Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Verwijderd
Zou ik ook wel willen weten ja. Zelfs de D900 van mijn pa kan instellen hoe de foto's moeten heten (spatie achter 'foto' en klaar). Heb het tot nu toe niet kunnen vinden op m'n u900 helaas.FeaR1986 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 17:18:
Iemand trouwens enig idee hoe je de telling van de foto's op nul kan zetten?
De camera blijft namelijk foto's gewoon Foto 45, Foto 46, etc noemen.
Ook al hernoem ik Foto 46 nu, dan wordt de volgende foto toch automatisch Foto 47.
Bovenstaande is maar een voorbeeld, want het loopt hier in de honderden...
Wellicht een klein "probleem", maar ik vind het gewoon irritant
Verder ziet hij er niet meer uit (mn telefoon dan
één is geen, twee is één
Verwijderd
ik heb sinds vorig jaar december ook een Samsung soul en ik heb ook problemen met het bewaren van mijn sms-jes. Hij geeft bij mij ook regelmatig aan dat ik sms-jes moet verwijderen omdat het geheugen vol zit. Weten jullie misschien hoe ik sms-jes kan bewaren op mijn geheugenkaartje?
Verder heb ik een probleem met het softwareprogramma van Samsung PC Studio 3. Het lukt me maar niet om mijn telefoon met de computer te verbinden. Ook niet via usb. Ben verder niet zo'n handigerd op dit gebied, misschien kan één van jullie het me in begrijpelijke taal antwoord geven op mijn vraagjes.
Oh ja, mijn telefoon is van T-mobile.
Groetjes, en alvast bedankt,
Irene
oplossing probleem 2: workaround: via MMC-kaartje bestanden kopiëren
d:)b
Verwijderd
was inderdaad antwoord op je vragen. Toelichting:Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:24:
Hey Mr Jayman, als dit een antwoord is op mijn vragen, dan snap ik echt niet wat je bedoelt.
Het blijkt dat de Samsung U900 een fout bevat dat zodra je interne geheugen (max 500 SMSjes) is volgelopen, hij automatisch overgaat op het SIM-kaart-geheugen. Echter krijg je hem daarna nooit meer zover dat hij weer SMSjes bewaard op het interne geheugen en krijg je constant de melding dat het geheugen vol zit. Dus verwijderen van SMS op intern/telefoongeheugen heeft geen zin.
Een alternatieve werkwijze is dat je SMS van je SIM kopieert naar je telefoongeheugen.
Om terug te gaan naar de situatie waarbij SMS netjes op het telefoongeheugen werd opgeslagen veronderstel ik dat de telefoon-software opnieuw geïnstalleerd moet worden.
Omdat het niet legaal is dit zelf te doen kan ik je hier niet mee helpen (regels van dit forum).
Je andere probleem, connectie via de Samsung software met je laptop/PC, kan talloze oorzaken hebben. Mijn suggestie was om die software te negeren en muziek, filmpjes, foto's te kopiëren met een extra geheugenkaartje, zgn. MMC-kaartje. Je mobiel heeft daar een apart gleufje voor.
Laten we het houden op een Micro-SD kaartjeMrJayMan schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:32:
[...]
Je andere probleem, connectie via de Samsung software met je laptop/PC, kan talloze oorzaken hebben. Mijn suggestie was om die software te negeren en muziek, filmpjes, foto's te kopiëren met een extra geheugenkaartje, zgn. MMC-kaartje. Je mobiel heeft daar een apart gleufje voor.
Zet je de telefoon wel in de juiste stand? Standaard pakt hij hem misschien niet maar je moet eens gaan zoeken bij instellingen en dan toepassingen volgens mij. Zoek iig iets op met PC of verbindingen whatever (kom ik nog op terug, telefoon ligt beneden). Daar moet je instellen dat je telefoon jou vraagt voor welke toepassing je hem aansluit. Dus als je je agenda/smsjes whatever wil beheren dan kies je PC studio, voor alle andere dingen kun je 'Massaopslag-apparaat' gebruiken. Bij die laatste betekend het letterlijk dat windows je telefoon als een usb-stick ziet. Nu kan je er gewoon muziek/foto's op en af slepen zoals je gewend bent. Je moet wel even doorhebben of je nou bezig bent met het telefoon geheugen of op het Micro sd kaartje maar dat staat er duidelijk bij
één is geen, twee is één
Verwijderd
allebei hartelijk dank voor de informatie. Dit begrijp ik. Ik heb echter geen installatiecd ontvangen toen ik de tel. ontving van T-mobile. Als ik nwe software moet hebben, moet ik me dan bij T-mobile melden of bij de samsung.site? En als ik dan nwe software moet installeren ben ik dan niet al mijn gegevens kwijt?
En JayMan je hebt gelijk. Ik heb sms-jes gewist, maar hij blijft aangeven dat het sms-geheugen vol is. Bovendien kan ik sms-jes die ik wil bewaren niet op mijn pc zetten. En Wackoz als ik pc studio instel, zegt hij standaard dat het toestel bezet is.....
Groetjes,
Irene
Als er ergens in jouw buurt een Samsung helpcenter of T-mobile winkel zit zou je daar ook even langs kunnen gaan met de vraag over een nieuwe firmware. Zeker als je het probleem uitlegt zullen ze waarschijnlijk niet zo moeilijk doen. Het is gewoon een fout van het toestel waar jij mee zit. Aangezien dit niet hoort is het de taak van de winkel waar je hem kocht om het op te lossen. Zo zou je het ook direct aan kunnen spelen
Heb je trouwens wel de goede versie van PC studio? Dus niet de allerlaatste maar eerst op de samsung site aangeven welk toestel je hebt enz?
één is geen, twee is één
Verwijderd
Dank voor je hulp. Ik durf die firmware niet zelf op mijn toestel te zetten..., maar ik ga denk ik volgende week naar een T-mobile winkel hier in Amsterdam, dat zei mijn zoon nl. ook al. Kan mijn garantiecertificaat echter nergens meer vinden, maar in zo'n winkel kunnen ze mijn tel.nr. in de computer intoetsen en dan rollen mijn abonnementsgegevens er vanzelf uit. Hoef dan alleen maar mijn id mee te nemen. Hoop echt, dat ze het kunnen maken, want ik heb (pas) 285 sms-jes opgeslagen, terwijl er 500 op kunnen. Bovendien wil ik weten of ik de sms-jes op de geheugenkaart kan zetten. Weet ook al niet hoe dat moet... Ik heb PC studio van de Samsungsite gedownload..... en heb idd eerst U900 Soul ingetypt, dus volgens moet het dan goed zijn.
Bedoel je met garantiecertificaat ook echt een uitgeprint bewijs of gewoon het bonnetje? Die laatste zou opzich moeten voldoen namelijk...
één is geen, twee is één
Mijn u900 (met de laatste NL firmware) heeft ook last van de 'sms-limiet'. Hij houd ermee op bij 311 smsjes (+20 op sim). Hij zeurt dan constant om het geheugen te legen... 'k ga morgen over donderdag maar eens bellen naar telfort wat ze van plan waren om eraan te gaan doen want dit kan dus niet hè
één is geen, twee is één
Verwijderd
één is geen, twee is één
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2009 22:34 . Reden: typo ]
ik heb het toestel nu 1,5 jaar: (nog) geen dode pixels op aanraakscherm. misschien is het een exemplarisch euvel en anders het vallen of er moeten nog andere gebruikers zijn met de constatering dat het toestel, ondanks een voorzichtige behandeling, defecte pixels heeft gekregen op het aanraakvlak.Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:34:
Heeft iemand ook dat er na ongeveer een maand 6 of op het aanraakdeel van de telefoon al een paar strepen zitten die pixeldood zijn of komt het gewoon omdat de telefoon al een paar keer is gevallen?
één is geen, twee is één
Verwijderd
Nu heb ik een klein probleem erbij. Ik had eigenlijk altijd mijn bluetooth uitstaan tenzij ik naar mijn pc connect om vb. foto's op te halen. Helaas wilde ik vandaag dit ook doen alleen krijg ik bluetooth niet meer aan. Als ik bluetooth wil aanzetten dan valt mijn mobiel uit of start ie opnieuw op. Heeft iemand anders ook dit probleem of een ervaring mee? Is hier een oplossing voor want anders moet ik weer zo stickje kopen om mijn mini-SD kaart in te stoppen.
Upside down
via kabeltje kopieren geen optie?Craytahar schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 16:06:
Ik heb vaak dit topic gevolgd omdat ik zelf dit mobieltje ook heb. Overal na ongeveer 1,5 jaar gebruik ben ik er [...] want anders moet ik weer zo stickje kopen om mijn mini-SD kaart in te stoppen.
Upside down
één is geen, twee is één
Verwijderd
Voor dat probleem moet eerst weten of je kaartje niet vol is en anders moet je naar de camera gaan en dan opties en dan zoeken naar standaard opslag en dan je geheugenkaart selecteren. Dan moeten ze als het goed is weer naar je geheugenkaart gaan.Craytahar schreef op zondag 13 september 2009 @ 13:08:
Als ik het kabeltje nog ergens kan vinden wel. Trouwens wat ik ook vreemd vind is dat het mobieltje nu foto's weer op het interne geheugen opslaat terwijl ik er een SD kaart in heb. Hoe kan ik dit weer veranderen want ik kan die instelling niet vinden. Waarom veranderd zo nou ineens.
Verwijderd
Ik heb recentelijk mijn zus haar oude gsm gekregen. (samsung SGH-U900 Soul)
Alleen heb ik er enkele probleempjes mee.
1. Bij beveileging wil ik het telefoon wachtwoord instellen. Maar het blijkt dat hier al 1 is, ik heb deze aan mijn zus gevraagt, maar zij zegt dat ze dat helemaal nooit heeft ingestelt. Help?

2. Deze gsm heeft dus, zoals je waarschijnlijk wel weet, 5MP, hele mooie foto's dus. Ik wil er foto's mee maken alleen heeft deze gsm NOG een probleem. Elke keer als ik de Camera wil activeren, laad ie even, en dan zegt ie "Camera Fout". Help?
3. Dan het laatste probleem, ookal ben ik niet zeker of dit wel echt kan of niet. Mijn vorige gsm (nokia 5310 Xpress music) had een Micro SD kaartje erbij toen ik hem aankocht. Deze Nokia is helemaal stuk, maar de Micro SD kaart is nog intact. Ik wil dus deze SD kaart in mijn Samsung steken. Elke keer zegt ie "geheugen kaart heeft vreemde indeling, wilt u nu formateren?". Ik selecteer dan JA maar dan zegt ie ook al "FOUT".
Dus als iemand me hierbij kan helpen aub?
Dank u voor uw tijd
PS: De aankoop doos van deze samsung heeft mijn zus niet meer, ze is die kwijt
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2009 13:56 ]
Het geheugenkaartje kun je beter eerst even met je pc formateren. Gewoon op FAT32 formateren en dán in de telefoon doen. Waarschijnlijk kan de je telefoon niet met de nokia structuur overweg waardoor formateren niet gaat ofzo. Als het goed is zat bij je micro-sd kaartje (mits je hem los kocht) een adapter naar gewone SD formaat zodat je hem in een card-reader kan stoppen
Ik zou als ik jouw was overigens niet heel veel van de camera verwachten. Ding maakt bij lange na geen echte mooie foto's (gewoon vergeleken met een simpele compact camera) vanwege het mini lensje. Megapixels zeggen zo goed als niets over de kwaliteit van de camera. De lens bepaalt het grootste deel ervan. Enige handige aan de camera vind ik de video-functie, waardoor je de flashlight als zaklamp kan gebruiken
één is geen, twee is één
Verwijderd
Hij wordt echt gloeiend heet en houdt het maar 2 en een half uur vol terwijl hij de hele nacht aan de stroom heeft gezeten. Heb in die tijd misschien 10 smsjes gestuurd dus daar kan het niet aan liggen...
Verwijderd
Verwijderd
ik heb dus ook een probleem met mijn samsung u900
ik heb een micro sd kaartje van 8gb erin zitten
werkte allemaal prima
tot op een zekere dag hij het kaartje niet meer herkende, opeens!
terwijl ik er niet aan gezeten heb of iets dergelijks....
als ik hem eruit haal dan licht mijn beeldscherm op van ; he! er gebeurt iets
als ik hem er in terug doe, licht het beeldscherm ook op, maar mijn kaartje komt niet meer tevoorschijn!
help!!!!

één is geen, twee is één
één is geen, twee is één
Verwijderd
Nou ik heb ook een probleem met me samsung u900!
De laatste tijd valt hij telkens uit als ik het klepje open of dicht schuif, ik moet dan weer mijn pincode intoetsen. Dit gebeurd steeds vaker:S
Ook heb ik vaak dat linksbovenin het scherm mijn mob. aangeeft dat ik volop bereik heb, maar onderaan dan staat dat hij aan het zoeken is. Ik kan dan niet bellen/smsen en ook niks ontvangen.
Ik ben vandaag langs de winkel geweest en mijn verhaal gedaan, de vrouw die mij hielp gaf aan dat ze mijn mobiel op konden sturen naar samsung en dat de kosten niet voor mij waren, maar aangezien ik hem niet heb verzekerd lijkt mij dit heel erg sterk.
Ik heb hem een aantal keer laten vallen, maar pas een tijd later kreeg ik deze problemen:S
Kan iemand mij helpen?!
roaming?Nelicquele schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:56:
Iemand die weet wat die mooie rode R bovenaan mijn beeldscherm kan betekenen?
Ik wil het uit
Verwijderd
ik heb hier geen ervaring mee maar ik zou denken dat wanneer je je netwerkconnectie handmatig instelt op jouw provider dat er dan geen sprake meer kan zijn van Roaming (tenzij je in het buitenland zit misschien).
Verwijderd
Kreeg nog te horen: zet de telefooninstellingen terug, maar dan moet ik een wachtwoord invoeren dat ik niet heb (ik las hierboven dat iemand dat ook had, met 'oude' mobiel van zus - ik zag geen antwoord?)
Wie kan mij helpen?
Verwijderd
Vindt dat er toch wel wat speling in de slider zit, heb service manual gedownload maar
daar staat niks in over slider afstellen.
In PC Studio 3 probeer ik de contacten te exporteren. Dit doe ik door naar de 'Phone Editor' te gaan, alle contacten te selecter en vervolgens op File/Export te klikken. Hierna komt de melding 'There are no items to export'. Op Google heb ik meerdere mensen met dit probleem gevonden, maar helaas geen enkele oplossing. Iemand een idee hoe ik dit werkend kan krijgen?
Synchroniseren via Outlook is overigens geen optie voor me.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
niet erg elegant maar je zou de contacts eerst naar de sim kunnen kopieren en dan weer van de sim naar telefoongeheugen van nieuwe toestel kopiëren.pven schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 21:54:
[...]Iemand een idee hoe ik dit werkend kan krijgen?
Synchroniseren via Outlook is overigens geen optie voor me.
Verwijderd
als je met je nagel het kaartje aanduwt, wordt deze dan wel herkend door je mobiel?Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 08:26:
Iemand nog enig idee??
Verwijderd
Sorry voor mijn late reactie.
Verwijderd
Ik dacht, ik heb er nogal wat problemen mee gehad en ik denk dat ik niet de enige ben die het gaat krijgen dus hierbij deel ik de oplossingen.
Als je probeert je mobieltje aan te sluiten op een pc met W7 gaat het je wat moeite kosten. Misschien kan het sneller, maar hiermee werkt het ook. Begin:
1) installeer de software. (Samsung Studio 3)
2) installeer de usb-drivers.
3) sluit je mobiel aan.
4) Negeer de error
5) ga naar 'Device Manager'
6) onder Other devices zie je de driver staan van windows
7) selecteer en update de drivers met die in program files
(mogelijk moet dat 2 keer)
Klaar!
TAG: driver samsung soul installeren voor windows 7