klinkt als een papieren tijgerwjlaak01 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:57:
yo Krypt, jij hier![]()
ff een vraagje betreffende 70-649
heb een versie van p4s met 55 vragen, maar nu zag ik weer op een andere (betaalde) site, dat er nu al 180 vragen zijn????
Hoe zit het met de mensen die net de 649 gedaan hebben???
Enne, als iemand weet waar de volle 180 vragen versie staat, hoor ik dat graag
niks papieren tijger... heb 2008 al draaien...
Wil alleen graag weten wat ik kan verwachten...
En aangezien de boeken nog niet beschikbaar zijn...
Verwijderd
Heb vorige week woensdag dit examen afgelegd.vosss schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:52:
Toevallig iemand de laatste tijd nog 291 gedaan?
Zoja, waren de vragen van EvilRen 2.40 nog een beetje recent?
Heb de pass4sure 2.40 maar vluchtig door gekeken, maar volgens mij kwamen er wel vragen overeen.
wjlaak01 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:00:
[...]
Ook al met Hyper-V aan de slag dan?
nee... zit er niet bij mij??
[ Voor 78% gewijzigd door wjlaak01 op 27-03-2008 18:47 ]
Verwijderd
hmm, voor je jou post editen was het "Wel wat mee gestoeid".wjlaak01 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:43:
Ik ben bang dat je toch door de mand bent gevallen mate
Okee, ik heb iets interessants, dus ik meld het hier even.
2 weken geleden examen gedaan voor 70-292, 3 weken daarvoor had ik al 70-296 gehaald. Ik had 70-292 helaas niet gehaald en wilde een herexamen plannen. Tot mijn grote verbazing waren ALLE Prometric examencentra al helemaal volgeboekt tot april.
Ik heb het examencentrum gebeld en heb gevraagd of ik dan echt geen examen meer kon doen. Er werd mij verteld dat je de 70-296 en 70-292 examens nog gewoon kon doen in april! Uiteraard heb ik gevraagd naar de correctheid van deze informatie en mij werd verteld dat het gewoon kon. Ik heb dus nu 7 april mijn examen 70-292. Kon hem ook echt boeken via de Prometric site op die datum.
Dus voor degenen die nog snel een herexamen moeten doen; blijkbaar kun je nog in april de upgrade doen. (in tegenstelling tot de startpost van dit topic).
2 weken geleden examen gedaan voor 70-292, 3 weken daarvoor had ik al 70-296 gehaald. Ik had 70-292 helaas niet gehaald en wilde een herexamen plannen. Tot mijn grote verbazing waren ALLE Prometric examencentra al helemaal volgeboekt tot april.
Ik heb het examencentrum gebeld en heb gevraagd of ik dan echt geen examen meer kon doen. Er werd mij verteld dat je de 70-296 en 70-292 examens nog gewoon kon doen in april! Uiteraard heb ik gevraagd naar de correctheid van deze informatie en mij werd verteld dat het gewoon kon. Ik heb dus nu 7 april mijn examen 70-292. Kon hem ook echt boeken via de Prometric site op die datum.
Dus voor degenen die nog snel een herexamen moeten doen; blijkbaar kun je nog in april de upgrade doen. (in tegenstelling tot de startpost van dit topic).
[ Voor 3% gewijzigd door HellBeast op 27-03-2008 20:43 ]
Beauty is in the eye of the beerholder
dan heb je de versie zonder hyper-V gedownload of je hebt een 32bit windows draaien.wjlaak01 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:43:
in beide zit geen hyper-V
A wise man's life is based around fuck you
Verwijderd
Er is geen versie met 180 vragen. Daar wordt je als papier ridder toch wel een beetje zenuwachtig van.....toch...wjlaak01 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:57:
yo Krypt, jij hier![]()
ff een vraagje betreffende 70-649
heb een versie van p4s met 55 vragen, maar nu zag ik weer op een andere (betaalde) site, dat er nu al 180 vragen zijn????
Hoe zit het met de mensen die net de 649 gedaan hebben???
Enne, als iemand weet waar de volle 180 vragen versie staat, hoor ik dat graag

Powershell schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 20:43:
[...]
dan heb je de versie zonder hyper-V gedownload of je hebt een 32bit windows draaien.
in beide zit geen hyper-V
Verwijderd
En dat is ook gelijk een nadeel als je met Virtual Machine aan het werk bent zoals ikTheVMaster schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 22:11:
[...]
En daarom heb ik de 64-bits Enterprise versie draaien
hehe
Misschien toch een oude server erbij kopen
Wat is dan het nadeel?Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 08:29:
[...]
En dat is ook gelijk een nadeel als je met Virtual Machine aan het werk bent zoals ik
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Verwijderd
wat je kunt verwachten kun je ook al uit die 80 vragen opmakenwjlaak01 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:00:
[...]
Verwijderd
Heb 2008 ook al draaien

hyper is wel leuk maar niet echt je van het (maar is natuurlijk nog maar een beta)
TS apps vin ik eigenlijk wel grappig
Verwijderd
kortom je weet NIKS van 2008wjlaak01 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:43:
iedereen weet toch dat die alleen meegeleverd zit op de 64 bit Ent Edition

Waar kan ik ergens documentatie vinden over NAT en VMware?
Ik krijg het maar niet aan de praat, kan het te maken hebben dat ik ook NAT op me router heb draaien?
Op het cursus centrum was het een kwestie van NAT inschakelen en gaan...
Ik krijg het maar niet aan de praat, kan het te maken hebben dat ik ook NAT op me router heb draaien?
Op het cursus centrum was het een kwestie van NAT inschakelen en gaan...
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
En dan nog......al was het mogelijk dan kon je Hyper-V nog niet aan de praat krijgen. Hyper-V wil namelijk alleen geinstalleerd worden op een machine die VT (of de vergelijkbare techniekv an AMD) heeft en het moet direct op 'het metaal' geinstalleerd wordenen dus niet binnen een VMVerwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:58:
[...]
Hyper-V zit alleen bij x64 Ent. en Virtual Machine draaid geen x64 OS'en
Heb een stuk of 30 x64 Servers draaien op VMware ESX Server, zowel 2003 als 2008 std machines, vandaar dat ik het niet zo snapte.. Met Virtual Machine bedoel je microsoft's virtualisatie-oplossingen? Daar ben ik niet zo mee bekend.. Maar die kunnen geen 64-bit guests draaien ofzo?Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:58:
[...]
Hyper-V zit alleen bij x64 Ent. en Virtual Machine draaid geen x64 OS'en
Maar inderdaad, Hyper-V in een VM gaat niet werken.. (nog meer leesvoer: http://communities.vmware.com/thread/117566)
[ Voor 7% gewijzigd door axis op 28-03-2008 10:41 ]
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Verwijderd
Dan krijg je de volgende titels:
Windows Server 2008 Active Directory: Configuration Mar 26, 2008
Windows Server 2008 Applications Infrastructure: Configuration Mar 26, 2008
Windows Server 2008 Network Infrastructure: Configuration Mar 26, 2008
Ik heb hem 26 maart gehad zoals je ziet
Logisch dat ik geen reakties kreeg, het moest 557 zijn.Jazzy schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 10:17:
[...]
Wat was je indruk van het examen? Nog rare dingen gezien?
Nog meer mensen die 70-577 al hebben gedaan trouwens?
Anyway, ik heb het examen vanmorgen gedaan in een kwartiertje. Ben geslaagd met 957 punten.
Ik zei het tochJazzy schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:27:
[...]
Logisch dat ik geen reakties kreeg, het moest 557 zijn.
Anyway, ik heb het examen vanmorgen gedaan in een kwartiertje. Ben geslaagd met 957 punten.Eerlijk gezegd vond ik hem erg makkelijk, het waren ook maar 43 vragen.
Slechts een paar? Of toch best veel?Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:25:
[...]
Heb vorige week woensdag dit examen afgelegd.
Heb de pass4sure 2.40 maar vluchtig door gekeken, maar volgens mij kwamen er wel vragen overeen.
Ik heb nu de measure-up gedaan, die pass4sure en de testout en een testkingetje,
howel dat allemaal redelijk gaat zie ik toch best op tegen het 291 examen.
Meer dan tegen de 290 en 270 in elk geval.
Vond je hem moeilijk?
Verwijderd
Exact de hoeveelheid durf ik niet te zeggen.vosss schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 13:22:
[...]
Slechts een paar? Of toch best veel?
Ik heb nu de measure-up gedaan, die pass4sure en de testout en een testkingetje,
howel dat allemaal redelijk gaat zie ik toch best op tegen het 291 examen.
Meer dan tegen de 290 en 270 in elk geval.
Vond je hem moeilijk?
Heb naast het boek, nuggets, en tesking v52 als slot de 3 examens via pass4sure gemaakt.
Deze gingen goed 80% en meer.
Ik had het examen al een keer gemaakt, maar toen gezakt.
Dus wist wat ik kon verwachten. Ik vond het wel te doen deze keer, vorige keer leek hij moeilijker.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2008 13:37 ]
Zo vandaag 70-284 gehaald en mijn MCSA: Messaging binnen gesleept :-)
kreeg 50 (lange lappen tekst) vragen voor mijn kiezen en 0 simulaties
Verder staat er in de startpost een typo onder het kopje:
MCSA - MCSE
Het verschil tussen Microsoft Certified System Administrator (MCSA) en Microsoft Certified System Engineer (MCSE) zit 'm in drie examens
Achter System moet een S volgens Microsoft :-)
kreeg 50 (lange lappen tekst) vragen voor mijn kiezen en 0 simulaties
Verder staat er in de startpost een typo onder het kopje:
MCSA - MCSE
Het verschil tussen Microsoft Certified System Administrator (MCSA) en Microsoft Certified System Engineer (MCSE) zit 'm in drie examens
Achter System moet een S volgens Microsoft :-)
fat to da bone
Kun je meteen je Virtual PC's upgraden naar Hyper-V.Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:27:
Misschien toch handig om mijn 30" scherm te behouden voor mijn 2008 traject?
[afbeelding]
Wat kost zo'n schermpje nou?
En dat zit ik op een schermpje van 1280x800 (max) op mijn HP6910p te doen. snif.. de alt en de tab toetsen zijn al aan 't slijten.
Hou die 30" nog maar; lijkt me wel zo handig.
Hou die 30" nog maar; lijkt me wel zo handig.
PatserVerwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:27:
Misschien toch handig om mijn 30" scherm te behouden voor mijn 2008 traject?
[afbeelding]
Het verschil met Vista zie/merk je niet als je het goed aanpakt, zelfs Aero werkt gewoon...

Voor de volledigheid...dit is maar op een 20"
[ Voor 23% gewijzigd door TheVMaster op 28-03-2008 21:57 ]
Verwijderd
Games....TheVMaster schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:53:
[...]
PatserMaar ehh...waarom geen Win2k8 op de host met Hyper-V?
Het verschil met Vista zie/merk je niet als je het goed aanpakt
[afbeelding]
Voor de volledigheid...dit is maar op een 20"
Hmm..games...daar heb jij helemaal geen tijd voor als ik dat Enterprise netwerk van je zo zie
En daarbij heb je het al geprobeerd? Win2k8 heeft dezelfde kernel als Vista...
Ik wil toch even reageren op het papieren tijger verhaal. Een echte tijger heeft natuurlijk jaren van praktijk ervaring achter de rug met een echt netwerkwerk. Niet alleen technisch maar ook de professionele omgang met gebruikers, management, budgetten, etc. Dit is echter een beetje het kip en het ei verhaal. Voordat iemand jou domain administrator maakt op een real life enterprise netwerk moet je meestal eerst kunnen aantonen dat je de theorie beheerst. In theorie loop je eerst een paar jaartjes mee met de senior beheerders maar in de praktijk werkt dat niet zo. Ik ken maar weinig bedrijven (nul om precies te zijn) die iemand zo lang een praktijkopleiding geven. Meestal wordt iemand die de theorie niet kent, eerst op cursus gestuurd, of vriendelijk doch dringend verzocht wat zelfstudie te doen, en gaat hij daarna het geleerde in de praktijk brengen. Als je dus net je MCSE hebt gehaald ben je dus bijna altijd een papieren tijger. Zelfs in VMWare kan je geen vervelende gebruikers of eigenwijze managers, virtualiseren.
Uiteraard is er nog verschil tussen de ene papieren tijger en de andere. Er zijn natuurlijk papieren tijgers die letterlijk de antwoorden uit hun hoofd leren. Zonder de vraag te lezen kunnen ze dan op het examen, mits Microsoft niet stiekem de dag van te voren nieuwe vragen heeft geïntroduceerd, het goede antwoord geven. Daarvan zal iedereen begrijpen dat ze het in de praktijk niet gaan redden. Als je echter gewoon braaf de boeken hebt geleerd en de CBT Nuggets een aantal keer aandachtig hebt gekeken, dan heb je wel een hoop kennis op gedaan en ben je wel instaat om het geleerde in praktijk te brengen.
Dan ook nog een serieuze vraag. Ik heb vandaag mijn 70-294 gehaald en moet nog één examen voor mijn MCSE. Ik kan kiezen tussen AD of security. (70-297 of 70-298) Ik ken de inhoud van de stof maar ik ben erg benieuwd wat het meest gewild is in de markt, en of het in de praktijk veel uitmaakt. Ik zie zeer regelmatig dat MCSE gevraagd wordt maar ik zie zelden een voorkeur voor één van de twee keuzes. Ik neig naar security omdat dit je baan kan kosten als het niet goed is. Als de AD structuur niet helemaal super efficiënt is dan is dat vervelend maar geen totale ramp. Als je netwerk plat gaat door slechte beveiliging dan kan je naar het CWI. Graag commentaar hierop, liefst vanuit de praktijk.
Uiteraard is er nog verschil tussen de ene papieren tijger en de andere. Er zijn natuurlijk papieren tijgers die letterlijk de antwoorden uit hun hoofd leren. Zonder de vraag te lezen kunnen ze dan op het examen, mits Microsoft niet stiekem de dag van te voren nieuwe vragen heeft geïntroduceerd, het goede antwoord geven. Daarvan zal iedereen begrijpen dat ze het in de praktijk niet gaan redden. Als je echter gewoon braaf de boeken hebt geleerd en de CBT Nuggets een aantal keer aandachtig hebt gekeken, dan heb je wel een hoop kennis op gedaan en ben je wel instaat om het geleerde in praktijk te brengen.
Dan ook nog een serieuze vraag. Ik heb vandaag mijn 70-294 gehaald en moet nog één examen voor mijn MCSE. Ik kan kiezen tussen AD of security. (70-297 of 70-298) Ik ken de inhoud van de stof maar ik ben erg benieuwd wat het meest gewild is in de markt, en of het in de praktijk veel uitmaakt. Ik zie zeer regelmatig dat MCSE gevraagd wordt maar ik zie zelden een voorkeur voor één van de twee keuzes. Ik neig naar security omdat dit je baan kan kosten als het niet goed is. Als de AD structuur niet helemaal super efficiënt is dan is dat vervelend maar geen totale ramp. Als je netwerk plat gaat door slechte beveiliging dan kan je naar het CWI. Graag commentaar hierop, liefst vanuit de praktijk.
| MCTS:Exchange 2007/2010 | MCTS: SQL 2005 | MCSE:2003 | MCITP: EA | VCP 3/4/5 | CCNA |
Verwijderd
Ik denk dat met "papieren tijger" meer word bedoeld voor mensen die Testkings, pass4sure doorlezen zonder de stof te leren. Wat betreft het traject ben ik het wel met je eens, maar vaak als je doorgaat voor MCSE heb je al een beetje MCSA werkervaring ga ik vanuit. Je moet voorlopen met je theorie, maar volledig MCSE en geen werkervaring lijkt mij sterk.RazorBlade72nd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 02:33:
Ik wil toch even reageren op het papieren tijger verhaal. Een echte tijger heeft natuurlijk jaren van praktijk ervaring achter de rug met een echt netwerkwerk. Niet alleen technisch maar ook de professionele omgang met gebruikers, management, budgetten, etc. Dit is echter een beetje het kip en het ei verhaal. Voordat iemand jou domain administrator maakt op een real life enterprise netwerk moet je meestal eerst kunnen aantonen dat je de theorie beheerst. In theorie loop je eerst een paar jaartjes mee met de senior beheerders maar in de praktijk werkt dat niet zo. Ik ken maar weinig bedrijven (nul om precies te zijn) die iemand zo lang een praktijkopleiding geven. Meestal wordt iemand die de theorie niet kent, eerst op cursus gestuurd, of vriendelijk doch dringend verzocht wat zelfstudie te doen, en gaat hij daarna het geleerde in de praktijk brengen. Als je dus net je MCSE hebt gehaald ben je dus bijna altijd een papieren tijger. Zelfs in VMWare kan je geen vervelende gebruikers of eigenwijze managers, virtualiseren.
Wat betreft AD of Security dat ligt aan het vervolg van je loopbaan en wat jou het leukste lijkt denk ik. Ik heb ze dan ook beide gedaan omdat ik ze allebei wilde hebben. Ik denk dat beide examens wel gewaardeerd worden en het niet uitmaakt welke je gaat doen.
fout.... hyper-V zit ook in 64bit standardVerwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:52:
[...]
kortom je weet NIKS van 2008
iedereen weet toch dat die alleen meegeleverd zit op de 64 bit Ent Edition
* Zwelgje draait daar zelf zijn labs mee
edit: echte bikkels draaien natuurlijk 64bit 2008 core
[ Voor 8% gewijzigd door Zwelgje op 29-03-2008 11:07 ]
A wise man's life is based around fuck you
In mij voorbereiding voor het examen 70-271 had iemand me gewezen op het bestaan van pass4sure.
Heb de software gedownload/geinstalleerd (Interactive Test Engine-70-2712.15), en ben nu bezig de vragen door te werken. Het valt me alleen op dat als er in een vraag 'Click the exhhibit' staat, ik nergens die knop kan vinden. Ligt dit aan de software oid?? En vroeg ik me af of versie 2.15 van het examen 70-271 tot nu toe nog de meest recente is.
Heb trouwens ook nog Visual CertExam Studio geinstalleerd, en het examen Microsoft.ActualTest.70-271.v2006-11-23.vce erbij gedownload van examcollection.com. Zal ik deze beter kunnen gebruiken ipv die andere? Dit met het oog op 'welk examen is nieuwer'.
Heb de software gedownload/geinstalleerd (Interactive Test Engine-70-2712.15), en ben nu bezig de vragen door te werken. Het valt me alleen op dat als er in een vraag 'Click the exhhibit' staat, ik nergens die knop kan vinden. Ligt dit aan de software oid?? En vroeg ik me af of versie 2.15 van het examen 70-271 tot nu toe nog de meest recente is.
Heb trouwens ook nog Visual CertExam Studio geinstalleerd, en het examen Microsoft.ActualTest.70-271.v2006-11-23.vce erbij gedownload van examcollection.com. Zal ik deze beter kunnen gebruiken ipv die andere? Dit met het oog op 'welk examen is nieuwer'.
Misschien zijn de vragen in beide examens wel exact hetzelfde?LeMerchant schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:00:
In mij voorbereiding voor het examen 70-271 had iemand me gewezen op het bestaan van pass4sure.
...
Verwijderd
Volgens mij kunnen onze papier tijgers daar wel een goed antwoord op gevenYanze schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:00:
[...]
Misschien zijn de vragen in beide examens wel exact hetzelfde?
...

Oops.....
Ook niet papieren tijgers denk ik. Ik lees nadat ik mijn examen gehaald heb altijd de testkings door, om te kijken of de vragen die ik gehad heb ook daar in staan, om te kijken wat ik fout heb gedaan, en wat er in mijn gedachten gang fout is gegaan. Leren van je fouten dus..
Verwijderd
Weet het wel zeker. Oefenexamens als Pass4sure en testking bevatten eigenlijk altijd dezelfde vragen. Wil je echt goed oefenen dan moet je aan Transcender en MeasureUp gaan denken, en ze geven er nog een goede uitleg bij ook.Yanze schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:00:
[...]
Misschien zijn de vragen in beide examens wel exact hetzelfde?
...
P4S 2.15 stond wel tijden bekend als een identieke kopie van het examen, maar vertrouw daar nooit op. Dus lezen dat boek en oefenen.LeMerchant schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:00:
En vroeg ik me af of versie 2.15 van het examen 70-271 tot nu toe nog de meest recente is.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2008 17:33 ]
Het schijnt dat de vragen voor de 70-649 zijn aangepast: klik hier
Thx to Phreak!
Thx to Phreak!
Verwijderd
Is het een "aardig" idee dat wanneer iemand b.v. een gameserver wil aanbieden er gebruik gemaakt kan worden van Hyper-V? Een virtual machine aanmaken met 24GB b.v. met daarop IIS, FTP en een Gameserver waarbij de gebruiker via RDP kan inloggen en zijn eigen "Server" heeft om mee te spelen?
Alleen monitoren wanneer er iets geinstalleerd word zodat er geen pr0n verspreid kan worden, maar leek mij wel een aardige oplossing?
Misschien offtopic, maar we hadden het zo over Hyper-V en de meeste hebben er al mee gespeeld hier denk ik
Alleen monitoren wanneer er iets geinstalleerd word zodat er geen pr0n verspreid kan worden, maar leek mij wel een aardige oplossing?
Misschien offtopic, maar we hadden het zo over Hyper-V en de meeste hebben er al mee gespeeld hier denk ik
Ja, kwam het net tegen.Ecke schreef op maandag 31 maart 2008 @ 10:58:
Het schijnt dat de vragen voor de 70-649 zijn aangepast: klik hier
Thx to Phreak!
Ik heb afgelopen vrijdag nog net het examen kunnen doen met de pass4sure vragen die er op dat moment waren. Nadat ik de vragen behandeld had, had ik niet echt het gevoel dat het erg moeilijk ging worden. De meeste vragen kon ik met eigen ervaring zo invullen.
Ik heb m'n ogen nu gericht op 70-620 het vista examen. Ik heb daar net ook de pass4sure vragen bekeken om te zien wat ik kan verwachten. Echt bang word ik daar niet van, ik had de eerste keer al 860 punten met eigen inzicht en kennis van vista. Nu meende ik dat de vragen van vista ook moeilijker worden gemaakt, maar het lijkt me wel het proberen waard om dat examen te gaan maken.
Ga proberen om het examen te plannen voor volgende week.
M'n 3 MCTS titels zijn inmiddels ook al bijgeschreven. Lekker vlot
Noobmeter WoT: Froekie
Verwijderd
lekker voor al die P4S bobo'd die mijn papiertje waardeloos maken 
GEWELDIGE ACTIE van Microsoft
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 17:47:
lekker voor al die P4S bobo'd die mijn papiertje waardeloos maken
Aha. Nou ik ga ook niet 100% vertrouwen op die examens natuurlijk. Heb eerst al het boek doorgenomen, toen CBT nugget videos. Wist eerlijk gezegd helemaal niet van het bestaan af van p4s en soortegelijke 'services'.Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 17:25:
[...]
Weet het wel zeker. Oefenexamens als Pass4sure en testking bevatten eigenlijk altijd dezelfde vragen. Wil je echt goed oefenen dan moet je aan Transcender en MeasureUp gaan denken, en ze geven er nog een goede uitleg bij ook.
[...]
P4S 2.15 stond wel tijden bekend als een identieke kopie van het examen, maar vertrouw daar nooit op. Dus lezen dat boek en oefenen.Na afloop kan je altijd nog oefenen en nuggets doornemen.
Zojuist ff examen A gedaan (transcender uit de losse pols zegmaar. Toen 80% gescoord, maar dat was in het rood. Ik dacht dat als je 80% hebt, het juist goed was...hmmm...En de uitleg erbij vind ik inderdaad wel prettig ja! Weet je ook waarom je het wel/niet goed hebt
Ik niet in ieder geval. 'k heb ze alle drie (de Win2k8 examens) in beta gedaan....Gelukkig weet ik voor mezelf dat ik de stof beheers.Ecke schreef op maandag 31 maart 2008 @ 20:47:
[...]
en jij gaat mij vertellen dat jij er niet in hebt gekeken?
Ben overigens ook erg blij dat Microsoft de examens moeilijk er gaat maken
Verwijderd
In Trancender moet je even bij de settings kijken, daar kan je het slagingspercentage bepalen. Als je een aantal Trancenderexamens haalt met 80-90% dan zit je wel snor.LeMerchant schreef op maandag 31 maart 2008 @ 21:34:
[...]
Zojuist ff examen A gedaan (transcender uit de losse pols zegmaar. Toen 80% gescoord, maar dat was in het rood. Ik dacht dat als je 80% hebt, het juist goed was...hmmm...En de uitleg erbij vind ik inderdaad wel prettig ja! Weet je ook waarom je het wel/niet goed hebt
Precies, zo gebruik ik die examens ook.
Het is voor mij meer een maatstaf voor m'n eigen kennis.
Dan heb ik een idee of ik de de stof goed beheers. Ik ga liever niet blind een examen in, al zal dat wel zo moeten zijn. Ik heb me vanavond ingeschreven voor 70-620 voor a.s. vrijdag.
Ik verwacht niet dat het erg moeilijk wordt. Zal wel vergelijkbaar zijn met het XP examen alleen dat de nieuwe snufjes die erbij komen. Ben benieuwd.
Het is voor mij meer een maatstaf voor m'n eigen kennis.
Dan heb ik een idee of ik de de stof goed beheers. Ik ga liever niet blind een examen in, al zal dat wel zo moeten zijn. Ik heb me vanavond ingeschreven voor 70-620 voor a.s. vrijdag.
Ik verwacht niet dat het erg moeilijk wordt. Zal wel vergelijkbaar zijn met het XP examen alleen dat de nieuwe snufjes die erbij komen. Ben benieuwd.
Noobmeter WoT: Froekie
Ik gebruik de examens net zo. Ik heb laatst ivm. dat mijn cv ketel kapot was niet veel tijd gehad om voor de 70-298 te leren heb heel even het oefen p4s examen doorgekeken en gelukkig haalde ik het doordat de basis kennis goed genoeg was.
Wat ik persoonlijk ook wel fijn vind is dat als je een vraag verkeerd beantwoord je vaak een uitleg ziet waar je wat van op kan steken zodat je de vraag beter begrijpt.
Dus ik vind p4s nog niet zo slecht zo lang je er maar wat van op steekt en niet alleen ze in je hoofd zit te stampen.
Wat ik persoonlijk ook wel fijn vind is dat als je een vraag verkeerd beantwoord je vaak een uitleg ziet waar je wat van op kan steken zodat je de vraag beter begrijpt.
Dus ik vind p4s nog niet zo slecht zo lang je er maar wat van op steekt en niet alleen ze in je hoofd zit te stampen.
Verwijderd
Ik heb nog een vraagje ivm het verschil tussen Windows 2003 SP2 en Windows 2003 R2. Zelf heb ik de SP2 versie en ik heb al is rondgekeken voor de verschillen maar deze lijken me minimaal.
http://www.microsoft.com/...ate/features/compare.mspx
Werk je best voor je msca met SP2 of R2 ?
De Self Paced Trainingkit boeken zeggen dat je R2 moet gebruiken, zonder dat je de R2 disc (CD2) moet installeren... Dus de verschillen zullen niet echt merkbaar zijn als je alleen SP2 installeert.Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 00:56:
Ik heb nog een vraagje ivm het verschil tussen Windows 2003 SP2 en Windows 2003 R2. Zelf heb ik de SP2 versie en ik heb al is rondgekeken voor de verschillen maar deze lijken me minimaal.
Verwijderd
ALS ik Linux wil draaien pak ik wel redHatPowershell schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 10:34:
: echte bikkels draaien natuurlijk 64bit 2008 core
Verwijderd
ja dat ga ik jou vertellen ja, ik gebruik alleen MeasureUp en CBT Nuggets naast me MS Press BoekEcke schreef op maandag 31 maart 2008 @ 20:47:
[...]
en jij gaat mij vertellen dat jij er niet in hebt gekeken?
edit: voor W08 upgrade heb ik alleen me huidige ervaring gebruikt, die onderstussen al vrij groot is met 2008
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2008 08:33 ]
Jazzy, Hoe vond je dit examen? Ben druk bezig een lab op te zetten om dit onder de knie te krijgenJazzy schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:27:
[...]
Logisch dat ik geen reakties kreeg, het moest 557 zijn.
Anyway, ik heb het examen vanmorgen gedaan in een kwartiertje. Ben geslaagd met 957 punten.Eerlijk gezegd vond ik hem erg makkelijk, het waren ook maar 43 vragen.
Wat voor type vragen kan je verwachten? zitten er sims bij? Had je veel kennis of heb je geleerd? via welke methoden? alvast dank!
Zijn er nog meer mensen die
70-646 MCITP server administrator
&
70-647 MCITP enterprise administrator
hebben gedaan in BETA afgelopen januari? ik zag woensdag via de site van prometric dat ik fijn geslaagd was voor beiden.
Ik vond ze ook allebei niet bijster moeilijk, 647 voelde als de wat oudere designing examens en 646 was bijna het MCSA examen.
ben iig wel blij dat ik geslaagd ben.
&
hebben gedaan in BETA afgelopen januari? ik zag woensdag via de site van prometric dat ik fijn geslaagd was voor beiden.
Ik vond ze ook allebei niet bijster moeilijk, 647 voelde als de wat oudere designing examens en 646 was bijna het MCSA examen.
Cheese, It's milk's leap towards immortality
LOL Ehh...ja het is hier een paar dagen geleden gecommuniceerd jaPerseus schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:43:
Zijn er nog meer mensen die
&
Okee netjes kost mij soms teveel tijd de CBT Nuggets vind ik by the way ook een goede site. Wat is het verschil tussen p4s\ testking tegenover measureUp?Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 08:32:
[...]
ja dat ga ik jou vertellen ja, ik gebruik alleen MeasureUp en CBT Nuggets naast me MS Press Boek
edit: voor W08 upgrade heb ik alleen me huidige ervaring gebruikt, die onderstussen al vrij groot is met 2008
[ Voor 6% gewijzigd door Ecke op 01-04-2008 20:02 ]
Dan gebruik je in feite 2003 SP1 - want de R2 addities staan juist op CD2.Helsie schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 06:33:
[...]
De Self Paced Trainingkit boeken zeggen dat je R2 moet gebruiken, zonder dat je de R2 disc (CD2) moet installeren..
Evengoed zou ik ze toch combineren, want R2 specifieke componenten zijn juist nuttig om te kennen.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Tja, ik heb de 5-daagse cursus gedaan 2 weken gelden. Het was de eerste keer dat die werd gegeven in de EMEA dus ik gok dat jij die nog niet gedaan hebt.Maarten schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 08:38:
[...]
Jazzy, Hoe vond je dit examen? Ben druk bezig een lab op te zetten om dit onder de knie te krijgen. Tevens als overbrugging totdat 70-647 er is
Wat voor type vragen kan je verwachten? zitten er sims bij? Had je veel kennis of heb je geleerd? via welke methoden? alvast dank!
Het gaat in weze om 3 producten, Client Security, Server Security for Sharepoint en die laatste foor Exchange. De eerste is de meest complexe, enerzijds qua installatie en anderzijds in gebruik. Wat installatie betreft raad ik je aan om een 3-server lab te bouwen. De eerste server maak je dan DC en WSUS, de tweede je reporting database en de overige rollen op de 3e. Als je vervolgens de installatie doet met behulp van het Techcenter dan ben je een heel eind:
http://technet.microsoft....rary/bb510107(en-us).aspx
http://technet.microsoft....rary/bb404249(en-us).aspx
Daarnaast kun je de virtual labs doen:
http://technet.microsoft....entsecurity/bb499665.aspx
Voor het examen moet je vooral weten welke FCS console je moet raadplegen voor welke status (FCS console, MOM Operator of Administrator Console). Voor FSS moet je weten wat het verschil is tussen de realtime, transport en manual job. Ook moet je weten hoeveel engines worden gebruikt bij maximal performance, favor performance, e.d.
Nog even voor de duidelijkheid, het examen gaat niet over Forefront Edge Security.
Als je zeker wilt zijn of je klaar bent voor het examen dan moet je Googlen op 70-557.exe. Deze test komt redelijk goed overeen met het examen.
Heej ben jij ook bij die training geweestJazzy schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:50:
[...]
Tja, ik heb de 5-daagse cursus gedaan 2 weken gelden. Het was de eerste keer dat die werd gegeven in de EMEA dus ik gok dat jij die nog niet gedaan hebt.
Het gaat in weze om 3 producten, Client Security, Server Security for Sharepoint en die laatste foor Exchange. De eerste is de meest complexe, enerzijds qua installatie en anderzijds in gebruik. Wat installatie betreft raad ik je aan om een 3-server lab te bouwen. De eerste server maak je dan DC en WSUS, de tweede je reporting database en de overige rollen op de 3e. Als je vervolgens de installatie doet met behulp van het Techcenter dan ben je een heel eind:
http://technet.microsoft....rary/bb510107(en-us).aspx
http://technet.microsoft....rary/bb404249(en-us).aspx
Daarnaast kun je de virtual labs doen:
http://technet.microsoft....entsecurity/bb499665.aspx
Voor het examen moet je vooral weten welke FCS console je moet raadplegen voor welke status (FCS console, MOM Operator of Administrator Console). Voor FSS moet je weten wat het verschil is tussen de realtime, transport en manual job. Ook moet je weten hoeveel engines worden gebruikt bij maximal performance, favor performance, e.d.
Nog even voor de duidelijkheid, het examen gaat niet over Forefront Edge Security.
Als je zeker wilt zijn of je klaar bent voor het examen dan moet je Googlen op 70-557.exe. Deze test komt redelijk goed overeen met het examen.
[offtopic]
WTF....wat doen die lemmings bovenin m'n scherm? Ik zie het al..nieuwe GoT Feature

Verwijderd
ethische verschillen voornamenlijkEcke schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:29:
[...]
Okee netjes kost mij soms teveel tijd de CBT Nuggets vind ik by the way ook een goede site. Wat is het verschil tussen p4s\ testking tegenover measureUp?
P4S/Testking/ActualTest/ETC zijn allemaal dumps met de exacte vragen en soms foute antwoorden erin.Ecke schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:29:
[...]
Okee netjes kost mij soms teveel tijd de CBT Nuggets vind ik by the way ook een goede site. Wat is het verschil tussen p4s\ testking tegenover measureUp?
MeasureUp en Transcender zijn examens die dezelfde stof behandelen als de vragen op het echte examen, maar dan nét anders.
Mijn voorkeur heeft Transcender, de clou van hun vragen is hetzelfde als op het examen, maar dan net iets moeilijker ... dus als je die snapt haal je 'm op het examen ook!
Gisteren de 70-624 gedaan en gehaald, deploying vista en office 2007.
Een vrij makkelijk examen, als je ervaring hebt met WDS, BDD 2007, ImageX, ACT 5 en unattended installaties dan kom je een heel eind. Zit nog een stuk SMS 2003 OSD (Operating System Deployment Feature) bij, deze heb ik zelf nergens in productieomgevingen meegemaakt maar technet helpt je een aardig eind op weg en je kunt de trialversie ervan downloaden om te testen
Een boek is hier volgens mij niet voor, heb dit examen gehaald op ervaring en met behulp van Technet.
Een vrij makkelijk examen, als je ervaring hebt met WDS, BDD 2007, ImageX, ACT 5 en unattended installaties dan kom je een heel eind. Zit nog een stuk SMS 2003 OSD (Operating System Deployment Feature) bij, deze heb ik zelf nergens in productieomgevingen meegemaakt maar technet helpt je een aardig eind op weg en je kunt de trialversie ervan downloaden om te testen
Een boek is hier volgens mij niet voor, heb dit examen gehaald op ervaring en met behulp van Technet.
PSN: mug_8pm
Gisteren begonnen bij een nieuwe werkgever. Het is de bedoeling dat ik me, via zelfstudie, ga certificeren op 2008 niveau (MCITP Enterprise Administrator is het doel). Ik heb nog nooit eerder Microsoft examens gedaan, dus ik ben zeer benieuwd hoe het zal gaan.
Helaas zijn veel boeken nog niet leverbaar voor 2008... Bovendien, welke boeken zijn goed? Ik heb weleens gewerkt met de Self-Paced Training Kits van Microsoft Press, dat vond ik wel fijne boeken, dus zat ik daar nu ook naar te kijken. Wat adviseren jullie me? De MS Press boeken? Boeken van derde partijen? En dan is er ook nog e-Learning heb ik vernomen, dat is ook een mogelijkheid, maar daar heb ik dus geen ervaring mee.
Binnenkort wil in ik ieder geval het Vista examen alvast gaan doen. Hier is ook al een boek voor, dus daar kan ik vrij snel mee aan de slag. Bovendien schijnt dit examen wel goed te doen zijn (al wil ik het zeker niet onderschatten).
Uiteindelijk zal ik dus de volgende examens moeten halen:
Helaas zijn veel boeken nog niet leverbaar voor 2008... Bovendien, welke boeken zijn goed? Ik heb weleens gewerkt met de Self-Paced Training Kits van Microsoft Press, dat vond ik wel fijne boeken, dus zat ik daar nu ook naar te kijken. Wat adviseren jullie me? De MS Press boeken? Boeken van derde partijen? En dan is er ook nog e-Learning heb ik vernomen, dat is ook een mogelijkheid, maar daar heb ik dus geen ervaring mee.
Binnenkort wil in ik ieder geval het Vista examen alvast gaan doen. Hier is ook al een boek voor, dus daar kan ik vrij snel mee aan de slag. Bovendien schijnt dit examen wel goed te doen zijn (al wil ik het zeker niet onderschatten).
Uiteindelijk zal ik dus de volgende examens moeten halen:
- 70-620: Windows Vista, Configuring
- 70-640: Windows Server 2008 Active Directory, Configuring
- 70-642: Windows Server 2008 Network Infrastructure, Configuring
- 70-643: Windows Server 2008 Aplications Infrastructure, Configuring
- 70-647: Windows Server 2008 Enterprise Administrator
- 70-620 (boek leverbaar)
- 70-643 (boek leverbaar)
- 70-642 (boek verwacht eind april)
- 70-640 (boek verwacht eind mei)
- 70-647 (boek verwacht eind juni)
Sinds vandaag MCSA binnen. De 284 gehaald met 862 punten na eerst gezakt te zijn met 630.
Alleen had ik de eerste keer 30 vragen, vandaag 50. Is dit normaal dat je de 2de keer meer vragen hebt?
Alleen had ik de eerste keer 30 vragen, vandaag 50. Is dit normaal dat je de 2de keer meer vragen hebt?
Verwijderd
Jeej, 72-620 met 884 punten gehaald, MCTS jaja, poepoe, nounou..
Wat me opviel is dat de vragen anders in opzet zijn!
je hoeft geen complete verhaal meer te lezen over hoe jan-piet-hijn-roderick junior manager is geworden van de afdeling Financien en dat zijn zoon gister een voetbal wedstrijd heeft verloren en dat hij nu verdrietig is en dat nu zijn geluid het niet meer doet
... de vragen leken een stuk meer to the point dan in 290 of 270.
alleen nog 291 en MSCA en dan met stage!
Heeft hier trouwens iemand ervaring met het bedrijf WenS? een bedrijf die aan scholieren op stage certificeringen aanbied, daar wil ik 293 294 en 298 gaan doen.
Wat me opviel is dat de vragen anders in opzet zijn!
je hoeft geen complete verhaal meer te lezen over hoe jan-piet-hijn-roderick junior manager is geworden van de afdeling Financien en dat zijn zoon gister een voetbal wedstrijd heeft verloren en dat hij nu verdrietig is en dat nu zijn geluid het niet meer doet

alleen nog 291 en MSCA en dan met stage!
Heeft hier trouwens iemand ervaring met het bedrijf WenS? een bedrijf die aan scholieren op stage certificeringen aanbied, daar wil ik 293 294 en 298 gaan doen.
Verwijderd
Volgens mij was die eerste keer een ander soort test (wel 284 natuurlijk), dan kijken ze naar wat je goed of fout hebt en gaan ze juist vragen stellen over de onderwerpen waar je fouten in maakt. Als het goed is kon je toen ook niet de terug knop gebruiken?MADG0BLIN schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:38:
Sinds vandaag MCSA binnen. De 284 gehaald met 862 punten na eerst gezakt te zijn met 630.
Ik heb dat soort testen nog niet gehad maar ik heb er wel over gehoord van mijn leraar.
Zohww..kreeg vandaag gewoon ff 5 (!!) certificaten met de post
Ja.. ik dacht ook wtf.. heb ik er wel maar 3.Krijg je zo bij 1 examen 3 certificaten.
zo morgen op voor de 70-236 (Exchange 2007) als afronding van mijn MCSA
I don't drive fast, I only fly low!
Verwijderd
Hey!
heb na een tijdje stilgezeten het leren weer opgepakt.
Nu ben ik alleen 1 ding kwijt. De website waar je diverse test examens kan van diverse aanbieders (gratis) downloaden.
het enige wat ik weet dat meeste vce extensie hebben. die ik dan open met visual Certexam manager.
Kan iemand mij die link doorgeven?
thanks1
heb na een tijdje stilgezeten het leren weer opgepakt.
Nu ben ik alleen 1 ding kwijt. De website waar je diverse test examens kan van diverse aanbieders (gratis) downloaden.
het enige wat ik weet dat meeste vce extensie hebben. die ik dan open met visual Certexam manager.
Kan iemand mij die link doorgeven?
thanks1
Was dit niet iligaal??Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 09:11:
Laat maar ik heb het al gevonden www.certfiles.com
A Soldiers manual and a pair of boots.
Eindelijk mijn MCTS welcome kit binnen
nu op naar MCPD
examcollection.com is bekender volgens mij.Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 09:11:
Laat maar ik heb het al gevonden www.certfiles.com
Vandaag de 70-649 examen gehaald
Verwijderd
Nou, ik heb net ook de 70-649 gehaald, maar dit was een heel nieuw examen, 3 secties, eentje van 20 vragen (70-643), eentje van 9 vragen (70-640) en de derde ook 20 vragen (70-642).Ecke schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:41:
[...]
examcollection.com is bekender volgens mij.
Vandaag de 70-649 examen gehaaldWaren naar mijn weten nog de oude vragen.
Veel vragen over Virtual machines, server roles, Netwerk Monitor 3.0 (Downloaden bij MS en installeren!), veel vragen over NAP, VPN en Terminal Services.
De scoring is per sectie, het reviewen van de secties ook. Als je een sectie hebt afgerond, kan je niet meer terug. Al met al een redelijk pittig examen. Jammer voor degenen die de ps4's hebben geleerd, en voor gaas zijn gegaan!
Owja, als je een van de 3 sectie onder de 700 punten hebt, dan ben je per definitie gezakt...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 15:42 ]
Mijn examen was zo opgedeeld 14\19\22 vragen maar wel met de oude vragen.
Trouwens gefeliciteerd NPG
Trouwens gefeliciteerd NPG
[ Voor 18% gewijzigd door Ecke op 03-04-2008 18:48 ]
Verwijderd
de 648 en 649 zijn uit 
edit: ehhhhhh 647 bedoelde ik
edit: ehhhhhh 647 bedoelde ik
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 10:58 ]
Verwijderd
De examens voor Server Administrator en Enterprise Administrator zijn gereleased, klaar om te boeken dus! Ik heb gisterenavond 2 reserveringen gemaakt voor a.s. woensdag.
Het zijn de examens 70-646 en 70-647.
@Ecke: Dank je!
Vandaag 70-272 gedaan, en met 815 punten gehaald. Viel me op dat sommige vragen nog uit 70-271 kwamen, waarom microsoft dit gedaan heeft is mij ook nog een raadsel.
Nu snel verder met studeren voor 70-270 (?)
http://specs.tweak.to/5253
Verwijderd
En daarna direct 70-621 erachteraan! (Upgrade MCDST -> Vista Support Technician)Sjowhan schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:30:
Vandaag 70-272 gedaan, en met 815 punten gehaald. Viel me op dat sommige vragen nog uit 70-271 kwamen, waarom microsoft dit gedaan heeft is mij ook nog een raadsel.
Verwijderd
waarom alle 2?Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:23:
[...]
De examens voor Server Administrator en Enterprise Administrator zijn gereleased, klaar om te boeken dus! Ik heb gisterenavond 2 reserveringen gemaakt voor a.s. woensdag.
Het zijn de examens 70-646 en 70-647.
@Ecke: Dank je!
zijn toch overstijgende examens?
Hmm, dat moet ik toch even overleggen met de werkgever zeg maar, degene gaat iig nu wel studieboeken bestellen voor het XP-examen.Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:39:
[...]
En daarna direct 70-621 erachteraan! (Upgrade MCDST -> Vista Support Technician)
Of kan je MCDST > Vista doen zonder het XP examen?
http://specs.tweak.to/5253
Verwijderd
MCDST = 70-271 en 70-272 (http://www.microsoft.com/...p/mcdst/requirements.mspx)Sjowhan schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:10:
[...]
Hmm, dat moet ik toch even overleggen met de werkgever zeg maar, degene gaat iig nu wel studieboeken bestellen voor het XP-examen.
Of kan je MCDST > Vista doen zonder het XP examen?
MCDST -> MCITP = 70-621 (http://www.microsoft.com/learning/exams/70-621.mspx)
Vista zonder MCDST = 70-620 en 70-622 (http://www.microsoft.com/...p/entsupport/default.mspx)
Verwijderd
Nee, het zijn geen volledig overlappende/overstijgende examens zoals de 70-648 en de 70-649.Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:59:
[...]
waarom alle 2?
zijn toch overstijgende examens?
De 70-648 (Upgrade MCSA 2003 -> 2008) bestaat uit:
70-640 Active Directory
70-642 Network Infrastructure
De 70-649 (Upgrade MCSE 2003 -> 2008) bestaat uit:
70-640 Active Directory
70-643 Applications Platform
MCITP Server Administrator 2 of 3 examens afhankelijk of je upgrade van MCSA 2003:
(70-648 (Upgrade MCSA 2003 -> 2008))
70-640 Active Directory
70-646 Windows 2008 Server Administrator
MCITP Enterprise Administrator 3 of 5 examens afhankelijk of je upgrade van MCSE 2003:
(70-649 (Upgrade MCSE 2003 -> 2008))
70-640 Active Directory
70-620 OF 70-624 Windows Vista Client
70-647 Windows Server 2008 Enterprise Administrator
Dit houd in, dat als je gaat voor de Enterprise Administrator, je dus NIET automatisch Server Administrator bent, zoals je gewend was uit het MCSE traject, dat je halverwegen je MCSE traject ineens MCSA was.
Wil je beide titels, moet je dus 4, 5 of 6 examens doen afhankelijk of je upgrade van MCSA/MCSE 2003:
70-640 Active Directory
70-620 OF 70-624 Windows Vista Client
70-646 Windows 2008 Server Administrator
70-647 Windows Server 2008 Enterprise Administrator
Leuker kunnen we het niet maken, wel moeilijker!
(Of je leest net als ik te laat de topic start, waar dit ZEER UITGEBREID vermeld staat! Met links en al!)
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 13:32 ]
zo vanmorgen mocht ik op voor 70-236 Exchange 2007 en deze behaald met score van 900 punten.
Allemaal theorie vragen, geen sims..
Met behalen van dit examen ben ik niet alleen MCSA 2003 geworden en als ''extratje'' gelijk MCTS erbij
Toch lekker begin van het weekend
Allemaal theorie vragen, geen sims..
Met behalen van dit examen ben ik niet alleen MCSA 2003 geworden en als ''extratje'' gelijk MCTS erbij
Toch lekker begin van het weekend
Gefeliciteerd, ik heb vanmorgen toevallig ook 70-236 gedaan en heb hem ook gehaald. Mijn tweede MCTS alweer, in precies 1 week.
Verwijderd
Gefeliciteerd Jazzy en yonexfreak! Wel jammer dat Exchange 2007 niet geld voor MCSA/MCSE + Messaging. Daar moet je Exchange 2003 voor doen. Evengoed staan ze beiden nog op mijn verlanglijstje!
Wel done!
Wel done!
ook gefeliciteerd Jazzy
Heb deze week m'n 70-290 gehaald met 890 punten. Leren ging redelijk vlotjes en was dus best te doen.
Ben nu begonnen met de self-paced training kit voor 70-291, maar valt me toch op dat dit van een heel ander niveau is. Heb ook thuis niet echt de infrastructuur om alles te testen zoals het in het boek beschreven staat, iemand enige suggesties hoe je de voorbereiding voor dit examen het beste aanpakt ?
Ben nu begonnen met de self-paced training kit voor 70-291, maar valt me toch op dat dit van een heel ander niveau is. Heb ook thuis niet echt de infrastructuur om alles te testen zoals het in het boek beschreven staat, iemand enige suggesties hoe je de voorbereiding voor dit examen het beste aanpakt ?
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"
Heb je thuis geen pc waar je bijvoorbeeld Vmware of microsoft virtual pc op kan draaien.denivan schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:20:
Heb deze week m'n 70-290 gehaald met 890 punten. Leren ging redelijk vlotjes en was dus best te doen.
Hierin kan je dan weer een aantal servers installeren en er zo wat meer mee testen.
Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt op VMWare of Virtual PC te gebruiken.denivan schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:20:
Daarnaast kan je de CBTnuggets video's bekijken, misschien pik je daar veel van op
MADG0BLIN was me net voor
2250 WP Zuid PVoutput
Virtual PC is inderdaad misschien een optie. Ga me er dit weekend eens in verdiepen...
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"
Verwijderd
Hoppa! 70-294 nu ook binnen met 952 punten.. Nog 2 (70-297 en en 70-284) te gaan voor MCSE 2003
Welke boeken hebben jullie gebruikt voor 70-236? Of hebben jullie alleen CBT gekeken en eventueel een cursus gevolgd?
Ik heb de cursus "Upgrading skills from Exchange 2003 to 2007" gedaan, en voor de helft de CBT nuggets gekeken. Maar ik heb nog niet echt het idee dat ik hiermee voldoende weet.
Ik las op Amazon.com dat het MSPRESS boek helemaal prul is voor Exchange 2007, dus ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn...
Ik heb de cursus "Upgrading skills from Exchange 2003 to 2007" gedaan, en voor de helft de CBT nuggets gekeken. Maar ik heb nog niet echt het idee dat ik hiermee voldoende weet.
Ik las op Amazon.com dat het MSPRESS boek helemaal prul is voor Exchange 2007, dus ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn...
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Ik heb de Microsoft Elearning modules gedaan maar ik heb ook al wat praktijkervaring. Verder natuurlijk in VMware een server draaien met Exchange 2007 op Server 2008, toen ik daar mee bezig was maar gelijk even een korte how-to voor mijn blog gemaakt.
Verder heb ik de MeasureUp gekocht ($ 50) en aan de hand van vragen die ik niet goed had dingen uitgezocht die ik nog niet wist. Dus steeds een stuk of 30 vragen maken zodat je genoeg tijd hebt om vervolgens de foute antwoorden en hun uitleg te bestuderen.
Verder heb ik de MeasureUp gekocht ($ 50) en aan de hand van vragen die ik niet goed had dingen uitgezocht die ik nog niet wist. Dus steeds een stuk of 30 vragen maken zodat je genoeg tijd hebt om vervolgens de foute antwoorden en hun uitleg te bestuderen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
A.U.B. geen slowchat voeren en om de dag terug melden 'nu 70-xxx' gehaald.
Dat heeft immers geen discussiewaarde voor dit topic, maar alleen voor jezelf.
A.U.B. geen slowchat voeren en om de dag terug melden 'nu 70-xxx' gehaald.
Dat heeft immers geen discussiewaarde voor dit topic, maar alleen voor jezelf.