Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:14

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Zover ik het kan volgen dimaggios1, staat hij standaard op NL.
Kijk eens links bovenin het scherm.
Daar staat hier: T9NAb. De N is in revers en geeft de taal aan.

Zelf ben ik niet zo'n SMS'er en snap niets van die T9 taal. Kan in die stand geen normaal woord eruit krijgen zoals 'test' en 'nachten'.
Door de * toets lang in te drukken krijg je de normale A b c instelling. Die gebruik ik dan maar.
Kort indrukken daarna geeft keuze tussen alles hoofd- of kleine-letters of cijfers, ook in de T9 stand.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
  • Laatst online: 23-04 20:42
Ik heb hem ook besteld. Ik ben erg benieuwd, heb nu een U600 en daar was ik erg blij mee.
Ben vooral erg blij dat ik binnenkort gewoon 5MP foto's naar Flickr kan sturen met Shozu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KroontjesPen schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 22:58:
Zover ik het kan volgen dimaggios1, staat hij standaard op NL.
Kijk eens links bovenin het scherm.
Daar staat hier: T9NAb. De N is in revers en geeft de taal aan.

Zelf ben ik niet zo'n SMS'er en snap niets van die T9 taal. Kan in die stand geen normaal woord eruit krijgen zoals 'test' en 'nachten'.
Door de * toets lang in te drukken krijg je de normale A b c instelling. Die gebruik ik dan maar.
Kort indrukken daarna geeft keuze tussen alles hoofd- of kleine-letters of cijfers, ook in de T9 stand.
Hij staat boven in standaard op T9Eab...... dat is engels dus
ik moet hem steeds in het menu aanpassen naar T9NAb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Dimaggios1, kijkt eens naar [menu > instellingen > 4 telefoon].

Kazu, [menu > instellingen > 3 display en verlichting > 3 verlichting > 2 tijd achtergrond verlichting] al gevonden?

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KroontjesPen schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 22:58:

stel je wilt het woord lekker:
toets je in: 535537 (stel er kom een ander woord te staan druk je op de * op de soul* op 0 dan verspring die van woord, net zo lang tot je lekker hebt.

Als je het eenmaal door hebt, is t9 zo veel keer sneller dan gewoon. Even mee oeffenen joh !! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kazu schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 18:58:
Ik zal even verder uitwerken wat ik bedoel :P

Het klopt dat - met de standaard instellingen - als je hem dichtschuift de toetsenbordblokkering aan gaat, maar dit heb ik uit staan, omdat ik liever met een dichtgeschoven telefoon werk. Wat ik dus bedoel is dat, wanneer je even niks met je telefoon doet (omdat je een nummer ergens anders op zoekt oid) de toetsenbordblokkering mij iets te snel aanspringt.

Wat ik liever zou zien is een toetsencombinatie (zoals Nokia's dat hebben met menu -> sterretje) dat je de toetsenbordblokkering handmatig aan kan zetten. Hopelijk is het nu wat duidelijker :)

Ach misschien zeur ik ook wel te veel en moet ik er gewoon aan wennen
volgensmij zou je dit in moeten kunnen stellen, weet niet precies waar maar ben het wel tegen gekomen. Maar dan valt het onder licht opties van je beeldscherm, die kan je op 10 - 30 sec zetten of hoger, volgensmij gaat je toetsenblokkering namelijk pas aan als je licht van je scherm uit gaat zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 16:55:
Weten jullie misschien wanneer de compleet zilveren kleur van de Samsung Soul uitkomt?
Je hebt nu in de winkels namelijk alleen die met Diamond-pack versie en die is naast dat het zilverig is ook wat zwartig van achterkant en aan de onderkant van de toetsten...
volgensmij is die alleen via t-mobile te verkrijgen, nadeel er zit dan wel t-mobile software in ( wat ruk is, want dat zijn al die souls die vastlopen en opeens uit gaan enzo , foutje in de software)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

KroontjesPen schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 17:02:
Kazu, [menu > instellingen > 3 display en verlichting > 3 verlichting > 2 tijd achtergrond verlichting] al gevonden?
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 18:08:
volgensmij zou je dit in moeten kunnen stellen, weet niet precies waar maar ben het wel tegen gekomen. Maar dan valt het onder licht opties van je beeldscherm, die kan je op 10 - 30 sec zetten of hoger, volgensmij gaat je toetsenblokkering namelijk pas aan als je licht van je scherm uit gaat zeg maar.
Zelf heb ik de dimmer stand op 30sec gezet voor het sparen van de batterij.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KroontjesPen schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 17:02:
Dimaggios1, kijkt eens naar [menu > instellingen > 4 telefoon].

Dat samsung zelf dit niet heeft kunnen melden, heb ze aan de telefoon gehad zelfs...

DANK U !!!!!! dit was het :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de sms tonen kan je trouwens ook veranderen :P

ga naar instellingen: telefoonprofielen, ga dan op normala staan en kies bewerken > dan zijn het 3 tabbladen en op het 2de tabblad kan je je berichttonen instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn U900 gekregen, prima toestel, echter staat er midden boven in mijn display een rode R, weet iemand wat dit is en hoe ik dit weg kan krijgen?
Weet iemand al hoe je blauwe G kan weg krijgen links boven in de display?
Weet iemand al hoe je de internet knop kunt vervangen in het midden van de touch display?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Bedankt voor de uitleg van de T9 taal smsverslaafde. :)
Snap nu eindelijk dat je de toetst waar de letter onder valt maar één keer hoeft te kiezen.
Dat werkt inderdaad sneller. Leer ik op mijn leeftijd toch nog iets nieuws. :D

Kijk eens op pagina 11 & 12 van de gebruiksaanwijzing Sanderstronks.
Dan zie je waar al die tekens voor staan en of het logies is dat je die weg wilt hebben.
De i in het midden zal wel de Nederlandse uitvoering zijn.
Landen met minder i-net mogelijkheden hebben dan waarschijnlijk dat andere teken.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KroontjesPen schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 08:32:
Bedankt voor de uitleg van de T9 taal smsverslaafde. :)
Snap nu eindelijk dat je de toetst waar de letter onder valt maar één keer hoeft te kiezen.
Dat werkt inderdaad sneller. Leer ik op mijn leeftijd toch nog iets nieuws. :D

Kijk eens op pagina 11 & 12 van de gebruiksaanwijzing Sanderstronks.
Dan zie je waar al die tekens voor staan en of het logies is dat je die weg wilt hebben.
De i in het midden zal wel de Nederlandse uitvoering zijn.
Landen met minder i-net mogelijkheden hebben dan waarschijnlijk dat andere teken.
Ja daar heb ik in gekeken, dit symbool staat er helaas niet bij. Weet iemand het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
misschien een RSS feed??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:33

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:42:
Ik heb vandaag mijn U900 gekregen, prima toestel, echter staat er midden boven in mijn display een rode R, weet iemand wat dit is en hoe ik dit weg kan krijgen?
Weet iemand al hoe je blauwe G kan weg krijgen links boven in de display?
Weet iemand al hoe je de internet knop kunt vervangen in het midden van de touch display?
De rode R staat voor Roaming. Laat me raden, je hebt waarschijnlijk een (oude) Telfort SIM (of andere MVNO zoals qick, etc) die nu op het KPN netwerk werkt? Dat heeft nog te maken dat je een oude generatie SIM hebt die denkt dat het KPN netwerk een gastnetwerk is niet zijn "home" network. Ik weet even niet er al nieuwe generatie SIM kaarten in inloop zijn die zo zijn geprogrammeerd dat KPN wel het home netwerk is. Normaal gesproken krijg je de R alleen te zien als je in het buitenland zit maar door de overname van Telfort door KPN kreeg je hier een gevalletje van binnenlandse roaming.
Volgens mij krijgen we ook dit geval bij Orange klanten die naar het T-Mobile netwerk worden omgezet.

Die blauwe G staat voor dat je toegang hebt tot GPRS (= mobiel internet). Je krijgt hem alleen weg door bij je provider te vragen of ze de toegang tot GPRS willen blokkeren. Ik adviseer je dit niet te doen, mobiel internet is echt heel handig voor onderweg. Misschien moet je nog even overtuigd worden van de leuke dingen die je er mee kunt of getoond worden hoe het werkt. Je gebruikt vandaag de dag toch ook geen laptop meer zonder internet?

En de internet knop kun je (zover ik weet) niet vervangen, dit is een keuze die Samsung voor je heeft gemaakt. In andere landen zijn er wel toetsenborden met Menu maar die worden dus niet in Nederland verkocht. Het enige dat je er aan kunt doen is je beklacht doen bij Samsung dat je het jammer vindt dat je dat niet zelf kunt aanpassen naar eigen keuze. Hoe meer mensen klagen bij Samsung, des te gevoeliger ze zullen zijn om dit te doen bij toekomstige modellen. Als er echt heel veel klachten hierover binnen komen, dan zouden ze wellicht een software aanpassing voor de U900 willen doen. Maar in dat geval zul je wel je toestel moeten laten opsturen voor een upgrade, dat kun je helaas nog niet zelf doen (zoals bij veel andere merken wel kan).

[ Voor 19% gewijzigd door robertwebbe op 31-05-2008 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf de se k770i. op zich een fijn toestel, maar ik gebruik internet nogal veel. de se k770i heeft alleen umts maar geen hsdpa.

is dat echt zoveel sneller? en hoe is de algemene snelheid van het toestel? bij se is die altijd vrij snel, maar kan ik die van de samsung hier een beetje mee vergelijken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-07 08:27
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 12:31:
ik heb zelf de se k770i. op zich een fijn toestel, maar ik gebruik internet nogal veel. de se k770i heeft alleen umts maar geen hsdpa.

is dat echt zoveel sneller? en hoe is de algemene snelheid van het toestel? bij se is die altijd vrij snel, maar kan ik die van de samsung hier een beetje mee vergelijken??
Dat hangt nogal af van je provider. Als die namelijk de snelheid dichtknijpen zul je geen verschil merken tussen UMTS en HSDPA.

Daarnaast maakt de browser een hoop uit... iets als Opera Mini is op mijn U700 met GPRS zelfs sneller dan UMTS met de standaardbrowser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazusak
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-03-2020
Ik heb de u900 nu 2 dagen en ik moet zeggen dat het geluid zeer matig is bij een mp3 beltoon. Ik hoor nauwelijks dat de telefoon af gaat. Ik heb de profiel buiten geselecteerd en nog steeds erg zacht vergeleken met een nokia telefoon terwijl het wel over een B&O muziektechnoligie zou beschikken wat dat dan ook mag zijn.

Iemand anders die het zelfde ervaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
lazusak schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 18:22:
Ik heb de u900 nu 2 dagen en ik moet zeggen dat het geluid zeer matig is bij een mp3 beltoon. Ik hoor nauwelijks dat de telefoon af gaat. Ik heb de profiel buiten geselecteerd en nog steeds erg zacht vergeleken met een nokia telefoon terwijl het wel over een B&O muziektechnoligie zou beschikken wat dat dan ook mag zijn.

Iemand anders die het zelfde ervaart?
Heb het nog niet getest hoe hard het kan en voornamelijk binnen telefoons ontvangen.

De geluidstechnologie van B&O heeft meer met de kwaliteit te maken dan met het geluidsniveau dat het weet te produceren overigens.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft de installatie van games via USB met Bitpim, bij mij werkt die Master Key *#9072641*# wel.
Misschien is dit afhankelijk van de firmware?
Ik heb mijn toestel in een non-branded Samsung Soul pack gekocht (België)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazusak
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-03-2020
Nadat ik een post had geplaatst met het feit dat het geluid bij mijn u900 te zacht is heb ik een ander probleem geconstateerd. Gisteren had ik een feestje waar live optredens waren van bekende artiesten. Deze heb ik op video vastgelegd. Vandaag wou ik ze even afspelen om te horen hoe het klonk maar helaas kon ik dat niet. Het geluid is dermate slecht dat je er niks van hoor. Het enige geluid dat te horen is is 'grgrgrgrgrgrgrgrgrgr' en daar moet ik het mee doen. Terwijl ik het zelfde beelden ook met mijn n95 heb opgenomen waar het geluid en beeld super is.

Nu weet ik wel dat er kwa geluid een wereld van verschil zit tussen de n95 en de u900 maar dat ik met de camcorder van de u900 dermate slecht kwaliteit kan opnemen is een beetje te gek voor woorden. Ik kan echt helemaal niks maar dan ook niks verstaan op het grgrgrgrgrgrgr na. De filmpjes klinken ook op de pc gewooon grgrgrgrgrgrgrgrgr en meer niet.

Iemand anders die dezelfde ervaring heeft gehad of waarvan het geluid juist bij filmpjes met wat hard geluid goed uit de boxen komen??

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 01-06-2008 20:24 . Reden: Aanhef en/of danken is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi, ik heb ook een u900, eerst viel ie telkens zonder reden uit. Kreeg gelukkig gelijk een nieuwe.

Heb nu 2 vraagjes.:

Oh het touchscreen, kun je de favorieten wijzigen. heb ik ook gedaan. weet iemand of je ook de i (internet) kunt wijzigen. Ik ga telkens op internet. en dat wil ik niet. Heb dit namelijk niet in mijn abbo genomen.. en het is denk best duur als ie er telkens op springt..

En nog een vraagje:

het geluid is ZOOOO zacht.. heb alleen maar gemiste oproepen.. heel irritant.
je hebt voor sommige telefoons van die code's waarmee je je geluid harder kunt zetten.
weet iemand of je dat oook hebt voor de U900.

Verder vind ik het een top telefoon. je kunt het helemaal eigen maken.
weet iemadn trouwens ook hoe je dat ok, accepteren, weet u het zeker uit kunt zetten. heb ik iets gewijzigs.. moet ik alsnog opslaan. en als je dan net een verkeerd knopje indrukt, moet je het weer opnieuw doen.. hoop dat iemand mij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Die i van internet wibilover, kan je niet aanpassen. Misschien dat je Samsung daar over kunt bellen om dat na 'n volgende update wel te kunnen.
Het volume is per profiel aan te passen. Als je dat gedaan hebt dan kan je dat ook bij Samsung
aangeven.

Dan gooi ik zelf ook maar 'n vraag in de groep. :)
Het aanpassen van het snelkies menu heb ik wel gevonden:
Menu -> Instellingen -> 7 Toepassingen - > 2 Telefoonlijst-instellingen -> 1 Snelkieslijst

Alleen nu nog het gebruiken ervan dat kan ik weer niet vinden. Ja ja, m'n bril heb ik op. B)

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi
Zijn er al ergens themas te vinden voor de Soul??

thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien dat er iets mis is met je geluid of zo van je telefoon????
want de mijne gaat toch echt wel hard hoor. ( zelfs van de wekker word ik wakker, en dat wil wat zeggen :P )

Of heb je je beltoon misschien gewoon heel zacht ingesteld??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem 1 week gehad en weer weggedaan,vanwege het zéér zachte geluid.Kon haast niemand verstaan joh.
Ben terug naar sony ericsson.

Heb nu de musicadapter om je eigen headset in te pluggen over,iemand intresse?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2008 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Hier geen probleem met het verstaan van de andere kant maar ook dat is in te stellen.

Heb wel interesse in die musicadapter.
*En afgehandeld. :)

[ Voor 7% gewijzigd door KroontjesPen op 06-06-2008 14:58 . Reden: * ]

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello, graag zou ik de naam van de operator + het klokje verwijderen van mijn standby-scherm, daar ik een foto heb geplaatst als achtergrond. Is dit mogelijk ??? Dank voor het antwoord.
PS voor diegenen die de beltoon te zacht vinden een tip: ik heb een beltoon gedownload (jamba) en die gaat wel hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:32:
Hello, graag zou ik de naam van de operator + het klokje verwijderen van mijn standby-scherm, daar ik een foto heb geplaatst als achtergrond. Is dit mogelijk ??? Dank voor het antwoord.
PS voor diegenen die de beltoon te zacht vinden een tip: ik heb een beltoon gedownload (jamba) en die gaat wel hard.
Ja, dat zou ik ook wel willen weten en of je een toontje kan instellen als de schuif open en dicht gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KroontjesPen schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:21:

Heb wel interesse in die musicadapter.
mail me even (heb inmiddels je mail ontvangen)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

batterij gaat wel erg snel leeg... bij normaal gebruik max 3 dagen... terwijl mijn g600 meer dan een week mee ging. soms wel 2....

en de videokwaliteit is is minder dan de g600....... hij speelt niet eens filmpjes af die ik nog op mijn kaartje had staan van 640x480 :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:40
even een vraagje; is het nog steeds zo onzettend irritant met sms dat als je de C even vasthoudt hij je hele sms wist?

bij alle andere merken is dit een woord wissen, en dan per woord terugspringend wissen. Bij Samsung is dit altijd al crap geweest omdat ie dus meteen je hele sms wist...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 08:51:
even een vraagje; is het nog steeds zo onzettend irritant met sms dat als je de C even vasthoudt hij je hele sms wist?

bij alle andere merken is dit een woord wissen, en dan per woord terugspringend wissen. Bij Samsung is dit altijd al crap geweest omdat ie dus meteen je hele sms wist...
Das nog steeds zo, maar hij slaat ze nu wel direct op, das al een hele verbetering met vorige modellen die ik had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:04:
[...]

Das nog steeds zo, maar hij slaat ze nu wel direct op, das al een hele verbetering met vorige modellen die ik had.
hij slaat ze op? in de zin van? dus als ik C ingedrukt houdt wist hij alle woorden maar slaat ze wel op??

maar goed als ie nog steeds alles meteen wist dan wordt het dus nooit meer een Samsung. Wat een design fout die er gewoon al tig jaar inzit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel hoor je moet ze wel even opnieuw converteren naar mp4 dan doen ze het weer :)

Gebruik b.v Ultra MP4 Video Converter.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:28:
batterij gaat wel erg snel leeg... bij normaal gebruik max 3 dagen... terwijl mijn g600 meer dan een week mee ging. soms wel 2....

en de videokwaliteit is is minder dan de g600....... hij speelt niet eens filmpjes af die ik nog op mijn kaartje had staan van 640x480 :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem met foto maken.
Foto maken gaat prima, alleen wanneer ik em bekijk is is een kwartslag naar links gedraaid....

