[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 25 Laatste
Acties:
  • 294.418 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 19:33

jmk

Heel veel spellen hebben 1024x768 nodig of meer. Vaak worden die resolutie automatisch gezet, zodra je een spel opstart.
Hoe zit dat dan met die aangepaste drivers? Goede ervaringen mee? Je krijgt zeker wel meer spellen aan de praat!(?)

Ik wilde eigenlijk wachten op de 900, maar misschien koop ik wel een 701.

EDIT:
@tweakhanz:
Je hebt zeker op je EEE een screenshot gemaakt, opgeslagen als png, en daarna een image-resize gedaan in photoshop naar de native resolutie?
1. Maar ziet het er echt zo uit als ik het nu op mijn monitor zie? Best acceptabel zoals ik het zie.
2. Hoe komt het dat het plaatje 1000x600 zoveel pixels heeft: 621px × 373px? Kan je dat niet beter resizen naar 600x??? pixels? Ik neem aan dat ik nu niet precies hetzelfde zie als jij op je EEE. Of heb je vervormd beeld?(aspect ratio klopt niet)

Ik wil niet zeuren natuurlijk, maar ik zou graag de plaatjes zo zien, in dezelfde verhoudingen, met hetzelfde aantal pixels als de EEE native heeft, en dan met elkaar vergelijken.

[ Voor 65% gewijzigd door jmk op 06-05-2008 12:30 ]

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 21:11
yes de mijne is ook aangekomen from the UK
nu ga buiten wat verder spelen mijn zeer klein asus(je)

Afbeeldingslocatie: http://i307.photobucket.com/albums/nn295/kl00n/DSC_3506.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i307.photobucket.com/albums/nn295/kl00n/DSC_3508.jpg

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:17
Cool! Gebruik hem, en post wat ervaringen als je wilt. Dat is ten slotte waar dit topic voor is ;)

Hoe werkt het scherm in de praktijk? Is het groot genoeg voor browsen, tekstververweken e.d.? Hoe lang gaat de accu mee? Andere dingen die je opvielen?

Deze 9" versie staat op mijn verlanglijstje, dus ik ben erg benieuwd.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Mijn 900 werd gisteren ook gebracht, 30 April besteld, 5 mei bezorgt, redelijk vlot vanuit Hong kong...

Ik heb een US toetsenbord, met jawel een 5800 mAh.
Vind het vaag dat er verschillende batterijen bij geleverd worden. Ik las ergens dat Asus in Engeland, de 4400mAh batterij niet gingen vervangen voor de grootere versie. Waarom, de prijs blijft hetzelde?!

Maargoed, nu nog fff XP bestellen, gaan met die banaan... :9~

Weet iemand of Eeectl gaat werken mbt het overclocken/ underclocken? Krijg hier verschillende reacties over op de Eee- forums?

MzL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jmk schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 12:17:
@tweakhanz:
Je hebt zeker op je EEE een screenshot gemaakt, opgeslagen als png, en daarna een image-resize gedaan in photoshop naar de native resolutie? [...]Ik wil niet zeuren natuurlijk, maar ik zou graag de plaatjes zo zien, in dezelfde verhoudingen, met hetzelfde aantal pixels als de EEE native heeft, en dan met elkaar vergelijken.
Ik heb gisterenavond buiten in de zon met de laptop op schoot ontzettend zitten prutsen om die schermpjes online te krijgen (via WordPad en PSP). Zal het vanavond nog eens proberen en dan de links naar de 600x1000 in dezelfde verhoudingen hier plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:56
@kloon
Gaaf, wat voor accu heb je erbij? Kun je een close-up maken van het toetsenbord?
De stekker lijkt trouwens heel groot, of komt dat omdat de powerbrick zo klein is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 13:44

Metro2002

Memento mori

Windkracht13 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:36:
Mijn 900 werd gisteren ook gebracht, 30 April besteld, 5 mei bezorgt, redelijk vlot vanuit Hong kong...

Vind het vaag dat er verschillende batterijen bij geleverd worden. Ik las ergens dat Asus in Engeland, de 4400mAh batterij niet gingen vervangen voor de grootere versie. Waarom, de prijs blijft hetzelde?!

Weet iemand of Eeectl gaat werken mbt het overclocken/ underclocken? Krijg hier verschillende reacties over op de Eee- forums?

MzL
Dat komt omdat de ene EEEpc niet over te klokken is en de ander prima stabiel draait tot 1100Mhz.

Ik kan mijn eigen 4G surf met gemak op 900 mhz laten lopen ipv 630Mhz, enige nadeel is dat de accu dan sneller leeg gaat, de fan vaker aanslaat en de boel wat warmer wordt. Eigenlijk heb ik hem zelf bijna nooit op 900 mhz lopen omdat je het snelheidsverschil niet echt merkt (alleen met sommige games).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Klopt, mijn 701 draait ook 1100mhz, no probleem. Alleen als ik een spel opstart overclock ik 'm.

Underclock de boel als ik internet, juist om de batterij te sparen!

Alleen vind ik het eruggg handig dat je je fansnelheid sneller of juist langzamer kan zetten, ben benieuwt of de maker hiervan nog een update gaat geven voor onze nieuwe 900...

[ Voor 11% gewijzigd door Windkracht13 op 06-05-2008 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
Biggg schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:42:
@kloon
Gaaf, wat voor accu heb je erbij? Kun je een close-up maken van het toetsenbord?
De stekker lijkt trouwens heel groot, of komt dat omdat de powerbrick zo klein is ;)
batterij is de 4400 :-(
de stekker is een uk stekker met eu stekker erboven op vandaar
Uk toetsenbord met Us instelling
Afbeeldingslocatie: http://i307.photobucket.com/albums/nn295/kl00n/DSC_3510.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:49

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Er zijn altijd nog oplossingen :)

Lees: 10400mAh accus :9 .

Wat zijn trouwens de ervaringen met underclocken? Langere accutijden of verspilling van prestaties, vertel het me :)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 15:07
kloon schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:30:
[...]

batterij is de 4400 :-(
de stekker is een uk stekker met eu stekker erboven op vandaar
Uk toetsenbord met Us instelling
[afbeelding]
Kijk, naar zon toetsenbord was ik op zoek :) Zou je even je DM aan willen zetten bij je voorkeuren.. Ben benieuwd naar je seller enzo en daar wil ik dit topic niet mee bevuilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in eeectl mijn eee kunnen underclocken naar 540 mhz (fsb = 60)

lager kreeg ik m niet, dan kreeg ik een totale vastloper...

Ik heb nog niet met een klokkie erbij gekeken hoe lang ie dan mee gaat, maar het lijkt iets langer te zijn..

Prestaties zijn natuurlijk iets minder, maar tekstverwerken/internetten lukt bij mij nog wel gewoon (xp / office 2003 / IE7). Met Youtube-filmpjes enz. merk je al wel verschil. Je kan ook niet echt meerdere programma's tegelijk open hebben.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2008 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 13:44

Metro2002

Memento mori

XanderDrake schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:35:
[...]

Er zijn altijd nog oplossingen :)

Lees: 10400mAh accus :9 .

Wat zijn trouwens de ervaringen met underclocken? Langere accutijden of verspilling van prestaties, vertel het me :)
Met de 701 kreeg ik er maar liefst 10 minuten bij door hem op 500Mhz te zetten 8)7 niet echt de moeite dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Metro2002 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:58:
Met de 701 kreeg ik er maar liefst 10 minuten bij door hem op 500Mhz te zetten 8)7 niet echt de moeite dus.
Ik kan me voorstellen dat Asus de "sweetspot" van 630mhz natuurlijk voor een reden heeft gekozen :)

Nu Atom nog :*)

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Metro2002 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:58:
[...]

Als je het voltage mee kan verlagen zou je er wat meer moeten kunnen uithalen denk ik?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:03

Exirion

Gadgetfetisjist

Borromini schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:15:
Als je het voltage mee kan verlagen zou je er wat meer moeten kunnen uithalen denk ik?
Ik betwijfel het. Je komt op een punt dat de bijdrage van de CPU aan het totale stroomverbruik verwaarloosbaar wordt. De chipset in de EEE is niet de modernste, en dat geldt ook voor andere gebruikte (goedkope) componenten. Ik denk dat er weinig winst valt te behalen met onderclocken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo 'blurry' op een 701?

Gaaaaaaaaapppppp!

[ Voor 149% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2008 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:36
Je plaatje is nu zelf 1000 x 600. We kunnen aan dat plaatje alleen zien hoe het er op een 1000 x 600 scherm uit zou zien. Niet hoe het op een 800x480 scherm van de EEE getoond wordt. Enige manier om dat te doen, is om een foto van het scherm te maken.

LOL @KnoppenSpook

Ik ga het in ieder geval thuis ook eens proberen :) Ik ben echter niet zo blij met 'custom' drivers voor Intel graphics. Ergens heb ik altijd het idee dat dat toch slechter of minder goed werkt.

[ Voor 18% gewijzigd door Luuk1983 op 06-05-2008 17:09 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
LOL; in geheugen/ screenshot is het beeld natuurlijk niet gedownscaled en dus gewoon scherp ...
Je zou een scherpe foto moeten maken van het beeldscherm om de 'blurry-ness' te bekijken. Maar wie dat lukt?

--grmbl, te laat :z 8)

[ Voor 6% gewijzigd door KnoppenSpook op 06-05-2008 17:08 ]

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Luuk1983 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:07:
[...]

Je plaatje is nu zelf 1000 x 600. We kunnen aan dat plaatje alleen zien hoe het er op een 1000 x 600 scherm uit zou zien. Niet hoe het op een 800x480 scherm van de EEE getoond wordt. Enige manier om dat te doen, is om een foto van het scherm te maken.
En post het dan in godesnaam als PNG en niet als JPG, anders zie je door de artifacts de blurriness niet meer 8)7

Evt je achtergrondplaatje even uitzetten, dat vindt PNG dan weer niet zo leuk (wordt het nogal groot van)

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je wat? Zoek het even lekker zelf uit... Ik hoef mezelf niet te overtuigen dat dit prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:17:
Weet je wat? Zoek het even lekker zelf uit... Ik hoef mezelf niet te overtuigen dat dit prima werkt.
Agree, het is duidelijk inderdaad en vind al dat je er veel moeite voor doet.
brama schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:10:
[...]

En post het dan in godesnaam als PNG en niet als JPG, anders zie je door de artifacts de blurriness niet meer 8)7

Evt je achtergrondplaatje even uitzetten, dat vindt PNG dan weer niet zo leuk (wordt het nogal groot van)
Iedereen doet het hier voor z'n plezier.. denk daaraan..

Anyway, bedankt voor t delen van je foto's met die screens. Ik heb een prima idee gekregen van hoe het er nu ongeveer uitziet! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik heb gewoon es met Astray de resolutie op 1000 x 600 gezet en het valt me niet eens tegen. Ik heb dan dus nog helemaal niets gedaan om het beeld te verbeteren, of de letters te vergroten. Ik ga jouw tips binnenkort eens proberen om te kijken hoe het met wat grotere letters eruit ziet. Maar op zich is dit best wel een aardig alternatief voor een wat groter desktop oppervlak.

Ik wil je ook bedanken voor de screens, ondanks dat ze misschien dan niet 100% laten zien hoe het er uiteindelijk op de EEE eruit ziet.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Nog een tip voor een PDF reader: Foxit reader is een freeware PDF reader die prima overweg kan met de meeste PDF's. Het programma is een paar MB. Ik kwam er namelijk achter dan Adobe Reader echt een enorme bloatware geworden is. De installatie nam ruim 100 (!) MB in beslag. En aangezien ik 'm alleen maar nodig heb voor af en toe een PDF te openen en verder niks, kwam ik op aanraden van een vriend uit op Foxit reader. Scheelt me weer bijna 100MB op de disk :) Prima alternatief voor de EEE dus!

Misschien is het een idee om in de TS een sectie te maken waar iets van 'aanbevolen EEE software' ofzo staat?

[ Voor 10% gewijzigd door Luuk1983 op 06-05-2008 21:28 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowbeat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 11:29
Tomino schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:51:
[...]

Kijk, naar zon toetsenbord was ik op zoek :) Zou je even je DM aan willen zetten bij je voorkeuren.. Ben benieuwd naar je seller enzo en daar wil ik dit topic niet mee bevuilen!
ME2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
bij deze ..... http://efficientpc.co.uk/laptops/eeepc900w/
voeg hem toe via msn en dan kan je alles vragenn wat je maar wil weten zoals de stock enzo
hij is op zeer regelmatige basis online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayBigfoot
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 07:47
Ik heb inmiddels mijn chinese EEE PC 701 4G met de basic Xandros voorzien van een Touchscreen. Deze had ik gekocht op ebay. Lekker solderless, dus almost plug & play. Wat minor software tweaks, daarna wat calibratie en nu werkt het super!! :P :9 _/-\o_

Inmiddels ook al een biosupdate gedaan via de Add/Remove Programs. Er is namelijk een nieuwe bios van ASUS uit. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog weinig verschil bemerk. Iemand anders wel ervaring? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 19:33

jmk

Op een echt 1000x600 scherm zou je dit zien:
Afbeeldingslocatie: http://i279.photobucket.com/albums/kk140/jmk_023/1000x600onarealscreen.jpg

Op de EEE 700 zou je dan dit zien:
Afbeeldingslocatie: http://i279.photobucket.com/albums/kk140/jmk_023/1000x600ona800x480screen.jpg

Natuurlijk zou je kunnen zeggen dat een hele scherpe foto van de EEE beter beeld geeft wat je ziet. Maar dat heeft ook nadelen ten opzichte van de meetbaarheid.

Ik heb overigens in Photoshop "bicubic resize" gedaan. Dat een een vrij langzaam proces vergeleken met "naaste buur". Wel optimale kwaliteit. Nu is het alleen een beetje afvragen hoe goed de driver/videokaart dit doet in vergelijking met "Bicubic resize"

Met een PNG werd iedere pixel 100% weergegeven, maar dat wil helemaal niet zeggen dat dat voor dit testdoeleinde beter was geweest, gewoonweg omdat ik niet kan meten hoe goed de virtuele driver het beeld resampled.

@ TweakHanz: bedankt voor het uploaden van je plaatjes!

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jmk: Ik heb geen idee hoe je het hebt gedaan, maar ik zou het zeker zelf niet beter hebben kunnen laten zien. Ik dacht dat ik er met het uploaden van een 1000x600 jpg wel zou zijn... hoe dom van mij ;-)
Maar whatever, zo dekt het prima de lading. Ieder moet voor zichzelf maar bepalen wat 'ie acceptabel vind. Mij is het 't prijsverschil met de 900 (nog...) niet waard, een 700 op 1000x600 werkt voor mij prima. Maar daar kan ik morgen weer heel anders over denken! Voorlopig heb ik nog lang geen 900 in m'n handen denk ik, laat staan dat dat ding ooit nog eens in de schappen bij MM komt vóór ik een enorme baard heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windkracht13 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:36:

MzL
Welke user/prijs/customs?
En wat zijn je ervaringen tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Voor de liefhebber,
De 900 is hier in stock (UK webshop):

http://www.superetrader.c...info.php?products_id=3324

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:20
offtopic:
Yeah!!!! Ik heb mijn eee pc 900 binnen

Mijn ervaring na 5 minuten spelen:

Toetsenbordje is inderdaad erg wennen, maar dat komt wel. Ik heb er gelukkig ook een 5800 mHa accu bij gekregen. UK toetsenbord en helaas dus ook een UK stekker, maar gelukkig kon ik er zo een andere kabel inklikken, die is helaas niet wit. Moet ik dus nog ff ergens zoeken. Ik zal later foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat alle Hong Kong ebay verkopers de goede 5800 batterij leveren en dat alle UK shops de 4400 batterij leveren?
trolleystad schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:24:
offtopic:
Yeah!!!! Ik heb mijn eee pc 900 binnen

Mijn ervaring na 5 minuten spelen:

Toetsenbordje is inderdaad erg wennen, maar dat komt wel. Ik heb er gelukkig ook een 5800 mHa accu bij gekregen. UK toetsenbord en helaas dus ook een UK stekker, maar gelukkig kon ik er zo een andere kabel inklikken, die is helaas niet wit. Moet ik dus nog ff ergens zoeken. Ik zal later foto's maken.
Kun je wat meer details geven over waar je hem hebt besteld, levertijden, prijzen, taxes? Ik vind dat voor de 900 vanwege de schaarste ook een onderdeel van de "Ervaringen EEE PC".

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2008 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:32:
Kun je wat meer details geven over waar je hem hebt besteld, levertijden, prijzen, taxes? Ik vind dat voor de 900 vanwege de schaarste ook een onderdeel van de "Ervaringen EEE PC".
Via Ebay, de seller is alleen er nu mee gestopt. Prijs: 434 euro incl verzendkosten. Over belastingen nog niks gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:32:
Ik vind dat voor de 900 vanwege de schaarste ook een onderdeel van de "Ervaringen EEE PC".
Even los van het feit of ik het wel of niet eens met je ben, de topic warning is volgens mij toch duidelijk genoeg:

'Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. '

Dus wat je er in dit geval van vind is eigenlijk irrelevant. Nou vind ik persoonlijk dat er al redelijk coulant met posts over levertijden, leveren, bestellen ed gedaan wordt, maar ik denk dat we wel moeten oppassen dat het niet alleen maar daar over gaat.

Ik hoop snel uitgebreidere ervaringen te horen van mensen met een 900 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:52:
[...]

Even los van het feit of ik het wel of niet eens met je ben, de topic warning is volgens mij toch duidelijk genoeg:

'Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. '

Dus wat je er in dit geval van vind is eigenlijk irrelevant. Nou vind ik persoonlijk dat er al redelijk coulant met posts over levertijden, leveren, bestellen ed gedaan wordt, maar ik denk dat we wel moeten oppassen dat het niet alleen maar daar over gaat.

Ik hoop snel uitgebreidere ervaringen te horen van mensen met een 900 :)
Ok, dan wil ik wel weten hoeveel de EEE PC kostte, want ik zie verschillende prijzen en ben benieuwd wat de all-in prijs was van de diverse kopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
Ik krijg de indruk dat de meeste bezitters van de eee pc die in dit topic reageren windows erop hebben gezet. Als de 900 goed en wel uit is vraag ik me af hoeveel mensen daadwerkelijk de windows variant gaan kopen, ik heb het idee dat iedereen de 20GB linux versie gaat halen en er zelf wel windows opzet. Ik zou weleens willen weten hoeveel mensen daadwerkelijk xandros erop laat staan.

Asus gaf in hun prognose aan dat ze een hoger aandeel van windowsmachines denken te gaan verkopen, dat moet ik nog zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Biggg schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:08:
Ik krijg de indruk dat de meeste bezitters van de eee pc die in dit topic reageren windows erop hebben gezet. Als de 900 goed en wel uit is vraag ik me af hoeveel mensen daadwerkelijk de windows variant gaan kopen, ik heb het idee dat iedereen de 20GB linux versie gaat halen en er zelf wel windows opzet. Ik zou weleens willen weten hoeveel mensen daadwerkelijk xandros erop laat staan.

Asus gaf in hun prognose aan dat ze een hoger aandeel van windowsmachines denken te gaan verkopen, dat moet ik nog zien..
Nou feit is natuurlijk wel dat dit machientje (behalve voor tweakers) bedoeld is voor minder technische mensen die voor relatief weinig geld een leuk laptopje kunnen kopen waar ze hun basis dingen mee kunnen doen. Het kan me voorstellen dat een aantal Xandros prima vinden, maar dat er ook een groot aantal mensen zijn die toch het voor hun bekende systeem willen. En dat zal vaak Windows zijn. En hoe je het ook bekijkt, Windows installeren is sowieso natuurlijk niet voor iedereen weggelegd, maar installeren op een EEE is net nog even een stapje lastiger. Daarbij hechten juist DIE mensen waarschijnlijk weinig waarde aan 8GB extra storage.

Dus ergens kan ik me wel vinden in de prognose dat veel mensen voor XP gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Laatst online: 16:17
Ik verwacht dat ik Linux er op laat staan. Ik zie het apapraat meer als een "über-PDA" dan als een complete laptop en ik vermoed dat ik met Linux meer dan voldoende mogelijkheden heb.

En het is gelijk een leuke gelegenheid meer van Linux te weten te komen.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb al eerder hierover geschreven, Philips heeft de Power2Go lijn en gamekings doen er een bespreking over waarbij ze 'm gebruiken met de EEE (als ik het van hen begrijp zou je dan de 150 euro versie moeten hebben):

http://www.gamekings.tv/i...-woensdag-het-power-ding/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
Ik laat xandros er ook opstaan voorlopig nog in easy mode maar of dat lang gaat duren weet ik niet
Windows komt er zeker niet op !!

Ok kon het niet laten en ben van easy naar advanced desktop gegaan
Alleen 1 klein probleempje (zie foto)
Afbeeldingslocatie: http://i307.photobucket.com/albums/nn295/kl00n/snapshot2.png
Bovenaan het scherm zien een balkje met met file-new-.......
Hoe krijg ik daar weg

alvast bedankt

[ Voor 52% gewijzigd door kloon op 07-05-2008 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Handige link!

http://www.eee-900.co.uk/ (next) OP waard?

@ onder mij, zeer interessant om in de gaten te houden !!!

[ Voor 35% gewijzigd door Tomino op 07-05-2008 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er schijnen exploderende imitatie batterijen in omloop te zijn. Asustek waarschuwt hier dan ook & geeft uiteraard geen garantie op de schade die hierdoor kan onstaan.

Asustek warns for using 3rd-party Eee PC batteries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij dekt ASUS zich gewoon een beetje in... En hopen ze de aftersales market zelf in de hand te houden (wat een illusie is). Ik lees me werkelijk een ongeluk op 't internet over alles wat maar een beetje met de Eee te maken heeft en heb er nog helemaal niks over gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
kloon schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 15:50:
Ik laat xandros er ook opstaan voorlopig nog in easy mode maar of dat lang gaat duren weet ik niet
Windows komt er zeker niet op !!

Ok kon het niet laten en ben van easy naar advanced desktop gegaan
Alleen 1 klein probleempje (zie foto)
[afbeelding]
Bovenaan het scherm zien een balkje met met file-new-.......
Hoe krijg ik daar weg

alvast bedankt
Het lijkt alsof er nog een programma openstaat. Kijk eens met de taskmanager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 09:19

jelly

Arch Linux

Op gamekings staat een reviewtje die de oude en nieuwe EEEpc vergelijkt, verwacht een niet al te professioneel review :9

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 20:14:
Who needs 9 inch???

Nou, ik niet…

Heb m’n 7 inch Eee nou zodanig getuned dat ik een prima schermresolutie heb bij 800x600 of zelfs op 1000x600 of 1024x768. Onderstaand mijn stappenplan:

1. Installeer “Aye-Sus-This Version 3”. Een mooi pakketje met de juiste Intel beeldschermdrivers, gemaakt door Aye-Sus, Ays-Sys en Bassam. Hier vind je het. Verwijder wel eerst de momenteel geïnstalleerde beeldschermdrivers via ‘Apparaatbeheer’ en dan ‘Beeldschermadapters’.

2. Wijzig de Tekengrootte naar ‘Groot’. Doe dit via de ‘Eigenschappen voor Beeldscherm’ op het tabblad ‘Vormgeving’. Als je (net als ik…) de optie ‘Groot’ niet meer hebt omdat je nLite hebt gebruikt, dan start je eerst deze registry-aanpassing.

3. In hetzelfde tabblad open je ‘Effecten’. Zet een vinkje bij ‘De volgende overgangseffecten voor menu’s en knopinfo gebruiken’ en kies ‘Overvloeien’.
Zet ook een vinkje bij ‘Randen van letters vloeiend op het scherm weergeven’ en kies ‘ClearType’.
Zet ook nog een vinkje bij ‘Grote pictogrammen gebruiken’.

4. Wijzig de dpi-instelling van 96 naar 120. Dit doe je ook in ‘Eigenschappen voor Beeldscherm’, in het tabblad ‘Instellingen’. Kies voor ‘Geavanceerd’ en wijzig van ‘Normaal (96 dpi)’ naar ‘Groot (120 dpi)’. Als je deze instelling niet kan wijzigen moet je eerst een keer opnieuw opstarten en daarna de schermresolutie op 1000x600 zetten via AsTray. Als je de wijziging hebt doorgevoerd blijft hij ook zichtbaar in 800x600 of lager.

5. De kers op de appelmoes (of de slagroom op de taart…) is het online instellen van ClearType. Ga naar deze website en stel online e.e.a. volgens jouw voorkeuren in.

Mocht jouw Eee deze beeldscherminstellingen om de één of andere reden niet willen vasthouden, dan kan je in AsTray.ini de volgende instellingen ‘hard’ opnemen:

BaseMode=800,600,32,60
Downscaling=1
SaveLastMode=

Gebruik je liever 1000x600, wijzig dan uiteraard de BaseMode naar 1000,600,32,60

Onderstaand wat voorbeelden van mijn Eee op 800x600 en 1000x600

800x600:
[afbeelding]

800x600:
[afbeelding]

800x600:
[afbeelding]

1000x600: _/-\o_
[afbeelding]
Ik heb je hele tutorial eens gevolgd en ik typ dit nu op een scherm m et 1000 x 600 resolutie. Ik zou het 'acceptabel' willen noemen. Het ziet er zeker niet verkeerd uit,maar het is wel erg duidelijk dat er geinterpoleerd wordt. Echter, het is een mooi alternatief als je de extra ruimte op je bureaublad even nodig hebt. Dankzij astray kan je makkelijk ook weer terug naar 800x480 switchen indien nodig. Het enige wat ik wat irritant vind is dat soms delen van eht scherm verspringen omdat deze dan net even op een andere pixel gemapped worden.

Verder is het is zeker een blijvertje voor mij :) Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEE-lover
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:19
Voor mensen die niet kunnen wachten:

http://www.purelygadgets.co.uk

Die heeft de 900 in stock voor 325 pond (389 euro, omgerekend op de site zelf). Verzendkosten naar Nederland kan ik niet zien (al verzenden ze wel over heel Europa, maar daar moet je een e-mail voor sturen). Het is niet bedoeld als reclame, laat dat duidelijk zijn, maar het is wel de goedkoopste site die ik tot heden gevonden heb. En volgens mij zijn er niet veel nadelen aan de UK versie of wel? Ik zal ze nog een e-mail sturen (met de vraag wat verzenden kost en welke batterij ze leveren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Nog een paar screens op 1000 x 600. Ik heb ze uiteraard verkleind met een programma op 800 x 480 en ik heb het idee dat wat je ziet op de screens qua scherpte enzo redelijk overeenkomt hoe het op het scherm eruit ziet.

Afbeeldingslocatie: http://peterswijchen.xs4all.nl/imagebucket/eee/desktop_800Compare.jpg
Desktop op 800 x 480

Afbeeldingslocatie: http://peterswijchen.xs4all.nl/imagebucket/eee/desktop_1000Compare.jpg
Desktop op 1000 x 600

Afbeeldingslocatie: http://peterswijchen.xs4all.nl/imagebucket/eee/tweakers_800Compare.jpg
Tweakers in IE7 op 800 x 480

Afbeeldingslocatie: http://peterswijchen.xs4all.nl/imagebucket/eee/tweakers_1000Compare.jpg
Tweakers in IE7 op 1000 x 600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 09:46
Luuk1983 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 21:41:
Nog een paar screens op 1000 x 600. Ik heb ze uiteraard verkleind met een programma op 800 x 480 en ik heb het idee dat wat je ziet op de screens qua scherpte enzo redelijk overeenkomt hoe het op het scherm eruit ziet.

[afbeelding]
Desktop op 800 x 480

[afbeelding]
Desktop op 1000 x 600

[afbeelding]
Tweakers in IE7 op 800 x 480

[afbeelding]
Tweakers in IE7 op 1000 x 600
Ziet er verdomt goed uit zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StraightOn.NL schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 23:28:
[...]

Ziet er verdomt goed uit zeg!
Ja, dat dacht ik ook wel... Ik heb 'em nu standaard op 1000x600 staan en als ik echt veel leeswerk heb (ben tenslotte ook al bijna 50...) dan schakel ik naar 880x528. Het kan natuurlijk niet tippen aan een 21 inch, maar ik vind het alleszins redelijk voor een 300 euro laptopje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:15

polthemol

Moderator General Chat
even een aanvulling maar op de andere eee gebruikers hun ervaringen hier:

heb de 4g surf versie en het een tijdlang volgehouden met xandros erop. Ik liep echter tegen enkele beperkingen op (had met name te maken met de crappy manier waarop het standaardos in elkaar is gezet).

Toen uiteindelijk maar gekozen voor een stripped winxp erop (meer wanhoop dan wat anders) en ik moet zeggen dat het me 100% meevalt. Alles loopt lekker vlot, zelf het booten (wat ik niet verwacht had eerlijk gezegd).

Vooral heel lekker is office2007. Het spul start praktisch instant op (mijn desktop is er stukken trager mee).

Ik heb wel het gevoel dat de workspace met xp wat efficienter is ingedeeld. Mijn eerste gevoel (en dat is blijven steken) is dat het schermoppervlak groter lijkt (== meer plaats om iets te doen dus) dan onder het stock Xandros.

Enige dat nog niet lekker werkt is wireless icm WPA/MSChapV2, maar dat moet nog eens serieus bestudeerd worden

atm geinstalleerd:

VLC
Office 2007 (outlook, powerpoint, excel, word)
Pidgin
Dia
Firefox
Filezilla
Canon EOS tools

stripped down winxp SP2 (meende dat ik op iets van een 350 MB zat).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
polthemol schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 23:51:

heb de 4g surf versie en het een tijdlang volgehouden met xandros erop. Ik liep echter tegen enkele beperkingen op (had met name te maken met de crappy manier waarop het standaardos in elkaar is gezet).
Kun je misschien aangeven wat er dan precies niet kon met xandros? Heb je ook overwogen om er (x)ubuntu of een andere linux distro erop te zetten ipv windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
Volgens mij is deze nog niet voorbij gekomen, een heel uitgebreide videoreview van de 900:
http://jkkmobile.blogspot...-pc-900-video-review.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Dankje, die komt er in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 16:46
Wie heeft er al ervaring met het installeren van een nlited slipstream NL XP pro SP3?

Ik had sp2 (+alle updates) nlited met bluesoleil bluetooth (wat een puzzel was) werkend.
Ik heb nu met nlite sp3 geslipstreamed en geinstalleerd. Het probleem is nu dat wlan bij het icoon aangeeft dat er netwerken gevonden zijn maar als je ze dan wilt tonen (door met linker muisknop op icoon in taakbalk te klikken) zijn er geen netwerken beschikbaar en dus ook niet te verbinden!

Had gelezen dat het in ATM Support zou kunnen zitten maar dat was bij mij nog niet afdoende.
Wie weet er wat er bij nlite beslist in moet blijven?
Werkt het na auto update functie SP3 nog wel?

Heeft er al iemand een nlite.ini te delen van een goed werkende versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Volgens mij is hier iemand op tweakers die inderdaad een ini online heeft gezet.. zou inderdaad erg handig zijn :)

Ik heb mijne ( 20gb linux 9" net besteld bij purelygadget *O* Aardige mensen aan de lijn, je moet bellen voor international orders!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:15

polthemol

Moderator General Chat
Biggg schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 00:05:
[...]

Kun je misschien aangeven wat er dan precies niet kon met xandros? Heb je ook overwogen om er (x)ubuntu of een andere linux distro erop te zetten ipv windows?
heb er een tijdje ook debian op draaien gehad. Ubuntu ben ik geen fan van (persoonlijke smaak gewoon).

Xandros vond ik om meerdere redenen niet lekker werken oa. wpa gebeuren (te omslachtig en het werkte niet echt stabiel genoeg voor mij), openoffice (ik krijg de kriebels van die interface + het start stervenstraag op). Wat ik verlies nu met xp met booten win ik bij elk willekeurig programma dat ik opstart, dus fijn windows erop. Bijkomend voordeel is dat ik fijn outlook kan gebruiken en zo icm. mda en desktop mijn agenda en contacten netjes in sync heb en beschikbaar.

Als ik het voor mezelf evalueer ivm xandros is het voor mij een mooie poging van Asus om niet perse laptops met windows te leveren, maar het had allemaal wel wat doordachter gemogen. Stock install is de EEE net zo bloated als een onaangeraakte xp install (ik hoef geen mister potato head :P ) maar je moet veel meer moeite doen om het kwijt te raken en die diskspace effectief terug te krijgen.

Maar het is gewoon een keuze gebaseerd op the right tools for the job (ik pas mijn os aan aan de software die ik nodig heb, niet omgekeerd).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het verbinden met mijn draadloos netwerk loopt mijn linux EEE 900 negen op de tien keren vast.
Gewoon alles blokkeert en ik kan zelfs niet meer heropstarten.
Op de draadloze verbinding van de buren kan ik zonder probleem omdat er geen beveiliging opzit.
Ik heb op mijn verbinding al wep, wpa en wpa2 gebruikt maar hij loopt telkens vast.
Ik heb nochtans geen exotisch model, gewoon een WRT54G en de beveiliging uitzetten lijkt me geen goed idee.
Dus heb ik maar besloten om er een nlited Windows XP SP3 op te zetten :P .
Alles werkt soepel en perfect; bij het installeren van de netwerkdrivers connecteerde hij zichzelf spontaan op het netwerk van de buren ;) . Op mijn WRT54G liep ook alles gesmeerd in tegenstelling tot Linux.

Hier een screenshotje :

Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/7229/wallpapercz7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 20:02:
Dus heb ik maar besloten om er een nlited Windows XP SP3 op te zetten :P .
Alles werkt soepel en perfect; bij het installeren van de netwerkdrivers connecteerde hij zichzelf spontaan op het netwerk van de buren ;) . Op mijn WRT54G liep ook alles gesmeerd in tegenstelling tot Linux.
Wil je de nlite .ini met me delen?
Als ik dezelfde nlite instellingen die ik gebruik toepas op sp3 dan doet mijn wlan het niet goed. Ken je die situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
marrk schreef op maandag 28 april 2008 @ 19:14:
[...]

Volgens mij zijn er een paar dingen waar je op moet letten als je vanaf USB boot. Ik weet het niet zeker, want ik heb zelf ook nog geen XP install op mijn HD ;).
Maar het is belangrijk dat je hem niet unattended doet, geloof ik. Aangezien je nog partities weg moet gooien. Verder moet je als je zelf nlite, in ieder geval zorgen dat in 'Operating System Options' het item 'Manual Install and Upgrade' niet aangevinkt is.
Ik laat in ieder geval weten wanneer het hier gelukt is.

[updateje]
Het is hier nu gelukt bij mij. De windows install is bijna klaar nu. Ik heb mijn nlite settings (voor gebruik met een xp sp2 cd) geupload naar www.marrk.nl/temp/nlite_xp2_u.ini. Daarna heb ik gebruik gemaakt van USB_MultiBoot_8 om een bootable USB key te krijgen. Volgens deze guide.
Succes ermee!

Nog een rottigheid waar ik tegenaan liep. Je moet in totaal 3 keer booten vanaf je USB stick. De eerste keer selecteer je 'text setup'. Je wacht tot dit klaar is. Daarna selecteer je 'GUI setup', totdat dat klaar is en daarna doe je bij de herstart nog één keer 'GUI setup'. Daarna is het klaar.
Even zoeken :)

Weet niet precies wat het verschil is tussen de INI van de persoon hierboven met zn screen en deze die ik hier quote..? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de nlite gemaakt volgens deze tutorial:
http://www.i64x.com/eeexp.php

Aangezien deze tutorial vertrekt van een windows SP2 cd, zijn er een paar verschillen met de SP3 cd.
Alle onderdelen die niet op de SP2 maar wel op de SP3 stonden, heb ik gewoon laten staan en zeker niet verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcell
  • Laatst online: 03-02-2023
EEE-lover schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 21:33:
Voor mensen die niet kunnen wachten:

http://www.purelygadgets.co.uk

Die heeft de 900 in stock voor 325 pond (389 euro, omgerekend op de site zelf). Verzendkosten naar Nederland kan ik niet zien (al verzenden ze wel over heel Europa, maar daar moet je een e-mail voor sturen). Het is niet bedoeld als reclame, laat dat duidelijk zijn, maar het is wel de goedkoopste site die ik tot heden gevonden heb. En volgens mij zijn er niet veel nadelen aan de UK versie of wel? Ik zal ze nog een e-mail sturen (met de vraag wat verzenden kost en welke batterij ze leveren).
Ben ik ook benieuwd naar. Als het de 5800 mAh accu is laat ik me er ook ene over komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Hardcell schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 20:58:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar. Als het de 5800 mAh accu is laat ik me er ook ene over komen..
20 pounds verzendkosten.. kwam bij mij in totaal uit op 430 euro incl alles incl taxes etc :)
En nee, het is waarschijnlijk geen 5800.. maar ik er komt toch een grotere accu in. Zon 3rd party :) Voorlopig doe ik het met de 4400!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomino schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 21:10:
[...]

20 pounds verzendkosten.. kwam bij mij in totaal uit op 430 euro incl alles incl taxes etc :)
En nee, het is waarschijnlijk geen 5800.. maar ik er komt toch een grotere accu in. Zon 3rd party :) Voorlopig doe ik het met de 4400!
Uhm... vergeten jullie de 19% BTW niet? Dan kost zo'n 900 al met al 500 euries...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 21:25:
Uhm... vergeten jullie de 19% BTW niet? Dan kost zo'n 900 al met al 500 euries...
Als je uit Engeland koopt betaal je geen BTW in Nederland hoor. De prijzen op die site zijn gewoon inclusief taxes dus je betaalt alleen de verzendkosten er nog bij. Zo was het met mijn bestelling ook.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
Hardcell schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 20:58:
[...]

Het is de 4400, er staat namelijk 4-cell, de 5800 heeft een 6-cell accu.

EDIT: misschien zit ik er naast hoor, ik dacht het ergens gelezen te hebben. Hier claimen ze echter dat de 5800 ook 4cell is http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=27509

[ Voor 23% gewijzigd door Biggg op 08-05-2008 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomino schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 21:10:
[...]

xe.com zegt 437 euro dus waarschijnlijk ben je 440 kwijt met koersverschillen tenzij ze echt in euros afschrijven. Maar ik ben ook benieuwd welke batterij ze leveren. Weet je dat?

<edit> 4400 batterij dus :)

hmm, da's wel jammer.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 22:06:
[...]
<edit> 4400 batterij dus :)

hmm, da's wel jammer.
Ik zou daar je pret niet door laten bederven. Twee uur achtereen achter een Eee is echt wel genoeg hoor! En dat je geen BTW hoeft te betalen bij zendingen uit GB is een meevaller. Maakt het ook aantrekkelijk om daar evt. meteen een extra accu te bestellen! Denk dat ik dat ook ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Ik heb ook geen invoerrechten hoeven betalen vanuit hongkong. :)

Ik heb nu ook de advanced desktop. Wel lekker dat er meer aanpasbaar is. Toch ben ik aan het overwegen om eeeXubuntu te instaleren. Ik ben daar nog niet helemaal uit. Ik vind Xandros toch net iets te beperkt. Wie heeft eeexubuntu draaien op z'n eee900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
trolleystad schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 23:06:
Ik heb ook geen invoerrechten hoeven betalen vanuit hongkong. :)

Ik heb nu ook de advanced desktop. Wel lekker dat er meer aanpasbaar is. Toch ben ik aan het overwegen om eeeXubuntu te instaleren. Ik ben daar nog niet helemaal uit. Ik vind Xandros toch net iets te beperkt. Wie heeft eeexubuntu draaien op z'n eee900?
Is de 900 met 1 GB mem en een 900MHz processor niet snel genoeg om ubuntu ipv xubuntu relaxed te kunnen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Biggg schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:32:
Is de 900 met 1 GB mem en een 900MHz processor niet snel genoeg om ubuntu ipv xubuntu relaxed te kunnen draaien?
Opzich kan het, met meer sleutelwerk. Het mooie van eeexubuntu is dat alles van de EEE out of the box wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Is die datum op de Dixons site (volgende week vrijdag) ook de dag dat hij bijvoorbeeld bij de Media markt (hij staat nu ook op hun site) te koop zal zijn? Heb er nog in de US naar gezocht toen ik er was, maar hij werd bijna nergens verkocht, dus nu ga ik 'm toch maar hier aanschaffen...

[ Voor 5% gewijzigd door Walkman op 09-05-2008 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Exirion schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:07:
Opzich kan het, met meer sleutelwerk. Het mooie van eeexubuntu is dat alles van de EEE out of the box wordt ondersteund.
Dus het makkelijkst is eeexubuntu instaleren en dan sudo apt-get install ubuntu-desktop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
In Ander Nieuws

MSI Wind subnotebook gespot!
http://www.expansys.nl/d.aspx?i=168086

450€ ongeveer, beschikbaar voor pre-orders in de UK, en bij Expansys. Voor onbekenden onder ons: Expansys is een dure toko.
400€ retail op mainland Europe zou makkelijk kunnen :)

Oef. Asus krijgt het moeilijk, ik zit al te denken dat ik de Wind ga halen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier nog een link van de MSI en gaat rond de 300 tot 600 kosten..
nieuws: MSI beconcurreert Eee PC met eigen Wind-umpc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
om even op de feiten vooruit te lopen.. Ik wil er graag XP op hebben. Echter zal XP altijd blijven swappen naar de HD. Ook al zet je die dingen uit. Ik heb begrepen dat er 2 SSD's in de Eeepc 9" zitten. 1 van 8GB en de andere 12 GB. Is het gewoon oké om XP op die 8gb te zetten en dan te swappen? Of maakt het écht niet uit en moet ik me er niet druk om maken.

Dus, hoe deel je je OS / data in op de 2 SSD's? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
Dat klopt niet, er zit 1 gesoldeerde 4GB in en daarnaast nog een 8 of 16GB ssd op respectievelijk de windows en linux versie. Het is zeer aan te raden je operating system (XP in jouw geval dus) op de 4GB te zetten, aangezien deze sneller is en beter bestand is tegen de grote hoeveelheid reads/writes. Geluiden gaan echter op dat de 4GB een beetje weinig is voor een XP install, maar om het OS op de 8GB te zetten zou ik niet doen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Tomino schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:27:
om even op de feiten vooruit te lopen.. Ik wil er graag XP op hebben. Echter zal XP altijd blijven swappen naar de HD. Ook al zet je die dingen uit. Ik heb begrepen dat er 2 SSD's in de Eeepc 9" zitten. 1 van 8GB en de andere 12 GB. Is het gewoon oké om XP op die 8gb te zetten en dan te swappen? Of maakt het écht niet uit en moet ik me er niet druk om maken.

Dus, hoe deel je je OS / data in op de 2 SSD's? :)
De 9" heeft standaard 1GB geheugen. Je kan de swap file gewoon uitzetten, ik neem niet aan dat je super zware dingen op zo'n klein apparaatje gaat doen. Ikzelf heb 2GB geheugen in de EEE 701 gestopt, zodat ik de swap file niet meer nodig heb.

Hoezo swaps XP nog steeds als je de pagefile uitzet? Je ziet toch gewoon dat als je de pagefile disabled dat de pagefile.sys file verdwenen is en je die ruimte terug verdiend?
Biggg schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:33:
Geluiden gaan echter op dat de 4GB een beetje weinig is voor een XP install
Het kan inderdaad wel, maar dan zit ie wel vol na windows update. Echter, met nLite en een grote opruiming na Windows updates geinstalleerd te hebben kan je XP onder of rond de 1GB houden.

[ Voor 16% gewijzigd door Luuk1983 op 09-05-2008 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:34

Q-bone

Dusss...

Kan iemand mij vertellen wat het verbruik van de 701 en de 900 is? en dan graag bij het doen van enkele toepassingen, MET en ZONDER display aan ;)

als servertje lijkt het me aardig voordelig namelijk!

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje offtopic maar ik wil er geen nieuw draadje voor starten.
Weet iemand wat dit voor een laptopje is? Ik heb momenteel geen bankstel nodig maar het kan nooit een duur ding zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:57:
Weet iemand wat dit voor een laptopje is? Ik heb momenteel geen bankstel nodig maar het kan nooit een duur ding zijn.
Het is niet iets wat hier behandelt wordt; ik ken em niet. Zo te zien een tablet achtig ding, met WinXP en een AMD Turion CPU. Misschien wel een draadje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q-bone schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:50:
als servertje lijkt het me aardig voordelig namelijk!
Is dat niet een beetje zonde? Schermpje heb je in die toepassing niet nodig maar opslagruimte juist wel! :+ Of wil je nog een usbdisk aan de eee hangen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek op alibaba.com maar eens op readboy, je kan dit geen laptop noemen overigens. |:( Is een embedded windowsversie met hele beperkte functionaliteit en er zit een enorm trage processor in. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Weer over de EEE (701), ik ben benieuwd welke spellen jullie zo'n beetje spelen op het apparaatje. Uiteraard is ie niet echt heel geschikt en bedoeld om spellen op te spelen, maar een spelletje voor tussendoor kan nooit kwaad.

Echter, spellen moeten (naar mijn mening) aan een paar voorwaarden voldoen of bij voorkeur aan voldoen voordat ze geschikt zijn voor de EEE:
- Niet te groot, spellen van 6GB hebben we niks aan
- Bij voorkeur geen of beperkt een muis nodig. Een aparte muis meenemen is niet echt handig.
- Liefst zonder CD te spelen, of in ieder geval geen mega image nodig.
- Uiteraard draaien op de hardware van de EEE

'Geen mega image nodig' betekend dat alle data tijdens de installatie op de HDD wordt gezet, waardoor een CD / Image niet NOODZAKELIJK is voor data van het spel, waardoor je op een niet nader genoemde manier geen CD / image nodig hebt om te spelen.

Ik heb tot nu toe:

Unreal tournament (voldoet: 3 / 4)
Unreal Tournament is uiteraard 1 van de bekendste shooters van afgelopen eeuw. Het spel is niet groot en heeft zijn CD niet nodig voor data in te laden. Op 800 x 480 draait het perfect op de EEE, waarbij de resolutie goed ondersteund wordt. Uiteraard heb je voor UT een muis nodig om dit te kunnen spelen.

Worms World Party (voldoet: 4/4)
Wie kent de geinige wormpjes niet die elkaar afmaken met de meest zieke wapens? Dit spel was 10 jaar geleden al niet zwaar en draait dus perfect op de hardware van de EEE. 800 x 480 wordt niet ondersteund, 640 x 480 is de meest logische keuze. Er is tevens geen muis nodig en de installatie is compact. Ik weet alleen niet helemaal zeker of de CD nodig is voor het laden van gegevens.

GTA III / Vice City (Voldoet 3,5 / 4)
Grand Theft auto III en Vice City zijn spellen waar er zoveel te doen is dat het bijna nooit saai wordt. Een leuk spelletje voor onderweg! De spellen draaien redelijk tot goed op de EEE, behalve in echt drukke stukken of met veel special effects, dan valt de framerate een beetje terug. De grootte van de installatie valt nog wel te doen met < 1GB, hoewel je het beter op een SD kaart kan zetten. Beiden hebben niet persé een CD nodig voor de data.
Als je de missies wil gaan spelen is een muis noodzakelijk. Als je gewoon een beetje wil gaan rondkijken, rondrijden, klooien en dat soort dingen heb je niet persé een muis nodig.
De resolutie van de EEE wordt wel ondersteund, maar de standaard drivers hebben geen 640 x 480 resolutie. Daardoor starten de spellen de eerste keer niet op. Zet daarom met astray de resolutie van de EEE op 640 x 480, waarna het spel wel opstart. Vervolgens kan je 800 x 480 kiezen en kan je widescreen op 'on' zetten. De keren erop hoef je in principe geen astray meer te gebruiken. In de praktijk moest ik sommige handelingen een keer extra verrichten voordat alles in orde was, maar het idee blijft hetzelfde.

Wolfenstein 3D (Voldoet 4 / 4)
Ik kwam 'm laatste tegen op een oude CD van me in een backup. Blijft een leuk spel. Uiteraard voldoet het spel aan alle eisen: je hebt geen muis nodig (en geen mouse support for that matter), de install is minder dan 1 floppy en de hardware van de EEE loopt uit z'n neus te eten bij het spelen van dit spel. Hell, het spel kan ik op mijn Windows mobile phone nog draaien. Desalniettemin is het een leuk spel voor onderweg.

[ Voor 8% gewijzigd door Luuk1983 op 09-05-2008 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

@ hierboven: leuk! Bedankt voor de uitgebreidheid :) Is het misschien mogelijk FPS te vermelden?
Ook leuk filmpje over andere games: http://www.youtube.com/watch?v=78JLLyFwso0

Er zijn heel wat klassiekers die ik wel zou willen draaien op de EEE. Iemand ervaring met
Starcraft
Rollercoaster Tycoon
OpenTTD
System Shock 2
Descent
ScummVM
Ik heb zojuist een filmpje gezien van iemand die oblivion draaide op z'n EEE lol.
Maar op zich valt het niet te onderschatten dus. Compiz-Fusion zou ook prima moeten draaien of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 20:41:
Ik heb de nlite gemaakt volgens deze tutorial:
http://www.i64x.com/eeexp.php

Aangezien deze tutorial vertrekt van een windows SP2 cd, zijn er een paar verschillen met de SP3 cd.
Alle onderdelen die niet op de SP2 maar wel op de SP3 stonden, heb ik gewoon laten staan en zeker niet verwijderd.
Bedankt voor deze link. Ik gebruikte een nlite .ini van wiki. Maar die geeft dus na sp3 problemen met de WiFi.

Ik heb eerst voor mijzelf een nieuwe slipstreamed cd met sp3 gemaakt.
(Let Op! als je daarvoor Vista gebruikt moet je de laatste versie van nlite gebruiken anders worden daarna alle serienummers geweigerd. Weer een mooie onderzetter.)

Deze cd genlited met bovengenoemde instellingen. Echter toegevoegd bluetooth (en dus ook serial ports, irda, modem en alles wat nlite dan nog vindt dat er aan gekoppeld is.)
Dit levert iets meer dan 200MB aan installatiebestanden op.

Via de 1 stick methode (usb_multiboot_8) geinstalleerd.
Drivers via apparaatbeheer geinstalleerd. Alles lijkt nu te werken. (wlan werkt en bluetooth (Bluesoleil) ook).

De ruimte die mijn installatie nu gebruikt is 645MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Gymaroe schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:47:
[...]

Bedankt voor deze link. Ik gebruikte een nlite .ini van wiki. Maar die geeft dus na sp3 problemen met de WiFi.

Ik heb eerst voor mijzelf een nieuwe slipstreamed cd met sp3 gemaakt.
(Let Op! als je daarvoor Vista gebruikt moet je de laatste versie van nlite gebruiken anders worden daarna alle serienummers geweigerd. Weer een mooie onderzetter.)

Deze cd genlited met bovengenoemde instellingen. Echter toegevoegd bluetooth (en dus ook serial ports, irda, modem en alles wat nlite dan nog vindt dat er aan gekoppeld is.)
Dit levert iets meer dan 200MB aan installatiebestanden op.

Via de 1 stick methode (usb_multiboot_8) geinstalleerd.
Drivers via apparaatbeheer geinstalleerd. Alles lijkt nu te werken. (wlan werkt en bluetooth (Bluesoleil) ook).

De ruimte die mijn installatie nu gebruikt is 645MB
Die instellingen zijn user gebonden? Of heeft iedereen die nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Rick Meijer schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:26:
@ hierboven: leuk! Bedankt voor de uitgebreidheid :) Is het misschien mogelijk FPS te vermelden?

De meeste spellen ondersteunen niet standaard het weergeven van FPS. FRAPS is wat mij betreft niet echt een optie, want behalve het feit dat ik mijn EEE niet wil bevuilen door onnodige software te installeren heb ik altijd het idee dat FRAPS zelf ook ervoor zorgt dat de FPS lager uitpakt.

Voor Worms en Wolf3D zijn framerates natuurlijk niet belangrijk, voor de GTA's heb ik geen manier om te testen. Unreal Tournament loopt over het algemeen (gecapped) op 60 frames, met soms drops naar 40 als het druk wordt en heel af en toe zie ik 35 voorbij komen, maar dat is uitzonderlijk. Over het algemeen speelt het gewoon soepenl. Geloof wel dat ik de Celeron dan op 900MHz heb lopen.

[ Voor 1% gewijzigd door Luuk1983 op 09-05-2008 16:08 . Reden: Typo en thanks ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
Tomino schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:02:
[...]

Die instellingen zijn user gebonden? Of heeft iedereen die nodig?
Ze zijn in principe niet user gebonden omdat elke Eee pc 4g hetzelfde is. En je hebt de drivers voor de Eee als dvd of als download beschikbaar.
Deze installatie heeft eigenlijk het meeste er wel in zitten. (gewoon eens proberen)
Het grote voordeel van een geslipstreamde SP3 is dat alle patches erin zitten en het een veel kleinere installatie oplevert dan nlite sp2 + 89 auto updates.

Maar het kan natuurlijk zijn dat je apparatuur op je Eee pc wilt gebruiken waarvan de services door deze nlite verwijderd zijn. Dan kan je deze service uitvinken en blijft hij behouden.

Zo had ik voor bluetooth dus ook IrDa, Modem, serialport ... etc nodig.
Ook heb ik Terminal Server erin gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Gymaroe schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:35:
[...]

Ze zijn in principe niet user gebonden omdat elke Eee pc 4g hetzelfde is. En je hebt de drivers voor de Eee als dvd of als download beschikbaar.
Deze installatie heeft eigenlijk het meeste er wel in zitten. (gewoon eens proberen)
Het grote voordeel van een geslipstreamde SP3 is dat alle patches erin zitten en het een veel kleinere installatie oplevert dan nlite sp2 + 89 auto updates.

Maar het kan natuurlijk zijn dat je apparatuur op je Eee pc wilt gebruiken waarvan de services door deze nlite verwijderd zijn. Dan kan je deze service uitvinken en blijft hij behouden.

Zo had ik voor bluetooth dus ook IrDa, Modem, serialport ... etc nodig.
Ook heb ik Terminal Server erin gelaten.
Ah nice, voor zover begrijp ik het nu :) Je laadt deze ini en dan kan je naderhand nog zelf wat dingen aanpassen!

Top! zou je hem willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trackmania Nations Forever werkt ook super op de EEE 900 en bovendien is het volledig gratis ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 13:12

4play

-Nintendo- fan

ik zag in defolder dat er windows CE op draait dus blijf maar lekker weg bij dat ding :)

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 18:58:
Trackmania Nations Forever werkt ook super op de EEE 900 en bovendien is het volledig gratis ook!
dát wilde ik graag weten! Helemaal verslaafd aan O-) Toppie! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 15:46

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

weet niet of iemand het al vermeld heeft.
Media Markt krijg pas over 2 weken de EEE.
geen 1 filiaal heeft het nog. De leverancier kon het niet leveren.

ze HOPEN het over 2 weken te krijgen...

ze gaan de 4G verkopen voor €399,-

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
DNA_Saint schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 20:34:
weet niet of iemand het al vermeld heeft.
Media Markt krijg pas over 2 weken de EEE.
geen 1 filiaal heeft het nog. De leverancier kon het niet leveren.

ze HOPEN het over 2 weken te krijgen...

ze gaan de 4G verkopen voor €399,-
Ik mag hopen dat 399 een fout is? Ik denk eerder 299. Voor 399 gaat niemand 'm kopen, dat is 100 euro boven de advies prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 15:46

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

hij zei tegen mij 399,-
maar dat zal die dan wel fout onthouden hebben ofzo.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
DNA_Saint schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 21:06:
hij zei tegen mij 399,-
maar dat zal die dan wel fout onthouden hebben ofzo.
Ik hoop het voor hem, zelfs geimporteerd waren de 701's geen 400 euro namelijk. Zou raar als als officiele NL exemplaren zo duur zouden worden. De adviesprijs van de 900 ligt waarschijnlijk rond de 399 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees hier steeds maar weer berichten over Windows Update en SP3. Kan iemand mij uitleggen waarom je dat op een laptop zou zetten die af en toe aan staat? Zodra je een firewall en een antivirusprogramma op de Eee hebt gezet heb je volgens mij al die ballast niet nodig. En ja, dan is 4 GB voor een operating sytem ruim voldoende! Als je denkt dat Outlook en IE6 of 7 zo lek als een mandje zijn dan zet je er toch wat anders op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Welke 'ballast'? Dat zijn vooral fixes als ik het goed heb. Het is niet omdat je de lekke software niet gebruikt dat het geen probleem vormt, alleen als jij die software verwijdert hoef je geen patches te installeren. Zo werkt het nu eenmaal. Dus je gooit al de troep met gaten eraf en je hebt een dichtgetimmerd systeem. Simpel, toch?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1 ... 11 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)

Wil je wat weten over levertijden? Dat is allemaal (al dan niet in de vorige delen van deze topicreeks) lang en breed besproken. Gebruik dus even de quicksearch die rechtsboven het topic staat :o.

Diegene die willen chitchatten over de EEE PC: er loopt een irc kanaal op irc.tweakers.net genaamd #eeepc.