.

Helemaal niets bij bewegen, ook niet bij zachtjes drukken op diverse plekken op rand van scherm. Batterij er reeds uitgehaald, schoongemaakt. Camera-schuifje opengeschoven, aan de oplichtende blauwe lampjes aan de zijkant te zien start camera op. Ik heb net ook even voicemail gebeld door 1-toets ingedrukt te houden en dat werkt :) Kortom een werkende telefoon, met zwart scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
dafmay schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:03:
Zo en nu na een jaar van onbezorgd gebruik, heb ik vermoedelijk mijn eerste hardwarematige probleem :'(

Het begon opeens met het scherm dat zo nu en dan uitviel.
Lijkt erg op wat ik had. Viel bij mij onder de garantie.

BTW: Vervangende toestel service betekend niet dat je garantie uitgebreid is. Heb dus gewoon dezelfde garantie als jij. Voordeel is wel dat de service die je krijgt stukken beter is en waarschijnlijk ook dat ze over twijfelgevallen qua garantie minder moeilijk doen.

Maar zou absoluut langs een goede NSP gaan. Ik kon mijn reparatie online volgen en reparatie was binnen een half uur gebeurt en heb geen nieuwe onderdelen op mijn telefoon voor zover ik kan zien. Waarschijnlijk idd los contactje of zo, denk dus dat een goede NSP het ter plekke zou moeten kunnen als het idd hetzelfde is als bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:03:

Het begon opeens met het scherm dat zo nu en dan uitviel. Het leek erop alsof het kwam na indrukken van "up" toets. Dat ging een paar keer zo, en daarna doet het scherm helemaal niets meer. De backlight schijnt nog wel door, maar verder zwart scherm. Telefoon start goed op, en toetsen lichten ook normaal op. Telefoon lijkt ook nog normaal te functioneren. Bijv nadat telefoon op de automatische keylock is gesprongen, en daarna indrukken van linker- en rechter softkey, lichten alle toetsen weer op zoals bij een normale unlock. Echter scherm blijft (wel met backlight) zwart.

Ik vermoed of scherm kapot, of een contactje los. Heeft iemand zoiets wel eens gehad? Ik denk erover om het scherm even los te schroeven met een torx5 en te kijken. Weet niet hoeveel zin dat gaat hebben....anders waarschijnlijk langs NSP.

Enig idee of zoiets onder standaard garantie valt? Ik heb verder geen verzekering oid. Iemand enig idee wat zoiets anders gaat kosten?

Dank voor de hulp. Goed klote dit zeg :X
Ah, da's knap klote idd. Ik heb iets soortgelijks gehad een tijdje geleden en schudde daarna iets te hard waardoor het toestel viel. Pakte 'm weer op en rara, probleem voorbij. Verder eigenlijk nooit over nagedacht maar dat zal best eens een niet-helemaal-vast-zittend contactje geweest kunnen zijn. Nu zit ie gelukkig nog steeds vast maar ik kan je de laten-valllen-procedure niet zomaar aanraden. :P

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzzls
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
Weet iemand hoe ik video's als beltoon kan instellen. Het is me 1 keer gelukt..maar ik kan nu nergens in de menu-items de optie: 'als beltoon' instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 11:10
sanook schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:04:
Ja dit kan met FSCaller. Handig en handzaam proggie. Maaar ik het rare is dat hij het bij mij niet heel goed doet, alleen als ik 'm uit- en weer aanzet dan doet 'ie het, maar even later niet meer. Heb de vraag ook al enkele keren hier gesteld maar volgens mij weet niemand het..

En nu mijn vraag:

is het mogelijk om een bepaald profiel aan een bepaalde naam te koppelen??

Bijvoorbeeld als Piet belt dat hij dan ipv van profiel "normaal" waar je de ringtone hoort naar profiel "werk" waarbij die trilt, overgaat.

[ Voor 58% gewijzigd door BillMcNeal op 20-06-2008 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
eastwalk schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:48:
Weet iemand hoe ik video's als beltoon kan instellen. Het is me 1 keer gelukt..maar ik kan nu nergens in de menu-items de optie: 'als beltoon' instellen
Dat moet je per contact regelen.
Contact zoeken, contact openen en dan keuze beltoon. Daar kun je ook 3gp filmpjes koppelen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Krypt schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:46:
[...]