Kan nergens vinden hoe ik em standaard weer in de normale stand krijg, en het menu zit aan de rechtekant en als ik daar iets uit wil selecteren moet ik de foon draaien om het te kunnen lezen, raar, wie kan me ff helpen??

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 07-06-2008 19:36 . Reden: Aanhef en danken is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
weet iemand of het ook mogelijk is om een telefoongesprek op de speaker te zetten? dus soort van handsfree bellen zonder headset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
ik heb hem sinds vandaag ook en hij ziet er nice uit, browser loopt soepeltjes etc etc.
maar als ik een pic met shozu naar flickr wil sturen, duurt dat goddamn lang en kan ik mijn telefoon niet dichtklappen ofzo. wazzapwiddat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:47:
weet iemand of het ook mogelijk is om een telefoongesprek op de speaker te zetten? dus soort van handsfree bellen zonder headset?
Ja dit is zeker mogelijk.Eénmaal je verbinding hebt op één van de twee _ drukken (onder scherm). Icoontje van luidspreker komt in onderste display of je kunt een keuze maken in het menu. dit staat ool uitgelegd (misschien beter) in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
hmmm... ik merk dus ook dat shozu pics naar flickr in 1024x768 worden verstuurd. dat vind ik toch een stuk minder! waarom niet gewoon in 5mp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 18:06:
Hoi, de meeste java games kan je zonder problemen op de U900 draaien. (behalve die met specifieke 3D renderer, denk ik)
Met deze guide kan ik met het programma BitPim java games op m'n U900 zetten:
http://forum.mobiles24.com/showthread.php?t=4124
Ik zal wel weer iets helemaal verkeerd gedaan hebben, maar bij mij wordt er helemaal niet gevraagd om een code (stap 1) en ik kan ook helemaal de U900 niet in het programma vinden. Heb ik een verkeerde versie van Bitpim, of moet ik maar een type telefoon selecteren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die mij kan vertellen of de U900 gedetecteerd wordt als-ie d.m.v. de usb kabel aangesloten wordt op de pc? ik bedoel dan zonder het programma PC Studio. Zo ja, wat moet je dan allemaal kunnen zien? Of kan het alleen als er een SD kaartje in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:13:
Is er iemand die mij kan vertellen of de U900 gedetecteerd wordt als-ie d.m.v. de usb kabel aangesloten wordt op de pc? ik bedoel dan zonder het programma PC Studio. Zo ja, wat moet je dan allemaal kunnen zien? Of kan het alleen als er een SD kaartje in zit?
Je hebt 3 mogelijkheden hoe je U900 zich presenteert aan de PC:
1: PC Studio
2: Media player
3: data

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Is er iemand die een correspondentie adres van Samsung heeft? De beschreven manier met BitPim zou mogelijk wel kunnen werken, maar is in mijn ogen gewoon enorm omslachtig en ook foutgevoelig (je kan de applicatie niet via de gsm zelf verwijderen).

De telefoon biedt java ondersteuning en ik had vooraf het idee om zelf java applicaties te schrijven en erop te zetten. Zoals ik al eens eerder beschreef, had ik hiervoor ervaring met Nokia waar het geen probleem was om een java file te installeren. Vind het dan ook best een teleurstelling om nu te zien dat java weliswaar wel ondersteund is, maar ik totaal niet door de GSM ondersteund wordt om Java applicaties te draaien.

Ik wil deze stelling dan ook voorleggen aan Samsung en hun vragen hoe ik volgens hun mijn eigen Java applicaties op de GSM kan zetten, zodat ik van de features van de telefoon gebruik kan maken. Helaas vind ik de website van Samsung erg onduidelijk op dat front en zie nergens e-mail adressen van hun servicedesk.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet ik dan eerst de usb driver installeren? Zo ja, is er iemand die mij kan vertellen hoe ik hier aan kan komen, om de een of andere reden pakt mijn pc de disc niet waar die op staat. Is het echt nodig? Meestal vind windows dat toch zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog 1 vraagje: ik heb nu eindelijk de handleiding voor BitPim helemaal kunnen afmaken, de masterkey werkte ook zelfs. Maar als ik nu een game wil spelen geeft-ie de melding: "Bestandstype niet ondersteund". Heb ik dan toch nog iets verkeerd gedaan ergens? Ook zijn de spelletjes te verzenden, wat volgens mij niet kan met spelletjes die wel betaald zijn. Klopt dit?

@morpheus: op de gebruiksaanwijzing staat dat het adres van het Service Centre op de garantiekaart staat. Ik weet niet of je dit bedoelt, maar als je ze belt kunnen zij je eventueel doorzetten naar de juiste afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
mijn vriendin heeft gisteren een Soul gekocht en ik heb even een paar vragen die ik niet 1-2-3 kan terugvinden:

1) waarom is die foto van de beller zo ontzettend microscopisch klein? kan dit niet groter? (het heeft totaal geen nut op dit formaat)
2) hoe kun je een video instellen als 'beller foto'? dit zou moeten kunnen maar hij pakt geen enkele video die we met het toestel maken, zowel mp4 als 3gp niet
3) is er ook een echte theme editor voor dit toestel? (niet die wat standaard op de telefoon zit, maar een waarmee je fatsoenlijke themes kan maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
ik ben erachter waarom foto's op flickr maar op 1024x768 te zien zijn, dat komt omdat ik geen pro ben op flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Phusebox schreef op zondag 08 juni 2008 @ 09:40:
mijn vriendin heeft gisteren een Soul gekocht en ik heb even een paar vragen die ik niet 1-2-3 kan terugvinden:

1) waarom is die foto van de beller zo ontzettend microscopisch klein? kan dit niet groter? (het heeft totaal geen nut op dit formaat)
2) hoe kun je een video instellen als 'beller foto'? dit zou moeten kunnen maar hij pakt geen enkele video die we met het toestel maken, zowel mp4 als 3gp niet
3) is er ook een echte theme editor voor dit toestel? (niet die wat standaard op de telefoon zit, maar een waarmee je fatsoenlijke themes kan maken)
niemand hier een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Of je wacht even langer dan 12 uur :?

