[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 25 Laatste
Acties:
  • 294.417 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:10

paQ

mijn nieuwe wifi kaart zit er in, en de EEE werk nog *O*

alleen de kaart niet:
device cannot start, nadat ik deze driver heb geinstalleerd:
http://www.rm.com/Support...705313&nav=0&referrer=rss

zou het echt een merk afhankelijke kaart zijn?
ik kan het me haast niet voorstellen eigenlijk :{

iemand?

edit:
nu deze proberen
http://downloadcenter.int...ng&strOSs=44&submit=Go%21

edit2:
vaag
deze driver installeert nieteens een 3945 driver :?

[ Voor 33% gewijzigd door paQ op 23-04-2008 21:53 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-09 21:25

Nessuno

io sono nessuno

Iemand al een optie gevonden om de fsb iets op te krikken ?
want 6xx mhz is ook niet alles :P

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:54

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
prodigy schreef op woensdag 23 april 2008 @ 22:34:
Iemand al een optie gevonden om de fsb iets op te krikken ?
want 6xx mhz is ook niet alles :P
Knal eens voor de grap "overclock eee" in de search.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Weet niet wat er met google allemaal te vinden is, maar ik gebruik deze: http://www.cpp.in/dev/eeectl/

Ideaal tooltje om hem op 900MHz te krijgen, fan te regelen en de brightness van het scherm flink op te krikken (vooral handig als je er buiten mee werkt).
Ik merk duidelijk snelheidswinst op 900MHz. Spellen draaien merkbaar soepeler.

Spreekt voor zich dat dit op eigen risico is. Hou iig de temps wat in de gaten als je hem hoger klokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verkoper fido uit Taiwan heeft 2.000 (!) EEE 900's op ebay te koop. Zal wel een goeie connectie hebben met het hoofd fabricage daar in de fabriek...

http://search.ebay.com/se...ido999&fsop=32%26fsoo%3D2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm... okay... 599 dollar, plus 80 dollar verzendkosten is 679 dollar, dat is dus 426 euries plus 19% BTW is... 506 euro voor een HongKong Asus 900.

Ik geloof dat Asus nu echt z'n doel voorbij schiet. Ik hou het voorlopig wel even bij m'n Eee 4G Surf! (van 330 euro en da's 21 euro teveel betaald begrijp ik) :+

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2008 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog wat anders... Vond bij onze vrienden van eeeuser.com DE beeldschermdriver voor de 7inch serie. Hij staat bij mij nu standaard op 800x600x32@60 en het is nog steeds goed leesbaar. Lees hier de bijzonderheden. Wel eerst alle andere drivers de-installeren!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2008 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 16:46
De mijne is net binnengekomen van funprice. Het lijkt erop dat er op dit moment voldoende geimporteerd kunnen worden.

* Asus Eee PC 4G (701)
* kleur pearl white,
* levertijd 2 dagen na bestelling,
* vs/internationaal keyboard zonder chinese tekens,
* 5200mAh batterij,
* de europese stekker zit al aan de adapter
* prijs € 319,-

En hij doet het :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gymaroe op 24-04-2008 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:10

paQ

welke?
(klein detail)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WtB
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-04-2023

WtB

Ik ben van plan een Eee aan te schaffen maar kan nergens iets vinden over de mogelijkheden van HSDPA/UMTS. Dit lijkt me namelijk echt megahandig.

Ik ben in het bezit van een HSDPA abonnement en gebruik nu een PCMCIA-card op mijn normale (xp) laptop

Wat zijn de mogelijkheden? (of zijn die er gewoon nog niet)??

[ Voor 11% gewijzigd door WtB op 24-04-2008 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 00:27

Exirion

Gadgetfetisjist

WtB schreef op donderdag 24 april 2008 @ 14:09:
Ik ben van plan een Eee aan te schaffen maar kan nergens iets vinden over de mogelijkheden van HSDPA/UMTS. Dit lijkt me namelijk echt megahandig.

Ik ben in het bezit van een HSDPA abonnement en gebruik nu een PCMCIA-card op mijn normale (xp) laptop

Wat zijn de mogelijkheden? (of zijn die er gewoon nog niet)??
Er zijn USB ipv PCMCIA oplossingen hiervoor, en dat kan ook onder Linux gewoon werken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:24
Voor de mensen die nLite gebruikt hebben om de installatie van XP kleiner te maken volgens het word document zoals deze in de TS staat en vervolgens Windows via een USB stick willen installeren volgens deze post: Rensz in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 4" moeten er op letten dat bij het verwijderen van componenten in nLite het vakje 'manual install and upgrade' onder het kopje 'Operations System Options' NIET aangevinkt is. Anders werkt het helaas niet.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Videoreview van de HP Mini-Note 2133 (vergelijking met EEEPC rond de 1:20 min):
http://www.eeepcnews.de/2008/04/24/hp-2133-mini-note-videotestbericht/

HP is iets breeder, maar EEEPC met XP start veeeel sneller op (HP draait Vista).

Er is ook een video verschenen van de Medion Akyoa Mini:
http://www.eeepcnews.de/2008/04/24/video-medion-akyoa-e1210/

De Medion blijkt gewoon gebaseerd te zijn op de MSI Wind, dus supersatan heeft misschien toch gelijk met zijn prijs (399 EUR in Benelux), die prijs ben ik namelijk ook voor de Medion tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 21:11
Net een Eee 900 besteld (pre-order) bij http://efficientpc.co.uk/laptops/
Witte 20 gig linux versie
Heb de verkoper zelf eerst in mijn msn lijst gezet en wat vragen gestelt

Hij verwacht ze op 29 april ( wat mei zal worden gok ik)
Hij heeft er 50 besteld en ben de 6de preorder die hij binnen had

En dan nu de prijs 449€ geleverd tot bij mij (belgie)

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
kloon schreef op donderdag 24 april 2008 @ 19:17:
Net een Eee 900 besteld (pre-order) bij http://efficientpc.co.uk/laptops/
Witte 20 gig linux versie
Heb de verkoper zelf eerst in mijn msn lijst gezet en wat vragen gestelt

Hij verwacht ze op 29 april ( wat mei zal worden gok ik)
Hij heeft er 50 besteld en ben de 6de preorder die hij binnen had

En dan nu de prijs 449€ geleverd tot bij mij (belgie)
Is dat er eentje met AZERTY of QWERTY (US of UK) tobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
Dryhte schreef op donderdag 24 april 2008 @ 19:41:
[...]

Is dat er eentje met AZERTY of QWERTY (US of UK) tobo?
UK tobo ! dus QWERTY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Tja... dan voor mij nog liever een hongkong (chinees + US) tobo dan een UK... jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dryhte schreef op donderdag 24 april 2008 @ 21:54:
[...]

Tja... dan voor mij nog liever een hongkong (chinees + US) tobo dan een UK... jammer
QWERTY is toch US en UK? AZERTY is Belgisch/Frans.

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 24-04-2008 21:59 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 13:49:
[...]

Ik heb een paar dagen geleden in Hong Kong een kleine 220v adapter met gewone, degelijke stekker en er één van 12v voor in de auto besteld, samen incl. verzendkosten 27 euries (44 dollar). Dus als je zo'n nieuwe Eee koopt kan je die dikke adapter voor thuis bewaren. Was een tip hier, besteld bij Brando.
11 dagen onderweg geweest, redelijk vlot dus. En prima kwaliteit! Stevige stekkers (reissetje voor US/EU/UK) en er blijft niks achter in het stopcontact... Ook nog eens goed verpakt, kan Brando dus van harte aanbevelen voor supplies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 15:46

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 18:51:
Videoreview van de HP Mini-Note 2133 (vergelijking met EEEPC rond de 1:20 min):
http://www.eeepcnews.de/2008/04/24/hp-2133-mini-note-videotestbericht/

HP is iets breeder, maar EEEPC met XP start veeeel sneller op (HP draait Vista).

Er is ook een video verschenen van de Medion Akyoa Mini:
http://www.eeepcnews.de/2008/04/24/video-medion-akyoa-e1210/

De Medion blijkt gewoon gebaseerd te zijn op de MSI Wind, dus supersatan heeft misschien toch gelijk met zijn prijs (399 EUR in Benelux), die prijs ben ik namelijk ook voor de Medion tegen gekomen.
damn, die medion ziet er ook goed uit.
Maar echt balen dat ie pas aan einde van zomer komt.
Juist op vakantie is dit handig.
Erg jammer...

want heb met medion alleen maar goede ervaringen. Wil zeker de medion ipv asus, hp of msi

[ Voor 8% gewijzigd door DNA_Saint op 24-04-2008 23:36 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DNA_Saint schreef op donderdag 24 april 2008 @ 23:28:
damn, die medion ziet er ook goed uit.
Maar echt balen dat ie pas aan einde van zomer komt.
Juist op vakantie is dit handig.
Erg jammer...
Volgens de man in het filmpje moeten we de Medion niet verwachten vóór Kerstmis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 01:12:
Volgens de man in het filmpje moeten we de Medion niet verwachten vóór Kerstmis.
Niet voor de kerst :( ??
Op wat voor bron baseer je dat?

In Ander Nieuws

Dit is een hele mooie lijst van alle EEE killers die binnenkort op de markt komen of al zijn.
Inclusief de EEE zelf :)

http://www.liliputing.com...or-so-asus-everex_24.html

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 15:46

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 01:12:
[...]

Ik lees overal "end of the summer"

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxiered
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 15:29
Heeft er al iemand Hardy Heron (de nieuwste versie van Ubuntu) op z'n EEE gezet? Hoe bevalt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DNA_Saint schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 09:36:
[...]

Ik lees overal "end of the summer"
Hier verschijnt de minilaptop in augustus bij zelfbouwketen Gamma voor 399 euro, wat meteen ook de prijs in België wordt. (Medion)

http://www.zdnet.be/news.cfm?id=84203&mxp=120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 19:46

racoon

mooowwww

kan ik in een asus eee pc ook een grotere hd inzetten

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

racoon schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 13:00:
kan ik in een asus eee pc ook een grotere hd inzetten
Als je nou zelf even wat dingen uitzoekt :z

Er zit in de EEE helemaal geen harddisk.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Beste mensen,

Ten eerste denk ik dat we moeten opletten dat we niet teveel gaan afwijken van dit topic. Het gaat over ERVARINGEN met de EEE PC, dus niet over welke nieuwe apparaten er verder gaan uitkomen. Ervaringen met bestellen is natuurlijk een grijs gebied, maar gezien de huidige krapte qua levering kan dit op dit moment volgens mij wel nut hebben. Bij deze wil ik mijn eerste ervaringen met de EEE PC 701 4G met jullie delen.

Ik heb de 4G voor 307 euro besteld bij http://www.4notebook.nl. Het betreft hier de witte variant. Deze hadden ze voldoende op voorraad en ik had 'm dan ook 3 dagen later binnen. Het betreft hier een europees model met euroteken op het toetsenbord en US indeling. Dus geen Engels toetsenbord of een toetsenbord met chinese tekens. Het is volgens mij niet een definitieve Nederlandse versie, aangezien de software gewoon Engels is, maar verder klopt alles wel. Ook zit er een gewone europese stekker op de oplader geklikt.

De doos komt compleet met EEE PC, opberghoesje, batterij, oplader, een driver CD en the usual boekjes met handleidingen en waarschuwingen. Mijn eerste indruk is overwegend positief. Het ding is zelf nog wat kleiner dan ik had verwacht, maar het voelt heel erg robuust en stevig aan. De manier waarop de accu precies past en netjes vastklikt geeft de kwaliteit aan. Het hoesje voor de EEE PC ziet er ook netjes uit, alleen weet ik nog niet of ik 'm genoeg stevigheid bij transport vind geven.

Ik heb de accu in de EEE geklikt en de oplader aangesloten. Handleidingen lezen doen we uiteraard niet aan als we nieuwe hardware hebben, maar alles spreekt eigenlijk voor zich. Ik had nog geen tijd om XP te installeren, dus ik ben even met Xandros aan de slag gegaan. Ik moet zeggen dat het me meevalt hoe goed het eigenlijk werkt. Je kan eigenlijk alles wat je met zo'n ding wil doen, dus surfen, documenten tiepen etc. Het gemak waarmee ik het draadloze netwerk ingesteld heb en vervolgens aan de slag kon is bewonderingswaardig. Ook Windows netwerken en gedeelde schijven zijn prima te benaderen.

Tijdens het eerste gebruik valt op dat het toetsenbord verassend goed tiept voor zo'n klein apparaatje. De toetsen zijn aanzienlijk kleiner dan de gemiddelde laptop en PC, dus dat is wel even wennen, maar ik moet zeggen dat ik er weinig problemen mee ondervonden heb. Er zijn 2 dingen die wat lastiger zijn: het ? teken en het ! teken. Het uitroepteken staat iets verder naar links dan je gewend bent en de ~ toets zit naast de escape. Je pakt dus automatisch de 2e toets van links als je een uitroepteken wil tiepen, maar dat kan in dit geval niet. Het vraagteken is lastig omdat de rechter shift een stuk kleiner is dan normaal en dat de knop van het pijltje naar boven op de plek zit waar normaal de linker helft van de shift op een normaal toetsenbord zit. Verder zijn de speciale toetsen, zoals pageup, pagedown, printscreen en dergelijke alleen met een FN toets te bereiken, maar dat is normaal bij laptops.

De touchpad is standaard naar mijn mening redelijk gevoelig. Maar als je even bezig bent wen je daar snel aan. Je kan eventueel ook de gevoeligheid wat verlagen. De touchpad heeft een verticale scrollbar aan de zijkant, zodat scrollen makkelijker wordt.

Het scherm is inderdaad klein, daar kunnen we kort over zijn, maar ik ben tevreden met de helderheid en de scherpte. De resolutie is behoorlijk beperkt. Xandros is natuurlijk helemaal geoptimaliseerd voor deze resolutie van 800 x 480, maar met websites merk je toch dat er niet zoveel op het beeld past. Dankzij het verticale scrollvakje op de touchpad valt het wel mee. Alleen horizontaal kom je soms echt ruimte te kort. Bij veel websites is dit niet zo'n probleem, omdat de belangrijkste content vaak wel in de linker 800 pixels staat, maar dat is niet altijd zo.

De speakers klinken niet verkeerd, maar missen uiteraard een stukje bass. Webradio luisteren ging prima via wireless. Ik heb geen enkele keer een hickup gehoord. Zeker als achtergrond vulling klinkt het apparaatje niet verkeerd.

Maar hoe leuk Xandros ook is, naar mijn mening is het te beperkt (ik heb liever volledige vrijheid) en ik ben zelf geen Linux guru. Daarbij vind ik dat de standaard install van Xandros (ondanks dat er vele nuttige dingen op staan) veel te groot. Er zitten naast die nuttige dingen uiteraard een hoop meuk op wat ik nooit ga gebruiken. Daarom ben ik begonnen met XP te installeren. Ik heb een combinatie gebruikt van het uitgebreidde Word document dat in de OP staat om XP te nLite-en en vervolgens een korte tutorial uit Deel 4 gebruikt om die XP via USB stick te installeren.
Dat ging helaas niet allemaal even goed. Om te beginnen accepteerde het programmaatje dat de USB stick gereed maakt om als XP installatie te dienen de aangepaste nLite files niet. Het bleek dat er een optie uit het Word document NIET verwijderd moet worden omdat die bestanden nodig zijn om een goede XP USB stick te kunnen maken.
Toen dat uit de weg was en er een nieuwe nLite image gemaakt was kon ik verder. Tijdens het installeren van XP kreeg ik op een gegeven moment een hal.dll error. Omdat ik wist dat dit de Hardware Abstraction Layer is, wist ik dat dit nogal vervelend was en niet zomaar opgelost. Hier bleek dat als je niet ALLE partities verwijderd bij het installeren van XP (inclusief de BIOS partitie) dat je deze error kan krijgen. Maar ik had juist alle partities verwijderd. Dus ik wilde opnieuw beginnen met de installatie, maar helaas maakt de installatie ook wijzigingen aan de USB stick, wat betekende dat ik mijn XP installatie stick opnieuw moest maken (duurt onderhand een uur).
Enfin, met de nieuwe stick opnieuw begonnen met installeren en er op gelet dat er alleen nog maar 'unpartition space' over was. Ik had de eerste keer expliciet daarna (handmatig) die unpartitioned ruimte tot een partitie gemaakt, maar nu had ik ervoor gekozen om XP op de 'unpartitioned ruimte' te installeren. XP maakt vervolgens zelf de partitie aan. Tevens had ik daarna full format gekozen ipv quick. Deze keer ging de installatie wel goed.

Vervolgens zoals aangegeven in het Word document in de OP de drivers geinstalleerd. Een aantal via de gewone setup, een aantal via het apparaatbeheer (scheelt onnodige extra rotzooi die via de setup wel geinstalleerd zou worden). Ik had binnen de kortste keren alles werkend, behalve het scrollgedeelte van de touchpad. Windows maakt standaard een 'standard ps/2 mouse' van de touchpad. Blijkbaar was ik vergeten de drivers te installeren. Ook dit werkte daarna prima. Wireless was wederom zo ingesteld. Ik moet nu nog XP verder gaan tunen, dus dingen kleiner maken zodat alles beter past.

Maar mijn eerste indruk is in ieder geval goed. Ik heb tot nu toe nog geen spijt dat ik niet op de 900 gewacht heb.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 09:19

jelly

Arch Linux

styxiered schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 11:44:
Heeft er al iemand Hardy Heron (de nieuwste versie van Ubuntu) op z'n EEE gezet? Hoe bevalt dat?
paar linkjes

[url="http://http://netpatia.blogspot.com/2008/02/asus-eee-pc-hardware-support-in-ubuntu.html"]review [/url]
Er wordt ook al gewerkt aan [url="http://https://launchpad.net/ubuntu/hardy/+source/eeepc-acpi"]acpi[/url] packages

offtopic:
Dit is wel heel gemakkelijk met google te vinden

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 13:44

Metro2002

Memento mori

styxiered schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 11:44:
Ik ga vanavond de KDE versie van hardy proberen, zal de uitkomst hier wel even posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 11:50

Caveman

whahoehaha

Luuk1983 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:13:
....... Daarom ben ik begonnen met XP te installeren. Ik heb een combinatie gebruikt van het uitgebreidde Word document dat in de OP staat om XP te nLite-en en vervolgens een korte tutorial uit Deel 4 gebruikt om die XP via USB stick te installeren.
Dat ging helaas niet allemaal even goed. ......
Ik lees veel (ook op andere fora) dat mensen problemen hebben met het installeren van XP via USB stick. Ik heb zelf er een externe drive aangehangen (Je kunt gewoon een willekeurige externe usb case pakken en even de HD eruit halen en er een dvd of cdrom drive aan prikken, en de meeste tweakers hebben die toch wel in een hoekje liggen... :) ) Het installeren is dan een eitje vergeleken met dat gedoe met die usb sticks. Je toets even de esc toets aan tijdens het opstarten en je krijgt een boot menu en als je een booteble cd/dvd van xp hebt gaat de rest vanzelf en niet anders als bij een desktop. Het is nog handiger als je een cd kunt krijgen met Windows Fundamentals, das nl. al een gestripte XP sp2 versie van Microsoft zelf en heeft heel wat lagere systeemspecs dan een "full" XP. (en die draait byzonder soepel op mijn eeetje op 630 MHz)
Wat mis je in Fandamentals.... nou ik eigenlijk nix, mja een hoop eyecandy, maar dat schakel ik zowiezo standaard al uit. Ik vind de win2k look al eyecandy genoeg... :)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Caveman schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 15:51:
(Je kunt gewoon een willekeurige externe usb case pakken en even de HD eruit halen en er een dvd of cdrom drive aan prikken, en de meeste tweakers hebben die toch wel in een hoekje liggen... :) )
:N :$

Anders had ik dat wel liever gedaan uiteraard. Maar op zich als je een maal weet hoe is het helemaal niet echt ingewikkeld hoor, via USB, maar het zijn inderdaad wel een stuk meer stappen EN zeker als je nog niet helemaal weet hoe het werkt heb je veel meer mogelijkheden op fouten te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Caveman schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 15:51:
Wat mis je in Fandamentals.... nou ik eigenlijk nix, mja een hoop eyecandy, maar dat schakel ik zowiezo standaard al uit. Ik vind de win2k look al eyecandy genoeg... :)
Ja ik moet zeggen dat Fundamentals vrij aardig werkt! Ik heb er al wat redelijk ervaring mee op een 600mhz P!!! servertje, draait als een tierelier. Vergeet niet om system tools te installen, wat optioneel is, en bij de minimum install niet aanwezig. Als je die niet hebt ga je je toch irriteren op ten duur, ik wel tenminste :P

Maar that being said, ik heb dus laatst een nLited XP cd gemaakt, nou, die kan NOG kleiner en compacter dan Fundamentals :)
OK hij gaat wel zeuren om 1200mb die nodig zou moeten zijn (not...) tijdens de install, maar uiteindelijk heb ik em rond de 400 mb kunnen maken, wat toch weer 250mb kleiner is dan Fundamentals.
En je kan een compleet eigen draai aan XP geven met nLite, allerlei opties die je kan aanzetten, zoals Unattended (install zonder input nodig van user) enz. Dat kan je niet met WinFLP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
XanderDrake schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 16:17:
Maar that being said, ik heb dus laatst een nLited XP cd gemaakt, nou, die kan NOG kleiner en compacter dan Fundamentals :)
OK hij gaat wel zeuren om 1200mb die nodig zou moeten zijn (not...) tijdens de install, maar uiteindelijk heb ik em rond de 400 mb kunnen maken, wat toch weer 250mb kleiner is dan Fundamentals.
Dat hij de grootte gaat controleren kan je in nLite ook instellen. Ik weet even niet precies waar, maar je kan uitzetten dat hij controleerd op harddiskspace en geheugen, dan krijg je die melding niet :)

Maar ikzelf prefereer ook nLite zodat je zelf controle hebt over wat je er wel en niet in wil hebben. Zo wil ik bijvoorbeeld de Windows games wel hebben, terwijl deze vast niet in fundamentals zitten ;) FF potje patience onderweg :P

[ Voor 15% gewijzigd door Luuk1983 op 25-04-2008 16:20 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Luuk1983 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 16:19:
[...]
Maar ikzelf prefereer ook nLite zodat je zelf controle hebt over wat je er wel en niet in wil hebben. Zo wil ik bijvoorbeeld de Windows games wel hebben, terwijl deze vast niet in fundamentals zitten ;) FF potje patience onderweg :P
Klopt helemaal, er zitten geen games in FLT....:) laat ik me nu al sinds win95 me ergeren aan patience. (Gamen doe ik wel op m'n DS :P )

@XanderDrake, je heb helemaal gelijk hoor, maare ik ben van nature lui en zo'n nlited XPcd maken gaat toch wel wat tijd inzitten zeker als je hem goed wilt uitproberen. (Ga er nog wel een keer aan beginnen maar dan wil ik gelijk de drivers va de Asus dvd erin hebben) Trouwens bij FLT kun je wel kiezen voor een unattended install (lekker lui... ;) )

Ik weet niet of dat kan/mag maar misschien is het wel wat om de door users gecreerde nlited XP iso's te delen. De licentie zit hem niet in de CD maar in het serienummer, dacht ik... ?

[ Voor 35% gewijzigd door Caveman op 25-04-2008 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

Caveman schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 17:19:
[...]

Klopt helemaal, er zitten geen games in FLT....:) laat ik me nu al sinds win95 me ergeren aan patience. (Gamen doe ik wel op m'n DS :P )

@XanderDrake, je heb helemaal gelijk hoor, maare ik ben van nature lui en zo'n nlited XPcd maken gaat toch wel wat tijd inzitten zeker als je hem goed wilt uitproberen. (Ga er nog wel een keer aan beginnen maar dan wil ik gelijk de drivers va de Asus dvd erin hebben) Trouwens bij FLT kun je wel kiezen voor een unattended install (lekker lui... ;) )

Ik weet niet of dat kan/mag maar misschien is het wel wat om de door users gecreerde nlited XP iso's te delen. De licentie zit hem niet in de CD maar in het serienummer, dacht ik... ?
Je kan op zn hoogst de settings delen, excl serial. Die kan je opslaan met nLite in een .ini, meen ik me te herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Oh hehe, nu ik zo zit te kijken, zijn we keihard offtopic bezig :P Effe nokken!

Sorry iedereen :*)

EEE nieuws en ervaringen aub O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 05-10 13:44

Metro2002

Memento mori

EEE nieuws dan maar: ubuntu 8.04 herkent de wireless kaart niet standaard :( althans, hij herkent hem wel maar kan er niks mee), in mijn andere laptop detecteerd ubuntu voor het EERST wel mijn wifi kaart (wat mandriva al 2 jaar kan :X )

Verder vind ik ubuntu op de eee pc nogal sloom, vooral het opstarten en vallen een hoop dialoogvensters buiten het beeld door de lage resolutie.

Tot nog toe vind ik windows2000 nog altijd het meest ideale OS op de eee. XP draait ook wel maar is na een flink aantal updates alleen nog maar bezig met schijfactiviteit waardoor de boel nogal traag draait.

Ook het meegeleverde xandros draait redelijk goed maar momenteel win2k erop en dat draait als een speer _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne heb ik nu een week, gekocht in Frankrijk (Boulanger) voor 297 euro, en ik vind het een handig ding om in de les te gebruiken. Het scherm is wel wat klein maar heel mooi, webcam goeie kwaliteit, draadloze netwerkverbinding ook en het geluid is zoals bij andere laptops. Wel jammer dat Nederlands nog niet beschikbaar is, en dat de laptop zichzelf standaard uitschakelt aan 10% batterij (maar dat zal wel aan te passen zijn zeker?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxiered
Voor iedereen die Ubuntu Gutsy op zijn EEE wil installeren, kan ik dit zeer aanraden. Het is een script dat een heleboel dingen doet, waaronder het fixen van wireless (werkte vreemd genoeg bij de eerste installatie op deze EEE wel, maar na een herinstallatie van Ubuntu deed ' ie het niet meer), het fixen van de meeste van de Fn+Funtion toetsen, en nog wat andere dingen (zoals het kleiner maken van alle venstertjes).

http://code.google.com/p/eee-ubuntu-support/

Voor degene die nog moeite hebben met wireless aan de praat te krijgen, met deze code is het mij gelukt:

sudo apt-get install build-essential
wget 'http://snapshots.madwifi.org/special/madwifi-ng-r2756+ar5007.tar.gz'
tar zxvf madwifi-ng-r2756+ar5007.tar.gz
cd madwifi-ng-r2756+ar5007
make clean
make
sudo make install
reboot

Let wel, dit werkt (voor zover ik weet) alleen voor Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon), dus niet voor de net uigekomen 8.04 (Hardy Heron).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
In Ander Nieuws

Een goed artikel over Win XP vs Xandros op de EEE.

Ze vergelijken een EEE die linux draait met een EEE die xp draait op allerlei punten die belangrijk zijn voor een pc en voor een mobiel apparaat. De resultaten zijn een beetje te verwachten: Xandros is sneller en heeft een betere interface voor het kleine scherm (custom build, duuuuh), opvallend genoeg heeft Xandros ook een betere accu tijd! Vrij belangrijk in het geval van een EEE vind ik.
Win XP wint ook op te verwachte punten: betere multimedia support, betere randapperatuur support en het is makkelijker om apps te installen.

Dus Linux is toch zuiniger dan XP, heh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De Linux-versie die op de EEE draait zal ook wel getweakt zijn om op een mobiel apparaat te draaien ;-). Ik weet niet of Asus evenveel moeite gespendeerd heeft aan de Windows-versie...

[ Voor 26% gewijzigd door Borromini op 26-04-2008 11:51 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Borromini schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:49:
De Linux-versie die op de EEE draait zal ook wel getweakt zijn om op een mobiel apparaat te draaien ;-). Wat niet altijd gezegd kan worden van de XP installs die erop gegooid worden.
Klopt, maar ik vermeld het zo omdat ik een paar maanden terug een vrij hevige discussie had met een tweaker het tegenoverstelde beweerde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 06:58
heeft iemand al eens een tv kaart (usb dvb-t) op de eee uitgeprobeert met xp.. ik hoor graag de ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
ikke4 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 15:51:
heeft iemand al eens een tv kaart (usb dvb-t) op de eee uitgeprobeert met xp.. ik hoor graag de ervaringen
Ja, (ik niet) maar het werkt en dat is zeker googlebaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 05:33
youtube: eee pc dvb-t:

http://www.youtube.com/wa...LoYPdTEss&feature=related

[ Voor 18% gewijzigd door Dolan op 26-04-2008 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-09 21:25

Nessuno

io sono nessuno

Yupz tv kaart van hauppage hvr 900 dvb-t en analoog en het is te doen.
Alleen als het beeld heel snel veranderd (dikke aktiefilm waar 20explosies tergelijke tijd plaats vinden
dan kan ie het soms niet bij houden en mis je wat frames.

verder was ik er tevreden over.

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Als een zonnetje:
Afbeeldingslocatie: http://neonescio.viaisn.org/~gerard/fan/IMG_1410.JPG
Freecom DVB-T USB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
^ Mooi plaatje :) OP materiaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Laatst online: 05:22
XanderDrake schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:21:
In Ander Nieuws

Een goed artikel over Win XP vs Xandros op de EEE.

Ze vergelijken een EEE die linux draait met een EEE die xp draait op allerlei punten die belangrijk zijn voor een pc en voor een mobiel apparaat. De resultaten zijn een beetje te verwachten: Xandros is sneller en heeft een betere interface voor het kleine scherm (custom build, duuuuh), opvallend genoeg heeft Xandros ook een betere accu tijd! Vrij belangrijk in het geval van een EEE vind ik.
Win XP wint ook op te verwachte punten: betere multimedia support, betere randapperatuur support en het is makkelijker om apps te installen.

Dus Linux is toch zuiniger dan XP, heh :)
Leuke vergelijking hoor, maar op sommige punten toch te betwisten.

Bij performance wind Xandros omdat XP bij hun een aantal keer vastliep, wat me niet de normale gang van zaken lijkt.

Daarnaast hebben ze niks getweakt. Alleen al de telletubbie interface uitschekelen zou alles een stuk sneller maken en ten goede komen van de accutijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
Caveman schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 20:46:
[...]

Als een zonnetje:
[afbeelding]
Freecom DVB-T USB
ik heb de conceptronic usb dvb-t stick en moet nog kijken welke software ik het best kan gebruiken... wil geen zwaar pakket laten draaien.. zag op google progdvb. iemand daar ervaring mee, of een beter programma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxiered
Als er nog mensen zijn die een EEE-PC 701 bij de Norrod gaan kopen, koop er dan meteen een SDHC 4GB kaartje bij, die kost daar (merkloos, ik heb een Peak) 13,50 en is Class 6 =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

ikke4 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 22:27:
[...]

ik heb de conceptronic usb dvb-t stick en moet nog kijken welke software ik het best kan gebruiken... wil geen zwaar pakket laten draaien.. zag op google progdvb. iemand daar ervaring mee, of een beter programma...
Bij de freecom heb ik 2 players gehad, Arcsoft Total Media en freecom player. Dat arcsoft is een behoorlijk groot pakket en is meer een soort mediacenter achtig ding (en aardig zwaar) maar die freecom player is maar 5 MB en maakt gebruik van de BDA/WDM drivers, volgens mij moet dat ook kunnen werken met andere DVB-T kaarten en sticks. Het is maar even gelevert bij de DVB apparaten, ik kan hem nergens meer vinden op de site van freecom. En ik heb geen idee wat voor status die software heeft, freeware oid....

Op deze site staat een hele lading freeware DVB players http://www.dvbskystar.com/download.html
Heb zelf progDVB eens geprobeert, maar die crashed de hele tijd en hij heeft de elecard mpg codec nodig om af te spelen en ik wil zelf gewoon een codec aangeven. De 5 versie van prog DVB heeft .NET nodig en die wil ik al helemaal niet op mijn eeetje hebben. Ben nu bezig met DVBdream te testen, maar dat gaat ook al niet te best...crasht om de havenklap. Denk dat ik maar weer terug ga naar de standaard software....

[ Voor 24% gewijzigd door Caveman op 27-04-2008 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Nog een ervaring met de 701:

Op stock snelheid vond ik XP echt extreem traag, zelfs met het openen van webpagina's. Echter, nu ik 'm op 900MHz heb draaien vind ik dat het ding echt vliegt. Het snelheidsverschil is zo goed merkbaar!!

Ook ben ik erachter gekomen dat de touchpad zowel horizontaal als vertikaal kan scrollen. Vertikaal wist ik uiteraard al, maar dat het ook horizontaal kan is een welkome verassing. Op deze manier vind ik het wat kleine scherm een nog minder probleem dan ik het al vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scoop????

Dixons heeft m op zn pagina staan...

Check hier: DIXONS

Vet of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 17:01:
De laatste Linux drivers & software voor de My Cinema U3100 USB ontvanger voor de Eee PC zijn uitgebracht & getest.

Watch TV on your Eee PC

Dit is 'n USB-stick met DVB-T ontvanger. Ik ga 's kijken of ik die software ook aan 't lopen krijg voor mijn Terratec DVB-T stick...
he dadaman,
is het je gelukt om de software met een andere stick aan de praat te krijgen.. ik heb zelf de conceptronic stick en de software die daarbij zat vraagt iets teveel van de eee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 14:17:
Scoop????

Dixons heeft m op zn pagina staan...

Check hier: DIXONS

Vet of niet?
Ja, beswel :)

Van een voormalig collega heb ik te horen gekregen dat hij de EEE kan bestellen op die datum. De officiele NL versie dus.

Best vet dat de EEE 701 4G vanilla uiteindelijk gewoon beschikbaar komt voor onder de 300€. Uit het buitenland halen is nu dus niet meer nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op zondag 27 april 2008 @ 14:40:
[...]
Best vet dat de EEE 701 4G vanilla uiteindelijk gewoon beschikbaar komt voor onder de 300€. Uit het buitenland halen is nu dus niet meer nuttig.
Nee idd, dat was ook het eerste wat in mij opkwam. Begon meteen te tellen.. Zelf 318euro + iets van 75 invoercrap voor betaald en dus is 299 superprijsje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Laatst online: 03-10 17:49
nu maar hopen dat ze ook de eee 900 gaan leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

maxtrash schreef op zondag 27 april 2008 @ 17:24:
nu maar hopen dat ze ook de eee 900 gaan leveren!
Idd, als ze die nou voor iets rond de 400EUR gaan leveren, ben ik overgehaald :9

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
MensionXL schreef op zondag 27 april 2008 @ 18:25:
[...]

Idd, als ze die nou voor iets rond de 400EUR gaan leveren, ben ik overgehaald :9
Voor net een klein beetje meer (435 euro) kun je 'm op ebay krijgen zonder transportkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 19:46

racoon

mooowwww

Waarin vervoeren jullie de eee pc.

Wil er zelf ook een aanschaffen met tas maar weet niet welke geschikt is.

En zou ik voor de 4g gaan of de 8g.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

racoon schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:14:
Waarin vervoeren jullie de eee pc.

Wil er zelf ook een aanschaffen met tas maar weet niet welke geschikt is.

En zou ik voor de 4g gaan of de 8g.
In de meegeleverde ' tas'
..en die dan vaak in het voorvakje van mijn tas, want zo klein is dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:38:
..en die dan vaak in het voorvakje van mijn tas, want zo klein is dat ding.
Als ik eens een weekendje wegga neem ik vaak een Eastpak mee en dan past de EEE inderdaad in het voorvakje van die rugtas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ga binnenkort op vakantie en ben van plan om zowel een EEE als een iPod aan te schaffen. Om gelijk mp3's op die iPod te kunnen zetten, vroeg ik me af wat het beste programma is (om alvast op een USB stick mee te nemen) om mp3 transfer te doen met de EEE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Walkman schreef op maandag 28 april 2008 @ 09:02:
Ga binnenkort op vakantie en ben van plan om zowel een EEE als een iPod aan te schaffen. Om gelijk mp3's op die iPod te kunnen zetten, vroeg ik me af wat het beste programma is (om alvast op een USB stick mee te nemen) om mp3 transfer te doen met de EEE?
Amarok :)

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Walkman schreef op maandag 28 april 2008 @ 09:02:
Muziek op je ipod zetten gaat toch altijd via Itunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Niet als er Linux op staat en als hij dat er op laat ;). Amarok is een mogelijkheid maar best wel zwaar om alleen dingen op je iPod te zetten, gtkpod is een lichtere mogelijkheid (en ook GTK+ ipv Qt, al heb ik geen flauw idee op welke toolkit de interface van de EEE PC standaard draait).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Krijg net een berichtje uit China of ik wil dat ze mijn eee pc 900 gelijk versturen die in stock is (4000 mha accu) of dat ik een weekje wacht, want dan komen de 5800 mha accu's binnen. Ik denk dat ik toch nog maar een weekje geduld ga opbrengen.

edit: Die chinezen zijn snel, morgen komt de 5800 mAh versie binnen en ze doen 'm dan gelijk op de post.

[ Voor 18% gewijzigd door Dolan op 28-04-2008 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Be my Guest ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 15:17
trolleystad schreef op maandag 28 april 2008 @ 10:11:
Krijg net een berichtje uit China of ik wil dat ze mijn eee pc 900 gelijk versturen die in stock is (4000 mha accu) of dat ik een weekje wacht, want dan komen de 5800 mha accu's binnen. Ik denk dat ik toch nog maar een weekje geduld ga opbrengen.

edit: Die chinezen zijn snel, morgen komt de 5800 mAh versie binnen en ze doen 'm dan gelijk op de post.
Net ook even zitten kijken.. ik wacht eventjes op een non chinees toetsenbordje :)
Argh, deze kost 430 euro.. een laptop van 600 komt nu wel erg dichtbij.. waarom begin ik nu weer te twijfelen?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Borromini schreef op maandag 28 april 2008 @ 09:54:
Niet als er Linux op staat en als hij dat er op laat ;). Amarok is een mogelijkheid maar best wel zwaar om alleen dingen op je iPod te zetten, gtkpod is een lichtere mogelijkheid (en ook GTK+ ipv Qt, al heb ik geen flauw idee op welke toolkit de interface van de EEE PC standaard draait).
Heb even op de site van gtkpod gekeken en volgens mij ondersteund gtkpod niet de nieuwste generatie iPod, Amarok kon ik weinig vinden of deze het nu wel of niet ondersteunt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Voor de liefhebber heb ik mijn ervaringen even in een verhaaltje gegooid en geplaatst in een review:

productreview: Asus Eee PC 4G review door Luuk1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
meh... voor mij hoeft 't niet groter dan de 900 ;) alleen is een scherm van 1024 (of meer) pixels breed een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Precies dat denk ik ook.

Zoals de 900 is gemaakt is dit mijn ideale subnotebook. Minimaal groter dan de mini 701.
De Medion 10" is volgens mij te groot voor me om echt elke dag mee te sleuren, de HP 2133 is te breed omdat ze ook nog eens boxen aan de zijkant hebben.

11" heb ik niet nodig, en maakt em alleen maar minder compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
Ik probeer xp op mijn Eee-pc 4g 701 te zetten met 1 2g usb stick.
usb_multiboot_5

Bijna alles gaat goed. De Eee-pc boot van de usb stick en de xp installatie start. Dan moet je enter kiezen om de daadwerkelijk aan de installatie te beginnen.
Dan volgt er een scherm dat xp pro setup geen cd-rom speler kan vinden en de installatie niet kan worden voortgezet.

Iemand dit ook tegen gekomen en belangrijker opgelost?

Al geprobeerd:
Nlited versie eigen instellingen
Nlited versie eXlite instellingen van internet.
Andere originele cd xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WtB
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-04-2023

WtB

Tomino schreef op maandag 28 april 2008 @ 12:09:
[...]

Net ook even zitten kijken.. ik wacht eventjes op een non chinees toetsenbordje :)
Argh, deze kost 430 euro.. een laptop van 600 komt nu wel erg dichtbij.. waarom begin ik nu weer te twijfelen?...
Kan je misschien een linkje sturen? Kan de Chinese site zelf niet vinden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

XP installeren met een eigen ge-nlite ISO is nog best moeilijk...
Ik stap toch over naar XP vanwege problemen met het verbinden op het TU/e netwerk. En heb natuurlijk geen USB DVD speler, dus moet het via een USB key doen.
Heeft er al iemand nuttige dingen om meer schermruimte in XP te hebben, zoals kleinere startbalk en dergelijke?

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
wordt hier gek van dvb-t:

ik heb een conceptronic usb dvb-t stick (CTVDIGRCU) laatste drivers erop gezet (xp) en onder de standaard software arcsoft3 werkt het heel schokkerig.. maar bij dvbdream en progdvb krijg ik de zenders niet gevonden.., krijg wel een paar andere kanalen, maar dit zijn geen radio of tv... heeft iemand die programma's goed aan de praat gekregen... graag de instellingen.. ik weet dat nijmegen hier op 642mhz zit.. maar dan houdt het op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk

marrk

marrk

Gymaroe schreef op maandag 28 april 2008 @ 18:29:
Ik probeer xp op mijn Eee-pc 4g 701 te zetten met 1 2g usb stick.
usb_multiboot_5

Bijna alles gaat goed. De Eee-pc boot van de usb stick en de xp installatie start. Dan moet je enter kiezen om de daadwerkelijk aan de installatie te beginnen.
Dan volgt er een scherm dat xp pro setup geen cd-rom speler kan vinden en de installatie niet kan worden voortgezet.

Iemand dit ook tegen gekomen en belangrijker opgelost?

Al geprobeerd:
Nlited versie eigen instellingen
Nlited versie eXlite instellingen van internet.
Andere originele cd xp.
Volgens mij zijn er een paar dingen waar je op moet letten als je vanaf USB boot. Ik weet het niet zeker, want ik heb zelf ook nog geen XP install op mijn HD ;).
Maar het is belangrijk dat je hem niet unattended doet, geloof ik. Aangezien je nog partities weg moet gooien. Verder moet je als je zelf nlite, in ieder geval zorgen dat in 'Operating System Options' het item 'Manual Install and Upgrade' niet aangevinkt is.
Ik laat in ieder geval weten wanneer het hier gelukt is.

[updateje]
Het is hier nu gelukt bij mij. De windows install is bijna klaar nu. Ik heb mijn nlite settings (voor gebruik met een xp sp2 cd) geupload naar www.marrk.nl/temp/nlite_xp2_u.ini. Daarna heb ik gebruik gemaakt van USB_MultiBoot_8 om een bootable USB key te krijgen. Volgens deze guide.
Succes ermee!
Nog een rottigheid waar ik tegenaan liep. Je moet in totaal 3 keer booten vanaf je USB stick. De eerste keer selecteer je 'text setup'. Je wacht tot dit klaar is. Daarna selecteer je 'GUI setup', totdat dat klaar is en daarna doe je bij de herstart nog één keer 'GUI setup'. Daarna is het klaar.

[ Voor 27% gewijzigd door marrk op 28-04-2008 19:39 ]

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
In Ander Nieuws:

Leuk, een uitgebreide user review op T.net van de 701 4G!
Check it yourself :)

Klikkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk

marrk

marrk

XanderDrake schreef op maandag 28 april 2008 @ 19:15:
In Ander Nieuws:

Leuk, een uitgebreide user review op T.net van de 701 4G!
Check it yourself :)

Klikkie
aka luuk's post op de vorige pagina

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Thanks anyway ;)

Volgens mij is het al eens langsgekomen, maar ik wilde ook even bevestigen dat mijn 4G er ook last van heeft:

Als de batterij op z'n einde loopt, laten we zeggen < 10%, dan loopt de laptop onder XP op een gegeven moment vast. Ook als ik dan hard reboot start XP niet op. Ik moet 'm in de oplader doen om de EEE weer te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een bios update fixt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
@Marrk
kan je ook je nlite instellings .ini zonder "u" uploaden. Alleen die met u pakt nlite bij mij niet.

Al wat verder door gebruik te maken van usb_multiboot8 geen fout meer van geen cd.
Met mijn instellingen tot nu toe veel fouten als bestand niet gevonden bij installeren. Deze poging dus nog mislukt.

Heb je in dat multiboot ook het nieuwe winnt.sif bestand geplaatst?
& bios Eee-pc in start mode?

[ Voor 3% gewijzigd door Gymaroe op 28-04-2008 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk

marrk

marrk

mijn eerste post vanaf een eee + winxp en het voelt toch een beetje vies... :( Niet dat mijn ziel zoveel waard is, maar toch weer een beetje ervan verkocht aan bill gates op deze wijze.

En omdat het inderdaad wel heel veel guides zijn, misschien een korte toelichting:
Ik heb dus van de windows cd-rom alles naar een folder op mijn HD gekopieerd. Daarna daar de nlite overheen gedaan (dit kan volgens de guide op http://wiki.eeeuser.com/howto:nlitexp).
Hierna usb_multiboot_8.cmd gestart en volgens deze guide.
Bios had ik constant in finished.

Je foutmeldingen dat er bestanden niet gevonden kunnen worden, lijkt me niet goed. Ik weet niet precies hoe je het gedaan hebt, maar als je de 2 bonvenstaande guides volgt, kan het bijna niet mis gaan. En je kan hem natuurlijk ook hernoemen, maar hier: www.marrk.nl/temp/nlite_xp2.ini. Succes ermee.

En wat klote is... mijn SSD is nu D:\ ?... iemand enig idee hoe ik die gewoon als C:\ krijg?

[ Voor 4% gewijzigd door marrk op 28-04-2008 21:15 ]

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

ikke4 schreef op maandag 28 april 2008 @ 19:10:
wordt hier gek van dvb-t:

ik heb een conceptronic usb dvb-t stick (CTVDIGRCU) laatste drivers erop gezet (xp) en onder de standaard software arcsoft3 werkt het heel schokkerig.. maar bij dvbdream en progdvb krijg ik de zenders niet gevonden.., krijg wel een paar andere kanalen, maar dit zijn geen radio of tv... heeft iemand die programma's goed aan de praat gekregen... graag de instellingen.. ik weet dat nijmegen hier op 642mhz zit.. maar dan houdt het op..
Ik heb zelf ook nog zitten rommelen met deze twee proggies en leveren nix dan problemen op bij mijn stick. Ik ben weer terug gegaan naar de originele software. Ik heb nog wel 2 andere gevonden die hoopvol lijken te zijn, YakumoTvViewer (das freeware) en DVB viewer, die laatste lees ik veel goeds over op allerlei fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Wh00ps, over het hoofd gezien 8)7

Ik ga in ieder geval de User Review sectie van de 4G toevoegen aan de volgende OP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Laatst online: 21:17
marrk schreef op maandag 28 april 2008 @ 21:10:
mijn SSD is nu D:\ ?... iemand enig idee hoe ik die gewoon als C:\ krijg?
Dat is mij bij een windows-installatie ook wel eens overkomen, en na veel zoekwerk kwam ik er achter dat er eigenlijk geen manier voor is om dat te wijzigen zonder complete re-install. Uiteraard is het wel handig eerst uit te zoeken hoe het komt, want anders heb je het geheid weer...

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
CanonG1 schreef op maandag 28 april 2008 @ 23:24:
[...]

Dat is mij bij een windows-installatie ook wel eens overkomen, en na veel zoekwerk kwam ik er achter dat er eigenlijk geen manier voor is om dat te wijzigen zonder complete re-install. Uiteraard is het wel handig eerst uit te zoeken hoe het komt, want anders heb je het geheid weer...
Meestal komt dit doordat andere devices, zoals een kaartlezer op 1 of andere manier eerder een driveletter toegewezen krijgen dan de harddisk. Ik installeer bijvoorbeeld mijn vaste computer daarom ook altijd zonder mijn kaartlezer aangesloten. Bij een vriend van mij is zijn windows schijf zelf een keer I: geworden!

Anyway, zover ik weet is de windows partitie de enige driveletter die je niet kan veranderen zonder complete reinstall. Mocht je dat gaan doen, denk eraan dat je zoveel mogelijk ontkoppeld wat in Windows een driveletter krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk

marrk

marrk

Mjah... ik kan wel leven met windows op mijn D:
Eerst maar eens aankijken of ik uberhaupt wel windows wil huoden, want het voelt toch wel wat trager aan. Ik heb voor mijn installatie een backup gemaakt van xandros, maar ik ben bang dat ik daar toch mijn uni wifi niet mee aangeslingerd krijg. Misschien maar even wachten op een wiskundige of informatica student die een eee koopt en zijn bevindingen hier ergens post? :). Het is stiekem toch wel echt te belachelijk voor woorden dat de tu het zo moeilijk maakt om wifi op iets anders dan windows te krijgen. Ook wel slecht voor iets dat zich een technische universiteit noemt, vind ik. Maar volgens mij komt er langzaamaan meer ondersteuning voor linux bij ons. Tot die tijd maar aanklooien met winxp.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Walkman schreef op maandag 28 april 2008 @ 12:19:
[...]

Heb even op de site van gtkpod gekeken en volgens mij ondersteund gtkpod niet de nieuwste generatie iPod, Amarok kon ik weinig vinden of deze het nu wel of niet ondersteunt...
Als gtkpod 'm niet ondersteunt zal Amarok dat evenmin doen. Allemaal leunen ze op dezelfde backend (libgpod). Bedank Apple voor hun open bedrijfsvoering ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ah thanks, dan ga ik de BIOS maar eens updaten :)
XanderDrake schreef op maandag 28 april 2008 @ 23:21:
[...]
Wh00ps, over het hoofd gezien 8)7

Ik ga in ieder geval de User Review sectie van de 4G toevoegen aan de volgende OP!
Niet erg hoor ;) Ik denk dat de Review sectie een goede toevoeging is, ik ga natuurlijk niet met mijn eigen Review patsen, maar ik vind de andere review die er tot nu toe staat ook erg goed! Zeker een toevoeging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Omdat ik denk dat het een toegevoegde waarde heeft en omdat in het review gedeelte van Tweakers geen plaatjes van 800 breed geplaatst kunnen worden, plaats ik hier de plaatjes uit mijn review op de native resolutie van 800 x 480 (zo kan ik er tevens ook vanuit mijn review naar toe linken):

Afbeeldingslocatie: http://peterswijchen.xs4all.nl/imagebucket/eee/desktop_800.jpg
Het windows bureaublad op mijn EEE

Afbeeldingslocatie: http://peterswijchen.xs4all.nl/imagebucket/eee/office2007_800.jpg
Office (Word) 2007 met ingeklapte ribbonbar

Afbeeldingslocatie: http://peterswijchen.xs4all.nl/imagebucket/eee/tweakers_800.jpg
Tweakers homepage op IE7 fullscreen (F11)

Afbeeldingslocatie: http://peterswijchen.xs4all.nl/imagebucket/eee/eeectl.jpg
EEEctl, backlight en clockspeed instellen

Afbeeldingslocatie: http://peterswijchen.xs4all.nl/imagebucket/eee/space_800.jpg
Diskspace. Hier nog met pagefile van 300MB, deze gaat nog weg als er 2GB geheugen in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
marrk schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 00:01:
Mjah... ik kan wel leven met windows op mijn D:
Eerst maar eens aankijken of ik uberhaupt wel windows wil huoden, want het voelt toch wel wat trager aan. Ik heb voor mijn installatie een backup gemaakt van xandros, maar ik ben bang dat ik daar toch mijn uni wifi niet mee aangeslingerd krijg. Misschien maar even wachten op een wiskundige of informatica student die een eee koopt en zijn bevindingen hier ergens post? :). Het is stiekem toch wel echt te belachelijk voor woorden dat de tu het zo moeilijk maakt om wifi op iets anders dan windows te krijgen. Ook wel slecht voor iets dat zich een technische universiteit noemt, vind ik. Maar volgens mij komt er langzaamaan meer ondersteuning voor linux bij ons. Tot die tijd maar aanklooien met winxp.
Ik zit ook op de TU, maar heb geen EEE. Ik heb Ubuntu op mijn T60p staan, en kan met behulp van de volgende pagina gewoon internetten:

http://w3.ele.tue.nl/nl/organisatie/unixp/algemeen/

Je kunt ze ook emailtjes sturen, kreeg altijd zeer uitgebreid antwoord. Ze ondersteunen geloof ik officieel wel alleen Ubuntu en Slackware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
Net een berichtje gekregen van http://efficientpc.co.uk/ dat mijn EEE900 op stock is en morgen de post op gaat _/-\o_ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
Op mijn G4 (701) staat nu ook xp. Heeft nogal wat voeten in de aarde gehad.

Geinstalleerd met 1 usb geheugen stick van 1 GB

Na 4 dagen proberen lijkt mijn 4GB geheugenstick of niet compatible maar ik denk enstiger, defect. Dat was niet de eerste plaats waar ik het zocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Luuk1983 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:36:
Omdat ik denk dat het een toegevoegde waarde heeft en om in het review gedeelte van Tweakers geen plaatjes van 800 breed geplaatst kunnen worden hier de plaatjes uit mijn review op de native resolutie van 800 x 480 (zo kan ik er tevens ook vanuit mijn review naar toe linken):

[afbeelding]
Het windows bureaublad op mijn EEE

[afbeelding]
Office (Word) 2007 met ingeklapte ribbonbar

[afbeelding]
Tweakers homepage op IE7 fullscreen (F11)

[afbeelding]
EEEctl, backlight en clockspeed instellen

[afbeelding]
Diskspace. Hier nog met pagefile van 300MB, deze gaat nog weg als er 2GB geheugen in komt.
Prima screens!! Echt even een goed beeld van de belangrijke programma's - internetpagina!! :)
kloon schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:52:
Net een berichtje gekregen van http://efficientpc.co.uk/ dat mijn EEE900 op stock is en morgen de post op gaat _/-\o_ 8)7
Is dat er 1 mét chinese tekenstjes? :)

Die jongens acc alleen CC?

[ Voor 9% gewijzigd door Tomino op 29-04-2008 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Laatst online: 20:51

Tuxie

En WeL nU!

kloon schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:52:
Nice, alleen 335 pond? Behoorlijk bedrag, maarja als je de eerste wilt zijn... O-)
Pagina: 1 ... 9 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)

Wil je wat weten over levertijden? Dat is allemaal (al dan niet in de vorige delen van deze topicreeks) lang en breed besproken. Gebruik dus even de quicksearch die rechtsboven het topic staat :o.

Diegene die willen chitchatten over de EEE PC: er loopt een irc kanaal op irc.tweakers.net genaamd #eeepc.