[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 25 Laatste
Acties:
  • 294.416 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

wat zit iedereen nou te miepen over die 400 euro voor de 900?
(vs 350 van de 4G 701)

Wordt er echt gedacht dat ie volgende maand in de winkel ligt voor 400 euro?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

paQ schreef op zondag 20 april 2008 @ 15:39:
wat zit iedereen nou te miepen over die 400 euro voor de 900?
(vs 350 van de 4G 701)

Wordt er echt gedacht dat ie volgende maand in de winkel ligt voor 400 euro?
Iets met ezel en steen, de 4G zou ook voor 200 dollar gelanceerd worden (zie startpost eerste topic)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-10 13:18
Marzman schreef op zondag 20 april 2008 @ 16:51:
[...]
Iets met ezel en steen, de 4G zou ook voor 200 dollar gelanceerd worden (zie startpost eerste topic)
2G zul je bedoelen. De US dollar is er ook niet sterker op geworden, dat zal misschien ook nog wel een effect gehad hebben op de lanceer prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

troftnom schreef op zondag 20 april 2008 @ 17:05:
[...]

2G zul je bedoelen. De US dollar is er ook niet sterker op geworden, dat zal misschien ook nog wel een effect gehad hebben op de lanceer prijs.
Die typenummers waren er toen nog niet, maar het ging om een model met 4GB opslag.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is precies mijn ervaring!

Ik ben ook een linux fan, maar op de EEE moet je gewoon Windows XP SP2 hebben, die Xandros is zwaar waardeloos.

In Windows heb je een paar handige tooltjes, zoals een display driver die heel netjes 800x600 doet en een traytool waarmee je eenvoudig CPU speed, fan speed en LCD backlight kunt regelen.

Qua opslag kun je eenvoudig een SDHC kaart toevoegen, die zijn erg goedkoop en bieden je meer dan genoeg opslag.

Ik snap niet waar mensen de notie vandaan halen dat XP traag zou zijn op de EEE, toen XP werd uitgebracht was een 1.3 P3 gewoon high-end (waarmee de EEE CPU vergelijkbaar is op 900mhz) en 512MB ook mainstream/highend. De ingebouwde SSD is minstens 3x zo snel als de HDD's die toendertijd mainstream waren dus dat draait gewoon super.

XP is dus echt het ideale OS voor de EEE, alle nodige features, goede ondersteuning, veel software beschikbaar en het draait als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:46

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

hhhmm...wil binnenkort een mini laptop kopen.
Zit nu eigenlijk te twijfelen. HP, Asus of wachten op een Medion.
HP zal wel erg duur zijn.
Asus, goedkoper, maar wel minder.
Medion, goedkoopst, maar weet niet of ze dit gaan maken :p

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 21:11
Ik ben aan het wachten op de Eee 900 alleen ben ik het wachten beu
Dus heb ik de keuze --------- nu de 7 inch kopen of toch maar wachten

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

enigste wat ik eigenlijk wil is klein en internet.
Maar daardoor is de resolutie erg belangrijk. 800x600 is bijna gewoon niet te doen.
Is daar geen hack ofzo voor om het te verhogen? :p

Maar ik ga sowieso wachten tot de 900 uit is. Hopelijk zakt de prijs van de oudere modellen.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:35
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 18:55:
ik vind ook dat asus eigenlijk van ze'n princiepes af gaat.
toen ik voor het eerst las dat er een eee pc zou komen stond er voor 250 dollar, zo'n 200 euro.
maar nu is ie in de AANBIEDING voor 350! en dan komt er ook nog eens de ee 900 die 400 gaat kosten!
Dat de EEE 701 voor 350 euro in de 'aanbieding' is, heeft vooralsnog gewoon met leverbaarheid te maken. Veel webshops hebben nog een aantal geimporteerde modellen liggen en de voorraad is verder schaars. Natuurlijk gaan ze er dan een stuk meer voor vragen. 't is een kwestie van hoeveel de gek ervoor geeft. De officiele prijzen van ASUS geven voor zover ik weet aan dat de 8G (dus met 8GB HDD en 1 GB RAM) ongeveer 350 euro zou moeten kosten. Niet de 4G dus. De 4G zou rond de 300 euro moeten liggen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:35
De 8.9" van HP is te koop vanaf $499.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

BarôZZa schreef op zondag 20 april 2008 @ 19:28:
De 8.9" van HP is te koop vanaf $499.
bronnen?
maar nu gaan we wel beetje offtopic...

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DNA_Saint schreef op zondag 20 april 2008 @ 20:06:
[...]

bronnen?
[Aankondiging] HP's UMPC 2133

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zo jammer, dat je behalve de E-shop van Asus, die alleen in de US en Canada shipped, nergens de muis van de EEE Pc kan krijgen.
Ja, af en toe de roze "special" op Ebay van fidi-dido999, maar verder alleen pre-orders, zoals bij Expansys.

Ik heb nu al sinds november de 4G-Pearly-white, van JR in NY, en zou daar graag de muis bij hebben die er bij past, maar nee, ook vorige week nog in het filiaal: niks bekend!
Terwijl ze wel worden meegezonden bij de 8G uitvoering !

Heeft iemand ze ergens anders gezien soms ????
Google is NOT my friend in dit geval.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
DNA_Saint schreef op zondag 20 april 2008 @ 20:06:
[...]

bronnen?
Website HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:04
Ik zou zelf die HP niet overwegen, ik vind juist de SSD hetgeen wat maakt dat ik graag zo'n eee pc wil. Zo'n SSD is snel, betrouwbaar, stil en wellicht ook zuiniger. Daarnaast heb je op een ultra portable toch niet veel disk space nodig. Maar ik ben wel geduldig, ik wacht op de 9 inch versie met atom (en hoop heel stilletjes dat die versie geen bewegende onderdelen als koelers oid bevat :9).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
De goedkoopste HP heeft een 4GB Flash module. Maar waarom zou je op een ultra portable niet veel discspace nodig hebben? Die van mij staat al vol met muziek, foto's en filmpjes van de vakantie, gewone films etc.

Wat trouwens wel een enorm pluspunt is ten opzicht van de 9" eeepc is de resolutie. 1280x800 is het betere werk.

[ Voor 33% gewijzigd door BarôZZa op 20-04-2008 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:04
ik kijk eigenlijk meer naar de 20GB solid state. Maar ieder z'n ding, ik ga een dergelijk apparaat waarschijnlijk voor andere doeleinden gebruiken dan jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DNA_Saint schreef op zondag 20 april 2008 @ 18:50:
enigste wat ik eigenlijk wil is klein en internet.
Maar daardoor is de resolutie erg belangrijk. 800x600 is bijna gewoon niet te doen.
Is daar geen hack ofzo voor om het te verhogen? :p
Ja hoor, ik kan switchen tussen 800x480 en 1024x768 en alles wat daar tussenin ligt. Het programmaatje heet AsTray Plus en vervangt het meegeleverde AsusTray (wat overigens tussen 800x480 en 800x600 kan schakelen). Hier kan je het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

oh...dan is mijn keuze eigenlijk gemaakt.
waarvoor ik ga gebruiken:
internet
office (word, powerpoint)
films? (xvid)

Moet de 4G toch aankunnen?

Alleen zit ik wel met 2 dingen nog.
4G surf of 4G?
wachten tot nieuwe versies uitkomen > oudere versies worden goedkoper?

Is 512mb Ram genoeg? Of is het slim om uit te breiden?

En er zit een SD-slot in. Kan hier dus een SDHC in?

*edit*
nu ik beetje aan het rondneuzen ben.
8G is 100 dollar meer.
Krijg je 1GB ram en 8GB ruimte.
is dit slimmer om te doen?

zit echt enorm te twijfelen wat te nemen...

*edit2*
http://gadgetzone.nl/nieuws.php?id=4964
hhhmmm...misschien is het toch slimmer om te wachten tot juni.

[ Voor 43% gewijzigd door DNA_Saint op 21-04-2008 00:36 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DNA_Saint schreef op maandag 21 april 2008 @ 00:14:
internet
office (word, powerpoint)
films? (xvid)

Moet de 4G toch aankunnen?
Moeiteloos!
Alleen zit ik wel met 2 dingen nog.
4G surf of 4G?
wachten tot nieuwe versies uitkomen > oudere versies worden goedkoper?
Er is meer vraag dan aanbod... dus ik betwijfel of ze goedkoper gaan worden. Ik heb een 4G Surf en mis de webcam niet. Wat me wel beter lijkt aan de 4G is de accu. Ik hou het niet langer dan 2 uur uit met de Surf (4400 mAh). Maar ik lees hier dat de nieuwe apparaten nu ook die beperkte accu hebben omdat de 5200 mAh accu's tijdelijk (?) niet leverbaar zijn.
Een extra accu bestellen bij Asus is geen optie omdat ze rond de 100 euro kosten. Belachelijk bedrag! Een andere optie kan een 3rd party accu zijn (rond de 66 US dollar + 22 dolar verzendkosten in Hong Kong)
Is 512mb Ram genoeg? Of is het slim om uit te breiden?
Voor mij is het genoeg met WinXp en Adobe CS3, Garmin MapSource en Office 2003. Maar het geheugen is uit te breiden naar 2 GB, gewoon een klepje met twee schroefjes.
En er zit een SD-slot in. Kan hier dus een SDHC in?
Ja, kan ook. Momenteel tot 16 GB, 32GB is in de maak...
*edit*
nu ik beetje aan het rondneuzen ben.
8G is 100 dollar meer.
Krijg je 1GB ram en 8GB ruimte.
is dit slimmer om te doen?

zit echt enorm te twijfelen wat te nemen...
Het is maar net hoeveel geduld je hebt... Ik ga deze week naar Zuid Frankrijk en wou gewoon zo'n ding hebben. Als er een nieuwe/betere/mooiere komt dan ruil ik 'em wel weer in.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2008 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:50

Caveman

whahoehaha

Metro2002 schreef op zondag 20 april 2008 @ 10:58:
Ook het installeren van windows bleek niet heel makkelijk. Windows2000 heeft bv een geslipstreamde SP4 cd nodig en ook windowsXP installeert niet als je geen SP2 cd hebt.
Ik was even benieuwd waar je de drivers vandaan had voor Windows 2000 ? Ik wil nl. heel erg graag Win2k erop hebben.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:40

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Hey iedereen, ik ben er weer :)

In Ander Nieuws.

Een hele goede (nieuwe) reden om even te wachten op Atom: accu tijd!
Zoals je kon lezen op vorige pagina's, de accu tijd van de 701 2G was al om te huilen.
De 4G varianten waren opzich wel goed, rond de 3u bij normaal gebruik. Daar zou ik mee kunnen leven.
Maar dat was van korte duur. Op dit moment worden 4G's vanilla's verkocht door Asus met slechts 4400mAh accu's!! Bron

Daarnaast is het probleem dat de EEE 900 sowieso al minder op accu tijd bezit. Vanwege het grotere scherm en de standaard 900mhz celeron, is de accu tijd op de standaard 4400mAh (géén standaard hogere accu) rond de 2u. Dat is gewoon de accutijd van een cheap 450€ kostend laptopje, geen koop punt dus.

Dus, dat wordt wachten tot Juni :) .

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op maandag 21 april 2008 @ 13:02:
Dus, dat wordt wachten tot Juni :) .
... wat dan ongetwijfeld neer gaat komen op oktober ofzo ;(

Maar ach.. langer dan twee uur naar een 7 inch (of 9 inch schermpje) kijken is toch niet wenselijk, laat staan de kramp in de vingers die je krijgt van het mousepadje. Voorlopig red ik het wel met m'n 4G Surf en 4400 accu. Ik heb wel een 12v autolader gekocht, voor het geval je écht zonder stroom zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

ok, ik weet denk ik wat ik ga doen.
Als later betere versies uitkomen, verkoop ik deze dan wel weer :p

Een 4G kopen.
extra sterke accu erbij kopen.
2GB reepjes erbij kopen
16 GB SDHC erbij kopen.

Dan heb ik toch iets moois? :)

maar zal ik dan 4G of 4G surf kopen?

en, is lezen van een SD kaart wel snel? Lijkt mij namelijk erg traag werken eigenlijk...

Weet iemand trouwens iets over de 900? Is die al uit in Hong Kong?
want op wikipedia staat dat ie al uit is daar voor 513 dollar?
Klopt dit? Want op ebay is hier nog niks van te vinden...

[ Voor 34% gewijzigd door DNA_Saint op 21-04-2008 14:44 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

DNA_Saint schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:36:
ok, ik weet denk ik wat ik ga doen.
Als later betere versies uitkomen, verkoop ik deze dan wel weer :p

Een 4G kopen.
extra sterke accu erbij kopen.
2GB reepjes erbij kopen
16 GB SDHC erbij kopen.

Dan heb ik toch iets moois? :)

maar zal ik dan 4G of 4G surf kopen?

en, is lezen van een SD kaart wel snel? Lijkt mij namelijk erg traag werken eigenlijk...
volgens mij is er maar plaats voor één reepje RAM, dus zit je vast aan 1 2gig module. Let daar op voordat je eventueel dingen koopt ;).
4G tov 4G surf is niet meer dan ram (wat je er toch al bij koopt), webcam en sleeve. De accu is dus ook geen pluspunt meer (al heeft mijn vrijdag gekochte 4G wel een 5200mAh accu).
Ikzelf heb geen RAM upgrade, dus ik vind die 4G de 50euro extra zeker wel waard.

En SD gaat volgens mij inderdaad wel trager dan SSD, maar je doet natuurlijk je OS op SSD en de media op je SD kaart gooien. Lijkt me?

Wat voor OS ga je er eigenlijk op draaien? Heb vandaag mijn standaard xandros install veranderd naar de full desktop mode en de rescue partitie weggeflikkerd. JEUJ!

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

editje.
marrk schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:43:
[...]

volgens mij is er maar plaats voor één reepje RAM, dus zit je vast aan 1 2gig module. Let daar op voordat je eventueel dingen koopt ;).
4G tov 4G surf is niet meer dan ram (wat je er toch al bij koopt), webcam en sleeve. De accu is dus ook geen pluspunt meer (al heeft mijn vrijdag gekochte 4G wel een 5200mAh accu).
Ikzelf heb geen RAM upgrade, dus ik vind die 4G de 50euro extra zeker wel waard.

En SD gaat volgens mij inderdaad wel trager dan SSD, maar je doet natuurlijk je OS op SSD en de media op je SD kaart gooien. Lijkt me?

Wat voor OS ga je er eigenlijk op draaien? Heb vandaag mijn standaard xandros install veranderd naar de full desktop mode en de rescue partitie weggeflikkerd. JEUJ!
Ik wil denk ik XP erop. Werkt toch meer vertrouwd en kan daar toch iets meer mee.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxiered
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 15:29
Ik ben nu ook in het bezit van een witte EEE 4G, en ik vraag me een paar dingen af:

- Ik wil Ubuntu installeren. Stel dat dit nou mislukt, en ik wil de standaard Xandros er weer op, kan dat dan met behulp van de bijbehorende DVD? Want er staat wel iets bij van een recovery USB stick, maar krijg ik dan de gehele standaard Xandros installatie weer terug?

- Hoe lang duurt het ongeveer om een batterij op te laden als ie helemaal leeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
- ja
- tot het lampje uit is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
En er lijkt ook een 10 inch te gaan komen:

http://gizmodo.com/381961...-to-come-says-asustek-ceo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Van de frontpage, vergelijking tussen de nieuwe VIA processor, de Celeron M en de Atom. De Atom lijkt inderdaad wat langzamer dan de Celeron te worden op dezelfde clock, maar het stroomverbruik is vele malen lager:

nieuws: 'Via's Isaiah is sneller dan Intels Atom'

Ook de nieuwe VIA processor is behoorlijk snel, maar gekeken naar de prestaties per watt is de Intel toch een stuk aantrekkelijker.

[ Voor 15% gewijzigd door Luuk1983 op 21-04-2008 15:40 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Laatst online: 17:19
Het is mooi dat de Atom zoveel zuiniger zal worden (dat hopen we althans), maar maakt het op het grote plaatje ook zoveel uit? Een laptop is meer dan alleen een processor. Ook het beeldscherm, het opslagsysteem en de rest van het systembord verbruikt elektriciteit. Het stroomverbruik van die componenten zal niet afnemen waardoor de totale besparing - en dus verlenging van de accu-autonomie - minder spectaculair uit zal vallen.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
CanonG1 schreef op maandag 21 april 2008 @ 15:43:
Het is mooi dat de Atom zoveel zuiniger zal worden (dat hopen we althans), maar maakt het op het grote plaatje ook zoveel uit? Een laptop is meer dan alleen een processor. Ook het beeldscherm, het opslagsysteem en de rest van het systembord verbruikt elektriciteit. Het stroomverbruik van die componenten zal niet afnemen waardoor de totale besparing - en dus verlenging van de accu-autonomie - minder spectaculair uit zal vallen.
Het beeldscherm is over het algemeen 1 van de grootverbruikers en dat zijn in dit geval LED lampjes die al vrij zuinig zijn.

Anyway, ik denk dat je elke winst in stroomverbruik in verhouding met het totale gebruik moet zien. Kijk de celeron verbruikt maximaal een watt of 20 geloof ik. Laat de nieuwe processor 5 wat gebruiken. Dat wil niet zeggen dat het systeem 4 keer zo zuinig is, maar een 15Watt winst op het al geringe gebruik van de EEE PC is procentueel natuurlijk behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Het verbruik van de VIA processortjes in het nieuwsbericht van Tweakers klopt niet. Deze is veel lager. Ook de performance/watt-verhouding zal ongetwijfeld beter zijn van de VIA processors. Die lui zijn nu eenmaal jaren lang gespecialiseerd in het maken van low-power processors. Ook hebben ze vaak nog wat extra features aan boord, zoals de retesnelle padlock features voor encryptie. De Mini-ITX bordjes hadden daarnaast nog hardwarematige MPEG2/4 versnelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

heeft iemand nog antwoord hierop:

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
DNA_Saint schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:13:
Het is allemaal te vinden, maar goed:

Nee, nog niet beschikbaar. Nee 513$ moet ik nog zien. Ebay is in het begin altijd duurder.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Ik heb van een distributeur zojuist de specs, levertijd en prijs gekregen van de MSI WIND:

End user prijs benelux € 399
Leverdatum: juni 2008

Specs:
10" WSVGA LED (1024*600)
VGA: UMA
Chipset: 945GMS+ICH-7M
CPU: Atom (1.6G)
Memory: 1GB (1x 1GB)
HDD: 80GB
802 B/G Wlan, Bluetooth
XP Home
6 Cells Battery
Incl. Protective Bag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
supersatan schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:31:
Ik heb van een distributeur zojuist de specs, levertijd en prijs gekregen van de MSI WIND:
Enig idee wat hij gaat wegen?
Lijkt me geen verkeerde opvolger voor mijn EEE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@supersatan, mooie specificaties voor die prijs, maar zal nog wel ff duren voordat die in de schappen ligt. Atom komt namelijk pas in juni.
DNA_Saint schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:13:
In Hong-Kong zou die al beschikbaar zijn, kijk dit ebay item maar. Er staat alleen "This item is PER-order, We (kiddshop) will HAVE STOCK NOW (less stock available)" dus pre-order en stock in 1 zin, beetje vaag.

Edit: de versie in hong-kong schijnt alleen een 4400mah batterij te hebben vanwege een brand.

@troftnom, "MSI Notebook is about to release the Wind Notebook that is approximately 1 kilogram in weight", bron.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2008 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter

Specs:
10" WSVGA LED (1024*600)
802 B/G Wlan, Bluetooth
XP Home
6 Cells Battery
Incl. Protective Bag
Oeh, aaah, das netjes. :)
Vooral dat "End User BENELUX" gedeelte! MSI is vrij groot in NL, dus ik denk dat ze idd flink gaan leveren.
Zo als het hoort. Leer er van Asus.

Nu nog Accu tijd en prestaties die goed zijn. Ik heb al gelezen dan het 'gevoel' van de HP 2133 erg aardig is, iets beter dan de EEE 900!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:17
troftnom schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:36:
[...]

Dacht ook al zoiets inderdaad!! Ietsie groter scherm, wat al meer neigt naar meer standaard useage..

Ik wacht tot deze uitkomt en dan beslis ik tussen de 9 en de wind. Wil in juli ergens gaan kopen nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:40:
@troftnom, "MSI Notebook is about to release the Wind Notebook that is approximately 1 kilogram in weight", bron.
Thanks voor de link. Was bang dat hij met zijn grootte en 2.5 inch harde schijf nog wel wat zwaarder kon worden, maar als ze hem in de buurt houden van de 1kg is dat mooi. Groter toetsenbord en bluetooth lijkt me toch ook wel fijn van deze EEE 900 concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
troftnom schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:36:
[...]

Er komt ook een 8,9", maar daar konden ze me nog geen extra info over geven.

Press Release van MSI:
http://www.msi.eu/news/pr...MSI_Wind/PR_MSI_Wind.html

[ Voor 13% gewijzigd door supersatan op 21-04-2008 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 09:46

Specs:
10" WSVGA LED (1024*600)
802 B/G Wlan, Bluetooth
XP Home
6 Cells Battery
Incl. Protective Bag
Als dit echt waar is spring ik een gat in de lucht :D

en dan stel ik zelfs mijn vakantie uit totdat ik er een heb, om mee te nemen op vakantie natuurlijk :P

p.s. ik kan nog geen GoT topic vinden over de WIND klopt dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
StraightOn.NL schreef op maandag 21 april 2008 @ 17:31:
[...]
p.s. ik kan nog geen GoT topic vinden over de WIND klopt dat ?
Nee, dat is onmogelijk. Zodra er een nieuw stuk hardware wordt aangekondigd, logt de fabrikant meteen in op GoT om daar een topic over te maken. Staat duidelijk in de FAQ :P

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Beste EEE gebruikers,

Ik probeer advanced desktop in te schakelen op m'n EEE 2G surf m.b.v. pimpmyeee.sh, dit wil alleen niet helemaal lukken. (zie fout). Ik heb ook deze en nog een aantal manieren geprobeerd die in de wiki op eeeusers.com staan omschreven, maar ook deze geven allemaal foutmeldingen. De eee is verbonden met internet. Iemand enig idee wat ik fout doe ?

plaatje
Afbeeldingslocatie: http://xs226.xs.to/xs226/08171/pimpmyeee739.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ziet er uit als een soort apt wat debian heeft. Als het dat is kun je andere sources toevoegen in je /etc/apt/sources.list

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Marzman schreef op maandag 21 april 2008 @ 18:49:
Ziet er uit als een soort apt wat debian heeft. Als het dat is kun je andere sources toevoegen in je /etc/apt/sources.list
Misschien had ik erbij moeten vermelden dat ik 0,0 Linux ervaring heb :) Kan iemand misschien uitleggen hoe ik zo'n andere source toe kan voegen ? Mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Hier staat erg veel info: http://forum.eeeuser.com/

In het subforum over Xandros (http://forum.eeeuser.com/viewforum.php?id=2) staat bijv. het een en ander over updaten/sources etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 21-04-2008 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Specs:
10" WSVGA LED (1024*600)
802 B/G Wlan, Bluetooth
XP Home
6 Cells Battery
Incl. Protective Bag
distributeur --> Bron ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Specs:
10" WSVGA LED (1024*600)
802 B/G Wlan, Bluetooth
XP Home
6 Cells Battery
Incl. Protective Bag
Met die specs is 399 euro in de Benelux absoluut niet geloofwaardig. Eerder >=499 euro.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
Iemand ervaring met play.com ?
Volgens de site word de Eee 900 op 11 mei verwacht
Ik zou hem liever op een UK webshop kopen in plaatse van een japanse verkoper op ebay
http://www.play.com/PC/PC....html?delete=5429235f2570

461€ is nog net doenbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
kloon schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:58:
Iemand ervaring met play.com ?
Volgens de site word de Eee 900 op 11 mei verwacht
Ik zou hem liever op een UK webshop kopen in plaatse van een japanse verkoper op ebay
http://www.play.com/PC/PC....html?delete=5429235f2570

461€ is nog net doenbaar
Play.com zéker betrouwbaar! Zeg maar de bol.com van engeland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Exirion schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:52:
[...]

Met die specs is 399 euro in de Benelux absoluut niet geloofwaardig. Eerder >=499 euro.
hij is nu al voor € 319 ex btw te bestellen bij die distributeur in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-10 17:49
en dan zou de winkel er maar 20 euro aan verdienen? Is dat niet wat weinig?
supersatan schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:02:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Doe mij er maar een voor 399 inc :)
Zo, die Wind is echt wel een mooie. 10 inch is natuurlijk net iets leuker dan 9 inch en toch handzaam, 1 kilo. Nu alleen de batterijduur nog afwachten

Wie maakt overigens een "Het Grote 7 tot 10 inch laptop topic" aan? ;)
Dan maken we daar een algemeen topic van over alles en houden we dit schoon voor de EEE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

zullen we niet gewoon wachten op de 10,2" versie?
die heeft 3 minuten meer batterijtijd en 1GB meer opslag
en een processor die 30mHz sneller draait

/flauw

Het gaat al pagina's lang niet meer over de EEE.
het gaat alleen nog maar over hoe lang zullen we wachten waarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
maxtrash schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:06:
en dan zou de winkel er maar 20 euro aan verdienen? Is dat niet wat weinig?

[...]
Valt wel mee toch?

[ Voor 4% gewijzigd door supersatan op 21-04-2008 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat verdient de Mediamarkt alleen al op een iPod lader. Voor 20 euro komen die computerjongens hun bed niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

ja, maar dat is toch de formule van mass verkoop.
Maak weinig winst, maar verkoop er veel.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Iets zegt me dat ze 'm voor die prijs nooit gaan leveren. Of ze beroepen zich erop dat het een pre-order was en dat de prijs alsnog hoger uitvalt, of ze krijgen gewoon zogenaamd nooit toelevering zodat ze voor die lage prijs niet hoeven uitleveren. Kom op zeg, over de EEE werd destijds ook gezegd dat ie 200 a 250 euro ging kosten en toen zei ik ook dat het totaal niet realistisch was, wat ook wel gebleken is... Dat geldt ook voor de leveringen die toen in het vooruitzicht waren gesteld. De MSI zal waarschijnlijk duurder dan die 399 worden en ik moet nog zien dat ze in juni kunnen leveren.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 16:04
Ik ben benieuwd hoeveel 701's er vrij gaan komen ivm aanschaffingen van de 900 :-)

Dan sla ik mijn slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
paQ schreef op maandag 21 april 2008 @ 22:14:
zullen we niet gewoon wachten op de 10,2" versie?
die heeft 3 minuten meer batterijtijd en 1GB meer opslag
en een processor die 30mHz sneller draait

/flauw

Het gaat al pagina's lang niet meer over de EEE.
het gaat alleen nog maar over hoe lang zullen we wachten waarop.
Hoewel flauw, het is wel duidelijk dat we te veel afwijken.

Als iemand wil discussieren over al de laptops die langs zijn gekomen afgelopen pagina's, ga dan naar de desbetreffende topics op /72.

Hier gaan we weer verder met de EEE!

In ander nieuws:

Er komt een 10" EEE komt er aan. Maar hoe duur/groot/hoge reso? Dat moeten we nog zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

op irc.freenode.net was het inderdaad al de houding "je kan wel blijven wachten tot er een betere komt". Ik heb nu mijn 701 4G, en moet eerlijk zeggen dat ik ook wel een 900 wil. Maar tegen de tijd dat de 900 er is, dan zal er waarschijnlijk wel weer een betere uitkomen (tablet anyone?). En ondertussen komen de prijzen van asus alweer gevaarlijk dicht in de buurt van full fledged laptops.
Ik ben tevreden met mijn 701, maar sluit de aanschaf van een 900 niet uit. Dus ja, het geneuzel over 9" of 10" of SSD vs HD of batterij capaciteit en alles begrijp ik, maar het is een eeuwige discussie.
Ontopic... Ik heb mijn rescue partitie weggeflikkerd en met de gparted livecd mijn hoofdpartitie de volledige grootte gegeven. En ik draai nog steeds de standaard xandros \o/.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marrk schreef op maandag 21 april 2008 @ 23:29:
op irc.freenode.net was het inderdaad al de houding "je kan wel blijven wachten tot er een betere komt". Ik heb nu mijn 701 4G, en moet eerlijk zeggen dat ik ook wel een 900 wil. Maar tegen de tijd dat de 900 er is, dan zal er waarschijnlijk wel weer een betere uitkomen (tablet anyone?). En ondertussen komen de prijzen van asus alweer gevaarlijk dicht in de buurt van full fledged laptops.
Ik ben tevreden met mijn 701, maar sluit de aanschaf van een 900 niet uit. Dus ja, het geneuzel over 9" of 10" of SSD vs HD of batterij capaciteit en alles begrijp ik, maar het is een eeuwige discussie.
Kijk, wat tegen Asus spreekt is dat ze niet waar maken wat ze beloven.
$200 ? Wordt $249 en dan helemaal uitgekleed.
De 9 inch opvolger? Komt zonder Atom. Zonder touchscreen. Met een batterij uit het stenen tijdperk!
Ja, zo ken ik er wel meer.

Als ze *nu* een 9 inch leveren met een gewone batterij dan zou ik er niet over twijfelen om die te kopen als die minstens 3 uur mee zou gaan. Nee, ze leveren een halfslachtig apparaat met een batterijduur van 1,5 (!) uur.

Ja, zo blijf ik wel wachten. Totdat de concurrent een beter, mooier product heeft voor dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Heb net Windows Fundamentals geinstalleerd.... whoow, zo had XP eruit moeten zien imho. Ik denk dat dat een blijvertje gaat worden voor mijn 4G surf. Installatie is 700 MB (incl. pagefile) en start op in 15 sec...na wat tweakwerk natuurlijk, :) Als je hier en daar wat services uitzet kun je uitkomen op 16 processen met behoud van alle functionaliteiten. En het draait echt super, ik ben nog geen problemen tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Asus komt nog dit jaar met 10 inch Eee pc

Maandag 21 april 2008, 15:51 - Na het origineel van 7 inch, de net gelanceerde opvolger Eee pc 900 van 9 inch, brengt Asus in 2008 een nog iets groter broertje uit met 10 inch scherm.

*bron*

http://webwereld.nl/artic...r-met-10-inch-eee-pc.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

StraightOn.NL schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 10:23:

Maandag 21 april 2008, 15:51 - Na het origineel van 7 inch, de net gelanceerde opvolger Eee pc 900 van 9 inch, brengt Asus in 2008 een nog iets groter broertje uit met 10 inch scherm.

*bron*

http://webwereld.nl/artic...r-met-10-inch-eee-pc.html
What's next... 15.4" voor 600 euro? Oh nee, die hebben we al genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Laatst online: 30-06 15:11

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
StraightOn.NL schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 10:23:
:)
Kijk eens voor de grap een paar post boven je?

In Ander Nieuws
EEE 900 gelanceerd in Hong Kong en meteen uitverkocht!
Lange rijen voor de winkels zorgde daarvoor.

Dus, binnen afzienbare tijd verwacht ik betrouwbare verkopers op Ebay met de 900 op voorraad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastercard
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 12:37
Link

fido-dido999, dat was toch een betrouwbare verkoper van de 7"?

als ik goed reken 420 euro voor de 8.9" linux versie 20 gb ssd inclusief verzenden, valt best mee vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-09 21:25

Nessuno

io sono nessuno

Iemand al een knappe hardcase gevonden om hem in mee te zeulen ?
heb nl tot nu toe alleen nog maar van de zelf bedachte hardcases gezien ... 8)7

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
XanderDrake schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:19:
[...]

:)
Kijk eens voor de grap een paar post boven je?

In Ander Nieuws
EEE 900 gelanceerd in Hong Kong en meteen uitverkocht!
Lange rijen voor de winkels zorgde daarvoor.

Dus, binnen afzienbare tijd verwacht ik betrouwbare verkopers op Ebay met de 900 op voorraad!
Ik ben heus niet blind :P maar zonder verdere tekst en uitleg en bron vind ik zo'n post iets voor de prullebak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik ben normaal niet van het spammen van links naar webwinkels, maar hier issie toch echt een stuk goedkoper dan bij Norrod:

http://www.4notebook.nl/a...ook/asus-eee-pc-4ga-white

Ik heb ze gemailt en het is in ieder geval de europese versie met europese stekker. En op moment van schrijven hadden ze naar eigen zeggen er voldoende op voorraad.

Ik heb hier net mijn EEE 701 besteld, we zullen het zien! Ik heb toch voor de 701 gekozen, omdat ik geen zin er meer in heb om NOG langer te wachten. De 900 lijkt me wel mooier en beter, maar ik heb geen zin om te wachten eer deze in fatsoenlijke hoeveelheden en prijzen hier beschikbaar is EN met een goede accu EN met de atom. Ik heb daarom nu de 701 gekocht en kan altijd later nog een 900 halen. Met de huidige prijs van de 4G rond de 300 euro vind ik het de moeite wel waard. Toen de prijzen nog 350 euro voor de 4G Surf waren vond ik het nog wel teveel.

[ Voor 30% gewijzigd door Luuk1983 op 22-04-2008 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 16:46
Heb net de 4G white bij www.funprice.nl besteld voor € 320,- inclusief verzending onder rembours.
Volgens de verkoop waren ze voorradig en nog met 5200 accu.

Ik ben geld aan het zoeken :)

BTW 4notebook & funprice lijken wel dezelfde shops te hebben O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Gymaroe op 22-04-2008 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caveman schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 09:12:
Heb net Windows Fundamentals geinstalleerd.... whoow, zo had XP eruit moeten zien imho. Ik denk dat dat een blijvertje gaat worden voor mijn 4G surf. Installatie is 700 MB (incl. pagefile) en start op in 15 sec...na wat tweakwerk natuurlijk, :) Als je hier en daar wat services uitzet kun je uitkomen op 16 processen met behoud van alle functionaliteiten. En het draait echt super, ik ben nog geen problemen tegen gekomen.
Leuk! Nou nog even een versie in het Nederlands vinden... Ga het in ieder geval even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 17:39:
[...]

Leuk! Nou nog even een versie in het Nederlands vinden... Ga het in ieder geval even proberen.
Voor zover ik weet is Windows Fundamentals enkel in het engels verkrijgbaar.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 06:58
foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxiered
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 15:29
Ik heb nu Ubuntu op mijn 7" EEE, en als ik naar power management ga, zie ik een slider waar ik kan instellen wanneer mijn EEE op suspen moet (na bijvoorbeeld 15 minuten ongebruikt). Maar die slider heeft een minimum van 11 minuten. Hoort dat zo? Want ik wou hem eigenlijk op 5 minuten instellen, maar met de slider kan dat niet. Iemand enig idee?

PS: Ik draai Gutsy met alle updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
styxiered schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 22:53:
Ik heb nu Ubuntu op mijn 7" EEE, en als ik naar power management ga, zie ik een slider waar ik kan instellen wanneer mijn EEE op suspen moet (na bijvoorbeeld 15 minuten ongebruikt). Maar die slider heeft een minimum van 11 minuten. Hoort dat zo? Want ik wou hem eigenlijk op 5 minuten instellen, maar met de slider kan dat niet. Iemand enig idee?

PS: Ik draai Gutsy met alle updates
Bij mij is het minimum ook 11 minuten. Je zult wel ergens in een .conf bestand 11 in 5 kunnen veranderen, maar vraag me niet welke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Jozz schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 18:46:
[...]

Voor zover ik weet is Windows Fundamentals enkel in het engels verkrijgbaar.
Het is ipp gewoon winXPSP2, maar dan gestript (door MS zelf) van alle tierelantijntjes. Dus volgens mij moet het mogelijk zijn om de NL mui (zo heet dat toch?) erop te zetten.

Doe geen update (tenzij je dat nodig vind) want dan verdwijnt je slanke install als sneeuw voor de zon. Kon weer opnieuw beginnen ging van ~700 MB naar 1,4 GB na de zogenaamde "critical" updates....

[ Voor 21% gewijzigd door Caveman op 23-04-2008 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Caveman schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:50:
[...]

Het is ipp gewoon winXPSP2, maar dan gestript (door MS zelf) van alle tierelantijntjes. Dus volgens mij moet het mogelijk zijn om de NL mui (zo heet dat toch?) erop te zetten.

Doe geen update (tenzij je dat nodig vind) want dan verdwijnt je slanke install als sneeuw voor de zon. Kon weer opnieuw beginnen ging van ~700 MB naar 1,4 GB na de zogenaamde "critical" updates....
Windows bewaard de update files en tevens de oude versie voor het geval je de update ongedaan wilt maken. Je kan deze files verwijderen:

"Navigeer naar C:\Windows en selecteer alle blauw gekleurde mappen welke beginnen met “$NtUninstall”. AL deze mappen kan je veilig verwijderen, net als de map met de naam “$hf_mig$”. Wis ze allemaal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
In Ander Nieuws:

Multitouch: onnuttige checkbox feature? Ah-me-hoe-la! Check dit eens.

Allemaal gedaan op de EEE 900. Dit is écht nuttig! Alt-tabben, go-to-desktop, rotate, multi-scroll, skip/previous, universal zoom, fakking fantastisch! Zodra ik mijn Atom 900 binnen heb ga ik de touchpad hélémaal grijs en afgeschuurt scrollen en switchen! Heerlijk!

Dus, multitouch? Voor mij is het zeker een meerwaarde, een pluspunt voor de 900!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf de Frontpage:

Asus levert Eee PC 900 met kleinere accu

Dit betekend dus dat de eee 900 geen accu meer uit het stenen tijdperk krijgt _/-\o_

@ Hier beneden

Ow sorry, was dat andere artikel aan het lezen 8)7

Maar is nu vervangen _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2008 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:28:
Vanaf de Frontpage:

Asus vervangt te kleine accu van Eee PC 900

Dit betekend dus dat de eee 900 geen accu meer uit het stenen tijdperk krijgt _/-\o_
Ik zou het linkje even vervangen, verwijst nu nog naar het oude artikel...
Het is dus nog onduidelijk of kopers buiten Hongkong de kleinere accu ook kunnen inwisselen, maar het is hoopvol nieuws.

[ Voor 4% gewijzigd door troftnom op 23-04-2008 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

n00b vraagje over de mini PCI

ik heb een wifi kaartje van Intel gekocht WM3945 ABG
achter de DIMM past deze erin maa ris niet lang genoeg om te bevestigen.
De PC weigert nu overigens ook om op te starten.
is dit 'het verkeerde' PCI slot?

moet ik het pci slot achter de USB poorten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

In principe is er maar één miniPCI slot in laptops, hoe het bij de EEE PC zit weet ik niet. Ik denk dat de SSD-module (uiteindelijk niet meer dan een printplaat met wat geheugenchips erop) ook zo'n interface gebruikt bij de EEE PC.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

holy crap :{

http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=2145

moet ik dit allemaal doen? :o

is er geen makkelijkere manier om er bij te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wees blij dat je een walkthrough hebt ;). Voor hetzelfde geld mag je het compleet zelf uitvissen :P.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Voor de Belgen onder ons:

http://www.bigtower.be/bw...foproduit.awp?P1=08100783

Azerty tobo en niet eens duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
hier nog een belg se
met een nog betere prijs
http://develop-it.be/shop...ebcam-azerty/prod_49.html

damm ik heb weer pech
This item can only be delivered to a UK address.
Asus Eee PC 900-W / Intel Mobile / 1GB / 20GB / 8.9" / Linux / Laptop / Notebook / White (PC Shop)
PC Shop

Iemand een goed alternatief voor mij ?

[ Voor 21% gewijzigd door kloon op 23-04-2008 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 00:40
Die link komt van pas, bedankt.
Langs de andere kant, ik zou wel graag een subnotebook hebben die meer opslag heeft dan mijn mp3-speler. Bedoeling was vooral om deze naast "the usual stuff" te gebruiken als uitgebreide schaakcomputer (Fritz en dergelijke, voor de schakers onder ons) en dan komt wat extra opslag van pas, voor databases e.d.
En toch moet ik het vermelden; de MSI Wind lijkt dan een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
BizonKid schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:16:
Die link komt van pas, bedankt.
Langs de andere kant, ik zou wel graag een subnotebook hebben die meer opslag heeft dan mijn mp3-speler. Bedoeling was vooral om deze naast "the usual stuff" te gebruiken als uitgebreide schaakcomputer (Fritz en dergelijke, voor de schakers onder ons) en dan komt wat extra opslag van pas, voor databases e.d.
En toch moet ik het vermelden; de MSI Wind lijkt dan een betere optie.
Niemand houd je tegen om er een SDHC kaart in te stoppen :)
Ze gaan tot 32gb notabene!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 16:04
http://www.pcscomputers.n...d7e8f74bf62706b114cd2282a

De Asus EEE PC 900 voor 399 euro....

Ik zal hem eens vragen wanneer hij met uitlevering begint :-)

mvg

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die wachten op een laptop van Medion:
Medion's Akoya Mini takes aim at the Eee

Scherm: 10"
CPU: Intel Atom
HDD: traditioneel
MEM: 1GB Ram
USB: 2x
Memory card slot
VGA out
1.3megapixel webcam
Prijs: 399 euro

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2008/04/medion-akoya-mini-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

ScanWeb schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:26:
http://www.pcscomputers.n...d7e8f74bf62706b114cd2282a

De Asus EEE PC 900 voor 399 euro....

Ik zal hem eens vragen wanneer hij met uitlevering begint :-)

mvg

Marcel
:')

uhm
ASUS Eee PC 4G
[PRE-ORDER]
:D :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:32:
Voor de mensen die wachten op een laptop van Medion:
Medion's Akoya Mini takes aim at the Eee

Scherm: 10"
CPU: Intel Atom
HDD: traditioneel
MEM: 1GB Ram
USB: 2x
Memory card slot
VGA out
1.3megapixel webcam
Prijs: 399 euro

[afbeelding]
Aha, dat ziet er goed uit!
Plus Intel Atom.

Maaaar wanneer kunnen we em verwachten, wat voor linux zit er op, wat voor hdd gaan we krijgen en hoe hoog wordt de resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
XanderDrake schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:40:
[...]

Aha, dat ziet er goed uit!
Plus Intel Atom.

Maaaar wanneer kunnen we em verwachten, wat voor linux zit er op, wat voor hdd gaan we krijgen en hoe hoog wordt de resolutie?
Tsja, als we weten dat de ATOM pas in juni/juli uitkomt zal deze laptop ook rond die tijd komen. Net zoals al die andere ;)

Argh, ik moet er 1 vóór 10 augustus hebben, dan ga ik op vakantie en moet ik een laptop mee :D
Pagina: 1 ... 8 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)

Wil je wat weten over levertijden? Dat is allemaal (al dan niet in de vorige delen van deze topicreeks) lang en breed besproken. Gebruik dus even de quicksearch die rechtsboven het topic staat :o.

Diegene die willen chitchatten over de EEE PC: er loopt een irc kanaal op irc.tweakers.net genaamd #eeepc.