http://web.mac.com/kl00n
I've got a feeling...
Verwijderd
IorGie schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:38:
debian/*buntu
code:
1 2 sudo apt-get update sudo apt-get dist-upgrade
EEE. Easy to learn.kloon schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:44:
sudo nano /etc/fstab
/dev/sdb1 /media/cdrom0 udf,iso9600 user, noauto, exec 0 0
#: voor /dev/sdb1 /media/cdrom0 udf,iso9600 user, noauto, exec 0 0 zetten
Jaja, hetzelfde zeiden jullie hier toen ik commentaar gaf op de prijs van 199 euro voor de EEEXanderDrake schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:23:
Sorry dat ik het zeg, maar prijs dumpen kan iedereen... Niet zo ongeloofwaardig als je pretendeerd.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dit segment gaat niet over de prijs, er is al talloze keren aangegeven dat je volwaardige laptops voor een gelijkaardige prijs kan krijgen (acties, budgetmodellen, ...). Het gaat om de afmetingen.
[ Voor 47% gewijzigd door Borromini op 14-05-2008 23:27 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Dat snap ik, maar gezien de afmetingenBorromini schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 23:26:
Waarom zou hij? Je zei zelf al dat ie in 'n MSI-chassis zit met een 12" LCD. Dat is wat anders dan 7/8.9/10"...
(acties, budgetmodellen, ...). Het gaat om de afmetingen.
Een Asus 900 EEE 8.9 x 6.5 x 0.9 inch 225 x 170 x 20~34mm
Een MSI Wind 10.23 x 7.08 x 0.748 inch 260 x 180 x 19~31.5mm
Een MD 96360 11.93 x 8.86 x 1.1-1.18inch 303 x 225 x 28~30mm
Gemiddelde 15.4'' notebook: 365 x 269 x 40mm
Er zijn berichten geweest over een Asus 1001, indien deze er komt is het aanemelijk dat het een laptop wordt met iets grotere afmetingen dan de EEE 900. Ik heb het idee dat de markt steeds meer naar 11'' a 12'' gaat.
Even een vraag aan de bezitters van een EEE 900, hoe bevalt het beeldscherm? Is het groot genoeg een paar uur achter te werken zonder last te krijgen van vermoeide ogen?
[ Voor 6% gewijzigd door Martensupport op 15-05-2008 00:01 ]
Qua Dimensions 7.8-in x .89-in - 1.17in x 10.9-in (198 ,2 mm x 22.5-29.8 mm x 277 mm) zou ik zeggen dat het een concurrent, jep. Maar ik neem aan, dat het door zijn prijs, niet gezien kan worden als een ''concurrent'' De Prijs is echter het 3 a 4 voudigeBorromini schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 00:05:
Volgens jouw definitie is een Vaio TZ dan ook een concurrent?
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Ik vind van wel heb er gisteren bijna een hele dag achter gezetenEven een vraag aan de bezitters van een EEE 900, hoe bevalt het beeldscherm? Is het groot genoeg een paar uur achter te werken zonder last te krijgen van vermoeide ogen?
hier 2 screens op ware grote/resolutie

Dit is inderdaad een mooie resolutie! Toch net dat stukje beter dan de 7" versie waarop ik nu zit te typenkloon schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 07:01:
[...]
Ik vind van wel heb er gisteren bijna een hele dag achter gezeten
hier 2 screens op ware grote/resolutie
[afbeelding]
[afbeelding]
When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.
voor een EEE PC 701 (4G -> met webcam).
Je kan de mijne overnemen voor 25 euro. Interesse? stuur me dan een pm
kun je misschien een overzichtje geven wat allemaal wel en niet werkt met 8.04? en hoe snel boot de 900 met dat OS?
Ik heb wel interesse, maar pm-en hier? Kan dat?basvandesande schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:13:
Is er nog iemand die interesse heeft in een interne USB hub (die je zonder solderen in kan bouwen)
voor een EEE PC 701 (4G -> met webcam).
Je kan de mijne overnemen voor 25 euro. Interesse? stuur me dan een pm
Welk type is het? Fido dido van ebay?
Wel even aanzetten in de voorkeuren.N!co schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:19:
[...]
Ik heb wel interesse, maar pm-en hier? Kan dat?
Welk type is het? Fido dido van ebay?
Aha! Wist ik niet. Als Bas dat nou ook nog ff doet...
Hoe moet ik dat zien, interne usb hub?basvandesande schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:13:
Het betreft hier de FidoDido uitvoering.
Sterker nog... hij staat nu op 30/5. Als er elk uur een week bij komt kan het nog wel even duren...Walkman schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:39:
Zit net op de Dixons site te kijken en ze hebben de datum weer met een week verschoven, staat nu op volgende week vrijdag. Was eigenlijk wel van plan er aanstaande vrijdag één te halen, moet dus nog wat meer geduld hebben....
M.
Edit: Er zit verschil in de levertijd van de witte en de zwarte. BTW op Dynabyte is de zwarte nu te bestellen en staat de witte nog op leverdatum 16/5.
[ Voor 14% gewijzigd door martindekker op 15-05-2008 14:17 ]
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Ik presenteer aan jullie, de EEE 901, negen honderd en één dus

Vers ontworpen, ronder, soepeler en voor mijn gevoel steviger dan de 900! De 901 beschikt over metale scharnieren en een grotere warmte uitlaat. Waarschijnlijk is de "thermal design" een stuk beter! En natuurlijk is ie uitgerust uitgerust met ook Intel Atom
* XanderDrake is blij dat ie nog even heeft gewacht

[ Voor 8% gewijzigd door XanderDrake op 16-05-2008 09:10 ]
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
http://www.liliputing.com...901-pictures-hit-web.html
http://jkkmobile.blogspot...-901-with-intel-atom.html
Is die ook al ergens te krijgen?XanderDrake schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:03:
Ik presenteer aan jullie, de EEE 901, negen honderd en één dus
[afbeelding]
Verwijderd
En nu eerst Xubuntu d'r op.
als ik jou was zou ik dan nog wat langer wachten op de opvolger daarvan, want die is nóg beterXanderDrake schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:03:
ohnee, wacht, je kunt dan beter wachten op de opvolger dáárvan, want die is nóg beter

Verwijderd
Idd ondertussen hebben ik en vele anderen met mij toch al veel plezier gehad van onze 7's en 9's.Palomar schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 15:23:
[...]
als ik jou was zou ik dan nog wat langer wachten op de opvolger daarvan, want die is nóg beter
ohnee, wacht, je kunt dan beter wachten op de opvolger dáárvan, want die is nóg beter
Verwijderd
Kan je wat screens laten zien als je Xubuntu draaiend hebt en je ervaring van Xubuntu op de EEE900Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 15:14:
Ik kon iig niet meer wachten en heb de 900 vandaag binnen gekregen. Met de 5800 batterij, maar dat zal nu wel standaard zijn.
En nu eerst Xubuntu d'r op.
Wifi ging niet ----- is wel op te lossenBiggg schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:57:
@kloon
kun je misschien een overzichtje geven wat allemaal wel en niet werkt met 8.04? en hoe snel boot de 900 met dat OS?
de wifi/slaap/geluid afzetten knoppen werken niet -------- ook oplosbaar
sd kaart lezen lukte ook niet ------- ook oplosbaar
webcam+mic nog niet getest via skype
voor de rest werkt alles zeer goed
de kleine probleempjes heb vrij vlot kunne oplossen via wiki en het ubuntu/Eee forum
( en ik ken echt de ballen van linux)
opstart tijd Eee +- 45 seconden ( nog niet aan getweakt)
PS. ik heb xubuntu en ubuntu wel geprobeerd (op usb-stick), dus weet waar ik over praat
Er komt vast wel een eeebuntuPalomar schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 18:31:
Xubuntu wacht ik nog even mee. Heb het wel overwogen, maar als je al zoveel moet tweaken om de basisdingen werkend te krijgen wacht ik nog liever even tot een volgende versie (of andere distro) die wel in 1 keer alles ondersteunt. Vooral wifi (uiteraard) vind ik belangrijk, maar ook betrouwbare sleep/hibernate en natuurlijk goede performance.
PS. ik heb xubuntu en ubuntu wel geprobeerd (op usb-stick), dus weet waar ik over praatHet ziet er al leuk uit, maar nog net niet helemaal 'af' voor de eeepc.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
er bestaat al eeexubuntu: http://wiki.eeeuser.com/ubuntu:eeexubuntu:home .
klopt, http://wiki.mandriva.com/...27s_New#Asus_Eee-friendlyBorromini schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 18:54:
De nieuwe Mandriva werd toch gepromoot met het feit dat het volledig compatibel was met de EEE PC? Of vergis ik me nu?
[ Voor 40% gewijzigd door Rubu op 15-05-2008 19:01 ]
http://www.blogeee.net/2008/05/14/exclu-eeepc-901/#more-573
Het zilver vind ik er teveel aan maar dat is smaak natuurlijk
Verwijderd
Doe mij maar een design a la HP 2133 of ECS GL10,
De EEE 900 is mooi omdat hij eruit ziet als speeltje,
De 901 is een mix van een speelte en laptop en ik vind het totaal niet mooi.
HP Wind neemt de middenweg, alleen de zwarte versie oogt mooi vind ik persoonlijk.
Zeer jammer dat 2133 nog niet in Europe beschikbaar is, en alleen de lame processor
Loze kritiek. Dit is voor mij het eerste echte model dat mij genoeg aantrekt om em te kopen. Ik had gewoon degelijke minimum eisen, qua accutijd en resolutie, waar nu iets aan wordt gedaan.Palomar schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 15:23:
als ik jou was zou ik dan nog wat langer wachten op de opvolger daarvan, want die is nóg beter
Tevens heb ik em nog niet nodig gehad, dusch...
OK als de originele 2G-4G de normale prijs had gehad (aka €/$ 200) dan had ik inderdaad die al veel eerder gehad, maar we weten allemaal hoe het is verlopen....
Hij ziet er inderdaad minder uit als een going-easy speeltje als een 701, maar dat vind ik verder geen probleem. Ik ga sowieso toch de zwarte versie kopen dus mij maakt het niet uit.Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:34:
Vind de 901 maar een lelijk ding eerlijk gezegd...
En hij is duurder voor degelijke prestaties, en hij is een stuk breder dan elke EEE.Zeer jammer dat 2133 nog niet in Europe beschikbaar is, en alleen de lame processor
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
klinkt intressant, dat dixons hem gaat krijgen de witte, heb al een 'eeuw' 90 euro aan dixons bonnen liggen die ik niet kan uitgeven omdat ik niets leuks zie, jammer dat het nog niet de 900 isElectronical schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 11:59:
[...]
Klein updateje:
Vanmorgen even gebeld en MM Eindhoven heeft ze ook nog niet. Ze zouden vorige week binnenkomen, maar ze zitten er nu nog steeds op te wachten. Ook Dixons heeft voor de witte variant de verwachte beschikbaarheidsdatum gebumped naar 16 mei. Helaas...
Maar in de tussentijd kan ik wel mooi alvast een SDHC kaartje gaan kopen en wat alternatieve distro's downloaden. Ben benieuwd of de Eee daadwerkelijk vloeiend met Compiz werkt. Een gadget als dit verdient gewoon wat (anders overbodige) eye candy.
iets met lenzen
Keep it simple stupid
De 901 wordt een prijzig speeltje, 650 dollar wordt ongeveer 450 tot 500 euro. Ik denk dat met zulke prijzen de msi wind heel interessant wordt. Ik neem aan dat asus dat ook wel beseft.
Das niet ver weg van nu.
Ik ben ook wel geintresseerd in de andere specs, nu de prijs ineens zo hoog is.

[/quote]
Wat is er nu zo speciaal aan die atom cpu
Hij is NOG trager dan zijn voorganger
ja hij is idd zuiniger kwa verbruik
Maar ik werk liever met een vlotte cpu die iets meer verbuikt
dan met een zuinige net iet te trage cpu
het verbruik kan je oplossen door een betere batterij maar een te trage cpu ....?
En de prijs 649$ is ook niet mis !
[ Voor 3% gewijzigd door kloon op 16-05-2008 17:08 ]
Ik vind dat daar nog steeds geen bewijs voor is...er zijn alleen wat benches bekend waarin super pi enzo getest word. Maar al die floatingpoints zeggen ook niet alles over desktop gebruik. Bovendien draaien de EEEtjes al prima op de Celeron M353 die op 630MHz geklokt is...Ik wacht liever op wat real-world benchmarks van de Atom, en ik vind mobiliteit voor een laptop toch wel erg erg belangrijk (daar koop je hem toch voorkloon schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:53:
[quote En natuurlijk is ie uitgerust uitgerust met ook Intel Atom
[/quote]
Maar ik werk liever met een vlotte cpu die iets meer verbuikt
dan met een zuinige net iet te trage cpu
het verbruik kan je oplossen door een betere batterij maar een te trage cpu ....?
En de prijs 649$ is ook niet mis !
(hoewel ik het uiteraard met je eens ben dat geen nieuws in computerland vaak geen goed nieuws is en dat de benchies inderdaad wel eens slecht konden uitvallen voor de atom, en dat zijn rekenkracht dus gewoon erg tegenvalt)
Beetje offtopic, maar weet iemand andere plekken waar deze Medion MD96360 verkrijgbaar is? Heb al gegoogled maar kon niks vindenMartensupport schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:12:
binnenkort is er bij de aldi hier in de buurt echter ook een Medion MD96360 (Turion X2 TL56, 2GB Ram, 160GB hdd en 12'' scherm) te koop (behuizing etc van de MSI S271). Hiervan zijn de afmetingen: 30.3*22.5*2.8-3.0 met een gewicht van 2.18kg. Prijs is ookwel belangrijk €350,-
Alleen qua prijs misschien, maar niet qua specs en afmetingen.
En dat is ook zo. Om een efficiënte CPU te bouwen heeft Intel er heel wat uit gesloopt (out of order execution en zo van die dingen) dat in een standaard CPU'tje zit (en dus ook in de Celerons die de EEE PC voorlopig gebruikt). Ik geloof dat er zelfs hier en daar multimedia-extensies geschrapt zijn.StraightOn.NL schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 17:25:
[...]
(hoewel ik het uiteraard met je eens ben dat geen nieuws in computerland vaak geen goed nieuws is en dat de benchies inderdaad wel eens slecht konden uitvallen voor de atom, en dat zijn rekenkracht dus gewoon erg tegenvalt)
Uit Wikipedia:
Atom therefore represent [sic] a partial revival of the principles used in earlier Intel designs such as Intel P5 and the i486, with the sole purpose of enhancing the performance per watt ratio.
[ Voor 81% gewijzigd door Borromini op 16-05-2008 17:44 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
iets met lenzen
Maar goed, genoeg gespam van winkels en gepiep over levertijden
Bij de les iedereen!
Aha... Jij bent er dus heilig overtuigd van dat SuperPi dé definitieve CPU benchmark is?kloon schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:53:
Laat me er een quote bij halen, van Mr. Anandtech himself:
Dus recap, dit Atom systeem draait:What's even more impressive is the Atom test platform I saw running. Intel showed me an Atom test motherboard running Windows Vista and Unreal Tournament 2004 at smooth frame rates, without so much as a heatsink on the CPU. The surface of the CPU was around 35C and it did not even need a heatsink.