Die bellerfoto is op mijn U700 ook vrij klein en dat kun je nergens aanpassen, ik dénk dat dat hetzelfde is op de U900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
jelle. schreef op zondag 08 juni 2008 @ 20:44:
[...]
Die bellerfoto is op mijn U700 ook vrij klein en dat kun je nergens aanpassen, ik dénk dat dat hetzelfde is op de U900.
hmm tja maar op de U600 is het weer veel groter
en op de U900 is het echt microscopisch, zeg maar 1x1 cm ofzo (volgens mij nog kleiner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toni_p
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-03 22:25
Phusebox schreef op zondag 08 juni 2008 @ 22:34:
[...]

hmm tja maar op de U600 is het weer veel groter
en op de U900 is het echt microscopisch, zeg maar 1x1 cm ofzo (volgens mij nog kleiner)
Het kan wel nut hebben, je moet alleen de foto van de persoon goed croppen, dat je dus alleen het hoofd ziet. Dit hoef je niet via de pc te doen, het kan gewoon in de telefoon zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
toni_p schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:16:
[...]

Het kan wel nut hebben, je moet alleen de foto van de persoon goed croppen, dat je dus alleen het hoofd ziet. Dit hoef je niet via de pc te doen, het kan gewoon in de telefoon zelf.
I know, heb alles gecropped maar dan nog, je hebt een huge scherm (vind ik dan) en als iemand je belt heb je dan zo'n mini foto staan en 80% is gevuld met nutteloze informatie of gewoon helemaal niks

kan aan mij liggen maar dit is toch echt een grote designfout

Daarnaast lukt het me op geen enkele manier om een video toe te kennen aan een beller :S
Een uitgebreidere handleiding was wel handig geweest.

Of de enorme fout dat als je toestel op stil staat, wat me logisch lijkt 's nachts, dat je wekker dan niet afgaat... OMG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Fubaruba schreef op zondag 08 juni 2008 @ 20:14:
ik ben erachter waarom foto's op flickr maar op 1024x768 te zien zijn, dat komt omdat ik geen pro ben op flickr.
Als je alsnog je account opwaardeert naar Pro, dan staan ze weer in origineel formaat.
Ze worden dus wel fullsize opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvvnr1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09-2020
Gisteren deze ook maar besteld bij studentmobiel.nl, ze hebben m daar nu voor nop bij een Debitel €20,- of €25,- abo waar je nog eens de gehele 2 jaar 50% korting op ontvangt! Kortom je hebt m nu al vanaf een tientje per maand!! :*)

Nu ben ik van plan om een 4GB SD kaartje te halen maar heb t vermoeden dat ik daarmee wel moet oppassen. In de Engelse manual staat nl.: "Your phone accepts microSDTM memory cards up to 8 GB (depending on the memory card manufacturer and card type)."

Een Sandisk SDHC van 4 gig schijnt volgens een eerdere post te werken. Maar zijn er merken/types die je beter links kunt laten liggen??

[ Voor 18% gewijzigd door rvvnr1 op 12-06-2008 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
ik heb weer een vreemde quirck ontdekt :)

als ik een smsje gemaakt heb en een telefoonnummer wil kiezen uit de lijst, dan krijg ik alle nummers te zien, zowel van mijn telefoon als van mijn sim. ik kan niet kiezen om alleen nummers van mijn phone te zien. terwijl ik in mijn gewone lijst wel alleen phone nummers zie.

vreemd of niet :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is er ook een optie om de t9 permanent uit te schakelen?
Ieder keer als ik nu een berichtje moet zenden moet ik eerst de t9 uitzetten naar abc
iemand een idee hoe dit VAST kan.. spaart tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Phusebox schreef op zondag 08 juni 2008 @ 09:40:

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nog iemand die last heeft van defecte pixels op de U900?

Deze pixels zijn goed zichtbaar bij het 'opstarten' (samsung scherm), living world achtergrond en bij camera in het donker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, heb dit toestel nu bijna een maand en bevalt me best. Ben overgestapt van sony ericcson en heb ergens wel spijt...ben denk ik gewend geraakt aan de walkman stijl van sony

anyway, weet iemand toevallig hoe de fotopresentatie werkt van de U900? Kan je alleen maar ter plekke foto's maken en die presenteren? ik zie namelijk geen andere optie om afbeeldingen toe te voegen alhoewel die er wel is op de telefoon :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
1 en 2 kunnen niet. 3 weet ik niet. zou je op forums over de telefoon moeten vragen (forum van de samsung club ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fubaruba schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:41:
[...]

1 en 2 kunnen niet. 3 weet ik niet. zou je op forums over de telefoon moeten vragen (forum van de samsung club ofzo)
Volgensmij is dit er één...... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 18:01:
[...]

Volgensmij is dit er één...... 8)7
:? Ik weet niet wie jouw dat fabeltje heeft verteld maar dit is gewoon een topic met Soul gebruikers, geen helpdesk ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 23:15:
Is er nog iemand die last heeft van defecte pixels op de U900?

Deze pixels zijn goed zichtbaar bij het 'opstarten' (samsung scherm), living world achtergrond en bij camera in het donker
Niemand die hier last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
ikke niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goedemiddag,

heeft iemand hier een idee hoe ik de operator tekst onderaan het beeldscherm weg krijg, hij staat namelijk irritant over een foto heen.

Bij de u600 kon je deze gewoon weghalen, maar die functie heb ik tot heden nog niet gevonden op de u900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:15:
[...]

Niemand die hier last van heeft?
ikke ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyGJ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:14

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Hey allemaal.
Sinds kort heb ik deze mobiel ook, echter als ik internet en wil een filmpje bekijken (youtube b.v) dan vertikt ie het om af te spelen. Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat probleem hab ik ook.

Wat ik heb gedaan is:

opnieuw je internet/mms gegevens aanvragen van je provider
je telefoon opnieuw configureren met de gegevens
bij de geadvanceerde internetopties controleren of het goede internetprofiel wordt gebruikt

Heel vreemd, maar hierna heb ik er nooit meer last van gehad. Misschien moet je het even proberen, kan nooit kwaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyGJ

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Waar haal ik die gegevens weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoeft in principe niets weg te halen, alleen maar te overschrijven.
Gewoon een sms sturen naar je provider om opnieuw de gegevens te onvangen (Voor Hi en KPN is dit bijvoorbeeld JA sturen naar 1333) en je telefoon deze gewoon laten instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opera mini installeren, en gebruiken als standaard browser... werkt fijner vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:14:
Opera mini installeren, en gebruiken als standaard browser... werkt fijner vind ik
Heb het nog niet gedownload, omdat ik geen specifieke build voor de Soul kon vinden. Echter, hoe zet je dan de browser als standaard? Als standaard bedoel je dat deze gestart wordt als de i ingedrukt wordt?

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyGJ

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Jah ik gebruik zelf ook de Opera Mini, werkt zeker goed! Alleen de filmpjes werken niet, ik zal dat bovenstaande even proberen :)

Dat bovenstaande werkt niet ik krijg een sms terug met:

Het door u gestuurde bericht wordt niet herkend. Kijk goed naar de aanmeldingsprocedure van deze dienst.

Edit:
Nu werkt het wel, het moest 1300 zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door SpeedyGJ op 19-06-2008 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn fout, 1300 bedoelde ik :P
Is het probleem verder opgelost?

@dimaggios1
Het zou niet uitmaken welke browser je gebruikt, aangezien het alleen uitmaakt wat voor internetprofiel je mobiel gebruikt. Opera Mini maakt namelijk gewoon gebruik van dat profiel, wat erbij komt dat streaming videos gewoon worden afgespeeld op je mobieltje (altans bij de SOUL dan).

@morpheus
Specifieke build voor de SOUL laat op zich wachten. Probeer gewoon die van de U700, werkt prima op de SOUL. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:36:
@morpheus
Specifieke build voor de SOUL laat op zich wachten. Probeer gewoon die van de U700, werkt prima op de SOUL. :)
Is het dan ook in te stellen als i symbol op de touchpad?

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoogstwaarschijnlijk niet, mij is het teminste niet gelukt. De instellingen veranderen zoals aangegeven opd e Opera Mini site ook niet. Denk dat het komt omdat de build voor de U700 bestemd is. Verder is het volgens mij niet eens mogelijk toch? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
grrnaargh wat een ontzettend onding die samsung; pc studio (mega crap software) geinstalleerd bij aanschaf, telefoon aangesloten; werkt

nu 2 weken later ziet hij wel dat ik een telefoon aansluit, maar geeft dan een melding over verbindingsproblemen en dat ik moet updaten... maar er is GEEN update...

zucht, vrouwen en hun smaak voor telefoons

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 19-06-2008 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyGJ

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:36:
Mijn fout, 1300 bedoelde ik :P
Is het probleem verder opgelost?

@dimaggios1
Het zou niet uitmaken welke browser je gebruikt, aangezien het alleen uitmaakt wat voor internetprofiel je mobiel gebruikt. Opera Mini maakt namelijk gewoon gebruik van dat profiel, wat erbij komt dat streaming videos gewoon worden afgespeeld op je mobieltje (altans bij de SOUL dan).

@morpheus
Nee het probleem is nog steeds niet opggelost, hij opend em in de media player maar na 1 min wachten geeft die een time out server aan...ik krijg een rooie G bovenin dus jah ik weet niet wat ik verkeerd doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 20:01:
grrnaargh wat een ontzettend onding die samsung; pc studio (mega crap software) geinstalleerd bij aanschaf, telefoon aangesloten; werkt

nu 2 weken later ziet hij wel dat ik een telefoon aansluit, maar geeft dan een melding over verbindingsproblemen en dat ik moet updaten... maar er is GEEN update...

zucht, vrouwen en hun smaak voor telefoons
Aan je smaak zal het niet liggen :P, waar je wel gelijk in hebt is dat de PC studio ontzettend onhandig is. Gebruiksvriendelijk is het helaas ook niet ondanks alle kleuren en knoppen. Alleen al om het feit dat hij tijdens de overdracht niets anders kan doen is al vervelend. Probeer anders gewoon op de Samsunmobile site de PC studio te downloaden en te installeren. Werkte bij mij namelijk wel alhoewel ik de studio niet meer gebruik.

Als je alleen liedjes wilt overbrengen, stel je Soul dan gewoon in op Mediaplayer (als je windows media player 9 of hoger hebt) en gebruik het synchroniseren in Windows Media Player zelf. Veel makkelijker, sneller en minder Samsung-stijl
Voor het kopiëren van plaatjes en dergelijken gebruik ik zelf gewoon 'Massaopslag'. De keuze PC Studio raak ik niet meer aan. :P

@SpeedyGJ

Gebruik je Opera Mini of de normale browser? In het geval van Opera Mini; welke build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je mij kunnen uitleggen hoe je de handleiding hebt kunnen afmaken?
Er wordt bij mij ook geen code gevraagt, dus ik loop hier hopeloos vast. :-(
Ik heb de USB drivr klaar staan, maar ik kom niet zover om die te installeren......

= Update=
Op een ander forum gelezen, dit zijn de codes die je moet invoeren op je telefoon.....
was handig geweest als dat er bij stond.....
Heb je ervaring of de pc software nog blijft werken?
Of moet je naderhand de oude usb setting weer nemen, en wat is die?

Wel heb ik gelezen in een ander forum dat niet alle spellen werken op de soul. Geeft hij die foutmelding bij jou op alle games?
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 22:33:
Nog 1 vraagje: ik heb nu eindelijk de handleiding voor BitPim helemaal kunnen afmaken, de masterkey werkte ook zelfs. Maar als ik nu een game wil spelen geeft-ie de melding: "Bestandstype niet ondersteund". Heb ik dan toch nog iets verkeerd gedaan ergens? Ook zijn de spelletjes te verzenden, wat volgens mij niet kan met spelletjes die wel betaald zijn. Klopt dit?

