Wat ik bedoel: als je een 'kale' XP installatie doet met nLite, kost je dat hooguit 500 MB. Als ik daarna Windows Update start en automatisch z'n werk laat doen, is de installatie ineens 1,3 GB groot...
Ik noem dat dus 800 MB ballast. Met Acronis heb ik gelukkig een image gemaakt van de eerste installatie, dus ik kan naar hartelust experimenteren.
Nog wat anders: bij Acronis kan je nu gratis versie 8 downloaden. Je krijgt er nog een registratiecode ook bij. OK, ze zijn inmiddels bij versie 11, maar voor dit doel voldoet 8 prima. Ik heb op een SD kaartje de recoverytools gezet en kan daarnee dus booten. Het is daarna bijzonder makkelijk om een image te maken en weer terug te zetten.
Nog wat anders: bij Acronis kan je nu gratis versie 8 downloaden. Je krijgt er nog een registratiecode ook bij. OK, ze zijn inmiddels bij versie 11, maar voor dit doel voldoet 8 prima. Ik heb op een SD kaartje de recoverytools gezet en kan daarnee dus booten. Het is daarna bijzonder makkelijk om een image te maken en weer terug te zetten.