- Windows Vista
- UT 2004
- Compleet soepel
- Zonder heatsink
En dan staat hier de zuinigheid nog niet eens bij.
Verwijderd
Zo, die prijs is inderdaad niet mis!sp00ky schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 17:27:
[...]
Beetje offtopic, maar weet iemand andere plekken waar deze Medion MD96360 verkrijgbaar is? Heb al gegoogled maar kon niks vindenLijkt me toch wel een concurrent van de EEE900. Woon in A'dam, dus de tocht naar Groningen lijkt me iets teveel van het goede
Verwijderd
Voor zover ik weet zijn de eerste exemplaren op 15 mei door distri's naar wederverkopers verstuurd, ik heb wel begrepen dat het nog niet om grote aantallen gaat.
Hij is bij mij kompleet geleverd met Nederlandstalige software en handleiding, een Linux Recovery CD en een XP CD waarop drivers voor XP staan.
In de handleiding staat ook een hoofdstuk hoe XP geinstallleerd kan worden.
A.U. Tomaat
hehe, dat zegt dan ook weer niet zoveel heXanderDrake schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 21:40:
Je kan em ook gewoon halen voor 270€ hiero.
Maar goed, genoeg gespam van winkels en gepiep over levertijden
Bij de les iedereen!
[...]
Aha... Jij bent er dus heilig overtuigd van dat SuperPi dé definitieve CPU benchmark is?
Laat me er een quote bij halen, van Mr. Anandtech himself:
[...]
Dus recap, dit Atom systeem draait:Sorry, maar daar zie ik een underclockte Celeron 353 niet tegen opboksen.
- Windows Vista
- UT 2004
- Compleet soepel
- Zonder heatsink
En dan staat hier de zuinigheid nog niet eens bij.
en superpi is trouwens niet de enige bench geweest waar de atom niet zo heel goed vanaf kwam.
laten we hopen op het beste in ieder geval
Het was gewoon een 1.6ghz single core Atom. Dat stond in het artikel (had ik een tijdje geleden gepost). Maar er zal wel een pci-e videokaart in dat test systeem zitten, okRubu schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 22:36:
dual core atom op 1,6 ghz zijn geweest, ik zeg maar wat.
Dual cores zijn nog niet getapped, anders wisten we dat wel.
Klopt en er zijn inderdaad andere benchmarks verschenen van de Atom, maar dit waren ook allen synthetische single threaded benchmarks...want vergeet niet de ook de single-core atom een soort van hyperthreading aan boord heeft waardoor hij meerdere processen kan afhandelen. Dit kan in real-world performance echt wel flink schelen terwijl het in single threaded amper naar voren komt.XanderDrake schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 23:22:
[...]
Het was gewoon een 1.6ghz single core Atom. Dat stond in het artikel (had ik een tijdje geleden gepost). Maar er zal wel een pci-e videokaart in dat test systeem zitten, ok
Dual cores zijn nog niet getapped, anders wisten we dat wel.

Zie bijvoorbeeld het verschil tussen de Pentium M 1,7 GHz en de Phenom X4
Dit verschil is hier nauwelijks waarneembaar, en waarom, omdat alle andere intel cpu's gewoon supergoed zijn in het aantal floating point operations (ja datgene wat erg zwaar weegt bij een superpi berekening) en de Intel Atom niet omdat ze het design zo hebben gemaakt dat hij thermisch het meest efficient is en niet geoptimaliseerd.
Want kom op ey...in real-world blaast de Phenom X4 een Pentium Mmetje echt wel weg...Ga maar eens media encoden ofzo en kijk dan naar het verschil. Dus zo'n synthetische benchmark zegt echt niets.
Hoewel ik het hierboven ook al heb gezegd, moet ik wel toegeven dat geen nieuws, vaak geen goed nieuws is in pc-land en dat we inmiddels toch wel al erg lang op echte benchies aant wachten zijn terwijl de atoms toch gewoon van de productie-band afrollen
[ Voor 14% gewijzigd door StraightOn.NL op 17-05-2008 00:28 ]
Verwijderd
Ik lees overal 699 euro. Are you sure?Martensupport schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:12:
Ik heb net even gekeken naar de afmetingen van de MSI Wind en die zijn in cm: 26*18*1.9 cm met een gewicht van 1.27kg, binnenkort is er bij de aldi hier in de buurt echter ook een Medion MD96360 (Turion X2 TL56, 2GB Ram, 160GB hdd en 12'' scherm) te koop (behuizing etc van de MSI S271). Hiervan zijn de afmetingen: 30.3*22.5*2.8-3.0 met een gewicht van 2.18kg. Prijs is ookwel belangrijk €350,-
Kunnen we dit als een concurrent van de Wind beschouwen of is dit weer een klasse hoger (groter scherm) in de subnotebookbranche?
