[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 25 Laatste
Acties:
  • 294.416 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-06 15:53
Luuk1983 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:55:
[...]
Ik zie nergens expliciet genoemd dat er geen blue-tooth in zit. Staat dat ergens beschreven? Ikzelf vind persoonlijk de 900MHz Celeron geen probleem. Zeker niet omdat deze in de 900 ook echt op 900MHz geclocked is. Daarnaast vind ik het geweldig dat de SSD drive's niet 8GB of 12GB worden, maar 12GB of 20GB. Mooie verbetering!
Er staat ook nergens dat het er wel in zit. Slecht marketing als je zoiets niet aangeeft ;)

Ik heb liever een Atom. Hij schijnt wel iets trager te zijn, maar zorgt er wel voor dat je een factor 3 langer met een acculading zou moeten kunnen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 11:57
aangezien ik hem alleen thuis ga gebruiken waarschijnlijk, kies ik dan toch voor de celeron. waar ik alleen wel nieuwsgierig naar ben is touch screen. daar zie ik nu weer niets van terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Denk dat het 'multi touchpad' en 'touch screen' in de berichtgeving door elkaar zijn gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

Is het eigenlijk mogelijk om die atom processor in een later stadium in je EEE 900 te prikken? Of heeft die een totaal ander mobo/slot nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

s0k schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:49:
Is het eigenlijk mogelijk om die atom processor in een later stadium in je EEE 900 te prikken? Of heeft die een totaal ander mobo/slot nodig?
atom ? intel celeron hadden ze het over ;)
anyway, de 700 proccesor is gesoldeerd. Succes :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:51:
[...]

atom ? intel celeron hadden ze het over ;)
anyway, de 700 proccesor is gesoldeerd. Succes :Y)
Word het dus toch nog wachten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

s0k schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:57:
[...]

Word het dus toch nog wachten :X
Hmmm... what's new? Als je steeds op het nieuwste moet wachten koop je nooit meer wat :Y Ik ben erg blij met m'n 4G Surf en als er iets komt (juli? volgend jaar???) wat mooier is, ruil ik deze wel weer in. Gelukkig hebben we Marktplaats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
De EEE 900 heeft 2 disks (4 GB + [8|16]GB)
http://www.liliputing.com...separate-solid-state.html

De EEE 900 heeft naast het grotere scherm en het grotere touchpad helemaal niets nieuws t.o.v. de 700-serie.
http://www.liliputing.com...verview-whats-in-box.html

Woehoe: "Second generation!" Yeah... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-10 19:06

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Groter == groter. Waarom daar moeilijk over doen? Volgens mij zijn ze namelijk even snel, de SSD's.
De EEE 900 heeft naast het grotere scherm en het grotere touchpad helemaal niets nieuws t.o.v. de 700-serie.

Ach ja :) Niets nieuws onder de zon, ik wist dit al toen ik de ontlede 900 zag, weken geleden.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:03

paQ

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:05:
[...]

Hmmm... what's new? Als je steeds op het nieuwste moet wachten koop je nooit meer wat :Y Ik ben erg blij met m'n 4G Surf en als er iets komt (juli? volgend jaar???) wat mooier is, ruil ik deze wel weer in. Gelukkig hebben we Marktplaats!
fully agree

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou jongens dit was het dan, de mijne is kapot naar 2 maanden gebruik:( . Hij wil niet meer opstarten, tenminste je krijgt nog even het kruisje te zien(muisaanwijzer) en dan komen er van die groene strepen over het halve beeldscherm heen en start ie weer opnieuw op.. Weet iemand een oplossing of kan hij bij het oud vuil??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:45:
Nou jongens dit was het dan, de mijne is kapot naar 2 maanden gebruik:( . Hij wil niet meer opstarten, tenminste je krijgt nog even het kruisje te zien(muisaanwijzer) en dan komen er van die groene strepen over het halve beeldscherm heen en start ie weer opnieuw op.. Weet iemand een oplossing of kan hij bij het oud vuil??
Probeer eens een Ubuntu live cd'tje in een externe cd speler. Er zijn geloof ik ook start-vanaf-usb-stick-distro's beschikbaar voor de EEE.

Misschien ook een idee om het geheugen te testen met Memtest86+

En anders moet je 'm maar aan mij geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:45:
Toevallig het een of ander veranderd in xorg.conf (/etc/X11/xorg.conf)? De startup-routine is nogal brak van die xandros-versie die er per default op staat. Klopt er iets niet, dan kan je in een infinite boot-loop komen. Je kan op twee manieren testen of dit het geval is:
-Verstand hebben, of althans, weten wat je met xorg.conf kan / moet doen; gebruik dan de debug mode in grub (wiki.eeeuser.com voor meer info)
-System restore doen vanuit grub; als het ware 'resetten'. De eee gooit dan de default instellingen terug, zodat je weer 'met een schone lei' begint.

Verder is memtest86 idd ook een aanrader, deze kan je ook gewoon vanaf usb-stick booten.

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:16
Ik neem toch aan dat er twee jaar fabrieksgarantie op fabricagefouten op zit, zoals op alle elektronische apparaten tegenwoordig? Of is deze opmerking ingegeven omdat hij in een ver buitenland aangeschaft is?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 09:46
haling schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:59:
De EEE 900 heeft 2 disks (4 GB + [8|16]GB)
http://www.liliputing.com...separate-solid-state.html

Mijn grootste struikelblok was het scherm en dat is nu wel opgelost vind ik :) En ik ga over 3 weken naar de VS (CAL en NEV) en ik hoop zo erg dat ik er ergens een tegenkom...maar ik ben bang dat ik net een maandje te vroeg ga :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:17
:) nieuws over release dates!
We've already gotten the disappointing word that the Eee PC 900's processor is the same 900MHz Celeron M found in the 701, but perhaps our hearts can be warmed by all the new details that came flooding out today. First, we've got word that the 900 will actually carry two different flash storage units, with 4GB soldered onto the motherboard and an 8GB SSD in the PCIe slot for XP versions and a 16GB unit for Linux models. The dual-storage system means you should be able to upgrade easily, but we're still wondering why the lighterweight OS gets more storage -- we've got a feeling that since both models will be priced at the same $500 - $650 price point depending on territory, Windows license fees have something to do with it. Speaking of territories, we've also learned some international ship dates: Hong Kong and UK customers should be seeing this pop up as of today, while France should join the fun on the 17th, Taiwan and Singapore later this month, and Australia, Germany and Italy will all have to wait until May. Sadly, we're still in the dark on Stateside release dates, but you'll know as soon as we do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Tomino schreef op woensdag 16 april 2008 @ 09:48:
:) nieuws over release dates!

