Lees de TS ff
[ Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 18-03-2008 12:37 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Lees de TS ff
[ Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 18-03-2008 12:37 ]
[ Voor 3% gewijzigd door HellBeast op 18-03-2008 12:43 ]
Beauty is in the eye of the beerholder
Ik heb morgen op de valreep ook nog 70-296 examen, vorige week 70-292 gehaald..HellBeast schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 11:46:
Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Ik ben MCSE 2000. Nu heb ik 70-296 gehaald, maar 70-292 wil maar niet. Stel dat ik die niet haal voor eind maart, welke examens moet ik dan nog doen om MCSE 2003 te worden?
[ Voor 3% gewijzigd door axis op 18-03-2008 13:06 ]
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Verwijderd
En met een beetje mazzel heb je misschien ook wel een 2nd Shot beschikbaar - als je 'm nodig hebt, gelijk weer inplannenaxis schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:05:
Wat jij moet doen is NU naar een trainingcenter bellen zoals BVO Nieuwegein, Computrain Amsterdam, etc, en meteen een examen bestellen voor deze week (bij BVO moet dat geen probleem zijn als ik ze zo hoor), en als je het dan niet haalt, kun je als alternatief volgende week examen doen. Moet niet zo'n probleem zijn, je hebt nog 13 dagen tot het de 31e is toch?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Petrov, welke studiematerialen gebruik je nu voor 70-649, en hoe bevallen die?Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 11:06:
MCSE/MCSA Security is binnen :cheer:
https://mcp.microsoft.com/authenticate/validatemcp.aspx
Transcript login ID = 770399
Password = peter001
Staat er welop.......
In de planning staan nu nog iig:
70-649 (voor as vrijdag)
70-431 voor als het boek uit is :P'
70-443
70-444
en 70-647
dan ben ik wel effe klaar iig
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Verwijderd
Klopt het dat voor de 70-649 een nieuw Examen is uitgebracht door Prometic? Er gaan namelijk geruchten de ronde dat een aantal sites hun test engins aan het updaten zijn vandaag....axis schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 20:43:
[...]
Petrov, welke studiematerialen gebruik je nu voor 70-649, en hoe bevallen die?
Zie dat er nog geen boek is van Microsoft Press? Of is dat het 'Introducing Windows Server 2008' van Mitch Tulloch?
Verwijderd
Probeer de site maar eens......link naar de bewuste preps zijn weg...zijn met een update bezigVerwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 15:19:
of als de nood echt zo HOOG is pak je een P4S
dit lijkt mij reden genoeg om dit te legaliseren....
Ik heb ook zoiets vernomen. Nu maar hopen dat het examen eindelijk moeilijk wordt en dat die pdfs met examenvragen niet meer gebruikt kan wordenVerwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 22:37:
[...]
Klopt het dat voor de 70-649 een nieuw Examen is uitgebracht door Prometic? Er gaan namelijk geruchten de ronde dat een aantal sites hun test engins aan het updaten zijn vandaag....
![]()
Verwijderd
Ben bang dat die vlieger niet op gaat : http://www.pass4sure.com/sub/70-649.htmlTheVMaster schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 22:52:
[...]
Ik heb ook zoiets vernomen. Nu maar hopen dat het examen eindelijk moeilijk wordt en dat die pdfs met examenvragen niet meer gebruikt kan worden
Verwijderd
eigenlijk gebruik ik het meest hands-on ervaring en me achtergrond op 2003....axis schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 20:43:
[...]
Petrov, welke studiematerialen gebruik je nu voor 70-649, en hoe bevallen die?
Zie dat er nog geen boek is van Microsoft Press? Of is dat het 'Introducing Windows Server 2008' van Mitch Tulloch?
Heb je een titel van die whitepaper? Ben ook Gold partner, bel ik ome Bill ook evenVerwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 07:38:
[...]
eigenlijk gebruik ik het meest hands-on ervaring en me achtergrond op 2003....
heb als referentie een MS whitepaper (die we als partner uitgereikt hebben gekregen.....
Verwijderd
Gefeliciteerd! Ga je voor de 2 upgrades naar de 2008 certificeringen?axis schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:51:
W00t, 70-296 gehaald.. 800 punten. Had eigenlijk iets meer verwacht, maar ik ben blij
Op naar het 2008 traject..
[ Voor 8% gewijzigd door racoon op 19-03-2008 17:29 ]
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
waar lees je dat?Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:13:
MCSE Security op Win2008 ?
Ik heb het tot nu toe altijd met zelfstudie gedaan. Enkel de boeken aan laten schaffen en de examens. De kosten werden ook wel afbetaald in een tijdspanne van drie jaar maar ik moest het dan wel eerst voorschieten. Scheeld en hoop in de kostenracoon schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 18:12:
de kosten zijn.
2003 Platinum (inclusief boeken): € 5.613,70
MCSA 2003 Gold (exclusief boeken 5x): € 4.307,00
MCSA 2003 Silver (exclusief boeken 5x): € 3.577,00
MCSA 2003 Certification Track (inclusief boeken): € 3.314,20
MCSA 2003 Knowledge Track (exclusief boeken 5x): € 2.737,50
kosten voor de boeken €500 en dan nog de examen kosten.
Betaal dit overigens niet zelf.
AULXJMHR
Van harte...ga je nu ook door met Server Admin en Enterprise Admin?
Verwijderd
Enterprise Admin is er nog nietTheVMaster schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:02:
[...]
Van harte...ga je nu ook door met Server Admin en Enterprise Admin?
Gefeliciteerd!Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:25:
[...]
Enterprise Admin is er nog niet
Dus nu effe SQL2005 stukbijten....
[ Voor 47% gewijzigd door axis op 20-03-2008 21:46 ]
Eh..waar feliciteerd je hem mee!?axis schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 21:34:
[...]
Gefeliciteerd!
Sja, moet nog beginnen met 70-649, maar ben nog in dubio wat daarna te doen. Bij 2000 en 2003 kun je in principe met een paar examens eerst MCSA doen, dan doe je nog wat examen, en dan ben je MCSE..
Nu moet ik kiezen welke kan je op gaat, OF server admin, OF enterprise admin OF beiden. Het is niet zo dat de ene inbegrepen zit bij de andere.. Jammer. Als iemand al snapt wat ik bedoel.
Verwijderd
volgens mij is Ent. Admin overstijgende trap op Server/Domain Admin (of hoe dat ding ook heetaxis schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 21:34:
Nu moet ik kiezen welke kan je op gaat, OF server admin, OF enterprise admin OF beiden. Het is niet zo dat de ene inbegrepen zit bij de andere.. Jammer. Als iemand al snapt wat ik bedoel.
Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3
Ik moet zeggen dat het een stuk duidelijker geworden is. Omdat je dus voor (zowat) elk examen een certificering krijgt kun je dus aan de certificeringen gelijk zien waar iemand verstand van heeft. Natuurlijk heb je bij een MCST titel vaak genoeg aan 1 examen, bij een MCITP examen heb je al een stapeltje meer examens nodig.Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 08:56:
Ik vind trouwens dat MS transcript een onding met de nieuwe certificeringen
er staan gewoon meer titels op als afgeronde examens, vind het persoonlijk maar hoop opgeklopte lucht
Proud owner of the [CBJ]Lanhok!
Verwijderd
Je moet wel je MCP id opgeven als je een examen boekt he.. Ik heb dit ook gehad met 1 examen. MS gemaild of ze de id's konden mergen en dat was geen probleem.Settler schreef op maandag 17 maart 2008 @ 22:03:
[...]
Twee weken geleden me 293 gehaald en die zie ik ook nog steeds niet erbij op de site. Vandaag 294 gehaald en zie ik ook nog niet maar geen idee hoe snel dit normaal moet gaan..
Hiervoor 5 examens gedaan en alleen mijn eerste is goed gegaan, de rest werd nooit bijgeschreven en dat heeft samen met Microsoft ongeveer 4 maanden geduurd voordat het compleet was, ik had 3 mcp nummers gekregen ofzo? Volgens de aardige vrouw zou het nu helemaal goed moeten gaan.. tot nu toe is dat helaas nog niet zo gebleken..
Wat was je indruk van het examen? Nog rare dingen gezien?MADG0BLIN schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:02:
Ben afgelopen dinsdag gezakt voor de 70-284. 630 punten. Sommige vragen viel wat tegen.
[ Voor 10% gewijzigd door Jazzy op 21-03-2008 10:19 ]
Eh...ik weet niet hoe jullie een examen boeken, maar als je het online via Prometric.com doet hoef je je MCP Id niet op te geven hoor. Althans als je daar een account hebt en je hebt die gegevens al gewoon ingevuld...Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 10:12:
[...]
Je moet wel je MCP id opgeven als je een examen boekt he.. Ik heb dit ook gehad met 1 examen. MS gemaild of ze de id's konden mergen en dat was geen probleem.
Als je niks opgeeft maken ze gewoon een nieuwe..
Ik vond hem ook tegenvallen. en hoewel het het makkelijkste examen is van MCSA vond ik hem ook absoluut niet simpel ofzo...MADG0BLIN schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:02:
Ben afgelopen dinsdag gezakt voor de 70-284. 630 punten. Sommige vragen viel wat tegen.
Hopelijk kan ik hem volgende week overdoen, dan ben ik MCSA 2003.
Hopen dat hij dan wel goed gaat.
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Verwijderd
Verwijderd
Ehh..mijn kandidaatnummer (die met SP) is ook behoorlijk andrers dan mijn MCP ID. Dit zijn ook 2 compleet verschillende nummers.Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 12:49:
70-284 ook net gehaald, ook 760 punten. De eerste die ik haal sinds juni 2006 en nu zie ik dat mijn candidate id (spXXXXXXX afwijkt van mijn Microsoft Certified Professional ID XXXXXXX op de MCP website. De laatste 2 cijfers zijn wél gelijk. Het is ook het eerste examen dat ik haal via Prometric. Kan ik problemen verwachen met het toevoegen van dit examen aan mijn transcript?
Verwijderd
Dankje, dan geef ik het tot vrijdag een kansje om goed te komen..TheVMaster schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:35:
[...]
Ehh..mijn kandidaatnummer (die met SP) is ook behoorlijk andrers dan mijn MCP ID. Dit zijn ook 2 compleet verschillende nummers.
Inderdaad! Installing, Configuring, and Troubleshooting Exchange 2003 zeker ook vol?Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 13:53:
Ik denk dat ze gewoon iedereen 760 punten geven hoor. Ik had een volle balk voor "Managing Recipient Objects and Address Lists" dat zal dan ook wel bij alle3 het geval zijn :-D
Verwijderd
examcollection.com/forumkw_nl schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 09:18:
[...]
Inderdaad! Installing, Configuring, and Troubleshooting Exchange 2003 zeker ook vol?
Maar waar halen jullie je Pass4Sure en sims vandaan? Ik zoek me altijd suf...
Papieren tijger?kw_nl schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 12:21:
70-284 afgelopen dinsdag gehaald, met 760 punten. Viel me vies tegen, vond het examen niet heel moeilijk maar schijnbaar toch een aantal fouten gemaakt.
Overigs kreeg ik maar 30 vragen...
Nu voor 70-291, buiten CBT-nuggets kijken en af en toe een testking te pakken, wat kan ik nog meer doen om het onder de knie te krijgen?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
Volgens deze gast moet je gewoon manfish hebben. Gebruik de search op dat forum eens om te zoeken op 70-270. als je dan de topics uit "i'm certified" eens bekijkt dan zie je wie wanneer en waarmee geslaagd isVerwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 17:41:
Ik had nog een vraagje over welke testkings te gebruiken voor 270.
Ik heb eerst het boek doorgenomen, daarna de cbt's en nu wil ik nog wat testkings doornemen.
Als ik de forums lees dan kom ik deze meestal tegen :
- karthik
- Edmond
- Manfish
Zijn er nog aan te raden ?
Verwijderd
Dan moet je MCP zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 23:57:
Ik was vanavond even aan het kijken bij Prometric voor het inboeken van een examen. Dat zal dan mijn eerste Microsoft-examen zijn, maar op welk moment krijg je een MCP-ID toegewezen? Vraagt Prometric dit voor je aan?
[ Voor 17% gewijzigd door Helsie op 23-03-2008 11:30 ]
Verwijderd
MCSA --> http://www.microsoft.com/.../windows2003/default.mspxWeerz schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 09:10:
Ik heb een vraag eigenlijk voor alles examens.
Is er ergens een (overzichtelijke) organomgram te vinden met de microsoft exames.
Daar bedoel ik mee dat er duideijk op staat welke certificaten nodig zijn om bijv MCDST te worden enz enz.
Ik heb al gezocht, maar waarschijnlijk zoek ik gewoon verkeerd
Verwijderd
Informatie over MCDST kan je hier vinden http://www.microsoft.com/...p/mcdst/requirements.mspxVerwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 14:08:
[...]
MCSA --> http://www.microsoft.com/.../windows2003/default.mspx
MCSE --> http://www.microsoft.com/.../windows2003/default.mspx
MCDST heb ik ook niet kunnen vinden als site. Maar dit moet zijn 70-271 & 70-272
2250 WP Zuid PVoutput
Hoe dat zo? Hoe leer jij het dan?
Je hebt mailracoon schreef op maandag 24 maart 2008 @ 18:15:
wie mag ik per mail wat over 70-270 vragen?
2250 WP Zuid PVoutput
Ik gok zo door ook flink tekeer te gaan met VMware/VPC of iets dergelijks, of zelfs met IRL testnerdwerken.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
als ik erop wil reageren krijg ik hem terug dat hij niet bezorgd kan worden.
HoiSilver7 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 12:01:
Afgelopen vrijdag ben ik MCSE-er (W2k3) geworden. Laatste examen, 70-298, met 838 punten gehaald.
Ik heb het hele boek gelezen. Sommige hoofdstukken zijn saai, maar andere hoofdstukken zijn dan leuk en makkelijk, andere hoofdstukken zijn dan moeilijk maar belangrijk.necatitaner schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 07:09:
[...]
Hoi
Welke leer middel heb je hiervoor gebruikt want ik ga deze over 2 weken doen..
Gaarne advies...of een link
Alvast bedankt
Taner
Ik heb daarvoor VMware workstation op mijn werkstation staan. Daarin heb ik 2 virtuele machines aangemaakt, beide Windows Server, en that's it, die kunnen dan met elkaar praten (door middel door een soort van virtuele switch). Maar goed, je hebt dan op je PC al 512MB tot 1GB nodig voor je operating system (zoals Windows XP) en VMware, en dan wil je beide guests ook nog 512MB tot 1GB geven. Als je dan een PC hebt met 1GB kom je niet heel ver. Het werkt wel, maar het zal allemaal stronttraag worden. (Heb op mijn appeltje VMware Fusion met 2GB ram, 2 guests met 512MB RAM, en dat loopt prima, maar niet zo snel als ik zou willen natuurlijk)technoaddict schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:12:
Hallo mensen,
Ik heb zojuist van iemand een dik boek van Microsoft kunnen lenen van 70-291.
Nu heb ik daar een CD in zitten met Windows Server 2003 Enterprise. 180 dagen versie dat speciaal voor het boek is toegevoegd ( Is dus een aangepaste versie van Windows Server )
Ik moet twee keer Windows Server 2003 hebben draaien met verbinding naar elkaar toe. Kan iemand mij raad geven hoe dat te doen? Ik ben zelf niet echt ervaren met Virtual PC's. Heb één PC thuis staan met 1 GB geheugen. Ik zou daar 1 Win server virtueel op kunnen draaien. Verder krijg ik van me werk binnenkort een nieuwe laptop met Vista. Daar zou ik Windows server virtueel op kunnen installeren. Kan ik die 2 dan met elkaar verbinden? Of is het verplicht met cross cable ofzo? Of heeft iemand dit boek ook gevolgd inc gebruik van Windows Server 2003 en kan het op een andere manier?
thnx
[ Voor 3% gewijzigd door axis op 25-03-2008 13:19 ]
Los van dat je vraag niets te maken heeft met dit topictechnoaddict schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:12:
Hallo mensen,
Ik heb zojuist van iemand een dik boek van Microsoft kunnen lenen van 70-291.
Nu heb ik daar een CD in zitten met Windows Server 2003 Enterprise. 180 dagen versie dat speciaal voor het boek is toegevoegd ( Is dus een aangepaste versie van Windows Server )
Ik moet twee keer Windows Server 2003 hebben draaien met verbinding naar elkaar toe. Kan iemand mij raad geven hoe dat te doen? Ik ben zelf niet echt ervaren met Virtual PC's. Heb één PC thuis staan met 1 GB geheugen. Ik zou daar 1 Win server virtueel op kunnen draaien. Verder krijg ik van me werk binnenkort een nieuwe laptop met Vista. Daar zou ik Windows server virtueel op kunnen installeren. Kan ik die 2 dan met elkaar verbinden? Of is het verplicht met cross cable ofzo? Of heeft iemand dit boek ook gevolgd inc gebruik van Windows Server 2003 en kan het op een andere manier?
thnx
Wat ik eigenlijk zoek is een soort van organogramVerwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 14:08:
[...]
MCSA --> http://www.microsoft.com/.../windows2003/default.mspx
MCSE --> http://www.microsoft.com/.../windows2003/default.mspx
MCDST heb ik ook niet kunnen vinden als site. Maar dit moet zijn 70-271 & 70-272
Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3
Well. Om eerlijk te zijn heb ik jaren geleden nooit echt de ambitie gehad om thuis servers te installeren. Nu ben ik idd bezig met me MCSE. Me MCSA heb ik dan al, en ik heb al die tijd de manier van leren aangehouden hoe mijn detacheringbureau het aanbied. Namelijk E-learning en dan examens leren ( Testkings etc ). Omdat ik niet tevreden ben met wat je kan leren in E-learning heb ik boeken gevraagd. Ze hebben één boek ( 291 ) en andere boeken worden nu besteld. ( Doordat ik ze duidelijk heb gemaakt dat een IT detacheringbureau die boeken gewoon moet hebben ).axis schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:18:
[...]
Ik heb daarvoor VMware workstation op mijn werkstation staan. Daarin heb ik 2 virtuele machines aangemaakt, beide Windows Server, en that's it, die kunnen dan met elkaar praten (door middel door een soort van virtuele switch). Maar goed, je hebt dan op je PC al 512MB tot 1GB nodig voor je operating system (zoals Windows XP) en VMware, en dan wil je beide guests ook nog 512MB tot 1GB geven. Als je dan een PC hebt met 1GB kom je niet heel ver. Het werkt wel, maar het zal allemaal stronttraag worden. (Heb op mijn appeltje VMware Fusion met 2GB ram, 2 guests met 512MB RAM, en dat loopt prima, maar niet zo snel als ik zou willen natuurlijk)
Dus of je prikt wat geheugen in je PC'tje erbij, kost ook niet veel meer tegenwoordig, of je scharrelt een paar oude pentium III's of pentium IV's bij elkaar om een testlab te maken.
Als je MCSE doet ben je neem ik aan systeembeheerder of heb je de ambitie daartoe, dus ik neem aan dat je toch wel ergens wat oude pc's of servers moet hebben liggen, of misschien op je werk?
Verwijderd
Verwijderd
Ik vind het juist ideaal om via de site m'n examens te boeken.Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 14:23:
Vandaag een examen in laten plannen door Thomson Prometric:
Of ik morgen om kwart voor half 3 aanwezig wil zijn, of mijn achternaam word gespeld met de F van Victor, Of Raymond me voor of achternaam is.
Ik weet zeker dat het een marketing truc is van Prometric om mensen neer te zetten die steeds slechter nederlands kunnen zodat je GEFORCEERD via de website moet aanmelden!
Verwijderd
Dat is de rede waarom ik via de telefoon ben gaan plannenVerwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 21:04:
[...]
Ik vind het juist ideaal om via de site m'n examens te boeken.
Kan ik in één opslag zien, waneer en hoelaat er allemaal tijd is.
Mocht het vol zijn op jou dg, kan je direct bij een andere vestiging kijken.
Lang leve het online boeken.
okeej, je moet het wel 's avonds na 6 uur doen, of 's morgens heel vroeg. Anders is hun systeem mega traag.
Noobmeter WoT: Froekie
[ Voor 46% gewijzigd door TheVMaster op 26-03-2008 15:01 ]
Jaaaaa, allebei PASSED *woehoe*TheVMaster schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:04:
Zohw...vandaag eindelijk de uitslag van de 70-646 binnenen geslaagd! Hmm..volgens mij een van de eerst MCITP : Server Administrator's in NL
(op de bekende mensen na natuurlijk
).
Iemand anders de uitslag al gezien bij Prometric?
De 647 staat btw nog steeds op tested...
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself
43% of all statistics are worthless.
Verwijderd
En.....Passed...????Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 09:33:
[...]
Ik moet vanmiddag trouwens voor 70-649. Ik heb echt veel geleerd en heb er een goed gevoel over aan de ene kant, maar aan de andere kant niet omdat ik alles heb moeten doen via e-books en spul wat online stond van Microsoft.
Euh..axis schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:18:
Maar goed, je hebt dan op je PC al 512MB tot 1GB nodig voor je operating system (zoals Windows XP) en VMware, en dan wil je beide guests ook nog 512MB tot 1GB geven. Als je dan een PC hebt met 1GB kom je niet heel ver.
Relax. nothing is under control.
Wanneer gaan die nieuwe examens van start? Ik zou anders ook nog gauw ff de 649 willen doen.Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 22:37:
[...]
Klopt het dat voor de 70-649 een nieuw Examen is uitgebracht door Prometic? Er gaan namelijk geruchten de ronde dat een aantal sites hun test engins aan het updaten zijn vandaag....
![]()
Verwijderd
Yep, 980 punten.
Ja dat is genoeg.racoon schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 19:21:
is 5 studie dagen plus zelfstudie voldoende voor 70-270 xp?
LOL vandaar dat ik mijzelf vandaag maar eens getrakteerd heb op 4x 2GB memory upgrade voor m'n Win2k8 Entprise Hyper-V machientjealt-92 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 19:31:
[...]
Euh..
een 2003 VM (domain controller) draait hier met 256MB al goed genoeg hoor.
Het wordt wel een ander verhaal als je een MSSQL doos wil gaan draaien.
offtopic:
Wat ik je absoluut niet kan aanraden is de System Center Essentials '07 VHD die MS als download heeft.
Mijn god, wat is dat stroperig, zelfs met 1.2 GB dedicated en op een aparte HD wordt je daar niet vrolijk van.
Er zijn idd geen boeken, geen eLearning, etc....het is puur gebaseerd op praktijkervaring. Ehh..ja praktijkervaring. Dus VMachine installeren met Win2k8 en prutsenDeevay schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:10:
Ik vraag me het volgende af, na het doorakkeren van dit topic:
Er zijn nu een aantal mensen zo te zien al MCITP gecertificeerd en natuurlijk kijk ik ook vooruit om mijn MCSA 2003 straks te gaan upgraden. Ik heb echter nog geen MS Press boeken gevonden om voor te bereiden op de betreffende examens, die schijnen in april uit te komen.
Hoe bereiden jullie voor op deze (toch wel heel nieuwe) examens??
Ben overigens zelf nu bezig om voor te bereiden op de 70-292 komende vrijdag. Laatste mogelijkheid om die (irritante) upgrade eindelijk te halen.
[ Voor 42% gewijzigd door TheVMaster op 26-03-2008 23:13 ]
Verwijderd
Het enige waar ik tegenaangelopen was is dat de Virtual machine geen verbinding had met het internet nadat ik virtueel een domein aangemaakt had met meerdere machines.Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 08:20:
Er werd mij een vraag gesteld of iets met Virtual Machine niet mogelijk zou zijn en met een "echte" wel vanwege zijn studie voor 2003. Ik ben van alles aan het bedenken, maar ik kan maar op niets komen. Ik heb hem VMachine aangeraden en hij wilt een oude server kopen om mee te oefenen. Is er nog iets wat met VMachine niet lukt en met een "echte" server wel?
2250 WP Zuid PVoutput
Verwijderd
zijn deze al uit?TheVMaster schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:04:
De 647 staat btw nog steeds op tested......en ook de 70-747 is binnen!!
Dus ik mag de volgende titels bijschrijven op m'n CV :
- MCITP Server Administrator
- MCITP Enterprise Administrator
Heb hetzelfde "probleem", heb ook alleen Server administrator gehaald terwijl Enterprise administrator gemakkelijker aanvoelde.BFS schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 15:17:
Heb helaas alleen de Server Administrator gehaald terwijl ik die toch iets moeilijker vond dan de Enterprise Administrator maar ach, ik mag niet klagenIk doe de Ent. Admin nog wel een keer als het examen officieel uit is, voorlopig ligt mijn focus toch op het Citrix verhaal
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 09:32 ]
Ik zag het idd...heb de welcome kits al besteld
Vreemd, want zelfs in een bridged of NAT'ed omgeving moet dat gewoon werken.MdO82 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 08:38:
Het enige waar ik tegenaangelopen was is dat de Virtual machine geen verbinding had met het internet nadat ik virtueel een domein aangemaakt had met meerdere machines.
hoe was die? waar ging het mis? ik heb hem 15 april!MADG0BLIN schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:02:
Hopelijk kan ik hem volgende week overdoen, dan ben ik MCSA 2003.
Hopen dat hij dan wel goed gaat.
ben niet gek, ik ben een koekie!
Ik zal het waarschijnlijk ook niet helemaal goed doen, maar het zal ooit goedkomenalt-92 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 13:26:
[...]
Vreemd, want zelfs in een bridged of NAT'ed omgeving moet dat gewoon werken.
Dat is niet anders als een routing verhaal.
* alt-92 zelfs een SBS2003 doos achter NAT in VMware beschikbaar - inclusief portmappings voor OWA/RWW enzo.
2250 WP Zuid PVoutput
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq