[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 25 Laatste
Acties:
  • 294.416 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borromini schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:42:
[...]

Ruil ik zo in voor m'n Vaio TZ :+.
Hoezo voor je TZ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het was een gigantische typo... Al een consumer CPU met een halve gig on-die cache gezien?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woutrrr
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:44
Dirickteur schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:11:
Is die recover-dvd dezelfde als de "Support DVD Rev. 1.3"??
Bij mij werkte het met die Support DVD 1.3. Het enige wat ik nog kan zeggen is dat het wel langer duurt dan de recover optie van de eee zelf. Dit is natuurlijk niet gek omdat, hij de hele unionfs terug moet kopieëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borromini schreef op maandag 07 april 2008 @ 22:33:
Het was een gigantische typo... Al een consumer CPU met een halve gig on-die cache gezien?
haha nee, en ik begrijp het eigenlijk niet..
Wat is de betekenis van die halve gig cache? Ten opzichte van normale "caches":P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De zwaarste Intel heeft op dit moment iets van een 12 MB on-die L3 cache. Als je het nu over 512 hebt, dan is dat KB, geen MB.

Wikipedia: CPU cache

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-10 19:06

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
De Zwaarste IBM power5 heeft 36mb cache :)

Maar dit is totaal offtopic :P

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:39

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Hier nog wat info over de nieuwe modellen:

http://www.engadget.com/2...arly-without-intels-atom/

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2008/04/asus-eee-hands-9-top-atom-not-inside.jpg

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
OK, ik lees hier:
As such, they'll have to forgo Intel's new Atom processor (shipping in June) and slap in an older-generation dual-core ULV instead.
Dual core ULV in de EEE 900 :? :? :?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
In Ander Nieuws

Review van de 4G-X

Dus de 4G met Winxp. Conclusie, standaard goede bouw zoals de 4G zelf, wel te weinig ruimte nu WinXP erop staat, voor de rest een goede laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is al eerder langsgekomen maar ik post het toch nog even....

Nieuwe concurrent eeepc
Er is een nieuwe concurrent voor de eeepc, en wel van eigen Nederlandse bodem. Althans, de Jisus wordt in Nederland geassembleerd. Op de eerste foto's lijkt het een mooi apparaatje met een best tof design, maar de grote vraag blijft of ie kan tippen aan de eeepc.

Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/8471/jisuscolorshk5.jpg

Specificaties
Monitor: 8.9� LCD screen (800×480 pixels), LED backlight, VGA port
Processor: 1 GHz, 64-Bit Loongson 2F
Graphics: SM712
Memory: 512 MB DDR2-667
RAM: 4GB Nand flash
Wi-Fi: 802.11b/g wireless LAN
USB port: 2 x USB 2.0
Network: Realtek 8139 10/100Mbps Ethernet controller
1 x 10/100Mbps RJ45 port
Audio: 1 x microphone port 
1 x two channel earphone port
Build in stereo speakers
4.5 Hours of wireless productivity
Operating system: Ubuntu, others possible
Assembled in Country of Origin: The Netherlands and/or Imported
Origin of Components:The Netherlands and/or Imported
This product will be in stock on Sunday 25 May, 2008.

[ Voor 138% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2008 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 13:12

4play

-Nintendo- fan

Dat over die Jisus was al eerder langs gekomen...

Maar het lijkt me wel een leuk ding maar voor 300 euro niet dan moet hij 200 of het liefste minder zijn. Ook omdat je er geen Windows op kan draaien

dat over die dualcore in een E3PC...

als er een dualcore inkomt dan gaat hij toch veel sneller worden dan via een atom???

[ Voor 24% gewijzigd door 4play op 08-04-2008 18:54 ]

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4play schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 18:52:
Maar het lijkt me wel een leuk ding maar voor 300 euro niet dan moet hij 200 of het liefste minder zijn. Ook omdat je er geen Windows op kan draaien.
Dat je er geen windows op kan draaien is volgens mij onzin. Ik heb dat nergens onderbouwd gezien. Waarom zou je er zelf geen windows op kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-10 12:55
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 18:56:
[...]

Dat je er geen windows op kan draaien is volgens mij onzin. Ik heb dat nergens onderbouwd gezien. Waarom zou je er zelf geen windows op kunnen zetten?
Omdat de processor geen x86 ondersteund. Je zou wel zelf een linux distributie kunnen compilen voor deze CPU volgens mij.

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

legofanaten schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:06:
[...]

Omdat de processor geen x86 ondersteund. Je zou wel zelf een linux distributie kunnen compilen voor deze CPU volgens mij.
Kijk dat vind ik nou een nuttige opmerking waar ik wat aan heb.
Bedankt voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-10 12:55
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:11:
[...]

Kijk dat vind ik nou een nuttige opmerking waar ik wat aan heb.
Bedankt voor de uitleg.
Ik heb nog even wat verder gezocht en kwam op dit hier.
Er staat o.a. dat het mogelijk is om Windows CE te draaien op deze CPU.

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Gisteren Ubuntu 7.10 op mijn EEE gezet. (Hier een wiki). Echt een aanrader. De batterijstatus schommelt nogal. Van 50% 1 uur tot 50 % 1,5 uur.

[ Voor 12% gewijzigd door Rensz op 10-04-2008 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:06
Rensz schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:05:
Gisteren Ubuntu 7.10 op mijn EEE gezet.
En draait dat een beetje snel (incl compiz)? als ik eee koop zou ik dat os er ook graag op hebben. ik heb ook gelezen dat veel mensen xubuntu erop zetten (voor snelheidswinst), daar is ook een speciale eee-versie van.

ik heb hier thuis een (oude) pc draaien met xubuntu en mijn ervaring is dat ubuntu toch fijner werkt (mits je hardware snel genoeg is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensz
Hij is lekker snel. Ik had hiervoor Win XP en daarvoor Xandros erop maar hij doet er zeker niet voor onder. Het verdwijnen van vensters verloopt heerlijk soepel,mooie overgangen. Ik zal binnenkort Xubuntu ook proberen. Xubuntu ziet er wel een stuk minder uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Rensz op 09-04-2008 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:08:
[...]

Daar heb je weer die Dual core ULV :X
Lijkt me geen bezwaar, die zal wel beter presteren dan die atom neem ik aan. Want die atom was toch niet dual-core? :X En incombinatie met de accu die paar paginas eerder staat prima te doen dacht ik zo.

In elk geval wel goed voor mijn voornemen om er eens een spelletje football manager 2008 op te kunnen spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 11:42
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:02:
[...]

Lijkt me geen bezwaar, die zal wel beter presteren dan die atom neem ik aan. Want die atom was toch niet dual-core? :X En incombinatie met de accu die paar paginas eerder staat prima te doen dacht ik zo.

In elk geval wel goed voor mijn voornemen om er eens een spelletje football manager 2008 op te kunnen spelen ;)
ligt er helemaal aan welke ze er in gaan stoppen, als het goed is komt er wel een dual core diamondville uit, maar we zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was even aan het overwegen om een HP te kopen maar zie er toch vanaf. Te slechte specs (processor is trager dan de 4G) en een paar lelijke design missers (muisknoppen op het tobo, speakers en grote HP logo op de buitenkant. Ik ga weer voor de 900 :)

jelly in "[Aankondiging] HP's UMPC 2133"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

Biggg schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:36:
En draait dat een beetje snel (incl compiz)? als ik eee koop zou ik dat os er ook graag op hebben. ik heb ook gelezen dat veel mensen xubuntu erop zetten (voor snelheidswinst), daar is ook een speciale eee-versie van.

ik heb hier thuis een (oude) pc draaien met xubuntu en mijn ervaring is dat ubuntu toch fijner werkt (mits je hardware snel genoeg is).
Ik draai xubuntu 8.04 op m'n EEE, en dat werkt redelijk snel. Het is alleen jammer dat firefox zo ontiegelijk traag is, maar dat heb ik ook op m'n desktop. Maar sinds ik het aantal open tabs tijdens de start tot 20 heb gereduceerd loop ook firefox best soepel :)

Ik heb GNOME niet geprobeerd, maar kde4 doet't wel prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

Kul schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:38:
[...]

Ik draai xubuntu 8.04 op m'n EEE, en dat werkt redelijk snel. Het is alleen jammer dat firefox zo ontiegelijk traag is, maar dat heb ik ook op m'n desktop. Maar sinds ik het aantal open tabs tijdens de start tot 20 heb gereduceerd loop ook firefox best soepel :)

Je zou ook about:blank als start pagina kunnen doen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kul schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:38:
[...]

Je zou ook Opera Browser er op kunnen zetten.
Het is freeware en blijkt soepel en snel te werken...

http://www.opera.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:46
Nu met komst van de nieuwe 9" Eee ben ik van plan om hem ook te gaan halen :)
ga van de zomer door europa treinen en dan is zon mini laptop erg handig. Niet afhankelijk van een internetcafe en de foto's e.d zijn er ook makkelijk op te zetten.

Is er een mogelijkheid om ook in het buiteland te internetten? en dan niet via wifi maar met mobiele telefoon oid? Of wordt dat heeel prijzig? :)

Tis btw erg stil hier in dit topic?

btw, het is dus zeker dat er een ATOM in komt, maar is er ook enige indicatie wanneer deze in de 9" versies verwerkt gaan worden? Nog voor de zomer/ juli?

[ Voor 15% gewijzigd door Tomino op 10-04-2008 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het buitenland internetten op je laptop is mogelijk... zelf 2 weken gedaan in Frankrijk platteland en werkte nog redelijk ook via mn mobiel, ik had een 10 euro abbo van T-mobile, maar in het buitenland kost het veel meer. Rekening van die 2 weken was 80 euro voor 10MB :X. Het is raadzaam in ieder geval plaatjes uit te zetten. :P

Over die Atom, de mini-laptop die Dell heeft aangekondigt voor juni zou volgens Tweakers waarschijnlijk met een Atom worden uitgerust dus een EEEPC in juli heeft hopelijk/waarschijnlijk ook wel een Atom aanboord.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2008 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 13:12

4play

-Nintendo- fan

Tomino schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:58:
Tis btw erg stil hier in dit topic?
Er is ook weinig nieuws te melden.

Ik ben wel benieuwd welke dualcore ULVprocessor in de 9" komt bij release. Waarom doet Asus altijd zo moeilijk over de specs bij zijn EEEPC's

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
4play schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 08:48:
Ik ben wel benieuwd welke dualcore ULVprocessor in de 9" komt bij release. Waarom doet Asus altijd zo moeilijk over de specs bij zijn EEEPC's
Ik zie het niet gebeuren hoor, dualcore ULV cpu's. Die zijn écht veel duurder dan Atoms of CeleronMs.

Hier is trouwens een leuk artikel over het overclocken van een EEE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
XanderDrake schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:26:
[...]

Ik zie het niet gebeuren hoor, dualcore ULV cpu's. Die zijn écht veel duurder dan Atoms of CeleronMs.

Hier is trouwens een leuk artikel over het overclocken van een EEE
Geweldig hoe jij weer altijd aan die interessante linkjes komt.

Overigens, als ik mijn 9" ga halen komt er zeker weten een 1000Mha accu in die je laatst gepost had. Ik ga nl reizen met de trein vn de zomer en dan hebben we niet altijd de mogelijkheid van stroom. Echte aanrader dus! Ik zal uiteraard posten oftie bevalt ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
4play schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 08:48:
[...]
Ik zag laatst foto's van een opengewerkte (link staat ook hier in het topic, was van Engadget), en het bleek precies dezelfde processor als van de huidige EEE. Alleen het is nog niet zeker of hij ook op 630Mhz geklokt wordt of op 900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomino schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:58:
Is er een mogelijkheid om ook in het buiteland te internetten? en dan niet via wifi maar met mobiele telefoon oid? Of wordt dat heeel prijzig? :)
Mocht je toch willen WiFi'en in het buitenland (of in NL) Google dan eens naar FON. Als je je alleen inschrijft kan je per dag een kwartier gratis 't internet op of voor 3 euro een dagkaart nemen. Als je besluit om zelf je bandbreedte te delen kan je over de ganse wereld GRATIS internetten bij andere FON'ners. Dat zijn er inmiddels ruim 600.000, dus de dekking zit meestal wel goed...

Ik weet het, het lijkt ontzettend off-topic, maar ik vind dit de ultieme manier om onderweg met mijn EeePC te internetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:54:
[...]

Mocht je toch willen WiFi'en in het buitenland (of in NL) Google dan eens naar FON. Als je je alleen inschrijft kan je per dag een kwartier gratis 't internet op of voor 3 euro een dagkaart nemen. Als je besluit om zelf je bandbreedte te delen kan je over de ganse wereld GRATIS internetten bij andere FON'ners. Dat zijn er inmiddels ruim 600.000, dus de dekking zit meestal wel goed...

Ik weet het, het lijkt ontzettend off-topic, maar ik vind dit de ultieme manier om onderweg met mijn EeePC te internetten. :)
Grappig, ik heb een FON kastje thuis liggen, echt nooit aangesloten omdat ik nog geen laptop had!

Zou je je DM even aan wilen zetten, dan kunen we de rest even via DM overleggen want dit is wel erg interessant! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 12:14

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Nice, komplett heeft ineens 3 8G versies beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn er inmiddels ruim 600.000, dus de dekking zit meestal wel goed...
Wereldwijd 600.000 FON accesspoints, en dan noem je dekking goed 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

majoh schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:50:
Nice, komplett heeft ineens 3 8G versies beschikbaar...
Bestel maar! Dan stellen ze het zo vaak uit dat hij ondertussen bij Bcc in de winkel ligt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:00:
[...]

Laatste keer dat ik hierover offtopic ga. Kijk maar eens in de grote steden, genoeg acces points zat! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:00:
[...]

Ja, dat noem ik goed. Zelfs in Volendam zit een accesspoint. Ik heb maar een paar accesspoints per stad/dorp nodig. En vergeet niet dat het je geen cent kost... Maar het staat natuurlijk iedereen vrij om zijn GSM provider te blijven spekken hoor, heb ik ook jaren gedaan. ;)

Wilde hier toch nog even een laatste reactie op geven maar ik ga nu maar eens zoeken of hier al een topic over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-10 17:49
Dell komt in juni ook met een ASUS EEEE 900 concurrent.
Wall street journal

Goed nieuws wat mij betreft. Ik ben al een dell-liefhebber (en het spelen met de kortingsbonnen). Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een vervanger voor mijn 4 jaar oude 15" laptop. Daarbij is ook de Dell XPS M1330 in mijn gedachten geweest. Inmiddels had ik besloten voor een 15" XPS M1530 te gaan voor thuis, en dan later dit jaar een EEE 900 voor onderweg. Twee laptops ipv een compromis. Wie weet wordt die laatste ook een Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-10 13:36
Vraagje: Is het ook mogelijk om de EEE te gebruiken zonder de batterij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-10 13:18
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:35:
[...]
Bestel maar! Dan stellen ze het zo vaak uit dat hij ondertussen bij Bcc in de winkel ligt. :(
Er staat op hun website dat hij op voorraad is, heb bij Komplett nog nooit leverings problemen gehad met iets dat ze aangaven op voorraad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-10 13:18
wazzup105 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 10:52:
Vraagje: Is het ook mogelijk om de EEE te gebruiken zonder de batterij ?
Als je hem verder wel met de gewone adapter van stroom voorziet dan kan dat inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Waarom niet? Nog nooit een recente laptop gezien die niet uitsluitend op netstroom kon werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:50

Caveman

whahoehaha

Heb er net XP opgezet, het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar dat xandros heeft het toch niet. Het lijkt wel of al dat console gepriegel verplicht is bij linux, maar dat terzijde. ;)
Ik heb er XP opgezet omdat ik toch wat proggies en functies mis, zoals mijn pda syncen oa.
Ik heb de install guide uit de handleiding gevolg en die werkt uitstekend moet ik zeggen, alleen het installeren van de drivers vanaf de support DVD duurt wat lang ( ~45 min) maar het gaat wel goed en unattended. Na wat tweak werk heb ik 22 processen draaien en alle functionaliteiten nog intact, ben nog aan het rommelen om onder de 20 uit te komen ... :) XP loopt verbazend goed, ik heb heel wat meer ruimte over dan met Xandros. XP na install en tweakwerk 1,9 GB en Xandros out of the box 500 MB :( . Zelf een programmatje wat ik gebruik voor sterrekunde (stellarium, gebruikt best wat resources en zet de grafisch kaart goed aan het werk) draait beter onder windows dan onder xandros: XP 13 fps en Xandros 8 fps. Het opstarten is na het tweakwerk ook niet slecht, ik zit ongeveer op 37 sec bij XP, de bootup bij Xandros werd gezegd dat ie ongeveer op 20 sec lag, maar daar ben ik nooit opgekomen, een paar keer geklokt en ik zat ongeveer op 25 sec (bij een full desktop dan wel).
Ik ga nu eens het een en ander uittesten met nlite, wat er allemaal gestript kan worden en toch nog alle functionaliteiten te hebben, misschien gelijk maar de drivers erin slipstreamen. Al met al ben ik heel tevreden met XP op mijn eeetje. Misschien maakt ik wel nederlandse guide voor een xp install, want die ben ik nog niet tegengekomen.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons in het huis is onlangs ingebroken. Nou wil ik mijn huis beveiligen met o.a. een IP camera (Axis 207W) zodat ik op afstand via internet huis kan bezichtigen.

Mijn vraag is of de EEE krachtig genoeg is om de video beelden fatsoenlijk te ontvangen. Moet ik dan ik dan linux vervangen voor windows xp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 13:24:
Bij ons in het huis is onlangs ingebroken. Nou wil ik mijn huis beveiligen met o.a. een IP camera (Axis 207W) zodat ik op afstand via internet huis kan bezichtigen.

Mijn vraag is of de EEE krachtig genoeg is om de video beelden fatsoenlijk te ontvangen. Moet ik dan ik dan linux vervangen voor windows xp?
Er zit een webcam op dus daar moet hij krachtig genoeg voor zijn. Maar wil je hem gebruiken om te recorden? De opslag is niet heel groot en bovendien is de kans dat ze hem meenemen bij een inbraak vrij groot.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 13:25:
[...]

Er zit een webcam op dus daar moet hij krachtig genoeg voor zijn. Maar wil je hem gebruiken om te recorden? De opslag is niet heel groot en bovendien is de kans dat ze hem meenemen bij een inbraak vrij groot.
De Axis 207W IP camera wordt thuis aangesloten op de router. De beelden zijn vanaf elk computer via de internet te bezichtigen. De EEE wil ik dan plaatsen op mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Leuke combo, komt allicht in de OP :P :
http://gadgetmodels.i4u.c...s_Eee_PC-Girl_Babe_1.html

Afbeeldingslocatie: http://gadgetmodels.i4u.com/gallery/Asus_Eee_PC-Girl_Babe_/Dorothy-002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caveman schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 12:33:
Ik ga nu eens het een en ander uittesten met nlite, wat er allemaal gestript kan worden en toch nog alle functionaliteiten te hebben, misschien gelijk maar de drivers erin slipstreamen. Al met al ben ik heel tevreden met XP op mijn eeetje. Misschien maakt ik wel nederlandse guide voor een xp install, want die ben ik nog niet tegengekomen.
Als je de I64X installatie guide icm nLite gebruikt, gaat het helemaal lukken met nLite en XP. Uiteindelijk krijg je een prima werkende XP installatie van ongeveer 470 MB. De guide is in het engels, dus als je een nederlandse XP en nLite gebruikt is het soms even zoeken. Achteraf kwam ik erachter dat ik geen printer meer kon installeren. Denk daar dus aan als je die handleiding gebruikt bij het 'tunen' (als je tenminste wil kunnen printen). Ook bij het printen naar b.v. een PDF-file zal je de pinterfunctionaliteit moeten behouden. Bluetooth is er ook uit gesloopt, heb ik er dus weer in gezet.

Vreemd trouwens dat je zo lang bezig bent geweest met de originele drivers. Ik had ze er in een paar minuten op zitten in de volgorde ACPI, wireless, lan, VGA, chipset en audio. Staat trouwens ook goed beschreven in die I64X handleiding. Ik ben begonnen met een vertaling, maar die laat nog wel even op zich wachten vrees ik...

EDIT: vertaling is klaar: hier staat 'ie.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2008 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste Linux drivers & software voor de My Cinema U3100 USB ontvanger voor de Eee PC zijn uitgebracht & getest.

Watch TV on your Eee PC

Dit is 'n USB-stick met DVB-T ontvanger. Ik ga 's kijken of ik die software ook aan 't lopen krijg voor mijn Terratec DVB-T stick...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je misschien uitleggen hoe dit in zijn werk gaat?
Je doet de stick erin en hebt meteen TV? of moet je nog ergens een abonnement nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 18:59:
Kan je misschien uitleggen hoe dit in zijn werk gaat?
Je doet de stick erin en hebt meteen TV? of moet je nog ergens een abonnement nemen?
De openbare omroep is gratis te ontvangen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Oeeeh, dit artikel is leuk
http://www.linux.com/feature/131070

Ze bespreken hiero Puppeee linux, de Puppy linux variant speciaal voor de EEE. Ik moet zeggen: damn dat ziet er goed uit!
Voordelen: mooi uiterlijk, super licht kwa grootte en rekenkracht-benodigdheden en makkelijk gebruik. Tevens zitten alle hardware drivers in het pakket, dus geen gekloot achteraf. Dat vind ik een belangrijk voordeel, want dáár zit een van de grootste problemen van linux: driver support.
Ik vind em wel erg aantrekkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 15:27:
[...]

Als je de I64X installatie guide icm nLite gebruikt, gaat het helemaal lukken met nLite en XP. Uiteindelijk krijg je een prima werkende XP installatie van ongeveer 470 MB. De guide is in het engels, dus als je een nederlandse XP en nLite gebruikt is het soms even zoeken. Achteraf kwam ik erachter dat ik geen printer meer kon installeren. Denk daar dus aan als je die handleiding gebruikt bij het 'tunen' (als je tenminste wil kunnen printen). Ook bij het printen naar b.v. een PDF-file zal je de pinterfunctionaliteit moeten behouden. Bluetooth is er ook uit gesloopt, heb ik er dus weer in gezet.

Vreemd trouwens dat je zo lang bezig bent geweest met de originele drivers. Ik had ze er in een paar minuten op zitten in de volgorde ACPI, wireless, lan, VGA, chipset en audio. Staat trouwens ook goed beschreven in die I64X handleiding. Ik ben begonnen met een vertaling, maar die laat nog wel even op zich wachten vrees ik...
Goeie tip _/-\o_
Mja , ik heb uit het menu install all gedaan van de support dvd, misschien was dat niet slim. Ik ben nu nog wel even aan het kijken of ik de drivers kan slipstreamen in een eeeXP versie zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update over de 900: het eerste boxed model is unpacked.

http://jkkmobile.blogspot...s-eee-pc-900-unboxed.html

Afbeeldingslocatie: http://img36.picoodle.com/img/img36/4/4/12/f_eeepc900ubom_b17afe0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img03.picoodle.com/img/img03/4/4/12/f_eeepc900ubom_acc35e3.jpg

Met de lelijke onhandige grote voeding.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2008 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:25
sweeeeeet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Ik weet niet of dat met de techniek kan, maar is er geen mogelijkheid om hem net zo groot als de Eee7" te krijgen? Wat is het grote verschil dat er nu WEL een blok aan zit?

Voeding he :+

[ Voor 8% gewijzigd door Tomino op 13-04-2008 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 20:30:
Met de lelijke onhandige grote voeding.
Hmmm vaag. Ik denk dat de EEE 900 een zwaardere accu heeft. Ik bedoel, waarom durft Asus dan zo veel compactheid op te offeren als er geen voordeel tegenover staat?

Even een vraag daarover, aan de mensen die een 701 hebben:
Hoe lang duurt het opladen van jullie EEEs, van leeg tot vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Laatst online: 12:25
Ik denk dat een zwaardere voeding gewoon betekent dat er sneller opgeladen kan worden. Bovendien is het handig voor internationalisering... draad met stekker kost niks (iedereen heeft die thuis liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Maar zo te zien heeft ie dezelfde accu als de 'oude' eeepc. iig ook 5200mah. De oude adapter zou dus ook moeten volstaan. Tenzij de nieuwe eeepc veel meer stroom verbruikt als ie aanstaat, want dan is de oude adapter misschien niet toereikend om tegelijk op te laden én de laptop van stroom te voorzien.

Ik vind de compacte adapter iig wel handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 23:18:
Ik vind de compacte adapter iig wel handiger.
Met een batterijduur van minder dan 2 uur (2G Surf) is die noodzakelijk om bij je te hebben. Ik snap het niet van Asus. Ze zullen er echt wel een reden voor hebben dat ie groter is, dat is niet de magazijnchef aan wie ze de opdracht hebben gegeven: " bestel jij ff 4 miljoen adaptertjes "....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2008 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Laatst online: 02-10 20:41

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

XanderDrake schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 21:27:
[...]

Hmmm vaag. Ik denk dat de EEE 900 een zwaardere accu heeft. Ik bedoel, waarom durft Asus dan zo veel compactheid op te offeren als er geen voordeel tegenover staat?

Even een vraag daarover, aan de mensen die een 701 hebben:
Hoe lang duurt het opladen van jullie EEEs, van leeg tot vol?
het ligt eraan of of je hem laadt tijdens gebruik of niet. Ik denk dat bij gebruik het een uur of vier tot vijf duurt eer hij vol is, en als hij niet aan staat schat ik het op een uur of twee twee en half.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Laatst online: 04-10 11:16
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 19:02:
[...]

De openbare omroep is gratis te ontvangen ...
Ned 1,2,3 al niet meer als het goed is dus veel zul je er niet aan hebben.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Engelstalige handleiding uit de startpost (om een nLite XP install op je Eee te zetten) vertaald in het Nederlands en de bijbehorende 'plaatjes' dus ook vernederlandst.

Het Worddocument kan je hier downloaden... Wellicht iets voor in de SP?

Aanvullingen, wijzigingen en opmerkingen zijn van harte welkom!

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2008 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 01:26:
Ik heb de Engelstalige handleiding uit de startpost (om een nLite XP install op je Eee te zetten) vertaald in het Nederlands en de bijbehorende 'plaatjes' dus ook vernederlandst.

Het Worddocument kan je hier downloaden...

Goed gedaan ! d:)b

Het enige wat ik mis dat het intergreren van de drivers van eee niet gebeurt in de nlite uitleg, zou toch een heel stuk makkelijker zijn, ik ga me vandaag daar eens over buigen.

[ Voor 14% gewijzigd door Caveman op 13-04-2008 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caveman schreef op zondag 13 april 2008 @ 12:09:
[...]
Het enige wat ik mis dat het intergreren van de drivers van eee niet gebeurt in de nlite uitleg, zou toch een heel stuk makkelijker zijn, ik ga me vandaag daar eens over buigen.
Ik denk dat daar niet voor is gekozen omdat je dan een hoop extra files mee-installeert. Maar maak er gerust schermprintjes van... Stop ik ze als bijlage in de handleiding en kan je dus zelf bepalen wat de voorkeur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan Ned 1,2 & 3 gewoon op m'n stick ontvangen, zonder kaartlezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier behoefte aan?

Afbeeldingslocatie: http://www.janssenbrothers.nl/troep/screen.JPG
Ik was zelf nooit zo'n fan van het blauwe luna thema, maar op de eee kijkt het wel 'rustig'

ik heb 't volgende gedaan:

-startknop kleiner gemaakt
-startbalk kleiner gemaakt
-caption balk kleiner gemaakt
-scrollbars kleiner gemaakt
-gebruikersnaam + plaatje uit startmenu verwijderd

Als iemand wil weten hoe ik 't gedaan heb, moet die het even zeggen, dan knal ik t wel online..

eerst maar eens kijken hoeveel animo er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 16:26:
Iemand hier behoefte aan?

[afbeelding]
Ik was zelf nooit zo'n fan van het blauwe luna thema, maar op de eee kijkt het wel 'rustig'

ik heb 't volgende gedaan:

-startknop kleiner gemaakt
-startbalk kleiner gemaakt
-caption balk kleiner gemaakt
-scrollbars kleiner gemaakt
-gebruikersnaam + plaatje uit startmenu verwijderd

Als iemand wil weten hoe ik 't gedaan heb, moet die het even zeggen, dan knal ik t wel online..

eerst maar eens kijken hoeveel animo er is.
Jazeker! Wat mij betreft, knikker het hier neer en het komt in de SP! Altijd handig toch Xander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het ook mogelijk om de commerciele zenders tegen betaling te krijgen dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Tomino schreef op zondag 13 april 2008 @ 16:30:
Jazeker! Wat mij betreft, knikker het hier neer en het komt in de SP! Altijd handig toch Xander?
Lol, ok dan :)

In Ander Nieuws:
http://www.google.com/tra...-TW%7Czh-CN&hl=en&ie=UTF8

Eerste grote EEE 900 fotoshoot die ik kan vinden!
Niet veel verrassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, wil het ook wel weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok even snel in elkaar gezet:

Benodigdheden:

-Reshack (download hier)
-UXtheme patch (download hier)
-Aangepast thema (download hier)
-het lef om in je register wat dingen aan te passen

Voor we het thema installeren, moeten we twee dingen doen.

Verwijderen van de tekst op de startknop:
gedaan volgens deze handleiding

Maak eerst een backup van je explorer.exe. Open met Reshack.exe het bestand Explorer.exe in je windows directory. navigeer naar String Tables, en dan naar string 37. Klik op 1043. op regel 578 zie je "start" staan. vervang start door een spatie. Laat de aanhalingstekens staan!

klik hierna op Compile Script. Sla het bestand in je windows directory op als eeepc.exe of iets dergelijks. Vergeet niet .exe te typen, dat doet ResHack niet automatisch.

typ start -> run/uitvoeren -> regedit

navigeer naar:
HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows NT/CurrentVersion/Winlogon

dubbelklik op Shell en vervang explorer.exe voor het bestand wat je net hebt opgeslagen (in mijn geval dus eeepc.exe. Let op hoofdletters!

sluit regedit, en meld je af en weer aan, of sluit af en start weer op. Als het goed is heb je geen tekst meer op je startknop.

Verwijderen van gebruikersnaam en -afbeelding in startmenu
gedaan volgens deze handleiding

typ start -> run/uitvoeren -> regedit

navigeer naar:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

Maak een nieuw DWORD bestand met als naam NoUserNameInStartMenu en met waarde 1. Dit verwijdert de naam uit het start menu. Om dit ongedaan te maken verwijder je dit bestand gewoon weer!

om het plaatje te verwijderen verwijder/hernoem je de volgende map:
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\User Account Pictures\Default Pictures
Als je deze map verwijdert, krijg je je plaatjes nooit meer terug! dus als je dat niet wilt, hernoem je de map gewoon.

Meld je af en weer aan, of sluit af en start weer op. Als het goed is heb je geen gebruikersnaam en plaatje meer in je start-menu.

Installeren van thema

Windows heeft een beveiliging voor thema's. Deze beveiliging zorgt ervoor dat Windows niet 'vreemde' thema's kan openen. Dit willen wij echter wel. Open UXTheme Multi-Patcher 5.5.exe. volg de instructies op het scherm.

Na het opstarten is de beveiliging eraf, en kunnen we ons nieuwe thema installeren.

in styleee.rar zit de map "styleee". Plaats deze map in C:\Windows\Resources\Themes.

Klik met de rechtermuisknop op de desktop, kies properties/eigenschappen, kies appearance/vormgeving, en kies onder Windows and buttons/Vensters en knoppen "styleee". Je kan kiezen uit blue, homestead en metallic.

Volgens mij klopt ie zo, ik hoop dat men er wat aan heeft.

EDIT: ik ben niet verantwoordelijk als je eee blabla..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensz
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 01:26:

Het Worddocument kan je hier downloaden... Wellicht iets voor in de SP?

Nette vertalingen _/-\o_
Als je er een html-pagina van kan maken wil ik hem wel hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Laatst online: 11:02
In Windows zou ik de Classic skin nemen, animaties uitzetten en zorgen dat ClearType uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien loopt windows iets beter met het klassieke thema, maar het loopt hier ook prima (wel Nlited) met t luna thema..

Cleartype moet inderdaad uit, het ziet er niet eens beter uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN heeft ook een DVB-T-USB-stick met ingebouwde kaartlezer, zodat je alle zenders kunt bekijken. Circa 80 euro als je een abonnement neemt. (Zal onder Linux wel weer niet werken).
http://www.kpn.com/kpn/sh...d=415697/typeofpage=77285
Als de link niet werkt: zoeken op 'USB Digitenne tuner'.

Het is onder Windows ook mogelijk met een standaard DVB-T-USB-stick, en een externe (phoenix-) kaartlezer, en een emulator (poormanscam), plus natuurlijk een abonnement (incl. smartcard).
Of dit ook onder Linux werkt? Geen idee?

Ik kan Ned 1, 2 en 3 plus de regionale zender ook vrij ontvangen. Leuker is het als je bij de grens woont of naar het buitenland reist: 30 vrij te ontvangen kanalen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2008 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb cleartype AAN. Zal wel persoonlijk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Je merkt het verschil iig wel als je animaties etc uitzet. Het werkt allemaal behoorlijk snappy dan. Cleartype vertraagt vooral wanneer je scrollt bij websites.
Voor de rest zou ik Flash op low-quality zetten, geen Adobe Reader installeren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarôZZa schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:12:
[...] geen Adobe Reader installeren etc.
Nu je het er over hebt: Sumatra PDF is ideaal voor op de Eee. 'Stand-alone' op te starten executable van 1,07 MB. En nog freeware ook. Ben druk bezig allerlei portable apps te testen en er zit een hoop leuk spul tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:15:
[...]

Nu je het er over hebt: Sumatra PDF is ideaal voor op de Eee. 'Stand-alone' op te starten executable van 1,07 MB. En nog freeware ook. Ben druk bezig allerlei portable apps te testen en er zit een hoop leuk spul tussen.
Gebruik zelf (op alle pc's trouwens) Foxit Reader, maare sumatra ziet er idd nog lichter uit.
Ik heb voor de gein eens K-Meleon als brouwser getest, ik denk dat ik het daar maar eens bij houd. Is razend snel en lekker configureerbaar.. Misschien is het wat om bij de topic start wat handige lichtgewicht programma's aan te geven die de gebruikers hierzo verzamelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 22:39
Nou zet die dual core ULV voor de eerste batch EEE-900 maar uit het hoofd:
Video: Eee PC 900 processor is NOT Atom, multi-touch trackpad demonstrated
by Thomas Ricker, posted Apr 15th 2008 at 1:25AM

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2008/04/asus-eee-pc-900-not-atom.jpg

Oh man, the rumors were true. Asus' EeePC 900 -- the 8.9-inch model -- is still plodding along on that same 900MHz Celeron M processor as the original Eee PC 701. Good news: it does run at the full 900MHz without the 630MHz cap of its predecessor (pre-overclocking, that is). Bad News: it's not the Intel Atom proc promised at CeBIT. A potentional bottleneck when loaded with the relatively CPU heavy XP instead of the Linux-based OS. Still, we're hoping this is a limitation in the early-launch, Hong Kong / Taiwan models only, and things will get corrected when Atom launches in June. The video after the break clearly demonstrates the multi-touch trackpad (3:50 in) which Engadget was first to discover in the FCC filing.
Bron: http://www.engadget.com/2...-multi-touch-trackpad-de/

En het bijbehorende filmpje van de multi-touchpad:

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Enige dat ik hoop is dat ze asap verkrijgbaar zijn in nederland, wat niet het geval zal zijn, maar dan tenminste wél @ ebay. Dan is hij voor mij ;)

Als de ATOM echt beter en zuiniger is zet ik mn eeepc wel op MP, is zo weg ! :*)

[ Voor 22% gewijzigd door Tomino op 15-04-2008 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Laatst online: 11:22
Ik wacht liever tot hij bij een 'echte' Nederlandse winkel verkrijgbaar is i.v.m. stekker en garantie. Gelukkig ben ik geduldig aangelegd :)

Voor de methode van Apple vind ik wel iets te zeggen; als het product gepresenteerd wordt ligt het ook direct in de winkels.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
CanonG1 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:35:
Ik wacht liever tot hij bij een 'echte' Nederlandse winkel verkrijgbaar is i.v.m. stekker en garantie. Gelukkig ben ik geduldig aangelegd :)

Voor de methode van Apple vind ik wel iets te zeggen; als het product gepresenteerd wordt ligt het ook direct in de winkels.
Klopt, dat is echt top geregeld. Maarja, met die 9"versie heb je toch een adapter eraan zitten dus je kan er zelf een dikke stekker in steken. Dat is dus het probleem niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Tomino schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:40:
Klopt, dat is echt top geregeld. Maarja, met die 9"versie heb je toch een adapter eraan zitten dus je kan er zelf een dikke stekker in steken. Dat is dus het probleem niet :)
Dat weet ik, maar ik alles juist zo kein mogelijk houden (ik vind die grotere voeding al niet fantastisch) dus een een extra stekker zie ik niet zo zitten.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Multitouchpad is werkelijk enorm nutteloos. Het enige wat ik tot nu toe telkens zie bij multitouch dingen zijn het zoomen en het roteren van dingen.Op de iphone idem dito. Je zou bijna hetzelfde kunnen simuleren door met 1 vinger de mouse button ingedrukt te houden en de andere te bewegen, maar ook dan zal je het vrijwel nooit gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
BarôZZa schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:49:
Multitouchpad is werkelijk enorm nutteloos. Het enige wat ik tot nu toe telkens zie bij multitouch dingen zijn het zoomen en het roteren van dingen.Op de iphone idem dito. Je zou bijna hetzelfde kunnen simuleren door met 1 vinger de mouse button ingedrukt te houden en de andere te bewegen, maar ook dan zal je het vrijwel nooit gebruiken.
Voor inzoomen en uitzoomen gebruik ik het anders erg vaak op de iPhone. Scheelt ook dat er geen andere manier is om dat te doen natuurlijk :)

Ik denk dat het vooral nutteloos is onder Windows en Linux omdat het hele multitouch principe niet goed geintegreerd is in het besturingssysteem. In OS X (op de Macbook Air en Macbook Pro) zie je nu hetzelfde: Multitouch werkt alleen in bepaalde applicaties en doet vaak wat anders afhankelijk van de applicatie waar je in werkt. Dan is het niet erg aantrekkelijk.

Zodra het goed in het OS en de applicaties geintegreerd is (net zoals het muiswieltje al is bijvoorbeeld) dan wordt het een stuk handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CanonG1 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:35:
Ik wacht liever tot hij bij een 'echte' Nederlandse winkel verkrijgbaar is i.v.m. stekker en garantie.
Ik heb een paar dagen geleden in Hong Kong een kleine 220v adapter met gewone, degelijke stekker en er één van 12v voor in de auto besteld, samen incl. verzendkosten 27 euries (44 dollar). Dus als je zo'n nieuwe Eee koopt kan je die dikke adapter voor thuis bewaren. Was een tip hier, besteld bij Brando.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 13:49:
Ik heb een paar dagen geleden in Hong Kong een kleine 220v adapter met gewone, degelijke stekker en er één van 12v voor in de auto besteld, samen incl. verzendkosten 27 euries (44 dollar). Dus als je zo'n nieuwe Eee koopt kan je die dikke adapter voor thuis bewaren. Was een tip hier, besteld bij Brando.
OK, dat klinkt wel interessant (hoewel ik zo ver weg bestellen nog altijd een risico vind). Waar ik meer mee zit is de garantie; ik heb nog geen laptop gehad waarop ik niet de garantie aan heb hoeven spreken (ga maar niet naast me staan in een onweersbui ;)) dus ik wil niet dat ik allerlei moelijke toeren uit hoef te halen om garantie te claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Ik heb nog wat gevonden mbt de chipset van Atom:
The Calistoga notebook chipset for this platform is also known as 945GSE. The graphics in this chipset work at a modest 133MHz, and the chipset supports FSB533 and DDR2 533 or 400MHz memory.
Ouch, 133mhz op de igp... In Intel termen is dat simpelweg: shite. :N
Geen UT99 op de EEE Atom 900? Ik vrees het ergste :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-06 15:53
De officiele specs van de eerste versie van de 900 zijn uit! (pre-Atom)

Mijn eerste reactie: geen Bluetooth en een Celeron 900 @ 900 MHz. Nog ff wachten dus.

http://www.umpcportal.com.../article.php?storyid=1429
  • 900MHz Celeron processor
  • 1GB DDR2 RAM
  • 12GB/20GB SSD
  • 8.9 inch 1024 x600 pixel display
  • 802.11b/g WiFi
  • 1.3MB webcam
  • 4 cell 2.8 hour battery or 6 cell 3.5 hour battery
  • 3 USB 2.0 ports
  • Ethernet
  • Headphone, Microphone jacks
  • 1 VGA output
  • 12V power supply

[ Voor 7% gewijzigd door haling op 15-04-2008 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:37

paQ

http://cgi.ebay.com/New-A...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
de pre-order biedingen gaan al tegen de 600 USD
ex verzendkosten

iets wat ooit 200 was, 300 werd, en nu al verdubbeld

vage 'verkoper' trouwens

[ Voor 42% gewijzigd door paQ op 15-04-2008 16:43 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Ja nogal... Vrij engrish-oid.
100$ verzendkosten... Waar moet ie vandaan komen? Saturnus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-10 17:49
XanderDrake schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:48:
[...]

Ja nogal... Vrij engrish-oid.
100$ verzendkosten... Waar moet ie vandaan komen? Saturnus?
alleen maar feedback als koper en dan nog onbekende items. je bent gestoord als je bij hem iets bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maxtrash schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:08:
[...]

alleen maar feedback als koper en dan nog onbekende items. je bent gestoord als je bij hem iets bestelt.
Inderdaad, klinkt als linke soep :)

PS: 'Leuk' voor de mensen met de originele EeePc en minder voor de mensen die wachten op de nieuwe versie. De nieuwe verschilt namelijk maar bar weinig tov de 701. Iets grotere SDD, 1 GB en groter schermpje. Beetje jammer.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 23:06
bummer :(

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Ligt er maar net aan waar je op zat te wachten ;)

Ik wachtte op een 9" scherm ( iig groter dan 7") en dat is het geworden.
Tis maar hoe je het bekijkt hé :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
haling schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:39:
De officiele specs van de eerste versie van de 900 zijn uit! (pre-Atom)
Mijn eerste reactie: geen Bluetooth en een Celeron 900 @ 900 MHz. Nog ff wachten dus.
Ik zie nergens expliciet genoemd dat er geen blue-tooth in zit. Staat dat ergens beschreven? Ikzelf vind persoonlijk de 900MHz Celeron geen probleem. Zeker niet omdat deze in de 900 ook echt op 900MHz geclocked is. Daarnaast vind ik het geweldig dat de SSD drive's niet 8GB of 12GB worden, maar 12GB of 20GB. Mooie verbetering!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Pagina: 1 ... 6 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)

Wil je wat weten over levertijden? Dat is allemaal (al dan niet in de vorige delen van deze topicreeks) lang en breed besproken. Gebruik dus even de quicksearch die rechtsboven het topic staat :o.

Diegene die willen chitchatten over de EEE PC: er loopt een irc kanaal op irc.tweakers.net genaamd #eeepc.