Keep it simple stupid
Ach naast die 8GB SDHC heb ik nog een 250GB Western Digital passport en die is goed te doen qua afmetingen : http://www.computertotaal...n-Digital-Passport-II.htmMetro2002 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:11:
Zo daarstraks een 8 GB SDHC kaartje besteld voor mijn 701. Eens kijken of we daar wat leuke games op kunnen prakken zomet een joekel van een externe schijf eraan is het nog niet echt portable anders
Ook natuurlijk gewoon stroom via usb, dus geen grote adapter etc nodig.
[ Voor 6% gewijzigd door punisher007 op 17-05-2008 11:32 ]
Toch wel weer een extra apparaat wat je meesleept.punisher007 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:31:
[...]
Ach naast die 8GB SDHC heb ik nog een 250GB Western Digital passport en die is goed te doen qua afmetingen : http://www.computertotaal...n-Digital-Passport-II.htm
Ook natuurlijk gewoon stroom via usb, dus geen grote adapter etc nodig.
als GTA er maar op kan en een paar andere games en een paar MP3's dan vind ik het prima. Meer doe ik niet met het apparaat
En een extern 2,5" schijfje (160GB) heb ik ook, maar zo'n los ding komt de draagbaarheid niet ten goede
Ik heb ook een 8GB kaartje. Die 16GB kaartjes werden me toch wat te duur. Ik heb daar GTA3, GTA Vice city, Unreal Tournament, Rollcage, Colin McRae 2 en nog wat klein grut op staan en hij is nu half vol. De snelheid valt me niet tegen (class 6)/ Voorlopig heb ik aan 8GB meer dan voldoende!Metro2002 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:11:
Zo daarstraks een 8 GB SDHC kaartje besteld voor mijn 701. Eens kijken of we daar wat leuke games op kunnen prakken zomet een joekel van een externe schijf eraan is het nog niet echt portable anders
De enige voorwaarde die ik heb, is dat ik het kaartje altijd moet kunnen verwijderen zonder het systeem aan te tasten. Normaal zou ik 'mijn documenten' bijvoorbeeld naar d: verplaatsen, maar dat doe ik in dit geval dus niet.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Dus je kan echt stevig gamen vanaf een SDHC kaart?Luuk1983 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:50:
Ik heb ook een 8GB kaartje. Die 16GB kaartjes werden me toch wat te duur. Ik heb daar GTA3, GTA Vice city, Unreal Tournament, Rollcage, Colin McRae 2 en nog wat klein grut op staan en hij is nu half vol. De snelheid valt me niet tegen (class 6)/ Voorlopig heb ik aan 8GB meer dan voldoende!
Zijn de laadtijden lang?
Ik merk nauwelijks verschil met de SSD of een externe 2.5" schijf. Maar je moet sowieso niet te 'stevige' games gaan spelen, want de cpu e.d. zijn dan toch de beperkende factor. Zoals genoemd, GTA3, GTA:VC etc. dat laadt en draait allemaal prima.XanderDrake schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:01:
[...]
Dus je kan echt stevig gamen vanaf een SDHC kaart?
Zijn de laadtijden lang?
Wat hij zegt ^^Palomar schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:08:
[...]
Ik merk nauwelijks verschil met de SSD of een externe 2.5" schijf. Maar je moet sowieso niet te 'stevige' games gaan spelen, want de cpu e.d. zijn dan toch de beperkende factor. Zoals genoemd, GTA3, GTA:VC etc. dat laadt en draait allemaal prima.
Ik merk in GTA alleen af en toe dat als je hard rijd, dat textures soms te laat laden, maar ik heb het idee dat dat meer aan een beperking van de overige hardware of fouten die door de drivers gemaakt worden ligt. Colin McRae 2 heeft daar weer helemaal geen last van, net als Unreal Tournament,
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Verwijderd
Zo'n WD passport is wel leuk en aardig, maar dat komt de accutijd ook niet ten goede natuurlijk....Palomar schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:39:
Denk dat ik binnenkort een 16GB-kaartje haal als die nog wat goedkoper worden. Dan heb je haast helemaal geen externe schijf meer nodig. Heb nu een 4GB-kaartje en dat is toch net wat te weinig.
En een extern 2,5" schijfje (160GB) heb ik ook, maar zo'n los ding komt de draagbaarheid niet ten goedeEn ik weet niet hoe het met die WD Passport zit qua stroom via usb, maar mijn schijf heeft wel 2 usb-poorten nodig om voldoende stroom te krijgen. En dan zijn de 3 aanwezige usb-poorten op de eeepc toch wat karig als je ook nog een muis en bluetooth wilt gebruiken...
Verwijderd
Is dat in groningen? En wanneer gaat die Aldi precies open?Martensupport schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:12:
Ik heb net even gekeken naar de afmetingen van de MSI Wind en die zijn in cm: 26*18*1.9 cm met een gewicht van 1.27kg, binnenkort is er bij de aldi hier in de buurt echter ook een Medion MD96360 (Turion X2 TL56, 2GB Ram, 160GB hdd en 12'' scherm) te koop (behuizing etc van de MSI S271). Hiervan zijn de afmetingen: 30.3*22.5*2.8-3.0 met een gewicht van 2.18kg. Prijs is ookwel belangrijk €350,-
Kunnen we dit als een concurrent van de Wind beschouwen of is dit weer een klasse hoger (groter scherm) in de subnotebookbranche?
Dit klinkt toch heel erg lekker..
Jep, ik zal later vandaag de advertentie wel even inscannenIk lees overal 699 euro. Are you sure?
Winschoten ligt in de provincie groningen, aldi gaat maandag aanstaande openIs dat in groningen? En wanneer gaat die Aldi precies open?
Dit klinkt toch heel erg lekker..
Verwijderd
Alleen heb ik nog een paar vragen;
1) Hoe erg is het 'trampoline gehalte' van het toetsenbord? Ik stoor me aan laptop TB's die doorbuigen tijdens het typen namelijk. Er zit momenteel geen winkel hier in de buurt die EEE's heeft staan, dus ik kan niet zelf gaan kijken.
2) Werkt de 701 ook als je hem aan netspanning hangt zonder dat de accu er in zit? Ik dacht dat dit zo langzamerhand standaard is voor hedendaagse laptops, toch?
Al gedaan?Martensupport schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 17:13:
Jep, ik zal later vandaag de advertentie wel even inscannen
1) toetsenbord buigt niet door, vind het alleen wel een klein beetje gammelig aanvoelen en je moet wel wat harder drukken soms maar het tikt best fijn, alleen wil je er ivm de grootte geen roman op tikken.Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 13:31:
Ik ben inmiddels ook overstag. Mijn plan is om een 701 te kopen met 4gb harddisk. Zwarte of witte uitvoering ben ik nog niet over uit. Hij is bedoeld om aantekeningen op te maken tijdens colleges, interviews, etc. Daarnaast wil ik er misschien wat oude games op gooien die ik nog heb liggen en XP er op installeren. Eerste UT, GTA, GTA 2, bijvoorbeeld. Misschien dat Unreal 1 en Blood 2 ook werken.
Alleen heb ik nog een paar vragen;
1) Hoe erg is het 'trampoline gehalte' van het toetsenbord? Ik stoor me aan laptop TB's die doorbuigen tijdens het typen namelijk. Er zit momenteel geen winkel hier in de buurt die EEE's heeft staan, dus ik kan niet zelf gaan kijken.
2) Werkt de 701 ook als je hem aan netspanning hangt zonder dat de accu er in zit? Ik dacht dat dit zo langzamerhand standaard is voor hedendaagse laptops, toch?
2) ja
Verwijderd
Heel interessant, ik wacht de scan af!Martensupport schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 17:13:
[...]
[...]
Winschoten ligt in de provincie groningen, aldi gaat maandag aanstaande open
Ik lees op diverse site's dat de accu zomaar leegloopt, terwijl de laptop gewoon uitstaat:
http://www.camperforum.nl...4e7e1318a38c1585aeb0b6db6
http://www.supermarktpc.n...nc=view&catid=12&id=19276
12 inch is toch een stuk groter weer.
Je kan ook al zien aan de specificaties dat het geen concurrent is eigenlijk.
Welke subnotebook heeft een dvd-rom? Geen. Omdat ze allemaal gewoon veel kleiner zijn.
Huub Huub Barbatruc!
Ik heb maar stroom van 1 poort nodig bij de passpor. Moet wel een usb 2.0 poort zijn volgens mij.Palomar schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:39:
Denk dat ik binnenkort een 16GB-kaartje haal als die nog wat goedkoper worden. Dan heb je haast helemaal geen externe schijf meer nodig. Heb nu een 4GB-kaartje en dat is toch net wat te weinig.
En een extern 2,5" schijfje (160GB) heb ik ook, maar zo'n los ding komt de draagbaarheid niet ten goedeEn ik weet niet hoe het met die WD Passport zit qua stroom via usb, maar mijn schijf heeft wel 2 usb-poorten nodig om voldoende stroom te krijgen. En dan zijn de 3 aanwezige usb-poorten op de eeepc toch wat karig als je ook nog een muis en bluetooth wilt gebruiken...
misschien een beetje off-topic, maar is dat op alle pc's waarop je hem inplugt? Zou voor mij nl. wel een reden zijn om mn huidige 160GB Memorex-schijfje te vervangen voor zo'n WD passport... aldoor klooien met 2 kabeltjes is nog steeds niet echt mobiel.punisher007 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 18:50:
[...]
Ik heb maar stroom van 1 poort nodig bij de passpor. Moet wel een usb 2.0 poort zijn volgens mij.

Baal er alleen wel van al die stomme activatieprocedures van software tegenwoordig. En ja mijn XP was legaal...
werken die op zondag? vind het sowieso onnodig en nutteloos dat ik een hoop tijd kwijt ben omdat hun zo nodig een beveiliging in willen bouwen.Palomar schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:26:
Gewoon bellen met de MS helpdesk, dan activeren ze hem weer opnieuw.
maar nu win2k, geen gedoe met activaties, wga ed, heerlijk simpel en snel en het kan alles watik wil
En over win2k, wordt alle hardware van de eeepc daarmee ondersteuntd Vind ik op zich ook wel een alternatief voor xp qua schijfruimte, al is het volgens mij niet sneller dan xp (eerder langzamer, bijv. met opstarten of hibernate).
alle hardware wordt gewoon ondersteund door win2k, alle drivers zijn ook bijgeleverd.Palomar schreef op zondag 18 mei 2008 @ 21:30:
Ben het volkomen met je eens dat die beveiliging onnodig veel rompslomp met zich meebrengt voor de goedwillende, legale gebruiker. Maargoed, het is wel de snelste oplossing... Heb het zelf ook wel es gehad toen ik een nieuw moederbord in mn PC heb gezet. Bij jou vind ik het dan wel wat apart dat ie al bij wat usb-apparaten gaat mekkeren. Daar zouden ze bij MS toch over moeten hebben nagedacht...
En over win2k, wordt alle hardware van de eeepc daarmee ondersteuntd Vind ik op zich ook wel een alternatief voor xp qua schijfruimte, al is het volgens mij niet sneller dan xp (eerder langzamer, bijv. met opstarten of hibernate).
opstarten duurt iets langer maar dat is verwaarloosbaar, het geheugengebruik en schijfruimte maken weer eea goed (119MB ram na opstarten in gebruik en mijn windows map is slechts 560MB )
Verwijderd
Thanks. Die laptop is morgen om 9.01 uitverkocht dan zijn alle 25 stuks schat is maximaal weg.Martensupport schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 17:13:
[...]
[...]
Winschoten ligt in de provincie groningen, aldi gaat maandag aanstaande open
Ik heb er Windows Fundamentals op staan en daar ben ik erg content mee. Opstarten is lekker snel (35 sec) en ik mis niets qua functionaliteiten.Metro2002 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 22:01:
[...]
alle hardware wordt gewoon ondersteund door win2k, alle drivers zijn ook bijgeleverd.
opstarten duurt iets langer maar dat is verwaarloosbaar, het geheugengebruik en schijfruimte maken weer eea goed (119MB ram na opstarten in gebruik en mijn windows map is slechts 560MB )
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Zegt de user Biggg het volgende
Biggg in 'nieuws: Asus voegt meer functies toe aan nieuwe Eee PC 901'
3 juni komt de EEE 901 uit, ik ben erg benieuwd wanneer deze in NL te verkrijgen is.Wat betreft de prijs van de eee pc 901 staren we ons misschien wel blind op de amerikaanse fora. Het is natuurlijk een beetje suf om een product dat in Taiwan aangeboden wordt eerst om te rekenen naar Amerikaanse dollar en dan terug naar Euro's. Dat lijkt me een stapje teveel.
Dus:
Volgens insiders zou de prijs onder de NT$20.000 (tawainese dollar) zijn, wat overeenkomt met 420 euro bij de huidige koers. Daar komt natuurlijk nog wel wat invoerkosten bij etc, maar hier lees ik bedragen als 500/600 euro, dat lijkt me zeker niet kloppen. Ik denk dat 450 euro de bovengrens wordt.
En bedenk dan wel dat dit waarschijnlijk de windows versie is met alle opties erbij. Misschien is de linux versie deze keer wel goedkoper.
Verwijderd
het is gewoon een computer, die kan je eindeloos voor de gek houdenMetro2002 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 21:04:
[...]
werken die op zondag? vind het sowieso onnodig en nutteloos dat ik een hoop tijd kwijt ben omdat hun zo nodig een beveiliging in willen bouwen.
maar nu win2k, geen gedoe met activaties, wga ed, heerlijk simpel en snel en het kan alles watik wil
Ik zag hem al staan op www.electronicagigant.nl voor 366 euro, ze reageerden vanmiddag echt supersnel op vragen via email, deze 900 schijnt vanaf volgende week beschikbaar te zijn.3 juni komt de EEE 901 uit, ik ben erg benieuwd wanneer deze in NL te verkrijgen is.
Dat zal wel niet, maar een maand later is ook goed, daar wil ik nog wel op wachten.
[ Voor 39% gewijzigd door Fd1sk op 19-05-2008 14:36 ]
en heb een vraagje, wil graag meer opslaggeheugen hebben en de linux installatie behouden en xp erop hebben.
kan ik xp op een usbstick of op een sd kaart installeren en daar vanaf booten?
en wat is sneller qua transfer snelheid?
Strakke prijs, ben benieuwd of ze ook echt kunnen leveren.ScanWeb schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:32:
[...]
Ik zag hem al staan op www.electronicagigant.nl voor 366 euro, ze reageerden vanmiddag echt supersnel op vragen via email, deze 900 schijnt vanaf volgende week beschikbaar te zijn.
Dat zal wel niet, maar een maand later is ook goed, daar wil ik nog wel op wachten.
Ik denk voorlopig nog niet, maar zoals gezegd, ik heb geduld.Strakke prijs, ben benieuwd of ze ook echt kunnen leveren.
Zo wordt ie misschien wel weer aantrekkelijker dan de Wind...ScanWeb schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:32:
[...]
Ik zag hem al staan op www.electronicagigant.nl voor 366 euro, ze reageerden vanmiddag echt supersnel op vragen via email, deze 900 schijnt vanaf volgende week beschikbaar te zijn.
Ik twijfel nog
Op mijn gewone pc merkte ik ook dat het gewoon werkte met enkele kabel op USB2.0 poort. Via een unpowered usb hub wilde ie niet meer.Palomar schreef op zondag 18 mei 2008 @ 18:53:
[...]
misschien een beetje off-topic, maar is dat op alle pc's waarop je hem inplugt? Zou voor mij nl. wel een reden zijn om mn huidige 160GB Memorex-schijfje te vervangen voor zo'n WD passport... aldoor klooien met 2 kabeltjes is nog steeds niet echt mobiel.
Aan de kleurtjes van de 7" te zien importeren ze zelf die laptopjes. Die van 366 is een 900 en niet een 901 (niet dat het mij wat uitmaakt, die 900 lijkt me ook een leuk ding).ScanWeb schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:32:
[...]
Jammer dat die Aldi-aanbieding alleen in Groningen is. Het is wel iets groter, maar 12" is nog steeds heel compact en het lijken mij superlaptops (volgens mij is het een restje van die laptops die een paar maanden geleden voor het dubbele verkocht werden bij de Aldi)
/▌
Hierna wil ik o.a. packages voor de netwerkkaart en acpi installeren. De netwerkkaart heeft .24 nodig, maar de acpi .25. Als ik de .25 installeer werkt dat dan ook met de netwerkkaart?
Daarnaast snap ik niet waarom de installatie kiest voor 686, de eee pc is toch 32-bits, dus 486?
Of 386 dat is de veiligste optiemartinweb.nl schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:56:
linux-image-2.6-686 en linux-images-2.6.22-3-686 worden standaard geïsntalleerd vanuit de netinst voor Debian (Lenny/testing).
Hierna wil ik o.a. packages voor de netwerkkaart en acpi installeren. De netwerkkaart heeft .24 nodig, maar de acpi .25. Als ik de .25 installeer werkt dat dan ook met de netwerkkaart?
Daarnaast snap ik niet waarom de installatie kiest voor 686, de eee pc is toch 32-bits, dus 486?
/▌
ja en als je hem bestelt krijg je een telefoontje van kan nog 16 dagen durenScanWeb schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:55:
Bij www.dixons.nl kun je nu de zwarte 701 "bestellen" en de witte "reserveren"........
iets met lenzen
Een Pentium I is bij mijn weten al i686. Een K6 is bv. i586. 32 bits en 64 bits hebben niks met resp. i486 en i686 te maken (al is elke 64 bit x86 CPU wel i686-compatible).martinweb.nl schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:56:
Debian is trouwens toch i386 officieel?
[ Voor 32% gewijzigd door Borromini op 19-05-2008 22:08 ]
Pentium kwam na de 486 (de naam zegt het al, verwijst naar 5) dus is i586.Borromini schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:07:
Een Pentium I is bij mijn weten al i686.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Infeite is gans de x86 architectuur grofweg hetzelfde gebleven sinds de 386, niet de 486.martinweb.nl schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:56:
linux-image-2.6-686 en linux-images-2.6.22-3-686 worden standaard geïsntalleerd vanuit de netinst voor Debian (Lenny/testing).
Het verschil tussen de 386 kernel en de 686 variant heeft te maken met specifieke processorgeneratie optimalisatie. Zoals hier beschreven:
http://ubuntu-forums.nl/index.php/list_message/6439#6439[code:1]kernel-build-2.4.27-2 - Headers for building modules for Linux 2.4.27
kernel-image-2.4.27-2-386 - Linux kernel image for version 2.4.27 on 386
kernel-image-2.4.27-2-586tsc - Linux kernel image for version 2.4.27 on Pentium-Classic
kernel-image-2.4.27-2-686 - Linux kernel image for version 2.4.27 on PPro/Celeron/PII/PIII/P4
kernel-image-2.4.27-2-686-smp - Linux kernel image for version 2.4.27 on PPro/Celeron/PII/PIII/P4 SMP
kernel-image-2.4.27-2-k6 - Linux kernel image for version 2.4.27 on AMD K6/K6-II/K6-III
kernel-image-2.4.27-2-k7 - Linux kernel image for version 2.4.27 on AMD K7
kernel-image-2.4.27-2-k7-smp - Linux kernel image for version 2.4.27 on AMD K7 SMP
kernel-image-netbootable - net-bootable kernel for use with diskless systems
kernel-source-2.4.27 - Linux kernel source for version 2.4.27 with Debian patches[/code:1]
Ook wordt er gezegd dat alle ix86 kernels compatibel zijn met de i386 kernel, dus er is geen probleem.
Hier staat nog wat over deze kernel varianten:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=272515
[ Voor 4% gewijzigd door RuddyMysterious op 19-05-2008 22:34 ]
Verwijderd
4 juni!aryan schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:25:
3 juni komt de EEE 901 uit, ik ben erg benieuwd wanneer deze in NL te verkrijgen is.
(2009)
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2008 01:22 ]
Dit topic is gesloten.
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)
Wil je wat weten over levertijden? Dat is allemaal (al dan niet in de vorige delen van deze topicreeks) lang en breed besproken. Gebruik dus even de quicksearch die rechtsboven het topic staat :o.
Diegene die willen chitchatten over de EEE PC: er loopt een irc kanaal op irc.tweakers.net genaamd #eeepc.