@morpheus: op de gebruiksaanwijzing staat dat het adres van het Service Centre op de garantiekaart staat. Ik weet niet of je dit bedoelt, maar als je ze belt kunnen zij je eventueel doorzetten naar de juiste afdeling.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2008 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Heb het toestel sinds een dag. Ben een enorme nokia man en heb 3 jaar terug een grijze samsung met klepje gehad. Dit was toen echt een debakel. Samsung is in de tussentijd erg vooruitgegaan en het is echt een verademing na mijn zeer trage n73 met symbian software. Design is strak en ik mis tot op heden geen functionaliteit. Camera van 5 MP is ook erg relaxed natuurlijk. Zie hier het eea staan over spelletjes..voor mij echt een bijzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 22:10:
is er ook een optie om de t9 permanent uit te schakelen?
Ieder keer als ik nu een berichtje moet zenden moet ik eerst de t9 uitzetten naar abc
iemand een idee hoe dit VAST kan.. spaart tijd
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik, ga naar opties/optie 9 invoermethode/kies daar voor abc of ABC of numeriek

suc6 ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Heb sinds gisteren ook de u900 en hij bevalt super goed, had alleen twee vraagjes waar ik niet uit kom?

Vraag 1: Heb 2 maal de tijd op mijn display staan kan ik er 1 van af krijgen zoja hoe zou ik het moeten doen.

vraag 2 : bij mijn vorige samsung kon ik de naam van de provider (HI) wegdoen ga dat hier ook met de u 900 zo ja hoe doe ik het weg.

Mvg Brenda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit al eerder gemeld is, maar voor de mensen die het geluid van de beller aan de andere kant van de lijn erg zacht vinden of de beltoon/mp3 volume te zacht vinden .... hier de oplossing.

- "bel" *#0002*28346#
- druk op terug, nogmaals terug
- nu zie je het volgende;
[1] RCV Config
[2] EAR Config
[3] SPK Config
bla..
bla..

- ga naar RCV config( toets 1)
- dan naar Call config(toets 2
nu zie je:

You see
[1] RCV RX Call Vol• <- Call Receive volume
[2] RCV RX DMTF Vol <- Call Receive DialTone (DMTF) volume
[3] RCV Codec Gain <Compression/Decompression Gain
[4] RCV NS-EC < dunno what this is.
[5] RCV TX AGC < Transimit signal Automatic Gain Control.
[6] RCV RX AGC < Recieved signal Automatic Gain Control.
[7] TCV TX Filter < Transimit signal Audio Filter
[8] TCV TX Filter < Recieved signal Audio Filter

nu moet je de setting veranderen in [1] RCV RX Call Vol• .

druk 1maal op 6 om de max volume in te stellen(volume 7 van de telefoon) .daarna op ok
druk 1 maal op 5 om volume 6 van je telefoon in te stellen (daarna op ok)
enz enz

ikzelf heb volume voor (telefoon)volume 6(5 bij de settings) ingesteld op 26 dB
en volume 7(6 bij de settings) ingesteld op 50 dB.....de beller in nu stukken beter te verstaan.

let op! voor 26 dB moet je 260 intypen voor 50 dB typ je 500..

SUCCES

ook kun je de beltoon/mp3 volume harder zetten mocht je deze te zacht vinden.

je gebruikt dezelfde code en onderneemt dezelfde stappen, maar ipv [1] RCV Config ga je naar
[1] SPK Config

dan naar [3] AV-QTune(MP3)
dan naar [4] SPK ADRC Ctrl (Automatic Dynamic Range Control. is a sort of audio compensator/filter which may turn too loud volume softer and too soft volume louder)
dan naar [1] ADRC (1:On, 0:Off)
zet deze op 0.
druk op de sluiten knop en test een mp3.

NOG EEN MANIER OM DE BELTOON/MP3 VOLUME TE VERHOGEN

je gebruikt dezelfde code en onderneemt dezelfde stappen, maar ipv [1] RCV Config ga je naar
[1] SPK Config

dan naar [3] AV-QTune(MP3)
dan naar [1] SPK MP3 Vol

speel daar een beetje met de volumes tot je een volume hebt wat jou bevalt.

ikzelf heb 5 op 0.5 dB
en 6 op 5.0 dB

en dat bevalt tot nu toe goed.

SUCCES

Laat me jullie bevindingen maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi E-VOW,

Even kijken of ik het goed gedaan heb.
Heb nu bij [1] RCV RX Call Vol• .
bij nr 5 50DB staan en bij nr 6 26 Db staan.

Is dit zo goed??

Gr Brenda

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brenda

je hebt t net verkeerd om

nr 5 is de 1na hoogste volume
nr 6 in de maximale volume
(best logisch)

dus ik zou het andersom doen.

nr 5 op 26 dB
nr 6 op 50 dB

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-VOW,

Wat stom zeg heb het terug gedraaid, ik hoor nu de beller inerdaad wat beter, vriendelijk bedankt hoor scheelt echt een stuk.

Wat jij misschien deze vragen?
Vraag 1: Heb 2 maal de tijd op mijn display staan kan ik er 1 van af krijgen zoja hoe zou ik het moeten doen.

vraag 2 : bij mijn vorige samsung kon ik de naam van de provider (HI) wegdoen ga dat hier ook met de u 900 zo ja hoe doe ik het weg.

Gr Brenda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-VOW zeer bedankt voor deze info.

In het menu krijg ik alleen:
RVX Call Volume, READ
0. [ 2] rx:-16.0dB
1. [ 4] rx:-12.0dB
2. [ 6] rx:-8.0dB
3. [ 8] rx:-4.0dB
4. [10] rx:0.0dB
5. [12] rx:4.0dB
6. [14] rx:8.0dB

Een verhoging van die laatste waardes naar respectievelijk 26 en 50dB lijkt me wel een erg grote verhoging. Ik heb ze beide nu met 2dB verhoogd en denk dat ik ze gewoon langzaam verhoog totdat het naar mijn zin is.
Of hebben jullie ook deze waardes?

Hiermee is een van mijn ergenissen aan deze telefoon in ieder geval opgelost. Een andere ergenis van mij heb ik alleen nog niet op dit forum gelezen.

Wanneer ik sms met T9 invoer, krijg ik om een of andere reden cijferreeksen als eerste invoeropties.
Bijvoorbeeld wanneer ik intoets: 6438 oftewel 'niet' krijg ik '6438' als eerste woordkeuze. Wanneer ik vervolgens op '+' krijg ik gewoon het volgende woord en dat is 'niet'. Op een of andere manier is dus 6438 als woord optie opgeslagen in het woordenboek. Dit is erg frustrerend ondermeer omdat het ook voorkomt bij 'was' (927) 'echt' (3248) 'wel' (935) 'erg' (374) 'lekker' (535537). Wanneer ik dus wil sms'en over het diner van de avond ervoor (of andere zaken van de avond ervoor) kost me dit dus aanzienlijk meer moeite en frustratie!

Hoop dat jullie hier misschien wat meer over weten.

Met vriendelijke groet, Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:54:

RVX Call Volume, READ

Een verhoging van die laatste waardes naar respectievelijk 26 en 50dB lijkt me wel een erg grote verhoging. Ik heb ze beide nu met 2dB verhoogd en denk dat ik ze gewoon langzaam verhoog totdat het naar mijn zin is.

Hiermee is een van mijn ergenissen aan deze telefoon in ieder geval opgelost. Een andere ergenis van mij heb ik alleen nog niet op dit forum gelezen.

Wanneer ik sms met T9 invoer, krijg ik om een of andere reden cijferreeksen als eerste invoeropties.
Bijvoorbeeld wanneer ik intoets: 6438 oftewel 'niet' krijg ik '6438' als eerste woordkeuze. Wanneer ik vervolgens op '+' krijg ik gewoon het volgende woord en dat is 'niet'. Op een of andere manier is dus 6438 als woord optie opgeslagen in het woordenboek. Dit is erg frustrerend ondermeer omdat het ook voorkomt bij 'was' (927) 'echt' (3248) 'wel' (935) 'erg' (374) 'lekker' (535537). Wanneer ik dus wil sms'en over het diner van de avond ervoor (of andere zaken van de avond ervoor) kost me dit dus aanzienlijk meer moeite en frustratie!

Hoop dat jullie hier misschien wat meer over weten.

Heb hier ook last van bij het woord "je" dan komt er 53 te staan. en het volgende woord is "je".
verder bij geen 1 woord last van gelukkig, maar het is wel vervelend....

26 en 50 dB lijkt me inderdaad ook een erg grote stap, zal het eens proberen

EDIT: ik heb 5 op 8dB gezet en 6 op 12dB
en de mp3 speler hoor ik weinig verschil.......
heb de laatste stappen verdubbeld, maar als ik hem harder zet blijft het geluid ongeveer hetzelfde.
Ik denk dat dat ongeveer het maximale van het speakertje is want als ik de laatste stap harder dan +2.0 dB zet gaat hij vervormen...... dat moet je niet doen. en de eerste optie die wordt beschreven, om die compressie filter op off te zetten zou ik ook niet doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2008 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ik zie *spam* een actie aanbieding voor de U900 Soul, daar is die gratis in combinatie met een T-Mobile Relax 200 abo voor 2 jaar, geen aansluitkosten en dan krijg je ook nog eens die 2 jaar 50% korting op je abonnementskosten. 24x 12,25 = 294 euro. Dat is volgens mij wel de goedkoopste toch?

[ Voor 14% gewijzigd door pven op 26-07-2008 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Phusebox schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:32:
[...]

knipperdeknip

Of de enorme fout dat als je toestel op stil staat, wat me logisch lijkt 's nachts, dat je wekker dan niet afgaat... OMG?
Doet me U600 ook :( met een nieuwe firmware moet het verholpen zijn :+
maar ik wil me tel niet 3 weken kwijt zijn O-)

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Laatst online: 19:38
Ik heb net een Samsung U900 Soul gekocht. Steek ik mijn simkaart in het toestel, voer ik de goede simcode in zegt het scherm: "Onjuiste Sim. Netwerk geblokkeerd."

Wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

X-GeaR schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 00:22:
Ik heb net een Samsung U900 Soul gekocht. Steek ik mijn simkaart in het toestel, voer ik de goede simcode in zegt het scherm: "Onjuiste Sim. Netwerk geblokkeerd."

Wat moet ik doen?
Teruggaan en een niet gesimlockte vragen.

Blijkbaar zit er bij jouw toestel een simlock op voor een ander netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:54:

RVX Call Volume, READ

deze waardes heb ik voor de beller volume en ik hoor duidelijk verschil.
nu is de beller luid en duidelijk te horen.
geen gekraak oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Laatst online: 19:38
Oké, de telefoon functioneert weer perfect!

Alleen als ik op de cameratoets klik, dan krijg ik een zwart scherm met 'camerafout' en dan gaat ie weer terug naar het hoofdmenu.
Kan ik ergens een firmware update downloaden of is er een andere oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net de u 900 soul binnen en heb enkele problemen en vragen.
heb de samsung wep350 erbij gekregen alleen kan mijn soul de headset niet vinden weet iemand of hier iets aan te doen is??

En hoe kan ik een email account instellen?

Verder wilde ik weten of het mogelijk is de I symbols aan te passen naar ander symbolen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds een week dezelfde gsm en krijg hem niet op de pc aangesloten
op de tel zie ik wel het icoon dat ie op pc is aangesloten
maar de pc ziet m niet
waar aan kan dat liggen

sukkel er al 4 dagen mee
dacht en hoopte is zo gebeurd .. nee dus
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 13:30:
ik heb sinds een week dezelfde gsm en krijg hem niet op de pc aangesloten
op de tel zie ik wel het icoon dat ie op pc is aangesloten
maar de pc ziet m niet
waar aan kan dat liggen

sukkel er al 4 dagen mee
dacht en hoopte is zo gebeurd .. nee dus
:(
gebruikt je usb of BT???

check je instelling:
u900> menu> instelling > telefoon >pc verbinding > zet het op 'vraag bij elk verbinding'

ik heb verder geen probleem met usb aansluiting.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste