Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231635

Topicstarter
Vanaf volgende maand (April 2008) komt de nieuwe telefoon van Samsung uit. De SGH-U900.
Deze telefoon wordt de allereerste telefoon van Samsung met een dubbel display op het Toestel.

Op de Mobile World Congress 2008 toonden vele mobiele telefoon fabrikanten hun nieuwe line-up telefoons, zo ook het innovatieve bedrijf Samsung. De populaire Ultra Edition serie is uitgebreid met de Samsung Soul U900 mobiele telefoon. De U900 Soul staat aan de top van het Samsung mobiele telefoon assortiment en biedt een combinatie van vakmanschap, schoonheid en de nieuwste technieken. De introductie van de Samsung Soul zal ondersteund worden door een wereldwijde advertentie campagne en zal in Europa verkrijgbaar zijn vanaf April.

Samsung Soul mobiele telefoon Design & Functie
Afbeeldingslocatie: http://www.letsgomobile.org/images/news/samsung/samsung-u900-soul.jpg
Soul staat voor ‘The Spirit Of Ultra'. Design en Functies zijn perfect in balans. Samsung Soul is een lichtgewicht mobieltje met razendsnelle HSDPA-verbinding. Hoewel de Samsung Soul slechts 12,9 mm dun is, beschikt de Samsung Soul telefoon over een 5 megapixel digitale camera met geavanceerde fotofuncties zoals power LED, gezichtsherkenning, beeld-stabilisator en Wide Dynamic Range (WDR).
Afbeeldingslocatie: http://www.letsgomobile.org/images/news/samsung/samsung-u900.jpg

Samsung Soul Mobiel & Multifunctioneel
De Samsung Soul is de uiteindelijke essentie van mobiel; een slank, lichtgewicht en stijlvol product met alle essentiële functies in één enkel apparaat. De U900 Soul mobiele telefoon biedt alles waar de consument om vraagt; een multifunctioneel en draagbaar apparaat.
Afbeeldingslocatie: http://www.letsgomobile.org/images/news/samsung/u900-soul.jpg

Samsung Soul U900 Internet & Muziek
Om snel te internetten en te downloaden heeft de Samsung Soul een 7.2 Mbps High Speed Downlink Packet Access (HSDPA)-verbinding. Extra muziekfuncties zijn music library navigation, ICEpower digitale versterkertechnologie van Bang & Olufsen en een 3.5 inch headset-adapter.
Afbeeldingslocatie: http://www.letsgomobile.org/images/news/samsung/u900.jpg

Samsung U900 Soul Menunavigatie
De menunavigatie van de Samsung Soul is simpel en intuïtief dankzij de Magic Window van DaCP. De functies onder de toetsen passen zich automatisch aan op wat de gebruiker op dat moment aan het doen is.
Afbeeldingslocatie: http://www.letsgomobile.org/images/news/samsung/samsung-soul-telefoon.jpg

Samsung Soul telefoon specificaties
• GSM netwerk : EDGE, GPRS, GSM, HSDPA (3G)
• Netwerk frequentie : 900, 1800, 1900
• Hoofddisplay : Kleuren TFT
• Kleuren scherm : 16.000.000 kleuren
• Opslagmedium : MicroSD
• Digitale Camera : 5 Megapixels
• Flitser : Ja
• Bluetooth : v2.0 with A2DP
• Afmetingen : 105x49.5x12.9mm.

Samsung SGH-U900 Soul Adviesprijs
De adviesprijs voor de SGH-U900 Soul zal liggen tussen de € 400-450.

PS: deze telefoon is exclusief de vrouw op de laatste afbeelding, deze is er niet bij te kopen als accessoire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Anoniem: 231635 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 10:18:

Deze telefoon wordt de allereerste telefoon van Samsung met een dubbel display op het Toestel.
Samsung E950 heeft dit ook al :) . Verder vind ik het jammer dat samsung doorgaat met die touch toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06 09:47
zeer mooie telefoon, ben enorm geinteresseerd erin, echter kan ik nergens vinden wat de maximale geheugen capaciteit zal zijn qua (micro) sd kaartjes.

Voor uitgebreidere informatie/specs over de samsung Soul
http://www.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=2605
http://www.gsmhelpdesk.nl/specs.php?id=2334

Voor problemen met slider van Soul klik hier

Meer informatie over prijzen klik hier

Persoonlijk vind ik het wel een misser dat er niet standaard 3,5mm audio jackplug aanwezig is.
Zo ben je altijd aangewezen op een eventuele zwakke schakel tussen headset en telefoon.

Offtopic
Ik weet er bestaan bluetooth headsets, echter behalen de stereo varianten niet vaak een actieve duur van 9 uur. aangezien ik deze wel maak op mijn werk, ben ik dus nog steeds aangewezen op de 3.5mm jackplug.
Zijn tevens de bluetoothheadsets kwalitatief gelijkwaardig aan die van shure?

[ Voor 57% gewijzigd door aliberto op 03-04-2008 17:14 ]

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256068

Ben ik dan de enige die hem best lelijk vindt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Laatst online: 10-06 09:47
Anoniem: 256068 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:59:
Ben ik dan de enige die hem best lelijk vindt ?
smaken verschillen gelukkig, zou makkelijk zijn voor een fabrikant als iedereen maar 1 model mooi zou vinden.

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05 13:35

westergas

rikkie_pc

Altijd als ik iets *probeer* te doen met een Samsung met touchscreen navigatie loopt het op niets uit. Ik ga willekeurig mensen bellen en dat soort dingen. Véél te gevoelig.

Ik ga ervanuit dat Samsung dit probleem heeft opgelost?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat voor type webbrowser gebruikt de U900?
Op de specs pagina lees ik het volgende: WAP 2.0/xHTML, HTML, RSS feeds

Ik heb versie 4.0.0.27 van WinWap gedownload om te checken hoe bepaalde websites eruit zien in een WAP-browser. Met name www.google.com/calendar is erg belangrijk voor me. Maar bij het inloggen op Google/calendar krijg ik de foutmelding: 'Your browser's cookie functionality is turned off. Please turn it on.' Echter is de optie 'Enable HTTP cookie handling' al ingeschakeld en moet ik concluderen dat het niet werkt. Maar is dit nu representatief geweest voor het webbrowsen met de U900?

[ Voor 6% gewijzigd door JJ Le Funk op 04-04-2008 22:25 ]

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231635

Topicstarter
Toestel ligt inmiddels al in de winkel? of weet iemand de precieze datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183377

w3sTErGaS schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:17:
Altijd als ik iets *probeer* te doen met een Samsung met touchscreen navigatie loopt het op niets uit. Ik ga willekeurig mensen bellen en dat soort dingen. Véél te gevoelig.

Ik ga ervanuit dat Samsung dit probleem heeft opgelost?
Er zijn 3 gevoeligheids standen, dus vast wel een die je bevalt.
MrJayMan schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 22:21:
Wat voor type webbrowser gebruikt de U900?
NetFront 3.4, zie ook de review link hieronder.
Anoniem: 231635 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 09:56:
Toestel ligt inmiddels al in de winkel? of weet iemand de precieze datum?
Wordt in de winkel waar ik werk verwacht in week 17...

Review: http://www.gsmarena.com/samsung_u900_soul-review-229.php

Kan zelf alleen niet vinden of de toetsen rondom het navigatieschermpje ook touch zijn of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
waarom behoord deze telefoon in een: 'Domme' telefoons kunnen ook heel veel. Bespreek het hier. ..........

zo domme toestel vind ik het niet met 5MP camera.

GOT vergelijk u900 met een nokia 1110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 01-03 22:15
icegodd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 20:28:
waarom behoord deze telefoon in een: 'Domme' telefoons kunnen ook heel veel. Bespreek het hier. ..........

zo domme toestel vind ik het niet met 5MP camera.

GOT vergelijk u900 met een nokia 1110
Zulke dingen mag je hier ventileren: GSM's Feedback Topic Met dom bedoelen we minder slim dan een smartphone aangezien je daar echt applicaties etc op kan draaien. Het gaat dus niet alleen om het specs plaatje :)

Nu weer terug naar de U900 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
Anoniem: 183377 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 11:30:
[...]
NetFront 3.4, zie ook de review link hieronder.
dank voor de info.

Ik heb versie 3.5 van de NetFront browser op een HP HX4700 PDA met Windows Mobile 5 geïnstalleerd om zodoende de werking van google/calendar op de U900 te achterhalen.

Inloggen en raadplegen van de verschillende kalenders werkt probleemloos. De zoom-feature van NetFront werkt erg prettig: ondanks dat de schermresolutie te laag is voor de pagina heb je toch aardig overzicht.
Wat echter niet lukt is een agenda-item toevoegen. Na klikken op een vrije cel in een kalender wordt wel het dialoogvenster 'Create new event' getoond waar je de titel e.d. kan invullen maar de knop 'create event' is niet klikbaar. En de link 'edit event details' reageert evenmin. Om van het dialoogvenster af te komen moet je de pagina opnieuw laden vanaf de adresbalk. Deze handeling kost vrij veel tijd (ongeveer 20 seconden).
De link 'create event' onder het Google-logo doet alleen de pagina verversen maar toont geen dialoogvenster.
De 'quick add' feature lijkt te werken maar maakt uiteindelijk het ingevoerde agenda-item niet aan.

Hotmail ook geprobeerd:
inloggen probleemloos. Moest wel op akkoord klikken voor het gebruik van Java voor deze site.
mailtje naar mezelf getikt en op de send knop gedrukt. Mailtje is 2x aangekomen. De kalender in hotmail werkt goed. Wel zijn de knoppen erg miniatuur van bijvoorbeeld de dag van de maand. Zelfs met een pennetje klik je al snel mis.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:42
ik vind dit wel echt een hele toffe telefoon. volgens mij hebben nog niet veel mensen m :)
ik ga eens proberen of ik deze bij t-mobile kan ritselen met een lage abo verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
volgens mij komt hij deze week uit. :) :)
2cal.nl kan het binnen 5 dagen leveren. wel duur maarja. 5MP }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:26

jelle.

Product Owner
Geloof dat de levering weer wat vertraging op heeft gelopen, morgen kunnen alle Primafoons er een paar (4-5 stuks) verkopen. Volgende week begint de normale voorraad uit te stromen en begint de mediacampagne van Samsung ook (o.a. met de tv-spot vanaf week 18).

Heb het ding vandaag in mijn handen gehad, best leuk. Interface heeft weer een metamorfose gehad, je kunt drie verschillende interfaces instellen en ook je eigen maken (denk via de pc). Hij komt trouwens ook met een bluetooth headset, weet niet of dat bij alle resellers is maar in ieder geval bij KPN ;)

Hoop alleen dat dit toestel wel een fatsoenlijke batterijduur heeft... in tegenstelling tot U600/U700, want dat is en blijft een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jelle. schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 00:13:
Hij komt trouwens ook met een bluetooth headset, weet niet of dat bij alle resellers is maar in ieder geval bij KPN ;)
Gesimlocked toestel denk ik, net als die aanbieding van de (KPN) U700 + BT headset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Anoniem: 183377 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 00:48:
[...]
Gesimlocked toestel denk ik, net als die aanbieding van de (KPN) U700 + BT headset?
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Spike_1981
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-06-2022
Ik zie dat hij bij www.Algebeld.nl op voorraad is. Ze bieden het NL model want ze bieden namelijk het zogenaamde diamond pack aan. Dit is uniek in NL en eigenlijk om export vanuit het buitenland tegen te gaan. Heb ze net gebeld, en ze hebben er genoeg liggen waardoor er vandaag ook verstuurd kan worden.

http://www.algebeld.nl/gsm/samsung/u900-soul/platinum.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Inderdaad, die Diamond Pack (voor de Nederlandse retail) bevat dus de bluetooth headset en een voucher waarmee je kans maakt op een of ander diamant t.w.v. €5.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-05 11:06
Zo'n speciaal ding vind ik het helemaal niet. De LG KF600 is veel interactiever qua interface. Als je toch kijkt naar een dual scherm. Daarnaast is het weer niks nieuws bij Samsung. Zoals gewoonlijk vinden ze daar honderd keer het wiel opnieuw uit. Gewoon een zooi specs die ze al hadden en dan weer in een 'nieuw' jasje stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb er vandaag mee kunnen spelen in de winkel, en ik vind dat ze toch een behoorlijke misser hebben gemaakt door de knoppen rondom het touchschermpje niet ook touchgevoelig te maken zoals bij de E950. Ik zat gewoon constant op de knoppen te tikken omdat dat touch lekker werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 21:40

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb een paar foto's gemaakt met de U900 en deze op mijn Flickr pagina gezet:

Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5

Dit zat er trouwens in die actie verpakking:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2272/2442445041_a99db69239.jpg?v=0

een WEP350 headset, een laad cradle voor de headset en een "Exclusieve Moneyclip"

[ Voor 26% gewijzigd door robertwebbe op 26-04-2008 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Goeie foto's joh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138906

Momenteel een U700 in bezit waarbij mijn contract over een aantal maanden afloopt.
Echter zie ik nu op de markt nog geen goede opvolgers, mijn U700 heb ik altijd irritant gevonden gelukkig had ik een jaarcontract afgesloten. Deze ziet er wederom weer gevoelig uit, want de U700 was dit ik denk dat ik deze maar aan mij voorbij laat gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138906 schreef op zondag 27 april 2008 @ 12:17:
Momenteel een U700 in bezit waarbij mijn contract over een aantal maanden afloopt.
Echter zie ik nu op de markt nog geen goede opvolgers, mijn U700 heb ik altijd irritant gevonden gelukkig had ik een jaarcontract afgesloten. Deze ziet er wederom weer gevoelig uit, want de U700 was dit ik denk dat ik deze maar aan mij voorbij laat gaan.
Ik zou hem, als je de mogelijkheid hebt, toch even in de winkel gaan bekijken. Hij voelt namelijk flink wat steviger aan dan de U700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
  • Laatst online: 23-04 20:42
ik zie dat je je pics het geupped met shozu, maar die is niet beschikbaar voor de u900... hoe heb je het dan gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
Fubaruba schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:17:
ik zie dat je je pics het geupped met shozu, maar die is niet beschikbaar voor de u900... hoe heb je het dan gedaan?
heb net ff getest. shozu zit ingebouwd in de toestel _/-\o_ .

[ Voor 6% gewijzigd door icegodd op 30-04-2008 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89916

Afgelopen zondag mijn U900 Soul bij de T-Mobile shop opgehaald met 1-jarige verlenging, tegen een leuk prijsje. M'n vriendin wilde er meteen ook één, dus we hebben er hier nu 2 thuis liggen.

Leuk toestel, touchnavigatie werkt lekker, foto's zijn best goede kwaliteit.

Heb er alleen een probleempje mee, wanneer ik de 5MP foto's vanaf de geheugenkaart bekijk / benader via bluetooth, vervormen ze en krijg ik rare strepen of blauwe vlakken, of kan ik ze soms niet eens openen. Ligt echt aan het ophalen van de geheugenkaart, aangezien ze er wel goed opstaan, alleen het uitlezen gaat niet goed. Vlakken verschillen ook telkens als ik dezelfde foto oproep. Bij m'n vriendin gaat dit wel goed, ook met mijn kaartje. Als ik haar kaartje in mijn U900 stop heb ik 'tzelfde probleem, dus 't kaartje kan het niet wezen.

Is er nog iemand met dit probleem? Ben wel blij dat ik 'm niet via een webshop heb besteld, lastig doen met opsturen enzo.. Beter ff bij de T-mobile shop langs als ie weer open is na al dat koninginnedag-gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Fubaruba schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:17:
Meer mensen hebben het probleem dat ze deze geweldige toepassing niet geïnstalleerd krijgen. Voor de BelCompany verkopers heb ik het volgende uitgebreide stappenplan beschreven. Ik denk dat als je een beetje tweakert bent dat het je hier zeker mee gaat lukken, anders kun je natuurlijk altijd nog langs een winkel gaan, daar willen ze je het wel voor je doen.

1) Ga in het menu naar de Browser en druk op Kies
2) Ga naar URL ingeven
3) Vul hier in http://www.hyves.nl
4) Zet ook direct het vinkje bij Aan favorieten toevoegen en geef als Titel Hyves
5) Druk op Ga naar

Het toestel zal nu de Hyves pagina openen via een mobiele internetverbinding.

6) Kies [1] Login
7) Ga met het pijltje naar beneden naar het veld Gebruikersnaam, druk op OK en vraag de gebruiker om zijn of haar Hyves gebruikersnaam in te toetsen
8 ) Ga met het pijltje naar beneden naar het veld Wachtwoord, druk op OK en vraag de gebruiker om zijn of haar wachtwoord in te toetsen (let hierbij goed op hoofdletters en cijfers)
9) Ga met het pijltje naar beneden naar de knop ok en druk op OK
10) Ga in de volgende pagina naar de regel download nu de vcard en druk op OK

Op het display verschijnen nu de Hyves gegevens van de gebruiker.

11) Druk op Opties
12) Kies 2 Opslaan in telefoonlijst en druk op OK
13) Druk op de Verbreek de verbinding toets (dezelfde als de AAN/UIT toets) waardoor je weer in het hoofdmenu terrecht komt

14) Druk op Menu
15) Ga naar Telefoonlijst en druk op Kies
16) Als het goed is, staat Hyves nu geselecteerd (anders moet er even naar toe gaan met het pijltje omlaag)
17) Druk op Opties
18) Kies Tonen en druk op Kies

Onder de regel Hyves staat het Hyves e-mailadres van de gebruiker, schrijf deze op
Voorbeeld: robertwebbey1@blog.hyves.nl

19) Druk op 2x op Terug om weer in het hoofdmenu te komen
20) Ga naar Instellingen en druk op Kies
21) Ga naar 7 Toepassingen en druk op Kies
22) Ga naar 1 MobileBlog-instellingen en druk op Kies
23) Kies 1 ShoZu activeren en druk op Kies
24) Selecteer Aan en druk op Kies
25) Bevestig de vraag "Om te uploaden moet u een ShoZu-account activeren. ShoZu nu activeren?" met Ja
26) Vraag de gebruiker of hij of zij al een ShoZu account heeft. Indien dat het geval is, kies je Ja anders Nee
27) In het geval dat de gebruiker al een ShoZu account heeft; vul de gebruikersnaam en het wachtwoord in
28) Druk op Accepteren om de gebruikersovereenkomst van ShoZu te accepteren.

Het toestel zal nu een ShoZu account gaan aanmaken. Dit kan een minuut duren.
Als het account is aangemaakt, verschijnt de melding "ShoZu ingeschakeld".

29) Ga naar 4 Bestemmingen en druk op Kies
30) Druk op Opties en vervolgens op Nieuwe maken
31) Kies Hyves en druk op Kies
32) Bevestig de vraag of je een Hyves profiel wilt aanmaken met Ja
33) Vul bij de Bestemmingsnaam Hyves in
34) Vul bij Your secret email address het Hyves e-mailadres van de gebruiker in die je bij stap 18 hebt genoteerd

Let op, de gebruiker heeft twee keuzes waar foto's kunnen verschijnen:
- op de hoofpagina als Blog item: zet dan (bijvoorbeeld) robertwebbey1@blog.hyves.nl
- of in de foto sectie als foto: zet dan (bijvoorbeeld) robertwebbey1@foto.hyves.nl

35) Vul bij het veld Your email address het gewone e-mailadres van de gebruiker in (bijvoorbeeld r.webbe@belcompany.nl). Op dit e-mailadres ontvangt de gebruiker namelijk een bevestiging als de foto succesvol is toegevoegd is Hyves

36) Druk op OK
37) Negeer de melding dat Hyves al in gebruik is, als het goed gegaan is verschijnt er een melding dat het Hyves account is geverifieerd
38) Druk op 4x op Terug om terug te komen in het hoofdmenu

Hyves is nu ingesteld.

Het is zeer aan te bevelen om de gebruiker een keer de stappen te doorlopen om een foto te versturen. Geef hem of haar het toestel in handen en laat hem of haar de volgende test uitvoeren.

- Ga naar Camera en neem een foto (bijvoorbeeld het BelCompany logo ergens in de winkel)
- Klik op de knop rechts onderaan bij de foto voor Opties
- Kies 2 Uploaden naar web en druk op OK
- Kies Hyves als bestemming en druk op Kies
- Geef een Titel in (bijvoorbeeld BelCompany)
- Ga naar Omschrijving en druk op >>. In dit veld kan een korte omschrijving van de foto worden getypt en druk op OK (niet verplicht)
- Druk vervolgens op Uploaden

Nu verschijnt er een upload schermpje waarin je precies kunt volgen hoe ver de upload is. Afhankelijk van de netwerksnelheid en de signaalsterkte kan dit enkele minuten duren. Onderbreek dit proces niet, anders wordt de verzending ook afgebroken.

Het is ook mogelijk om eerder gemaakte foto's te versturen.

- Ga naar Menu Mijn bestanden en dan naar Camera-album
- Selecteer hier de foto die verstuurd dient te worden
- Druk op Opties en dan op 3 Uploaden naar web
- Kies Hyves als bestemming en druk op Kies
- Geef een Titel in (niet verplicht maar wel aan te raden)
- Ga naar Omschrijving en druk op >>. In dit veld kan een korte omschrijving van de foto worden getypt en druk op OK (niet verplicht)
- Druk vervolgens op Uploaden

Advies: het versturen van foto's is een kostbare zaak zonder databundel. Al voor rond de 10 euro per maand kun je nagenoeg onbeperkt* foto's versturen en andere functies gebruiken die een internet verbinding nodig hebben.

Uiteraard kun je ook andere bestemmingen in ShoZu zoals Flickr.com. Als je dat wilt adviseer ik je eerst een ShoZu account aan te maken op www.shozu.com en vanaf de website Flickr.com als One-click-destination te kiezen. Je moet voor een Flickr account namelijk toestemming geven om foto's vanaf een externe bron (ShoZu) te mogen toevoegen. Via de website gaat dit veel makkelijker.

En dan nu foto's maken en uploaden. Laat de wereld zien wat je beleeft! Ik stuur al ruim een jaar foto's naar mijn Flickr account en ik beleef het nu als een soort dagboek. Ik kan van het afgelopen jaar zien waar ik mee bezig was en zelfs zie ik collega's veranderen (wat je anders nooit opvalt omdat je ze dagelijks ziet).

Ook gebruik ik mijn camera om anderen iets duidelijker te maken als ik bijvoorbeeld met ze aan de telefoon zit. Ik maak even een foto van mijn scherm, een whiteboard, een A4'tje of whatever en vertel ze dan dat ze even mee kunnen kijken op mijn Flickr account. Een plaatje zegt vaak zoveel meer dan 1.000 woorden.

De camera is voor al lang niet meer wat een traditionele camera was. Voor die memorabele Kodak momenten heb ik een digitale spiegel reflex camera. Maar die is zo groot, die heb ik niet altijd bij me. Voor al die andere momenten gebruik ik mijn telefoon. Zo ken ik ook iemand die al ruim een jaar iedere capucino fotografeert die hij krijgt. Het is echt prachtig om die collectie te zien. Hij wil er binnenkort een poster van laten afdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toni_p
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-03 22:25
Ik heb de u900 maandag gehaald bij een vodafone shop, helaas maar een paar uurtjes mee kunnen spelen door veel werken. Tot nu toe ben ik positief verbaasd over deze Samsung, ik stapte over van Sony-Ericsson. Menu is lekker vlot, werkt intuïtief en heeft een mooi design.

De thema's die meegeleverd worden verschillen dermate van elkaar, dat je echt het gevoel hebt dat de telefoon compleet aan je eigen design wensen aangepast kan worden, mits je hier tijd in steekt. Heb dit nog niet kunnen doen helaas. De kleuren van de touch-screen kunnen aangepast worden, de kleur van de animaties kan los bepaald worden van de knoppen. Verder werkt ook het touch-screen intuïtief.

De display is scherp en groot genoeg voor de meeste bewerkingen. Voor de agenda is ie iets te klein eigenlijk, echter is dit ook niet het primaire doel van de telefoon. Smartphones zullen hier eerder voor gebruikt worden.

De camera heb ik vooralsnog weinig gebruikt, de opties zijn voor een cameratelefoon echter legio. Ik gebruik als hobbyfotograaf een spiegelreflex, met de opties die ik op deze telefoon terugvind valt er genoeg in te stellen voor een goede foto. Standaard heeft de telefoon circa 128mb opslag en gebruikt microSD. Een leuk detail, ik kon de foto's gelijk 'croppen' op de telefoon. Op deze manier kun je onderweg al je ideale background maken.

Als de U900 aan de pc gekoppeld wordt, zijn er drie opties. Mediaspeler, PC Studio en Massaopslag. Voor Massaopslag dient er een microSD kaartje in de telefoon te zitten. Onder Mediaspeler wordt de telefoon herkend als mp3 speler door Windows media player en Winamp, waarschijnlijk ook door iTunes. Voor PC Studio is waarschijnlijk installatie van een programma nodig op de pc, hier ben ik nog niet aan toe gekomen.

Een nadeel vind ik wel dat als je geen T9 gebruikt bij het sms'en, het pijltje naar rechts onhandig te bereiken is (twee dezelfde letters invoeren). Verder werkt het sms'en zo goed als gelijk aan de Sony-Ericsson telefoons. Als ik de telefoon wat langer gebruikt heb post ik meer over het gebruikgsgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-06 15:45
Hij valt bij mij de hele tijd uit zonder reden. Althans, soms uitvallen en soms rebooten...

Heb 'm al geruild, andere toestel had precies hetzelfde! Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260878

Ik heb m'n U900 (Diamond Pack) nu een dikke week en ik heb nog helemaal geen stabiliteitsproblemen gehad.
Heb er een paar keer kort mee gebeld, berichten verstuurd, op het internet gesurft via zowel de Netfront browser als via Opera Mini. Die laatste werkt zeer vlot op de gsm.
Ik ben nog geen ernstige bugs tegengekomen in de hoofdfuncties.

De T9-input functie bij het SMS'en werkt over het algemeen goed vind'k, zeker als je een paar veelgebruikte woorden toevoegt. Alleen gek dat hij het "woord" 25 komt voorstellen als je "al" wil intypen. dan moet je 1 maal op de plus drukken voor "al". Ik krijg dat precies niet verwijderd als eerste woord. Hebben jullie dat ook, of heb ik dat per ongeluk ingegeven?

Trouwens, er is een shortcut om text-smileys in te geven: druk 2 maal op 1 voor :) of 3 maal op 1 voor :-) . druk dan op de +-toets om te switchen tussen verschillende smileys.

Verder werken de meeste functies prettig. Wel vervelend dat alarmen die je instelt voor calender-items blijven afgespeeld worden tot je op een toets drukt! Dit was vroeger maar 1 maal.

Ter info voor wie interesse heeft in dit toestel: de U900 werkt met geluidsprofielen, waarin je een aparte mp3 kan instellen als beltoon, sms-toon, ... met hierbij de mogelijkheid om tegelijkertijd te laten trillen. Ook volume kan apart ingesteld worden voor beltoon en sms-toon.
Voor alarmen en reminders in agenda afspraken kan je ook een mp3 kiezen.

Heeft iemand al games kunnen installeren op het toestel? ik probeerde enkele games die op de U600 wel zouden werken, maar ik krijg ze niet geïnstalleerd. foutmelding "content not supported" al ik iets wil installeren via de browser of via "Other files".
Misschien is dit weer gelockt en hebben we een workaround nodig met een code.

Ik hoor graag jullie tips & tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260963

Weten jullie misschien wanneer de compleet zilveren kleur van de Samsung Soul uitkomt?
Je hebt nu in de winkels namelijk alleen die met Diamond-pack versie en die is naast dat het zilverig is ook wat zwartig van achterkant en aan de onderkant van de toetsten...

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 260963 op 04-05-2008 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
vanmorgen de u900 in ontvangst genomen (besteld via de vodafone webshop). Het bleek de diamond-pack versie te zijn.
geinige interface met het stukje touchpad dat van kleur en functie kan veranderen.
voor webbrowsen moet ik er wel aan wennen. Ik ben geneigd om het scherm aan te raken, wat dus geen zin heeft. Even mail gecheckt in hotmail. Dat kan dus, maar echt lekker werkt het niet. Mailtje typen begin ik maar niet aan.

@hierboven: geen merkjes te vinden op toestel of in de software. Hoewel niet geprobeerd veronderstel ik dat het toestel simlock-vrij is.

[ Voor 18% gewijzigd door JJ Le Funk op 07-05-2008 14:01 ]

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zijn de T-mobile/Vodafone versies branded of zijn ze gewoon standaard?

[ Voor 14% gewijzigd door dolby op 07-05-2008 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-05 21:36
dolby schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:10:
Ik ben niet zo in deze begrippen, maar wat is het nadeel van branded?
Heb zelf deze mobiel besteld bij Hi en krijg hem aanstaande vrijdag in handen. Ben benieuwd. Reviews zijn veelbelovend en lag in de winkel lekker in de hand.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toni_p
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-03 22:25
dolby schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:10:
Vodafone versies zijn in ieder geval niet branded (geen vodafone sticker op het toestel of vodafone logo's in de interface).

[ Voor 42% gewijzigd door toni_p op 07-05-2008 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-03-2022
Trilt deze gsm ook bij mp3 beltonen en bij sms?
Ik heb een E900, maar als mijn geluid opstaat vibreert hij dus niet als je bericht krijgt, dat mis ik wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05 00:51
Frenkovic schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:09:
Hij valt bij mij de hele tijd uit zonder reden. Althans, soms uitvallen en soms rebooten...

Heb 'm al geruild, andere toestel had precies hetzelfde! Meer mensen met dit probleem?
Hoi dit probleem heb ik ook continu. ga het toestel aanstaande zaterdag in de t-mobile shop omruilen want dit schiet niet op zo..

voor de rest natuurlijk wel een heel mooi toestel.

heb je er nog steeds last van...en wat zegt de winkel zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dalma schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 10:23:
[...]

Hoi dit probleem heb ik ook continu. ga het toestel aanstaande zaterdag in de t-mobile shop omruilen want dit schiet niet op zo..

voor de rest natuurlijk wel een heel mooi toestel.

heb je er nog steeds last van...en wat zegt de winkel zelf?
Is jouw T-mobile versie branded?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
dolby schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 10:57:
[...]

Is jouw T-mobile versie branded?
goeie vraag. dat zou een verklaring kunnen zijn. Ik heb de genoemde problemen bijvoorbeeld niet op het unbranded toestel.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
ja klopt, als ie uitgaat zie je dat stomme t-mobile logo.

hoe is dit eventueel op te lossen. kan ik er een unbranded versie van maken?

heeft iemand trouwens last van dead/lazy pixels

Wanneer het toestel opstart, dan zie je het samsung logo met een zeer donkere achtergrond..Daar zijn op mijn toestel duidelijk de pixels te zien die of dead of lazy zijn.

Het stikt ervan...

[ Voor 88% gewijzigd door Dalma op 08-05-2008 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Dalma schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 15:20:
heeft iemand trouwens last van dead/lazy pixels

Wanneer het toestel opstart, dan zie je het samsung logo met een zeer donkere achtergrond..Daar zijn op mijn toestel duidelijk de pixels te zien die of dead of lazy zijn.

Het stikt ervan...
Heb je dit getest met een daadwerkelijk pikzwarte achtergrond? Om uit te sluiten dat het logo niet daadwerkelijk zo is?

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hawk999
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-05 15:14
Weet iemand of je ook grafische smiley's bij deze telefoon kan gebruiken? Ik acht de kans klein, want ik heb wekelijk alle menu's doorzocht, maar misschien zit er een tech-wizzard onder de lezers die dit uitgezocht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb gezocht naar bad (sub)pixels op een pikzwarte achtergrond, maar niets te vinden. Op andere wallpapers kan ik trouwens ook geen bad pixels vinden. Nice display!!! Enkel jammer dat hij moeilijk leesbaar is bij zonlicht, dat zal komen door de glanzende coating.

Ik denk dat je enkel text-smileys kan gebruiken, geen grafische. Dat vind ik persoonlijk niet erg.

@ Den Deze: ja, deze gsm kan ook trillen bij gebruik van mp3 SMS geluiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Heb de phone nu 1 dag in handen en bevalt me super tot nu toe. Geluid is erg strak, foto's dito, slick design. Top gewoon. So far lijkt het niet brandend te zijn (HI).

Wil alleen een microSD ervoor aanschaffen, echter kan ik nergens achterhalen wat het maximale is waar het mee overweg kan. Iemand die die gegevens ergens weet te achterhalen? Weet dat ik niet de enige ben die het vraagt, maar misschien is er wat meer bekend of heeft iemand zelf bijv. 4GB geprobeerd?

edit: Sandisk 4GB microSDHC werkt blijkbaar zonder problemen. Zojuist 1 gekocht en wordt herkend.

[ Voor 24% gewijzigd door morpheus op 10-05-2008 17:26 ]

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Mijn vriendin heeft net de silver versie (foto's hier) gekocht (het sensation pack) maar in de "sensation doos" zat gewoon een "diamond pack" doos. En de 2Gb sd kaart (met daar wat muziek/wallpapers/whatever erop), sensation organiser en megamix 2008 moet je nog opvragen en krijg je binnen 2 weken toegestuurd.

[ Voor 9% gewijzigd door trigger808 op 10-05-2008 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Anoniem: 260878 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:16:
Heeft iemand al games kunnen installeren op het toestel? ik probeerde enkele games die op de U600 wel zouden werken, maar ik krijg ze niet geïnstalleerd. foutmelding "content not supported" al ik iets wil installeren via de browser of via "Other files".
Misschien is dit weer gelockt en hebben we een workaround nodig met een code.

Ik hoor graag jullie tips & tricks!
Ik loop hier nu ook tegenaan. Moet eerlijk zeggen dat ik verbaasd was dat je niet gewoon simpel een java game kan installeren. Nokia 6233 van mijn vriendin was het jar file neerzetten waar je maar wilde en de game kon gedraaid worden. Waarom is dit zo complex bij Samsung dat het zelfs "gehackt" moet worden om het voor elkaar te krijgen?

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hawk999
Anoniem: 260878 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:24:

Ik denk dat je enkel text-smileys kan gebruiken, geen grafische. Dat vind ik persoonlijk niet erg.
Ik lig er ook niet wakker van. :) Ik was wel nieuwsgierig of het mogelijk was.
Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hawk999
Nog een vraagje; ik gebruik geen internet op mijn U900.Op de meeste foto's zie van de U900 zie je in stand by mode een vierkantje met blokjes in het midden. Via dat vierkantje kom je bij de opties.

Zie hier:

http://www.mobileburn.com...+border%3D%220%22+pos1%3E

Bij mij echter, en ik vermoed bij de meeste exemplaren hier in Nederland, zie je een i in het midden die je naar een internet functie brengt. Weer iemand of dat veranderd kan worden? Ik zou dat vierkantje met die blokjes wel n het midden willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook een heel knappe kleur, die zilveren U900 in het Sensation pack!

@Hawk999: dat viel me ook al op!
zelfs op de Diamond Pack doos staat die met het menu-icoontje afgebeeld op de plaats waar bij ons de i van Internet staat.
Ik heb op Youtube filmpjes gezien van T-Mobile versies van de U900 waarbij ook het vierkantje met de blokjes in't midden van de touchscreen staat en ook werkt als de menu-toets. Waarschijnlijk zit dat ingebakken in de firmware :(

Wat betreft installatie van games, ik vermoed dat je dezelfde workarounds kan gebruiken als bij de G800; kijk op volgende websites:
http://www.shiningforcecentral.com/g800javagames/g800javagames.html (dit zou sowieso moeten werken, maar je moet een webspace of webserver hebben met custom MIME settings)
http://forum.mobiles24.com/showthread.php?t=4124
(nog niet getest, maar als je de codes invoert, krijg je dezelfde schermen als omschreven in die thread, je moet trouwens # meerdere malen indrukken om het juiste scherm te krijgen.)

Ik vind het ook jammer dat ze de installatie van games zo moeilijk maken bij Samsung :( Dit is hoogstwaarschijnlijk uit commerciële overwegingen om via hun content-partner veel games te verkopen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hawk999
Anoniem: 260878 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 19:29:
Ook een heel knappe kleur, die zilveren U900 in het Sensation pack!

@Hawk999: dat viel me ook al op!
zelfs op de Diamond Pack doos staat die met het menu-icoontje afgebeeld op de plaats waar bij ons de i van Internet staat.
Ik heb op Youtube filmpjes gezien van T-Mobile versies van de U900 waarbij ook het vierkantje met de blokjes in't midden van de touchscreen staat en ook werkt als de menu-toets. Waarschijnlijk zit dat ingebakken in de firmware :(
Hmm dat is jammer. Misschien en keertje een andere firmware installen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261653

Mijn toestel wordt erg warm tijdens het opladen. Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:01
Ik heb nu de U900 sinds twee dagen en ben er erg tevreden over. Hij werkt gemakkelijk en is vlot. Er is alleen een groot nadeel waar ik nog geen oplossing voor heb gevonden: de toetsenbordblokkering is erg onhandig uitgevoerd. De blokkering springt er wat mij betreft veel te snel op, en je kan de telefoon ook niet handmatig op toetsenbordblokkering zetten. Vooral dit laatste vind ik erg vervelend, want door de touchscreen kan je hem dan niet even in je zak stoppen, omdat de kans dat hij dan iemand gaat bellen erg groot is...
Anoniem: 261653 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 20:44:
Mijn toestel wordt erg warm tijdens het opladen. Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben??
Tja, wat is erg warm. Ik heb de mijne gisteren opgeladen en hij wordt wel wat warmer, maar niet zo warm als wanneer ik het ding een minuut of 10 in mijn handen heb gehad.

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Laatst online: 08:11

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Kazu schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 15:15:
Ik heb nu de U900 sinds twee dagen en ben er erg tevreden over. Hij werkt gemakkelijk en is vlot. Er is alleen een groot nadeel waar ik nog geen oplossing voor heb gevonden: de toetsenbordblokkering is erg onhandig uitgevoerd. De blokkering springt er wat mij betreft veel te snel op, en je kan de telefoon ook niet handmatig op toetsenbordblokkering zetten. Vooral dit laatste vind ik erg vervelend, want door de touchscreen kan je hem dan niet even in je zak stoppen, omdat de kans dat hij dan iemand gaat bellen erg groot is...
Ken het toestel wel niet maar dit komt mij een beetje tegenstrijdig over. ;)

Wil het zelf ook best kopen en volg dit draadje dan ook of er niet erg veel problemen zijn.
Tot nu toe valt het mee.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Ik snap het eerlijk gezegd ook niet. Heb zelf de U900 en hij springt gewoon op de lock als je hem dichtschuift. Hoe wil je het anders hebben?

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
Ik zal even verder uitwerken wat ik bedoel :P

Het klopt dat - met de standaard instellingen - als je hem dichtschuift de toetsenbordblokkering aan gaat, maar dit heb ik uit staan, omdat ik liever met een dichtgeschoven telefoon werk. Wat ik dus bedoel is dat, wanneer je even niks met je telefoon doet (omdat je een nummer ergens anders op zoekt oid) de toetsenbordblokkering mij iets te snel aanspringt.

Wat ik liever zou zien is een toetsencombinatie (zoals Nokia's dat hebben met menu -> sterretje) dat je de toetsenbordblokkering handmatig aan kan zetten. Hopelijk is het nu wat duidelijker :)

Ach misschien zeur ik ook wel te veel en moet ik er gewoon aan wennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261966

Anoniem: 260878 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:16:
Ik heb m'n U900 (Diamond Pack) nu een dikke week en ik heb nog helemaal geen stabiliteitsproblemen gehad.
Heb er een paar keer kort mee gebeld, berichten verstuurd, op het internet gesurft via zowel de Netfront browser als via Opera Mini. Die laatste werkt zeer vlot op de gsm.
Ik ben nog geen ernstige bugs tegengekomen in de hoofdfuncties.
ik zie dat je opera mini gebruikt op je samsung.
aangezien ik de browser die deze samsung gebruikt niet echt fijn vind zou ik graag opera eens proberen?

waar kan ik deze vandaan halen en op mn samsung knallen??

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Anoniem: 261966 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 21:04:
[...]

ik zie dat je opera mini gebruikt op je samsung.
aangezien ik de browser die deze samsung gebruikt niet echt fijn vind zou ik graag opera eens proberen?

waar kan ik deze vandaan halen en op mn samsung knallen??

alvast bedankt
Ga met je Samsung browser naar www.operamini.com/download en volg de instructies. Geloof mij, je probeert Opera Mini 1x en je wilt nooit meer terug naar iets anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261966

ik heb opera mini gedownload en eventjes mee gespeeld

mn 1ste indruk is erg positief.

werkt fijn en lekker snel, maar 1 nadeel.

je moet het openen vanuit ontspanning-games en meer
beetje een omweg om je browser te openen.

of is dit aan te passen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224367

wil hyves toevoegen aan telefoon, alleen als ik vcard wil downloaden, krijg ik steeds de melding: ''http staust 403'' (als hij de site uberhaupt al opent) in de opera browser gaat het wel, alleen dan kan ik hem niet opslaan in telefoonboek etcetc. wat doe of ik fout, of wat is er niet goed? iemand een idee, of hetzelfde probleem? Gebruik overigens vodafone live!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262183

Ik heb mijn toestel nu een week...
Eigenlijk is het zelfs mijn tweede.

Ik las dat bij meer mensen het toestel steeds uitviel of plots ging rebooten.
Bij mij gebeurde dit alleen wanneer mijn toestel helemaal leeg was en daardoor uitviel. Als ik hem dan aan de lader hing bleef hij telkens uitvallen. Zeer vervelend!
Heb vandaag een nieuwe gehaald en probeer nu zo snel mogelijk dat batterij helemaal leeg te krijgen.

De batterij duur valt mij trouwens een beetje tegen?!?!
Mijn Sony Ericsson K810i ging bijna 2 weken mee terwijl ik er ook mee belde en smste.

En de spelletjes willen er niet op werken?!
In tegenstelling tot mijn SE die heel gemakkelijk werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220172

Is opera mini verder in gebruik gratis ? ik heb een internet bundel dus kost me 9,50 per maand.

Maar komen er ( behalve als je wat download natuurlijk ) geen extra kosten bij voor het gebruik van opera mini ?? omdat bij de installatie iets over zendtijd werd gezecht.

Ik heb het diamond pack via T-mobile en ik heb wel het vierkantje ivp de i in het menu.

Alleen ik had weer geen games er op staan terwijl een collega er 3 op had staan al.

Even met samsung bellen morgen :)

Is het iemand al gelukt om zelf games te installeren op de u-900 ?
jelle. schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:27:
[...]

Ga met je Samsung browser naar www.operamini.com/download en volg de instructies. Geloof mij, je probeert Opera Mini 1x en je wilt nooit meer terug naar iets anders :+

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 220172 op 18-05-2008 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Anoniem: 220172 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 21:28:
Is opera mini verder in gebruik gratis ? ik heb een internet bundel dus kost me 9,50 per maand.

Maar komen er ( behalve als je wat download natuurlijk ) geen extra kosten bij voor het gebruik van opera mini ?? omdat bij de installatie iets over zendtijd werd gezecht.
Met die zendtijd wordt dus dataverbruik via je aanbieder bedoelt... in dit geval is dat dus je internetbundel, dus je hoeft je geen zorgen te maken :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
Anoniem: 220172 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 21:28:
Alleen ik had weer geen games er op staan terwijl een collega er 3 op had staan al.

Even met samsung bellen morgen :)

Is het iemand al gelukt om zelf games te installeren op de u-900 ?
[...]
Interessant, bij mij stonden er ook helemaal geen games op, wat me toch wel verbaasde.

Ik heb wel een flash versie van Sudoku aan de gang gekregen, maar deze zorgde er een aantal keer voor dat mijn telefoon vastliep en ik hem via de batterij moest resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19503

Heb hem sinds gisteren,krijg met geen mogelijkheid al die geluidjes uit,alleen met de volume toets aan de zijkant kan ik ze zacht zetten,zie ik wat over het hoofd?

wat is het verschil met de gewone en de T-mobile versie,alleen het opstartscherm?of nog meer veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Anoniem: 224367 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 18:46:
wil hyves toevoegen aan telefoon, alleen als ik vcard wil downloaden, krijg ik steeds de melding: ''http staust 403'' (als hij de site uberhaupt al opent) in de opera browser gaat het wel, alleen dan kan ik hem niet opslaan in telefoonboek etcetc. wat doe of ik fout, of wat is er niet goed? iemand een idee, of hetzelfde probleem? Gebruik overigens vodafone live!
Ik heb het al verschillende keren probleemloos voor elkaar gekregen. Wellicht was er een server bij hyves wat traag of niet beschikbaar. Ik adviseer je je telefoon even uit en aan te zetten en dan nog eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een vraagje,kan ik dat T-mobile wegkrijgen in mijn display,voorheen kon dat bij samsung,maar kan nu die optie niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
Anoniem: 262183 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 22:37:
Ik heb mijn toestel nu een week...
Eigenlijk is het zelfs mijn tweede.

Ik las dat bij meer mensen het toestel steeds uitviel of plots ging rebooten.
Bij mij gebeurde dit alleen wanneer mijn toestel helemaal leeg was en daardoor uitviel. Als ik hem dan aan de lader hing bleef hij telkens uitvallen. Zeer vervelend!
Heb vandaag een nieuwe gehaald en probeer nu zo snel mogelijk dat batterij helemaal leeg te krijgen.

De batterij duur valt mij trouwens een beetje tegen?!?!
Mijn Sony Ericsson K810i ging bijna 2 weken mee terwijl ik er ook mee belde en smste.

En de spelletjes willen er niet op werken?!
In tegenstelling tot mijn SE die heel gemakkelijk werkte.
hoi,

heb je er nog last van, het rebooten enzo.

ik heb de u900 diamondpack weer teruggestuurd naar t-mobile en m'n contract verlenging opgezegd. Wilde het via 2call halen of zo, maar dan ben je weer een stuk duurder uit..Dus ben misschien van plan om toch via de t-mobile shop nu de sensation aan te schaffen, maar vrees dat ik weer last heb van spontane reboots enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179128

heb hem ook net ontvangen, erg mooie phone.

enigste minpuntje tot hiertoe is dat ie niet erg lekker in de hand ligt voor het typen van berichten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193099

hoi
Kan ik net als op de d900 bij inkomende smsjes grootte van het lettertype aanpassen met zoom-weergave? En kan ik andere geluiden instellen als sms-geluiden?

bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134129

Ik heb hem nu een dag in gebruik, ik kan alleen de t9 taal niet vastzetten op nederlands :S
hij staat standaard op een andere taal en moet steeds naar: opties/ t9 taal/ nederlands
weet iemand hoe dit komt?? tevens een shozu acount aangemaakt, werkt toch wel fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat kan middels de volume toets aan de zijkant van de telefoon ( links naast het toestenbord ) Daarmee kun je de grote wijzigen.

Sms geluiden zijn ook te veranderen in elke mp3 die je maar wilt. Middels Instellingen/Telefoonprofielen/Opties/Bewerken. En dan naar links en rechts scrollen voor bel, sms , en telefoon geluiden. :*)

Groeten Tom
Anoniem: 193099 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 14:15:
hoi
Kan ik net als op de d900 bij inkomende smsjes grootte van het lettertype aanpassen met zoom-weergave? En kan ik andere geluiden instellen als sms-geluiden?

bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan hier niet eens kiezen voor Nederlands staan 7a 8 talen in maar geen Nederlands.

Hij staat meteen boven aan op Deutsh maar met typen is het gewoon Nederlands ?! :)
Anoniem: 134129 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 18:48:
Ik heb hem nu een dag in gebruik, ik kan alleen de t9 taal niet vastzetten op nederlands :S
hij staat standaard op een andere taal en moet steeds naar: opties/ t9 taal/ nederlands
weet iemand hoe dit komt?? tevens een shozu acount aangemaakt, werkt toch wel fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193099

Anoniem: 220172 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 18:50:
Ja dat kan middels de volume toets aan de zijkant van de telefoon ( links naast het toestenbord ) Daarmee kun je de grote wijzigen.

Sms geluiden zijn ook te veranderen in elke mp3 die je maar wilt. Middels Instellingen/Telefoonprofielen/Opties/Bewerken. En dan naar links en rechts scrollen voor bel, sms , en telefoon geluiden. :*)

Groeten Tom

[...]
bedankt voor je antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262719

Hoi ook ik ben erg geinteresseerd in deze gsm!

Heb alleen een vraagje, ik heb nu een Nokia N73, waar ik Tom Tom op heb geinstalleerd die ik via een losse gps / bleutooth verbinding kan gebruiken. Is dit ook mogelijk bij de Samsung u900?

Ook heb ik daar een 2 gb micro sd geheugenkaart in zitten... kan ik deze gewoon overzetten naar de samsung? of moet ik daar een nieuwe voor halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Laatst online: 24-05 16:25
lijkt me niet,nokia N73 is een symbian telefoon,de U900 niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hawk999
Anoniem: 220172 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 18:53:
Ik kan hier niet eens kiezen voor Nederlands staan 7a 8 talen in maar geen Nederlands.

Hij staat meteen boven aan op Deutsh maar met typen is het gewoon Nederlands ?! :)

[...]
Het Nederlands zie je pas als je voor een andere taal kiest.
Kies maar eens Engels. Dan zie je wel de Nederlandse optie.

Kortom als je de Nederlandse optie in the T9 talen niet ziet is is dat een teken dat het Nederlands op dat moment geselecteerd is.

Een beetje vreemd ja. Maar zo werkt het. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Hawk999 op 23-05-2008 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evant87
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09-2023
Misschien een hele stomme vraag! Maar heb hem sinds vandaag ook, alleen krijg ik met geen mogelijkheid het batterij klepje eraf..Niet alleen ik maar ook andere hebben het geprobeerd met wat kracht..maar ik ben bang dat er iets kapot gaat. Kost dit werkelijk zoveel kracht of zal het aan het toestel liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Evant87 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 17:04:
Misschien een hele stomme vraag! Maar heb hem sinds vandaag ook, alleen krijg ik met geen mogelijkheid het batterij klepje eraf..Niet alleen ik maar ook andere hebben het geprobeerd met wat kracht..maar ik ben bang dat er iets kapot gaat. Kost dit werkelijk zoveel kracht of zal het aan het toestel liggen..
het is niet zo eenvoudig nee, maar gewoon met je duim hard drukken en schuiven...

Vooral met het dichtschuiven moest ik erg veel kracht zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar kan ik zo'n plug kopen zodat ik mijn senheisser headset erin kan pluggen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Anoniem: 19503 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 22:05:
Waar kan ik zo'n plug kopen zodat ik mijn senheisser headset erin kan pluggen? :P
Bestaan die dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.unigsm.nl/?pag...w=product&product_id=3478

Heb er 1 besteld

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 19503 op 24-05-2008 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Voor diegene die hem al in bezit hebben,heeft deze U900 een vivid optie? en kan je smilies meesturen,gele smilies)
Tot nu toe hadden alleen de D900 en de U600 deze optie,maar zijn voor mij belangrijk,én kan je een eigen mp3 of ringtone als sms toon instellen?

vivid: bewegende afbeeldinkjes als je je smsje leest,stuurt iemand je de tekst ik heb de auto gekocht,dan is de auto een bewegend afbeeldinkje)

Ik wil deze foon graag hebben,maar deze 3 opties moeten er dan wel opzitten.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hawk999 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 02:39:
[...]

Het Nederlands zie je pas als je voor een andere taal kiest.
Kies maar eens Engels. Dan zie je wel de Nederlandse optie.

Kortom als je de Nederlandse optie in the T9 talen niet ziet is is dat een teken dat het Nederlands op dat moment geselecteerd is.

Een beetje vreemd ja. Maar zo werkt het. 8)7
het gekke is, dat ik wel nederlands kan kiezen. maar als ik dan alles afsluit en weer opnieuw een ber wil maken staat hij weer op een andere taal :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rooie60 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 17:23:
Voor diegene die hem al in bezit hebben,heeft deze U900 een vivid optie? en kan je smilies meesturen,gele smilies)Je ziet alleen de tekentjes
Tot nu toe hadden alleen de D900 en de U600 deze optie,maar zijn voor mij belangrijk,én kan je een eigen mp3 of ringtone als sms toon instellen?ja,mp3 als sms toon kan.

vivid: bewegende afbeeldinkjes als je je smsje leest,stuurt iemand je de tekst ik heb de auto gekocht,dan is de auto een bewegend afbeeldinkje)Nee

Ik wil deze foon graag hebben,maar deze 3 opties moeten er dan wel opzitten.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Jammer!!! (zacht uitgedrukt) :'( maar bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

op het homescreen heb ik de bovenste touchbutton maar uitgeschakeld, drukte er te vaak per ongeluk op bij het open- en dichtschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249795

Kan je het 3G icoontje linksboven het scherm uitzetten? Dit icoontje is toch bedoeld voor het videobellen en eventueel internetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249795 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 09:40:
Kan je het 3G icoontje linksboven het scherm uitzetten? Dit icoontje is toch bedoeld voor het videobellen en eventueel internetten?
ga je naar instellingen > netwerk > netwerk modus> kies je 900/1800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179128 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:12:
[...]

ga je naar instellingen > netwerk > netwerk modus> kies je 900/1800
Bedankt ;)...maar klopt het dat je nu het G icoontje krijgt?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 249795 op 26-05-2008 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Anoniem: 249795 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:56:
[...]

Bedankt ;)...maar klopt het dat je nu het G icoontje krijgt?
Ja. G = GPRS (in de telefoon staat dat als GSM 900/1800). 3G = UMTS en bij een HSDPA verbinding wordt dat 3.5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar is het mogelijk om helemaal geen icoontje te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Anoniem: 249795 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:54:
Maar is het mogelijk om helemaal geen icoontje te krijgen?
Als je niet wilt kunnen bellen; ja.

edit: Nee dus. Waarom zou je dat niet willen dan?

[ Voor 11% gewijzigd door jelle. op 26-05-2008 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263057

Graag zou ik de naam van de operator + het klokje verwijderen van mijn standby-scherm, daar ik een foto heb geplaatst als achtergrond. Is dit mogelijk ??? Dank voor het antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl33d
  • Laatst online: 10-06 17:51

bl33d

I love the smell of Napalm..

ligt het aan mij, of is het superlastig (haast ommogelijk) om de batterij klepje eraf te halen als de batterij erin zit?

Ik kan met geen mogelijkheid een redelijke grip krijgen om het eruit te schuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51137

Dat is inderdaad niet bepaald makkelijk. Hij gaat erg lastig, ook het erop zetten moet je flink doorduwen, maar zo vaak haal je hem er toch niet af lijkt mij, dus erg is dat niet toch?

Verder heb ik ook nog een vraag, heb net Opera Mini gedownload, alleen hoe stel ik deze in als standaard browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi, de meeste java games kan je zonder problemen op de U900 draaien. (behalve die met specifieke 3D renderer, denk ik)
Met deze guide kan ik met het programma BitPim java games op m'n U900 zetten:

Ik probeerde ook een game zoals Doom RPG, waar bij stond dat die voor Nokia was bedoeld, en die werkt! 8) Ik heb wel de .jad file moeten aanmaken met het programma jad maker (te vinden via google).

Het is wel een beetje omslachtig maar het gaat dan toch.

Het gebruik van Opera Mini is trouwens gratis, je betaalt enkel je data bij je provider.

Wat betreft microSD kaartjes, de handleiding vermeldt dat de U900 microSD kaartjes tot 8 GB kan gebruiken, dus zouden alle microSDHC kaartjes moeten werken.
Ik heb een Transcend van 4 GB besteld, klasse 6 (dit zijn de snelste) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe heb je dat gedaan dan ik zie de handleiding staan maar de Master Key: *#9072641*# werkt niet bij mijn u900 ? :)

Gr Tom , ps games gedownload via een jamba pakket ?
Anoniem: 260878 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 18:06:
Hoi, de meeste java games kan je zonder problemen op de U900 draaien. (behalve die met specifieke 3D renderer, denk ik)
Met deze guide kan ik met het programma BitPim java games op m'n U900 zetten:

Ik probeerde ook een game zoals Doom RPG, waar bij stond dat die voor Nokia was bedoeld, en die werkt! 8) Ik heb wel de .jad file moeten aanmaken met het programma jad maker (te vinden via google).

Het is wel een beetje omslachtig maar het gaat dan toch.

Het gebruik van Opera Mini is trouwens gratis, je betaalt enkel je data bij je provider.

Wat betreft microSD kaartjes, de handleiding vermeldt dat de U900 microSD kaartjes tot 8 GB kan gebruiken, dus zouden alle microSDHC kaartjes moeten werken.
Ik heb een Transcend van 4 GB besteld, klasse 6 (dit zijn de snelste) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

niemand die weet hoe ik t9 taal nederlands vast kan zetten??? vind dit ZEER irritant namelijk
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste