Dat is nu jammer van de adapter. Nu wordt het een niet zo handzaam apparaat! De 7 inch adapter is juist zo handig. Waar heb je die vandaan?
Dat is toch niet normaal joh.. Zodoende verkoop ik 'm nu, aangezien hij nog 'schaars' isWalkman schreef op maandag 31 maart 2008 @ 16:28:
Ik heb die van mij ook nog steeds niet, heb 'm half februari in de UK besteld.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Op bladzijde 1-6 van onderstaand manual v/d EEE-900 :
https://fjallfoss.fcc.gov...=919351&native_or_pdf=pdf

Zie hier de rest van de manuals van de EEE-900
https://fjallfoss.fcc.gov...fcc_id=%27MSQEPC9GE780%27
John
https://fjallfoss.fcc.gov...=919351&native_or_pdf=pdf

Zie hier de rest van de manuals van de EEE-900
John
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2008 18:30 ]
Uhm ja..
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 12:56:
Hier alle manuals en foto's van de EEE900
Nog een bericht :
http://www.dailytech.com/...Trackpad/article11259.htm
Nieuwe Adapter
[afbeelding]
Bluetooth
[afbeelding]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
zojuist ook maar weer eens windows XP op mijn 3epc gezet. is toch ook wel leuk. Nu heb ik echter de swap fie uitgezet en dan merk ik een duidelijk verschil. Nu wil ik dus ook een geheugen upgrade gaan doen naar 2gb. Is dit zinvol? En wat voor geheugen raden jullie mij aan?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Verwijderd
Ik heb zaterdag 2gb in mij Eee gestopt en moet zeggen dat alles een stuk lekkerder loopt.RaceKabouter schreef op maandag 31 maart 2008 @ 19:42:
zojuist ook maar weer eens windows XP op mijn 3epc gezet. is toch ook wel leuk. Nu heb ik echter de swap fie uitgezet en dan merk ik een duidelijk verschil. Nu wil ik dus ook een geheugen upgrade gaan doen naar 2gb. Is dit zinvol? En wat voor geheugen raden jullie mij aan?
Het merk: Celenade 2GB DDR2 667Mhz DIMM, gekocht voor 25 euro incl verzenden.
Nou, ik heb mijn order bij Komplett geannuleerd; was nl weer verzet. Ik wacht lekker tot ze gewoon normaal leverbaar worden hier in NL (en ook goedkoper als nu bij komplett) en anders wacht ik wel op de nieuwe serie. Het blijft een leuk laptopje.
Edit: jammer dat die adapter van die 900 serie weer zo'n blok om je been wordt. Ik vond die van de 701 serie juist lekker handzaam ala Apple Macbook/Powerbook adapters... Dat is ook het hele leuke van de EEE PC's; dat alles lekker handzaam is (was).
Edit: jammer dat die adapter van die 900 serie weer zo'n blok om je been wordt. Ik vond die van de 701 serie juist lekker handzaam ala Apple Macbook/Powerbook adapters... Dat is ook het hele leuke van de EEE PC's; dat alles lekker handzaam is (was).
[ Voor 33% gewijzigd door BaT op 01-04-2008 09:39 ]
Nog een leuke EEE review, van een van mijn favo sites.
Ze raden em zeker aan, maar alleen als je kan leven met 800px breedte. Als je voor max internet genot gaat, wacht dan even.
Geniale grootte referentie foto
:
Ze raden em zeker aan, maar alleen als je kan leven met 800px breedte. Als je voor max internet genot gaat, wacht dan even.
Geniale grootte referentie foto

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Verwijderd
In de aanzet van dit topic wordt naar mijn mening wat laagdunkend gedaan over de 2g (surf) versie.
Ik heb deze uitvoering in bezit en heb er xp (sp3) op draaien. Draait als een tierelier. Start zeer snel op, vanuit standby enkele seconden. Ik gebruik hem om te browsen en als AB voor mijn HTPC (Teamviewer). Ik heb - vanuit deze gebruikersfuncties- nog geen enkele beperking kunnen ontdekken die me naar een zwaarder exemplaar doet verlangen.
Dit wilde ik even nuanceren omdat de 2G surf heel vriendelijk geprijsd is en daarom heel mooi scoort op prijs/kwaliteit.
Ik heb deze uitvoering in bezit en heb er xp (sp3) op draaien. Draait als een tierelier. Start zeer snel op, vanuit standby enkele seconden. Ik gebruik hem om te browsen en als AB voor mijn HTPC (Teamviewer). Ik heb - vanuit deze gebruikersfuncties- nog geen enkele beperking kunnen ontdekken die me naar een zwaarder exemplaar doet verlangen.
Dit wilde ik even nuanceren omdat de 2G surf heel vriendelijk geprijsd is en daarom heel mooi scoort op prijs/kwaliteit.
Het grootste probleem van de surf is in mijn ogen het geheugen dat op het moederbord vastgesoldeerd is en daarom niet uit te breiden is. En een 2GB harddisk is wel HEEL erg mager. Installeer windows en je hebt echt niks over.Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:13:
Misschien is dat nu toereikend, maar stel dat je net even wat meer met je EEE wil gaan doen, dan zit je meteen aan het kunnen van het beestje en heb je 0,0 mogelijkheden tot uitbreiden.
En voor een klein beetje extra geld heb je in mijn ogen een versie waar je toch net ff wat meer mee kan. Maar gelukkig denken daar mensen anders over, anders hadden we allemaal hetzelfde beestje. Anyway, ik vind de 2G surf in verhouding behoorlijk duur.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
't beste argument om geen 2G te kopen is gewoon de processorsnelheid, die beduidend lager is!!
Als je het mij vraagt is er een flinke lijst met redenen om de 2G niet te nemen. Die staat volgens mij ergens in het vorige deel.CLB schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:15:
't beste argument om geen 2G te kopen is gewoon de processorsnelheid, die beduidend lager is!!
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Uhm, de snelheid is qua klokfrequentie volgens mij niet lager, maar de 2G heeft geen level 2 cache, waardoor de uiteindelijke snelheid inderdaad lager zou komen te liggen.CLB schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:15:
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Verwijderd
Sterker nog. Ik heb er 'notebookhardwarecontrol' op draaien, die de processorsnelheid nogeens halveert naar 290 mhz. Zelfs op die snelheid kan ik goed uit de voeten met internet explorer en teamviewer. Op die snelheid blijft de fan uit en gaat de accu heel lang mee. Windows is slechts 800mb, dus ik hou ruim 1,1 GB intern space over. Data gaat op het SD kaartje.
Het ding kostte me 185 euro nieuw. De gangbare prijs voor een 4G in Nederland is tussen de €349 en €399 (staat in begin van dit topic) Voor ruim 400 euro koop je al een kleine 'normale' laptop. Wat moet je met een 7 inch schermpje en een hoop power onder de motorkap?
Wordt het ding niet een beetje gehyped?
Wat is er dan zoveel meer te doen met een krachtigere versie, anders dan games?
Het ding kostte me 185 euro nieuw. De gangbare prijs voor een 4G in Nederland is tussen de €349 en €399 (staat in begin van dit topic) Voor ruim 400 euro koop je al een kleine 'normale' laptop. Wat moet je met een 7 inch schermpje en een hoop power onder de motorkap?
Mag ik vragen waar je hem voor die prijs koopt? Het lijkt me een fijn apparaatje voor erbij.Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:35:[...]
misschien een beetje off topic en niet geoorloofd hier, maar zou je mij kunnen aangeven waar ik deze kan bestellen?Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:13:
[...]
Ik heb zaterdag 2gb in mij Eee gestopt en moet zeggen dat alles een stuk lekkerder loopt.![]()
Het merk: Celenade 2GB DDR2 667Mhz DIMM, gekocht voor 25 euro incl verzenden.
Verwijderd
Ik heb een 2G surf gehad voor 300 euro (importtaxes) en heb hem weer voor 300 weggedaan. Wat mij zo tegen viel was dat de filmpjes op dumpert punt nl niet smooth renderden. Je moest wachten tot het hele filmpje geladen was voordat het smooth speelde. Was dus niet zo lekker, Vond het absoluut geen 300 euro waard. Voor 200 wil ik er wel een maar 300 is echt te veel voor de 2G surf.Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:35:
Sterker nog. Ik heb er 'notebookhardwarecontrol' op draaien, die de processorsnelheid nogeens halveert naar 290 mhz. Zelfs op die snelheid kan ik goed uit de voeten met internet explorer en teamviewer. Op die snelheid blijft de fan uit en gaat de accu heel lang mee. Windows is slechts 800mb, dus ik hou ruim 1,1 GB intern space over. Data gaat op het SD kaartje.
En dat vind ik het hele punt.Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 00:22:
Ik heb een 2G surf gehad voor 300 euro (importtaxes) en heb hem weer voor 300 weggedaan. Wat mij zo tegen viel was dat de filmpjes op dumpert punt nl niet smooth renderden. Je moest wachten tot het hele filmpje geladen was voordat het smooth speelde. Was dus niet zo lekker, Vond het absoluut geen 300 euro waard. Voor 200 wil ik er wel een maar 300 is echt te veel voor de 2G surf.
Je hebt inderdaad niet veel paardekracht nodig in een EEE achtig apparaat. Maar hij moet wel in staat zijn om te doen waar hij voor gecreeerd is: internetten! En wat David omschrijft is nog steeds internetten.
Op 300mhz zonder L2 cache ga je geen streaming video kijken...
Verwijderd
Ver weg...In Kaapstad SA. Daar was ik op vakantie vorige week en zag hem daar bij toeval in een winkel liggen. Het is het enige model wat ze in SA hebben. Wellicht heb ik wat geluk gehad, want de Rand staat zwak t.o.v. de euro, bovendien was er nog tax-refund. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat dit de enige reden was dat ik hem kocht. Meer als ca. 200 euro zou ik er niet voor over hebben gehad. Ik heb ook nog een 'normale' 12 inch laptop, die in alle opzichten fijner werkt. Maar de EEE is zo schattig klein en ideaal om een beetje draadloos te internetten in het huis.-RenE- schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:51:
[...]
Mag ik vragen waar je hem voor die prijs koopt? Het lijkt me een fijn apparaatje voor erbij.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2008 08:45 ]
Verwijderd
Dat vind ik een interessante uitdaging. Ik zal vanavond eens proberen of dat gaat op de 2GXanderDrake schreef op woensdag 02 april 2008 @ 01:03:
[...]
Op 300mhz zonder L2 cache ga je geen streaming video kijken...
Kijk, voor minder dan 200 euro is het natuurlijk WEL een leuk apparaatje. De prijs maakt in dat geval zo'n verschil dat ik me kan voorstellen dat je 'm zou nemen. Maar als je de 'normale' prijzen in NL en UK en USA bekijkt, dan is de 2G surf absoluut te duur voor de vele nadelen die die heeft.Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 08:43:
Ver weg...In Kaapstad SA. Daar was ik op vakantie vorige week en zag hem daar bij toeval in een winkel liggen. Het is het enige model wat ze in SA hebben. Wellicht heb ik wat geluk gehad, want de Rand staat zwak t.o.v. de euro, bovendien was er nog tax-refund. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat dit de enige reden was dat ik hem kocht. Meer als ca. 200 euro zou ik er niet voor over hebben gehad. Ik heb ook nog een 'normale' 12 inch laptop, die in alle opzichten fijner werkt. Maar de EEE is zo schattig klein en ideaal om een beetje draadloos te internetten in het huis.
Verwijderd
Ik heb het via Fok gekocht maar op MP bieden ze het ook aan voor 30 euro. Gewoon zoeken naar 2GB DDR2 667Mhz pc2-5300.RaceKabouter schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 23:04:
[...]
misschien een beetje off topic en niet geoorloofd hier, maar zou je mij kunnen aangeven waar ik deze kan bestellen?
Ik ben ook erg geinteresseerd geraakt in deze mooie 'laptop'.
Mijn conclusie is dat de 4G (niet de surf) het meest interessant is voor mij (.i.v.m. batterij, geheugen en webcam).
Echter, als ik bij de bekende 3 winkels in brabant kijk dan hebben ze alleen nog de 2G of de 4G surf (dus met de mindere batterij).
Weet iemand waar de 4G (nog-surf) in nederland op voorraad te verkrijgen is? (misschien ff berichtje in PM)
Mijn conclusie is dat de 4G (niet de surf) het meest interessant is voor mij (.i.v.m. batterij, geheugen en webcam).
Echter, als ik bij de bekende 3 winkels in brabant kijk dan hebben ze alleen nog de 2G of de 4G surf (dus met de mindere batterij).
Weet iemand waar de 4G (nog-surf) in nederland op voorraad te verkrijgen is? (misschien ff berichtje in PM)
Die info is in dit topic te vinden. Even lezen dus.
Niet echt een vraag voor hier, en je kan em antwoorden door even te zoeken.ZakHooi schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:35:
Maar ik kan je wel helpen: Nee de non surf edities zijn bijna niet aanwezig in NL
Verwijderd
Oh ja, en die batterijduur op de 2G surf viel me zwaar tegen, nog geen 2 uur. Ik wil best wel een 2G surf hebben maar alleen als overbrugging tot dat de 9 inch versie uit is en alleen als die dus 200 euro kost want dan kun je niet zo kritisch zijn. Voor 300 euro is het een te duur ding voor wat het kan.
Zeg, over die voeding van die 9 inch. Dat menen ze toch niet bij Asus, dat je een micro laptop koopt en dan een baksteen erbij krijgt?
Zeg, over die voeding van die 9 inch. Dat menen ze toch niet bij Asus, dat je een micro laptop koopt en dan een baksteen erbij krijgt?
Ik wil nix zeggen hoor, maar Asus legde juist nadruk op een compacte adapter met snelle laadtijden. Ik las dat toch een paar keer.
Maar ik denk dat dit een Atom EEE feature wordt

Volgens mij ging dat meer over de 9" EEE pc voor 200 euro
Ik heb een vraagje:
in de OP staat het volgende:
Een EEE atom op 1,6Ghz lijkt toch bijna overbodige luxe ? of is er hier iets mis ?
in de OP staat het volgende:
Maar in het zojuist verschenen bericht over de Atom CPU's op tweakers.net word gesproken overEen aantal bronnen vertelde ons ook dat toekomstige EEE PC's worden uitgerust met het Menlow Platform. Dit is een platform van Intel ontwikkeld voor Ultra mobiele apparaten, oftewel, erg klein, erg energie zuinig en goedkoop. Het is geen RISC platform zoals je ze nou ziet in Smartphones en PDA's (Xscale en TI cpu's). Het betreft een naar beneden geschaalde Penryn cpu, een echte x86 cpu dus. EEE's uitgerust met dit platform zouden geen fan meer nodig hebben! Intel heeft ondertussen dit platform gelanceerd onder de naam Intel Centrino Atom.
Verwachting: H2 2008
Terwijl ik dus dacht, net als eee wiki's dat de Silverthorne dus de CPU was die in de EEE atom zou worden geplaatst...in tegen stelling tot wat hier dus staat...waar gesproken word over een Diamondville die in de EEE atom zou komen te zitten.Terwijl de eerste Silverthornes nu gereed zijn om in met name draagbare apparatuur geïntegreerd te worden, staan achter de schermen al de Diamondville-cpu's te trappelen. Intel stelt dat deze processors vooral bedoeld zijn voor zogenaamde nettops, zoals de relatief eenvoudige Eee PC. De N270, de eerste Diamondville uit Intels line-up, zal op 1,6GHz geklokt worden en een fsb van 533MHz krijgen. Intel zou verder nog plannen hebben om een dualcore-cpu op basis van het Atom-ontwerp te introduceren, zo schrijft Hexus.net.
Een EEE atom op 1,6Ghz lijkt toch bijna overbodige luxe ? of is er hier iets mis ?
Ik heb de topic met interesse gevolgd en heb de volgende vraag:
Ik wil een 2G gebruiken met een - getrimde - XP. doel is een agenda en op reizen een machine voor office dingen. Dat betekent de volgende software:
- IE
- Outlook
- Word
- Excel
Zou het mogelijkzijn om - zoals op de vorige pagina beschreven werd, XP en bovenstaande programma's in het SSD te laden, een aantal documenten en de mailboxen van Outlook op de 16 GB SHDC card en voor de woordenboeken, media files en archieven en externe usb harde schijf te gebruiken?
Laatste vraag: Zou het een optie zijn om een tweede batterij te kopen? Is daar een losse lader voor op de markt?
Ik wil een 2G gebruiken met een - getrimde - XP. doel is een agenda en op reizen een machine voor office dingen. Dat betekent de volgende software:
- IE
- Outlook
- Word
- Excel
Zou het mogelijkzijn om - zoals op de vorige pagina beschreven werd, XP en bovenstaande programma's in het SSD te laden, een aantal documenten en de mailboxen van Outlook op de 16 GB SHDC card en voor de woordenboeken, media files en archieven en externe usb harde schijf te gebruiken?
Laatste vraag: Zou het een optie zijn om een tweede batterij te kopen? Is daar een losse lader voor op de markt?
Het is altijd tegenstrijdig geweest welke Atom cpu nou in de 2nd gen EEE gaat. Toen ik de OP maakte waren er waarschijnlijk andere geruchten. Nu denk ik dat we het hebben over een Diamondville CPU ipv een Silverthorne. Volgens mij is Diamondville ook goedkoper, want de prijzen van de Silverthorne liegen (voor een EEE achtig apparaat) er niet op.StraightOn.NL schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:35:
Terwijl ik dus dacht, net als eee wiki's dat de Silverthorne dus de CPU was die in de EEE atom zou worden geplaatst...in tegen stelling tot wat hier dus staat...waar gesproken word over een Diamondville die in de EEE atom zou komen te zitten.
Verder is het niet bekend hoe goed Diamondville gaat presteren op 1,6ghz. Laten we hopen dat het toch een beetje aardig is, want de eerste "previews" (met superpi) waren niet compleet goed.
Verwijderd
Voor de goed orde: 400 euro voor een 9 inch 8GB EEE is een prima prijs. Ik doel op 300 euro voor de 2G zonder cam, met slakkegangprocessor, 7 inch scherm en short battery. Dat ding is max 200 euro waard, om op het toilet te kunnen internetten
dat is ook wat ik bedoelde 
die 200USD laptop was een utopie
die 200USD laptop was een utopie
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Ja zeker wat je zegt met betrekking tot de prijs klopt wel...de goedkoopste silverthorne zou 45 dollar moeten kosten als je er 1000 koopt, wat toch vrij veel is gezien de huidige celeron iets van 12 dollar kost per 1000XanderDrake schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:08:
[...]
Het is altijd tegenstrijdig geweest welke Atom cpu nou in de 2nd gen EEE gaat. Toen ik de OP maakte waren er waarschijnlijk andere geruchten. Nu denk ik dat we het hebben over een Diamondville CPU ipv een Silverthorne. Volgens mij is Diamondville ook goedkoper, want de prijzen van de Silverthorne liegen (voor een EEE achtig apparaat) er niet op.
Verder is het niet bekend hoe goed Diamondville gaat presteren op 1,6ghz. Laten we hopen dat het toch een beetje aardig is, want de eerste "previews" (met superpi) waren niet compleet goed.
Maarja wat ik dan wel vreemd is dat de diamondvilles die sneller zijn dan goedkoper zijn, maar het gebruik zou dan wel op 4watt tdp liggen (wat nog steeds erg meevalt) misschien dat ze daarom goedkoper zijn...maar volgens mij gebruiken ze dezelfde core. Maar ook hier is de berichtgeving niet eenduidig over voor zover ik heb rondgesnuffeld
[ Voor 8% gewijzigd door StraightOn.NL op 02-04-2008 15:53 ]
Het is mij ook niet helemaal duidelijk hoe het nou zit met prijzen enzo idd.
maar ik hoorde ook dat de Atom een In order Execution processor is, of iets dergelijks,
de low voltage VIA's zouden dit ook al zijn, maar het zou beteken dat de processor toch wel een stuk langzamer is.
iemand enig idee wat het inhoud?
maar ik hoorde ook dat de Atom een In order Execution processor is, of iets dergelijks,
de low voltage VIA's zouden dit ook al zijn, maar het zou beteken dat de processor toch wel een stuk langzamer is.
Niet veel als er geen officiele en betrouwbare benchmarks en testen zijn...Rubu schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:41:
Helaas.
Geloof me, ik begin ook ongeduldig te worden.
Desnoods koop ik een 9" non-Atom laptop als de prestaties tegenvallen.
Zoals ik al eens vaker aangegeven heb wacht ik graag op de 2e generatie EEE PC's voor een aantal redenen, zoals het grotere scherm en de grotere HD. Echter, of er nou een Celeron M of een Atom in zit ken me weinig schelen. Voor alle taken die je normaal met de EEE PC doet is de celeron M meer dan snel genoeg. Ik heb niet het idee dat er ook maar iemand is die door de Celeron ernstig beperkt wordt.
Ik heb ook niet het idee dat de Atom versie extreem veel sneller gaat worden. het meeste winst qua snelheid haal je zondermeer uit de SSD. Dat de Atom zeer waarschijnlijk minder stroom verbruikt zou natuurlijk wel een voordeel zijn. Maar met de ruim 3 uur battery life maakt mij dat ook niet zoveel uit.
Kortom: voor mij (persoonlijk, dus mening
) interesseerd het me geen zak of er nou wel of niet een atom in de EEE zit.
Ik heb ook niet het idee dat de Atom versie extreem veel sneller gaat worden. het meeste winst qua snelheid haal je zondermeer uit de SSD. Dat de Atom zeer waarschijnlijk minder stroom verbruikt zou natuurlijk wel een voordeel zijn. Maar met de ruim 3 uur battery life maakt mij dat ook niet zoveel uit.
Kortom: voor mij (persoonlijk, dus mening
hopelijk wordt de Atom wel ietsje sneller, maar aangezien er zo geringe benchmarks zijn, valt dat nog niet te zeggen.Luuk1983 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 18:58:
Zoals ik al eens vaker aangegeven heb wacht ik graag op de 2e generatie EEE PC's voor een aantal redenen, zoals het grotere scherm en de grotere HD. Echter, of er nou een Celeron M of een Atom in zit ken me weinig schelen. Voor alle taken die je normaal met de EEE PC doet is de celeron M meer dan snel genoeg. Ik heb niet het idee dat er ook maar iemand is die door de Celeron ernstig beperkt wordt.
Kortom: voor mij (persoonlijk, dus mening) interesseerd het me geen zak of er nou wel of niet een atom in de EEE zit.
maargoed natuurlijk zou de batterijduur verbeterd worden, maar een ander mogelijk voordeel wat de Atom misschien zou hebben, is dat het wellicht een fanloos systeem zou kunnen worden, alhoewel ik het betwijfel.
maar dat icm met de ssd zou natuurlijk echt het einde zijn
Voor degenen die graag een zwarte US 4G met 8GB SDHC en lederen hoes willen:
http://tweakers.net/aanbo...ren-hoes-+-converter.html
Verwijderd
Zeker snel verkopen voordat de nieuwe (betere) versies uit zijn zekercvheereveld schreef op woensdag 02 april 2008 @ 22:35:
Voor degenen die graag een zwarte US 4G met 8GB SDHC en lederen hoes willen:

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2008 23:10 ]
Asus geeft toch wereldwijde garantie of heb ik het nu fout?Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:08:
[...]
Zeker snel verkopen voordat de nieuwe (betere) versies uit zijn zeker![]()
en dat voor 450 euro. Dan wacht ik nog wel een paar maanden en heb je garantie in Nederland
Ik denk dat je in de prijs 100 euro moet zakken wil je 'm nog kwijtraken voor de nieuwe versie komt.
Verwijderd
Klopt wel denk ik, maar niet op grijze importJeroen797 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:11:
[...]
Asus geeft toch wereldwijde garantie of heb ik het nu fout?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2008 23:17 ]
Oke, en ik maar denken dat ik op mijn EEE garantie in Nederland had(totdat ik bluetooth en een touchscreen in had gebouwtVerwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:14:
[...]
Klopt wel denk ik, maar niet op grijze import(dat is namelijk heel vaak uitgesloten van garantie)
Verwijderd
Kerel dit geloof ik niet, de grootste EEE LOVER in Nederland verkoopt mCLB schreef op maandag 31 maart 2008 @ 18:16:
[...]
Dat is toch niet normaal joh.. Zodoende verkoop ik 'm nu, aangezien hij nog 'schaars' is
Wat ga je dan kopen:P?
CLB is wat wispelturig. Ws. gaat ie zich nu weer richten op een geheel andere gadget waar die helemaal idolaat van wordt, om hem vervolgens weer te verkopen
Zit helaas nog te wachten op mijn EEE, hoorde dat de huidige leveringsproblemen komen door een grote brand in de batterijfabriek waardoor ze 40% van de voorraad zijn kwijtgeraakt.....hopelijk wordt dat snel ingehaald....
Verwijderd
Ik heb begrepen dat er al een aantal mensen is die Windows met succes op de EEE hebben geinstalleerd. Nu heb ik ook een poging gedaan, maar ik loop op het volgende vast:
Volgens de volgende uitleg: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/29625988 heb ik windows op een sd-kaartje gezet. Als ik dan echter De EEE opnieuw opstart om te booten kom ik in de Windows Setup. Maar loopt ie vrij snel vast (voor ik iets kan doen) Hij zegt "Er is een probleem gevonden. Windows is afgelsoten om schade te voorkomen. (...) controleer of er voldoende schijfruimte beschikbaar is. Schakel stuurprogramma's uit (...) schakel BIOS-geheugenopties zoals caching of shadowing uit. (...) enz."
Aangezien ik niet bepaald verstand van dit soort dingen heb (ik was al blij dat het tot dan toe goed ging) heb ik geen idee wat ze nu willen dat ik doe... Moet ik op de een of andere manier schrijfruimte vrijmaken? (En hoe?) Moet ik bepaalde functies uitzetten (en hoe?) Of doe ik iets verkeerd...? Alle tips zijn welkom.
Ps: ik heb een Surf 4GB en Windows XP pro.
Alvast bedankt
Volgens de volgende uitleg: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/29625988 heb ik windows op een sd-kaartje gezet. Als ik dan echter De EEE opnieuw opstart om te booten kom ik in de Windows Setup. Maar loopt ie vrij snel vast (voor ik iets kan doen) Hij zegt "Er is een probleem gevonden. Windows is afgelsoten om schade te voorkomen. (...) controleer of er voldoende schijfruimte beschikbaar is. Schakel stuurprogramma's uit (...) schakel BIOS-geheugenopties zoals caching of shadowing uit. (...) enz."
Aangezien ik niet bepaald verstand van dit soort dingen heb (ik was al blij dat het tot dan toe goed ging) heb ik geen idee wat ze nu willen dat ik doe... Moet ik op de een of andere manier schrijfruimte vrijmaken? (En hoe?) Moet ik bepaalde functies uitzetten (en hoe?) Of doe ik iets verkeerd...? Alle tips zijn welkom.
Alvast bedankt
Verwijderd
Is het een BSOD met een Session3 melding? Die had ik namelijk telkens.
Dat lag in het niet behouden van 'manual install drivers' optie in NLITE
Dat lag in het niet behouden van 'manual install drivers' optie in NLITE
Hoewel de Silverthorne/Diamondville cpu binnen het Intel Atom platform natuurlijk intressant is, wil ik het ook even hebben over de Poulsbo chipset.
Ik lees namelijk allerlei verschillende dingen over Poulsbo. Ik lees dat de echte naam iets van 946GML zou gaan worden. Zon beetje alles wat je zoekt zit op de chipset, I/O interface, GFX, audio, LAN/Wifi. De prestaties zouden wel erg leuk kunnen zijn. Ik lees dingen over HD versnelling. Geen H264 waarschijnlijk maar wel VC1 en MPEG varianten, tot maximaal 720p en 1080i. Vrij pittig dus.
Helaas hebben we het dan wel over VGA connecties en geen DVI. Maarja, een EEE is geen mediacenter.
Ik lees net op Fudzilla dat Intel gebruik gaat maken van PowerVR technologie voor Poulsbo. Opzich bijzonder, PowerVR heeft niet meer sinds zijn Kyro II gfx kaarten in het zonnetje gestaan op dit gebied.
Ik vrees voor driver kwaliteit, maar de nadruk ligt natuurlijk op 2D prestaties en energie efficientie. Misschien heeft PowerVR een geheim wapen in handen?
Laten we het hopen.
Nog even en we kunnen reviews verwachten van het gehele Atom platform. Ik kijk er halsreikend naar uit.
Ik lees namelijk allerlei verschillende dingen over Poulsbo. Ik lees dat de echte naam iets van 946GML zou gaan worden. Zon beetje alles wat je zoekt zit op de chipset, I/O interface, GFX, audio, LAN/Wifi. De prestaties zouden wel erg leuk kunnen zijn. Ik lees dingen over HD versnelling. Geen H264 waarschijnlijk maar wel VC1 en MPEG varianten, tot maximaal 720p en 1080i. Vrij pittig dus.
Helaas hebben we het dan wel over VGA connecties en geen DVI. Maarja, een EEE is geen mediacenter.
Ik lees net op Fudzilla dat Intel gebruik gaat maken van PowerVR technologie voor Poulsbo. Opzich bijzonder, PowerVR heeft niet meer sinds zijn Kyro II gfx kaarten in het zonnetje gestaan op dit gebied.
Ik vrees voor driver kwaliteit, maar de nadruk ligt natuurlijk op 2D prestaties en energie efficientie. Misschien heeft PowerVR een geheim wapen in handen?
Laten we het hopen.
Nog even en we kunnen reviews verwachten van het gehele Atom platform. Ik kijk er halsreikend naar uit.
JaVerwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:08:
[...]
Zeker snel verkopen voordat de nieuwe (betere) versies uit zijn zeker![]()
en dat voor 450 euro. Dan wacht ik nog wel een paar maanden en heb je garantie in Nederland
Ik denk dat je in de prijs 100 euro moet zakken wil je 'm nog kwijtraken voor de nieuwe versie komt.
Verwijderd
Ik heb precies het zelfde probleem gehad! Het Xp cdtje wat ik had was een van de eerste, zonder service pack2. Later heb ik een recente xp cd van mijn broer gekregen en daarmee geing het in een keer goed.Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 12:00:
Ik heb begrepen dat er al een aantal mensen is die Windows met succes op de EEE hebben geinstalleerd. Nu heb ik ook een poging gedaan, maar ik loop op het volgende vast:
Alvast bedankt

Dus als ik het goed begrijp kun je XP Pro enkel installeren met een USB Stick/SD Card die gebaseerd is op een CD met SP2 erin geïntegreerdVerwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:23:
[...]
Ik heb precies het zelfde probleem gehad! Het Xp cdtje wat ik had was een van de eerste, zonder service pack2. Later heb ik een recente xp cd van mijn broer gekregen en daarmee geing het in een keer goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Rctworld op 03-04-2008 20:24 ]
Je kunt SP2 ook zelf integreren met diverse tools (oa. nlite). Zijn wel manuals voor te vinden op internet.
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen of men in augustus een EEE 900 Touch (Atom-versie) retail zal zijn? Ik heb hem nodig voor mijn studie anders moet ik teren op mijn antieke lappie en papier
.
Iemand de EEE desktop ook al gezien bij ayi45tw? linkje naar ebay.

Spec's:

Spec's:
- Lightest Desktop: 1.5 KG
- Smallest Desktop: 2 L
- 1/12 size & 1/5 weight of Tower PC
- Compact design to save space to the greatest extent
- Processor: Intel Mobile
- CPU: Dothan, Intel Celeron M, 900 MHZ
- RAM: 1GB
- HDD: 80GB
- Superb slim DVD read/write driver
- High quality HiFi speaker
- Good enough performance
- 3-year warranty
[ Voor 32% gewijzigd door timleferink op 04-04-2008 00:45 ]
Verwijderd
http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=6310&Itemid=38timleferink schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 00:44:
[afbeelding]
Spec's:Lijkt me wel een leuk ding opzich, maar wat kan je ermee (als je dus al een gewone pc hebt staan)?
- 3-year warranty
Scherp
Maar ik vind persoonlijk de build en de specs wel de EEE naam "waardig".
Het zou een ideaal pctje zijn voor m'n ouders, die toch niet veel meer doen op een pc dan op marktplaats neuzen en hotmail checken.timleferink schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 00:44:
[afbeelding]
Spec's:Lijkt me wel een leuk ding opzich, maar wat kan je ermee (als je dus al een gewone pc hebt staan)?
- 3-year warranty
Om maar iets te noemen.
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
vooral dat "Good enough performance" is een lekker argument.
Dit zijn denk ik wel lekkere office machines ze kunnen in principe alles en draaien office en andere zaker heel aardig. En ze kosten bijna niets en toch nieuw en hip design...
Voor hier thuis zou ik niet weten wat ik ermee zou moeten...
Dit zijn denk ik wel lekkere office machines ze kunnen in principe alles en draaien office en andere zaker heel aardig. En ze kosten bijna niets en toch nieuw en hip design...
Voor hier thuis zou ik niet weten wat ik ermee zou moeten...
【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】
Het interessante aan de EEE desktop pc is dat hij Red Flag Linux gaat draaien ipv. Xandros red flag is wat meer gericht op de desktop en daarom een goeie keuze vooral in china is deze linuxdistro erg populair. Het zal met niet verbazen dat deze pc vooral op de aziatische markt wordt gericht
Je kan trouwens ook windows xp draaien en is het niet handig om een soort van EEE pc/desktop topic te maken?
Je kan trouwens ook windows xp draaien en is het niet handig om een soort van EEE pc/desktop topic te maken?
[ Voor 11% gewijzigd door jelly op 04-04-2008 11:19 ]
Keep it simple stupid
De EEE desktop is toch nog niet uit? De EP20 (Nova Lite o.i.d.) waar steeds naar gelinkt wordt is niet hetzelfde als de E-DT ("EEE DeskTop") dacht ik.jelly schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:13:
Het interessante aan de EEE desktop pc is dat hij Red Flag Linux gaat draaien ipv. Xandros red flag is wat meer gericht op de desktop en daarom een goeie keuze vooral in china is deze linuxdistro erg populair. Je kan trouwens ook windows xp draaien en is het niet handig om een soort van EEE pc/desktop topic te maken?
dus...
Verwijderd
Idd legofanaten! Jelly, kijk wat posts hoger dan de jouwe aublegofanaten schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:19:
[...]
De EEE desktop is toch nog niet uit? De EP20 (Nova Lite o.i.d.) waar steeds naar gelinkt wordt is niet hetzelfde als de E-DT ("EEE DeskTop") dacht ik.
Trouwens, wat iemand een paar pagina's terug zei over WinXP heeft gelijk 
Microsoft gaat de Windows XP ontwikkeling en verkoop verlengen met 2 jaar, vooral om er voor te zorgen dat verschillende linux distro's niet vrij spel krijgen in de markt waar de EEE actief in is.
Prachtig.
Microsoft gaat de Windows XP ontwikkeling en verkoop verlengen met 2 jaar, vooral om er voor te zorgen dat verschillende linux distro's niet vrij spel krijgen in de markt waar de EEE actief in is.
Prachtig.
En tegelijkertijd zielig
. Zo zie je maar hoe MS ook bewust de specs opschroeft om de hardwareverkopen aan te zwengelen (en dus ook die van nieuwe computers waar Visa standaard mee wordt uitgeleverd). En daarna kunnen ze zeggen dat hun nieuwe OS een success is... Niet moeilijk als quasi-monopolist
.
Soit dat is totaal offtopic, excuses.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Idd offtopic, maar een intressante discussie:Borromini schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:47:
En tegelijkertijd zielig. Zo zie je maar hoe MS ook bewust de specs opschroeft om de hardwareverkopen aan te zwengelen (en dus ook die van nieuwe computers waar Visa standaard mee wordt uitgeleverd). En daarna kunnen ze zeggen dat hun nieuwe OS een success is... Niet moeilijk als quasi-monopolist
.
Nou nou, specs opschroeven... minimum CPU voor Vista home premium is een P3 1ghz en 1gb RAM
Het mooie is dat MS allerlei rare sprongen gaat maken nu ze zien dat Atom, CeleronM's en Via's véél beter werken met linux dan met Vista, en eigenlijk ook beter met linux dan met XP.
Ik vind het wel leuk om te zien dat ze zichzelf flink tegenspreken en stuntelig overkomen
Sorry, maar ik kan het echt niet laten om hier niet op te reageren. De tegenwoordige mini PC's hebben specs van een normale PC van6 jaar geleden. Logisch dat XP daar beter op draait. Vista is echt niet kunstmatig zwaar om hardware te verkopen, het klinkt wel een conspiracy! Vista is gemaakt voor de huidige hardware. Een beetje laptop kan Vista prima draaien, een beetje PC kan Vista ook prima draaien. Ik ben het zeker met je eens dat het hier en daar wat efficienter zou kunnen, maar dat ze Vista extra zwaar maken voor hardware verkopen schiet me echt in het verkeerde keelgat. Wat een onzin.Borromini schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:47:
En tegelijkertijd zielig. Zo zie je maar hoe MS ook bewust de specs opschroeft om de hardwareverkopen aan te zwengelen (en dus ook die van nieuwe computers waar Visa standaard mee wordt uitgeleverd). En daarna kunnen ze zeggen dat hun nieuwe OS een success is... Niet moeilijk als quasi-monopolist
.
offtopic:
Het grote verschil tussen linux en welke windows dan ook is dat je linux zo licht mogelijk kan maken als jij wil : DSL, Puppy of zo snel mogelijk gentoo, arch deze distro's zijn sterk geoptimaliseerd om zo snel mogelijk te zijn. Maar je kunt linux ook zo zwaar maken als je wilt dus veel grafische effecten gebruiken (compiz fusion) en het ligt er ook aan wat voor een desktop environment je gebruikt : KDE, Gnome, Xfce, Jvm, Fluxbox. Linux kan je gewoon heel erg tweaken, windows ook met nlite bijvoorbeeld.
Het grote verschil tussen linux en welke windows dan ook is dat je linux zo licht mogelijk kan maken als jij wil : DSL, Puppy of zo snel mogelijk gentoo, arch deze distro's zijn sterk geoptimaliseerd om zo snel mogelijk te zijn. Maar je kunt linux ook zo zwaar maken als je wilt dus veel grafische effecten gebruiken (compiz fusion) en het ligt er ook aan wat voor een desktop environment je gebruikt : KDE, Gnome, Xfce, Jvm, Fluxbox. Linux kan je gewoon heel erg tweaken, windows ook met nlite bijvoorbeeld.
Deze discussie moeten we denk ik ergens anders voeren, nu nog maar wachten tot de Asus EEEpc 9 inch uit komt. Dan wordt het net zoals serge wil mijn studie laptop
[ Voor 8% gewijzigd door jelly op 04-04-2008 17:51 ]
Keep it simple stupid
Luuk1983 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:57:
[...]
Sorry, maar ik kan het echt niet laten om hier niet op te reageren. De tegenwoordige mini PC's hebben specs van een normale PC van6 jaar geleden. Logisch dat XP daar beter op draait. Vista is echt niet kunstmatig zwaar om hardware te verkopen, het klinkt wel een conspiracy! Vista is gemaakt voor de huidige hardware. Een beetje laptop kan Vista prima draaien, een beetje PC kan Vista ook prima draaien. Ik ben het zeker met je eens dat het hier en daar wat efficienter zou kunnen, maar dat ze Vista extra zwaar maken voor hardware verkopen schiet me echt in het verkeerde keelgat. Wat een onzin.
offtopic:
Jammer genoeg rechtvaardigen alle features van Vista de hogere specs niet of nauwelijks. En eye candy is geen feature
. Ik laat het hierbij.
Jammer genoeg rechtvaardigen alle features van Vista de hogere specs niet of nauwelijks. En eye candy is geen feature
[ Voor 3% gewijzigd door Borromini op 04-04-2008 17:58 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ik heb hem vandaag binnen gekregen, leuk ding. Maar heb me meteen al verbaast dat er geen verloopstukje van USA naar EU stekker inzit.....
Kun je hem nog niet meteen gebruiken, heb maar even opgelost met plakband en een afgeknipt snoer. Even de webshop gemailt en moest hem maar RMA'en...stelletje
voor een verloopstukkie van een euro. Das ook de laatste keer dat ik daar wat gekocht heb.
Heb het topic een beetje doorgelopen, maar ik hoor daar maar weinig mensne over klagen. Heb ik nu gewoon pech, dat het er niet bij zit of zijn jullie makkelijker...

Heb het topic een beetje doorgelopen, maar ik hoor daar maar weinig mensne over klagen. Heb ik nu gewoon pech, dat het er niet bij zit of zijn jullie makkelijker...
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Is het laadsnoer volledig geïntegreerd in de lader? Ik heb ook een laptop uit de VS, maar de kabel die je in de lader plugt heeft een gangbare aansluiting, dus daar kon gewoon een Belgisch/Europees model op
. Dag noodzaak voor een US to EU adaptor
.
Volgens de foto's lijkt het er tot nu toe op dat het "laatste stuk" van het snoer bij de 900 los kan van de adapter. Denk dat je dat bedoelt iig. Daar kan dus inderdaad makkelijk een ander stekkertje/stuk kabel in. Wel jammer dat het blok een stuk minder handzaam en compact is dan bij de 700.Borromini schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 22:41:
Is het laadsnoer volledig geïntegreerd in de lader? Ik heb ook een laptop uit de VS, maar de kabel die je in de lader plugt heeft een gangbare aansluiting, dus daar kon gewoon een Belgisch/Europees model op. Dag noodzaak voor een US to EU adaptor
.
Ja, leuk en aardig ik heb idd een geïntegreerde lader. Maar ik heb dat ding gewoon gekocht bij een nederlandse winkel, mag ik dan niet verwachten dat ik hem gewoon in het stopcontact kan steken ?Borromini schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 22:41:
Is het laadsnoer volledig geïntegreerd in de lader? Ik heb ook een laptop uit de VS, maar de kabel die je in de lader plugt heeft een gangbare aansluiting, dus daar kon gewoon een Belgisch/Europees model op. Dag noodzaak voor een US to EU adaptor
.
Maar ik heb het al opgelost, de webshop werkt trouwens niet echt mee, die willen maar dat ik hem RMA

Check deze shizzle!
Link
3rd party 10400mAh accus!!!

Ze verdubbelen het gewicht van de EEE bijna, maar zó veel energie, mijn god!
Het zijn reversed enegeered 7800mAh accus, gemaakt in china. Daardoor kosten ze slechts 64$!
Users melden bijna 5u gebruik met wifi aan en scherm op max brightness!
Verkrijgbaar op Ebay
Link

Het zijn reversed enegeered 7800mAh accus, gemaakt in china. Daardoor kosten ze slechts 64$!
Verkrijgbaar op Ebay
Wauw, dat is echt heel huge maar wel echt heel tof! Deze er standaard in, en is deze leeg dan doe je de normale er weer in! Echt geweldig.. Beste nieuws sinds lang voor mij danXanderDrake schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 13:15:
Check deze shizzle!
Link
[afbeelding]
Verkrijgbaar op Ebay
[ Voor 4% gewijzigd door Tomino op 05-04-2008 13:28 ]
Tsja de verkoper die mij die laptop uit de VS verpatste (een Duitser) meldde ook droogjes dat ik nog een verloopstuk moest kopenCaveman schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 12:21:
[...]
Ja, leuk en aardig ik heb idd een geïntegreerde lader. Maar ik heb dat ding gewoon gekocht bij een nederlandse winkel, mag ik dan niet verwachten dat ik hem gewoon in het stopcontact kan steken ?
Maar ik heb het al opgelost, de webshop werkt trouwens niet echt mee, die willen maar dat ik hem RMA, bij de locale electronica shop hadden ze een verloopstukkie dat bijna op de lader past. Moest er alleen een heel klein randje afvijlen.
Hallo allemaal,
Ik ben sinds een dag de trotse bezitter van een EEE. Ik wil hem graag gaan gebruiken icm mijn canon 350D. Echter, als ik de camera aansluit (zoals PTP als PC-verbinding geprobeerd), krijg ik hem niet te zien in de filemanager. De diagnostic tools ziet wel een Canon camera aan de USB, ook dmesg zegt dat:
[22109.800000] usb 5-3: new high speed USB device using ehci_hcd and address 12
[22109.960000] usb 5-3: configuration #1 chosen from 1 choice
Maar verder kan ik er niets mee. Helaas ben ik een enorme linux-n00b, dus ik heb werkelijk geen idee wat ik moet doen. Er staat verder ook geen software op de site van canon overigens... Dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen...
Ik ben sinds een dag de trotse bezitter van een EEE. Ik wil hem graag gaan gebruiken icm mijn canon 350D. Echter, als ik de camera aansluit (zoals PTP als PC-verbinding geprobeerd), krijg ik hem niet te zien in de filemanager. De diagnostic tools ziet wel een Canon camera aan de USB, ook dmesg zegt dat:
[22109.800000] usb 5-3: new high speed USB device using ehci_hcd and address 12
[22109.960000] usb 5-3: configuration #1 chosen from 1 choice
Maar verder kan ik er niets mee. Helaas ben ik een enorme linux-n00b, dus ik heb werkelijk geen idee wat ik moet doen. Er staat verder ook geen software op de site van canon overigens... Dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen...
Inmiddels XP perfect draaiend gekregen(alleen wel klote dat de schrijfsnelheid van de SSD zo laag is), nu ben ik alleen nog op zoek naar een shop in Nederland, België of Duitsland waar ik de 7800mAH batterij kan bestellen. Iemand goede tip?
Verwijderd
Ik heb geen idee, zit nu in de VS en gebruik de 3e onderweg met een 400D en dat werkt prima onder XP.Dirickteur schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 19:10:
Omdat je jezelf als linux-n00b betiteld zou ik dus ook aanraden om er gewoon XP op te zetten.
Zijn er overigens ondertussen nog leuke add ons of alternatieven voor de 3e uitgekomen in de VS?
Ik heb bij mijn eeepc netjes een dvd gekregen met alle windows drivers erop en in de handleiding staat hoe XP te installeren. Eigenlijk is het (volgens de handleiding) erg eenvoudig; usb dvd drive eraan hangen, in de bios dat aanzetten en klaar. En dan vervolgt de handleiding met alle partities verwijderen, XP installen en de driver dvd erin.
Ik heb wat andere handleidingen (starttopic ect. ) gelezen, maar die zijn heel wat ingewikkelder.... Heeft iemand hier ervaring met de handleiding van asus zelf ? want die lijkt me een stuk eenvoudiger dan de rest.
Ik heb wat andere handleidingen (starttopic ect. ) gelezen, maar die zijn heel wat ingewikkelder.... Heeft iemand hier ervaring met de handleiding van asus zelf ? want die lijkt me een stuk eenvoudiger dan de rest.
In Ander Nieuws
Volgens TrustedReviews worden er tijdens de launch van de EEE 900 twee modellen naar voren geschoven. De eerste is een 12gb variant met WinXP, die moet 329 pond incl. VAT gaan kosten, wat neerkomt op ongeveer €400.
Het tweede model is erg intressant. We hebben het over een 20gb (Now We're Talking
) plus een updated Xandros distro model. Deze zou hetzelfde gaan kosten dan de XP variant 
Dat zegt ook wat over de prijs verhoudingen Xandros <-> WinXP.
Volgens TrustedReviews worden er tijdens de launch van de EEE 900 twee modellen naar voren geschoven. De eerste is een 12gb variant met WinXP, die moet 329 pond incl. VAT gaan kosten, wat neerkomt op ongeveer €400.
Het tweede model is erg intressant. We hebben het over een 20gb (Now We're Talking
ff kijken hoeveel mensen de linux variant kopen en er dan xp op gaan zetten...
Ik zou precies dat doen, zonder twijfel. 20gb is zat voor twee OSen.maxtrash schreef op zondag 06 april 2008 @ 17:38:
ff kijken hoeveel mensen de linux variant kopen en er dan xp op gaan zetten...
In Ander Nieuws
Anandtechs (zeer goede bron) Anand himself heeft Atom in actie gezien.
Hij had het volgende te zeggen:
Zeer ZEEEEER indrukwekkend! Zonder heatsink en toch Vista + UT2004 vloeiend?What's even more impressive is the Atom test platform I saw running. Intel showed me an Atom test motherboard running Windows Vista and Unreal Tournament 2004 at smooth frame rates, without so much as a heatsink on the CPU. The surface of the CPU was around 35C and it did not even need a heatsink.
Duidelijk: Ik ga wachten
Ik heb de handleiding even niet bij de hand, maar ze beschrijven toch alleen hoe je in het bios de bootvolgorde verandert zodat je van een schijfje kan booten? Dat kun je nauwelijks een handleiding noemen, of iets dat specifiek voor de EEE geldtCaveman schreef op zondag 06 april 2008 @ 15:57:
Meer info heb je ook niet nodig natuurlijk, booten vanaf een cd/dvd is nogal basic en kan iedereen.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Nou, ik heb in mijn handleiding hoofdstukken die heten: "Preparing to install Windows XP", "Installing Windows XP" en "Optimizing Windows XP" het is geen gigantisch geheel, maar bestaat toch uit 10 blz.....Gizz schreef op zondag 06 april 2008 @ 17:55:
[...]
Ik heb de handleiding even niet bij de hand, maar ze beschrijven toch alleen hoe je in het bios de bootvolgorde verandert zodat je van een schijfje kan booten? Dat kun je nauwelijks een handleiding noemen, of iets dat specifiek voor de EEE geldt
Meer info heb je ook niet nodig natuurlijk, booten vanaf een cd/dvd is nogal basic en kan iedereen.
Verwijderd
Ik was 352 euro kwijt voor een 2G Surf met een 16GB SDHC card.XanderDrake schreef op zondag 06 april 2008 @ 17:08:
In Ander Nieuws
Het tweede model is erg intressant. We hebben het over een 20gb (Now We're Talking) plus een updated Xandros distro model. Deze zou hetzelfde gaan kosten dan de XP variant
Voor die 47 euro meer krijg je nu dus:
- snellere processor met 512 MB L2 Cache
- webcam
- betere batterij
- 9 inch scherm
- 20 GB SSD ipv 2GB SSD + 16 GB SDHC
Kijk, now we're talking
Vraag bijft: wanneer komt die 9 inch nu uit, het is al april.
Blijkbaar komt er 25 mei een EEE kloon van Nederlandse bodem uit. Een scherm van 8.9 inch, maar met een reso van 800 x 480
link!
De proc is me trouwens ook een partij wazig, het ondersteunt niet eens windows. wiki loongson
De proc is me trouwens ook een partij wazig, het ondersteunt niet eens windows. wiki loongson
[ Voor 25% gewijzigd door Aetus op 07-04-2008 10:05 ]
Bij dit soort dingen betekend "in maand zus en zo" eigenlijk altijd "aan het einde van maand zus en zo".Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 22:30:
Vraag bijft: wanneer komt die 9 inch nu uit, het is al april.
De echte vraag is: komen er weer vertragingen?
Lol, de Jisus laptopSicarius schreef op maandag 07 april 2008 @ 09:54:
Blijkbaar komt er 25 mei een EEE kloon van Nederlandse bodem uit. Een scherm van 8.9 inch, maar met een reso van 800 x 480link!
Dat deze is gemaakt in NL lijkt me heel onwaarschijnlijk. De Godson CPU is de "china" cpu, ze gebruiken het vooral voor interne markten. Ook is de Godson erg dubieus qua licenties en patenten, laat staan prestaties.
Ook ben ik benieuwd naar de drivers voor het platform. Het is niet zo dat je een Godson even op een socket 775 kan prikken... Graphics: SM712? Riiiiiight
Zag trouwens op de site van Best buy dat ze daar nu ook de XP versie verkopen tegen dezelfde prijs als de Linux versie. Is de Linux versie voor de EEE ook officieel te downloaden? Het lijkt me namelijk makkelijker er eentje met XP te kopen (zodat je daar een goede versie van op cd hebt) en er dan Linux op te zetten....
Volgens mij heb is het inderdaad dikke fake.. ik vetrouw het niet helemaal..XanderDrake schreef op maandag 07 april 2008 @ 10:24:
[...]
Bij dit soort dingen betekend "in maand zus en zo" eigenlijk altijd "aan het einde van maand zus en zo".
De echte vraag is: komen er weer vertragingen?
[...]
Lol, de Jisus laptop![]()
Dat deze is gemaakt in NL lijkt me heel onwaarschijnlijk. De Godson CPU is de "china" cpu, ze gebruiken het vooral voor interne markten. Ook is de Godson erg dubieus qua licenties en patenten, laat staan prestaties.
Ook ben ik benieuwd naar de drivers voor het platform. Het is niet zo dat je een Godson even op een socket 775 kan prikken... Graphics: SM712? Riiiiiight
Is het makkelijker? Ik kan erg makkelijk partities in Linux aanpassen (met gparted) om ruimte te maken voor een WinXP OS. Maar als je een SSD met alleen WinXP hebt, moet je met Partition Magic aan de slag, en dat gaat wel es fout als ik zo mn collegas hoor.Walkman schreef op maandag 07 april 2008 @ 10:49:
Zag trouwens op de site van Best buy dat ze daar nu ook de XP versie verkopen tegen dezelfde prijs als de Linux versie. Is de Linux versie voor de EEE ook officieel te downloaden? Het lijkt me namelijk makkelijker er eentje met XP te kopen (zodat je daar een goede versie van op cd hebt) en er dan Linux op te zetten....
Het is goedkoper iig, een XP licentie kost nogsteeds zon €80, terwijl je de Xandros of tig andere EEE distro's gewoon kan downloaden. (Hoewel ik niet weet of het downloaden van de EEE Xandros versie legaal is...)
Don't get me wrong: het zou best mogelijk kunnen zijn! NL en China hebben goede handelsrelaties op dat gebied.Tomino schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:22:
Volgens mij heb is het inderdaad dikke fake.. ik vetrouw het niet helemaal..
De vraag is of zon apparaat wenselijk is... Pas sinds 2007 is men bezig met normale Linux varianten te compilen op de CPU...
Nou, als ik die wiki pagina eens lees is deze cpu gewoon voorzien van een MIPS-instructieset, ze adverteren er alleen niet mee. In principe kan je gewoon iets als Debian GNU/Linux erop zetten, ik gebruik het zelf ook al enkele jaren naar volledige tevredenheid (op x86 dan, dat wel)XanderDrake schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:27:
[...]
Don't get me wrong: het zou best mogelijk kunnen zijn! NL en China hebben goede handelsrelaties op dat gebied.
De vraag is of zon apparaat wenselijk is... Pas sinds 2007 is men bezig met normale Linux varianten te compilen op de CPU...
When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.
Ruil ik zo in voor m'n Vaio TZVerwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 22:30:
[...]
Ik was 352 euro kwijt voor een 2G Surf met een 16GB SDHC card.
Voor die 47 euro meer krijg je nu dus:
- snellere processor met 512 MB L2 Cache
En niet zonder reden. Die CPU zou een stapel patenten schenden, maar jaicyx schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:21:
[...]
Nou, als ik die wiki pagina eens lees is deze cpu gewoon voorzien van een MIPS-instructieset, ze adverteren er alleen niet mee.
Er werd ook al melding van gemaakt in een eerder artikel op de frontpage.
[ Voor 47% gewijzigd door Borromini op 07-04-2008 12:51 ]
Ik wil graag XP op mn EEE zetten, maar ik las in de tutorial dat je dan alle partities moet verwijderen. Kan iemand mij vertellen of ik dan ooit weer Xandros erop kan zetten en zo ja, hoe? Want volgens mij moet je dan ook de recover-partitie verwijderen?!
Gewoon een externe dvd-speler aan je eee, recover dvd erin Menu's doorlopen van de dvd en dan even wachten en Xandos starten. Zelf ook gedaan en het werkt ideaal!
Is die recover-dvd dezelfde als de "Support DVD Rev. 1.3"??
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)
Wil je wat weten over levertijden? Dat is allemaal (al dan niet in de vorige delen van deze topicreeks) lang en breed besproken. Gebruik dus even de quicksearch die rechtsboven het topic staat :o.
Diegene die willen chitchatten over de EEE PC: er loopt een irc kanaal op irc.tweakers.net genaamd #eeepc.
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)
Wil je wat weten over levertijden? Dat is allemaal (al dan niet in de vorige delen van deze topicreeks) lang en breed besproken. Gebruik dus even de quicksearch die rechtsboven het topic staat :o.
Diegene die willen chitchatten over de EEE PC: er loopt een irc kanaal op irc.tweakers.net genaamd #eeepc.