Dat moet je per contact regelen.
Contact zoeken, contact openen en dan keuze beltoon. Daar kun je ook 3gp filmpjes koppelen.
Niet. Als je filmpjes op je mobiel heb staan kan je ze gewoon gebruiken als videoringtone voor alle contacten... staat gewoon in het beltoon lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Sinds een maand of wat is het beveiligingssysteem van Symbian 9.1/9.2 gekraakt.

Wat is er allemaal mogelijk met deze hack?

- Programma's installeren ZONDER certificaat.
- Opstartanimatie wijzigen.
- c:\private, c:\sys etc. zijn gewoon benaderbaar.
- Active standby plugins zijn te verwijderen!
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.tenvoorde/Screenshot0001.png
Voor alle duidelijkheid: het gaat hier om een N95; ik heb de Search en WLAN scanner uitgezet!

- Hernoemen van geinstalleerde programma's! (mbv van een programma 'MenuEditor')
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.tenvoorde/Screenshot0004.png
Als voorbeeld heb ik 'Contacts' hernoemd naar 'Telefoonboek'.

Een guide voor de hack staat o.a. hier, maar googlen op 'FCA00000' (de auteur van deze hack) levert veel meer informatie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Hmm. Debranden is één ding, gehackte firmwares een ander ding. Lijkt me niet bevordelijk voor je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
xahmol schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 09:39:
[...]

Lijkt erg op wat ik had. Viel bij mij onder de garantie.

BTW: Vervangende toestel service betekend niet dat je garantie uitgebreid is. Heb dus gewoon dezelfde garantie als jij. Voordeel is wel dat de service die je krijgt stukken beter is en waarschijnlijk ook dat ze over twijfelgevallen qua garantie minder moeilijk doen.

Maar zou absoluut langs een goede NSP gaan. Ik kon mijn reparatie online volgen en reparatie was binnen een half uur gebeurt en heb geen nieuwe onderdelen op mijn telefoon voor zover ik kan zien. Waarschijnlijk idd los contactje of zo, denk dus dat een goede NSP het ter plekke zou moeten kunnen als het idd hetzelfde is als bij mij.
Zojuist retour vanuit Schiedam. Hulde aan Ricom Repairs _/-\o_ De manier waarop men daar met klanten om gaat, en specifiek het afhandelen van klachten en reparaties, is fenomenaal!!

Men heeft het scherm in z'n geheel vervangen, die was blijkbaar echt helemaal op en aan vervanging toe. Na 20-25 minuten wachten was de reparatie gedaan. Geen kosten, gewoon binnen de standaard Nokia garantie. Echt geweldig, ik ben een zeer tevreden persoon op deze vrijdagmiddag :)

Dank Pven, ALepH en Xahmol voor de zorgen en tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:05
xahmol schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 17:24:
Hmm. Debranden is één ding, gehackte firmwares een ander ding. Lijkt me niet bevordelijk voor je garantie.
Firmware is niet gehackt, alleen wat files. Heb al een dikke maand een gehackte phone, en je kan er veel meer mee dan standaard. Heb me eigen opstart scherm, me eigen opstart geluid en zo heb je ontzettend veel plugins. Mede door mijn gehackte phone heb ik ook Navigon met interne GPS, wat je standaard niet kan gebruiken. Ik gebruik alleen de rom patcher inplaats van CapsOn/CapsOf, met rom patcher kan je net iets meer en kan je plugins gebruiken,.

[ Voor 44% gewijzigd door Barfman op 20-06-2008 17:45 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
Bovendien is er niets permanents aan de hack: iedere keer dat je je telefoon opnieuw opstart, is alles weer 'standaard'. Dit heeft dan ook helemaal niets met je firmware of hardware te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mephisteus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Upquark schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:27:
Bovendien is er niets permanents aan de hack: iedere keer dat je je telefoon opnieuw opstart, is alles weer 'standaard'. Dit heeft dan ook helemaal niets met je firmware of hardware te maken.
Niet echt handig, je zal het hacken vanwege een reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upquark schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:27:
Hoe je het ook wendt of keert, het blijft een hack. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 17:39:
[...]

Zojuist retour vanuit Schiedam. Hulde aan Ricom Repairs _/-\o_ De manier waarop men daar met klanten om gaat, en specifiek het afhandelen van klachten en reparaties, is fenomenaal!!

Men heeft het scherm in z'n geheel vervangen, die was blijkbaar echt helemaal op en aan vervanging toe. Na 20-25 minuten wachten was de reparatie gedaan. Geen kosten, gewoon binnen de standaard Nokia garantie. Echt geweldig, ik ben een zeer tevreden persoon op deze vrijdagmiddag :)

Dank Pven, ALepH en Xahmol voor de zorgen en tips.
The way it should be en gelukkig zoals het bij jou gegaan is. Like said, zo zou het altijd moeten gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 21:43:
[...]

Hoe je het ook wendt of keert, het blijft een hack. ;)
Zo noem ik het zelf toch ook? Niemand die het ontkent hoor. Er wordt alleen gezegd dat het niet slim is voor je garantie om je firmware te hacken, maar dat is hier helemaal niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Mwuh, ik vraag me sowieso af in hoeverre die hack gevolg heeft voor je garantie. Mochten ze er moeilijk over doen, dan gaat het er nog steeds om dat jij kunt aantonen dat die hack niks met het defect te maken heeft. En het moge duidelijk zijn dat een gare slider niet veroorzaakt wordt door een software-hack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
Iemand nog tips buiten de al door mij genoemde? Ben benieuwd wat er nog meer mogelijk is.

Eindelijk wordt Symbian een beetje tweakable!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je goed de beschrijving op deze pagina leest http://www.finestfones.co...now-undisputedly-and.html

Ben je van al je problemen af, hier staat beschreven hoe je eenvoudig je phone kan hacken zonder blijvende schade (met de al eerder genoemde tijdelijke software hack), en wat vooral handig is, hoe je van het hele sign gedoe afbent. Even een paar minuutjes werk en je hoeft nooit meer iets te signen. (ook weer dmv software!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gister hebben mijn huisgenoot en ik beide een N95 8GB. Alles werkt prima behalve filmpjes kijken over WiFi. Zodra we een filmpje openen begint de router te herstarten. Op een ander accesspoint heb ik al even getest (Belkin 54G) en daar werkt het prima.

Het gaat om een Speedtouch 780 i.c.m. een Planet abbonnement. Zonet heb ik het probleem geherproduceerd en hier het logboek van de router:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Info    00:01:42 (since last boot)  LOGIN User Administrator logged in on [HTTP] (from 192.168.1.65)
Fout    00:00:48 (since last boot)  IDS dos parser : udp flood (1 of 1) : xxx.xxx.xxx.xxx xxx.xxx.xxx.xxx 0073 UDP 10580->21632
Info    00:00:46 (since last boot)  FIREWALL event (1 of 1): disabled rules
Info    00:00:45 (since last boot)  GRP Default destination is routed via Gateway xxx.xxx.xxx.xxx
Waarschuwing    00:00:45 (since last boot)  PPP link up (Internet) [xxx.xxx.xxx.xxx]
Info    00:00:45 (since last boot)  PPP PAP Authenticate Ack received
Info    00:00:45 (since last boot)  PPP PAP Authenticate Request sent
Info    00:00:32 (since last boot)  PPP PAP Authenticate Request sent
Info    00:00:31 (since last boot)  xDSL linestate up (downstream: 3079 kbit/s, upstream: 517 kbit/s; output Power Down: 18.0 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 16.0 dB, Up: 7.5 dB; snr Margin Down: 33.0 dB, Up: 27.0 dB)
Info    00:00:13 (since last boot)  FIREWALL level changed to Disabled.
Waarschuwing    00:00:12 (since last boot)  DHCS server up
Info    00:00:04 (since last boot)  FIREWALL event (1 of 1): enabled rules
Info    00:00:01 (since last boot)  WIRELESS interface turned on.
Waarschuwing    00:00:01 (since last boot)  KERNEL Cold restart
Info    00:00:01 (since last boot)  FIREWALL event (1 of 1): modified rules
Info    00:00:01 (since last boot)  FIREWALL event (1 of 1): created rules

De firewall van de router staat uit, UPnP staat aan, hij is WEP beveiligd en hij staat op B/G mixed modus. Reaplayer heeft als laagste UDP poort 6970, als hoogste UDP poort 32000.

Ligt dit aan de instellingen van de telefoon of aan de router, ben ik de enige die dit heeft of komt het ook bij andere merken voor?

Ik hoop dat de lap tekst hierboven niet al te storend is, anders haal ik hem weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kywr
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Hallo lieve N95 vriendjes,

Even een vraag, missen jullie ook niet een licht functie op je mobiel?

Ik heb even rondgekeken en vond: Very Soft Nice Light 1.00 (download: http://w13.easy-share.com/1699870440.html)

Een fijn programmatje, maar het werkt niet zoals het hoort op de N95.. Inplaats van wit licht geeft de flitser rood licht, wat een stuk minder fel is.

Heeft iemand een ander programmatje wat wel goed werkt? of een andere oplossing?
Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earthquake
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-12-2023
Garoth schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:48:
Ik heb net een nieuwe N95 ontvangen (zakelijk). Dit is zo ver ik kan zien een N95-1, dus niet de 8GB versie.

Nou werkt het toestel op zich bijna helemaal, maar ik heb iets heel raars met de berichten. Als ik een bericht ontvang zie ik dat ook mooi in het scherm staan, maar zodra ik op tonen druk, flitst het scherm even naar een leeg scherm met kopje "Berichten" om daarna weer terug te springen naar het "bureaublad".

Ook als ik in het menu naar berichten gaat, doet hij hetzelfde (maar springt dan terug naar menu).

Heeft iemand deze error al eens gezien? Hij heeft de laatste firmware volgens mij:

V21.0.016
14-02-08
RM-159
Nokia N95 (02.01)

Enige hulp is zeer welkom!
V21, dus zeker een N95 en niet de 8 Gb

Stop de kleiduivenmoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een tip voor een fijne Instant messenger voor MSN? MSN messenger is blijkbaar een 30 day trial. Alle andere pakketten die ik heb gevonden zijn dit ook of zitten volgestampt met allemaal nutteloze functies zoals voip en e-mail mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

ik was gisteren naar v-town dance en KruH moest draaien.. nou hij draaide een keiharde still dre remix en ik wilde dus met me N95 8GB gaan filmen. Ik dat ding aangezet en begonnen met filmen, maar nu hangt de camera om de 2 seconden.. het beeld blijft gewoon hangen.. alsof ie het niet trekt ofzo.. vorige week geen last van gehad op stap.. en vandaag thuis blijft ie ook hangen.. dus t lag niet aan harde muziek/veel bewegende beelden ofzo.

weet iemand hoe dit komt? camera voor foto's is trouwens tzelfde gebleven!

je ziet ook als hij aan het filmen is dat de de flits (of iig daar in de buurt) knippert.. normaal was dat constant een rood lichtje, maar nu hangt dat lichtje ook..
Ook filmt hij altijd de eerste 5 seconden helemaal goed en vanaf dan gaat het slecht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:12

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 15:27:
Heeft iemand een tip voor een fijne Instant messenger voor MSN? MSN messenger is blijkbaar een 30 day trial. Alle andere pakketten die ik heb gevonden zijn dit ook of zitten volgestampt met allemaal nutteloze functies zoals voip en e-mail mogelijkheden.
Het is niet slechts een trialversie. Je krijgt welliswaar een waarschuwing dat het de eerste 30 dagen slechts gratis is maar tot nu toe hebben we nog steeds niet hoeven te betalen voor Live Messenger. Na 30 dagen blijft hij het nog doen.

[ Voor 15% gewijzigd door robertwebbe op 21-06-2008 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 18:59:
Hallo

ik was gisteren naar v-town dance en KruH moest draaien.. nou hij draaide een keiharde still dre remix en ik wilde dus met me N95 8GB gaan filmen. Ik dat ding aangezet en begonnen met filmen, maar nu hangt de camera om de 2 seconden.. het beeld blijft gewoon hangen.. alsof ie het niet trekt ofzo.. vorige week geen last van gehad op stap.. en vandaag thuis blijft ie ook hangen.. dus t lag niet aan harde muziek/veel bewegende beelden ofzo.

weet iemand hoe dit komt? camera voor foto's is trouwens tzelfde gebleven!

je ziet ook als hij aan het filmen is dat de de flits (of iig daar in de buurt) knippert.. normaal was dat constant een rood lichtje, maar nu hangt dat lichtje ook..
Ook filmt hij altijd de eerste 5 seconden helemaal goed en vanaf dan gaat het slecht..
Als je hem herstart zal die het de eerste keer dat je filmt het goed doen en daarna weer gaan haperen. Denk dat je het beste je telefoon kan soft/hard resesten of refreshen van firmware. Als je de kwaliteit verlaagt zal hij het waarschijnlijk ook doen.
Pagina: 1 ... 21 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De laatste tijd worden er veel vragen in dit topic gedumpt zonder enige vorm van eigen inzet. Gelieve eerst te zoeken, ook in deel 8, en daarna pas je vraag te stellen. Vermeld bij je vraag meteen wat je hebt onderzocht en geprobeerd en waarom het niet lijkt te werken.