Ik heb deze week mijn HTPC opstelling eens afgemaakt. Alleen nog kleine dingen, maar de setup werkt veel beter dan mijn vorige oplossing waarbij ik de Xbox360 gebruikte om media mee af te spelen.
Je ziet hier mijn installatie waarvan de receiver en speakers al een hele tijd in mijn bezit zijn:
Marantz SR-4200 receiver
Samsung PS-42C91H Plasma TV
B&W DM305 fronts
B&W CC3 center
B&W DM302 rears
DIY sub met 12" Adire Shiva en 300W versterker in een 54L kast
RGB Moodlight in Ikea lamp met IR
Nintendo Wii - Component
Xbox360 - VGA
Playstation 2 - Component
Logitech Harmony 525
Ikea Besta kast
De center speaker kan ik niet goed kwijt. Voordat ik de HTPC had zat hij in de kast waar nu de pc zit, maar nu kan ik hem alleen op deze manier kwijt en anders moet ik de TV gaan ophangen. Dit komt misschien nog wel, maar ik weet niet hoelang ik nog op deze kamer zit.
De HTPC heb ik deze week afgemaakt. Lag al een tijdje klaar, maar geen tijd/zin om alles af te maken:
Asus P5KPL-VM
Intel E2140@2.4GHz
2GB mem
Ati HD3850 256MB (zeer stil en maar 62 euro!)
Silverstone LC17
Samsung 2.5" 80GB SATA
DVD speler
De HTPC heeft fans op 5V draaien en ik hoor hem niet. Alles blijft koel en de PC graast ook 24/7 mee voor DPC.
Dit alles is aangesloten met een DVI->HDMI kabel. Heb ook nog een HDMI kabel geprobeerd met het meegeleverde verloopje, maar gaf geen ander resultaat. Dan beter 1 enkele kabel en geluid door HDMI gebruik ik niet. Het geluid gaat via SPDIF naar mijn versterker.
De videokaart was eigenlijk niet nodig. Via VGA van de onboard video werkte alles ook wel, maar ik had soms wel last van niet perfecte beeldopbouw. Toen kwam ik de prijs tegen van de ATI HD3850 en kon ik de verleiding niet weerstaan om die te bestellen omdat ik dan ook via mijn HTPC spellen kan spelen op de TV. Extra voordeel is de CPU belasting nu ook nog eens lager bij HD materiaal wat versneld kan worden.
Waar ik afgelopen week ook mee bezig was is ook het volgende:
HTPC aan met dektop en Ikea moodlight aan.
Tijdens films heb ik het volgende:
Dit is met een Momolight kit die via SK.net verkocht werd door een forumlid. In real life ziet het er nog veel beter uit dan op de foto's. Het Philips Ambilight systeem werkt misschien beter, maar dit was veel goedkoper natuurlijk. De top led strip geeft goede kleuren weer en de twee aan weerszijden iets minder. Daarom 2 extra strips besteld die binnenkort binnen komen.
De Ikea moodlight bedien ik trouwens zelf en is niet aangesloten op de HTPC. De Logitech Harmony 525 remote is daar ideaal voor.