[...]
Dat zou wel erg relaxt zijn als hij in UK vanaf vandaag echt beschikbaar zou zijn :) Want ook de pond staat op een historisch dieptepunt tov van de euro. Dus de prijs zou daar nog wel es kunnen meevallen :D

Wel jammer dat er niets bekend is over de VS want ik ga over 2 weken :(

[ Voor 9% gewijzigd door StraightOn.NL op 16-04-2008 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-10 13:18
haling schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:39:
De officiele specs van de eerste versie van de 900 zijn uit! (pre-Atom)
  • 12V power supply
Mmm, die adapter is dus behoorlijk anders dan bij de originele EEE. Bij de 900 12V (36W) volgens Asus, bij de EEE 701 is dit 9.5V en 2.5A. Dit zou betekenen dat je de adapters niet kunt uitwisselen tussen de modellen.
Het grotere vermogen zou de laadtijd voor de EEE 900 wel een stuk korter maken neem ik aan, en de 12 volt maakt het aansluiten in de auto ook weer wat eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:04
troftnom schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:19:
[...]
Het grotere vermogen zou de laadtijd voor de EEE 900 wel een stuk korter maken neem ik aan, en de 12 volt maakt het aansluiten in de auto ook weer wat eenvoudiger.
En de volgende generatie zou ook een touchscreen en GPS hebben, waar zouden ze toch heel willen? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Ebay staat al 1 advertentie van de EEE 900:
http://cgi.ebay.com/New-A...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

hopelijk volgen er snel meer, of komen er webwinkels met de EEE 900, en kunnen wij hem kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Because we are from Russia we will steal your money and you can't catch us :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
StraightOn.NL schreef op woensdag 16 april 2008 @ 10:37:
[...]

Dat zou wel erg relaxt zijn als hij in UK vanaf vandaag echt beschikbaar zou zijn :) Want ook de pond staat op een historisch dieptepunt tov van de euro. Dus de prijs zou daar nog wel es kunnen meevallen :D
UK toetsenborden zijn wel vervelend...

Hele mooie review (met veel plaatjes): http://www.trustedreviews.../04/16/Asus-Eee-PC-900/p1

Edit:
Officieel persbericht van de 900: http://www.asus.com/news_show.aspx?id=10911 en zoals verwacht: geen bluetooth of andere 'spannende' zaken zoals de Atom, GPS, UMTS e.d.

[ Voor 15% gewijzigd door haling op 16-04-2008 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
Grappig: Through extensive R&D, the inclusion of the 8.9" display screen does not affect the overall weight of the Eee PC 900, which remains below 1kg – making it easy for children and women to carry it around;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 13:30:
Op Ebay staat al 1 advertentie van de EEE 900:
http://cgi.ebay.com/New-A...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

hopelijk volgen er snel meer, of komen er webwinkels met de EEE 900, en kunnen wij hem kopen..
spuit 11 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Even voor het gemak, een lijstje onder elkaar:

International Launch Schedule as follows:
Hong Kong - 15th Apr
UK - 15th Apr
France - 17th Apr
Taiwan - 22/24th Apr
Singapore - xxth Apr
Australia - End Apr or early May
Germany - May
Italy - May

Nou blijft de grote vraag: welke EEE krijgen we eerder, de 701 of de 900? Ook al zijn ze een half jaar na elkaar gelanceerd 8)7

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-09 20:06
Iemand ervaring met een USB UMTS data card (vodafone, T-mobile) op die Asus. Ik ga hem morgen halen. Had al wat gesnuffeld op het net, maar nergens geen ervaring hierover kunnen vinden. Mijn belangrijkste vraag...werkt zo'n data card op die Asus. (bijvoorbeeld T-mobile web 'n walk stick) Onbeprekt Inetten voor 20 euro waar geen hotspot of wat dan ook in de buurt is wordt nu wel erg aantrekkelijk.

Bij Komplett.nl is de surf trouwens nog op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haling schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:10:
[...]
UK toetsenborden zijn wel vervelend...
Hoe zat dat ook alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Oei ja daar had ik geen rekening mee gehouden inderdaad.

De UK layout is wel ietsje anders, zo zit er een pond teken op en de @ en : zitten op andere plekken

Wikipedia: Keyboard layout

mja dat is wel te overkomen, op laptops zie je sowieso wel vaker rare toetsencombinaties.

::edit over de 4G::

http://www.purelygadgets....hp?prodid=21525&wysiwyg=3

dat zou maar €282 zijn, omgerekend via de koersen van het GWK

Wat is er eigenlijk tegen om hem dan gewoon in de UK te kopen verder ? Of moet je dan nog Nederlandse btw (+19%) betalen ?

[ Voor 21% gewijzigd door StraightOn.NL op 16-04-2008 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De UK layout zou geen probleem mogen zijn, tenzij je niet blind kan typen :+. Waar je zeker moet op letten is dat je voldoende toetsen hebt - ik heb bv. een VS-toetsenbord en als ik het naar de Belgische layout overzet dan mis ik natuurlijk toetsen :(.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 11:42
ik weet dat het een beetje omslachtig is, maar kun je niet gewoon van die keyboard stickertjes van ebay halen en die erop plakken? in je OS je kb setting veranderen en klaar is kees?

edit:
Ik weet niet of dit al langs gekomen is maar: http://eeestock.cpjackson.co.uk/
een stockchecker voor GB webshops, euro vlaggetje betekent dat hij ook internationaal shipt.
Niet helemaal volledig geloof ik, maar het is wel aardig om een beetje te kunnen zien hoeveel vraag er daar naar is enzo.
misschien iets voor in de OP?

[ Voor 51% gewijzigd door Rubu op 16-04-2008 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxiered
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 15:29
Jongens, jullie moeten de SP even aanpassen, de link naar Norrod werkt niet. Hij is nu ook te bestellen bij Norrod, en volgens de website hebben ze de 4G op voorraad in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan die 900 in de UK uit zijn en ik geen enkele website kan vinden die 'em in stock heeft? dat betekent dat ie dus *niet* uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Paper launch?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat hetzelfde als een vapor launch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

offtopic:
Ik denk dat je paper launch en vapourware door mekaar haalt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:18:
Nou blijft de grote vraag: welke EEE krijgen we eerder, de 701 of de 900? Ook al zijn ze een half jaar na elkaar gelanceerd 8)7
Hoezo? Alle grotere webshops in Nederland verkopen de 701 al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 23:37:
[...]

Goed dat je het zegt inderdaad, 4launch en zercom hebben ze gewoon op voorraad...maar ze staan niet vermeld in de pricewatch :S

::edit:: wel vaag dat de EEE's niet opgenomen worden in de pricewatch eigenlijk, vergelijk.nl kelkoo en alle andere site hebben ze wel :S...er moet toch echt wel veel vraag naar deze dingen zijn...

[ Voor 24% gewijzigd door StraightOn.NL op 16-04-2008 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is al een tijdje hoor, met import ben je meestal wel goedkoper uit, maar de webshops bieden het al een tijd aan en de een na de ander heeft het op voorraad (daarna zijn ze weer uitverkocht daarna weer op voorraad etc).

4launch in de aanbieding zelfs :o

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 23:37:
Ik bedoel originele launch, geen paralelle import.

Dus ook bijvoorbeeld beschikbaar bij de MM. Iemand al een koopbare EEE gevonden bij een normale winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op donderdag 17 april 2008 @ 00:38:
[...]

Ik bedoel originele launch, geen paralelle import.

Dus ook bijvoorbeeld beschikbaar bij de MM. Iemand al een koopbare EEE gevonden bij een normale winkel?
Voor zo ver ik weet kopen die webshops allemaal bij dezelfde leveranciers, die gaan echt niet toevallig allemaal hetzelfde doen, zoveel winst is daar niet mee te behalen.

Het zal dus wel volgens officiele kanalen gaan, maar Asus zal NL niet de moeite waard vinden om echt veel bombarie erbij te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-10 13:36
funprice heeft hem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubu schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:47:
ik weet dat het een beetje omslachtig is, maar kun je niet gewoon van die keyboard stickertjes van ebay halen en die erop plakken? in je OS je kb setting veranderen en klaar is kees?

edit:
Ik weet niet of dit al langs gekomen is maar: http://eeestock.cpjackson.co.uk/
een stockchecker voor GB webshops, euro vlaggetje betekent dat hij ook internationaal shipt.
Niet helemaal volledig geloof ik, maar het is wel aardig om een beetje te kunnen zien hoeveel vraag er daar naar is enzo.
misschien iets voor in de OP?
Bedankt, dat is een handige link!

Hoe zit het eigenlijk met de garantie als je zon EEE in bv een UK webshop besteld? Heb je dan toch gewoon in Nederland garantie? En ook met pick up and return zoals gebruikelijk bij Asus, dus dat ze het bij je deur komen ophalen en een nieuwe/gerepareerde terugbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 00:42:
Voor zo ver ik weet kopen die webshops allemaal bij dezelfde leveranciers, die gaan echt niet toevallig allemaal hetzelfde doen, zoveel winst is daar niet mee te behalen.
Maar ja, dat weten we dus niet.
Voor mij is het sluitend bewijs dat ie in NL is gelanceerd, als je em gewoon bij de Media Markt kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
In Ander Nieuws

De eerste goede officiele review van de EEE 900 die ik kon vonden :) :
TrustedReviews

Afbeeldingslocatie: http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/7344-IMG3341s.jpg

Er zullen er zeker volgen, want vandaag vervallen waarschijnlijk de NDA's!

[Edit]
Ai toch een beetje een nadeel aan de non-Atom 900:
If there's one area where the new Eee PC 900 doesn't really improve on its predecessor, it's battery life, and that's a real shame. With the improvements that Asus has made in this new Eee PC model, battery life is about the only chink in its armour worth mentioning, but it's still a significant chink. Asus quotes 2.5-hours battery life for this machine, but I barely got two hours out of it, although to be fair I had the screen on full brightness and wireless running. Perhaps with a bit of a tweak to the brightness and more frugal use of wireless I could have matched Asus' estimate, but even then, two and a half hours isn't much by today's standards.
2u is gewoon standaard, en dat was voor mij te weinig... Moeilijk hoor :/
Extra zware accu dan maar?

En dan nog wat:
Afbeeldingslocatie: http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/7344-IMG3346s.jpg

Boehoehoehoe 8)7
Die ultra-mega-gigantisch-grote adapter. |:(
Wat een storm in een glas water :O

[ Voor 61% gewijzigd door XanderDrake op 17-04-2008 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertW
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 23:52
StraightOn.NL schreef op woensdag 16 april 2008 @ 23:53:
[...]
::edit:: wel vaag dat de EEE's niet opgenomen worden in de pricewatch eigenlijk, vergelijk.nl kelkoo en alle andere site hebben ze wel :S...er moet toch echt wel veel vraag naar deze dingen zijn...
Dat heeft te maken met de prijzen die tegenwoordig worden gerekend voor de clicks op producten in de pricewatch. Vorig jaar betaalde een webshop namelijk nog een vast bedrag per periode, tegenwoordig gaat het per click. Let maar eens op, de meeste webshops zullen hun complete assortiment niet meer op de pricewatch hebben staan, anders krijgen ze erg hoge rekeningen (wat niet opweegt tegen de winst die gemaakt wordt e.d, zelfs bij de grote shops!). Sorry voor het offtopic gaan, maar ik moest het even kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
GertW schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:03:
[...]

Dat heeft te maken met de prijzen die tegenwoordig worden gerekend voor de clicks op producten in de pricewatch. Vorig jaar betaalde een webshop namelijk nog een vast bedrag per periode, tegenwoordig gaat het per click. Let maar eens op, de meeste webshops zullen hun complete assortiment niet meer op de pricewatch hebben staan, anders krijgen ze erg hoge rekeningen (wat niet opweegt tegen de winst die gemaakt wordt e.d, zelfs bij de grote shops!). Sorry voor het offtopic gaan, maar ik moest het even kwijt ;)
Ohhh dat wist ik niet...dat vind ik wel een zeer zeer zeer slechte zaak van tweakers dan :S

Ik begrijp inderdaad dat veel mensen voor de lol klikken om wat ie kost en dat daarom de webshops dan deze niet meer toevoegen.

kunnen we hier niet een petitie tegen starten ofzo :P hetgene waarom ik al jaren op tweakers zit was toch wel voor de altijd duidelijke informatie over o.a. prijzen die je hier kreeg! Het was mij inderdaad al langer opgevallen dat er tweakers.net minder compleet was, maar ik heb me nooit verdiept in de reden hiervan

Nu begrijp ik ook waarom hardware.info zo enorm gegroeid is laatste jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:08

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

ik kan op ebay een EEE PC 4G (surf?) kopen met webcam en touchscreen.
Heeft 512MB ram etc etc...
Komt uit taiwan.

Heeft iemand ervaring met deze eee's? Is de touchscreen van goede kwaliteit?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
DNA_Saint schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:05:
ik kan op ebay een EEE PC 4G (surf?) kopen met webcam en touchscreen.
Heeft 512MB ram etc etc...
Komt uit taiwan.

Heeft iemand ervaring met deze eee's? Is de touchscreen van goede kwaliteit?
Het touchscreen moet dan wel zelf ingebouwd zijn, aangezien deze officieel bestaan dus hoe het met die kwaliteit zit is natuurlijk gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertW
  • Laatst online: 01-10 23:52
StraightOn.NL schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:00:
[...]

Ohhh dat wist ik niet...dat vind ik wel een zeer zeer zeer slechte zaak van tweakers dan :S

Ik begrijp inderdaad dat veel mensen voor de lol klikken om wat ie kost en dat daarom de webshops dan deze niet meer toevoegen.

kunnen we hier niet een petitie tegen starten ofzo :P hetgene waarom ik al jaren op tweakers zit was toch wel voor de altijd duidelijke informatie over o.a. prijzen die je hier kreeg! Het was mij inderdaad al langer opgevallen dat er tweakers.net minder compleet was, maar ik heb me nooit verdiept in de reden hiervan

Nu begrijp ik ook waarom hardware.info zo enorm gegroeid is laatste jaar :P
Nu weet je inderdaad waarom ;) Ik vind het ook jammer, want de pricewatch opzich vind ik één van de lekkerst werkende prijsvergelijkers...

Om even ontopic te gaan, de eee-pc's zijn bij mijn weten nog niet leverbaar bij nederlandse distri's, dus volgensmij is het op dit moment nog allemaal import uit omliggende landen. Dus ik ga er gemakshalve vanuit dat de shops die ze wel leveren, deze zelf importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ik zit nu eigenlijk te twijfelen tussen een 4G en 4G surf.
enigste wat extra is, is webcam, 512MB ram en accu. toch?
Alleen de prijs verschilt dan.

Webcam is voor mij niet nodig.
Maakt 512ram extra veel uit?
En langere accuduur is altijd handig.

Of zal ik wachten tot de nieuwe versies uitkomen?
900 series komen op 19 april al uit. En is met multi-touch. Erg verleidelijk :p

Graag advies...

[ Voor 11% gewijzigd door DNA_Saint op 17-04-2008 10:44 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DNA_Saint schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:40:
Ik zit nu eigenlijk te twijfelen tussen een 4G en 4G surf. [...]
Graag advies...
Ik heb een 4G Surf met een XP installatie en heb meer dan genoeg aan 512MB intern geheugen. De 4400mAh accu is na twee uur leeg, waar ik op zich ook mee kan leven. Een webcam mis ik niet, maar als ik nu kon kiezen zou ik toch die 4G nemen, vanwege de steviger 5200mAh accu. Een losse accu kopen vind ik (nog ) geen optie omdat die krengen gewoon veel te duur zijn in verhouding tot het hele apparaat.

Dat de 900 op 19 april in Nederland in de winkel ligt geloof ik helemaal niks van. Ik weet niet hoeveel geduld jij hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
GertW schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:26:
[...]

Nu weet je inderdaad waarom ;) Ik vind het ook jammer, want de pricewatch opzich vind ik één van de lekkerst werkende prijsvergelijkers...

Om even ontopic te gaan, de eee-pc's zijn bij mijn weten nog niet leverbaar bij nederlandse distri's, dus volgensmij is het op dit moment nog allemaal import uit omliggende landen. Dus ik ga er gemakshalve vanuit dat de shops die ze wel leveren, deze zelf importeren.
Klopt ik heb even gekeken bij alle shops die ze leveren, norrod, 4launch, zercom en het gaat volgens mij allemaal om US versies. De EEE is voor zover ik weet ook nog niet officieel gelanceerd in NL

Hopelijk gaat dat wel gebeuren met de 900 :) en wel soon ! ! !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
DNA_Saint schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:40:
Of zal ik wachten tot de nieuwe versies uitkomen?
Dat moet je voor je zelf uitmaken, maar ik zou niet kunnen leven met dat minuscule schermpje (niet het formaat maar de resolutie). Ik wacht op de 9". Dat die ook extra SSD-ruimte heeft en daardoor duurder is neem ik op de koop toe, maar dat had voor mij niet gehoeven.
900 series komen op 19 april al uit.
Bron? Want ik heb geduld zat, maar die datum kan ik eigenlijk niet geloven.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:04
CanonG1 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:58:
[...]

[...]

Bron? Want ik heb geduld zat, maar die datum kan ik eigenlijk niet geloven.
Misschien heeft asus wel geleerd van het succes van de vorige launch, en bij deze launch wel een fatsoenlijke voorraad geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Biggg schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:03:
Misschien heeft asus wel geleerd van het succes van de vorige launch, en bij deze launch wel een fatsoenlijke voorraad geproduceerd.
Ik hoop het met je, maar ik verwacht eigenlijk dat we wel juni, misschien wel juli op de kalender zullen zien voordat de eerste echt Nederlandse 9"-ers verkrijgbaar zijn (in het verleden behaalde resultaten en zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

The Eee 900 Series has been officially launched in Hong-Kong on the April 19, 2008 for US $ 513. [18]The system will launch on May 1, 2008 in the UK for £329 (approximately €410, $650) including VAT[2]. The system is expected to cost around 399 Euros[citation needed] or 499 USD[19] when it launches in other territories around April[19].
Via wikipedia.
Maar ook gelezen op verschillende blogs.

Dus al wel beschikbaar in Hong Kong?
Ik ga er binnenkort naartoe :p

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"The Eee 900 Series has been officially launched in Hong-Kong on the April 19, 2008 for US $ 513."

Nou weet ik dat het daar wat vroeger is dan hier... Maar toch geen twee dagen? 'has' op 19 april? En hier is het 17 april???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

ik denk dat het moet zijn. " will be"
Maar ik heb ook gelezen dat het op 1 mei in de UK uitkomt :p

maar heeft iemand ooit een keer een modded versie gekocht of gemaakt?
Dan wil ik met name ervaringen weten van de touchscreen.

In het algemeen, werken zulke touchscreens wel goed?

[ Voor 48% gewijzigd door DNA_Saint op 17-04-2008 13:02 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

alsof de 900 eerder in de winkel ligt hier dan de 701

ik moet het allemaal nog maar zien (nog steeds eigenlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• persyval
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 12:58
Ik heb mijn eee op 7 februari dit jaar mogen ontvangen en ben twee dagen later op wereldreis gegaan.
Ik gebruik mijn eee nu dus al twee en een halve maand zeer intensief.
En ik moet zeggen dat dit het ideale hulpmiddel voor op reis is.
Klein, lichtgewicht, volledige laptop functionaliteit, enz.

Ik gebruik hem onder andere om op mijn hostalkamers te skypen (buiten europa is wifi haast overal standaard aanwezig in hotels en hostals en nog gratis ook, in tegenstelling tot bijvoorbeeld barcelona waar ik er 10 euro per uur voor mag betalen), films over te zetten naar mijn psp, fotos te upladen naar mijn ftp server thuis, reisbudget bijhouden, e-books lezen en ga zo maar door.

De enige minpuntjes die ik heb zijn het wat kleinere scherm en de wat beperkte batterijduur.
Het allergrootste pluspunt voor mij is de prijs en de compleetheid van het apparaat (webcam, microfoon, wifi, usb).

Naar mijn mening is dit apparaat dus ook het ideaale reisgezelschap (buiten mijn vriendin om natuurlijk).

Mijn mening is daarbij dat ik denk dat ze met de 900 serie een verkeerde kant inslaan.
Het grotere scherm is natuurlijk een absoluut pluspunt en dat vind ik ook zeker een goede ontwikkeling.
Maar grotere opslag, snellere processors, meer geheugen is volgens mij helemaal niet nodig.
Ik verbaas me telkens over mensen die deze dingen wensen voor de eee.
Natuurlijk is sneller, beter, hoger altijd wenselijk maar daar staat dan vaak wel iets tegenover in dit geval dat de prijs nu boven de 400 euro lijkt te komen en ik denk dat dat een verkeerde ontwikkeling is.

Ik kan me namelijk geen toepassing bedenken van de eee waarbij je deze zaken nodig zult hebben.
Ik hoor graag van mensen voor welke toepassingen ze meer processorkracht of meer geheugen nodig hebben. Misschien dat ik dan nog wat nieuwe mogelijkheden van de eee tegenkom.
Processor intensieve taken voer ik wel uit op mijn desktop pc of mijn 3,5 kg wegende werklaptop die ik nu gelukkig nooit meer naar een conferentie hoef mee te slepen.
Maar mijn mening is dat ze zich beter op de lage prijs kunnen concentreren dan proberen met allerlei extra features te komen. Ik denk dat een betere strategie is dan de huidige.

Maar ik hoor graag andere meningen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
persyval schreef op donderdag 17 april 2008 @ 17:07:
De enige minpuntjes die ik heb zijn het wat kleinere scherm en de wat beperkte batterijduur.
Jij moet eens kijken naar een 10400mAh accu :)
Naar mijn mening is dit apparaat dus ook het ideaale reisgezelschap (buiten mijn vriendin om natuurlijk).
Daar ben ik het mee eens, en daarvoor ga ik em onderandere halen: reizen!
Klein, compleet, licht, vrij stevig en kost geen €1500+, dus als ie verdwijnt is het niet de grootste ramp ooit.
Mijn mening is daarbij dat ik denk dat ze met de 900 serie een verkeerde kant inslaan.
Het grotere scherm is natuurlijk een absoluut pluspunt en dat vind ik ook zeker een goede ontwikkeling.
Maar grotere opslag, snellere processors, meer geheugen is volgens mij helemaal niet nodig.
Natuurlijk is sneller, beter, hoger altijd wenselijk maar daar staat dan vaak wel iets tegenover in dit geval dat de prijs nu boven de 400 euro lijkt te komen en ik denk dat dat een verkeerde ontwikkeling is.
Ho ho ho ho. OK, de prijs, daar kan ik me iets bij voorstellen, maar ik denk dat ie snel onder de 400€ (import) gaat komen.
Daarnaast, zolang alles het in het apparaat past (in zn huidige vorm) en niet veel duurder is, mag van mij de snelheid en opslag mooi omhoog!

Verder kan je via de bios gewoon kiezen welke snelheid je wilt igv de EEE 900.
Atom gaat niet sneller zijn, maar zuiniger en koeler, dus alleen maar een verbetering op de punten die jij noemt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxiered
Kan iemand met een 701 4G (non surf) mij vertellen of die 3.5 uur batterijduur ook inderdaad haalbaar is? Want meestal kloppen de opgegeven batterijduren niet, kijk maar naar de MacBook Air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
styxiered schreef op donderdag 17 april 2008 @ 18:51:
Kan iemand met een 701 4G (non surf) mij vertellen of die 3.5 uur batterijduur ook inderdaad haalbaar is? Want meestal kloppen de opgegeven batterijduren niet, kijk maar naar de MacBook Air.
Sowieso zijn dat slechts indicaties, afhankelijk wat je ermee doet (veel/weinig belasting maakt veel uit). Ik heb nooit precies opgelet hoelang ie meegaat, omdat ik hem vaak niet zolang achter elkaar gebruik. Als ik een film kijk (1,5 tot 2 uur), met wlan uit en dan is mn accu meestal van 100% naar 50% gegaan. Dus denk dat 3 uur zeker wel te halen is, maar de gemelde 3,5 uur haal je misschien alleen als je erg let op energiegebruik (wlan uit, brightness laag etc.). Dat is geen gemiddelde verbruiksduur ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Palomar op 17-04-2008 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maximaal 2.5 uur bij normale helderheid en draadloze verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Direct van de Frontpage:

http://core.tweakers.net/...n-juni-toch-atom-cpu.html

De EEE 900 komt in juni met Atom uit!
Wordt leuk om ze allerhande EEE killers en de EEE zelf naast elkaar te zien. Het zal dan wel gebeuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een 10400mA accu ontvangen en na een keer te hebben opgeladen kom ik tot 4 uur.
als het goed is komt hier na 4 * laden en ontladen nog 25 % bij.

(Bij normale helderheid - draadloze verbinding - Windows XP draaiend)
Heb de EEE 701-4G met webcam en i.p.v. 512mB 2Gb.

Ik zal eens uittesten wat hij doet met 50 % helderheid en vaste kabelverbinding.

Wel geinig met de nieuwe accu heeft de EEE hoge hakjes [2cm hoger].
Typt op werktafel nog steeds prima en op de schoot ligt hij in een betere positie.

Ook het gewicht valt mee maar slechts 100gram meer.
Prijs Euro 89 incl alles,in het verre oosten besteld en in een week binnen. :9~

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 13:13
Ik heb een tijdje zitten googlen over onder andere de asus eee pc, want ik ben namelijk op zoek naar een kleine laptop om te gebruik voor wat tekstverwerking enzo in de trein. maar nou kon ik niet echt concurrenten vinden van de EEE? zijn die er wel? of is het zegmaar de enige in zn soort/prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op donderdag 17 april 2008 @ 08:54:
[afbeelding]

Boehoehoehoe 8)7
Die ultra-mega-gigantisch-grote adapter. |:(
Wat een storm in een glas water :O
Hij is onhandig. De originele had een stekker aan de adapter, nu zit je met megadraad te klooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 18:05

Thapous

Nee toch niet.

persyval schreef op donderdag 17 april 2008 @ 17:07:
*kniip*

Ik ben het met je eens inderdaad, ik heb geen ervaring met de EEE pc maar als ik zo de nieuwsberichten lees over de EEE 900 dan lijkt het er op dat deze een stukje duurder gaat worden, terwijl ik het eigenlijk een mooie, compacte laptop vind waar je niet superveel voor hoeft te betalen. Het ding is leuk om even op het web te surfen en wat jij nog meer opnoemde in je post etc. Meer functies hoeft en kun je imo voor die prijs niet verwachten. Dus ik sluit mij eigenlijk volledig bij jouw aan.

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:32:
nu zit je met megadraad te klooien :)
Sorry hoor maar voor mij is het simpel. Zoals bij alle kabels:
Tie-wrapje en basta. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:44

Metro2002

Memento mori

Ik heb me gisteren (samen met mijn vriendin) rot lopen zoeken naar winkels die de EEE pc verkochten maar gewoon NERGENS te koop die dingen. Mediamarkt had ze niet, dixons had ze niet, mediatopper had ze niet, ITS had ze niet etc.

Ben toch bang dat ik hem online moet gaan bestellen maar ik had hem graag even gezien en in handen gehad voor ik heb koop. Weet iemand welke 'gewone' winkels in Zuid-holland ze verkopen toevallig?

Enige alternatief dat ik gezien heb was de packard bell XS maar die is gelijk 500 euro 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Metro2002 op 18-04-2008 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 11:30

Exirion

Gadgetfetisjist

Metro2002 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 07:58:
Ik heb me gisteren (samen met mijn vriendin) rot lopen zoeken naar winkels die de EEE pc verkochten maar gewoon NERGENS te koop die dingen. Mediamarkt had ze niet, dixons had ze niet, mediatopper had ze niet, ITS had ze niet etc.

Ben toch bang dat ik hem online moet gaan bestellen maar ik had hem graag even gezien en in handen gehad voor ik heb koop. Weet iemand welke 'gewone' winkels in Zuid-holland ze verkopen toevallig?

Enige alternatief dat ik gezien heb was de packard bell XS maar die is gelijk 500 euro 8)7
Anders lees je de topics hierover even door :z

FEIT: de EEE is nergens in winkels in Nederland te koop! De Nederlandse importeur heeft ze namelijk ook niet. Je zult online moeten bestellen in het buitenland.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Exirion schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 08:03:
[...]

Anders lees je de topics hierover even door :z

FEIT: de EEE is nergens in winkels in Nederland te koop! De Nederlandse importeur heeft ze namelijk ook niet. Je zult online moeten bestellen in het buitenland.
Ik heb alle delen inmiddels al doorgelezen en ik zag dat ze oa bij mediamarkt gespot waren dus vandaar dat ik daar even ben wezen kijken. En online shops in NL hebben ze ook zoals norrod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxiered
Ik wil niet vervelend zijn, maar ik heb er gister dus wel degelijke een gezien bij de Norrod in Groningen. Er stond er een in de etalage, en hij had nog een stuk of 4 dozen in het rek liggen. Ze kosten 349 euro, dus misschien koop ik er wel eentje (4g nonsurf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuws: Intel Atom systeem 40W onder full-load (filmpje: YouTube)
CPU: 1,6Ghz

Bij de 1:00 minuut kan je zien dat de CPU gekoeld wordt door de kleine headsink, terwijl de chipset een veel grotere headsink nodig heeft met fan. Dus dat wordt hopelijk een EEEPC zonder fan er in, mits de chipset ook passief gekoeld kan worden.

SuperPi score: 1 min 15 seconden

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2008 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-dubbelpost-

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2008 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Metro2002 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 08:40:
Ik heb alle delen inmiddels al doorgelezen en ik zag dat ze oa bij mediamarkt gespot waren dus vandaar dat ik daar even ben wezen kijken. En online shops in NL hebben ze ook zoals norrod.
De importeur heeft ze niet dus als je ze tegen komt dan zijn het partijtjes die bedrijven zelf uit het buitenland hebben gehaald. Kun je zelf ook doen, en goedkoper.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:34:
[...]

De importeur heeft ze niet dus als je ze tegen komt dan zijn het partijtjes die bedrijven zelf uit het buitenland hebben gehaald. Kun je zelf ook doen, en goedkoper.
Het enige verschil is dat je dan een paar weken geduld moet hebben. Ik ben gewoon in de auto gestapt, naar Eindhoven gereden (PcGlobe) en heb er één opgehaald. Ze hebben nog steeds voorraad, al slinkt het hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:00:
Nieuws: Intel Atom systeem 40W onder full-load (filmpje: YouTube)
CPU: 1,6Ghz

Bij de 1:00 minuut kan je zien dat de CPU gekoeld wordt door de kleine headsink, terwijl de chipset een veel grotere headsink nodig heeft met fan. Dus dat wordt hopelijk een EEEPC zonder fan er in, mits de chipset ook passief gekoeld kan worden.

SuperPi score: 1 min 15 seconden
Idd, maar we weten niet of deze Atom in de EEE komen. En ik denk, dat als Asus een beetje moeite doet om het Thermal Design goed te krijgen, dat we zo een passieve Atom EEE krijgen :)
Want ik heb een ontlede EEE 900 gezien, het is weer net zo brak als de 701, als je kijkt naar heatsinks en heatpipes.

PS. klein detail, in het filmpje hebben ze twee keer SuperPi draaien, dus lekker hyperthreaded :)
Als je ziet dat ze nu 2x 1:15 min halen op 1 core, vind ik de prestaties best aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Zo, hebbes!

En dankzij mijn kersverse kennis met linux maar meteen de titlebars van de standaard Asus themes kleiner gemaakt. Ik vond vensters met een dikke titlebar, terwijl je maar zo weinig ruimte hebt, best lomp. Daarom maar de plaatjes allemaal gehalveerd, wat achteraf misschien iets te klein is.
Nu maar eens kijken of ik kopete ipv pidgin kan installeren en een goeie IRC client. Maar damn wat is dit leuk. Mijn oude laptop was kapot en dit ding is sneller dan wat ik had. Een stuk kleiner wel.

Iemand nog meer nuttige snelle aanpassingen op de standaard theme?

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-09 21:25

Nessuno

io sono nessuno

Computerpirates te weesp heeft de 4g op voorraad.
(kon geen pm button vinden om metro op de hoogte te brengen)dus sorry voor de ongewenste spam
Wel is hij iets aan de prijs (met 2gb geheugen 445,00).
Ja het kan goed koper ik weet het maar ik wou hem gewoon eerst zien voor ik hem kocht en het geheugen werd er ook netjes ingezet enz.
Die paar tientjes maken voor mij niet uit ook ivm de 2jaar garantie die je daar krijgt.
Ik ben dus nu ook in het bezit van een 4g >.< eindelijk (gelijk gehaald)
Bij thuiskomst gelijk een full versie van xp geinstalleerd :( ging helaas niet zonder problemen
maar ach je bent tweaker of je bent het niet :D
(toch beter om hem te strippen met nlite hou je stuk meer ruimte over )
Heb nu alle gangbare dingen geinstalleerd
heb nog 1.37gb vrij na windows + sp2 en ie7, alle updates,
verder winamp een codepack en een versie van power dvd alle drivers en dingetjes

pro's:
scherpe cam (stond er echt van te kijken)
heb niets aan te merken op het tobo behalve dat het even wennen is je raakt nog al vaak de s ipv de a
pci-e slot wat vrij is (wie weet wat de toekomst brengt) hsdpa ?
sleef dr bij 8)7
stilte van het apparaat in het algemeen
geluid viel ook reuze mee
con's:
de linux distro vond ik vrij beknopt
en de 1e keer dat hij boote deed de muis het niet. (out of the box)
vind dat ie vrij warm word
de resolutie van het scherm (ik weet van de hack enz) maar toch
en de 630mhz terweil er een 900mhz in zit (zou mooi zijn als je dat zelf kon bepalen)

Verder zijn mijn eerste ervaringen super en ben ik er echt blij mee!
Sta er van te kijken hoe soepel xp boot en draaid op 630mhz.
Dvds van externe drive gaat goed.
Streamen van mp4's (eigenlijk voor mn ipod) gaat ook super.

Al met al een zeer tevreden 3epc gebruiker.

[ Voor 15% gewijzigd door Nessuno op 18-04-2008 22:42 ]

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Ik heb inmiddels ook een winkel gevonden waar ze ze hebben (com4), heb er gister 2 besteld en ga ze vandaag ophalen.

Als ik ze heb zal ik er uiteraard ook even een klein verslagje van typen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
hier een post op engadget waar wat (nieuwe?) benchmarks van een Atom worden uitgezet tegen VIA's nieuwe Isaiah CPU.
qua prestatie schijnt de VIA iets sneller te zijn, voor zover dat op te maken valt uit één benchmark.

http://www.engadget.com/2...aiah-besting-intels-atom/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:19

Q-bone

Dusss...

Was gisteren bij Norrod in Leeuwarden, en daar was die in de "aanbieding" voor €349. En volgens mij ook direct leverbaar...

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind ook dat asus eigenlijk van ze'n princiepes af gaat.
toen ik voor het eerst las dat er een eee pc zou komen stond er voor 250 dollar, zo'n 200 euro.
maar nu is ie in de AANBIEDING voor 350! en dan komt er ook nog eens de ee 900 die 400 gaat kosten!
dan heb je nog wel een redelijk goedkope laptop( alhoewel je voor 400 iets veel beters kan krijgen)
maar dan is het toch een beperkte laptop met 900 mhz, 15 gig flash geheugen, enzovoort.
Wat is dan nog het voordeel van de eee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 18:55:
ik vind ook dat asus eigenlijk van ze'n princiepes af gaat.
toen ik voor het eerst las dat er een eee pc zou komen stond er voor 250 dollar, zo'n 200 euro.
maar nu is ie in de AANBIEDING voor 350! en dan komt er ook nog eens de ee 900 die 400 gaat kosten!
dan heb je nog wel een redelijk goedkope laptop( alhoewel je voor 400 iets veel beters kan krijgen)
maar dan is het toch een beperkte laptop met 900 mhz, 15 gig flash geheugen, enzovoort.
Dat is dan misschien wel weg...maar msi en medion zullen vast in dit gat gaan springen...

medion is echt wel handig met deze budget dingen :)

net zoals de uiterst complete 12.1 die ze laatst bij de aldi hadden voor €699...iets vergelijkbaars in de pricewatch zat minstens op 800 ofzo...

ik weet het niet meer helemaal maar ik was toen verbaast over de prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 18:55:
Wat dacht je van formaat en gewicht? We zijn niet allemaal nerds die onze schoot alleen goed genoeg vinden voor de snelste C2D laptops met 4GB RAM en ultrasnelle harddisks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch speelt die prijs een essentiele rol. Natuurlijk kost een 10 inch Sony 1.800 euro maar Sony verkoopt er nog geen 50.000 stuks van jaarlijks wereldwijd. Over de EEE PC hebben we het over 5 miljoen per jaar als de productie volop loopt.
Wat is er nu aan de hand met die EEE PC?

Hij is voor $200 aangekondigd en wat kregen we voor $250?
Een 2G Surf zonder webcam met 2GB SSD en 256MB ram (1e serie).
Ik heb er een geimporteerd en was 306 euro kwijt.

Weggedaan vanwege
* te klein scherm, 7 inch is te klein
* te lage resolutie
* echt te weinig opslagruimte (hij zit met OS al vol)
* te slechte performance (renderen van filmpjes)
* waardeloze batterijtijd

Voor 300 euro is dat echt teveel geld. Als ik er 200 euro voor betaald had of liever $249 = 160 euro, ja, dan is het echt een prima ding. Om bijvoorbeeld op het toilet mee te surfen of even op de bank. Gewoon voor de heb,

De 4G gewone versie kost nu zeg maar 300 euro, dat is al beter. Webcam erbij, meer geheugen, meer opslag, betere batterijtijd. Maar toch te duur.

Voor 400 euro krijg je namelijk veel meer value voor money:
9 inch scherm, betere webcam, 16GB meer opslag, 1GB Ram. Kijk, dat is veel beter. Maar je bent dan wel weer mijlien weg van de oorspronkelijke $199. En daar zit nu de crux. Want voor 400 euro koop je een leuke gewone laptop die veel meer kan. En voor velen is 400 euro teveel geld om er iets 'voor de heb' erbij te hebben. Want je krijgt voor 400 euro ook een PS3. Of zelfs een XBOX 360 met een PSP.

Je ziet ook dat er veel meer concurrenten zijn die onder de prijs van Asus gaan zitten met betere specs. En dan hebben we de echte prijsvechter Medion nog niet gezien.

Ik ga een EEE kopen. Een 9 inch. voor 400 euro. Waarom? Ondanks zijn tekortkomingen was de 2G wel een geinig ding. En voor maar een paar euro extra krijg je wel een (bijna) volwaardige laptop.
Alleen die batterijduur, daar moeten ze wel wat aan doen.

<edit> /me Breaking news:
Op 12 mei uit in de USA voor $549. Daar gaan ze heel weinig verkopen voor die prijs :)
http://www.engadget.com/2...-hits-the-us-on-may-12th/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2008 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 20:05:

<edit> * Rubu Breaking news:
Op 12 mei uit in de USA voor $549. Daar gaan ze heel weinig verkopen voor die prijs :)
http://www.engadget.com/2...-hits-the-us-on-may-12th/
hm ik betwijfel het, hij is announced voor 399 euro, omgerekend zo'n 630 dollar, dan is dit toch een stuk beter.
en de 8G gaat voor 500 bij newegg, dus zo veel meer dan de 701 is het niet.

En als jouw voornaamste complaint de batterijduur is, zou ik echt wel wachten op de Atom versie.
De Atoms gebruiken als het goed is ruwweg 3 a 3,5 keer zo weinig als de huidige Celeron M ULV.

[ Voor 16% gewijzigd door Rubu op 19-04-2008 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 03-10 12:14

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

12 mei? :'( Ik vlieg 10 mei uit USA terug naar NL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
majoh schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 20:46:
12 mei? :'( Ik vlieg 10 mei uit USA terug naar NL...
Dat is best zuur :D

Functioneel je vliegtuig missen? O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Tomino op 19-04-2008 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubu schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 20:42:
[...]

hm ik betwijfel het, hij is announced voor 399 euro, omgerekend zo'n 630 dollar, dan is dit toch een stuk beter.
en de 8G gaat voor 500 bij newegg, dus zo veel meer dan de 701 is het niet.

En als jouw voornaamste complaint de batterijduur is, zou ik echt wel wachten op de Atom versie.
De Atoms gebruiken als het goed is ruwweg 3 a 3,5 keer zo weinig als de huidige Celeron M ULV.
Hij kost in Europe 335 euro ex BTW (gemiddeld), dat is $536 euro ex BTW. In Amerika kost die $549 ex BTW. Dat is hetzelfde, want ASUS anticipeert op een lagere dollar. Voor het eerst namelijk dat een laptop in .europe goedkoper is dan in .usa :)

Ik vraag me af wat de batterijduur echt wordt met de Atom. Ik las op engadget dat de huidige 9 inch maar 1,5 uur meegaat. Dat is echt te weinig. mijn 2G Surf deed ook zoiets. Hij moet minstens 3 uur meegaan, dan is het echt de moeite waard. Maar ik ken mezelf, als ik 'em over 2 weken via de UK kan kopen, bestel ik deze versie :)
Voordat de Atom nl. echt leverbaar is praten we over ver in juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 22:08:
[...]

Hij kost in Europe 335 euro ex BTW (gemiddeld), dat is $536 euro ex BTW. In Amerika kost die $549 ex BTW. Dat is hetzelfde, want ASUS anticipeert op een lagere dollar. Voor het eerst namelijk dat een laptop in .europe goedkoper is dan in .usa :)

Ik vraag me af wat de batterijduur echt wordt met de Atom. Ik las op engadget dat de huidige 9 inch maar 1,5 uur meegaat. Dat is echt te weinig. mijn 2G Surf deed ook zoiets. Hij moet minstens 3 uur meegaan, dan is het echt de moeite waard. Maar ik ken mezelf, als ik 'em over 2 weken via de UK kan kopen, bestel ik deze versie :)
Voordat de Atom nl. echt leverbaar is praten we over ver in juli.
Over dat gepraat van de accuduur. Als je er écht zo mee zit en dat is je punt van, ik koop m wel of niet. Bestel je toch zon 1000+ Mha accu van Ebay? Gaatie 5 uur mee! Prima lijkt me toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 20:05:
Toch speelt die prijs een essentiele rol. Natuurlijk kost een 10 inch Sony 1.800 euro maar Sony verkoopt er nog geen 50.000 stuks van jaarlijks wereldwijd. Over de EEE PC hebben we het over 5 miljoen per jaar als de productie volop loopt.
Wat is er nu aan de hand met die EEE PC?

Hij is voor $200 aangekondigd en wat kregen we voor $250?
Een 2G Surf zonder webcam met 2GB SSD en 256MB ram (1e serie).
Ik heb er een geimporteerd en was 306 euro kwijt.
Weggedaan vanwege
* te klein scherm, 7 inch is te klein
(was bekend dat het erg klein zou zijn maar heb er zelf totaal geen problemen mee)
* te lage resolutie (is een hack voor)
* echt te weinig opslagruimte (hij zit met OS al vol) 16gb hcsd dr in en probleem lijkt met opgelost
* te slechte performance (renderen van filmpjes) (hallo er zit een celeron in wat verwacht je ?
* waardeloze batterijtijd hier totaal geen problemen gaat makelijk 3.5 uur mee (4g non surf)

Voor 300 euro is dat echt teveel geld. Als ik er 200 euro voor betaald had of liever $249 = <-- ex btw 160 euro, ja, dan is het echt een prima ding. Om bijvoorbeeld op het toilet mee te surfen of even op de bank. <-- daar is ie ook voor bedoeld .

Ik denk dat je over het algemeen gewoon er te veel van verwachte.
Ik had de instap van serven en beetje filmpjes kijken,enz enz.
En dan valt het echt 1000% mee wat je krijgt.
Als ik wil renderen oid dan neem ik of een full size laptop of een knap systeem.
Want zo ie zo in een laptop is de hdd meestal de bottle neck voor het renderen laat staan de proc het geheugen en de totale snelheid van het apparaat.
Laptops (op de preformace monsters) na zijn gewoon niet bedoeld voor dat soort zaken
dus ik denk dat je verwachtingen gewoon te hoog waren
mijn 0,2€

dus ik zou zeggen voor de mensen die willen surfen / youtuben / en meer van dat soort zaken
is het een super apparaat ! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Nessuno op 19-04-2008 22:37 ]

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prodigy schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 22:36:
[...]

Weggedaan vanwege
* te slechte performance (renderen van filmpjes) (hallo er zit een celeron in wat verwacht je ?
* waardeloze batterijtijd hier totaal geen problemen gaat makelijk 3.5 uur mee (4g non surf)

Als ik wil renderen oid dan neem ik of een full size laptop of een knap systeem.
My fault: Ik bedoel met renderen het "laden" van "rendered" filmpjes. De 2G surf was niet in staat om vloeiend de filmpjes op geenstijl/dumpert.nl af te spelen †ijdens het laden. Eerst moest het filmpje helemaal geladen zijn voordat ie 'em smooth kon afspelen. Lag dus specifiek aan de 2G met zijn lage L2 cache. Voor 306 euro die ik betaalde was die echt overpriced. En die batterij was ook de 3cell.
Ik kan me voorstellen dat de mensen die nu 300 euro betalen voor een 4G een veel betere deal hebben want die hebben meer L2 cache en betere battery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

prodigy schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 22:36:
[...]

dus ik zou zeggen voor de mensen die willen surfen / youtuben / en meer van dat soort zaken
is het een super apparaat ! _/-\o_
noh, ben ik het niet helemaal mee eens. het ding heeft echt wel meer in zijn mars. Ik heb hem zelf gekocht omdat ik een laptop nodig heb voor in de trein en op school en weet ik veel wat. maar dan het liefst zonder een laptop mee te nemen. Ik vind laptops stiekem echt ondingen. Je betaalt 80% meer dan voor een gewone computer en je krijgt iets waar je niet op kan gamen of wat dan ook.
Daarom dat ik een eee pc wel echt de moeite vind. Hij doet de dingen waar ik hem voor wil gebruiken (papers schrijven, statistische en mathematische software op zijn tijd). En hij is gewoon goed licht, waardoor hij niet in de weg zit.
Dus ik blijf erbij, het is een goed apparaat. Zolang je weet wat je eraan hebt is het een nuttige toevoeging.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Early adapters van de 900 serie worden een beetje besodemieterd door ASUS. Ze krijgen geen 5800 of 5200 batterij maar een 4400 mAh.

http://www.pcpro.co.uk/ne...c-orders-unfulfilled.html

Vanwege de brand in die fabriek worden er nu heel veel 4G modellen ook met de kleine 4 cell battery verkocht. Op het EEEuser forum lopen diverse topics

http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=24975

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 22:49:
[...]

My fault: Ik bedoel met renderen het "laden" van "rendered" filmpjes. De 2G surf was niet in staat om vloeiend de filmpjes op geenstijl/dumpert.nl af te spelen †ijdens het laden. Eerst moest het filmpje helemaal geladen zijn voordat ie 'em smooth kon afspelen. Lag dus specifiek aan de 2G met zijn lage L2 cache. Voor 306 euro die ik betaalde was die echt overpriced. En die batterij was ook de 3cell.
Ik kan me voorstellen dat de mensen die nu 300 euro betalen voor een 4G een veel betere deal hebben want die hebben meer L2 cache en betere battery.
Ah ok toch zou het volgens mij niet echt een probleem mogen zijn bedoel de wifi enz incombo met linux zou dat toch wel moeten kunnen d8 ik zo
En idd 3cell accu is bout !
maar goed daar hebben we ebay voor O-)
marrk schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 23:28:
[...]

noh, ben ik het niet helemaal mee eens. het ding heeft echt wel meer in zijn mars. Ik heb hem zelf gekocht omdat ik een laptop nodig heb voor in de trein en op school en weet ik veel wat. maar dan het liefst zonder een laptop mee te nemen. Ik vind laptops stiekem echt ondingen. Je betaalt 80% meer dan voor een gewone computer en je krijgt iets waar je niet op kan gamen of wat dan ook.
Daarom dat ik een eee pc wel echt de moeite vind. Hij doet de dingen waar ik hem voor wil gebruiken (papers schrijven, statistische en mathematische software op zijn tijd). En hij is gewoon goed licht, waardoor hij niet in de weg zit.
Dus ik blijf erbij, het is een goed apparaat. Zolang je weet wat je eraan hebt is het een nuttige toevoeging.
Zo als ik zei en meer van dat soort dingen (daar onder valt dus ook office / school werk enz)

Het eenige wat er niet echt mee kan is de huidige games spelen renderwerk als in div-x enz bakken en meer van die echt zware dingen
Je kan er prima tv mee kijken (wintv usb hvr900 doet het als een zonnetje ) al gaat het zappen erg traag en eet het wel 100% cpu load maar voor als nog trekt ie dat prima _/-\o_

Zo als ik al eerder zei ik ben er super tevreden over mijn 4g heeft overigens wel een vrij pci-e slot
meer mensen die dit hebben ? (of heeft elke 4g dit?)

[ Voor 24% gewijzigd door Nessuno op 20-04-2008 09:20 ]

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Nou ik ben inmiddels ook in het bezit van een EEE PC en wel de 4G surf dus zonder webcam en zonder uitbreidbaar geheugen.

Het apparaat zelf is onwijs klein en draagbaar. accuduur is een goede 2,5 uur , nadert de 3 uur bij redelijk intensief gebruik (installatie van besturingssysteem ed) dus dat zit wel goed.

Alhoewel ik linuxfan ben vond ik de meegeleverde Xandros maar waardeloos. Software toevoegen kan alleen maar via de CLI en standaard waren er een hoop plugins niet geinstalleerd voor bv internetradio.

Helaas bleek het installeren van een andere linuxversie niet zo makkelijk. Geen enkele linuxdistro pakte de wifi kaart out-of-the-box en een aantal distributies wilden niet eens opstarten en sloten af met een kernel panic.

Ook het installeren van windows bleek niet heel makkelijk. Windows2000 heeft bv een geslipstreamde SP4 cd nodig en ook windowsXP installeert niet als je geen SP2 cd hebt.

heb er momenteel wel XP op staan maar ik weet niet of ik dat er op laat staan, voorlopig werkt dat nog wel het beste.

De schermresolutie is helaas écht te klein. 800x600 was stukken beter geweest en zou ook met een groot aantal games beter hebben gewerkt. 800x480 is nét even te klein.

Het toetsenbord vergt enige gewenning maar getuige deze post, je kan er toch redelijk vlot op typen.

Speakers zijn prima in orde en ook de solid state schijf is lekker snel (XP start echt razendsnel op!) maar helaas wat klein, ik haal er binnenkort dus nog een SD kaartje bij. heb na installatie van windows XP SP2 , firefox, open office, een paar MP3's , acdsee, pontifex ( >:) ) en winrar nog 1,4GB over.

de 9 inch versie zou eigelijk denk ik het meest ideale zijn , vooral omdat het scherm net even wat groter is en je een standaard resolutie kan draaien. maar al met al ben ik er zeer over te spreken!
Pagina: 1 ... 7 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)

Wil je wat weten over levertijden? Dat is allemaal (al dan niet in de vorige delen van deze topicreeks) lang en breed besproken. Gebruik dus even de quicksearch die rechtsboven het topic staat :o.

Diegene die willen chitchatten over de EEE PC: er loopt een irc kanaal op irc.tweakers.net genaamd #eeepc.