Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Lezen is ook een vak, er staat: "Klantenkaartprijs: 42,99". Daar gaat dus niet nog eens 10% korting af.matthijst schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 12:29:
42,99, bij Dynabyte: https://www.dynabyte.nl/a...php?xi=614948&tc=cbsearch
Nog 10% extra korting met klantenkaart, denk ik (kaart aangevraagd).
Lezen is ook een vak: je maakt kans op een mini figure. Ze verloten er 50 onder degenen die Mario Kart pre-orderen. Met andere woorden: voor 5 tot 7 Euro meer dan bij andere aanbieders loop je het risico dat je er een poppetje bij krijgt.Grozno schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 12:27:
Bij Dimension Plus kost ie €49.99, maar dan krijg je er wel een Mario kart mini figure bij!

[ Voor 16% gewijzigd door BamSlam_ op 20-03-2008 14:20 ]
Anoniem: 217133
Leuk voor jeChrisM schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:38:
Woohoo! Ik heb m'n Wii weer terug. Of eigenlijk, een totaal nieuwe Wii gekregen!Ben er blij mee, hij doet het weer super goed. Heb nu alles weer gedownload wat ik gedownload wilde hebben en ben net klaar met 54 poppetjes opnieuw op de Wii te zetten (had ze gebackupped op m'n computer, zojuist even de Wii-ID aangepast en nu staan ze er allemaal weer op). Toch dik uur bezig geweest. Nu nog even alle spelletjes die ik heb gespeeld in de Wii doen, zodat ik m'n savegames kan kopieren en dan kan ik weer los!
Hoelang was je je Wii dan kwijt?
Hij is 1 maand - 3 dagen weggeweest. Behoorlijk lang, vind ik. Maar goed...Anoniem: 217133 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 15:20:
Leuk voor je
Hoelang was je je Wii dan kwijt?
Het enige wat wel heel jammer is, is dat ik al m'n records en skill levels enzo van Wii Sports kwijt ben!
Wii Fit hadden ze ook maar dan voor 90 euro. Dat leek mij geen preorder prijs en dus koop ik die wel als hij uit en pak dan de 10%!
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Anoniem: 104593
http://www.eurogamer.net/...p?article_id=95123&page=3
Cijfer: 8/10
Ik ga hem niet pre-orderen en haal hem wel ergens zodra die verkrijgbaar is. Ik hoop niet dat er weer tekorten zijn want dan faalt Nintendo of Europe wederom gigantisch. Het blijft wel even afwachten of Nintendo wat tegen de Freeloader gaat doen. Het zou wel de perfecte "trojan horse" zijn om een update te stoppen in Mario Kart die de Freeloader blocked.
Ik denk niet dat dat realistisch is. De Freeloader is daar te kort voor uit, het persen van Mario Kart zal al ruim een maand geleden begonnen moeten zijn en dus is er geen tijd om een update toe te voegen die de Freeloader blokkeert. Ik gok dat een eventuele Freeloader blokkerende update tegelijk met het Everybody's Nintendo Channel gaat komen.Anoniem: 104593 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 19:27:
Eurogamer review van Mario Kart:
Ik ga hem niet pre-orderen en haal hem wel ergens zodra die verkrijgbaar is. Ik hoop niet dat er weer tekorten zijn want dan faalt Nintendo of Europe wederom gigantisch. Het blijft wel even afwachten of Nintendo wat tegen de Freeloader gaat doen. Het zou wel de perfecte "trojan horse" zijn om een update te stoppen in Mario Kart die de Freeloader blocked.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Zelda TP had mij vanaf het begin al meteen te pakken. Je kon al zoveel in het begin en het werd steeds meer. Ook de omgeving vond ik geweldig. En het warpen is ook verbeterd. In Zelda Wind Waker moest je steeds met je wind baton spelen en dan kon je pas warpen. Als je dat vaak moet doen wordt het irritant, het enigste bij het warpen in TP is het steeds veranderen in een wolf, maarja.Anoniem: 104593 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 23:28:
[...]
Het was wel jammer dat een hoop van de eerdere trailers niet in de game zat. Ik zou een game als TP met iets meer vrijheid eigenlijk de perfecte Zelda vinden. Het enige dat TP tegen zat was het feit dat het een Gamecube game was. Nu we met Super Mario Galaxy gezien hebben wat de Wii allemaal kan ben ik erg benieuwd wat voor reusachtige tempels ze kunnen bouwen en op een normale DVD(in plaats van een Gamecube disc) past minimaal twee keer zoveel avontuur en TP was al een gigantische game.
Vraag me wel af wat ze bedoelen met die nieuwe veranderingen. Als ze het niveau nog lager gaan gooien dan kunnen ze beter een Zelda 'light' maken. Ik vind die boss-fights van zelda maar lachwekkend. A link to the Past heeft nog echte breinbreker puzzels en moeilijke bossfights, de rest vind ik allemaal veel minder, maar dat is natuurlijk mijn mening. Niet dat ik niet geniet van TP.
