[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 25 Laatste
Acties:
  • 294.417 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

Exirion

Gadgetfetisjist

Tuxie schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 16:48:
Nice, alleen 335 pond? Behoorlijk bedrag, maarja als je de eerste wilt zijn... O-)
Ik heb zo'n vermoeden dat die prijs niet dramatisch gaat zakken. Ik heb eind december mijn 7" voor 334 euro (met verzending) uit Engeland laten komen. Pas nu, 4 maanden later is ie in Nederland te krijgen voor 299 a 349 euro. Als de 9" in Engeland 335 pond kost dan vermoed ik dat de prijs in Nederland niet gauw onder de 450 euro gaat komen. Op zich ook wel een goeie prijs voor een dermate compact ding met een goed display.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

[...]

Nice, alleen 335 pond? Behoorlijk bedrag, maarja als je de eerste wilt zijn... O-)
IK vind dat nog heel behoorlijk (ook de verzending van 27 pond) naar NL, enige is de BTW berekening die erover heen gaat.
Maar voor het ding zelf plus verzending is deze nog niet goedkoper op pak m weg ebay te krijgen.

Zit er zelf ook wel sterk over te denken hem hier te bestellen, maar wil eigenlijk wachten op een zwarte variant.

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 21:11
[...]

Ik heb hem vorige week bestelt voor 329 pond ------ is dus al wat duurder geworden
is idd niet echt goedkoop maar toch net iets betrouwbaarder als ebay
verzending gaat sneller 2 a 3 dagen en de kansen dat ik nog eens extra moet betalen
is kleiner ( dat hoop ik toch )

het is een UK qwerty toetsenbord trouwens met 5800 batterij dus niet de 4400

[ Voor 17% gewijzigd door kloon op 29-04-2008 18:02 ]

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05:22
Als je vanuit Engeland iets laat komen hoef je naar mijn weten geen invoerrechten te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 16:04
Exirion schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 16:54:
[...]

Ik heb zo'n vermoeden dat die prijs niet dramatisch gaat zakken. Ik heb eind december mijn 7" voor 334 euro (met verzending) uit Engeland laten komen. Pas nu, 4 maanden later is ie in Nederland te krijgen voor 299 a 349 euro. Als de 9" in Engeland 335 pond kost dan vermoed ik dat de prijs in Nederland niet gauw onder de 450 euro gaat komen. Op zich ook wel een goeie prijs voor een dermate compact ding met een goed display.
Pre order bij www.pcscomputers.nl voor 399 euro.

Zal wel juni/juli worden, maar dat vind ik prima.

mvg

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-10 13:18
ScanWeb schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:38:
[...]
Optimist.
PCScomputers, die riepen bij de 701 ook als eerste dat ze gingen leveren in Nederland, maar in tegenstelling tot menig ander Nederlandse webshop hebben ze volgens mij nog steeds geen enkele eee pc geleverd. 8)7
Oftewel, reken er maar niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

ScanWeb schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:38:
[...]

Ik zou je eigen er niet te veel op verheugen: Zwelgje_76 in "De asus eee pc 701 (aka de $200 laptop)" (is ook op niks uitgelopen)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-06 15:53
martincm schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 17:50:Zit er zelf ook wel sterk over te denken hem hier te bestellen, maar wil eigenlijk wachten op een zwarte variant.
Ikzelf zou nooit een UK keyboard willen hebben... Dan maar iets langer wachten... (wil eigenlijk ook de Atom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 11:50

Caveman

whahoehaha

haling schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:56:
[...]

Ikzelf zou nooit een UK keyboard willen hebben... Dan maar iets langer wachten... (wil eigenlijk ook de Atom)
???? een UK tobo, dat bestaat helemaal niet. Ik zag dit al eerder voorbij komen, volgens mij hebben 2 soorten tobo's op het ogenblik (op een paar exoten uitgezonderd) das een QWERTY en een AZERTY. De belgen/fransen gebruiken AZERTY en de rest van de wererld QWERTY.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Caveman, een UK layout bestaat wel, daar zit namelijk het pound teken op de 3. Hier een lijst met layouts: http://en.wikipedia.org/wiki/Keyboard_layout

Leverproblemen met de Intel Atom, maar 40% van de bestelde cpu's kunnen worden geleverd in mei. Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:14

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 10:21:
Leverproblemen met de Intel Atom, maar 40% van de bestelde cpu's kunnen worden geleverd in mei. Bron
Damn :(

Ach ja, het was te verwachten. Intel is nog niet in staat geweest om 45nm meteen vanaf het begin fatsoenlijk te produceren. Kijk maar eens naar de Penryn Quad cores.
Hopelijk zal het in Mei beter zijn!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kloon schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:52:
Net een berichtje gekregen van http://efficientpc.co.uk/ dat mijn EEE900 op stock is en morgen de post op gaat _/-\o_ 8)7
Nu kost ie 462 euro inc verzend met een 4400 batterij.
/me slaat deze aanbieding over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn EEE 900 is binnen. Straks foto's.

Afbeeldingslocatie: http://www.brunodillen.com/random/IMG_6505_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.brunodillen.com/random/IMG_6507_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.brunodillen.com/random/IMG_6509_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.brunodillen.com/random/IMG_6512_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.brunodillen.com/random/IMG_6516_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.brunodillen.com/random/IMG_6518_small.jpg

Ervaringen volgen later. De batterij was voor mij een onverwachte bonus omdat ik onmiddellijk via Ebay had besteld.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2008 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
Zou je eens een duidelijke foto van het keyboard willen posten? (ik zou willen zien of zo'n chinees tobo aanvaardbaar is voor mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.brunodillen.com/random/IMG_6513_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caveman schreef op woensdag 30 april 2008 @ 09:58:
???? een UK tobo, dat bestaat helemaal niet. Ik zag dit al eerder voorbij komen, volgens mij hebben 2 soorten tobo's op het ogenblik (op een paar exoten uitgezonderd) das een QWERTY en een AZERTY. De belgen/fransen gebruiken AZERTY en de rest van de wererld QWERTY.
Naast het feit dat er verschillen zijn tussen UK/US QWERTY is dit ook het geval voor FR/BE AZERTY. Als je dus een AZERTY toetsenbord uit Frankrijk haalt zitten je symbolen anders dan op Belgische AZERTY toetsenborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:06

paQ

vet ding :)

over mijn niet werkende intel3945 wifi kaart.

zou het kunnen zijn (aangezien de eee dit ziet als een onboard kaart) de chipset van de eee weigert een ander type kaart toe te laten?
hij komt nieteens boven in mijn hardware lijst

edit:
zojuist de originele kaart er weer in gestoken.
Deze wordt direct weer herkend.
kapotte intel kaart? of blokkerende chipset :?

[ Voor 22% gewijzigd door paQ op 30-04-2008 15:31 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-06 15:53
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 14:18:
[...]

Naast het feit dat er verschillen zijn tussen UK/US QWERTY is dit ook het geval voor FR/BE AZERTY. Als je dus een AZERTY toetsenbord uit Frankrijk haalt zitten je symbolen anders dan op Belgische AZERTY toetsenborden.
Duitse toetsenborden zijn ook anders... Oftewel: alleen US layout voor deze jongen!
Behalve QWERTY zijn er nog enkele andere toetsenbordindelingen, bijvoorbeeld:

* AZERTY in Frankrijk en België;
* QWERTZ in Duitstalige en een aantal Oost-Europese landen;
* Dvorak (DSK), bedacht door August Dvorak, wat ergonomisch beter zou zijn;
* Colemak, een moderner alternatief voor Dvorak dat geschikter is voor computergebruik.

[ Voor 30% gewijzigd door haling op 30-04-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n beetje elk land heeft (én gebruikt) wel zijn eigen toetsenbordindeling, maar omdat in Nederland veelal de US Intl. indeling gebruikt wordt (ipv. de Nederlandse layout) dringt dat blijkbaar niet zo goed door bij de 'hollanders' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf morgen de EEE ook bij Mediamarkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:19
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 18:15:
Bron? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe eens een gok :+

spoiler:
mediamarkt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poster
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 18:15:
Helaas niet de 900 zo te zien :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:19
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 18:29:
[...]

Doe eens een gok :+

spoiler:
mediamarkt.nl
:D Dat was wel heel kortzichtig van me inderdaad :P

Staat nog geen prijs bij.. ben benieuwd hoeveel ze er hebben en wat het gaat kosten.
Ze hebben vast nog geen info over de 9"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 16:46
Ik heb nu xp op mijn 4g 701 Eee pc staan. Een paar vragen opmerkingen over het kleiner maken van de installatie.

Ik heb zelf een nlited versie gemaakt van ongeveer 180 mb groot, deze werkt prima. Daarna kwam natuurlijk windows update met ie7 en messenger toen was de installatie weer zo'n 1,3 gb. Ik heb alle tijdelijke mappen uit de windows map weer verwijderd (blauw van kleur). dat scheelde al weer.

Wie weet er wat over de volgende map:
..\windows\SoftwareDistribution

Ik had er wat over gelezen en ik heb de submap download leeg gemaakt. Dat was weer zo'n 500 mb en mijn installatie lijkt nog goed te functioneren.

Mijn xp op de Eeepc met ie7 en messenger is nu 850 mb (met half uurtje browsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
Tomino schreef op woensdag 30 april 2008 @ 18:37:
[...]

:D Dat was wel heel kortzichtig van me inderdaad :P

Staat nog geen prijs bij.. ben benieuwd hoeveel ze er hebben en wat het gaat kosten.
Ze hebben vast nog geen info over de 9"?
De 900? Dat denk ik niet.

De Mediamarkt werkt meer als opkoper van restpartijen die voor weinig in de winkels gedumpt worden.

Elk filiaal mag haar verkoopprijs vaststellen, aangezien ze met franchise-eigenaren werken.

Ik verwacht wel een verkoopprijs onder de 300 euro, aangezien de meeste webshops daar nu vlak boven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gymaroe schreef op woensdag 30 april 2008 @ 18:51:
Wie weet er wat over de volgende map:
..\windows\SoftwareDistribution
Mag je helemaal leeg gooien. Wel eerst even de service 'Automatische updates' uitzetten. Die service blijft bij mij ook uit, want je zit anders binnen de kortste keren weer op 1.3 GB rotzooi... Ik heb überhaupt geen updates en hotfixes gedownload maar er een virusscanner en firewall op gezet. Be my guest om m'n Eee te hacken ofzo, in het ergste geval zet ik een image terug. IE7 en Outlook komen er bij mij ook niet meer in, ik browse nu met K-Meleon en m'n mail doe ik met Dreammail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 11:59:
Mijn EEE 900 is binnen. Straks foto's.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ervaringen volgen later. De batterij was voor mij een onverwachte bonus omdat ik onmiddellijk via Ebay had besteld.
Top. Hoeveel was je in totaal kwijt en bij welke seller je hem wanneer besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:13
Mijn e-bayseller reageert niet meer. Vet vaag, hij is ook al uitgeschreven bij ebay. Hij had wel 100 % goede feedback van een hoop mensen. Eerste keer dat ik via ebay iets koop, gaat 't gelijk mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
trolleystad schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 12:59:
Mijn e-bayseller reageert niet meer. Vet vaag, hij is ook al uitgeschreven bij ebay. Hij had wel 100 % goede feedback van een hoop mensen. Eerste keer dat ik via ebay iets koop, gaat 't gelijk mis.
Ik hoop dat je via PayPal hebt betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 15:50:
Zo'n beetje elk land heeft (én gebruikt) wel zijn eigen toetsenbordindeling, maar omdat in Nederland veelal de US Intl. indeling gebruikt wordt (ipv. de Nederlandse layout) dringt dat blijkbaar niet zo goed door bij de 'hollanders' ;)
Dat lijkt mij een positieve eigenschap. Het lijkt me makkelijker in het buitenland een us-toetsenbordje te scoren dan een nl :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Crackh34d schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:00:
[...]

Ik hoop dat je via PayPal hebt betaald?
Uiteraard, heb mezelf goed ingelezen in ebay :) Maar ik heb net een mailtje gekregen dat m'n eee onderweg is met een tracking nummer. Ik wacht nog heel even af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 12:02:
[...]

Top. Hoeveel was je in totaal kwijt en bij welke seller je hem wanneer besteld?
Ik heb hem van fido-dido999 (Ebay user die hier was gequote wegens betrouwbaarheid). Ik heb in totaal 615 AU$ voor de EEE, 85 AU$ voor de verzending en nog € 24 douanekosten moeten betalen. Dat geeft een totaal van € 445. En dat is volgens mij een zeer aanvaardbare prijs als je in achting neemt dat dit de allereerste officiële batch van EEE's wereldwijd was. Liever dit dan binnen 3 maanden ofzo de 900 in België te kunnen kopen voor misschien € 50 minder.

Enkele opvallende ervaringen so far:

- Het scherm is geweldig. 1024x600 is net voldoende om perfect te kunnen surfen en toch geen compromissen te moeten maken op de leesbaarheid.
- Met de taalinstellingen heb ik wel een beetje gesukkeld. Je kan deze voor het apparaat op Engels zetten maar bepaalde applicaties hadden blijkbaar zelf settings die deze globale setting overriden. Met een beetje hulp van buitenaf heb ik deze languagefiles verwijderd en is nu alles Engels.
- De shifttoets is nu nog een beetje onhandig. Het is een kleine toets die net naast het pijltje omhoog staat waardoor je al eens misklikt. Maar dat is een kwestie van wennen. De andere toetsgroottes zijn wederom zo goed als ze kunnen zijn als je de grootte van het toestel in beschouwing houdt. Ik zal dit zeer snel gewoon worden.
- Batterijduur: Zoals al gezegd ontving ik tot mijn verwondering de grotere 5800 mAh-batterij. Met WIFI aan en gewoon gebruik (surfen, IM-en, een spelletje spelen, paar zaken installeren) haalt de EEE op zijn allerminst 2 uur. Vanmiddag ga ik dat experiment nog eens herhalen tot de EEE helemaal leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:09:
[...]

Ik heb hem van fido-dido999 (Ebay user die hier was gequote wegens betrouwbaarheid). Ik heb in totaal 615 AU$ voor de EEE, 85 AU$ voor de verzending en nog € 24 douanekosten moeten betalen. Dat geeft een totaal van € 445. En dat is volgens mij een zeer aanvaardbare prijs als je in achting neemt dat dit de allereerste officiële batch van EEE's wereldwijd was. Liever dit dan binnen 3 maanden ofzo de 900 in België te kunnen kopen voor misschien € 50 minder.

- Batterijduur: Zoals al gezegd ontving ik tot mijn verwondering de grotere 5800 mAh-batterij. Met WIFI aan en gewoon gebruik (surfen, IM-en, een spelletje spelen, paar zaken installeren) haalt de EEE op zijn allerminst 2 uur. Vanmiddag ga ik dat experiment nog eens herhalen tot de EEE helemaal leeg is.
Valt ook geen pijl op te trekken die douanekosten.. Jij 24e, ik 78e...

Vwb accu: zelf gebruik ik mijn eeepc waar mogelijk altijd op netspanning ipv accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-10 17:49
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:09:
eigenlijk is een 5800 mAh best een stevige accu. Ik heb nu een 4700 mAh accu en in een 15" laptop haal ik daarmee 3+ uur met een beetje surfen. Waarom de EEE wat meer moeite heeft met lange werktijden op de accu is me eigenlijk een raadsel (zelfs met de celeron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 15:46

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

iemand al bij de media markt geweest?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
DNA_Saint schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 18:17:
MM Amsterdam Arena kon je 'm pre-orderen voor 299,- euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, MM Amsterdam

<davidgilmour> Hallo, mag ik wat vragen?
<MM-verkoper> Ja
<davidgilmour> Hebben jullie de EEE PC al?
<MM-verkoper> Nee, pas eind mei
<davidgilmour> Op de website staat dat jullie 'em hebben
<MM-verkoper> Ja, heb ik ook gehoord
<davidgilmour> Er stond dat jullie 'em vanaf vandaag zouden verkopen
<MM-verkoper> Tja, ze kunnen er zoveel opzetten, maar ik krijg hem toch echt pas eind mei

Gaat lekker daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een Mediamarkt in België zag ik vorige week dat de EEE 701 uitgestald stond bij de andere laptops (maar zonder specs en prijs). Ik vond het wat vreemd maar heb er verder niet naar gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:06

paQ

trolleystad schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 18:37:
[...]

MM Amsterdam Arena kon je 'm pre-orderen voor 299,- euro.
nog 3 maanden, en dan is er een jaar verstreken

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb het helemaal gehad met al het Linux gerommel op de EEE. Als je iets anders dan Xandros wil dan is de rest het allemaal net niet. Had gelukkig met dd een backupje gemaakt van m'n XP partitie dus die stond er net binnen 5 minuten weer op :) Ik werk dagelijks met Linux en ben niet te beroerd om te sleutelen, maar de EEE is voor mij geen hobbyproject maar iets wat gewoon moet werken. Bij eeexubuntu moet je een hele wiki doorwerken om te fixen wat er in de ISO fout zit en dan werkt nog niet alles goed. Plus dat de fan voortdurend aan staat. In Windows XP heb ik hier totaal geen last van: hij gaat alleen aan als ie het heel warm krijgt, vooral als de accu staat te laden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Laatst online: 30-06 15:11
Ik draai gewoon xubuntu, en heb helemaal nergens last van. Fan gaat op tijd aan alles werkt perfect.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

maxtrash schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 17:52:
[...]

eigenlijk is een 5800 mAh best een stevige accu. Ik heb nu een 4700 mAh accu en in een 15" laptop haal ik daarmee 3+ uur met een beetje surfen. Waarom de EEE wat meer moeite heeft met lange werktijden op de accu is me eigenlijk een raadsel (zelfs met de celeron)
Waarschijnlijk werkt je 15" laptop op een hogere spanning, dat betekend dat je 15' laptop meer vermogen heeft dan het accutje van de eeepc. Voorbeeld: ik doe een gok naar de spanning (14,8 v) 4700 mAh betekend dat de accu 1 uur lang 4700 mA kan leveren (theoretisch) en das dan 14,8v x 4,7 A ~ 70 Watt. Dat kan die dus een uur lang leveren.
De eeepc accu heeft welliswaar meer stroomsterkte maar veel minder spanning nl 7,2 V. De accu van de eeepc kan dus een uur lang 7,2 V x 5,8 A = 42 Watt leveren. Das dus aanmerkelijk minder, daarbij komt dat "full" laptop allerlei truukjes toepast om de batterijduur te verlengen, door oa. de CPU op halve sterkte laten lopen enz. en dat doet de eee niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
trolleystad schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 12:59:
eBay kickt wel vaker verkopers om vage redenen (denk aan een VeRO-klacht). Meestal komen ze daarna gewoon weer terug, of onder een andere naam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
Ik hoop eerlijk gezegd aanstaande zondag even tijdens het werken de MM in Eindhoven binnen te glippen. Zou fijn zijn als iemand hier inderdaad kan bevestigen dat deze al te koop is en tegen welke prijs. Waarschijnlijk zal het €299 zijn, maar je weet het maar nooit zeker.

Hopelijk betekent het verhaal van MM Amsterdam Arena niet dat ze ook in Eindhoven pas eind mei beschikbaar zijn bij de MM. Anders is Dixons ook nog een optie. Volgens hun website hebben ze 'm op 9 mei.

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caveman schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 20:55:
[...]

Waarschijnlijk werkt je 15" laptop op een hogere spanning, dat betekend dat je 15' laptop meer vermogen heeft dan het accutje van de eeepc. Voorbeeld: ik doe een gok naar de spanning (14,8 v) 4700 mAh betekend dat de accu 1 uur lang 4700 mA kan leveren (theoretisch) en das dan 14,8v x 4,7 A ~ 70 Watt. Dat kan die dus een uur lang leveren.
De eeepc accu heeft welliswaar meer stroomsterkte maar veel minder spanning nl 7,2 V. De accu van de eeepc kan dus een uur lang 7,2 V x 5,8 A = 42 Watt leveren. Das dus aanmerkelijk minder, daarbij komt dat "full" laptop allerlei truukjes toepast om de batterijduur te verlengen, door oa. de CPU op halve sterkte laten lopen enz. en dat doet de eee niet dus.
De 900 werkt wel op een hoger voltage.

De batterijtest heeft als resultaat opgeleverd: 2u 57 minuten. Wifi aan, IM aan, surfen, beetje webradio, beetje downloaden, beetje installeren. Zeer normaal gebruik eigenlijk. En 3 uur is voor mij veel positiever dan de dramatische verhalen die ik al had gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
Caveman schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 20:55:
[...]

ja, de accu heeft als specs 11,1 volt voor een totaal van 53WH. Daar is nu nog 48 van over en daarmee haal ik dus die 3 uur nog wel. En de pentium-M clockt hij inederdaad terug naar 600MHz. Dus je draagt goede punten aan.
Heb eens de cpu-specs erbij gepakt
Celeron M ULV 353 SLAFK
900 MHz
L2 cache = 512 KiB
FSB = 400 MT/s
multiplier = 9x
0.94 V
TDP = 5 W
Socket 479

Pentium M 735 SL7ER (B1)
1700 MHz
2048 KiB
400 MT/s
17x
0.988/1.34 V
7.5-21 W
Socket 479 FC-µBGA

dus eigenlijk is die pentium-m van mij nog minder zuinig.
Het zou wel eens aardig zijn als mensen met een EEE en XP Notebook Hardware Control zouden installeren om te kijken hoeveel watt hij verstookt. Bij mij <15 Watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Nou, vanuit Hong Kong naar Nederland gaat het best snel. Ben wel bang dat onze bureaucratie er weer eeuwen over gaat doen voordat m'n eee afgeleverd wordt:
Posting Date Posting Time Drop-off Point
30-Apr-2008 17:15 Tai Kok Tsui Post Office

Date # Location Delivery Status
30-Apr-2008 Hong Kong Item posted and is being processed.
30-Apr-2008 Hong Kong Processed for departure.
30-Apr-2008 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 1-May-2008
1-May-2008 Netherlands Arrived and is being processed.
Hoe lang doet de douane er gemiddeld over om 20 speurhonden over mijn pakketje te laten snuffelen/kwijlen e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
trolleystad schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 23:23:
Hoe lang doet de douane er gemiddeld over om 20 speurhonden over mijn pakketje te laten snuffelen/kwijlen e.d.?
Sorry, maar jou post is helaas flink off-topic. Zie ook de waarschuwing als je gaat posten :)

Let erop jongens! Ebay dingen/users horen hier niet besproken te worden.
Volgens mij hadden ze daar een Shop forum voor gemaakt.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:05:
[...]

De 900 werkt wel op een hoger voltage.
ehhh en het plaatje wat je post dan :? Daar staat toch duidelijk 7,2 V op hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 05-10 13:44

Metro2002

Memento mori

Exirion schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 19:06:
Ik heb het helemaal gehad met al het Linux gerommel op de EEE. Als je iets anders dan Xandros wil dan is de rest het allemaal net niet. Had gelukkig met dd een backupje gemaakt van m'n XP partitie dus die stond er net binnen 5 minuten weer op :) Ik werk dagelijks met Linux en ben niet te beroerd om te sleutelen, maar de EEE is voor mij geen hobbyproject maar iets wat gewoon moet werken. Bij eeexubuntu moet je een hele wiki doorwerken om te fixen wat er in de ISO fout zit en dan werkt nog niet alles goed. Plus dat de fan voortdurend aan staat. In Windows XP heb ik hier totaal geen last van: hij gaat alleen aan als ie het heel warm krijgt, vooral als de accu staat te laden.
Probeer eens mandriva 2008.1 (spring), die werkt feilloos op de eeepc. Alle hardware werkt en draait behoorlijk soepeltjes. Is alleen wel een grote installatie (ruim 3gig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:05:De batterijtest heeft als resultaat opgeleverd: 2u 57 minuten. Wifi aan, IM aan,
ja dat is prima!
eigenlijk ben ik jaloers op je ddoortastendheid. Zit te treuzelen en te wachten op de atom maar ik verwacht niet dat dat meer dan een half uur gaat schelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
XanderDrake schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 23:26:
[...]

Sorry, maar jou post is helaas flink off-topic. Zie ook de waarschuwing als je gaat posten :)

Let erop jongens! Ebay dingen/users horen hier niet besproken te worden.
Volgens mij hadden ze daar een Shop forum voor gemaakt.
Klopt, je hebt helemaal gelijk, excuus :)

Ik heb even gezocht, maar nog niet kunnen vinden of iemand ubuntu op de eee pc 900 heeft geïnstalleerd. Ik weet dat er een script is die alles voor de 701 variant goed zet (ook bekend als eeebuntu), maar zijn er grote hardware verschillen tussen de 900 en de 701 naast het grotere geheugen en grotere scherm die van invloed kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
trolleystad schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 10:58:
Ik heb even gezocht, maar nog niet kunnen vinden of iemand ubuntu op de eee pc 900 heeft geïnstalleerd. Ik weet dat er een script is die alles voor de 701 variant goed zet (ook bekend als eeebuntu), maar zijn er grote hardware verschillen tussen de 900 en de 701 naast het grotere geheugen en grotere scherm die van invloed kunnen zijn?
Als je het mij vraag zijn er geen verschillen behalve het scherm en de resolutie.

Ik zou zeggen: probeer en gij zult weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
Electronical schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:02:
[...]
Hopelijk betekent het verhaal van MM Amsterdam Arena niet dat ze ook in Eindhoven pas eind mei beschikbaar zijn bij de MM. Anders is Dixons ook nog een optie. Volgens hun website hebben ze 'm op 9 mei.
Klein updateje:
Vanmorgen even gebeld en MM Eindhoven heeft ze ook nog niet. Ze zouden vorige week binnenkomen, maar ze zitten er nu nog steeds op te wachten. Ook Dixons heeft voor de witte variant de verwachte beschikbaarheidsdatum gebumped naar 16 mei. Helaas...

Maar in de tussentijd kan ik wel mooi alvast een SDHC kaartje gaan kopen en wat alternatieve distro's downloaden. Ben benieuwd of de Eee daadwerkelijk vloeiend met Compiz werkt. Een gadget als dit verdient gewoon wat (anders overbodige) eye candy.

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Eindelijke advanced desktop mode aan de praat :)

Nu zit ik nog met 2 dingen waar ik niet helemaal uit kom, in easy mode kon ik makkelijk het klikken via het touchepad uitschakelen. Nu ik advanced mode kan ik dit niet meer terugvinden.

Op de taakbalk staan 2 kleine vierkantjes met de cijfers 1 en 2, hiermee kan tussen verschillende desktops geschakeld worden. Echter heb ik hier geen voordeel aan dus zou ik dit (indien mogelijk) uit willen schakelen zodat beide vierkantjes verdwijnen.

Weet iemand voor beide zaken misschien een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Electronical schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 11:59:
Ben benieuwd of de Eee daadwerkelijk vloeiend met Compiz werkt. Een gadget als dit verdient gewoon wat (anders overbodige) eye candy.
Absoluut vloeiend, maar de OpenGL driver voor de Intel accelerator (of de hardware zelf) ondersteunt geen of gebrekkige anti-aliasing. Het ziet er dus niet allemaal even gladgestreken uit, maar door de snelheid van de animaties valt het niet echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Exirion schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 15:28:
Absoluut vloeiend, maar de OpenGL driver voor de Intel accelerator (of de hardware zelf) ondersteunt geen of gebrekkige anti-aliasing. Het ziet er dus niet allemaal even gladgestreken uit, maar door de snelheid van de animaties valt het niet echt op.
Vertel mij eens wat Compiz/XGL/Beryl etc. doet met de accutijd, als je dat eens getest hebt :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Mediamarkt Utrecht heeft een demoexemplaar opgesteld. Heb voor het eerst met de EEE gespeeld vandaag. Dat toetsenbordje zal ik echt enorm aan moeten wennen, ik heb vrij grote handen. Maar echt, wat een apparaatje verder. Leverbaar vanaf Juni stond er voor 299 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
trolleystad schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 18:19:
Mediamarkt Utrecht heeft een demoexemplaar opgesteld. Heb voor het eerst met de EEE gespeeld vandaag. Dat toetsenbordje zal ik echt enorm aan moeten wennen, ik heb vrij grote handen. Maar echt, wat een apparaatje verder. Leverbaar vanaf Juni stond er voor 299 euro.
Hmm, die prijs valt me een beetje tegen.

Vanaf 9 mei 16mei bij de Dixons voor 299 euro. Dixons zit hier in het dorp Nijverdal, Mediamarkt is 35 minuten rijden.

Gisteren was het nog 9 mei op de site van Dixons, vandaag staat er 16 mei. Ik hoop niet dat er elke dag een week uitstel bij komt.

A.s. zondag is koopzondag in Enschede, dan ga ik daar wel ff kijken bij de MM.

[ Voor 5% gewijzigd door Fd1sk op 02-05-2008 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 15:46

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

MM Alexandrium Rotterdam net gebeld. Ze hebben hem pas ook volgende maand.
Wel raar, vraag me dan toch echt af welke MM het dan wel heeft...

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Zal wel gewoon een lokkertje zijn geweest. ;(

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 16:46
Ik heb een bluetooth adapter gekocht:
Een msi btoes 2.0 edr micro dongle

Op mijn Eee pc een nlited versie van xp sp2 + actuele updates. (Ik ben er van overtuigd dat ik Btooth en IRDA files behouden heb!?).

De bijgeleverde BlueSoleil 2.? voip software heeft een installatiefout (106). (zeer waarschijnlijk door de nlited versie van xp).

Wie weet er welke instellingen je in nlite MOET behouden om deze (of andere) bluetooth software te kunnen installeren. Of wie weet er hoe ik mijn installatie moet aanvullen om de bluetooth stack werkend te krijgen?

BTW: jammer dat de adapter zwart is (misschien pak ik nof wel een spuitbus) maar die past natuurlijk zeer aardig bij de Eee. Zou ook intern wel een plekje voor te vinden moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig kwam ik deze link tegen:

http://www.2dehands.nl/asus-eee-pc-900-43079898.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Voor die prijs heb je bijna twee 7" EEE's :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal wel iemand zijn die denkt slim te zijn door deze eee pc te importeren uit Hong Kong!?
Is inderdaad prijzig te weten dat ie vanaf 12 mei in USA voor 549 dollar over de toonbank schijnt te gaan. Da's een stuk goedkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
http://jkkmobile.blogspot...pc-900-screen-on-701.html

Hehe, een 701 met een 900 reserve scherm :)

Afbeeldingslocatie: http://bp2.blogger.com/_ZKlSQm2j7TI/SBtubeGc20I/AAAAAAAACZU/XL0tg-y7d90/s400/IMG_0093.JPG

Bottomline: Past niet goed, behuizing te klein. Modding, zowel hardware, software en case aanpassingen zijn vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toenet bij de mm in deventer geweest, Hier stond er niet eens een showmodel!
( het oosten loopt ook altijd achter :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
DNA_Saint schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 19:49:
MM Alexandrium Rotterdam net gebeld. Ze hebben hem pas ook volgende maand.
Wel raar, vraag me dan toch echt af welke MM het dan wel heeft...
Mediamarkt Zwolle zegt dat ze hem aanstaande woensdag hebben, maar "wees er snel bij want er zijn er maar 1000 voor heel Nederland"... Ondertussen stonden ze bij Norrod op voorraad (309 euro of iets meer voor het model met webcam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
RemcoDelft schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 17:59:
[...]

Mediamarkt Zwolle zegt dat ze hem aanstaande woensdag hebben, maar "wees er snel bij want er zijn er maar 1000 voor heel Nederland"... Ondertussen stonden ze bij Norrod op voorraad (309 euro of iets meer voor het model met webcam).
Een erg mislukte stunt van mediamarkt dus. Naja.

offtopic:
Damn, TNT heeft vandaag geprobeerd m'n eee 900 af te leveren maar ik was aan het werk :( morgen bezorgen ze niet en maandag natuurlijk ook niet vanwege bevrijdingsdag. En dinsdag ben ik weer de hele dag naar school dus kan ik 'm pas woensdag ophalen op het postkantoor :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net van men baas een eee pc 4G 701 kunnen kopen met 2gig ram voor 300€. leuke prijs. natuurlijk had hij er al een XP op gezwierd en de cd met xandros etc op heeft hij natuurlijk niet meegegeven. anyway, het pc'tje heeft dus een frans azerty toetsenbord. echter krijg ik het voor geen meter werkende op frans azerty, enkel op belgisch azerty.

op zich niet zo erg maar het is echt te verwarrend. op mijn werk werken ze enkel met querty, thuis werk ik met azerty BE en nu de EEE die het op frans azerty doet. weet iemand de juiste instellingen voor frans azerty zodat ik de toetsen toch overeen kan laten komen met de ingestelde taal? thx alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Mediamarkt in groningen had hem ook nog niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, wachten is rot he?

PS: Dit is toch het ervaringen topic ipv het welke MM heeft de EEE Pc?

Oh en na zo'n 2 maanden gespeeld te hebben met mijn 701 kan ik met zekerheid zeggen dat ik het schermpje echt te klein vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 19:33

jmk

Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 12:35:
Hehe, wachten is rot he?

Oh en na zo'n 2 maanden gespeeld te hebben met mijn 701 kan ik met zekerheid zeggen dat ik het schermpje echt te klein vind.
Scherm te klein? Of resolutie te laag? Zou de 900 beter zijn voor jou?

(voor mij wel denk ik)

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jmk schreef op zondag 04 mei 2008 @ 13:32:
[...]

Scherm te klein? Of resolutie te laag? Zou de 900 beter zijn voor jou?

(voor mij wel denk ik)
resolutie te laag en ondanks dat je die kan aanpassen dmv tooltje en downscaling ziet dat er niet uit, dus nu 'gewoon' op 800*480 en dan mis je toch 1 en ander of websites werken helemaal niet goed.

En je kunt resolutie wel groter maken zonder downscaling, maar dat werkt ook niet prettig.

Wat wel ok werkt is lcd tv erop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Even een heads up,

vanwege de feestdagen/herdenkingen komt de OP wat later.
Maar hij gaat flink uitgebreidt worden, met danken aan de introductie van de 900!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 14:39:
[...]

resolutie te laag en ondanks dat je die kan aanpassen dmv tooltje en downscaling ziet dat er niet uit, dus nu 'gewoon' op 800*480 en dan mis je toch 1 en ander of websites werken helemaal niet goed.

En je kunt resolutie wel groter maken zonder downscaling, maar dat werkt ook niet prettig.

Wat wel ok werkt is lcd tv erop!
Mijn ervaring is juist dat 800x600 downscaling perfect werkt (mits je de juiste drivers hebt), alles ziet er dan prima uit en tekst is goed leesbaar (wel even Cleartype uitzetten, sowieso een aanrader, bij die lage resoluties doet dat meer kwaad dan goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel nu zo'n drie weken met m'n 701, ben ermee op vakantie geweest en vind het allemaal prima! Heb er hier in NL 333 euro voor betaald. Ga dus echt geen 450 tot 500 euro voor 1 tot 2 inch 'meer' scherm betalen. Heb trouwens een 4400 mAh accu in m'n 4G Surf en vind die twee uur batterijtijd echt wel genoeg.

Nog even voor de statistieken (anders wordt het zo'n nutteloos bericht...) dit heb ik er momenteel op draaien:

Paint Shop Pro 7 (ja, nogal gedateerd, maar slechts 26 MB)
Sumatra PDF (véééél sneller dan Acrobat Reader, gratis en 1 MB 'groot')
Sudoku Portable (496 kB, gratis, wil ook nog wel es een spelletje spelen...)
VLC Media Player Portable (16 MB, speelt ALLES, alle codecs zitten erin, gratis)
Garmin MapSource Europe (1,56 GB, om onderweg routes te maken)
Google Earth Portable (12 MB, om die routes nog eens na te rijden, gratis)
Cookies Manager (60 kB, gratis)
Office 2003 (Word, Excel en Picture Manager, 53 MB)
NOD32 AntiVirus (28 MB)
PC Tools Firewall Plus (15 MB, gratis)
CCleaner Portable (1,08 MB, schoont alles netjes op, gratis en SNEL)
Eee Control (35 kB, voor wijzigen kloksnelheid en ventilator, gratis)
RocketDock (5,48 MB, leeg bureaublad, alles in een balk, gratis)
WinDirStat Portable (1,5 MB, mooie tree van alle directories, gratis)
WinRAR (3,6 MB, handige compressietool)
PDF4Free (402 kB, print alles naar PDF)

Verder ben ik toch maar weer teruggegaan naar IE6 en Outlook Express6. Ze zijn klein, geintegreerd en snel. Alles tezamen beslaat 2,38 GB, inclusief mijn nLited XP, zónder pagefile en zonder de ballast van Windows Update. Dus is er nog steeds 1,38 GB vrij en dat is voor mij meer dan genoeg!

Bij Brando in HongKong heb ik een échte 220V adapter gekocht, want zo'n 110V ding met gammel stekkertje zuigt enorm. Er zat ook nog een 12V adapter bij voor op de motor/auto voor samen 27 € (44 $). Ik heb zojuist een 2GB geheugenbankje besteld voor 26 € (incl. verzenden), want MapSource kan toch wel wat vlotter werken.

Overigens heb ik hier m'n cleartype goed ingesteld en heb ik hiermee m'n nLite image gebakken. _/-\o_ Eee Pc RULEZ!!! _/-\o_

Heb nog iets op m'n verlanglijstje staan: een mooie leren hoes/map of handig tasje. Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2008 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 12:35:
Hehe, wachten is rot he?

Noem je prijs 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 19:58:
Heb nog iets op m'n verlanglijstje staan: een mooie leren hoes/map of handig tasje. Iemand hier ervaring mee?
Ja, ga naar een boekhandel (of ergens op het werk bedelen) en vraag naar een A5 map daar past ie precies in :)

Afbeeldingslocatie: http://neonescio.viaisn.org/~gerard/IMG_1418.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark v Oostrum
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03-2020
Ja, ga naar een boekhandel (of ergens op het werk bedelen) en vraag naar een A5 map daar past ie precies in :)
Zag ik laatst ook hier: Klik!
Ga ik denk ook nog wel doen, Heb alleen nu even geen EEE, i.v.m een dode pixel.
Hoop dat van de week m'n nieuwe exemplaar komt :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User321
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-07 14:10
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 22:49:
[...]
My fault: Ik bedoel met renderen het "laden" van "rendered" filmpjes. De 2G surf was niet in staat om vloeiend de filmpjes op geenstijl/dumpert.nl af te spelen †ijdens het laden. Eerst moest het filmpje helemaal geladen zijn voordat ie 'em smooth kon afspelen. Lag dus specifiek aan de 2G met zijn lage L2 cache. Voor 306 euro die ik betaalde was die echt overpriced. En die batterij was ook de 3cell.
Ik kan me voorstellen dat de mensen die nu 300 euro betalen voor een 4G een veel betere deal hebben want die hebben meer L2 cache en betere battery.
hmja.. over dat dumpert verhaal: dat heb ik op mijn grotere laptop met core2duo T5600 ook - die heeft 2MB L2, dus het lijkt me eigenlijk sterk dat het daar aan ligt?
gebeurt trouwens bij mij alleen in opera.. heb het ook in IE7 en FF2 geprobeerd en dan gaat het zelfs op m'n 4G eee vloeiend (wel met 100% cpu gebruik, maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Who needs 9 inch???

Nou, ik niet…

Heb m’n 7 inch Eee nou zodanig getuned dat ik een prima schermresolutie heb bij 800x600 of zelfs op 1000x600 of 1024x768. Onderstaand mijn stappenplan:

1. Installeer “Aye-Sus-This Version 3”. Een mooi pakketje met de juiste Intel beeldschermdrivers, gemaakt door Aye-Sus, Ays-Sys en Bassam. Hier vind je het. Verwijder wel eerst de momenteel geïnstalleerde beeldschermdrivers via ‘Apparaatbeheer’ en dan ‘Beeldschermadapters’.

2. Wijzig de Tekengrootte naar ‘Groot’. Doe dit via de ‘Eigenschappen voor Beeldscherm’ op het tabblad ‘Vormgeving’. Als je (net als ik…) de optie ‘Groot’ niet meer hebt omdat je nLite hebt gebruikt, dan start je eerst deze registry-aanpassing.

3. In hetzelfde tabblad open je ‘Effecten’. Zet een vinkje bij ‘De volgende overgangseffecten voor menu’s en knopinfo gebruiken’ en kies ‘Overvloeien’.
Zet ook een vinkje bij ‘Randen van letters vloeiend op het scherm weergeven’ en kies ‘ClearType’.
Zet ook nog een vinkje bij ‘Grote pictogrammen gebruiken’.

4. Wijzig de dpi-instelling van 96 naar 120. Dit doe je ook in ‘Eigenschappen voor Beeldscherm’, in het tabblad ‘Instellingen’. Kies voor ‘Geavanceerd’ en wijzig van ‘Normaal (96 dpi)’ naar ‘Groot (120 dpi)’. Als je deze instelling niet kan wijzigen moet je eerst een keer opnieuw opstarten en daarna de schermresolutie op 1000x600 zetten via AsTray. Als je de wijziging hebt doorgevoerd blijft hij ook zichtbaar in 800x600 of lager.

5. De kers op de appelmoes (of de slagroom op de taart…) is het online instellen van ClearType. Ga naar deze website en stel online e.e.a. volgens jouw voorkeuren in.

Mocht jouw Eee deze beeldscherminstellingen om de één of andere reden niet willen vasthouden, dan kan je in AsTray.ini de volgende instellingen ‘hard’ opnemen:

BaseMode=800,600,32,60
Downscaling=1
SaveLastMode=

Gebruik je liever 1000x600, wijzig dan uiteraard de BaseMode naar 1000,600,32,60

Onderstaand wat voorbeelden van mijn Eee op 800x600 en 1000x600

800x600:
Afbeeldingslocatie: http://i39.photobucket.com/albums/e161/HanzThePanz/Desktop800x600.png

800x600:
Afbeeldingslocatie: http://i39.photobucket.com/albums/e161/HanzThePanz/GoogleEarth800x600.png

800x600:
Afbeeldingslocatie: http://i39.photobucket.com/albums/e161/HanzThePanz/ClearType800x600.png

1000x600: _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://i39.photobucket.com/albums/e161/HanzThePanz/Desktop1000x800.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEE-lover
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:15
@ TweakHanz: Wat zijn die pictogrammen aan de bovenkant van je scherm? Speciaal voor de EEE zo ingesteld? Welk programma enz.

BTW, voor iedereen die het wil weten. Deze week komen ze inderdaad bij de MM in Groningen. De mevrouw aan de lijn vroeg meteen of ik er eentje wilde bestellen, ze krijgen er namelijk maar 12. Dus als je er eentje wilt... (701).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Over dat balkje met pictogrammen bovenin beeld, ik gok dat dat ObjectDock van Stardock is :).

Edit: niet dus O-) (zie hieronder)

[ Voor 17% gewijzigd door SqnLdr op 05-05-2008 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EEE-lover schreef op maandag 05 mei 2008 @ 20:41:
@ TweakHanz: Wat zijn die pictogrammen aan de bovenkant van je scherm? Speciaal voor de EEE zo ingesteld? Welk programma enz.
Zie m'n vorige post: RocketDock, 5,48 MB en freeware... Klik!
Draait op elke PC en je kan er je desktop lekker leeg mee houden. Als je het combineert met Emerge Desktop heb je ook geen statusbalk meer en is je desktop helemaal leeg. Klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 15:49
Geweldig! _/-\o_

Ik zag er al een tijdje tegenop om het hele eeeuser forum door te spitten voor dit verhaal, maar met jouw tut. gaat het helemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha! Je hebt me door... Ik ben helemaal niet zo slim, maar jat liever goed dan dat ik het zelf ga lopen bedenken >:) . Een aanrader, dit forum.

Mocht je de tut willen downladen, dan vind je hem hier, Heb 'em maar even online gezet.

Nou nog even zoeken naar een A5-agenda-map. Bedankt voor de tip Caveman en Mark!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05:22
800x600 op een 800x480 scherm draaien lijkt me vreemd, dan krijg je dat alles veticaal in elkaar geduwd wordt. Dan kan je idd beter 1000x600 draaien aangezien dan de aspect ratio nog gelijk is.
Alhoewel een 7" 1024x600 scherm toch fijner is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 21:49
weet iemand of het trouwens al gelukt is om van de eee pc een hackintosh te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Extra accu?

MonoMobile Std 5200mAh battery for Asus EEE PC [MM-EEESS] 33.74EUR

Is toch niet duur?!

Ze hebben ook deze, een redelijk kleine accu met groot vermogen::

Large 7800mAh battery for Asus EEE PC [HLI-EEE701XL] 92.03EUR

en deze:

Large 10400mAh battery for Asus EEE PC [MM-EEEXXL] 73.62EUR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een klein vraagje. Welke merk of type sd card is het best om te gebruiken bij de eepc ? Zou deze perfect als data hard disk kunnen gebruikt worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:22
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 08:40:
Ik heb hier een klein vraagje. Welke merk of type sd card is het best om te gebruiken bij de eepc ? Zou deze perfect als data hard disk kunnen gebruikt worden ?
Volgens mij zou zo goed als elke willekeurige A-Merk SDHC kaart moeten werken. Ik heb zelf het goedkoopste A-Merk gekozen (Transcent) van 8GB. Die kan je inderdaad prima als datadisk gebruiken. Hoe hogere class, hoe beter. Class 6 is geloof ik de hoogste, deze is het snelste.
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 20:14:
Who needs 9 inch???

Nou, ik niet…

Heb m’n 7 inch Eee nou zodanig getuned dat ik een prima schermresolutie heb bij 800x600 of zelfs op 1000x600 of 1024x768. Onderstaand mijn stappenplan:

1. Installeer “Aye-Sus-This Version 3”. Een mooi pakketje met de juiste Intel beeldschermdrivers, gemaakt door Aye-Sus, Ays-Sys en Bassam. Hier vind je het. Verwijder wel eerst de momenteel geïnstalleerde beeldschermdrivers via ‘Apparaatbeheer’ en dan ‘Beeldschermadapters’.

2. Wijzig de Tekengrootte naar ‘Groot’. Doe dit via de ‘Eigenschappen voor Beeldscherm’ op het tabblad ‘Vormgeving’. Als je (net als ik…) de optie ‘Groot’ niet meer hebt omdat je nLite hebt gebruikt, dan start je eerst deze registry-aanpassing.

3. In hetzelfde tabblad open je ‘Effecten’. Zet een vinkje bij ‘De volgende overgangseffecten voor menu’s en knopinfo gebruiken’ en kies ‘Overvloeien’.
Zet ook een vinkje bij ‘Randen van letters vloeiend op het scherm weergeven’ en kies ‘ClearType’.
Zet ook nog een vinkje bij ‘Grote pictogrammen gebruiken’.

4. Wijzig de dpi-instelling van 96 naar 120. Dit doe je ook in ‘Eigenschappen voor Beeldscherm’, in het tabblad ‘Instellingen’. Kies voor ‘Geavanceerd’ en wijzig van ‘Normaal (96 dpi)’ naar ‘Groot (120 dpi)’. Als je deze instelling niet kan wijzigen moet je eerst een keer opnieuw opstarten en daarna de schermresolutie op 1000x600 zetten via AsTray. Als je de wijziging hebt doorgevoerd blijft hij ook zichtbaar in 800x600 of lager.

5. De kers op de appelmoes (of de slagroom op de taart…) is het online instellen van ClearType. Ga naar deze website en stel online e.e.a. volgens jouw voorkeuren in.

Mocht jouw Eee deze beeldscherminstellingen om de één of andere reden niet willen vasthouden, dan kan je in AsTray.ini de volgende instellingen ‘hard’ opnemen:

BaseMode=800,600,32,60
Downscaling=1
SaveLastMode=

Gebruik je liever 1000x600, wijzig dan uiteraard de BaseMode naar 1000,600,32,60

Onderstaand wat voorbeelden van mijn Eee op 800x600 en 1000x600

800x600:
[afbeelding]

800x600:
[afbeelding]

800x600:
[afbeelding]

1000x600: _/-\o_
[afbeelding]
Wat gaaf zeg! Dat ga ik es bekijken van de week :) 800x600 lijkt me inderdaad onlogisch op een 16:10 scherm...

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al nieuws van de 8-9 inch scherm variant ? Op de eerste pagina staat er dat hij in April uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 13:12

4play

-Nintendo- fan

iemand al een bevoelbare EEE bij de MediaMarkt gezien ???

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
BarôZZa schreef op maandag 05 mei 2008 @ 23:38:
800x600 op een 800x480 scherm draaien lijkt me vreemd, dan krijg je dat alles veticaal in elkaar geduwd wordt. Dan kan je idd beter 1000x600 draaien aangezien dan de aspect ratio nog gelijk is.
Alhoewel een 7" 1024x600 scherm toch fijner is
Sowieso ziet elke resolutie anders dan 800x480 er vreemd uit op de 7" eeepc (net als non-native draaien op elk ander lcd-scherm). Mensen posten wel te pas en te onpas (goedbedoelde) tips om de resolutie te verhogen, incl. screenshots die in je browser uiteraard wél in de juiste verhoudingen staan, maar vermeld er voor de volledigheid even bij dat letters er dan heel blurry uit gaat zien op het eeepc-scherm ;) Of post een realistisch screenshot gemaakt met een digicam. Voor mij is zo'n blurry, uitgerekt beeld iig onacceptabel. Echter met 800x480 kan ik ook prima uit de voeten en daarmee is het beeld wél scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:07

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

4play schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 10:09:
iemand al een bevoelbare EEE bij de MediaMarkt gezien ???
Hij staat wel op de site. Weet iemand wat de prijs is?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren mijn EEE 900 van de UK in mijn bezit en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben!
Na een half uurtje surfen, ben ik geen enkele website tegengekomen waar ik horizontaal moest scrollen.
De pagina's zijn heel duidelijk leesbaar zonder enige zoomfunctie.
Ook volgens speedtest.net haal ik dezelfde snelheden met mijn draadloze EEE verbinding als met mijn bekabeld netwerk thuis.
Wat me ook direct opviel is dat bij het afspelen van videos het beeld enorm scherp is, alsook de ondertitels.
Ook zeer mooi is de kleur. Op de foto's zie je alleen een witte EEE maar hij is eigelijk niet wit; je kan het best vergelijken met parelmoer. Het rare is als ik er zelf foto's van neem dat hij ook terug wit wordt :) .
Enige minpunt is de batterij van 4400 mAh.
Na 2 uren geprutst te hebben met wifi aan en scherm op volle helderheid was het beestje volledig leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
Erhnam schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 10:36:
[...]

Hij staat wel op de site. Weet iemand wat de prijs is?
Ik was afgelopen zondag bij de MM in Enschede. Daar wachten ze als sinds april op 75 zwarte en 50 witte EEE pc's (701 4G).

Adviesprijs is 299 euro, dat houden ze denk ik wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 10:21:
[...]

Sowieso ziet elke resolutie anders dan 800x480 er vreemd uit op de 7" eeepc (net als non-native draaien op elk ander lcd-scherm).
Ben ik met je eens. Maar als je dus de letters op groot zet en de dpi aanpast, valt dat blurry enorm mee hoor. Ik heb m'n Eee nu standaard op 1000x600 en dat bevalt me erg goed.
Pagina: 1 ... 10 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)

Wil je wat weten over levertijden? Dat is allemaal (al dan niet in de vorige delen van deze topicreeks) lang en breed besproken. Gebruik dus even de quicksearch die rechtsboven het topic staat :o.

Diegene die willen chitchatten over de EEE PC: er loopt een irc kanaal op irc.tweakers.net genaamd #eeepc.