Nokia N95 (8GB) - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 42 Laatste
Acties:
  • 424.646 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sendar schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:38:
Zoals ik toevallig boven je al aangaf, het is uit te lezen met Noki

Alleen kan je er maar 50 terugzetten, zonder er voor te betalen
Ok ik zie het inderdaad, ik zal eens testen of het per toestel of per systeem werkt.
Werkt het per systeem dan doe ik er 50 op mijn werk en de overige thuis. Zo niet dan moet ik ook opzoek naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De afgelopen tijd heb ik me veelvuldig geergerd aan een bug van Handy Alarms. Ik had deze app op mijn telefoon en gebruikt. Na enige tijd besloot ik dat ik dit programma niet "handig" genoeg vond en heb uitstaande alarms verwijdert en het programma ook.
Helaas werd ik elke dag nog vrolijk herinnert aan het feit dat er blijkbaar toch nog alarms actief waren. Het betreft recurring alarms die als calender items behandeld worden maar nergens meer zichtbaar zijn. Niet in de calender en niet wanneer je Handy Alarms opnieuw installeert.
Helaas nergens een oplossing kunnen vinden op Internet. tot ik laatst in de change log van Y-alarms v. 0.90 (freeware) zag dat deze alle alarms boven water haalt. Tot mijn vreugde zijn deze alarms idd zichtbaar in Y-alarms en heb ik deze kunnen verwijderen :)

Wellicht heeft iemand iets aan deze tip aangezien ik nergens een oplossing vond, alleen probleemomschrijvingen zoals de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 19:01
Trouwens, sinds de nieuwe firmware update voor de N95 classic heb ik het idee dat het woordenboek gebruik is veranderd. Hij laat de combinatie zien die het eerst voor de hand ligt maar niet de meest gebruikte! Zwaar irritant! Weet iemand of dit te fixen is? Is het een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
DutchManticore schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:55:
[...]

Maar kijk hij is binnen!!!:
Heb nog ff geen foto's van het ding zelf maar wel van de resultaten:

Nokia N95 Telelens! :D

Met scope:
[afbeelding]

Zonder scope:
[afbeelding]

Met scope:
[afbeelding]

Zonder scope:
[afbeelding]

Best cool voor een lullig lensje van €14,95 incl. verzendkosten!

Edit://
Ja foto's zijn beetje kut kwaliteit maar zoals je ziet schemert het al best erg en dan lijken digitale foto's altijd kutter. Ook is dit met de 1.0.0 blbla firmware...want de laatste firmware gaat ik vanavond pas installeren ^^

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dna_fatrabbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 16:14
dna_fatrabbit schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:57:
zie mijn post van vanochtend
(dna_fatrabbit in "Nokia N95 (8GB) - Deel 9 (tijdelijk)")
die laatste patch is volgens mij zo brak als maar kan...
Test eens je cam...
Ik kon 2 a 3 foto's maken en daarna was het verkeken :P
Tot nu toe nog nergens een oplossing gevonden

Overigens heb ik dat met die welkoms venster en tijd ook regelmatig na deze patch.
Om hier nogmaals op terug te komen...
Niemand kan me een antwoord hierop kan geven.. en zoek ik dus een alternatief..
Kan iemand een alternatief software pakketje om foto's mee te knipsen?

Edit;
hmm net DNG freeware camera applicatie getest maar dat werkt ook niet lekker.
De cam doet het wel dus het is geen hardware storing.
nadeel van die DNG applicatie is dat je met RAW images werkt voor photoshop bewerkingen en hij maakt geen gebruik van je flitser... lame :P

[ Voor 16% gewijzigd door dna_fatrabbit op 04-06-2008 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goodfella schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:42:
Trouwens, sinds de nieuwe firmware update voor de N95 classic heb ik het idee dat het woordenboek gebruik is veranderd.
Mmm, het viel mij ook al op dat het woordenboek niet meer zo presteerde
als ik daarvoor gewend was !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:49:
[...]

je zou bv. wel bij een bepaald profile een applicatie kunnen starten (bijvoorbeeld Flipsilent waarbij je kunt instellen dat de slider naar beneden de call aanneemt het en het geluid over de speaker gaat)
precies wat ik zocht , bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een quote van de TS
schumi2004 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 21:39:
Extern geheugen microSD (tot 32GB), 1GB meegeleverd (enkele bedrijven leveren 128MB)
Dit geldt niet voor de N95 8GB versie! Dit geheugen is 8GB en niet uitbreidbaar. Bestanden die volgens je pc niet op de N96 (8GB) kunnen, kan je er niet op zetten. Met een 8GB micro-sdhc kaartje kan je dit wel doen dmv drag and drop.

Word de N95 (oude versie) niet enorm traag als je hier een 8GB micro-sdhc in stopt (en deze volstopt met films, foto's en muziek).

Deze N95/N95 8GB vergelijkingsvideo is wel leuk om de verschillen te zien tussen deze telefoons

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 19:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eigenlijk doe ik dat best vaak.

even via je verkenner naar je foon, en dan de hele zooi erin zetten, werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 21:02
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 18:21:
Even een quote van de TS
[...]

Word de N95 (oude versie) niet enorm traag als je hier een 8GB micro-sdhc in stopt (en deze volstopt met films, foto's en muziek).
Nee hoor, mijn N95-1 met 8GB kaartje loopt als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchieSmokah
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-09 10:47
Ik heb in deel 8 van dit topic gelezen dat middels een n-gage beta het mogelijk was om op een n95 oudere en natuurlijk ook nieuwe n-gage games te gamen. Nu is in de tussentijd zelfs een officiele versie voor de n95 uitgekomen. Hoe kan ik mijn oude *.sis games hierop gamen? Ik heb ze al probeerd in de n-gage folder te stoppen en hierin ook al een "Games" folder hieraan maar toch weet het programma deze niet te vinden.. Kan iemand mij misschien uitleggen wat ik fout doe? Heb de italiaanse page met de beta link al rond gestruind en nu van alles met beide versies probeerd, zie ik soms iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je geprobeerd om de ngage-spellen gewoon vanaf je PC te installeren (net als normale sis-bestanden)?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchieSmokah
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-09 10:47
Eeeeh stupid... Ben ook maar een mac user die windows probeerd te ontwijken :D Zal het gelijk ff proberen! Thanx iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 18:20
Niemand een idee? :'(
richards81 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:12:
Ik heb al eerder erover gehad toen werd er aangegeven probeer een andere poort
of direct op moederboard. Heb ik geprobeerd. Tevens met een nieuwe pc ook geen succes

ik zal nog eens vertellen waar het fout gaat. Hij vind nieuwe software in nokia software updater
Als hij eenmaal aan het update gaat... dan herstart de telefoon ik zie dan in de taakbalk iets met BB5 en zie nokia staan op de telefoon. Dan opeens verbreekt de verbinding met me nokia en start hij gewoon op en vraagt mijn Pincode. Software update geeft system recovery aan maar er is niets te recoveren. Ik heb wel de product code veranderd naar een normale euro setting. Maar still no succes

iemand nog een idee...

Ps. ik heb al eerder een N95 geupdate zonder problemen maar deze ik weet het even niet meer
oh ja, dit gebeurd zowel in XP als windows 2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 18:21:
Even een quote van de TS
[...]

Dit geldt niet voor de N95 8GB versie! Dit geheugen is 8GB en niet uitbreidbaar. Bestanden die volgens je pc niet op de N96 (8GB) kunnen, kan je er niet op zetten. Met een 8GB micro-sdhc kaartje kan je dit wel doen dmv drag and drop.

Deze N95/N95 8GB vergelijkingsvideo is wel leuk om de verschillen te zien tussen deze telefoons
Ik heb eens even gelijk met het fimpje mijn N95-1 opgestart, hij deed er 3 seconden langer over dan de N95-8GB maar dat was omdat ik een code moest intikken. De suggestie die wordt gewekt dat de N95-8GB veel sneller boot is dus bullshit. Ik ben halverwege het filmpje gestopt omdat ik het weinig boeiend vond wat deze meneer toonde. Wat ik me afvraag is waarom er zoveel lieden op Youtube zijn die zich als Nokia persvoorlichter willen profileren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:50
Megalodon_67 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:43:
[...]

Ik heb eens even gelijk met het fimpje mijn N95-1 opgestart, hij deed er 3 seconden langer over dan de N95-8GB maar dat was omdat ik een code moest intikken. De suggestie die wordt gewekt dat de N95-8GB veel sneller boot is dus bullshit. Ik ben halverwege het filmpje gestopt omdat ik het weinig boeiend vond wat deze meneer toonde. Wat ik me afvraag is waarom er zoveel lieden op Youtube zijn die zich als Nokia persvoorlichter willen profileren?
De N95 8GB is wel degelijk een stuk sneller, meerdere malen zelf getest op 2 clean phones N95 en N95 8GB. Is ook logisch, want xp met 256 mb geheugen start ook trager dan xp met 512 mb geheugen. Dus zo bullshit is het niet hoor.

[ Voor 8% gewijzigd door Barfman op 04-06-2008 21:51 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:06
Lol nou ik zag een tijdje terug in dit topic een n95 en een n958 gig die ze tegelijk lieten opstarten, waren tegelijk klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Hmmm.. ik heb gister me N95 binnen gekregen (de 4gb van t-mobile) en hier zit firmware 14.0.001 op..

Nu heb ik dus op de Nokia site even gekeken met de wizard maar die geeft aan dat het de laatste versie er voor is.... Maar nu zie ik wel overal versie 20... Kan ik die er gewoon opzetten of niet ?

Owja.. en ik heb al gezocht maar staat wel dat je kan updaten maar ik wil het toch even zeker weten... omdat de Nokia site dus aan geeft dat het niet hoeft..

[ Voor 21% gewijzigd door Brummetje op 04-06-2008 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Brummetje schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 23:01:
Hmmm.. ik heb gister me N95 binnen gekregen (de 4gb van t-mobile) en hier zit firmware 14.0.001 op..

Nu heb ik dus op de Nokia site even gekeken met de wizard maar die geeft aan dat het de laatste versie er voor is.... Maar nu zie ik wel overal versie 20... Kan ik die er gewoon opzetten of niet ?

Owja.. en ik heb al gezocht maar staat wel dat je kan updaten maar ik wil het toch even zeker weten... omdat de Nokia site dus aan geeft dat het niet hoeft..
Heb je uberhaubt al gezocht in dit forum of in deel 8? Dit is een van de meest besproken zaken...

hint: productcode wijzigen

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonXZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-03 15:29
Na vorige week een Defect toestel geleverd gekregen te hebben, en gister een fout op het order formulier waardoor de chaffeur hem niet kon afgeven. Krijg ik vandaag tussen 8:30 en 10:30 mijn Nokia N95 8GB!!!!!!

Ik juig nog niet te vroeg! Je weet het nooit bij HI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 18:20
Eastside schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 07:41:
[...]Hmmm.. ik heb gister me N95 binnen gekregen (de 4gb van t-mobile) en hier zit firmware 14.0.001 op..

Ik heb het zelfde, t-mobile 4gb versie. Maar ik krijg hem niet geupdate

ik zal nog eens vertellen waar het fout gaat. Hij vind nieuwe software in nokia software updater
Als hij eenmaal aan het update gaat... dan herstart de telefoon ik zie dan in de taakbalk iets met BB5 en zie nokia staan op de telefoon. Dan opeens verbreekt de verbinding met me nokia en start hij gewoon op en vraagt mijn Pincode. Software update geeft system recovery aan maar er is niets te recoveren. Ik heb wel de product code veranderd naar een normale euro setting. Maar still no succes

laat me weten of het jou lukt!

ps. ik heb nog op een ander forum gelezen dat iemand het zelfde probleem (t-mobile versie). Deze kon niet geupdate worden. Productcode veranderd, nokia service centrum kon hem niet helpen. Uiteindelijk is zijn nokia opgestuurd.

[ Voor 27% gewijzigd door richards81 op 05-06-2008 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou maar een beetje uitkijken met die productcodes, zat net ervaringen te lezen op internet (omdat ook mijn drang best groot is), maar ik viel over een verhaaltje van iemand, zo kwam het er op neer:

''Nokia heeft een lijst van officiele productcodes I.C.M. de IMEI's.

Zodra je je firmware update, word er gecontroleerd of de nieuwe firmware files wel overeen komen met de oude, als dit niet het geval is dan denkt Nokia dat er wat fout gaat en word dit permanent gelogd (uiteraard samen met productcode en IMEI), omdat: 1. het telt als een reparatie (feitelijk hoor je alleen te flashen als je problemen hebt) 2. zodat NSP's weten waar wat fout ging tijdens het flashen, en ze weten welke firmware de juiste is.''

Ze kunnen dus aan de log al zien of jij loopt de prutsen en als ze deze log bekijken zouden ze je kunnen weigeren om te helpen, maar het hoeft niet zo te zijn dat ze de log bekijken, als iets bijvoorbeeld 5 min. duurt om ff te fixen dan is de kans dat ze ff die log bekijken natuurlijk een stuk kleiner dan bij grote reparaties.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2008 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Laatst online: 12-09 20:25
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:28:
Ik zou maar een beetje uitkijken met die productcodes, zat net ervaringen te lezen op internet (omdat ook mijn drang best groot is), maar ik viel over een verhaaltje van iemand, zo kwam het er op neer:

''Zodra je je firmware update, word er gecontroleerd of de nieuwe firmware files wel overeen komen met de oude, als dit niet het geval is dan denkt Nokia dat er wat fout gaat en word dit permanent gelogd (uiteraard samen met productcode en IMEI), omdat: 1. het telt als een reparatie (feitelijk hoor je alleen te flashen als je problemen hebt) 2. zodat NSP's weten waar wat fout ging tijdens het flashen, en ze weten welke firmware de juiste is.''

Ze kunnen dus aan de log al zien of jij loopt de prutsen en als ze deze log bekijken zouden ze je kunnen weigeren te helpen, maar het hoeft niet zo te zijn dat ze de log bekijken, als iets bijvoorbeeld 5 min. duurt om ff te fixen dan is de kans dat ze ff die log bekijken natuurlijk een stuk kleiner dan bij grote reparaties.
Allemaal bangmakerij. Er zijn zelfs NSP's die zelf voor je een unbranded versie van de software er voor je opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja er zit geen zender in mijn hoofd die meteen weet wat ervan waar is, maar het zou prima kunnen kloppen, ik kan prima begrijpen dat Vodafone (en de andere) graag eigen software gebruiken aangezien ze je flinke kortingen geven.

Nokia zal dat dus moeten beschermen door wat jij zegt I.D.D. ''bangmakerij''.

Ik vind het persoonlijk beetje lastig, ik kan prima kosten genereren zonder Vodafone logo's op elke plaats in mijn firmware, ze zouden een orginele firmware + alle provider settings (alleen data instellingen dus!) + simlock moeten toepassen.

Gewoon lekker orgineel laten verder.

Het kan mensen weinig boeien dat er settings van Vodafone in staan, wel dat er overal aanpassingen zijn, mijn T-Mobile SDA was helemaal roze uitgevoerd, nee daar zit je op te wachten!

Enneh owja, als een NSP het doet is het een officiele monteur zeg maar die dat doet, dan mag het ineens wel, al blijft het krom.

En zoals ik al eerder zij, mijn drang is ook best groot, want ik heb opstart logo's, afsuit logo's, Vodafone Live iconen, en ik vermoed dat Vodafone de hele menu structuur heeft aangepast, zo staat browser bij mij in de programma map, is dit in een normale ook?

Staat namelijk in mijn E65 gewoon meteen onder menu.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2008 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonXZ
Eindelijk, mijn N95 is binnen. Nu werkend!
Wat een prachtig ding..!

Nu ben ik op mijn werk, en daar hebben ze Draadloos, onbeveiligd.
Mijn N95 zag die gelijk. Maar als ik verbind krijg ik dit:
web: geen reactie van gateway

Ik heb thuis ook draadloos, dus daar ga ik het ook nog is proberen vanmiddag. Of is dit gewoon een instelling in de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
DragonXZ schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:46:
Slechte ontvangst? MAC-filter op het AP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Laatst online: 12-09 20:25
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:35:
[...]
En zoals ik al eerder zij, mijn drang is ook best groot, want ik heb opstart logo's, afsuit logo's, Vodafone Live iconen, en ik vermoed dat Vodafone de hele menu structuur heeft aangepast, zo staat browser bij mij in de programma map, is dit in een normale ook?

Staat namelijk in mijn E65 gewoon meteen onder menu.
Bij mijn N95 staat het ook gewoon meteen onder menu, maar ik heb nog steeds geen tijd gehad om mijn firmware te upgraden, dus misschien dat het bij nieuwere versies wel zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonXZ
Ik werk op de ITServicedek. Accesspoint staat naast me.
Volgens mijn collega geen Mac Filter ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
Hallo mensen

Is het mogelijk om je bureau blad aan te passen? Die wlan, items en zoekopdrachten die er standaard staan te verwijderen of andere dingen te plaatsen?

Ik heb de zoek functie gebruikt miss dat ik verkeerd zoek maar kan het niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Denthis schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:04:
Hallo mensen

Is het mogelijk om je bureau blad aan te passen? Die wlan, items en zoekopdrachten die er standaard staan te verwijderen of andere dingen te plaatsen?

Ik heb de zoek functie gebruikt miss dat ik verkeerd zoek maar kan het niet vinden
Dat is helaas niet mogelijk. Het is of alles aan, of alles uit. Jammer genoeg geen andere mogelijkheid tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
dafmay schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:02:
[...]

Dat is helaas niet mogelijk. Het is of alles aan, of alles uit. Jammer genoeg geen andere mogelijkheid tot nu toe.
hm jammer

is het wel mogelijk om bv software te verwijdere.
en is er iets van een register cleaner? of een ander schoonmaak progje?
Zoals de wlan en dergelijke?

[ Voor 9% gewijzigd door Denthis op 05-06-2008 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:02:
[...]

Kun je WLAN-scan enz. van je bureaublad verwijderen?

GVD dan gaat die Vodafone firmware er maar af dan neem ik het risico maar, ik haat het als ze gaan lopen klooien aan dingen die ik niet wil, mijn E65 kon I.D.D. alle dingen verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

Dan zou je dat toch moeten kunnen fixen...je werkt op een IT afdeling + je zit op tweakers.net...

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:22
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:27:
GVD dan gaat die Vodafone firmware er maar af dan neem ik het risico maar, ik haat het als ze gaan lopen klooien aan dingen die ik niet wil, mijn E65 kon I.D.D. alle dingen verwijderen.
Dat zal geen verschil maken... ook met de originele Nokia firmware is het niet van je active desktop te verwijderen.
Maar kan je toch aanraden hem te un-branden.. redenen?
  • je zult nooit de nieuwste firmware hebben, branded updates komen pas veeeeel later uit (áls ze al komen)
  • Menustructuur is aangepast door VF
  • je rechter sneltoets kun je niet veranderen (is standaard Live!)
  • bootscreen en screensaver van VF wil je ook niet lijkt me.. tis al lelijk dat het op je toestel gedrukt staat.
  • en nog wel meer kleine dingen waar ik nu niet zo snel op kom...

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Net terug van de Primafoon telefoon is binnen.
1e reactie: Wat een ding.

Ben nu aan het rommellen ermee en tot nu toe nog geen problemen ondervonden, kzal hier binnenkort mijn ervaringen delen.

[edit[

Bij de n82 is het zo dat als je je telefoon draait , dat het scherm automatisch mee draait, dit zit nite standaard in de n95 8gb?

[ Voor 26% gewijzigd door shameblaster op 05-06-2008 21:28 ]

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

Iemand ervaring met deze houder? http://www.pdaplus.nl/cat...der-nokia-n95-p-2917.html

Vraag me af of de telefoon er goed in past en niet per ongeluk knopjes indrukt van de camara en multimedia knop.

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harmani schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:54:
[...]

Dat zal geen verschil maken... ook met de originele Nokia firmware is het niet van je active desktop te verwijderen.
Maar kan je toch aanraden hem te un-branden.. redenen?
  • je zult nooit de nieuwste firmware hebben, branded updates komen pas veeeeel later uit (áls ze al komen)
  • Menustructuur is aangepast door VF
  • je rechter sneltoets kun je niet veranderen (is standaard Live!)
  • bootscreen en screensaver van VF wil je ook niet lijkt me.. tis al lelijk dat het op je toestel gedrukt staat.
  • en nog wel meer kleine dingen waar ik nu niet zo snel op kom...
Mmm... al deze redenen wist ik al, al kan ik enkele omzeilen, maar ik ben ngo aan het wegen want ik zit met die garantie in me kop...

Wel heb ik de nieuwste firmware gewoon dusja, Vodafone is best snel verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Laatst online: 07:53
DragonXZ schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:46:
Eindelijk, mijn N95 is binnen. Nu werkend!
Wat een prachtig ding..!

Ik heb thuis ook draadloos, dus daar ga ik het ook nog is proberen vanmiddag. Of is dit gewoon een instelling in de telefoon?
probeer eens een andere pagina te openen. Sommige sites, zoals het Vodafone Live! portaal of de startpagina van KPN Vandaag, kun je niet via WIFI benaderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shameblaster schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:18:

Bij de n82 is het zo dat als je je telefoon draait , dat het scherm automatisch mee draait, dit zit nite standaard in de n95 8gb?
instellingen-algemeen-persoonlijk-weergave-scherm draaien op aan zetten

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2008 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
Hallo,

mijn N95 8gb krijgt since 1 maand geen GPS fix meer :( . Heb het overal geprobeerd, ook nieuwste firmware erop gezet maar hij blijft staan op "no connection".
Is er een quick fix of moet die naar NSP? :?

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
businka19 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 23:51:
Hallo,

mijn N95 8gb krijgt since 1 maand geen GPS fix meer :( . Heb het overal geprobeerd, ook nieuwste firmware erop gezet maar hij blijft staan op "no connection".
Is er een quick fix of moet die naar NSP? :?

Dank.
Ik kreeg laatst ook geen fix meer, bleek om de een of andere onverklaarbare reden geen vinkje meer te staan voor Geïntegreerde GPS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonXZ
Eastside schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:55:
[...]

Dan zou je dat toch moeten kunnen fixen...je werkt op een IT afdeling + je zit op tweakers.net...
Gefixt, Power Saving op disabled gezet, en Mac filtering thuis uitgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die powersaver zou geen probleem moeten zijn...

Ik ga denk ik toch mijn telefoon de-branden, vind het niet echt prettig zo'n aangepaste firmware.

Loop ik nou echt grote risico's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eastside schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:43:
Iemand ervaring met deze houder? http://www.pdaplus.nl/cat...der-nokia-n95-p-2917.html

Vraag me af of de telefoon er goed in past en niet per ongeluk knopjes indrukt van de camara en multimedia knop.
Heb zelf deze houder gekocht via ebay, en ben er erg blij mee! Is exclusief voor de n95.

http://www.yayambo.de/214-n95/assets/images/214-n95.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:33:
Die powersaver zou geen probleem moeten zijn...

Ik ga denk ik toch mijn telefoon de-branden, vind het niet echt prettig zo'n aangepaste firmware.

Loop ik nou echt grote risico's?
Hmm, bij mij thuis icm een DIR-655 moest ik het toch ook uitzetten wilde ik verbinding krijgen. Ofja, ik kreeg wel verbinding, ma na 5 seconden viel deze alweer weg. Nu werkt het perfect, incl. WPA2 AES beveiliging.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigelijk met de garantie via Nokia?

Mijn volume knopje aan de zijkant van mijn N95 werkt niet meer, nu is dat niet heel erg maar zou hem toch graag gemaakt hebben. Moet ik hem opsturen of langs een servicepunt gaan? Hoe regelen ze dat bij nokia, krijg ik een vervangend toestel of iets dergelijk.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, stoute schoenen aangetrokken, en mijn productcode veranderd naar de EURO2 code.

Ligt nu aan de lader, daarna zie ik wel of ie wil updaten :P

Meteen alle rommel kwijt ook, stap terug op Sygic, TomTom werkt ook weer niet zo goed (refresh rate beetje laag?) en ook verouderde kaarten.

Had verschillende navigatie programma's geinstalleerd, dus meteen weer wat ''trash'' weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Laatst online: 11-09 21:43
--MeAngry-- schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 12:54:
[...]

Hmm, bij mij thuis icm een DIR-655 moest ik het toch ook uitzetten wilde ik verbinding krijgen. Ofja, ik kreeg wel verbinding, ma na 5 seconden viel deze alweer weg. Nu werkt het perfect, incl. WPA2 AES beveiliging.
Raar, Ik heb een DIR 635 en ik kan perfect Wifi-en met powersave aan. Heb de hele dag Fring thuis aanstaan met Wifi. Verbinding stabiel en accu gaat gewoon 2 a 3 dagen mee (bel ik niet veel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 13:15:
Hoe zit het eigelijk met de garantie via Nokia?

Mijn volume knopje aan de zijkant van mijn N95 werkt niet meer, nu is dat niet heel erg maar zou hem toch graag gemaakt hebben. Moet ik hem opsturen of langs een servicepunt gaan? Hoe regelen ze dat bij nokia, krijg ik een vervangend toestel of iets dergelijk.

Iemand hier ervaring mee?
het snelste is via een nsp, als ze hem daar niet direct maken sturen ze hem op. Leentoestel is vaak alleen als je hem verzekert hebt

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, mijne draait nu prima op de orginele Nokia firmware, eigenlijk harstikke simpel enige risico is garantie kwestie.

Toetsel loopt heerlijk en is lekker snel (maar dat kan ook aan de hoeveelheid data liggen die er op stond een uur geleden).

Ben wel blij dat ik nu totale vrijheid heb, in het downlaod menu staan nu behoorlijk wat items, op mijn Vodafone firmware maar amper wat!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2008 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kywr
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik heb mijn N95 8GB nu een dag, echt een heel fijn mobiel!
Ik heb even rond gekeken, (niks gevonden)

Is het mogelijk om je Mobiel als een losse schijf te zien? Zodat je gewoon data kan verplaatsen zonder Nokia PC suite te hoeven gebruiken.

En: ik heb een .jar file op m'n mobiel gezet (het spel TowerBloxx) maar na het installeeren hiervan kan ik het dan niet openen! Mobiel geeft dan een foutmelding. Ligt dit aan het bestand of moet het op een speciale manier worden geinstalleert? :/

Alsvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
meem schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 15:45:
Is het mogelijk om je Mobiel als een losse schijf te zien? Zodat je gewoon data kan verplaatsen zonder Nokia PC suite te hoeven gebruiken.
Als je je USB kabel inplugt, dan kan je kiezen in welke modus je mobiel connecteert. PC-Suite is er 1 van, maar degene die je nodig hebt is 'data connection' oid. (Het item eronder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 11:10
Weet iemand het antwoord op de volgende vragen:
  • Is er al een mogelijkheid om de muziekspeler harder te zetten dan de 100%?
  • Hoe kan ik bepaalde mp3's uit mijn lijst houden bij het 'refreshen' ? Bijvoorbeeld opgenomen geluidsclips die in mijn lijst verschijnen..
* ik weet dat ik bepaalde bestanden met verkenner verborgen kan maken. Maar dan kom je daar dus alleen met de pc bij, hetgeen ook niet de bedoeling is.
  • Weet iemand een site waar ik gratis spellen vandaan kan halen? Geen illegale zaken graag.
  • Ik heb het programma FSCaller dat ervoor moet zorgen dat ik een beeldscherm-vullend-plaatje te zien moet krijgen als iemand mij belt. Nu heb ik een plaatje gekoppeld aan een contact, het proggie op actief gezet maar dit werkt dan niet.. iemand oplossing (en)??
Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BillMcNeal schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 15:52:
Weet iemand het antwoord op de volgende vragen:
  • Is er al een mogelijkheid om de muziekspeler harder te zetten dan de 100%?
  • Hoe kan ik bepaalde mp3's uit mijn lijst houden bij het 'refreshen' ? Bijvoorbeeld opgenomen geluidsclips die in mijn lijst verschijnen..
* ik weet dat ik bepaalde bestanden met verkenner verborgen kan maken. Maar dan kom je daar dus alleen met de pc bij, hetgeen ook niet de bedoeling is.
  • Weet iemand een site waar ik gratis spellen vandaan kan halen? Geen illegale zaken graag.
  • Ik heb het programma FSCaller dat ervoor moet zorgen dat ik een beeldscherm-vullend-plaatje te zien moet krijgen als iemand mij belt. Nu heb ik een plaatje gekoppeld aan een contact, het proggie op actief gezet maar dit werkt dan niet.. iemand oplossing (en)??
Bvd!
1 - harder dan 100% kan niet, er zijn wel progjes om het volume op te krikken.
2- met Y-Browser en X-plorer kan dat ook , geen pc nodig.
3- ga naar de site AllaboutSymbian en click op Freeware.
4 - geen idee , gebruik het zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 11:10
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:12:
[...]
1 - harder dan 100% kan niet, er zijn wel progjes om het volume op te krikken.
2- met Y-Browser en X-plorer kan dat ook , geen pc nodig.
3- ga naar de site AllaboutSymbian en click op Freeware.
4 - geen idee , gebruik het zelf niet.
Ook enig idee hoe bij vraag 1. zo'n proggie heet? Ik heb dit nog nooit ergens kunnen vinden namelijk..

Bedankt iig voor je antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn N95 ontvangen van T-mobile + abbo, ik direct kijken wat voor een firmware er aan boord is. Dit n.a.v. de vele topics over dit onderwerp.

Er zit op: 21.0.016

Dit lijkt mij een aardig nieuwe versie. 8)

Ik ga er nu gauw met het apparaat stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, is de nieuwste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kywr
  • Niet online
DieterVDW schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 15:48:
[...]

Als je je USB kabel inplugt, dan kan je kiezen in welke modus je mobiel connecteert. PC-Suite is er 1 van, maar degene die je nodig hebt is 'data connection' oid. (Het item eronder).
heel erg bedankt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
BillMcNeal schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:21:
[...]

Ook enig idee hoe bij vraag 1. zo'n proggie heet? Ik heb dit nog nooit ergens kunnen vinden namelijk..

Als het om mp3'tjes gaat: mp3gain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upquark schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 17:12:
[...]

Als het om mp3'tjes gaat: mp3gain.
Je kan ook in je equalizer alle faders omhoog schuiven. Dat scheelt ook weer
ietsje volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BillMcNeal schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:21:
[...]

kom zo 1,2,3 niet op de naam (was op symbian os forum en met gold in de naam) probeer google eens ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 18:03

DefLite

Why so serious?

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:28:
Vandaag mijn N95 ontvangen van T-mobile + abbo, ik direct kijken wat voor een firmware er aan boord is. Dit n.a.v. de vele topics over dit onderwerp.

Er zit op: 21.0.016

Dit lijkt mij een aardig nieuwe versie. 8)

Ik ga er nu gauw met het apparaat stoeien.
arg mazzel heb jij, ik zit nu al 1 week te wachten op mijn n95 :X (krijg steeds mailtjes dat phonehouse mijn bestelling nog niet compleet heeft )
Heb jij direct via T-mobile of via phonehouse oid?

[ Voor 7% gewijzigd door DefLite op 06-06-2008 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:28:
Ik zou maar een beetje uitkijken met die productcodes
Ik kan inmiddels uit eigen ervaring dat unbranden voor je garantie echt veilig is.

Mijn unbranded N95 was kapot (display deed niets meer), opgestuurd naar Vodafone voor reparatie. Zojuist mijn N95 weer terug gekregen: alles werkt weer, geen kosten, niets gezegd over het unbranden en sterker nog: ze hebben hem bij Vodafone gereflashed en guess what: Vodafone zelf zet er gewoon unbranded firmware op bij reparatie. Heb nu gewoon van hen de meest recente unbranded firmware er weer op gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Heb nu op alle mogelijke manieren mijn contacten ingevoerd maar ik krijg het maar niet voor elkaar en wordt er echt helaam ziek van .

Wat is het probleem? Als ik zoek in mijn contacten lijst en ik toets b.v. de "d" in , dan krijg ik ook alle contacten met "..... de leeuw" en ".... de vries". Ik heb alles op voornaam,achternaam staan en wil dan ook gewoon alle voornamen die met een "d"beginnen te zien krijgen. En dus niet Albert de Vries ertussen door !! .

om privacy redenen zijn de namen in deze post fictief

edit:
Hij lijkt het nu wel goed te doen. Tussenvoegsel erinzetten als 2e naam en je bent ervan af.

Edit2

Toch niet ! Wordt er helaam gek van. Misschien moet ik maar ff achter die pc vandaan na 3 uur contacten bijwerken en synce.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Twanjo schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 21:17:
Heb nu op alle mogelijke manieren mijn contacten ingevoerd maar ik krijg het maar niet voor elkaar en wordt er echt helaam ziek van .
....
:) Welkom terug. Ik heb even een Google gedaan op "N95 search contacts" en dit is het 1e resultaat :

http://discussions.nokia....rtphones&message.id=35872

Misschien heb er iets aan...

edit : extra regels verwijderd

[ Voor 41% gewijzigd door dafmay op 06-06-2008 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Mijn mobiel (8gb) opgehaald bij primafoon heeft firmware: v20.0.018
28-02-08
rm-320
nokia n95(82.01)

In de winkel zeiden ze overgins dat die simlocked was, maar mijn t-mobile kaart past er gewoon in, dus tot 15juli kan ik daarmee gewoon bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
dafmay schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 21:19:
[...]

:) Welkom terug. Ik heb even een Google gedaan op "N95 search contacts" en dit is het 1e resultaat :

http://discussions.nokia....rtphones&message.id=35872

Misschien heb er iets aan...

edit : extra regels verwijderd
Heb het doorgelezen. Zitten dus met hetzelfde probleem. Maar dat is dus een feature van nokia, hij zoekt ook meteen die letter in de achternamen. Met als gevolg dat als ik b.v. willem moet hebben "w" ik eerst 10 namen naar beneden moet scrollen omdat ik allemaal namen krijg waarvan de achternaam met de w begint. Je kunt je contact aleen opslaan in het vakje lastname , maar dan moet hij ook aan elkaar staan. Dat ziet er dus ook niet uit "bertdevries" zeker niet als je gaat synce met outlook. Toets je "bert de vries" aleen in last name , dan komt hij gewoon nog te voorschijn al je op "d" of "v"zoekt. Erg stug! Natuurlijk kun je gewoon een 2e letter invoeren "wi" voor willem en dan ben je er ook. Maar zo zat dat op mijn oude nokia dus niet, zal wel een kwestie van wennen worden.

Ben in iedergeval niet bang dat ik een naam niet kan vinden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Laatst online: 11-09 21:43
xahmol schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:35:
[...]

Ik kan inmiddels uit eigen ervaring dat unbranden voor je garantie echt veilig is.

Mijn unbranded N95 was kapot (display deed niets meer), opgestuurd naar Vodafone voor reparatie. Zojuist mijn N95 weer terug gekregen: alles werkt weer, geen kosten, niets gezegd over het unbranden en sterker nog: ze hebben hem bij Vodafone gereflashed en guess what: Vodafone zelf zet er gewoon unbranded firmware op bij reparatie. Heb nu gewoon van hen de meest recente unbranded firmware er weer op gekregen.
Inderdaad. Mijn telefooncode is door gsm.nl veranderd van een UK naar een EURO code en daarna dus aan mij verkocht. Ik heb Nokia hierover gebeld en ze zeiden dat het niet netjes was van gsm.nl, maar verder geen enkel gevolg had voor de garantie. Het is pas een probleem als je telefoons uit Asia gaat importeren en de code gaat veranderen naar een europese, aangezien het prijsverschil tussen asia en europa enorm is. Maar switchen tussen europese codes was geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earthquake
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-12-2023
shameblaster schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:18:
Net terug van de Primafoon telefoon is binnen.
1e reactie: Wat een ding.

Ben nu aan het rommellen ermee en tot nu toe nog geen problemen ondervonden, kzal hier binnenkort mijn ervaringen delen.

[edit[

Dat ligt aan je firmware versie. Mijn VF werd met 14.5 uitgeleverd terwijl 20.x actueel was.

Stop de kleiduivenmoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Little_captain schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 18:53:
[...]

arg mazzel heb jij, ik zit nu al 1 week te wachten op mijn n95 :X (krijg steeds mailtjes dat phonehouse mijn bestelling nog niet compleet heeft )
Heb jij direct via T-mobile of via phonehouse oid?
Ik heb hem via GSMWEB (abbo van t-mobile), op de phone zit ook geen simlock.
Zelfs TomTom direct geinstalleerd en ook direct werken, ik was helemaal verbaasd, zoveel gelezen over problemen.

Het is een heel mooi toestel, maar er zit zoveel op het zal nog wel even duren voor ik alles onder de knie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-08 20:03
ik heb een n95 8gb in combo met een hi abbo besteld, en me eerste indruk is dat alles een beetje onoverzichtelijk is.
ben gewend aan uiq3 dat op me w950 stond, ben geneigd om de hele tijd op het scherm te drukken haha.
hoop dat hij in het dagelijks gebruik net zo fijn is als me w950 was, anders ga ik me n95 omruilen voor een w960.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi All,

Me vader is gister naar de T-mobile winkel gegaan om een N95 aan te schaffen icm een T-mobile abbo.
hij wilt later graag TomTom erop zetten, ik heb ook een N95 en daarop heb ik TT draaien icm de interne GPS.

Nou komt het probleem, de medewerker van de T-mobile winkel heeft dus tegen mijn vader gezegd dat TT niet meer zou werken met de N95 doordat er nu op de N95 een beveiliging zit waarop TT niet meer zou werken :? dit omdat T-mobile een afspraak met TT zou hebben gemaakt :?

Ik hoor dit dus voor het eerst en heb er ook niks over kunnen terug vinden.
Weten jullie of dit waar is? of zou de medewerker bij de T-mobile winkel niet weten waar die over aan het praten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik heb de go-ahead gekregen van de mods om de volgende link te plaatsen. Met deze handleiding kun je zelf direkt op je telefoon apps signen, zonder certificaat, en 20 jaar geldig! Het werkt perfect. Ik gebruik het al een paar weken. Het zal bij sommige gebruikers al wel bekend zijn, maar voor diegenen die er nog niet vanaf weten.

Sorry, deze link moet even weg. Waarschijnlijk een communicatie-foutje. Ik heb je een DM verzonden

Een tip : volg de handleiding stap voor stap !

[ Voor 24% gewijzigd door Ginz op 07-06-2008 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twanjo schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 21:56:
[...]

Heb het doorgelezen. Zitten dus met hetzelfde probleem. Maar dat is dus een feature van nokia, hij zoekt ook meteen die letter in de achternamen. Met als gevolg dat als ik b.v. willem moet hebben "w" ik eerst 10 namen naar beneden moet scrollen omdat ik allemaal namen krijg waarvan de achternaam met de w begint. Je kunt je contact aleen opslaan in het vakje lastname , maar dan moet hij ook aan elkaar staan. Dat ziet er dus ook niet uit "bertdevries" zeker niet als je gaat synce met outlook. Toets je "bert de vries" aleen in last name , dan komt hij gewoon nog te voorschijn al je op "d" of "v"zoekt. Erg stug! Natuurlijk kun je gewoon een 2e letter invoeren "wi" voor willem en dan ben je er ook. Maar zo zat dat op mijn oude nokia dus niet, zal wel een kwestie van wennen worden.

Ben in iedergeval niet bang dat ik een naam niet kan vinden 8)
Waarom spreek je de naam van je contactpersoon niet in door de rechter softkey ingedrukt te houden... Hoef je niet te zoekn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 17:53:
Misschien een stomme vraag, ben al een poosje het boekje kwijt van mijn n95.
Maar is het mogelijk om de invoertaal te wijzigen ergens anders dan in het menu dat je krijgt na eerst een nieuwe sms maken te starten?
Ik zit best vaak op een engelstalige site, en ik kan nergens een optie voor invoertaal wijzigen vinden.
He he, bijna een jaar later.
Als je dus een tekst veld selecteert en twee keer vlug op de pencil button drukt krijg je een menu te zien.
En welke optie staat daar onderin, juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
dafmay schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 14:05:
Ik heb de go-ahead gekregen van de mods om de volgende link te plaatsen. Met deze handleiding kun je zelf direkt op je telefoon apps signen, zonder certificaat, en 20 jaar geldig! Het werkt perfect. Ik gebruik het al een paar weken. Het zal bij sommige gebruikers al wel bekend zijn, maar voor diegenen die er nog niet vanaf weten.

De mods weten ook niet meer wat wel en niet kan, igg wijst de link naar een site die bol staat van de warez, beetje vreemd vind ik dit. Het is trouwens ook illegaal om op deze manier te signen.

[ Voor 14% gewijzigd door een moderator op 07-06-2008 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Barfman schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 15:25:
[...]

De mods weten ook niet meer wat wel en niet kan, igg wijst de link naar een site die bol staat van de warez, beetje vreemd vind ik dit. Het is trouwens ook illegaal om op deze manier te signen.
Ach wat maakt ut uit, op nieuws: Hackers maken interne gps van N95 toegankelijk voor Tomtom zetten ze dit, en er nu over TT praten in dit topic mag niet :w
En met signen is het eigenlijk het zelfde duisteren vehaal.
Nu heeft dat hele signen mijn interesse niet gehad (ook nooit in verdiept)

Nou mij bevallen de 2x N95-2 heel goed ! navigatie (garmin) internet (PIT) Mp3 luisteren en gewone radio. Vind het alleen erg jammer dat beeld bellen, nog erg duur is, en niet overal kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Hey, als ik met mijn n95 8gb naar youtube of dumpert.nl gaat kan ik de filmpjes niet bekijken.

Op youtube start die Realplayer op waarna de verbinding timed out gaat ( via wifi)

Op dumpert.nl zie ik de filmpjes niet eens staan.

Ik heb nu wel een proggie opgehaald ( mobitubia) waarmee ik wel youtube filmpjes af kan spelen.

Erg vreemd dat het via youtube.com niet kan en mobile youtube.

Wat een erg mooie functie aan deze telefoon is, is de Tv out, gister fullscreen NES games op tv zitten spelen via mn n95 8gb, ook youtube filmpjes fullscreen op tv.

Wat een mogelijkheden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

hetnet schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 15:44:
[...]

Ach wat maakt ut uit, op nieuws: Hackers maken interne gps van N95 toegankelijk voor Tomtom zetten ze dit, en er nu over TT praten in dit topic mag niet :w
Leest alvorens gij blaat
Als jij mij kan adviseren hierover, staan we daar altijd voor open.

Daarnaast; door een communicatiefoutje heeft dafmay begrepen dat hij de link naar de site mocht posten, maar ik bedoelde dat hij de link naar de applicatie mocht posten.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
dafmay schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 14:05:

Mijn excuses, was inderdaad een communicatiefoutje. De link naar de software is :

http://rapidshare.com/fil...akkarious_signer.zip.html

Installeer de software, sluit N95 middels usb-kabel aan (Nokia PC Suite moet al zijn geinstalleerd), en start de app op. De app leidt je door de stappen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 19:59
Ik heb net sinds vorige week een T-Mobile branded N95 met firmware versie 14.x. Daar wil ik graag vanaf. Ik heb de T-Mobile product code al gewijzigd naar Euro2, maar het updaten wil maar niet lukken. NSU geeft wel keurig aan dat 21.x beschikbaar is ipv 14.x. Als ik vervolgens ga updaten verschijnt er het Nokia logo op het scherm van de N95, dat duurt ff en vervolgens reboot de telefoon en begint NSU te roepen dat de verbinding met de telelefoon is verbroken :?
Ik heb al de hele dag rond zitten zoeken op internet, maar nog steeds geen oplossing voor mijn probleem gevonden.
Dingen die ik oa heb geprobeerd:

- NSU op een ander systeem geprobeerd.. zelfde probleem. Het lijkt dus aan het toestel te liggen.
- harde reset van de telefoon
- firewall en virusscanner uitgeschakeld
- geheugenkaart uit het toestel verwijderd

Ik ben helaas nog geen steek verder, terwijl ik overal lees dat het prima moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
*weg*

Dit is niet de bedoeling

[ Voor 83% gewijzigd door pven op 07-06-2008 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hetnet schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 15:44:
[...]

Nou mij bevallen de 2x N95-2 heel goed ! navigatie (garmin) internet (PIT) Mp3 luisteren en gewone radio. Vind het alleen erg jammer dat beeld bellen, nog erg duur is, en niet overal kan.
pven schreef op zondag 18 mei 2008 @ 17:31:
We staan toe dat er gediscussieerd wordt over de TomTom-hack. Hierbij wel de opmerking dat we GEEN links naar de TomTom-software willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

shameblaster schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 15:49:
Hey, als ik met mijn n95 8gb naar youtube of dumpert.nl gaat kan ik de filmpjes niet bekijken.
heb je de laatste firmware?
Wat een erg mooie functie aan deze telefoon is, is de Tv out, gister fullscreen NES games op tv zitten spelen via mn n95 8gb, ook youtube filmpjes fullscreen op tv.
Ik dacht dat Youtube het niet deed bij jou?

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kywr
  • Niet online
Kort vraagje: Als ik mijn N95 in de PC plug, en kies voor data transfer, kan ik bestanden uitwisselen.

Hoe zet ik data transfer dan weer uit? want als ik m'n mobiel er gewoon uitplug geeft hij aan dat ik eerst data transfer had moeten uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:44
je moet eerst in de tray icons naar de klok de hardware veilig verwijderen kiezen, dan zegt telefoon dat de kabel verwijderd kan worden, dan kan je hem er zonder problemen uithalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 13:25
Zelfde probleem als meem.

Heb m op alle mogelijke manieren softwarematig losgekoppeld (incl. hardware veilig verwijderen) en als ik dan mn usb kabel eruit trek geeft het toestel (N95 8GB) aan dat ik eerst transfer uit had moeten zetten en er misschien data verloren zou zijn gegaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Furrr op 08-06-2008 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 14:47:
[...]

He he, bijna een jaar later.
Als je dus een tekst veld selecteert en twee keer vlug op de pencil button drukt krijg je een menu te zien.
En welke optie staat daar onderin, juist.
En daar heb je een jaar over gedaan? :D

Just kidding. Be happy, de mijne is een jaar oud en ik heb nog NOOIT een probleem met m'n N95-1 gehad. Ik begrijp eigenlijk niet waarom anderen dat wel hebben. Is in mijn opinie eigen schuld in de vorm van rotzooi installeren op de foon en het oneigenlijk houden van toestel in de broekzak (ojoi, hij is stuk, ik heb echt niks gedaan! :r )

Ik heb nog nooit eigenlijk een vraag over dit toestel gehad. Ben ik soms achterlijk of doe ik soms mijn huiswerk prima (niet dat ik dat nodig had over dit toestel overigens). :?

Anyway, happy upkrikking met je post uit 2007! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meem schreef op zondag 08 juni 2008 @ 15:45:
Kort vraagje: Als ik mijn N95 in de PC plug, en kies voor data transfer, kan ik bestanden uitwisselen.

Hoe zet ik data transfer dan weer uit? want als ik m'n mobiel er gewoon uitplug geeft hij aan dat ik eerst data transfer had moeten uitzetten.
Niet. Als de dataoverdracht klaar is gewoon de kabel eruit halen. Let aub (bijna) nooit op die melding, het slaat nergens op. Tenzij je uiteraard nog niet klaar was met de data-overdracht. Ga aub niet "veilig" kloten met Hardware veilig verwijderen in XP oid, is nergens voor nodig. Data-overdracht klaar? Kabel eruit en toedelokie met die melding. Wees zeker van jezelf, niet van de OS-en die je bestormen met bullshit, dat is slechts een disclamaimer zodat jij die bedrijven niet kan aanklagen als er iets misgaat. ;)

edit: Oké, voor de moraalridders: Ik denk dat ik dit nu zo'n 5.000x gedaan heb met m'n N95 en ik ben nog nooit data verloren. Omdat ik wist wat ik deed. Zoiets ongeveer. :P

Scheiße! helemaal niet tripple-quote one post ontopic geweest! Sorry!

Vraag:
Hoe zorg ik ervoor dat ik een probleem krijg met mijn N95-1 (ja, een N95 8GB kopen, die mop ken ik nou wel zolangzamerhand), want ik ben het echt zat dat er nooit een probleem is! Stomme, stomme telefoon! :(

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2008 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

via hardware veilig verwijderen,, dan krijg je deze melding niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 16:43:
[...]

Niet. Als de dataoverdracht klaar is gewoon de kabel eruit halen. Let aub (bijna) nooit op die melding, het slaat nergens op. Tenzij je uiteraard nog niet klaar was met de data-overdracht. Ga aub niet "veilig" kloten met Hardware veilig verwijderen in XP oid, is nergens voor nodig. Data-overdracht klaar? Kabel eruit en toedelokie met die melding. Wees zeker van jezelf, niet van de OS-en die je bestormen met bullshit, dat is slechts een disclamaimer zodat jij die bedrijven niet kan aanklagen als er iets misgaat. ;)

edit: Oké, voor de moraalridders: Ik denk dat ik dit nu zo'n 5.000x gedaan heb met m'n N95 en ik ben nog nooit data verloren. Omdat ik wist wat ik deed. Zoiets ongeveer. :P

Scheiße! helemaal niet tripple-quote one post ontopic geweest! Sorry!

Vraag:
Hoe zorg ik ervoor dat ik een probleem krijg met mijn N95-1 (ja, een N95 8GB kopen, die mop ken ik nou wel zolangzamerhand), want ik ben het echt zat dat er nooit een probleem is! Stomme, stomme telefoon! :(
Kom jij aandacht te kort ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Barfman schreef op zondag 08 juni 2008 @ 17:16:
[...]

Kom jij aandacht te kort ofzo :?
Klinkt eerder alsof ALepH een biertje teveel op heeft en met z'n bakkes vol in de zon zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu goosync op m'n N95-1 om mijn Google agenda te syncen met mijn ingebouwde agenda op de n95.. Nu moet ik dit telkens handmatig doen.

Weet iemand een oplossing om dit automatisch (met interval) te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je inplaats van op naam zoeken, op nummer zoeken op de N95-2? Is hier een applicatie voor? Dus dat je de nummer intikt en zo de naam vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op zondag 08 juni 2008 @ 17:18:
[...]

Klinkt eerder alsof ALepH een biertje teveel op heeft en met z'n bakkes vol in de zon zit :P
Daar komt het wel op neer. Maar eerlijk gezegd, wat is er zo extreem vreemd aan dat ik nog nooit een probleem heb gehad met een mobieltje :?

Wederom hulde aan Nokia voor de N95-1 Supertoestel waar ik elke dag super veel plezier aan beleef! In rechterbroekzak, met Crystalcase Deluxe en géén andere dingen in broekzak. En oja, altijd display richting mijn eigen zak. Zo heb je altijd een zachte botsing. De camshutter behoed je voor een openlensbotsing. Tip van de week voor beide supertoestellen, op eentje meer van toepassing dan op de andere. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 19:19:
[...]

Daar komt het wel op neer. Maar eerlijk gezegd, wat is er zo extreem vreemd aan dat ik nog nooit een probleem heb gehad met een mobieltje :?
Helemaal niets. Geldt namelijk voor mij ook.
Wederom hulde aan Nokia voor de N95-1 Supertoestel waar ik elke dag super veel plezier aan beleef! In rechterbroekzak, met Crystalcase Deluxe en géén andere dingen in broekzak. En oja, altijd display richting mijn eigen zak. Zo heb je altijd een zachte botsing. De camshutter behoed je voor een openlensbotsing. Tip van de week voor beide supertoestellen, op eentje meer van toepassing dan op de andere. ;)
Ik ben iemand die nog nooit eerder langer dan een half jaar met een toestel heeft gedaan (25+ mobieltjes), en de N95 nu een jaar heeft. Dat zegt voldoende dacht ik _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg*

[ Voor 144% gewijzigd door pven op 08-06-2008 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Eastside schreef op zondag 08 juni 2008 @ 12:47:
[...]

heb je de laatste firmware?

[...]

Ik dacht dat Youtube het niet deed bij jou?
Jawel via Mobitubia dit is een extern proggie.

Via de browser werkt het niet..

Hoelang duurt bij jullie overgens de GPS verbinding?
Vandaag een stuk wezen rijden maar na 8minuten had ik eindelijk verbinding ( a-gps staan aan )

mn vader heeft een n82 en die had binnen de minuut verbinding?

[edit]
Ik zal is naar de Firmware kijken

edit

Firmware is up 2 date ( nieuwste ) Wanneer ik via de browser naar youtube ga, start die real player op waarna de connectie timed out raakt.

[ Voor 16% gewijzigd door shameblaster op 08-06-2008 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shameblaster schreef op zondag 08 juni 2008 @ 20:01:
[...]

Jawel via Mobitubia dit is een extern proggie.

Via de browser werkt het niet..

Hoelang duurt bij jullie overgens de GPS verbinding?
Vandaag een stuk wezen rijden maar na 8minuten had ik eindelijk verbinding ( a-gps staan aan )

mn vader heeft een n82 en die had binnen de minuut verbinding?

[edit]
Ik zal is naar de Firmware kijken
A-gps aanzetten alleen is niet voldoende, je moet ook een correcte accesspoint instellen en dat staat standaard niet altijd goed..

met A-GPS moet je binnen de 30sec een fix hebben(op GPS..op A-GPS alleen heb ik al na een sec of 5 een ruwe schatting...scheelt ongeveer 50 a 100m)

deze resultaten heb ik binnen, met de gordijnen dicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 20:13:
[...]

A-gps aanzetten alleen is niet voldoende, je moet ook een correcte accesspoint instellen en dat staat standaard niet altijd goed..

met A-GPS moet je binnen de 30sec een fix hebben(op GPS..op A-GPS alleen heb ik al na een sec of 5 een ruwe schatting...scheelt ongeveer 50 a 100m)

deze resultaten heb ik binnen, met de gordijnen dicht :)
Hoe achterhaal je het correcte accespoint? Dit is standaard ingesteld.

Pagina: 1 ... 19 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De laatste tijd worden er veel vragen in dit topic gedumpt zonder enige vorm van eigen inzet. Gelieve eerst te zoeken, ook in deel 8, en daarna pas je vraag te stellen. Vermeld bij je vraag meteen wat je hebt onderzocht en geprobeerd en waarom het niet lijkt te werken.