Een fps zelda zal niet komen en een top-down zelda zoals op de handhelds ook niet, in ieder geval niet voor de consoles. Of het moet al een Multiplayer a la four swords zijn. Nintendo kennende zal alles wel goed komen en kunnen we ons verheugen op 80 uur speelplezier
Die 1 á 2 milliseconden extra doordat er WiFi gebruikt word in plaats van ethernet zullen niet zo heel veel uitmaken.greatgonzo schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:19:
hoe staat het trouwens met de pings van de Wii online? Want ik denk dat de meeste via wifi online zullen gaan, en dat geeft meestal een slechtere ping. Lijkt me niet echt ideaal, als je speelt met een dikke lag
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Dat is voor Eurogamer begrippen een hoog cijfer. Leuk ook dat ze zo enthousiast zijn over het wiel. Zij zijn volgens mij de eerste die het wiel ook echt hebben. In de Amerikaanse hands-ons hebben ze het steeds over de remote en niet over het Wii Wheel. Nog drie weekjes, dan kunnen we weer gaan kartenAnoniem: 104593 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 19:27:
Eurogamer review van Mario Kart:
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Nieuwere versie dan 3.2E na update?MetroidPrime schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 21:37:
Er is weer een firmware update beschikbaar voor de Wii. Er is nog geen melding van Nintendo of iets dergelijks, maar volgens een berichtje in het Amerikaanse winkelkanaal blijkt het een voorbereidende update te zijn voor WiiWare.
Nee, het versienummer is nog steeds 3.2E. Ik vraag mij serieus af waarom Nintendo nog steeds moeite doet om er versienummers bij te doen als ze toch niet aangepast worden na een update.
Ik snap nooit zo goed wat er te updaten is aan het winkelkanaal. Het is toch eigenlijk gewoon een website? Dus het kanaal is dan gewoon een browser. Toen de nieuwe lay-out met de categorieën kwam was er ook een update, terwijl naar mijn idee alleen de site geüpdate zou hoeven worden.MetroidPrime schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 21:37:
Er is weer een firmware update beschikbaar voor de Wii. Er is nog geen melding van Nintendo of iets dergelijks, maar volgens een berichtje in het Amerikaanse winkelkanaal blijkt het een voorbereidende update te zijn voor WiiWare.
Overigens is door Goede Vrijdag eerder bekend gemaakt welke VC-games we kunnen downloaden. Het is één game vandaag, maar wel een goede: Mega Turrican voor de Mega Drive. Deze Turrican lijkt meer op de originelen van de C64 / Amiga dan Super Turrican, maar of dat goed of slecht is moet ieder zelf maar bedenken.
Ja idd... Vermeld die versie of helemaal niet, of geef ergens een duidelijke changelog zodat we weten wat we binnen halen en waar Nintendo zoal mee bezig is.MetroidPrime schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 21:48:
[...]
Nee, het versienummer is nog steeds 3.2E. Ik vraag mij serieus af waarom Nintendo nog steeds moeite doet om er versienummers bij te doen als ze toch niet aangepast worden na een update.
Iemand z´n Freeloader al geprobeerd na het uitvoeren van deze update?Victorio schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 22:08:
[...]
Ja idd... Vermeld die versie of helemaal niet, of geef ergens een duidelijke changelog zodat we weten wat we binnen halen en waar Nintendo zoal mee bezig is.
Ze kunnen nu dus vanaf de SD kaart runnen, kanalen maken en als het goed is ook de Wii mote gebruiken. Kwestie van tijd voor alles perfect op elkaar aansluit.
Daarnaast zit ik nu te denken. Als Nintendo echt sneaky is, dan zorgen ze dat een update de Freeloader etc pas na een weekje of wat blokkeert. Zodat iedereen denkt dat het veilig is en de update uitvoert.
Stiekem zou ik dat wel echt een geniale zet van Nintendo vinden. Daar pakken ze echt veel FreeLoader gebruikers mee. Maar als ze dit doen - kans van bijna 0 - is het natuurlijk wel erg vervelend dat niemand z'n FL meer kan gebruiken.BarôZZa schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 23:10:
Ik update de komende tijd helemaal niks totdat ik zeker weet dat homebrew blijft werken.
Ze kunnen nu dus vanaf de SD kaart runnen, kanalen maken en als het goed is ook de Wii mote gebruiken. Kwestie van tijd voor alles perfect op elkaar aansluit.
Daarnaast zit ik nu te denken. Als Nintendo echt sneaky is, dan zorgen ze dat een update de Freeloader etc pas na een weekje of wat blokkeert. Zodat iedereen denkt dat het veilig is en de update uitvoert.

Gheghe... idd. Nu de FreeLoader en homebrew misschien op het spel staan met komende updates heeft niemand meer z'n connect 24 aanstaan en is iedereen achterdochtig. If it ain't broken don't fix it, right?BarôZZa schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 23:10:
...
Als Nintendo echt sneaky is, dan zorgen ze dat een update de Freeloader etc pas na een weekje of wat blokkeert. Zodat iedereen denkt dat het veilig is en de update uitvoert.
Dan komt Datel met hun beloofde update...monnick schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 23:24:
[...]
Stiekem zou ik dat wel echt een geniale zet van Nintendo vinden. Daar pakken ze echt veel FreeLoader gebruikers mee. Maar als ze dit doen - kans van bijna 0 - is het natuurlijk wel erg vervelend dat niemand z'n FL meer kan gebruiken.

[ Voor 29% gewijzigd door Victorio op 20-03-2008 23:26 ]
Heb zojuist de firmware van m'n Wii geupdate en homebrew werkt nog steeds, zojuist weer Tetris gestart vanaf SD-kaart.BarôZZa schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 23:10:
Ik update de komende tijd helemaal niks totdat ik zeker weet dat homebrew blijft werken.
Anoniem: 94609
Staat je Wii op English?Anoniem: 94609 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 10:48:
Ik heb net no more heroes (USA) versie proberen te draaien met de datel free loader.. maar zowel met 1 als met 2 keer laden krijg ik alleen een zwart scherm dat blijft hangen. Heeft iemand de usa versie van no more heroes wel al succesvol weten te gebruiken?
[ Voor 88% gewijzigd door pelt op 21-03-2008 11:13 ]
http://ms2.nintendo-europ...occer2008/nlNL/index.html
Eindelijk een beetje reclame voor een wii titel van een thrid party
Helemaal top. Heb nu Ghost Squad en Manhunt 2!
Ik ga ze dalijk met de FL proberen en daarna ga ik kijken of er idd een update is!
Verder goed nieuws dat Homebrew vanaf SD kan spelen, dat betekent dat het dus gewoon kan. Ik hoop dan ook dat Wiiware dit ook gaat kunnen!
Jep. No More Heroes geeft anders zwart beeld. Zet hem op Engels en hij zal het perfect doen, enjoy!
Ignorance Is Bliss
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Erg jammer dat de co-op grand prix eruit is gehaald, ik snap echt niet waarom Nintendo de free for all Battle ook heeft geschrapt. Alleen teams en single-race multiplayer.Grand prix: No co-op GP. In Vs. mode you can have up to four people, and you can play it with CPU characters if you'd like (feels like a single race GP), but there's no actual "co-op GP" for people that want to do two players in the traditinal "pick a cup, race, unlock stuff" way.
Battle: You can remove all computer cars and have up to four humans, but there are always teams, and only two colors to pick. Red team, blue team. That means the closest to traditional battle you can get is four human players, no CPU, but either a two on two, or one on three.
Als ik dat vergelijk met Smash Bros. waarbij je haast alles co-op kunt spelen vind ik het erg jammer. Het leukste van Double Dash was toch de co-op Grand Prix en zelfs Double Dash had weinig inhoud vergeleken met Mario Kart DS. Overigens heeft EAD niet aan deze game gewerkt en is het nog niet bekend wie Mario Kart Wii wel heeft gemaakt.

Het gemis van de free-for-all bij de battle modus vind ik vooral erg jammer. Dat was juist zo leuk aan die modus

als ik de disc er in stop ziet ie wel dat het mario is, maar opstarten ho maar.
Iemand een ide of zal ik het spel maar gewoon gaan ruilen?
thanks
ps. wet dat het niet echt de juiste plaats is, dus laten we niet een hele discussie opstarten hierover. Als het moet open ik wel een nieuw draadje in problem en vragen
[ Voor 23% gewijzigd door ZTeeVeR op 21-03-2008 17:31 ]
Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M
Hij doet dat niet met andere spellen? Dan zou ik het spel ruilen als ik jou was.ZTeeVeR schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 17:29:
Even een vraagje. Heb net Mario Galaxy gekocht, maar mijn WII blijft een foutmelding geven over dat ie de disc niet kan lezen.
als ik de disc er in stop ziet ie wel dat het mario is, maar opstarten ho maar.
Iemand een ide of zal ik het spel maar gewoon gaan ruilen?
thanks
ps. wet dat het niet echt de juiste plaats is, dus laten we niet een hele discussie opstarten hierover. Als het moet open ik wel een nieuw draadje in problem en vragen
Wii FC: 2129-2099-1796-3776
Dat van de taal instellen op engels geld ook voor andere titels. Brawl deed het zonder maar Manhunt 2 speelde pas nadat ik de taal op engels had gezet...D3ft0n3 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:07:
[...]
Jep. No More Heroes geeft anders zwart beeld. Zet hem op Engels en hij zal het perfect doen, enjoy!
Daarnaast heb ik net ook de F/W update gedraaid en de FL werkt nog steeds!
Anoniem: 84457
Nu heb ik alleen geen geluid, wel weet ik dat ik een 'analoge audio kabel nodig ben voor de gamecube'.
Heeft iemand enige idee waar ik die kan kopen of zoeits eruit moet zien?

Ik heb helaas geen audio ingang zoals het op bovenstaand plaaatje eruit ziet....
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 84457 op 21-03-2008 20:52 ]
Misschien is het handiger als je aangeeft, welk type aansluiting je wél hebt voor audio...Anoniem: 84457 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 20:44:
Ik heb een gamecube component kabel gekocht.
Nu heb ik alleen geen geluid, wel weet ik dat ik een 'analoge audio kabel nodig ben voor de gamecube'.
[afbeelding]
Ik heb helaas geen audio ingang zoals het op bovenstaand plaaatje eruit ziet....
Alle audio op de cube/wii is namelijk analoog
Heb je niet toevallig een mini-jack in? Dan kun je met een koppelstuk van 2 euro van geluid genieten
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Volgens de shop waar ik hem heb gekocht welzwelgh schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 19:23:
Kan je met de Freeloader voor de Wii nu ook import Gamecube games spelen? Ik heb namelijk nog een stapeltje US games liggen.
ik knal straks wel even mijn import naruto game uit japan erin, kijken of hij werkt
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Voor het geluid, heb ik een kabel nodig die past in de ingang voor analog/av out, op de Gamecube.Michael Knight schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 21:17:
[...]
Misschien is het handiger als je aangeeft, welk type aansluiting je wél hebt voor audio...
Alle audio op de cube/wii is namelijk analoog
Heb je niet toevallig een mini-jack in? Dan kun je met een koppelstuk van 2 euro van geluid genieten
Inmiddels ben ik erachter dat ik dit kabeltje nodig ben:

De rode witte tulpen gebruik ik dan voor audio...
Nu ben ik nieuwsgierig, wat jij precies bedoelt met een mini-jack in combinatie met een koppelstuk.
Hoe werkt dit en hoe zie dat er precies uit?
Ps4/switch gamer
Normaal gesproken zou je het binnen moeten hebben..
Anders stuur ze even een mailtje.
Anoniem: 109288
Kan iemand mij overigens vertellen hoe je SMG met z'n tweeën speelt?
Anoniem: 245611
de 2de zet de controller aan en bestuurt een sterretje op t scherm wat kan schieten, helpen met springen of sterretjes pakkenAnoniem: 109288 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 23:18:
Heb sinds gister PES2008, maar wat speelt dat lekker zeg. Het is even wennen in het begin, maar eenmaal gewend wil je niks anders meer. Enige nadeel is dat je niet even tegen iemand kan spelen die het spel helemaal niet kent, daarvoor zijn de controls te ingewikkeld of misschien is onconventioneel een beter woord.
Anoniem: 51617
Lijkt me leuk via dat stuurtje en motion sensoren maar ik speel liever op "grip" en niet op "lucht".
sync (of hoe dat ook op de wii heet) de 2e remote met de wii. Op de wii net boven (of onder) de discloader zit een klep, open die en als ik me goed herinner zie je een rood knop daar. Doe nu de batt klep open van de 2e controller en je zult ook daar een rood knop zien. Druk op de wii daarna op de controller en klaar.Anoniem: 109288 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 23:18:
Heb sinds gister PES2008, maar wat speelt dat lekker zeg. Het is even wennen in het begin, maar eenmaal gewend wil je niks anders meer. Enige nadeel is dat je niet even tegen iemand kan spelen die het spel helemaal niet kent, daarvoor zijn de controls te ingewikkeld of misschien is onconventioneel een beter woord.
[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 51617 op 22-03-2008 01:35 ]
Foutje van mij kant... ik dacht namelijk dat er ook audiostekkers aan die componentkabel zaten, maar Nintendo heeft bij de Cube een tweede kabel nodig voor audio.Anoniem: 84457 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 21:41:
[...]
Voor het geluid, heb ik een kabel nodig die past in de ingang voor analog/av out, op de Gamecube.
Inmiddels ben ik erachter dat ik dit kabeltje nodig ben:
[afbeelding]
De rode witte tulpen gebruik ik dan voor audio...
Nu ben ik nieuwsgierig, wat jij precies bedoelt met een mini-jack in combinatie met een koppelstuk.
Hoe werkt dit en hoe zie dat er precies uit?
Als je geen audio-aansluitingen hebt op je tv/paneel, zoals je aangaf in jouw eigen plaatje, maar wel een mini-jack (jeweetwel, zo`n koptelefoonaansluiting), dan kun je het volgende koppelstukje gebruiken:

Dat kan al niet meer sinds de SNES, je kunt wel met het analoge pookje van de Nunchuck, Classic controller of Gamecube controller spelenAnoniem: 51617 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 01:33:
kan je mario kart overigens via de vierpuntdruk toets spelen?
Lijkt me leuk via dat stuurtje en motion sensoren maar ik speel liever op "grip" en niet op "lucht".

Veel mensen hebben er lang op gewacht, maar hij is er eindlijk. De FreeLoader voor de Wii. Een FreeLoader is een aparte dvd waarmee je ook spellen uit een andere regio kunt spelen. Dit is handig omdat sommige games eerder of alleen maar in andere regio's uitkomen.
Een FreeLoader werkt heel simpel, je stopt de DVD in je Wii en als hij klaar is met laden haal je de FreeLoader DVD eruit. Je kunt dan je spel uit een andere regio erin stoppen en gewoon spelen.
De FreeLoader is 100% onofficieel, maar het vergt geen aanpassingen aan je Wii en is dus niet illegaal en je garantie verdwijnt ook niet. Naast dat je met de FreeLoader Wii games kunt spelen werkt hij als een FreeLoader voor GameCube games. Helaas werkt hij niet als FreeLoader in een GameCube, daar moet je een GameCube FreeLoader voor hebben.
Features:
* Speel elk Wii en GameCube spel van elke regio op elke Wii
* Gemakkelijk te gebruiken
* Je Wii hoeft niet aangepast te worden
* Je garantie blijft behouden
* Speel games die niet in jouw regio gereleased zijn
* Speel games uit jouw regio op een geïmporteerde console
* 100% onofficieel.
(Info uit: Wii4all.nl)
Wie heeft er al ervaring met deze DVD?
Kans dat het pakje eruit is gepikt door de douane, is mij ook gebeurd met Castlevania Portrait of Ruin. Kostte me destijds 10 euro extra waardoor ik het spel net zo goed hier in de winkel had kunnen halen.NinTeNdO_FrEaK schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 22:14:
Mischien niet helemaal het goede topic, maar ik heb een game besteld bij play-asia die verscheept is op 22 februari, het is nu al 20 maart. Ik ben nu bang dat mijn pakje mischien niet meer komt, moet ik contact opnemen met play-asia voor een resend, of ben je gewoon je geld kwijt indien je pakje niet komt? Iemand hier ervaring mee? Ik heb geen track en trace code gekregen.
Maar goed, dat duurde bij mij ook even.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Nou ben ik toch wel nieuwsgierig waar je die Gamecube component kabel gekocht heb en of er daar meer zijn, ben daar al een poosje naar opzoek.Anoniem: 84457 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 20:44:
Ik heb een gamecube component kabel gekocht.
[afbeelding]
PSN ID: Bitplanet Wii Code:1486-5351-7096-1324 Mijn Spellijst
Mijn ervaringen:Beertjeman schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 10:11:
[afbeelding]
Veel mensen hebben er lang op gewacht, maar hij is er eindlijk. De FreeLoader voor de Wii. Een FreeLoader is een aparte dvd waarmee je ook spellen uit een andere regio kunt spelen. Dit is handig omdat sommige games eerder of alleen maar in andere regio's uitkomen.
Een FreeLoader werkt heel simpel, je stopt de DVD in je Wii en als hij klaar is met laden haal je de FreeLoader DVD eruit. Je kunt dan je spel uit een andere regio erin stoppen en gewoon spelen.
De FreeLoader is 100% onofficieel, maar het vergt geen aanpassingen aan je Wii en is dus niet illegaal en je garantie verdwijnt ook niet. Naast dat je met de FreeLoader Wii games kunt spelen werkt hij als een FreeLoader voor GameCube games. Helaas werkt hij niet als FreeLoader in een GameCube, daar moet je een GameCube FreeLoader voor hebben.
Features:
* Speel elk Wii en GameCube spel van elke regio op elke Wii
* Gemakkelijk te gebruiken
* Je Wii hoeft niet aangepast te worden
* Je garantie blijft behouden
* Speel games die niet in jouw regio gereleased zijn
* Speel games uit jouw regio op een geïmporteerde console
* 100% onofficieel.
(Info uit: Wii4all.nl)
Wie heeft er al ervaring met deze DVD?
Hij werkt, maar je moet je Wii-taal op engels zetten voor het beste effect. Dit hoeft niet bij alle games (bij Brawl niet bijv).
Nee, helaas zitten er geen audio kabels aan de component vast....Michael Knight schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 02:38:
[...]
Foutje van mij kant... ik dacht namelijk dat er ook audiostekkers aan die componentkabel zaten, maar Nintendo heeft bij de Cube een tweede kabel nodig voor audio.
Als je geen audio-aansluitingen hebt op je tv/paneel, zoals je aangaf in jouw eigen plaatje, maar wel een mini-jack (jeweetwel, zo`n koptelefoonaansluiting), dan kun je het volgende koppelstukje gebruiken:
[afbeelding]
Maar in elk geval bedankt voor je hulp!
@ Bitfighter:
Via Ebay heb ik een Gamecube component gekocht, dr zijn er genoeg, maar je zit gauw op de $50.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 84457 op 22-03-2008 12:37 ]
Als het goed is heb je ook je originele composiet kabel (met scart verloopje) er bij, daar zitten L+R tulp stekkers aan die je nodig hebt.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik heb de originele kabel, alleen snap ik 1 ding niet helemaal.DukeBox schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 13:14:
Ik heb een paar jaar geleden de originele gekocht, was een tib uit mijn lijfwas het wel waard overigens, games zien er stukken beter uit op een 32" of groter scherm.
Als het goed is heb je ook je originele composiet kabel (met scart verloopje) er bij, daar zitten L+R tulp stekkers aan die je nodig hebt.
Je moet de 'B' knop ingedrukt houden wanneer de Gamecube aan staat.
Dan zou er een een venster verschijnen, om te kunnen kiezen voor Progressive Scan.
Probleem is dat er bij mij niets verschijnt, wat op zich raar is, want mijn plasma zou het wel moeten ondersteunen....
Die kabel heb ik niet direct voor handen, daarom wil ik een S-Video/AV Cable om zo aan het geluid te komen.
Verder snap ik eigenlijk niet wat het nut v/e composiet-kabel is....?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 84457 op 22-03-2008 14:22 ]
Hoe duur was ie daar?BamSlam_ schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 14:38:
Was een paar uur geleden bij Capi op Schiphol Plaza, daar stond de Freeloader in de schappen
Oke, thnx.
Bij PlayAsia is ie zo'n 15 euro incl. verzendkosten, scheelt weer 5 euro's.
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Heb hem nog niet geprobeerd maar dat komt nog wel ;-)
Composiet-video is vooralsnog de meest universeel aanwezige aansluiting op televisies/tft`sAnoniem: 84457 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 14:09:
[...]
Verder snap ik eigenlijk niet wat het nut v/e composiet-kabel is....?
Door een dergelijke kabel mee te leveren, ben je verzekerd van een apparaat dat eigenlijk altijd aan te sluiten valt..
De VS ging daarna aan de haal met s-video, terwijl wij meteen doorgingen naar RGB-scart
Bedankt voor je uileg!Michael Knight schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 17:11:
[...]
Composiet-video is vooralsnog de meest universeel aanwezige aansluiting op televisies/tft`s(naast coax dan)
Door een dergelijke kabel mee te leveren, ben je verzekerd van een apparaat dat eigenlijk altijd aan te sluiten valt..
De VS ging daarna aan de haal met s-video, terwijl wij meteen doorgingen naar RGB-scart
Naast de component-kabel heb ik nu het standaard kabeltje gevonden die je bij je GC krijgt, dus met een rode, witte, en gele tulp.
Die rood/witte heb ik nodig voor het geluid, wat nu goed is.
Hehe, dan heeft die kabel toch nog enig nut. Composiet kabels gaan bij mij na aanschaf van RGB of component altijd direct een doos in.Anoniem: 84457 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 18:01:
[...]
Bedankt voor je uileg!
Naast de component-kabel heb ik nu het standaard kabeltje gevonden die je bij je GC krijgt, dus met een rode, witte, en gele tulp.
Die rood/witte heb ik nodig voor het geluid, wat nu goed is.
Vind het vaak wel sneu voor mensen die niet doorhebben dat ze voor een tientje (3rd party) stukken beter beeld hebben. Ik was tot begin 2003 ook noob op het gebied van kabeltjes, maar nu zweer ik bij RGB en component.
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
Het is dat ik nu een component kabel heb anders zat er nu nog RGB kabel in.jelbo schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 18:15:
[...]
Hehe, dan heeft die kabel toch nog enig nut. Composiet kabels gaan bij mij na aanschaf van RGB of component altijd direct een doos in.
Vind het vaak wel sneu voor mensen die niet doorhebben dat ze voor een tientje (3rd party) stukken beter beeld hebben. Ik was tot begin 2003 ook noob op het gebied van kabeltjes, maar nu zweer ik bij RGB en component.
Maar idd, die standaard kabels, die gebruik ik normaal gesproken ook niet.
Ik heb voor mijn xbox360 de originele component kabel van Microsoft gekocht voor 10 euro bij Play-Asia.
Geen slechte deal, normaal zijn ze nl. 25 euro...
Overigens verkoopt Play-Asia ook veel kabels op het gebied van (3rd party) die van goede kwaliteit zijn.
Kan je bij play-asia ook zonder creditcard betalen? Overboeken ofzo?
Progressive scan werkt niet met Europese/PAL Gamecube games.Anoniem: 84457 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 14:09:
[...]
Ik heb de originele kabel, alleen snap ik 1 ding niet helemaal.
Je moet de 'B' knop ingedrukt houden wanneer de Gamecube aan staat.
Dan zou er een een venster verschijnen, om te kunnen kiezen voor Progressive Scan.
Probleem is dat er bij mij niets verschijnt, wat op zich raar is, want mijn plasma zou het wel moeten ondersteunen....
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 22-03-2008 19:31 ]
Ik ben er helaas zojuist achter gekomen.Anoniem: 104593 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 19:31:
[...]
Progressive scan werkt niet met Europese/PAL Gamecube games.
Alleen vraag ik me nog het volgende af...
Op dit moment heb ik er natuurlijk wel een component kabel aan hangen.
In hoeverre geeft dat een beter beeldresulaat dan een RGB kabel?
Of werkt die component-kabel alleen wanneer je de Progressive scan kunt aanzetten?
Progressive scan zit alleen in de NTSC games, ze hebben het voor de PAL games weggelaten, eeuwig zonde.
Het geeft beter beeld, zeker op HD TV's je mist wel progressive scanAnoniem: 84457 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 19:55:
[...]
Ik ben er helaas zojuist achter gekomen.
Alleen vraag ik me nog het volgende af...
Of werkt die component-kabel alleen wanneer je de Progressive scan kunt aanzetten?
Progressive scan zit alleen in de NTSC games, ze hebben het voor de PAL games weggelaten, eeuwig zonde.
Ja, wel balen, maar goed, eigen schuld, ik had me beter moeten inlezen.Anoniem: 104593 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 00:18:
[...]
Het geeft beter beeld, zeker op HD TV's je mist wel progressive scan
In elk geval ben ik weer een scartaansluiting rijker, nu ik een component-kabel er tussen heb.
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Anoniem: 51617
da bedoel ikHoedje schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 09:49:
[...]
Dat kan al niet meer sinds de SNES, je kunt wel met het analoge pookje van de Nunchuck, Classic controller of Gamecube controller spelen
Gauw Wiiconnect24 uitschakelen dus.IOS37
From WiiBrew
Jump to: navigation, search
On March 21st, Nintendo added a new version of the Wii firmware -- IOS37 -- to the Wii update servers. This version of the firmware has a fixed signature-checking function.
When a title (game, channel, etc) starts, it tells the system menu (using a field in the TMD) what version of the IOS it needs to run on -- to support this, the Wii stores all previous firmware versions. (For most Wiis, this will be IOS9, IOS11, IOS13, IOS15, IOS17, IOS20, IOS21, IOS30, IOS31, IOS33, IOS34, IOS35, IOS36, and now IOS37).
As of March 22nd, no software uses IOS37 -- the System Menu currently uses IOS30. An updated System Menu will likely use the new IOS37.
What does this mean?
* Until the system menu is updated to use IOS37, it will have no effect.
* Once the system menu is updated to use IOS37, "Trucha-Signed" discs -- or channels -- will stop working, as will the Freeloader disc.
* At that point, "homebrew channels" would be considered "invalid" by the system. The consequences of this are unclear, but that could potentially prevent the Wii from booting.
* Other versions of IOS are not affected.
* The Twilight Hack is unaffected.
Kwa kwalilteit is een RGB scartkabel zowat identiek (en zelfs potentieel beter) dan een componentkabel, wanneer er geen progressive scan gebruikt wordt.Anoniem: 84457 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 19:55:
[...]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Wow dit klinkt precies zoals het was op de snes!Powersliding has been at the absolute core of the Mario Kart experience ever since the SNES game. Now that the d-pad-friendly wiggling of the DS game has been removed, sliding in Mario Kart Wii is all about controlling the perfect line with gentle, progressively applied counter-steer. That is far easier and more satisfying with the Wii remote than it is with a stick, and the gorgeous Wii Wheel makes it more enjoyable still.
Hoewel het stuurtje mij aan de ene kant wel vreemd lijkt, lijkt het me toch ook wel heel leuk.
Maar het is niet te geloven zelfs in 2008 gaan dus nog steeds niet een 'echte' grand prix mode met meer dan 2 menselijke spelers kunnen doen, dit is iets wat iedereen eigenlijk toch al verwachte in de n64 versie?!
Maar als het sturen echt is weer zo leuk word als op de snes dan is zelfs dit vergeefbaar
10 second ninja DONE
Het gaat helemaal niets uitmaken of je WiiConnect24 nu wel of niet uitschakelt omdat updates toch niet automatisch geinstalleerd worden. Je gaat pas problemen krijgen als er nieuwe features in firmware updates komen te zitten en er spellen komen die die features ook daadwerkelijk gaan gebruiken. Dan kun je de nieuwste spellen ineens niet meer spelen zonder de firmware update te installeren en daarmee je Freeloader onschadelijk te maken.
[ Voor 3% gewijzigd door Captain N op 23-03-2008 10:56 ]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Identiek niet, beter wel. Component comprimeert, RGB-scart niet. Component verstuurt eveneens meerdere signalen per kabel (vandaar dat er maar 3 kabels voor nodig zijn), RGB-scart doet dit niet.Boeboe schreef op zondag 23 maart 2008 @ 03:43:
[...]
Kwa kwalilteit is een RGB scartkabel zowat identiek (en zelfs potentieel beter) dan een componentkabel, wanneer er geen progressive scan gebruikt wordt.
Het feit is wel dat veel LCD/Plasma TVs een brakke RGB-Scart oplossing hebben en dat component er in de praktijk dus beter uit ziet op deze TVs.
[ Voor 15% gewijzigd door Schweino op 23-03-2008 11:02 ]
De bandbreedte van RGB is groter dan component. Maar bij 480P is dat toch helemaal geen probleem? Dan kun je dat toch niet merken?Schweino schreef op zondag 23 maart 2008 @ 11:01:
[...]
Identiek niet, beter wel. Component comprimeert, RGB-scart niet. Component verstuurt eveneens meerdere signalen per kabel (vandaar dat er maar 3 kabels voor nodig zijn), RGB-scart doet dit niet.
De extra stappen om het signaal om te zetten, helpen daarbij inderdaad niet mee.Het feit is wel dat veel LCD/Plasma TVs een brakke RGB-Scart oplossing hebben en dat component er in de praktijk dus beter uit ziet op deze TVs.
Zulke controles zijn lastig te omzeilen, maar de Freeloader zou het spel nog voor de gek kunnen proberen te houden door deze controle af te vangen en een andere firmware versie terug te geven.Captain N schreef op zondag 23 maart 2008 @ 10:55:
Ze hoeven niet eens gebruik te maken van die nieuwe features. Simpelweg een check of je firmware versie X hebt op de game disc zetten is al voldoende. Zelfde verhaal als bijvoorbeeld bij Metroid Prime 3. Nieuwe firmware op de disc in het geval de Wii die zelf nog niet heeft, zo niet, dan moet je hem dus updaten. Dit was mijn voornaamste reden om geen Freeloader aan te schaffen, en het lijkt erop dat dat een verstandige keuze was. Ben benieuwd hoe dit gaat verlopen, en wat Datel gaat doen als idd blijkt dat hun Freeloader na enkele weken al niet meer werkt...
Als er nieuwe functies in de firmware komen die ook daadwerkelijk gebruikt worden, dan wordt het een heel stuk lastiger. In een oude versie zit die functie niet, dus zal het spel crashen. Een eventuele toekomstige versie van de Freeloader kan niet zomaar functies gaan afvangen, dus dat zal vrij lastig zijn om te omzeilen.
Zijn er hier mensen die me wellicht willen helpen de 700 punten bij elkaar te sprokkelen? Wellcht doe je niks meer met de pin codes die je nog voor de diverse DS en Wii spellen krijgt en zou ze me willen mailen?
Zo ja, helemaal to, graag ff een mailtje naar mjl at web punt nl
-------
Heb je een linkje? De goedkoopste die ik kan vinden op PA is namelijk $30 ex verzenden....Anoniem: 84457 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 18:27:
[...]
Ik heb voor mijn xbox360 de originele component kabel van Microsoft gekocht voor 10 euro bij Play-Asia.
Geen slechte deal, normaal zijn ze nl. 25 euro...
Ik dacht dat Nintendo kleine updates ook automatisch kon laten uitvoeren.MetroidPrime schreef op zondag 23 maart 2008 @ 10:10:
[...]
Het gaat helemaal niets uitmaken of je WiiConnect24 nu wel of niet uitschakelt omdat updates toch niet automatisch geinstalleerd worden. Je gaat pas problemen krijgen als er nieuwe features in firmware updates komen te zitten en er spellen komen die die features ook daadwerkelijk gaan gebruiken. Dan kun je de nieuwste spellen ineens niet meer spelen zonder de firmware update te installeren en daarmee je Freeloader onschadelijk te maken.
Maar zolang je niet update, bestaat de kans dat de homebrewcommunity zelf met een aangepaste update komt. Net zoals bij de PSP.
En ook volgens Consolesengames.nl, al houden die het op 27 juni.Bas0mniia schreef op zondag 23 maart 2008 @ 13:17:
25 juni Super Smash Bros Brawl? Wel volgens de Bart Smit site
Ik zat hem vanmorgen al te spelen, dat update nieuws is wel bagger. Aan de andere kant moest ik voor Brawl ook een update installeren en dat werkte allemaal.Bas0mniia schreef op zondag 23 maart 2008 @ 13:17:
25 juni Super Smash Bros Brawl? Wel volgens de Bart Smit site
Tot nu toe kon online cheaten er in ieder geval niet mee (bij SSBB). Wat wel erg handig is, is dat je censuur kunt terugdraaien of juist kunt toevoegen (wel/geen bloed bij no more heroes). En als je niet van schijfjes wisselen houdt kun je Trucha ook zo gebruiken dat je geen freeloader nodig hebt bij bepaalde spellen.Whollabilla schreef op zondag 23 maart 2008 @ 12:19:
Ik ben wel blij dat Nintendo de Trucha Signer bug gefixed heeft. Dan lopen we tenminste minder kans op jongetjes van 14 die je inmaken bij Mario Kart met een trainer. Veel andere doeleinden had die signer toch niet.
Alleen maar positieve dingen lijkt mij
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
http://www.play-asia.com/paOS-13-71-10w-49-en-70-21qb.html
is dit nou een adapter die hier in de EU werkt?
Volgens mij wel, op de vergroting van de foto is te lezen "100-240V , 50/60Hz". Er zit zelfs ook al de juiste stekker aan, zo te zien.SaURoN schreef op zondag 23 maart 2008 @ 15:02:
Ik heb een vraagje voor de mensen die vaak bij play asia bestellen.
http://www.play-asia.com/paOS-13-71-10w-49-en-70-21qb.html
is dit nou een adapter die hier in de EU werkt?

Ja klopt had ik gezien, maar vertrouw plaatjes niet echt voor volle honderprocentBamSlam_ schreef op zondag 23 maart 2008 @ 15:06:
[...]
Volgens mij wel, op de vergroting van de foto is te lezen "100-240V , 50/60Hz". Er zit zelfs ook al de juiste stekker aan, zo te zien.
[afbeelding]
Het staat ook nog eens in de specs onder de foto..SaURoN schreef op zondag 23 maart 2008 @ 15:11:
[...]
Ja klopt had ik gezien, maar vertrouw plaatjes niet echt voor volle honderprocentDacht miss heeft iemand er hier wel 1 gehaald om zijn wii redundant uit te voeren
Zit er zelf ook over te denken en voor die prijs, gelijk ff wireless mini sensor bar bij halen die ze daar verkopen of kan ik beter die van Datel er bij halen?
Hmm je hebt gelijk, vast overheen gekeken danBamSlam_ schreef op zondag 23 maart 2008 @ 15:13:
[...]
Het staat ook nog eens in de specs onder de foto..
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=MrD-g4Oj7IE]
Screenshots
Ziet er erg vet uit- gameplay includes Sonic and the Secret Rings style running with switches to 2.5D platforming thrown in
- Sonic will transform at certain points in the game, and his new form will include some sort of new mechanic
- another new character will be introduced
- Sonic Unleashed is not the final name, and no platform(s) were mentioned. File names of the original leaked images indicate a multiplatform release of 360/PS3/Wii
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Anoniem: 245611
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Dit topic is gesloten.